Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.24 vasárnap, 09:46:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 971 972 973 974 975 976 977 [978] 979 980 981 982 983 984 985 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21920821 alkalommal)
0 Felhasználó és 159 vendég van a témában
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #48850 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 22:23:28 »

Srácok! Nektek mennyi időbe telik manapság ezekben a hűvös időkben, hogy bemelegedjen a motor? Az normális,hogy 8 km-t megyek mire megmozdul a hőfokjelző. Olyan 60-as tempóról beszélek 4.ben
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #48851 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 22:27:02 »

Srácok! Nektek mennyi időbe telik manapság ezekben a hűvös időkben, hogy bemelegedjen a motor? Az normális,hogy 8 km-t megyek mire megmozdul a hőfokjelző. Olyan 60-as tempóról beszélek 4.ben
Nekem is annyi,teljesen jó!
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #48852 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 22:33:00 »

Srácok! Nektek mennyi időbe telik manapság ezekben a hűvös időkben, hogy bemelegedjen a motor? Az normális,hogy 8 km-t megyek mire megmozdul a hőfokjelző. Olyan 60-as tempóról beszélek 4.ben
Normális. Menjél 6-osban 110-el, akkor kicsit előbb melegszik.  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #48853 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 22:45:13 »

Normális. Menjél 6-osban 110-el, akkor kicsit előbb melegszik.  Wink
Akkor megnyugodtam! Azt hittem csak ez melegszik ilyen lassan.Sajna csak 5 sebességen van. Szeretnék egy 6.at. Majd talán egyszer...
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #48854 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 23:03:25 »

Akkor megnyugodtam! Azt hittem csak ez melegszik ilyen lassan.Sajna csak 5 sebességen van. Szeretnék egy 6.at. Majd talán egyszer...

Ez a kérdés most megin többször elfog hangzani.Az ajánlás főköri-olajköri termosztát csere.De megjegyezném,hogy többnek nem változott utána sem.Amúgy a TDCI ilyen fajta nehezen melegszik.Az enyém is ilyen fűtés van rendesen.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #48855 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 23:07:56 »

Ez a kérdés most megin többször elfog hangzani.Az ajánlás főköri-olajköri termosztát csere.De megjegyezném,hogy többnek nem változott utána sem.Amúgy a TDCI ilyen fajta nehezen melegszik.Az enyém is ilyen fűtés van rendesen.
Igen, fűtés már hamarabb van. De azért nem 2 perc alatt.
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #48856 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 23:11:31 »

Hat nemtom. Lehet az enyém kakukktojas, de pár km es  meleg. Es hamar fűt.  Pedig a kieg meg be se kapcsol
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #48857 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 23:17:35 »

Hat nemtom. Lehet az enyém kakukktojas, de pár km es  meleg. Es hamar fűt.  Pedig a kieg meg be se kapcsol
Lehet ki kellene cserélni a termosztátokat... Amúgy mennyibe fáj a kettő?
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #48858 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 23:35:23 »

Hat nemtom. Lehet az enyém kakukktojas, de pár km es  meleg. Es hamar fűt.  Pedig a kieg meg be se kapcsol

Honnan tudod, hogy nem kapcsol be?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #48859 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 00:06:44 »

Honnan tudod, hogy nem kapcsol be?

Elvileg csak 5 fok alatt kapcsol, ha jól tudom.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #48860 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 07:24:17 »

Srácok! Nektek mennyi időbe telik manapság ezekben a hűvös időkben, hogy bemelegedjen a motor? Az normális,hogy 8 km-t megyek mire megmozdul a hőfokjelző. Olyan 60-as tempóról beszélek 4.ben
a muszerfalon keresd meg a hűtőviz diagnosztikat és ott menet közben fogod látni mi történik e víz hőmérsékletével
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #48861 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 08:03:12 »

a muszerfalon keresd meg a hűtőviz diagnosztikat és ott menet közben fogod látni mi történik e víz hőmérsékletével
Igazán hasznos válasz. Egyszer már próbáltam a diagot, de csak próba képpen amikor megvettem a kocsit próba képpen. Meg is lesem ma
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #48862 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 09:05:56 »

Az a lényeg, hogy egy ilyet nem igazán tudsz kereskedelmi forgalomban megvenni, mert nem olcsó (szerintem van az fél millió is), plusz szerintem kapcsolat is kell a központi ford szerverrel (etis). Amikor nekem felprogramozta vik, akkor neki is be kellett valahova jelentkeznie. Aztán lehet, hogy az nem fontos, de egy ebay-en megvásárolható elm327-el vagy hasonló pár ft-os cuccal nem tudod megcsinálni.

Meg lehet venni, 600 körül van. Ahhoz kell kapcsolat, hogy az IDS-t frissítsd, a használatához nem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #48863 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 09:06:44 »

de ha én beállok egy fix tempora nem kell játszanom majd a gázpedallal sztem vmivel takarékosabb lesz

Viszont a Himalájára is padlógázon felvisz a beállított tempóval, ami nem éppen a takarékosságot szolgálja. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #48864 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 09:07:38 »

rövid utakon semmi értelme nincs.

Mondod te. Én meg még lámpától lámpáig a Szentendrei úton is állandóan nyomkodom. Egyszer beállítom, utána nem kell figyelni, mennyivel megyek, mert nem fog gyorshajtani, és kész.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #48865 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 09:08:05 »

Tempomat nélkül számomra már nem létezik az autó... vigyor3

Jól mondod...

Húbazz, jó az nekem, ha egyetértek veled...? falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #48866 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 09:08:55 »

Meg lehet venni, 600 körül van. Ahhoz kell kapcsolat, hogy az IDS-t frissítsd, a használatához nem.

AndyA

Írtam is, hogy lehet, hogy nem fontos. Amikor az enyémnél programozta, akkor bejelentkezett valahova. Jó, mondjuk asszem sw frissítést is csinált. A programozás majdnem tovább tartott, mint a bekötés.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #48867 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 09:09:51 »

Elvileg csak 5 fok alatt kapcsol, ha jól tudom.

A kiegészítő fűtés? Te nem az ablakfűtésről beszélsz?

Mert nekem ha hideg van és fűteni akarok, akkor azonnal nyomja a meleget, amit nem tud másképp csinálni, csak a kieg fűtéssel, szóval az bekapcsol 5 fok felett is. Szerintem nem hőfok kérdése, hanem fűtés kérdése...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #48868 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 09:10:12 »

úgy nem lehet pesten közlekedni.

Miért ne lehetne?

És az osztrák rendszám miatt még csak nem is dudálnak le... nyes

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wolfiatti
Vendég
« Új hozzászólás #48869 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 09:36:27 »

Sziasztok!
Generátor felújítása előtt állok. Szabadon futó szíjtárcsa, csapágyak, szénkefék, szíj cseréje. Kérdésem, hogy valaki tudja, hogy milyen csapágy és szénkefe kell bele?
Az autom 2004.10. havi mondeo ghia 2.2TDCI 5 ajtos szépség. 
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #48870 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 11:55:29 »

Sziasztok!
Generátor felújítása előtt állok. Szabadon futó szíjtárcsa, csapágyak, szénkefék, szíj cseréje. Kérdésem, hogy valaki tudja, hogy milyen csapágy és szénkefe kell bele?
Az autom 2004.10. havi mondeo ghia 2.2TDCI 5 ajtos szépség. 

vidd el egy generátoroshoz, jobban jársz. Ha szénkefét kell cserélni, nem árt a forgórészt is megigazítani esztergával.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #48871 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 13:26:21 »

Honnan tudod, hogy nem kapcsol be?
a kiegészítő fűtés 5 fok alatt kapcsol be.  De be akarom kötni úgy, h én is be tudjam kapcsolni.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #48872 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 13:54:38 »

a kiegészítő fűtés 5 fok alatt kapcsol be.  De be akarom kötni úgy, h én is be tudjam kapcsolni.

S-maxon szerintem ha fűteni kell bekapcsol...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #48873 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 17:54:12 »

S-maxon szerintem ha fűteni kell bekapcsol...

Ez itt Mondeo fórum kérem  eplus2 eplus2 wave
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #48874 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 18:02:54 »

S-maxon szerintem ha fűteni kell bekapcsol...
Azt nemtom
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #48875 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 22:49:25 »

Sziasztok!
Meg tudjátok pontosan mondani hány literes a 2002-es Mondeo tankja?
Nagyon kösz! worship
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #48876 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 22:55:02 »

Lehet ki kellene cserélni a termosztátokat... Amúgy mennyibe fáj a kettő?
Az egyik ha jól emlékszem 9000ft a másik meg 4000-4500ft.Cromax oldalán nézd meg az a pontos.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #48877 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 23:05:12 »

Kábelekkel kezd....

Mi az összefüggés a kábel és a kontroll lamda között?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #48878 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 23:16:51 »

Sziasztok!
Meg tudjátok pontosan mondani hány literes a 2002-es Mondeo tankja?
Nagyon kösz! worship
Az MKIII MONDEO tankja 58liter,de belement már többünknek így nekem is 60.5 liter is.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #48879 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 23:35:48 »

Az MKIII MONDEO tankja 58liter,de belement már többünknek így nekem is 60.5 liter is.
58,5 a könyv szerint.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #48880 Dátum: 2013.10.01 kedd, 07:27:07 »

Mi az összefüggés a kábel és a kontroll lamda között?

Ha konkrétan a kábel és kontroll szondát kérdezed, akkor a kontroll szondának is van kábele.  eplus2


De amúgy ezt a gyújtótrafó vásárlási szándékára írtam, hogy kábelekkel kezdjen inkább.
A kontroll szondát te keverted most ide. wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Szabolcs87
Vendég
« Új hozzászólás #48881 Dátum: 2013.10.01 kedd, 12:42:42 »

Sziasztok!
Tudom volt már néhányszor téma, de nincs valakinek Győr környékén 2001-es MK3 Mondihoz való haynes könyve eladó, vagy kölcsönbe adható? Életet mentene...  Sajnos elkezdett folyni a gázolaj az adagoló környékéről. Ha lenne Haynesem, le tudnám szerelni ugyanis a kedves adagoló szervizesek legalább 20-30-at mondtak csak a le-felszerelésre... Plusz természetesen maga az adagoló javítás. Ráadásul ha nem lenne nagyobb baja, egy tömítés cserét talán még én is meg tudnék oldani... (Mert a kocsi a folyáson kívül hibátlanul muzsikál).
Szóval ha valakinek van a fent említett könyve, és el- vagy kölcsön tudná adni, nagyon megköszönném.

Üdv.:

Szabolcs
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #48882 Dátum: 2013.10.01 kedd, 12:45:15 »

Sziasztok!
Tudom volt már néhányszor téma, de nincs valakinek Győr környékén 2001-es MK3 Mondihoz való haynes könyve eladó, vagy kölcsönbe adható? Életet mentene...  Sajnos elkezdett folyni a gázolaj az adagoló környékéről. Ha lenne Haynesem, le tudnám szerelni ugyanis a kedves adagoló szervizesek legalább 20-30-at mondtak csak a le-felszerelésre... Plusz természetesen maga az adagoló javítás. Ráadásul ha nem lenne nagyobb baja, egy tömítés cserét talán még én is meg tudnék oldani... (Mert a kocsi a folyáson kívül hibátlanul muzsikál).
Szóval ha valakinek van a fent említett könyve, és el- vagy kölcsön tudná adni, nagyon megköszönném.

Üdv.:

Szabolcs

Ha könyvből akarod levenni, akkor -szerintem- ne akard te levenni.
Vezérléshez kell lendkerék rögzítő. Az ilyen szerelésekhez meg gyakorlat.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfiatti
Vendég
« Új hozzászólás #48883 Dátum: 2013.10.01 kedd, 13:24:15 »

vidd el egy generátoroshoz, jobban jársz. Ha szénkefét kell cserélni, nem árt a forgórészt is megigazítani esztergával.

Köszi az infót.  Le is beszéltem vele.. Még egy kérdés.  A szénkefe külön van vagy fesz.szabályzóval együtt? Be kéne szereznem az alkatrészeket, hogy az emberkének ne menjen vele az idő.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #48884 Dátum: 2013.10.01 kedd, 13:46:11 »

Köszi az infót.  Le is beszéltem vele.. Még egy kérdés.  A szénkefe külön van vagy fesz.szabályzóval együtt? Be kéne szereznem az alkatrészeket, hogy az emberkének ne menjen vele az idő.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #48885 Dátum: 2013.10.01 kedd, 17:24:37 »

Sziasztok!
Rövidebbik féltengelyen cserélnék külső porvédőt.
Máskor is elkövettem már ilyet,de másik autón.
Valaki el tudna látni rövid instrukciókkal?
Pl.külső csuklónál hol a biztosítás,szükséges-e az
agyból kivenni a csonkot,stb.
Az Mk1-hez volt rajzom,ehez nnem találtam semmit.
Előre is köszönöm.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #48886 Dátum: 2013.10.01 kedd, 17:42:06 »

Sziasztok!
Rövidebbik féltengelyen cserélnék külső porvédőt.
Máskor is elkövettem már ilyet,de másik autón.
Valaki el tudna látni rövid instrukciókkal?
Pl.külső csuklónál hol a biztosítás,szükséges-e az
agyból kivenni a csonkot,stb.
Az Mk1-hez volt rajzom,ehez nnem találtam semmit.
Előre is köszönöm.
Lekell venned a kereket,a gömbfej csavarját kikell venni,hogy kihúzd a lengőkart,majd a rögzítőanyát leveszed és kikell venni a féltengelyt .aztán már hozzá is férsz könnyen.Nekem így csinálták igaz emelőről.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #48887 Dátum: 2013.10.01 kedd, 17:59:44 »

Sziasztok!
Rövidebbik féltengelyen cserélnék külső porvédőt.
Máskor is elkövettem már ilyet,de másik autón.
Valaki el tudna látni rövid instrukciókkal?
Pl.külső csuklónál hol a biztosítás,szükséges-e az
agyból kivenni a csonkot,stb.
Az Mk1-hez volt rajzom,ehez nnem találtam semmit.
Előre is köszönöm.

A külső oldalon nem bontható a csukló, így ki kell húzd az egész féltengelyt, és belülről kell nekiállni. Ha már ott tartasz, cseréld ki kapásból a belsőt is, úgyis le kell venni. Smiley

Kerék le, féltengely anya kicsavar (miközben valaki fékez), utána féktárcsa le, gömbfej csavarja ki. Utána a lengőkar lefelé húzása közben befelé kell tolni az egészet, mert a csavarnak való horony a csapszegen elakad és nem jön ki. Egyedül kb. reménytelen. Nekem úgy ment, hogy egy hidraulikus préssel a falnak támasztottam, úgy toltam lassan befelé, miközben lefelé húztam a lengőkart.

A hivatalos verzió az, hogy kihúzod a féltengelyt a váltóból. A gyakorlatban egyszerűbb a gumiharang acélbilincsét oldani és a csillagot kihúzni a harangból (óvatosan, hogy szét ne essen!). Utána a csillag mellől kiszedni a zégert, csillag le, gumiharang le, külső gumiharang bilincsei le, csere, és minden vissza fordított sorrendben.

Készletben vegyél külső gumiharangot, ahhoz adják a zsírt és az új féltengelyanyát.

A belső oldalon elég kevés a hely, amikor visszarakod a féltengelyt, még aknáról sem egyszerű az acélbilincset összeakasztani. Ide jól jöhet egy passzentos méretű AWAB-bilincs helyette (lehetőleg ne simát vegyél, hanem rozsdamenteset). Éppen elfér a váltó mellett, nem kell aggódni, hogy nagyon kiáll.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #48888 Dátum: 2013.10.01 kedd, 19:11:10 »

A külső oldalon nem bontható a csukló, így ki kell húzd az egész féltengelyt, és belülről kell nekiállni. Ha már ott tartasz, cseréld ki kapásból a belsőt is, úgyis le kell venni. Smiley

Kerék le, féltengely anya kicsavar (miközben valaki fékez), utána féktárcsa le, gömbfej csavarja ki. Utána a lengőkar lefelé húzása közben befelé kell tolni az egészet, mert a csavarnak való horony a csapszegen elakad és nem jön ki. Egyedül kb. reménytelen. Nekem úgy ment, hogy egy hidraulikus préssel a falnak támasztottam, úgy toltam lassan befelé, miközben lefelé húztam a lengőkart.

A hivatalos verzió az, hogy kihúzod a féltengelyt a váltóból. A gyakorlatban egyszerűbb a gumiharang acélbilincsét oldani és a csillagot kihúzni a harangból (óvatosan, hogy szét ne essen!). Utána a csillag mellől kiszedni a zégert, csillag le, gumiharang le, külső gumiharang bilincsei le, csere, és minden vissza fordított sorrendben.

Készletben vegyél külső gumiharangot, ahhoz adják a zsírt és az új féltengelyanyát.

A belső oldalon elég kevés a hely, amikor visszarakod a féltengelyt, még aknáról sem egyszerű az acélbilincset összeakasztani. Ide jól jöhet egy passzentos méretű AWAB-bilincs helyette (lehetőleg ne simát vegyél, hanem rozsdamenteset). Éppen elfér a váltó mellett, nem kell aggódni, hogy nagyon kiáll.

AndyA
köszönöm a gyors választ neked is ,és TISLER19-nek is!Akkor úgy,mint az MK1-en volt, így már képben vagyok.Viszont megrendelhetem a belső harangot is,hogy meglegyen csutörtökre,Pénteken megy vizsgázni,majd kiváncsi leszek,mit szólnak a nappali fényhez.
Űdv.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #48889 Dátum: 2013.10.01 kedd, 19:43:13 »

köszönöm a gyors választ neked is ,és TISLER19-nek is!Akkor úgy,mint az MK1-en volt, így már képben vagyok.Viszont megrendelhetem a belső harangot is,hogy meglegyen csutörtökre,Pénteken megy vizsgázni,majd kiváncsi leszek,mit szólnak a nappali fényhez.
Űdv.

Tisztelt Fórumtárs!
Nekem a múlt héten vizsgázott sikeresen a gépsárkányom az NKH-nál. Nekem is utólagosan beszerelt nappalifény világításom is van. Amit igen alaposan megnéztek. Az EU szabványt tanúsító jelölések E4-8, RL 00, működési feszültség Volt-ban, teljesítmény Watt-ban. Valamint nagyon haraptak a villamos bekötésre. Egy a fontos. Gyújtás be estén a rendszer, kapcsoljon be automatikusan. A nappali menetfénnyel nem éghet együtt, semmilyen más fényforrás. Helyzetjelző be esetében a nappali menetfény kapcsoljon ki. Nincs 50% tompítás és helyzetjelző funkció az utólag beépített nappali menetfényeknél. Ez bukta. A fényszóró testbe beépített helyzetjelzőket nem távolíthatod el, és nem veheted ki az izzót. Szerkezeti módositásnak minősül. Így nem használhatod a LED fényforrásodnál a dimmer modult. A 2011 utáni gépkocsikban a LED a fényszóró testben van elhelyezve dimmer modullal és nincs külön helyzetjelző. Ezt a LED látja el fél fényerőn. Úgy hogy okosan a nappali menetfénnyel. A mechanikai méretet nálam nem vizsgálták, mert egyértelműen látszott, hogy megvan az előírt 600 mm a fényforrások belső éle között. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.01 kedd, 19:54:12 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #48890 Dátum: 2013.10.01 kedd, 19:56:50 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nekem a múlt héten vizsgázott a gépsárkányom az NKH-nál. Nekem is utólagosan beszerelt nappalifény világításom is van. Amit igen alaposan megnéztek. Az EU szabványt tanúsító jelölések E4-8, RL 00, működési feszültség Volt-ban, teljesítmény Watt-ban. Valamint nagyon haraptak a villamos bekötésre. Egy a fontos. Gyújtás be estén a rendszer, kapcsoljon be automatikusan. A nappali menetfénnyel nem éghet együtt, semmilyen más fényforrás. Helyzetjelző be esetében a nappali menetfény kapcsoljon ki. Nincs 50% tompítás és helyzetjelző funkció. Bukta. A fényszóró testbe beépített helyzetjelzőket nem távolíthatod el, és nem veheted ki az izzót. Szerkezeti módositásnak minősül. Így nem használhatod a LED fényforrásodnál a dimmer modult. A 2011 utáni gépkocsikban a LED a fényszóró testben van elhelyezve dimmer modullal és nincs külön helyzetjelző. Ezt a LED látja el fél fényerőn. Úgy hogy okosan a nappali menetfénnyel. A mechanikai méretet nálam nem vizsgálták, mert egyértelműen látszott, hogy megvan az előírt 600 mm a fényforrások belső éle között. wave
Tisztelettel László! worship
Tisztelt lászló!
Az elektromos bekötés elöírásnak megfelel,gyujtással, és csak egyedül világít,a beépítési méretek stimmelnek,de nekem oldalanként 5db
1W-os 30 mm-es lámpám van,amin egyébként rajta van az összes megkövetelt jelölés.
Üdv: mkisanyi
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #48891 Dátum: 2013.10.01 kedd, 20:16:16 »

Tisztelt lászló!
Az elektromos bekötés elöírásnak megfelel,gyujtással, és csak egyedül világít,a beépítési méretek stimmelnek,de nekem oldalanként 5db
1W-os 30 mm-es lámpám van,amin egyébként rajta van az összes megkövetelt jelölés.
Üdv: mkisanyi
Tisztelt Fórumtárs!
Akkor semmi probléma. A kör alakú szettben kapható egységek is szabványosak. NO PARA! Sok sikert a vizsgához. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #48892 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:23:04 »

Sziasztok!Egy gyors kérdés,fékezéskor nagyon ráz az autó ami a féktől van.Elég ha csak a tárcsát cserélem,vagy muszály a fékpofát is akkor már?Válaszotokat előre is kösz!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #48893 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:24:56 »

Sziasztok!Egy gyors kérdés,fékezéskor nagyon ráz az autó ami a féktől van.Elég ha csak a tárcsát cserélem,vagy muszály a fékpofát is akkor már?Válaszotokat előre is kösz!

Ez ugye nem komoly kérdés?
Egy rosszul kopott fékbetétet raknál egy új tárcsához?
Ha nem túl kopott a tárcsa, szabályozni is lehet.

Azért nézd át a futóművet is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #48894 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:37:54 »

Igen tudom,de majdnem zsír új a tárcsa is meg is a betét is csak megmondom őszintén hogy a leg olcsóbbat vettem rá.Már nagy hiba volt tudom.Ha szablyoztatom akkor maradhat a régi pofa,akkor lehet új tárcsa is nem,pofák nélkül!Talán 5000km van benn.A futómű rendben van ha csak a féltengely gondnál rázhat a fék.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #48895 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:39:33 »

Igen tudom,de majdnem zsír új a tárcsa is meg is a betét is csak megmondom őszintén hogy a leg olcsóbbat vettem rá.Már nagy hiba volt tudom.Ha szablyoztatom akkor maradhat a régi pofa,akkor lehet új tárcsa is nem,pofák nélkül!Talán 5000km van benn.A futómű rendben van ha csak a féltengely gondnál rázhat a fék.

Le is írtad a problémát. (kivastagítottam)
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #48896 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:39:36 »

Sziasztok!Egy gyors kérdés,fékezéskor nagyon ráz az autó ami a féktől van.Elég ha csak a tárcsát cserélem,vagy muszály a fékpofát is akkor már?Válaszotokat előre is kösz!

http://muszaly.hu/

Csak együtt!!! És az sem mindegy, milyen tárcsához milyen betétet teszel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #48897 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:39:44 »

Igen tudom,de majdnem zsír új a tárcsa is meg is a betét is csak megmondom őszintén hogy a leg olcsóbbat vettem rá.Már nagy hiba volt tudom.Ha szablyoztatom akkor maradhat a régi pofa,akkor lehet új tárcsa is nem,pofák nélkül!Talán 5000km van benn.A futómű rendben van ha csak a féltengely gondnál rázhat a fék.

Nem óriási tétel a fékbetét. Ha marad, akkor sík felületen csiszold fel kicsit őket.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #48898 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:44:16 »

Nem óriási tétel a fékbetét. Ha marad, akkor sík felületen csiszold fel kicsit őket.
Ok,és tudsz valamit ami olcsobb fajta de nem döglik meg a 2-dik erősebb fékezéskor?Féltengely miatt nem rázhat fékezéskor igaz?Csak menet közben!?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #48899 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:46:23 »

Ok,és tudsz valamit ami olcsobb fajta de nem döglik meg a 2-dik erősebb fékezéskor?Féltengely miatt nem rázhat fékezéskor igaz?Csak menet közben!?

Gondolom ezt nekem címezted. Én pl Delphit raktam fel Starline betétekkel. Volt már pár izmos fékpedálrezgős (blokkolásgátlós) fékezésem, de eddig semmi gond. (kop-kop-kop)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 971 972 973 974 975 976 977 [978] 979 980 981 982 983 984 985 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.153 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.