Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.08 hétfő, 22:01:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 358 359 360 361 362 363 364 [365] 366 367 368 369 370 371 372 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11328528 alkalommal)
0 Felhasználó és 26 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #18200 Dátum: 2013.11.15 péntek, 17:13:00 »

Elpusztul mindentől, ami azt eredményezi, hogy sokat világít. Minthogy azonban nálam nincs DRL és cca 20/80 a város/nem város arányom, szerintem nem jelentene különösebb gondot, viszont nem felejteném el felkapcsolni...

Azt mondjuk nem tudom, hogy a xenon hogyan tudna kisebb fényerőn üzemelni. Kisebb tápfesz? Az nem nyírja jobban?

Én is azt akartam DRL beszerelés után, hogy soha többet nem nyúlok a világítás kapcsolóhoz, hanem átállítom automatára, s ha kell akkor a xenon felkapcsol, a drl meg le.
Na, a 2. napon történt, hogy úgy indítottam, hogy már szürkület volt, így eleve felnyomta már gyújtásra axenont, amikor indítottam lekapcsolta, majd beindulás után vissza. Ekkor még csak kicsit morogtam.
Akkor morogtam jobban, amikor a 3. ilyen indulásnál a xenon szintezője nem szintezett be, hanem alsó állásban ragadt vmiért... Alig láttam pár méterre.
Azóta nem használom az automatát...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18201 Dátum: 2013.11.15 péntek, 17:32:32 »

Én is azt akartam DRL beszerelés után, hogy soha többet nem nyúlok a világítás kapcsolóhoz, hanem átállítom automatára, s ha kell akkor a xenon felkapcsol, a drl meg le.
Na, a 2. napon történt, hogy úgy indítottam, hogy már szürkület volt, így eleve felnyomta már gyújtásra axenont, amikor indítottam lekapcsolta, majd beindulás után vissza. Ekkor még csak kicsit morogtam.
Akkor morogtam jobban, amikor a 3. ilyen indulásnál a xenon szintezője nem szintezett be, hanem alsó állásban ragadt vmiért... Alig láttam pár méterre.
Azóta nem használom az automatát...

Én is így vagyok vele, ráadásul a garázsban felkapcsolja utána meg alig akarja lekapcsolni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #18202 Dátum: 2013.11.15 péntek, 17:53:39 »

Az remek, csak hogyan lehet belőle előcsalogatni?

Az enyém annyit tud, hogy ha bekapcsolom az automata fényszórót nappal, akkor nem történik semmi. Amikor besötétedik (vagy bemegyek egy alagútba) akkor meg felkapcsol fullra. Ennek így nem sok értelme van a mai KRESZ szabályok mellett.
Viszont ha a fent leírtak szerint működne, no kérem az már egy szolgáltatás lenne...

Rá kell kötni a bal oldali kis rekesznél található csatira onnan szgépen pedig be lehet állítani, hogy legyen bekapcsolva vagy sem. De sztem nem tud működni a xenon lámpa kisebb tápfesznél !
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18203 Dátum: 2013.11.15 péntek, 18:02:31 »

Rá kell kötni a bal oldali kis rekesznél található csatira onnan szgépen pedig be lehet állítani, hogy legyen bekapcsolva vagy sem. De sztem nem tud működni a xenon lámpa kisebb tápfesznél !

csak a gyújtáshoz kell neki a teljes tápfesz, utána lecsökkentheted. A trafó oldalon kevesebbet fog csökkeni a fesz, de többet az áram, így csökken az ív fényereje.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #18204 Dátum: 2013.11.15 péntek, 19:26:59 »

Valószínű csökkentett fényerőn menne a xenon drl-ként...  De ha nem, hát nem.  nyes

A ködlámpádat csak úgy tudom programozni, hogy ha felkapcsolod a refit akkor lekapcsoljon.
Nekem DRL-nek volt beállítva a xenon. Tényleg csökkentet fényerővel működött, de csak a korábban részletezett foncsor és lencsekoszosodás miatt. Smiley
Magyarul nincs fényerő szabályozás a xenonon.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #18205 Dátum: 2013.11.15 péntek, 19:38:10 »

Úgy emléxem, Te még nem foncsoroztattál ugye? Kíváncsi leszek sakos tapasztalataira gőzölés után...
Én azt mondtam pár napja (és majdnem meglincseltek érte, hogy miért fikázom én a xenont), hogy ha meg tudom vele közelíteni egy jól beállított halogén szintjét, akkor elégedett leszek. Ezt továbbra is fenntartom.
HA fog úgy világítani, mint az off Astra a tuningolatlan halogén lámpájával, akkor hátradőlök. Most NEM világít úgy, mint egy jó halogén. Nem mértem luxmérővel, mert nem az érdekel, hogy watt/négyzetmétert tol a lámpa, hanem az, hogy lehessen vele látni.
(Az meg, hogy színhőmérsékleténél fogva kiemeli az útburkolati jeleket, pont nem érdekel, mivel sok úton alig van ilyen.)
Nos, beszereltem az újrafoncsorozott lámpákat.
Képeket nem teszek fel, mert előtte nem készült, úgysincs mivel összehasonlítani.
A projektorok 3 ponton vastag szilikon alátéteken fekszenek. A csavarok meghúzásától függ a vetítés iránya, és persze nem lett egyforma a két oldal. Szóval ezzel még játszani kell. Ráadásul az egyik oldalt háromszor szedtem szét egy sötét csík miatt, mire rájöttem, hogy egy árnyékoló lapot rosszul raktak vissza. Még szerencs, hogy megvoltak a képek a kiszerelt projektorokról. Szóval mára elég volt, majd még játszom velük.

Ami a legfontosabb, a fényerő brutálisan javult. Most már nem kérdés, hogy sokkal erősebb, mint egy halogén izzó, és oldalra is jobban vetít. Messze magam előtt is jól kivehető a fénycsóva éles széle. Egy cseppet sincs az a "matt fény" érzésem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18206 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:09:16 »

Nos, beszereltem az újrafoncsorozott lámpákat.
Képeket nem teszek fel, mert előtte nem készült, úgysincs mivel összehasonlítani.
A projektorok 3 ponton vastag szilikon alátéteken fekszenek. A csavarok meghúzásától függ a vetítés iránya, és persze nem lett egyforma a két oldal. Szóval ezzel még játszani kell. Ráadásul az egyik oldalt háromszor szedtem szét egy sötét csík miatt, mire rájöttem, hogy egy árnyékoló lapot rosszul raktak vissza. Még szerencs, hogy megvoltak a képek a kiszerelt projektorokról. Szóval mára elég volt, majd még játszom velük.

Ami a legfontosabb, a fényerő brutálisan javult. Most már nem kérdés, hogy sokkal erősebb, mint egy halogén izzó, és oldalra is jobban vetít. Messze magam előtt is jól kivehető a fénycsóva éles széle. Egy cseppet sincs az a "matt fény" érzésem.
eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #18207 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:39:25 »

Nos, beszereltem az újrafoncsorozott lámpákat.
Képeket nem teszek fel, mert előtte nem készült, úgysincs mivel összehasonlítani.
A projektorok 3 ponton vastag szilikon alátéteken fekszenek. A csavarok meghúzásától függ a vetítés iránya, és persze nem lett egyforma a két oldal. Szóval ezzel még játszani kell. Ráadásul az egyik oldalt háromszor szedtem szét egy sötét csík miatt, mire rájöttem, hogy egy árnyékoló lapot rosszul raktak vissza. Még szerencs, hogy megvoltak a képek a kiszerelt projektorokról. Szóval mára elég volt, majd még játszom velük.

Ami a legfontosabb, a fényerő brutálisan javult. Most már nem kérdés, hogy sokkal erősebb, mint egy halogén izzó, és oldalra is jobban vetít. Messze magam előtt is jól kivehető a fénycsóva éles széle. Egy cseppet sincs az a "matt fény" érzésem.
Muszáj leszel kèpet csinálni róla! Csak miattam Cheesy
örülök h jobb lett!!!
A fèmgőzölèst hol csináltattad?
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #18208 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:55:23 »

Muszáj leszel kèpet csinálni róla! Csak miattam Cheesy
örülök h jobb lett!!!
A fèmgőzölèst hol csináltattad?
Képez majd csak akkor csinálok, ha egy szintbe világítanak a lámpák.
A felújítás itt történt: http://w3.enternet.hu/garancia2000/ Darabja 4500ft lett, és benne volt a lencse le-és visszaszerelés.
Ők is vitték valahova, szerintem ide: www.foncsorozas.hu (GT Reflect BT. Az oldal most valamiért nem megy, de egyébként működik)
Az utóbbi helyen 3000+Fa a foncsorozás, de szét kell szerelni hozzá a projektort, leszedni a lencsét és csak a reflektort odavinni, vagy postával elküldeni.
Egy új izzó árához képest szerintem egész baráti árak ezek.,
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #18209 Dátum: 2013.11.15 péntek, 22:28:36 »

Képez majd csak akkor csinálok, ha egy szintbe világítanak a lámpák.
A felújítás itt történt: http://w3.enternet.hu/garancia2000/ Darabja 4500ft lett, és benne volt a lencse le-és visszaszerelés.
Ők is vitték valahova, szerintem ide: www.foncsorozas.hu (GT Reflect BT. Az oldal most valamiért nem megy, de egyébként működik)
Az utóbbi helyen 3000+Fa a foncsorozás, de szét kell szerelni hozzá a projektort, leszedni a lencsét és csak a reflektort odavinni, vagy postával elküldeni.
Egy új izzó árához képest szerintem egész baráti árak ezek.,

Köszi az infót! ha megtudom oldani a projektor helyes szétszerelését akkor közvetlen én is oda fogom küldeni, ha nem akk meg hozzájuk viszem el.
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #18210 Dátum: 2013.11.16 szombat, 08:33:20 »

Nos, beszereltem az újrafoncsorozott lámpákat.
Képeket nem teszek fel, mert előtte nem készült, úgysincs mivel összehasonlítani.
A projektorok 3 ponton vastag szilikon alátéteken fekszenek. A csavarok meghúzásától függ a vetítés iránya, és persze nem lett egyforma a két oldal. Szóval ezzel még játszani kell. Ráadásul az egyik oldalt háromszor szedtem szét egy sötét csík miatt, mire rájöttem, hogy egy árnyékoló lapot rosszul raktak vissza. Még szerencs, hogy megvoltak a képek a kiszerelt projektorokról. Szóval mára elég volt, majd még játszom velük.

Ami a legfontosabb, a fényerő brutálisan javult. Most már nem kérdés, hogy sokkal erősebb, mint egy halogén izzó, és oldalra is jobban vetít. Messze magam előtt is jól kivehető a fénycsóva éles széle. Egy cseppet sincs az a "matt fény" érzésem.

Ez a fényerő növekedés remek hír! Így számomra is van esély, hogy egyszer világítós lámpám lesz, annak ellenére, hogy xenonom van! :-)
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18211 Dátum: 2013.11.16 szombat, 10:00:46 »

Én is megcsináltam a deréktámasz törött rugó javítását házilag.
mbdeb klubtárs útmutatása alapján. Bár nem tudom, hogyan kell a faq-hoz írni/javítani, én 1 kicsit másként csináltam.
1. nem szedtem ki az ülést.
2. az első két lépés nálam is a a kárpit alsó műanyag részének szétpattintása és a rögzítő kötelek kiakasztása volt.
3. amikor próbáltam felfelé húzni a kárpitot, volt 1 kis bibi, amiről nem szólt a fáma: mégpedig az, hogy a derétámasz állító gombot nem bírtam leszedni, így annyira nem bírtam a kárpitot felhúzni, mint ahogy a képekek látszik.
4. a jobb oldali részen amennyire engedte a kárpit felhúztam.
5. mint a nőgyógyászok, kiagasztottam a két törött rugófelet.
6. én bowden helyett 3,18MM saválló csövet használtam.
7. az egyik végére hajlítottam egy kampot, a másik végét kb. 10cm-el hosszabbra hagytam.
8. a kampot beakasztottam, a hosszabb végét befűztem a helyére, majd visszahajlítottam lefelé a keret mellé.
Ezután a helyreállítás a leírtak szerint.
Még1x köszi mbdeb.  

Ha esetleg vkinek ilyen problémája van és nem mer egyedül belefogni, szívesen segítek neki.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 szombat, 10:08:00 írta blau4kombi » Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18212 Dátum: 2013.11.16 szombat, 10:03:55 »

A fentiekkel még nincs vége a vezetőülés karbantartásának.
Kb. 2cm-et lötyög/billeng az ülés. Írtátok, hogy vmilyen görgőt kell cserélni.
Erről tudna küldeni vki (talán Lacika) bővebben íránymutatást?
Esetleg annak a görgőnek a méretét, amit gyártani kell? Cserébe csináltatok vagy 20-at, hogy legyen másnak is...
Előre is köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 szombat, 10:09:21 írta blau4kombi » Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18213 Dátum: 2013.11.16 szombat, 11:09:09 »

A fentiekkel még nincs vége a vezetőülés karbantartásának.
Kb. 2cm-et lötyög/billeng az ülés. Írtátok, hogy vmilyen görgőt kell cserélni.
Erről tudna küldeni vki (talán Lacika) bővebben íránymutatást?
Esetleg annak a görgőnek a méretét, amit gyártani kell? Cserébe csináltatok vagy 20-at, hogy legyen másnak is...
Előre is köszi.

Szia

Nem a gorgovel lesz a gond. Az emelo szerkezet osszesen negz darab vallas csavarral van rogzitve, hogy mozogni tudjon, emeljen es tartson. A hatso balos szokott kikopni. A gond, hogy ilyen csavart nem kapsz kulon. Szoval kell venni nagyobbat es esztergalni meg menetet vagni.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18214 Dátum: 2013.11.16 szombat, 11:17:35 »

Szia

Nem a gorgovel lesz a gond. Az emelo szerkezet osszesen negz darab vallas csavarral van rogzitve, hogy mozogni tudjon, emeljen es tartson. A hatso balos szokott kikopni. A gond, hogy ilyen csavart nem kapsz kulon. Szoval kell venni nagyobbat es esztergalni meg menetet vagni.

Köszi, méretek?
Ha már csináltatok ilyet, akkor többet.
Q2: hogyan kell cserélni?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18215 Dátum: 2013.11.16 szombat, 17:46:34 »

Köszi, méretek?
Ha már csináltatok ilyet, akkor többet.
Q2: hogyan kell cserélni?
ha még megvannak a csavarok akkor holnap megmondom. ülést ki kell szedni, és asszem 45-ös torx kell hozzá. meg az ülésről le kell venni az oldalsó műanyagot. de ez nem biztos mert smaxon csináltam.  a lényeg h gyárilag van minden csavarnál persely is, az elkopik és azért lötyög a zülés. a 4 csavar fogja az ülést az alsó kerethez. tomeed és Sakos is csinálta miután rájöttem h ettől van az üléslötyögés. én nagyobb vállú csavarokat csináltam, és hozzá igazítottam a lyukat. tomeed leszedett a csavarokból, és csinált perselyeket.

ez az a probléma amit a szagszervíz úgy akart megoldani, h rendelni komplett alsó keretet, asszem 100.000-é...  mert ők lusták voltak megnézni. és gondolom az a kb 20 ezer forint se kell nekik arra az 1-2 órára mialatt megcsinálják, mer olyan jól megy nekik  levele
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18216 Dátum: 2013.11.16 szombat, 23:38:48 »

ha még megvannak a csavarok akkor holnap megmondom. ülést ki kell szedni, és asszem 45-ös torx kell hozzá. meg az ülésről le kell venni az oldalsó műanyagot. de ez nem biztos mert smaxon csináltam.  a lényeg h gyárilag van minden csavarnál persely is, az elkopik és azért lötyög a zülés. a 4 csavar fogja az ülést az alsó kerethez. tomeed és Sakos is csinálta miután rájöttem h ettől van az üléslötyögés. én nagyobb vállú csavarokat csináltam, és hozzá igazítottam a lyukat. tomeed leszedett a csavarokból, és csinált perselyeket.

ez az a probléma amit a szagszervíz úgy akart megoldani, h rendelni komplett alsó keretet, asszem 100.000-é...  mert ők lusták voltak megnézni. és gondolom az a kb 20 ezer forint se kell nekik arra az 1-2 órára mialatt megcsinálják, mer olyan jól megy nekik  levele

Szerintem az üléshez 50-es torx kell, de nem vagyok biztos. Kinn van a garázsban a másik ülés, holnap megnézem neked, de emlékeim szerint a menet maga M10-es, a lik peddig ennek a vállas megfelelője, kb 11mm-es. Én első esetben csak magasra emeltem az ülést, kihajtottam levettem a méretet és csináltam egyet egy másik csavarból.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18217 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 08:51:54 »

Szerintem az üléshez 50-es torx kell, de nem vagyok biztos. Kinn van a garázsban a másik ülés, holnap megnézem neked, de emlékeim szerint a menet maga M10-es, a lik peddig ennek a vállas megfelelője, kb 11mm-es. Én első esetben csak magasra emeltem az ülést, kihajtottam levettem a méretet és csináltam egyet egy másik csavarból.
nem nekem kell.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #18218 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:50:40 »

Én is megcsináltam a projektortisztítást és az a tapasztalatom, hogy rengeteget jelent. Sokkal erősebb a lámpa fénye, mint eddig bármikor. A foncsoron nem láttam szennyeződést és sérülést/égést sem. Gyönyörűen csillogott, ezért inkább nem nyúltam hozzá, nehogy megsérüljön.
A projektorlencse hihetetlenül poros volt. Teljesen opálosnak látszott, most viszont ragyogóan tiszta. Visszaszerelve és bármilyen szögből rátekintve is egyértelmű, hogy teljesen átlátszó, kicsit sem opálos. Aki tehát kívülről opálosnak látja, annak érdemes megtakarítania, mert komoly fényerő növekedést lehet vele elérni!
A lámpám így már egészen jó. Még a beállítosokon kell egy kicsit tornázni ( a projektor ki/beszerelés miatt elmozdult korábbi helyzetéből, ami eleve nem volt tökéletes) de ilyen fényerő mellett már van is értelme az állítgatásnak.

Egyébként eléggé meg lehet szívni a szereléssel. Én a jobb oldalit ki/beszerelés, tisztítással együtt abszolváltam cca 15-20 perc alatt. Úgy csináltam, hogy a lámpatestet teljesen kiszereltem (2 db torx tartja, de a helyéről kibújtatni kicsit trükkös, igényel némi erőszakot). Széthúztam a csatlakozót és kulturált módon, puha ronggyal megágyazva neki a satupadon szépen kiszedtem belőle a projektort és megpucoltam.  Gondoltam, hogy a bal oldali is ilyesmi lesz, ám nagyobbat nem is tévedhettem volna.
A balos kiszedése sem volt nehezebb, azonban a csatlakozót, másfél órás kitartó próbálkozás és nem kevésbé intenzív anyázás ellenére sem tudtam szétszedni. (Közben a másik lámpát ismét kiszereltem és azt a csatlakozót ismét szét tudtam húzni és össze tudtam dugni, számtalanszor.)
Miután kidühöngtem magam és az ujjaimon már nemigen volt bőr, feladtam. conf
Elhatároztam, hogy nem b.. ki velem!  mf3 Ott a lökhárítón műtöttem ki a projektort. A fényterelő lemez mozgatójának csatlakozója sokkal könnyebben szétjött, így a kiszerelt projektorral a kezemben, boldog mosollyal az arcomon és lumbágós érzéssel a derekamban, végre le tudtam ülni az asztalhoz és alaposan megtakarítottam a bal oldali projektort is. A visszaszerelés könnyebben ment, mint vártam, annak ellenére, hogy a lámpát az elpusztíthatatlan csatlakozóval egyé lényegült spagóca röghöz kötötte, mint a magyar jobbágyságot az 1514-es országgyűlés, így miatt nem tudtam ideális helyzetbe kerülni a szereléshez. (Mondjuk a mágneses szerszámok sokat segítettek!).

Összességében mintegy két és fél óra alatt megvolt minden, de ha a másfél óra nettó szhopást nem számoljuk, ami a csatlakozó széthúzásnak meddő próbálkozására ment el, akkor cca 1 óra alatt elvégezhető műveletről beszélünk, szerszám elpakolással és a munkaterület teljes rehabilitációjával együtt. taps
(Persze az, hogy egy kiégett izzót az árokparton sity-suty kicserélünk, az már ennél az autónál sem jön szóba, mint ahogy szerintem a manapság gyártottak közül talán már egyiknél sem. Nem is beszélve arról, hogy pót xenon fénycsövet sem hurcol magával szerintem senki arra az esetre, ha kiégne...  nyes No de kérem, ez a modernitás ára. vigyor5)
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #18219 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 19:12:44 »

Én is megcsináltam a projektortisztítást és az a tapasztalatom, hogy rengeteget jelent. Sokkal erősebb a lámpa fénye, mint eddig bármikor. A foncsoron nem láttam szennyeződést és sérülést/égést sem. Gyönyörűen csillogott, ezért inkább nem nyúltam hozzá, nehogy megsérüljön.
A projektorlencse hihetetlenül poros volt. Teljesen opálosnak látszott, most viszont ragyogóan tiszta. Visszaszerelve és bármilyen szögből rátekintve is egyértelmű, hogy teljesen átlátszó, kicsit sem opálos. Aki tehát kívülről opálosnak látja, annak érdemes megtakarítania, mert komoly fényerő növekedést lehet vele elérni!
A lámpám így már egészen jó. Még a beállítosokon kell egy kicsit tornázni ( a projektor ki/beszerelés miatt elmozdult korábbi helyzetéből, ami eleve nem volt tökéletes) de ilyen fényerő mellett már van is értelme az állítgatásnak.

Egyébként eléggé meg lehet szívni a szereléssel. Én a jobb oldalit ki/beszerelés, tisztítással együtt abszolváltam cca 15-20 perc alatt. Úgy csináltam, hogy a lámpatestet teljesen kiszereltem (2 db torx tartja, de a helyéről kibújtatni kicsit trükkös, igényel némi erőszakot). Széthúztam a csatlakozót és kulturált módon, puha ronggyal megágyazva neki a satupadon szépen kiszedtem belőle a projektort és megpucoltam.  Gondoltam, hogy a bal oldali is ilyesmi lesz, ám nagyobbat nem is tévedhettem volna.
A balos kiszedése sem volt nehezebb, azonban a csatlakozót, másfél órás kitartó próbálkozás és nem kevésbé intenzív anyázás ellenére sem tudtam szétszedni. (Közben a másik lámpát ismét kiszereltem és azt a csatlakozót ismét szét tudtam húzni és össze tudtam dugni, számtalanszor.)
Miután kidühöngtem magam és az ujjaimon már nemigen volt bőr, feladtam. conf
Elhatároztam, hogy nem b.. ki velem!  mf3 Ott a lökhárítón műtöttem ki a projektort. A fényterelő lemez mozgatójának csatlakozója sokkal könnyebben szétjött, így a kiszerelt projektorral a kezemben, boldog mosollyal az arcomon és lumbágós érzéssel a derekamban, végre le tudtam ülni az asztalhoz és alaposan megtakarítottam a bal oldali projektort is. A visszaszerelés könnyebben ment, mint vártam, annak ellenére, hogy a lámpát az elpusztíthatatlan csatlakozóval egyé lényegült spagóca röghöz kötötte, mint a magyar jobbágyságot az 1514-es országgyűlés, így miatt nem tudtam ideális helyzetbe kerülni a szereléshez. (Mondjuk a mágneses szerszámok sokat segítettek!).

Összességében mintegy két és fél óra alatt megvolt minden, de ha a másfél óra nettó szhopást nem számoljuk, ami a csatlakozó széthúzásnak meddő próbálkozására ment el, akkor cca 1 óra alatt elvégezhető műveletről beszélünk, szerszám elpakolással és a munkaterület teljes rehabilitációjával együtt. taps
(Persze az, hogy egy kiégett izzót az árokparton sity-suty kicserélünk, az már ennél az autónál sem jön szóba, mint ahogy szerintem a manapság gyártottak közül talán már egyiknél sem. Nem is beszélve arról, hogy pót xenon fénycsövet sem hurcol magával szerintem senki arra az esetre, ha kiégne...  nyes No de kérem, ez a modernitás ára. vigyor5)

Gratulálok ! ÉS örülök neki, hogy sikerült persze szopással Cheesy Cheesy ,de erősebb lett sokkal és ez a lényeg. És nekem is mostmár tök átlászó, holott mikor megvettem akkor azt gondoltam ez ilyen tejüveg szerűség ! Cheesy
Ha nem túl nagy kérés a végeredményről képet csinálj már kérlek.
Amúgy nekem is a baloldali csatlakozó szopatott de addig basztattam, hogy eltörtem a kis pöcköt minek segítségével ki tudjuk húzni a csokit a lámpából. Hurrá. Így is kijön de trükközni kell vele.
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #18220 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 19:13:59 »

azonban a csatlakozót, másfél órás kitartó próbálkozás és nem kevésbé intenzív anyázás ellenére sem tudtam szétszedni.
Először is gratula a művelethez. Gondolom te sem csináltál előtte/utána fényképet, ahogy én sem Smiley

A csatlakozó tervezőjének felmenőit én is sorban a számra vettem jópárszor. Végül sikerült is eltörni a kis lenyomhatatlan fülecskéjét, de szétszedtem. Most ragasztottam rá új füleket, így valamivel könnyebb a nyitás. A trükkje az, hogy a fület billenteni kell, nem nyomni, illetve a megfelelő billentés előtt nem szabad húzni a csatit, mert beakad a fül. Persze elmondani könnyű.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #18221 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 19:16:17 »

Először is gratula a művelethez. Gondolom te sem csináltál előtte/utána fényképet, ahogy én sem Smiley

A csatlakozó tervezőjének felmenőit én is sorban a számra vettem jópárszor. Végül sikerült is eltörni a kis lenyomhatatlan fülecskéjét, de szétszedtem. Most ragasztottam rá új füleket, így valamivel könnyebb a nyitás. A trükkje az, hogy a fület billenteni kell, nem nyomni, illetve a megfelelő billentés előtt nem szabad húzni a csatit, mert beakad a fül. Persze elmondani könnyű.

Ragasztottál rá plusz fület? Miből? Mert ugye eltörtem én is. Am azt gondoltam, hogy csak nekem lehet ilyen nagy szerencsém ! Cheesy
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18222 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:04:26 »

A lámpacsatit úgy tudjátok leszedni könnyen, h először rányomjátok, aztán a fület billenteni hátra, és lehúzni. így sosincs szívás.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18223 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:08:04 »

Nem is beszélve arról, hogy pót xenon fénycsövet sem hurcol magával szerintem senki arra az esetre, ha kiégne...  nyes No de kérem, ez a modernitás ára. vigyor5)
nálam van tartalék  vigyor3   minden egyszemű kocsi tulajának azt szoktam kívánni, h jól büntessék meg amiért lusta kicseréltetni az égőjét.  Aztán rájöttem h én is fizethetnék jó sokat, és bedobtam hátra 1 régebbi csövet.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #18224 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:44:23 »

Ragasztottál rá plusz fület? Miből? Mert ugye eltörtem én is. Am azt gondoltam, hogy csak nekem lehet ilyen nagy szerencsém ! Cheesy

Ezt nekem is sikerült letörnöm, úgyhogy én is kíváncsi lennék!
Mondjuk azt nem értem, hogy a másik oldalon többször is simán szét tudtam szedni, minden gond nélkül, az általatok is leírt billentős módszerrel. A bal oldalon meg bármilyen tornamutatványt végeztem, csak nem mozdult meg.
Mind1. Az biztos, hogy ha egyszer ki kell venni a balos lámpát, akkor szervizbe viszem, majd ott a szakik kezdenek vele valamit.
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #18225 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:57:46 »

Először is gratula a művelethez. Gondolom te sem csináltál előtte/utána fényképet, ahogy én sem Smiley

A csatlakozó tervezőjének felmenőit én is sorban a számra vettem jópárszor. Végül sikerült is eltörni a kis lenyomhatatlan fülecskéjét, de szétszedtem. Most ragasztottam rá új füleket, így valamivel könnyebb a nyitás. A trükkje az, hogy a fület billenteni kell, nem nyomni, illetve a megfelelő billentés előtt nem szabad húzni a csatit, mert beakad a fül. Persze elmondani könnyű.

Nem csináltam előtte/utána képet, mert szerintem nem is igen lehet. A szifonnal próbáltam képet csinálni a fénykévéről, illetve a megvilágított területről még tisztítás előtt, de ahányszor ismételtem, annyiszor volt más az eredmény. Szerintem nem azonos záridővel készíti a képeket. Ezért aztán a különbözőséget inkább csak élőben lehet megtapasztalni, de úgy nagyon.

Hát a csatlakozó tervező számára igen változatos módszereket, helyszíneket, alkalmakat és öltözeteket ötlöttem ki és ajánlgattam nőnemű rokonai részére történő intim örömszerzéshez (térdzokniban a tükör előtt a ravatalon stb. stb.)
Én húztam, vontam, toltam, billentettem, anyáztam, de sehogy se ment. A másik meg simán ment. Pedig amikor összedugtam, akkor kattant szépen. Utána nem lehetett széthúzni simán, csak pöcökbillentéssel. Lehet, hogy itt vmi szennyeződés, vagy mifene akadályozta a dolgot. Egyébként más is próbálkozhatott már előttem, mert elég viseltes volt a balos csatlakozó...
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #18226 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 21:06:33 »

nálam van tartalék  vigyor3   minden egyszemű kocsi tulajának azt szoktam kívánni, h jól büntessék meg amiért lusta kicseréltetni az égőjét.  Aztán rájöttem h én is fizethetnék jó sokat, és bedobtam hátra 1 régebbi csövet.
És a torx készletet is viszed magaddal? Tutti, hogy az árokparton nem állnék neki szopni a lámpa kibányászással, szétbuherálással stb. Inkább irány az első szerviz.
Én is gondolkodtam ezen, de úgy döntöttem, hogy mivel a xenon jelzi, amikor öregszik, (lilás színűvé válik és halovánnyá) hát én bizony párban ki fogom cserélni a csöveket. Addig meg bízom benne, hogy nem száll el meglepetésszerűen.

Ma már szabály szerint sem várják el tőled, hogy izzót cserélj, mert ezek a modern gépek már nem erre vannak kitalálva.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18227 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 21:50:50 »

....
Hát a csatlakozó tervező számára igen változatos módszereket, helyszíneket, alkalmakat és öltözeteket ötlöttem ki és ajánlgattam nőnemű rokonai részére történő intim örömszerzéshez (térdzokniban a tükör előtt a ravatalon stb. stb.)
...
Cheesy
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #18228 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 22:07:51 »

Ragasztottál rá plusz fület? Miből? Mert ugye eltörtem én is. Am azt gondoltam, hogy csak nekem lehet ilyen nagy szerencsém ! Cheesy
Miután én csavarhúzóval feszegettem, szépen letört minden. Egy sima műanyag felület maradt, amire epoxyval ragasztottam egy hajlított műanyag darabot.
Elmagyarázni nem fogom, de a széthúzott csatinál a vak is látja, hogy a fülnek merre is kell mozognia.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #18229 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 22:10:24 »

A lámpacsatit úgy tudjátok leszedni könnyen, h először rányomjátok, aztán a fület billenteni hátra, és lehúzni. így sosincs szívás.
Így van. Ezt próbáltam én is leírni korábban.
1. Csati rányom,
2. Pöcök billent
3. Csati lehúz.

Pedig amikor összedugtam, akkor kattant szépen. Utána nem lehetett széthúzni simán, csak pöcökbillentéssel.
Így van. A pöcök a retesz. Azt el kell billenteni, különben nem lehet lehúzni a csatlakozót.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #18230 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 11:54:24 »

Miután én csavarhúzóval feszegettem, szépen letört minden. Egy sima műanyag felület maradt, amire epoxyval ragasztottam egy hajlított műanyag darabot.
Elmagyarázni nem fogom, de a széthúzott csatinál a vak is látja, hogy a fülnek merre is kell mozognia.
Okés! Köszi ! Igen onnan már egyértelmű, hogyan kell mozognia!
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #18231 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 16:26:48 »

Okés! Köszi ! Igen onnan már egyértelmű, hogyan kell mozognia!

Igen, mivel a másik így is működött, nekem is egyértelmű volt, csak valamiért a balos akkor se jött szét. Persze a végére a kínlódásnak nekem is letört a füllentyű, de eszembe se jutott, hogy rá is ragaszthatnék valamit, pedig kézenfekvő és jó ötlet!
Inkább ott a lökhárítón műtöttem ki belőle a projektort. (Azóta is érzi a derekam a kínlódást.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18232 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 20:49:22 »

Szerintem az üléshez 50-es torx kell, de nem vagyok biztos. Kinn van a garázsban a másik ülés, holnap megnézem neked, de emlékeim szerint a menet maga M10-es, a lik peddig ennek a vállas megfelelője, kb 11mm-es. Én első esetben csak magasra emeltem az ülést, kihajtottam levettem a méretet és csináltam egyet egy másik csavarból.
Akkor mérsz nekem 1 csavart?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18233 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 20:51:51 »

Akkor mérsz nekem 1 csavart?


ja, azt hittem nem kell. Persze, mérek
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18234 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 20:59:27 »

ja, azt hittem nem kell. Persze, mérek

 eplus2

De ne gyere itt huszoncentikkel... vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18235 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 21:03:53 »

eplus2

De ne gyere itt huszoncentikkel... vigyor3
Huh?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18236 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 21:10:50 »

eplus2

De ne gyere itt huszoncentikkel... vigyor3

az majd méterben lesz

a csavaré. a menet: 8mm
a váll: 14mm

Amit esztergáltam annó az 15mm-es vállal volt

kép:
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18237 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 21:21:19 »

kép:

Hehe... ilyen dobozom nekem is van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18238 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 21:27:15 »

@kottacs: egy skiccet be tudnál szkennelni, amit egy esztergályosnak is oda tudok adni?
Hoszz, vállak, átmérő, bekottázva?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18239 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 21:31:23 »

@kottacs: egy skiccet be tudnál szkennelni, amit egy esztergályosnak is oda tudok adni?
Hoszz, vállak, átmérő, bekottázva?

Bem csak ne ma kérd. Szerdán megcsinálom. Holnap hosszú napom van.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18240 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 21:34:35 »

Bem csak ne ma kérd. Szerdán megcsinálom. Holnap hosszú napom van.
Előre is  worship
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18241 Dátum: 2013.11.19 kedd, 12:46:56 »

Az biztos, hogy ha egyszer ki kell venni a balos lámpát, akkor szervizbe viszem, majd ott a szakik kezdenek vele valamit.
Persze, letorik ok is  vigyor3
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18242 Dátum: 2013.11.19 kedd, 12:51:20 »

És a torx készletet is viszed magaddal? Tutti, hogy az árokparton nem állnék neki szopni a lámpa kibányászással, szétbuherálással stb. Inkább irány az első szerviz.
Én is gondolkodtam ezen, de úgy döntöttem, hogy mivel a xenon jelzi, amikor öregszik, (lilás színűvé válik és halovánnyá) hát én bizony párban ki fogom cserélni a csöveket. Addig meg bízom benne, hogy nem száll el meglepetésszerűen.

Ma már szabály szerint sem várják el tőled, hogy izzót cserélj, mert ezek a modern gépek már nem erre vannak kitalálva.
Nem kell, a harmasnál 2 palcat kihuzol es kinn a lámpa.  De amugy nem csak torxkeszlet hanem sok mas is szokott nalam lenni a ciganelet miatt   wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #18243 Dátum: 2013.11.19 kedd, 21:08:37 »

Ma jöttem haza. Pályán. Lightosan, kb 120.
Beérek a faluba, 3.ban voltam, s az egyik kereszteződés előtt enyhén motorfékeztem. Értem ezalatt, hogy éppen annyira nyomtam csak a gázt, hogy már ne tartsa a sebességet, hanem minimális motorfék legyen. Na az autó úgy elkezdett rángatni, hogy csak néztem ki a fejemből.  wow1 Ha gázt adtam eltűnt ez a jelenség. Kb 500m múlva megálltam itthon, akkor vettem észre, hogy a kis drága éppen aktív regenerál. Így megbocsájtottam neki  law , még a regen végét is megvártam.
Már kezdtem aggódni, hogy vmi grimbusz lett vele.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18244 Dátum: 2013.11.19 kedd, 21:59:56 »

Ma jöttem haza. Pályán. Lightosan, kb 120.
Beérek a faluba, 3.ban voltam, s az egyik kereszteződés előtt enyhén motorfékeztem. Értem ezalatt, hogy éppen annyira nyomtam csak a gázt, hogy már ne tartsa a sebességet, hanem minimális motorfék legyen. Na az autó úgy elkezdett rángatni, hogy csak néztem ki a fejemből.  wow1 Ha gázt adtam eltűnt ez a jelenség. Kb 500m múlva megálltam itthon, akkor vettem észre, hogy a kis drága éppen aktív regenerál. Így megbocsájtottam neki  law , még a regen végét is megvártam.
Már kezdtem aggódni, hogy vmi grimbusz lett vele.


Autógyilkos!  vigyor3 szegény csak tisztulni szeretett volna, erre te megrángatod!  kocsog  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #18245 Dátum: 2013.11.20 szerda, 13:06:44 »

Ma jöttem haza. Pályán. Lightosan, kb 120.
Beérek a faluba, 3.ban voltam, s az egyik kereszteződés előtt enyhén motorfékeztem. Értem ezalatt, hogy éppen annyira nyomtam csak a gázt, hogy már ne tartsa a sebességet, hanem minimális motorfék legyen. Na az autó úgy elkezdett rángatni, hogy csak néztem ki a fejemből.  wow1 Ha gázt adtam eltűnt ez a jelenség. Kb 500m múlva megálltam itthon, akkor vettem észre, hogy a kis drága éppen aktív regenerál. Így megbocsájtottam neki  law , még a regen végét is megvártam.
Már kezdtem aggódni, hogy vmi grimbusz lett vele.


Szia!

Ezt a regenerálást milyen gyakran csinálja? én kb 70/30 arányban használom pályán illetve városban. Kb. havonta veszem észre hogy alacsony fordulaton, kb 1400 körül rángat
ha jobban nyomom neki, akkor nem. És még egy kérdés: miért rángat? Ha jól tudom az enyém már a szűrőbe fecskendezi a gázolajat, és úgy tisztít. Ilyenkor vacak értéket kap a motorvezérlő és emiatt rángat?

Üdv.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
moone
Vendég
« Új hozzászólás #18246 Dátum: 2013.11.20 szerda, 14:32:32 »

Sziasztok, új fórumozó vagyok, üdvözlök mindenkit.

Volna egy kérdésem, régi mondeos vagyok, az első mondeom mk2-nek 16" felnijel volt a most lévő mondeomnak 17". Mivel a mondeo nálam is nagy
szerelem, kinéztem egy Mk4 Táltost, aminek viszont megint 16" a kereke. Kérdezem mért van ez a hullám vonatozás, és fellehet rakni az mk4-re a 17" gumimat?

Köszönöm előre is válaszotokat.
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #18247 Dátum: 2013.11.20 szerda, 15:36:46 »

Sziasztok, új fórumozó vagyok, üdvözlök mindenkit.

Volna egy kérdésem, régi mondeos vagyok, az első mondeom mk2-nek 16" felnijel volt a most lévő mondeomnak 17". Mivel a mondeo nálam is nagy
szerelem, kinéztem egy Mk4 Táltost, aminek viszont megint 16" a kereke. Kérdezem mért van ez a hullám vonatozás, és fellehet rakni az mk4-re a 17" gumimat?

Köszönöm előre is válaszotokat.

Hát én a helyedben örülnék neki, ha 16-os felnik lennének az autón, nem 17-esek, mint nekem. Ez a mi szeretett kis hazánkban sokkal jobb hidd el. Amíg nem lesznek útjaink, csak ilyen Ho Si Minh ösvényeken vagyunk kénytelenek közlekedni, addig a pernegyvenötös gumik felejtősek. Én tegnap vágattam szét egyet az 55-ösön... falbav rinya
Alig több, mint 40K-ba került. (Jah a gumi 1 hónapos volt!!!)

De majd itt a nagyfelni=nagy élvezet hívő kollégák elmondják neked a tuttit, engem meg lehurrognak, hogy sokkal vagányabb és tetess fel 18-ast, mert az mutat igazán!  taps (Mondjuk azzal az autópályáról nemigen kell lehajtani...)
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #18248 Dátum: 2013.11.20 szerda, 15:38:25 »

Szia!

Ezt a regenerálást milyen gyakran csinálja? én kb 70/30 arányban használom pályán illetve városban. Kb. havonta veszem észre hogy alacsony fordulaton, kb 1400 körül rángat
ha jobban nyomom neki, akkor nem. És még egy kérdés: miért rángat? Ha jól tudom az enyém már a szűrőbe fecskendezi a gázolajat, és úgy tisztít. Ilyenkor vacak értéket kap a motorvezérlő és emiatt rángat?

Üdv.

Ez engem is érdekelne. Körülbelül én is ilyen arányban használom és két hónap alatt még nem vettem észre, hogy lenne regen. Valami más jele is van?
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #18249 Dátum: 2013.11.20 szerda, 15:54:19 »

Hát én a helyedben örülnék neki, ha 16-os felnik lennének az autón, nem 17-esek, mint nekem. Ez a mi szeretett kis hazánkban sokkal jobb hidd el. Amíg nem lesznek útjaink, csak ilyen Ho Si Minh ösvényeken vagyunk kénytelenek közlekedni, addig a pernegyvenötös gumik felejtősek. Én tegnap vágattam szét egyet az 55-ösön... falbav rinya
Alig több, mint 40K-ba került. (Jah a gumi 1 hónapos volt!!!)

De majd itt a nagyfelni=nagy élvezet hívő kollégák elmondják neked a tuttit, engem meg lehurrognak, hogy sokkal vagányabb és tetess fel 18-ast, mert az mutat igazán!  taps (Mondjuk azzal az autópályáról nemigen kell lehajtani...)

Nekem 18"-as van /40-el. A mk3-on is az volt. Erre 19" akarok /35-el. Óvatosabb közlekedést igényel és lassabbat. De bármilyen méretet is választ valaki, csakis megszokás kérdése az egész. Még ültetéssel együtt is.
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Oldalak: 1 ... 358 359 360 361 362 363 364 [365] 366 367 368 369 370 371 372 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.13 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.