Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:10:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Üzemanyagok
Oldalak:
1
...
146
147
148
149
150
151
152
[
153
]
154
155
156
157
158
159
160
...
254
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Üzemanyagok (Megtekintve 3544856 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7600 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 19:04:01 »
Szerdától benzin -2 Ft.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7601 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 19:58:07 »
Idézetet írta: Domi - 2013.01.21 hétfő, 19:04:01
Szerdától benzin -2 Ft.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7602 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 20:22:55 »
Idézetet írta: coboy - 2013.01.21 hétfő, 19:58:07
Óóóóóóóóóriási változás
Kb. többe kerül kihirdetni, mint amennyit spórolni lehet vele.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7603 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 20:27:36 »
Idézetet írta: Domi - 2013.01.21 hétfő, 20:22:55
Óóóóóóóóóriási változás
Kb. többe kerül kihirdetni, mint amennyit spórolni lehet vele.
Mostanában kezded látni a lényeget. Közeledik a 30 és vele a gondolkodásmód szikárosodása?
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7604 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 20:36:59 »
Idézetet írta: drof - 2013.01.21 hétfő, 20:27:36
Mostanában kezded látni a lényeget. Közeledik a 30 és vele a gondolkodásmód szikárosodása?
Eddig se a 58x2 Ft. spórolás miatt tankoltam akkor amikor.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7605 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 16:03:43 »
benya +7; go +2
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/7_forinttal_dragul_a_benzin_2-vel_a_gazolaj-9424?utm_source=uzemanyagar&utm_medium=email&utm_campaign=uzemanyagar_2013-01-28&utm_content=uzemanyagar_cikk
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7606 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 16:12:10 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.01.28 hétfő, 16:03:43
benya +7; go +2
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/7_forinttal_dragul_a_benzin_2-vel_a_gazolaj-9424?utm_source=uzemanyagar&utm_medium=email&utm_campaign=uzemanyagar_2013-01-28&utm_content=uzemanyagar_cikk
a francba
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7607 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 18:03:24 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.01.28 hétfő, 16:12:10
a francba
100 ft-tal többet kell fizetni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7608 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 18:07:03 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.01.28 hétfő, 18:03:24
100 ft-tal többet kell fizetni
attól függ mennyit tankol
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7609 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 18:10:43 »
Idézetet írta: coboy - 2013.01.28 hétfő, 18:07:03
attól függ mennyit tankol
jah, lehet akár 120 is. felénk ilyenkor kiautóznak a városból 10 km-t a legolcsóbb kúthoz, és állnak sorban 20 percet
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7610 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 21:48:10 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.01.28 hétfő, 18:10:43
jah, lehet akár 120 is. felénk ilyenkor kiautóznak a városból 10 km-t a legolcsóbb kúthoz, és állnak sorban 20 percet
de nyugodt a kicsi lelke mert emelés elött tankolt amennyit tudott
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7611 Dátum:
2013.01.29 kedd, 15:27:25 »
Gázolaj.. hidegindítási téma:
http://www.origo.hu/auto/20130129-szenvednek-a-kutyahideg-telben-az-opeldizelek.html
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7612 Dátum:
2013.01.29 kedd, 18:00:47 »
Idézetet írta: GiN - 2013.01.29 kedd, 15:27:25
Gázolaj.. hidegindítási téma:
http://www.origo.hu/auto/20130129-szenvednek-a-kutyahideg-telben-az-opeldizelek.html
tudtuk ezt,hogy jó a reklám szöveg. pedig ez nem egy választási ciklus.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7613 Dátum:
2013.01.29 kedd, 19:42:23 »
Idézetet írta: coboy - 2013.01.29 kedd, 18:00:47
tudtuk ezt,hogy jó a reklám szöveg. pedig ez nem egy választási ciklus.
gut gut und vo ist omv ?
az enyém 18 éves dízel sima omv dízel gázoljal adalék nélkül autózok télen is de nem volt eddig a mondeomnál hideg indítási gondom
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7614 Dátum:
2013.01.29 kedd, 19:45:18 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.01.29 kedd, 19:42:23
gut gut und vo ist omv ?
az enyém 18 éves dízel sima omv dízel gázoljal adalék nélkül autózok télen is de nem volt eddig a mondeomnál hideg indítási gondom
Az enyém olyan simán indult a nagy hidegekben az agip dízellel kevert étolajjal hogy csoda
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7615 Dátum:
2013.01.29 kedd, 19:50:08 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.01.29 kedd, 19:45:18
Az enyém olyan simán indult a nagy hidegekben az agip dízellel kevert étolajjal hogy csoda
akkor a tiéd igen jó mert az étolaj hidegben megdermed
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7616 Dátum:
2013.01.29 kedd, 20:25:20 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.01.29 kedd, 19:50:08
akkor a tiéd igen jó mert az étolaj hidegben megdermed
60-40be tök jó volt
amíg penibe akcijós volt. egyszerűen muszáj volt kipróbálnom
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7617 Dátum:
2013.01.29 kedd, 20:41:33 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.01.29 kedd, 20:25:20
60-40be tök jó volt
amíg penibe akcijós volt. egyszerűen muszáj volt kipróbálnom
ha neked bejön akkor használd
tudod én nagyon vigyázok a mondimra azért nem kisérletezek vele mindig ugyan ott tankolok
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
stealt
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7618 Dátum:
2013.01.29 kedd, 21:29:28 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.01.29 kedd, 19:42:23
gut gut und vo ist omv ?
az enyém 18 éves dízel sima omv dízel gázoljal adalék nélkül autózok télen is de nem volt eddig a mondeomnál hideg indítási gondom
Ez nem csak a omv sajátossága. Ha rendben van egy motor akkor senkinek nem lehet egyik normál gázolajjal se gondja kb -21 fokig.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7619 Dátum:
2013.01.29 kedd, 21:31:44 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.29 kedd, 21:29:28
Ez nem csak a omv sajátossága. Ha rendben van egy motor akkor senkinek nem lehet egyik normál gázolajjal se gondja kb -21 fokig.
nyugtáztam, de tudod én nagyon elfogult ember vagyok
nálam csak az omv,illetve csak az MK1 TD a legjobb
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7620 Dátum:
2013.01.30 szerda, 19:48:32 »
Egy új irányelv szerint ettől a héttől kezdve a MOL akár hetente 2x is változtathat az árain.
Ennek örömére az első adandó alkalommal meg is teszi:
Péntektől a benzin ára további 3 Ft-al emelkedik. A go nem változik pénteken.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7621 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:08:43 »
Idézetet írta: Domi - 2013.01.30 szerda, 19:48:32
Egy új irányelv szerint ettől a héttől kezdve a MOL akár hetente 2x is változtathat az árain.
Ennek örömére az első adandó alkalommal meg is teszi:
Péntektől a benzin ára további 3 Ft-al emelkedik. A go nem változik pénteken.
hát nem sokkal jobb ez, mint új utakat csinálni büdipesten meg a nagyobb városokban
így elfér majd mindenki és haladni is lehet.
amúgy a jó ....................................................................at.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7622 Dátum:
2013.01.30 szerda, 22:17:12 »
Idézetet írta: Domi - 2013.01.30 szerda, 19:48:32
Egy új irányelv szerint ettől a héttől kezdve a MOL akár hetente 2x is változtathat az árain.
Ennek örömére az első adandó alkalommal meg is teszi:
Péntektől a benzin ára további 3 Ft-al emelkedik. A go nem változik pénteken.
Most olvasom!
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/e_heten_mar_ketszer_emelkedik_a_benzin_ara-9447?utm_source=uzemanyagar&utm_medium=email&utm_campaign=uzemanyagar_2013-01-30&utm_content=uzemanyagar_cikk
Háthogynemmennekelabbaamegb*szottr*tkesk*rvaanyjukba!
Bocsánat a sértő,obszcén és trágár szófordulatért!De hihetetlen, amit ebben az országban meg lehet tenni.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
stealt
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7623 Dátum:
2013.01.30 szerda, 22:42:55 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.01.30 szerda, 22:17:12
Most olvasom!
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/e_heten_mar_ketszer_emelkedik_a_benzin_ara-9447?utm_source=uzemanyagar&utm_medium=email&utm_campaign=uzemanyagar_2013-01-30&utm_content=uzemanyagar_cikk
Háthogynemmennekelabbaamegb*szottr*tkesk*rvaanyjukba!
Bocsánat a sértő,obszcén és trágár szófordulatért!De hihetetlen, amit ebben az országban meg lehet tenni.
Nem kell idegeskedni, a gázolaj viszont középtávon (éven belül )várhatóan csökkenni fog, mert új vagy felújított gázolajtermelő kapacitások lépnek majd a piacra külföldön. Kereslet -kínálat. Ennek csak lesz hatása majd itthon is remélhetőleg.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7624 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 15:37:51 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.30 szerda, 22:42:55
Nem kell idegeskedni, a gázolaj viszont középtávon (éven belül )várhatóan csökkenni fog, mert új vagy felújított gázolajtermelő kapacitások lépnek majd a piacra külföldön. Kereslet -kínálat. Ennek csak lesz hatása majd itthon is remélhetőleg.
ez jó hír
de nem tudom mikor lesz újra olcsóbb a gázolaj mint a benzin
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7625 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 15:41:25 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.01.31 csütörtök, 15:37:51
ez jó hír
de nem tudom mikor lesz újra olcsóbb a gázolaj mint a benzin
Most péntektől egálban lesz.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7626 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 15:44:35 »
Idézetet írta: Domi - 2013.01.31 csütörtök, 15:41:25
Most péntektől egálban lesz.
na ez jó jel
mindig olcsóbb volt a gázolaj a benzinnél és elég rosszul esik ez a jelenlegi állapot
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7627 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 19:39:39 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.01.30 szerda, 22:17:12
Most olvasom!
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/e_heten_mar_ketszer_emelkedik_a_benzin_ara-9447?utm_source=uzemanyagar&utm_medium=email&utm_campaign=uzemanyagar_2013-01-30&utm_content=uzemanyagar_cikk
Háthogynemmennekelabbaamegb*szottr*tkesk*rvaanyjukba!
Bocsánat a sértő,obszcén és trágár szófordulatért!De hihetetlen, amit ebben az országban meg lehet tenni.
más országban is igy van
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7628 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 21:13:04 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.01.31 csütörtök, 15:44:35
na ez jó jel
mindig olcsóbb volt a gázolaj a benzinnél és elég rosszul esik ez a jelenlegi állapot
inkább lehetne mindegyik olcsóbb, az nem nagy öröm, hogy azért olcsóbb a dízel, mert felemelték a benzint.
inkább úgy lenne szebb, ha azért lenne olcsóbb, mert leárazták , nem?
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7629 Dátum:
2013.02.02 szombat, 17:39:49 »
papáim nem tudom,hogy az egész Austria területére igaz e de a Rechnizt-i omv-nél olcsobb a gázolaj mint a benzin
gázolaj:1,429 euro
benzin:1,479 euro
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.02 szombat, 17:47:18 írta Ragasits
»
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7630 Dátum:
2013.02.02 szombat, 18:38:55 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.02.02 szombat, 17:39:49
papáim nem tudom,hogy az egész Austria területére igaz e de a Rechnizt-i omv-nél olcsobb a gázolaj mint a benzin
gázolaj:1,429 euro
benzin:1,479 euro
és ez mért jó?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7631 Dátum:
2013.02.02 szombat, 18:42:36 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.02.02 szombat, 18:38:55
és ez mért jó?
mivel én szentimentális vagyok nehezzen viseltem azt a tényt,hogy a gázolaj többe kerül mit a benzin gyakorlatilag a dízelesek fizették meg a válságot,a gázolaj drágult a legnagyobb mértékben
én már ennek is örülök
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.02 szombat, 18:45:13 írta Ragasits
»
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7632 Dátum:
2013.02.02 szombat, 18:54:14 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.02.02 szombat, 18:42:36
mivel én szentimentális vagyok nehezzen viseltem azt a tényt,hogy a gázolaj többe kerül mit a benzin gyakorlatilag a dízelesek fizették meg a válságot,a gázolaj drágult a legnagyobb mértékben
én már ennek is örülök
szerintem a válsághoz nem nagyon van köze, más kárán örülni meg elég szánalmas. amíg fele ennyi dízel autó volt, és a kereslet is kevesebb volt, akkor természetes, hogy olcsóbb
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7633 Dátum:
2013.02.02 szombat, 18:55:14 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.02.02 szombat, 18:54:14
szerintem a válsághoz nem nagyon van köze, más kárán örülni meg elég szánalmas. amíg fele ennyi dízel autó volt, és a kereslet is kevesebb volt, akkor természetes, hogy olcsóbb
akkor csak örüljél,hogy milyen mértékben drágult a gázolaj
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7634 Dátum:
2013.02.02 szombat, 23:02:43 »
Idézetet írta: coboy - 2013.01.31 csütörtök, 19:39:39
más országban is igy van
Az lehet, csak míg más országokban 1200-1500 ajró az átlagfizu, itt jó ha megvan a 300! Nem kicsi a különbség. Nem mind1,h ebből az összegből tankolsz. Ja a másik, nem elég, h amíg máshol nagyobb az átlagfizetés, de még az a jó kis go v benya is jobb minőségű, és nem utolsósorban olcsóbb! Akkor hogy is van ez?
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7635 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 07:53:49 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.02.02 szombat, 17:39:49
papáim nem tudom,hogy az egész Austria területére igaz e de a Rechnizt-i omv-nél olcsobb a gázolaj mint a benzin
gázolaj:1,429 euro
benzin:1,479 euro
Kisfiam!
Te komolyan annak örülsz, hogy a benzines autós jobban szopik, mint te?
Ha igen, akkor küld be a szüleidet, mert beszélni szeretnék velük!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7636 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 11:43:50 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.02.03 vasárnap, 07:53:49
Kisfiam!
Te komolyan annak örülsz, hogy a benzines autós jobban szopik, mint te?
Ha igen, akkor küld be a szüleidet, mert beszélni szeretnék velük!
nekem nincsenek szüleim
nem annak örülök hogy a benzinesek többért autóznak,hanem annak hogy a gázolaj nem drágult
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7637 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 14:21:12 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.02.03 vasárnap, 11:43:50
nekem nincsenek szüleim
nem annak örülök hogy a benzinesek többért autóznak,hanem annak hogy a gázolaj nem drágult
Sorry.
Akkor csak nem jól fejezted ki a gondolatodat.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7638 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 16:52:30 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.30 szerda, 22:42:55
Nem kell idegeskedni, a gázolaj viszont középtávon (éven belül )várhatóan csökkenni fog, mert új vagy felújított gázolajtermelő kapacitások lépnek majd a piacra külföldön. Kereslet -kínálat. Ennek csak lesz hatása majd itthon is remélhetőleg.
A gázolajat nem termelik, az a kőolaj finomítás közbeni párlatok közül az egyik melléktermék.
Ezért furcsa, hogy drágább, de az meg a kereslet miatt mivel egyre több a dízel autó.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
stealt
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7639 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 17:48:46 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.03 vasárnap, 16:52:30
A gázolajat nem termelik, az a kőolaj finomítás közbeni párlatok közül az egyik melléktermék.
Ezért furcsa, hogy drágább, de az meg a kereslet miatt mivel egyre több a dízel autó.
A gázolaj már a nagyszüleid korában se volt melléktermék, ma meg már főleg nem az. A lepárlás ami atmoszférikus és vákuum üzemekben zajlik le az egy csak egy nagyon egyszerű kezdeti lépés ami alap szinten szét válassza a termékeket. Adott mennyiségű kőolajból adott adott mennyiségű fehérárút lehet kivenni a többi feketeárú. A fehér árú az értékes, ezek JET, gázolaj, benzin (legfontosabbakat írtam értékben) Ha 1 tonna kőolaj mondjuk 780USD akkor 1 tonna JET kb 1000 USD , 1 tonna gázolaj 980 USD stb. A feketeárúban pl fűtőolaj az meg mondjuk csak mondjuk 390USD 1tonna. Ezért minden gyártónak az a célja, hogy minél magasabb legyen a Nelson komplexitási indexe azaz minél bonyolultabb gyártókapacitása legyen azért hogy minél több fehérárú részt tudjon kihozni adott mennyiségű kőolajból azért hogy nagyobb legyen a profitja. Ha egy gyártónak csak AV üzemei lennének akkor ez az index 1 lenne. Ha már van pl. egy gázolaj kénmentesítő üzem is akkor ez kb. 2,3. A modern gazdaságos létesítmények (finomítók) Nelson indexei 10-11 felett vannak. Jelenleg csak ezek tudnak gazdaságosan működni. Ezért is zártak be néhány finomítót az elmúlt években. Ilyen eljárások pl csak a fontosabbak pl. a késleltetett kokszolás, katalitikus krakkolás vagy a hidrokrakkolás stb.
A fehér árun belül is vannak konverziós módszerek amivel pár százalék erejéig el lehet tolni pl az olcsóbb és kisebb keresletű benzinről a nagyobb keresletű és drágább gázolaj irányba.
Európában nagyobb finomítói kapacitás van mint kellene de zömében nem magas Nelson indexüek.
Amiről a beírás szól az az hogy olyan termelő létesítmények nagyleállási, felújításai vagy új fejeződtek be a Mediterrán árat befolyásoló térségben (pl Közel keletet) amelyek magas Nelson indexüek tehát több gázolajat tudnak kihozni adott mennyiségű kőolajból mint egy hagyományos "melléktermék" termelő.
Ja ami még egy AV üzemből lejön gázolaj azt én semmilyen körülmények között nem merném belerakni még egy TD-be se, mert utána elég sok üzemen át kell még futnia attól fűggően hogy milyen a technológia. De a kénmentesítés és a keverőüzem a kötelező minimum technológia a legfapadosabb eljárásnál is.
Az viszont igaz hogy valóban a kereslet kínálat határozza meg a gázolaj árát. Tulajdonképpen a benzinnek értékesebbnek kellene lennie, de nincsen rá kereslet. Ezért eltolódtak az árak. Most valami olyasmi van csak nem annyira környezet szennyezően mint az 1900-as évek elején amikor még nem voltak automobilok de már ismerték a petroleumot, amit nagy mennyiségben felhasználtak a petroleum lámpákban világításra. Abban az időben pl a benzint meg a többi terméket a petroleumon kívül simán elfáklyázták a korai finomítókban mert nem volt rá igény. Most annyi külömbség hogy nincs elfáklyázva hanem megpróbálja mindenki eltolni termék struktúráját gázolaj irányba. Szerencsére erre van technológia csak nem olcsó és meggondolja minden cég hogy bele merjen e ugrani egy ilyen fejlesztésbe akkor amikor a piac stagnál vagy csökken.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7640 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 18:39:16 »
Idézetet írta: stealt - 2013.02.03 vasárnap, 17:48:46
A gázolaj már a nagyszüleid korában se volt melléktermék, ma meg már főleg nem az. A lepárlás ami atmoszférikus és vákuum üzemekben zajlik le az egy csak egy nagyon egyszerű kezdeti lépés ami alap szinten szét válassza a termékeket. Adott mennyiségű kőolajból adott adott mennyiségű fehérárút lehet kivenni a többi feketeárú. A fehér árú az értékes, ezek JET, gázolaj, benzin (legfontosabbakat írtam értékben) Ha 1 tonna kőolaj mondjuk 780USD akkor 1 tonna JET kb 1000 USD , 1 tonna gázolaj 980 USD stb. A feketeárúban pl fűtőolaj az meg mondjuk csak mondjuk 390USD 1tonna. Ezért minden gyártónak az a célja, hogy minél magasabb legyen a Nelson komplexitási indexe azaz minél bonyolultabb gyártókapacitása legyen azért hogy minél több fehérárú részt tudjon kihozni adott mennyiségű kőolajból azért hogy nagyobb legyen a profitja. Ha egy gyártónak csak AV üzemei lennének akkor ez az index 1 lenne. Ha már van pl. egy gázolaj kénmentesítő üzem is akkor ez kb. 2,3. A modern gazdaságos létesítmények (finomítók) Nelson indexei 10-11 felett vannak. Jelenleg csak ezek tudnak gazdaságosan működni. Ezért is zártak be néhány finomítót az elmúlt években. Ilyen eljárások pl csak a fontosabbak pl. a késleltetett kokszolás, katalitikus krakkolás vagy a hidrokrakkolás stb.
A fehér árun belül is vannak konverziós módszerek amivel pár százalék erejéig el lehet tolni pl az olcsóbb és kisebb keresletű benzinről a nagyobb keresletű és drágább gázolaj irányba.
Európában nagyobb finomítói kapacitás van mint kellene de zömében nem magas Nelson indexüek.
Amiről a beírás szól az az hogy olyan termelő létesítmények nagyleállási, felújításai vagy új fejeződtek be a Mediterrán árat befolyásoló térségben (pl Közel keletet) amelyek magas Nelson indexüek tehát több gázolajat tudnak kihozni adott mennyiségű kőolajból mint egy hagyományos "melléktermék" termelő.
Ja ami még egy AV üzemből lejön gázolaj azt én semmilyen körülmények között nem merném belerakni még egy TD-be se, mert utána elég sok üzemen át kell még futnia attól fűggően hogy milyen a technológia. De a kénmentesítés és a keverőüzem a kötelező minimum technológia a legfapadosabb eljárásnál is.
Az viszont igaz hogy valóban a kereslet kínálat határozza meg a gázolaj árát. Tulajdonképpen a benzinnek értékesebbnek kellene lennie, de nincsen rá kereslet. Ezért eltolódtak az árak. Most valami olyasmi van csak nem annyira környezet szennyezően mint az 1900-as évek elején amikor még nem voltak automobilok de már ismerték a petroleumot, amit nagy mennyiségben felhasználtak a petroleum lámpákban világításra. Abban az időben pl a benzint meg a többi terméket a petroleumon kívül simán elfáklyázták a korai finomítókban mert nem volt rá igény. Most annyi külömbség hogy nincs elfáklyázva hanem megpróbálja mindenki eltolni termék struktúráját gázolaj irányba. Szerencsére erre van technológia csak nem olcsó és meggondolja minden cég hogy bele merjen e ugrani egy ilyen fejlesztésbe akkor amikor a piac stagnál vagy csökken.
Ezt én is tudom, tanultam, ismerem.
De mivel a fehér árú az értékes és a többféle finomítási eljárásokban más más arányban nyerhető ki az értékesebb és kevésbé értékes fekete árú, így az igaz érték a fehér és annak a minél több kinyerése a cél. Elkerülhetetlen a fehér kinyerése közben keletkező fekete az arányokról most nem érdemes beszélni.
Tehát melléktermék, még ha értékesítik is az így keletkező anyagokat és további technológiákkal alakítgatják is, aminek a legvége az aszfalt....onnan nincs tovább.
Látom megint kezded a finom kötekedést.
Hidd el a köznyelvben nem kell atomi szinten túlmagyarázni a dolgokat. Egy melléktermék jelző elég.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
dadan
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 264
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7641 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 19:18:46 »
Ezek szerint innentől a fekete rész a melléktermék, nem?
Naplózva
2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7642 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 19:21:08 »
Idézetet írta: dadan - 2013.02.03 vasárnap, 19:18:46
Ezek szerint innentől a fekete rész a melléktermék, nem?
Már azt is hasznosítják régóta, mert valamit kezdeni kellett vele.....
De igazából nem a fekete rész kinyerése volt és még napjainkban sem az a cél.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
dadan
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 264
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7643 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 19:34:39 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.03 vasárnap, 19:21:08
Már azt is hasznosítják régóta, mert valamit kezdeni kellett vele.....
De igazából nem a fekete rész kinyerése volt és még napjainkban sem az a cél.
Akkor a gázolaj mégsem melléktermék, ahogy írtad, hanem tudatosan előállított végtermék, nem?
Naplózva
2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7644 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 19:42:45 »
Idézetet írta: dadan - 2013.02.03 vasárnap, 19:34:39
Akkor a gázolaj mégsem melléktermék, ahogy írtad, hanem tudatosan előállított végtermék, nem?
Tudatosan felhasznált melléktermék.
Vagyis a kőolajból nem ezt akarták/akarják előállítani, mert a fehér anyagokban (cél, végtermék) van a nagyobb pénz....ez "csak úgy lesz" a kőolaj azon részéből, amiből nem tudnak fehér anyagot előállítani már.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
dadan
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 264
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7645 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 20:00:59 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.03 vasárnap, 19:42:45
Tudatosan felhasznált melléktermék.
Vagyis a kőolajból nem ezt akarták/akarják előállítani, mert a fehér anyagokban (cél, végtermék) van a nagyobb pénz....ez "csak úgy lesz" a kőolaj azon részéből, amiből nem tudnak fehér anyagot előállítani már.
Kövezzetek meg, de én anno úgy olvastam, hogy a gázolaj fehéráru. (Pontosabban a gázolaj is.)
Naplózva
2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7646 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 20:11:38 »
Idézetet írta: dadan - 2013.02.03 vasárnap, 20:00:59
Kövezzetek meg, de én anno úgy olvastam, hogy a gázolaj fehéráru. (Pontosabban a gázolaj is.)
Pedig fekete....
Van könnyű gázolaj és van nehéz gázolaj.
Lehet úgy olvastad, hogy a kúton vásárolta hivatalosan és akkor nem feketén?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
dadan
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 264
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7647 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 20:37:15 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.03 vasárnap, 20:11:38
Pedig fekete....
Van könnyű gázolaj és van nehéz gázolaj.
Lehet úgy olvastad, hogy a kúton vásárolta hivatalosan és akkor nem feketén?
Lehet.
Naplózva
2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7648 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 20:38:39 »
Idézetet írta: dadan - 2013.02.03 vasárnap, 20:37:15
Lehet.
Ja és a könnyű gázolaj és a nehéz gázolaj között sem az a különbség, hogy mennyi és mekkora kannával van belőle.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
stealt
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #7649 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 21:17:54 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.03 vasárnap, 18:39:16
Ezt én is tudom, tanultam, ismerem.
De mivel a fehér árú az értékes és a többféle finomítási eljárásokban más más arányban nyerhető ki az értékesebb és kevésbé értékes fekete árú, így az igaz érték a fehér és annak a minél több kinyerése a cél. Elkerülhetetlen a fehér kinyerése közben keletkező fekete az arányokról most nem érdemes beszélni.
Tehát melléktermék, még ha értékesítik is az így keletkező anyagokat és további technológiákkal alakítgatják is, aminek a legvége az aszfalt....onnan nincs tovább.
Látom megint kezded a finom kötekedést.
Hidd el a köznyelvben nem kell atomi szinten túlmagyarázni a dolgokat. Egy melléktermék jelző elég.
Egy fenét nincs tovább az aszfaltnál. Van a petrolkoksz. Ami már szó szerint lapátolható szén.
Naplózva
Oldalak:
1
...
146
147
148
149
150
151
152
[
153
]
154
155
156
157
158
159
160
...
254
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ