Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.29 szombat, 13:49:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
MK4 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
179
180
181
182
183
184
185
[
186
]
187
188
189
190
191
192
193
...
798
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK4 Általános kérdések (Megtekintve 11266835 alkalommal)
Soprano
és 31 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9250 Dátum:
2012.03.22 csütörtök, 23:47:12 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.22 csütörtök, 23:44:56
ez mit is jelent, hogy uyganúgy visszajut a korom?
amúgy van egy ~20-as csöved, amin megy vissza a kipuffgáz és azzal együtt a korom. amúgy meg lesz egy 4-es lyukad. a korom meg szépen ráül mindenre
egy mk3 kevésbé koszos egr:
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9251 Dátum:
2012.03.22 csütörtök, 23:47:37 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.22 csütörtök, 23:46:55
ha az okos
értene hozzá annyira, hogy az mi, meg, hogy mi füstöl ott, akkor nem okos
-ként dolgozna az út szélén...
te tudod, ez sajna létező dolog...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9252 Dátum:
2012.03.22 csütörtök, 23:48:37 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.22 csütörtök, 23:47:12
amúgy van egy ~20-as csöved, amin megy vissza a kipuffgáz és azzal együtt a korom. amúgy meg lesz egy 4-es lyukad. a korom meg szépen ráül mindenre
jaértem. magyarul nem kell rá semmilyen furat. pont.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9253 Dátum:
2012.03.22 csütörtök, 23:49:10 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.22 csütörtök, 23:47:37
te tudod, ez sajna létező dolog...
majd azt mondom, hogy hűl a turbó, mert kicsit meghajtottam...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9254 Dátum:
2012.03.22 csütörtök, 23:51:18 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.22 csütörtök, 23:49:10
majd azt mondom, hogy hűl a turbó, mert kicsit meghajtottam...
amúgy mi bajod a gyári megoldással??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9255 Dátum:
2012.03.22 csütörtök, 23:55:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.22 csütörtök, 23:51:18
amúgy mi bajod a gyári megoldással??
az, hogy volt régen egy mtz-nk s annak láttam a kartergázát mindig ahűsebb időben, mert a szabadba volt kivezetve. s ganés volt.
aktualizálva a dolgot: mostanában jártam utána a 320CDi motoroknak, hogy használtban menynire megbízhatóak. S azoknak pont ez a típushibája, hogy ez az olajos trutymó vissza van vezetve a turbo előtt a szívőcsóbe, ott rossz a tömítés, olaj lefolyik, rá egy szervomotorra, ami a változtatható szívócsőhosszért felel, autó ez miatt út szélés megáll.
Fordnál azt gondolom, hoyg ez nem éppen egy égésjavító dolog lehet, ha olajpárás levegőt is szív be a motor. Aztakrom, hoyg csak tiszta levegőt szívjon, ezért nem akarok sem egr-t, sem pcv-t.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Hyperborg
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9256 Dátum:
2012.03.22 csütörtök, 23:58:28 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.22 csütörtök, 23:55:32
az, hogy volt régen egy mtz-nk s annak láttam a kartergázát mindig ahűsebb időben, mert a szabadba volt kivezetve. s ganés volt.
aktualizálva a dolgot: mostanában jártam utána a 320CDi motoroknak, hogy használtban menynire megbízhatóak. S azoknak pont ez a típushibája, hogy ez az olajos trutymó vissza van vezetve a turbo előtt a szívőcsóbe, ott rossz a tömítés, olaj lefolyik, rá egy szervomotorra, ami a változtatható szívócsőhosszért felel, autó ez miatt út szélés megáll.
Fordnál azt gondolom, hoyg ez nem éppen egy égésjavító dolog lehet, ha olajpárás levegőt is szív be a motor. Aztakrom, hoyg csak tiszta levegőt szívjon, ezért nem akarok sem egr-t, sem pcv-t.
Miért nem raksz rá akkor bödönt?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9257 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:00:01 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.22 csütörtök, 23:55:32
az, hogy volt régen egy mtz-nk s annak láttam a kartergázát mindig ahűsebb időben, mert a szabadba volt kivezetve. s ganés volt.
aktualizálva a dolgot: mostanában jártam utána a 320CDi motoroknak, hogy használtban menynire megbízhatóak. S azoknak pont ez a típushibája, hogy ez az olajos trutymó vissza van vezetve a turbo előtt a szívőcsóbe, ott rossz a tömítés, olaj lefolyik, rá egy szervomotorra, ami a változtatható szívócsőhosszért felel, autó ez miatt út szélés megáll.
Fordnál azt gondolom, hoyg ez nem éppen egy égésjavító dolog lehet, ha olajpárás levegőt is szív be a motor. Aztakrom, hoyg csak tiszta levegőt szívjon, ezért nem akarok sem egr-t, sem pcv-t.
nekem nem érne annyit, hogy egy nkh-s ellenörzésnél elkapjanak...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9258 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:04:51 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.22 csütörtök, 23:00:26
a hátsó dobokat cserélni felesleges, van még ott folytás előtte
kat, dpf, középdob...
...
most nézem, hogy nincs középdobom.
sem a fotókon, sem ecat-ban nem látom...
katalizátor-dpf-jóhosszúkanyargóscsőhátra-hátsódob
ez a sorrend...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9259 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:09:12 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.23 péntek, 00:04:51
most nézem, hogy nincs középdobom.
sem a fotókon, sem ecat-ban nem látom...
katalizátor-dpf-jóhosszúkanyargóscsőhátra-hátsódob
ez a sorrend...
akkor kat, dpf ki, próba. ha még mindig más hangot szeretnél, akkor lehet keresgélni a hátsó dob körül....
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9260 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:09:29 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.22 csütörtök, 23:58:28
Miért nem raksz rá akkor bödönt?
vannak akik még mercikben is ezt csinálják: egy szivacson keresztül szellőzik oda, de melegen szerencsére csak néha füstöl.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9261 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:10:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.23 péntek, 00:00:01
nekem nem érne annyit, hogy egy nkh-s ellenörzésnél elkapjanak...
még sosem volt ilyenem.
ha lenne, akkor sem tudnák, hogy mi füstöl hol, meg vszínű nem egy ilyen autót állítanak félre.
Jeepesektől tudom, hoyg csak néha füstölög a rendszer. Azért is vezetik a kerék környékére, mert akkor onnan még jöhet is füst, meg égett szag.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9262 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:11:55 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.23 péntek, 00:09:12
akkor kat, dpf ki, próba. ha még mindig más hangot szeretnél, akkor lehet keresgélni a hátsó dob körül....
katalizátor kiszedésben nem gondolkodom.
műszakin nem akarnék nyíglódni.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9263 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:15:11 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.23 péntek, 00:11:55
katalizátor kiszedésben nem gondolkodom.
műszakin nem akarnék nyíglódni.
nincs vele semmi kín
vagy nem tom, hogy mire gondolsz??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9264 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:15:52 »
DPF decat:
nézem a rajzot, megy egy olyan kék vezeték a dpf-re, hogy katalizátor hőmérséklet érzékelő. gondolom ha ki van szoftveresen írva, akkor ennek értelme nem nagyon van...
az alvázas fotóimon viszont látok vékony csöveket elindulni róla a motor felé.
ezek mik lehetnek?
ez lenne az első-hátsó nyomásérzékelés, csak nem helyben mérnek gondolom, hanem a szenzor máshol van.
gondolom kiírás után ezek is lóghatnak a levegőben elszigetelve.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9265 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:16:38 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.23 péntek, 00:15:11
nincs vele semmi kín
vagy nem tom, hogy mire gondolsz??
én sem tudom miért nem akarom kiszedni.
Miért nem aarom kiszedni?
sztem azért mert ez már nagyon bent van a motor felé, nem egyszerű hozzáférni.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9266 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:17:19 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.23 péntek, 00:16:38
én sem tudom miért nem akarom kiszedni.
Miért nem aarom kiszedni?
sztem azért mert ez már nagyon bent van a motor felé, nem egyszerű hozzáférni.
mk4 2.2 tdci-t nem ismerem, de mk3-ban kb20 perc volt kicserélni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9267 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:28:08 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.22 csütörtök, 23:51:18
amúgy mi bajod a gyári megoldással??
PCV delete:
most nézem, hogy Mondinál ez a pcv rendszer okosan van megoldva, mert van benne egy elég komoly olajleválasztó.
Akkor lehet, hogy ezt a rendszert hagyom így ahogy van.
(az olajnak van ki az autó eleje felé egy cső, amin tud távozni)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Hyperborg
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9268 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:29:51 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.23 péntek, 00:28:08
PCV delete:
most nézem, hogy Mondinál ez a pcv rendszer okosan van megoldva, mert van benne egy elég komoly olajleválasztó.
Akkor lehet, hogy ezt a rendszert hagyom így ahogy van.
(az olajnak van ki az autó eleje felé egy cső, amin tud távozni)
Nekem ez a nagyon komoly rendszer jelenleg 1l/100km olajat szippant ki a motorból
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9269 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:36:29 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.23 péntek, 00:29:51
Nekem ez a nagyon komoly rendszer jelenleg 1l/100km olajat szippant ki a motorból
ez szippantani nem tud, csak engedi távozni ami jön.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9270 Dátum:
2012.03.23 péntek, 00:51:14 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.23 péntek, 00:15:52
DPF decat:
nézem a rajzot, megy egy olyan kék vezeték a dpf-re, hogy katalizátor hőmérséklet érzékelő. gondolom ha ki van szoftveresen írva, akkor ennek értelme nem nagyon van...
az alvázas fotóimon viszont látok vékony csöveket elindulni róla a motor felé.
ezek mik lehetnek?
ez lenne az első-hátsó nyomásérzékelés, csak nem helyben mérnek gondolom, hanem a szenzor máshol van.
gondolom kiírás után ezek is lóghatnak a levegőben elszigetelve.
etisben megnéztem: az, mármint a nyomásérzékelők csöve.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9271 Dátum:
2012.03.23 péntek, 08:11:16 »
SzJani!
Én is szeretnék részt venni az EGR projekt megvalósításában, igaz nekem 1.8 TDCI-m van.
Olvasgattam a talkford.com-on, ott azt írják, hogy ha teljesen lezárjuk az EGR-t, akkor sajna tényleg jön a hibaüzi igaz, csak sok idő múlva, mondjuk másnap.
Lehet, hogy nem jól gondolom, de ha van egy furat a lemezen, akkor bár jut vissza korom a rendszerbe, de nem annyi, hanem jóval kevesebb, vagy rosszul gondolom?
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Hyperborg
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9272 Dátum:
2012.03.23 péntek, 08:35:06 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.23 péntek, 00:36:29
ez szippantani nem tud, csak engedi távozni ami jön.
Definíciós árnyalatok ... a net tele van emberekkel, akik PCV-re panaszkodnak (és ezzel együtt hatalmas olajfogyásra).
Majd kiderül, hogy mi az ábra, napokon belül minden alkatrész itt lesz és akkor megnézem
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9273 Dátum:
2012.03.23 péntek, 08:42:20 »
Idézetet írta: semseyp - 2012.03.23 péntek, 08:11:16
SzJani!
Én is szeretnék részt venni az EGR projekt megvalósításában, igaz nekem 1.8 TDCI-m van.
Olvasgattam a talkford.com-on, ott azt írják, hogy ha teljesen lezárjuk az EGR-t, akkor sajna tényleg jön a hibaüzi igaz, csak sok idő múlva, mondjuk másnap.
Lehet, hogy nem jól gondolom, de ha van egy furat a lemezen, akkor bár jut vissza korom a rendszerbe, de nem annyi, hanem jóval kevesebb, vagy rosszul gondolom?
ezen agyalok én is tegnap este óta.
Én is a talkfordon uezt olvastam.
szóval EGR delete
Én is azt gondolom, hogy bár át van fúrva a lemez, de kevesebb gáz megy vissza, mert ugye a légsebesség az uannyi, mint ha nagyobb keresztmetszet lenne.
Még így előzetesen: azt, amit írsz a tdci topikban, hogy egr-t leszedni, azt én nem látom egyszerűnek, mint pl mk3nál, ugyanis mk4ben már vízhűtéses egr van, az meg nem egy egyszerű dolog…
Visszatérve.
Nekem most az sem tiszta, hogy ezen a kb 2cm-es csövön jelenleg nyomás alatt jön-e a kipuffgáz hátulról előre a szívóoldalra.
Mert ugye itt a szívóoldalon igen csak nagy nyomás is lehet (ha tölt a turbó, mint a veszedelem), s ha egy ilyen környezetbe akarok még kipuffgázt is benyomni, akkor azt legalább ekkora nyomással kellene.
Vágja ezt vki, hogy hogyan van?
Ha végiglogikázom: a kipuffgáz közvetlenül a leömlőktől jön, a leömlő és turbo közötti szakaszról. Mivel ezen szakasz után van a turbó , s ezen szakaszban kell lenni akkora nyomásnak, hogy pörgesse a turbót rendesen, ezért logikusan innen nyomás alatt lévő kipuffgáz indul az egr felé. Tehát mondhatnám azt, hogy a szívóoldalra is ez a nyomású kipuffgáz jön. DE. Mivel az a cső ami a motor hátuljától előrevezeti a szívóoldalra a kipuffgázt, egy elég vékony, bár de fémcső, ezért nem tudom, hogy az egr-ben történik-e nyomáscsökkentés. Még mindig az a kérdés előttem, hogy a turbó által feltöltött szívóoldalon hogyan van ez a gáz bekeverve.
Ugyanis azon agyalok, hogy mi van ha nem csak betesszük a lemezt, hanem a cső ami jön hátulról az egr után a motor tetejénél elvág-lehegeszt, a maradék részét ami meg a szívóoldal felől van: összekötném a légszűrő utáni csővel (a PCV csövének 90fokos becsatlakozásánál egy Y-nal) így a szívóoldal kapna cuccot, de csak friss-szűrt levegőt.
Szerintetek ez lehet megoldás?
Tudni kellene itt a nyomás nagyságot egr működés közben.
Mert ha
- nem nyomásosan várja itt a gázt, akkor elég lenne a légszűrő után bekötni,
- ha nyomásosan várja, akkor, meg az intercooler után kellene kicsatlakozni egy bypassal (s akkor már vinnik+1 csövet, s lenne bent egy turbónyomás mérőm is), de kérdés, hogy az a nyomás meg nem lenne-e nagy.
Még megnézem este a rendszerrajzokat, mert rémlik valami vákuumcső, ami a szívó oldal környékén van bekötve, lehet, hogy ha dugózunk fixen, akkor ott vhol vákuum lesz, s azért jön a hibakód?
Mert ha így van a vákuumcsövet kell csak akkor még lekötni-lezárni aztán csá-pá.
Ha lesz kis időm, ezeket a rajzokat majd felpakolom, hogy tudjon mindenki mazsolázni.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9274 Dátum:
2012.03.23 péntek, 09:02:40 »
A rajzokat én is megköszönném, főleg, ha 1.8-ashoz is lenne.
Voltak még olyan eszmefuttatások is, hogy az EGR lezárása valamiféle hőmérséklet változással is járhat, valami kicsit magasabb lesz? Nem értettem teljesen, de azt írták, hogy az elhanyagolható, nem számít.
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1674
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9275 Dátum:
2012.03.23 péntek, 09:59:20 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.23 péntek, 08:42:20
ezen agyalok én is tegnap este óta.
Én először lehúznám róla a csatit. Sztm csak hibakód lesz a 2.2-nél is.
Rögtön kiderül hoz-e majd valamit az egr kikapcsolása.
Egyébként érdekes, hogy nálad már hűtik ezt a meleg levegőt. Ők sem hülyék, hogy teljesítmény vesztést okoz, ha nem az intercooleren keresztül megy a levegő a motorhoz. Plusz, ha még a korom sem megy és a levegő is "oxigéndús" a motor is tovább és fickósabban él szvsz
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9276 Dátum:
2012.03.23 péntek, 10:38:07 »
Ha az ECU észreveszi a hibát, akkor nem áll át valami vészprogramra?
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1674
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9277 Dátum:
2012.03.23 péntek, 11:03:40 »
Idézetet írta: semseyp - 2012.03.23 péntek, 10:38:07
Ha az ECU észreveszi a hibát, akkor nem áll át valami vészprogramra?
Az enyém nem állt át az biztos meg az összes euro 4-es dpf-es focus sem amit idáig megcsináltunk.
Sajna a 2,2-esnél nincs tapasztalat, de sztm az sem fog. Jani lesz az első tesztalany, ha egyszer belevág, de sztm eladja
Vesz majd egy propelleres M550Xd-t. Összkerekes jó terepre
, építkezéshez, nem fogyaszt sokat, plusz a belsőben sem tolja le senki 100-tól az tuti (740Nm meg 381 paci)
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9278 Dátum:
2012.03.23 péntek, 11:13:00 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.03.23 péntek, 11:03:40
Az enyém nem állt át az biztos meg az összes euro 4-es dpf-es focus sem amit idáig megcsináltunk.
Sajna a 2,2-esnél nincs tapasztalat, de sztm az sem fog. Jani lesz az első tesztalany, ha egyszer belevág, de sztm eladja
Vesz majd egy propelleres M550Xd-t. Összkerekes jó terepre
, építkezéshez, nem fogyaszt sokat, plusz a belsőben sem tolja le senki 100-tól az tuti (740Nm meg 381 paci)
majd megnézem a madzaglehuzast is.
Sztem ez már megmarad, ha mégsem akkor az utód uilyen Galaxy lesz, s az is paprikazva.
Ha lenne annyi pénzem, hogy a propellerre elég lenne, akkor inkább maradnék a fordnal: f250 6.4 (500/1000)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1674
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9279 Dátum:
2012.03.23 péntek, 12:11:24 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.23 péntek, 11:13:00
Ha lenne annyi pénzem, hogy a propellerre elég lenne, akkor inkább maradnék a fordnal: f250 6.4 (500/1000)
Hát ez valóban sokkal olcsóbb. Nem is tudtam, hogy idehaza is lehet kapni. Brutál egy tank
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9280 Dátum:
2012.03.23 péntek, 13:20:32 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.03.23 péntek, 12:11:24
Hát ez valóban sokkal olcsóbb. Nem is tudtam, hogy idehaza is lehet kapni. Brutál egy tank
nekem az f350 a kedvencem a középről nyíló ajtókkal
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9281 Dátum:
2012.03.23 péntek, 13:30:59 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.03.23 péntek, 08:42:20
Én is azt gondolom, hogy bár át van fúrva a lemez, de kevesebb gáz megy vissza, mert ugye a légsebesség az uannyi, mint ha nagyobb keresztmetszet lenne.
Még így előzetesen: azt, amit írsz a tdci topikban, hogy egr-t leszedni, azt én nem látom egyszerűnek, mint pl mk3nál, ugyanis mk4ben már vízhűtéses egr van, az meg nem egy egyszerű dolog…
szerintem meg kb ugyan annyi fog bemenni.
eddig volt 2cm-es lyukad, x nyomással, hogy be tudja préselni a szívósorba.
ha leszűkíted a keresztmetszetet ott 0,4cm-re, akkor ugye csökken a keresztmetszet, és nő a nyomás. és közel ugyan annyi fog visszajutni.
túlbonyolítod ezt. teljes lemez bele, veszel egy hibatörlőt, és kész.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9282 Dátum:
2012.03.23 péntek, 13:32:03 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.03.23 péntek, 09:59:20
Én először lehúznám róla a csatit. Sztm csak hibakód lesz a 2.2-nél is.
Rögtön kiderül hoz-e majd valamit az egr kikapcsolása.
Egyébként érdekes, hogy nálad már hűtik ezt a meleg levegőt. Ők sem hülyék, hogy teljesítmény vesztést okoz, ha nem az intercooleren keresztül megy a levegő a motorhoz. Plusz, ha még a korom sem megy és a levegő is "oxigéndús" a motor is tovább és fickósabban él szvsz
már az első dízel mk3-aknál is vízhűtött ez egr háza
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1674
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9283 Dátum:
2012.03.23 péntek, 13:34:48 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.23 péntek, 13:32:03
már az első dízel mk3-aknál is vízhűtött ez egr háza
Hát nekem egyiknél sem volt ott vízkör és a galaxy-nál sincs
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9284 Dátum:
2012.03.23 péntek, 13:40:58 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.03.23 péntek, 13:34:48
Hát nekem egyiknél sem volt ott vízkör és a galaxy-nál sincs
pedig volt, rögtön a leőmlőn van az egr hűtő háza és azon keresztül megy a hűzővíz
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1674
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9285 Dátum:
2012.03.23 péntek, 13:42:37 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.23 péntek, 13:40:58
pedig volt, rögtön a leőmlőn van az egr hűtő háza és azon keresztül megy a hűzővíz
Az facelift előttinél volt? Nekünk utáni volt mindkét MK3-as.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1674
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9286 Dátum:
2012.03.23 péntek, 13:44:16 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.23 péntek, 13:30:59
túlbonyolítod ezt. teljes lemez bele, veszel egy hibatörlőt, és kész.
Ez így van. Én sem lyukasztanám ki. Hülyeség szvsz...
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9287 Dátum:
2012.03.23 péntek, 13:48:53 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.03.23 péntek, 13:42:37
Az facelift előttinél volt? Nekünk utáni volt mindkét MK3-as.
az összes dízel mk3-nál volt!!
2002/5 előtt:
2002/5 utántól 2007-ig:
ott a leömlőn.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1674
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9288 Dátum:
2012.03.23 péntek, 13:57:11 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.23 péntek, 13:48:53
az összes dízel mk3-nál volt!!
Na ezt nem tudtam. Én magára a szelepre gondoltam, mert a Janinak közvetlenül oda van vezetve a hűtővíz, ha jól tudom, de már ez sem biztos ezek után nálam
.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9289 Dátum:
2012.03.23 péntek, 14:00:17 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.03.23 péntek, 13:57:11
Na ezt nem tudtam. Én magára a szelepre gondoltam, mert a Janinak közvetlenül oda van vezetve a hűtővíz, ha jól tudom, de már ez sem biztos ezek után nálam
.
tökmind1, hogy az elején vagy a végén hűtöd, a lényeg, hogy nem 600fokos gáz jut vissza
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9290 Dátum:
2012.03.23 péntek, 14:23:55 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.23 péntek, 14:00:17
tökmind1, hogy az elején vagy a végén hűtöd, a lényeg, hogy nem 600fokos gáz jut vissza
Ezekben van instan kvfőző?
Naplózva
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9291 Dátum:
2012.03.23 péntek, 16:44:12 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.23 péntek, 13:30:59
szerintem meg kb ugyan annyi fog bemenni.
eddig volt 2cm-es lyukad, x nyomással, hogy be tudja préselni a szívósorba.
ha leszűkíted a keresztmetszetet ott 0,4cm-re, akkor ugye csökken a keresztmetszet, és nő a nyomás. és közel ugyan annyi fog visszajutni.
túlbonyolítod ezt. teljes lemez bele, veszel egy hibatörlőt, és kész.
Nem egészen értem, persze azért mert nem is nagyon értek hozzá
, de az x nyomás mitől változna? A visszavezetett kipufogógáz nyomását nem a dugattyú kipufogás üteme hozza létre, ami pedig állandó nem? És így szerintem azért jóval kevesebb trutymós gáz fog átjutni az EGR-be és onnan az égéstérbe. Gondoljunk a kopresszorok szelepére, kicsit nyitod meg (kis keresztmetszet), kicsi levegő jön belőle, nagyon nyitod meg (nagy keresztmetszet), több levegő jön belőle.
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Hyperborg
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9292 Dátum:
2012.03.23 péntek, 17:04:12 »
Idézetet írta: semseyp - 2012.03.23 péntek, 16:44:12
Nem egészen értem, persze azért mert nem is nagyon értek hozzá
, de az x nyomás mitől változna? A visszavezetett kipufogógáz nyomását nem a dugattyú kipufogás üteme hozza létre, ami pedig állandó nem? És így szerintem azért jóval kevesebb trutymós gáz fog átjutni az EGR-be és onnan az égéstérbe. Gondoljunk a kopresszorok szelepére, kicsit nyitod meg (kis keresztmetszet), kicsi levegő jön belőle, nagyon nyitod meg (nagy keresztmetszet), több levegő jön belőle.
Nem arra gondolt, hogy X átmérőjű lukon, Y sebességgel megy át a cucc, azaz X*Y anyag megy át. X/2 lukon 2*Y-al, azaz X/2*2*Y=X*Y anyag megy át?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.23 péntek, 18:07:49 írta Hyperborg
»
Naplózva
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9293 Dátum:
2012.03.23 péntek, 18:04:08 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.23 péntek, 17:04:12
Nem arra gondolt. X átmérőjű lukon, Y sebességgel megy át a cucc, azaz X*Y anyag megy át. X/2 lukon 2*Y-al, azaz X/2*2*Y=X*Y anyag megy át ...
Igen ez igaz, a folyadékokra, amik nem összenyomhatóak, de a gázok bizony nem így működnek.
És ne felejtsük el azt a tényt, hogy a kipufogó gáz megy a kipufogó felé, egy része pedig az EGR felé, ha az EGR előtt leszűkítjük az átmérőt, megnövekedik az ellenállás, és a könnyebb út felé fog menni a több gáz (ez igaz a folyadékokra is). Ha nem így lenne, akkor ha teljesen lezárjuk fel kellene robbania, nem?!
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Hyperborg
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9294 Dátum:
2012.03.23 péntek, 18:08:32 »
Idézetet írta: semseyp - 2012.03.23 péntek, 18:04:08
Igen ez igaz, a folyadékokra, amik nem összenyomhatóak, de a gázok bizony nem így működnek.
És ne felejtsük el azt a tényt, hogy a kipufogó gáz megy a kipufogó felé, egy része pedig az EGR felé, ha az EGR előtt leszűkítjük az átmérőt, megnövekedik az ellenállás, és a könnyebb út felé fog menni a több gáz (ez igaz a folyadékokra is). Ha nem így lenne, akkor ha teljesen lezárjuk fel kellene robbania, nem?!
Eredetileg azt tettük fel, hogy az EGR szelepig ugyanakkora nyomás érkezik.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9295 Dátum:
2012.03.23 péntek, 18:45:30 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.23 péntek, 17:04:12
Nem arra gondolt, hogy X átmérőjű lukon, Y sebességgel megy át a cucc, azaz X*Y anyag megy át. X/2 lukon 2*Y-al, azaz X/2*2*Y=X*Y anyag megy át?
de, ezzel kevertem össze
Idézetet írta: semseyp - 2012.03.23 péntek, 16:44:12
Nem egészen értem, persze azért mert nem is nagyon értek hozzá
, de az x nyomás mitől változna? A visszavezetett kipufogógáz nyomását nem a dugattyú kipufogás üteme hozza létre, ami pedig állandó nem? És így szerintem azért jóval kevesebb trutymós gáz fog átjutni az EGR-be és onnan az égéstérbe. Gondoljunk a kopresszorok szelepére, kicsit nyitod meg (kis keresztmetszet), kicsi levegő jön belőle, nagyon nyitod meg (nagy keresztmetszet), több levegő jön belőle.
a kipufogó gáz nyomása nem állandó. legjobban talán úgy lehet betippelni, hogy a turbonyomás+0,5bar. ideális esetben megegyezik a turbonyomással...
vw-nél ki lehet írni a MAF-t, EGR-t, ezeknél a pug motoros vackoknál nem lehet?? az lenne a legtisztább, ha nem is keresné, mert akkor nincs hibakód meg semmi sem...
amúgy olyan lyukat fúrtok rá, amilyet akartok. csak annyit jegyeznék meg, hogy ha kitakarítjáktok, és nem dugózzátok, akkor 100km után ugyan úgy fog kinézni. ha hagysz rajta egy lyukat, akkor meg ~400km. tehát sokat nem érsz vele
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23822
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9296 Dátum:
2012.03.23 péntek, 18:46:17 »
Idézetet írta: semseyp - 2012.03.23 péntek, 18:04:08
Igen ez igaz, a folyadékokra, amik nem összenyomhatóak, de a gázok bizony nem így működnek.
És ne felejtsük el azt a tényt, hogy a kipufogó gáz megy a kipufogó felé, egy része pedig az EGR felé, ha az EGR előtt leszűkítjük az átmérőt, megnövekedik az ellenállás, és a könnyebb út felé fog menni a több gáz (ez igaz a folyadékokra is). Ha nem így lenne, akkor ha teljesen lezárjuk fel kellene robbania, nem?!
majdnem csak ti a lyukat az egr-re menő cső végére akarjátok rakni, nem rögtön az elejére... az azért változtat rajta...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48469
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9297 Dátum:
2012.03.23 péntek, 18:56:36 »
Tyű!rendesen megbonyolítjátok azt 1xűt!
Az egr szelep csak akkor van nyitva,amikor a turbó nem nyom.Csak dugóban araszolásnál,és alacsony fordszámon nyit az egr szelep.Ekkor a motor szinte szívó üzemben üzemel.Tehát a kipufgázt szinte elég "szippantania",mert nem kell legyőznie a turbó töltő levegőjének a nyomását.A map szenzor figyeli és biztosítja a rendszert,hogy ne legyen nagyobb a rendszerben a levegőnyomás,mint amennyi éppen pillanatnyilag kell.Sőt a hőmérséklet változást is figyeli.Ha túlzottan megemelkedik,akkor nem engedi az egr-t nyitni.
Nem kell számolgatni semmiféle áramlásmennyiséget.Az a kokszos levegő nem kell a mocinak.Lekell dugózni és kész.Ha problémás az egr szelepnél,akkor a kipuffcsonkon kell elkészíteni a zárást!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9298 Dátum:
2012.03.23 péntek, 19:07:19 »
Nagyon elmentünk az alap problémától.
Azzal szerintem mindenki egyet ért, hogy ha teljesen lezárjuk, az a legjobb!
Az én részemről arra próbálok valamiféle kompromisszumos megoldást találni, vagy legalábbis keresni, hogy ne kelljen 2 naponta hibakódot törölni.
Miként lehet átverni az ECU-t? Egyáltalán miért is ad hibát? Hisz az EGR ott van, a nyitását zárását nem akadályozza semmi, nyugodtan dolgozhat.
Elnézést kérek, ha túl nagy baromságokat mondok, vagy kérdezek, de nem vagyok autószerelő, csak paraszti ésszel próbálom kilogikázni a dolgokat, aztán vagy összejön, vagy nem.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.23 péntek, 19:09:22 írta semseyp
»
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48469
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #9299 Dátum:
2012.03.23 péntek, 19:13:18 »
Idézetet írta: semseyp - 2012.03.23 péntek, 19:07:19
Nagyon elmentünk az alap problémától.
Azzal szerintem mindenki egyet ért, hogy ha teljesen lezárjuk, az a legjobb!
Az én részemről arra próbálok valamiféle kompromisszumos megoldást találni, vagy legalábbis keresni, hogy ne kelljen 2 naponta hibakódot törölni.
Miként lehet átverni az ECU-t? Egyáltalán miért is ad hibát? Hisz az EGR ott van, a nyitását zárását nem akadályozza semmi, nyugodtan dolgozhat.
mert az eu4-től felfelé nem csak a pozícióját ellenőrzi a potival,hanem a szoftver is figyeli a nyitott állapotnál a nyomás,és hőmérsékletváltozást.
Gyakorlatilag 3 ponton ellenőrzi a működését,amit 1enlőre képtelenség átverni.Nem is érdemes kinlódni vele.
Sokaknak van már okostelója,amire csak 1 BT-modulos elm-el lehet akár menet közben hibát törölni.9-10 e ft.De ha ez nem is kommunikálna a 4esssel,akkor egy kódszkenner is faja,ami Trekx-nek van.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
179
180
181
182
183
184
185
[
186
]
187
188
189
190
191
192
193
...
798
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ