Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.06 vasárnap, 17:41:44
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
MK4 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
358
359
360
361
362
363
364
[
365
]
366
367
368
369
370
371
372
...
799
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK4 Általános kérdések (Megtekintve 11773651 alkalommal)
wofer
és 34 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18200 Dátum:
2013.11.15 péntek, 17:13:00 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.15 péntek, 13:07:24
Elpusztul mindentől, ami azt eredményezi, hogy sokat világít. Minthogy azonban nálam nincs DRL és cca 20/80 a város/nem város arányom, szerintem nem jelentene különösebb gondot, viszont nem felejteném el felkapcsolni...
Azt mondjuk nem tudom, hogy a xenon hogyan tudna kisebb fényerőn üzemelni. Kisebb tápfesz? Az nem nyírja jobban?
Én is azt akartam DRL beszerelés után, hogy soha többet nem nyúlok a világítás kapcsolóhoz, hanem átállítom automatára, s ha kell akkor a xenon felkapcsol, a drl meg le.
Na, a 2. napon történt, hogy úgy indítottam, hogy már szürkület volt, így eleve felnyomta már gyújtásra axenont, amikor indítottam lekapcsolta, majd beindulás után vissza. Ekkor még csak kicsit morogtam.
Akkor morogtam jobban, amikor a 3. ilyen indulásnál a xenon szintezője nem szintezett be, hanem alsó állásban ragadt vmiért... Alig láttam pár méterre.
Azóta nem használom az automatát...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 26668
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18201 Dátum:
2013.11.15 péntek, 17:32:32 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.11.15 péntek, 17:13:00
Én is azt akartam DRL beszerelés után, hogy soha többet nem nyúlok a világítás kapcsolóhoz, hanem átállítom automatára, s ha kell akkor a xenon felkapcsol, a drl meg le.
Na, a 2. napon történt, hogy úgy indítottam, hogy már szürkület volt, így eleve felnyomta már gyújtásra axenont, amikor indítottam lekapcsolta, majd beindulás után vissza. Ekkor még csak kicsit morogtam.
Akkor morogtam jobban, amikor a 3. ilyen indulásnál a xenon szintezője nem szintezett be, hanem alsó állásban ragadt vmiért... Alig láttam pár méterre.
Azóta nem használom az automatát...
Én is így vagyok vele, ráadásul a garázsban felkapcsolja utána meg alig akarja lekapcsolni...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18202 Dátum:
2013.11.15 péntek, 17:53:39 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.15 péntek, 13:05:14
Az remek, csak hogyan lehet belőle előcsalogatni?
Az enyém annyit tud, hogy ha bekapcsolom az automata fényszórót nappal, akkor nem történik semmi. Amikor besötétedik (vagy bemegyek egy alagútba) akkor meg felkapcsol fullra. Ennek így nem sok értelme van a mai KRESZ szabályok mellett.
Viszont ha a fent leírtak szerint működne, no kérem az már egy szolgáltatás lenne...
Rá kell kötni a bal oldali kis rekesznél található csatira onnan szgépen pedig be lehet állítani, hogy legyen bekapcsolva vagy sem. De sztem nem tud működni a xenon lámpa kisebb tápfesznél !
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18203 Dátum:
2013.11.15 péntek, 18:02:31 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.11.15 péntek, 17:53:39
Rá kell kötni a bal oldali kis rekesznél található csatira onnan szgépen pedig be lehet állítani, hogy legyen bekapcsolva vagy sem. De sztem nem tud működni a xenon lámpa kisebb tápfesznél !
csak a gyújtáshoz kell neki a teljes tápfesz, utána lecsökkentheted. A trafó oldalon kevesebbet fog csökkeni a fesz, de többet az áram, így csökken az ív fényereje.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4945
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18204 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:26:59 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.15 péntek, 10:48:53
Valószínű csökkentett fényerőn menne a xenon drl-ként... De ha nem, hát nem.
A ködlámpádat csak úgy tudom programozni, hogy ha felkapcsolod a refit akkor lekapcsoljon.
Nekem DRL-nek volt beállítva a xenon. Tényleg csökkentet fényerővel működött, de csak a korábban részletezett foncsor és lencsekoszosodás miatt.
Magyarul nincs fényerő szabályozás a xenonon.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4945
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18205 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:38:10 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.14 csütörtök, 16:08:49
Úgy emléxem, Te még nem foncsoroztattál ugye? Kíváncsi leszek sakos tapasztalataira gőzölés után...
Én azt mondtam pár napja (és majdnem meglincseltek érte, hogy miért fikázom én a xenont), hogy ha meg tudom vele közelíteni egy jól beállított halogén szintjét, akkor elégedett leszek. Ezt továbbra is fenntartom.
HA fog úgy világítani, mint az off Astra a tuningolatlan halogén lámpájával, akkor hátradőlök. Most NEM világít úgy, mint egy jó halogén. Nem mértem luxmérővel, mert nem az érdekel, hogy watt/négyzetmétert tol a lámpa, hanem az, hogy lehessen vele látni.
(Az meg, hogy színhőmérsékleténél fogva kiemeli az útburkolati jeleket, pont nem érdekel, mivel sok úton alig van ilyen.)
Nos, beszereltem az újrafoncsorozott lámpákat.
Képeket nem teszek fel, mert előtte nem készült, úgysincs mivel összehasonlítani.
A projektorok 3 ponton vastag szilikon alátéteken fekszenek. A csavarok meghúzásától függ a vetítés iránya, és persze nem lett egyforma a két oldal. Szóval ezzel még játszani kell. Ráadásul az egyik oldalt háromszor szedtem szét egy sötét csík miatt, mire rájöttem, hogy egy árnyékoló lapot rosszul raktak vissza. Még szerencs, hogy megvoltak a képek a kiszerelt projektorokról. Szóval mára elég volt, majd még játszom velük.
Ami a legfontosabb, a fényerő brutálisan javult. Most már nem kérdés, hogy sokkal erősebb, mint egy halogén izzó, és oldalra is jobban vetít. Messze magam előtt is jól kivehető a fénycsóva éles széle. Egy cseppet sincs az a "matt fény" érzésem.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23826
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18206 Dátum:
2013.11.15 péntek, 20:09:16 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.15 péntek, 19:38:10
Nos, beszereltem az újrafoncsorozott lámpákat.
Képeket nem teszek fel, mert előtte nem készült, úgysincs mivel összehasonlítani.
A projektorok 3 ponton vastag szilikon alátéteken fekszenek. A csavarok meghúzásától függ a vetítés iránya, és persze nem lett egyforma a két oldal. Szóval ezzel még játszani kell. Ráadásul az egyik oldalt háromszor szedtem szét egy sötét csík miatt, mire rájöttem, hogy egy árnyékoló lapot rosszul raktak vissza. Még szerencs, hogy megvoltak a képek a kiszerelt projektorokról. Szóval mára elég volt, majd még játszom velük.
Ami a legfontosabb, a fényerő brutálisan javult. Most már nem kérdés, hogy sokkal erősebb, mint egy halogén izzó, és oldalra is jobban vetít. Messze magam előtt is jól kivehető a fénycsóva éles széle. Egy cseppet sincs az a "matt fény" érzésem.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18207 Dátum:
2013.11.15 péntek, 20:39:25 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.15 péntek, 19:38:10
Nos, beszereltem az újrafoncsorozott lámpákat.
Képeket nem teszek fel, mert előtte nem készült, úgysincs mivel összehasonlítani.
A projektorok 3 ponton vastag szilikon alátéteken fekszenek. A csavarok meghúzásától függ a vetítés iránya, és persze nem lett egyforma a két oldal. Szóval ezzel még játszani kell. Ráadásul az egyik oldalt háromszor szedtem szét egy sötét csík miatt, mire rájöttem, hogy egy árnyékoló lapot rosszul raktak vissza. Még szerencs, hogy megvoltak a képek a kiszerelt projektorokról. Szóval mára elég volt, majd még játszom velük.
Ami a legfontosabb, a fényerő brutálisan javult. Most már nem kérdés, hogy sokkal erősebb, mint egy halogén izzó, és oldalra is jobban vetít. Messze magam előtt is jól kivehető a fénycsóva éles széle. Egy cseppet sincs az a "matt fény" érzésem.
Muszáj leszel kèpet csinálni róla! Csak miattam
örülök h jobb lett!!!
A fèmgőzölèst hol csináltattad?
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4945
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18208 Dátum:
2013.11.15 péntek, 20:55:23 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.11.15 péntek, 20:39:25
Muszáj leszel kèpet csinálni róla! Csak miattam
örülök h jobb lett!!!
A fèmgőzölèst hol csináltattad?
Képez majd csak akkor csinálok, ha egy szintbe világítanak a lámpák.
A felújítás itt történt:
http://w3.enternet.hu/garancia2000/
Darabja 4500ft lett, és benne volt a lencse le-és visszaszerelés.
Ők is vitték valahova, szerintem ide:
www.foncsorozas.hu
(GT Reflect BT. Az oldal most valamiért nem megy, de egyébként működik)
Az utóbbi helyen 3000+Fa a foncsorozás, de szét kell szerelni hozzá a projektort, leszedni a lencsét és csak a reflektort odavinni, vagy postával elküldeni.
Egy új izzó árához képest szerintem egész baráti árak ezek.,
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18209 Dátum:
2013.11.15 péntek, 22:28:36 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.15 péntek, 20:55:23
Képez majd csak akkor csinálok, ha egy szintbe világítanak a lámpák.
A felújítás itt történt:
http://w3.enternet.hu/garancia2000/
Darabja 4500ft lett, és benne volt a lencse le-és visszaszerelés.
Ők is vitték valahova, szerintem ide:
www.foncsorozas.hu
(GT Reflect BT. Az oldal most valamiért nem megy, de egyébként működik)
Az utóbbi helyen 3000+Fa a foncsorozás, de szét kell szerelni hozzá a projektort, leszedni a lencsét és csak a reflektort odavinni, vagy postával elküldeni.
Egy új izzó árához képest szerintem egész baráti árak ezek.,
Köszi az infót! ha megtudom oldani a projektor helyes szétszerelését akkor közvetlen én is oda fogom küldeni, ha nem akk meg hozzájuk viszem el.
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18210 Dátum:
2013.11.16 szombat, 08:33:20 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.15 péntek, 19:38:10
Nos, beszereltem az újrafoncsorozott lámpákat.
Képeket nem teszek fel, mert előtte nem készült, úgysincs mivel összehasonlítani.
A projektorok 3 ponton vastag szilikon alátéteken fekszenek. A csavarok meghúzásától függ a vetítés iránya, és persze nem lett egyforma a két oldal. Szóval ezzel még játszani kell. Ráadásul az egyik oldalt háromszor szedtem szét egy sötét csík miatt, mire rájöttem, hogy egy árnyékoló lapot rosszul raktak vissza. Még szerencs, hogy megvoltak a képek a kiszerelt projektorokról. Szóval mára elég volt, majd még játszom velük.
Ami a legfontosabb, a fényerő brutálisan javult. Most már nem kérdés, hogy sokkal erősebb, mint egy halogén izzó, és oldalra is jobban vetít. Messze magam előtt is jól kivehető a fénycsóva éles széle. Egy cseppet sincs az a "matt fény" érzésem.
Ez a fényerő növekedés remek hír! Így számomra is van esély, hogy egyszer világítós lámpám lesz, annak ellenére, hogy xenonom van! :-)
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6478
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18211 Dátum:
2013.11.16 szombat, 10:00:46 »
Én is megcsináltam a deréktámasz törött rugó javítását házilag.
mbdeb klubtárs útmutatása alapján. Bár nem tudom, hogyan kell a faq-hoz írni/javítani, én 1 kicsit másként csináltam.
1. nem szedtem ki az ülést.
2. az első két lépés nálam is a a kárpit alsó műanyag részének szétpattintása és a rögzítő kötelek kiakasztása volt.
3. amikor próbáltam felfelé húzni a kárpitot, volt 1 kis bibi, amiről nem szólt a fáma: mégpedig az, hogy a derétámasz állító gombot nem bírtam leszedni, így annyira nem bírtam a kárpitot felhúzni, mint ahogy a képekek látszik.
4. a jobb oldali részen amennyire engedte a kárpit felhúztam.
5. mint a nőgyógyászok, kiagasztottam a két törött rugófelet.
6. én bowden helyett 3,18MM saválló csövet használtam.
7. az egyik végére hajlítottam egy kampot, a másik végét kb. 10cm-el hosszabbra hagytam.
8. a kampot beakasztottam, a hosszabb végét befűztem a helyére, majd visszahajlítottam lefelé a keret mellé.
Ezután a helyreállítás a leírtak szerint.
Még1x köszi mbdeb.
Ha esetleg vkinek ilyen problémája van és nem mer egyedül belefogni, szívesen segítek neki.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 szombat, 10:08:00 írta blau4kombi
»
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6478
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18212 Dátum:
2013.11.16 szombat, 10:03:55 »
A fentiekkel még nincs vége a vezetőülés karbantartásának.
Kb. 2cm-et lötyög/billeng az ülés. Írtátok, hogy vmilyen görgőt kell cserélni.
Erről tudna küldeni vki (talán Lacika) bővebben íránymutatást?
Esetleg annak a görgőnek a méretét, amit gyártani kell? Cserébe csináltatok vagy 20-at, hogy legyen másnak is...
Előre is köszi.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 szombat, 10:09:21 írta blau4kombi
»
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18213 Dátum:
2013.11.16 szombat, 11:09:09 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2013.11.16 szombat, 10:03:55
A fentiekkel még nincs vége a vezetőülés karbantartásának.
Kb. 2cm-et lötyög/billeng az ülés. Írtátok, hogy vmilyen görgőt kell cserélni.
Erről tudna küldeni vki (talán Lacika) bővebben íránymutatást?
Esetleg annak a görgőnek a méretét, amit gyártani kell? Cserébe csináltatok vagy 20-at, hogy legyen másnak is...
Előre is köszi.
Szia
Nem a gorgovel lesz a gond. Az emelo szerkezet osszesen negz darab vallas csavarral van rogzitve, hogy mozogni tudjon, emeljen es tartson. A hatso balos szokott kikopni. A gond, hogy ilyen csavart nem kapsz kulon. Szoval kell venni nagyobbat es esztergalni meg menetet vagni.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6478
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18214 Dátum:
2013.11.16 szombat, 11:17:35 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.16 szombat, 11:09:09
Szia
Nem a gorgovel lesz a gond. Az emelo szerkezet osszesen negz darab vallas csavarral van rogzitve, hogy mozogni tudjon, emeljen es tartson. A hatso balos szokott kikopni. A gond, hogy ilyen csavart nem kapsz kulon. Szoval kell venni nagyobbat es esztergalni meg menetet vagni.
Köszi, méretek?
Ha már csináltatok ilyet, akkor többet.
Q2: hogyan kell cserélni?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18215 Dátum:
2013.11.16 szombat, 17:46:34 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2013.11.16 szombat, 11:17:35
Köszi, méretek?
Ha már csináltatok ilyet, akkor többet.
Q2: hogyan kell cserélni?
ha még megvannak a csavarok akkor holnap megmondom. ülést ki kell szedni, és asszem 45-ös torx kell hozzá. meg az ülésről le kell venni az oldalsó műanyagot. de ez nem biztos mert smaxon csináltam. a lényeg h gyárilag van minden csavarnál persely is, az elkopik és azért lötyög a zülés. a 4 csavar fogja az ülést az alsó kerethez. tomeed és Sakos is csinálta miután rájöttem h ettől van az üléslötyögés. én nagyobb vállú csavarokat csináltam, és hozzá igazítottam a lyukat. tomeed leszedett a csavarokból, és csinált perselyeket.
ez az a probléma amit a szagszervíz úgy akart megoldani, h rendelni komplett alsó keretet, asszem 100.000-é... mert ők lusták voltak megnézni. és gondolom az a kb 20 ezer forint se kell nekik arra az 1-2 órára mialatt megcsinálják, mer olyan jól megy nekik
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18216 Dátum:
2013.11.16 szombat, 23:38:48 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.11.16 szombat, 17:46:34
ha még megvannak a csavarok akkor holnap megmondom. ülést ki kell szedni, és asszem 45-ös torx kell hozzá. meg az ülésről le kell venni az oldalsó műanyagot. de ez nem biztos mert smaxon csináltam. a lényeg h gyárilag van minden csavarnál persely is, az elkopik és azért lötyög a zülés. a 4 csavar fogja az ülést az alsó kerethez. tomeed és Sakos is csinálta miután rájöttem h ettől van az üléslötyögés. én nagyobb vállú csavarokat csináltam, és hozzá igazítottam a lyukat. tomeed leszedett a csavarokból, és csinált perselyeket.
ez az a probléma amit a szagszervíz úgy akart megoldani, h rendelni komplett alsó keretet, asszem 100.000-é... mert ők lusták voltak megnézni. és gondolom az a kb 20 ezer forint se kell nekik arra az 1-2 órára mialatt megcsinálják, mer olyan jól megy nekik
Szerintem az üléshez 50-es torx kell, de nem vagyok biztos. Kinn van a garázsban a másik ülés, holnap megnézem neked, de emlékeim szerint a menet maga M10-es, a lik peddig ennek a vállas megfelelője, kb 11mm-es. Én első esetben csak magasra emeltem az ülést, kihajtottam levettem a méretet és csináltam egyet egy másik csavarból.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18217 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 08:51:54 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.16 szombat, 23:38:48
Szerintem az üléshez 50-es torx kell, de nem vagyok biztos. Kinn van a garázsban a másik ülés, holnap megnézem neked, de emlékeim szerint a menet maga M10-es, a lik peddig ennek a vállas megfelelője, kb 11mm-es. Én első esetben csak magasra emeltem az ülést, kihajtottam levettem a méretet és csináltam egyet egy másik csavarból.
nem nekem kell.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18218 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 18:50:40 »
Én is megcsináltam a projektortisztítást és az a tapasztalatom, hogy rengeteget jelent. Sokkal erősebb a lámpa fénye, mint eddig bármikor. A foncsoron nem láttam szennyeződést és sérülést/égést sem. Gyönyörűen csillogott, ezért inkább nem nyúltam hozzá, nehogy megsérüljön.
A projektorlencse hihetetlenül poros volt. Teljesen opálosnak látszott, most viszont ragyogóan tiszta. Visszaszerelve és bármilyen szögből rátekintve is egyértelmű, hogy teljesen átlátszó, kicsit sem opálos. Aki tehát kívülről opálosnak látja, annak érdemes megtakarítania, mert komoly fényerő növekedést lehet vele elérni!
A lámpám így már egészen jó. Még a beállítosokon kell egy kicsit tornázni ( a projektor ki/beszerelés miatt elmozdult korábbi helyzetéből, ami eleve nem volt tökéletes) de ilyen fényerő mellett már van is értelme az állítgatásnak.
Egyébként eléggé meg lehet szívni a szereléssel. Én a jobb oldalit ki/beszerelés, tisztítással együtt abszolváltam cca 15-20 perc alatt. Úgy csináltam, hogy a lámpatestet teljesen kiszereltem (2 db torx tartja, de a helyéről kibújtatni kicsit trükkös, igényel némi erőszakot). Széthúztam a csatlakozót és kulturált módon, puha ronggyal megágyazva neki a satupadon szépen kiszedtem belőle a projektort és megpucoltam. Gondoltam, hogy a bal oldali is ilyesmi lesz, ám nagyobbat nem is tévedhettem volna.
A balos kiszedése sem volt nehezebb, azonban a csatlakozót, másfél órás kitartó próbálkozás és nem kevésbé intenzív anyázás ellenére sem tudtam szétszedni. (Közben a másik lámpát ismét kiszereltem és azt a csatlakozót ismét szét tudtam húzni és össze tudtam dugni, számtalanszor.)
Miután kidühöngtem magam és az ujjaimon már nemigen volt bőr, feladtam.
Elhatároztam, hogy nem b.. ki velem!
Ott a lökhárítón műtöttem ki a projektort. A fényterelő lemez mozgatójának csatlakozója sokkal könnyebben szétjött, így a kiszerelt projektorral a kezemben, boldog mosollyal az arcomon és lumbágós érzéssel a derekamban, végre le tudtam ülni az asztalhoz és alaposan megtakarítottam a bal oldali projektort is. A visszaszerelés könnyebben ment, mint vártam, annak ellenére, hogy a lámpát az elpusztíthatatlan csatlakozóval egyé lényegült spagóca röghöz kötötte, mint a magyar jobbágyságot az 1514-es országgyűlés, így miatt nem tudtam ideális helyzetbe kerülni a szereléshez. (Mondjuk a mágneses szerszámok sokat segítettek!).
Összességében mintegy két és fél óra alatt megvolt minden, de ha a másfél óra nettó szhopást nem számoljuk, ami a csatlakozó széthúzásnak meddő próbálkozására ment el, akkor cca 1 óra alatt elvégezhető műveletről beszélünk, szerszám elpakolással és a munkaterület teljes rehabilitációjával együtt.
(Persze az, hogy egy kiégett izzót az árokparton sity-suty kicserélünk, az már ennél az autónál sem jön szóba, mint ahogy szerintem a manapság gyártottak közül talán már egyiknél sem. Nem is beszélve arról, hogy pót xenon fénycsövet sem hurcol magával szerintem senki arra az esetre, ha kiégne...
No de kérem, ez a modernitás ára.
)
Naplózva
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18219 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 19:12:44 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.17 vasárnap, 18:50:40
Én is megcsináltam a projektortisztítást és az a tapasztalatom, hogy rengeteget jelent. Sokkal erősebb a lámpa fénye, mint eddig bármikor. A foncsoron nem láttam szennyeződést és sérülést/égést sem. Gyönyörűen csillogott, ezért inkább nem nyúltam hozzá, nehogy megsérüljön.
A projektorlencse hihetetlenül poros volt. Teljesen opálosnak látszott, most viszont ragyogóan tiszta. Visszaszerelve és bármilyen szögből rátekintve is egyértelmű, hogy teljesen átlátszó, kicsit sem opálos. Aki tehát kívülről opálosnak látja, annak érdemes megtakarítania, mert komoly fényerő növekedést lehet vele elérni!
A lámpám így már egészen jó. Még a beállítosokon kell egy kicsit tornázni ( a projektor ki/beszerelés miatt elmozdult korábbi helyzetéből, ami eleve nem volt tökéletes) de ilyen fényerő mellett már van is értelme az állítgatásnak.
Egyébként eléggé meg lehet szívni a szereléssel. Én a jobb oldalit ki/beszerelés, tisztítással együtt abszolváltam cca 15-20 perc alatt. Úgy csináltam, hogy a lámpatestet teljesen kiszereltem (2 db torx tartja, de a helyéről kibújtatni kicsit trükkös, igényel némi erőszakot). Széthúztam a csatlakozót és kulturált módon, puha ronggyal megágyazva neki a satupadon szépen kiszedtem belőle a projektort és megpucoltam. Gondoltam, hogy a bal oldali is ilyesmi lesz, ám nagyobbat nem is tévedhettem volna.
A balos kiszedése sem volt nehezebb, azonban a csatlakozót, másfél órás kitartó próbálkozás és nem kevésbé intenzív anyázás ellenére sem tudtam szétszedni. (Közben a másik lámpát ismét kiszereltem és azt a csatlakozót ismét szét tudtam húzni és össze tudtam dugni, számtalanszor.)
Miután kidühöngtem magam és az ujjaimon már nemigen volt bőr, feladtam.
Elhatároztam, hogy nem b.. ki velem!
Ott a lökhárítón műtöttem ki a projektort. A fényterelő lemez mozgatójának csatlakozója sokkal könnyebben szétjött, így a kiszerelt projektorral a kezemben, boldog mosollyal az arcomon és lumbágós érzéssel a derekamban, végre le tudtam ülni az asztalhoz és alaposan megtakarítottam a bal oldali projektort is. A visszaszerelés könnyebben ment, mint vártam, annak ellenére, hogy a lámpát az elpusztíthatatlan csatlakozóval egyé lényegült spagóca röghöz kötötte, mint a magyar jobbágyságot az 1514-es országgyűlés, így miatt nem tudtam ideális helyzetbe kerülni a szereléshez. (Mondjuk a mágneses szerszámok sokat segítettek!).
Összességében mintegy két és fél óra alatt megvolt minden, de ha a másfél óra nettó szhopást nem számoljuk, ami a csatlakozó széthúzásnak meddő próbálkozására ment el, akkor cca 1 óra alatt elvégezhető műveletről beszélünk, szerszám elpakolással és a munkaterület teljes rehabilitációjával együtt.
(Persze az, hogy egy kiégett izzót az árokparton sity-suty kicserélünk, az már ennél az autónál sem jön szóba, mint ahogy szerintem a manapság gyártottak közül talán már egyiknél sem. Nem is beszélve arról, hogy pót xenon fénycsövet sem hurcol magával szerintem senki arra az esetre, ha kiégne...
No de kérem, ez a modernitás ára.
)
Gratulálok ! ÉS örülök neki, hogy sikerült persze szopással
,de erősebb lett sokkal és ez a lényeg. És nekem is mostmár tök átlászó, holott mikor megvettem akkor azt gondoltam ez ilyen tejüveg szerűség !
Ha nem túl nagy kérés a végeredményről képet csinálj már kérlek.
Amúgy nekem is a baloldali csatlakozó szopatott de addig basztattam, hogy eltörtem a kis pöcköt minek segítségével ki tudjuk húzni a csokit a lámpából. Hurrá. Így is kijön de trükközni kell vele.
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4945
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18220 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 19:13:59 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.17 vasárnap, 18:50:40
azonban a csatlakozót, másfél órás kitartó próbálkozás és nem kevésbé intenzív anyázás ellenére sem tudtam szétszedni.
Először is gratula a művelethez. Gondolom te sem csináltál előtte/utána fényképet, ahogy én sem
A csatlakozó tervezőjének felmenőit én is sorban a számra vettem jópárszor. Végül sikerült is eltörni a kis lenyomhatatlan fülecskéjét, de szétszedtem. Most ragasztottam rá új füleket, így valamivel könnyebb a nyitás. A trükkje az, hogy a fület billenteni kell, nem nyomni, illetve a megfelelő billentés előtt nem szabad húzni a csatit, mert beakad a fül. Persze elmondani könnyű.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18221 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 19:16:17 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.17 vasárnap, 19:13:59
Először is gratula a művelethez. Gondolom te sem csináltál előtte/utána fényképet, ahogy én sem
A csatlakozó tervezőjének felmenőit én is sorban a számra vettem jópárszor. Végül sikerült is eltörni a kis lenyomhatatlan fülecskéjét, de szétszedtem. Most ragasztottam rá új füleket, így valamivel könnyebb a nyitás. A trükkje az, hogy a fület billenteni kell, nem nyomni, illetve a megfelelő billentés előtt nem szabad húzni a csatit, mert beakad a fül. Persze elmondani könnyű.
Ragasztottál rá plusz fület? Miből? Mert ugye eltörtem én is. Am azt gondoltam, hogy csak nekem lehet ilyen nagy szerencsém !
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18222 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:04:26 »
A lámpacsatit úgy tudjátok leszedni könnyen, h először rányomjátok, aztán a fület billenteni hátra, és lehúzni. így sosincs szívás.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18223 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:08:04 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.17 vasárnap, 18:50:40
Nem is beszélve arról, hogy pót xenon fénycsövet sem hurcol magával szerintem senki arra az esetre, ha kiégne...
No de kérem, ez a modernitás ára.
)
nálam van tartalék
minden egyszemű kocsi tulajának azt szoktam kívánni, h jól büntessék meg amiért lusta kicseréltetni az égőjét. Aztán rájöttem h én is fizethetnék jó sokat, és bedobtam hátra 1 régebbi csövet.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18224 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:44:23 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.11.17 vasárnap, 19:16:17
Ragasztottál rá plusz fület? Miből? Mert ugye eltörtem én is. Am azt gondoltam, hogy csak nekem lehet ilyen nagy szerencsém !
Ezt nekem is sikerült letörnöm, úgyhogy én is kíváncsi lennék!
Mondjuk azt nem értem, hogy a másik oldalon többször is simán szét tudtam szedni, minden gond nélkül, az általatok is leírt billentős módszerrel. A bal oldalon meg bármilyen tornamutatványt végeztem, csak nem mozdult meg.
Mind1. Az biztos, hogy ha egyszer ki kell venni a balos lámpát, akkor szervizbe viszem, majd ott a szakik kezdenek vele valamit.
Naplózva
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18225 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:57:46 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.17 vasárnap, 19:13:59
Először is gratula a művelethez. Gondolom te sem csináltál előtte/utána fényképet, ahogy én sem
A csatlakozó tervezőjének felmenőit én is sorban a számra vettem jópárszor. Végül sikerült is eltörni a kis lenyomhatatlan fülecskéjét, de szétszedtem. Most ragasztottam rá új füleket, így valamivel könnyebb a nyitás. A trükkje az, hogy a fület billenteni kell, nem nyomni, illetve a megfelelő billentés előtt nem szabad húzni a csatit, mert beakad a fül. Persze elmondani könnyű.
Nem csináltam előtte/utána képet, mert szerintem nem is igen lehet. A szifonnal próbáltam képet csinálni a fénykévéről, illetve a megvilágított területről még tisztítás előtt, de ahányszor ismételtem, annyiszor volt más az eredmény. Szerintem nem azonos záridővel készíti a képeket. Ezért aztán a különbözőséget inkább csak élőben lehet megtapasztalni, de úgy nagyon.
Hát a csatlakozó tervező számára igen változatos módszereket, helyszíneket, alkalmakat és öltözeteket ötlöttem ki és ajánlgattam nőnemű rokonai részére történő intim örömszerzéshez (térdzokniban a tükör előtt a ravatalon stb. stb.)
Én húztam, vontam, toltam, billentettem, anyáztam, de sehogy se ment. A másik meg simán ment. Pedig amikor összedugtam, akkor kattant szépen. Utána nem lehetett széthúzni simán, csak pöcökbillentéssel. Lehet, hogy itt vmi szennyeződés, vagy mifene akadályozta a dolgot. Egyébként más is próbálkozhatott már előttem, mert elég viseltes volt a balos csatlakozó...
Naplózva
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18226 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 21:06:33 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.11.17 vasárnap, 20:08:04
nálam van tartalék
minden egyszemű kocsi tulajának azt szoktam kívánni, h jól büntessék meg amiért lusta kicseréltetni az égőjét. Aztán rájöttem h én is fizethetnék jó sokat, és bedobtam hátra 1 régebbi csövet.
És a torx készletet is viszed magaddal? Tutti, hogy az árokparton nem állnék neki szopni a lámpa kibányászással, szétbuherálással stb. Inkább irány az első szerviz.
Én is gondolkodtam ezen, de úgy döntöttem, hogy mivel a xenon jelzi, amikor öregszik, (lilás színűvé válik és halovánnyá) hát én bizony párban ki fogom cserélni a csöveket. Addig meg bízom benne, hogy nem száll el meglepetésszerűen.
Ma már szabály szerint sem várják el tőled, hogy izzót cserélj, mert ezek a modern gépek már nem erre vannak kitalálva.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18227 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 21:50:50 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.17 vasárnap, 20:57:46
....
Hát a csatlakozó tervező számára igen változatos módszereket, helyszíneket, alkalmakat és öltözeteket ötlöttem ki és ajánlgattam nőnemű rokonai részére történő intim örömszerzéshez (térdzokniban a tükör előtt a ravatalon stb. stb.)
...
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4945
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18228 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 22:07:51 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.11.17 vasárnap, 19:16:17
Ragasztottál rá plusz fület? Miből? Mert ugye eltörtem én is. Am azt gondoltam, hogy csak nekem lehet ilyen nagy szerencsém !
Miután én csavarhúzóval feszegettem, szépen letört minden. Egy sima műanyag felület maradt, amire epoxyval ragasztottam egy hajlított műanyag darabot.
Elmagyarázni nem fogom, de a széthúzott csatinál a vak is látja, hogy a fülnek merre is kell mozognia.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4945
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18229 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 22:10:24 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.11.17 vasárnap, 20:04:26
A lámpacsatit úgy tudjátok leszedni könnyen, h először rányomjátok, aztán a fület billenteni hátra, és lehúzni. így sosincs szívás.
Így van. Ezt próbáltam én is leírni korábban.
1. Csati rányom,
2. Pöcök billent
3. Csati lehúz.
Idézetet írta: aquame - 2013.11.17 vasárnap, 20:57:46
Pedig amikor összedugtam, akkor kattant szépen. Utána nem lehetett széthúzni simán, csak pöcökbillentéssel.
Így van. A pöcök a retesz. Azt el kell billenteni, különben nem lehet lehúzni a csatlakozót.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18230 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 11:54:24 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.17 vasárnap, 22:07:51
Miután én csavarhúzóval feszegettem, szépen letört minden. Egy sima műanyag felület maradt, amire epoxyval ragasztottam egy hajlított műanyag darabot.
Elmagyarázni nem fogom, de a széthúzott csatinál a vak is látja, hogy a fülnek merre is kell mozognia.
Okés! Köszi ! Igen onnan már egyértelmű, hogyan kell mozognia!
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18231 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 16:26:48 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.11.18 hétfő, 11:54:24
Okés! Köszi ! Igen onnan már egyértelmű, hogyan kell mozognia!
Igen, mivel a másik így is működött, nekem is egyértelmű volt, csak valamiért a balos akkor se jött szét. Persze a végére a kínlódásnak nekem is letört a füllentyű, de eszembe se jutott, hogy rá is ragaszthatnék valamit, pedig kézenfekvő és jó ötlet!
Inkább ott a lökhárítón műtöttem ki belőle a projektort. (Azóta is érzi a derekam a kínlódást.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6478
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18232 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 20:49:22 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.16 szombat, 23:38:48
Szerintem az üléshez 50-es torx kell, de nem vagyok biztos. Kinn van a garázsban a másik ülés, holnap megnézem neked, de emlékeim szerint a menet maga M10-es, a lik peddig ennek a vállas megfelelője, kb 11mm-es. Én első esetben csak magasra emeltem az ülést, kihajtottam levettem a méretet és csináltam egyet egy másik csavarból.
Akkor mérsz nekem 1 csavart?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18233 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 20:51:51 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2013.11.18 hétfő, 20:49:22
Akkor mérsz nekem 1 csavart?
ja, azt hittem nem kell. Persze, mérek
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 26668
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18234 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 20:59:27 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.18 hétfő, 20:51:51
ja, azt hittem nem kell. Persze, mérek
De ne gyere itt huszoncentikkel...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6478
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18235 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 21:03:53 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.18 hétfő, 20:59:27
De ne gyere itt huszoncentikkel...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18236 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 21:10:50 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.18 hétfő, 20:59:27
De ne gyere itt huszoncentikkel...
az majd méterben lesz
a csavaré. a menet: 8mm
a váll: 14mm
Amit esztergáltam annó az 15mm-es vállal volt
kép:
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18237 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 21:21:19 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.18 hétfő, 21:10:50
kép:
Hehe... ilyen dobozom nekem is van.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6478
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18238 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 21:27:15 »
@kottacs: egy skiccet be tudnál szkennelni, amit egy esztergályosnak is oda tudok adni?
Hoszz, vállak, átmérő, bekottázva?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18239 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 21:31:23 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2013.11.18 hétfő, 21:27:15
@kottacs: egy skiccet be tudnál szkennelni, amit egy esztergályosnak is oda tudok adni?
Hoszz, vállak, átmérő, bekottázva?
Bem csak ne ma kérd. Szerdán megcsinálom. Holnap hosszú napom van.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6478
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18240 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 21:34:35 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.18 hétfő, 21:31:23
Bem csak ne ma kérd. Szerdán megcsinálom. Holnap hosszú napom van.
Előre is
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18241 Dátum:
2013.11.19 kedd, 12:46:56 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.17 vasárnap, 20:44:23
Az biztos, hogy ha egyszer ki kell venni a balos lámpát, akkor szervizbe viszem, majd ott a szakik kezdenek vele valamit.
Persze, letorik ok is
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18242 Dátum:
2013.11.19 kedd, 12:51:20 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.17 vasárnap, 21:06:33
És a torx készletet is viszed magaddal? Tutti, hogy az árokparton nem állnék neki szopni a lámpa kibányászással, szétbuherálással stb. Inkább irány az első szerviz.
Én is gondolkodtam ezen, de úgy döntöttem, hogy mivel a xenon jelzi, amikor öregszik, (lilás színűvé válik és halovánnyá) hát én bizony párban ki fogom cserélni a csöveket. Addig meg bízom benne, hogy nem száll el meglepetésszerűen.
Ma már szabály szerint sem várják el tőled, hogy izzót cserélj, mert ezek a modern gépek már nem erre vannak kitalálva.
Nem kell, a harmasnál 2 palcat kihuzol es kinn a lámpa. De amugy nem csak torxkeszlet hanem sok mas is szokott nalam lenni a ciganelet miatt
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18243 Dátum:
2013.11.19 kedd, 21:08:37 »
Ma jöttem haza. Pályán. Lightosan, kb 120.
Beérek a faluba, 3.ban voltam, s az egyik kereszteződés előtt enyhén motorfékeztem. Értem ezalatt, hogy éppen annyira nyomtam csak a gázt, hogy már ne tartsa a sebességet, hanem minimális motorfék legyen. Na az autó úgy elkezdett rángatni, hogy csak néztem ki a fejemből.
Ha gázt adtam eltűnt ez a jelenség. Kb 500m múlva megálltam itthon, akkor vettem észre, hogy a kis drága éppen aktív regenerál. Így megbocsájtottam neki
, még a regen végét is megvártam.
Már kezdtem aggódni, hogy vmi grimbusz lett vele.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 26668
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18244 Dátum:
2013.11.19 kedd, 21:59:56 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.11.19 kedd, 21:08:37
Ma jöttem haza. Pályán. Lightosan, kb 120.
Beérek a faluba, 3.ban voltam, s az egyik kereszteződés előtt enyhén motorfékeztem. Értem ezalatt, hogy éppen annyira nyomtam csak a gázt, hogy már ne tartsa a sebességet, hanem minimális motorfék legyen. Na az autó úgy elkezdett rángatni, hogy csak néztem ki a fejemből.
Ha gázt adtam eltűnt ez a jelenség. Kb 500m múlva megálltam itthon, akkor vettem észre, hogy a kis drága éppen aktív regenerál. Így megbocsájtottam neki
, még a regen végét is megvártam.
Már kezdtem aggódni, hogy vmi grimbusz lett vele.
Autógyilkos!
szegény csak tisztulni szeretett volna, erre te megrángatod!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18245 Dátum:
2013.11.20 szerda, 13:06:44 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.11.19 kedd, 21:08:37
Ma jöttem haza. Pályán. Lightosan, kb 120.
Beérek a faluba, 3.ban voltam, s az egyik kereszteződés előtt enyhén motorfékeztem. Értem ezalatt, hogy éppen annyira nyomtam csak a gázt, hogy már ne tartsa a sebességet, hanem minimális motorfék legyen. Na az autó úgy elkezdett rángatni, hogy csak néztem ki a fejemből.
Ha gázt adtam eltűnt ez a jelenség. Kb 500m múlva megálltam itthon, akkor vettem észre, hogy a kis drága éppen aktív regenerál. Így megbocsájtottam neki
, még a regen végét is megvártam.
Már kezdtem aggódni, hogy vmi grimbusz lett vele.
Szia!
Ezt a regenerálást milyen gyakran csinálja? én kb 70/30 arányban használom pályán illetve városban. Kb. havonta veszem észre hogy alacsony fordulaton, kb 1400 körül rángat
ha jobban nyomom neki, akkor nem. És még egy kérdés: miért rángat? Ha jól tudom az enyém már a szűrőbe fecskendezi a gázolajat, és úgy tisztít. Ilyenkor vacak értéket kap a motorvezérlő és emiatt rángat?
Üdv.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
moone
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18246 Dátum:
2013.11.20 szerda, 14:32:32 »
Sziasztok, új fórumozó vagyok, üdvözlök mindenkit.
Volna egy kérdésem, régi mondeos vagyok, az első mondeom mk2-nek 16" felnijel volt a most lévő mondeomnak 17". Mivel a mondeo nálam is nagy
szerelem, kinéztem egy Mk4 Táltost, aminek viszont megint 16" a kereke. Kérdezem mért van ez a hullám vonatozás, és fellehet rakni az mk4-re a 17" gumimat?
Köszönöm előre is válaszotokat.
Naplózva
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18247 Dátum:
2013.11.20 szerda, 15:36:46 »
Idézetet írta: moone - 2013.11.20 szerda, 14:32:32
Sziasztok, új fórumozó vagyok, üdvözlök mindenkit.
Volna egy kérdésem, régi mondeos vagyok, az első mondeom mk2-nek 16" felnijel volt a most lévő mondeomnak 17". Mivel a mondeo nálam is nagy
szerelem, kinéztem egy Mk4 Táltost, aminek viszont megint 16" a kereke. Kérdezem mért van ez a hullám vonatozás, és fellehet rakni az mk4-re a 17" gumimat?
Köszönöm előre is válaszotokat.
Hát én a helyedben örülnék neki, ha 16-os felnik lennének az autón, nem 17-esek, mint nekem. Ez a mi szeretett kis hazánkban sokkal jobb hidd el. Amíg nem lesznek útjaink, csak ilyen Ho Si Minh ösvényeken vagyunk kénytelenek közlekedni, addig a pernegyvenötös gumik felejtősek. Én tegnap vágattam szét egyet az 55-ösön...
Alig több, mint 40K-ba került. (Jah a gumi 1 hónapos volt!!!)
De majd itt a nagyfelni=nagy élvezet hívő kollégák elmondják neked a tuttit, engem meg lehurrognak, hogy sokkal vagányabb és tetess fel 18-ast, mert az mutat igazán!
(Mondjuk azzal az autópályáról nemigen kell lehajtani...)
Naplózva
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18248 Dátum:
2013.11.20 szerda, 15:38:25 »
Idézetet írta: titta - 2013.11.20 szerda, 13:06:44
Szia!
Ezt a regenerálást milyen gyakran csinálja? én kb 70/30 arányban használom pályán illetve városban. Kb. havonta veszem észre hogy alacsony fordulaton, kb 1400 körül rángat
ha jobban nyomom neki, akkor nem. És még egy kérdés: miért rángat? Ha jól tudom az enyém már a szűrőbe fecskendezi a gázolajat, és úgy tisztít. Ilyenkor vacak értéket kap a motorvezérlő és emiatt rángat?
Üdv.
Ez engem is érdekelne. Körülbelül én is ilyen arányban használom és két hónap alatt még nem vettem észre, hogy lenne regen. Valami más jele is van?
Naplózva
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #18249 Dátum:
2013.11.20 szerda, 15:54:19 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.20 szerda, 15:36:46
Hát én a helyedben örülnék neki, ha 16-os felnik lennének az autón, nem 17-esek, mint nekem. Ez a mi szeretett kis hazánkban sokkal jobb hidd el. Amíg nem lesznek útjaink, csak ilyen Ho Si Minh ösvényeken vagyunk kénytelenek közlekedni, addig a pernegyvenötös gumik felejtősek. Én tegnap vágattam szét egyet az 55-ösön...
Alig több, mint 40K-ba került. (Jah a gumi 1 hónapos volt!!!)
De majd itt a nagyfelni=nagy élvezet hívő kollégák elmondják neked a tuttit, engem meg lehurrognak, hogy sokkal vagányabb és tetess fel 18-ast, mert az mutat igazán!
(Mondjuk azzal az autópályáról nemigen kell lehajtani...)
Nekem 18"-as van /40-el. A mk3-on is az volt. Erre 19" akarok /35-el. Óvatosabb közlekedést igényel és lassabbat. De bármilyen méretet is választ valaki, csakis megszokás kérdése az egész. Még ültetéssel együtt is.
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Oldalak:
1
...
358
359
360
361
362
363
364
[
365
]
366
367
368
369
370
371
372
...
799
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ