Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 04:21:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 312 313 314 315 316 317 318 [319] 320 321 322 323 324 325 326 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21462315 alkalommal)
0 Felhasználó és 136 vendég van a témában
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #15900 Dátum: 2008.06.20 péntek, 16:40:32 »

6-os váltón hol találom az olajbetöltő nyílást?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15901 Dátum: 2008.06.20 péntek, 18:16:02 »

Üdv Mindenkinek !

Új a regisztrációm és nemrégen vásárolt a Mondeóm is, ezért vannak buta kérdéseim.
A gép 2002 -es évjárat 2 literes benzines "Blackpanther metal" 5 ajtós Ghia.

Jól megy, kényelmes, nagyon jól felszerelt, és természetesen alig használtan, kevés kilométerrel közel 6 évesen vettem kereskedésből :-))

A felszerelés röviden: xenon + mosó, fűtött első szélvédő, fűtött ablakmosó fúvókák, fűthető első ülések, bőr ülések, bőr kormány és sebváltó + fekete belső, 8 légzsák, ABS, tempomat, automata klíma, fedélzeti computer,  elektromos ablakok + tetőablak, elektromos állítású vezetőülés, belső világítás elöl és hátul, lábtérvilágítás, sminktükrök külön világítással, sötétedő belső tükör, elektromos állítású és fűtött külső tükrök, 17" gyári alufelnik, 6 CD-s kormányról vezérelhető 6006-os HIFI több (talán 6 db?) gyári hangszóróval, utólag kiegészítve magassugárzókkal a műszerfalon + hátul kiépítve a kábelezés az erősítőnek és mélyládának.

Nagyon tetszik a "teljes nyitás" és "teljes zárás" funkció, amivel az összes ablakot lehet egyszerre nyitni/csukni a kulcson lévő távirányítóval. Kényelmes a könyöklő középen, nekem eddig nem volt ilyen.
Ami zavar kicsit, hogy nem lehet benne apróságokat jól elrakni úgy, hogy kéznél legyenek (pl. napszemüveg, garázskapu-nyitó, aprópénz, stb.) és mégsem hullik le a kanyarokban.
Nagyon fekete volt nekem kívülről, ezért a rács, az indexek és a hátsó lámpák cseréje már megtörtént, további krómosítás (kilincsek, vízlehúzó, hátsó ajtó foggantyú, stb. ?) megoldások érdekelnének.

Kérdéseim:

1. Először is nem tudom még mi az a kis dobozka-szerű valami a könyöklő alatt a hamutartó mögött. Kinyitni nem tudom, gomb nincs rajta.
2. Gondom még, hogy a xenon nem mindig kapcsolódik fel egyből, pislákolva vibrál néha egy ideig. Ez minek a hibája és hogyan kellene orvosolni ?

Kösz a segítséget előre is !

Üdv: Gaba

Grat. az autóhoz!  eljen
Napszemüveg tartó a belső középső lámpa után van, nyomd meg akkor nyilik ki.
Apró tartó a bal térednél lévő rekesz ajtaján, a rekeszbe elfér a távirányító is.
Mind2 lámpa nem kapcsolódik fel, vagy csak az egyik? Ha csak az egyik, cseréld meg a két Xenon csövet, lehet azok kezdik megadni magukat. Ha a másik csővel is csinálja, akkor a gyújtója kezd meghalni, nem drága 16-17e Ft.
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.20 péntek, 18:17:49 írta Scratch » Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Gaba
Vendég
« Új hozzászólás #15902 Dátum: 2008.06.23 hétfő, 16:00:15 »

Grat. az autóhoz!  eljen
Napszemüveg tartó a belső középső lámpa után van, nyomd meg akkor nyilik ki.
Apró tartó a bal térednél lévő rekesz ajtaján, a rekeszbe elfér a távirányító is.
Mind2 lámpa nem kapcsolódik fel, vagy csak az egyik? Ha csak az egyik, cseréld meg a két Xenon csövet, lehet azok kezdik megadni magukat. Ha a másik csővel is csinálja, akkor a gyújtója kezd meghalni, nem drága 16-17e Ft.


Mindenkinek köszi a segítséget !

A szemüvegtartót nem találom, nekem ott a tetőablak és gombjai vannak.
A bal térdnél lévő rekesz megvan, azt használom, mint egyetlen pakoló helyet apróságoknak.
A telefon kihangosító előkészítést valszeg meg fogom szüntetni, pláne ha egy jól használható kis (Jéger-)tárolót takar el. Csak nem tudom hogyan fogjak hozzá a szétszedéséhez, ha nem szeretném szétbarmolni ?
Mindkét xenon teljesen egyszerre csinálja a vibrálást és csak felkapcsoláskor, de nem mindig, úgyhogy a gyújtó lehet a gyanús, cserélem mielőbb, nehogy agyonvágja a csöveket.

Üdv: Gaba
Naplózva
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #15903 Dátum: 2008.06.23 hétfő, 19:33:14 »

jó, hogy írtad ezt az apró tartót, meg nem találtam volna  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15904 Dátum: 2008.06.23 hétfő, 21:47:18 »


Mindenkinek köszi a segítséget !

A szemüvegtartót nem találom, nekem ott a tetőablak és gombjai vannak.
A bal térdnél lévő rekesz megvan, azt használom, mint egyetlen pakoló helyet apróságoknak.
A telefon kihangosító előkészítést valszeg meg fogom szüntetni, pláne ha egy jól használható kis (Jéger-)tárolót takar el. Csak nem tudom hogyan fogjak hozzá a szétszedéséhez, ha nem szeretném szétbarmolni ?
Mindkét xenon teljesen egyszerre csinálja a vibrálást és csak felkapcsoláskor, de nem mindig, úgyhogy a gyújtó lehet a gyanús, cserélem mielőbb, nehogy agyonvágja a csöveket.

Üdv: Gaba

Ja, ha van tetőablak, akkor nincs szemüvegtartó.
A Xenon-t nézesd meg szervízbe, lehet a cső is rossz.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #15905 Dátum: 2008.06.24 kedd, 14:32:19 »

Sziasztok!

Tudja vki, hogyan lehet a könyöklő mögötti zárt dobozt (ami a két ülés között hátranyúlik) kiszedni, szétszedni? Érdekelne milyen zsinórokat lelnék mögötte (pl. hátsó ülésfűtés csatlakozója...).
Naplózva
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #15906 Dátum: 2008.06.24 kedd, 20:09:08 »

jó, hogy írtad ezt az apró tartót, meg nem találtam volna  vigyor3
detto. 1 eve van meg a vas, de csak a komment utan talaltam ra a kis rejtekhelyre.. worship
Naplózva
Gaba
Vendég
« Új hozzászólás #15907 Dátum: 2008.06.25 szerda, 10:11:37 »

Sziasztok!

Tudja vki, hogyan lehet a könyöklő mögötti zárt dobozt (ami a két ülés között hátranyúlik) kiszedni, szétszedni? Érdekelne milyen zsinórokat lelnék mögötte (pl. hátsó ülésfűtés csatlakozója...).

Azt nézegettem én is, a hamutartó helyére el tudnék képzelni levegő befúvást a hátsó utasoknak... ha a kardán boxban elférnek a csövek. A ventillátornak van tartaléka bőven.
Hallottatok már ilyen átalakításról, vagy nagyon képtelen ötlet ?

Üdv: Gaba
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #15908 Dátum: 2008.06.25 szerda, 10:25:32 »

Azt nézegettem én is, a hamutartó helyére el tudnék képzelni levegő befúvást a hátsó utasoknak... ha a kardán boxban elférnek a csövek. A ventillátornak van tartaléka bőven.
Hallottatok már ilyen átalakításról, vagy nagyon képtelen ötlet ?
Üdv: Gaba

én is gondolkoztam már ezen. az audiban van ilyen. ott a teljes alagút végig van csövezve, és a hamutartó felett van a szellőzőrács. dupla rács, szal olyan mint az MK III középsője a műszerfalon, csak kissebb. sztem bontóba lehet szerezni ilyen dupla rácsot, esetleg a hozzátartozó csövekkel együtt. így teljes értékű hátsó szellőztetést lehetne összehozni (állítható irány, elzárható, stb.)
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #15909 Dátum: 2008.06.25 szerda, 11:19:57 »

én is gondolkoztam már ezen. az audiban van ilyen. ott a teljes alagút végig van csövezve, és a hamutartó felett van a szellőzőrács. dupla rács, szal olyan mint az MK III középsője a műszerfalon, csak kissebb. sztem bontóba lehet szerezni ilyen dupla rácsot, esetleg a hozzátartozó csövekkel együtt. így teljes értékű hátsó szellőztetést lehetne összehozni (állítható irány, elzárható, stb.)

Igen-igen! Már én is tipródtam ezen, mert az ülés alatti hátrafújás elég karcsú...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15910 Dátum: 2008.06.25 szerda, 11:36:39 »

én is gondolkoztam már ezen. az audiban van ilyen. ott a teljes alagút végig van csövezve, és a hamutartó felett van a szellőzőrács. dupla rács, szal olyan mint az MK III középsője a műszerfalon, csak kissebb. sztem bontóba lehet szerezni ilyen dupla rácsot, esetleg a hozzátartozó csövekkel együtt. így teljes értékű hátsó szellőztetést lehetne összehozni (állítható irány, elzárható, stb.)

Á lá mk4...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #15911 Dátum: 2008.06.25 szerda, 12:14:53 »

Á lá mk4...
Igen, de ott asszem a B oszlopban van. Én merciben láttam a kézifék mögötti boxban...
Naplózva
Franky
Vendég
« Új hozzászólás #15912 Dátum: 2008.06.25 szerda, 20:15:20 »

Helló! Első kutyacsontokat kell cserélnem. Melyik típust ajánljátok? Csak Ford, vagy eseleg Meyle, vagy más utángyártott? Ford 13000Ft, utángyártott kb. 4000Ft. Azért elég nagy a különbség...

Ja, és néha a hátsó keréktől is egy kattanó hang jön kanyarodásnál (csak balra). Az mi lehet? Esetleg ott is kutyacsont?
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #15913 Dátum: 2008.06.25 szerda, 20:48:33 »

Á lá mk4...

azéé C4-es ódit hamarabb találni bontóba mint MK IV-et  laugh wave
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #15914 Dátum: 2008.06.25 szerda, 21:19:02 »

Helló! Első kutyacsontokat kell cserélnem. Melyik típust ajánljátok? Csak Ford, vagy eseleg Meyle, vagy más utángyártott? Ford 13000Ft, utángyártott kb. 4000Ft. Azért elég nagy a különbség...

Ja, és néha a hátsó keréktől is egy kattanó hang jön kanyarodásnál (csak balra). Az mi lehet? Esetleg ott is kutyacsont?

Én mindenképpen a gyárit ajánlanám. Hátul is van egy hasonló kütyü az okozhat ilyen kattanást. Sztem nézesd és rángattasd meg rendesen.
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #15915 Dátum: 2008.06.25 szerda, 21:22:15 »

Én mindenképpen a gyárit ajánlanám. Hátul is van egy hasonló kütyü az okozhat ilyen kattanást. Sztem nézesd és rángattasd meg rendesen.

Nekem már 1/2 éve 10 euro/pár ultragagyi van bent - jól telenyomva zsírral Wink magyar utak kinyírják a gyárit is, most tesztelem. Ha kapni TRW-t az nagyon pöpec jobb mint a gyári
Naplózva
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #15916 Dátum: 2008.06.25 szerda, 21:31:28 »

Nekem már 1/2 éve 10 euro/pár ultragagyi van bent - jól telenyomva zsírral Wink magyar utak kinyírják a gyárit is, most tesztelem. Ha kapni TRW-t az nagyon pöpec jobb mint a gyári

Hozzáteszem, hogy nekem még nem ment tönkre, pedig 2005 dec. óta gyűröm a 2001-es vasat, és csak én már több, mint 120 ezret tettem bele...igaz több az országút, mint a város.
Naplózva
Franky
Vendég
« Új hozzászólás #15917 Dátum: 2008.06.26 csütörtök, 19:20:59 »

Hozzáteszem, hogy nekem még nem ment tönkre, pedig 2005 dec. óta gyűröm a 2001-es vasat, és csak én már több, mint 120 ezret tettem bele...igaz több az országút, mint a város.
Elöl az enyémben egy éve cserélte az előző tulaj. Azt nem tudom, hogy gyári-e. Sajnos már most kuka... Ezek a magyar utak...
Lehet nem gyárit veszek, az utángyártott mégis csak olcsób. Majd a következő gyári garnitúra lesz!  hehe
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15918 Dátum: 2008.07.16 szerda, 11:13:41 »

Hi,

Ugye az MKIII hutoventillatora 2 fokozatu ? Hogyan tom kiprobalni, hogy mukodik a kisebbik fokozat ? Mert belulrol hallani nem hallom, csak a magasabb fokozatot. Azt is inkabb csak a kormanyon, enyhe rezonancia formajaban.

Ha jol bemelegszik a gep meg mindig iszonyatosan be tud lustulni. Lehet valami hofok problema okozza a jelenseget ?
Naplózva

blah blah blah
93-as mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #15919 Dátum: 2008.07.16 szerda, 15:01:06 »

Segitségeteket kérném abban hogy valaki meg tudja-e mondami, hogy a 3-as Mondeo esetén a (TDI) a föbiztositék táblán hol található a klima biztósítéka. A szelőző panel müködik meg érzékeli is hogy megnyomom a AC de én nem érzek hömérséklet változást. Azért gondolom hogy biztósíték probléma mert ma matattam vele és lehet valamit rosz helyre tedtem vissza. Előre is koszi.  worship
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15920 Dátum: 2008.07.16 szerda, 15:11:03 »

Segitségeteket kérném abban hogy valaki meg tudja-e mondami, hogy a 3-as Mondeo esetén a (TDI) a föbiztositék táblán hol található a klima biztósítéka. A szelőző panel müködik meg érzékeli is hogy megnyomom a AC de én nem érzek hömérséklet változást. Azért gondolom hogy biztósíték probléma mert ma matattam vele és lehet valamit rosz helyre tedtem vissza. Előre is koszi.  worship

A biztosítéktábla borítójának a belsejébe bele van nyomtatva, melyik melyik.
Amúgy a mi oldalunkon fennvan a kezelési, talán abban is benne van.
Amúgy meg nem tdi, hanem tddi (vagy tdci).
Az AC ikon bekapcsol?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15921 Dátum: 2008.07.16 szerda, 19:16:08 »

Hi,

Ugye az MKIII hutoventillatora 2 fokozatu ? Hogyan tom kiprobalni, hogy mukodik a kisebbik fokozat ? Mert belulrol hallani nem hallom, csak a magasabb fokozatot. Azt is inkabb csak a kormanyon, enyhe rezonancia formajaban.

Ha jol bemelegszik a gep meg mindig iszonyatosan be tud lustulni. Lehet valami hofok problema okozza a jelenseget ?

Szia.

Ha összedugják számítógéppen, akkor meg tudják izgatni mind a kettő fokozatot.
Nekem az MKII volt olyan, ha nagyon bemelegedett, akkor ellustult.
(Ez már nem csinál ilyet. Odaretkelem neki, és gyűri az aszfaltot.  eplus2 )
Naplózva
93-as mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #15922 Dátum: 2008.07.16 szerda, 20:16:26 »

A biztosítéktábla borítójának a belsejébe bele van nyomtatva, melyik melyik.
Amúgy a mi oldalunkon fennvan a kezelési, talán abban is benne van.
Amúgy meg nem tdi, hanem tddi (vagy tdci).
Az AC ikon bekapcsol?

AC ikon bekapcsol
Valovan igayad van elirtam tdci
Segitenel megtalalni a "a mi oldalunkon fennvan a kezelési" mert nem talalom.
A kiekeszito Biz. tablan rjta van a jeloles de a fobiytosiktek tablan semmi jelolset nem talaltam.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #15923 Dátum: 2008.07.16 szerda, 20:52:30 »

Hi,

Ugye az MKIII hutoventillatora 2 fokozatu ? Hogyan tom kiprobalni, hogy mukodik a kisebbik fokozat ? Mert belulrol hallani nem hallom, csak a magasabb fokozatot. Azt is inkabb csak a kormanyon, enyhe rezonancia formajaban.

Ha jol bemelegszik a gep meg mindig iszonyatosan be tud lustulni. Lehet valami hofok problema okozza a jelenseget ?

Na megnéztem.
Tényleg kétfokozatú a hűtés, és ráadásul nincs saját hőgombája, hanem a motrovezérlő kapcsolja.
Viszont semmiféle visszacsatolás nincs, a kompjuter nem tudja ha nem megy a venti, legfeljebb tovább nő a motor hőfoka, de ez nem jelent hibát, hiszen azért van a második fokozat.

A két fokoztanak külön reléje van K45 és K46 a motortéri biztitáblában. Ha felcseréled őket, akkor a reléket máris tudod tesztelni. Gondolom nem kell magyarázni.
Az első fokozat abban különbözik a másodiktól, hogy a ventilátor előtt van egy előtét ellenállás. Ez a ventilátor jobb alsó sarkában lakik (szemből nézve az autót). Ebben is van bizti, simán kimehet. Egy műszerrel ki lehet mérni.

Legegyszerűbb teszt:
A relét kiveszed (gyújtás lehet kikapcsolva) és egy darab dróttal összekötöd a relé foglalat 3-as és 5-ös lábát. Ha a K45 helyén csinálod, akkor lassan, ha a K46 foglalatában, akkor gyorsan kell forognia a ventinek.
Kivezetések azonosítása:
Ha fosol (nincs rá okod), akkor mérj csak ellenállást a 3-as kivezetés, és a test között. és írd meg az eredményt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15924 Dátum: 2008.07.17 csütörtök, 10:19:27 »

AC ikon bekapcsol
Valovan igayad van elirtam tdci
Segitenel megtalalni a "a mi oldalunkon fennvan a kezelési" mert nem talalom.
A kiekeszito Biz. tablan rjta van a jeloles de a fobiytosiktek tablan semmi jelolset nem talaltam.
http://www.mondeo.hu/ftp/kezelesi_utmutatok/mondeo_3_kezelesi_utmutato.pdf
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15925 Dátum: 2008.07.17 csütörtök, 10:28:22 »

Ha már a ventiről van szó..... Nekem ha bekapcsol akkor olyan hangja an mint 1 repülőnek rinya. Illetve egy kicsit berántja a kasztnit, valamint a generátor töltéséből és láthatóan levesz(elhalványul 1 pillanatra minden izzó).
Mitől lehet?Huh?  help
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15926 Dátum: 2008.07.17 csütörtök, 10:43:15 »

Ha már a ventiről van szó..... Nekem ha bekapcsol akkor olyan hangja an mint 1 repülőnek rinya. Illetve egy kicsit berántja a kasztnit, valamint a generátor töltéséből és láthatóan levesz(elhalványul 1 pillanatra minden izzó).
Mitől lehet?Huh?  help

Lehet, hogy neked is rögtön a 2. fokozat indul.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15927 Dátum: 2008.07.17 csütörtök, 10:46:13 »

Lehet, hogy neked is rögtön a 2. fokozat indul.

Megnézem délután, de ezt hideg motornál is le tudom ellenőrizni?
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15928 Dátum: 2008.07.17 csütörtök, 11:07:34 »

Sziasztok!

Ha jól emlékszek, másnak is van susogás, szélzaj az ajtó keret körül?
Ha kicserélem a gumiklédereket, akkor megszűnik szerintetek? Arra is gondoltam, hogy kicsi szilikonolajat olntenék a kléderbe, és felehúznék vmi benzincsövet, vagy vmit, hogy kevésbé tudja a becsukott ajtó összenyomni, és úgy hátha jobba "tömítene".
Szerintetek?
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15929 Dátum: 2008.07.17 csütörtök, 18:45:09 »

Hi,

Ugye az MKIII hutoventillatora 2 fokozatu ? Hogyan tom kiprobalni, hogy mukodik a kisebbik fokozat ? Mert belulrol hallani nem hallom, csak a magasabb fokozatot. Azt is inkabb csak a kormanyon, enyhe rezonancia formajaban.

Ha jol bemelegszik a gep meg mindig iszonyatosan be tud lustulni. Lehet valami hofok problema okozza a jelenseget ?
Arra már rájöttem, ha még nem üzemmeleg a gép addig ugye megy a szivató, tehát megy is mint állat. Viszont ha bemelegszik, elvszegényíti a keveréket rgo nem megy. Ez valami elektronikai, programozási gond lesz. Szerintem számolja az üzemanyagfogyasztást és ha sokat észlel még jobban szegényíti. Opeléknál kilóméter állás alapján programozzák az elektronikát, fordéknál viszont nem. Arra kéne rájönni, mi az amit ki kell iktatni ahhoz, hogy menjen rendesen a gép.
Nálam is érezhető ez a jellegű gond. Az tuti hogy az agya kontrollálja és okozza ezt a jelenséget.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #15930 Dátum: 2008.07.17 csütörtök, 19:33:36 »

Sziasztok!

Ha jól emlékszek, másnak is van susogás, szélzaj az ajtó keret körül?
Ha kicserélem a gumiklédereket, akkor megszűnik szerintetek? Arra is gondoltam, hogy kicsi szilikonolajat olntenék a kléderbe, és felehúznék vmi benzincsövet, vagy vmit, hogy kevésbé tudja a becsukott ajtó összenyomni, és úgy hátha jobba "tömítene".
Szerintetek?


Tudod, nekem ez már a 3-ik mondeom.
120 km/h fölött mindegyikben megvan a szélzaj.  szomoru1
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15931 Dátum: 2008.07.17 csütörtök, 20:16:23 »

Tudod, nekem ez már a 3-ik mondeom.
120 km/h fölött mindegyikben megvan a szélzaj.  szomoru1

Majd egyszer mutasd meg.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #15932 Dátum: 2008.07.18 péntek, 08:10:54 »

A hétvégén csináltam egy olyan utastérbe rakós 15 percig fújós aztán jó citromilatús klímatisztítást és több fura dolgot vettem észre.
Egyrészt nem tudom mennyire normális, de nekem a kondenzvíz a kipufogónak azon a sodratos részén (bocsi, de nem tudom hogy az pontosan mi) fojt körbe és aztán arról hullott alá. (Meleg motornál parkolóban várakozva már korábban is feltűnt, hogy nem nagyon hagyok magam után tócsát, ami szerintem ez miatt is lehet).
A másik pedig hogy 15 perces fullon járatás után másik 1 - de lehet - 2 helyen is csöppent víz a motortérből. Nem tudtam behatárolni, hogy pontosan honnan jött, de tiszta víz volt ahogy a kezembe csöppent. Lehet, hogy valami alkatrészen kicsapódik a pára és az csöpög?
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #15933 Dátum: 2008.07.18 péntek, 08:44:29 »

...Egyrészt nem tudom mennyire normális, de nekem a kondenzvíz a kipufogónak azon a sodratos részén (bocsi, de nem tudom hogy az pontosan mi) fojt körbe és aztán arról hullott alá....
Tegnap néztem a gép alá én is. Pontosan ott csöpög ki nekem is. Szerintem a tervezők igazán tovább vezethették volna azt a kis csövet, hogy ne csorogjon a kipufogóra... De az is lehet, hogy pont ez volt a cél, mert így nem ömlik, hanem jobban eloszlik a víz.....
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #15934 Dátum: 2008.07.18 péntek, 08:55:54 »

Tegnap néztem a gép alá én is. Pontosan ott csöpög ki nekem is. Szerintem a tervezők igazán tovább vezethették volna azt a kis csövet, hogy ne csorogjon a kipufogóra... De az is lehet, hogy pont ez volt a cél, mert így nem ömlik, hanem jobban eloszlik a víz.....
Csak nem tudom ez mennyire egészséges a kipuffnak.......
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15935 Dátum: 2008.07.18 péntek, 09:42:34 »

Tudod, nekem ez már a 3-ik mondeom.
120 km/h fölött mindegyikben megvan a szélzaj.  szomoru1

Nekem is ez a 3. mondeom, de csak ennél csinálja.
De az elgondolásom jó is lehet akár, nem?!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15936 Dátum: 2008.07.18 péntek, 11:45:36 »

Tegnap néztem a gép alá én is. Pontosan ott csöpög ki nekem is. Szerintem a tervezők igazán tovább vezethették volna azt a kis csövet, hogy ne csorogjon a kipufogóra... De az is lehet, hogy pont ez volt a cél, mert így nem ömlik, hanem jobban eloszlik a víz.....

Pont ez volt a cél, hogy ne legyen az autó alatt tócsa, a meleg kipuff.-on elpárolog a víz.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15937 Dátum: 2008.07.18 péntek, 12:00:33 »

Nekem is ez a 3. mondeom, de csak ennél csinálja.
De az elgondolásom jó is lehet akár, nem?!

Ha működik akkor szólj. Megcsinálom én is.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15938 Dátum: 2008.07.18 péntek, 12:56:47 »

Arra már rájöttem, ha még nem üzemmeleg a gép addig ugye megy a szivató, tehát megy is mint állat. Viszont ha bemelegszik, elvszegényíti a keveréket rgo nem megy. Ez valami elektronikai, programozási gond lesz. Szerintem számolja az üzemanyagfogyasztást és ha sokat észlel még jobban szegényíti. Opeléknál kilóméter állás alapján programozzák az elektronikát, fordéknál viszont nem. Arra kéne rájönni, mi az amit ki kell iktatni ahhoz, hogy menjen rendesen a gép.
Nálam is érezhető ez a jellegű gond. Az tuti hogy az agya kontrollálja és okozza ezt a jelenséget.

Nos, nyilvan mig szivatoval megy a gep, addig erosebb. Ez termeszetes. Nekem az a bajom ezzel, hogy tul nagy a kulonbseg a hideg es a meleg uzemi teljesitmeny kozott. Mondhatni eg es fold. Mas markaknal egyaltalan nem erezheto vagy csak minimalisan a hideg-meleg kozti teljesitmeny kulonbseg. Vagyis melegen nem esik akkorat a teljesitmeny. Nemreg egy twingoval kellett furikaznom kb. 1 hetig. Nah azzal semmi ilyen gond nem volt. A jelenseg meg konkretan az, hogy indulasnal nagyon leejti a fordulatot es befullad az egesz, megtorpan. Erre van egyebkent program az ECUban. Az ECU indulasnal torekszik arra, hogy zokkenomentes legyen az elindulas. Nah ez az ami nem jon ossze, es tuti, hogy nem az ECU miatt. Az ECU a bejovo adatok alapjan dolgozik. A fogyit biztos nem figyeli. Eddig arra jutottam, hogy foleg a lambda az ami befolyasolja ezt a jelenseget. Nade mi befolyasolja a lambda mukodeset ? Merthogy a szonda tokeletesen teszi a dolgat. Eddig 1 mondeonal tapasztaltam hasonlo jelenseget, mint nalam...A tobbinel nem.
Ki fogom probalni azt, hogy lehuzom a lambdat...Nyilvan dobni fog egy hiba kodot, de kivancsi vok akkor hogy fog valtozni a gep menettulajdonsaga...Elvileg ilyenkor egy atlag ertekkel fog szamolni az ECU.
Ha meg tulsagosan szegenyiti az ECU a kevereket akkor kb. ugyan ott vagy mintha dusitana. Mindenkeppen tobbet fog zabalni, mert jobban kell nyomnod. Cserebe nem megy.
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.18 péntek, 13:03:29 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #15939 Dátum: 2008.07.18 péntek, 14:00:12 »

Pont ez volt a cél, hogy ne legyen az autó alatt tócsa, a meleg kipuff.-on elpárolog a víz.
Nos nálam tócsa szokott lenni ennek ellenére, ugyanis annyi víz jön ki, hogy az nem tud elpárologni.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15940 Dátum: 2008.07.18 péntek, 14:17:54 »

Nos nálam tócsa szokott lenni ennek ellenére, ugyanis annyi víz jön ki, hogy az nem tud elpárologni.

Ennek ellenére nálam is. Most nem tudom, hogy a benzines más-e, de nekem a jobb első kerék, és az jobb első ajtó közötti részen csöpög.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15941 Dátum: 2008.07.18 péntek, 17:29:44 »

Nos, nyilvan mig szivatoval megy a gep, addig erosebb. Ez termeszetes. Nekem az a bajom ezzel, hogy tul nagy a kulonbseg a hideg es a meleg uzemi teljesitmeny kozott. Mondhatni eg es fold. Mas markaknal egyaltalan nem erezheto vagy csak minimalisan a hideg-meleg kozti teljesitmeny kulonbseg. Vagyis melegen nem esik akkorat a teljesitmeny. Nemreg egy twingoval kellett furikaznom kb. 1 hetig. Nah azzal semmi ilyen gond nem volt. A jelenseg meg konkretan az, hogy indulasnal nagyon leejti a fordulatot es befullad az egesz, megtorpan. Erre van egyebkent program az ECUban. Az ECU indulasnal torekszik arra, hogy zokkenomentes legyen az elindulas. Nah ez az ami nem jon ossze, es tuti, hogy nem az ECU miatt. Az ECU a bejovo adatok alapjan dolgozik. A fogyit biztos nem figyeli. Eddig arra jutottam, hogy foleg a lambda az ami befolyasolja ezt a jelenseget. Nade mi befolyasolja a lambda mukodeset ? Merthogy a szonda tokeletesen teszi a dolgat. Eddig 1 mondeonal tapasztaltam hasonlo jelenseget, mint nalam...A tobbinel nem.
Ki fogom probalni azt, hogy lehuzom a lambdat...Nyilvan dobni fog egy hiba kodot, de kivancsi vok akkor hogy fog valtozni a gep menettulajdonsaga...Elvileg ilyenkor egy atlag ertekkel fog szamolni az ECU.
Ha meg tulsagosan szegenyiti az ECU a kevereket akkor kb. ugyan ott vagy mintha dusitana. Mindenkeppen tobbet fog zabalni, mert jobban kell nyomnod. Cserebe nem megy.
Eddigi autóim mindegyike melegen ment jobban mint hidegen. Mondinál fordítva van. Tehát nálam is ugyanaz a gond mint nálad, hidegen megy mint állat, melegen meg sehogy. Próbáld ki milyen ha lehúzod a lambdát, és számolj be az eseményről. Jó lenne rájönni hogy mi a szitu, mert kiba..ottul idegesít, ráadásul még többet is eszik mint kellene sztem.
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15942 Dátum: 2008.07.19 szombat, 17:14:47 »

Ha fosol (nincs rá okod), akkor mérj csak ellenállást a 3-as kivezetés, és a test között. és írd meg az eredményt.

Szóval én visszakanyarodok egy kicsit ide...  Tegnap megnéztem és nekem csak a gyors fokozat működik. Amit írtál, hogy az ellenállásnál van egy bizti.... azt ki tudom cserélni én is, vagy szakira bízzam?Huh? persze ha az a rossz....Huh??
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #15943 Dátum: 2008.07.19 szombat, 23:04:06 »

Lenne egy problémám szeretném ha tudnátok segíteni a megoldásban.

Mondeo III-ról lenne szó. A hátsó tengely kapott új tárcsákat(Delphi), és új betéteket(Ferodo Premier). A probléma az lenne ,hogy nagyon nyikorog fékezésnél és nyüszögő hangot ad 40-50 km/h tartományban gördülve, ami letekert ablaknál elég hangosan hallható!
A csere óta kb. 900 km-et tettem meg az autóval, természetesen 500 km-ig nem volt erőltetve a fék izomfékezéssel. A kerékagy és a féknyergek le lettek pucolva a szereléskor. Remélem tudtok segíteni. worship
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15944 Dátum: 2008.07.19 szombat, 23:34:16 »

Lenne egy problémám szeretném ha tudnátok segíteni a megoldásban.

Mondeo III-ról lenne szó. A hátsó tengely kapott új tárcsákat(Delphi), és új betéteket(Ferodo Premier). A probléma az lenne ,hogy nagyon nyikorog fékezésnél és nyüszögő hangot ad 40-50 km/h tartományban gördülve, ami letekert ablaknál elég hangosan hallható!
A csere óta kb. 900 km-et tettem meg az autóval, természetesen 500 km-ig nem volt erőltetve a fék izomfékezéssel. A kerékagy és a féknyergek le lettek pucolva a szereléskor. Remélem tudtok segíteni. worship
Szerintem csak próbáld meg először megvasalni.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #15945 Dátum: 2008.07.19 szombat, 23:43:31 »

Lenne egy problémám szeretném ha tudnátok segíteni a megoldásban.

Mondeo III-ról lenne szó. A hátsó tengely kapott új tárcsákat(Delphi), és új betéteket(Ferodo Premier). A probléma az lenne ,hogy nagyon nyikorog fékezésnél és nyüszögő hangot ad 40-50 km/h tartományban gördülve, ami letekert ablaknál elég hangosan hallható!
A csere óta kb. 900 km-et tettem meg az autóval, természetesen 500 km-ig nem volt erőltetve a fék izomfékezéssel. A kerékagy és a féknyergek le lettek pucolva a szereléskor. Remélem tudtok segíteni. worship

a ferodo az többnyire ilyen. trabantba se érdemes rakni, mert annak is képes túlordítani a motorját szomoru1 10-15 év alatt se tudtak annyit változtatni az anyagon, h kivegyék belőle a sírós majmot.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15946 Dátum: 2008.07.22 kedd, 21:08:36 »

Na megnéztem.
Tényleg kétfokozatú a hűtés, és ráadásul nincs saját hőgombája, hanem a motrovezérlő kapcsolja.
Viszont semmiféle visszacsatolás nincs, a kompjuter nem tudja ha nem megy a venti, legfeljebb tovább nő a motor hőfoka, de ez nem jelent hibát, hiszen azért van a második fokozat.

A két fokoztanak külön reléje van K45 és K46 a motortéri biztitáblában. Ha felcseréled őket, akkor a reléket máris tudod tesztelni. Gondolom nem kell magyarázni.
Az első fokozat abban különbözik a másodiktól, hogy a ventilátor előtt van egy előtét ellenállás. Ez a ventilátor jobb alsó sarkában lakik (szemből nézve az autót). Ebben is van bizti, simán kimehet. Egy műszerrel ki lehet mérni.

Legegyszerűbb teszt:
A relét kiveszed (gyújtás lehet kikapcsolva) és egy darab dróttal összekötöd a relé foglalat 3-as és 5-ös lábát. Ha a K45 helyén csinálod, akkor lassan, ha a K46 foglalatában, akkor gyorsan kell forognia a ventinek.
Kivezetések azonosítása:
Ha fosol (nincs rá okod), akkor mérj csak ellenállást a 3-as kivezetés, és a test között. és írd meg az eredményt.

Nos, megneztem es mind2 fokozat muxik. Vagyis elindul a venti, ha rovidre kotom a szukseges labakat. A 2 relet kiprobaltam es tokeletesen kapcsolnak. Max. az lehet, hogy a rendszer nem kapcsolja a relet, de ezt kizartnak tartom. Valami mas bibi lehet...
Naplózva

blah blah blah
keki
Vendég
« Új hozzászólás #15947 Dátum: 2008.07.22 kedd, 22:50:24 »

Sziasztok!
Csak egy kis érdekesség, hogyan szopok pár hete. Nemrég elöre került az egyik gyerekülés az anyósülésre (hátul ül az asszony a két legkisebbel), ezért "deaktiváltam" az utasoldali légzsákot, azaz kivettem a megfelelö biztosítékot - mondjuk ez is egy külön történet, azóta a pofámba világít a légzsák lámpa a müszerfalon  zavart2. Ennyi elözmény után beköszöntött ez a hidegfrontos idö, reggel hüvös van, délután meleg. Azt vettem észre, hogy az automata klíma össze-vissza hüt-füt, melegem volt az autóban, erre még ráfütött, vagy pont fordítva, túl sokat hütött. Na mondom, a belsö levegö höméröjének beszívó ventilátora sz*rni ment, olvastam régebben a fórumon, hogy az okozhat ilyesmit, megnézni nem kerül semmibe. Láss csodát, a ventilátor nem ment. Gondoltam, mielött lebontom a müszerfalat, megnézem, a TIS mit mond. Többek között azt mondta, nézzem meg az F81-es biztosítékot. Nézem az autóban, hát az F81-es biztosíték a ventilátor ÉS az utasoldali légzsák biztosítéka. Mivel korábban kivettem, a ventilátor sem ment...   falbav
Hát ilyen nincs, gondoltam, nem elég, hogy nincs civilizált módja a légzsák deaktiválásnak, meg a biztosítékos módszer megtalálásához is erösen tanulmányozni kell a használati utasítást, erre még meg is szívatják a renitens tulajdonosokat. Hát kapják be a kölni mérnökök a lábamat... action gun
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #15948 Dátum: 2008.07.23 szerda, 08:54:45 »

Sziasztok!
Csak egy kis érdekesség, hogyan szopok pár hete. Nemrég elöre került az egyik gyerekülés az anyósülésre (hátul ül az asszony a két legkisebbel), ezért "deaktiváltam" az utasoldali légzsákot, azaz kivettem a megfelelö biztosítékot - mondjuk ez is egy külön történet, azóta a pofámba világít a légzsák lámpa a müszerfalon  zavart2. Ennyi elözmény után beköszöntött ez a hidegfrontos idö, reggel hüvös van, délután meleg. Azt vettem észre, hogy az automata klíma össze-vissza hüt-füt, melegem volt az autóban, erre még ráfütött, vagy pont fordítva, túl sokat hütött. Na mondom, a belsö levegö höméröjének beszívó ventilátora sz*rni ment, olvastam régebben a fórumon, hogy az okozhat ilyesmit, megnézni nem kerül semmibe. Láss csodát, a ventilátor nem ment. Gondoltam, mielött lebontom a müszerfalat, megnézem, a TIS mit mond. Többek között azt mondta, nézzem meg az F81-es biztosítékot. Nézem az autóban, hát az F81-es biztosíték a ventilátor ÉS az utasoldali légzsák biztosítéka. Mivel korábban kivettem, a ventilátor sem ment...   falbav
Hát ilyen nincs, gondoltam, nem elég, hogy nincs civilizált módja a légzsák deaktiválásnak, meg a biztosítékos módszer megtalálásához is erösen tanulmányozni kell a használati utasítást, erre még meg is szívatják a renitens tulajdonosokat. Hát kapják be a kölni mérnökök a lábamat... action gun

Lehet, hogy hülyeséget írok, de az IPS rendszer része nekem az is, hogy az anyós-légzsák autómatikusan kikapcsol, ha nincs akkora súly az ülésen.
Ezt a gyakorlatban is kipróbáltam és egy lámpa vissza is jelezte, hogy ugyan a biztonsági öv be van kapcsolva de a légzsákot nem fogja nyitni.  wave
Naplózva
keki
Vendég
« Új hozzászólás #15949 Dátum: 2008.07.23 szerda, 09:00:55 »

Válasz
Lehet, hogy hülyeséget írok, de az IPS rendszer része nekem az is, hogy az anyós-légzsák autómatikusan kikapcsol, ha nincs akkora súly az ülésen.
Ezt a gyakorlatban is kipróbáltam és egy lámpa vissza is jelezte, hogy ugyan a biztonsági öv be van kapcsolva de a légzsákot nem fogja nyitni.  wave
Melyik lámpa? A műszerek közötti? Ezzel az a baj, hogy a gyerekülés olyan rendszerű, hogy rászorul az üléslapra, és majdnem biztos vagyok benne, hogy a terhelésérzékelő jelez. Ugyanis ha benn van a biztosíték, meg az ülés is a helyén van (gyerek nélkül), akkor nem világít semmilyen lámpa.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 312 313 314 315 316 317 318 [319] 320 321 322 323 324 325 326 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.237 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.