Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 21:10:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 180 181 182 183 184 185 186 [187] 188 189 190 191 192 193 194 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11970624 alkalommal)
0 Felhasználó és 42 vendég van a témában
balazs1011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



E-mail
« Új hozzászólás #9300 Dátum: 2012.03.23 péntek, 20:40:16 »

Sziasztok.

Segítségre lenne szükségem.Korábban már feltettem a kérdést és most ismét segítségre vagy ötletre lenne szükségem.
A converse kijelzőm nem mindig mükdik rendesen és nem mindig működik a rádióm sem.
2 napig nem volt beindítva az autó és gondolom én a rádió lemerítette az aksit.
Ugyanis ha bezárom az autót,akkor a rádió nem kapcsol ki.
Ha kikapcsolom kézzel akkor pedig az óra és a dátum látható ami nem tűnik el.,vagyis világít.
Valószínű hogy ez merítette le az aksit.
ELM 327-el nem jelez hibát ,de tesztmódban van 2 üzenet:DTC01 C07488 és DTC02 C40568 esetleg van a jelenség és a "hibakódok" közt összefüggés???
SW frissítés esetleg segítene? Mennyi idő alatt van meg, és mennyi az anyagi vonzata?

Segítségeteket előre is köszi.
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2008.05 Titanium Kombi 2.0 TDCI 140LE (175LE 395NM)
(Ex Ford Mondeo 2004 TDCI Trend 130 LE 5 év 200000 km)
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9301 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:02:54 »

A legegyszerűbb megoldás egy másik Sony fejegység kipróbálása, az enyém most a kocsiban van, de jövőhét vége felé már az asztalon lesz újra, szóval ha Esztergom környékén jársz én szívesen beleteszem neked a kocsiba egy próbára, kb 10 perces művelet.
Konzerv és a Sony nem mindig jó barát, tuti nálad is ez van.

Vagy nagyon egyszerű, valaki már mókolt vele és felcserélte a piros és narancssárga vezetéket az ISO csatiben, ergo állandó tápot kap a fejegység függetlenül attól,hogy hogy áll a kulcs a gyújtáskapcsolóban. Ilyenkor letudja szívni az akksit ha bekapcsolva marad, de ennek nem látom nagy valószínűségét, hogy át kötötték volna.
Ráadásul gyárilag úgy van kötve a Sony, hogy ajtónyitásra kap feszt (ilyenkor jelenik meg a dátum és az óra).
Ha direktbe van kötve akkor állandósulni fog ez a jelenség és ez is leszippanthatja az akksit.

A C40568 kódod az ACC-vel összefüggésben, a másik kommunikációs hiba.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.23 péntek, 21:05:04 írta tomeed » Naplózva
balazs1011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



E-mail
« Új hozzászólás #9302 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:15:44 »

A legegyszerűbb megoldás egy másik Sony fejegység kipróbálása, az enyém most a kocsiban van, de jövőhét vége felé már az asztalon lesz újra, szóval ha Esztergom környékén jársz én szívesen beleteszem neked a kocsiba egy próbára, kb 10 perces művelet.
Konzerv és a Sony nem mindig jó barát, tuti nálad is ez van.

Vagy nagyon egyszerű, valaki már mókolt vele és felcserélte a piros és narancssárga vezetéket az ISO csatiben, ergo állandó tápot kap a fejegység függetlenül attól,hogy hogy áll a kulcs a gyújtáskapcsolóban. Ilyenkor letudja szívni az akksit ha bekapcsolva marad, de ennek nem látom nagy valószínűségét, hogy át kötötték volna.
Ráadásul gyárilag úgy van kötve a Sony, hogy ajtónyitásra kap feszt (ilyenkor jelenik meg a dátum és az óra).
Ha direktbe van kötve akkor állandósulni fog ez a jelenség és ez is leszippanthatja az akksit.

A C40568 kódod az ACC-vel összefüggésben, a másik kommunikációs hiba.

A rádiós dolgot az után kezdte el csinálni hogy kiváncsiságból megnáztem a tesztüzemmódot.
Nincs mókerolva a rádió mert előtte rendesen működött.
Köszönöm a felajánlást,de sajna nem járok arra.
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2008.05 Titanium Kombi 2.0 TDCI 140LE (175LE 395NM)
(Ex Ford Mondeo 2004 TDCI Trend 130 LE 5 év 200000 km)
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9303 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:24:16 »

A rádiós dolgot az után kezdte el csinálni hogy kiváncsiságból megnáztem a tesztüzemmódot.
Nincs mókerolva a rádió mert előtte rendesen működött.
Köszönöm a felajánlást,de sajna nem járok arra.

" kiváncsiságból megnéztem a tesztüzemmódot"
Na azt nem kellett volna  nyes
Mondom, próbáld ki egy másik fejegységgel, tuti összekócolták egymás idegeit!
Naplózva
balazs1011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



E-mail
« Új hozzászólás #9304 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:31:17 »

" kiváncsiságból megnéztem a tesztüzemmódot"
Na azt nem kellett volna  nyes
Mondom, próbáld ki egy másik fejegységgel, tuti összekócolták egymás idegeit!
Így utólag már én is rájöttem.
Sajna itt a környéken nincs ilyen ismerősöm akinek ilyen autója lenne.Idegen meg tuti nem adja oda.Én sem adnám.
Legfeljebb jövő héten szerviz lesz a vége ha ráérek.
De ez a nagykanizsai ford szerviz most nyitott újra és nem igen ismerek ott senkit.
"Kontárokra és lehúzósokra"  nem szivesen bízom az autót
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2008.05 Titanium Kombi 2.0 TDCI 140LE (175LE 395NM)
(Ex Ford Mondeo 2004 TDCI Trend 130 LE 5 év 200000 km)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #9305 Dátum: 2012.03.24 szombat, 09:19:52 »

Sziasztok!

Segítségeteket kérem!

Az belső tükör feletti belsőtér világítást, hogyan tudom kiszedni?

Radar kijelzőjének a kábelét szeretném eldugni a tetőkárpit alá!

Üdv.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9306 Dátum: 2012.03.24 szombat, 09:23:18 »

Sziasztok!

Segítségeteket kérem!

Az belső tükör feletti belsőtér világítást, hogyan tudom kiszedni?

Radar kijelzőjének a kábelét szeretném eldugni a tetőkárpit alá!

Üdv.

Pattintós, finoman nyúlj be egy csvarnyúzóval, aztán egyszercsak elindul...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #9307 Dátum: 2012.03.24 szombat, 09:30:18 »

Pattintós, finoman nyúlj be egy csvarnyúzóval, aztán egyszercsak elindul...

Ez gyors volt!!!

Köszönöm!
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #9308 Dátum: 2012.03.24 szombat, 09:38:01 »

Hali!

A következőt tervezem:

Kb. 40mm akarok ültetni a kocsin, milyen rugószettet ajánlotok?

Utána futómű állítás ajánlott?

A régebbi autóimnak mindig elvágtam, ennek a gépnek csak a hátulja volna vágható, az eleje kis karikával indul, sajna!

Üdv.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9309 Dátum: 2012.03.24 szombat, 14:49:01 »

PCV delete:

most nézem, hogy Mondinál ez a pcv rendszer okosan van megoldva, mert van benne egy elég komoly olajleválasztó.
Akkor lehet, hogy ezt a rendszert hagyom így ahogy van.

(az olajnak van ki az autó eleje felé egy cső, amin tud távozni)
Pedig erre van a leg 1xűbb megoldás.Megkértem Styleair-t,hogy küldjön nekem képet a kartergáz szűrőéről.Neki benyásban volt,de az tök mind1:
http://kepfeltoltes.hu/view/111019/IMG_4283_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az egész egy kis doboz csövecskével,amiben van 1 szivacs.Ez felfogja az olajgőzt,és nem pocskol össze semmit a lé.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9310 Dátum: 2012.03.24 szombat, 20:09:05 »

Hali!

A következőt tervezem:

Kb. 40mm akarok ültetni a kocsin, milyen rugószettet ajánlotok?

Utána futómű állítás ajánlott?

A régebbi autóimnak mindig elvágtam, ennek a gépnek csak a hátulja volna vágható, az eleje kis karikával indul, sajna!

Üdv.

Én soha nem javaslom a vágást. A teljesen tuti:
- új rugók (akár progresszívek)
- lengéscsillapítók, ami az adott rugózási úttal összhangban vannak és megfelelően csillapítanak
- futóműállítás a művelet után
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #9311 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 14:11:54 »

Én soha nem javaslom a vágást. A teljesen tuti:
- új rugók (akár progresszívek)
- lengéscsillapítók, ami az adott rugózási úttal összhangban vannak és megfelelően csillapítanak
- futóműállítás a művelet után

Szia!

Itt a vágás mint írtam csak hátul lehetséges, mivel olyat meg nem akarok, hogy itt vágok ott meg nem, így marad a csere.

Netes  keresgélés folytán több rugótípust is találtam, nehéz választani. Te mit javasolsz?

igazán azt szeretném, hogy a lehetőleg ne sokat keményedjen a rugózás!

Üdv.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9312 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 19:56:33 »

Szia!

Itt a vágás mint írtam csak hátul lehetséges, mivel olyat meg nem akarok, hogy itt vágok ott meg nem, így marad a csere.

Netes  keresgélés folytán több rugótípust is találtam, nehéz választani. Te mit javasolsz?

igazán azt szeretném, hogy a lehetőleg ne sokat keményedjen a rugózás!

Üdv.

Hát sajnos ebben nem tudom magam szakinak mondani.

Itt vannak lowering (alacsonító) rugókészletek:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=springs+mondeo+Eibach+Pro+Kit+Lowering+Springs+Kit&_sacat=0&_odkw=springs+mondeo&_osacat=0&_from=R40

és ami lényeg:
Progressive Springs

Ez szerintem nagyon fontos, mert alapvetően rövid rugózásnál komfortos (nem pattog az úton), ugyanakkor dinamikus kanyarváltásoknál "bekeményedik", vagyis minél nagyobb rugóutat tenne meg, annál erősebb.

Én ezek közül raknám be azt, ami kellene. Ezen felül már csak a sport kategória van, de azok bazi drágák.
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #9313 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:41:43 »

Hát sajnos ebben nem tudom magam szakinak mondani.

Itt vannak lowering (alacsonító) rugókészletek:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=springs+mondeo+Eibach+Pro+Kit+Lowering+Springs+Kit&_sacat=0&_odkw=springs+mondeo&_osacat=0&_from=R40

és ami lényeg:
Progressive Springs

Ez szerintem nagyon fontos, mert alapvetően rövid rugózásnál komfortos (nem pattog az úton), ugyanakkor dinamikus kanyarváltásoknál "bekeményedik", vagyis minél nagyobb rugóutat tenne meg, annál erősebb.

Én ezek közül raknám be azt, ami kellene. Ezen felül már csak a sport kategória van, de azok bazi drágák.

Szia!

Erről mi a véleményed?

http://deviltuning.hu/?oldal=2&kat=83&termek=5406

Igaz nem találtam rá utalást, hogy konfortos e.

Üdv.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9314 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:44:34 »

Szia!

Erről mi a véleményed?

http://deviltuning.hu/?oldal=2&kat=83&termek=5406

Igaz nem találtam rá utalást, hogy konfortos e.

Üdv.

Ahogy hallottam az Fk jó minősség, de nem tudom, hogy ez progressiv-e. Én bizti a progressív fele mennék.
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #9315 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 22:29:02 »

Ahogy hallottam az Fk jó minősség, de nem tudom, hogy ez progressiv-e. Én bizti a progressív fele mennék.

Köszönöm!

Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #9316 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 08:52:31 »

Szia!

Erről mi a véleményed?

http://deviltuning.hu/?oldal=2&kat=83&termek=5406

Igaz nem találtam rá utalást, hogy konfortos e.

Üdv.

nekem előző autómban fk volt
az ültetés mértéke ilyen volt, ez még elmegy a gyári lengéscsillapítóval
nem lesz túl kemény, de azért stabilabb
kb 40.000 km-rt tettem bele, heti 2x megpakolva, nem volt gond vele
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #9317 Dátum: 2012.03.27 kedd, 21:21:41 »

nekem előző autómban fk volt
az ültetés mértéke ilyen volt, ez még elmegy a gyári lengéscsillapítóval
nem lesz túl kemény, de azért stabilabb
kb 40.000 km-rt tettem bele, heti 2x megpakolva, nem volt gond vele


Szia!

Köszönöm!

Üdv.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9318 Dátum: 2012.03.27 kedd, 21:25:56 »

nekem előző autómban fk volt
az ültetés mértéke ilyen volt, ez még elmegy a gyári lengéscsillapítóval
nem lesz túl kemény, de azért stabilabb
kb 40.000 km-rt tettem bele, heti 2x megpakolva, nem volt gond vele

súlyban mit jelenetett a megpakolva?? vigyor3
mennyire ült le azzal a hátulja??
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.27 kedd, 21:30:19 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #9319 Dátum: 2012.03.28 szerda, 08:00:10 »

Épp' egy hónapja mutattam itt egy benzines automata Mondeot, mivel megtetszett. Pár nap alatt eltűnt a hirdetés, így nem tudtam megnézni. Hát most újra itt van (http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.3_ghia_executive_automata_magyarorszagi__szervizkonyves-5649407), csak éppen jóval drágábban. Már nem emlékszem, egy hónapja mennyi volt, de most már 4 milla... Csak én gondolom, hogy valakinek elgurult a gyógyszere?  vigyor3 Vagy a benzines automata Mondeok ennyire jól tartják az árukat, mivel a 450-es benzinár mellett ilyen kereslet van rájuk?

Egy másik példa, itt már 5 millióról van szó (szintén benzines automata). http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.3_ghia_executive_automata_full-full_extra_115ekm-5638328

Ennyi erővel veszek 500 ezerrel - 1 millióval olcsóbban egy TDCi-t és a maradék pénzt félreteszem javításra...
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #9320 Dátum: 2012.03.28 szerda, 08:48:35 »

súlyban mit jelenetett a megpakolva?? vigyor3
mennyire ült le azzal a hátulja??

ez még anno egy Magene II coupe volt
nincs nagy csomagtartója, az üléseket is lehajtottam, illetve ebben gyengébb rugók vannak mint a kombi verzióban
kb 200-250kg -ot tettem bele
kb -2cm -ert mehetett le az üres állapothoz képest
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #9321 Dátum: 2012.03.28 szerda, 09:55:24 »

Vagy a benzines automata Mondeok ennyire jól tartják az árukat, mivel a 450-es benzinár mellett ilyen kereslet van rájuk?

Ennyi erővel veszek 500 ezerrel - 1 millióval olcsóbban egy TDCi-t és a maradék pénzt félreteszem javításra...
Sztm azok sem tartják jól az árukat csak ritkák és próbálkoznak a kereskedők. Mindig jön valami madár és megveszi ennyiért.
Jobban jársz szvsz is egy tdci-el olcsóbban. Kicsit jobban zakatol vibrál és sztm 500e elég félretenni a javításokra, ha nem nézed meg rendesen. Amennyiben meg rendes autót veszel akkor meg elég ennek a felét félretenni Smiley
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9322 Dátum: 2012.03.28 szerda, 11:53:32 »

Épp' egy hónapja mutattam itt egy benzines automata Mondeot, mivel megtetszett. Pár nap alatt eltűnt a hirdetés, így nem tudtam megnézni. Hát most újra itt van (http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.3_ghia_executive_automata_magyarorszagi__szervizkonyves-5649407), csak éppen jóval drágábban. Már nem emlékszem, egy hónapja mennyi volt, de most már 4 milla... Csak én gondolom, hogy valakinek elgurult a gyógyszere?  vigyor3 Vagy a benzines automata Mondeok ennyire jól tartják az árukat, mivel a 450-es benzinár mellett ilyen kereslet van rájuk?

Egy másik példa, itt már 5 millióról van szó (szintén benzines automata). http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.3_ghia_executive_automata_full-full_extra_115ekm-5638328

Ennyi erővel veszek 500 ezerrel - 1 millióval olcsóbban egy TDCi-t és a maradék pénzt félreteszem javításra...

Az egyik ismerősöm nézte a 2,3-ast, és ha jól emlékszem, kevés km van benne, bár a szervizkönyvben 6 drb pecsét van, ha az első a 2500-as, akkor is marad 5. Mennyi a ciklus? 20? Akkor 100e km... na mind1, nem is ez a lényeg. Az autóban 2,3-as motor van. Meg az aftomat váltó...
Gyári adatok. 2,3a, 2,5t man váltó: 9.3l/100km. Dizli, 2.0 (130)A: 7,9. 2.0 (140) man: 5,9. Ezek a gyári adatok. Érdemes rádobni egy 20%-ot.
Így 11,6 vs 7 liter. Ugye a 2,3-t hasonlítottam a 2,0d manuálishoz. Végsebességben ugyanannyi, a gyorsulásban a dízel 1 másodperccel jobb, de a 130-as automata is kb annyit tud, mint a 2,3-as automata. A manuálisnál az összehasonlításnál 11,6 vs 7 liter. A difi 4,6, a mai 450-es árral számolva kb 2000e ft/100km, azaz 100e km alatt 2 millió.
Na, ennyit aztán nem ér az automata váltó. Arról nem is beszélve, hogy nyilván arra is kell költeni valamicskét (legalább olajcsere, vagy az ennél nincs?).
De ha mindenáron automatát akarsz, ott a 130 lovas dízellel.
A fenti 2,3-as nagyon jól felszerelt, ez ok, és azt is elhiszem, hogy nem visszatekert, v ilyesmi. De ennyit akkor sem ér...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9323 Dátum: 2012.03.28 szerda, 13:00:13 »

Ennek az 5 millásnak azért megnézéném alvázszáma alapján az ETIS-ben a dolgokat, mert ghiaban mit keres a konzerv? Ha nem így rendelte meg a tulaj , akkor mismásolt, ergo a "km" kamu, ami persze nem egyedi a mai világban  nyes
Viszont felszerelt mint állat, szóval elképzelhető,hogy így gurult le a szalagról valahol Genk környékén.
Naplózva
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #9324 Dátum: 2012.03.28 szerda, 14:03:07 »

@Angel: Sajnos - ahogy már múltkor említettem - az automata "kötelező", mert családi autó lenne, amit asszony is tud vezetni (...igen, tudom, olcsóbb lenne autósiskolába beíratni, de már ennyi idősen minek vigyor3). Mivel szinte kizárólag autópályás használat lenne, ezért jött elméletileg képbe a benzines is. Ha jól emlékszem, múltkor még 3,1-3,2 körül mozgott, ami viszonylag jó ajánlat volt, mivel alatta volt a hasonlóan felszerelt automata dízeleknek. De most már jóval felette van. Jól felszerelt dízel automatát 3,3-tól lehet kapni, persze külföldit csillió kilométerrel. De ha még hozzáteszek valamennyit és esetleg jobb állapotút veszek, akkor is marad még a zsebben annyi, amennyiből sokmindent meg lehet csináltatni a "veszélyes" dízel alkatrészek közül. Összefoglalva 3 millióért még meggondolandó lenne a benzines, többért nem. Amúgy 180 ezer km-re saccolom a futást, mert a következő oldalon is pecsételve van (átüt a képen).

@tomeed: ha emlékeim nem csalnak, konzervet lehetett rendelni ghiához is plusz pénzért...
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9325 Dátum: 2012.03.28 szerda, 14:22:13 »

Pénzért minden van az tény Smiley
Ami nincs, az meg van pénzért.
Azért ha megvennéd nézz rá az ETIS-be nehogy 2es műszeregység szerepeljen a listán.

Autópályára benzines autót venni?
Az miért jó?
Kevesebbet fogyaszt egy 2.5T, mint egy 2.0 dizli mondjuk 145 km/h -nál, mondjuk egy huzamosabb 200 km-es távon?

Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9326 Dátum: 2012.03.28 szerda, 14:56:21 »

Kevesebbet fogyaszt egy 2.5T, mint egy 2.0 dizli mondjuk 145 km/h -nál, mondjuk egy huzamosabb 200 km-es távon?

Nem hinném... azt esetleg el tudnám képzelni, hogy 200-nál kevesebbet eszik a 2,5t, mint a dízel.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #9327 Dátum: 2012.03.28 szerda, 15:41:21 »

Autópályára benzines autót venni?
Az miért jó?
Nem akartam flame-et nyitni, alapvetően benzinpárti vagyok (voltam?). Autópályán úgy gondolom nincs akkora fogyasztáskülönbség a két autó között, mint vegyes, vagy városi használatban (természetesen továbbra is van különbség, csak kisebb mértékű). Az éves várható futásteljesítmény, a használat módja, valamint az elvi árkülönbség (belekalkulálva az esetleges meghibásodási százalékokat) miatt megfordult gondolatként bennem, hogy a benzines is alternatíva lehet. Ha racionális vagyok, tudom, hogy a dízel Mondi jelen körülmények között szinte biztos, hogy olcsóbb összköltséggel üzemeltethető, mint a benzines. De ha olcsóbb lenne a benzines autó, akkor elgondolkodnék, hogy a benzinszerető énem felülkerekedik-e a racionális énemem a választást illetően. De mivel (jóval) drágább, ezért szó se lehet róla. Azért lehet, hogy felhívom a győri neppert, hogy miért lett hirtelen ennyivel drágább...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9328 Dátum: 2012.03.28 szerda, 17:33:22 »

Nem akartam flame-et nyitni, alapvetően benzinpárti vagyok (voltam?). Autópályán úgy gondolom nincs akkora fogyasztáskülönbség a két autó között, mint vegyes, vagy városi használatban (természetesen továbbra is van különbség, csak kisebb mértékű).

Hát, szerintem pályán is megvan a difi... hogy pont annyi-e, azt nem tudom, de jelentős. Én javarészt pályázom, és ha összehasonlítom az előző, 1,8-as benzinessel, hát van difi jócskán.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #9329 Dátum: 2012.03.28 szerda, 18:07:43 »

Nem hinném... azt esetleg el tudnám képzelni, hogy 200-nál kevesebbet eszik a 2,5t, mint a dízel.
Ha kevesebbet enne akkor 2.5t-vel járnék vagy most már ugye 2.0 Ecoboostal  Undecided
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #9330 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 11:52:03 »

EGR delete:

Kicsit jobban utánajártam ennek az EGR témának és több dologra is rádöbbentem. (hosszú lesz, de akit érdekel olvassa végig, mert tanulságos)

Kis előzmény:
Én ugye naponta ugyanazon az útvonalon ingázok kb 130km-t, tehát van időm játszani, nézegetni a fogyit, stb.
Nagyon sok alkalommal voltam arra figyelmes, hogy az autó 110nél mint ha kevesebbet fogyasztana, mint amikor 100-zal megyek.
Ma reggel néztem meg pont egy ilyen részt, kb 0.4-fél literrel kevesebb olyankor a pill fogyi. Eleinte ráfogtam a szélre, stb, de máig gyanús nekem a dolog (mert ugye a légellenállás miatt többnek kellene lenni, ráadásul nem lineárisan, hanem valamennyire négyzetesen).

Az EGR-ről tudjuk ugye, hogy alapjárat környékén szeret kinyitni, ha nyomjuk a gázpedált, akkor elzár (nekem most már logikus, hogy ne legyen nyomás probléma -> a turbó nyomáson az egr-en keresztül ne a kipuff felé fújjon ki vmennyire, ez a vszínűbbik eset, hogy a turbó nagyobb nyomású friss levegőt nyom be, mint maga a turbót hajtó kipuffgáz nyomása, (ezért lehet kinyírni egy autót (elküldeni a motorfordulatszámot a végtelenbe) ha elrontunk vmit a szabályozásnál).

Itt egy kis video is az EGR-ről működés közben:
http://www.youtube.com/watch?v=sQCvihDxj9A
bár ez egy mk3, de látható, hogy gázadásra szépen zár.
Na most sztem mk4-nél, hogy tovább javítsák az emissziós normát (most már logikus, mert ugye az EU4-et csak elektronikus EGR-rel tudják az autók), az elektronikus egr-rel tudják azt, hogy nem csak alapjáratnál, hanem picivel felette, magasabb fordulatig is nyitva van. (Az elektronikus EGR azért is jó, mert ugye tudja magát ciklikusan tisztogatni, mint már előzőleg tárgyaltuk, szóval a meghibásodás esélyét is csökkentették jóval.)
Nekem 6.ban 110nél 2000-et, 100nál kb 1750et pörög a motor, szóval arra gyanakszom, hogy 100-nál nekem még simán nyitva van az egr-em, ami nem tesz jót semminek, s vszínű ezért is eszik akkor picit többet. Szóval látja az autó, hogy konstans 100-al megyek, nincs terhelésváltás, ezért szépen kinyitja.

Konklúzió:
Én át fogok térni olyan vezetési stílusra, hogy a motor legalább a 2000-es fordulat felett járjon, ezalatt soha, vagy csak nagyon keveset. Mondjuk én nem szoktam hidegen melegíteni, hanem terhelve melegítem, de olyan azért előfordult már, hogy 100-al robogtam sokáig, meg megálláskor jó ideig nem állítottam le.
A 2000-es fordulat alatti üzem ilyen szempontból nem ideális.
Kivéve azt az esetet, amikor le van dugózva az EGR, mert akkor ugye kb ezt a fogyasztásnövekedés nagyságnyi különbséget érjük el csökkenésben.
(lásd trekxc kolléga gázolajszaggal és egyhetes becsomagolt lepkef*nggal is eljáró galaxyját  , egyébként ő max 110-el jár de dugózott EGR-rel. )
Én le fogom szedni most a csőcsatlakozást a motor elejéről és annak fv-ében, hogy mennyire  taknyos ott a rendszer kitísztítom majd.

Az EGR ledugózásán viszont így elgondolkodtam…
Mert:
- hibakódokat törölgetni hetente nem akarok,
- szoftveresen lehet, hogy nem tudják kiszedni az egr-t (talán a Boschnál a 2008 szeptig gyártottakból lehet, ha jól tudom),
- ha úgy hajtom az autót, hogy 2000 felett általában, akkor kevés trutyi megy a szívóoldalra.
Így lehet a köztes megoldásban maradok: 4-5mm-es átfúrt dugóval dugózom majd. Mert ugye az kiderült, hogy nem nyomáson jön a kipuffgáz ha jön; ha pedig nem nyomáson jön, s kisebb a furat, akkor kevesebb gáz jön vissza. Ezt matematikailag tudom megmagyarázni: ha végtelen kicsi nagyságú a furat (ergo nincs is átfúrva) akkor 0 mennyiségű gáz megy át, ha végtelen nagy a furat (ergo cső átmérőjű, magyarul nincs dugó) akkor az egységnyi gyári mennyiségű kipuffgáz megy át. A kettő közötti állapotban (kb 4mm-es furat) arányosan kevesebb kipuffgáz megy a motorba.

ha vkit érdekel a téma, összeszedtem pár talkfordos linket, ami az EGR-rel kapcsolatos:

EGR
http://www.talkford.com/topic/196446-egr-clean-on-mk45-2l-tdci-is-it-worth-it/

http://www.talkford.com/topic/195155-egr-cleaning/
MK3 tisztítás: http://www.fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Valve_and_Inlet_Manifold_Clearout_TDCi

jó leírás: http://www.talkford.com/topic/196074-egr-valve-disconnected-what-a-difference/

http://www.talkford.com/topic/194584-egr-valve/

http://www.talkford.com/topic/193610-egr-bypass-or-blanking/

http://www.evolutionchips.co.uk/Exhaust_Gas_Recirculation_Valve_Removal_EGR.html

http://www.talkford.com/topic/192411-egr-fault/

http://www.talkford.com/topic/192329-disabling-egr/

http://www.talkford.com/topic/183904-re-set-egr-after-cleaning/

Ezt a témát sztem már túl is lihegtem, nálam kipipálva. Wink
Persze a fentiek szigorúan az én szubjektív véleményem, azért még lehet popcornozni.
Legközelebb a DPF kérdést feszegetem meg. Wink

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9331 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 12:45:39 »



Én meg azt figyeltem meg, hogy 150-nél kevesebbet fogyaszt, mint 140-nél.

(óra szerint)

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #9332 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 13:08:08 »

Sziasztok

EGR: Peugeot-os forumban azt olvastam erről a motorról, hogy ott 6mm-es furatos "dugoval" dugózták le az EGR-t, bár ott egy rángatási probléma miatt, de ezt a méretet használták (lehet csak nem volt más fúró kéznél Smiley

Viszont. Akinek DPF-es autója van, ott ha jól tudom a regenerálásnál az EGR is nyitva van a motor gyorsabb felmelegítése érdekében, meg tán hogy eleve melegebb legyen a kipufogó gáz  (nekem a motorhűtő ventim is pörög ilyenkor), ebbe nem kavarhat be az, hogy ledugózodik az EGR? Vagy ha marad rajta egy kis luk, akkor az már jobb lehet? En is dugóznék így szívesen, mert a szívó oldalon olyan korom van, hogy csak na.. lehet ki is tisztíttatom egyszer majd.... (kérdés: a szívósor műanyag fedelét le lehet szedni büntetlenül? Vagy akkor már tömítést is kell valahol cserélni? Smiley


A másik téma, lehet már nem aktuális, valaki kérdezte itt, hogy hogyan kell leszedni az sebváltó tetejéről a váltógombot. Én most cseréltem ki, tehát. Balra kell tekerni TELJES ERŐBŐL! Smiley Nagyon nehezen indul meg, de aztán szalad lefele. Vettem rá újat, azt viszont nem tudtam teljesen visszatekerni, kb 180fokkal el van fordulva (eredeti Ford), de ezzel még küzdök azért Smiley Mintha már megszorulna, ha visszább engedem egy fél fordulatot, akkor meg befér az ujjam a gomb alsó része és a tolatáshoz felhúzandó biznyák közzé... 
Ja és nem reklám, a Petr..nyinál most 20%-os akció van, így 7k helytt 5.6 K-ert tudtam megvenni ezt a gombot.

Laca

Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #9333 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 13:23:50 »


Én meg azt figyeltem meg, hogy 150-nél kevesebbet fogyaszt, mint 140-nél.

(óra szerint)


Akkor figyeld meg jobban tényleg azonos körülmények között. Bár ha ezt megbeszélted a  légellenállással is....., mert ugye ebben az országban már bármi is megtörténhet....
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #9334 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 13:29:05 »

Sziasztok

EGR: Peugeot-os forumban azt olvastam erről a motorról, hogy ott 6mm-es furatos "dugoval" dugózták le az EGR-t, bár ott egy rángatási probléma miatt, de ezt a méretet használták (lehet csak nem volt más fúró kéznél Smiley

Viszont. Akinek DPF-es autója van, ott ha jól tudom a regenerálásnál az EGR is nyitva van a motor gyorsabb felmelegítése érdekében, meg tán hogy eleve melegebb legyen a kipufogó gáz  (nekem a motorhűtő ventim is pörög ilyenkor), ebbe nem kavarhat be az, hogy ledugózodik az EGR? Vagy ha marad rajta egy kis luk, akkor az már jobb lehet? En is dugóznék így szívesen, mert a szívó oldalon olyan korom van, hogy csak na.. lehet ki is tisztíttatom egyszer majd.... (kérdés: a szívósor műanyag fedelét le lehet szedni büntetlenül? Vagy akkor már tömítést is kell valahol cserélni? Smiley


A másik téma, lehet már nem aktuális, valaki kérdezte itt, hogy hogyan kell leszedni az sebváltó tetejéről a váltógombot. Én most cseréltem ki, tehát. Balra kell tekerni TELJES ERŐBŐL! Smiley Nagyon nehezen indul meg, de aztán szalad lefele. Vettem rá újat, azt viszont nem tudtam teljesen visszatekerni, kb 180fokkal el van fordulva (eredeti Ford), de ezzel még küzdök azért Smiley Mintha már megszorulna, ha visszább engedem egy fél fordulatot, akkor meg befér az ujjam a gomb alsó része és a tolatáshoz felhúzandó biznyák közzé...  
Ja és nem reklám, a Petr..nyinál most 20%-os akció van, így 7k helytt 5.6 K-ert tudtam megvenni ezt a gombot.

Laca


6 mm furat? Annak már semmi értelme. Az kb. olyan mintha ott se volna. Én a III-asnál 20 azaz húsz km után néztem a vadonat újra cserélt EGR szelepet még a dugózás előtt. Az a 20 km elég volt már hogy egy koromkupac üljön az EGR szelep tányérján.
A szívósor műanyag fedelét ha óatósan szeded le és még 4- 6 évesnél nem régebbi az autó , akkor a szilikongumi tömítések teljesen épen lejönnek (csak arra vigyázz hogy ne csipd el őket amikor visszarakod)
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #9335 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 22:03:32 »

Sziasztok

EGR: Peugeot-os forumban azt olvastam erről a motorról, hogy ott 6mm-es furatos "dugoval" dugózták le az EGR-t, bár ott egy rángatási probléma miatt, de ezt a méretet használták (lehet csak nem volt más fúró kéznél Smiley

......
Laca



Ja tényleg, majdnem elfelejtettem:

1400-as fordulat körüli rángatás.

Elég sok és főleg 2.2-es motorú mondinál hallottam/olvastam erről. Volt aki azt írta, hogy a 2.0-ásnál olyan 1900-nál tapasztalt ilyet.
Na most, állítólag ehhez a rángatáshoz is a 2000-es fordulat alatt nyíló EGR-nek van köze. Bizonyos körülmények között belenghet ott a szabályozás.
Ha jól emlékszem vhol onnan bukott ki a dolog, hogy egy nagyobb coolerrel rendelkező autónál vhogy ez jobban kidomborodott, s ott követték vissza.

Szóval: kérdés, hogy dugózott EGR-esek tapasztalják-e eme ominózus rángatást. ?


(asszem vmelyik belinkelt topikban is van erről szó)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #9336 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 22:06:17 »

...

Viszont. Akinek DPF-es autója van, ott ha jól tudom a regenerálásnál az EGR is nyitva van a motor gyorsabb felmelegítése érdekében, meg tán hogy eleve melegebb legyen a kipufogó gáz  (nekem a motorhűtő ventim is pörög ilyenkor), ebbe nem kavarhat be az, hogy ledugózodik az EGR? Vagy ha marad rajta egy kis luk, akkor az már jobb lehet? En is dugóznék így szívesen, mert a szívó oldalon olyan korom van, hogy csak na.. lehet ki is tisztíttatom egyszer majd.... (kérdés: a szívósor műanyag fedelét le lehet szedni büntetlenül? Vagy akkor már tömítést is kell valahol cserélni? Smiley
...
Laca



tovább fecskendez be talán a kipufogási ütemben, addig amíg el nem éri a kívánt hőfokot.
De ha nincs DPF, akkor ez nem is kérdés Wink

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #9337 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 22:43:53 »

Én megrendeltem a Ford szervízben a tömítést az egr szelephez (mivel persze nem volt nekik raktáron), rögtön 2db, hogy a kettő közé tegyem majd a legyártott 1 mm-es lemezt a 4 mm-es furattal. Aztán majd meglátjuk...

Nekem, ha hideg motorral óvatosan gyorsítok, akkor 2200 és 2600 között enyhén rángat az autó.

A múltkori nagy mutatványa (engine malfunction) óta, vagyis a mutatvány utáni meghajtása óta nem csinálta a rángatózós műsort. Igaz azóta nem is nagyon teszem be 5.-be városban.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #9338 Dátum: 2012.03.30 péntek, 01:46:17 »

Én megrendeltem a Ford szervízben a tömítést az egr szelephez (mivel persze nem volt nekik raktáron), rögtön 2db, hogy a kettő közé tegyem majd a legyártott 1 mm-es lemezt a 4 mm-es furattal. Aztán majd meglátjuk...

Nekem, ha hideg motorral óvatosan gyorsítok, akkor 2200 és 2600 között enyhén rángat az autó.

A múltkori nagy mutatványa (engine malfunction) óta, vagyis a mutatvány utáni meghajtása óta nem csinálta a rángatózós műsort. Igaz azóta nem is nagyon teszem be 5.-be városban.  vigyor3

nézz át a tdci topikba
Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #9339 Dátum: 2012.03.30 péntek, 02:22:48 »

EGR delete:

Na úgy látom, hogy mindenképpen ezt a részben lezárós megoldást fogom választani, magyarul dugó (megnézem úgy van-e hibakód) ha van hibakód, akkor kifúrás 3-as fúróval.
Ebben 1 órával ezelőtt a saját autóm is megerősített: ugyanis mint kiderült, ő már elkezdte ledugózni magát...  wow1 wave eplus2

Szóval este úgy döntöttem, hogy bekukucskálok a motorba ahová tudok.
Legcélszerűbbnek a kipufogógáz visszaveszető cső levétele tűnt.
Elöl fogta 2db 8as anya, hátul már kacifántos volt, mert nem torx, hanem hatszögletű kulcs kellett, ráadásul olyan helyre, hogy nőgyógyász kéz kellett, főleg az alsó csavarhoz, hogy az nehogy leessen (ezt visszarakni is csak úgy mertem, hogy pici szigszalaggal az első pár tekerésre a kulcshoz ragasztottam... Wink ).
Lekaptam a csövet (tömítések nem voltak), s az alábbi meglepetés fogadott.
Volt benne trutymó, de szűkülős-olajos-taknyos az inkább csak elöl volt ahol csatlakozik a szívó oldalhoz.
A cső vége is ganés volt, illetve ahová csatlakozik az is.
Érdekes hogy a többi részen nem volt csak 1-2mm finom korom. Hátul pl az EGR-nél.
Kikapirgásztam a cső végéből a trutymót egy újságra, a szívóoldali csatlakozásnál meg egy kartonlapra.
utána kézzel benyúltam a szívóoldalra a keletkezett lukon, de nem éreztem semmi szűkülést.
Viszont finom olajfilmet a szerkezet belsejében igen, szóval a PCV rendszerből sajnos jön be olaj rendesen, s ugye ahol találkozik a korommal ott tapad le.

Nekem az EGR-hez piszkálni necces, mert ugye hátul van, ott hely meg nincs.
Az a legegyszerűbb, ha elöl a becsatlakozásnál dugózunk.


Csináltam pár képet:
http://20120330.szjani.fotoalbum.hu/

(most jövök rá, hogy nem is kellett volna kitisztítani, hanem hagyni, hogy dugózza magát tovább... Wink )
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #9340 Dátum: 2012.03.30 péntek, 08:54:42 »

EGR delete:

Szép munka  eljen  wave
Gondold el a szívóoldalon akkor mi van  szomoru1


Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #9341 Dátum: 2012.03.30 péntek, 08:54:49 »

MK IV 2.0 tdci-nél dugózás után dobál hibakódot?
Mik a tapasztalatok?
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #9342 Dátum: 2012.03.30 péntek, 08:56:31 »

MK IV 2.0 tdci-nél dugózás után dobál hibakódot?
Mik a tapasztalatok?
Petinek nem dobott amíg bent volt  eljen
Sztm egy bizonyos idő után valszeg az is dob majd. Télen ritkábban, nyáron gyakrabban.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #9343 Dátum: 2012.03.30 péntek, 11:50:44 »

Ja tényleg, majdnem elfelejtettem:

1400-as fordulat körüli rángatás.

Elég sok és főleg 2.2-es motorú mondinál hallottam/olvastam erről. Volt aki azt írta, hogy a 2.0-ásnál olyan 1900-nál tapasztalt ilyet.
Na most, állítólag ehhez a rángatáshoz is a 2000-es fordulat alatt nyíló EGR-nek van köze. Bizonyos körülmények között belenghet ott a szabályozás.
Ha jól emlékszem vhol onnan bukott ki a dolog, hogy egy nagyobb coolerrel rendelkező autónál vhogy ez jobban kidomborodott, s ott követték vissza.

Szóval: kérdés, hogy dugózott EGR-esek tapasztalják-e eme ominózus rángatást. ?


(asszem vmelyik belinkelt topikban is van erről szó)
Az MKIII 2.2TDCi-nél semmilyne rángatás nincsen. Az MK IV-essel nem próbáltam. Más befecskendezés más turbo más vezérlés, itt tudja a fene  fejvakaras
Naplózva
joso
Vendég
« Új hozzászólás #9344 Dátum: 2012.03.31 szombat, 18:47:32 »

sziasztok szerintetek jó az új facelit elsö llökháritó  a 2008 as mk4 re.
Naplózva
Fordotto
Vendég
« Új hozzászólás #9345 Dátum: 2012.03.31 szombat, 19:03:57 »

Sziasztok!
Újdonsült Ford tulajdonos vagyok,még sosem volt Fordom. Nem rég vettem egy 2008-as mondeot 2.0 tdci.-t. Nagyjából meg vagyok vele elégedve ,de  azért vannak bennem kérdőjelek a típussal kapcsolatban. A fedélzeti számítógép eleinte néha, de mára már folyamatosan kijelzi,hogy a motorháztető nyitva miközben zárva van,no meg a tempomatot hol  be tudom kapcsolni hol nem ,ha meg sikerül aktiválni akkor egy kis idő múlva magától kikapcsol miközben nem értem sem a fékpedálhoz sem a gázhoz szóval elég hektikusan működik a kicsike,ja meg a esőszenzoros ablaktörlő is hol működik hol nem. Már semmit sem látok ki a szélvédőn de ő még mindig úgy gondolja hogy tök felesleges törölni, hiába állítok a  potméter érzékenységén. No szóval ha valakinek van vmi ötlete szívesen olvasom. wave
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #9346 Dátum: 2012.03.31 szombat, 19:21:05 »

MK IV 2.0 tdci-nél dugózás után dobál hibakódot?
Mik a tapasztalatok?

Sziasztok!

Nekem jelenleg is ledugózott állapotban van. Kezdetben tele lemezzel zártam le, de mivel nem oldotta meg a rángatásos tünetet fúrtam rá egy 6-os lyukat, próbaképp, azonban  így sem változott. HIBAKÓDOT egyáltalán nem dob.

Korábban már írtam, hogy a 2.0 tdci-nél az a baj, hogy maga az EGR szelepet alulról is fogja egy csavar amihez én csak aknából tudtam hozzáférni. Ezt az 1 csavart nem is raktam vissza, egyébként is fogja 4... így könnyen szerelhető felülről is.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #9347 Dátum: 2012.03.31 szombat, 22:11:05 »

sziasztok szerintetek jó az új facelit elsö llökháritó  a 2008 as mk4 re.
Nem.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #9348 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 08:10:42 »

Sziasztok!
Újdonsült Ford tulajdonos vagyok,még sosem volt Fordom. Nem rég vettem egy 2008-as mondeot 2.0 tdci.-t. Nagyjából meg vagyok vele elégedve ,de  azért vannak bennem kérdőjelek a típussal kapcsolatban. A fedélzeti számítógép eleinte néha, de mára már folyamatosan kijelzi,hogy a motorháztető nyitva miközben zárva van,no meg a tempomatot hol  be tudom kapcsolni hol nem ,ha meg sikerül aktiválni akkor egy kis idő múlva magától kikapcsol miközben nem értem sem a fékpedálhoz sem a gázhoz szóval elég hektikusan működik a kicsike,ja meg a esőszenzoros ablaktörlő is hol működik hol nem. Már semmit sem látok ki a szélvédőn de ő még mindig úgy gondolja hogy tök felesleges törölni, hiába állítok a  potméter érzékenységén. No szóval ha valakinek van vmi ötlete szívesen olvasom. wave

Cserélned kéne (esetleg kitakarítani, de szerintem nincs mit), a visszajelző gombot a motortérben, ami érzékeli a nyitást, szintén cserés a fék vagy a kuplung (esetleg mindkettő) helyzetérzékelője, gombja. Első okozza a fedkomp dumáját, a második a tempomat lelövését.
Az esőszenzornál magát a szenzort kéne ellenőrizni, hogy jó-e.
Ahogy olvasom a hibákat, eléggé lehasználták az autót, mielőtt vetted. Kismillió fékezés/kuplungolás, ezek szerint durván, meg vagy rengeteg motorház nyitás, vagy alig-alig. Utóbbira tippelnék, ezért is "állt be" az érzékelő gomb. Lehet, hogy az ablaktörlő kar is kontakthibás, ezért nem dolgozik az esőszenzor. (szintén a rengeteg, vad használattól mehetett tönkre) De ne legyen igazam... Smiley

Jah és nehogy ezek alapján ítéld meg a Ford-ot !!!! Az, hogy az előző gazdája valszeg egy paraszt volt, nem jelenti azt, hogy az autó a hibás. Egy BMW-t, Audi-t, de akár Königsegg-et Cheesy is le lehet pusztítani 2 hónap alatt, ha olyan a gazdája. Illetve üdvözlünk a (Ford) Mondeo-sok társaságában !  wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.01 vasárnap, 08:16:11 írta [ Error ] » Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #9349 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 08:18:31 »

Cserélned kéne (esetleg kitakarítani, de szerintem nincs mit), a visszajelző gombot a motortérben, ami érzékeli a nyitást, szintén cserés a fék vagy a kuplung (esetleg mindkettő) helyzetérzékelője, gombja. Első okozza a fedkomp dumáját, a második a tempomat lelövését.

Még mielőtt nagyon belelendülne az anyagfelhajtásba, én egy multiméterrel és kapcsolási rajzzal végigrohangálnék az elektromos dolgokon.
Ha túl sok elektromos kütyü nem megy egyszerre, akkor az is elkézelhető, hogy valahol egy közös kontakthibájuk van (ugyanaz a biztosíték pl).
Kellene egy kapcsolási rajz és megnézni, nem futnak-e ezek össze valahol ...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 180 181 182 183 184 185 186 [187] 188 189 190 191 192 193 194 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.103 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.