Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:13:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 185 186 187 188 189 190 191 [192] 193 194 195 196 197 198 199 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 12022824 alkalommal)
0 Felhasználó és 81 vendég van a témában
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #9550 Dátum: 2012.05.04 péntek, 12:44:47 »

Próbáltad?
OFF:
Igen nap mint nap. Ózonnal kezeljük a papír és a PE felületét a jobb adhézió érdekében.
Nem egészséges itt lent. Mérjük a koncentrációt: munkaegészségügy.
Odefönt meg az a gáz, ha kevés az ózon: lyukas a pajzs. Sehogy sem jó  Wink
ON
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #9551 Dátum: 2012.05.04 péntek, 12:48:31 »

OFF:
Igen nap mint nap. Ózonnal kezeljük a papír és a PE felületét a jobb adhézió érdekében.
Nem egészséges itt lent. Mérjük a koncentrációt: munkaegészségügy.
Odefönt meg az a gáz, ha kevés az ózon: lyukas a pajzs. Sehogy sem jó  Wink
ON


Engem inkább az érdekel, hogy mennyire hatásos a baktériumok, gombák és társai kiírtásában. vigyor3

Csak mert mostanában már nekem se elég az ilyen habos, spray-s tisztítás. 1-2hét és újra büdös, dohos szag édesíti meg az utazást.És mivel pont ilyen ózonost tisztításon gondolkodom, ezért érdekel hogy van-e valakinek tapasztalata vele.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #9552 Dátum: 2012.05.04 péntek, 12:58:29 »

Engem inkább az érdekel, hogy mennyire hatásos a baktériumok, gombák és társai kiírtásában. vigyor3

Csak mert mostanában már nekem se elég az ilyen habos, spray-s tisztítás. 1-2hét és újra büdös, dohos szag édesíti meg az utazást.És mivel pont ilyen ózonost tisztításon gondolkodom, ezért érdekel hogy van-e valakinek tapasztalata vele.
Arra a legjobb azt hallottam. Kigyilkol mindent  wave
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #9553 Dátum: 2012.05.04 péntek, 13:58:22 »

 szomoru1
Arra a legjobb azt hallottam. Kigyilkol mindent  wave

Az nem lehet, hogy maga a hőcserélő dzsuvás vastagon és amiatt marad meg a dohos szag?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #9554 Dátum: 2012.05.04 péntek, 14:00:11 »

szomoru1
Az nem lehet, hogy maga a hőcserélő dzsuvás vastagon és amiatt marad meg a dohos szag?

Az miért baj ha kigyilkol mindent? vigyor3
 
De, lehet. És azt hogy kellene kitisztítani? (autókozmetikába folytathatnánk)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #9555 Dátum: 2012.05.04 péntek, 14:03:04 »

Az miért baj ha kigyilkol mindent? vigyor3
 De, lehet. És azt hogy kellene kitisztítani?

Szerintem elég általános kérdés (és nem polír meg sampon)

Gondolom úgy, hogy pollenszűrő kiszed és benéz. Aztán vagy lát ott valamit vagy nem ...
(Esetleg endoszkóp ... Smiley )
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #9556 Dátum: 2012.05.04 péntek, 14:08:16 »

Szerintem elég általános kérdés (és nem polír meg sampon)

Gondolom úgy, hogy pollenszűrő kiszed és benéz. Aztán vagy lát ott valamit vagy nem ...
(Esetleg endoszkóp ... Smiley )

Általános, de MK4. vigyor3

Max endoszkóppal lehet látni valamit. Tavaly kiszedtem a ventilátort, és közvetlenül az elpárologtatóra( vagy mire) fújtam a habot. De az se volt tökéletes, valamiért enyhén büdös maradt.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #9557 Dátum: 2012.05.04 péntek, 18:37:36 »

Ok megnézem ezeket is köszi. A tárcsáról esetleg vélemény?

Köszi

Laci

én még nem hallottam róla, de ez nem jelent semmit
olcsóbb kategóriába találsz Ferodo, Valeo tárcsát
legalább van vmi nevük

ők nagyon olcsók, olcsóbbat nem tudok
nézz szét:
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu
Naplózva
pitt
Vendég
« Új hozzászólás #9558 Dátum: 2012.05.04 péntek, 18:39:39 »

Sziasztók nem tudtok a forumon valakit aki a Székesfehérvári Ivanicsban dolgozik.(Kellene valaki ismerös)Ma vittem szerizbe a kocsimat,"Engine malfunction" hiba üzivel átkapcsolt vész üzemre. :rinya:Minden elözmény nélkül.
Naplózva
Zili
Vendég
« Új hozzászólás #9559 Dátum: 2012.05.04 péntek, 19:41:28 »

Sziasztok!

Ma vettem egy 2008 - as Mondeo-t.Azt szeretném megtudni,hogy ha tolatókamerát szereltetek bele,akkor azt rá lehet-e kötni a gyári kijelzőre?Nagy érintőképernyős kijelző van benne.A másik kérdésem pedig,hogy lehet-e magyar nyelvet berakni a kocsiba? Belgiumból hoztuk be az autót és valahogy nem fekszik nekem az a nyelv. Előre is köszönöm a segítségeteket!!!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #9560 Dátum: 2012.05.04 péntek, 19:58:14 »

Ok megnézem ezeket is köszi. A tárcsáról esetleg vélemény?

Köszi

Laci

Noname ***. Inkább vegyél valami normálisat alig drágábban. Pl. Ferodo tárcsa/betét. A Premier betéttel még a fékhatás is sokkal jobb mint pl a gyári tárcsa/betét kombó.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9561 Dátum: 2012.05.04 péntek, 21:35:34 »

Sziasztok!

Ma vettem egy 2008 - as Mondeo-t.Azt szeretném megtudni,hogy ha tolatókamerát szereltetek bele,akkor azt rá lehet-e kötni a gyári kijelzőre?Nagy érintőképernyős kijelző van benne.A másik kérdésem pedig,hogy lehet-e magyar nyelvet berakni a kocsiba? Belgiumból hoztuk be az autót és valahogy nem fekszik nekem az a nyelv. Előre is köszönöm a segítségeteket!!!

Itt szerény véleményem szerint a megjeleníthető szinek száma lesz a buktató. Nem tudom,hogy mennyire lett fejlesztve az MKIV-ben a nagykijelzős navi képernyője, de ha kb egyszinten van az MKIII-éval akkor ott sok mindent nem lehet megjeleníteni, iszonyat über gagyi.
Úgy tudom, de cáfoljátok meg, hogy ha DVD-s cuccal kéri az ember az autót,akkor azt csak a fejtámlákon tudja megjeleníteni, nem?
Mivel oda LCD-kerülnek.
Szerintem nem tudod beletenni egyszerűen, igaz minden megoldható Smiley, mondjuk fejegység cserével  nyes
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #9562 Dátum: 2012.05.04 péntek, 23:31:14 »

Itt szerény véleményem szerint a megjeleníthető szinek száma lesz a buktató. Nem tudom,hogy mennyire lett fejlesztve az MKIV-ben a nagykijelzős navi képernyője, de ha kb egyszinten van az MKIII-éval akkor ott sok mindent nem lehet megjeleníteni, iszonyat über gagyi.
Úgy tudom, de cáfoljátok meg, hogy ha DVD-s cuccal kéri az ember az autót,akkor azt csak a fejtámlákon tudja megjeleníteni, nem?
Mivel oda LCD-kerülnek.
Szerintem nem tudod beletenni egyszerűen, igaz minden megoldható Smiley, mondjuk fejegység cserével  nyes

nagy navim van
C64 szintű... Sad
Fordék nosztalgiáznak a 80-as években
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #9563 Dátum: 2012.05.05 szombat, 07:43:08 »

A gyári szőnyegem kilyukadt a bal sarkamnál.
Nincs vmi tartósab designosabb?
link?


Ezért nem érdemes tűsarkúban vezetni!  hehe
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #9564 Dátum: 2012.05.05 szombat, 09:00:23 »

Ezért nem érdemes tűsarkúban vezetni!  hehe
nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #9565 Dátum: 2012.05.05 szombat, 10:41:40 »

Ezért nem érdemes tűsarkúban vezetni!  hehe
eljen
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #9566 Dátum: 2012.05.05 szombat, 17:55:47 »

A gyári szőnyegem kilyukadt a bal sarkamnál.
Nincs vmi tartósab designosabb?
link?


Itt találsz vastagabb változatokat is!

http://www.autoszonyeg.com/szolgaltatas.html
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #9567 Dátum: 2012.05.05 szombat, 21:53:29 »

Itt szerény véleményem szerint a megjeleníthető szinek száma lesz a buktató. Nem tudom,hogy mennyire lett fejlesztve az MKIV-ben a nagykijelzős navi képernyője, de ha kb egyszinten van az MKIII-éval akkor ott sok mindent nem lehet megjeleníteni, iszonyat über gagyi.
Úgy tudom, de cáfoljátok meg, hogy ha DVD-s cuccal kéri az ember az autót,akkor azt csak a fejtámlákon tudja megjeleníteni, nem?
Mivel oda LCD-kerülnek.
Szerintem nem tudod beletenni egyszerűen, igaz minden megoldható Smiley, mondjuk fejegység cserével  nyes
Meglehet mindent oldani http://www.youtube.com/watch?v=U0IubORTBu4
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #9568 Dátum: 2012.05.05 szombat, 22:36:12 »

Sziasztok

Lassan féktárcsát kellene cserélnem, és egy Roadhouse  tárcsára és LPR fékbetétre kaptam árajánlatot. Nekem ez a márka nem mond semmit. Esetleg tudtok róla valamit, hogy ki fia borja? Be merjem vállalni?

Köszi

Laci

Velem korrekt volt, kicsit lehetett lefelé kerekíteni az árakon:
http://www.szilkerauto.hu/spl/127006/Ferodo_Premier_Fekbetet_Fektarcsa
Naplózva

Fekete bálna
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #9569 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 07:38:39 »

Sziasztok

Lassan féktárcsát kellene cserélnem, és egy Roadhouse  tárcsára és LPR fékbetétre kaptam árajánlatot. Nekem ez a márka nem mond semmit. Esetleg tudtok róla valamit, hogy ki fia borja? Be merjem vállalni?

Köszi

Laci
Az LPR olasz a Roadhouse azt hiszem angol, de a legsilányabbak az utángyártottak között. A gyári van már 15e./db tól  wave
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9570 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 08:21:12 »

Sziasztok!
A másik kérdésem pedig,hogy lehet-e magyar nyelvet berakni a kocsiba? Belgiumból hoztuk be az autót és valahogy nem fekszik nekem az a nyelv. Előre is köszönöm a segítségeteket!!!

Miért nem állítod át németre vagy angolra? Lehet hollandon van most, az meg katasztrófa.  Szerintem nemtudod magyarosítani vagy horror. Kérdezd meg Wyctort.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #9571 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 09:27:26 »

Velem korrekt volt, kicsit lehetett lefelé kerekíteni az árakon:
http://www.szilkerauto.hu/spl/127006/Ferodo_Premier_Fekbetet_Fektarcsa

Ez a Ferodo valóban nagyon jó áron van. Olcsóbban nem találtam sehol. Bár a márkát nem ismerem annyira, azt tudom hogy régóta a piacon van, s kedvező ára miatt sokan válasszák.

Van aki használt már ilyet?!

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #9572 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 12:29:01 »


Sajnos a regi mondeokban nem lehet megoldani a videojel bemenetet gyari navival. Ezen a videon egy focus nagy navi van amin GYARILAG van videojel bemenet. Meg Kuga-hoz is letezik ilyen navi. Elege beleastam magamat a temaba mivel nekem is nagy navim van (sot a tolatokamerat 1,5eve beepitetem) de nincs min megjeleniteni. Sajnos nem is letezik semilyen panel amivel meg lehetne hackolni a kijelzot. LCD-s visszapilanto tukor lehet egy alternativa.
Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #9573 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 12:30:56 »

nagy navim van
C64 szintű... Sad
Fordék nosztalgiáznak a 80-as években


Kijelzo hibatlan csak a User Interface olyan amilyen: prud, egyszeru, nemet... Olyan blaupunktos Smiley
Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #9574 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 12:37:06 »

UFF, de gyors vagy. Köszi a választ. Megnézem, megveszem......

És megintcsak egy újabb kérdés (ez most jutott az eszembe, ahogy a jútubos Mondeo videók közt csemegézem. Nincs USB csatlakozóm. Mit lehet tudni annak esetleges utólagos beszereléséről? Csak egy megfelelő kábel a központi egységhez, annak kivezetése a kesztyűtartóba (ott oldalsó borítás csere?), majd egy kis SW a vezérléshez - én ebben a pillanatban így látom. Miben tévedek?

Gyari bluetooth van az autoban? Ha igen es az auto 2008> akkor egy bluetooth modul cserevel megoldhato a dolog. Ha van bluetooth de <2008 akkor kell forasztgatni is. Ja es letezik meg egy alternative, Dension Gateway 100/300. ( http://www.youtube.com/watch?v=1NVW3wZEJLI )
Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #9575 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 13:29:31 »

Ez a Ferodo valóban nagyon jó áron van. Olcsóbban nem találtam sehol. Bár a márkát nem ismerem annyira, azt tudom hogy régóta a piacon van, s kedvező ára miatt sokan válasszák.

Van aki használt már ilyet?!




SL -t és DB -t használtam már
a (F)DB jó

amit kipróbálnék, sportos vezetéshez nagyon jó, az az EBC
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.06 vasárnap, 13:31:27 írta ST220_Gab » Naplózva
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #9576 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 13:46:04 »

Ez a Ferodo valóban nagyon jó áron van. Olcsóbban nem találtam sehol. Bár a márkát nem ismerem annyira, azt tudom hogy régóta a piacon van, s kedvező ára miatt sokan válasszák.

Van aki használt már ilyet?!

Kb egy éve használom, nem ajánlottam volna ha gond lenne vele.
Naplózva

Fekete bálna
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9577 Dátum: 2012.05.07 hétfő, 12:28:02 »

Ez a Ferodo valóban nagyon jó áron van. Olcsóbban nem találtam sehol. Bár a márkát nem ismerem annyira, azt tudom hogy régóta a piacon van, s kedvező ára miatt sokan válasszák.

Van aki használt már ilyet?!


Én ilyeneket szoktam használni. Nagyon jók. Amúgy verseny változatokat is gyártanak, szóval van tapasztalat. Az MK3-ason ég és föld volt a gyári vs ferodo fékpofákkal elért hatás. Hamarosan cserélnem kell a 4-esen is, biztos, hogy ferodo lesz.
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9578 Dátum: 2012.05.08 kedd, 15:29:08 »

Sziasztok,

Mi lehet a gondom vajon, ilyen kotyogó, vagy nem is tudom milyen, pontosan nem tudom leírni, mintha felfüggesztés kotyogna hangot hallok elölről ha sz ar úton megyek, Úgy veszem észre, hogy csak nyáron jelentkezik, és most már kezdem magamba beszélni, azt is, hogy csak akkor hallatszik ha be van kapcsolva a szellőzés. Ha kikapcsolom nincs "kotyogás".
Mi jöhet szóba ?
Toronycsapágy? Hogy lehet ezt leellenőrizni,hogy lóg -e a bele? Ha igen nem lehet köze a szellőző rendszer üzemeléséhez az tuti fix.
Telók? Ezt is ellenőrizni kéne valahogy.
Légkondi valamit bekavarhat és a motorból jön a hang,csak én gondolom rosszul,hogy a felfüggesztéssel van bajom?
Vagy csak simán kettőstömegű lendkerék lesz a bajom, viszont én MKIII-nál nem ilyen tünetekre emlékszem. Ezt is valahogy ki kéne küszöbölni.
Megőrülök  falbav falbav
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.08 kedd, 15:30:55 írta tomeed » Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9579 Dátum: 2012.05.09 szerda, 08:12:03 »

Sziasztok,

Mi lehet a gondom vajon, ilyen kotyogó, vagy nem is tudom milyen, pontosan nem tudom leírni, mintha felfüggesztés kotyogna hangot hallok elölről ha sz ar úton megyek, Úgy veszem észre, hogy csak nyáron jelentkezik, és most már kezdem magamba beszélni, azt is, hogy csak akkor hallatszik ha be van kapcsolva a szellőzés. Ha kikapcsolom nincs "kotyogás".
Mi jöhet szóba ?
Toronycsapágy? Hogy lehet ezt leellenőrizni,hogy lóg -e a bele? Ha igen nem lehet köze a szellőző rendszer üzemeléséhez az tuti fix.
Telók? Ezt is ellenőrizni kéne valahogy.
Légkondi valamit bekavarhat és a motorból jön a hang,csak én gondolom rosszul,hogy a felfüggesztéssel van bajom?
Vagy csak simán kettőstömegű lendkerék lesz a bajom, viszont én MKIII-nál nem ilyen tünetekre emlékszem. Ezt is valahogy ki kéne küszöbölni.
Megőrülök  falbav falbav

A futómű nem kapcsolódik a szellőztetéshez. Szerintem valamelyik szellőzőlapát adta meg magát. Próbáld ki, hogy esetleg valamelyik poziban (lábra fújás, felső fújás, ablak, belső keringetés...) jobban vagy kevésbé kotyog.
Naplózva
Radvany
Vendég
« Új hozzászólás #9580 Dátum: 2012.05.09 szerda, 13:59:07 »

Gyari bluetooth van az autoban? Ha igen es az auto 2008> akkor egy bluetooth modul cserevel megoldhato a dolog. Ha van bluetooth de <2008 akkor kell forasztgatni is. Ja es letezik meg egy alternative, Dension Gateway 100/300. ( http://www.youtube.com/watch?v=1NVW3wZEJLI )

Üdv!

A "Brútusz" gyári. Mint ahogy azt SzJani egy oldallal ezelőtt megjegyezte a "BT-VC modulom" biztosan megvan, ugyanis úgy a brútusz, mint a hangvezérlésem gyárilag a kocsiban van (még kiegészítem: van AUX kimenetem is). A kocsi 2008 év végi (üzembe helyezve 2009 január).

Ezek alapján elképzelhető, hogy ténylegesen csak a DVD/NAVI... egységhez egy csatlakozócsere és valahol (programozás útján) az USB menüpont engedélyezése, hogy használni tudjam? Már azon gondolkodtam, hogy megállok a szervizben, megnézetem és mondjanak igent, vagy nemet.....

Megnéztem, hogy egy kompatibilitási lista szerint a Dension Gateway 300-as (GW33FD1 és FD2) az MKIV Mondeonál a 6000CD AUX kimenettel és a SONY egységgel kompatibilis. Nem tudom, ez mennyire érvényes a 7" kijelzős nagynavimra.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.09 szerda, 16:29:54 írta Radvany » Naplózva
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #9581 Dátum: 2012.05.09 szerda, 17:18:09 »

Üdv!

A "Brútusz" gyári. Mint ahogy azt SzJani egy oldallal ezelőtt megjegyezte a "BT-VC modulom" biztosan megvan, ugyanis úgy a brútusz, mint a hangvezérlésem gyárilag a kocsiban van (még kiegészítem: van AUX kimenetem is). A kocsi 2008 év végi (üzembe helyezve 2009 január).

Ezek alapján elképzelhető, hogy ténylegesen csak a DVD/NAVI... egységhez egy csatlakozócsere és valahol (programozás útján) az USB menüpont engedélyezése, hogy használni tudjam? Már azon gondolkodtam, hogy megállok a szervizben, megnézetem és mondjanak igent, vagy nemet.....

Megnéztem, hogy egy kompatibilitási lista szerint a Dension Gateway 300-as (GW33FD1 és FD2) az MKIV Mondeonál a 6000CD AUX kimenettel és a SONY egységgel kompatibilis. Nem tudom, ez mennyire érvényes a 7" kijelzős nagynavimra.

2 lehetoseged van:

1. Nem kell semmit programozni, kapcsolgatni, kabelt cserelni  stb. hanem egy USB-s Bluetooth modult kell szerezned 8M5T-19C112-(utana van meg ket betu, elso a nyelv (A-Angol,B-nemet stb.) a masodik meg verzio (pl az R mar tudja a bluetooth audio streamolast is es mini usb csati van a modulon)). Mivel nagy navid van tokmindegy milyen nyelvu mivel a navi adja a hangot. Egy ilyen hasznalt modul kb 100-150 euro). Neked most 8M5T-19C488 modulod van (lehet hogy van egy USB csatlakozo is rajta de hiaba nem lehet mit kezdeni vele. szerviz celokra van). Azt javaslom hogy szerezel egy ilyen gyari modult mivel a csereje is egyszerubb mint a densional szarakodni es lehet majd navigalni az mp3-ak kozott a nagy navin is meg a convers+ on is. Ja es igy tudod majd frissiteni is a bluetooth modult (iphone IOS5 kompatibilitas stb.) a regit meg nem tudod.

2. Amit a Densionon lattal igaz. A nagy navihoz nem jo. Visszont, nekem is nagy navim van es nekem csinaltak egy speci verziot a GW33FD1-bol ami tokeletesen mukodik. Nem tudom miert nem foglalkoztak utana vele es raktak bele a listaba.  Szoval tudok segiteni neked ilyen megoldasban is. Dension-nal nem irja ki a szam neveket a navin, csak a Convers+-on, visszont egyszere bele lehet dugni egy pen drivot meg egy ipod/iphonet.

Ha Budapesti vagy meg tudom mutatni neked hogyan mukodik mivel 2 rendszerem van az automba gyari is meg a dension is Smiley

« Utoljára szerkesztve: 2012.05.09 szerda, 20:12:00 írta ptodic » Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
Radvany
Vendég
« Új hozzászólás #9582 Dátum: 2012.05.11 péntek, 13:04:38 »

Üdv Ptodic!

Köszönöm szépen az értékes választ.

Az első lehetőség határozottan érdekel és persze a felajánlásodat sem utasítom vissza, miszerint Budapesten megnézhetem a Titaniumodat. Mindezek alapján remélem, hogy mihamarabb USB-n keresztül is halgathatom a zenét a Mondeomban (kapcsolatfelvétel privátban).

Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #9583 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 10:02:22 »

Sziasztok!

Vettem egy 4 fejes tolatóradart. Kombi Mondeo IV hátsó lökhárítóba szeretném beépíteni, (esetleg beépítettni).

Csinált már valaki ilyet? Bármilyen javaslatot szívesen veszek.

Köszönöm!

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #9584 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 11:19:14 »

Pár hónapja tettem be én mk4 kombiba. Ha gondolod tudok majd képeket küldeni róla. A radar kijelzőjét a tükör tetejére tettem fel, a kábel a tetőkárpitban megy előre, az áramot pedig a bal oldali tároló mögötti csatlakozóról kapja. Volt vele egy kis szenvedés, ám tökéletesen üzemel azóta is. Az pótkerék helyének közepén van egy gumidugó, az lett megfúrva, ott vittem be az érzékelők kábelét, majd utána sziloplasztal kinyomtam. Ha bármi kérdésed van, szívesen segítek.
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #9585 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 14:32:11 »

Sziasztok!

Vettem egy 4 fejes tolatóradart. Kombi Mondeo IV hátsó lökhárítóba szeretném beépíteni, (esetleg beépítettni).

Csinált már valaki ilyet? Bármilyen javaslatot szívesen veszek.

Köszönöm!



Van egy ismerősöm, Jánosmester, Törökszentmiklóson.
Már nem egy ilyet beszerelt.
Tud segíteni szóban, vagy ha elmész berakja neked.
Na nem neked, hanem a kocsidba!  Grin
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9586 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 18:20:22 »

Sziasztok!

Ma vettem egy 2008 - as Mondeo-t.Azt szeretném megtudni,hogy ha tolatókamerát szereltetek bele,akkor azt rá lehet-e kötni a gyári kijelzőre?Nagy érintőképernyős kijelző van benne.A másik kérdésem pedig,hogy lehet-e magyar nyelvet berakni a kocsiba? Belgiumból hoztuk be az autót és valahogy nem fekszik nekem az a nyelv. Előre is köszönöm a segítségeteket!!!

welcome. a  hangmodul kicserelesevel tudod a nyelvet valtoztatni. Azonban a gyari navira nem tudod (tudtommal) rakotni a kamerat. en az egesz hifit csereltem egy sokkal kodularisabbra es azz megy a tolato  cam is.

Udv
Naplózva
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #9587 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 21:18:05 »

welcome. a  hangmodul kicserelesevel tudod a nyelvet valtoztatni. Azonban a gyari navira nem tudod (tudtommal) rakotni a kamerat. en az egesz hifit csereltem egy sokkal kodularisabbra es azz megy a tolato  cam is.

Udv

Azért azt tegyük hozzá, hogy magyar nyelv nincs Fordhoz.
Naplózva
peking
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #9588 Dátum: 2012.05.15 kedd, 20:55:10 »

Sziasztok!

Az utóbbi pár napban pörgettem az MK4 fórumot és nem akadtam nyomára mindannak ami érdekelne, így autóvásárlás előtt állva szeretnék egy kis segítséget kérni.

A kiszemeltem benzines 2 littyós, 2007-es évjáratból, minimum Ghia felszereltséggel (de bármelyik konstrukcióra vonatkozóan szívesen veszem a válaszokat). A jelenlegi budgetem kb 3-3,5 milka erre, ebben a kategóriában már lehet találni olyat ami talán nem agyonhajtott.

- Vannak-e típushibái, ha igen mik (és esetlegesen mikor találkoztatok velük) pl lebegő motorháztető magasabb sebességnél

(Itt főként gondolok valami durvább problémára, mint például klímakompresszor hibája, motorikus probléma, futóművel bármi, gyorsan kopó tárcsák stb) ?

- Mik a benzines - és mik a dízel - szervízintervallumai ?
- Körül-belül mennyibe fájnak az egyes szervízlátogatások ?
- Miket cseréltek az egyes átvizsgálásokon?
- Milyen visszahívások voltak ?
- Bármilyen javaslat amit fontosnak tartotok megnézni, ellenőrizni?
- Hogy tudok alvázszám alapján a márkaszervízektől lekérni információkat az elvégzett javításokról a kötelező (ill nem kötelező) szervíz megjelenésekről?
- Ha valaki foglalkozott mostanában keresgéléssel mondjuk az ismertebb keresési oldalakon - esetleg meg is nézte/kipróbálta - valamint meg is osztaná amit tud róla, vagy lenne javaslandó eladó autója azt szintén megköszönném.

Tulajdonképpen amire szükségem van az egy megbízható autó, ami az elkövetkező 2-3 évet kibírná komolyabb javítási költségek nélkül (illetve ami a legfontosabb, hogy ne kelljen havonta szerelőnél állnom vele).

Előre is köszönettel,
Mark
Naplózva

Ford Mondeo MKIV Titanium-X 2.5T Duratec-ST (220PS) 2010
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9589 Dátum: 2012.05.15 kedd, 23:28:42 »

Sziasztok!

Az utóbbi pár napban pörgettem az MK4 fórumot és nem akadtam nyomára mindannak ami érdekelne, így autóvásárlás előtt állva szeretnék egy kis segítséget kérni.

A kiszemeltem benzines 2 littyós, 2007-es évjáratból, minimum Ghia felszereltséggel (de bármelyik konstrukcióra vonatkozóan szívesen veszem a válaszokat). A jelenlegi budgetem kb 3-3,5 milka erre, ebben a kategóriában már lehet találni olyat ami talán nem agyonhajtott.

- Vannak-e típushibái, ha igen mik (és esetlegesen mikor találkoztatok velük) pl lebegő motorháztető magasabb sebességnél

(Itt főként gondolok valami durvább problémára, mint például klímakompresszor hibája, motorikus probléma, futóművel bármi, gyorsan kopó tárcsák stb) ?

- Mik a benzines - és mik a dízel - szervízintervallumai ?
- Körül-belül mennyibe fájnak az egyes szervízlátogatások ?
- Miket cseréltek az egyes átvizsgálásokon?
- Milyen visszahívások voltak ?
- Bármilyen javaslat amit fontosnak tartotok megnézni, ellenőrizni?
- Hogy tudok alvázszám alapján a márkaszervízektől lekérni információkat az elvégzett javításokról a kötelező (ill nem kötelező) szervíz megjelenésekről?
- Ha valaki foglalkozott mostanában keresgéléssel mondjuk az ismertebb keresési oldalakon - esetleg meg is nézte/kipróbálta - valamint meg is osztaná amit tud róla, vagy lenne javaslandó eladó autója azt szintén megköszönném.

Tulajdonképpen amire szükségem van az egy megbízható autó, ami az elkövetkező 2-3 évet kibírná komolyabb javítási költségek nélkül (illetve ami a legfontosabb, hogy ne kelljen havonta szerelőnél állnom vele).

Előre is köszönettel,
Mark

Jó sok kérdésed van Smiley Smiley
Talán néhányszor már én is írtam, hogy ne km-t hanem állapotot vegyél. Figyelj, hogy ne legyen többszörösen szarrátört csillió km-es. Menj vele és menj átt bukkanón, rángasd meg a kormányt, nem szabad kopognia. A dieselnek van egy tartománya, ahol picit rángathat, de ez nem probléma.
Típushibát nem tudok, de vannak nálam műveltebbek a fórumon. Szerintem ők megosztják veled.
Minden finoman csukódjon és minden gombot nyomjál meg.
Naplózva
peking
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #9590 Dátum: 2012.05.16 szerda, 08:08:15 »

Jó sok kérdésed van Smiley Smiley
Talán néhányszor már én is írtam, hogy ne km-t hanem állapotot vegyél. Figyelj, hogy ne legyen többszörösen szarrátört csillió km-es. Menj vele és menj átt bukkanón, rángasd meg a kormányt, nem szabad kopognia. A dieselnek van egy tartománya, ahol picit rángathat, de ez nem probléma.
Típushibát nem tudok, de vannak nálam műveltebbek a fórumon. Szerintem ők megosztják veled.
Minden finoman csukódjon és minden gombot nyomjál meg.

És a a legtöbbjét még ki is hagytam.
Igen ezek olyan egyértelmű dolgok, de mivel nem vagyok szakember, így az állapotot venni megítélése nehezebb, ezért gyűjtök infókat Smiley
A jelenlegi (ódi) alatt sok mindent megtanultam hogy mi az ami tönkre mehet tekert autónál, ezért érdekel többek között hogy kinek milyen szervíz járatai voltak és milyen problémákkal. Megtaláltam közben az oldalon a userguide-ját is az MK4-nek, de szervízintervallumokat pl nem találtam meg benne... vagy csak átsiklottam felette, nekiugrok mégegyszer.

Köszönöm mindenképpen a válaszaid és várom a "műveltebbeket" hátha még több infot tudok összeszedni és remélhetőleg hamarosan sikerül bejutni a mondeos társadalomba.

üdv
M
Naplózva

Ford Mondeo MKIV Titanium-X 2.5T Duratec-ST (220PS) 2010
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9591 Dátum: 2012.05.16 szerda, 09:37:32 »

És a a legtöbbjét még ki is hagytam.
Igen ezek olyan egyértelmű dolgok, de mivel nem vagyok szakember, így az állapotot venni megítélése nehezebb, ezért gyűjtök infókat Smiley
A jelenlegi (ódi) alatt sok mindent megtanultam hogy mi az ami tönkre mehet tekert autónál, ezért érdekel többek között hogy kinek milyen szervíz járatai voltak és milyen problémákkal. Megtaláltam közben az oldalon a userguide-ját is az MK4-nek, de szervízintervallumokat pl nem találtam meg benne... vagy csak átsiklottam felette, nekiugrok mégegyszer.

Köszönöm mindenképpen a válaszaid és várom a "műveltebbeket" hátha még több infot tudok összeszedni és remélhetőleg hamarosan sikerül bejutni a mondeos társadalomba.

üdv
M
Nem én vagyok a műveltebb. smile  Állapotnál nagyon figyelj mert ezek rendkívül kopásálló anyagokból készültek, és amibe van 200-250  az simán tud 80-100 ezresnek kinézni és annyit is fog mutatni.
Benzinest nem ismerem annyira. Annyit tudok hozzászólni, a benzines menetteljesítménye jóval elmarad a dízeltől, cserébe kevesebb hibalehetőség és sokkal többet eszik.  Akkor érdemes csak ha keveset mész.  A 2.0 dízelek már nem olyanok mint a 3-asok, h hullik szét a porlasztó meg stb. Pözső motor van bennük, nagyon jók!  Vezérléscsere 180-nál van, olaj 20-nál ezeknél. A benzinesnél nemtom és azt se nem láncos e.
Ugyanazt tudom mondani mint mindig, h ne sajnáld a pénzt átvizsgálásra. Mindegy, h szervízben, vagy magaddal vitt szerelővel, de mindenképp! Megtérül többszörösen.  És lássál is ne csak nézzél wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #9592 Dátum: 2012.05.16 szerda, 09:44:34 »

És a a legtöbbjét még ki is hagytam.
Igen ezek olyan egyértelmű dolgok, de mivel nem vagyok szakember, így az állapotot venni megítélése nehezebb, ezért gyűjtök infókat Smiley
A jelenlegi (ódi) alatt sok mindent megtanultam hogy mi az ami tönkre mehet tekert autónál, ezért érdekel többek között hogy kinek milyen szervíz járatai voltak és milyen problémákkal. Megtaláltam közben az oldalon a userguide-ját is az MK4-nek, de szervízintervallumokat pl nem találtam meg benne... vagy csak átsiklottam felette, nekiugrok mégegyszer.

Köszönöm mindenképpen a válaszaid és várom a "műveltebbeket" hátha még több infot tudok összeszedni és remélhetőleg hamarosan sikerül bejutni a mondeos társadalomba.

üdv
M

Ha effektíve benzinest keresel (<évi20Ekm), akkor meg sem próbállak rábeszélni dízelre, pedig azok is jók (erősebbek, kevesebbet esznek).
Furcsa mert most már benzinesekből is jó a kínálat. A 2 lityis sztem pont jó, ha nem megy sokat az ember. 2.3-as mazdásmotorost már nem vennék, de ebben az árban találsz már 2.5T-t is, már ha szereted, hogy van alattad kraft. Az sem rossz ám, ha normálba hajtod, nem eszik sokkal többet, mint a 2l szívó.
Én inkább 5 ajtósat javaslok, ha nem kombi, mert sokkal jobban pakolható, iszonyat miket el nem tud ez is nyelni…
Ghia: ha esetleg nem tetszik, vagy még a fhos színű fabetéteset fognád ki, akkor tudd, hogy azokat a betéteket szépen le tudják dekorfóliázni olyanra amilyenre Te szeretnéd. Vagy válassz Titániumot, az is ua, mint Ghia.
Típushibák: vannak, de inkább hülyeségek. Mint pl, lebegő motorháztető (nekem pl csak nagy tempónál nagy oldalszélben isnálja de egyáltalán nem zavaróan), 5ajtósnál az esővíz becsorog pár mp-ig a csomagtartóba annak nyitásakor, esőben az oldalüvegeken pont a tükörnél van olyan turbulencia, ami miatt ott pörög a víz, hátsó oldaló kihúzható rolók néha nyikoghatnak, a lehajtható napellenzők felső fele vmiért mindig koszolódik felhajtott állapotban is; a hátsó fékek (betét) hamarabb kopik (nálam kb 60E-t bírnak, de én keveset fékezek) mert az ESP is, meg az ACC is hazt használja többet; Sony fejegység előlapja könnyen karcolódik, a navis változatokhoz nehéz sw upgrade-t szerezni, özönvízszerű esőnél a napfénytető hajszálnyi vizet beengedhet, tele tanknál az üa lötyög a tankban, első ülések nyiszoghatnak->kenés vagy perselycsere, vagy komplett alsórészcsere vagyonokért a megoldás, hátsó üléstámla nyiszog MK3 óta->szigszalag, sokat használt klímákat hamar tölteni kell, szivárgások lehetnek, volt egy idő, amikor lukacsossá válható szerkezetek jöttek ki a gyárból, tempomat néha kilép-> gombsorcsere, ajtók a nyitáskor néha végállásig csapódhatnak; ezeket általában többen is mondják.
Aztán nálam előjött: a vezetőülésem (memórás) 120km után fel-le irányba lógott 5 centit. A Sony fejegység-Convers+-BTVC triumvirátus 2 évig szhopatta Fordékat az eltűnő műszerfali menük témájában->gariben cserélődött a műszerfal(500E) + a Sony fejegységem (300E). 110Enél egy TPMS szenzorom széttört (15E). Olyan 7-12C dok között néha nyikognak műanyagok, de ha bemelegszik, akkor csend van. BH hangszóróm most kezdi megadni magát. 1x a hátsó futóművemben kongott vmi, rázópadra tették utána megszűnt > vszínű vmi kavics lehetett bent. Xenonom gyárilag nagyon lefelé világított, otthon állítottam. Gyárilag az összes kerekem csálén állt, padon érdemes rögtön állítani vásárlás után, mert enni kezdi a gumikat, fontos: csak az előírt guminyomással használd! Ha már összefoglalom, de ez csak nálam, dízelnél volt 110E-nél egy turbócsőrepedés(35E). Gyári szőnyegem kilukadt, mert mindig ott tartom a bal sarkam (a többiek szerint a tűsarkúm miatt… :-) ) A váltógombomra 120E-nél olyan 200-at mondanék, sajnos kopik vmiért pedig én aztán keveset használom.
Motorikusan nem nagyon van tapasztalat benzinesre, MK3-nál mondogatták, hogy a műanyag szívósor miatt lehetnek problémák (ott járj utána, hogy ez pontosan mi lehet).
Szerviz: dízelnél és sztem benzinnél is 1év/20Ekm, évente érdemes vinni a 12év átrozsdásodási gari miatt.
Átlag szerviz: általában 50E, okosban 28-30E (olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő).
Visszahívások: nem jellemzőek, én pl nem voltam, de az etis.ford.com on meg tudod nézni.
Javaslat: ha már vettél autót, akkor általában tudod miket kell megnézni, meg már a többiek is írták. Ajtók alját nézd, nehogy rohadjon (+ a standard dolgokat: csomagtér alja, nyúlványok, stb)
Szervizinfó: elvileg csak a tulajnak, vagy annak engedélyével adnak ki infót. Bármelyik szerviz csak a garis javításokat tudja megmondani, ha MO-i a kocsi. A kötelezőről csak az ad infót, ahová hordták.
Összességében jók az MK4-ek, nehezen kinyírhatónak tartom. Vigyázni kell, mert a jó állagmegőrzése miatt a csillió km-esek is simán eladhatóak 140Ek-t futottnak.
Ez már Can-bus rendszer, ahol a nagysebességű bus sz ok, de a kis sebességűn mindig vannak ilyen-olyan hibakódok, amiről senki nem tudja, hogy mi, az üzemeltetést nem befolyásolja.
Ha lehet xenonost vegyél, nagyon jól látni vele.
Vásárlás után alapszerviz+vezérlés csere + esetleg ami még kell.
Egy Ford szervizbe vidd el vétel előtt egy ötösért átnézik. te is nézz át minden cimkét (olajcsere, biztonságiöv, stb), évjáratok, stb.
Ha kell 2007 körüli árlista, katalógus, akkor dobj egy mailt.
Egyébként meg:
http://nepitelet.hu/autok/ford/mondeo_2007/#-1 van 3db 2.0benzines ítélet is.

Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9593 Dátum: 2012.05.16 szerda, 21:37:40 »

Hali,

Elolvastam a népitéletes első linket, 2.0 TDCI Mondiról a véleményt, hát nem kellett volna!
Kap a nyikhaj egy céges autót, szervízbe nem ő hordja majd,hanem a cég, erre a szervíztapasztalatra, ami még nem volt, ad 7et.
Fenntartási költségre ad 8at, úgy,hogy neki semmiben nem kerül.
Erre a végén arra a kérdésre, hogy megérte -e az árát benyom egy NEM-et, szánalom kapitány.
Egy fillérébe nem került  gun
Aki ez alapján akar Mondeot választani az nem jó úton jár.
Naplózva
peking
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #9594 Dátum: 2012.05.16 szerda, 22:35:06 »

Ha effektíve benzinest keresel (<évi20Ekm), akkor meg sem próbállak rábeszélni dízelre, pedig azok is jók (erősebbek, kevesebbet esznek).
Furcsa mert most már benzinesekből is jó a kínálat. A 2 lityis sztem pont jó, ha nem megy sokat az ember. 2.3-as mazdásmotorost már nem vennék, de ebben az árban találsz már 2.5T-t is, már ha szereted, hogy van alattad kraft. Az sem rossz ám, ha normálba hajtod, nem eszik sokkal többet, mint a 2l szívó.
Én inkább 5 ajtósat javaslok, ha nem kombi, mert sokkal jobban pakolható, iszonyat miket el nem tud ez is nyelni…
Ghia: ha esetleg nem tetszik, vagy még a fhos színű fabetéteset fognád ki, akkor tudd, hogy azokat a betéteket szépen le tudják dekorfóliázni olyanra amilyenre Te szeretnéd. Vagy válassz Titániumot, az is ua, mint Ghia.
Típushibák: vannak, de inkább hülyeségek. Mint pl, lebegő motorháztető (nekem pl csak nagy tempónál nagy oldalszélben isnálja de egyáltalán nem zavaróan), 5ajtósnál az esővíz becsorog pár mp-ig a csomagtartóba annak nyitásakor, esőben az oldalüvegeken pont a tükörnél van olyan turbulencia, ami miatt ott pörög a víz, hátsó oldaló kihúzható rolók néha nyikoghatnak, a lehajtható napellenzők felső fele vmiért mindig koszolódik felhajtott állapotban is; a hátsó fékek (betét) hamarabb kopik (nálam kb 60E-t bírnak, de én keveset fékezek) mert az ESP is, meg az ACC is hazt használja többet; Sony fejegység előlapja könnyen karcolódik, a navis változatokhoz nehéz sw upgrade-t szerezni, özönvízszerű esőnél a napfénytető hajszálnyi vizet beengedhet, tele tanknál az üa lötyög a tankban, első ülések nyiszoghatnak->kenés vagy perselycsere, vagy komplett alsórészcsere vagyonokért a megoldás, hátsó üléstámla nyiszog MK3 óta->szigszalag, sokat használt klímákat hamar tölteni kell, szivárgások lehetnek, volt egy idő, amikor lukacsossá válható szerkezetek jöttek ki a gyárból, tempomat néha kilép-> gombsorcsere, ajtók a nyitáskor néha végállásig csapódhatnak; ezeket általában többen is mondják.
Aztán nálam előjött: a vezetőülésem (memórás) 120km után fel-le irányba lógott 5 centit. A Sony fejegység-Convers+-BTVC triumvirátus 2 évig szhopatta Fordékat az eltűnő műszerfali menük témájában->gariben cserélődött a műszerfal(500E) + a Sony fejegységem (300E). 110Enél egy TPMS szenzorom széttört (15E). Olyan 7-12C dok között néha nyikognak műanyagok, de ha bemelegszik, akkor csend van. BH hangszóróm most kezdi megadni magát. 1x a hátsó futóművemben kongott vmi, rázópadra tették utána megszűnt > vszínű vmi kavics lehetett bent. Xenonom gyárilag nagyon lefelé világított, otthon állítottam. Gyárilag az összes kerekem csálén állt, padon érdemes rögtön állítani vásárlás után, mert enni kezdi a gumikat, fontos: csak az előírt guminyomással használd! Ha már összefoglalom, de ez csak nálam, dízelnél volt 110E-nél egy turbócsőrepedés(35E). Gyári szőnyegem kilukadt, mert mindig ott tartom a bal sarkam (a többiek szerint a tűsarkúm miatt… :-) ) A váltógombomra 120E-nél olyan 200-at mondanék, sajnos kopik vmiért pedig én aztán keveset használom.
Motorikusan nem nagyon van tapasztalat benzinesre, MK3-nál mondogatták, hogy a műanyag szívósor miatt lehetnek problémák (ott járj utána, hogy ez pontosan mi lehet).
Szerviz: dízelnél és sztem benzinnél is 1év/20Ekm, évente érdemes vinni a 12év átrozsdásodási gari miatt.
Átlag szerviz: általában 50E, okosban 28-30E (olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő).
Visszahívások: nem jellemzőek, én pl nem voltam, de az etis.ford.com on meg tudod nézni.
Javaslat: ha már vettél autót, akkor általában tudod miket kell megnézni, meg már a többiek is írták. Ajtók alját nézd, nehogy rohadjon (+ a standard dolgokat: csomagtér alja, nyúlványok, stb)
Szervizinfó: elvileg csak a tulajnak, vagy annak engedélyével adnak ki infót. Bármelyik szerviz csak a garis javításokat tudja megmondani, ha MO-i a kocsi. A kötelezőről csak az ad infót, ahová hordták.
Összességében jók az MK4-ek, nehezen kinyírhatónak tartom. Vigyázni kell, mert a jó állagmegőrzése miatt a csillió km-esek is simán eladhatóak 140Ek-t futottnak.
Ez már Can-bus rendszer, ahol a nagysebességű bus sz ok, de a kis sebességűn mindig vannak ilyen-olyan hibakódok, amiről senki nem tudja, hogy mi, az üzemeltetést nem befolyásolja.
Ha lehet xenonost vegyél, nagyon jól látni vele.
Vásárlás után alapszerviz+vezérlés csere + esetleg ami még kell.
Egy Ford szervizbe vidd el vétel előtt egy ötösért átnézik. te is nézz át minden cimkét (olajcsere, biztonságiöv, stb), évjáratok, stb.
Ha kell 2007 körüli árlista, katalógus, akkor dobj egy mailt.
Egyébként meg:
http://nepitelet.hu/autok/ford/mondeo_2007/#-1 van 3db 2.0benzines ítélet is.

Wink



Köszönöm hogy ennyi időt és fáradtságot rászántál, hogy a fentieket leírd. Nem számítottam rá, de megvallom pontosan ilyesmire van szükségem.
Rengeteg dolog jár a fejemben,  kalkulálok és rengeteg dolgot olvasok még mindig.
A fóliázás jó ötlet, mert valóban amit kinéztem az egyetlen olyan faberakás ami valóban ronda. De egy pár hónapot valószínű kibírható azzal is nem jelent problémát.

Bár csábító a 2.5T (a jelenlegi 2.5TDI után valószínű mesésebb lenne) de nekem megfelel a 146 ló, 220-szal félek mindenhol száguldozás lenne, meg amint említetted ha nem is nyomom... nade a turbót néha meg kell járatni... Valamint nem nagyon volt szimpatikus meghirdetett autó sem (pontosabban valószínűtlennek tartottam az ár-érték arányt) ami jó lett volna az viszont árban már nem fér bele.
Maradunk a benzinnél. egyszerű mint a faék (legalábbis a turbós, porlasztócsúcsos, adagolós hiba lehetőségessel szemben - nem a ford tdci-re gondolok hanem maga a td-s motorokra).

Ghia: keresgélek egy ideje, hogy pontosan mit tartalmaz a felszereltség, ha tudtok összehasonlító táblát vagy bármilyen oldalt azt örömmel venném.
Típushibák: ezek amiket leírtál messzemenők ahhoz képest amiket javíttattam típushiba miatt a négykarikán (ABS, klíma, lengőkarok, sorolhatnám...),
 ha ennyi probléma lesz vele akkor csak megmosolygom majd, a jó hogy ahol megtaláltam a mondeo visszahívásokat, ott 2004 és 2009 között nem volt egy modell sem.
Bár megmondom hogy amit néztem az 2007 év közepi, kis mértékben félek attól hogy azért ez az új széria első "pár" darabja ami hemzseghet későbbiekben már javított hibáktól, de megnyugtató hogy nem anyagi csőd bármelyiket megoldatni a szervízzel.
Ha 7-12°C között csak a belső műanyagok és nem a futómű teszi a nyikorgást akkor az is rendben. Xenon, bár ultimate dolog, de nekem nem szívügyem, csak ne legyen félszemű 2-3 havonta Smiley
A műanyag szívosoros dolgot már olvastam valahol, de kösz a tippet belefúrom még magamat.
Az átlag szervíz értéke elfogadható, nincs kimondottan hozzáfűznivalóm, én is 20000km-t láttam mindenhol, de majd rákérdezek valamelyik ford szervíznél.
Javaslat: igen ezt már komolyabban veszem mint a mostaninál.
A népítéletet és az autonavigatort is átbújtam már hegyiről tövire, megerősített az elképzelésemben.

Még egyszer köszönet a válaszokért, még lehet, hogy előkerül pár megválaszolatlan kérdés... Ha nem akkor is bízom benne hogy hamarosan beállok a sorba Smiley

 worship

üdv
M
Naplózva

Ford Mondeo MKIV Titanium-X 2.5T Duratec-ST (220PS) 2010
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #9595 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 09:08:03 »


Köszönöm hogy ennyi időt és fáradtságot rászántál, hogy a fentieket leírd. Nem számítottam rá, de megvallom pontosan ilyesmire van szükségem.
Rengeteg dolog jár a fejemben,  kalkulálok és rengeteg dolgot olvasok még mindig.
...


Azért vagy most nehéz helyzetben, mert mint Te is írod rengeteg dolog van a fejedben. Azt javaslom, hogy ne kapkodd el a döntésed.
Most őszinte leszek Hozzád (de csak a Te érdekedben), ígérem csak röviden halljakendezek: Nálad most az a „probléma” egy kicsit, hogy volt egy négykarikásod, amivel beszhoptad, vszínűleg rendesen, a fajlagos km költséged az egekben lehetett. Gondolom vmi 2004 körüli 2.5V6 TDI kombi lehetett (csak statisztikailag tippelem). Egy régebbi sor5 2.5TDI vel nem szívtál volna ennyit, de most már úgy is mindegy. S most fhosol a dízelektől. (eddig tartott a kapálás Wink )
Pedig sztem pont a Ford-nál, s pont az MK4-nél nem kell. Fordék nem csak a németeknek gyártanak autót, német utakra, olyan megfontolásból, hogy elég pár alkatrész esetén a minőségbiztosítási rendszert olyan szinten tartani, hogy 150Ekm-nél inkább vegyél egy újat megint.

Szóval a 2.0 benzin jó választásnak tűnhet, de ne ringasd magad abba, hogy ennek nem lehet bármi baja, de lehet (ha csak a motort nézzük az MK4 dízel annyira megbízható sztem, hogy ugyanannyi odafigyelés mellett, a benzinesnél ugyanannyi a vszínűsége egy hibának, mint a dízelnél). S a 2.0 benzinnel az lesz a baj, hogy a 2.5TDI ereje(nyomatéka) után ez igencsak harmatos lesz ebben a kasztniban Neked (sajnos ilyen szempontból downgradelsz  szomoru1), s egy pár hónap után lehet megbánnád, hogy nem egy dízelbe ültél megint… Sajna a dízelérzés után ez olyan lenne, mint ha eddig a tisztavizű medence után most egy medencényi kenőolajban úszkálnál. S ráadásul nem is fog Neked még kevesebbet enni sem, mert azért nyomogatni fogod neki annyira, hogy menjen úgy, mint az eddigi, így pedig mindig picit többet fogsz fogyasztani(ugyanez a baj az 1.6os Mondikkal is, hogy szegénynek nyomják, hogy menjen, s az is be tudja verni a 10et). Ha egy 1.6i-1.8i irányából jönnél, akkor kifejezetten erősnek tűnne majd, de így más az irány. Illetve még kevés futásteljesítménynél is ha a tankolás most több lesz 30-40-50%-kal, szívni fogod a fogad… Úgy meg főleg, hogy nem is megy az autó.
Ha már mindenáron benzin, a 2.5T egyébként sztem egy jó motor, nincs kihegyezve, kellően erős. S hidd el, hogy nem lenne mindenhol száguldozás, főleg miután egy 32E-ért telenyomott tankot elpacsálnál 500km alatt (meg lehet vele csinálni  eplus2). Ha utána normálisan is tudsz vele közlekedni, akkor egy 2.0-nál nem eszik sokkal többet. (Ha nekem lenne, még kapna egy stage1 chipet is: ~265LE  Wink )

Javaslom, hogy egy 2.0TDCi-t, meg egy 2.2TDCi-t mindenképpen próbálj ki a vétel előtt (a 2.2-est azért, mert úgy sztem jobban belemész egy 2.0 dízelbe is, de lehet, hogy ez is megtetszik s elkap a gépszíj; ha bp-i vagy, vagy feljössz, én egyszer el is vihetlek egy körre Wink az M1M7 kivezetőn mutatok 1-2 tér-idő kontinuum megszakítást  angel ). (Egyébként 3.5ért van, illetve ide tudsz alkudni több 2.2-est is, s ezek Bosch rendszerűek, amikkel még az MK3-nál sem voltak problémák! A 400Nm az meg 400Nm) Még a 2.0TDCi is érzésre erősebb lesz a 2.0 benzinhez képest, s azért a dízelekkel 6.5-7 liter környékén még városban is elmászkálsz. (szemben a benzinesek városi 10+ literjével).
MK3 2.0TDCi régebben problémás volt a befecskendezés szempontjából, MK4nél beszállítót váltottak, mert ugye egyébként is pözsó motor, nincs vele gáz. 2.2TDCi is most pözsó meg ez is Bosch rendszerrel van most, semmi baj vele. (az enyém most volt 120E-es szervizen, s a szaki megdicsérte a gyakorlatilag porszáraz turbómat, mondta, hogy nem is látott még ilyet, amin 120E-nél még olajpára sincs…) Dízelnél maga a motor nehezen tud sztem meghibásodni (normál használat mellett, s ha nem volán kutakon tankoljuk), ha vmi elszállhat az sztem a kettőstömegű (de ez is jelzi már előre, hogy baj lesz, szóval nem megáll az út szélén), de csere, s utána elmegy még sok km-t. (Többiek: mondjatok árat pls egy ilyen cserére.  help) Én a dízelekre normálisan egy olyan 500Ekm-t tippelek, hogy elmennek, hajtva-chippel-anyámtyúkjával is elmehetnek ezek 300E-t simán.
Kérdés, hogy mennyi km-t mész és hol.

Ha sokat autópályázol, oda 2.5T, 2.2TDCI-t javaslok, de 2.0TDCi is bőven jó, sőt még az 1.8as dízelek is. Ha van pénzed tankolni, 2.5T-t vegyél, egy chip+BOV+szolidsportauspuff trió bele, s lesz egy jó kis sleepered, amivel ha előzöl egyet, utána a környezetedben lévők nem állnak le majd emberkedni Wink, s az utasok is mindig tudják majd, hogy harmonizál-e a tetőkárpitod színe a szőnyegével...   hehe

Ghia: még1x mondom, dobj egy mailt nekem, s átküldök mindent (árlista, katalógus, stb) 2007-2008-ra vonatkozóan, 1 hétig olvasni fogod…

Típushibák, hibák: hát ja, ezek sztem ilyen kis hülyeségek én is együtt tudok velük élni. Amikor a turbócsövem szétment, akkor is még  130km-t elmentem simán a szervizig, igaz limp módban (like a 1.4SDi ). Ha lett volna nálam ducktape, simán javítottam volna az út szélén. Még azt sem lehet mondani, hogy olyan klasszikus hibák, mint felső holtpont jeladó jellemző lenne (ha ódidízelem lenne, ez is lenne szerszámmal a csomitartóban… Wink ).

2007, korai modellek: ja van 1-2 hülyeség. Pl korai 2.0TDCi-k üzemanyagszűrője a hátsó hídnál van: a szűrőcsere + főleg a légtelenítés, ha nem vagyunk advanced userek, akkor az egy fél napos szhopóálarc felvétel. (de pl a 2.2-esé mindig a motornál volt, cserébe ennek a szűrője csak házzal együtt cserélhető, s úgy nem 5-10E hanem kb 16-20E az anyag)

Nyikorgás: ja igen, ezek csak belső műanyagok, főleg a sebváltó környéke (több eltérő anyagú, s ezért eltérő hőtágulási tényezőjű burkolat-keret-stb van egymásba építve, azért, de láthatatlan helyeken történő szigszalagozással simán orvosolható). A műszerfal szerencsére nem nyikorog, az a halálom lenne (ja figyelj majd, ha olyan karórád van, ami rezgésre hajlamos, akkor az rezeghet (én már párszor majdnem beugrottam Smiley ) Jöhet ciripelés a csomagtartóból is, de az nálam pl a Fordos táskámnak a zipzárja volt  wave

Xenon: pont ezzel nem leszel félszemű, a halogének égnek ki 2-3 havonta, de előtétellenállással, egyebekkel az is orvosolható (casco-t viszont köss, mert egy xenonlámpa nem okosba félmisi->ha gáz van cascora tudod cserélni).

Eddig kihagytam: kerekek: nekem a 16os télin billeg az autó (a nyári után olyan, mint ha kismotorról átülnék lóra), de ez is szubjektív, mert ugye magához képest stabil, csak megszoktam, hogy a 18-as nyárival meg úgy megyek, mint a villamos.
(Többieknek: a mostani Falkenem tapadásban kb 90%-át tudja az előző 2xannyibakerülő Dunlopnak. Hangja viszont már akkor van, amikor még tapad vele a kocsi-> Tecso parkolóban simán tudok Hungaroring szabadedzés feelinget előidézni, meg tekinteteket vonzani. (csak akkor szoktam, ha helyet akarok csinálni a csomitartóban a vásárlandó cuccoknak  vigyor3))

Dobj emailt az anyagokért, próbálj ki most egy 2.0 benzint, utána keress meg, hogy vigyelek el az enyémmel egy körre. Asszem így lesz jó a sorrend (így talán lemondasz egyből a benzinről). Wink

(ja és ha A4 volt, akkor meg fogsz lepődni az ugyanabban a kategóriában lévő MK4 helykínálatán…)
M, mint ki?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9596 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 09:47:23 »

legalábbis a turbós, porlasztócsúcsos, adagolós hiba lehetőségessel szemben - nem a ford tdci-re gondolok hanem maga a td-s motorokra).

Szeretnék ez ügyben egy tévhitet eloszlatni, bár nálam jobban hozzáértők majd kiigazítanak. Jelenleg a dieselben lévő "porlasztócsúcs" nem nagyon különbözik a benzinesben injektorként hívott szerkezettől. A funkciója ugyan az. A különbség, hogy a dieselekben egy ütemben akár több befecskendezés lehet (bár ezt lassan a benzinesekben is vezetik be). A diesel befecskendező rendszert a Ford is valamelyik gyártótól vette (bosch....) attól függően melyiknek volt jobb ára. Tehát még az MK3-nál is találkozhatsz olyannal, hogy a faceliftesben más van mint az előtte lévőbe, pedig a motorhoz nem nyultak.
Az MK4-nél a peugeot HDI alap sok-sok pozitívumot hozott és ha jól tévedek, akkor erre a modelszériára a jobbik injektor rendszert sikerült beszerezniük (az volt megfelelő a HDI-re). Ennek fényében megszűnt sok-sok porlasztócsúcs (injektor) probléma.
Én még az alfámmal szívtam meg a dieselt, azóta csak cégesben volt dieselem és most ez az MK4. Eddig nem csalódtam benne.

Üdv
Csaba
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9597 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 11:28:26 »

Szeretnék ez ügyben egy tévhitet eloszlatni, bár nálam jobban hozzáértők majd kiigazítanak. Jelenleg a dieselben lévő "porlasztócsúcs" nem nagyon különbözik a benzinesben injektorként hívott szerkezettől. A funkciója ugyan az. A különbség, hogy a dieselekben egy ütemben akár több befecskendezés lehet (bár ezt lassan a benzinesekben is vezetik be). A diesel befecskendező rendszert a Ford is valamelyik gyártótól vette (bosch....) attól függően melyiknek volt jobb ára. Tehát még az MK3-nál is találkozhatsz olyannal, hogy a faceliftesben más van mint az előtte lévőbe, pedig a motorhoz nem nyultak.
Az MK4-nél a peugeot HDI alap sok-sok pozitívumot hozott és ha jól tévedek, akkor erre a modelszériára a jobbik injektor rendszert sikerült beszerezniük (az volt megfelelő a HDI-re). Ennek fényében megszűnt sok-sok porlasztócsúcs (injektor) probléma.
Én még az alfámmal szívtam meg a dieselt, azóta csak cégesben volt dieselem és most ez az MK4. Eddig nem csalódtam benne.

Én is hadd oszlassak el egy tévhitet. A sima benzines befecskendezőszelepe közelebbi rokonságban van a kerti slag prickolójával, mint a CR szeleppel.
3 jelentős különbség van. Az egyik az ár. A benzines még a tizede sincs egy dízel árának. A másik, a CR az égéstérbe sprickol, míg a benzines a beszívott levegőbe, és persze közel nincs olyan porlasztási képe, mint a dízelnek. És jön a harmadik, a legkomolyabb: a benzines 1-2-3 bárral sprickol, a dízel meg 1400-2000-rel. Hát ez elég nagy difi.
A benzinesben is van közvetlen befecskendezéses, az SCi, ott az égéstérbe megy az anyag, és pár 10 bár nyomással.
A benzinesnél is lehet több ütemű befecskendezés, csakhogy semmi értelme, mert csak a beszívásnál lehet sprickolni, később, miután zártak a szelepek, már nem. De nem is kell, mert a benzin nem ég, hanem robban, sokkal gyorsabban zajlik le a folyamat, és abba már utólag nem lehet beavatkozni.
Az SCi-nél más fícsör van, a réteges töltés (szegénykeverék, és csak a tetejére töltünk benzint).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9598 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 14:37:00 »

Látom 2007 év közepit néztél. Az enyém 2007 júli 31., szóval eléggé a közepe.
Felszereltségét tekintve Ghia - Executive, vagy csak simán X.
Ha bármi kérdésed felmerülne, kérdezz bátran. Akár priviben is.
Nekem még a libafos színű okádék középkonzolos van, de 1 munkanapba került és le lett fóliázva.

Lekopogom, semmi bajom az autóval, apró hülyeségeket kivéve, de ez belefér. 50 ezret tettem bele tavaly február óta, tulnyomórészt autópályán, de számomra a lassan két gyerekkel ideális választásnak bizonyult az MKIV kombi.
Szervíz igényét tekintve, a vásárlást követő minden kicserélés után idén év elején cseréltettem rajta résolajcső rendszert, (7ezer), de ez is az én hibám volt, nem róható fel az autónak, hogy behalt. Ezen kívül a 20 ezres szervíz intervallumot követem.


Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9599 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 14:44:08 »

Én is hadd oszlassak el egy tévhitet. A sima benzines befecskendezőszelepe közelebbi rokonságban van a kerti slag prickolójával, mint a CR szeleppel.
3 jelentős különbség van. Az egyik az ár. A benzines még a tizede sincs egy dízel árának. A másik, a CR az égéstérbe sprickol, míg a benzines a beszívott levegőbe, és persze közel nincs olyan porlasztási képe, mint a dízelnek. És jön a harmadik, a legkomolyabb: a benzines 1-2-3 bárral sprickol, a dízel meg 1400-2000-rel. Hát ez elég nagy difi.
A benzinesben is van közvetlen befecskendezéses, az SCi, ott az égéstérbe megy az anyag, és pár 10 bár nyomással.
A benzinesnél is lehet több ütemű befecskendezés, csakhogy semmi értelme, mert csak a beszívásnál lehet sprickolni, később, miután zártak a szelepek, már nem. De nem is kell, mert a benzin nem ég, hanem robban, sokkal gyorsabban zajlik le a folyamat, és abba már utólag nem lehet beavatkozni.
Az SCi-nél más fícsör van, a réteges töltés (szegénykeverék, és csak a tetejére töltünk benzint).

mondtam én, hogy lesznek nálam jobban értők ehez Smiley

 worship
Naplózva
Oldalak: 1 ... 185 186 187 188 189 190 191 [192] 193 194 195 196 197 198 199 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.11 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.