Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 00:14:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6359941 alkalommal)
0 Felhasználó és 109 vendég van a témában
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #5050 Dátum: 2007.12.18 kedd, 23:03:04 »


Megnéztem, a 85-ik oldalon van, és azt írja, hogy keressem fel a szervízt (nem a kulcsot, hanem a távirányító részét kell szerintem ezesetben kódolni). Sad
Nem lehet otthon?

http://www.mondeo.hu/ftp/kezelesi_utmutatok/mondeo_2_kezelesi_utmutato.rar


http://www.fordmondeo.org/wiki/index.php/PATS_Key_%26_Keyless_Entry_Programming

ime
Naplózva
Alex75
Vendég
« Új hozzászólás #5051 Dátum: 2007.12.19 szerda, 08:40:39 »

Sziasztok!
Autócserén töröm a fejem, és az egyik szóba jöhető gép a Mondeo II, 1.8, v. 2.0 benzines motorral. Kinek milyen tapasztalata van vele, fogyasztással kapcsolatban? Elsősorban országúton, normál tempónál érdekelne... Megközelíthető vele a 6,5L/100km-s fogyasztás, vagy ennél azért jóval nagyobb igényei vannak?
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #5052 Dátum: 2007.12.19 szerda, 09:20:21 »

Sziasztok!
Autócserén töröm a fejem, és az egyik szóba jöhető gép a Mondeo II, 1.8, v. 2.0 benzines motorral. Kinek milyen tapasztalata van vele, fogyasztással kapcsolatban? Elsősorban országúton, normál tempónál érdekelne... Megközelíthető vele a 6,5L/100km-s fogyasztás, vagy ennél azért jóval nagyobb igényei vannak?
Áhhá, megtaláltad a helyét a kérdésednek.
Én ugyan dízeles vagyok, de a 6.5 kicsit kevésnek tűnik nekem. Szvsz több lesz picit. A normál tempó pedig van akinél 180+ tempót jelent... eplus2
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5053 Dátum: 2007.12.19 szerda, 09:36:40 »

Sziasztok!
Autócserén töröm a fejem, és az egyik szóba jöhető gép a Mondeo II, 1.8, v. 2.0 benzines motorral. Kinek milyen tapasztalata van vele, fogyasztással kapcsolatban? Elsősorban országúton, normál tempónál érdekelne... Megközelíthető vele a 6,5L/100km-s fogyasztás, vagy ennél azért jóval nagyobb igényei vannak?
Persze, ha 80-al mész folyamatosan, és minden körülmény ideális, akkor kísérlet képpen talán elérheted a 7 körüli értéket, de amúgy felejtő. Ezek a gépek 8-11 között esznek, úttól, és lábtól függően, ha kis fogyasztás kell, vegyél dizlit, vagy egy marutit  vigyor3

ui: a múlt heti fogyim átlaga: 13,8 l /100 km, városi 80%, 20% pálya
A hiba bennem van Tongue  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.19 szerda, 09:41:41 írta Murmucka » Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Alex75
Vendég
« Új hozzászólás #5054 Dátum: 2007.12.19 szerda, 09:42:15 »

Jah, az országúti tempó az én olvasatomban 100-110-es tempót jelent. police Bár néha nem egyszerű megállni a teligázt... eplus2
Mennyiből lehet kihozni ezeket a gépeket? A mobile.de-n olvastam "5,9-6,2 auszerorts"-ról meg 7,9-8,1 kombináltról... Kamu? Bár nehéz elhinni a 6l-es értéket 1,5t kaszni, ill. 2.0... Huh? Amugy a jelenlegi gépem 6,5-ből megáll, igaz, hogy 1.4SE... Csak kezd öregedni...  Cry
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5055 Dátum: 2007.12.19 szerda, 09:46:16 »

Jah, az országúti tempó az én olvasatomban 100-110-es tempót jelent. police Bár néha nem egyszerű megállni a teligázt... eplus2
Mennyiből lehet kihozni ezeket a gépeket? A mobile.de-n olvastam "5,9-6,2 auszerorts"-ról meg 7,9-8,1 kombináltról... Kamu? Bár nehéz elhinni a 6l-es értéket 1,5t kaszni, ill. 2.0... Huh? Amugy a jelenlegi gépem 6,5-ből megáll, igaz, hogy 1.4SE... Csak kezd öregedni...  Cry
Álom, a nagy teljesítmény-kis fogyasztás páros általában csak reklámokban létezik, és tényleg ne várj 1,5 tonnától, meg 2 literes motortól annyi fogyasztást, mint egy 1000 kg-os 1,4-től. Persze, aki meg tudja állni, hogy nem lép oda, meg tényleg csak városon kívül, ott talán lehet 7-7,5 átlag, de ezzel csak hülyítenek. Gyakorlatban 8-10 között reális a 2.0-tól, hasonló az 1.8-tól. És persze az 1.6-tól is, ami érthető, mert ki kell nyomni a szemét, hogy menjen. Automata váltónál +1-1,5 literre számíts.
Ha takarékosan akarsz vezetni, ne nagy motorba gondolkodj, ha kényelem, és a dinamika fontosabb, akkor a mondeo remek választás lehet.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5056 Dátum: 2007.12.19 szerda, 09:49:02 »

Esetleg a dízelen gondolkodhatsz, az hozza a kis fogyit, meg persze lassú is 1.8-2.0 benzinhez képest. Persze ha megrögzött benzines vagy...  eplus2
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5057 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:37:36 »

Esetleg a dízelen gondolkodhatsz, az hozza a kis fogyit, meg persze lassú is 1.8-2.0 benzinhez képest. Persze ha megrögzött benzines vagy...  eplus2
Ezt hogy is érted? Miért is lassú a dizel a benzineshez képest szomoru1  Én nem ezt látom. Pont az a gyakorlat hogy a dizelek vígan trappolnak el a pályán a benzines kollégákhoz képest mert nem kell ügyelniük a fogyasztásra.
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5058 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:40:47 »

Ezt hogy is érted? Miért is lassú a dizel a benzineshez képest szomoru1  Én nem ezt látom. Pont az a gyakorlat hogy a dizelek vígan trappolnak el a pályán a benzines kollégákhoz képest mert nem kell ügyelniük a fogyasztásra.
Az TD-t hasonlítottam az 1.8i és 2.0i hez (MKII). Az mellékes, hogy ki hogy spórol, a két motor teljesítménye között elég nagy a különbség, benzin erősebb, gyorsabb. Az, hogy van aki 2.0 benzint vesz, aztán meg spórol, az megérdemli. Ilyennek jó a szutyuki is.
Nem fikáztam, félre ne érts, semmi bajom a dizlikkel, bár benzinpárti vagyok.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #5059 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:41:34 »

Sziasztok!
Autócserén töröm a fejem, és az egyik szóba jöhető gép a Mondeo II, 1.8, v. 2.0 benzines motorral. Kinek milyen tapasztalata van vele, fogyasztással kapcsolatban? Elsősorban országúton, normál tempónál érdekelne... Megközelíthető vele a 6,5L/100km-s fogyasztás, vagy ennél azért jóval nagyobb igényei vannak?

Nemtudom kinek mi a tapasztalata, így csak a sajátomat tudom leírni.
Igaz, még csak egy hete van meg, de mivel Szekszárdon vettem, ezért az első út rögtön egy 200 km-es országúti teszt volt.
A fogyasztás közelebb volt a 6,5 literhez, mint a 7-hez.
Jó. *** idő volt és nem 180+, csak 90-100 volt hazafelé. És egyedül ültem benne.
De azért ez nem rossz. Majd még később jelentkezem.  Wink
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5060 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:41:39 »

Ezt hogy is érted? Miért is lassú a dizel a benzineshez képest szomoru1  Én nem ezt látom. Pont az a gyakorlat hogy a dizelek vígan trappolnak el a pályán a benzines kollégákhoz képest mert nem kell ügyelniük a fogyasztásra.

azéé itt MK II-ről van szó. és igaz ami igaz az 1,8TD nem rakéta. itt igazat kell adni Murmuckának.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5061 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:44:46 »

azéé itt MK II-ről van szó. és igaz ami igaz az 1,8TD nem rakéta. itt igazat kell adni Murmuckának.
Pont egy miinitalira mentünk Encsre pizzázni és ment előttünk (egy darabig) egy klubbon kívüli MKII TD. Szerintem nagyon is jól ment az.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5062 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:47:07 »

Pont egy miinitalira mentünk Encsre pizzázni és ment előttünk (egy darabig) egy klubbon kívüli MKII TD. Szerintem nagyon is jól ment az.

nem megy rosszul, csak egyszerűen versenyképtelenebb az 1,8 és 2,0 benzinessel szemben mint a mi TDCi-nk.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5063 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:47:26 »

Pont egy miinitalira mentünk Encsre pizzázni és ment előttünk (egy darabig) egy klubbon kívüli MKII TD. Szerintem nagyon is jól ment az.
Jól megy, csak a benzines jobban, ha nem sajnálják tőle a naftát Grin
Persze érhetik az embert meglepik, láttam már olyan zöld-klubbos TD MKI-et, ami itt sokunkat otthagyott volna, beleértve MK3-as szekciót is. Persze komoly motortuning állt mögötte...
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #5064 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:50:30 »

azéé itt MK II-ről van szó. és igaz ami igaz az 1,8TD nem rakéta. itt igazat kell adni Murmuckának.

Valamikor a nyáron mentem az unokatesóm 97-es TáDéjával. Csak pár kilométer volt városból ki a közeli tóhoz, de akkor valahogy nem jött be a TD karakterisztikája. Városi közlekedésnél az alsó fordulatszám tartományban nekem nagyon gyengének tűnt -főleg a kasznihoz és a 4 utashoz képest- aztán mikor elkezd tölteni, a turbo olyan 1800-tól, akkor meg "letépi a fejem", de csak úgy 3000-ig. Ahol hirtelen "vége" a fordulatszám tartománynak és lehet is váltani.
Nyilván megszokást is igényel a dolog, de nekem fura volt így dízel tapasztalatok nélkül.
Másrészt viszont országúton és autópályán Isteni! Kis fordulattal a világból kimegy minimális fogyasztással.
Mérlegelni kell.

ui: Amúgy a tavasszal volt szerencsém két OFF gyártmányt (pdTDi és crDi) teszt vezetni és meg kell állapítsam, hogy a TD erőtlensége nem egyedi jelenség. Ez alól csak az egyik kolégám 1.6 TdCi Focusa a kivétel, ami valami iszonyú jól eltalált motor!  worship
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.19 szerda, 10:54:51 írta MrMach1 » Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5065 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:54:12 »

Ez alól csak az egyik kolégám 1.6 TdCi Focusa a kivétel, ami valami iszonyú jól eltalált motor!  worship

persze mert az Ford autó  eljen
szal a PDTDI teljesen másképpen műxik mint a TDCi ... az nem Common Rail.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #5066 Dátum: 2007.12.19 szerda, 10:57:16 »

Ez alól csak az egyik kolégám 1.6 TdCi Focusa a kivétel, ami valami iszonyú jól eltalált motor!  worship

persze mert az Ford autó  eljen
szal a PDTDI teljesen másképpen műxik mint a TDCi ... az nem Common Rail.

Bár PSA-Ford dízel lakik benne.  Wink
Az OK, hogy a PDTDI más, de azt is úgy adják elő, mint a technológia csúcsa. A lényege viszont tényleg kb. ugyanaz. Nagy nyomású porlasztás, az apróbb méretű részecskék érdekében. A többi csak parasztvakítás.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5067 Dátum: 2007.12.19 szerda, 11:00:58 »

Bár PSA-Ford dízel lakik benne.  Wink

azéé írtam, h Ford autó Smiley
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #5068 Dátum: 2007.12.19 szerda, 11:06:01 »

Bár PSA-Ford dízel lakik benne.  Wink

azéé írtam, h Ford autó Smiley

Jaaaa, hogy egy Ford autóban még szerencsétlen PSA dízel is szárnyakat kap. Mi?
Éééééétem!  nyes
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #5069 Dátum: 2007.12.19 szerda, 11:11:24 »

Tegnap volt szó a piros és sárga hópihékről.   Nem, nem a detoxbeli melegedőről van most szó.

Nálam is ott van a "grafikus kijelzőn" a szimbólum, de nem világít. Ez valami rendelhető cuccos, vagy alapból kéne lennie?
Illetve utólag életre tudom valahogy kelteni?
Ráadásul olyanon is töröm a fejem, hogy veszek az óra helyére egy -enyhe eufemizmussal- fedélzeti computert.
Abban is van hőmérséklet kijelzés. De ahhoz minimum a hópihéknek kéne világítani. Ugye?
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #5070 Dátum: 2007.12.19 szerda, 11:18:17 »

sokunkat otthagyott volna, beleértve MK3-as szekciót is.
Egy talin bizonyított is a TDDi-kkel szemben, nemde?  eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5071 Dátum: 2007.12.19 szerda, 11:27:37 »

Bár PSA-Ford dízel lakik benne.  Wink
Az OK, hogy a PDTDI más, de azt is úgy adják elő, mint a technológia csúcsa. A lényege viszont tényleg kb. ugyanaz. Nagy nyomású porlasztás, az apróbb méretű részecskék érdekében. A többi csak parasztvakítás.

A PDTDi annyira "jó", hogy abba is hagyják a gyártását. Pl a 3.0 tdi már közös nyomócsöves, kb 2 éve.
A pdtdi bonyolultabb, precízebb, romlósabb, drágább. Az első generációi nem is elektromosan voltak vezérelve, talán 2005-től lett az is piezoelektromos (ebben nem vagyok biztos).
Tényleg fontos a nagynyomású porlasztás, de nem mindegy, mikor, hányszor, és hogyan. A vezérlésen, és magán a befecskendezőn (milyen gyorsan nyit, zár, hogyan porlaszt) sok múlik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5072 Dátum: 2007.12.19 szerda, 11:31:03 »

Eddig engem egy helyen tudtak meggyőzni, egy 166-os alfa tesztvezetés során, 2.4 JTD motorral 150 175 ló, és 385 NM nyomaték emlékeim szerint, és tényleg piszkosul ment. Műszakilag nem tom milyen, de teljesítményre meggyőző.
update: megnéztem, a 2.4-es 175 ló, az 1.9-es a 150. Szóval fincsi
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.19 szerda, 11:36:05 írta Murmucka » Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #5073 Dátum: 2007.12.19 szerda, 11:43:29 »

Tegnap volt szó a piros és sárga hópihékről.   Nem, nem a detoxbeli melegedőről van most szó.

Nálam is ott van a "grafikus kijelzőn" a szimbólum, de nem világít. Ez valami rendelhető cuccos, vagy alapból kéne lennie?
Illetve utólag életre tudom valahogy kelteni?
Ráadásul olyanon is töröm a fejem, hogy veszek az óra helyére egy -enyhe eufemizmussal- fedélzeti computert.
Abban is van hőmérséklet kijelzés. De ahhoz minimum a hópihéknek kéne világítani. Ugye?

Ha van benne "grafikus" kijelző akkor hópihéknek világítaniuk kéne +4 fok alatt sárga/ill 0fok alatt pirosan..vagy a hőmérővel van valami gáz, vagy a kijelzőben égett ki az égő.Ha ráadaod a gyújtást akkor is sötétek a hópihék?
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Alex75
Vendég
« Új hozzászólás #5074 Dátum: 2007.12.19 szerda, 11:54:44 »

Sziasztok!
Autócserén töröm a fejem, és az egyik szóba jöhető gép a Mondeo II, 1.8, v. 2.0 benzines motorral. Kinek milyen tapasztalata van vele, fogyasztással kapcsolatban? Elsősorban országúton, normál tempónál érdekelne... Megközelíthető vele a 6,5L/100km-s fogyasztás, vagy ennél azért jóval nagyobb igényei vannak?

Nemtudom kinek mi a tapasztalata, így csak a sajátomat tudom leírni.
Igaz, még csak egy hete van meg, de mivel Szekszárdon vettem, ezért az első út rögtön egy 200 km-es országúti teszt volt.
A fogyasztás közelebb volt a 6,5 literhez, mint a 7-hez.
Jó. *** idő volt és nem 180+, csak 90-100 volt hazafelé. És egyedül ültem benne.
De azért ez nem rossz. Majd még később jelentkezem.  Wink
Én is egyedül használom, Tapolca-Veszprém közt leginkább, és -már hehe- nem hajszolom a gépet. Csak néha... Egyszerűen jólesne a tudat, hogy bármikor rendelkezésre áll a ménes. eplus2
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5075 Dátum: 2007.12.19 szerda, 12:57:32 »

Keresek bontott első lököst, vagy olyan is jó lenne, aminek csak a jobb oldala sérült, és a bal épp. És egy bal ködlámpát is MK2-be.
Nekem egy jobbos ködlámpa kellene. Ha csak így kapsz szólj és átveszem!

Oké!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5076 Dátum: 2007.12.19 szerda, 13:11:09 »

Eddig engem egy helyen tudtak meggyőzni, egy 166-os alfa tesztvezetés során, 2.4 JTD motorral 150 175 ló, és 385 NM nyomaték emlékeim szerint, és tényleg piszkosul ment. Műszakilag nem tom milyen, de teljesítményre meggyőző.
update: megnéztem, a 2.4-es 175 ló, az 1.9-es a 150. Szóval fincsi

Az 1,9-es, 150 lovas pont annyira megy, mint a mi 130 lovasunk. 0-100 ugyanaz, rugalmasságban sokkal jobb a mondeo, végsebességben az 1,9-es egy kicsivel.
A 2,4 mjtd meg kb a 2.2-essel van 1 szinten. Igaz ugyan, hogy a 166-osban egy hajszálnyival jobban muzsikál, de annak a kasztnija kb a focus mérete.
Az olaszok inkább a lóerőre mennek, nem a nyomatékra, pedig a hétköznapi használatnál (dízel) sokkal jobb a Nm.
Pl előzési szituban azt fogod mondani, a 2,2 tdci a padlóba döngöli a 2,4-es alfát.
Mondok egy vadabb dolgot: annakidején a totalcar tesztelte az Accord 2.2d, alfa 2,4d (156), mondeo 2.0d (akkor még nem volt 2.2).
Jött a vizespalack-teszt: ráraktak egyet a motorrra, és beindították. Csak a mondeo nem rúgta le magáról, a másik kettő igen, és amikor visszarakták, menet közben, ismét leesett.
Aztá jött a 0-100, na abban a másik kettő jobb volt, majd jött a rugalmasság: a 130 lovas (140 és 175, a 2.2 és 2.4-gyel szemben) szépen lotolta a többieket. Na itt van az az effektus, hogy azt fogod érezni, hogy a 2.0 mondeo jobban megy, mint a fóka méretű alfa.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5077 Dátum: 2007.12.19 szerda, 13:17:38 »

Az 1,9-es, 150 lovas pont annyira megy, mint a mi 130 lovasunk. 0-100 ugyanaz, rugalmasságban sokkal jobb a mondeo, végsebességben az 1,9-es egy kicsivel.
Azért a 166-os nem olyan kicsi méretben, a 159-es talán kisebb. Az Alfában a design fog meg nagyon, meg a sportossága, aztán a megbízhatóság... hát arról nincs infóm, bár őszintén szólva az se túl megnyerő, hogy tdci mondeóban olajcsere gyakorisággal kell porlasztócsúcsokat cserélni. (némi túlzással, ezt nézd el nekem Wink )
Tény, hogy régebbi alfák (mondjuk a régi családi 33-asunk) sehol sem voltak megbízhatóságban, bár ezért a boxermotor érzés kárpótolt rendesen. Mindenesetre nem biztos, hogy tudnék dönteni most Alfa és MKIV között.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5078 Dátum: 2007.12.19 szerda, 13:31:05 »

Azért a 166-os nem olyan kicsi méretben, a 159-es talán kisebb. Az Alfában a design fog meg nagyon, meg a sportossága, aztán a megbízhatóság... hát arról nincs infóm, bár őszintén szólva az se túl megnyerő, hogy tdci mondeóban olajcsere gyakorisággal kell porlasztócsúcsokat cserélni. (némi túlzással, ezt nézd el nekem Wink )
Tény, hogy régebbi alfák (mondjuk a régi családi 33-asunk) sehol sem voltak megbízhatóságban, bár ezért a boxermotor érzés kárpótolt rendesen. Mindenesetre nem biztos, hogy tudnék dönteni most Alfa és MKIV között.

Az összes alfa kicsi. A 166 asszem 4,5 méter. A fóka is ekkora....
A tdci-ben olajcserével porlasztócsúcs? Azért ne haragudj, de ez szimplán a rosszindulat csimboraszzója.
A savanyú szőlő és dögöljön meg a szomszéd tehene egyveleg.
Akármibe fogadok, hogy az alfában sűrűbben kell cserélni, max 2/3 annyi kilométert bír ki.
Megbízhatóság? Az alfa az egyik legrosszabb autó! Tele elektromos hibákkal, a váltója harmadosztályú, a megbízhatósági statisztikák alján foglal helyet, míg a ford a felső harmadban.
A mostani alfák még rosszabbak, mint a régiek! Ha olyan lenne a megbízhatósága, mint a fordnak, akkor sokkal többet adnának el belőle!

A IV-es vagy alfa? Nekem az alfa ingyé nem kéne (azazhogy eladnám neked).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5079 Dátum: 2007.12.19 szerda, 13:41:55 »

de ez szimplán a rosszindulat csimboraszzója.
vigyor3
Nem, ez egy bosszantó széria (konstrukciós) hiba kiemelése, de ezen igazán ne vesszünk össze. Ha vitázni akarnék róla, majd ráderesztem zaccit  nyes
Remélhetőleg MKIV-ben nem lesz ilyen gond, és leszámítva a bosszantó karácsonyfavilágítást a műszerfal helyén (szőlő, tudom...) egész jó gép. Mondjuk hátulról ronda Tongue
Azért más szemmel nézem én az autót, aki nem márkaszervízbe viszi, és nem költök rá havi 50.000-et mint rendszeres szervíz. Így minden autóra rá lehet húzni a világ legmegbízhatóbb autója címet. Én akkor viszem, és vittem szervízbe az autóimat, amikor bajuk volt, így kicsit objektívebben látom a megbízhatóságot, mint aki akkor is viszi, mikor a műszerfal kiírja, hogy vigye.
És ez ügyben sajna az MKI, és ahogy látom MKIII sem épp No.1, bár lehet (biztos) hogy megelőzi az Alfát.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5080 Dátum: 2007.12.19 szerda, 14:05:49 »

Nem, ez egy bosszantó széria (konstrukciós) hiba kiemelése, de ezen igazán ne vesszünk össze. Ha vitázni akarnék róla, majd ráderesztem zaccit  nyes
Remélhetőleg MKIV-ben nem lesz ilyen gond, és leszámítva a bosszantó karácsonyfavilágítást a műszerfal helyén (szőlő, tudom...) egész jó gép. Mondjuk hátulról ronda Tongue
Azért más szemmel nézem én az autót, aki nem márkaszervízbe viszi, és nem költök rá havi 50.000-et mint rendszeres szervíz. Így minden autóra rá lehet húzni a világ legmegbízhatóbb autója címet. Én akkor viszem, és vittem szervízbe az autóimat, amikor bajuk volt, így kicsit objektívebben látom a megbízhatóságot, mint aki akkor is viszi, mikor a műszerfal kiírja, hogy vigye.
És ez ügyben sajna az MKI, és ahogy látom MKIII sem épp No.1, bár lehet (biztos) hogy megelőzi az Alfát.

Amit írsz, az szimplán nem igaz.
A pcsúcs az összes dízelnél tönkremegy, és a mondeo a jobbak közül való. Téged az tájékoztatott félre, hogy itt látod a mondeónál a problémákat, az alfást meg nem. Nálam a fények sem vibrálnak.
Én ugyan márkaszervízbe hordom olajcserére, de ha szigorúan megnézem, a fékbetétcserékkel ÖSSZESEN (a kötelezőket kivéve) nem költöttem rá 50-et.
A világ legmegbízhatatlanabb címét statisztikailag lehet kiérdemelni. Olvass rá fórumokon, eggyebeken, és olyat, hogy alfát soha többe, rengeteget talász.
Ja, nézd meg a neten, pl a www.reliabilityindex.co.uk címen, és látni fogod, hogy az alfa a duplája hibát, költséget generál.
399 vs 258... addig álljak én fél lábon, amíg egy alfa hibátlanul műxik.
Gondolom, neked is ez az első autód... pár tízezer levezetett kilométerrel... a tojáshéj, meg minden.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #5081 Dátum: 2007.12.19 szerda, 14:08:14 »

Mwgmondom a frankót Alfába ami elromolhat az el is romlik  eplus2 újtestvéremnek volt alfája, pár szerelő el is hajtotta nem foglalkoznak vele csak a bajt hozza rájuk indokolták
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5082 Dátum: 2007.12.19 szerda, 14:13:13 »

Gondolom, neked is ez az első autód... pár tízezer levezetett kilométerrel... a tojáshéj, meg minden.
A többiben még lehet igazad, nos itt nem nyert. Tojáshéj meg minden, de a 24 évem és 5 éves jogsim ellenére sztem az átlagtól jóval több autó és km van mögöttem, konkrétan:
4 éve vezetek, átlag havi 2500 km = 120.000 km
Eddig volt:
Citroen BX 1.9 GTI Automata, 3 hónapig
Citroen BX 1.6i, 1 évig
Lada 2103, 3 hónapig Grin
VW Golf II, 1.8 GT 1 évig
Mondeo MKI, több mint 1 éve...
Időközben vezettem, mint családi autót: Daihatsu Applause 1.6i, Alfa 33 1.7IE, Nissan Micra 1.2, Nissan Primera 1.6SLX, Trabant 601 Limuzin, Renault Twingo, egyszóval sokat, és sokfélét. Átlagban a Mondeo tetszik a legjobban, bár az első autómat visszasírom ;(
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5083 Dátum: 2007.12.19 szerda, 14:18:04 »

Tojáshéj=24 év és 5 éves jogsi
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5084 Dátum: 2007.12.19 szerda, 14:21:26 »

Tojáshéj=24 év és 5 éves jogsi

Ez igaz, de néha nem csak a szám jár (na jó, ritkán), van összehasonlítási alapom is az autóm mellé, ami azért valljuk be, ilyenkor ritka.  De igyekszem, csak valahogy nem tudlak titeket utólérni (korban) Hogy van ez...?  vigyor3
Azért ne legyen harag, minden tiszteletem a tapasztaltabb sofőröknek, 8-10 év múlva majd én tojáshéjazom itt a fórumon az újakat.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5085 Dátum: 2007.12.19 szerda, 14:31:16 »

Tojáshéj=24 év és 5 éves jogsi

Ez igaz, de néha nem csak a szám jár (na jó, ritkán), van összehasonlítási alapom is az autóm mellé, ami azért valljuk be, ilyenkor ritka.  De igyekszem, csak valahogy nem tudlak titeket utólérni (korban) Hogy van ez...?  vigyor3
Azért ne legyen harag, minden tiszteletem a tapasztaltabb sofőröknek, 8-10 év múlva majd én tojáshéjazom itt a fórumon az újakat.

Még egy apróság, ez elég fontos: ezen autók sajátok voltak, és te fizettél mindent? Szervíz, vételár, üzemanyag?
Meg bocsi, ez az átlag 2500*48 hó, ez teljesen egzakt? Mer az ember néha azt hiszi, megvan az vagy egy méter is... szóval, ha összeadod, hogy ezzel az autóval annyit, amazzal meg amannyit, akkor is kijön a 120e? Nem kekeckedni akarok... meg a 2500 havonta nem kevés.

Amúgy nincs összehasonlítási alapod. Ezeket az autókat a sierrával, escorttal lehetne összehasonlítani, nem a mondeóval. Nyalván, a ladában nem fog tönkremenni a klímakompresszor, vagy ABS jeladó. Vagy a BX-ben a pcsúcs. Ugyi egyik sem dízel.
Azért kell a tapasztalat sok mindenben, hogy az ember ne csak nézzen, hanem lásson is. Majd egyszer személyesen elmondom, ha érdekel, mire gondoltam.
Harag? A részemről nincs, sőt, ok sincs rá. Csak azt szerettem volna elkerülni, hogy az almát a körtével vessük össze (te ezt tetted).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5086 Dátum: 2007.12.19 szerda, 14:39:31 »

Még egy apróság, ez elég fontos
igen, a 120.000 alulról annyi, ennél több. Amúgy csak a munkahelyem napi 2*45 km. Az autókat én vettem, én választottam, és én tartottam fent 100%-ig, persze a mondeo kivételével némi (nem anyagi!) szülői támogatással: pl szervíz választás, hibakeresés. Eddig a Mondeoval járok a legtöbbet, remélem még sokáig húzza Grin
És bocsi mindenkitől, kicsit szétoffoltam a topicot Tongue
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.19 szerda, 14:45:14 írta Murmucka » Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5087 Dátum: 2007.12.19 szerda, 14:53:00 »

igen, a 120.000 alulról annyi, ennél több. Amúgy csak a munkahelyem napi 2*45 km. Az autókat én vettem, én választottam, és én tartottam fent 100%-ig, persze a mondeo kivételével némi (nem anyagi!) szülői támogatással: pl szervíz választás, hibakeresés. Eddig a Mondeoval járok a legtöbbet, remélem még sokáig húzza Grin
És bocsi mindenkitől, kicsit szétoffoltam a topicot Tongue
Ez derék. worship Majd személyesen megvitatjuk. Most már tényleg ne offoljunk...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #5088 Dátum: 2007.12.19 szerda, 16:49:44 »

Ha van benne "grafikus" kijelző akkor hópihéknek világítaniuk kéne +4 fok alatt sárga/ill 0fok alatt pirosan..vagy a hőmérővel van valami gáz, vagy a kijelzőben égett ki az égő.Ha ráadaod a gyújtást akkor is sötétek a hópihék?

Most nem rémlik hogy világít-e a gyújtás ráadásakor, de mindjárt hazamegyek és akkor megnézem.
Annyit tudok, hogy az első lökhárítót cserélték/fényezték/vagy valami, ezért nem lepne meg, ha ezzel lenne valahogy összefüggésben az összes elülső elektromos problémám.
Naplózva
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #5089 Dátum: 2007.12.19 szerda, 18:47:27 »

Sziasztok!

Csak annyit szeretnék hozzáfűzni a dolgokhoz, hogy van 175 lovas JTD Mulitjet is!
Az azért biztosan cudar lehet.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5090 Dátum: 2007.12.19 szerda, 18:56:01 »

... Ezeket az autókat a sierrával, escorttal lehetne összehasonlítani, nem a mondeóval...

rossz vicc lenne a sierrához hasonlítani a bx citromot, v a foksvágen golfot ... egyszerűen sértés!
nekem 4 évnyi audizás után is az lett a felismerésem, h "a sierra sokkal jobb autó volt", függetlenül a más kategóriától, és a lényegesen szegényesebb felszereltségtől. egyszerűen azt az autót úgy szerettem, mint 3 éves koromban a sárgaplatós-piros műanyag dömpert. az audi is nagy kedvenc volt, de sose nőtt úgy hozzám mint a renga. nálam ez lett mostani (nyári) autóvásárlásomkor a vízválsztó ... azéé csak sierra utódról van szó ha mondi az autó Smiley
és imádom!
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5091 Dátum: 2007.12.19 szerda, 19:19:31 »

Sziasztok!

Csak annyit szeretnék hozzáfűzni a dolgokhoz, hogy van 175 lovas JTD Mulitjet is!
Az azért biztosan cudar lehet.
A szériában gyártott 2,4-es JTD-k több mint egy éve 200 le vel jönnek ki 400Nm túltöltés nélkül, és zéró hang  a mi dízeleinkhez  képest. szomoru1
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5092 Dátum: 2007.12.19 szerda, 21:00:26 »


rossz vicc lenne a sierrához hasonlítani a bx citromot, v a foksvágen golfot ... egyszerűen sértés!
nekem 4 évnyi audizás után is az lett a felismerésem, h "a sierra sokkal jobb autó volt", függetlenül a más kategóriától, és a lényegesen szegényesebb felszereltségtől. egyszerűen azt az autót úgy szerettem, mint 3 éves koromban a sárgaplatós-piros műanyag dömpert. az audi is nagy kedvenc volt, de sose nőtt úgy hozzám mint a renga. nálam ez lett mostani (nyári) autóvásárlásomkor a vízválsztó ... azéé csak sierra utódról van szó ha mondi az autó Smiley
és imádom!

Szerintem a scorpio jobban ott van, mint a sierra.  eplus2 Az egy elpusztíthatatlan csatahajó volt....
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5093 Dátum: 2007.12.19 szerda, 21:32:33 »

Szerintem a scorpio jobban ott van, mint a sierra.  eplus2 Az egy elpusztíthatatlan csatahajó volt....

ebben vitába szállnék bárkivel. ugyanazok a motorok kerültek mind2 autóba, csak a skorpio pár100 kilóval nehezebb volt, ezálltal ugyanazzal a teljesítménnyel lomhább volt, többet is evett stb. talán még az sem véletlen, h utód nélkül szűnt meg eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5094 Dátum: 2007.12.19 szerda, 21:33:25 »

Sziasztok!
Autócserén töröm a fejem, és az egyik szóba jöhető gép a Mondeo II, 1.8, v. 2.0 benzines motorral. Kinek milyen tapasztalata van vele, fogyasztással kapcsolatban? Elsősorban országúton, normál tempónál érdekelne... Megközelíthető vele a 6,5L/100km-s fogyasztás, vagy ennél azért jóval nagyobb igényei vannak?

Szia!
Milyen árban szeretnél találni (max)?
Tapasztalatok? Minden ami pozitív, nemtudnék rosszat mondani a Mondeókról. De mindenképpen érdemes belőle nagyobb motorosat venni, mert nem való bele kisebb moci (1,6TD, 1,8). Szóval 2.0 vagy V6. Fogyasztás: városban 9 alá nemhiszem hogy megy.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5095 Dátum: 2007.12.19 szerda, 21:36:30 »

talán még az sem véletlen, h utód nélkül szűnt meg eplus2 eplus2 eplus2
A sierrának mi is az utóda  fejvakaras beka3 Kinek a pap, kinek a paplan  integet2
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #5096 Dátum: 2007.12.19 szerda, 21:48:24 »

Lassan kiírhatjuk erre is, hogy off topic beka3
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5097 Dátum: 2007.12.19 szerda, 22:13:28 »

A sierrának mi is az utóda  fejvakaras beka3 Kinek a pap, kinek a paplan  integet2

pl az amivel jársz. pl az amiről ez a fórum is szól. 1szóval a mondeo.
a másik mondatoddal egyet értek ... nem vagyunk egyformák  wave és ez így jó.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #5098 Dátum: 2007.12.19 szerda, 22:42:13 »

eljen wave worship
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #5099 Dátum: 2007.12.19 szerda, 23:18:41 »

Sziasztok!
Autócserén töröm a fejem, és az egyik szóba jöhető gép a Mondeo II, 1.8, v. 2.0 benzines motorral. Kinek milyen tapasztalata van vele, fogyasztással kapcsolatban? Elsősorban országúton, normál tempónál érdekelne... Megközelíthető vele a 6,5L/100km-s fogyasztás, vagy ennél azért jóval nagyobb igényei vannak?

Szia!
Milyen árban szeretnél találni (max)?
Tapasztalatok? Minden ami pozitív, nemtudnék rosszat mondani a Mondeókról. De mindenképpen érdemes belőle nagyobb motorosat venni, mert nem való bele kisebb moci (1,6TD, 1,8). Szóval 2.0 vagy V6. Fogyasztás: városban 9 alá nemhiszem hogy megy.

gondolom 1.8TD t és 1.6ot akartál írni..
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.053 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.