Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.26 péntek, 11:42:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 374 375 376 377 378 379 380 [381] 382 383 384 385 386 387 388 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4751041 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19000 Dátum: 2014.11.21 péntek, 11:24:36 »

Tartály elhelyezkedéséről az itt http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_1_kezelesi.pdf található könyv 45-ik oldalán találsz képet!
(külön figyeltem, hogy ne szúrja be az egész könyv képét-akinek nem inge ne vegye magára!  nyes)
Igen, a szerelőhöz! Így életveszélyes, ha menet közben hirtelen nem tudsz kormányozni.
Nem elektromos a kormány szervód! Tartályt ellenőrizted? Folyadék szint rendben van?

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19001 Dátum: 2014.11.22 szombat, 01:38:34 »

Köszönöm!

Megnézem a kormányrásegítő olajszintjét, aztán kiderül.

Bekapcsoltam a sport fokozatot, úgy mentem. Most olvasom a kézikönyvben, hogy 4mp után kialszik a zöld lámpa ami mutatja,  hogy sport fokozatban van, különben hiba van. Nálam végig világít. Akkor elképzelhető, hogy a futómű állításom is zavarja szervót?.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19002 Dátum: 2014.11.22 szombat, 10:29:25 »

Üdv. ezen a szép hétvégén!

Fékbetét cserénél milyen költséggel számoljak? Párban cserélik gondolom. Én is tudom cserélni?
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #19003 Dátum: 2014.11.22 szombat, 10:44:53 »

Üdv. ezen a szép hétvégén!

Fékbetét cserénél milyen költséggel számoljak? Párban cserélik gondolom. Én is tudom cserélni?
Minőségtől függően 5-10ezer forint valahol. Te is tudod cserélni, van róla leírás a wikin.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19004 Dátum: 2014.11.22 szombat, 13:53:15 »

Köszönöm XRob!

Most már én is klubtag vagyok? Mert főoldalon ír kedvezményt, VilágAutó kóddal. Klubkártyát is tudok igényelni? Máshol is tudom érvényesíteni a klubtagságot?
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #19005 Dátum: 2014.11.22 szombat, 14:17:42 »

Köszönöm XRob!

Most már én is klubtag vagyok? Mert főoldalon ír kedvezményt, VilágAutó kóddal. Klubkártyát is tudok igényelni? Máshol is tudom érvényesíteni a klubtagságot?
Klubtag vagy. A kártyáról nem nagyon tudok semmit, de ennél nem igazán láttam jobb árakat.

https://alkatreszek.hu/
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19006 Dátum: 2014.11.22 szombat, 21:28:09 »

Szia,
klubtag kártyát az éves találkozókon adnak, vagy lehet igényelni. Esetleg keress itt a fórumon, aki rendezi ezeket az éves találkozókat és őket kérdezd. Anno én még Domi -tól vettem át.
Találkozók link:
http://mondeo.hu/index.php?page=158
http://mondeo.hu/index.php?page=155
PZs
Idézetet írta: Andris 1. fordmondeója link=topic=4.msg952861#msg952861
date=1416660795
Köszönöm XRob!

Most már én is klubtag vagyok? Mert főoldalon ír kedvezményt, VilágAutó kóddal. Klubkártyát is tudok igényelni? Máshol is tudom érvényesíteni a klubtagságot?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19007 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 15:21:32 »

Köszi!

Találtam Api sf/cd 15w-40 motorolajat. A kezelési ùtmutató Api sg\cd 15w-40-et ír. Ez az sf , sg különbség jelent valamit?
Tölthetek ilyent a mk1 motoromba.

Köszönöm...
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #19008 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 16:19:24 »

Köszi!

Találtam Api sf/cd 15w-40 motorolajat. A kezelési ùtmutató Api sg\cd 15w-40-et ír. Ez az sf , sg különbség jelent valamit?
Tölthetek ilyent a mk1 motoromba.

Köszönöm...

Nem skoda ez. Tegyél bele rendes 10w40es olajat.
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19009 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 16:24:52 »

Köszi Zoli!

Pontos specifikációja a 10w-40- nek? Számít?.
Mert akkor írd le pontosan.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #19010 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 16:30:30 »

Köszi Zoli!

Pontos specifikációja a 10w-40- nek? Számít?.
Mert akkor írd le pontosan.
A ma kapható olajak mindegyike megfelel hacsak nem valami t.gazdaságossal próbálkoznál.
Én pl ezt tenném bele:
https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/187594-motorolaj-ford-10w-40-5-literes?flypage=0&kereso_marka=Ford&kereso_modell=8
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19011 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 17:27:31 »

Köszönöm!

Ezzel fogok olajcserét csinàlni, ford olajjal. Most ràtöltök egy jófajta 10w-40-essel.

Az befolyásol valamit, hogy többféle van töltve  egymásra?
Új nekem az autó,  nem rudom mi van beletöltve.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19012 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 17:58:59 »

...
Új nekem az autó,  nem rudom mi van beletöltve.
Akkor èpp itt az ideje egy olajcserènek.
Vezèrlès csere sem ártana. Gondolom, ha az olajat nem mondta meg az eladó, akkor azt sem tudni, hány km-el ezelőtt volt a szíj - és a többi - cserélve.
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19013 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 18:54:55 »

Valóban!

Épp találkoztam egy régi baràtommal, aki örök idők óta forddal jár. És ugyanezt mondta nekem, mint te HegeGabi. Hogy kapásból cseréljek vezérlést.

Megnézetni megtudom a vezérlés állapotát, hogy használni tudjam a cseréig? Vagy én belenézni? Amennyiben laikusként tudok.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19014 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 22:33:19 »

Nem skoda ez. Tegyél bele rendes 10w40es olajat.
Szerintem még 5w30 - at tegyen bele. Ford olajat(, ami Castrol).
És cseréltessen vezérlést is.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.23 vasárnap, 22:34:52 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19015 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 22:36:23 »

Szerintem még 5w30 - at tegyen bele. Ford olajat(, ami Castrol).
És cseréltessen vezérlést is.

mk1-be 10W-40 Ford olaj
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19016 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 22:40:30 »

mk1-be 10W-40 Ford olaj
Miért? Ez nem ugyanaz a Zetec motor, mint az MK2-ben van?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19017 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 22:47:33 »

Miért? Ez nem ugyanaz a Zetec motor, mint az MK2-ben van?

Everyone can do what he wants...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19018 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 22:56:19 »

Benzines vagyok. Ùgy tudom zetek motor.
Most akkor 5w-30 vs 10w-40.
A vitát megnyitom...=)
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19019 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 22:58:16 »

Everyone can do what he wants...
Ez így igaz.
Megnéztem mit ajánl a gyártó. 128.old. Mindkét olaj mehet bele.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19020 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 23:01:11 »

Benzines vagyok. Ùgy tudom zetek motor.
Most akkor 5w-30 vs 10w-40.
A vitát megnyitom...=)
Te fogsz dönteni!
Én 5 és fél éven keresztül Ford 5w30 - at raktam a '97 mk2 1.8 benzinesembe.
Az érdekelne, hogy szerintük miért jobb a 10w40es.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #19021 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 23:07:48 »

Te fogsz dönteni!
Én 5 és fél éven keresztül Ford 5w30 - at raktam a '97 mk2 1.8 benzinesembe.
Az érdekelne, hogy szerintük miért jobb a 10w40es.
Nem mondtam, hogy jobb.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19022 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 23:13:27 »

Nem mondtam, hogy jobb.
Ok.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19023 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 23:14:43 »

Én is a kézikönyvet vettem alapul.
Pontosan 7 féle motorolajat ír mely megfelelő.

A tudományosan baráti vélemények alapján, amit itt kapok fogok tudni választani. Wink

' Mindenki azt csinál amit akar" =) , hogy idézzem az előttem szólókat.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19024 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 23:29:05 »

Érdekes.
Mert a barátom annyit mondott, hogy az mk1-ben mobil 1, illetve volvoline motorolajat tankoltak a kezdetek kezdetén.
Most ezt nem tudom hova tegyem.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #19025 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 23:30:42 »

Érdekes.
Mert a barátom annyit mondott, hogy az mk1-ben mobil 1, illetve volvoline motorolajat tankoltak a kezdetek kezdetén.
Most ezt nem tudom hova tegyem.
Ha jól tudom a ford régen mobil1 olajat használt.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19026 Dátum: 2014.11.24 hétfő, 09:59:29 »

Épp találkoztam egy régi baràtommal, aki örök idők óta forddal jár. És ugyanezt mondta nekem, mint te HegeGabi. Hogy kapásból cseréljek vezérlést.

Megnézetni megtudom a vezérlés állapotát, hogy használni tudjam a cseréig? Vagy én belenézni? Amennyiben laikusként tudok.
Az autóvásárlás utáni vezérléscsere nem függ a jármű típusától.
Nekem szerelők azt mondták/ják, hogy ha ismeretlen forrásból "ismeretlen" állapotú autót veszünk, akkor első lépés az olaj/olajszűrő és a vezérlés cseréje. Mondjuk ha barát/rokon volt az előző tulaj, és biztosra tudod, hogy mi mikor volt cserélve, az más tészta.

A motor jobb oldalán van a szíj burkolat, azt leszedve látható a szíj kopásának mértéke. De erre ne nagyon adj, max. ha nagyon újnak néz ki.
Viszont olaj+szűrő csere az sosem árt. Smiley


Amit én tapasztaltam olajjal kapcsolatban:
- 10W40-el (Castrol) hidegindításkor, leginkább hidegben/télen a hidrotőkék kelepeltek pár percig.
- 5W30-al (Ford) nem kelepel, viszont a motor öregségéből és kopottságából adódóan könnyebben elfogyasztja, illetve elfolyik (nálam pl. főtengely szimeringnél látható folyásnyom).
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19027 Dátum: 2014.11.24 hétfő, 10:15:12 »

Az autóvásárlás utáni vezérléscsere nem függ a jármű típusától.
Nekem szerelők azt mondták/ják, hogy ha ismeretlen forrásból "ismeretlen" állapotú autót veszünk, akkor első lépés az olaj/olajszűrő és a vezérlés cseréje. Mondjuk ha barát/rokon volt az előző tulaj, és biztosra tudod, hogy mi mikor volt cserélve, az más tészta.

A motor jobb oldalán van a szíj burkolat, azt leszedve látható a szíj kopásának mértéke. De erre ne nagyon adj, max. ha nagyon újnak néz ki.
Viszont olaj+szűrő csere az sosem árt. Smiley


Amit én tapasztaltam olajjal kapcsolatban:
- 10W40-el (Castrol) hidegindításkor, leginkább hidegben/télen a hidrotőkék kelepeltek pár percig.
- 5W30-al (Ford) nem kelepel, viszont a motor öregségéből és kopottságából adódóan könnyebben elfogyasztja, illetve elfolyik (nálam pl. főtengely szimeringnél látható folyásnyom).
Ha a főtengely szimeringnél, nem folyna, akkor esetleg nem fogyna?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19028 Dátum: 2014.11.24 hétfő, 10:37:23 »

Én is a kézikönyvet vettem alapul.
Pontosan 7 féle motorolajat ír mely megfelelő.

A tudományosan baráti vélemények alapján, amit itt kapok fogok tudni választani. Wink

' Mindenki azt csinál amit akar" =) , hogy idézzem az előttem szólókat.
de be van csillagozva az ami a legjobb:
MK1 1.8TD 10W-40 FORD-WSS-M2C913-A A3/B3
MK1 BENZINES 5W-30 FORD-WSS-M2C913-A A3/B3

gyári olajat vegyél
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19029 Dátum: 2014.11.24 hétfő, 14:44:14 »

Szia,
nem szent írás, de lehet van vhol a motortérben egy matrica, ami mutatja, hogy mikor volt vezérlés cser; ha a szerelő beragasztotta és jó adatokat írt rá.
Valami ilyesmi: és ikszelik, hogy mit cseréltek, stb.
Olaj: ki mire esküszik. Van aki véteknek tartja a 10w40-et, van aki szerint jó és kell, ahogy Hegegabi írta. Nekem 10w40 van benne és jó. Totalcar, olajdoktoron rengeteg találat van, olvasd végig és az alapján lehet nagyobb rálátásod lesz és könnyebb lesz dönteni:
http://totalcar.hu/24ora/?s=mondeo&word=1&tol=2000-06-08&ig=2014-11-24&szerzo=Szerz%C5%91&rovat=olajdoktor&cimke=C%C3%ADmk%C3%A9k+keres%C3%A9se
Üdv,
PZs

de be van csillagozva az ami a legjobb:
MK1 1.8TD 10W-40 FORD-WSS-M2C913-A A3/B3
MK1 BENZINES 5W-30 FORD-WSS-M2C913-A A3/B3

gyári olajat vegyél

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19030 Dátum: 2014.11.24 hétfő, 15:46:19 »

Köszönöm az ùtmutatást!

Meg is keresem a matricát, bízom benn találok.
Eddig még a hosszanti bordás szíjat találtam.
Ugye a másik oldalon van a vezérlésé?...
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19031 Dátum: 2014.11.25 kedd, 15:14:00 »

Köszönöm az ùtmutatást!

Meg is keresem a matricát, bízom benn találok.
Eddig még a hosszanti bordás szíjat találtam.
Ugye a másik oldalon van a vezérlésé?...
Melyik másik oldalon?  Grin

A fekete műanyag burkolat alatt van. Ugyanazon oldalon, ahol a generátor szíj, csak biztonsági okokból eldugták.
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19032 Dátum: 2014.11.25 kedd, 15:19:33 »

Ezaz!

Az enyémben csak hosszanti bordás szíj van, és gyönyörű állapotban van, a görgőket meg megnézi egy hozzáértő. Úgytűnik még nem kell benn cserélni vezérlést.

Csak arra kell rájönni miért áll le a motor.
Mikor haladok vele, bármilyen sebességgel, egyszer csak leáll, akkor is az alapjárat áll le?
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19033 Dátum: 2014.11.25 kedd, 15:28:32 »

...
Az enyémben csak hosszanti bordás szíj van, ...
Öööö, én úgy tudtam, hogy Mk1-ben nincs láncos motor.  Huh?
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19034 Dátum: 2014.11.25 kedd, 15:32:21 »

Láncos?
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19035 Dátum: 2014.11.25 kedd, 16:41:41 »

Van, ahol a vezérműszíj fém, láncszemes (Mercedes egyes típusai) és van, ahol műanyag/vmi anyag szíjas. Mondeoban ez utóbbit alkalmazták.
A vezérműszíj élettartama km-re érvényes.
Lehet szépen néz ki a szíjad, de ha már lejárt a km élettartam, utána bármi jöhet! Egy szett 16e és 30e Ft között mozog https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120440000-vezermuszij/120440168-vezermuszij-szett/?pathway=1, plusz a csere költsége. Ha meg elszakad, akkor biztos többszörösét fogod költeni a javításra! Nem tudom, milyen a költségvetésed, de én cserélném. Én amikor megvettem az enyémet, cseréltettem.
 wave
Láncos?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19036 Dátum: 2014.11.25 kedd, 16:49:09 »

Szerintem elég veszélyes ilyen motorral közlekedni forgalomban! Mi van akkor, ha előzés közben áll le?
Amikor nekem nem volt jó az alapjáratom, akkor a motor csak alapjárati-szinten állt le. Tehát ~900-as fordulat felett; addig ment, míg nem kuplungoztam hosszan, vagy mentem motorfékkel, üresbe tettem stb.
Ha mész és leáll, akkor az vmi más lesz. Kap rendesen üzemanyagot? Gyertya OK, gyújtáskábelek OK? Levegő rendszer tiszta, OK?
Én így látatlanban, csak azt mondom, hogy mihamarabb vidd el szerelőhöz, és ne a közelemben álljon le a motorod menetközben!
PZs

Csak arra kell rájönni miért áll le a motor.
Mikor haladok vele, bármilyen sebességgel, egyszer csak leáll, akkor is az alapjárat áll le?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19037 Dátum: 2014.11.25 kedd, 23:35:52 »

Láncos?
Azt írtad, a tiedben csak hosszbordás szíj van. Ez a generátor-szervo-klíma szíj.
A bordás szíj pedig a vezérműszíj. Azt nem látni alapesetben, mert burkolat alatt van.
Vagy félreírunk egymás mellett, pedig mindketten ugyanarról beszélünk?
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19038 Dátum: 2014.11.26 szerda, 11:50:58 »

Após nézte, azt mondja egy szíj van benn. Én nem tudom merre keressem a vezérműszíjat.

Jövő héten viszem szervizbe. Kiderül mi okozza a leállást bízom benn. Előzés nélkül is tudok haladni. Kanyarodni szervó nélkül is tudok. Biztonságban vagy Préti. Menet közben gyorsan üresbe teszem kulcs kikapcs, gyùjtást ùjra ráadom
és megyek tovább.
Én azt vettem észre, hidegen 1000 felett van az alapjárat,  és szépen beáll 1000 körül.
Aztán mikor leáll, illetve menet közben, mikor leállítom,utána 500-ra is alig akar felmenni az alapjárat.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.26 szerda, 11:58:52 írta Andris 1. fordmondeója » Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #19039 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:48:49 »

Após nézte, azt mondja egy szíj van benn. Én nem tudom merre keressem a vezérműszíjat.

Jövő héten viszem szervizbe. Kiderül mi okozza a leállást bízom benn. Előzés nélkül is tudok haladni. Kanyarodni szervó nélkül is tudok. Biztonságban vagy Préti. Menet közben gyorsan üresbe teszem kulcs kikapcs, gyùjtást ùjra ráadom
és megyek tovább.
Én azt vettem észre, hidegen 1000 felett van az alapjárat,  és szépen beáll 1000 körül.
Aztán mikor leáll, illetve menet közben, mikor leállítom,utána 500-ra is alig akar felmenni az alapjárat.
Ha szemben állsz a kocsival, a szelepfedél bal oldalán van egy fekete műanyag burkolat. Asszem 2 csavar tartja, ha azt leszeded, alatta látod a vezérműszíjat.
Szabadon csak a hosszbordást láthatod, ami a szervót, klímát (ha van), generátort hajtja.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19040 Dátum: 2014.11.26 szerda, 21:54:21 »

Ha szemben állsz a kocsival, a szelepfedél bal oldalán van egy fekete műanyag burkolat. Asszem 2 csavar tartja, ha azt leszeded, alatta látod a vezérműszíjat.
Szabadon csak a hosszbordást láthatod, ami a szervót, klímát (ha van), generátort hajtja.
Asszem én is ezt írtam.
De akkor ezek szerint túl kacifántosan fogalmazok :-).
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19041 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 09:25:42 »

Jól fogalmaztál.
Én vagyok kezdő.Vizuális típus vagyok. Szín, forma elhelyezkedés alapján csak megtalálom, mi micsoda.
Fekete műanyag burkolat a szelepfedél bal oldalán. Ok. eljen
Csak a szelepfedelet nem tudom. (a 16 szelep fedele?, milyen?)
 worship
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19042 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 09:34:15 »

Az a nagy alu szinű vmi a motortér közepén, Ford felirattal és esetleg Zetec 16 V.
Keress rá goohle-ban: mondeo szelepfedél és sok képtalálat lesz.  taps
 integet2

Csak a szelepfedelet nem tudom. (a 16 szelep fedele?, milyen?)
 worship

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19043 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 11:49:19 »

Köszönöm Préti!

Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Beripapa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



E-mail
« Új hozzászólás #19044 Dátum: 2014.12.02 kedd, 20:51:13 »

Sziasztok, 94-es 2000ccm DOCH motoros 16V- nél érdekelne a gyújtó trafó alatti " T " gumi idom, 2 vége hová van csatlakoztatva pontosan, én eddig akárhol kerestem mindenhol csak ZETEC motor rajzát találtam,azon pedig nem szerepel ilyen rinya rinya rinya köszi előre is.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.02 kedd, 20:53:28 írta Beripapa » Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #19045 Dátum: 2014.12.03 szerda, 18:30:40 »

Sziasztok, 94-es 2000ccm DOCH motoros 16V- nél érdekelne a gyújtó trafó alatti " T " gumi idom, 2 vége hová van csatlakoztatva pontosan, én eddig akárhol kerestem mindenhol csak ZETEC motor rajzát találtam,azon pedig nem szerepel ilyen rinya rinya rinya köszi előre is.
pedig az a Zetecnél van,Vedd le a gyújtótrafót és adja magát, hogy hova megy.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19046 Dátum: 2014.12.09 kedd, 07:50:25 »

Sziasztok!

Most érett meg a kerékcsapágy cserére a kocsim. Sajnos nem tudom mennyi km-et ment el már életében, mert buherált a km óra. Szerintetek mennyi lehet benne, ha most kell cserélnem az első kerékcsapágyakat? Egy körülbelüli km nem jönne rosszul. Hát ha van valakinek tapasztalata. Gondolom még az eredeti lehet benne.
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19047 Dátum: 2014.12.09 kedd, 08:59:08 »

Az a nagy alu szinű vmi a motortér közepén, Ford felirattal és esetleg Zetec 16 V.
Keress rá goohle-ban: mondeo szelepfedél és sok képtalálat lesz.  taps
 integet2

Szia Préti! Neked nem volt gond az alapjárattal?
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19048 Dátum: 2014.12.09 kedd, 10:24:55 »

Szia,
nekem nincs gond az alapjárattal, ha már meleg a motor. Egyszer volt gondom az alapjárattal, amikor az alapjárati motor,szelep tönkrement; na akkor alapjáraton is leállt a motor. Úgy mentem el vele a szerelőhöz, hogy alapjáratos helyeken, végig bőgettem a motort, mintha vmi 2 ütemű járgány lennék.
Ha hideg a motor, akkor elindul, megy és kb fél-1 perc múlva el kezd dadogva járni és vagy leáll, vagy felpörgeti magát és kezdődik az egész elölről. Ha leáll, akkor nekem kell indítanom és úgy kezdődik elölről minden, amíg meleg nem lesz a motor.
Megfigyeléseim:
- hengerfej síkolás után sokáig nem csinálta, majd 1x csak elkezdte
- volt, hogy csak hidegebb időben csinálta ezt, nyáron, forróságban nem
- volt, hogy 100-as oktánszámút tankoltam bele és akkor sem csinálta
- ha lefulladt, akkor 2-3x újraindításra nem indul be, csak teker az önindító
- a fenti jelenség befolyásolható azzal, hogy indítás közben pumpálom a gázpedált, és akkor elindul
- lejtőn állva sem csinálta
- ha 2e-s fordulaton, állva járatom, akkor is leáll, hiába nyomom a gázpedált, nem reagál rá
- rögtön elindulok vele és mozgás közben próbálom a 2e-s fordulatot tartani, akkor is lefullad, és a legkisebb emelkedőn is elmegy az ereje és lefullad.
 falbav  falbav  falbav
- de 2-3 ilyen lefulladás után, mintha semmi sem történt volna, megy száguld, fogyaszt előz, stb; öröm vele az élet!  nyes
Ha 1x sok pénzem lesz, elviszem Novoth Tiborhoz és jól megnézetem vele, hogy miért csinálja. Fordos Gabi erre a hibára azt mondta, hogy járt nála egy srác, aki vett tőle 1 alkatrészt és kicserélte és elmúlt. Az alkatrész a motortérben van, a szélvédő alatti falon, ahol a hibakód kiolvasó is van; attól a kormány irányába van 3 kütyű. Na ezek közül az egyik volt rossz (talán EGR elektromágnes http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/rossz_alapjarat_konyve.pdf. Az én motorom csak 2 kütyüs.
PZs
Szia Préti! Neked nem volt gond az alapjárattal?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19049 Dátum: 2014.12.09 kedd, 12:05:50 »

Szia,
nekem nincs gond az alapjárattal, ha már meleg a motor. Egyszer volt gondom az alapjárattal, amikor az alapjárati motor,szelep tönkrement; na akkor alapjáraton is leállt a motor. Úgy mentem el vele a szerelőhöz, hogy alapjáratos helyeken, végig bőgettem a motort, mintha vmi 2 ütemű járgány lennék.
Ha hideg a motor, akkor elindul, megy és kb fél-1 perc múlva el kezd dadogva járni és vagy leáll, vagy felpörgeti magát és kezdődik az egész elölről. Ha leáll, akkor nekem kell indítanom és úgy kezdődik elölről minden, amíg meleg nem lesz a motor.
Megfigyeléseim:
- hengerfej síkolás után sokáig nem csinálta, majd 1x csak elkezdte
- volt, hogy csak hidegebb időben csinálta ezt, nyáron, forróságban nem
- volt, hogy 100-as oktánszámút tankoltam bele és akkor sem csinálta
- ha lefulladt, akkor 2-3x újraindításra nem indul be, csak teker az önindító
- a fenti jelenség befolyásolható azzal, hogy indítás közben pumpálom a gázpedált, és akkor elindul
- lejtőn állva sem csinálta
- ha 2e-s fordulaton, állva járatom, akkor is leáll, hiába nyomom a gázpedált, nem reagál rá
- rögtön elindulok vele és mozgás közben próbálom a 2e-s fordulatot tartani, akkor is lefullad, és a legkisebb emelkedőn is elmegy az ereje és lefullad.
 falbav  falbav  falbav
- de 2-3 ilyen lefulladás után, mintha semmi sem történt volna, megy száguld, fogyaszt előz, stb; öröm vele az élet!  nyes
Ha 1x sok pénzem lesz, elviszem Novoth Tiborhoz és jól megnézetem vele, hogy miért csinálja. Fordos Gabi erre a hibára azt mondta, hogy járt nála egy srác, aki vett tőle 1 alkatrészt és kicserélte és elmúlt. Az alkatrész a motortérben van, a szélvédő alatti falon, ahol a hibakód kiolvasó is van; attól a kormány irányába van 3 kütyű. Na ezek közül az egyik volt rossz (talán EGR elektromágnes http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/rossz_alapjarat_konyve.pdf. Az én motorom csak 2 kütyüs.
PZs

Hát nekem sajna valami van. Nem áll le a motor se hidegben se melegben. De..
Reggel frissen indulok akkor 500m után megállásnál kereszteződésben le ment a fordulat 5-600-ra hidegen De ha elérek a következő kereszteződéshez kb 1100m akkor már nem illetve néha. Ha a hátsó szélvédő fűtés be van kapcsolva akkor állandó jelleggel induláskor hidegen. Viszont ha gurulok a kocsival melegen akkor hol 2500 fordulaton van hol 1200-on. Ha majdnem megállok vele teljesen akkor megy le 900-ra. Szóval nekem ez a gondom vele. Megvétel óta ez van. Ki az a Novoth Tibor?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 374 375 376 377 378 379 380 [381] 382 383 384 385 386 387 388 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.