Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 06:24:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 302 303 304 305 306 307 308 [309] 310 311 312 313 314 315 316 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21463502 alkalommal)
0 Felhasználó és 166 vendég van a témában
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #15400 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 18:26:56 »

Zacci.
10e km alatt 2 dl olaj az tök normális még,-igaz enyém nem eszi,de csak 80e km van benne.A vószvágennél 10e km alatt 0,6 dl még normálisnak számított,igaz az se ette még az olajat 60e km-nél,akkor adtam el.
Ámbár,ha lehet kapni új gyűrű szettet ,akkor miért ne?Hátha szebb a színe. hehe
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #15401 Dátum: 2008.03.04 kedd, 02:44:04 »

Ameddig meg nem döglik benne az adagoló, mert akkor lehet zsebbe nyúlni. Én inkább 4 porlasztót vennék, mint 1 adagolót, ha választhatnék! Smiley
Azért azt halkan hozzáfűzném, hogy Scratch kollégán kívül senkise szívott még TDDi adagolóval.
Sajnos az övé jó macerás volt, amiből fel sem épült, de persze ez nem jelenti azt, hogy az összes hoki...
Bocs Scratch, de ez hozzátartozik az igazsághoz.
u.i. én is a TDDi-t favorizálom...  wave
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15402 Dátum: 2008.03.04 kedd, 08:20:23 »

Én ezt nem hiszem el, hogy csak 200-at bírna ez a motor.

Ennyit tud a fjord. Minoseg, megbizhatosag blabla

Eleg csak 1etlen alkatreszt szandekosan alulmeretezni, es maris kesz a baj.
Meg aztan, ha kopik, akkor inkabb a gyuru kopjon, mint a hengerfal.
Naplózva

blah blah blah
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #15403 Dátum: 2008.03.04 kedd, 08:22:25 »

Itt módosított lendkereket hirdet az ember, ami állítása szerint nem tud elromlani. Ez más lehet, mint amit márkaszervizben, vagy pl a nagyautónál árulnak?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #15404 Dátum: 2008.03.04 kedd, 08:54:43 »

Itt módosított lendkereket hirdet az ember, ami állítása szerint nem tud elromlani. Ez más lehet, mint amit márkaszervizben, vagy pl a nagyautónál árulnak?

Valeo a cucc nézzétek meg Bárdiba oda van -25% Clubkedvezmény
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #15405 Dátum: 2008.03.04 kedd, 09:12:12 »

Valeo a cucc nézzétek meg Bárdiba oda van -25% Clubkedvezmény
A fényképen nem egy kiszerelt készlet van?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15406 Dátum: 2008.03.04 kedd, 12:14:37 »

Azért azt halkan hozzáfűzném, hogy Scratch kollégán kívül senkise szívott még TDDi adagolóval.
Sajnos az övé jó macerás volt, amiből fel sem épült, de persze ez nem jelenti azt, hogy az összes hoki...
Bocs Scratch, de ez hozzátartozik az igazsághoz.
u.i. én is a TDDi-t favorizálom...  wave

Akkor a Shell gázolaj lehet a hiba forrása! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #15407 Dátum: 2008.03.04 kedd, 12:41:37 »

Akkor a Shell gázolaj lehet a hiba forrása! Smiley
, vagy egy droid a Ford gyárban, akinek előző este nem volt meg az asszony, bosszuból jó hanyagul rakott össze egy TDDi adagolót...  falbav
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15408 Dátum: 2008.03.04 kedd, 12:42:58 »

, vagy egy droid a Ford gyárban, akinek előző este nem volt meg az asszony, bosszuból jó hanyagul rakott össze egy TDDi adagolót...  falbav

Kar, hogy nem a ford gyarban dolgozo user rakja ossze a tddi adagolojat. Max. beszereli a mas gyartotol vett motyot. Persze ettol meg lehet nem vot meg az este az asszony  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15409 Dátum: 2008.03.04 kedd, 13:11:50 »

Akkor a Shell gázolaj lehet a hiba forrása! Smiley

Egyébként a Shell olajtól mindenki fél. Talán ott a legnagyobb esély a hamisításra. Persze ugyanabból a központból (monnyuk battáról) vásárol mindegyik, csak esetenként hozzátesznek egy kis jóféle hazait... ami jól hazavágja az adagolót. Legalábbis az elmélet szerint.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #15410 Dátum: 2008.03.04 kedd, 14:48:25 »

Valeo a cucc nézzétek meg Bárdiba oda van -25% Clubkedvezmény
Azt mondja az ember, hogy Valeo, de van LUK-ban is csak drágább. Ja és ez módosított, a Ford szervizekben nem módosított van, hogy tudjanak kaszálni. Nem volt túl meggyőző.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15411 Dátum: 2008.03.04 kedd, 15:09:22 »

Azt mondja az ember, hogy Valeo, de van LUK-ban is csak drágább. Ja és ez módosított, a Ford szervizekben nem módosított van, hogy tudjanak kaszálni. Nem volt túl meggyőző.


naja, enis ezt mondanam, ha el kene adnom a sajat lendkerekem  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15412 Dátum: 2008.03.04 kedd, 16:18:23 »

, vagy egy droid a Ford gyárban, akinek előző este nem volt meg az asszony, bosszuból jó hanyagul rakott össze egy TDDi adagolót...  falbav

Aztán meg jól levizelte az elektronikáját! Smiley
Elösször mechanikus baja volt, másodszor simán leégett rajta az elekrontika.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15413 Dátum: 2008.03.04 kedd, 16:19:41 »

Egyébként a Shell olajtól mindenki fél. Talán ott a legnagyobb esély a hamisításra. Persze ugyanabból a központból (monnyuk battáról) vásárol mindegyik, csak esetenként hozzátesznek egy kis jóféle hazait... ami jól hazavágja az adagolót. Legalábbis az elmélet szerint.

Nem is járok már a Shell-hez! Smiley (Jó, nagy ritkán benézek egy kis V-Power Racingért!) De általában most a Mobil Petrol-nál etetem.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
sgabo
Vendég
« Új hozzászólás #15414 Dátum: 2008.03.04 kedd, 17:30:21 »

Itt módosított lendkereket hirdet az ember, ami állítása szerint nem tud elromlani. Ez más lehet, mint amit márkaszervizben, vagy pl a nagyautónál árulnak?

hehe. most vagyok túl a cserén és elég tüzetesen tanulmányoztam a dolgot fész tu fész... csak én és a lendkerekem.  vigyor3
olyan nincsen, hogy nem tud elromlani, mert mozog. ugye a lényege az, hogy az ütést csökkentse és elforduljon egymáson a két kerék. ez egy fokozatos ellenállást igényel, azaz az elfordítás az első fél centiben még viszonlyag könnyű, aztán a második felében már kőkemény eszközigényes dolog elfordítani koppra. nos ezek a rugók elfáradnak (mivel elfáradhatatlan anyag nincsen). az enyémet egy ujjal el lehetett forgatni tetszőleges végállásba már, annyira meg volt makkanva. lehet, hogy ez össze van hegesztve pár helyen azt hello... ha gyári, akkor pedig el tud romlani... sajnos a fizika határait átlépni csak Kopperfildávid tuggggya!  vigyor3 wave
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15415 Dátum: 2008.03.04 kedd, 17:47:32 »

hehe. most vagyok túl a cserén és elég tüzetesen tanulmányoztam a dolgot fész tu fész... csak én és a lendkerekem.  vigyor3
olyan nincsen, hogy nem tud elromlani, mert mozog. ugye a lényege az, hogy az ütést csökkentse és elforduljon egymáson a két kerék. ez egy fokozatos ellenállást igényel, azaz az elfordítás az első fél centiben még viszonlyag könnyű, aztán a második felében már kőkemény eszközigényes dolog elfordítani koppra. nos ezek a rugók elfáradnak (mivel elfáradhatatlan anyag nincsen). az enyémet egy ujjal el lehetett forgatni tetszőleges végállásba már, annyira meg volt makkanva. lehet, hogy ez össze van hegesztve pár helyen azt hello... ha gyári, akkor pedig el tud romlani... sajnos a fizika határait átlépni csak Kopperfildávid tuggggya!  vigyor3 wave
Milyen tünetei vannak az elromló félben lévő lendkeréknek?
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #15416 Dátum: 2008.03.04 kedd, 19:21:33 »

Elösször mechanikus baja volt, másodszor simán leégett rajta az elekrontika.
Cselló koma elvitte szagszervízbe az Mk2TD-t. Sima vezérműszíjcsere volt, azóta folyik az adagolója...  wow1
Szal nem vagyok biztos benne, hogy véletlenül van az, hogy az ember 1x elviszi a szervízbe, utána meg folyamatosan hordani kell... Neked sem volt toppon az az adagolóservice, sztem...
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #15417 Dátum: 2008.03.04 kedd, 19:57:35 »

Cselló koma elvitte szagszervízbe az Mk2TD-t. Sima vezérműszíjcsere volt, azóta folyik az adagolója...  wow1
Szal nem vagyok biztos benne, hogy véletlenül van az, hogy az ember 1x elviszi a szervízbe, utána meg folyamatosan hordani kell... Neked sem volt toppon az az adagolóservice, sztem...
Ráadásul szagszervízben bizonygatni kellett, hogy ebben igenis van AC pumpa, azért ez már nem gyenge......
Pedig ha ott elsőkörben megejtették volna az AC cserét.. Undecided
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15418 Dátum: 2008.03.05 szerda, 00:06:38 »

Cselló koma elvitte szagszervízbe az Mk2TD-t. Sima vezérműszíjcsere volt, azóta folyik az adagolója...  wow1
Szal nem vagyok biztos benne, hogy véletlenül van az, hogy az ember 1x elviszi a szervízbe, utána meg folyamatosan hordani kell... Neked sem volt toppon az az adagolóservice, sztem...

Igen, ameddig Szeleczky javította nem volt gond vele, aztán mikor a gyöngyösi Ford átvette, onnantól elindult a lejtőn. Sad
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15419 Dátum: 2008.03.05 szerda, 00:07:15 »

Ráadásul szagszervízben bizonygatni kellett, hogy ebben igenis van AC pumpa, azért ez már nem gyenge......
Pedig ha ott elsőkörben megejtették volna az AC cserét.. Undecided

Hát ez az...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #15420 Dátum: 2008.03.05 szerda, 07:21:10 »

Milyen tünetei vannak az elromló félben lévő lendkeréknek?

Kuplung kinyomásnál, visszaengedésnél nyikorog, felengedett kuplunggal leállítva a motort, nagyon zörög. (Bár nem tudom benzinesnél is ilyen lendkerék van-e) Nekem most volt csere... Sad
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15421 Dátum: 2008.03.05 szerda, 09:10:36 »

Kuplung kinyomásnál, visszaengedésnél nyikorog, felengedett kuplunggal leállítva a motort, nagyon zörög. (Bár nem tudom benzinesnél is ilyen lendkerék van-e) Nekem most volt csere... Sad

Igen, ugyanilyen a lendkerek.
Naplózva

blah blah blah
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #15422 Dátum: 2008.03.05 szerda, 12:43:27 »

Igen, ugyanilyen a lendkerek.

Én úgy hallottam a dieseleknél a lendkerek a nagy nyomatékot nem bírja, ezért megy tönkre. A benzinesekben akkor tovább bírja? (Ott kisebb a nyomaték, nem?  Undecided )
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15423 Dátum: 2008.03.08 szombat, 13:48:56 »

Relhist kolleganak ezuton is szeretnem megkoszonni a tegnap mintalin nyujtott dagnosztikajat.  eljen worship worship worship

Sikerult mindenfele meresi adatokat rogziten az en gepemrol es meg 1 ugyan ilyen 2 littyot geprol. Nos probalom ertelmezni a kapott adatokat es talaltam par erdekes kulonbseget a 2 gep kozott, de nemigazan tudom megfejteni, hogy mint jelent pl.

sajat gep :

Short term fuel trim Bank 1  0.0%
Long term fuel trim Bank 1  19.5%

masik gep:

Short term fuel trim Bank 1  0.8%
Long term fuel trim Bank 1  1.6%

Ezeket az ertekeket csak ugy pelda keppen masoltam be, mert folyamatosan valtoznak, de az aranyokra lettem figyelmes. Tobbnyire nalam a Long ertek joooval nagyobb, mint a Short, es mint a masik 2.0i gepen mert ertekek. Mig nalam szinte mindig 2szamjegyu a Long ertek, addig a masik gepnel kozel van a Short ertekhez. Mar csak aztat nemtom, hogy valojaban mit jelent eza Short meg Long term fuel trim...Valahogy meg kene tudni, hogy mennyire normalis eza viszonylag nagy kulonbseg. Soot, talaltam olyan Long term fuel erteket, ahol a masik 2.0i -0.8% volt.

A masik ami erdekes volt, hogy nalam az Air intake temperature altalaban 32-39C-os erteket hozott, mig a masik gepnel ezaz ertek joval magasabb 53-59C kozott alakult. Ez egyebkent a bejovo levego homersekletet mutatja, csak azt nem vagom, hogy mire eza nagy kulonbseg ? Hisz mind2 gep a szabadban alt. Mindenesetre fura a kb. 20C-os kulonbseg. Ez szerintem rengeteg.

Valoszinuleg fogunk meg ennel jobb teszteket is csinalni ellenorzott korulmenyek kozott.

Akit erdekel, megnezheti az alabbi logot, amit a gep csinalt a teszt alatt.
http://amigos.amiga.hu/zacci/zacci_k%FCld__0307.xls

« Utoljára szerkesztve: 2008.03.08 szombat, 14:00:56 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15424 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:05:54 »

Namost leszurtem csak a Long term ertekekre mind2 gep adatait.
Itt van nehany kozulluk.

sajat gep:

18,8   %
19,5   %
18,8   %
19,5   %
19,5   %
19,5   %
19,5   %
19,5   %
19,5   %
20,3   %
20,3   %
20,3   %
19,5   %
19,5   %
19,5   %
19,5   %
21,1   %
11,7   %
7,8   %


masik gep:

3,1   %
3,1   %
1,6   %
2,3   %
1,6   %
1,6   %
0   %
0   %
3,1   %
0   %
-0,8   %
0   %
0   %
1,6   %
0   %
1,6   %
0,8   %
0,8   %
0   %


Asszem erre azt lehet mondani, hogy igen, itt egyertelmu kulonbseg van a 2 gep kozott.

Es ime a Short term fuel szurt adatok...

sajat gep:

3,1   %
1,6   %
0,8   %
3,1   %
2,3   %
0   %
2,3   %
0   %
0   %
3,1   %
2,3   %
-0,8   %
3,1   %
2,3   %
-0,8   %
3,1   %
1,6   %
-2,3   %
-0,8   %
2,3   %
-1,6   %
4,7   %


masik gep:

-3,9   %
-3,1   %
0   %
-4,7   %
-2,3   %
-1,6   %
-1,6   %
-1,6   %
1,6   %
-0,8   %
0   %
1,6   %
2,3   %
0,8   %
3,9   %
5,5   %


Nos en itt nem latok szamottevo kulonbseget. Nyilvan az adatokat nem lehet fej fej melle rakini, hisz nem voltak idealis ellenrozott korulmenyek, de mint mar mondottam az aranyok igencsak feltunoek.
Naplózva

blah blah blah
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15425 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:10:02 »

Tegnap kész lett a vas.  :nyes:Gyűrűk cserélve, szívósor kibelezve, folytószelephelyzetjeladó cserélve. Eddig kb.180 km-t mentem, tapasztalatokat majd később. De olyan hangja van a mocinak, mint az új. A folytószelephelyzetjeladó szerintem még tanuló stádiumban van, így nem vettem észre sok változást. A szívósorom tengelye, hát az hagy némi kívánni valót maga után. De ez legalább most nem zörög, és nem is fog tönkremenni a jövőben. Azt nem tudom még hogy ez nálam lesz e, vagy a köv. tulajnál szomoru1
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15426 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:13:23 »

Namost leszurtem csak a Long term ertekekre mind2 gep adatait.
Itt van nehany kozulluk.


Mentél a másik géppel? Mert ott észre vennéd a menetteljesítménybeli különbségeket.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15427 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:30:54 »

nos asszem megvan mieza Long term fuel trim ize. Ha jol ertem ez a keverek aranyra utalo szam. A + szam a szegeny a -szam a dus keverekre utal. Ha ez tenyleg igy van, akkor mar csak azt kene kideriteni, hogy eza kotsog miert szegenyiti a kevereket Huh?  fejvakaras

Gondolom a 0 kozeli alapot az idealis. 14.7:1 keverekaranyt vagy mennyit jeloli.
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.08 szombat, 14:34:45 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15428 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:31:13 »

Mentél a másik géppel? Mert ott észre vennéd a menetteljesítménybeli különbségeket.

Sokkal jobban ment a masik gep. Es csendesebb is volt. Pont annak apropojabol kaptam az alkalmon es kertem tesztet, hogy bebizonyitsam vegre, hogy tenyleg valami nem stimm a geppel. Es tenyleg. Tobbiek is ereztek, hogy nem az igazi.  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.08 szombat, 14:33:22 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15429 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:35:05 »

Tegnap kész lett a vas.  :nyes:Gyűrűk cserélve, szívósor kibelezve, folytószelephelyzetjeladó cserélve. Eddig kb.180 km-t mentem, tapasztalatokat majd később. De olyan hangja van a mocinak, mint az új. A folytószelephelyzetjeladó szerintem még tanuló stádiumban van, így nem vettem észre sok változást. A szívósorom tengelye, hát az hagy némi kívánni valót maga után. De ez legalább most nem zörög, és nem is fog tönkremenni a jövőben. Azt nem tudom még hogy ez nálam lesz e, vagy a köv. tulajnál szomoru1

 eljen eljen eljen
Naplózva

blah blah blah
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15430 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:35:09 »

Sokkal jobban ment a masik gep. Es csendesebb is volt. Pont annak apropojabol kaptam az alkalmon es kertem tesztet, hogy bebizonyitsam vegre, hogy tenyleg valami nem stimm a geppel. Es tenyleg. Tobbiek is ereztek, hogy nem az igazi.  szomoru1
Egy szoftverfrissítés nem oldaná meg a problémádat?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15431 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:45:19 »

Egy szoftverfrissítés nem oldaná meg a problémádat?

Nem, de egy pres gep asszem igen  vigyor3  gun
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15432 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:47:51 »

Calculated load value...nah ez vajon mire utal ?

Az en gepem atlaga 36.4
a masik gep atlaga 41.5

Mondjuk ez nem akkora nagy kulonbseg...szerintem...
Naplózva

blah blah blah
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15433 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:52:15 »

Calculated load value...nah ez vajon mire utal ?

Az en gepem atlaga 36.4
a masik gep atlaga 41.5

Mondjuk ez nem akkora nagy kulonbseg...szerintem...
Szerintem meg menj ki a pályára aztán kormold ki rendesen. Bp.-Győr oda vissza. eplus2 eplus2
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15434 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:55:23 »

Szerintem meg menj ki a pályára aztán kormold ki rendesen. Bp.-Győr oda vissza. eplus2 eplus2

Az erdekesseg az, hogy a masik gepet is varosban hasznaljak. Tehat a kormolas nemigazan lenne hasznos. Szerintem...
Naplózva

blah blah blah
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15435 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:57:39 »

Az erdekesseg az, hogy a masik gepet is varosban hasznaljak. Tehat a kormolas nemigazan lenne hasznos. Szerintem...
Azért én meglépném ezt. Figyeld meg, teljesen más lesz a vas.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15436 Dátum: 2008.03.08 szombat, 15:04:34 »

Azért én meglépném ezt. Figyeld meg, teljesen más lesz a vas.

Tudom, de alapvetoen nem eza baj.
Naplózva

blah blah blah
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #15437 Dátum: 2008.03.08 szombat, 15:21:11 »

akkor mar csak azt kene kideriteni, hogy eza kotsog miert szegenyiti a kevereket Huh?  fejvakaras
A pillangószelep potinál nincs valami beállítási lehetőség? Azt cserélted nemrég ha jól emlékszem. Lehet, hogy jobban nyitva van, mint ahogy a computernek mutatja, így több levegő megy be, a gép meg a kevesebb értékhez számolja a naftát. Csak tipp, nem értek hozzá  wave
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15438 Dátum: 2008.03.08 szombat, 15:33:05 »

A pillangószelep potinál nincs valami beállítási lehetőség? Azt cserélted nemrég ha jól emlékszem. Lehet, hogy jobban nyitva van, mint ahogy a computernek mutatja, így több levegő megy be, a gép meg a kevesebb értékhez számolja a naftát. Csak tipp, nem értek hozzá  wave
Itt nincs semmilyen állítási lehetőség. Viszont ha valamilyen érzékelőt cserél az ember, ahhoz a gép agya is tanítja magát. Ez több megtett km is lehet. Anno, mikor a vezérműtengely helyzetjeladót cseréltem (jelzett a csekk lámpa, és lefuladt lépten nyomon a verda) kb.350 km-t tettem meg a géppel, mire megtanulta hogy jó az érzékelő. Akkor nem fulladt le először és azóta sem.
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #15439 Dátum: 2008.03.08 szombat, 15:38:16 »

Itt nincs semmilyen állítási lehetőség. Viszont ha valamilyen érzékelőt cserél az ember, ahhoz a gép agya is tanítja magát. Ez több megtett km is lehet. Anno, mikor a vezérműtengely helyzetjeladót cseréltem (jelzett a csekk lámpa, és lefuladt lépten nyomon a verda) kb.350 km-t tettem meg a géppel, mire megtanulta hogy jó az érzékelő. Akkor nem fulladt le először és azóta sem.
Akkor mégis csak a Bp-Győr-Bp a megoldás  nyes
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15440 Dátum: 2008.03.08 szombat, 16:00:57 »

A pillangószelep potinál nincs valami beállítási lehetőség? Azt cserélted nemrég ha jól emlékszem. Lehet, hogy jobban nyitva van, mint ahogy a computernek mutatja, így több levegő megy be, a gép meg a kevesebb értékhez számolja a naftát. Csak tipp, nem értek hozzá  wave

Ezzel szerintem nincs gond. Mind2 gepen alap helyzetben 18% a pillangoszelep allas. Mondjuk ezt nem ertettuk, hogy alapbol miert 18%, mikor teljesne zarva van. Talan az alapjarati moci miatt kell ezaz ertek, hogy tudjon mivel szamolni az ECU. A folytoszelep beallitassal nem hinnem hogy gond lenne, bar a szegenykeverek kepzes ugy tunik konstans.
Egyedul akkor jo a Long term fuel trim ertekem, ha open loop modban megy a gep. Nade nem lehet mindig padlogazzal kozlekedni.
Naplózva

blah blah blah
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #15441 Dátum: 2008.03.08 szombat, 16:12:11 »

Ezzel szerintem nincs gond. Mind2 gepen alap helyzetben 18% a pillangoszelep allas. Mondjuk ezt nem ertettuk, hogy alapbol miert 18%, mikor teljesne zarva van. Talan az alapjarati moci miatt kell ezaz ertek, hogy tudjon mivel szamolni az ECU. A folytoszelep beallitassal nem hinnem hogy gond lenne, bar a szegenykeverek kepzes ugy tunik konstans.
Egyedul akkor jo a Long term fuel trim ertekem, ha open loop modban megy a gep. Nade nem lehet mindig padlogazzal kozlekedni.
Mitől függ még a keverékképzése? Hőmérséklet jeladók, légtömegmérő?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15442 Dátum: 2008.03.08 szombat, 16:15:48 »

Mitől függ még a keverékképzése? Hőmérséklet jeladók, légtömegmérő?

jah, kb. mindentol  szomoru1
De amit eddig talaltam kulonbseget, aza beszivott levego homerseklete, meg eza Song Term Fuel Trim Bank1 es a Long Term Fuel Trim Bank1.
Lehet hogy eza legutobbi 2 dolog nem mert, hanem egy tablazatbol vett ertek ? Es csak arrol tajekoztat, hogy a rendszer a keverek kepzest merre tolja el ? fejvakaras
Jo meg a lambda szonda ertekek altalaban 1 nagysagrenddel nagyobbak nalam, de ez nyilvan a hibanak egy kovetkezmenye.
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.08 szombat, 17:11:48 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #15443 Dátum: 2008.03.08 szombat, 16:22:46 »

jah, kb. mindentol  szomoru1
De amit eddig talaltam kulonbseget, aza beszivott levego homerseklete, meg eza Song Term Fuel Trim Bank1 es a Long Term Fuel Trim Bank1.
Lehet hogy eza legutobbi 2 dolog nem mert, hanem egy tablazatbol vett ertek ? Es csak arrol tajekoztat, hogy a rendszer a keverek kepzest merre tolja el ?
Melegebbnek mért beszívott levegőhöz kevesebb üzemanyagot ad?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15444 Dátum: 2008.03.08 szombat, 16:59:11 »

Melegebbnek mért beszívott levegőhöz kevesebb üzemanyagot ad?

Mert kevesebb, azaz ritkább.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #15445 Dátum: 2008.03.08 szombat, 17:12:44 »

Mert kevesebb, azaz ritkább.
Akkor, ha rossz a beömlő levegő hőmérséklet érzékelője -melegebbnek méri a levegőt- akkor szegényebb keveréket csinál nem?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15446 Dátum: 2008.03.08 szombat, 17:19:52 »

Melegebbnek mért beszívott levegőhöz kevesebb üzemanyagot ad?

Mondjuk. De nalam pont vagy 20fokkal hidegebb levegot erzekelt, mint a masik gepnel. Tehat ez alapjan dusabb kevereket kene adnia, de valami miatt meg jobban szegenyit.
Egyebkent mar latom azert nincs hibakod, mert az ertek meg hibahataron belul van.

http://en.wikipedia.org/wiki/Table_of_OBD-II_Codes

Long term fuel % trim—Bank 1    -100 (Rich)    99.22 (Lean)     %

Nah ezaz amirol anno beszeltem. Egyaltalan nem biztos, hogy aza Mondi amiben nincs hibakod optimalisan mukodne. Ezert kulonbozik minden mondeo egymastol. Elvileg a 0 kozeli alapot lenne az idealis. Masik mondinal mondhatjuk azt, hogy ez teljesul is. Es ment is mint barom. Valceg egy gyorsulasi versenyen nem lehetne erezni a kulonbseget, mert ott ugye full gazon megy az ember, es olyankor meg jok az ertekek. De hat baxxa meg en nem full gazon hasznalom, es pont a normal gyorsitas az aminel hibadzik a dolog.
Tegnap este haza fele menet Relhist kollegaval nyomtunk egy versenyt az Auto Fort-nal levo lampatol. Hat vegig szinte ott mentem mellette. Szal full gaznal jo a gep, mert akkor open loop modban muxik a vezerles.
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.08 szombat, 17:24:43 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15447 Dátum: 2008.03.08 szombat, 17:23:43 »

Akkor, ha rossz a beömlő levegő hőmérséklet érzékelője -melegebbnek méri a levegőt- akkor szegényebb keveréket csinál nem?

Logikailag igen. Es gondolom a valosagban is igy muxik. Mondjuk nekem a masik mondinal aza folyamatos 50+fok picit gyanus. Kint ugye jo ha volt 10fok. Nem tartom valoszinunek, hogy pillanatok alatt fel tudna melegedni aza levego 10-rol 50fokra, hacsak nem dzsuvas az erzekelo, es nem erzekeli megfeleloen ahideg levegot. Mivel a MAP szenzorom uj, igy szerintem az en 30+ertekem szamomra realisabbnak tunik. Esetleg meg arra tok gondolni, hogy a nem megfeleloen zarodo EGR szelep miatt omlik be a meleg kipuf gaz a szivosorba. Nalam ezis kizarva, hisz az EGR szelepem uj, tiszta perwollal mosva stb.
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.08 szombat, 17:25:58 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #15448 Dátum: 2008.03.08 szombat, 18:38:56 »

Nem mintha értenék a dologhoz, de két kérdés/felvetés:

Zacci, a tiéd már vagy 2 órája állt egyhelyben, közben hűlt. A fehér Mondeo állt max. fél órát a "teszt" előtt, ez magyarázhatja a magasabb hőmérsékleti értket.

A másik, hogy mondtad, hogy te alkoholt, vagy mit is tankolsz a kocsiba. A fehérben is volt? Mondom, nem értek hozzá, de ez nem szólhat bele abba a Short vagy Long fuel dologba?
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15449 Dátum: 2008.03.08 szombat, 18:49:41 »

Nem mintha értenék a dologhoz, de két kérdés/felvetés:

Zacci, a tiéd már vagy 2 órája állt egyhelyben, közben hűlt. A fehér Mondeo állt max. fél órát a "teszt" előtt, ez magyarázhatja a magasabb hőmérsékleti értket.

A másik, hogy mondtad, hogy te alkoholt, vagy mit is tankolsz a kocsiba. A fehérben is volt? Mondom, nem értek hozzá, de ez nem szólhat bele abba a Short vagy Long fuel dologba?

Igen valceg az en gepem tobbet allt akkor. De a teszt soran gyakorlatilag szinte folyamatosan megmaradt eza homerseklet kulonbseg. Milyn emelegnek kell lennie a blokknak, hogy az ezerrel bejuto levego ilyen hirtelen +20fokkal melegebb legyen, mint nalam ? Nah mind1, ez most igazabol lenyegtelen.
Igen a gepben volt kb. 15lityi E85. nem hinnem, hogy a rendszer e miatt szandekosan szegenyitene a kevereket. Most mar kezd vilagossa valni, hogy ezaz STFT (Short term...) meg az LTFT (long term) bigyo nem mert ertek, hanem egy tablazatbol vett adat, amit ugye mindenfele erzekelok ertekei alapjan egy tablazatbol dob a gep. A STFT-t ertekre asszem kozvetlenul a lambda szonda van hatassal. Mondjuk ezzel az adathalmazzal nincsis gond szerintem. Inkabb az LTFT az ami kritikusnak tunik. De hogy mi alapjan dont ugy az ECU, hogy o most szegenyit...Most olvasgatok mas forumokat es ott mintha az EVAP rendszert emlegetnek. Az EVAP az valami parolgasi emisszio tartaly vagy mi a tok, es ugy tunik befolyasolja a vezerlest.

Egyebkent en sem ertek hozza, csak szeretnem vegre megerteni, hogy mi a baja a gepemnek.
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.08 szombat, 19:08:38 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Oldalak: 1 ... 302 303 304 305 306 307 308 [309] 310 311 312 313 314 315 316 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.321 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.