Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 19:06:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 388 389 390 391 392 393 394 [395] 396 397 398 399 400 401 402 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21844839 alkalommal)
0 Felhasználó és 83 vendég van a témában
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19700 Dátum: 2009.10.31 szombat, 19:04:34 »

Egy EGR-t 10 perc cserélni még egy TDCi-nél is. A 2,2-es ha megkapja az EGR Euro IV miatt a vészüzemmódot akkor igaz hogy csak 160 -al bírt menni autopályán, de ettől még lehetett használni.
Mi az a vészüzemmód? smile worship
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19701 Dátum: 2009.10.31 szombat, 19:19:21 »

Mi az a vészüzemmód? smile worship
Ha majd lesz Euro IV-es lesz a motorod akkor megtudod  hehe wave
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19702 Dátum: 2009.10.31 szombat, 19:26:38 »

Nem is kell, fiatalabb autót kevesen akarnak öregebbre cserélni.
Azért add össze neked hány napot állt szervízben az autód 3 év alatt....
Az enyém 4,5-alatt 0-át.. és 200 ezer van benne  wave
ha itt tartunk akkor ugye felsoronád te is hogy neked milyen alkatrészeket kellett cserélni eddig?  worship Nem lenne baj ha más sorolná mert összejöhetne belőle egy hasznos adatbázis hogy mibe mit mikor kell cserélni a valóságban.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19703 Dátum: 2009.10.31 szombat, 19:29:33 »

Ha majd lesz Euro IV-es lesz a motorod akkor megtudod  hehe wave
eplus2 Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19704 Dátum: 2009.10.31 szombat, 19:45:07 »

ha itt tartunk akkor ugye felsoronád te is hogy neked milyen alkatrészeket kellett cserélni eddig?  worship Nem lenne baj ha más sorolná mert összejöhetne belőle egy hasznos adatbázis hogy mibe mit mikor kell cserélni a valóságban.
Én a termosztátot, 4db izzítót és a szíjakat nem rég feszítőstől mindenestől, de semmi hangja nem volt még, mert nem változott semmi, ki tudja meddíg bírta volna még.....
Meg féket, 4db kutyacsontot, és egy hátsó keresztstab rudat....a többi optika eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19705 Dátum: 2009.10.31 szombat, 20:04:31 »

én már cseréltem lendkereket is bebebe....és féltengelytartó csapágyat,meg hátsóhid szilenteket,stb,stb...de amit tőlem kap azt másik autó sem tenné zsebre.....
most a főtengely szijtárcsát köll kicserélnem mert durván jár és csattog keményen....
Nálam az autó van értem, nem én őérte!!!!!
Szerintem a legjobb autókat 98-2002 között csinálták szinte minden márkánál és punktum....és mind adagolós.
Ha tehetném(megjegyzem rajta vagyok eplus2) egy mechanikus adagolót tennék fel, egy golyós csapággyal és egy hozzávaló coolerrel, és aszem többet nem lenne gond se meg ellenfélse az utakon...
Nagyon agyalok a tuningon jővőre, vagy csere lessz nem tudom, de ha marad akkor kb 230-240LE lenne.... szomoru1
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19706 Dátum: 2009.10.31 szombat, 20:24:18 »

én már cseréltem lendkereket is bebebe....és féltengelytartó csapágyat,meg hátsóhid szilenteket,stb,stb...de amit tőlem kap azt másik autó sem tenné zsebre.....
most a főtengely szijtárcsát köll kicserélnem mert durván jár és csattog keményen....
Nálam az autó van értem, nem én őérte!!!!!
Szerintem a legjobb autókat 98-2002 között csinálták szinte minden márkánál és punktum....és mind adagolós.
Ha tehetném(megjegyzem rajta vagyok eplus2) egy mechanikus adagolót tennék fel, egy golyós csapággyal és egy hozzávaló coolerrel, és aszem többet nem lenne gond se meg ellenfélse az utakon...
Nagyon agyalok a tuningon jővőre, vagy csere lessz nem tudom, de ha marad akkor kb 230-240LE lenne.... szomoru1

Hát, ha belegondolunk mekkora marhaságokkal etetnek embereket naponta...példa rá a 97-es octavia TDI-m fullos 1350kg körüli súllyal, tehát kicsit könnyebb csak mint a mondi... DE a 600 éves technikájú tárcsás adagolójával és a nagyon kemény 190-210bar-os porlasztási csúcsnyomásával megbírta enni a maga 4-4,5l gázolaját 100km-re, és ment úgy legalább mint a mostani űrtechnológiás tréler vitézek hehe
Mesélnek itt EU4-5-6 mese, ha 4l gázolajat füstölök el 100-on és nem 7-et, akkor kevésbé szennyezem a környezetet...persze megint lehet mesélni mindenféle gáz összetevőkről meg bla-bla,de a lényeg a 4 kontra 7-ben van...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19707 Dátum: 2009.10.31 szombat, 20:49:01 »

Én a termosztátot, 4db izzítót és a szíjakat nem rég feszítőstől mindenestől, de semmi hangja nem volt még, mert nem változott semmi, ki tudja meddíg bírta volna még.....
Meg féket, 4db kutyacsontot, és egy hátsó keresztstab rudat....a többi optika eplus2
kutyacsontot és hátsó keresztstab rudat miért kellett cserélni? Mit vettél észre?
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #19708 Dátum: 2009.10.31 szombat, 20:53:30 »

ha itt tartunk akkor ugye felsoronád te is hogy neked milyen alkatrészeket kellett cserélni eddig?  worship Nem lenne baj ha más sorolná mert összejöhetne belőle egy hasznos adatbázis hogy mibe mit mikor kell cserélni a valóságban.

Az enyém 2004-es ci. 2007-ben vettem" elvi "76e-rel.  cserélve lett benne komplett kuplung, 4db porlasztó csúcs, első-hátsó betét, elsző stabrudak, első tárcsák, 2 tömegü éxxíjtárcsa, szijjfeszítők szijjak, vízpumpa.60 e km alatt. lassan a hátsó tárcsáim csereérettek lesznek.klima feltöltés is volt a fele gáz hiányzott.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19709 Dátum: 2009.10.31 szombat, 20:56:35 »

kutyacsontot és hátsó keresztstab rudat miért kellett cserélni? Mit vettél észre?
kopogott rossz úton, de én elkövettem életem egyik legnagyobb hibáját és 1,5 évig 18-as felnin gurultam...szerintem ha ez nincs még mindig a gyári elemek vannak benn.
Hú mennyire utáltam vezetni 18-as felnivel az autót...már-már nem szívesen ültem be... össze vissza rángatta a kormányt, rázott, pocsék volt...szerencsére el tudtam adni..
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19710 Dátum: 2009.10.31 szombat, 21:26:39 »

kopogott rossz úton, de én elkövettem életem egyik legnagyobb hibáját és 1,5 évig 18-as felnin gurultam...szerintem ha ez nincs még mindig a gyári elemek vannak benn.
Hú mennyire utáltam vezetni 18-as felnivel az autót...már-már nem szívesen ültem be... össze vissza rángatta a kormányt, rázott, pocsék volt...szerencsére el tudtam adni..
Erre tippeltem. A 18" felni szép de meg kell hagyni azoknak a márkáknak akik nem tudnak csinálni futóművet és a szegény kerékkel akarnak kompenzálni nyes A gond csak az hogy valaki nem állandóan körprgalomban kering vele ami nem annyira életszerű akkor csak többet eszik az autó nem fog úgy gyorsulni és bonuszként szétcsapja a futóművet is szomoru1
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19711 Dátum: 2009.10.31 szombat, 22:05:17 »

Az enyém 2004-es ci. 2007-ben vettem" elvi "76e-rel.  cserélve lett benne komplett kuplung, 4db porlasztó csúcs, első-hátsó betét, elsző stabrudak, első tárcsák, 2 tömegü éxxíjtárcsa, szijjfeszítők szijjak, vízpumpa.60 e km alatt. lassan a hátsó tárcsáim csereérettek lesznek.klima feltöltés is volt a fele gáz hiányzott.

Ahhoz képest itt mindig csak azt lehet olvasni, hogy a TDDI a frankó, meg 2004-től a TDCI.
Az enyémben még minden a fentiek közül eredeti, és 160e van benne.
Bocs. Ékszíjtárcsa már volt cserélve. Mert morgott, de állítólag még 100e-t elment volna vele.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Kisber
Vendég
« Új hozzászólás #19712 Dátum: 2009.10.31 szombat, 22:08:40 »

Ahhoz képest itt mindig csak azt lehet olvasni, hogy a TDDI a frankó, meg 2004-től a TDCI.
Az enyémben még minden a fentiek közül eredeti, és 160e van benne.
Bocs. Ékszíjtárcsa már volt cserélve. Mert morgott, de állítólag még 100e-t elment volna vele.

És hol használod? Smiley Budapest? Smiley
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19713 Dátum: 2009.10.31 szombat, 23:03:50 »

És hol használod? Smiley Budapest? Smiley

Főleg Szeged-Bp-Siófok pálya
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19714 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 08:23:19 »

Ahhoz képest itt mindig csak azt lehet olvasni, hogy a TDDI a frankó, meg 2004-től a TDCI.
Az enyémben még minden a fentiek közül eredeti, és 160e van benne.
Bocs. Ékszíjtárcsa már volt cserélve. Mert morgott, de állítólag még 100e-t elment volna vele.
Hát hatalmas nagy hülyeség is ez a 2004-es szöveg, egyszerűen sokkal több km van a régebbi autókban általában, mint az újakban, még jó hogy nem az újabbak hibásodnak meg többször wilting
Egy okosan használt 2001-es TDCi ugyanannyit lemegy mint a 2007-es.... a modellfrissítés 90%-ban a spórolásról szólt 10%-ban meg optikai változásokról....a minőség ugyanaz, ugyanúgy FORD(Ci-nél Delphi)! smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19715 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 11:26:58 »

Hát hatalmas nagy hülyeség is ez a 2004-es szöveg, egyszerűen sokkal több km van a régebbi autókban általában, mint az újakban, még jó hogy nem az újabbak hibásodnak meg többször wilting
Egy okosan használt 2001-es TDCi ugyanannyit lemegy mint a 2007-es.... a modellfrissítés 90%-ban a spórolásról szólt 10%-ban meg optikai változásokról....a minőség ugyanaz, ugyanúgy FORD(Ci-nél Delphi)! smile
Nem vitatkozni akarok de pont a múltkori Lurdys minitalin zacci mutatott egy két dolgot ami más a facelift előttieknél. nekem nagyon dúrva volt az ajtóknál használt tömítés különbsége pl. mert először szembesültem vele és bármennyire nehezemre esik itt meg kell követnem zaccit  worship  (de csak sziogúan ebben az ügyben).  A korábbi tömítés kőkemény ami kikezdi a festést  (na az sporolás miatt volt)  így már én se csodálkozok hogy ennyi panasz volt rá. De ez csak egy apró példa. Nem csak a kocsi korával van a baj  hanem inkább egy korai konstrukció kifforatlanságából volt a gond.  Az meg szerinted számít hogy a facelifteseknél toronymerevítőröl lehagynak a vacak műanyagkupakot ami semmit nem véd? Ugyan. Szidjátok itt delphit is. Miért ? Nekem még mindig 60-70 %-ak  a porlasztócsúcsaim pedig már lefutottak 174ekm-et  Azt hiszem már ez alatt is már bőven megkeresték az árukat. Igen én elégedett a TDCi-vel. DE most pont azt nézegettem hogy mi lehetne ezután. Egy biztos az engem NEM érdekel hogy Bosch vagy Delphi de ha addigra a rizszabálok felfejlődnének amire szerencsére semmi esély akkor lehetne Jaj-nying típusú is egy érdekel hogy legyen 4, generáció piezos CR biturbóval. Az meg nem érdekel hogy ki adja az alkatrész, csak ritkán kelljen cserélni és ne legyen drága. Engem az érdekel hogy legalább 350ekm ig egyben legyen az autó.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19716 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 14:09:58 »

Nem vitatkozni akarok de pont a múltkori Lurdys minitalin zacci mutatott egy két dolgot ami más a facelift előttieknél. nekem nagyon dúrva volt az ajtóknál használt tömítés különbsége pl. mert először szembesültem vele és bármennyire nehezemre esik itt meg kell követnem zaccit  worship  (de csak sziogúan ebben az ügyben).  A korábbi tömítés kőkemény ami kikezdi a festést  (na az sporolás miatt volt)  így már én se csodálkozok hogy ennyi panasz volt rá. De ez csak egy apró példa. Nem csak a kocsi korával van a baj  hanem inkább egy korai konstrukció kifforatlanságából volt a gond.  Az meg szerinted számít hogy a facelifteseknél toronymerevítőröl lehagynak a vacak műanyagkupakot ami semmit nem véd? Ugyan. Szidjátok itt delphit is. Miért ? Nekem még mindig 60-70 %-ak  a porlasztócsúcsaim pedig már lefutottak 174ekm-et  Azt hiszem már ez alatt is már bőven megkeresték az árukat. Igen én elégedett a TDCi-vel. DE most pont azt nézegettem hogy mi lehetne ezután. Egy biztos az engem NEM érdekel hogy Bosch vagy Delphi de ha addigra a rizszabálok felfejlődnének amire szerencsére semmi esély akkor lehetne Jaj-nying típusú is egy érdekel hogy legyen 4, generáció piezos CR biturbóval. Az meg nem érdekel hogy ki adja az alkatrész, csak ritkán kelljen cserélni és ne legyen drága. Engem az érdekel hogy legalább 350ekm ig egyben legyen az autó.

Ezzel az a baj, hogy egyre kevesebb az esélyed hogy jó autót tudsz vásárolni egy uj autót a piacon, mert tömegtermelés van,mert verseny van a gyártók között,mert globalizáció van,meg mindenféle dolognak megkell felelni a motornak.....csoda lassan hogy beindul a motor vazze annyira szétfeszizik a motorokat hogy minden igénynek megfeleljen.....
Régi motorokat fellehetet ujjitani,tuningolni,stb mert volt bennük anyag....egy uj aluminium blokkos szétfeszitett motoron mit csinálsz?
Megy a kukába egy az egybe....
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #19717 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 15:25:50 »

Sziasztok,
A legtöbbet szeretném kihozni a porlasztócsúcsokból.
Kérdés: kénmentes üzemanyag? normál üzemanyag a kagylós kútnál plusz adalék (pl spuri) mostanság ezt csináljuk vagy csak simán gázolaj és semmi, mert úgyis tönkremennek a porlasztók?
Köszi, t.
 worship

Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #19718 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 15:37:46 »

Sziasztok,
A legtöbbet szeretném kihozni a porlasztócsúcsokból.
Kérdés: kénmentes üzemanyag? normál üzemanyag a kagylós kútnál plusz adalék (pl spuri) mostanság ezt csináljuk vagy csak simán gázolaj és semmi, mert úgyis tönkremennek a porlasztók?
Köszi, t.
 worship


Állítólag a kagylós cég üzem anyaga nagyon szennyezett..... Úgyis mindenki a mOL tol veszi az anyagot mint "import öröknél" szokás.... állítólag az ÖMVé hajóztat le 10-20 %.... szerintem a hozzáadott adalékokon nagyon sok minden múlik...
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #19719 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 18:13:48 »

A fogyasztással, nagyon nem értek egyet, most hogy nem klímázok 5,4-et evett a Di-m, úgy hogy nem tötyörgök.. Wink és ahogy olvasom a Bunyeké is nagyon jól fogyaszt...A fórumon olvasottak alapján inkább fordított a helyzet. vigyor3
TDCi 2003.05. havi 6 sebességes, 130lovas, kombi, de még eredetileg kerek ködlámpája volt.(az őzikéig)
Megy (nyertem vele gyorsulásit valamelyik nagytalin), nem fogyaszt ( :vigyor3:wr.:1382km/tank 4,23-ra jött ki az átlag a számolásnál), általában 4,5-5,2 között van az átlagom és van benne sok pálya is 130-160-as tempóval.
Eddig a kéttömegűt kellett cserélnem meg a kötelező olajat és szűrőket. Olajból a gyári fordosat használom, nem flancolok.
Általában kagylósnál tankolok itt Veszprémben.
Gondolkodtam cserén már, de valahogy az anyagiak nem a legjobbak  szomoru1
Ha cserélnék akkor minimum 2évvel fiatalabbra. Mondeokat nézegetem, de nem merném nyugodtan lecserélni, hiába fiatalabb és állítólag csak 100ezer van bene. Sok rosszat hall az ember.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.01 vasárnap, 18:43:00 írta Zoli79 » Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19720 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 18:42:46 »

Ezzel az a baj, hogy egyre kevesebb az esélyed hogy jó autót tudsz vásárolni egy uj autót a piacon, mert tömegtermelés van,mert verseny van a gyártók között,mert globalizáció van,meg mindenféle dolognak megkell felelni a motornak.....csoda lassan hogy beindul a motor vazze annyira szétfeszizik a motorokat hogy minden igénynek megfeleljen.....
Régi motorokat fellehetet ujjitani,tuningolni,stb mert volt bennük anyag....egy uj aluminium blokkos szétfeszitett motoron mit csinálsz?
Megy a kukába egy az egybe....

Ehhez egy kis rémálom adaléknak:  Műanyag motorblokk  exploserderage
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19721 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 20:01:38 »

Hali

Bár mnekem nem diesel járgányom van (és ezért ugyebár eszi a drága üzemanyagot), de eddig benne van 180eKm és a szokásos szervízeken kívül nem kellett javítani. Most az a nyavajás kézifék kábel rögzítő bilincs eltörött, ami a hátsó kerék felfüggesztésénél rögzíti a vackot és az kopog. Ami hiányzik az a LE, bár nekem sosincs elegendő Smiley

Ez a járgány mostmár a 16. járgányom, de az egyik leg kellemesebb.

Üdv
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #19722 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 20:14:20 »

Sziasztok,
A legtöbbet szeretném kihozni a porlasztócsúcsokból.
Kérdés: kénmentes üzemanyag? normál üzemanyag a kagylós kútnál plusz adalék (pl spuri) mostanság ezt csináljuk vagy csak simán gázolaj és semmi, mert úgyis tönkremennek a porlasztók?
Köszi, t.
 worship



És gyári szűrő.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.01 vasárnap, 20:16:21 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19723 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 20:41:29 »

Nem vitatkozni akarok de pont a múltkori Lurdys minitalin zacci mutatott egy két dolgot ami más a facelift előttieknél. nekem nagyon dúrva volt az ajtóknál használt tömítés különbsége pl. mert először szembesültem vele és bármennyire nehezemre esik itt meg kell követnem zaccit  worship  (de csak sziogúan ebben az ügyben).  A korábbi tömítés kőkemény ami kikezdi a festést  (na az sporolás miatt volt)  így már én se csodálkozok hogy ennyi panasz volt rá. De ez csak egy apró példa. Nem csak a kocsi korával van a baj  hanem inkább egy korai konstrukció kifforatlanságából volt a gond.  Az meg szerinted számít hogy a facelifteseknél toronymerevítőröl lehagynak a vacak műanyagkupakot ami semmit nem véd? Ugyan. Szidjátok itt delphit is. Miért ? Nekem még mindig 60-70 %-ak  a porlasztócsúcsaim pedig már lefutottak 174ekm-et  Azt hiszem már ez alatt is már bőven megkeresték az árukat. Igen én elégedett a TDCi-vel. DE most pont azt nézegettem hogy mi lehetne ezután. Egy biztos az engem NEM érdekel hogy Bosch vagy Delphi de ha addigra a rizszabálok felfejlődnének amire szerencsére semmi esély akkor lehetne Jaj-nying típusú is egy érdekel hogy legyen 4, generáció piezos CR biturbóval. Az meg nem érdekel hogy ki adja az alkatrész, csak ritkán kelljen cserélni és ne legyen drága. Engem az érdekel hogy legalább 350ekm ig egyben legyen az autó.
Minden autót egyben lehet tartani 350-ekm-ig, csak az a nem mindegy mennyit ölsz bele addíg, 15 éve már nagyon jó dízelek voltak(ha mindent nézünk jobbak mint ma!!) és azok valóban gond nélkül lementék a 350-et..
Ezek a mai fo sok is, csak közben cserélj porlasztókat, meg pumpát, lendkereket... egy fél autó áráért..
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #19724 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 20:49:25 »

Hát hatalmas nagy hülyeség is ez a 2004-es szöveg, egyszerűen sokkal több km van a régebbi autókban általában, mint az újakban, még jó hogy nem az újabbak hibásodnak meg többször wilting
Egy okosan használt 2001-es TDCi ugyanannyit lemegy mint a 2007-es.... a modellfrissítés 90%-ban a spórolásról szólt 10%-ban meg optikai változásokról....a minőség ugyanaz, ugyanúgy FORD(Ci-nél Delphi)! smile

Ha megnézzük azokat a kollégákat, akik 2004 előtti TDCi-t vettek, akkor egyrészt azok között elég sok volt a flottaautó, ahogy te is írtad, nagy valószínűséggel széthajtott darabok - és a széthajtás könnyebben ment, mert az volt az eső közös nyomócsöves nagynyomású befecskendezéses technológiája a Fordnak. Törvényszerű, hogy az első szériákban az alkatrészek egy része gyengébb, mit kellene, és ezt bizony sokan igazolják itt a fórumon is.  Én úgy tudom, hogy a F2-nél kapott új porlasztócsúcsot a TDCi, ami már kevésbé kényes az üzemanyag szennyeződéseire (kicsit keményebb anyagból készült).
Mondjuk nekem mindegy, én nem akarok megtéríteni senkit se, pláne nem a TDCi-ről. hehe
Azt azért lássátok, hogy a ti hibátlan gépeitek (stealttal együtt) nem az átlag, azért általában pár dolgot kell cserélni egy 6-8 éves autón. Én persze nem vonom kétségbe, hogy ilyen klasszak a gépeitek, csak ti se vonjátok kétségbe, hogy a fórumon azért mindenki vigyáz a gépére, nem csak ti, és mégis vannak meghibásodások szép számmal (de semmivel se több, mit más márkáknál, sőt, szerintem kevesebb). Szeritnem az az átlag.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19725 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 20:55:08 »

TDCi 2003.05. havi 6 sebességes, 130lovas, kombi, de még eredetileg kerek ködlámpája volt.(az őzikéig)
Megy (nyertem vele gyorsulásit valamelyik nagytalin), nem fogyaszt ( :vigyor3:wr.:1382km/tank 4,23-ra jött ki az átlag a számolásnál), általában 4,5-5,2 között van az átlagom és van benne sok pálya is 130-160-as tempóval.
Eddig a kéttömegűt kellett cserélnem meg a kötelező olajat és szűrőket. Olajból a gyári fordosat használom, nem flancolok.
Általában kagylósnál tankolok itt Veszprémben.
Gondolkodtam cserén már, de valahogy az anyagiak nem a legjobbak  szomoru1
Ha cserélnék akkor minimum 2évvel fiatalabbra. Mondeokat nézegetem, de nem merném nyugodtan lecserélni, hiába fiatalabb és állítólag csak 100ezer van bene. Sok rosszat hall az ember.
Tavaly 3X nekem is sikerült 5 alá mennem, de akkor tötymörögtem csak(néha 120, de inkább alatta) és kimondottan figyeltem a fogyira, de azért valós körülmények között használtam az autót, nem csak hosszútávon egyenletes tempóval...szóval így 4,78-at számoltam.
Persze lehetne lejjebb is vinni, de az meg már nagyon nem valós használat lenne.
Ahogy én szeretek autózni eplus2 minden különösebb odafigyelés nélkül is mindig 6 alatt vagyok, és ez így jó! smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19726 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:00:34 »

Ha megnézzük azokat a kollégákat, akik 2004 előtti TDCi-t vettek, akkor egyrészt azok között elég sok volt a flottaautó, ahogy te is írtad, nagy valószínűséggel széthajtott darabok - és a széthajtás könnyebben ment, mert az volt az eső közös nyomócsöves nagynyomású befecskendezéses technológiája a Fordnak. Törvényszerű, hogy az első szériákban az alkatrészek egy része gyengébb, mit kellene, és ezt bizony sokan igazolják itt a fórumon is.  Én úgy tudom, hogy a F2-nél kapott új porlasztócsúcsot a TDCi, ami már kevésbé kényes az üzemanyag szennyeződéseire (kicsit keményebb anyagból készült).
Mondjuk nekem mindegy, én nem akarok megtéríteni senkit se, pláne nem a TDCi-ről. hehe
Azt azért lássátok, hogy a ti hibátlan gépeitek (stealttal együtt) nem az átlag, azért általában pár dolgot kell cserélni egy 6-8 éves autón. Én persze nem vonom kétségbe, hogy ilyen klasszak a gépeitek, csak ti se vonjátok kétségbe, hogy a fórumon azért mindenki vigyáz a gépére, nem csak ti, és mégis vannak meghibásodások szép számmal (de semmivel se több, mit más márkáknál, sőt, szerintem kevesebb). Szeritnem az az átlag.
Nem rég írtam le, hogy mi mindent cseréltem már az autón.. ma például az olajat nyes wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19727 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:05:04 »

Ehhez egy kis rémálom adaléknak:  Műanyag motorblokk  exploserderage

Akkor erre azt mondom hogy műanyag turbót fejlesztenek épp? aszem continental....szal hadjuk...
uj mondeóban is annyi a mondeó hogy az elején a jel, a többi PSA benne  levele ,csak a 2.2 a ford motor aszem....de lehet tévedek.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19728 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:07:26 »

fölösleges ezen vitázni szerintem hogy miből mennyi romlik el....
Nem mindegy hogy 1000-ből 1, vagy 5000-ből 1...más az arány.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19729 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:18:53 »

A prémium üzemanyag(dízel) színe más mint a normálé? fejvakaras
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19730 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:20:57 »

Akkor erre azt mondom hogy műanyag turbót fejlesztenek épp? aszem continental....szal hadjuk...
uj mondeóban is annyi a mondeó hogy az elején a jel, a többi PSA benne  levele ,csak a 2.2 a ford motor aszem....de lehet tévedek.
Igen a 2,2 is egy HDI
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19731 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:25:13 »

Ha megnézzük azokat a kollégákat, akik 2004 előtti TDCi-t vettek, akkor egyrészt azok között elég sok volt a flottaautó, ahogy te is írtad, nagy valószínűséggel széthajtott darabok - és a széthajtás könnyebben ment, mert az volt az eső közös nyomócsöves nagynyomású befecskendezéses technológiája a Fordnak. Törvényszerű, hogy az első szériákban az alkatrészek egy része gyengébb, mit kellene, és ezt bizony sokan igazolják itt a fórumon is.  Én úgy tudom, hogy a F2-nél kapott új porlasztócsúcsot a TDCi, ami már kevésbé kényes az üzemanyag szennyeződéseire (kicsit keményebb anyagból készült).
Mondjuk nekem mindegy, én nem akarok megtéríteni senkit se, pláne nem a TDCi-ről. hehe
Azt azért lássátok, hogy a ti hibátlan gépeitek (stealttal együtt) nem az átlag, azért általában pár dolgot kell cserélni egy 6-8 éves autón. Én persze nem vonom kétségbe, hogy ilyen klasszak a gépeitek, csak ti se vonjátok kétségbe, hogy a fórumon azért mindenki vigyáz a gépére, nem csak ti, és mégis vannak meghibásodások szép számmal (de semmivel se több, mit más márkáknál, sőt, szerintem kevesebb). Szeritnem az az átlag.
tomi3118
Megkérlek hogy ne nevesíts azok közé akik azt hangoztatják hogy nekik van a legtökéletesebb autójuk. Én mint lent is látszik cseréltem alkatrészeket. Viszont ennyi km után én ezt megfelelőnek tartom. Azt viszont hiteltelennek tartom hogy néhányan úgy vannak az autójukkal mint a horgászok akik akkora halat fogtak. Na nekik van a legtökéletesebb leggyorsabb legmegbízhatóbb legkevesebbet evő stb stb. Ez valahol jó, mert szeretik a gépüket csak éppen hiteltelen. Én egyet tudok: 0km-végig én használtam eddig ez történt akit érdekel levon belőle következtetést akit meg nem az nem. Én nem akarok senkit sem megtéríteni hogy ez a legjobb. Én csak a saját tapasztalatomat akarom beírni ide. Nem többet.  wave
174ekm-et raktam az enyémbe 0km-el vettem most ennyinél tartok. Jövő év közepéig használom utána az asszony fogja megkapni mert inkább az ő régebbi benzinesét adjuk el.

Ezek lettek cserélve:

20ekm-ként olajcsere
60ekm-ként gázolajszűrő (ennyit a Ci üzemanyagra érzékenységéről, igaz én mindig adott kutaknál tankolok)
1db EGR szelep lett cserélve gariba (EuroIV miatt) le van dugozva mostmár igy az életbe nem kell még egyszer
1 szett első hátsó féktárcsa
4db izzító gyertya
1db feszítő görgő

Mindenki olyan következtetést von le amit akar. De ez cáfolja hogy a TDCi fenntartása többe kerül mint a TDDi úgy hogy nem ugyanolyan teljesítményű és hatásfokú motokról beszélünk.

+ elfelejtettem még a levegő szűrőket is cserélve szigoruan a szervizkönyv szerint nem előbb nem késöbb
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19732 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:26:46 »

A prémium üzemanyag(dízel) színe más mint a normálé? fejvakaras
Azt hiszem igen. Holnap megnézem a festék típusát.
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #19733 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 21:37:05 »

Ma nagy nap virradt az autómra. Átlépte a 100.000 km-t  worship taps party0038

A jeles eseményt megörökítettem, elvégre ha 100.000-ek lesznek is még, csupa 9-es soha többet nem lesz ezen a km órán (na, jó a nepperekért nem vállalok felelősséget  gun)

http://kepfeltoltes.hu/091101/IMG_3568_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/091101/IMG_3570_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(a fogyasztásom azért változott egy km alatt ennyit, mert nem sokkal előtte nulláztam, így még gyorsan változik)

Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #19734 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 22:17:05 »

Sziasztok!
Mi nemrég jutottunk hozzá a kis Mondeónkhoz (2004-es TDCI, 90e km körül). Nézegettem a forumot és az oldalt és máris sok hasznos infót megtudtam, köszi mindenkinek.
Viszont nincs annyi időm, hogy végigolvassam az összes topic összes hsz-át, ezért szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni, hogy én is a boldog Mondeo tulajdonosok táborához tartozhassak. Szóval lenne néhány kérdésem, hátha tudtok bennük segíteni:
1: a Ford szervíznél átnézettem a kocsit, mielőtt megvettem, elvileg a lengéscsillapítók és fékbetétek vannak csak határérték közelében, a motorral kapcsolatban nem említettek semmi javítanivalót. Persze nem tudom, hogy konkrétan mit néztek meg rajta, mindenesetre másfél óráig nézegették, és diagnosztikát is csináltak rajta. Van-e esetleg olyasmi, amit még mindenképpen meg kellene nézessek szervízessel? Ilyen korú kocsinál gondolom már kellene néhány alkatrészt cserélni. Tudtok-e ajánlani Debrecenben vagy a környéken megbízható, jó és olcsó szervízest? Smiley
2: készülök téli gumit venni. Érdemes-e vadonatújat venni acélfelnistül 140 ezerért, vagy inkább kicsit használtabbat keressek olcsóbban? Ha az utóbbi, akkor tudtok-e valami helyet ajánlani Debrecen környékén?
3: a télre készülvén milyen dolgokra kell odafigyelni (ablakmosó, hűtő, stb.)?
4: valahol olvastam, hogy a dízelek elindításakor és leállításakor kell hagyni a motort kicsit alapjáraton pörögni. Valóban van ilyen, vagy van valami "trükk", ami ahhoz kell, hogy megússzam a rendszeres szervízelést?

Egyelőre "csak" ennyi, de úgyis foglak még titeket nyaggatni Smiley

Szeretném, ha még legalább 4-5 évig jó hasznát vehetném, úgyhogy igyekszem megfogadni minden jó tanácsot.

Köszönöm szépen előre is a segítségeteket,
üdv
Jack
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
mosa
Vendég
« Új hozzászólás #19735 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 08:36:33 »

                          Sziasztok   Mondeos barátaim

       Van 1 mondeo 1800.cm trend benzines kocsim olyan szeretnék kérdezni .nehezen vesszi be az 1 sebességet a többi az jó csak 1 ben nehezen veszi mi lehet a ok tude valaki segitenni..köszi elöre is a választ aki tud valamit kérem irjon.. Üdv..szépnapot mindenkinek
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19736 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 08:59:05 »

Nem vitatkozni akarok de pont a múltkori Lurdys minitalin zacci mutatott egy két dolgot ami más a facelift előttieknél. nekem nagyon dúrva volt az ajtóknál használt tömítés különbsége pl. mert először szembesültem vele és bármennyire nehezemre esik itt meg kell követnem zaccit  worship  (de csak sziogúan ebben az ügyben).  A korábbi tömítés kőkemény ami kikezdi a festést  (na az sporolás miatt volt)  így már én se csodálkozok hogy ennyi panasz volt rá.

Azt azert nem lehet tudni, hogy sporolasbol volt kemeny a tomito anyag. En azt mondom a xar anyagvalasztas volt a baj, ami nyilvanvaloan nem a fjord erossee. Azt a megkemenyedo tomitoanyagot is ugyan ugy ki kellett fizetni, mint a puhat...nem hinnem, hogy lenne szamottevo kulonbseg. De ezt perzs nem tudhatjuk. A masik ok az alapveto konstrukcios hiba, ami miatt a puha tomitessel keszult verdak is ugyan ugy szejjel fognak rohadni.  wave
Naplózva

blah blah blah
grafit ST
Vendég
« Új hozzászólás #19737 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 10:38:49 »

Nem férsz hozzá belülről...
A tankot le kell szedni alulról szomoru1
Autó felemel (vállakozóbb kedvűeknek akna), kipu eltol, hővédő leszed, tank leszed, csatik széthúz. Tankból üzemanyag ellátó kiszerel, pumpa benne csücsül.
Tankba kevés benya legyen különben lehidalsz és úszni fogsz.

A hiba egyébként eléggé üzemanyagellátás gondra utal.

De előtte mérjetek üzemanyag nyomást alapjáraton majd jól felpörgetve. 450kPa körül kell lennie, nagy gáznál se mehet le 400-420 alá. Szerintem Neked ott lesz a baj, hogy le fog esni, ha növeled a fogyasztást mert a pumpa nem tol eleget előre.
Mérés nélkül ne kezdj tankot leszedni.

Üdv.

Ismét segítséget kérnék..
Szereztem mérő órát...
Nem a legmodernebb de talán jó lesz..
Kérdés hogy hol lenne a legkönnyebb megmérni ezt az üzemanyag nyomást?
Benzin szürőnél???
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19738 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 10:48:27 »

Üdv.

Ismét segítséget kérnék..
Szereztem mérő órát...
Nem a legmodernebb de talán jó lesz..
Kérdés hogy hol lenne a legkönnyebb megmérni ezt az üzemanyag nyomást?
Benzin szürőnél???
Obd csatin keresztül? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19739 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 10:53:03 »

Obd csatin keresztül? Roll Eyes

ottan ugyan nem  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19740 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 10:53:46 »

ottan ugyan nem  vigyor3
Azé kérdeztem! worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #19741 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 11:27:33 »

                          Sziasztok   Mondeos barátaim

       Van 1 mondeo 1800.cm trend benzines kocsim olyan szeretnék kérdezni .nehezen vesszi be az 1 sebességet a többi az jó csak 1 ben nehezen veszi mi lehet a ok tude valaki segitenni..köszi elöre is a választ aki tud valamit kérem irjon.. Üdv..szépnapot mindenkinek
Szia Mondeos barátom

Aszt tudnám mondani .ha nehezen vesszi be az 1 sebességet a többi az jó csak 1 ben nehezen veszi az ok. hogy az 1 sebesség szinkron gyürüje kopott lehet..esetleg a rudazaton (kötélen) is álitani kéne. ha kell.. szépnapot nekedis

Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19742 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 11:32:26 »

lol  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19743 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 11:39:00 »

Szia Mondeos barátom

Aszt tudnám mondani .ha nehezen vesszi be az 1 sebességet a többi az jó csak 1 ben nehezen veszi az ok. hogy az 1 sebesség szinkron gyürüje kopott lehet..esetleg a rudazaton (kötélen) is álitani kéne. ha kell.. szépnapot nekedis

Te láttál már olyat, hogy az 1-es szinkrongyűrű volt kopott? A szinkrongyűrűnek akkor van szerepe, amikor az autó gurul, és a fogaskerekek forgási sebességét szinkronba kell hozni.
A rudazat elvileg lehet, de ha ott gond van, azt érezné az ember, hogy nem úgy mennek a sebességek, ahogy kellene (nem ugrik be rendesen).

Szerintem a kuplung nem választ rendesen. Vagy kinyomócsapágy, vagy csak levegős (esetleg a szerkezet).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #19744 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 11:42:37 »

Üdv.

Ismét segítséget kérnék..
Szereztem mérő órát...
Nem a legmodernebb de talán jó lesz..
Kérdés hogy hol lenne a legkönnyebb megmérni ezt az üzemanyag nyomást?
Benzin szürőnél???
A motortérben kell lennie egy -normál helyzetben- lezárt csonknak az üa csövön, amin lehet nyomást mérni. Ide kell csatlakoztatni a mérőt.
Meg tudod nézni a TIS-t?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19745 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 11:53:14 »

Te láttál már olyat, hogy az 1-es szinkrongyűrű volt kopott? A szinkrongyűrűnek akkor van szerepe, amikor az autó gurul, és a fogaskerekek forgási sebességét szinkronba kell hozni.
A rudazat elvileg lehet, de ha ott gond van, azt érezné az ember, hogy nem úgy mennek a sebességek, ahogy kellene (nem ugrik be rendesen).

Szerintem a kuplung nem választ rendesen. Vagy kinyomócsapágy, vagy csak levegős (esetleg a szerkezet).

Egyetértek, pláne, hogy tudtommal az autók többségében nincs az 1-eshez szinkron gyűrű.

Üdv
Csaba
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19746 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 12:00:45 »

Egyetértek, pláne, hogy tudtommal az autók többségében nincs az 1-eshez szinkron gyűrű.

Üdv
Csaba
Pedig a mondinál van.Mág a hátramenetnek is.Nem én mondom,hanem a mikromacsek. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #19747 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 12:12:35 »

                          Sziasztok   Mondeos barátaim

       Van 1 mondeo 1800.cm trend benzines kocsim olyan szeretnék kérdezni .nehezen vesszi be az 1 sebességet a többi az jó csak 1 ben nehezen veszi mi lehet a ok tude valaki segitenni..köszi elöre is a választ aki tud valamit kérem irjon.. Üdv..szépnapot mindenkinek
Nekem meg olyan van, hogy hidegen az 1-2-R-t nem eszi. MMT6.  gun Ma reggel indulás előtt pl. nem tudtam 1-be rakni, úgy, hogy abban állt az autó egész éjszaka. Azaz autó áll a parkolóban (sík terep, nem lejtő, tehát nem feszül a váltó), 1-es, kézifék. Beülök, kiveszem üresbe, beindítom kinyomott kuplunggal, felengedem a kuplungot, hogy kicsit átmozgassa a váltóban az olajat. Indulnék el, de nem tudom 1-be rakni, se R-be, se 2-be. Beteszem 3-ba és ezután simán megy 1-be, 2-be és R-be is. Elindulás után 1-2 váltás meglehetősen nehéz, 3-ba be-vissza üresbe, utána 2-be már bemegy. Innét már szép az élet, 3-4-5 simán. Lassításnál 3->2 váltás ismét nehéz. Dupla kuplungra is ugyanaz.
Bemelegszik a motor, a jelenség minimálisra csökken.
A jelenség progresszív, most már 0-10 fok között is elég rossz a helyzet, korábban csak 0 fok alatt volt gond.
Szerintem nálam rudazat lesz (vagy szinkron). Kuplung, lendkerék, kinyomó 15eKm-t futott, váltóban friss olaj, szintje rendben (szeptemberben ellenőrizve), fékolaj kb. friss, 1,5 éve cseréltettem (fék rendben).
(lehet, beviszem Vik-hez éjszakára, aztán reggel kipróbálja ő is, milyen hidegen).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #19748 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 12:17:44 »

Te láttál már olyat, hogy az 1-es szinkrongyűrű volt kopott? A szinkrongyűrűnek akkor van szerepe, amikor az autó gurul, és a fogaskerekek forgási sebességét szinkronba kell hozni.
A rudazat elvileg lehet, de ha ott gond van, azt érezné az ember, hogy nem úgy mennek a sebességek, ahogy kellene (nem ugrik be rendesen).

Szerintem a kuplung nem választ rendesen. Vagy kinyomócsapágy, vagy csak levegős (esetleg a szerkezet).
Moshogy mondod..télleg!  falbav
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
mosa
Vendég
« Új hozzászólás #19749 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 12:33:38 »

                        Sziasztok
          köszönöm a tanácsokat...Üdv.mindenkinek
                                                 
Naplózva
Oldalak: 1 ... 388 389 390 391 392 393 394 [395] 396 397 398 399 400 401 402 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.132 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.