Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.18 kedd, 13:29:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11163068 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
dave4
Vendég
« Új hozzászólás #5250 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 20:08:21 »

Gratula az uj autohoz zsoel!!  worship Wink taps

Más, Nem tudjátok honnan lehetne megszerezni a cd-lejátszó kodjt? (érintőképernyős navi)  Huh?
Naplózva
Imbu
Vendég
« Új hozzászólás #5251 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 21:03:41 »

Gratula az uj autohoz zsoel!!  worship Wink taps

Más, Nem tudjátok honnan lehetne megszerezni a cd-lejátszó kodjt? (érintőképernyős navi)  Huh?

Nekem az MK3-on csak a szervízbe tudták megmondani. Pénzes mutatvány!!!
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5252 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 22:49:40 »

Gratula az uj autohoz zsoel!!  worship Wink taps

Más, Nem tudjátok honnan lehetne megszerezni a cd-lejátszó kodjt? (érintőképernyős navi)  Huh?

Esetleg Scratch?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5253 Dátum: 2010.02.05 péntek, 08:57:31 »

Képek az új verdáról:
...

Sirály a verda. Wink
Gratula!
Jól nééz ki nagyon ez a 17-es felni.  smile
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5254 Dátum: 2010.02.05 péntek, 09:01:32 »

Képek az új verdáról:

...

Kíváncsi leszek mi lesz a tapasztalatod a Conserv+ -al.
Sw verzió?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5255 Dátum: 2010.02.05 péntek, 09:04:17 »

Úgy néz ki ezek az utólagos cuccok mennek a konzervvel és a kormánnynal is együtt.

http://www.youtube.com/watch?v=RBIW9sSQBRE

valamint olvastam tegnap az orgon, hogy sikerült vkinek utólagosan berakni a gyári navit, s működik neki...  Shocked
Kb 1000 fontból úszta meg. (800 volt a fejegység, 200 a gyári gps antenna + a fejegységhez tartozó középkonzol)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5256 Dátum: 2010.02.05 péntek, 09:08:47 »

MKIV szemöldök ebayről. Kb 6E Ft + fényezés:

http://www.stdrivers.co.uk/forum/showtopic.php?tid/19150/


Nappali menetfény a JB lökösbe:

http://www.stdrivers.co.uk/forum/showtopic.php?tid/19266/
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
gabero
Vendég
« Új hozzászólás #5257 Dátum: 2010.02.05 péntek, 10:11:33 »

A Caska cég fejegységére gondolsz? 200e pénz. És a . org-on olvastam róla hideget-meleget... Mindig felmerül bennem is a kérdés...

Egyébként a Caska (Coagent) cég európában nyitott egy központot, és na hol? Hát persze, hogy büdipesten a china markt-ban. Elmentem, mikor olvastam a hírt. Akkor pakolták az üzletet a kis kínaiak, persze magyarul nem tudnak. Akkori állás szerint az egy ilyen bemutatóterem és értékesítési központ lesz, ahol majd vásárolni nem lehet. Egyébként nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, és meg is lepődtek, hogy honnan tudom, hogy Ők európában is szeretnének letelepedni. Vissza kellene menni és megnézni a cuccokat.


Helló,

Nekem vannak caska fejegységeim mondóba, hd és nem hd is... lényegesen olcsóbban a meghírdetett árnál... ha valakit érdekel, tamas8800 kukac index pont hu az email címem. KIPRÓBÁLHATÓ!!!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5258 Dátum: 2010.02.05 péntek, 10:13:49 »

Az ESP az menetstabilizátor.
Menet közben engedi a bekapcsolt ESP elpörögni a kerekeket bizonyos mértékben. Nem avatkozik be egyből.
Viszont ha mondjuk kis sebességnél, nagyobb hóban próbálsz előrébb jutni, s be van kapcsolva a cucc, akkor nem engedi kipörögni a kerekeket, ez onnan is látszik, hogy nem engedi a fordulatot 1.-ben olyan 2500 felé, ha nem nagyon halad az autó. (olyan érzés, mint ha fulladna)
Ha viszont kikapcsoljuk, akkor engedi rendesen elpörögni a kerekeket, ha úgy áll a téma.

Próbáld ki álló helyzet környékén, nagyobb sebességnél (>40) már nem tűnik fel, hogy be van-e kapcsolva az ESP vagy nincs, csak onnan, hogy bénán kanyarodáskor valaki visszateszi az útra az autót. Smiley


Az esp valóban menetstabilizátor, de az ugyan bele nem szól a kerekek kipörgésébe.
Azt a kipörgésgátló teszi.
Persze a két rendszer ugyanazzal a kapcsolóval lehet kapcsolni (esp).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gabero
Vendég
« Új hozzászólás #5259 Dátum: 2010.02.05 péntek, 10:35:22 »

Úgy néz ki ezek az utólagos cuccok mennek a konzervvel és a kormánnynal is együtt.

http://www.youtube.com/watch?v=RBIW9sSQBRE

valamint olvastam tegnap az orgon, hogy sikerült vkinek utólagosan berakni a gyári navit, s működik neki...  Shocked
Kb 1000 fontból úszta meg. (800 volt a fejegység, 200 a gyári gps antenna + a fejegységhez tartozó középkonzol)


A videón látható fejegység is Caska, ugy tudom, hogy csak a hangerővezérlés marad meg a kormányról.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5260 Dátum: 2010.02.05 péntek, 11:11:23 »

Az esp valóban menetstabilizátor, de az ugyan bele nem szól a kerekek kipörgésébe.
Azt a kipörgésgátló teszi.
Persze a két rendszer ugyanazzal a kapcsolóval lehet kapcsolni (esp).

A kipörgésgátló funkció az ESP-nek a része.
A kipörgésgátló algoritmus be van ágyazva az komplett menetstabilizálás alá.

Tehát így értelmezve az ESP beleszól(hat) a kipörgésbe.

Kanyarban 2 eset van:

1. nem nyomjuk a gázt, de mégis "csúszik ki" az autó:
ilyenkor az ESP elkezdi fékezni az ívbelső hátsó kereket,

2. csúszik ki az autó és még a gázpedált is ki akarjuk nyomni a tűzfalon:
az ESP nem csak elkezdi fékezni az ívbelső hátsó kereket, hanem elveszi a gázt is, magyarul működteti a kipörgésgátló funkciót.

Egyenes úton haladáskor ha picit/nagyon csúszik az út, s tűzfalazunk, akkor sem engedi kipörögni a kerekeket a végtelenségig.

Ezért van csak 1 kapcsoló gomb.
Ami az MKIV-ben feltehetőleg nem kapcsol ki mindent az én tesztelésem alapján. Olyan, mint ha csak nem lenne a kipörgésgátló funkció engedélyezve. Persze mivel a kerekek pörögnek, mint az állat, így nagy a tapadásvesztés -> + nagyobb a centrifugális erő is, ezért úgy tűnik, mint ha minden ki lenne kapcsolva, de az autó fenekén érezni, hogy az elektronika ilyenkor is próbálja az autó hátulját az eleje után terelgetni.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5261 Dátum: 2010.02.05 péntek, 17:45:00 »

A kipörgésgátló funkció az ESP-nek a része.

Ez nem így van.

Válasz
A kipörgésgátló algoritmus be van ágyazva az komplett menetstabilizálás alá.


Ez sem.
Innen tovább kár folytatni a gondolatmenetet.
A kipörgésgátló egy külön funkció, amit az ESP gombjával lehet kikapcsolni.
Ennyi, és nem több.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5262 Dátum: 2010.02.05 péntek, 22:28:06 »

..
Innen tovább kár folytatni a gondolatmenetet.
..

Igen, lehet, hogy túl "egyszerűen" fogalmaztam. Pontosítanom kell.

"A kipörgésgátló funkció az ESP-nek a része." -> így helyesebb:
A kipörgésgátló funkció a menetstabilizálásnak is lehet a része. ("menetstabilizáláskor működhet a kipörgésgátlás")

"A kipörgésgátló algoritmus be van ágyazva az komplett menetstabilizálás alá." ->
A kipörgésgátló algoritmus a menetstabilizáló algoritmus MELLETT is tud működni.

DE.
Az alá- és felé rendeltségi viszonyok megfogalmazásában (mi mi alá van beágyazva, ami egyébként mellé) nagyjából a fejlesztések időrendi megjelenése is benne van. Először létezett az ABS, majd a kipörgésgátló, majd az ESP.

A következőket egy olyan cég honlapjáról idézem, akikhez gondolkodtam néha, hogy elmegyek embedded software developer-nek.
"Az ESP részfolyamatainak működése:
A korábban kifejlesztett rendszerek (ABS, ASR) beavatkozásait az ESP felülbírálhatja. Például kis tapadási tényezőjű útfelületen az ABS szabályozás akadályozza meg a kerekek blokkolását. Eközben a kerekek csúszását az ESP figyeli, ami azt jelenti, hogy a gépkocsi stabilizálása érdekében ilyenkor is megvalósíthat az ABS szabályozástól eltérő fékerőket. Ha gyorsításkor a meghajtott kerekekre túl nagy nyomaték jut, a kipörgésgátló lép működésbe. A kerék csúszásának függvényében csökkenti a motor nyomatékát, illetve a szükséges mértékben fékezi a kipörgő kereket. Ha a gépkocsi ebben az esetben válik instabillá, a túlkormányzott körülményeknek megfelelően az ESP is beavatkozik."

Angel! Ezzel így egyetértesz?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5263 Dátum: 2010.02.05 péntek, 23:13:17 »

...
Innen tovább kár folytatni a gondolatmenetet.
...

Megyünk tovább:

Érdemes elolvasni ezeket a weblapokat, bár itt is eléggé "hétköznapiak" a megfogalmazások:

http://www.volkswagen.hu/volkswagen_koeruel/innovacio/m_szaki_lexikon/antriebsschlupfregelung_asr.html

http://www.vezess.hu/magazin/butabbak_vagyunk_autoknal/11497/?o=2

http://www.opel.hu/site/showroom/meriva/equip1.html

http://hu.wikipedia.org/wiki/ESP

Ismétlem, sajnos elég spongya sok helyen a megfogalmazás, de ez nem baj, mert nem mindenki (embedded)software/firmware developer...



Na DE, itt már kezd jönni a lényeg:
http://www.bosch.hu/sajto/doc/iaa01_pi13375-h.rtf

« Utoljára szerkesztve: 2010.02.05 péntek, 23:16:45 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5264 Dátum: 2010.02.05 péntek, 23:14:33 »

...
Innen tovább kár folytatni a gondolatmenetet.
...

De a tuti infó az itt van meg:


http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2005/05/20-22.pdf

Idézek az első oldal középső hasábjából:
"Az ESP így támogatja a vezetőt
...


...
Az ESP még a stabilitásvesztés előtt beavatkozik, mert a gépkocsi nem elég gyorsan
reagál a kormánymozdulatra. Először azonban az ESP egyik alprogramja,
a kipörgésgátló (ASR) avatkozik be és csökkenti a motor nyomatékát.
...
"
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5265 Dátum: 2010.02.05 péntek, 23:15:52 »

...
Innen tovább kár folytatni a gondolatmenetet.
...

Tehát most már tudjuk, hogy az ASR az az ESP egy alprogramja.


Tehát mondhatjuk azt, amit eredetileg írtam hogy:

"A kipörgésgátló funkció az ESP-nek a része."

"A kipörgésgátló algoritmus be van ágyazva az komplett menetstabilizálás alá."

Ugye Angel?

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5266 Dátum: 2010.02.05 péntek, 23:55:07 »

Angel! Ezzel így egyetértesz?

Nem. Keverednek a fogalmak.

Majd egyszer személyesen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Kiss
Vendég
« Új hozzászólás #5267 Dátum: 2010.02.06 szombat, 13:10:02 »

Képek az új verdáról:...
Gratulálok hozzá, teljesen hasonló a miénkhez kívül-belül.  angel
Megértem amiket írtál róla, hasonlót érzünk mi is. Nagyon tetszik, mikor a kanyarkövető lámpa beköszön a sarkon mikor befordulok.
És a telefonos csatlakozás sem egy utolsó, nem szeretem látni a kézben telefonálgatókat vezetés közben.
Itt is 17-es kerék van és én nem éreztem, hogy rosszul dolgozna a hóban. Kapott vadiúj téli GoodYear gumikat, eddig csak jókat tudok mondani róla. És most aztán tesztelve volt.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.06 szombat, 13:18:38 írta Kiss » Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5268 Dátum: 2010.02.06 szombat, 16:05:40 »

Nem. Keverednek a fogalmak.

Majd egyszer személyesen.

Nem, én nem szeretnék erről személyesen beszélgetni egy szót sem.
Már csak azért is, mert a téma itt, ezen a fórumon van feldobva, ezért azt szeretném kérni, hogy itt tisztázzuk ezt a kérdést.
Nos, akkor mi ez a fogalom keveredés?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5269 Dátum: 2010.02.06 szombat, 22:02:48 »

Nem, én nem szeretnék erről személyesen beszélgetni egy szót sem.
Már csak azért is, mert a téma itt, ezen a fórumon van feldobva, ezért azt szeretném kérni, hogy itt tisztázzuk ezt a kérdést.
Nos, akkor mi ez a fogalom keveredés?


Szóval. A kipörgésgátló eddig (pl mk2) úgy működött, hogy először csak elvette a gázt (bizonyos autóknál egy-két hengernél elvette a szikrát), de ha ez sem elég, akkor be is fékezte. Tehát a kipörgésgátló szerepe a kipörgés megakadályozása.
ESP. Akkor működik, ha az autó nem arra megy, amerre a kormányállás szerint kellene. Van benne egy giroszkóp, ami az elmozdulást veszi észre, figyeli a kormányállást (azaz a szögét), és az ABS-től kapja a jelet, hogy melyik kerék hányat fordul. Ebből ki lehet számítani, merre áll a kerék.
(Nálam állítottak futóművet, és utána amikor mentem egyenesen, kb 80-nál kigyulladt az ESP lámpája. Kiolvastuk a hibát: kormányállás nem hihető, be kellett állítani, hogy az ESP is középnek lássa a középállást.)
Mit csinál az ESP? Csak annyit, hogy amikor az autó nem arra megy, amerre a kerekek állnak, akkor befékezi az egyik (MKIII) kereket, és rákényszeríti az ívre.
Önmagába, ASR nélkül is működhet, nem kell, hogy része legyen a kipörgésgátlás. Amikor az ESP működését mutatják be, mindig csak ennyit mondanak róla, és nem azt, hogy a kipörgő kerekeket is megfogja.
Az egy más tészta, hogy a két rendszer össze van hangolva, és a kerekek fékezését ugyanaz a szerkezet csinálja (a sokcsatornás fék).
De az ASR továbbra is csinálja még azt is, hogy elveszi a gázt.

Azért mondom, hogy keverednek a fogalmak, mert esp-nek hívják (tévesen) magát a kipörgésgátlót is.
Igen, igénybe veszi a kipörgésgátló funkciót, azért, mert kipörögnek a kerekek - az én olvasatomban ez a kipörgésgátló szerepe - ezt ESP nélkül is tenné.
Nyilván félrevezető, hogy most már többnyire együtt árulják a két rendszert, tehát egyiket sem lehet megvenni a másik nélkül, csak együtt lehet kikapcsolni.

Te ezt írtad:
Az ESP az menetstabilizátor.
Menet közben engedi a bekapcsolt ESP elpörögni a kerekeket bizonyos mértékben. Nem avatkozik be egyből.
Viszont ha mondjuk kis sebességnél, nagyobb hóban próbálsz előrébb jutni, s be van kapcsolva a cucc, akkor nem engedi kipörögni a kerekeket, ez onnan is látszik, hogy nem engedi a fordulatot 1.-ben olyan 2500 felé, ha nem nagyon halad az autó. (olyan érzés, mint ha fulladna)


Tehát ebben az esetben, mivel nem írod, feltételezem, hogy egyenesen mész. Itt csak a kipörgést kell megakadályozni.

Az egyik ESP definíció:
Az elektronikus stabilizálóprogram felismeri a kritikus helyzeteket, például a kisodródás veszélyét, és célirányosan megelőzi az autó kitörését.
...
Az elektronikus stabilizálóprogram megakadályozza, hogy az autó a kanyarban való haladás során a túlságosan nagy sebesség, az útfelület váratlan megváltozása (víz, jég, szennyeződés) vagy egy hirtelen szükségessé váló manőver („jávorszarvasteszt”) miatt instabillá váljon.
...
Az elektronikus stabilizálóprogram számítógépes egysége a szenzoroktól érkező adatok alapján megállapítja az autó instabilitásának jellegét, és a fékrendszerbe vagy a motormenedzsmentbe való beavatkozás útján szabályozza a korrigálást szolgáló lépéseket.


Igen, itt már jön az, hogy beleavatkozik a motormenedzsmentbe, azaz pl visszaveszi a gázt.

Ezzel egyidőben, az autó teljes stabilizálódásáig csökkenti a motorteljesítményt.

Nyilván, ha "gáz van", akkor lehet, hogy emberünk ijedtében a gázra tapos, vagy legalábbis nem jut eszébe a gázelvétel. Pedig jó lenne, mert ha baj van, legalábbis ne növeljük a sebességet. Ez OK is. De itt szerintem nem a kipörgést akadályozza meg, hanem az ESP még jóval előtte beavatkozik, az ASR szóhoz sem jut.

Tehát szerintem az esetedben nem az ESP avatkozott be, hanem a kipörgésgátló. Ebben az esetben a kettőnek semmi köze egymáshoz, ha nem lenne az autódban esp, hanem csak ASR, ugyanez történt volna.

Ilyen fogalomzavaros helyzet a klíma is. Azt mondjuk, hogy a klíma végig be volt kapcsolva. Hűtött is? Nem. Tehát, a klíma nem volt bekapcsolva... Tehát szerintem a klíma alatt értsük az AC-t, amit bekapcsolva elindul a kompresszor, és hideget állít elő.
A másik, ami a fűtésről gondoskodik, azt ne klímának hívjuk, hanem mittudomén, mondjuk fűtőberendezésnek.
Ha azt kapcsolod be, nem fog megnőni a fogyid, míg ha az AC-t, és persze meleg van, az meg megdobja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5270 Dátum: 2010.02.06 szombat, 23:41:30 »

Szóval.
...

Látom lassan közös nevezőre jutunk.

1-2 infó még.

ASR, azaz kipörgésgátló:
Valóban gázelvétellel és a kerekek fékezésével avatkozik be. A játékszabály általában az, hogy 40km/h-s sebességig gázelvétellel és szükség szerint az elpörgő kerekek fékezésével avatkozik be. DE 40km/h felett már csak gázelvétellel avatkozik be, mert 40km/h felett bármelyik kerék befékezése túl nagy stabilitásvesztést okozna.
Én eddig a 40km/h-s szabályig ismerem a rendszereket, aztán az is lehet, hogy a mai modern vezetéstámogató csomagok (főleg merciék tudják ezt a témát túllihegni) mégis csak fékeznek 40 felett is, ki tudja. Azért merem róluk mégis ezt elképzelni, mert már olyanokat is tudnak ezek, hogy esős időben (ezt onnan tudja, hogy egy az ablaktörlő) szakaszosan a fékbetéteket finoman a tárcsákhoz nyomja, hogy mindig szárazak legyenek, ezáltal biztosítva azt, hogy mindig a megfelelő fékhatás meglegyen.

ESP
valóban úgy működik, ahogyan írtad: szüksége szerint befékezi az egyik kereket, s az autót irányba állítja.
Önmagában az ASR nélkül is működhet valóban.
Sőt régebben azzal verték a fejlesztők a mellüket, hogy "ez az "új ESP" a motorfordulatba is be tud avatkozni"

De ma már általában nincs olyan jármű, amiben az ESP alatt/mellett nincs ASR.
Ezért van az, hogy van olyan autó amiben van ASR, azaz kipörgésgátló, de nincs benne ESP, azaz menetstabilizátor. Viszont általában nincs olyan autó, amiben van ESP de nincs benne ASR azaz kipörgésgátló.
Ez azért van, mert ha az ESP alatt/mellett tud futni egy ASR is, akkor a szükséges helyzetekben (kanyarban kisodródva, tövig nyomott gázzal) először a motoerőcsökkentő "algoritmus" (ez maga az ASR is) fog beavatkozni (próbálja a gázt elvenni), aztán avatkozik be a kerekek befékezésével, már ha 40km/h alatt vagyunk. Ha nem, akkor csak a gázelvétel játszik még akkor is, ha nincs a gázpedál tövig nyomva, nincs kipörgés.
A motorerőcsökkentő funkció elsődleges behívásával sokkal finomabb szabályozási folyamat érhető el.
Ezt könnyen érthető: képzeljük el, hogy a hülye user mind2 lábbal a gázt nyomva érkezik vicsorgó fogakkal a kanyarba. Ilyenkor ha csak befékeznénk mondjuk a szükséges kereket úgy, hogy azon főleg rajta van a motorterhelés, pl az ívebelsőn (ilyenkor elvileg több van rajta, ha nincs sperr a diffi működési elve miatt), akkor hülyék lennénk, mert egy olyan kereket próbálnánk fékezgetni, amit éppen hajt a motor (éppen füstölnénk el a motorerőt a féktárcsán-> a végén még ide visszautalok), s a kerék változó-forgó mozgása által olyan plusz lengések keletkeznének a futóműben, ami qvára nem hiányoza az akkor egyébként sem stabil járműnek.

Ezért van az, hogy először az az algoritmus próbálja helyretenni a dolgokat, ami csökkenti a motorerőt, magyarul elveszi a gázt (közben figyelve a kerékszenzoroktól jövő jeleket). S ugyan ez az algoritmus dolgozik az ASR, azaz a kipörgésgátló funkció közben is, ott is elveszi a motorerőt akkor ha a (hajtott) kerekek között jelentős a fordulatszámkülönbség (ez ha jól tudom: 1/7 fordulat, ebben nem vagyok biztos, lehet ez az ABS értéke).

Az is igaz, hogy amikor az ESP-t mutatják be, akkor tényleg csak annyit mondanak, hogy kereket fékez, de csak azért, mert nem ismerik a technikai hátterét. Erre mondom én, hoyg spongya megfogalmazás.

Egyébként meg tényleg kavarodás van a fogalmakban, mert ami az MKIV-ben is van, az nem (csak) ESP, hanem az IVD(C), ami egy olyan vezetéstámogató menetbiztonsági programcsomag, ami több alapösszetevőből van összegyúrva, van összehangolva.

Ha csak az ABS-ASR-ESP kombót nézzük, akkor ezek valóban össze vannak hangolva, de úgy, hogy "legfelsőbb program szinten az ESP program fut".
Ez alatt dolgoznak az ASR és az ABS szabályozási algoritmusok is, mint szubrutinok.
Egy kipörgésgátlás működése elvileg alacsonyabb szinten fog a vezetéstámogató programban lefutni (az ABS szenzorok jelei alapján kell motorerőt csökkenteni), mint egy nála bonyolultabb/magasabb szinten lévő menetstabilizálás (a perdületérzékelő, kormányszögállásérzékelő (+ még egyéb visszacsatolt érzékelők) jelei alapján kell először megpróbálkozni az iránybatevéssel a motoerőcsökkentéssel (ez olyan, mint ha "kipörgésgátolnánk", csak itt más az ok), vagy ha lehet a szükséges kerék fékezésével, úgy, hogy közben például ne prörögjön ki egyik kerék sem (itt a kipörgésgátlás) és ne fékezzük állóra egyik kereket sem (ABS algoritmus)).
Ezért merem azt írni, hogy az ABS és az ASR az az ESP alatt van, ha ez a 3 funkció van.

De például az IVDC-nél már megint egy másik főprogram az, ami kezeli a fenti 3 "alprogramot", + még az egyéb 3 betűs alprogramokat (EBD: elektronikus fékerőelosztás, HLA, stb.)

Mint írod, ha "gáz van", akkor persze, hogy nem a kipörgést akadályozná meg, hanem az autót akarja íven tartani. De ha beavatkozik a motormenedzsmentbe, akkor az az algoritmus fog éppen szabályozni, ami egyébként a kerekek kipörgését is megakadályozza. Ha meg h*lye a user, s a gázt is nyomja, akkor közvetetten a kipörgésgátlás is megvalósul.

Szummázva: az ASR nem ESP és az ESP nem ASR.
S a Mondeókban nincs csak ESP, hanem IVD(C) van. S nálunk az ASR-rt TCS-nek hívják. Wink

IVD= ESP+TCS+EBA+ABS+EBD (+ lehet van még vmi)
IVDC= IVD+CDC
Ezeknek nagyon is van közük egymáshoz, ugyanis minden az IVD program alatt fut, ez alá van beágyazva minden funkció: ESP, TCS, stb.

Utaltam középen a féktárcsán a motoerő elfüstölésre.
Szóval ettől szokott még megállni az eszem, amikor egy mai "modern" pl suvot úgy hirdetnek, hogy "elektronikus differenciálzárral". Ez jelenti azt, hogy ha már nehezebb terepen van, megcsúszik vmelyik kerék, akkor nem összezárja a hajtásláncot, hanem azt csinálja, hogy amelyik kerék elpörög, azt lefékezi, így a diffi a másik kerékre adja  nyomatékot. Az a kerék éppen tud egyet "lökni" az autón, de a lökéstől meg pont ez a kerék kerül terheletlen állapotba (a kaszni a kéási irányba dől), tehát ezt is lefékezi a rendszer. Ekkor a másik, eredetileg kipörgő keréken van nagyobb terhelés, ez is tud egyet lökni, de aztán ez is fékeződik. Szóval szépen beleng az egész szabályozás. Érdemes egy ilyen autó szenvedését nézni terepen: billeg jobbra-balra, s hol az egyik kerék pörög ki, hol a másik, aztán nem halad semerre... Ezért jó a G merci: 3 diffizár bekapcsol -> majd mindenen átmegy.


Klíma: igen, ez is érdekes zavaros helyzet... a kézikönyv is klímaszabályozásnak hívja.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5271 Dátum: 2010.02.06 szombat, 23:47:08 »

Ez nem így van.


Ez sem.
Innen tovább kár folytatni a gondolatmenetet.
A kipörgésgátló egy külön funkció, amit az ESP gombjával lehet kikapcsolni.
Ennyi, és nem több.

Angel kolléga, engem csak 1 dolog zavart ebben a hozzászólásodban:
Azzal, hogy azt írtad "Innen tovább kár folytatni a gondolatmenetet." teljesen olyan érzésem támadt, mint ha egy olyan h*lyegyerekként kezelnél, aki eddig is f*szságokat irkált ide.
Erre még tetézett az is, hogy "Majd egyszer személyesen"...

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5272 Dátum: 2010.02.07 vasárnap, 11:31:24 »

Látom lassan közös nevezőre jutunk.
Nyilván...

Válasz
Utaltam középen a féktárcsán a motoerő elfüstölésre.
Szóval ettől szokott még megállni az eszem, amikor egy mai "modern" pl suvot úgy hirdetnek, hogy "elektronikus differenciálzárral". Ez jelenti azt, hogy ha már nehezebb terepen van, megcsúszik vmelyik kerék, akkor nem összezárja a hajtásláncot, hanem azt csinálja, hogy amelyik kerék elpörög, azt lefékezi, így a diffi a másik kerékre adja  nyomatékot. Az a kerék éppen tud egyet "lökni" az autón, de a lökéstől meg pont ez a kerék kerül terheletlen állapotba (a kaszni a kéási irányba dől), tehát ezt is lefékezi a rendszer. Ekkor a másik, eredetileg kipörgő keréken van nagyobb terhelés, ez is tud egyet lökni, de aztán ez is fékeződik. Szóval szépen beleng az egész szabályozás. Érdemes egy ilyen autó szenvedését nézni terepen: billeg jobbra-balra, s hol az egyik kerék pörög ki, hol a másik, aztán nem halad semerre... Ezért jó a G merci: 3 diffizár bekapcsol -> majd mindenen átmegy.

A városi terpjáró önmaga karikatúrája, ez már csak egy adalék. Amit itt írsz, úgy is fel lehetne írni, hogy a szgép tetszőlegesen át tudja vinni a nyomatékot bármelyik kerékre, és a 0-100, 100-0 között bármilyen nyomatékeloszlást meg tud valósítani.
Na ezt már akár a katalógusba is be lehetne írni. Attól még a suv benne marad a sárban, de ez egy más tészta.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5273 Dátum: 2010.02.07 vasárnap, 11:35:16 »

Angel kolléga, engem csak 1 dolog zavart ebben a hozzászólásodban:
Azzal, hogy azt írtad "Innen tovább kár folytatni a gondolatmenetet." teljesen olyan érzésem támadt, mint ha egy olyan h*lyegyerekként kezelnél, aki eddig is f*szságokat irkált ide.

Ezt nem mondtam. Csak láttam, hogy nem ugyanazon a síkon vagyunk, másként használjuk a fogalmakat.
Mondok rá még egy példát. A bi- és a twinturbó. A bi az kettősre utal (bikeksz lyány - fiúval is, lánnyal is). A twin meg iker...
Na most, ha a turbóra használjuk, szerintem a két különböző turbó a bi, a két egyforma a twin.
Hát nem így használják. Hanem ahogy sikerül.

Válasz
Erre még tetézett az is, hogy "Majd egyszer személyesen"...

Azért jobb a személyes megbeszélés, mert ott azonnal kiderül, hogy nem egyről beszélünk, és nem folytatunk hosszabb diszkurzust, hogy egy pohár félig üres, vagy félig teli.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5274 Dátum: 2010.02.07 vasárnap, 16:38:13 »

Csináltam 1-2 amatőr képet a nagy hóban az új gépről!

               
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.07 vasárnap, 16:42:13 írta zsoel » Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5275 Dátum: 2010.02.12 péntek, 09:53:02 »

A nagynavisoktól kérdezném!

Próbáltatok már valami filmet lejátszani?
Milyet formátumot kezel?
Egyáltalán lehet valami filmet nézni rajta?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5276 Dátum: 2010.02.12 péntek, 09:57:37 »

Csináltam 1-2 amatőr képet a nagy hóban az új gépről!


Szép ótó, nagyon bejön ez a szín... Nem cserélünk? szőrén-szálán...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5277 Dátum: 2010.02.12 péntek, 10:12:13 »

Szép ótó, nagyon bejön ez a szín... Nem cserélünk? szőrén-szálán...  hehe

Ha gondolok dobok még rá egy kis összeget!  nyes
Naplózva
Mukkerino
Vendég
« Új hozzászólás #5278 Dátum: 2010.02.12 péntek, 12:23:03 »

Csináltam 1-2 amatőr képet a nagy hóban az új gépről!

Gratulalok hozza, nagyon allat  Wink
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5279 Dátum: 2010.02.12 péntek, 13:28:01 »

Ha gondolok dobok még rá egy kis összeget!  nyes

Én is így gondoltam, de udvariasságból hagytam, hogy Te mond ki...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mukkerino
Vendég
« Új hozzászólás #5280 Dátum: 2010.02.12 péntek, 17:20:50 »

navi temaban erdekelne, hogy szerintetek van-e arra lehetoseg, hogy a Convers+ kijelzon fusson vmilyen navigacios progi, pl, igo vagy vmi mas? (Az autoban nincsen beepitett navi.) Kivancsi vagyok mit lehetne meg kihozni ebbol a szines kijelzobol, mert igy jelen allapotaban csak alap dolgokat kozol semmi xtrat.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5281 Dátum: 2010.02.13 szombat, 08:42:02 »

navi temaban erdekelne, hogy szerintetek van-e arra lehetoseg, hogy a Convers+ kijelzon fusson vmilyen navigacios progi, pl, igo vagy vmi mas? (Az autoban nincsen beepitett navi.) Kivancsi vagyok mit lehetne meg kihozni ebbol a szines kijelzobol, mert igy jelen allapotaban csak alap dolgokat kozol semmi xtrat.


Talán egy kis pluszinfó neked.
Amikor használjuk a nagynavit, akkor nemcsak a 16:9-es kijelzőn, hanem a converrs kijelzőn is megjelennek a navi adatai. A convers kijelzőt úgymond harmadolja, és a kisebbik részben látszódnak a navi uatsításai.
Arra céljok, hogy gyárilag a kijelző alkalmas erre.
Naplózva
Mukkerino
Vendég
« Új hozzászólás #5282 Dátum: 2010.02.13 szombat, 11:39:22 »

Talán egy kis pluszinfó neked.
Amikor használjuk a nagynavit, akkor nemcsak a 16:9-es kijelzőn, hanem a converrs kijelzőn is megjelennek a navi adatai. A convers kijelzőt úgymond harmadolja, és a kisebbik részben látszódnak a navi uatsításai.
Arra céljok, hogy gyárilag a kijelző alkalmas erre.

Én arra gondolok, hogy csak azon - a convers-en - futhat-e vmilyen navi program úgy, hogy az autóban nincsen más nagy kijelző (persze a szükséges gps vevő beépítéssel stb..). Láttatok-e már ilyent? Aztán lehet hülyeséget feszegetek ezzel a témával Smiley
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #5283 Dátum: 2010.02.13 szombat, 22:12:56 »

Én arra gondolok, hogy csak azon - a convers-en - futhat-e vmilyen navi program úgy, hogy az autóban nincsen más nagy kijelző (persze a szükséges gps vevő beépítéssel stb..). Láttatok-e már ilyent? Aztán lehet hülyeséget feszegetek ezzel a témával Smiley

Nem feszegetsz hülyeségeket, mert én meg turbónyomásmérőt, és kipuffgázhőmérsékletmérőt programoznék szívem szerint a konzervre. Wink
A navit én vhogy a szélvédőn szeretném látni teljes méretben.  eplus2 Csak még nem tart itt a technika, illetve majd lassan...  smile
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5284 Dátum: 2010.02.16 kedd, 19:44:02 »

Nézegettem a hátsó lámpát.
Aztán elkövettem ezt!!!  Egy kis optikai tuning!

melyik néz ki jobban?

Naplózva
Imbu
Vendég
« Új hozzászólás #5285 Dátum: 2010.02.16 kedd, 20:18:39 »

Nézegettem a hátsó lámpát.
Aztán elkövettem ezt!!!  Egy kis optikai tuning!


Az első lámpát még nem bántottad?
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.16 kedd, 21:47:42 írta Scratch » Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5286 Dátum: 2010.02.16 kedd, 21:47:27 »

Nézegettem a hátsó lámpát.
Aztán elkövettem ezt!!!  Egy kis optikai tuning!

A gyári.  eljen
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5287 Dátum: 2010.02.17 szerda, 10:36:45 »

Az első lámpát még nem bántottad?

Bántsam?  eplus2
A hátsó lámpával is csak az a baj, hogy a 3 csík nagyon összefolyik.
Csak közelről érezhető, hogy nem 1 db hátsó lámpa van, hanem igazából 3 csíkból áll össze az egész.
A 2 csíkos szerintem karakteresebb!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5288 Dátum: 2010.02.17 szerda, 11:06:47 »

Bántsam?  eplus2
A hátsó lámpával is csak az a baj, hogy a 3 csík nagyon összefolyik.
Csak közelről érezhető, hogy nem 1 db hátsó lámpa van, hanem igazából 3 csíkból áll össze az egész.
A 2 csíkos szerintem karakteresebb!

Kevésbé is látszik, műszakin tuti elhasal.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5289 Dátum: 2010.02.17 szerda, 11:29:49 »

Kevésbé is látszik, műszakin tuti elhasal.

Az optikai tuning soha nem a műszakinak akar megfelelni!  eplus2
Naplózva
Imbu
Vendég
« Új hozzászólás #5290 Dátum: 2010.02.17 szerda, 17:53:22 »

Bántsam?  eplus2
A hátsó lámpával is csak az a baj, hogy a 3 csík nagyon összefolyik.
Csak közelről érezhető, hogy nem 1 db hátsó lámpa van, hanem igazából 3 csíkból áll össze az egész.
A 2 csíkos szerintem karakteresebb!

Csak azért kérdeztem, mert az előző autódon is cserélted led-es re.
Gondoltam, hátha itt is kitaláltál valami okosságot.
Meg hát nekem is ilyen lámpám van és hátha koppinthatnék. vigyor3
Naplózva
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #5291 Dátum: 2010.02.21 vasárnap, 22:24:38 »

A nagynavisoktól kérdezném!

Próbáltatok már valami filmet lejátszani?
Milyet formátumot kezel?
Egyáltalán lehet valami filmet nézni rajta?

Sajnos nem lehet. Sot meg valami csoda adapter sem letezik amivel meg lehetne jeleniteni video kepet rajta. De 2-3 het mulva probalunk csinalni ra video bemenetet Smiley Majd szolok ha sikerult. Ja ha minden igaz egy dension gateway 300-at is megprobalunk eletre kelteni (ipod/usb) hogy mukodjon rendesen a nagy navival (NX-el).
Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
dave4
Vendég
« Új hozzászólás #5292 Dátum: 2010.02.22 hétfő, 17:47:02 »

Hy all!

Emlékszem még régebben beszéltetek valamilyen Anti-Rain cuccról! Valakinek meg van hogy honnan lehetne olyat rendelni?

Más, nektek mennyire verődik fel az eső a jobb visszapillantó és a kasztni között? Nálam egyszerűen nem látni a visszapillantót, annyira zavaró a felverődő víz az oldalsó ablaknál! Vkinek vmi ötlete erre h hogyan lehetne megcsinálni?
Naplózva
szuszu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141


E-mail
« Új hozzászólás #5293 Dátum: 2010.02.23 kedd, 13:13:10 »

Csináltam 1-2 amatőr képet a nagy hóban az új gépről!


Te Zsoel, én mintha ezt a járgányt látnám eladásra a használtauto.hu-n: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_titanium-x-3598793 Árulod?
Naplózva

MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #5294 Dátum: 2010.02.23 kedd, 16:50:32 »

Te Zsoel, én mintha ezt a járgányt látnám eladásra a használtauto.hu-n: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_titanium-x-3598793 Árulod?
hehe nem volt hosszú szerelem..... smile
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Imbu
Vendég
« Új hozzászólás #5295 Dátum: 2010.02.23 kedd, 20:40:02 »

Te Zsoel, én mintha ezt a járgányt látnám eladásra a használtauto.hu-n: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_titanium-x-3598793 Árulod?


Miért adod el, ha nem vagyok túl indiszkrét?
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5296 Dátum: 2010.02.24 szerda, 18:05:42 »


Miért adod el, ha nem vagyok túl indiszkrét?


2 igen egyszerű oka van!

1.) napfénytető mániás vagyok, végeredményként olyat szeretnék. /ha a mostaniban lenne, akkor tuti nem adnám el./
2.) már kinéztem valamit!  smile

Ui: de ha ez marad, akkor sincs semmi gond, tökéletes a gépezet.
Ha valaki tudták rá, nyogodt szívvel ajánlhatjátok.

 wave
Naplózva
cssl
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


E-mail
« Új hozzászólás #5297 Dátum: 2010.03.05 péntek, 11:17:04 »

           Szép napot mindenkinek. Sikerült végre nekem is váltanom MK4 re. Németországból hoztam, 2008-as kiadás sötétkék kombi 140 Le diesel, 84 000 km.  Szervízkönyv, garancia, elég jó felszereltséggel. Eddigi tapasztalatom, semmi, minden tökéletesen működik. Volna azonban egy kérdésem: az EGR szelepet érdemes ezen is ledugózni?
Naplózva

MK5 - 2016 2.0 TDci 180LE Power Shift Hatchback Ruby Red
ex: MK4 - 2011  2.0 TDci  Power Shift lunar sky 5 ajtós
ex: Mk4 - 2008 2.0 TDci kék kombi
ex: Mk3 - 2006 2.0 TDci szürke kombi
ex: Mk2 - 2002 1.8 TD lila kombi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5298 Dátum: 2010.03.05 péntek, 11:22:30 »

           Szép napot mindenkinek. Sikerült végre nekem is váltanom MK4 re. Németországból hoztam, 2008-as kiadás sötétkék kombi 140 Le diesel, 84 000 km.  Szervízkönyv, garancia, elég jó felszereltséggel. Eddigi tapasztalatom, semmi, minden tökéletesen működik. Volna azonban egy kérdésem: az EGR szelepet érdemes ezen is ledugózni?

hát szerintem nem érdemes. Itt biztos, hogy sűrün dobálná a hibakódokat...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
cssl
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


E-mail
« Új hozzászólás #5299 Dátum: 2010.03.08 hétfő, 20:14:06 »

        Nem szeretnék kötözködni, de:  MK3-nál is volt EGR dugóm, kb. 200km után dobott hibakódot. Ez max. 100km után dobja. Ha törlöm mi lehet  a gond?
  Tényleg csak érdeklődési szinten kérdezem.
Naplózva

MK5 - 2016 2.0 TDci 180LE Power Shift Hatchback Ruby Red
ex: MK4 - 2011  2.0 TDci  Power Shift lunar sky 5 ajtós
ex: Mk4 - 2008 2.0 TDci kék kombi
ex: Mk3 - 2006 2.0 TDci szürke kombi
ex: Mk2 - 2002 1.8 TD lila kombi
Oldalak: 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.056 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.