Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.02 kedd, 08:46:01 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11287848 alkalommal)
0 Felhasználó és 51 vendég van a témában
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2100 Dátum: 2008.01.19 szombat, 11:20:04 »

Dehogynem!  finom
Szerintem azért "csak" 170le körüli, mert ha többre állították volna, túl nagy konkurencia lett volna a házon belül készült 204 lovas 2.7 V6 HDI -nek. Ez meg nem túl jó a biznisznek.
200 lóval biztos jött volna, ha nincs a 2.7-es. eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2101 Dátum: 2008.01.19 szombat, 11:32:25 »

Dehogynem!  finom

Nem. Láttam a képét, 1 turbó van rajta.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2102 Dátum: 2008.01.19 szombat, 11:35:59 »

sztem meg nem kell komolyabb átalakítás. mivel ez 1 teljesen új motor nem a régi 2,2 így könnyen lehet a 175LE alapteljesítmény, amiből vígan bónuszturbó nélkül húzzák ki, elektronika szabályzással a maradék 20at. 20LE miatt én nem látnám értelmét még1 turbonak, akkor már húzzák 220 környékére, aszt télleg nem kell a 2,7.
de 220ról nem szólnak hírek.

Nem új motor, ez már régóta van a pözsónál. Amúgy meg új/nem új: a sima 1,8-as is 62-ről felkúszött 125-re.
Attól, ha új lenne a blokk, jobb lenne a helyzet? Nem. A hajtókar lehet, hogy erősebb, más dugattyú, más égéstér. Meg 1-2 alkatrész, és ennyi.
Szerintem a 2,7-et fel fogják tornászni 250 lóra.
A bónuszturbó nem a teljesítmény miatt kell, hanem javítja a karakterisztikát (szélesebb tartomány, kisebb tlyuk). Azaz, csak javítaná.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2103 Dátum: 2008.01.19 szombat, 11:44:34 »

Nem. Láttam a képét, 1 turbó van rajta.
Én meg megnéztem egy 407-es pözsóban mind a kettőt rajt. De tudom ettől függetlenül csak egy van rajt. vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2104 Dátum: 2008.01.19 szombat, 11:46:07 »

Teljesen hihető. A mostani papiron 155 lovas is egy kis ordörzsöléssel már kényelmesen hozni tudja a 175 lovat.  Wink Gondolom 190+ os már biturbo lesz mert oda már komolyabb átalakítás kell.
A mostani 155 lovast fel lehetne tornászni akár 250 lóra. Elképzelhető, hogy 3 év múlva az 1,6d már 200 lovas lesz.
Nem értem, miért kellene komolyabb átalakítás (kivéve a mechanikus alaktrészeket, meg hűtés, miegymás), azaz ez önmagában már komoly átalakítás. A plusz turbó - ahogy írtam - nem a plusz teljesítmény miatt kell.
Meg aztán, a lóerők. Sokszor csak másként hangolják a motort, és inkább a lóerőre gyúrnak.
Ott az 1,9-es fiat/opel motor, ami 150ló/320Nm. Aztán a vectrában (ami azért kisebb, mint a mondeo), még annyit sem tud kihozni, mint a 130 lovas 2.0-ás. 0-100 ua, rugalmasságban sokkal jobb a mondeo, 400 méteren majd megy másodpeccel jobb a m., egyedül a végsebessége jobb a v-nak. Vagy a 2.2 tdci vs 2.2 toyota. Hiába több lóerős a t, sőt, elvileg nagyobb is a nyomatéka, merthogy az nem csak túlnyomással tudja a 400-at, hanem ez az alap, ennek ellenére, a jóval kisebb avensist úgy letolja a 2.2 tdci, hogy ihaj.
Szóval, nem minden a csúcsnyomaték/csúcslóerő. Meg a 175 lovas paszuly...

...ki gondolta volna kb 10 éve, hogy a 62 lovas szívó felmegy a duplájára. Megszűnik a téli indítási probléma, a kasztni rázása, a kormolás, és így tovább.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2105 Dátum: 2008.01.19 szombat, 11:48:42 »

Én meg megnéztem egy 407-es pözsóban mind a kettőt rajt. De tudom ettől függetlenül csak egy van rajt. vigyor3
A pözsóban rajta van, itt nincs. Mondom, hogy láttam egy képet róla. Amúgy, meg a pözsónal 170 lovas. Szóval, nem ugyanaz. Ahogy pl a 2.0-ás sem, az 136 (fóka) és 140 (m).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2106 Dátum: 2008.01.19 szombat, 11:57:37 »

Angelnak adnék igazat ennk még nem kell biturbonak lennie rinya mert a mostani 2,2.nek tényleg csak egy picike hangolás kell hogy tudja a 175 lovat. És minő érdekesség nyomatékban is pont 435Nm a csúcs. Pedig ez csak a mostani alapmotor vezérlésen végrehajtott nagyon picike befecskendezési idő módosításból jön össze. Az más kérdés hogy a füstölés pl K=0,34 ről maximális nyomatéknál felügrik K=2-re ami azért csúnya mert 1,41 a megengedett érték. Viszont a ez csak egy rövid szakasz a fordszám tartomány többi részén kb 90%-ban olyan 0,3 körül volt. Természetes ez úgy volt mérve hogy az EGR nem volt ledugozva. Azt hiszem megkérem az ismerősömet hogy csináljon EGR ledugozás után is teljesítmény és füstölés mérést. Viszont gyanítom hogy ezt már csak tavassszal csinálja meg mert most télen már alapnyomaték is néha sok, igy is gyakran villog a kipörgésgátlója. Mielőtt valaki humorkodna, természetesen nem az én automról van szó mert az enyém még garanciális és én ilyet garancia idő alatt nem csinálnék az autóval  wave

Közbe láttam hogy Angel reagálását. A biturbo az azért csak jó lenne mert most olyan 1350-től kezd mocorogni és auto 1500-tól pedig azt csinálhatok amit akarok, gondolom a nagyobb átfgoási tartománnyal ezt letudnák tolni pl a mocorgási szintet 1100-ra a nyomaták hegy meg olyan 1300-tól jönne már. Másrészt én nem komolyabb mecanikai átalakításra gondoltam hanem inkább égéslevegő tüzelőanyag rendszerrel kapcsolatban gondoltam és pont a teljesítmény és az EU nomr emisszios értékek tartása miatt. Ugye ha nem csinálják meg a villamos turbovezérlést akkor a 2,2 nem tudná most a EuroIV-et. Másr most is látszik hog bizonyos tartományban nagyon keményen visszaszabályoznak pont füstölés visszafogása miatt, ennek lesz a következménye a nyomaték lóer görbe kiszőrösödése. A tuning ezeket a csúcsokat szépen kisimítja de haza is vágja az emisszios értékeket. Szerintem ezen nagyon sokat piszmoghatnak agyalhatnak valahol a fordéknál eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2107 Dátum: 2008.01.19 szombat, 12:07:50 »

nem kell biturbonak lennie rinya mert a mostani 2,2.nek tényleg csak egy picike hangolás kell hogy ék igazattudja a 175 lovat

Viszont a pözsó 2.2-ese meg bi... pedig csak 170... na mind1. És ugyi az új 2.2-es nem a régi folytatása. A régit a mazda reszelgeti tovább.
Mind1, én is várom a biturbót.
Persze, hogy az eu értékel betartása a legnagyobb kihívás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2108 Dátum: 2008.01.19 szombat, 12:27:14 »

Viszont a pözsó 2.2-ese meg bi... pedig csak 170... na mind1. És ugyi az új 2.2-es nem a régi folytatása. A régit a mazda reszelgeti tovább.
Mind1, én is várom a biturbót.
Persze, hogy az eu értékel betartása a legnagyobb kihívás.
Akkor ezek szerint a ford új 2.2-ese egy pözsó motor amiről hiányzik egy turbó? hehe
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2109 Dátum: 2008.01.19 szombat, 12:50:39 »

Akkor ezek szerint a ford új 2.2-ese egy pözsó motor amiről hiányzik egy turbó? hehe
Igen. Ha én jól tudom. A neten még semmilyen hivatalos, vagy annak tűnő infót nem láttam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2110 Dátum: 2008.01.19 szombat, 13:02:40 »

Igen. Ha én jól tudom. A neten még semmilyen hivatalos, vagy annak tűnő infót nem láttam.
Pedig az úgy jó ahogy van, nem tudom minek piszkálni? Bár szerintem nem fogják..
Remélem fogtok még örülni, hogy jé ez mégis biturbó....de jó. eljen wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2111 Dátum: 2008.01.19 szombat, 13:29:46 »

Igen. Ha én jól tudom. A neten még semmilyen hivatalos, vagy annak tűnő infót nem láttam.
Nem akarok kötekedni de mi a garancia hogy te jól tudod eplus2 wave
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #2112 Dátum: 2008.01.19 szombat, 14:53:22 »

Nem új motor, ez már régóta van a pözsónál. Amúgy meg új/nem új: a sima 1,8-as is 62-ről felkúszött 125-re.
Attól, ha új lenne a blokk, jobb lenne a helyzet? Nem. A hajtókar lehet, hogy erősebb, más dugattyú, más égéstér. Meg 1-2 alkatrész, és ennyi.
Szerintem a 2,7-et fel fogják tornászni 250 lóra.
A bónuszturbó nem a teljesítmény miatt kell, hanem javítja a karakterisztikát (szélesebb tartomány, kisebb tlyuk). Azaz, csak javítaná.

monnyuk én új motorként fordéknál gondoltam, persze a "teljesen új" másra utal. szal azt akartam csak mondani, h nem az eddigi 2,2.
attól ha új lenne a blokk lehetne lényegesen jobb a helyzet, erőesebb hajtókar, és dugó nem biztos, h elég .. de erről látatlanba lehetetlen okosat mondani.
ha felhúzzák a 2,7-et és mondiba is bekerül ... kivárom hehe hehe hehe
minden javítással a bónusz húzza is a teljesítményt, amit persze elektronikával lehet mínuszba is szabályozni.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #2113 Dátum: 2008.01.19 szombat, 16:06:18 »

monnyuk én új motorként fordéknál gondoltam, persze a "teljesen új" másra utal. szal azt akartam csak mondani, h nem az eddigi 2,2.
attól ha új lenne a blokk lehetne lényegesen jobb a helyzet, erőesebb hajtókar, és dugó nem biztos, h elég .. de erről látatlanba lehetetlen okosat mondani.
ha felhúzzák a 2,7-et és mondiba is bekerül ... kivárom hehe hehe hehe
minden javítással a bónusz húzza is a teljesítményt, amit persze elektronikával lehet mínuszba is szabályozni.

Szerintem akkora motor már teljesen fölösleges első kerekes kocsira. V6is, TD is, az szét fogja szedni az egész kocsit.
Az enyémet sem lehet ilyen időbe forgatni, mert csak rázza a kormányt, villog az ESP.
Szerintem 4x4-re kellene gyúrni a Fordnak, nem minél nagyobb motorral a 2.7 V6 már simán elvinné az összekereket, nem fáradna el tőle.
Bár engem ez a veszély nem fenyeget, hogy ez legyen a nagy problémám.  hehe
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2114 Dátum: 2008.01.20 vasárnap, 10:20:40 »

Szerintem akkora motor már teljesen fölösleges első kerekes kocsira. V6is, TD is, az szét fogja szedni az egész kocsit.
Az enyémet sem lehet ilyen időbe forgatni, mert csak rázza a kormányt, villog az ESP.
Szerintem 4x4-re kellene gyúrni a Fordnak, nem minél nagyobb motorral a 2.7 V6 már simán elvinné az összekereket, nem fáradna el tőle.
Bár engem ez a veszély nem fenyeget, hogy ez legyen a nagy problémám.  hehe

Sem V6, sem 4x4 nem lesz a mondiban.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2115 Dátum: 2008.01.20 vasárnap, 10:21:33 »

Nem akarok kötekedni de mi a garancia hogy te jól tudod eplus2 wave
Van képem róla. Látszik, hogy 1 turbó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2116 Dátum: 2008.01.20 vasárnap, 11:42:22 »

Van képem róla. Látszik, hogy 1 turbó.
Nem szúrod be ide? Hátha találunk rajt mégegyet Wink wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2117 Dátum: 2008.01.20 vasárnap, 12:29:41 »

Nem szúrod be ide? Hátha találunk rajt mégegyet Wink wave
Ez belsős kép. Minitalira el fogom vinni, ott meglehet nézni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2118 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 08:48:08 »

Szóval, nem minden a csúcsnyomaték/csúcslóerő. Meg a 175 lovas paszuly...

...ki gondolta volna kb 10 éve, hogy a 62 lovas szívó felmegy a duplájára. Megszűnik a téli indítási probléma, a kasztni rázása, a kormolás, és így tovább.

Biztos vagy abban, hogy megszunt ?  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Bazsa
Vendég
« Új hozzászólás #2119 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 12:14:19 »

No. ezt vártuk??? Szerintem nem nagy durranás. Sőt:
http://www.a5.hu/cikkek/52/24278.shtml
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2120 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 12:40:07 »

No. ezt vártuk??? Szerintem nem nagy durranás. Sőt:
http://www.a5.hu/cikkek/52/24278.shtml

Nem nagy durranás? 40 Nm-rel, és 20 lóerővel több (155/360 vs 175/400). És részecskeszűrővel, ami gondolom, visszavesz a teljesítményből. Ja, és az overboost nem csak 4-5-ben van, mint a miénkben, hanem mind a 6 sebességben.

De nyugi, jön az új 2.2-es, az már biturbó lesz.
Egyébként meg már ezek a nyútonméterek amúgy is elég nehezen jutnak le az aszfaltra az első 2 kerékről. Szerintem már itt is a határokat feszegetjük. Lóerőre 250-nél szokták meghúzni a határt, de szerintem nyomatékban a 400 a határ.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #2121 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 12:47:30 »

Azért ezzel a részecskeszűrővel lesznek még bajok bőven...
Nem tudom amúgy hogy miért annyira jó ez a dolog, mert városból kiérve kicsit megjáratva a kocsit, meg egybe köpi ki amit addig megszűrt. (tudtommal)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2122 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 13:01:49 »

Azért ezzel a részecskeszűrővel lesznek még bajok bőven...
Nem tudom amúgy hogy miért annyira jó ez a dolog, mert városból kiérve kicsit megjáratva a kocsit, meg egybe köpi ki amit addig megszűrt. (tudtommal)

Nem. Szűri, majd egy adott időben elégeti a kormot. Nincs ezzel semmi baj.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #2123 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 13:05:47 »

Nem. Szűri, majd egy adott időben elégeti a kormot. Nincs ezzel semmi baj.

Csak egy újabb dolog, ami meg tud hibásodni.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2124 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 15:07:01 »

Csak egy újabb dolog, ami meg tud hibásodni.

Ha ez az álláspont járjunk full fapad trabival. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #2125 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 15:54:14 »

Ha ez az álláspont járjunk full fapad trabival. Smiley

Okés, de túlbonyolítani nem kell.
Lásd, benzines MKIII. az még nem túl bonyolult autó.
Naplózva
Bazsa
Vendég
« Új hozzászólás #2126 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 15:59:27 »

Nem nagy durranás? 40 Nm-rel, és 20 lóerővel több (155/360 vs 175/400). És részecskeszűrővel, ami gondolom, visszavesz a teljesítményből. Ja, és az overboost nem csak 4-5-ben van, mint a miénkben, hanem mind a 6 sebességben.

De nyugi, jön az új 2.2-es, az már biturbó lesz.
Egyébként meg már ezek a nyútonméterek amúgy is elég nehezen jutnak le az aszfaltra az első 2 kerékről. Szerintem már itt is a határokat feszegetjük. Lóerőre 250-nél szokták meghúzni a határt, de szerintem nyomatékban a 400 a határ.
igazad van, de mostanában minden új tipus nagyobb elődjénél, felfújják a méreteket, de a motor miért nem vele összhangban nő?? 9 másodperces gyorsulás. Ezzel manapság hátul végez. Minden esetre rosszabb az adata mint az elődjének. És ez a legjobb dízele?? Mi meg hasonlítgattuk az 5-ös bömöshöz, meg a nagyautó-kategóriához???
« Utoljára szerkesztve: 2008.01.21 hétfő, 16:01:24 írta Bazsa » Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2127 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 16:02:57 »

Azért ezzel a részecskeszűrővel lesznek még bajok bőven...
Nem tudom amúgy hogy miért annyira jó ez a dolog, mert városból kiérve kicsit megjáratva a kocsit, meg egybe köpi ki amit addig megszűrt. (tudtommal)

Reszecskeszuro csak arra jo, hogy a taknyos zsepit a kipufhoz tartva verd a melladet, hogy az en dizlim ugyna nem fustol. Aztan majd jon a kopp, mikor tele megy a szuro, es tisztitani ugye nem lehet, ergo csere par sok szaz ezerert. Errol mar em 1x irt a totalcar. Vegredmenyben egy ujabb lehuzas, de belefer, mert a fogyin meg eztis meg lehet sporolni. Vagy ezt mar nem ?  fejvakaras
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2128 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 16:03:20 »

Nem. Szűri, majd egy adott időben elégeti a kormot. Nincs ezzel semmi baj.

majd lesz...illetve mar van...
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2129 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 16:22:53 »

igazad van, de mostanában minden új tipus nagyobb elődjénél, felfújják a méreteket, de a motor miért nem vele összhangban nő?? 9 másodperces gyorsulás. Ezzel manapság hátul végez. Minden esetre rosszabb az adata mint az elődjének. És ez a legjobb dízele?? Mi meg hasonlítgattuk az 5-ös bömöshöz, meg a nagyautó-kategóriához???
Az új erőforrással 9 másodpercnél is rövidebb idő alatt érheti el a 100 km/h-t a Mondeo,

6,2? 8,1? 8,99? 2,3? 8,8? Tehát csak sejtjük, de nem tudjuk pontosan? Lenyünk pontosak és tényszerűek! Abból baj nem lehet.
Hátul végez? A BMW-nek van 2.2-ese? NINCS. A pözsó/cit 170 le.
A rönónak nincs most 2.2-ese (a 2.0 175/380, de a régi 150 lovas nem tudott annyit, mint a mondeo 130-asa). A toyota 177 lovas, de azt tudjuk, 177 póniló. Kócvágen konszernnek nincs 2.2-ese, az accord 140 lova meg... Ebből a listából inkább az jön le, hogy az egyik legjobb.
Hasonlítgathatjuk a BMW-hez - méretben, színre, meg magasságra, de azt azért tudni kell, a bmw jóval drágább, és ez meg is látszik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bazsa
Vendég
« Új hozzászólás #2130 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 18:07:26 »

Az új erőforrással 9 másodpercnél is rövidebb idő alatt érheti el a 100 km/h-t a Mondeo,

6,2? 8,1? 8,99? 2,3? 8,8? Tehát csak sejtjük, de nem tudjuk pontosan? Lenyünk pontosak és tényszerűek! Abból baj nem lehet.
Hátul végez? A BMW-nek van 2.2-ese? NINCS. A pözsó/cit 170 le.
A rönónak nincs most 2.2-ese (a 2.0 175/380, de a régi 150 lovas nem tudott annyit, mint a mondeo 130-asa). A toyota 177 lovas, de azt tudjuk, 177 póniló. Kócvágen konszernnek nincs 2.2-ese, az accord 140 lova meg... Ebből a listából inkább az jön le, hogy az egyik legjobb.
Hasonlítgathatjuk a BMW-hez - méretben, színre, meg magasságra, de azt azért tudni kell, a bmw jóval drágább, és ez meg is látszik.
Nem az a jellemező hogy a 9 alatt az 6,8-at jelent . Ne légy naív! Ezt Te is tudod. Az max 8,8-8,9-et! Ez VISSZALÉPÉS bár hogy véded!!!
A 177 lovas 2 literes BMW-hez hasonlíthatod, de minek?
Pl nézd az új a4-et. nem vissza felé fejlődik, nem psa motort rak bele, 2 liter 143 ló az 1,9 helyett, és 3,0 V6 az ujdonság kedvéért!!!
« Utoljára szerkesztve: 2008.01.21 hétfő, 18:10:09 írta Bazsa » Naplózva
szuszu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141


E-mail
« Új hozzászólás #2131 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 18:36:43 »

Na, az A4 PDTDI-je az az igazi szégyen egy magát prémiumgyártónak tartó márkától...   eplus2 Mikor kollégám megvette teljesen irreális áron és beültettem az én Mondikámba, hát láttam az arcán a meglepődést! Persze sose fogja bevallani, hogy mellényúlt.  Grin
Szóval volt hová fejlődniük...
Naplózva

MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
Bazsa
Vendég
« Új hozzászólás #2132 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 18:54:32 »

Na, az A4 PDTDI-je az az igazi szégyen
Ezt kifejtenéd?  mert nekünk is van egy ilyen A4 és nap mint nap összehasonlítom. Már unalmas , vagy inkább szeretnénk elhinni??, hogy barátom barátja ült olyan ember mellett a buszon, aki már látott rossz audit..... maradjunk a földön és örüljünk annak amink van, de ne szidjuk a jót!!!
« Utoljára szerkesztve: 2008.01.21 hétfő, 19:12:05 írta Bazsa » Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #2133 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 19:53:46 »

Ezt kifejtenéd?  mert nekünk is van egy ilyen A4 és nap mint nap összehasonlítom. Már unalmas , vagy inkább szeretnénk elhinni??, hogy barátom barátja ült olyan ember mellett a buszon, aki már látott rossz audit..... maradjunk a földön és örüljünk annak amink van, de ne szidjuk a jót!!!
Hát én a múltkor a szerelőnél jártam, ahogy beléptem a műhelybe, láttam egy A3 2.0 PDTDI gépet. Közelebb mentem és nem volt a helyén a hengerfej. Utánaérdeklődtem, 2004-es és 150000 km volt benne. Jelenség: ette a vízet+ turbó szétment. Persze ezzel nem azt akarom mondani hogy nem jó az Ajudi, igenis jó. Nekem is volt.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2134 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 19:57:08 »

Nem az a jellemező hogy a 9 alatt az 6,8-at jelent . Ne légy naív! Ezt Te is tudod. Az max 8,8-8,9-et! Ez VISSZALÉPÉS bár hogy véded!!!
A 177 lovas 2 literes BMW-hez hasonlíthatod, de minek?
Pl nézd az új a4-et. nem vissza felé fejlődik, nem psa motort rak bele, 2 liter 143 ló az 1,9 helyett, és 3,0 V6 az ujdonság kedvéért!!!
Nézzük a tényeket: azért írták a 9 másodperc alattit, mert még nem tudják pontosan. A régi 8,7 volt. Most ha 8,9 lesz, akkor mi van? Két tizedmásodperc? És? De még nem tudjuk. Addig meg kár hasonlítgatni.  Írod, hogy 8,8-8,9. És mi van, ha 8,7? Akkor mibe tudsz belekötni?
Tudod, hogy pl a 2 literes benzines mondeók gyorsulása hogy alakult? I, II, II+fóka, III, IV? Igen?
A bmw 2 literese valóban többet tud. De jóval többe is kerül. Az A4 nem fejlődik vissza? Feladta a "jól bevált" pdtdi-t, és ők is elkezdik a CR-t.
Amúgy meg szerintem az audi, bmw nem ez a kategória. Ha méretileg az A6-ot, és az 5-ös BMW-t hasonlítod a mondihoz, vagy másfél-kétszer annyiba kerülnek. Igazából nem egy súlycsoport.
Passat, ha már pdtdi. Igazából 2 fajta dízelmotorja van, az 1,9-es, és a 2,0-ás összesen 3 teljesítménnyel. A modell már több, mint 2 éve van a piacon, szóval nem az a bevezetés alatti.
A mondeóban az 1,8 tdci 2 fajta, 2,0 tdci 2 fajta, és most jön a 2,2-es, ez már önmagában több, mint a passaté. Ha igaz, a 2,2 is 2 teljesítménnyel lesz, talán ez a 175 lovas, és még ugyi a kétturbós 190+ lovas. Ez 6 fajta. És az újonnan megjelenő erősebb, mint a fócvágen legerősebbje.
PSA motor? Ez a trend. A motorok kifejlesztése drága, és ezért szövetkeztek a gyártók. De ez jól is van így. Azt jó tudni, hogy a bmw és a toyota is szereli az autóiba a psa motorokat (benzinest pl). De a fiat motorja megtalálható a saab, gm, chysler, opel, suzuki, de talán a kia és még egy csomó autóéban. Sőt, talán magában a fiatban, alfában, lanciában is. Ez baj? Nekem nem.
De összevethetjük a dízel motorkínálatot a vectrával. Az már lassan a modellváltásra készül, amit akartak, mindent beleraktak.
2 dízelmotorja van: az 1,9-es (3 teljesítménnyel), és a 3,0 v6. Na az a motor 184 lovas/350 Nm, 9,1s alatt van 100-on, végsebessége 226 (majd a fogyiját nézd meg). Na a 184-et kivéve az összes többi paraméterben jobb az új 2.2. Vagyis mondhatjuk úgy, a vectra kipipálva.
Pözsó. Abban nyilván benne van az 1,6d, 2,0d, 2,2d, és a 2,7d, bár csak automata váltóval, azzal meg kb úgy megy, mint a sima 2,2. Na a pözsó kb 3 éve van piacon. Igen, ennek jobb (most még) a motorválasztéka. Kb ua a citroennek is.
Toyota. Csak 1 motor, 2 tlejesítménnyel: nagyobb a füstje, mint a lángja, ezt már láttuk párszor. Valószínűleg az emisszió miatt rettentően vissza van fogva, még a 155 lovas 2,2-es is simán lelépi.
Honda: 1 dízel,  140 lovas, erre több szót ne is vesztegessünk.
Skodri. Super b: az 1,9-es 115 lovas, és 2,5 163 lovas.
Octavia: ez a focus kategóriája. 1,9 105, 2,0 140.
Nézzük a hőn szeretett audidat. A régi A4: 2,0 140 és 170, valamint a 2,7 és 3,0. Ez az utolsó két motor finoman szólva izgalmas, ámde jó tudni, kb 12 milliónál indul az árcédula, amit nem nehéz feltornázni a másfélszeresére. Valamint, a legolcsóbb 2,0-ás 8,6 milliónál indul. Annyi még az enyém sem volt, pedig az nem egy trend.
A6: a legolcsóbb 2,0d 9,9 millió, ez az egyetlen model 10 alatt. Ezekkel össze lehet hasonlítani a mondeót? NEM.
Az 1,9-es úgy ette az olajat, hogy csak na. Több ismerősömnél is. Kb fél-egy litert 1000 km alatt. Nem a buszon ülve. Ja, és újkorától.
Azt se feledjük, az ódi/vw az autótolvajok kedvence. Ha gyalog akarsz hazamenni...
320d: 8,8-tól indul, 520d 9,999
Aztán ne feledjük az extrákat sem... az is akár 30-40%-ot kitehet.

Én nem látok problémát.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tibi
Vendég
« Új hozzászólás #2135 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 20:04:00 »

sajnos a 20,pdtdi-vel nagyon sok probléma van,pl az izzitogyertya elcseppenése,ami utánna szépen beleesik a hegerbe, el lehet képzelni mit müvel ott( ismerősöm mondta) barátom 20 pd-jébe már 2 blokk ált be most cserélik gariba.ja az autóba van kemény 90-ezer.de amúgy jól megy , már amikor megy.
« Utoljára szerkesztve: 2008.05.14 szerda, 14:18:01 írta Tibi » Naplózva
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #2136 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 20:21:37 »

Nem az a jellemező hogy a 9 alatt az 6,8-at jelent . Ne légy naív! Ezt Te is tudod. Az max 8,8-8,9-et! Ez VISSZALÉPÉS bár hogy véded!!!
A 177 lovas 2 literes BMW-hez hasonlíthatod, de minek?
Pl nézd az új a4-et. nem vissza felé fejlődik, nem psa motort rak bele, 2 liter 143 ló az 1,9 helyett, és 3,0 V6 az ujdonság kedvéért!!!


Hát itt egyeseknek savanyú a szőlő,de ezt már kezdem megszokni. Ez a motor mitől is nem jobb mint az elődje? Mert ugyanannyi ccm-ből kihoztak +20 lóerőt és +60Nm-t(overboosttal)??
Ezek tények, és jobb mint a régi. Azon kívül pedig ha a sima 2.0 TDCI t nézzük ami csak 13 LE-vel erősebb a réginél, mégis 4 tizeddel jobban gyorsul(9,5), akkor ez 2.2 vszínű,h nagyobbat fog lépni 100ig mint a régi(8,7s). Végsebességben pedig már jobb(gyári adat: 233), de ezt tudjuk.
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Bazsa
Vendég
« Új hozzászólás #2137 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 20:39:47 »


Hát itt egyeseknek savanyú a szőlő,de ezt már kezdem megszokni. Ez a motor mitől is nem jobb mint az elődje? Mert ugyanannyi ccm-ből kihoztak +20 lóerőt és +60Nm-t(overboosttal)??
Ezek tények, és jobb mint a régi. Azon kívül pedig ha a sima 2.0 TDCI t nézzük ami csak 13 LE-vel erősebb a réginél, mégis 4 tizeddel jobban gyorsul(9,5), akkor ez 2.2 vszínű,h nagyobbat fog lépni 100ig mint a régi(8,7s). Végsebességben pedig már jobb(gyári adat: 233), de ezt tudjuk.
Egyeseknek? Ez olyan lekezelő. Itt csak beszélgetünk, és mindenkinek van neve, sokkal szebb ha használjuk!!
És az a szép, hogy mindenkinek van véleménye. Akinek mondeója van, annak nem kötelező az újat is dícsérni. Olyan erőltetett, hogy kijött a 4-es és mindenki védi. Én beismerem, hogy se nem szép, se nem jó. Eddig volt jó ford dízele, most beleraknak egy psa motort, amit nem kimondottan ehhez és főleg nem a ford fejlesztett ki. Ha mégis hiba volt a kocsival, akkor szidtuk a fordot, most mindenki védeni fogja és mutogat a psa-ra, mosva a kezeit.
Naplózva
Bazsa
Vendég
« Új hozzászólás #2138 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 20:44:23 »

Annyi még az enyém sem volt, pedig az nem egy trend.
eljen értem a célzást.
/bár megjegyzem: én is meg tudtam volna venni egy ghiát, csak akkor nem jut zsír a kenyérre. Az meg olyan íztelen !/
De én úgy voltam, hogy ha nem veszek mercit, nem rakok bele fabetétet  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2008.01.21 hétfő, 20:46:27 írta Bazsa » Naplózva
Bazsa
Vendég
« Új hozzászólás #2139 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 20:51:06 »

Hát én a múltkor a szerelőnél jártam, ahogy beléptem a műhelybe, láttam egy A3 2.0 PDTDI gépet. Közelebb mentem és nem volt a helyén a hengerfej. Utánaérdeklődtem, 2004-es és 150000 km volt benne. Jelenség: ette a vízet+ turbó szétment. Persze ezzel nem azt akarom mondani hogy nem jó az Ajudi, igenis jó. Nekem is volt.
Hú hányan járnak forddal is szervízbe. De még 150.000 alatt is.

Én szeretem az mondeót, csak el ne higgyük, hogy mindentől jobb!
/halkan jegyzem meg, a kuplungom szarakodik 21.000 km-nél és csak jövő hét közepére kaptam időpontot, és nem audival van tele a ford-szervíz/
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #2140 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 21:23:45 »

Hú hányan járnak forddal is szervízbe. De még 150.000 alatt is.

Én szeretem az mondeót, csak el ne higgyük, hogy mindentől jobb!
/halkan jegyzem meg, a kuplungom szarakodik 21.000 km-nél és csak jövő hét közepére kaptam időpontot, és nem audival van tele a ford-szervíz/
1. Mint említettem nincs bajom az audival!!!!!! Huh?
2. Én se azé voltam ott mert látni akartam a szerelőt! taps
« Utoljára szerkesztve: 2008.01.21 hétfő, 21:26:02 írta Billy » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2141 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 21:27:12 »

eljen értem a célzást.
/bár megjegyzem: én is meg tudtam volna venni egy ghiát, csak akkor nem jut zsír a kenyérre. Az meg olyan íztelen !/
De én úgy voltam, hogy ha nem veszek mercit, nem rakok bele fabetétet  eplus2

Nem volt célzás.
Amúgy meg nem hiszem, hogy mindegyiknél jobb. Nem is az. A megbízhatósága alapján az egyik legjobb, ár/érték arányban szintén.
Nekem tetszik. Ha neked nem... az baj... neked.
A fordnak van egy előnye az ódi/fócvágenhez képest: nem viszik el.

Aztán lehetne az egészet átvinni a 3 facelift topicba? Vagy inkább hibákba?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
csaba14
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4343



E-mail
« Új hozzászólás #2142 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 21:27:40 »

A mondeo az árához képest nagyon jó kis autó , meg szerettyük is  taps,de ne legyünk vaskalaposak és ne csak fikázzuk a más tipusokat.Ez is elromlik ,az is elromlik olykor olykor.
Naplózva

2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
Bazsa
Vendég
« Új hozzászólás #2143 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 21:57:38 »

1. Mint említettem nincs bajom az audival!!!!!! Huh?
2. Én se azé voltam ott mert látni akartam a szerelőt! taps
Mire az én autómba lesz 100 ezer, a ford szervíz parkolóba fel lesz festve a rendszámom, fix helyem lesz, de még az is lehet hogy egy csápost rólam fognak elnevezni.  eplus2
és baj hogy Angel parancsára nem dob fel a plusz 15 lóerő  eplus2 integet2 ez se célzás
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #2144 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 22:14:14 »

Mire az én autómba lesz 100 ezer, a ford szervíz parkolóba fel lesz festve a rendszámom, fix helyem lesz, de még az is lehet hogy egy csápost rólam fognak elnevezni.  eplus2
és baj hogy Angel parancsára nem dob fel a plusz 15 lóerő  eplus2 integet2 ez se célzás

hogy te már semminek se tucc örülni  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2145 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 22:15:36 »

Mire az én autómba lesz 100 ezer, a ford szervíz parkolóba fel lesz festve a rendszámom, fix helyem lesz, de még az is lehet hogy egy csápost rólam fognak elnevezni.  eplus2
és baj hogy Angel parancsára nem dob fel a plusz 15 lóerő  eplus2 integet2 ez se célzás

Az én parancsomra? Bazsa komám, mé' mondasz ilyeneket... úgy érezz, ahogy érzel. Ezt nem lehet, és nem is kell befolyásolni.
Ha neked nem jött be, hát ez van. De az remélem, téged nem zavar, ha nekem bejött...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2146 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 22:33:09 »

Ezt kifejtenéd?  mert nekünk is van egy ilyen A4 és nap mint nap összehasonlítom. Már unalmas , vagy inkább szeretnénk elhinni??, hogy barátom barátja ült olyan ember mellett a buszon, aki már látott rossz audit..... maradjunk a földön és örüljünk annak amink van, de ne szidjuk a jót!!!

Ülj be hátra a Mondeóba, és az A4-be. Smiley Az A4-be semmi hely. Faternak volt a Mondeo elött A4, jó volt, jó volt, de valahogy mégse az igazi. Pl. pár hónapos elszakadt benne a motorházető nyitó bowden, beázott, stb...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2147 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 22:39:03 »

Hú hányan járnak forddal is szervízbe. De még 150.000 alatt is.

Én szeretem az mondeót, csak el ne higgyük, hogy mindentől jobb!
/halkan jegyzem meg, a kuplungom szarakodik 21.000 km-nél és csak jövő hét közepére kaptam időpontot, és nem audival van tele a ford-szervíz/

Ott más gond van, nekem 250e km-nél még a gyári kuplung volt benne.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #2148 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 22:53:58 »

Egyeseknek? Ez olyan lekezelő. Itt csak beszélgetünk, és mindenkinek van neve, sokkal szebb ha használjuk!!
És az a szép, hogy mindenkinek van véleménye. Akinek mondeója van, annak nem kötelező az újat is dícsérni. Olyan erőltetett, hogy kijött a 4-es és mindenki védi. Én beismerem, hogy se nem szép, se nem jó. Eddig volt jó ford dízele, most beleraknak egy psa motort, amit nem kimondottan ehhez és főleg nem a ford fejlesztett ki. Ha mégis hiba volt a kocsival, akkor szidtuk a fordot, most mindenki védeni fogja és mutogat a psa-ra, mosva a kezeit.


Azért írtam,h egyeseknek,mert nem Te vagy az egyedüli akitől ilyen megjegyzéseket hallok, normális érvek nélkül..De ha így jobban tetszik: Kedves Bazsa(majdnem razsa  vigyor3), úgy érzem Neked is savanyú a szőlő.Nem akartam személyeskedni, de remélem mostmár megfelel. Itt van minden adatában egy jobb motor,ami igen, Ford/PSA, ami azért enyhén nem rossz, de vhogy csak ráhúzzátok,h ez visszalépés a régihez képest..Mi van?? Miért visszalépés?? Ha ez az MKIIIban jelent volna meg akkor itt mindenki oda és ide lenne 5x, 5ösbmwverő lenne a mondeo..most kisarkítom, de úgy érzem nem állok távol az igazságtól.
Nem törvényszerű,h tetszen valakinek az új mondeo egyáltalán, attól,h új,ha nem tetszik vkinek, mondja meg és kész, szubjektív vélemény,semmi probléma, ízlések pofonok, ezért vagyunk emberek!De ezeknek a lekezelő, szőrszálhasogató hozzászólásoknak, amiknek általában alapja nem sok van semmi értelme. Mert az itt leszólóknak a 90%a nem azt mondta , egyenesen,h neki nem tetszik, hanem úgy beszéltek az autóról mintha már 1 hónapja ilyenben ülnének(holott ez nem igaz) és kritizálnak ,  h jajj ez milyen gáz, az milyen már.. azt hiszem, h ezen már túl kéne lenni régen.
« Utoljára szerkesztve: 2008.01.21 hétfő, 23:04:54 írta razsa » Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2149 Dátum: 2008.01.21 hétfő, 23:10:27 »

akkor ez 2.2 vszínű,h nagyobbat fog lépni 100ig mint a régi(8,7s).
Jelenleg még sehol nincs kereskdelmi forgalomban új 2,2-es egyelőre írjál nyugodtan csak annyit hogy a mostani.... Vagy te tudsz közlekedni katalóguslappal is? eplus2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.