Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.24 szerda, 21:24:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 375 376 377 378 379 380 381 [382] 383 384 385 386 387 388 389 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4747731 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19050 Dátum: 2014.12.09 kedd, 12:30:37 »

Szia,
nézd meg a küldött linken a rossz alapjárat ... pdf-t; hátha találsz benne vmi hasznosat. Tanítsd újra a motort is.
Novoth Tibor: totalcar.hu-n szokott írogatni cikkeket, Technika címszó alatt. Anno amíg nem ment egyéni vállalkozóba, nála műszakiztattam a kocsit, és hozzáértő szerelőnek tünt. Főleg műszeres diagnosztikával foglalkozik. http://www.novothauto.hu/ Én csak őt ismerem, de ha van vki más, akkor az is jó nekem.
PZs
Hát nekem sajna valami van. Nem áll le a motor se hidegben se melegben. De..
Reggel frissen indulok akkor 500m után megállásnál kereszteződésben le ment a fordulat 5-600-ra hidegen De ha elérek a következő kereszteződéshez kb 1100m akkor már nem illetve néha. Ha a hátsó szélvédő fűtés be van kapcsolva akkor állandó jelleggel induláskor hidegen. Viszont ha gurulok a kocsival melegen akkor hol 2500 fordulaton van hol 1200-on. Ha majdnem megállok vele teljesen akkor megy le 900-ra. Szóval nekem ez a gondom vele. Megvétel óta ez van. Ki az a Novoth Tibor?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19051 Dátum: 2014.12.09 kedd, 13:00:12 »

Most érett meg a kerékcsapágy cserére a kocsim. Sajnos nem tudom mennyi km-et ment el már életében, mert buherált a km óra. Szerintetek mennyi lehet benne, ha most kell cserélnem az első kerékcsapágyakat? Egy körülbelüli km nem jönne rosszul. Hát ha van valakinek tapasztalata. Gondolom még az eredeti lehet benne.
Miből gondolod, hogy az eredeti van benne?
És miért fontos, hogy mennyi km van a kerékcsapágyban?
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19052 Dátum: 2014.12.09 kedd, 13:19:50 »

Szia,
nézd meg a küldött linken a rossz alapjárat ... pdf-t; hátha találsz benne vmi hasznosat. Tanítsd újra a motort is.
Novoth Tibor: totalcar.hu-n szokott írogatni cikkeket, Technika címszó alatt. Anno amíg nem ment egyéni vállalkozóba, nála műszakiztattam a kocsit, és hozzáértő szerelőnek tünt. Főleg műszeres diagnosztikával foglalkozik. http://www.novothauto.hu/ Én csak őt ismerem, de ha van vki más, akkor az is jó nekem.
PZs

Az ki van nyomtatva nekem is. Alapjárati motort cseréltem és azzal sem oldódott meg a hiba. A tanítás érdekes. Ha tanítom akkor problémázik másnaptól. Ha nem tanítom csak a sarut visszateszem az aksira akkor két hétig jól működik. Két hét után megint kezdi az egészet.
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19053 Dátum: 2014.12.09 kedd, 13:28:03 »

Miből gondolod, hogy az eredeti van benne?
És miért fontos, hogy mennyi km van a kerékcsapágyban?

Inkább arra lennék kíváncsi, hogy a motorban mennyi van. Mikor vettem nem figyeltem, hogy a km számláló nem működik. Csak mikor tankoltam és nulláztam akkor szembesültem vele, hogy 20km után is még nulla. Azóta egy angol óra is volt benne, de az meg szívta az aksit. Most egy normál óra van végre benne és még jól is méri a távolságot. Csak ha a csapágyból lehet következtetni, hogy mennyit bír egy eredeti akkor lenne róla egy kis fogalmam. Persze az is lehet, hogy már cserélték, de azt nem szokták sűrűn cserélgetni mint pl a fékbetéteket.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19054 Dátum: 2014.12.09 kedd, 16:04:23 »

Hát passz. Nem tudom.
Máskor írták, hogy kezd el lehúzogatni vmelyik érzékelőt, hátha az előhozza a hibát; pl MAF...
PZs
Az ki van nyomtatva nekem is. Alapjárati motort cseréltem és azzal sem oldódott meg a hiba. A tanítás érdekes. Ha tanítom akkor problémázik másnaptól. Ha nem tanítom csak a sarut visszateszem az aksira akkor két hétig jól működik. Két hét után megint kezdi az egészet.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19055 Dátum: 2014.12.10 szerda, 07:54:51 »

Hát passz. Nem tudom.
Máskor írták, hogy kezd el lehúzogatni vmelyik érzékelőt, hátha az előhozza a hibát; pl MAF...
PZs

Ha változást észlelek akkor nem a lehúzott kábeles alkatrész a ludas gondolom. Valami hőmérséklet érzékelőre gondolok hiba lehetőségként. Csak hideg motornál jön a hiba. Illetve alapjárat igaz meleg motornál jelentkezik mikor gurulok és változatosan marad fent.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19056 Dátum: 2014.12.10 szerda, 09:04:20 »

Én úgy gondolom - de cáfoljatok meg- ha lehúzol egy jó alkatrészt, akkor a jelenlegi hibán kívül, a jó alkatrész hiányának hibája is előjön. Én addig húzogatnék, amíg nem jön elő új hiba.
Lehet, hogy kontaktos vmelyik eszköz? Rázkódásra, hol érintkezik, hol nem? Esetleg?

Ha változást észlelek akkor nem a lehúzott kábeles alkatrész a ludas gondolom. Valami hőmérséklet érzékelőre gondolok hiba lehetőségként. Csak hideg motornál jön a hiba. Illetve alapjárat igaz meleg motornál jelentkezik mikor gurulok és változatosan marad fent.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19057 Dátum: 2014.12.10 szerda, 09:51:45 »

Én úgy gondolom - de cáfoljatok meg- ha lehúzol egy jó alkatrészt, akkor a jelenlegi hibán kívül, a jó alkatrész hiányának hibája is előjön. Én addig húzogatnék, amíg nem jön elő új hiba.
Lehet, hogy kontaktos vmelyik eszköz? Rázkódásra, hol érintkezik, hol nem? Esetleg?


Nem. Sajna jó úton is előfordul. Sokan azt mondták (szerelők), hogy ezzel kell élni. Igaz mindég elvitt A-B-be. Nem volt egyszer sem, hogy ott hagyott volna. De itt az idő fiatalítani. El kell adnom és egy MKIII-ast kellene beszereznem.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19058 Dátum: 2014.12.10 szerda, 10:10:45 »

A rázkódás kizárva. Akkor marad a húzkodás és tesztelés.
Nem kell ezzel élned!
Biztos van rá megoldás, csak én nem tudom a megoldást, és azok a szerelők sem, akik, azt mondják, hogy "ezzel kell együtt élni". Igen, macera, meg sok meló megtalálni a hibát, de meg lehet! Ezért vannak az autó, motor diagnoszták, akik ezt megkeresik a hibát és megjavítják, igaz nem kevés pénzért. Itt van ez a Novoth T aki megnézi, de Ő le is írja a honlapján, hogy nem olcsó mulatság a munkája, és nem egyenlő egy olajcserével, aminek fix óraszáma és költsége van.
Mérlegelni kell, hogy ennek a javítása megéri-e még vagy sem. Én ilyen esetekben, azt látom, hogy most az autómért max 300e-t kaphatnék, hozzájön a javítás költsége ~50e Ft. 350e Ft-ért van autóm, amit megszoktam, szeretek, jó vele autózni. Kontra, ha eladom, akkor min M3 Mondi, ami ~800e Ft, ami olyan amilyen; és átíratás; vétel utáni kötelező cserék; a végén simán benne lehet 1M Ft-ban. És ebben még nincs benne az érzelmi kötődés. Anyagi: 700e-t kell még belerakni, amit én nem tudok kitermelni jelenleg.

Nem. Sajna jó úton is előfordul. Sokan azt mondták (szerelők), hogy ezzel kell élni. Igaz mindég elvitt A-B-be. Nem volt egyszer sem, hogy ott hagyott volna. De itt az idő fiatalítani. El kell adnom és egy MKIII-ast kellene beszereznem.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19059 Dátum: 2014.12.10 szerda, 10:54:06 »

A rázkódás kizárva. Akkor marad a húzkodás és tesztelés.
Nem kell ezzel élned!
Biztos van rá megoldás, csak én nem tudom a megoldást, és azok a szerelők sem, akik, azt mondják, hogy "ezzel kell együtt élni". Igen, macera, meg sok meló megtalálni a hibát, de meg lehet! Ezért vannak az autó, motor diagnoszták, akik ezt megkeresik a hibát és megjavítják, igaz nem kevés pénzért. Itt van ez a Novoth T aki megnézi, de Ő le is írja a honlapján, hogy nem olcsó mulatság a munkája, és nem egyenlő egy olajcserével, aminek fix óraszáma és költsége van.
Mérlegelni kell, hogy ennek a javítása megéri-e még vagy sem. Én ilyen esetekben, azt látom, hogy most az autómért max 300e-t kaphatnék, hozzájön a javítás költsége ~50e Ft. 350e Ft-ért van autóm, amit megszoktam, szeretek, jó vele autózni. Kontra, ha eladom, akkor min M3 Mondi, ami ~800e Ft, ami olyan amilyen; és átíratás; vétel utáni kötelező cserék; a végén simán benne lehet 1M Ft-ban. És ebben még nincs benne az érzelmi kötődés. Anyagi: 700e-t kell még belerakni, amit én nem tudok kitermelni jelenleg.


Én is sokat gondolkodom a cserén. Nekem sincsenek százezreim újra. Viszont két évente vinnem kell karosszériáshoz is. Nyáron lecsiszoltam a javított ajtónál fémtisztára egy részen. Lealapoztam lefújtam három rétegbe. Két hónap után már barnul. Karosszériás is mondta. Sajnos elindult a korrodálás. Hol itt hol ott megjelenik. Azért cserélném valami nem rohadós fajtára. Meg hát alap Mondeo. ABS-en kívűl csak elektromos ablak elől amit én szereltem már be. A fűtés is elég gyatra.
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19060 Dátum: 2014.12.12 péntek, 08:42:56 »

Egy-két kérdés!

Mi szabályozza a hátsó szélvédő fűtés bekapcsolása után, hogy a fordulatot kompenzálja? Csak a szélvédő fűtésekor nem kompenzál vissza, csak akkor ha lekapcsolom.
A másik, hogy mikor gurul az autó üresben akkor a fordulatom hol 1200 hol 1400, hol 900. Ha majdnem megállok akkor megy 900-as fordulatra. A tanítás hiánya talán?
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19061 Dátum: 2014.12.26 péntek, 00:07:44 »

Kellemes Ünnepeket!
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Mondi2014
Vendég
« Új hozzászólás #19062 Dátum: 2014.12.27 szombat, 21:53:39 »

Üdv. Mindenkinek. Olyan problémám lenne hogy vezérműszíj szakadás miatt, hengerfej cserés lett az autóm. Miután elhoztam a szerelőtől, a hűtővíz folyni kezdett a kocsi alól, megnéztem honnan folyik, és láttam hogy a bemenő kijövő cső alatt van egy cső ami teljesen szabadon van, ott csöpögött a víz. Ezt én le dugóztam és ma meg az utastérben tiszta víz lett minden. Gondolom Fűtőradiátor cserés, de mi lehet az a 3-ik cső, ami ki jön a bemenő, kimenő cső alatt? Köszönöm előre is a segítségetek!
Mk 1-es Mondeo 1.8 Td 1996 Évjárat
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #19063 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 16:08:03 »

Üdv. Mindenkinek. Olyan problémám lenne hogy vezérműszíj szakadás miatt, hengerfej cserés lett az autóm. Miután elhoztam a szerelőtől, a hűtővíz folyni kezdett a kocsi alól, megnéztem honnan folyik, és láttam hogy a bemenő kijövő cső alatt van egy cső ami teljesen szabadon van, ott csöpögött a víz. Ezt én le dugóztam és ma meg az utastérben tiszta víz lett minden. Gondolom Fűtőradiátor cserés, de mi lehet az a 3-ik cső, ami ki jön a bemenő, kimenő cső alatt? Köszönöm előre is a segítségetek!
Mk 1-es Mondeo 1.8 Td 1996 Évjárat
Megoldódott Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GSTLeslie
Vendég
« Új hozzászólás #19064 Dátum: 2015.01.28 szerda, 23:16:59 »

Sziasztok!

Friss MK1 tulaj vagyok... Szépen muzsikál a vas - megjárta az egyik szerelőm műhelyét, azóta gyönyörű az alapjárat, szépen teszi a dolgát (1.6 CLX).

Ahol megakadtunk:
Rátettük az autót komputerre, de egyik motor-kód beállítással sem kommunikált a számítógép az autó komputerével...  rinya

A program szerint kereknek kellene lennie a csatlakozónak, de az én autómban (1994. 12. havi), már a négyszögletes OBD csatlakozó van - amit a program 1995-től ír!  szomoru1
Találkoztatok már ilyen helyzettel? Van rá valamilyen megoldás?

Köszönöm!
GSTLeslie
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.28 szerda, 23:21:09 írta GSTLeslie » Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #19065 Dátum: 2015.01.29 csütörtök, 07:32:01 »

Szia,
én nem találkoztam ilyennel, de 95-től volt egy-két változtatás az autón.
Az én szerelőm ki tudja olvasni az adatokat a szögletes csatlakozón keresztül. Igaz, neki sem ment elsőre, hanem csak másodjára és ahogy én láttam, mintha 1.8-as motort állított volna be.
PZs
Sziasztok!

Friss MK1 tulaj vagyok... Szépen muzsikál a vas - megjárta az egyik szerelőm műhelyét, azóta gyönyörű az alapjárat, szépen teszi a dolgát (1.6 CLX).

Ahol megakadtunk:
Rátettük az autót komputerre, de egyik motor-kód beállítással sem kommunikált a számítógép az autó komputerével...  rinya

A program szerint kereknek kellene lennie a csatlakozónak, de az én autómban (1994. 12. havi), már a négyszögletes OBD csatlakozó van - amit a program 1995-től ír!  szomoru1
Találkoztatok már ilyen helyzettel? Van rá valamilyen megoldás?

Köszönöm!
GSTLeslie
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
GSTLeslie
Vendég
« Új hozzászólás #19066 Dátum: 2015.01.30 péntek, 12:39:18 »

Köszi az infót, megpróbáljuk!

Közben kaptam olyan infót is, miszerint a sztenderd OBD csatlakozót használta egy időben a Ford, de nem OBD kompatibilis bekötéssel, hanem speciális, házon belüli megoldást használtak,
amihez egy speckó hibakód-olvasót lehet használni...  falbav (Jó hosszú mondat lett!  wow1)

Azért megpróbáljuk, hátha 1.8-as motorral menni fog!  worship

GSTLeslie

Szia,
én nem találkoztam ilyennel, de 95-től volt egy-két változtatás az autón.
Az én szerelőm ki tudja olvasni az adatokat a szögletes csatlakozón keresztül. Igaz, neki sem ment elsőre, hanem csak másodjára és ahogy én láttam, mintha 1.8-as motort állított volna be.
PZs
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #19067 Dátum: 2015.01.30 péntek, 17:40:02 »

Sziasztok!

Talán ide passzol a kérdésem:

1995-ös MKI. Mondeohoz, vagy 1998-as Ford Escorthoz (elvileg hasonló a gyújtáskulcsa) hol találok Bp. XVI. ker. tág közelében kulcsmásolót?  Ő adja-e  hozzá a nyerskulcsot és akár át is teszi a chipet , vagy nekem kell vinni a nyerskulcsot, amibe átrakja, vagy majd nekem kell átbuherálnom? Ja, igen és kb. mennyiért? A régi chipes kulcs mind a két kocsié nagyon kopott, a másik nem chipes mintának viszont jó állapotú.
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19068 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 10:11:17 »

Közben kaptam olyan infót is, miszerint a sztenderd OBD csatlakozót használta egy időben a Ford, de nem OBD kompatibilis bekötéssel, hanem speciális, házon belüli megoldást használtak, amihez egy speckó hibakód-olvasót lehet használni...
Ez így igaz.

És javítanék: OBD2.
Naplózva
GSTLeslie
Vendég
« Új hozzászólás #19069 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 11:19:17 »

Ez így igaz.

És javítanék: OBD2.
Köszönöm a megerősítést - és a javítást!  worship eljen
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19070 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 09:41:34 »

Halihó!
Vajon mitől akad, és nehéz parkoló fokozatba tenni az autómata váltóm?
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19071 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 12:30:10 »

Üdvözlet!

Ki kellene cserélnem az egész műszerfalat. Elektromos óra van benne, nem bovdenes. Sajnos csúnyán felpúposodott az ablaknál. Vagy meg lehet azt valamivel ragasztani?

Sajnos képet nem tudom hogyan illesszek be.

Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19072 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 12:37:49 »



Csak sikerült valahogy Smiley
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19073 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 13:36:51 »

Üdvözlet!

Ki kellene cserélnem az egész műszerfalat. Elektromos óra van benne, nem bovdenes. Sajnos csúnyán felpúposodott az ablaknál. Vagy meg lehet azt valamivel ragasztani?

Sajnos képet nem tudom hogyan illesszek be.

kep

Csak sikerült valahogy Smiley
Nem semmi!
Érdekes, hogy a tiedét elkerült az általános betegség, mert a legtöbbünknél az utasoldali légzsák tetejénél pöndörödik fel a tálcarész széle.
Ahogy nézem, ragasztással nem lesz szép, mivel össze is zsugorodott.
Ha találsz neked tetszőt, akkor simán ki lehet cserélni.
Ha Mk2-ből valót akarsz bele, akkor lesznek pici gondjaid egyes dolgok rögzítésével, de minden megoldható.
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19074 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 14:00:45 »

Nem semmi!
Érdekes, hogy a tiedét elkerült az általános betegség, mert a legtöbbünknél az utasoldali légzsák tetejénél pöndörödik fel a tálcarész széle.
Ahogy nézem, ragasztással nem lesz szép, mivel össze is zsugorodott.
Ha találsz neked tetszőt, akkor simán ki lehet cserélni.
Ha Mk2-ből valót akarsz bele, akkor lesznek pici gondjaid egyes dolgok rögzítésével, de minden megoldható.

Szia!

Már meg van a másik, csak abban különbözik, hogy benne van egy spirál. Nekem mivel elektromos az óra ezért az nem kell bele.
Kellene egy sorrend, hogyan is kellene kicserélni.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19075 Dátum: 2015.02.18 szerda, 22:28:34 »

Szia!

Már meg van a másik, csak abban különbözik, hogy benne van egy spirál. Nekem mivel elektromos az óra ezért az nem kell bele.
Kellene egy sorrend, hogyan is kellene kicserélni.

Mivel gondolom a belevalók is ki lesznek cserélve, mert a csere műszerfalban nincsenek meg a cuccok (műszercsoport, óra, kapcsolók, rádió, stb.), így azokat is ki kell venni.
Aztán az A oszlop mellett van 2-2 csavar. Az alján is van valahol 1-1 csavar, a lábtérvilágítás környékén. Az A oszlop borítást le kell venni, majd a láb melletti csatlakozókat széthúzigálni, kormány és oszlopának burkolata le, biztitáblából és a kormány körüli csatlakozók széthúz, kesztyűtartó ki, és kardánbox kivétele is ajánlott.
Aztán elvileg - ha emlékezetem nem csal - ki is vehető.

Asszem. Smiley
üres lesz utána a kocsi Smiley.
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #19076 Dátum: 2015.02.19 csütörtök, 10:02:58 »

Mivel gondolom a belevalók is ki lesznek cserélve, mert a csere műszerfalban nincsenek meg a cuccok (műszercsoport, óra, kapcsolók, rádió, stb.), így azokat is ki kell venni.
Aztán az A oszlop mellett van 2-2 csavar. Az alján is van valahol 1-1 csavar, a lábtérvilágítás környékén. Az A oszlop borítást le kell venni, majd a láb melletti csatlakozókat széthúzigálni, kormány és oszlopának burkolata le, biztitáblából és a kormány körüli csatlakozók széthúz, kesztyűtartó ki, és kardánbox kivétele is ajánlott.
Aztán elvileg - ha emlékezetem nem csal - ki is vehető.

Asszem. Smiley
üres lesz utána a kocsi Smiley.

Köszönöm az infót. Hat lukat látok a donor boxon. 2-2 az oldalán és még kettő a kétharmad részén hosszirányba nézve. Igen mindent ki és le is kell szednem, mert csak a légzsák van benne. A km órát már szedtem ki és a középső részt is, illetve a fekete levegőállító műanyagot is. Szombat délután és vasárnapi napom van rá. Remélem minden ok lesz.
Naplózva
csali
Vendég
« Új hozzászólás #19077 Dátum: 2015.02.20 péntek, 19:02:21 »

   
   SZiasztok!

 kellene nekem egy 94-es mondihoz a komplett ablakmoso szerkezet.köszi.
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #19078 Dátum: 2015.02.20 péntek, 19:07:26 »

   
   SZiasztok!

 kellene nekem egy 94-es mondihoz a komplett ablakmoso szerkezet.köszi.
mire gondolsz pontosan?
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #19079 Dátum: 2015.02.21 szombat, 08:13:35 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne,hogy  milyen szenzor szabályozza azt,hogy az autó megállásakor a motor fordulat száma vissza essen?
Ugyanis azt tapasztaltam,hogy üresben gurulás közben az alapjárat fent ragad,pörög és ha megállok akkor vissza ejti.
A gond az hogy nagyon sok esetben álló helyzetben is pörög 1100-1300-on. Valami sebességmérő szenzor vagy jeladó rémlik,de nem tudom pontosan.

A TÜNET:
Hidegen szépen és gyorsan veszi a fordulatot a gép,de ha mondjuk melegen megküldöm 2-esben mondjuk 3-4000-es fordulatig aztán kirakom üresbe
akkor mint a csiga olyan lassan esik vissza a fordulat kb 1300-1500-ra. Sok esetben ha meleg a motor akkor ott is ragad és csak a leállítás segít rajta.
Mi lehet ez srácok?

Előre is köszi!
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #19080 Dátum: 2015.02.21 szombat, 15:53:42 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne,hogy  milyen szenzor szabályozza azt,hogy az autó megállásakor a motor fordulat száma vissza essen?
Ugyanis azt tapasztaltam,hogy üresben gurulás közben az alapjárat fent ragad,pörög és ha megállok akkor vissza ejti.
A gond az hogy nagyon sok esetben álló helyzetben is pörög 1100-1300-on. Valami sebességmérő szenzor vagy jeladó rémlik,de nem tudom pontosan.

A TÜNET:
Hidegen szépen és gyorsan veszi a fordulatot a gép,de ha mondjuk melegen megküldöm 2-esben mondjuk 3-4000-es fordulatig aztán kirakom üresbe
akkor mint a csiga olyan lassan esik vissza a fordulat kb 1300-1500-ra. Sok esetben ha meleg a motor akkor ott is ragad és csak a leállítás segít rajta.
Mi lehet ez srácok?

Előre is köszi!
sebesség jeladó csinálja
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #19081 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 08:34:13 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne,hogy  milyen szenzor szabályozza azt,hogy az autó megállásakor a motor fordulat száma vissza essen?
Ugyanis azt tapasztaltam,hogy üresben gurulás közben az alapjárat fent ragad,pörög és ha megállok akkor vissza ejti.
A gond az hogy nagyon sok esetben álló helyzetben is pörög 1100-1300-on. Valami sebességmérő szenzor vagy jeladó rémlik,de nem tudom pontosan.

A TÜNET:
Hidegen szépen és gyorsan veszi a fordulatot a gép,de ha mondjuk melegen megküldöm 2-esben mondjuk 3-4000-es fordulatig aztán kirakom üresbe
akkor mint a csiga olyan lassan esik vissza a fordulat kb 1300-1500-ra. Sok esetben ha meleg a motor akkor ott is ragad és csak a leállítás segít rajta.
Mi lehet ez srácok?

Előre is köszi!
nekemis ezt csinálta levakoltam az egr szelepet és most jó.
Naplózva
GSTLeslie
Vendég
« Új hozzászólás #19082 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 11:22:49 »

nekemis ezt csinálta levakoltam az egr szelepet és most jó.

Hmm.. Mit is jelent pontosabban a "levakoltam" kifejezés ebben az esetben?   help  Köszi!
Nekem is szokta ezt csinálni, bár annyira nem zavaró, de ha javítható, akkor miért ne..!!?  Wink

Leslie
Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #19083 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 11:32:46 »

Hmm.. Mit is jelent pontosabban a "levakoltam" kifejezés ebben az esetben?   help  Köszi!
Nekem is szokta ezt csinálni, bár annyira nem zavaró, de ha javítható, akkor miért ne..!!?  Wink

Leslie
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf ja és ha neked is megjavult írj   Wink
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.23 hétfő, 11:34:35 írta tranyowrc » Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #19084 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 11:49:36 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne,hogy  milyen szenzor szabályozza azt,hogy az autó megállásakor a motor fordulat száma vissza essen?
Ugyanis azt tapasztaltam,hogy üresben gurulás közben az alapjárat fent ragad,pörög és ha megállok akkor vissza ejti.
A gond az hogy nagyon sok esetben álló helyzetben is pörög 1100-1300-on. Valami sebességmérő szenzor vagy jeladó rémlik,de nem tudom pontosan.

A TÜNET:
Hidegen szépen és gyorsan veszi a fordulatot a gép,de ha mondjuk melegen megküldöm 2-esben mondjuk 3-4000-es fordulatig aztán kirakom üresbe
akkor mint a csiga olyan lassan esik vissza a fordulat kb 1300-1500-ra. Sok esetben ha meleg a motor akkor ott is ragad és csak a leállítás segít rajta.
Mi lehet ez srácok?

Előre is köszi!

Sziasztok!

Bár nekem még csak Escortom van, a problémáink hasonlóak.
kb 1 éve próbálom megoldani a gondomat, most találtam a neten egy leírást az ECU IV-es(OBDI csatis, mert nekem 94-es, a Mondeo MKI est is 96 ig gyártották), tehát még nem ECU V(ODB II.). 

http://www.sierracorner.net/forum/viewtopic.php?f=53&t=6529.

Itt megtalálható, hogy mikor milyen érzékelő jelei alapján állítja gondolkodik az ECU.

Üdv.

Zsolio
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #19085 Dátum: 2015.02.24 kedd, 08:00:04 »

Létezhet olyan, hogy egy MK1 4x4 SI-ben majdnem hogy nincs meg az extra felszereltség? Nincs benne elektromos hátsó ablakemelő, nincs benne utasoldali légzsák, stb. Ilyen lehetséges? Vagy cserélve lettek a felsorolt dolgok - mert totálkáros volt?  Roll Eyes    http://olx.hu/hirdetes/ford-mondeo-2-0-4x4-si-mk1-ID36u3r.html
Naplózva
GSTLeslie
Vendég
« Új hozzászólás #19086 Dátum: 2015.02.24 kedd, 19:05:18 »

http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf ja és ha neked is megjavult írj   Wink
Helló!
Hétvégén a szerelőm megnézi az autót... A FORDszám problémára ajánlotta első körben a pillangószelep tísztítást, illetve megnézi a légtömegmérőt... Addig nem "vakolok" le semmit!  nyes

Leslie
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #19087 Dátum: 2015.02.24 kedd, 19:08:52 »

sebesség jeladó csinálja

Hol található ez a sebesség jeladó és mennyire bonyolult cserélni?...
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #19088 Dátum: 2015.02.24 kedd, 19:15:30 »

Hol található ez a sebesség jeladó és mennyire bonyolult cserélni?...

23.000 a cromax oldalán :-/// pedig nagyon zavar hogy nem veszi a fordulatot.

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41560000-jelado-erzekelo-gomba/41560588-sebesseg-jelado/141918-sebesseg-jelado-ford-escort/orion-1990-2001mondeo-1992-1995
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #19089 Dátum: 2015.02.24 kedd, 20:31:17 »


Elöszőr húzd szét a csatiját, próbáld ki, ha változik valami, akkor a sebességszenzor jó.
A fojtószelepet takarítottad már?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19090 Dátum: 2015.02.25 szerda, 14:21:01 »

Létezhet olyan, hogy egy MK1 4x4 SI-ben majdnem hogy nincs meg az extra felszereltség? Nincs benne elektromos hátsó ablakemelő, nincs benne utasoldali légzsák, stb. Ilyen lehetséges? Vagy cserélve lettek a felsorolt dolgok - mert totálkáros volt?  Roll Eyes    http://olx.hu/hirdetes/ford-mondeo-2-0-4x4-si-mk1-ID36u3r.html
Ha jól tudom, az SI nem fullextrás.
És még a GHIA változat sem jelenti azt, hogy minden extra benne van.
Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #19091 Dátum: 2015.02.25 szerda, 14:58:11 »

Helló!
Hétvégén a szerelőm megnézi az autót... A FORDszám problémára ajánlotta első körben a pillangószelep tísztítást, illetve megnézi a légtömegmérőt... Addig nem "vakolok" le semmit!  nyes

Leslie
Jolvan bár ha utánnaolvasol jot teszel vele csak de te tudod  smile
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #19092 Dátum: 2015.02.25 szerda, 17:47:04 »

Ha jól tudom, az SI nem fullextrás.
És még a GHIA változat sem jelenti azt, hogy minden extra benne van.

Köszi Gabi.  worship
Akkor ez a dolog olyan - hogy az ügyfél mondta meg anno a 90-es években mi kell bele. Csak azért fura, hogy egy 4 kerék meghajtású Mondiba szinte nincs extra felszereltség. wow1

Valaki tudja MK1 kombinál miért megy a kipufogócső a hátsó híd felett? Mi az oka? Nem rohad szét? (csak szét esik?)
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.25 szerda, 17:52:41 írta Mikee » Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #19093 Dátum: 2015.02.25 szerda, 20:38:26 »

Hol található ez a sebesség jeladó és mennyire bonyolult cserélni?...
Váltó tetején van. Alulról eléred, én már próbáltam cserélni, csak az a baj, hogy a 93-as kocsiknál nemcsak elektromos csati van, hanem a spirált is le kéne tekerni, de azt a szűk hely miatt nem sikerült.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #19094 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 08:56:38 »

...
Valaki tudja MK1 kombinál miért megy a kipufogócső a hátsó híd felett? Mi az oka? Nem rohad szét? (csak szét esik?)
Minden autónál a híd felett megy a kipufogócső. Smiley
Csak gondolj bele, mi lenne, ha alatta menne.
Jön egy kátyú az egyik kerék alá. Vagy esetleg egy "kövecske". Vagy megemeled a kocsit kereket cserélni.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #19095 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 09:56:05 »

Minden autónál a híd felett megy a kipufogócső. Smiley
Csak gondolj bele, mi lenne, ha alatta menne.
Jön egy kátyú az egyik kerék alá. Vagy esetleg egy "kövecske". Vagy megemeled a kocsit kereket cserélni.

Szedán-nál nem ott megy. Vagy igen? Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.26 csütörtök, 14:01:49 írta Mikee » Naplózva
GSTLeslie
Vendég
« Új hozzászólás #19096 Dátum: 2015.02.27 péntek, 00:22:13 »

Jolvan bár ha utánnaolvasol jot teszel vele csak de te tudod  smile

Olvastam a how-to-t... Néztem a képeket, nem nagy vaszisz megcsinálni, meglátjuk mi lesz, aztán fontolóra veszem a dolgot!  eljen Köszi az infót!  worship
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #19097 Dátum: 2015.02.28 szombat, 20:30:23 »

Elöszőr húzd szét a csatiját, próbáld ki, ha változik valami, akkor a sebességszenzor jó.
A fojtószelepet takarítottad már?


Igen még fel is políroztam annak idején.
A csatlakozót akkor a váltón keressem és csak alulról érem el?
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #19098 Dátum: 2015.02.28 szombat, 21:07:57 »

Szerintetek tudok tolató lámpát felszerelni? Talán radar is kell.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
GSTLeslie
Vendég
« Új hozzászólás #19099 Dátum: 2015.02.28 szombat, 21:44:21 »

Helló!
Hétvégén a szerelőm megnézi az autót... A FORDszám problémára ajánlotta első körben a pillangószelep tísztítást, illetve megnézi a légtömegmérőt... Addig nem "vakolok" le semmit!  nyes

Leslie

Helló!

Na, ma kitisztult a Mondi szíve belül... A leírtakon kívül volt még egy problémás T-gumicső (nem tudom pontosan hol, de állítólag Mondeo probléma), ki lett cserélve és lőn!
Az alapjárat szépen visszakúszik 850-1000 környékére, nem marad az egekben! :-) De még a motor hangja is szebb lett.  worship

Az EGR dugózását a szerelő is támogatja, úgyhogy ha nem lesz ilyen esős idő, megcsinálom.  nyes

Leslie
Naplózva
Oldalak: 1 ... 375 376 377 378 379 380 381 [382] 383 384 385 386 387 388 389 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.