Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:56:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 330 331 332 333 334 335 336 [337] 338 339 340 341 342 343 344 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 5251776 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16800 Dátum: 2012.10.30 kedd, 16:04:22 »

Ez így van ahogy irod, mikor a Cosworth Escorttal autózgattam az is ilyen volt, hogy 9 literrel is megelégelte, ha a megengedett sebességhatárokat betartva nyugisan gurigáztam vele, de amint elkezdtem nyomni neki, bizony 20 liter környékén evett, persze ezért cserébe olyan élményt nyújtott, amit csak kevés autó tud.

Akkor mondok egy példát is, cáfolandó a "logikát" Smiley : Golf GTI (2011-es volt asszem), tiptronikos, fullos, németből hoztuk be rendelésre. Német pályán 130-200 között (persze a 200 volt ritkább) 12-14 litert evett, itthon mikor ide-oda vittem, forgalombahelyezés, kinti kőrözés, miegymás, szintén 12-14 volt az a fogyasztása. Ha 30-al mentem, ha 130-al, resetelt fedkompal is maradt a 12 litykó. Én magam sem értem/értettem, pedig nem volt rossz semmije VW szalonban vettük.
Egyébként természetes, hogy sok autóval el lehet járni kevés naftát fogyasztva, nagyapám Buick Regal-jával (3.8-as V6-os, valami spec. gyári injector módosítással) egyszer mentünk egy 900-900km-es kanyart és abban nem volt fedkomp, csak tempomat és banyek, kiszámolva odafelé 6-8 liter körül elmentünk vele. (pályán, 130 körül)  wow1 Visszafelé én vezettem. Többször álltunk meg tankolni. Grin
Másik példa fater Galaxy-ja, 96kW-os 131 lovas 1.9 PDTDi, 6-odikban autóúton, 90-el, nagyrészt tempomattal, azzal versenyzünk néha, hogy ki tudja lejjebb vinni a fogyasztást. Faterom a nyertes 4.9 literrel. Én 5.5-nél nem tudtam lejjebb menni. Viszont városban, klímával 7-9 alá nem megy. Sad
Láb kérdése minden, de sokszor az autó sem mindegy... Wink Ezért kell Mondeo !  taps (de legalábbis Ford)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16801 Dátum: 2012.10.30 kedd, 16:40:11 »

Akkor mondok egy példát is, cáfolandó a "logikát" Smiley : Golf GTI (2011-es volt asszem), tiptronikos, fullos, németből hoztuk be rendelésre. Német pályán 130-200 között (persze a 200 volt ritkább) 12-14 litert evett, itthon mikor ide-oda vittem, forgalombahelyezés, kinti kőrözés, miegymás, szintén 12-14 volt az a fogyasztása. Ha 30-al mentem, ha 130-al, resetelt fedkompal is maradt a 12 litykó. Én magam sem értem/értettem, pedig nem volt rossz semmije VW szalonban vettük.
Egyébként természetes, hogy sok autóval el lehet járni kevés naftát fogyasztva, nagyapám Buick Regal-jával (3.8-as V6-os, valami spec. gyári injector módosítással) egyszer mentünk egy 900-900km-es kanyart és abban nem volt fedkomp, csak tempomat és banyek, kiszámolva odafelé 6-8 liter körül elmentünk vele. (pályán, 130 körül)  wow1 Visszafelé én vezettem. Többször álltunk meg tankolni. Grin
Másik példa fater Galaxy-ja, 96kW-os 131 lovas 1.9 PDTDi, 6-odikban autóúton, 90-el, nagyrészt tempomattal, azzal versenyzünk néha, hogy ki tudja lejjebb vinni a fogyasztást. Faterom a nyertes 4.9 literrel. Én 5.5-nél nem tudtam lejjebb menni. Viszont városban, klímával 7-9 alá nem megy. Sad
Láb kérdése minden, de sokszor az autó sem mindegy... Wink Ezért kell Mondeo !  taps (de legalábbis Ford)
Pályafutásom során egy golfom volt, többet nem lesz VW és ebbe a családba tartozó autóm, pedig a familiában több Audi és VW tulaj van, szívnak is velük bőven, fiamnak van egy A4 2.5 TDI qvatrója, meg egy A6 2.5 TDI triptonic, mindkettő kombi a vicc az, hogy azért tart két Audit, hogy az egyikkel tudjon autózni, amíg a másik javítás alatt van és ez így megy évek óta, a 2 olajkályhára keres. szomoru1 Igen az ember lábán nagyon sok múlik. wave
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #16802 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:39:47 »

Hogyne, nekem ne is mond... Cheesy Autóbehozatallal is fogalalkozunk/tunk, így sok nepper/autókereskedő ismerősünk van és a Ford, mint biznisz halott dolog. A bontásban van esetleg pénz. De ez már csúf téma számomra, Ford mániás embernek, hogy inkább vesznek mások VW-t, Opelt, mint Fordot... Pedig mondhat bárki bármit, max. a régi japán autók azok amikkel nem kell annyit foglalkozni, pénzt rákölteni.

Tuning. Én is azt mondom, Nektek astor és drof (mint V6 betegségben függő urak Wink ), hogy fölös dolog a tuning. Viszont, pont ezért kezdtem el írni, mert hayhapapi kérdezte a katalizátoros dolgot és cáfoltam, miszerint a kat.off kidörgő 15-20 lovat is tenne rá. De egy komoly tuninggal el lehet érni nagy számokat, kérdés, hogy érdemes-e, van-e rá pénz, megéri-e. Személy szerint szeretem a tuningolásos témát, de ahhoz is fanatizmus kell. Ahogy drof is írta, egy 300 ezres autóra (saját tipp) círka egy gurigát elverni hülyeség. Amennyiben az illető nem olyan hülye, mint pl. én, aki (igaz nem feltétlen tuningra) lazán elvert már a füstölgő olajoskannájára legalább 2db MK3-as árát. Smiley Gondolom mindketten régen vehettek volna másik kocsit, akár csak én, de nem tettétek, mert Ford/Mondeo betegségben szenvedtek, ahogy én is. Wink (és én konkrétan ehhez az öreg rozsdafészekhez vagyok oda, másik kocsi kizárólag mellé, helyette soha!!)


Like-olom a hozzászólásod!:-)        eljen

Summa summarum, a motortuning valós dolog (élő példák: ABT, AMG, AC Snitzer, Königseder, stb. vagy, hogy a Ford környékén maradjuk : Shelby, Cosworth, Wolf, stb), az értelme/hasznossága már ember és pénztárca függő. (nem vita !!! Wink)
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #16803 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:50:20 »

Egy kérdés hozzátok:

Az ECU memóriájából úgy lehet törölni a betanítást és a hibakódokat,ha leveszem az akksi sarut pár percre?
Vagy ez nem elég?

A szerelőm ugyanis azt mondta,hogy az alapjárat fennakadást az is okozhatja,hogy ugye az utángyártott légtömegmérővel
kb 1,5évig járkáltam és az ECU azt jegyezte meg és nem felejtette el.
Mi a véleményetek?
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16804 Dátum: 2012.10.30 kedd, 21:00:28 »

Egy kérdés hozzátok:

Az ECU memóriájából úgy lehet törölni a betanítást és a hibakódokat,ha leveszem az akksi sarut pár percre?
Vagy ez nem elég?

A szerelőm ugyanis azt mondta,hogy az alapjárat fennakadást az is okozhatja,hogy ugye az utángyártott légtömegmérővel
kb 1,5évig járkáltam és az ECU azt jegyezte meg és nem felejtette el.
Mi a véleményetek?
Nekem az ABS cserekor kikellett törölni diagon keresztül a régi által előidézett hibakódot, mert addig az új ABS sem működött, mivel benne volt a régi hibakód, de az enyém MKII wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.30 kedd, 21:02:27 írta Truthful » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16805 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:32:25 »

Egy kérdés hozzátok:

Az ECU memóriájából úgy lehet törölni a betanítást és a hibakódokat,ha leveszem az akksi sarut pár percre?
Vagy ez nem elég?

A szerelőm ugyanis azt mondta,hogy az alapjárat fennakadást az is okozhatja,hogy ugye az utángyártott légtömegmérővel
kb 1,5évig járkáltam és az ECU azt jegyezte meg és nem felejtette el.
Mi a véleményetek?
negyed óra elég neki. de ha biztosra akarsz menni éjszakára lekapod, reggel meg tanítással indítasz.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #16806 Dátum: 2012.10.30 kedd, 23:54:54 »

Bizony, de megfeledkeztél a cápauszony antennáról, és a króm díszcsíkról mindenhol!  eplus2
nyes worship
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #16807 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:07:56 »

negyed óra elég neki. de ha biztosra akarsz menni éjszakára lekapod, reggel meg tanítással indítasz.


Megcsináltam,hogy órákig levettem a sarut és csak utána tanítottam be,de ez a fordulat fennakadás  megmaradt.Ezért is kérdeztem,hogy
van-e más mód vagy létezhet-e hogy nem felejtette el a hibákat,stb...
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #16808 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:09:03 »


Megcsináltam,hogy órákig levettem a sarut és csak utána tanítottam be,de ez a fordulat fennakadás  megmaradt.Ezért is kérdeztem,hogy
van-e más mód vagy létezhet-e hogy nem felejtette el a hibákat,stb...
Az eszem megáll,ezt egyszerűen nem hiszem el.Mennyi éve vacakol az autó?És hiába minden tanács...
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16809 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:28:02 »

Az eszem megáll,ezt egyszerűen nem hiszem el.Mennyi éve vacakol az autó?És hiába minden tanács...

 vigyor3
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16810 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:55:57 »


Megcsináltam,hogy órákig levettem a sarut és csak utána tanítottam be,de ez a fordulat fennakadás  megmaradt.Ezért is kérdeztem,hogy
van-e más mód vagy létezhet-e hogy nem felejtette el a hibákat,stb...
az nem ecu lesz...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #16811 Dátum: 2012.10.31 szerda, 12:45:26 »

sziasztok, olyan kérdésem lenne hogy valaki megtudná mondani hogy pontosan milyen felni való az én kocsimra? lemezfelnit szeretnék venni de nem tudom milyen kell rá. annyit tudok hogy 4x108-as Huh??, de nem tudok többet ennél,
van nekem egy 4x108-as 6jx14h2 et 38 alufelnim de az nem megy rá és nem tudom miért. Mondjuk egy mk2-es dizel mondeon volt elötte,
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16812 Dátum: 2012.10.31 szerda, 12:49:47 »

sziasztok, olyan kérdésem lenne hogy valaki megtudná mondani hogy pontosan milyen felni való az én kocsimra? lemezfelnit szeretnék venni de nem tudom milyen kell rá. annyit tudok hogy 4x108-as Huh??, de nem tudok többet ennél,
van nekem egy 4x108-as 6jx14h2 et 38 alufelnim de az nem megy rá és nem tudom miért. Mondjuk egy mk2-es dizel mondeon volt elötte,
Mivel összkerekes az autód, ezért előfordulhat, hogy a nagyobbik fék van elöl és arra csak a 15"-os felni megy fel.
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #16813 Dátum: 2012.10.31 szerda, 12:57:30 »

az nem ecu lesz...


Rendben akkor mi lesz?:-)
Ugyanis már nem igazán van ötletem.Illetve annyi van,hogy valahol a lambda előtt(szerintem a leömlő)
kifúj és állítólag ez megzavarhatja a lambda működését.
Egyéb tippem nekem már nincsen.
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #16814 Dátum: 2012.10.31 szerda, 13:01:13 »

Az eszem megáll,ezt egyszerűen nem hiszem el.Mennyi éve vacakol az autó?És hiába minden tanács...


Igen sajnos kb 2,5 éve vacakol,de mostanra már csak ennyi maradt a problémából,hogy fennakad 1500-on 6-8 mp-et.
Voltak közben sajnos problémák amiket orvosolni kellet.
Azt meg végképp nem gondoltam volna,hogy az újonnan vett(utángyártott) légtömegmérő miatt nem volt hideg alapjáratom és
azért dadogott az autó össze-vissza.Egy szerelő tanácsára cseréltem vissza a gyárit és láss csodát.
Így hiába minden tanács ha pont az nem jut senkinek az eszébe ami a problémát okozza.


Egy kérdés:Járó motornál ha lehúzom a vezérműtengely jeladó-ról a csatlakozót nem kellene valaminek történnie?
Ugyanis a múltkor lehúztam járó motornál és egyáltalán semmit nem csinált...
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #16815 Dátum: 2012.10.31 szerda, 13:05:45 »

Mivel összkerekes az autód, ezért előfordulhat, hogy a nagyobbik fék van elöl és arra csak a 15"-os felni megy fel.

aha, akkor 4x108 15-ös felni de milyen et számok vannak egyáltalán? mert irják hogy jó a peugeot felni a kocsira, csak nem tudom, hogy megvegyem e vagy ne
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16816 Dátum: 2012.10.31 szerda, 13:11:04 »

aha, akkor 4x108 15-ös felni de milyen et számok vannak egyáltalán? mert irják hogy jó a peugeot felni a kocsira, csak nem tudom, hogy megvegyem e vagy ne
peugeott felninek az agy (tehermentesítő) furata nem 63.5mm, így az csak átalakítással jó.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16817 Dátum: 2012.10.31 szerda, 13:12:17 »

aha, akkor 4x108 15-ös felni de milyen et számok vannak egyáltalán? mert irják hogy jó a peugeot felni a kocsira, csak nem tudom, hogy megvegyem e vagy ne
Csak lemezfelni érdekel?
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #16818 Dátum: 2012.10.31 szerda, 13:15:08 »

Csak lemezfelni érdekel?

azokat nézegetem, mert van nekem is alufelnim de az nem megy fel a kocsira, azokat kéne elösször eladnom vagy elcserélném nagyobb felnire,
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16819 Dátum: 2012.10.31 szerda, 13:16:40 »

azokat nézegetem, mert van nekem is alufelnim de az nem megy fel a kocsira, azokat kéne elösször eladnom vagy elcserélném nagyobb felnire,
Értem.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16820 Dátum: 2012.10.31 szerda, 18:55:40 »

azokat nézegetem, mert van nekem is alufelnim de az nem megy fel a kocsira, azokat kéne elösször eladnom vagy elcserélném nagyobb felnire,

Akkor gondolom 15", vagy nagyobb ami szóbajöhet. Egyébként a amit írtál  "6jx14h2 et 38" ebből a "6" a szélessége (colban, tehát 25.4 mm, de általában 2.5cm-re szokták kerekíteni, de legyünk pontosak így 6x2.54cm = 15.24cm szélesek a felnik), a "J" a felni "vállára" utal (olyan az alakja) "14" az a felni peremátmérője (col szintén), elsősorban emiatt nem mehet rá az autódra, előre legalábbis, a nagyobb féknyergek miatt, a "H2" már bonyolultabb értelmezés (Dupla hump. A hump feladata: amikor erős laterális erők hatnak a kerékre, a hump biztosítja, hogy az abroncs ne csússzon el a felnin, ezáltal megakadályozva a hirtelen légnyomáscsökkenést. (Ezt speciális esetben jelölik.) - magyarul jobban ottmarad a gumi rajta Cheesy ), az "ET38" pedig a "középsík eltolás" mm-ben (azaz felni függőleges felezési síkjának és kerékagyra való felfekvési síkjának mm-ben mért távolsága - magyarul minél kisebb a szám annál "kintebb" lesz a felni a kerékjáratban, értelem szerűen fordítva ugyanígy) Nálad jelen esetben ez ugye 38mm, azaz a csavar és tehermentesítő lyuk(ak), a felni közepétől 38mm-rel eltolódnak befelé a kerékagy felé, így maga a felni "kintebb" lesz az agytól/kerékjártatból. Remélem érthetően írtam, magam sem értem már lassan... idiota  nyes

Amit tudok, hogy ha 1000%-ra biztos méretet akarsz akkor 16"-os legyen a felni (a V6-osokra is csak ez, vagy nagyobb megy föl a féknyereg miatt) és a szélessége 6-7"-nál ne legyen nagyobb, ha az ET érték 35 körül van. Pl. nálam 7" széles ET35-ös felnik elférnek kényelmesen, de 8" széles már lehet, hogy okozna gondot, "ballonos" gumival. (Escort RS felni egyébként) A gyári értékek mások, pl. az "Ghia" nevezetű felnim amit télen használok az csak 6" széles és 48(?)mm körül van az ET-je. (és gyári Mondeo felni)

DE lehet, hogy elég a 15" méret is Neked. Smiley (mondjuk 6-6.5J-s, ET38-48 körül, 195/65 gumival - ez 100%, hogy jó Mondeo-ra, nekem is ez van évek óta... persze lehet szélesebb gumival is, stb. ez már más tészta)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16821 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:43:30 »

Akkor gondolom 15", vagy nagyobb ami szóbajöhet. Egyébként a amit írtál  "6jx14h2 et 38" ebből a "6" a szélessége (colban, tehát 25.4 mm, de általában 2.5cm-re szokták kerekíteni, de legyünk pontosak így 6x2.54cm = 15.24cm szélesek a felnik), a "J" a felni "vállára" utal (olyan az alakja) "14" az a felni peremátmérője (col szintén), elsősorban emiatt nem mehet rá az autódra, előre legalábbis, a nagyobb féknyergek miatt, a "H2" már bonyolultabb értelmezés (Dupla hump. A hump feladata: amikor erős laterális erők hatnak a kerékre, a hump biztosítja, hogy az abroncs ne csússzon el a felnin, ezáltal megakadályozva a hirtelen légnyomáscsökkenést. (Ezt speciális esetben jelölik.) - magyarul jobban ottmarad a gumi rajta Cheesy ), az "ET38" pedig a "középsík eltolás" mm-ben (azaz felni függőleges felezési síkjának és kerékagyra való felfekvési síkjának mm-ben mért távolsága - magyarul minél kisebb a szám annál "kintebb" lesz a felni a kerékjáratban, értelem szerűen fordítva ugyanígy) Nálad jelen esetben ez ugye 38mm, azaz a csavar és tehermentesítő lyuk(ak), a felni közepétől 38mm-rel eltolódnak befelé a kerékagy felé, így maga a felni "kintebb" lesz az agytól/kerékjártatból. Remélem érthetően írtam, magam sem értem már lassan... idiota  nyes

Amit tudok, hogy ha 1000%-ra biztos méretet akarsz akkor 16"-os legyen a felni (a V6-osokra is csak ez, vagy nagyobb megy föl a féknyereg miatt) és a szélessége 6-7"-nál ne legyen nagyobb, ha az ET érték 35 körül van. Pl. nálam 7" széles ET35-ös felnik elférnek kényelmesen, de 8" széles már lehet, hogy okozna gondot, "ballonos" gumival. (Escort RS felni egyébként) A gyári értékek mások, pl. az "Ghia" nevezetű felnim amit télen használok az csak 6" széles és 48(?)mm körül van az ET-je. (és gyári Mondeo felni)

DE lehet, hogy elég a 15" méret is Neked. Smiley (mondjuk 6-6.5J-s, ET38-48 körül, 195/65 gumival - ez 100%, hogy jó Mondeo-ra, nekem is ez van évek óta... persze lehet szélesebb gumival is, stb. ez már más tészta)

Tényleg belekeveredtél " Nálad jelen esetben ez ugye 38mm, azaz a csavar és tehermentesítő lyuk(ak), a felni közepétől 38mm-rel eltolódnak befelé a kerékagy felé, így maga a felni "kintebb" lesz az agytól/kerékjártatból." A felni középvonala van beljebb 38mm-rel az agy felfekvési felületétől, ez még + os ET, ha úgy lenne ahogy a beidézett mondatodban irod, akkor már -38mm-es ET számról beszélnénk, gyárilag is így jelölik azt az ET-t ahol a felni agyrészének a felfekvő felülete beljebb van a felni középsikjánál. Itt egy felnim, aminek -19mm-es az ET száma ,  
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.31 szerda, 21:33:11 írta Truthful » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16822 Dátum: 2012.10.31 szerda, 21:35:06 »


Amit tudok, hogy ha 1000%-ra biztos méretet akarsz akkor 16"-os legyen a felni (a V6-osokra is csak ez, vagy nagyobb megy föl a féknyereg miatt)

ez nem így van. az enyémen is 15-ös van wave
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16823 Dátum: 2012.10.31 szerda, 21:44:04 »

ez nem így van. az enyémen is 15-ös van wave
Jól irod, hiszen a nagyobb, V6 kisebbik nyergében is a 15-ös szám is a szükséges felni méretre hivatott utalni.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16824 Dátum: 2012.10.31 szerda, 22:32:51 »

Tényleg belekeveredtél " Nálad jelen esetben ez ugye 38mm, azaz a csavar és tehermentesítő lyuk(ak), a felni közepétől 38mm-rel eltolódnak befelé a kerékagy felé, így maga a felni "kintebb" lesz az agytól/kerékjártatból." A felni középvonala van beljebb 38mm-rel az agy felfekvési felületétől, ez még + os ET, ha úgy lenne ahogy a beidézett mondatodban irod, akkor már -38mm-es ET számról beszélnénk, gyárilag is így jelölik azt az ET-t ahol a felni agyrészének a felfekvő felülete beljebb van a felni középsikjánál. Itt egy felnim, aminek -19mm-es az ET száma

Igazad van, belezaravodtam, "KIFELÉ tolódnak" csak kevésbé, mint egy ET48-ason például.  worship Smiley
Lényeg a lényeg, ha 2 ugyanolyan felnit nézünk, csak az ET számuk különbözik akkor a (+-os) ET-nél minél kisebb a szám annál kintebb lóg a kerék. Cheesy
(--os ET-s felni szerintem Mondeo-ra nem igazán menne fel... Grin )
Ez a felni Capri-é? Ütős. Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16825 Dátum: 2012.10.31 szerda, 22:40:04 »

Igazad van, belezaravodtam, "KIFELÉ tolódnak" csak kevésbé, mint egy ET48-ason például.  worship Smiley
Lényeg a lényeg, ha 2 ugyanolyan felnit nézünk, csak az ET számuk különbözik akkor a (+-os) ET-nél minél kisebb a szám annál kintebb lóg a kerék. Cheesy
(--os ET-s felni szerintem Mondeo-ra nem igazán menne fel... Grin )
Ez a felni Capri-é? Ütős. Grin
Ez a felni egy Forma Fordon szolgált amíg hozzám nem került, 13"X 9", nálam MK II Escorton fut. wave
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16826 Dátum: 2012.10.31 szerda, 23:43:26 »

Tényleg belekeveredtél " Nálad jelen esetben ez ugye 38mm, azaz a csavar és tehermentesítő lyuk(ak), a felni közepétől 38mm-rel eltolódnak befelé a kerékagy felé, így maga a felni "kintebb" lesz az agytól/kerékjártatból." A felni középvonala van beljebb 38mm-rel az agy felfekvési felületétől, ez még + os ET, ha úgy lenne ahogy a beidézett mondatodban irod, akkor már -38mm-es ET számról beszélnénk, gyárilag is így jelölik azt az ET-t ahol a felni agyrészének a felfekvő felülete beljebb van a felni középsikjánál. Itt egy felnim, aminek -19mm-es az ET száma

Imádom a 4 küllős felniket. <3 De sajnos nem is találkozok modern 4 küllősökkel, vannak új felnik, de azok mint idősebb kocsikra illenek csak. Majd egyszer csak tudok szerezni jó áron Ford Turbo 16'-osokat Macikára, miután már tényleg nincs semmi más + kiadás ezzel fogom megkoronázni.  nyes
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16827 Dátum: 2012.10.31 szerda, 23:44:18 »

Ez a felni egy Forma Fordon szolgált amíg hozzám nem került, 13"X 9", nálam MK II Escorton fut. wave

Tekintélyes darab Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16828 Dátum: 2012.10.31 szerda, 23:47:36 »

Imádom a 4 küllős felniket. <3 De sajnos nem is találkozok modern 4 küllősökkel, vannak új felnik, de azok mint idősebb kocsikra illenek csak. Majd egyszer csak tudok szerezni jó áron Ford Turbo 16'-osokat Macikára, miután már tényleg nincs semmi más + kiadás ezzel fogom megkoronázni.  nyes

Hááááát, nem tudom, Macikára inkább egy sokküllős illene. (legalábbis nekem pont a Turbo nem tetszik... Grin)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16829 Dátum: 2012.10.31 szerda, 23:53:27 »

Hááááát, nem tudom, Macikára inkább egy sokküllős illene. (legalábbis nekem pont a Turbo nem tetszik... Grin)

ÁÁÁ.. én megőrülök azért a nyégyágúért!  nyes A sok küllős felni amúgy is túl mainstream.  hehe
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16830 Dátum: 2012.11.03 szombat, 14:02:19 »

Imádom a 4 küllős felniket. <3 De sajnos nem is találkozok modern 4 küllősökkel, vannak új felnik, de azok mint idősebb kocsikra illenek csak. Majd egyszer csak tudok szerezni jó áron Ford Turbo 16'-osokat Macikára, miután már tényleg nincs semmi más + kiadás ezzel fogom megkoronázni.  nyes
eljen
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16831 Dátum: 2012.11.03 szombat, 14:02:41 »

Tekintélyes darab Smiley
Köszi. eljen
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16832 Dátum: 2012.11.03 szombat, 14:25:53 »

Köszi. eljen
eljen nyes
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #16833 Dátum: 2012.11.03 szombat, 16:45:28 »

Ez a téli szett nekem nem annyira bejövős :DDD Annyira de annyira szokni kell még mint kettő másikat...

Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16834 Dátum: 2012.11.03 szombat, 17:44:42 »

Ez a téli szett nekem nem annyira bejövős :DDD Annyira de annyira szokni kell még mint kettő másikat...


Sokan dísztárcsa ellenesek, én sem ugrálok értük, viszont vannak szép és kulturált Ford műanyagok, amit én azért is javaslok, mert legalább csökkenti valamelyeset a kerékagy bedzsuvásodást... Inkább a tárcsa legyen retkes, mint a csavar, meg a tengely vége... Smiley
(+ esztétikailag is javít valamelyest Wink)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #16835 Dátum: 2012.11.03 szombat, 20:08:01 »

Sokan dísztárcsa ellenesek, én sem ugrálok értük, viszont vannak szép és kulturált Ford műanyagok, amit én azért is javaslok, mert legalább csökkenti valamelyeset a kerékagy bedzsuvásodást... Inkább a tárcsa legyen retkes, mint a csavar, meg a tengely vége... Smiley
(+ esztétikailag is javít valamelyest Wink)

Ilyenekre vadászok most... Csak nem tudom hol lehetne találni reális áron.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #16836 Dátum: 2012.11.03 szombat, 20:56:12 »

Ez a téli szett nekem nem annyira bejövős :DDD Annyira de annyira szokni kell még mint kettő másikat...

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/253004_447569865289956_1431833090_n.jpg
tényleg elég ronda. nem mintha a másik felnid szép lenne. nem adnék érte 10000 ft-ot sem (9-ért megveszem)
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #16837 Dátum: 2012.11.03 szombat, 22:42:02 »

tényleg elég ronda. nem mintha a másik felnid szép lenne. nem adnék érte 10000 ft-ot sem (9-ért megveszem)

Esztergáltass le a te felnidből ~1cm-ert, felpróbáljuk az enyémre és utána meglátjuk, hogy elcserélem e veled.. :DDD Neked nagy álmod ez a felni ami itt szárad a szobámba mi? Cheesy
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #16838 Dátum: 2012.11.03 szombat, 22:49:01 »

Esztergáltass le a te felnidből ~1cm-ert, felpróbáljuk az enyémre és utána meglátjuk, hogy elcserélem e veled.. :DDD Neked nagy álmod ez a felni ami itt szárad a szobámba mi? Cheesy
ha egy centit leesztergáltatok, a lyuk is elfogy. nekem is ez volt az első gondolatom, de nem tudom mekkora falvastagság bírja ki még a terhelést. ha 3 mm-t le lehetne belőle szedni már elég lenne, és akkor nem is adnám oda ezt sem senkinek. csak akkor meg kb 1mm-re lesz a belső perem a lengőkartól  nyes
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #16839 Dátum: 2012.11.04 vasárnap, 10:05:55 »

ha egy centit leesztergáltatok, a lyuk is elfogy. nekem is ez volt az első gondolatom, de nem tudom mekkora falvastagság bírja ki még a terhelést. ha 3 mm-t le lehetne belőle szedni már elég lenne, és akkor nem is adnám oda ezt sem senkinek. csak akkor meg kb 1mm-re lesz a belső perem a lengőkartól  nyes

Tudod, hogy olyan felnim volt nekem is mint neked, imádtam is, simán visszaraknám ha nem lett volna ilyen széles..

Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #16840 Dátum: 2012.11.04 vasárnap, 10:13:03 »

Tudod, hogy olyan felnim volt nekem is mint neked, imádtam is, simán visszaraknám ha nem lett volna ilyen széles..


ja, ez csúnya széles volt nyes
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #16841 Dátum: 2012.11.04 vasárnap, 10:34:29 »

ja, ez csúnya széles volt nyes

Ez kb olyan széles volt mint a tiéd nem? Cheesy
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16842 Dátum: 2012.11.04 vasárnap, 15:34:24 »

ja, ez csúnya széles volt nyes

Milyen méretekkel bír ez a felni, hogy "olyan" széles? Vagy ET-ben rossz?
(egyébként ezen a képen gyönyörű az autó! Smiley nincs rémes, matricák, szárny, stb... Grin )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #16843 Dátum: 2012.11.04 vasárnap, 19:21:38 »

Akkor gondolom 15", vagy nagyobb ami szóbajöhet. Egyébként a amit írtál  "6jx14h2 et 38" ebből a "6" a szélessége (colban, tehát 25.4 mm, de általában 2.5cm-re szokták kerekíteni, de legyünk pontosak így 6x2.54cm = 15.24cm szélesek a felnik), a "J" a felni "vállára" utal (olyan az alakja) "14" az a felni peremátmérője (col szintén), elsősorban emiatt nem mehet rá az autódra, előre legalábbis, a nagyobb féknyergek miatt, a "H2" már bonyolultabb értelmezés (Dupla hump. A hump feladata: amikor erős laterális erők hatnak a kerékre, a hump biztosítja, hogy az abroncs ne csússzon el a felnin, ezáltal megakadályozva a hirtelen légnyomáscsökkenést. (Ezt speciális esetben jelölik.) - magyarul jobban ottmarad a gumi rajta Cheesy ), az "ET38" pedig a "középsík eltolás" mm-ben (azaz felni függőleges felezési síkjának és kerékagyra való felfekvési síkjának mm-ben mért távolsága - magyarul minél kisebb a szám annál "kintebb" lesz a felni a kerékjáratban, értelem szerűen fordítva ugyanígy) Nálad jelen esetben ez ugye 38mm, azaz a csavar és tehermentesítő lyuk(ak), a felni közepétől 38mm-rel eltolódnak befelé a kerékagy felé, így maga a felni "kintebb" lesz az agytól/kerékjártatból. Remélem érthetően írtam, magam sem értem már lassan... idiota  nyes




Köszönöm a segitséget, akkor kerezsgélek még egy darabig  wow1

Amit tudok, hogy ha 1000%-ra biztos méretet akarsz akkor 16"-os legyen a felni (a V6-osokra is csak ez, vagy nagyobb megy föl a féknyereg miatt) és a szélessége 6-7"-nál ne legyen nagyobb, ha az ET érték 35 körül van. Pl. nálam 7" széles ET35-ös felnik elférnek kényelmesen, de 8" széles már lehet, hogy okozna gondot, "ballonos" gumival. (Escort RS felni egyébként) A gyári értékek mások, pl. az "Ghia" nevezetű felnim amit télen használok az csak 6" széles és 48(?)mm körül van az ET-je. (és gyári Mondeo felni)

DE lehet, hogy elég a 15" méret is Neked. Smiley (mondjuk 6-6.5J-s, ET38-48 körül, 195/65 gumival - ez 100%, hogy jó Mondeo-ra, nekem is ez van évek óta... persze lehet szélesebb gumival is, stb. ez már más tészta)

Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16844 Dátum: 2012.11.04 vasárnap, 19:23:10 »



Szívesen, máskor is !  integet2
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
herika
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132


E-mail
« Új hozzászólás #16845 Dátum: 2012.11.04 vasárnap, 20:20:10 »

Mondeo kulcs!!

Kérlek osszátok!
MA (2012.11.04.) délelőtt találtam ezt a kulcscsomót Érdligeten a Túr utcában a Hunyadi Mátyás iskolától nem messze!
Valakinek biztosan nagyon hiányzik!
Itt elérhet: nicol79@freemail.

A hirdetés a faceboo-kon  található!!
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.04 vasárnap, 20:28:07 írta herika » Naplózva

Ford mondeo II. 2.5, V6, ghia
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #16846 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 15:33:19 »

Pár napja csicsereg az ékszíjam ,mint kiderült a feszitő csapágy...

Szóval valaki nem tud tanácsolni valamit mit csináljak??
Csere újra,használtra vagy más okosság??Jah generátor szíjról van szó..
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #16847 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 16:17:23 »

Pár napja csicsereg az ékszíjam ,mint kiderült a feszitő csapágy...

Szóval valaki nem tud tanácsolni valamit mit csináljak??
Csere újra,használtra vagy más okosság??Jah generátor szíjról van szó..
veszel az abc-ben 6203-as c3-as csapágyat, leszeded a feszítőt, megméred egyik oldalát, hogy milyen mélyen van benne a csapágy, majd kiütöd, a másikat meg be. ennyi
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16848 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 17:20:02 »

Pár napja csicsereg az ékszíjam ,mint kiderült a feszitő csapágy...

Szóval valaki nem tud tanácsolni valamit mit csináljak??
Csere újra,használtra vagy más okosság??Jah generátor szíjról van szó..
ha csak szíjat cserélsz, akkor az végleg kinyírja a feszítőt...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #16849 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 03:28:20 »

ha csak szíjat cserélsz, akkor az végleg kinyírja a feszítőt...

Szerintem csak fesz.görgőt akar cserélni, mert nyekereg Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Oldalak: 1 ... 330 331 332 333 334 335 336 [337] 338 339 340 341 342 343 344 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.