Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:41:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3545980 alkalommal)
0 Felhasználó és 36 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5200 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:12:55 »

Tiszta matematika. Az etanol litere a túlfogyival számolva 207+20%=248 ft. Ha 100%-ban ezzel mész. De nyilván nem, mert télen nem fog menni.
A benzines átlagfogyi legyen 9 liter (az üzemanyagnál már hozzávettem a +20%-ot), szóval 99248=2232 ft.
Dizlinél legyen 6 liter, az 1650, (durván 35% a difi) de ha 7 literrel számolok (bár ahhoz már kb 12 literes benzines fogyi jár), akkor 1925 ft.
Hát, ez még jóval jobb mint az etanol. És hát a szerkót is meg kell venni. Meg ha vegyesben tankolsz, bohóckondi 2x a tankolással. Kifizeted az egyiket, majd trapp esmét tankolni.
De ne kekeckedjünk, kell a szesz, nem utolsósorban sokkal környezetkímélőbb.

Kivalo politikus lennel  eljen Olyan szepen jaccol a szamokkal, hogy ihaj meg csuhaj  vigyor3 Kar, hogy a fele sem igaz...
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5201 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:26:30 »

Kivalo politikus lennel  eljen Olyan szepen jaccol a szamokkal, hogy ihaj meg csuhaj  vigyor3 Kar, hogy a fele sem igaz...

Melyik nem igaz?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5202 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:27:41 »

Melyik nem igaz?
Mé?Akkor átszámolod? eplus2 integet2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5203 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:28:10 »

Melyik nem igaz?

Ugy kb. az egesz. Full ferdites...
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5204 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:28:18 »

Mé?Akkor átszámolod? eplus2 integet2

loller  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5205 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:29:39 »

 Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Haji
Vendég
« Új hozzászólás #5206 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:31:24 »

Kivalo politikus lennel  eljen Olyan szepen jaccol a szamokkal, hogy ihaj meg csuhaj  vigyor3 Kar, hogy a fele sem igaz...

Nem feltétlenül politikusi, sokkal inkább matematikusi. Én is számolgattam átlagos privát használat esetén. Két esetet is. A paraméterek a következők. Árak: D 270; B 300; E 210. Fogyi: D 7l; B 9l; E 10,8 (B+20%).
1. 15.000km/év esetén a tankolások összege: D 283.500; B 405.000; E 340.200 (100%-ban E-t használva).
2. 20.000km/év esetén a tankolások összege: D 378.000; B 540.000; E 453.600 (100%-ban E-t használva).

Kisebb-nagyobb eltérések valamelyik adat esetén már a mérési hibába beleférnek, nem foglalkozunk vele. A lényeg az arányokon van. És a porlasztócsúcsaid ára már be is jött az útálatos dízeleden egy év alatt.
Persze ezt a különbséget a benzinessel szép lassan, kvázi részletre fizeted meg, míg a dízelnél esetleg egyben jelentkezik a nagyobb összeg. De szerintem rohadtul ugyanott vagy.
Ja, és mellé egy nem kicsivel nyomatékosabb, dinamikusabb lovad van.

Hoppácska, az állásfoglalás már OFF volt?
Naplózva
highend
Vendég
« Új hozzászólás #5207 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:33:57 »

Én is számolgattam átlagos privát használat esetén.
worship worship
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5208 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:35:54 »

Az eleje színtiszta matematika. Csak nem tudtam, hogy a fogyi hogyan változik vele. Köszi, majd kiszámolom, hogy ez alapján nekem mi a jobb.

Az olcsóbbikkal mennyire kell belenyúlni a rendszerbe? Maradandó, vagy gond nélkül visszaalakítható? Van olyan, aki a drágábbat fel tudja programozni? Bár az én futásom mellett nem hiszem, hogy drágább valaha is megszolgálná az árát.

Csinaztam egy szamolast anno, ami tul keppen pottyre be is jott:

Csinaztam egy szamitast a jelenlegi uzemanyag arakkal:

95-os    297*58L=17.226,-    9.6l/100km varosi fogyival
E85-os  207*58L=12.006,-   11.6l/100km varosi fogyival

Megtakaritas:
5.220,-

Hatotav:

benya  600km  9.6L/100km
ethanol 500km 11.6L/100km

Ha mind2 nyallal azonos km-t megyunk, azaz 600km-t, akkor az E85-bol 11.6littyoval tobb kell ami 2.401,- piiz.

Igy a valos megtakaritas: 2.819,- /tank

Ennek fenyeben kb. 8-9 tankolas alatt be gyun a cuccli ara. Ez nalam kb. 6honap.
Egyebkent meg 83littyo E85-ot tok venni 17k-bol, ami 717Km hatotavot jelent varosban. Aze ez nem rossz  vigyor3

Full varosban dizlivel sem mesz ennel tobbet 1 tankkal... wave
Naplózva

blah blah blah
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5209 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:37:48 »

Ja, és mellé egy nem kicsivel nyomatékosabb, dinamikusabb lovad van.

Hoppácska, az állásfoglalás már OFF volt?
Mihez mit nézel? Turbó dízelhez ne hasonlíts szívó benzinest. Utóbbi időben van részem minden hulladékba ülni (bérautók), így pl Audi A3 1.9 TDI és ugyan az 1.8 T benzin.
Hadd ne mondjam, a benzines alázta a dízelt, nem kicsit. A fogyasztás most nem volt kérdés.  vigyor3 Ugyhogy almát ne a körtével pls!  vigyor3
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
highend
Vendég
« Új hozzászólás #5210 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:40:06 »

Mihez mit nézel? Turbó dízelhez ne hasonlíts szívó benzinest. Utóbbi időben van részem minden hulladékba ülni (bérautók), így pl Audi A3 1.9 TDI és ugyan az 1.8 T benzin.
Hadd ne mondjam, a benzines alázta a dízelt, nem kicsit. A fogyasztás most nem volt kérdés.  vigyor3 Ugyhogy almát ne a körtével pls!  vigyor3
Sajnos a benzines turbós még nem alternatívája sem a szívó benyásnak, sem a TDnek. Nincs elterjedve annyira, meg (nem vagyok képben pontosan, de tuti, hogy) van bőven árkülönbség.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5211 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:40:17 »

Nem feltétlenül politikusi, sokkal inkább matematikusi. Én is számolgattam átlagos privát használat esetén. Két esetet is. A paraméterek a következők.

De politikusi. Tipikus politikusi hozzaallas, mikor eldonti, hogy ennyivel lesz tobb a dizli javara, es ugy alakitja a szamokat, hogy az elkepzelt eredmeny jojjon ki. Ha megfigyeled dizlinel also hatarokat emleget, benyanal meg olyan magas hatarokat, amiket meg E85el sem ertem el  Cheesy
Tipikus politikus szamitas. Kb. atbaxlak a palankon c. tortenet  Cheesy Koze nincs a valosaghoz...Mint ahogy a politikusi dumaknak sincs...erted man az osszefuggest ?  Cheesy

Válasz
Ja, és mellé egy nem kicsivel nyomatékosabb, dinamikusabb lovad van.

Es kulturalatlan taktaktak hang, meg telen ohne futes sok km-en keresztul  vigyor3 Meg hidegen be sem indulo moci... vigyor3 Majd ra jossz... wave
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.14 péntek, 13:43:52 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5212 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:42:00 »

Sajnos a benzines turbós még nem alternatívája sem a szívó benyásnak, sem a TDnek. Nincs elterjedve annyira, meg (nem vagyok képben pontosan, de tuti, hogy) van bőven árkülönbség.
Pedig egyre inkább terjed. És már az 1.0 motorra is rárakják ha kell, de elég sok 1.4, 1.6 van már turbóval, és meglepően jó fogyival. Egyenlőre a hibrid meg E85 meg elektromos hajtás sem tekinthető alternatívának, de ez nagyon hamar meg fog változni.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5213 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:42:56 »

95-os    297*58L=17.226,-    9.6l/100km varosi fogyival
E85-os  207*58L=12.006,-   11.6l/100km varosi fogyival

Megtakaritas:
5.220,-

Ez még nem megtakarítás, csak ennyivel kevesebbet fizetsz, a kevesebbért.
Válasz
Hatotav:
benya  600km  9.6L/100km
ethanol 500km 11.6L/100km

Ha mind2 nyallal azonos km-t megyunk, azaz 600km-t, akkor az E85-bol 11.6littyoval tobb kell ami 2.401,- piiz.

Igy a valos megtakaritas: 2.819,- /tank
Na ez a megtakarítás.
Válasz
Ennek fenyeben kb. 8-9 tankolas alatt be gyun a cuccli ara. Ez nalam kb. 6honap.
Egyebkent meg 83littyo E85-ot tok venni 17k-bol, ami 717Km hatotavot jelent varosban. Aze ez nem rossz  vigyor3
Ha 6 hónap alatt visszajön, azt simán be lehet vállalni, és ha benzinesem lenne, én be is vállalnám.
Én is szesszel járnék.

Válasz
Full varosban dizlivel sem mesz ennel tobbet 1 tankkal... wave
Nekem eddig a legkevesebb, amit 1 tankkal megtettem, 800 km felett volt.
Ha 600 kilométert teszel meg, az 9 feletti fogyi. Azt elég nehéz megetetni a tdci-vel...
A hivatalos városi fogyija 7,6?, a benzinesé meg 11?, ez ugye a rövid távokat jelenti.
7 liter fölé szerintem még városban sem menne (ahogy mondjuk te használod).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5214 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:45:39 »

De politikusi. Tipikus politikusi hozzaallas, mikor eldonti, hogy ennyivel lesz tobb a dizli javara, es ugy alakitja a szamokat, hogy az elkepzelt eredmeny jojjon ki. Ha megfigyeled dizlinel also hatarokat emleget, benyanal meg olyan magas hatarokat, amiket meg E85el sem ertem el  Cheesy
Tipikus politikus szamitas. Kb. atbaxlak a palankon c. tortenet  Cheesy Koze nincs a valosaghoz...Mint ahogy a politikusi dumaknak sincs...erted man az osszefuggest ?  Cheesy

Es kulturalatlan taktaktak hang, meg telen ohne futes sok km-en keresztul  vigyor3 Meg hidegen be sem indulo moci... vigyor3 Majd ra jossz... wave

Már megbocsáss... a tények síkján menjünk... Én 9 literes fogyit írtam, te meg 9,6-ot... tehát te írtál magasabbat, nem én.
Én egyébként egy kevésbé városi fogyira gondoltam, mindkét esetben.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5215 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:48:16 »

Pedig egyre inkább terjed. És már az 1.0 motorra is rárakják ha kell, de elég sok 1.4, 1.6 van már turbóval, és meglepően jó fogyival. Egyenlőre a hibrid meg E85 meg elektromos hajtás sem tekinthető alternatívának, de ez nagyon hamar meg fog változni.

A benzines turók el fognak terjedni. Lesz a mondeóban is (hamarosan).
A hibrid is bele fog szólni a dolgokba.
A trend - most még - egyre nő a dízelek száma, természetesen a szívóbenzinek hátrányára.
A turbó benzines nem valószínű, hogy nagy forradalmat fog csinálni, a dízeleket nem fogja veszélyeztetni (a hatékonysága nem is jobb, mint a szívóbenzinesé).
Szerintem a hibrid lesz a megoldás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5216 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:49:29 »


Nekem eddig a legkevesebb, amit 1 tankkal megtettem, 800 km felett volt.
Ha 600 kilométert teszel meg, az 9 feletti fogyi. Azt elég nehéz megetetni a tdci-vel...
Latom, jo politikus modjara ismet ferditesz...nem kicsit, nagyon  vigyor3 Ki beszelt itt 600km-rol ? Probald ertelmezni a szamokat. 717km...azaz Hetszaztizenhet kilometer  vigyor3
Válasz
A hivatalos városi fogyija 7,6?, a benzinesé meg 11?, ez ugye a rövid távokat jelenti.
7 liter fölé szerintem még városban sem menne (ahogy mondjuk te használod).

Kivalo  Cheesy Mintha tudnad, hogy hasznalom  Cheesy loller  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5217 Dátum: 2009.08.14 péntek, 13:51:11 »

Már megbocsáss... a tények síkján menjünk... Én 9 literes fogyit írtam, te meg 9,6-ot... tehát te írtál magasabbat, nem én.
Én egyébként egy kevésbé városi fogyira gondoltam, mindkét esetben.
Ne kamuzz, mert nem a 9literes fogyira irtam amit irtam, hanem a 12literesre. Tod a 9-nel a 12 tobb  Cheesy
Mert fogalmad nincs arrol, mennyit eszik egy benyas. A teny nem 9, hanem 9.6 full varos legkondi. Ez nem az a jatek, mikor a masik ala kell igerni  vigyor3
Kevesbe varosi fogyio 12literes benyas fogyasztassal ?  Cheesy Cheesy Cheesy Akko full varosban mennyi ? 18 ?  Cheesy Cheesy Cheesy

Persze most mar kevesbe varosi fogyirol irsz...a vegen meg kiderul, hogy valojaban a szamolt fogyidban nincs is varos  vigyor3 A lenyeg, hogy az ideologia meglegyen  Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.14 péntek, 13:53:11 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5218 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:00:29 »

Latom, jo politikus modjara ismet ferditesz...nem kicsit, nagyon  vigyor3 Ki beszelt itt 600km-rol ? Probald ertelmezni a szamokat. 717km...azaz Hetszaztizenhet kilometer  vigyor3
Kivalo  Cheesy Mintha tudnad, hogy hasznalom  Cheesy loller  Cheesy

Nem kamuzok, és nem ferdítek. A 714-et azt tényleg elnéztem, modt látom, hogy úgy számoltad, hogy ugyanannyi pénzből.
Ez így jogos.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5219 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:02:41 »

Ne kamuzz, mert nem a 9literes fogyira irtam amit irtam, hanem a 12literesre. Tod a 9-nel a 12 tobb  Cheesy
Mert fogalmad nincs arrol, mennyit eszik egy benyas. A teny nem 9, hanem 9.6 full varos legkondi. Ez nem az a jatek, mikor a masik ala kell igerni  vigyor3
Kevesbe varosi fogyio 12literes benyas fogyasztassal ?  Cheesy Cheesy Cheesy Akko full varosban mennyi ? 18 ?  Cheesy Cheesy Cheesy

Persze most mar kevesbe varosi fogyirol irsz...a vegen meg kiderul, hogy valojaban a szamolt fogyidban nincs is varos  vigyor3 A lenyeg, hogy az ideologia meglegyen  Cheesy

Nem kamuzok.
Amikor te járni tanultál, kb azóta vezetek autót. Benzinessel jóval többet mentem le, mint te. Sőt, benzines mondeóval is.
Van fogalmam a fogyiról.
És azt írtam, ahol a tdci bekapja a 7-et, ott már a benzies 12 litert fog enni.
Fenntartom az állításom.
A vitából pedig kiszállok, mert nem tudsz korrekten vitázni. Személyeskedsz, és inkorrekt vagy.
Te győztél.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5220 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:11:35 »

Nem kamuzok.
Amikor te járni tanultál, kb azóta vezetek autót. Benzinessel jóval többet mentem le, mint te. Sőt, benzines mondeóval is.
Van fogalmam a fogyiról.
És azt írtam, ahol a tdci bekapja a 7-et, ott már a benzies 12 litert fog enni.
Fenntartom az állításom.
A vitából pedig kiszállok, mert nem tudsz korrekten vitázni. Személyeskedsz, és inkorrekt vagy.
Te győztél.
érdekes, amikor gázról volt szó, akkor is leírtad, hogy márpedig ennyit kell ennie és kész
ja, hogy a tulaj szerint nem eszik annyit?
kit érdekel?  levele
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5221 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:13:15 »

érdekes, amikor gázról volt szó, akkor is leírtad, hogy márpedig ennyit kell ennie és kész
ja, hogy a tulaj szerint nem eszik annyit?
kit érdekel?  levele

1. Amennyit én a szesznél montam, annyit meg is eszi.
2. A gázos tulajok sem mondanak kevesebbet, mint amennyit én állítottam (persz ua körülmények között).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5222 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:23:54 »

1. Amennyit én a szesznél montam, annyit meg is eszi.
2. A gázos tulajok sem mondanak kevesebbet, mint amennyit én állítottam (persz ua körülmények között).
klímával 10 litert evett nekem pilis-eger-pilis-eger-pilis, valamint pilis-nyíregyháza-pilis távokon
biztos véletlen meg 60-al mentem ötödikben
hagy ne keressem vissza, hogy Flyfish-nek miért ment el a kedve az egésztől ....
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5223 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:42:13 »

Tényleg jó lenne már egyszer azt a kísérletet megejteni, amit Angel már többször is felajánlott.
Több száz km-t (Budapesten, autópályán, közúton, különböző sebességekkel) menni úgy, hogy egyszer egy dízel, másszor meg egy benzines Mondeo megy elől, a másik meg követi, tartja a tempót, gyorsításokat, fékezéseket. És így megnézni, melyik autó mennyit fogyaszt.
Szerintem ezután lehetne igazán összehasonlítani az autókat.

(Azért mondom ezt, mert jó barátom kis Corsája nála eszik 5 liter kb. Alattam akár 7-et.)
Az én tapasztalatom azt mutatja, hogy nagyon-nagyon számít, ki hogy, milyen stílusban vezet. És itt nem csak a sebesség, hanem a gyorsítás és fékezés üteme is számít. És hiába mondja bárki is, nem lehet megítélni, ki hogy vezet. Pláne nem 6-700 km alatt, amit nem is egy huzamban tesz meg.
De ha együtt mennének...
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5224 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:46:38 »

Tényleg jó lenne már egyszer azt a kísérletet megejteni, amit Angel már többször is felajánlott.
Több száz km-t (Budapesten, autópályán, közúton, különböző sebességekkel) menni úgy, hogy egyszer egy dízel, másszor meg egy benzines Mondeo megy elől, a másik meg követi, tartja a tempót, gyorsításokat, fékezéseket. És így megnézni, melyik autó mennyit fogyaszt.
Szerintem ezután lehetne igazán összehasonlítani az autókat.

Hasonlot mar csinaztunk...Csak ugye Angel direkt csomoszro lenullazta a fogyimerot...Szal en szivesen csinaznek egy ilyen mokat, de csak olyannal aki korrekten viseli a vereseget  Cheesy
Válasz
(Azért mondom ezt, mert jó barátom kis Corsája nála eszik 5 liter kb. Alattam akár 7-et.)
Az én tapasztalatom azt mutatja, hogy nagyon-nagyon számít, ki hogy, milyen stílusban vezet. És itt nem csak a sebesség, hanem a gyorsítás és fékezés üteme is számít. És hiába mondja bárki is, nem lehet megítélni, ki hogy vezet. Pláne nem 6-700 km alatt, amit nem is egy huzamban tesz meg.
De ha együtt mennének...

eljen
Naplózva

blah blah blah
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5225 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:50:24 »

Hasonlot mar csinaztunk...Csak ugye Angel direkt csomoszro lenullazta a fogyimerot...Szal en szivesen csinaznek egy ilyen mokat, de csak olyannal aki korrekten viseli a vereseget  Cheesy eljen
Nem a fogyimérőre hagyatkozni, hanem indulás előtt teletankolni, majd érkezés után is. Az azért már pontos lenne. Pláne ha egyformán full tele tankolni.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5226 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:53:02 »

Nem a fogyimérőre hagyatkozni, hanem indulás előtt teletankolni, majd érkezés után is. Az azért már pontos lenne. Pláne ha egyformán full tele tankolni.

Nah persze, egesz nap csak azert vezetni... duhos2 vigyor3 Tankoljuk tele, oszt toljunk 200km-t...utan atankolas es kiderul az igazsag  vigyor3
Csak ugye az a baj, hogy meg itt is lehet boven csalni. En nem csalnek 1ikkel sme, mert kb. lexarom az egeszet...
Naplózva

blah blah blah
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5227 Dátum: 2009.08.14 péntek, 14:55:27 »

Nah persze, egesz nap csak azert vezetni... duhos2 vigyor3 Tankoljuk tele, oszt toljunk 200km-t...utan atankolas es kiderul az igazsag  vigyor3
Csak ugye az a baj, hogy meg itt is lehet boven csalni. En nem csalnek 1ikkel sme, mert kb. lexarom az egeszet...
Nem kell ott vezetni egész nap. Elmenni pl. a Velencei tóig pályán, majd a 8-ason vissza. Meg Budapesten menni többet.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
takee
Vendég
« Új hozzászólás #5228 Dátum: 2009.08.14 péntek, 18:06:39 »


Szerintem ezután lehetne igazán összehasonlítani az autókat.


Szerintem meg felesleges hasonlítgatni. Mindenki élvezze a sajátját, oszt jóvan.
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5229 Dátum: 2009.08.14 péntek, 18:20:11 »

Szerintem meg felesleges hasonlítgatni. Mindenki élvezze a sajátját, oszt jóvan.

Erről van szó!  wave

Nekem benyás verdám van így tök mindegy, hogy egy dízel mennyit fogyaszt, nem megyek vele semmire.
Az utóbbi időben sokat kell mennem és muszáj spórolnom, így fogtam bele az E85 projectbe.

Innentől kezdve ez a sokadik dizel-benyás és most már E85-ös (egyébként teljesen parttalan) vita érdektelen a számomra.
Kinek van dízel és benyás, plusz egy E85-el hajtott benyás mondija egyszerre?  falbav

Vagy komolyan gondolja bármelyikőtök is, hogy ha jól kiszámoljátok a fogyit, akkor gyorsan eladom a fasza kis autómat és veszek egy olyat, ami szerintetek a leggazdaságosabb???  wow1
Minden ára folyamatosan változik nekünk meg abból kell kihozni a legjobbat, amink van!  integet2
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5230 Dátum: 2009.08.14 péntek, 19:24:34 »

Erről van szó!  wave

Nekem benyás verdám van így tök mindegy, hogy egy dízel mennyit fogyaszt, nem megyek vele semmire.
Az utóbbi időben sokat kell mennem és muszáj spórolnom, így fogtam bele az E85 projectbe.

Innentől kezdve ez a sokadik dizel-benyás és most már E85-ös (egyébként teljesen parttalan) vita érdektelen a számomra.
Kinek van dízel és benyás, plusz egy E85-el hajtott benyás mondija egyszerre?  falbav

Vagy komolyan gondolja bármelyikőtök is, hogy ha jól kiszámoljátok a fogyit, akkor gyorsan eladom a ***a kis autómat és veszek egy olyat, ami szerintetek a leggazdaságosabb???  wow1
Minden ára folyamatosan változik nekünk meg abból kell kihozni a legjobbat, amink van!  integet2

 worship

bennem is sokszor felmerült hogy kidobom azt a borzalmat a kocsim elejéből és beépítek helyette egy 1.1tfsipdtdH -motort Tongue dehát végül mégse
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5231 Dátum: 2009.08.14 péntek, 20:21:07 »

A vita mindig abból van hogy vannak tények, csak ezeket egyesek nem tudják elfogadni!!!!
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #5232 Dátum: 2009.08.14 péntek, 23:19:55 »

A vita mindig abból van hogy vannak tények, csak ezeket egyesek nem tudják elfogadni!!!!

Igen. Meg abból, hogy túl sok időt töltötök a saját helyzetetek nagyszerűségének igazolgatásával azáltal, hogy a másiknak (valójában tudat alatt saját magatoknak) ecsetelitek, hogy miért jobb a tiétek, mint a másiké.

Mint mondottam volt, mindenki élvezze amije van és f@ssa le, hogy a másik mit gondol arról. Ha mégis ilyen ingerenciája támad, akkor számoljon el 10-ig és utána menjen ki a természetbe fát ültetni abban a fél órában, amiben itt b@szná fel a saját és mások idegeit.

Szú-szá.... Mindenki nyugodjon meg, mindenkinek pont olyan autója van, amilyet választott magának. A másiké lehet másmilyen, de ez tök nem lényeges.
Aki meg nem elégedett a sajátjával az go to keres-kínál topic.

Elég ennyi a b-d-e85-gáz "vitáról", vagy menjünk tovább pszichoanalízissel?  integet2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5233 Dátum: 2009.08.14 péntek, 23:21:08 »

Elég ennyi a b-d-e85-gáz "vitáról", vagy menjünk tovább pszichoanalízissel?  integet2
akarsz beszélni róla?  wilting vigyor3 vigyor3
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #5234 Dátum: 2009.08.14 péntek, 23:33:06 »

akarsz beszélni róla?  wilting vigyor3 vigyor3

Én már beszéltem róla. A kérdés az, hogy a többiek akarnak-e még... eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5235 Dátum: 2009.08.15 szombat, 07:41:32 »

Hasonlot mar csinaztunk...Csak ugye Angel direkt csomoszro lenullazta a fogyimerot...Szal en szivesen csinaznek egy ilyen mokat, de csak olyannal aki korrekten viseli a vereseget  Cheesy eljen

Direkt lenulláztam? Én egy ilyen összehasonlítósról tudok, amikor debrecenbe mentünk. Emlékeim szerint egyszer nulláztam le, mert kíváncsi voltam a "pillanatnyi" fogyira. De durván az út 1/3-ánál volt ez, és meg is mondtam (különben honnan tudnád).
A második mondtat: aki korrekten visli a vereséget  nyes az fel sem merül, hogy te fogsz veszíteni?
A fogyimérő nem elég pontos. Hol így csal, hol úgy, hol meg pontos. Ha fogyiösszehasonlítás, akkor a következőt javaslom: teletankolni a dugóig.
Lemenni az adott távot, cserélgetni, ki van elöl. Legalább 200 kilométert lemenni, és ismét a dugóig tankolni. Ez a fogyi, ezt lehetne összehasonlítani. És mondjuk a klíma kikapcsolva.
Ha csinálunk ilyen összehasonlítót, arra mérget vehetsz, én nem fogok csalni, de ismerlek annyira, hogy te sem. Én megbízom benned.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5236 Dátum: 2009.08.15 szombat, 09:07:40 »

Direkt lenulláztam? Én egy ilyen összehasonlítósról tudok, amikor debrecenbe mentünk. Emlékeim szerint egyszer nulláztam le, mert kíváncsi voltam a "pillanatnyi" fogyira. De durván az út 1/3-ánál volt ez, és meg is mondtam (különben honnan tudnád).
Igen a debrecenirol beszelek...
Válasz
A második mondtat: aki korrekten visli a vereséget  nyes az fel sem merül, hogy te fogsz veszíteni?
A fogyimérő nem elég pontos. Hol így csal, hol úgy, hol meg pontos.
Ehhez kepest az egyik topicban buszken mondogattad, hogy a debreceni fogyi hogy alakult nalam es nalad es tenykent kozolted az adatokat, de nyilvan arrol mar nem irtal, hogy lenullaztad a fogyimerot.  levele Nos ez viszont nem volt korrekt  levele
Válasz
Ha csinálunk ilyen összehasonlítót, arra mérget vehetsz, én nem fogok csalni, de ismerlek annyira, hogy te sem. Én megbízom benned.

A gond az, hogy En ezek utan benned nem bizom.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5237 Dátum: 2009.08.15 szombat, 09:45:23 »

Engem érdekelt a dolog, hogy fel- vagy lefelé megyünk. Az M0-ánál asszem 138 méter magasan voltam, míg debrecen esetenként 9x volt.
Az én fogyim: állandó 130*-nál 4,7 (kb 20 kilométert mentem így). Állandó 142*-nél volt 5,8 is, majd felment néhány domb és előzés után 6,2-re, ezután viszont szép lassan lement 6,0-ra, és így értem debrecenbe (kb 100 km átlaga). Ott volt egy kis város, de a 6.0 maradt. Majd hazafelé (nem nulláztam) szinte végig tudtam tempomattal menni, szintén az óra szerinti 150, gps szerint 142*, és felkúszott 6,2-re, ezzel értem be pestre (ott kikapcsoltam a tempomatot).
A fogyiadat szgép szerinti, de szinte a teljes tank autópályás. Durván 700 kilométert tettem meg (a debreceni út előtt volt benne durván 200), és a megtett+megtehető 928, azaz 9,28*6,2=57,536, azaz a fogyimérő szinte pontos, még akár azt is mondhatnám, hogy most többet mutatott.
Óra szerinti 130 olyan 4,4 körüli lenne... nem rossz.
A kerék 205/55R16-os.


* GPS szerint

Csak a kedvedért kerestem elő... olvasd az elejét. Állandó 130-nál ennyi és annyi. Nekem nincs pillanatnyi fogyimérőm, így csak az a módja, hogy nullázom a fogyimérőt, és nézem az átlagot, ami állandó sebességnél a pillanatyinak felel meg.
Mivel nem indulás előtt tankoltam, ahogy írtam, volt benne kb 200 km, ezért mindenképpen kellett nullázni, mert az előző adat félrevitte volna.
De egyébiránt beszéltünk is erről debrecenben... tehát az út elején nulláztam, és onnan már nem.
Hogy te mit hiszel, és mit nem, a te dolgod. Én megmaradok a tényeknél.
Bármikor hajlandó vagyok megismételni, természetesen tanúkkal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
highend
Vendég
« Új hozzászólás #5238 Dátum: 2009.08.15 szombat, 10:17:25 »

Szeretném, ha ez a vita le lenne zárva. Egyrészt semmi értelme nincs, ki ennek a híve, ki annak, és ha ilyen makacs emberek vitáznak, sose lesz egyiknek se igaza, másrészt kölcsönösen fogadjunk el egymás fogyasztásait, attól nem leszünk se többek, se kevesebbek.

Köszönöm a nép nevében.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5239 Dátum: 2009.08.15 szombat, 10:20:05 »

Szeretném, ha ez a vita le lenne zárva. Egyrészt semmi értelme nincs, ki ennek a híve, ki annak, és ha ilyen makacs emberek vitáznak, sose lesz egyiknek se igaza, másrészt kölcsönösen fogadjunk el egymás fogyasztásait, attól nem leszünk se többek, se kevesebbek.

Köszönöm a nép nevében.
+1
menjetek szobára vagy legalább privibe
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #5240 Dátum: 2009.08.15 szombat, 12:54:23 »

Sziasztok!

Mindig nagy érdeklődéssel olvasom, hogy kinek melyik kúton tankolva mennyit fogyaszt az autója. Nemcsak itt a Mondeo Clubban, hanem kollégákat, meg minden autóst meghallgatva, akivel alkalomadtán szóba elegyedek.

Csendes hallgatóként mindig oda lyukadok ki, hogy: NEMTÖKMINDEGY?  taps

De most komolyan. Egy közlekedési-műszaki érdeklődésű (netán végzettségű) ember, pláne egy gyakorló autós jól tudja, mennyi mindentől függ egy autó fogyasztása. A vezetési stílustól kezdve a forgalomsűrűségen és az útviszonyokon át az adott jármű műszaki állapotán keresztül az időjárásig, a külső hőmérsékletig többszáz tényező befolyásolja a fogyasztást. És akkor még arról nem szóltunk, hogy két tökegyforma autó, ami egymás után jött le a gyártósorról, még laboratóriumi körülmények között is néhány tized-század eltérést produkál mind fogyasztásban, mind teljesítményben.

Szóval nekem gyakorló automata váltós V6 tulajként roppant mókás, ahogy 1-1.5 literes, de néha akár pár tized literes fogyasztáskülönbséggel egymás alá trompofolnak a dieselesek-benzinesek-alkeszok.  vigyor3
Tessék, az enyém a jelenleg adott műszaki állapotában az én stílusomban városban (folyamatosan bekapcsolt légkondival) legkevesebb 11-12 litert eszik 100-on, lakott területen kívül meg nagypapi stílusban valahol 10 alatt. És nem bánom, hogy a modern tdci rugalmasabb, mint a régi vágású V6, azt sem, hogy kevesebbet eszik. Mert élvezem vezetni, szeretem, örülök, hogy ilyenem van. És nem szeretnék senkit meggyőzni az égvilágon semmiről, ki-ki élvezze azt, amit vett!

Részemről az üzemmód-vita parttalan, a magam részéről egyformán szeretem vezetni a nyomatékos diesel-t, a pörgős benzinest... A kis hengerűrtartalmú turbósokat, a sokhengeres szívó nagy dögöket, legyenek akár benzinesek, akár dieselek. Sokféle autót vezettem már hosszútávon is, a munkám kapcsán is, és hobbiból is. Mindig mindben megtaláltam a szerethetőt, a jót.
Az, hogy a saját-autó kiválasztásánál épp egy benzines V6 mellett tettem le a voksomat, KIZÁRÓLAG ÍZLÉS kérdése volt.

Autózni jó, nem ez a lényeg?  integet2  Kiváltképp, ha egy Mondeo volánja mögött ülünk - legyen az benzin-diesel-alkesz üzemmódú!

Üdv!
trombonist wave
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #5241 Dátum: 2009.08.15 szombat, 12:55:44 »

+1
menjetek szobára vagy legalább privibe

 eljen
Naplózva
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #5242 Dátum: 2009.08.15 szombat, 13:19:18 »


Csendes hallgatóként mindig oda lyukadok ki, hogy: NEMTÖKMINDEGY?  taps

Szóval nekem gyakorló automata váltós V6 tulajként roppant mókás, ahogy 1-1.5 literes, de néha akár pár tized literes fogyasztáskülönbséggel egymás alá trompofolnak a dieselesek-benzinesek-alkeszok.  vigyor3

eljen taps taps taps
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5243 Dátum: 2009.08.16 vasárnap, 22:17:21 »

Bunyek, takee! Ez nem a fórum témája, pü-be rendezzétek!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5244 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 15:13:02 »

Voltál az emberünknél Zacci? Kíváncsi lennék a fejleményekre!  wave
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5245 Dátum: 2009.08.17 hétfő, 20:25:10 »

Voltál az emberünknél Zacci? Kíváncsi lennék a fejleményekre!  wave
Meg nem...Ezen a heten picit be vok havazva  szomoru1 Meg most eppen benya van a gepben, de aze megprobalok eljutni hozza meg a heten... wave
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5246 Dátum: 2009.08.24 hétfő, 15:00:40 »

http://www.origo.hu/auto/20090824-gazolajaremelkedes-negy-forinttal-dragul-szerdatol.html
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5247 Dátum: 2009.08.24 hétfő, 15:53:39 »

csupa jo hirek  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5248 Dátum: 2009.08.24 hétfő, 22:12:21 »

http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-299057

Eljen a tapiokapudingmeghajtasu mondeo  taps idiota
Naplózva

blah blah blah
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5249 Dátum: 2009.08.24 hétfő, 22:15:28 »

http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-299057

Eljen a tapiokapudingmeghajtasu mondeo  taps idiota

Kolumbiából?Huh???
Szerintem feltalálták a pénzmosás új formáját:
gumóból csinálnak valamit, amit drogbáróktól vesznek, és a gumó mellé adnak nekik feketén egy olajfinomítót.
Lehet hogy egyszerűen csak kokaint finomítanak, és benzinre barterezik Cheesy
Naplózva
Oldalak: 1 ... 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.