Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:24:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3548198 alkalommal)
0 Felhasználó és 51 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1350 Dátum: 2007.11.12 hétfő, 12:33:30 »


Nem baj. Sőt jó. A másodlagos hatások meg egyszerűen lélegzetelállítóak: felfuttatná a földművelést, csökkentené az üvegmókát.
De most, ha az árakat nézed, nagyon nem éri meg. Csak a spórolásért.


"Egy barátom takarékosságból állt át alkoholra. A nyíregyházi tapasztalatok szerint az etanollal 15% fogyasztásnövekedést tapasztaltak, de ezt az értéket mondják a gyári etanolos autók esetében is. A mi Scion Xb-nknél ez azt jelenti, 8 liter helyett átlagban 9,2-et fogyasztana. Jelenleg a Tescónál az etanol ára 215 Ft, a 95-ös 273,9 Ft. Így etanollal 19,8, benzinnel 21,9 Ft kilométere. A havi átlagos 3000 kilométer autózásunkat figyelembe véve nekünk 6400 Ft megtakarítást jelentene, ha etanollal járnánk. A nagyobb fogyasztású Saab 900 esetében 8000 Ft megtakarítás."

Nem ertem miert mondod, hogy nem erne meg ?

Válasz
Szerintem meg nem. Keress rá a gugliban az etanol tömítés szavakra, és jönnek a találatok. Kitágul, oldja.

Ezek a tomitesek mind szigoru szabvany szerint, vegyszer allo anyagbol keszulnek.  Ezeknek az anyagoknak ellen kell allniuk benyanak, keronak alcoholnak stb. Ha pl. az injektor tisztito cuccokat vesszuk figyelembe, ott pl. 95% kerozint tartalmaz a cucc meg par mas dolgot.
Esetleg Lkiss2 kollegat kellene megkerni, hogy nezzen utana milyen anyagbol keszulnek ezek a csovek, tomitesek stb.
Mi pl. lambda szonda vezeteket (is) gyartunk es annak anyaga siman vegyszer meg mindenfele allo anyagbol van.
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.12 hétfő, 12:52:37 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1351 Dátum: 2007.11.12 hétfő, 13:04:46 »

Ezek a tomitesek mind szigoru szabvany szerint, vegyszer allo anyagbol keszulnek.  Ezeknek az anyagoknak ellen kell allniuk benyanak, keronak alcoholnak stb. Ha pl. az injektor tisztito cuccokat vesszuk figyelembe, ott pl. 95% kerozint tartalmaz a cucc meg par mas dolgot.
Esetleg Lkiss2 kollegat kellene megkerni, hogy nezzen utana milyen anyagbol keszulnek ezek a csovek, tomitesek stb.
Mi pl. lambda szonda vezeteket (is) gyartunk es annak anyaga siman vegyszer meg mindenfele allo anyagbol van.
Lkiss sok infót erről nem fog adni, mert mondjuk megfelel a 234142-es szabványnak, ami azt írja elő hogy lékdfal asdg afs fa adf adfhah. Leegyszerűsítve, hogy csk a egy kicsit tágulhat. Hogy ebből kiderül-e, hogy ez elég-e az alkoholhoz, azt nem tudom. Hogy 100%-ig alkesszal menj, az biztosan nem OK, ha 50%-kal mész, maximum tovább tart, amíg szétkapja. Esetleg ereszteni fog egyszer-kétszer, de az nem olyan nagy baj, mert sem az alkesz, sem a benya nem túl gyúlékony-robbanékony. eplus2 Gondolom, azért hangsúlyozzák ki mindannyiszor, hogy fel van készítve az alkoholra.
Az injektor tisztító csak rövid ideig van a rencerben, sok kárt nem tehet.
Az összehasonlítás, amit írtál, még jobb az alkesz javára, mert most majdnem 300-nál tart a benya.
De ugyanez az összehasonlítás a dízellel 6*275 (nem tudom az aktuális árát). Itt 16-17 ft/km, összevetve a 22 Ft-os benzinnel. Itt van különbség.
Aztán azt még nem tudjuk, pl a motor hogy bírja, lesznek-e pluszköltségek (gyertya, esetleg az injektor bexarik a kenés hiányában), és így tovább. Nem akarlak én lebeszélni... de a gáz is jobb biznisz. Azzal olcsóbban lehet autózni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1352 Dátum: 2007.11.12 hétfő, 13:32:11 »

Ezek a tomitesek mind szigoru szabvany szerint, vegyszer allo anyagbol keszulnek.  Ezeknek az anyagoknak ellen kell allniuk benyanak, keronak alcoholnak stb. Ha pl. az injektor tisztito cuccokat vesszuk figyelembe, ott pl. 95% kerozint tartalmaz a cucc meg par mas dolgot.
Esetleg Lkiss2 kollegat kellene megkerni, hogy nezzen utana milyen anyagbol keszulnek ezek a csovek, tomitesek stb.
Mi pl. lambda szonda vezeteket (is) gyartunk es annak anyaga siman vegyszer meg mindenfele allo anyagbol van.
Lkiss sok infót erről nem fog adni, mert mondjuk megfelel a 234142-es szabványnak, ami azt írja elő hogy lékdfal asdg afs fa adf adfhah.

"lékdfal asdg afs fa adf adfhah."
Hat lehet, hogy neked csak ennyit mond egy szabvany, de nekem ennel azert joval tobbet. Nyilvan onmagaban ezaz egyaltalan nem elhanyagolhato info mit sem er, ha nem tucc vele mit kezdeni. Ha tudom, milyen szabvanynak felel meg mondjuk az ua. cso meg a tomitesek, akkor jo esellyel utana tudok nezni, hogy tenylegesen mi az igazsag.
Mindenesetre ha egy off swift es a ladik nem hatodik meg a 100% etanoltol, akkor talan a mondi sem fog kikeszulni az 50-50%-os mokatol. Ha igen, akkor ujabb sporolasnak lehetunk tanui. Mondjuk volt mar ra pelda. Lasd. MKI elektromos kabeleinek szigetelese.
Asszem hazafele menet beugrom es probabol nyomok egy kis E85-ot a kicsikebe.
En inkabb azt gyanitom, hogy ezaz "etanolra felkeszitett" auto inkabb kampo marketing duma, hogy lecsereld a regit ujra. Mint mikor rairjak az uj egerre, hogy Vista compatible  nyes
Amiket irnak az E85 es az autok atalakitasaval kapcsolatban, azok gyakorlatilag mind mar megoldott dolgok:

csak egy pelda:

"az üzemanyag minőséghez kell állítani a gyújtásidőzítést és a turbó töltőnyomást."

Gyujtas allitas a kopogaserzekelon keresztul tortenik. Max. az alapelogyujtast kell modositani, de talan meg azt sem. Ez meg ugye swbol megoldhato.

"A benzin-etanol-arány érzékelése az egyszerű rendszereknél megint csak elhanyagolható, felesleges túlbonyolítás."
Minek is ? A kopogaserzekelon keresztul ugyis beall a megfelelo gyujtasidozites. Onnantol kezdve szerintem halott mind1, hogy mi van a benyaban. Eddig se tudtuk, hogy pontosan mi is van benne.

Ez viszont erdekes szoveg ahhoz kepest amit irnak. Mert elvileg minimalis atalakitas szukseges az E85 alkalmazasahoz.
"E85 üzemanyag használata csak minimális változtatásokat igényel a jelenleg elterjedt benzin üzemű motor típusokon:"

Es szinte rogton azzal kezdik, hogy "meg kell erősíteni a hengerfejet és a szelepüléket," Mivan ? Ez minimalis atalakitas ? Es hogy erositik meg ? Elkuldik gyurni a hegerfejet vagymi ? Cool
Szerintem ezeknek nagy resze kampo duma, ellenben nagyon jol hangzik, ha egy auto ugy gurul ki a gyartosorrol, hogy Etanolra felkeszitve Cool Kar, hogy mar a lada is tudja mindezt Cool
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.12 hétfő, 13:48:34 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1353 Dátum: 2007.11.12 hétfő, 13:52:09 »

"lékdfal asdg afs fa adf adfhah."
Hat lehet, hogy neked csak ennyit mond egy szabvany...
Asszem hazafele menet beugrom es probabol nyomok egy kis E85-ot a kicsikebe.
En inkabb azt gyanitom, hogy ezaz "etanolra felkeszitett" auto inkabb kampo marketing duma, hogy lecsereld a regit ujra.
"az üzemanyag minőséghez kell állítani a gyújtásidőzítést és a turbó töltőnyomást."

Gyujtas allitas a kopogaserzekelon keresztul tortenik. Max. az alapelogyujtast kell modositani, de talan meg azt sem. Ez meg ugye swbol megoldhato.

"A benzin-etanol-arány érzékelése az egyszerű rendszereknél megint csak elhanyagolható, felesleges túlbonyolítás."
Minek is ? A kopogaserzekelon keresztul ugyis beall a megfelelo gyujtasidozites. Onnantol kezdve szerintem halott mind1, hogy mi van a benyaban. Eddig se tudtuk, hogy pontosan mi is van benne.

Ez viszont erdekes szoveg ahhoz kepest amit irnak. Mert elvileg minimalis atalakitas szukseges az E85 alkalmazasahoz.
"E85 üzemanyag használata csak minimális változtatásokat igényel a jelenleg elterjedt benzin üzemű motor típusokon:"

Es szinte rogton azzal kezdik, hogy "meg kell erősíteni a hengerfejet és a szelepüléket," Mivan ? Ez minimalis atalakitas ? Es hogy erositik meg ? Elkuldik gyurni a hegerfejet vagymi ? Cool
Szerintem ezeknek nagy resze kampo duma, ellenben nagyon jol hangzik, ha egy auto ugy gurul ki a gyartosorrol, hogy Etanolra felkeszitve Cool Kar, hogy mar a lada is tudja mindezt Cool
Azért nem tudok sokra menni a szabvánnyal, mert ha előírja, hogy max 10%-ot módosuhat az alkesz hatására: ez baj? Kifolyik, vagy nem? Ezt nem tudjuk.
A gyújtásidőzítés helyett szerintem célszerűbb a szöget használni.
Eddig sem tudtuk, mi van benne? Én biztosan nem. De tartok tőle, hogy nem csak ez az egy jellemzője más, mint az oktánszám. Sőt, elvileg, ha nagyobb oktánszámú anyagot töltesz a gépbe, akkor nincs is baj, mert az oktán kompressziótűrést jelent, és az baj, ha gyengébbet tömsz bele, mert az magától meggyullad. Ez meg nem dizil... hanem van itt egy olyan is, mennyire gyors a robbanás, mekkora hőt termel, meg ilyenek. Pl a gáznál azt szokták mondani, hogy több hőt termel, gyorsabb, agresszívebb az égés, nem jó a kenés, miegymás. A házilag átalakított autók gyorsabban tönkremehetnek (és tönkre is mennek).

Ja, meg még egy: sokkal kevesebb helyen van alkesz kút, így sokszor előfordul (no nem veled, mert neked útbaesik), hogy vagy csak azért autózol, hogy tankolhass, vagy esetenként benzint tankolsz, mert ott nincs kút. Ez persze a kúthálózat kiépülésével megszűnik/csökken. Ezt is bele kell számítani a bizniszbe. Meg ha fele-fele anyagot tankolsz, akkor pont a fel e a difi is. Az már szinte elhanyagolható, főleg, ha a fenn vázoltakból akár egyik is bejön.

De ennek ellenére szerintem meg lehet próbálni a fele-fele dolgot. Biztos, hogy sokan érdeklődve fogják olvasni a tapasztalataidat (pl én).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1354 Dátum: 2007.11.12 hétfő, 17:11:33 »

nekem 8 liter alkoholtól ijesztő alapjáratot produkált az első percben, utána meg olyan nyomatékos lett, mint egy dízel...na jó, egy 1.8td

http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me2.html    szóval egy kicsit azért bonyolultabb a dolog, régi autónak kell lennie (a Ladák ezért tudják), meg a változó arányra is fel kellene készülni, ezt viszont már csak a focus tudja
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1355 Dátum: 2007.11.12 hétfő, 19:23:28 »

Nos, ma hazafele menet sikeresen beletoltam a gepbe 10littyo paleszt 215ft/littyo aron Cool kb. 10-14liter lehetett a tankban, igy kb. 42-50% lehet most a keverek aranya. Aztan gurultam hazaig kb. 6km-t.

Hmmmm....
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1356 Dátum: 2007.11.12 hétfő, 19:28:16 »

nekem 8 liter alkoholtól ijesztő alapjáratot produkált az első percben, utána meg olyan nyomatékos lett, mint egy dízel...na jó, egy 1.8td

http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me2.html    szóval egy kicsit azért bonyolultabb a dolog, régi autónak kell lennie (a Ladák ezért tudják), meg a változó arányra is fel kellene készülni, ezt viszont már csak a focus tudja

Bocsi, de ennek mi koze a regi autokhoz ? Ha figyelmesen elolvasod a cikket, akkor rogton kiderul, hogy a swift-nel semmit, a ladanak meg valami bisz***t kellett cserelni. A Swift csak ujabb konstrukcio, mint a Ladik, nem ?
Valtozo aranyra minek felkeszulni, ha egy injektoros ECUval ellatott gep siman minden gond nelkul megy ? Feleslegesen tenyleg nem kene bonyolitani ezta dolgot. Nem ertem ezta felkeszules dolgot. Hogy lehet felkeszulni a keverek aranyra ? Lelkileg vagymi ? Majd a moci a kopogaserzekelon keresztul felkeszul. Vagy nem Cool De most tenyleg, mi ertelme annak, hogy tudjuk a keverek aranyt ?
Jah, az enyim gep regi gep ! Mar 6 eves Cool
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
V
« Új hozzászólás #1357 Dátum: 2007.11.12 hétfő, 21:14:22 »

Egy erdekesseg a Saab93-as etanolos cikkbol:

"A motorvezerlo elektronika a kopogaserzekelo szenzor jelebol tudja meg, eppen milyen kompresszioturesu uzemanyag, vagy, ha tetszik, milyen aranyu etanol-benzin keverek lotyog a tankban, es ehhez igazitja a befecskendezest, a gyujtast."
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.12 hétfő, 21:16:00 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1358 Dátum: 2007.11.12 hétfő, 23:36:46 »

Egy erdekesseg a Saab93-as etanolos cikkbol:

"A motorvezerlo elektronika a kopogaserzekelo szenzor jelebol tudja meg, eppen milyen kompresszioturesu uzemanyag, vagy, ha tetszik, milyen aranyu etanol-benzin keverek lotyog a tankban, es ehhez igazitja a befecskendezest, a gyujtast."

(Egy öntudatos Saab-tulaj közbevetése fórumunkból: "Ez egy átlagos autó esetében így is van, de a SAAB-ban nincs kopogásérzékelő. Azon már a kilencvenes évek közepére túljutottak. Azóta ion-áram mérést használnak, a SAAB Trionic-ot.")

Hát ez is a cikkben volt. Bár ettől nem lettünk okosabbak...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1359 Dátum: 2007.11.13 kedd, 08:56:43 »

Egy erdekesseg a Saab93-as etanolos cikkbol:

"A motorvezerlo elektronika a kopogaserzekelo szenzor jelebol tudja meg, eppen milyen kompresszioturesu uzemanyag, vagy, ha tetszik, milyen aranyu etanol-benzin keverek lotyog a tankban, es ehhez igazitja a befecskendezest, a gyujtast."

(Egy öntudatos Saab-tulaj közbevetése fórumunkból: "Ez egy átlagos autó esetében így is van, de a SAAB-ban nincs kopogásérzékelő. Azon már a kilencvenes évek közepére túljutottak. Azóta ion-áram mérést használnak, a SAAB Trionic-ot.")

Hát ez is a cikkben volt. Bár ettől nem lettünk okosabbak...

Nem erted a lenyeget.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1360 Dátum: 2007.11.13 kedd, 10:21:54 »

Nem erted a lenyeget.

Vagy mégis...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1361 Dátum: 2007.11.13 kedd, 11:16:40 »

Nem erted a lenyeget.

Vagy mégis...

Akkor nem vagtad volna be ezta keverekarany meghatarozos tema szempontjabol egyebkent erdektelen es lenyegtelen ion-aramos forumozo kozbeveteset.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1362 Dátum: 2007.11.13 kedd, 11:17:09 »

Reggel pocc-roff indult a masina...
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1363 Dátum: 2007.11.13 kedd, 11:24:10 »

Mostmár duplán iszákosak a benzinesek    pias

Nem lett duplan iszakos, csak megvan a valasztas lehetosege. Es nem elhanyagolhato dolog, ha nem valogatos a joszag. Ha bevallik a lotyi, akkor mar csak 15% az olaj fuggoseg, kevesbe hat ra az olaj vilagpiaci ara. Neked ez menne ? 15% gazolaj, 85% alternativ lotyi ?
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1364 Dátum: 2007.11.13 kedd, 11:31:56 »

Mostmár duplán iszákosak a benzinesek    pias

Nem lett duplan iszakos, csak megvan a valasztas lehetosege. Es nem elhanyagolhato dolog, ha nem valogatos a joszag. Ha bevallik a lotyi, akkor mar csak 15% az olaj fuggoseg, kevesbe hat ra az olaj vilagpiaci ara. Neked ez menne ? 15% gazolaj, 85% alternativ lotyi ?

Azért írja, hogy iszákos, mert többet fal, mint benzinből, másrészt alkoholt iszik... tehát piás.
A 15% gázolaj, 85% alternatív lötyi menne. Már több cég kezdené a forgalmazást, de nagyon erős az ellenlobbi.
Még a nagy cégek (nem akarok neveket írni) sem kaptát meg az engedélyt. A gázolajat is lehet hazai gyártásúvá tenni. Úgymond jóárasítani.
Ja, és az alkesz azért ócsó, mert nincs benne adó... majd ha elterjed, arra is ráteszik, oszt annyi. Ez már csak egy ilyen világ.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1365 Dátum: 2007.11.13 kedd, 15:54:39 »

"Ja, és az alkesz azért ócsó, mert nincs benne adó... majd ha elterjed, arra is ráteszik, oszt annyi. Ez már csak egy ilyen világ."


az LPG-ben sincs adó, legalábbis nem sok, asszem ez eu-s irányelvek miatt van, az alkohollal is ez lehet a helyzet

volt valami olyasmi, hogy ha valakinek a tankjában biodízelt találtak, akkor számlávaligazolnia kellett, hogy Ausztriában vette azt
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1366 Dátum: 2007.11.13 kedd, 16:07:34 »

Zacci,
itt egy táblázat arról, hogy az autóépítésben használatos műanyagok mennyire bírják az alkoholt, általában a benzinnel jól viselkedő anyagok az alkohollal szemben kiválóan ellenállók:

http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me2.html        az oldal kb. 75%-ánál
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1367 Dátum: 2007.11.13 kedd, 16:09:43 »

Ma beszeltem a local technologusunkkal, es kikertem a velemenyet benya vs etanol ugyben. Azt mondta, hogy a benya joval agresszivebb anyag az etanolnal, igy ha a csovek birjak a benyat akkor az etanolt is birniuk kell.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1368 Dátum: 2007.11.13 kedd, 16:21:55 »

Félreértés ne essék: én nektek drukkolok.
De: egyrészt az állam (bármelyik) gondol, egyet, és emel... eu szabályzás ide-oda. Pl a regadó és a helyi iparűzési is megkérdőjelezhető, és mégis...
Alkohol és műanyag: a víz az egyáltalán nem agresszív, és mégsem jó, ha az üzemanyagba kerül.
Amúgy az alkohol is összeszedi a vizet... (a nagyapám azt csinálta, leitta a pálinkát, és a hiányt vízzel pótolta, amiből néha lett probléma is).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1369 Dátum: 2007.11.13 kedd, 18:11:15 »

- Szomszéd, haldoklik a tehenem.
- Én arzént adtam neki.

Két nap múlva:
- Szomszéd, hát az enyém megdöglött az arzéntól.
- Hát az enyém is. Nem mondtam?

azaz megvárom Zacci tapasztalatait...
Naplózva
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #1370 Dátum: 2007.11.13 kedd, 18:39:35 »

Nem tudom figyelitek-e, de mióta felmentek a benzinárak azóta nézem a kutak árait! Két helyen szoktam csak tankolni Shell és MOL és normál 95ös benzint teszek bele. Bpest XVIII. kerület és Kecskemét között járok. Na ami először meglepett az hogy mind a kettő helyen a Shell olcsóbb mint a MOL! A Méta utcai Shell kút a mindenkori legolcsóbb MOL árak alatt van 2-3 forinttal. A másik ami meglepő számomra, hogy Kecskemét egyik MOL kútja 441 út körforgalmánál a mindenkori benzin ár alatt van 6-7 forinttal és Shell is 5 forinttal olcsóbb. Tudom, hogy vidéken általában mindig egy kicsit olcsóbb de láttam már ellen példát is!
Naplózva
Bigzotya
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 597


MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1371 Dátum: 2007.11.13 kedd, 18:54:58 »

Állam emeli MOL árakat mert retteg OMV tol. nyes
Naplózva

zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
V
« Új hozzászólás #1372 Dátum: 2007.11.13 kedd, 21:37:14 »

Rob,

Meg elek, elek ! Dehogy elsz !
Hozzatok a halottakat...Cool

Szal meg mozog a gep...Es mar van nemi tapasznyalat is.
Ugy tunik tenyleg erosebb lett a gepsarkany. Nyomtam neki hungarian pici koveret, oszt csak lestem, hogy hmmm. Pedig nemis tapostam halalra, csak egyszeruen a szukseg ugy hozta, hogy picit gyorsan at kellett sorolnom. ilyen akkor volt, mikor azta budi Shell Vpower cuccot toltam a gepbe 300+ penzert.
A moci jaras meg atom finom lett. Ilyen siman meg nem jart a moci az tuti  smile
Szerintem kezd hatni a szer...
Jah es delutan ismet pocc-roff indult.
Naplózva

blah blah blah
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #1373 Dátum: 2007.11.13 kedd, 23:07:58 »

Egyébként a WHO egy illetékese egyenesen gyilkosságnak nyilatkozta a bioüzemanyagok terjedését mert felnyomja az étkezési gabona árát is így afrikába a sok bambino a bioüzemanyagod miatt fog éhen hallni rinya  Megéri a CH-tól függetlenség ezt az árat? sir

Azért ez is olyan mint a statisztika, annyit ér, mint a részegnek az oszlop. Gondolom, valami jó kis olajtársaság adta szájába ezeket a mondatokat. Mert most is nagyívben sz.runk arra, mi történik Afrikában, de ne menjünk el odáig....
Ha utánszámolsz, rájössz, hogy pillanatnyilag még mindig olcsóbb a bioüzemanyag, mint a síma CH. A környezetszennyezésről nem is beszélve. Ez itt ezen a fórumon nem téma, hisz mindenki előszeretettel dugózza le az EGR-t
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1374 Dátum: 2007.11.13 kedd, 23:42:12 »

Az EGR-t én sem dugózom le. Csak az áráért semmi értelme alkoholt tankolni. Csakis a környezetvédelemért, meg a földművesekért.
Azért, hogy kevésbé függjünk az olajtó. Azt azonban én sem gondolom, majd jól átállunk 100%-ra, hanem max 30%.
Ha felmegy a kukorica ára, menni fog minden élelmiszeré. Hogy majd hoznak kínából? Izé...

De a lényeg: távol álljon tőlem, hogy a Zaccit, és a többi úttörőt elrettentsem a tesztektől. Valakinek el kell kezdenie.
Még ha a mi üzemanyagunk kissé savanyúbb, és sárgább is...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #1375 Dátum: 2007.11.13 kedd, 23:48:48 »

Az EGR-t én sem dugózom le. Csak az áráért semmi értelme alkoholt tankolni. Csakis a környezetvédelemért, meg a földművesekért.
Azért, hogy kevésbé függjünk az olajtó. Azt azonban én sem gondolom, majd jól átállunk 100%-ra, hanem max 30%.
Ha felmegy a kukorica ára, menni fog minden élelmiszeré. Hogy majd hoznak kínából? Izé...

De a lényeg: távol álljon tőlem, hogy a Zaccit, és a többi úttörőt elrettentsem a tesztektől. Valakinek el kell kezdenie.
Még ha a mi üzemanyagunk kissé savanyúbb, és sárgább is...

én ledugóztam...pontosabban Hovono barátom...de kicsit sem látszott, amikor készült a zöldkártáym...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #1376 Dátum: 2007.11.14 szerda, 00:10:35 »

én ledugóztam...pontosabban Hovono barátom...de kicsit sem látszott, amikor készült a zöldkártáym...

De neked nincs is szép traktorhangod.  eplus2

most, hogy mondod  nyes
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1377 Dátum: 2007.11.14 szerda, 00:34:06 »

én ledugóztam...pontosabban Hovono barátom...de kicsit sem látszott, amikor készült a zöldkártáym...

De neked nincs is szép traktorhangod.  eplus2

most, hogy mondod  nyes

Majd veszek fel, és kiírom CD-re. Betolod, hangerő MAX-ra...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #1378 Dátum: 2007.11.14 szerda, 09:18:15 »

...Tudom, hogy vidéken általában mindig egy kicsit olcsóbb de láttam már ellen példát is!
Nekem az a saját  szubjektív tapasztalatom, hogy legdrágábbak az autópálya melletti, és a Bp-ről kivezető utak melletti kutak. Ezután jönnek a vidéki kutak, majd bizonyos Bp-en belüli kutak (pl.: madaras, Metro, Tesco, de akár kagylós is, stb.), s legolcsóbbak a nevesincs kutak/zugmérések. Ez utóbbiban viszont még nem tankoltam.
Egyébként nagyon nagy árkülönbség lehet ugyanazon kúthálózat két kútja között is. Az árat elég sok minden befolyásolhatja.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1379 Dátum: 2007.11.14 szerda, 09:33:18 »

Zacci
hallottál már a placebo hatásról?
Én ugyan kb 4 hónapja megfogadtam hogy többet nem írok az üzemanyag topicba. Most sem kívánok vítázni senkivel sem, csak halkan megjegyzem hogy az alkohol energiatartalma kisseb mint a CH alapú üzemanyagoké. Így az eddig is takarékos benzines gépek most még rádobnak egy kupicával ugyanazon a teljesítmény elérése érdekében. MAjd nézd meg hogy mennyit evett a gép. Szorozd be az olcso üzemanyag árral és rájössz hogy ezt a játékot nem értünk játszák hanem az üzemanyag forgalmazokért.
Egyébként a WHO egy illetékese egyenesen gyilkosságnak nyilatkozta a bioüzemanyagok terjedését mert felnyomja az étkezési gabona árát is így afrikába a sok bambino a bioüzemanyagod miatt fog éhen hallni rinya  Megéri a CH-tól függetlenség ezt az árat? sir

Hallottal mar a fogadalmakrol es azok betartasarol ? Cool Es miota aggodsz igy az Afrikai bambinokert ? Ne legyel mar ennyire alszent Cool Csak nem valami olajjal kapcsolatos helyen melozol ?  eplus2
Hogy megeri a fuggetlenseg ? Siman. Az Afrikai bambino igyis ugyis ehen hal. De ha mar itt tartunk, legalabb kevesbe szennyezem a kornyezetet. Ha csak a fuggetlenseget es a kornyezetkimelobb utazgatast nyerem a dolgon, mar megerte.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1380 Dátum: 2007.11.14 szerda, 09:34:30 »

én ledugóztam...pontosabban Hovono barátom...de kicsit sem látszott, amikor készült a zöldkártáym...

De neked nincs is szép traktorhangod.  eplus2

szep...traktorhang...LOL
Naplózva

blah blah blah
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #1381 Dátum: 2007.11.14 szerda, 09:38:46 »

Tegnap tankoltam sima 95öst Dunakeszi kagylóson 278.90 Ft/liter árban - sok kút van arrafelé egykupacban, de innen nem messze szintén kagylos a 2/A mellett jóval drágább.
Ha van navigáció érdemes lemenni a pályáról a közelbe lévő kúthoz joval olcsobb bír lenni mint a közvetlen rányitott kút. M1 ről 123km kőnél le szoktam kanyarodni a tecsóshoz olcsóbb vagy 20Ft-al mint a határ előtti ződ.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1382 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:05:12 »

Én mióta benzinezek mindig a Mobil Petrol-nál tankolok, olcsóbb mint a többi, nagy a forgalom a kúton így szerintem nem igazán tudnak trükközni, az autó is jól megy vele, nekem bevált.
A Shell dízelről meg annyit, hogy eddig 2 dízel autóm volt, és 3x volt adagoló felújításom. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #1383 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:25:28 »

Én mióta benzinezek mindig a Mobil Petrol-nál tankolok, olcsóbb mint a többi, nagy a forgalom a kúton így szerintem nem igazán tudnak trükközni, az autó is jól megy vele, nekem bevált.
A Shell dízelről meg annyit, hogy eddig 2 dízel autóm volt, és 3x volt adagoló felújításom. Smiley

Mobil Petrol sztem is jó kút, és olcsó  eljen én kb 10 éve tankolok Mobil kúton, elvétve OMV. a kagylósokat nemszeretem ... mert csak Smiley tankoltam alkalmanként gazdaságos kutakon is, de a dizlinél jelentős negatív változást vettem észre (1X töltöttem ott fel), így mostmár sohatöbbet.
az ARAL kutak megszűnését sajnálom Sad éveken keresztül vezették a "tisztasági" versenyt.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1384 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:30:45 »

az ARAL kutak megszűnését sajnálom Sad éveken keresztül vezették a "tisztasági" versenyt.

Ezzel én is így vagyok.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #1385 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:35:41 »

Ezzel én is így vagyok.

biztos a nyavajás autógyártók vágták haza, h a CR dizliknek is lehessen 1 hibalehetőségük. az ARAL tisztaságával elnyűhetetlen lett volna a motor.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1386 Dátum: 2007.11.14 szerda, 17:01:42 »

A Shell dízelről meg annyit, hogy eddig 2 dízel autóm volt, és 3x volt adagoló felújításom. Smiley
Nekem meg úgy beledermedt a tankba a Shell (téli, ezért drágább) gázolaj, hogy volt egy tele tanknyi kocsonyám a -10°C ban. Mire hazahúztak, a kormányról úgy kellett lepajszerolni a ráfagyott kezeimet.  gun
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1387 Dátum: 2007.11.14 szerda, 19:05:57 »

A Shell dízelről meg annyit, hogy eddig 2 dízel autóm volt, és 3x volt adagoló felújításom. Smiley
Nekem meg úgy beledermedt a tankba a Shell (téli, ezért drágább) gázolaj, hogy volt egy tele tanknyi kocsonyám a -10°C ban. Mire hazahúztak, a kormányról úgy kellett lepajszerolni a ráfagyott kezeimet.  gun

Ennyi. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
komozol
Vendég
« Új hozzászólás #1388 Dátum: 2007.11.14 szerda, 21:04:59 »

Nekem évek óta nem emelkedett az üzemanyag ára!!
Mindig 5000-ért tankolok.... nyes
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #1389 Dátum: 2007.11.14 szerda, 21:21:16 »

Nekem évek óta nem emelkedett az üzemanyag ára!!
Mindig 5000-ért tankolok.... nyes

akkor téged ismer az egész ország  nyes nyes nyes te vagy a fábry hawerja ... a dörlfinger dodi  nevetes2 nevetes2 nevetes2
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
komozol
Vendég
« Új hozzászólás #1390 Dátum: 2007.11.14 szerda, 21:38:19 »

Nekem évek óta nem emelkedett az üzemanyag ára!!
Mindig 5000-ért tankolok.... nyes

akkor téged ismer az egész ország  nyes nyes nyes te vagy a fábry hawerja ... a dörlfinger dodi  nevetes2 nevetes2 nevetes2
Fábryhoz nem sok közöm.
Tényleg így tankolok évek óta....
Bár a szemem gúvadt  wow1 ki,mikor megláttam,hogy a dizli drágább mint a benya..
Halál az összes olaj nagyhatalomra!!!! violent violent
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1391 Dátum: 2007.11.14 szerda, 21:47:57 »

Nekem évek óta nem emelkedett az üzemanyag ára!!
Mindig 5000-ért tankolok.... nyes

 eljen nyes
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1392 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 08:49:33 »

Nekem évek óta nem emelkedett az üzemanyag ára!!
Mindig 5000-ért tankolok.... nyes

akkor téged ismer az egész ország  nyes nyes nyes te vagy a fábry hawerja ... a dörlfinger dodi  nevetes2 nevetes2 nevetes2
Fábryhoz nem sok közöm.
Tényleg így tankolok évek óta....
Bár a szemem gúvadt  wow1 ki,mikor megláttam,hogy a dizli drágább mint a benya..
Halál az összes olaj nagyhatalomra!!!! violent violent

Ugy tunik en megoldottam ezta problemat. Felolem mostantol akar fel is fordulhatnak az olaj nagyhatalmak.  nyes
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1393 Dátum: 2007.11.17 szombat, 19:01:38 »

Ugy tunik en megoldottam ezta problemat. Felolem mostantol akar fel is fordulhatnak az olaj nagyhatalmak.  nyes

Ha a dizeleknél az étolajjal hajtottakat a VPOP a lacikonyha illat alapján szagra beazonosította, akkor megértem, hogy télen kezdted el tankolni boléval, így legalább nem döngik körül a muslincák a cefre meghajtású autót. eplus2

Hat jah Cool Es mi lesz nyaron ? Megallit a rendor, es megszondaztatja a gepet ?  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1394 Dátum: 2007.11.17 szombat, 19:17:46 »

ujabb tapasznyalatok etanol ugyben:

Eloszor kb. 14liter benyahoz 10 liter etanolt tankoltam, majd mikor eza keverek kb. 10 literrel csokkent, toltam bele ujabb 10littyo etanolt.
A temahoz hozza kell tennem, hogy szerintem nalam alapvetoen valami nincs rendben a kererek kepzessel, mert mar reg ota kuzdok az allo helyzetbol valo indulaskor meg ugy altalaban morgo, csorgo mocival gyenge, nyomatektalan jelenseggel. Namost ehhez kepest mi is tortent ?:

Pozitiv:

- A motor elkepesztoen siman kuruttyol. Ilyen akkor volt mikor anno megvettem. Sajna nem sokaig elveztem ezta sima jarast. De most ujra kafa. Ugy tunik jott tesz a mocinak az etanol. Csak tudnam, hogy sima benyatol miert olyan morgos, csunya hangu. Valami tuti nem stimmel a keverek kepzesnel. Nade ez most lenyegtelen.
- A regebbi elindulaskor meg akarunk hallni, csorog, zorog moka ecceruen elmult. Kis fordulatrol is huz a gep, ugy ahogy eredetileg kene. Egyertelmuen nyomatekosabb lett a gep.
- 215ft/l az etanol ara.

kb. 50-50%-os kevereknel csak pozitiv hatasokat tapasztaltam.

Negativum:

Sajna azis van, de nem veszes. A kb. 80-90%-os etanol-benya kevereknel jelentkeztek az alabbi tunetek:

- Hidegen mar nehezebben indul. Ezt az etanolos cikkben is irtak. Nem veszes, mar megszoktam, mert nalam meg sima benyaval is neha lefulladt kozvetlenul inditas utan.
- Hazafele jovet bekapcsolt a check engine pilacs. Meg nemtom miert sztrajkol, de valceg keverekkepzesi baja lesz. Ezt szinten irtak az etanolos cikkben.
Majd vikkel megnezetem, mi a nyugje...
- Osszesegeben tobb lett a fogyim. hogy mennyivel az jo kerdes, de szerintem olyan +1lityi. Nehez megalapitani, mert minden nap varosba be, majd ki, es eleg valtozo, hogy az egyebkent 15pereces utat fel, 1 vagy masfel ora alatt teszem meg. Amit eszrevettem, hogy picit gyorsabban megy felfele az atlag.
Ezeken kivul mas negativumot nem produkalt a gep. Tanulsagos...
Naplózva

blah blah blah
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #1395 Dátum: 2007.11.17 szombat, 19:30:48 »


Szia.

Akkor kicsit átgondolva ezt az etanolos cuccot, ezt lehetne használni egy kis tüzelőanyag rendszer tisztításra is? Mivel, hogy marja a szmötyit mindenhonnan? Ha esetleg kigyullad a check lámpa, és visszaállok a rendes benzinre, akkor a lámpa is elalszik, és megnyugszik a kis lelke neki?
Szerinted?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1396 Dátum: 2007.11.17 szombat, 19:37:30 »


Szia.

Akkor kicsit átgondolva ezt az etanolos cuccot, ezt lehetne használni egy kis tüzelőanyag rendszer tisztításra is? Mivel, hogy marja a szmötyit mindenhonnan? Ha esetleg kigyullad a check lámpa, és visszaállok a rendes benzinre, akkor a lámpa is elalszik, és megnyugszik a kis lelke neki?
Szerinted?

Azt mondjak a torkodat is tiszticcsa. Szal elvileg kipucolja a ganyt az ua. rendszerbol. Hogy ebbol mennyi igaz, az kizart dolog mer nemtom. Szerintem a check engine lampa mindaddig ugy marad, mig ki nem olvastatod a hibakodot, vagy le nem reseteled az ECU-t egy hevenyeszett aksi saru lekotes kovetkezteben. Szerintem. Majd ha minden jol megy hetfon kiderul, hogy mi a nyugje, de van egy gyanum...Egyebkent az auto mukodeseben nem tapasztaltam valtozast. Lampa elott is ugyan ugy ment mint utana. Szal tuti nem romlott el semmi, csak hisztizik...
Naplózva

blah blah blah
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #1397 Dátum: 2007.11.17 szombat, 19:41:16 »

Mert, ha jobban takarít ez a szeszbenzin, mint az STP, vagy Wynn's szelep, és injektor tisztító cuccok, akkor belenyomatok 1-2 fánglival...
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #1398 Dátum: 2007.11.17 szombat, 20:20:45 »

Hasznos olvasnivalok is vannak itt:

http://www.e85kft.hu/

Mi a véleményetek erről az átalakító kütyüről?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #1399 Dátum: 2007.11.17 szombat, 20:30:56 »

Hasznos olvasnivalok is vannak itt:

http://www.e85kft.hu/

Mi a véleményetek erről az átalakító kütyüről?

Nekem már nem tetszik, lefagyott tőle az explorerem.
Kukába vele!  Wink gonosz3 banplz
Naplózva
Oldalak: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.