Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:00:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3552104 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2550 Dátum: 2008.05.24 szombat, 23:21:56 »

Akarsz minimum 10 Ft-al kevesebbért autókázni kilométerenként? Vegyél dizelt nyes wave

Volt már!  vigyor3
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2551 Dátum: 2008.05.24 szombat, 23:23:36 »

Pontosabban 260K.  hehe
Ennek 1x már utánajártam.

Én is, de az jó pár éve volt. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2552 Dátum: 2008.05.24 szombat, 23:24:46 »

A gázból többet fal, asszem 20%-kal. Azaz 216 ft a benzinfogyira átszámítva. Tehát kb 2700 liter benzinnél térül meg. Vagyis egy átlagos 9 literes fogyinál kb 30 ezret kell legurulnod, hogy visszahozza az árát. Ha neked kevesebb a fogyid, még rosszabb a helyzet.
Mennyi idő alatt teszel meg 30 ezret? 2 év? akkor régen rossz. Már kezded árulni, mire hozza vissza a pénzt. Eladásnál, meg lehet, hogy hátrány a gáz. Sokan nem szeretik. És jöhet a macera: azt külön műszakiztatni (nyilván nem ingyér), nem mehetsz be a mélygarázsokba,  csak van vele ez-az, oda kell rá figyelni, és lehet, hogy nincs a közeledben töltőállomás, ha autóznod kell érte, már nem érte meg. Ha mindent beleszámolsz, kb 40e lesz a megtérülés.

Alkesz: töltsd fele-fele arányban. Abból kb 10%-kal eszik többet, tehát 50% 242, és 50% 310 = 276-os benzinár.

Még jobb megoldás: vagy kevesebbet autózol, vagy jobban keresel wow1 és veszel egy V6-ot.

Most jól lebeszéltetek! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #2553 Dátum: 2008.05.25 vasárnap, 13:51:04 »

Én is használtam gázos autót, a menet teljesítménnyel nekem nem volt gondom. De, hogy megölné a motort, nem tudom... Én pár hónapot használtam ilyen autót.
A gáz égése miatt a henger fala "kiszárad", jobban kopik.
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2554 Dátum: 2008.05.25 vasárnap, 14:07:19 »

A gáz égése miatt a henger fala "kiszárad", jobban kopik.

És mennyivel kevesebbet megy le egy gázos autó? 10-20%-kal? Tehát a kb 500e lecsökken 400-ra? Addigra már egy csomó della összejött a különbségen... ha jól belövik a gázt, nem megy vele rosszabbul, mint benzinnel.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #2555 Dátum: 2008.05.25 vasárnap, 14:41:48 »

Most jól lebeszéltetek! Smiley

Vegyél V6-ot  nyes
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #2556 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 00:28:51 »

A gáz égése miatt a henger fala "kiszárad", jobban kopik.

Viszont a gáz égésekor szinte semmi korom nem képződik.
Láttam gázos autóből leengedett motorolajat. Szinte olyan volt, mint amikor bele öntötték.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2557 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 08:39:42 »

Viszont a gáz égésekor szinte semmi korom nem képződik.
Láttam gázos autóből leengedett motorolajat. Szinte olyan volt, mint amikor bele öntötték.

Nézd meg a dízelét... abban van korom rendesen. Szerintem a benzines olaja sem kormos.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #2558 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 09:11:01 »

Nézd meg a dízelét... abban van korom rendesen. Szerintem a benzines olaja sem kormos.

korom az télleg nincs, viszont jobban meg tud benne égni a magasabb hőfok miatt. persze ez még mindig nem azonos a korommal, és bőven kell hanyagság is, h 'kopogósan' jöjjön le belőle.
engedtem már le ojjat is, na az monnyuk nem gyenge amikor a motort 4 - 5 alkalommal is át kell öblíteni, mert mindenhol monnyuk 3mm iszapréteg van lerakódva.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #2559 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 10:09:51 »

Nézd meg a dízelét... abban van korom rendesen. Szerintem a benzines olaja sem kormos.


ööööö...  Megnéztem.
A kolégám 1.6 tdci Focusában olaj csere után 5 perccel már fekete az új olaj....
Nincs még két éves sem a jármű.....

korom-nemkorom,  vigyor3 Égéstermék lerakódás. Legyen az bármi.
A gáznál ilyen nincs. (annyi) Sokkal kevesebb. Ha jól van beállítva, rendkívül tisztán ég.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2560 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 10:30:13 »


ööööö...  Megnéztem.
A kolégám 1.6 tdci Focusában olaj csere után 5 perccel már fekete az új olaj....
Nincs még két éves sem a jármű.....

korom-nemkorom,  vigyor3 Égéstermék lerakódás. Legyen az bármi.
A gáznál ilyen nincs. (annyi) Sokkal kevesebb. Ha jól van beállítva, rendkívül tisztán ég.

Nem az olaj szine számít, hanem a viszkozitása. Ha csak simán befested fekete festékkel, attól még a kenés megmarad.
Ha megég az olaj, az nem jó. Most nem azt mondom, hogy a gáz miatt megég, mert fogalmam sincs.
A gáznál azt mondják, hogy a gáz lemossa az olajat a hengerfalról. Hogy jóval agresszívabb az égés, és ugye a szelepek kenése.
Mondjuk ennek némileg ellentmond, hogy a haver a skodrival lement vagy 300e-et. Persze gázzal.
Nekünk is volt gázunk, nem volt jól belőve, nagyon nem ment vele, nem tudták megcsinálni, és hagytuk a fenébe (2.0 V6).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gorzas
Vendég
« Új hozzászólás #2561 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 11:29:35 »

Hosszú távon egy taxisblokádszerű dolognak nem lenne sok értelme.

Nehéz ügy. Szerintem hamarosan ott lesz az üzemanyag az 500 ft körül. Mivel akár 400 ft-ért is megveszik, mert kell, semmi akadálya az 500-nak. Az lehet, hogy ott már egy kicsit nagyobb jelentősége lesz a fogyinak.

Az a gond, hogy ezzel a dologgal is ugyanugy vagyunk emberek, mint a kenyerrel: draga-draga, de hat meg kell venni, mert azert kenyer kell!!
Szerintem rajtam kivul, vannak olyan emberek akik auto nelkul nem igazan tudjak elkepzelni a mindennapi kozlekedest. A legjobb, hogy arra hivatkoznak a TV-ben, hogy mindenhol dragul a vilagon, persze, csak mashol (pl. Ausztria nincs olyan messze), dupla annyi csak a letminimum mint itthon, az uzemanyag meg majdnem ugyanannyi (ha jol tudom), igy azert nem nehez kifizetni azt a kis plussz osszeget.
MI magyarok meg majd csak kigazdalkodjuk valahogy nem??!! duhos2
Lassan en is eljutok arra pontra amikor kemenyen fontolora kell vennem, hogy hogyan tudnek tomegkozlekedessel bejarni dolgozni. (Bicske - Gyal)  falbav levele levele

Ja es a rossz hir, amit te is irtal Angel.....ENNEL MAR CSAK, TOBB LESSZ!!!!! gun

Naplózva
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #2562 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 11:48:35 »


Ja es a rossz hir, amit te is irtal Angel.....ENNEL MAR CSAK, TOBB LESSZ!!!!! gun

Reméljük, hogy nem sokkal... Ez most egy mesterségesen fenntartott árszinvonal.

Motorral kell járni Smiley
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2563 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 11:57:41 »

Lassan en is eljutok arra pontra amikor kemenyen fontolora kell vennem, hogy hogyan tudnek tomegkozlekedessel bejarni dolgozni. (Bicske - Gyal)  falbav levele levele


Hello!
Csak nem bicskei vagy?  wow1
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
cliff08
Vendég
« Új hozzászólás #2564 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 12:14:55 »

nos én úgy gondolom, hogy addig lesz ez az emelé, míg a kocsi helyett bringára nem pattanunk! falbav
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2565 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 13:48:06 »

Reméljük, hogy nem sokkal... Ez most egy mesterségesen fenntartott árszinvonal.

Motorral kell járni Smiley

A kőolaj ára - szerintem - a mostani kb 130-ról fel fog menni 200-ra. A kereslet megvan, kína egyre többet vásárol.
Ott mostanában várható egy autós bumm, egyre több embernek lesz autója. Ahhoz benzin kell...
Pénzük van, ki tudják fizetni. A vínállat kehes lett törvény alapján kő kövön nem marad.

A motorozás segíthet a dolgon. Ha lesz a városban olyan sáv, amin csak motorral lehet menni, én már iszkolok is motort venni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2566 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 14:09:52 »



Motorral kell járni Smiley

Igen. Elektromos motorral. smile
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #2567 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 14:12:16 »

A kőolaj ára - szerintem - a mostani kb 130-ról fel fog menni 200-ra. A kereslet megvan, kína egyre többet vásárol.
Ott mostanában várható egy autós bumm, egyre több embernek lesz autója. Ahhoz benzin kell...
Pénzük van, ki tudják fizetni. A vínállat kehes lett törvény alapján kő kövön nem marad.

A motorozás segíthet a dolgon. Ha lesz a városban olyan sáv, amin csak motorral lehet menni, én már iszkolok is motort venni.

Milyen jó volt még a kinaiak bringával jártak. Aki az első gyárat elvitte kinába na azt kéne jól megkloffolni  gun
Naplózva
cliff08
Vendég
« Új hozzászólás #2568 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 17:42:54 »

Szerintem a shell sem rossz!
Én még ott sem csalódam sem a kiszolgálásban, sem a minőségben! wave
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2569 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 18:15:32 »

A motorozás segíthet a dolgon. Ha lesz a városban olyan sáv, amin csak motorral lehet menni, én már iszkolok is motort venni.

Igen, ez egy nagyon jó ötlet lenne!  eljen
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2570 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 18:17:19 »

Szerintem a shell sem rossz!
Én még ott sem csalódam sem a kiszolgálásban, sem a minőségben! wave

Nekem a Shell-es tapasztalatom, a gázolajjal:
- 1db 1.8 TD adagoló kuka
- 2db 2.0 TDDi adagoló kuka
A benzinest meg a Mobil Petrol-nál etetem, itt a legolcsóbb a nyál, és ugyan úgy megy vele, mint mással, semmi különbség nincs a MOL-os, Shell-es anyaghoz képest.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #2571 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 18:34:48 »

A benzinest meg a Mobil Petrol-nál etetem, itt a legolcsóbb a nyál, és ugyan úgy megy vele, mint mással, semmi különbség nincs a MOL-os, Shell-es anyaghoz képest.

én azóta tankolok Mobil Petrol kúton amióta megszűntek az Aral kutak ... szal egyéb mással tapasztalatom iagzából nincs nyes nyes nyes
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
gorzas
Vendég
« Új hozzászólás #2572 Dátum: 2008.05.27 kedd, 09:50:13 »

Hello!
Csak nem bicskei vagy?  wow1

Csak felig! vigyor3 Parom lakik Bicsken, a het 5 napjat alltalaban ott toltom nyes
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2573 Dátum: 2008.05.27 kedd, 10:09:46 »

Csak felig! vigyor3 Parom lakik Bicsken, a het 5 napjat alltalaban ott toltom nyes


 taps Akkor félig - közeli klubtársak vagyunk. eplus2 Én meg felcsúti vagyok.
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
gorzas
Vendég
« Új hozzászólás #2574 Dátum: 2008.05.27 kedd, 14:18:04 »


 taps Akkor félig - közeli klubtársak vagyunk. eplus2 Én meg felcsúti vagyok.

 taps eljen eljen
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2575 Dátum: 2008.05.27 kedd, 18:18:06 »

Szerintetek, ha ki akarom számolni, hogy 1km-t hány forintért tudok megtenni, akkor az üzemanyagköltséghez km-enként hány Ft alkatrészkopást számoljak hozzá?
Van erre tapsztalati szám, vagy képlet?
« Utoljára szerkesztve: 2008.05.27 kedd, 18:19:37 írta Csimbió » Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #2576 Dátum: 2008.05.27 kedd, 18:40:19 »

Szerintetek, ha ki akarom számolni, hogy 1km-t hány forintért tudok megtenni, akkor az üzemanyagköltséghez km-enként hány Ft alkatrészkopást számoljak hozzá?
Van erre tapsztalati szám, vagy képlet?

Ha pontos akarsz lenni, akkor add hozzá az idő miatti avulást is, amennyit a gép évente veszít az értékéből. Azt oszd el az évi átagos km-rel.
Az éves avulás géptől függ, a Hasznaltautón lehet ehhez információt szerezni a különfélée évjáratok árainak összehasonlításával.

Alkatrészköltség is géptípustól függ, ehhez jó lehet pl. a szervizperiódusok által kötelezően előírt alkatrészek ára, meg az itteni tapasztalat is.
Nem könnyű jó megközelítő értéket számolni. szomoru1
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2577 Dátum: 2008.05.27 kedd, 18:56:59 »

Ha pontos akarsz lenni, akkor add hozzá az idő miatti avulást is, amennyit a gép évente veszít az értékéből. Azt oszd el az évi átagos km-rel.
Az éves avulás géptől függ, a Hasznaltautón lehet ehhez információt szerezni a különfélée évjáratok árainak összehasonlításával.

Alkatrészköltség is géptípustól függ, ehhez jó lehet pl. a szervizperiódusok által kötelezően előírt alkatrészek ára, meg az itteni tapasztalat is.
Nem könnyű jó megközelítő értéket számolni. szomoru1

Az idő miatti avulással most nem számolok, mert az idő akkor is múlik, ha nem megyek sehova. Más típusú számításnál az is kéne.
A km-enkénti alkatrészköltséget úgy tudnám számolni, ha az alkatrészek árát elosztanám azzal a km-el amit várhatóan  kibír. De ha már valaki kiszámolgatta, akkor inkább elhiszem neki. Wink
Jelenleg úgy számolk, hogy kb 5Ft/km.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2578 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:03:43 »

Az idő miatti avulással most nem számolok, mert az idő akkor is múlik, ha nem megyek sehova. Más típusú számításnál az is kéne.
A km-enkénti alkatrészköltséget úgy tudnám számolni, ha az alkatrészek árát elosztanám azzal a km-el amit várhatóan  kibír. De ha már valaki kiszámolgatta, akkor inkább elhiszem neki. Wink
Jelenleg úgy számolk, hogy kb 5Ft/km.
Ha rendessen van szervizelve akkor a kopást ne számitsátok bele MERT ÁLLÁSÁBA JOBBAN KOPIK A SZERKEZET kivéve a gumit.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #2579 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:09:10 »

Az idő miatti avulással most nem számolok, mert az idő akkor is múlik, ha nem megyek sehova. Más típusú számításnál az is kéne.
A km-enkénti alkatrészköltséget úgy tudnám számolni, ha az alkatrészek árát elosztanám azzal a km-el amit várhatóan  kibír. De ha már valaki kiszámolgatta, akkor inkább elhiszem neki. Wink
Jelenleg úgy számolk, hogy kb 5Ft/km.

Az 5 Ft/km jó ár, az 100 000-enként fél milla, kb. reális, annyi javíttatásra a második 100 000-nél már biztosan szükség lesz. Az elsőnél meg valószínűleg fals, mert ott nemigen lehet jelentős javítási költség. Ha a karbantartási cuccokat is beleveszed, akkor:

Minden 15 000 km-nél: 17 000 Ft (Olaj + szűrők), kb. 6*17 000= 102 000 Ft
Fékek (betét+tárcsa)  80 000 km-nél: Kb. 80 000 Ft
Ékszíj 60 000 km-nél: 2*30 000 Ft Kb. 60 000 Ft
Benzinesnél gyertyák+kábel, nemtudommennyiszernemtudommennyi.

Ezek persze irányadó adatok, wyctor tud pontosabb számokat. Tehát az döntés kérdése, hogy a karbantartás benne van-e vagy csak a meghibásodás fedezete.
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #2580 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:12:59 »

Ha rendessen van szervizelve akkor a kopást ne számitsátok bele MERT ÁLLÁSÁBA JOBBAN KOPIK A SZERKEZET kivéve a gumit.
Hát nem tudom... Egy 5 éves jól szervizelt meg egy 6 éves jól szervizelt autó között biztosan van legalébb 200 000 Ft különbség, még ha a km ugyanannyi is. A piac így árazza be. Az idő csak a múlásával avíttatja az autónkat (a rohadék). Még menni se kell vele. rinya rinya falbav falbav gun
Naplózva
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #2581 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:21:09 »

Szerintetek, ha ki akarom számolni, hogy 1km-t hány forintért tudok megtenni, akkor az üzemanyagköltséghez km-enként hány Ft alkatrészkopást számoljak hozzá?
Van erre tapsztalati szám, vagy képlet?

Az üzán kivül legalább 15-20 ft költséggel számolj! Ha fiatal a gép sok az értékcsökkenés, ha öreg sok a javítási költség. Sporolni csak a saját munkáddal tudsz valamit.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2582 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:30:02 »

Az idő miatti avulással most nem számolok, mert az idő akkor is múlik, ha nem megyek sehova. Más típusú számításnál az is kéne.
A km-enkénti alkatrészköltséget úgy tudnám számolni, ha az alkatrészek árát elosztanám azzal a km-el amit várhatóan  kibír. De ha már valaki kiszámolgatta, akkor inkább elhiszem neki. Wink
Jelenleg úgy számolk, hogy kb 5Ft/km.

Ha el akarod számolntatni, akkor én simán a taxis tarifát mondanám, 200-250Ft/km.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2583 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:51:21 »

Az üzán kivül legalább 15-20 ft költséggel számolj! Ha fiatal a gép sok az értékcsökkenés, ha öreg sok a javítási költség. Sporolni csak a saját munkáddal tudsz valamit.

Az enyémnél öregebb mondeo nincs, de azért 15-20Ft javítási költséggel ne ijesztegessél, mert az már az üzemanyagköltséget súrolja.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #2584 Dátum: 2008.05.27 kedd, 20:02:11 »

Az enyémnél öregebb mondeo nincs, de azért 15-20Ft javítási költséggel ne ijesztegessél, mert az már az üzemanyagköltséget súrolja.

Számolj! súlyadó,kötelező,gumi,6ezrenlént olajcsere /ha sokáig akararod még használni, I.dizlinél évente összes gömbfej+ stabpálca,helyenként a roszda is beleharap,zöldkártya,2évente vizsga,és ezek csak a biztos költségek.
És még mindig ezt a legolcsobb fentartani. Szerintem. wave
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2585 Dátum: 2008.05.27 kedd, 20:19:20 »

Számolj! súlyadó,kötelező,gumi,6ezrenlént olajcsere /ha sokáig akararod még használni, I.dizlinél évente összes gömbfej+ stabpálca,helyenként a roszda is beleharap,zöldkártya,2évente vizsga,és ezek csak a biztos költségek.
És még mindig ezt a legolcsobb fentartani. Szerintem. wave

Igen, de én tisztán csak alkatrész költséget akarom kiszámítani, semmi más km-től független költséget nem.

Például, ha ma mentem 200 km-t, az mennyivel kerül több pénzembe, mintha ma nem mentem volna sehova.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2586 Dátum: 2008.05.27 kedd, 20:21:14 »

Igen, de én tisztán csak alkatrész költséget akarom kiszámítani, semmi más km-től független költséget nem.

Például, ha ma mentem 200 km-t, az mennyivel kerül több pénzembe, mintha ma nem mentem volna sehova.
Ez szerintem teljesen értelmetlen. Vagy csaka benzinköltséget számold, vagy tényleg a full teljes ktg-t, mindennel együttvéve.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2587 Dátum: 2008.05.27 kedd, 20:28:34 »

Ez szerintem teljesen értelmetlen. Vagy csaka benzinköltséget számold, vagy tényleg a full teljes ktg-t, mindennel együttvéve.

Tudtam, hogy a következő hozzászóló ezt fogja mondani. hehe

Erre méltó válasz, ha azt mondom az 0 Ft, mert dízel. taps
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #2588 Dátum: 2008.05.27 kedd, 20:35:51 »

Igen, de én tisztán csak alkatrész költséget akarom kiszámítani, semmi más km-től független költséget nem.

Például, ha ma mentem 200 km-t, az mennyivel kerül több pénzembe, mintha ma nem mentem volna sehova.

Közben cseréltél valami alkatrészt, mondjuk Kuplungtárcsát, mert ha nem akkor ingyé volt.DE csak ma,csak neked!
A többit holnap, vagy negyedév végén fogod kifizetni! wow1
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2589 Dátum: 2008.05.28 szerda, 09:43:20 »

Közben cseréltél valami alkatrészt, mondjuk Kuplungtárcsát, mert ha nem akkor ingyé volt.DE csak ma,csak neked!
A többit holnap, vagy negyedév végén fogod kifizetni! wow1

Iggen. És ha tele volt a tank, és 200km-en keresztül nem áltam meg egy kútnál sem, akkor ingyen utaztam 200km-t.
De jó nekem. nyes
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2590 Dátum: 2008.05.28 szerda, 10:14:55 »

Iggen. És ha tele volt a tank, és 200km-en keresztül nem áltam meg egy kútnál sem, akkor ingyen utaztam 200km-t.
De jó nekem. nyes
Azért mondom, hogy ezt így annyira nem lehet meghatározni. Ha meg azt nézed, hogy a csere alkatrészeket nem veszed bele, meg a gumit sem, viszont a .......-t meg iden, de a .....-t nem, ennek semmi értelme. Továbbra is azt mondom, hogy 2 féleképpen lehet meghatározni:
1. csak az üzemanyag ktg, de ez ugye nem az amit te keresel, mert ebben az alkatrész, meg a kopás nincs benne.
2. megnézed, hogy az elmúlt 1 (2-3-4, amennyit akarsz) év alatt mennyit költöttél a kocsira, és megnézed hány km-t mentél vele. A kettőt elosztod egymással, és ott az eredmény km-re vetítve. Mondjuk ebben nincs benne az értékcsökkenés, de azt a legnehezebb belevenni, mert hiába irányadó a hasznaltauto.hu, de más lehet a felszereltség, más a futott km száma, valaki egy szart is sokra értékel, valaki meg a jót is olcsón adja, tehát ott is nehéz kimatekolni, hogy mennyi az egy évre vetíthető ÉCS. Ráadásul ugye minél öregebb egy autó, annál kevesebbet veszít az értékéből... Nem egyszerű kiszámolni. De szerintem még mindíg az a legjobb, ha egy hosszú periódus költségeit elosztot az adott idő alatt futott km-ek számával. Ez egy megközelítően reális adatot mutat majd.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2591 Dátum: 2008.05.28 szerda, 11:25:51 »



2. megnézed, hogy az elmúlt 1 (2-3-4, amennyit akarsz) év alatt mennyit költöttél a kocsira, és megnézed hány km-t mentél vele. A kettőt elosztod egymással, és ott az eredmény km-re vetítve.

A példám pontosan kifejezi mit is akarok: "ha ma mentem 200 km-t, az mennyivel kerül több pénzembe, mintha ma nem mentem volna sehova."

Ebben az esetben a fix költségek (idő miatti avulás, biztosítás, stb.) nem játszanak, mert azok akkor is felmerülnek, ha nem mentem sehova. a km-enkénti költségek maradnak, mint üzemanyag+alktrészfogyasztás.

Amit írsz, hogy múltbeli javítási költség osztva a km-el, jó lenne, ha elég sok km-t mentem volna már, és így elég sok saját adatom lenne, de nincs így. Ezért kell feltételezések, vagy mások adatai alapján számolgatnom.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2592 Dátum: 2008.05.28 szerda, 11:32:32 »

Persze részben az értékcsökkenést is figyelembe kell venni a példám esetén is, mert az is két részből áll, idő miatti értékcsökkenés + km óra állás miatti értékcsökkenés.
Ebből az én példámhoz a km óra állás miatti értékcsökkenést kellene figyelembe vennem.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2593 Dátum: 2008.05.28 szerda, 12:05:06 »

Ha elkezdem összeadni:
1,0Ft/km km miatti értékcsökkenés 15 éves autónál
0,8Ft/km kuplung
0,6Ft/km motorolaj
0,4Ft/km vezérműszíj
1,3Ft/km gumicsere
0,5Ft/km szilentek
0,5Ft/km akku

Már 5Ft/km felett járok, pedig véknyan számoltam és még elég sok alkatrésze van. Úgyhogy az 5Ft/km-es becslésemnél nagyobb értékkel kell számolni.  fejvakaras
Ha folytatom, ki tudja hol áll meg.

Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2594 Dátum: 2008.05.28 szerda, 12:36:48 »

Ha elkezdem összeadni:
1,0Ft/km km miatti értékcsökkenés 15 éves autónál
0,8Ft/km kuplung
0,6Ft/km motorolaj
0,4Ft/km vezérműszíj
1,3Ft/km gumicsere
0,5Ft/km szilentek
0,5Ft/km akku

Már 5Ft/km felett járok, pedig véknyan számoltam és még elég sok alkatrésze van. Úgyhogy az 5Ft/km-es becslésemnél nagyobb értékkel kell számolni.  fejvakaras
Ha folytatom, ki tudja hol áll meg.
De ezeket a számokat pl. honnan vetted? Hasraütés? Ezekszerint a szilentek, és az akku egyszerre fognak tönkremenni? ELőrefelé gondolkodva marhanehéz ilyen számolást csinálni. Lehet most kiszámolsz valamit az aktuális értékekkel, és holnap belemész egy gödörbe, és kitörik a bal első kereked. Akkor már borult az egész. De nem kell ilyen durva dolog, elég, ha nekitolatsz egy oszlopnak, vagy betörik az ablakodat, elszakad az ékszíj, megmakkan a termosztát, akármi. Ha nem mentél volna sehova, akkor nem mész gödörbe, nem szakad az ékszíj, stb. Akkor ezt most beleszámolod, vagy sem?
Meg igazából miért akarod ezeket tudni? Ha egy bizonyos érték fölé jön ki, akkor nem autóval fogsz járni? Pontos számot úgye fogsz kapni, mert annyi változó tényező van, hogy nem lehet konkrét értékeket mondani. Meg vannak alkatrészek, amiket 10-20-50-100e km-enként cserélni kell. Vegyünk egy valamit, amit 100e-enként kell cserélni. Leosztod az árát 100e-el, és megvan, hogy km-enként mennyibe kerül az neked. És mi van, ha nem 100e, hanem 80e-nél megy tönkre? Máris borult az egész.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #2595 Dátum: 2008.05.28 szerda, 17:34:22 »

De ezeket a számokat pl. honnan vetted? Hasraütés? Ezekszerint a szilentek, és az akku egyszerre fognak tönkremenni? ELőrefelé gondolkodva marhanehéz ilyen számolást csinálni. Lehet most kiszámolsz valamit az aktuális értékekkel, és holnap belemész egy gödörbe, és kitörik a bal első kereked. Akkor már borult az egész. De nem kell ilyen durva dolog, elég, ha nekitolatsz egy oszlopnak, vagy betörik az ablakodat, elszakad az ékszíj, megmakkan a termosztát, akármi. Ha nem mentél volna sehova, akkor nem mész gödörbe, nem szakad az ékszíj, stb. Akkor ezt most beleszámolod, vagy sem?
Meg igazából miért akarod ezeket tudni? Ha egy bizonyos érték fölé jön ki, akkor nem autóval fogsz járni? Pontos számot úgye fogsz kapni, mert annyi változó tényező van, hogy nem lehet konkrét értékeket mondani. Meg vannak alkatrészek, amiket 10-20-50-100e km-enként cserélni kell. Vegyünk egy valamit, amit 100e-enként kell cserélni. Leosztod az árát 100e-el, és megvan, hogy km-enként mennyibe kerül az neked. És mi van, ha nem 100e, hanem 80e-nél megy tönkre? Máris borult az egész.
A számok: Nem hasraütés, de nem is pontos összegek. Az alkatrész kb ára osztva a kb várható élettartamával. Szilentnek, akkunak nem kell egyszerre tönkremennie, mert más az ára, meg különben is kb és átlag.
Balesetet nem számolok, mert ha áll az autó a parkolóban, akkor is érheti baleset, persze, ha megy nagyobb a valószínűsége, de megelégszem azzal, ha rendkívüli esemény nélküli költségeket ki tudom számolni, naggyából, közelítőleg.
Azért akarom tudni a várható km költséget, ha pl valaki ajánl x Ft-ot azért, hogy vigyem el valahova, ki tudjam számolni, hogy egyáltalán fedezi-e a költségeket az ajánlott összeg.
Pontos számot nem fogok kapni, de nem is kell, elég, ha tudom, kb milyen tartományban mozoghat a költség.
Ilyen alapon közgazdász szakma nem létezne, mert ott semmit nem lehet pontosan kiszámolni, de mégis van, és számolnak, mert kell. Mezőgazd úgyszint.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #2596 Dátum: 2008.05.28 szerda, 17:39:42 »

A számok: Nem hasraütés, de nem is pontos összegek. Az alkatrész kb ára osztva a kb várható élettartamával. Szilentnek, akkunak nem kell egyszerre tönkremennie, mert más az ára, meg különben is kb és átlag.
Balesetet nem számolok, mert ha áll az autó a parkolóban, akkor is érheti baleset, persze, ha megy nagyobb a valószínűsége, de megelégszem azzal, ha rendkívüli esemény nélküli költségeket ki tudom számolni, naggyából, közelítőleg.
Azért akarom tudni a várható km költséget, ha pl valaki ajánl x Ft-ot azért, hogy vigyem el valahova, ki tudjam számolni, hogy egyáltalán fedezi-e a költségeket az ajánlott összeg.
Pontos számot nem fogok kapni, de nem is kell, elég, ha tudom, kb milyen tartományban mozoghat a költség.
Ilyen alapon közgazdász szakma nem létezne, mert ott semmit nem lehet pontosan kiszámolni, de mégis van, és számolnak, mert kell. Mezőgazd úgyszint.

Én ha cégszerüen szgk-t számolok 60ft/ km.Ha sokalják jöjjön ide olcsobban! wow1
Naplózva
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #2597 Dátum: 2008.05.28 szerda, 18:17:44 »

Érdekesen számolsz nekem 89Ft-ra jön ki mindennel együtt egy km. (Amortizáció, gumikopás, biztosítás, szervíz, súlyadó, üzemanyag, pályamatrica stb)
+ áfa az 72. ennyiből kényelmesen kijön.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2598 Dátum: 2008.06.01 vasárnap, 15:09:16 »

http://biodizel.info/
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2599 Dátum: 2008.06.01 vasárnap, 17:41:11 »

TDCI, TDDi de még TD tulajdonosok is. Eszetekbe ne jusson.  felkialtas
worship :worship:Köszi. Már már majdnem beleugrottam.olyan meggyőző volt.KÖSZI worship
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.