Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:09:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3552175 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2350 Dátum: 2008.03.28 péntek, 23:02:28 »

Hali.

Haverom ki akarja probálni E85 üzemanyagot.Milyen átalakitásokat kell csinálni egy citöen c3 hogy lehessen használni.

Eladni. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #2351 Dátum: 2008.03.29 szombat, 01:38:32 »

Én tegnap a Volán kúton 290-ért tankoltam 98-ast.
A 95-ös 284 pénz. Elég olcsónak tűnik így országos viszonylatban.  smile
Naplózva
szabogaby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



E-mail
« Új hozzászólás #2352 Dátum: 2008.03.29 szombat, 06:38:52 »

Sajna látom megerősítve az eddig vélteket, mely szerint nem csak az ivóvíz és csatornaszolgáltatás az egyik legdrágább Pécsett, hanem a benya is! Itt ugyanis a tecskós benya is fillérre annyiba kerül, mint a kagylós-omvs-molos!!!
Anno kivételesen vártuk a tecskó kutat, mint messiást, hogy majd jól letöri az árakat, de ez gyakorlatilag semmennyire se jött be!
Sajna úgy gondolom, ha pl ebben a városban a kutak össze is beszéltek, az mégse minősül kartellnek, ezért nem fúrható meg a dolog.
Nézd más szemszögből, jobb kedved lessz: a kagylós-omvs-molos is ugyanolyan olcsó mint a tecsós.  nyes falbav
(Persze ezt én sem hiszem el)
Naplózva

1996 1.8 TD MKI.
2003 2.0 TDCi Ghia 115 LE MKIII.
Jelenleg 2008 2.0 TDCi Titanium Kombi MKIV.
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #2353 Dátum: 2008.03.29 szombat, 09:20:18 »

Eladni. Smiley

Nem lehet belerakni?Valaki elmagyarázhatná hogy milyen kocsiba lehet belatankolni.
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #2354 Dátum: 2008.03.29 szombat, 09:27:05 »

Nem lehet belerakni?Valaki elmagyarázhatná hogy milyen kocsiba lehet belatankolni.
Benzinesbe. 1/3-ot mindegyik bírja, persze csak saját felelősségre.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #2355 Dátum: 2008.03.29 szombat, 09:58:24 »

Van valakinek tapasztalata fogyasztáscsökkentö tabletták használatában??, mennyire lehet káros ha csak ki szeretném próbálni bár elég nagy baromságnak tartom.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2356 Dátum: 2008.03.29 szombat, 10:04:47 »

fogyasztáscsökkentö tabletták  elég nagy baromságnak tartom.

Maradjunk ennyiben  eljen
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2357 Dátum: 2008.03.29 szombat, 10:13:47 »

 Nallunk csokkent a diesel ara! Wink Egy het alatt atszamolva kb 25ft-ot! nyes Remalem tovabb csokken meg!
Naplózva
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2358 Dátum: 2008.03.29 szombat, 10:20:16 »

kicsit éhenhalnánk, ha a kenyeret a máv vinné a boltokba  nyes
az egész rendszer úgy ahogy van alkalmatlan arra, hogy a kamionok közút helyett vasúton menjenek. ide is reform kéne ugye, de azt meg leszavaznák úgyis. szóval marad a posvány, ahogy mindenhol máshol.
Persze hogy alkalmatlan, mert nincs kiépítve a megfelelő vasúti infrastruktúra.
Nem arról van szó, hogy csak azon lehet, hanem ha valaki csak tranzitként megy át Magyarországon, az igenis guruljon szépen vasúton. Jóval kevesebb lenne a szennyezés és a forgalom is.
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2359 Dátum: 2008.03.29 szombat, 10:33:32 »

Persze hogy alkalmatlan, mert nincs kiépítve a megfelelő vasúti infrastruktúra.
Nem arról van szó, hogy csak azon lehet, hanem ha valaki csak tranzitként megy át Magyarországon, az igenis guruljon szépen vasúton. Jóval kevesebb lenne a szennyezés és a forgalom is.
Persze hogy alkalmatlan, mert nincs kiépítve a megfelelő vasúti infrastruktúra.
Hát, elég sok gyárhoz, telephez vezet ipari vágány. Nyilván a sarki bolthoz nem. Szóval ki lehetne szépen használni a lehetőségeket.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #2360 Dátum: 2008.03.29 szombat, 11:54:21 »

Max a seduxennek van tényleges fogyasztás csökkentő hatása  eplus2, (vagy egy agy relaxáló nyugtató teának). Ha nem vagy ideges, és kevésbé hektikusan vezetsz akkor ezzel 2 litert is meg lehet spórolni 100km-en. Más hatásos fogyasztáscsökkentő tabletta nincs wave

Ja, ja meg nem is szeretnék beletenni semmiféle szart csak van egy ürge aki ilyen szarokat árult rám akalt sózni 10 db-ot 6500ért, az elsö alkalommal 1,5 et majd 1 et majd csak felet kell tenni a tankba, nem vettem meg hanem oda adott három db-ot ingyen hogy próbáljam ki de inkább a kuka lesz a helye.
Naplózva
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2361 Dátum: 2008.03.29 szombat, 12:28:47 »

Persze hogy alkalmatlan, mert nincs kiépítve a megfelelő vasúti infrastruktúra.
Nem arról van szó, hogy csak azon lehet, hanem ha valaki csak tranzitként megy át Magyarországon, az igenis guruljon szépen vasúton. Jóval kevesebb lenne a szennyezés és a forgalom is.
Hat az elmeleted szep! Csak kivitelezhetetlen! Egyszeru gazdasagossagi szempontok miatt. Probalkoznak vele de nem jarhato ut, mert irtozatosan lassitja az aruforgalmat, amit a mai gazdasag nem engadhet meg maganak. Senki nem termel ma mar raktarra ezert nem allhat az aru hosszu napokat a vasuti szerelvenyekben, mert nemtudnak kiszolgalni a megrendelot. Igy marad a kozut. Persze ezert sokat is fizetnek a fuvarozok de akkor sem fognak atterni a vasutra.
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #2362 Dátum: 2008.03.29 szombat, 17:20:11 »

Probalkoznak vele de nem jarhato ut

Jó vicc... lassan a közút se lesz járható a ménkűsok kamion meg teherautó miatt. Persze, hogy a rakodótelepeket ki kell építeni - vagy felújítani, de az ezerszer kevesebbe kerülne, mint az állandó útfelújítás, a balesetekről nem is beszélve. És azt is említsük meg, hogy ahová átterelődik a kamionforgalom, az ott lakók élete megromlik, az ingatlanaik értéke a töredékére esik vissza, vagy maga a ház esik vissza a gazdája fejére. szomoru1  Szóval a kamionforgalom hihetetlen károkat okoz, a vasúttal ezeket lehetne csökkenteni.
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2363 Dátum: 2008.03.29 szombat, 17:29:09 »

  Szóval a kamionforgalom hihetetlen károkat okoz, a vasúttal ezeket lehetne csökkenteni.
Mindaddíg, amíg az üzemanyag ekkora biznisz (talán örökre) nincs az a hülye döntéshozó, aki a saját zsebe ellensége lenne.Magyarul: amíg ennyi kamion, teherautó stb árufuvarozó tankol, és tankol és tankol, addíg nem fogják vagonokra terelni őket.Azért, hogy kevesebbet tankoljanak??!  levele
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #2364 Dátum: 2008.03.29 szombat, 17:32:52 »

Mindaddíg, amíg az üzemanyag ekkora biznisz (talán örökre) nincs az a hülye döntéshozó, aki a saját zsebe ellensége lenne.Magyarul: amíg ennyi kamion, teherautó stb árufuvarozó tankol, és tankol és tankol, addíg nem fogják vagonokra terelni őket.Azért, hogy kevesebbet tankoljanak??!  levele
Pedig most már egész jó biznisz lenne az is. Hiszen szinte újra kéne építeni a vasutat, hogy alkalmas legyen a megnövekedő teherforgalomnak. Aztán a mozdonyt is tankolni kell, ha meg villanymozdony, akkor az erőművet.
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2365 Dátum: 2008.03.29 szombat, 17:41:29 »

Pedig most már egész jó biznisz lenne az is. Hiszen szinte újra kéne építeni a vasutat, hogy alkalmas legyen a megnövekedő teherforgalomnak. Aztán a mozdonyt is tankolni kell, ha meg villanymozdony, akkor az erőművet.
Nem, mert akkor hárman járnának rosszul:
1 - benzinkutasok, mert a mozdonyok nem a kutaknál tankolnak
2 - útépítők, mert a csökkent teherforgalom miatt nem (??) mennének tönkre 2-3 év alatt az új aszfaltutak
3 - önkormányzatok, mert nem szedhetnék be az útadókat( vagy akik beszedik)
Az, hogy estleg töredékére esne vissza a közutakon történt teherautósrésztvevős balesetek száma, az itthon még nem szempont.
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #2366 Dátum: 2008.03.29 szombat, 17:48:35 »

Nem, mert akkor hárman járnának rosszul:
1 - benzinkutasok, mert a mozdonyok nem a kutaknál tankolnak
2 - útépítők, mert a csökkent teherforgalom miatt nem (??) mennének tönkre 2-3 év alatt az új aszfaltutak
3 - önkormányzatok, mert nem szedhetnék be az útadókat( vagy akik beszedik)
Az, hogy estleg töredékére esne vissza a közutakon történt teherautósrésztvevős balesetek száma, az itthon még nem szempont.
Ott a pont  vigyor3
Naplózva
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2367 Dátum: 2008.03.29 szombat, 18:53:17 »

Azert arra kivancsi lennek, hogy mit szolnatok, ha annak a rengeteg termeknek, legyen az barmi amit nap mint nap vasaroltok emelkedne az ara es egy ujabb indok az lenne, hogy megszunt a kamionon torteno szallitas.  A vasuti raktarozast es arukesedellemmel jaro tobletet mind veletek fizettetnek meg, mit reagalnatok! Mellesleg az utak nem a kamionoktol mennek tonkre hanem a *** minosegtol! Vannak orszagok ahol 60tonna a megengedett oszsuly nallunk Magyarorszagon csak 40tonna. Megis Magyarorszagon szarok az utak. Nem a kamion forgalom kitiltasa hozhat valtozast hanem a normalis uthalozat kiepitese. De egyszerubb szidni a masikat mert az konnyebb es egyszerubb.
Mellesleg a vilagon sehol nem gazdasagos a vasuti szallitas.
Egyebkent azt azert nem hiszem, hogy komolyan allitja valaki azt :hogy a sok kamion miatt draga az uzemanyag!
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2368 Dátum: 2008.03.29 szombat, 19:03:08 »

Azert arra kivancsi lennek, hogy mit szolnatok, ha annak a rengeteg termeknek, legyen az barmi amit nap mint nap vasaroltok emelkedne az ara es egy ujabb indok az lenne, hogy megszunt a kamionon torteno szallitas.  A vasuti raktarozast es arukesedellemmel jaro tobletet mind veletek fizettetnek meg, mit reagalnatok! Mellesleg az utak nem a kamionoktol mennek tonkre hanem a *** minosegtol! Vannak orszagok ahol 60tonna a megengedett oszsuly nallunk Magyarorszagon csak 40tonna. Megis Magyarorszagon szarok az utak. Nem a kamion forgalom kitiltasa hozhat valtozast hanem a normalis uthalozat kiepitese. De egyszerubb szidni a masikat mert az konnyebb es egyszerubb.
Mellesleg a vilagon sehol nem gazdasagos a vasuti szallitas.
Egyebkent azt azert nem hiszem, hogy komolyan allitja valaki azt :hogy a sok kamion miatt draga az uzemanyag!
A magyar utak attól szarok, hogy magyarok építik.Ez tény.De ha a 24tonnás gépek nem mennek rajta annyit, mint most, akkor később nyomvájúsodik ki, repedezik meg ( valószínű)
A vasúti szállítás eredetileg onnan merült fel, hogy a kamionokat teszik fel a vagonokra, ha az ország egyik végéből a másikra kell vinni.Itt nincs szó raktározásról: felteszik a kocsit, majd a cél közelében leveszik és megy tovább.És amíg fent van, nem ketyeg a tachográf, ergo a pihenőidő megvan, és a sofőr nem idegbeteg, nem fáradt.Csak ennyi.
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2369 Dátum: 2008.03.29 szombat, 19:05:23 »

Egyebkent azt azert nem hiszem, hogy komolyan allitja valaki azt :hogy a sok kamion miatt draga az uzemanyag!
Az üzemanyag attól drága, mert az árképzők tisztában vannak azzal, hogy bármennyi is az ára, meg fogják venni.
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #2370 Dátum: 2008.03.29 szombat, 19:07:59 »

Ma tankoltam Szombathelyen a Metro kútnál 286-ért (és még megy az autó)  taps
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2371 Dátum: 2008.03.29 szombat, 19:13:05 »

A magyar utak attól szarok, hogy magyarok építik.Ez tény.De ha a 24tonnás gépek nem mennek rajta annyit, mint most, akkor később nyomvájúsodik ki, repedezik meg ( valószínű)
A vasúti szállítás eredetileg onnan merült fel, hogy a kamionokat teszik fel a vagonokra, ha az ország egyik végéből a másikra kell vinni.Itt nincs szó raktározásról: felteszik a kocsit, majd a cél közelében leveszik és megy tovább.És amíg fent van, nem ketyeg a tachográf, ergo a pihenőidő megvan, és a sofőr nem idegbeteg, nem fáradt.Csak ennyi.
Igerem utoljara irok e temaban. Idestova 15 evet huztam le a szallitmanyozasba. 11 evet nemzetkozi fuvarozasban, 3 pedig mint uzemanyagszallto. Van nemi fogalmam arrol amit irok. Nem mukodik sem igy sem ugy a vasut nem tudja helyettesiten sem kivaltani a kamionforgalmat.
Naplózva
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #2372 Dátum: 2008.03.29 szombat, 19:32:11 »


A vasúti szállítás eredetileg onnan merült fel, hogy a kamionokat teszik fel a vagonokra, ha az ország egyik végéből a másikra kell vinni.Itt nincs szó raktározásról: felteszik a kocsit, majd a cél közelében leveszik és megy tovább.És amíg fent van, nem ketyeg a tachográf, ergo a pihenőidő megvan, és a sofőr nem idegbeteg, nem fáradt.Csak ennyi.
Szia!
Ez a vasúti szállítás attól érdekes, hogy ebből nem lehet "kaszálni". Legalább is nem azoknak a zsebébe megy a pénz akik az úgymond a közúti lobby-hoz tartoznak. És ez nagyon kemény "érdeksérelem". Persze, nagyon jó dolog a kamiont a vonatra ( RoLA = Rollende Landstrasse, gördülő országút ) meg alszik a sofőr, meg nem rongálják a közutat, nem okoznak dugót, környzetszennyezést, balesetet. Én úgy látom, a környezetvédelem élesen szemben áll a pénzzel. Bár nagyon jó a piár, mutatnak ezt azt a tv-ben, aztán vége. Budapest. Sok milliárdéárt megcsinálták a BILK ( Budapest Intermoduláris Logisztikai Központ ) -et Soroksár/Dunaharaszti határában. Az volt a szándék, hogy oda érkezik a vasúti / közúti konténerszállítmány Hamburgból. És innen kis teharautókkal - 7,5 t alatt - viszik ki az árut Budapestre. Ezzel szemben mi van? Meg lehet fulladni a kamionoktól Pesten. Persze, jön az ellenérv, hogy hol van a totális elkerülő gyorsforgalmi út? És az a két sáv kevés lesz...Már ha most nem az.
Üdv:)
Naplózva
Feanor
Vendég
« Új hozzászólás #2373 Dátum: 2008.03.29 szombat, 19:40:03 »

Szia!
Ez a vasúti szállítás attól érdekes, hogy ebből nem lehet "kaszálni". Legalább is nem azoknak a zsebébe megy a pénz akik az úgymond a közúti lobby-hoz tartoznak. És ez nagyon kemény "érdeksérelem". Persze, nagyon jó dolog a kamiont a vonatra ( RoLA = Rollende Landstrasse, gördülő országút ) meg alszik a sofőr, meg nem rongálják a közutat, nem okoznak dugót, környzetszennyezést, balesetet. Én úgy látom, a környezetvédelem élesen szemben áll a pénzzel. Bár nagyon jó a piár, mutatnak ezt azt a tv-ben, aztán vége. Budapest. Sok milliárdéárt megcsinálták a BILK ( Budapest Intermoduláris Logisztikai Központ ) -et Soroksár/Dunaharaszti határában. Az volt a szándék, hogy oda érkezik a vasúti / közúti konténerszállítmány Hamburgból. És innen kis teharautókkal - 7,5 t alatt - viszik ki az árut Budapestre. Ezzel szemben mi van? Meg lehet fulladni a kamionoktól Pesten. Persze, jön az ellenérv, hogy hol van a totális elkerülő gyorsforgalmi út? És az a két sáv kevés lesz...Már ha most nem az.
Üdv:)
A totális elkerulö a totális határán,vagy talán sosem lessz. nyes

Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #2374 Dátum: 2008.03.29 szombat, 19:56:28 »

Szia!
Ez a vasúti szállítás attól érdekes, hogy ebből nem lehet "kaszálni". Legalább is nem azoknak a zsebébe megy a pénz akik az úgymond a közúti lobby-hoz tartoznak. És ez nagyon kemény "érdeksérelem".
A mi cégünk, autóipari beszállíto. Naponta 2 kamion áru megy esztergomba.
Késedelmes szállításért 12milla/nap a ködbér.(Nincs raktárkészletük, sorlleállás, ...)
És ez csak 1 a sok közül szomoru1 rinya
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2375 Dátum: 2008.03.29 szombat, 20:02:54 »

Igerem utoljara irok e temaban. Idestova 15 evet huztam le a szallitmanyozasba. 11 evet nemzetkozi fuvarozasban, 3 pedig mint uzemanyagszallto. Van nemi fogalmam arrol amit irok. Nem mukodik sem igy sem ugy a vasut nem tudja helyettesiten sem kivaltani a kamionforgalmat.

Miért ne tudná kiváltani? Csak annyit kell csinálni, hogy a valódi árat kell kifizettetni a teherautósokkal: környezetszennyezés, balesetek, útépítés, dugók. Tehát mondjuk a mostani kilométerpénzt, amit úthasználatért fizetnek, felemelni pl a tízszeresére, amennyibe valóban kerül.
Ott a jó kis M0-ás. Ezen halad át a teljes kelet-nyugat forgalma. Ha melléépítenének még egy haladósávot, még egy leállósávot, akkor is dugó lenne! Most gyakorlatilag a teherautósok miatt kell ülni a dugóban, miattuk (meg a nagy forgalom miatt) van a sok baleset, és így tovább. Ha feltolnának egy vonatra vagy 100 kamiont, és elvinnék Záhonyba, Szegedre, majd ott legördülnének, sőt, csak az osztrákoknál nem kellene leengedni őket, hanem továbbvinni...
Most gondold el. Vannak a konténerek. Ezekből kellene csinálni fele-, és negyedakkorát. Sőt, csinálni ugyanebből hűtőkonténert, mindhárom méretben. Ellátni mindegyik konténert rádiós chippel, és maga a vonat lekérdezhetné, hogy akkor melyik konténer van rajtam. Meg lehetne alkotni a szabályokat, hol álljon meg, és ott már eleve úgy legyenek a konténerek, hogy csak le kelljen akasztani az adott vagont, és ráakasztani az újat. Ha pl hamburgból kell küldeni egy cuccot pl Ukrajnában, menjen el a konténer miskolcig, ott rakodják át teherautóra, addig meg mehet vonaton. Ehhez csak az kell, hogy kellően sok áru kerüljön át vasútra. Ha nem csak ez az egy szállítmány menne Miskolcra, hanem sok. Eleve nem kell küldeni vele egy embert, hanem csak a papírokat, azaz mindezt egy fájlban, digitálisan aláírva.
Maga az energa mennyisége a töredéke lenne, mintha teherautóval viszed, mert ott monden egyes járgány harcol a menetszéllel, míg a vonatnál csak a mozdony, a többi 100 kocsi már nem. A mozdony jóval energiatakarékosabb.
Ha kellően sok áru szállítódna, ez iszonyúan költséghatékony, és nagyon flexibilis is lenne.
A gyárak jó részénél még ma is ott az iparvágány.
Ja, és személyvonat után is lehetne kötni tehervagont. Lehetne expressz járatot csinálni, ami pl viszi a zöldséget a görögöktől pl a németekig.
Minden országan leakasztanak pár vagont. Aztán, ha a vasút szépen felfejlődött, lehetne személyszállításra is használni.
Pl az Intercity mehetne gyorsabban is, pl Bécsba hadd érjek ki monnyuk 1-2 óra alatt. Simán megérné. Tehát ilyen 2-300-zal száguldozó vonat kellene. De akár a legnagyobb városainkba is. Mittudomén, Szeged legyen 45 perc.
Ha ésszel csinálnánk, a magyarországon elégetett üzemanyagot le lehetne szorítani a harmadára.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2376 Dátum: 2008.03.29 szombat, 20:04:11 »

A mi cégünk, autóipari beszállíto. Naponta 2 kamion áru megy esztergomba.
Késedelmes szállításért 12milla/nap a ködbér.(Nincs raktárkészletük, sorlleállás, ...)
És ez csak 1 a sok közül szomoru1 rinya

Nem köd-, hanem kötbér.
És nem látom be, miért ne lehetne vonyigóval szállítani. Előre lehet tudni a menetidőt, nincs dugó, és így tovább.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2377 Dátum: 2008.03.29 szombat, 20:06:13 »

Igerem utoljara irok e temaban. Idestova 15 evet huztam le a szallitmanyozasba. 11 evet nemzetkozi fuvarozasban, 3 pedig mint uzemanyagszallto. Van nemi fogalmam arrol amit irok. Nem mukodik sem igy sem ugy a vasut nem tudja helyettesiten sem kivaltani a kamionforgalmat.
Nem arról van szó, hogy ki kell váltania.
A tranzitforgalom csak egy része a közúti fuvarozásnak, ezt kellene RO-LA rendszerben megvalósítani. Szerintem nem lenne lényegesen lassabb, mint közúton egy országot lejárni ilyen módon, sőt.....
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.29 szombat, 20:08:52 írta giorgio » Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2378 Dátum: 2008.03.29 szombat, 20:13:49 »

Szia!
Ez a vasúti szállítás attól érdekes, hogy ebből nem lehet "kaszálni". Legalább is nem azoknak a zsebébe megy a pénz akik az úgymond a közúti lobby-hoz tartoznak. És ez nagyon kemény "érdeksérelem". Persze, nagyon jó dolog a kamiont a vonatra ( RoLA = Rollende Landstrasse, gördülő országút ) meg alszik a sofőr, meg nem rongálják a közutat, nem okoznak dugót, környzetszennyezést, balesetet. Én úgy látom, a környezetvédelem élesen szemben áll a pénzzel. Bár nagyon jó a piár, mutatnak ezt azt a tv-ben, aztán vége. Budapest. Sok milliárdéárt megcsinálták a BILK ( Budapest Intermoduláris Logisztikai Központ ) -et Soroksár/Dunaharaszti határában. Az volt a szándék, hogy oda érkezik a vasúti / közúti konténerszállítmány Hamburgból. És innen kis teharautókkal - 7,5 t alatt - viszik ki az árut Budapestre. Ezzel szemben mi van? Meg lehet fulladni a kamionoktól Pesten. Persze, jön az ellenérv, hogy hol van a totális elkerülő gyorsforgalmi út? És az a két sáv kevés lesz...Már ha most nem az.
Üdv:)


Épp a héten volt tele minden azzal, hogy 2x4 sávosra átépítik az M1-M5 közötti részt és 2011-re készen lesz.
Hát hiszem, ha látom, de amilyen tutyimutyi nép ez és amennyire büdös a munka (tisztelet a kivételnek), sosem lesz ez kész.
De ha el is készül, az alapproblémát nem oldja meg ez sem.....
BILK? Egy vicc és hangzatos nagyszavak egymásutániséga oszt ennyi.
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #2379 Dátum: 2008.03.29 szombat, 20:18:46 »

Épp a héten volt tele minden azzal, hogy 2x4 sávosra átépítik az M1-M5 közötti részt és 2011-re készen lesz.
Ahhoz képest, mindenhol 2+1 sáv szélesen építik az új szakaszt!
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2380 Dátum: 2008.03.29 szombat, 20:43:55 »

Nem köd-, hanem kötbér.
És nem látom be, miért ne lehetne vonyigóval szállítani. Előre lehet tudni a menetidőt, nincs dugó, és így tovább.
Nezd nem tudom honnan veszel ily melyrolhato okos gondolatokat, egy azonban biztos. Ha ez igy megoldhato lenne akkor mar megoldottak volna. A sok "okos" gondolatban csak az a baj, hogy pont Ti a vasarlok varjatok el a gyors es pontos kiszolgalast, de az ezzel jaro kovetkezmenyektol szeretnetek mentesulni! Hat kerem akkor vissza kell menni a fara es akkor ott log majd a banan mellettunk, es nem kell odavinni! Igy megoldodik a szallitas problemaja! nyes
 Nyiss egy uj topikot a temaban es ott batmely kerdesedre szivesen valaszolok!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2381 Dátum: 2008.03.29 szombat, 20:54:56 »

Nezd nem tudom honnan veszel ily melyrolhato okos gondolatokat, egy azonban biztos. Ha ez igy megoldhato lenne akkor mar megoldottak volna. A sok "okos" gondolatban csak az a baj, hogy pont Ti a vasarlok varjatok el a gyors es pontos kiszolgalast, de az ezzel jaro kovetkezmenyektol szeretnetek mentesulni! Hat kerem akkor vissza kell menni a fara es akkor ott log majd a banan mellettunk, es nem kell odavinni! Igy megoldodik a szallitas problemaja! nyes
 Nyiss egy uj topikot a temaban es ott batmely kerdesedre szivesen valaszolok!

A gondolat jó, ezsel nincs semmi baj. Hogy miért nem működik? Mert nem elég erős a lobbi.
Ott van a windóz vs linux. A windóz terjedt el. Az a jobb? Nem.
Aki benne van a szállításbizniszben (nagy ember), az nem akar átmenni egy másik új területre.
Én kérdezzek? Mit? Amit leírtam, teljes egészében megvalósítható.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2382 Dátum: 2008.03.29 szombat, 21:14:53 »

A gondolat jó, ezsel nincs semmi baj. Hogy miért nem működik? Mert nem elég erős a lobbi.
Ott van a windóz vs linux. A windóz terjedt el. Az a jobb? Nem.
Aki benne van a szállításbizniszben (nagy ember), az nem akar átmenni egy másik új területre.
Én kérdezzek? Mit? Amit leírtam, teljes egészében megvalósítható.
A gondolat jo! Ez igaz. Csak az elmelet es a gyakorlat nem mindig egyezik! Nem lobbi hanem teny. Ket azonos termek kozul azt veszed le a polcrol amelyik ugyan az a minoseg mellett az olcsobb. Tehat a vita eldolt, marad a kozut, mert olcsobb es gyorsabb.
 Mellesleg ha neked lenne igazad akkor mukodne amirol irsz.
Naplózva
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2383 Dátum: 2008.03.29 szombat, 21:32:27 »

A gondolat jo! Ez igaz. Csak az elmelet es a gyakorlat nem mindig egyezik! Nem lobbi hanem teny. Ket azonos termek kozul azt veszed le a polcrol amelyik ugyan az a minoseg mellett az olcsobb. Tehat a vita eldolt, marad a kozut, mert olcsobb es gyorsabb.
 Mellesleg ha neked lenne igazad akkor mukodne amirol irsz.

Miért gyorsabb az, ha egy kamion elindul mondjuk a Hamburgi kikötőből közúton vagy ha felgurul egy vonatra és lejön Budapestig?
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #2384 Dátum: 2008.03.29 szombat, 21:35:11 »

Miért gyorsabb az, ha egy kamion elindul mondjuk a Hamburgi kikötőből közúton vagy ha felgurul egy vonatra és lejön Budapestig?
És miért olcsóbb?
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2385 Dátum: 2008.03.29 szombat, 21:37:07 »

Miért gyorsabb az, ha egy kamion elindul mondjuk a Hamburgi kikötőből közúton vagy ha felgurul egy vonatra és lejön Budapestig?
És miért pont egy kamion? eplus2
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #2386 Dátum: 2008.03.29 szombat, 21:55:30 »

A gondolat jó, ezsel nincs semmi baj. Hogy miért nem működik? Mert nem elég erős a lobbi.
Ott van a windóz vs linux. A windóz terjedt el. Az a jobb? Nem.
Aki benne van a szállításbizniszben (nagy ember), az nem akar átmenni egy másik új területre.
Én kérdezzek? Mit? Amit leírtam, teljes egészében megvalósítható.

Ez is az unió hozadéka, sok mással közösen.  Az unión belülieknek eltörölték a 7,5t fölötti kvotát bárki bármennyi kamionnal tekereghet európa útjain, már csak a törököket meg az ukránokat lehet vasuton látni. A sogorék rendszeresen tüntetnek és lezárják tiltakozásból Insbruck környékén a pályát, főleg amikor kiderül, hogy a görög narancs már harmadszor fordul meg spanyolországból, oda-vissza hurcolják amig meg nem rohad, ők meg szivják a fustöt más adó és támogatási biznisze miat!
Naplózva
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2387 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:07:34 »

1. Azert gorsabb mert a tav 1300-1400km amit egy kamion normal esetben teljesit 3 nap alatt, minden eloirast betartva.
   Ha vonatra szal az kb de minimum fel napot vesz igenybe de akkor meg csak leparkolt a vonaton a vonat meg nem indult el. Meg kell varni azon vasuti kocsik hozzakapcsolasat is melyek ugyan abba az iranyba haladnak majd. Ha minden jol megy az elso nap vegen elindul a szerelveny. Azt a tenyt meg nem is vettuk figyelembe, hogy egyaltalan a kamion mennyit varakozott arra, hogy ugymond bevagonirozzak, mert az is lehet, hogy mar elozo nap megrakodott de akkor nem indult vonat. Tehat egy nap minimum eltelt de meg csak most indul a vonat. Kozben a masik kamion ami kozuton halad mar megtett kb 5-600 km-et. A vasuton a sebesseget nem lehet 80-90km/h fole emelni mert a kulonfelekeppen megrakott kamionok veszelye ezt nem engedi. A vonat nagyobb csomopontokbar megall majd hol hozzatesznek hol elvesznek nehany vagont a szerelvenybol ez gyakran egy nap ot is jelenthet. Igy a masodik napon a kozuton kozlekedo kamion mar megtett Hamburg ota 1000-1200km-et, mig vasuti tarsa igen jo esetben 800km-et. A harmadik nap a kozuti kamion begordul Bp-re es leadja a szallitmanyt. a vasuti tarsa talan ha minden jol megy egy nap mulva megerkezik es lekaszalodik a vonatrol.Mely tortura semmivel sem rovidebb mint a bevagonirozas volt. Igy a lepakolas valoszinu az otodik napra sikerul. Hat roviden ezert gyorsabb.
 2. Olcsobb mert a kamiont csak harom napra kell fizetni ellenben ha vonatra szall 5 napra. Amit sporolna az uzemanyagon azt ki kell fizetni vonatjegyre. Ugyanis ilyenkor a kamion es a vonat is szeretne nemi nyereseget maganak. Tehat nem egy hanem ket nyereseget kell kifizetni a megrendelonek. nyes
Naplózva
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #2388 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:15:13 »

1. Azert gorsabb mert a tav 1300-1400km amit egy kamion normal esetben teljesit 3 nap alatt, minden eloirast betartva.
   Ha vonatra szal az kb de minimum fel napot vesz igenybe de akkor meg csak leparkolt a vonaton a vonat meg nem indult el. Meg kell varni azon vasuti kocsik hozzakapcsolasat is melyek ugyan abba az iranyba haladnak majd. Ha minden jol megy az elso nap vegen elindul a szerelveny. Azt a tenyt meg nem is vettuk figyelembe, hogy egyaltalan a kamion mennyit varakozott arra, hogy ugymond bevagonirozzak, mert az is lehet, hogy mar elozo nap megrakodott de akkor nem indult vonat. Tehat egy nap minimum eltelt de meg csak most indul a vonat. Kozben a masik kamion ami kozuton halad mar megtett kb 5-600 km-et. A vasuton a sebesseget nem lehet 80-90km/h fole emelni mert a kulonfelekeppen megrakott kamionok veszelye ezt nem engedi. A vonat nagyobb csomopontokbar megall majd hol hozzatesznek hol elvesznek nehany vagont a szerelvenybol ez gyakran egy nap ot is jelenthet. Igy a masodik napon a kozuton kozlekedo kamion mar megtett Hamburg ota 1000-1200km-et, mig vasuti tarsa igen jo esetben 800km-et. A harmadik nap a kozuti kamion begordul Bp-re es leadja a szallitmanyt. a vasuti tarsa talan ha minden jol megy egy nap mulva megerkezik es lekaszalodik a vonatrol.Mely tortura semmivel sem rovidebb mint a bevagonirozas volt. Igy a lepakolas valoszinu az otodik napra sikerul. Hat roviden ezert gyorsabb.
 2. Olcsobb mert a kamiont csak harom napra kell fizetni ellenben ha vonatra szall 5 napra. Amit sporolna az uzemanyagon azt ki kell fizetni vonatjegyre. Ugyanis ilyenkor a kamion es a vonat is szeretne nemi nyereseget maganak. Tehat nem egy hanem ket nyereseget kell kifizetni a megrendelonek. nyes
Számoljj úgy, hogy csak a pótot rakják  vasutra, majd az adott helyen egy másik track behúzza a gyártelepre! mindjárt más jön ki. Csak akkor osztozni kelene a hasznon. wow1
Naplózva
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2389 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:22:08 »

Számoljj úgy, hogy csak a pótot rakják  vasutra, majd az adott helyen egy másik track behúzza a gyártelepre! mindjárt más jön ki. Csak akkor osztozni kelene a hasznon. wow1
Es azt aki felhuzza es lehuzza az adott esetben 30db felpotot ki fizeti? Mennyi ideig tart mig valaki felhuz 30db felpotot egy vanatra? Oszeakaszt- szetakaszt ez onmagaban csak egy fel ora ezt szorozd meg 30-al es ad hozza a felmaszast a vonatra es a lemaszast 30-szor. Ez szerinted jarhato ut? Es gyors es olcso?
Naplózva
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #2390 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:27:29 »

Es azt aki felhuzza es lehuzza az adott esetben 30db felpotot ki fizeti? Mennyi ideig tart mig valaki felhuz 30db felpotot egy vanatra? Oszeakaszt- szetakaszt ez onmagaban csak egy fel ora ezt szorozd meg 30-al es ad hozza a felmaszast a vonatra es a lemaszast 30-szor. Ez szerinted jarhato ut? Es gyors es olcso?

szerintem olcsobb mint 1500 km-ert egyesénel huzogálni. A gyorsról meg az a véleményem, mint a rádiótelefonról. Amig nem volt addig is elkészült minden időben, csak nem lehetett ülni az információn. wow1
Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #2391 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:29:39 »

szerintem olcsobb mint 1500 km-ert egyesénel huzogálni. A gyorsról meg az a véleményem, mint a rádiótelefonról. Amig nem volt addig is elkészült minden időben, csak nem lehetett ülni az információn. wow1
Az idö pénz. 5 nap alatt megjárja Hamburgot oda-vissza lábon.
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2392 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:36:08 »

szerintem olcsobb mint 1500 km-ert egyesénel huzogálni. A gyorsról meg az a véleményem, mint a rádiótelefonról. Amig nem volt addig is elkészült minden időben, csak nem lehetett ülni az információn. wow1
Hat akkor modosits (atok) palyat mert tied (tietek)a jovo a fuvarozasban! Megoldanad(tok) az amit meg senkinek sem sikerult! Kesz tenyeket kepes (ek) vagy(tok) barom sagokkal cafolni. Korubelul arrol beszeltek, hogy hogy lehet lankadt f..al jot k..elni. falbav
Naplózva
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #2393 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:38:21 »

Az idö pénz. 5 nap alatt megjárja Hamburgot oda-vissza lábon.

Értem én mindkettőtök érvelését, de hosszútávon nem racionális a dolog,nem fogunk elférni az úton ennyien.
Ha viszont csak az az egy nap hiányzik egy Hamburg - Butapest útvonalon, szerintem elb...ták a megrendelést!
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2394 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:39:17 »

hogy lehet lankadt f..al jot k..elni. falbav

Na ez engem is érdekel... eplus2
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #2395 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:43:36 »

Értem én mindkettőtök érvelését, de hosszútávon nem racionális a dolog,nem fogunk elférni az úton ennyien.
Ha viszont csak az az egy nap hiányzik egy Hamburg - Butapest útvonalon, szerintem elb...ták a megrendelést!
Tőlünk elmegy a kamion spanyolba a fordhoz hétfőn délután,
péntek este itt a visszáruval.
Vasúton ez sokkal tovább tartana.
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
kaszas
Vendég
« Új hozzászólás #2396 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:45:29 »

Na ez engem is érdekel... eplus2
[/quote
Vigyazz mert eljon az ido mikor mar csak lankadt lesz.. Na akkor mar tenyleg erdekelni fog! nyes
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2397 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:47:06 »

Tőlünk elmegy a kamion spanyolba a fordhoz hétfőn délután,
péntek este itt a visszáruval.
Vasúton ez sokkal tovább tartana.


Viszont 30 kamion áruját eltudja hozni egy vonat, azt számold, hogy 1 kamionnak hányszor kell forduli azhoz, hogy annyi árut elhozzon, mint egy vonat egyedül, és itt a lényeg, ezt kell összehangolni, és akkor működik a dolog.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #2398 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:52:23 »

Viszont 30 kamion áruját eltudja hozni egy vonat, azt számold, hogy 1 kamionnak hányszor kell forduli azhoz, hogy annyi árut elhozzon, mint egy vonat egyedül, és itt a lényeg, ezt kell összehangolni, és akkor működik a dolog.
Mint írtam az idö pénz.
A fuvarozónak megéri lábon hozni, mert nem áll a kamion. Többet tud fordulni.
 A megrendelő örül, mert hamar megkapja az árut, és olcsobb neki tonna/km/h.
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2399 Dátum: 2008.03.29 szombat, 22:55:31 »

Mint írtam az idö pénz.
A fuvarozónak megéri lábon hozni, mert nem áll a kamion. Többet tud fordulni.
 A megrendelő örül, mert hamar megkapja az árut, és olcsobb neki tonna/km/h.

Nehéz ügy ez. Az a baj, hogy érdekellentétek sora van. Különben már mi is rég vizet tankolnánk...  eplus2
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.