Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:51:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3546488 alkalommal)
0 Felhasználó és 66 vendég van a témában
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #7600 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:04:01 »

Szerdától benzin -2 Ft.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #7601 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:58:07 »

Szerdától benzin -2 Ft.
  taps  nyes  vigyor3  Wink  worship  eljen  Cheesy  Grin  laugh party0038  2funny uglystupid2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #7602 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:22:55 »

  taps  nyes  vigyor3  Wink  worship  eljen  Cheesy  Grin  laugh party0038  2funny uglystupid2
Óóóóóóóóóriási változás Cheesy Kb. többe kerül kihirdetni, mint amennyit spórolni lehet vele.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
drof
Vendég
« Új hozzászólás #7603 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:27:36 »

Óóóóóóóóóriási változás Cheesy Kb. többe kerül kihirdetni, mint amennyit spórolni lehet vele.


Mostanában kezded látni a lényeget. Közeledik a 30 és vele a gondolkodásmód szikárosodása? taps
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #7604 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:36:59 »


Mostanában kezded látni a lényeget. Közeledik a 30 és vele a gondolkodásmód szikárosodása? taps
Eddig se a 58x2 Ft. spórolás miatt tankoltam akkor amikor.  Undecided
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #7605 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 16:03:43 »

benya +7; go +2

http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/7_forinttal_dragul_a_benzin_2-vel_a_gazolaj-9424?utm_source=uzemanyagar&utm_medium=email&utm_campaign=uzemanyagar_2013-01-28&utm_content=uzemanyagar_cikk
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7606 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 16:12:10 »

a francba  szomoru1
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #7607 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 18:03:24 »

a francba  szomoru1
100 ft-tal többet kell fizetni  Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #7608 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 18:07:03 »

100 ft-tal többet kell fizetni  Wink
attól függ mennyit tankol  smile
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #7609 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 18:10:43 »

attól függ mennyit tankol  smile
jah, lehet akár 120 is. felénk ilyenkor kiautóznak a városból 10 km-t a legolcsóbb kúthoz, és állnak sorban 20 percet  uglystupid2
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #7610 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:48:10 »

jah, lehet akár 120 is. felénk ilyenkor kiautóznak a városból 10 km-t a legolcsóbb kúthoz, és állnak sorban 20 percet  uglystupid2
de nyugodt a kicsi lelke mert emelés elött tankolt amennyit tudott  taps
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #7611 Dátum: 2013.01.29 kedd, 15:27:25 »

Gázolaj.. hidegindítási téma:
http://www.origo.hu/auto/20130129-szenvednek-a-kutyahideg-telben-az-opeldizelek.html
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #7612 Dátum: 2013.01.29 kedd, 18:00:47 »

tudtuk ezt,hogy jó a reklám szöveg. pedig ez nem egy választási ciklus.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7613 Dátum: 2013.01.29 kedd, 19:42:23 »

tudtuk ezt,hogy jó a reklám szöveg. pedig ez nem egy választási ciklus.
gut gut und vo ist omv ?
az enyém 18 éves dízel   sima omv dízel gázoljal adalék nélkül autózok télen is de nem volt eddig a mondeomnál hideg indítási gondom  Cool
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7614 Dátum: 2013.01.29 kedd, 19:45:18 »

gut gut und vo ist omv ?
az enyém 18 éves dízel   sima omv dízel gázoljal adalék nélkül autózok télen is de nem volt eddig a mondeomnál hideg indítási gondom  Cool

Az enyém olyan simán indult a nagy hidegekben az agip dízellel kevert étolajjal hogy csoda  eplus2
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7615 Dátum: 2013.01.29 kedd, 19:50:08 »

Az enyém olyan simán indult a nagy hidegekben az agip dízellel kevert étolajjal hogy csoda  eplus2
akkor a tiéd igen jó mert az étolaj hidegben megdermed
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7616 Dátum: 2013.01.29 kedd, 20:25:20 »

akkor a tiéd igen jó mert az étolaj hidegben megdermed

60-40be tök jó volt Wink amíg penibe akcijós volt. egyszerűen muszáj volt kipróbálnom Smiley
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7617 Dátum: 2013.01.29 kedd, 20:41:33 »

60-40be tök jó volt Wink amíg penibe akcijós volt. egyszerűen muszáj volt kipróbálnom Smiley

ha neked bejön akkor használd  eljen

tudod én nagyon vigyázok a mondimra azért nem kisérletezek vele mindig ugyan ott tankolok  Cool
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7618 Dátum: 2013.01.29 kedd, 21:29:28 »

gut gut und vo ist omv ?
az enyém 18 éves dízel   sima omv dízel gázoljal adalék nélkül autózok télen is de nem volt eddig a mondeomnál hideg indítási gondom  Cool
Ez nem csak a omv sajátossága. Ha rendben van egy motor akkor senkinek nem lehet egyik normál gázolajjal se gondja kb -21 fokig.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7619 Dátum: 2013.01.29 kedd, 21:31:44 »

Ez nem csak a omv sajátossága. Ha rendben van egy motor akkor senkinek nem lehet egyik normál gázolajjal se gondja kb -21 fokig.
Wink nyugtáztam, de tudod  én nagyon elfogult ember vagyok  Wink
 Wink nálam csak az omv,illetve csak az MK1 TD a legjobb Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #7620 Dátum: 2013.01.30 szerda, 19:48:32 »

Egy új irányelv szerint ettől a héttől kezdve a MOL akár hetente 2x is változtathat az árain.  szomoru1

Ennek örömére az első adandó alkalommal meg is teszi: Péntektől a benzin ára további 3 Ft-al emelkedik. A go nem változik pénteken.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7621 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:08:43 »

Egy új irányelv szerint ettől a héttől kezdve a MOL akár hetente 2x is változtathat az árain.  szomoru1

Ennek örömére az első adandó alkalommal meg is teszi: Péntektől a benzin ára további 3 Ft-al emelkedik. A go nem változik pénteken.
hát nem sokkal jobb ez, mint új utakat csinálni büdipesten meg a nagyobb városokban  hehe így elfér majd mindenki és haladni is lehet.
 amúgy a jó ....................................................................at.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #7622 Dátum: 2013.01.30 szerda, 22:17:12 »

Egy új irányelv szerint ettől a héttől kezdve a MOL akár hetente 2x is változtathat az árain.  szomoru1

Ennek örömére az első adandó alkalommal meg is teszi: Péntektől a benzin ára további 3 Ft-al emelkedik. A go nem változik pénteken.

Most olvasom!  falbav

http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/e_heten_mar_ketszer_emelkedik_a_benzin_ara-9447?utm_source=uzemanyagar&utm_medium=email&utm_campaign=uzemanyagar_2013-01-30&utm_content=uzemanyagar_cikk

Háthogynemmennekelabbaamegb*szottr*tkesk*rvaanyjukba! gun
Bocsánat a sértő,obszcén  és trágár szófordulatért!De hihetetlen, amit ebben az országban meg lehet tenni.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7623 Dátum: 2013.01.30 szerda, 22:42:55 »

Most olvasom!  falbav

http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/e_heten_mar_ketszer_emelkedik_a_benzin_ara-9447?utm_source=uzemanyagar&utm_medium=email&utm_campaign=uzemanyagar_2013-01-30&utm_content=uzemanyagar_cikk

Háthogynemmennekelabbaamegb*szottr*tkesk*rvaanyjukba! gun
Bocsánat a sértő,obszcén  és trágár szófordulatért!De hihetetlen, amit ebben az országban meg lehet tenni.
Nem kell idegeskedni, a gázolaj viszont középtávon  (éven belül )várhatóan csökkenni fog, mert új vagy felújított gázolajtermelő kapacitások lépnek majd a piacra külföldön. Kereslet -kínálat. Ennek csak lesz hatása majd itthon is remélhetőleg.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7624 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 15:37:51 »

Nem kell idegeskedni, a gázolaj viszont középtávon  (éven belül )várhatóan csökkenni fog, mert új vagy felújított gázolajtermelő kapacitások lépnek majd a piacra külföldön. Kereslet -kínálat. Ennek csak lesz hatása majd itthon is remélhetőleg.
ez jó hír  taps de nem tudom mikor lesz újra olcsóbb a gázolaj mint a benzin  Undecided
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #7625 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 15:41:25 »

ez jó hír  taps de nem tudom mikor lesz újra olcsóbb a gázolaj mint a benzin  Undecided
Most péntektől egálban lesz.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7626 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 15:44:35 »

Most péntektől egálban lesz.
na ez jó jel  taps
 mindig olcsóbb volt a gázolaj a benzinnél és elég rosszul esik ez a jelenlegi állapot
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #7627 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 19:39:39 »

Most olvasom!  falbav

http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/e_heten_mar_ketszer_emelkedik_a_benzin_ara-9447?utm_source=uzemanyagar&utm_medium=email&utm_campaign=uzemanyagar_2013-01-30&utm_content=uzemanyagar_cikk

Háthogynemmennekelabbaamegb*szottr*tkesk*rvaanyjukba! gun
Bocsánat a sértő,obszcén  és trágár szófordulatért!De hihetetlen, amit ebben az országban meg lehet tenni.
más országban is igy van  vigyor3
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7628 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 21:13:04 »

na ez jó jel  taps
 mindig olcsóbb volt a gázolaj a benzinnél és elég rosszul esik ez a jelenlegi állapot
inkább lehetne mindegyik olcsóbb, az nem nagy öröm, hogy azért olcsóbb a dízel, mert felemelték a benzint. falbav

inkább úgy lenne szebb, ha azért lenne olcsóbb, mert leárazták , nem?
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7629 Dátum: 2013.02.02 szombat, 17:39:49 »

papáim nem tudom,hogy az egész Austria területére igaz e de a Rechnizt-i omv-nél olcsobb a gázolaj mint a benzin  taps

gázolaj:1,429 euro
benzin:1,479 euro
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.02 szombat, 17:47:18 írta Ragasits » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #7630 Dátum: 2013.02.02 szombat, 18:38:55 »

papáim nem tudom,hogy az egész Austria területére igaz e de a Rechnizt-i omv-nél olcsobb a gázolaj mint a benzin  taps

gázolaj:1,429 euro
benzin:1,479 euro
és ez mért jó?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7631 Dátum: 2013.02.02 szombat, 18:42:36 »

és ez mért jó?
mivel én szentimentális vagyok nehezzen viseltem azt a tényt,hogy a gázolaj többe kerül mit a benzin gyakorlatilag a dízelesek fizették meg a válságot,a gázolaj drágult a legnagyobb mértékben  szomoru1
én már ennek is örülök  taps
 
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.02 szombat, 18:45:13 írta Ragasits » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #7632 Dátum: 2013.02.02 szombat, 18:54:14 »

mivel én szentimentális vagyok nehezzen viseltem azt a tényt,hogy a gázolaj többe kerül mit a benzin gyakorlatilag a dízelesek fizették meg a válságot,a gázolaj drágult a legnagyobb mértékben  szomoru1
én már ennek is örülök  taps
 
szerintem a válsághoz nem nagyon van köze, más kárán örülni meg elég szánalmas. amíg fele ennyi dízel autó volt, és a kereslet is kevesebb volt, akkor természetes, hogy olcsóbb
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7633 Dátum: 2013.02.02 szombat, 18:55:14 »

szerintem a válsághoz nem nagyon van köze, más kárán örülni meg elég szánalmas. amíg fele ennyi dízel autó volt, és a kereslet is kevesebb volt, akkor természetes, hogy olcsóbb
akkor csak örüljél,hogy milyen mértékben drágult a gázolaj  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #7634 Dátum: 2013.02.02 szombat, 23:02:43 »

más országban is igy van  vigyor3

Az lehet, csak míg más országokban 1200-1500 ajró az átlagfizu, itt jó ha megvan a 300! Nem kicsi a különbség. Nem mind1,h ebből az összegből tankolsz. Ja a másik, nem elég, h amíg máshol nagyobb az átlagfizetés, de még az a jó kis go v benya is jobb minőségű, és nem utolsósorban olcsóbb! Akkor hogy is van ez? fejvakaras
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7635 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 07:53:49 »

papáim nem tudom,hogy az egész Austria területére igaz e de a Rechnizt-i omv-nél olcsobb a gázolaj mint a benzin  taps

gázolaj:1,429 euro
benzin:1,479 euro
Kisfiam!  Wink
Te komolyan annak örülsz, hogy a benzines autós jobban szopik, mint te?   Undecided
Ha igen, akkor küld be a szüleidet, mert beszélni szeretnék velük!  nono2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #7636 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 11:43:50 »

Kisfiam!  Wink
Te komolyan annak örülsz, hogy a benzines autós jobban szopik, mint te?   Undecided
Ha igen, akkor küld be a szüleidet, mert beszélni szeretnék velük!  nono2
nekem nincsenek szüleim  szomoru1
nem annak örülök hogy a benzinesek többért autóznak,hanem annak hogy a gázolaj nem drágult
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7637 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 14:21:12 »

nekem nincsenek szüleim  szomoru1
nem annak örülök hogy a benzinesek többért autóznak,hanem annak hogy a gázolaj nem drágult

Sorry.  szomoru1

Akkor csak nem jól fejezted ki a gondolatodat.  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7638 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 16:52:30 »

Nem kell idegeskedni, a gázolaj viszont középtávon  (éven belül )várhatóan csökkenni fog, mert új vagy felújított gázolajtermelő kapacitások lépnek majd a piacra külföldön. Kereslet -kínálat. Ennek csak lesz hatása majd itthon is remélhetőleg.

A gázolajat nem termelik, az a kőolaj finomítás közbeni párlatok közül az egyik melléktermék.   wave
Ezért furcsa, hogy drágább, de az meg a kereslet miatt mivel egyre több a dízel autó. Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7639 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 17:48:46 »

A gázolajat nem termelik, az a kőolaj finomítás közbeni párlatok közül az egyik melléktermék.   wave
Ezért furcsa, hogy drágább, de az meg a kereslet miatt mivel egyre több a dízel autó. Undecided
A gázolaj már a nagyszüleid korában se volt melléktermék, ma meg már főleg nem az. A lepárlás ami atmoszférikus és vákuum üzemekben zajlik le az egy csak egy nagyon egyszerű kezdeti lépés ami alap szinten szét válassza a termékeket. Adott mennyiségű kőolajból adott adott mennyiségű fehérárút lehet kivenni a többi feketeárú. A fehér árú az értékes, ezek JET, gázolaj, benzin (legfontosabbakat írtam értékben) Ha 1 tonna kőolaj mondjuk 780USD akkor 1 tonna JET kb 1000 USD , 1 tonna gázolaj 980 USD stb. A feketeárúban pl fűtőolaj az meg mondjuk csak mondjuk  390USD  1tonna. Ezért minden gyártónak az a célja, hogy minél magasabb legyen a Nelson komplexitási indexe azaz minél bonyolultabb gyártókapacitása legyen azért hogy minél több fehérárú részt tudjon kihozni adott mennyiségű kőolajból azért hogy nagyobb legyen a profitja. Ha egy gyártónak csak AV üzemei lennének akkor ez az index 1 lenne. Ha már van pl. egy gázolaj kénmentesítő üzem is akkor ez kb. 2,3. A modern gazdaságos létesítmények (finomítók) Nelson indexei 10-11 felett vannak. Jelenleg csak ezek tudnak gazdaságosan működni. Ezért is zártak be néhány finomítót az elmúlt években. Ilyen eljárások pl csak a fontosabbak pl. a késleltetett kokszolás, katalitikus krakkolás vagy a hidrokrakkolás stb.
A fehér árun belül is vannak konverziós módszerek amivel pár százalék erejéig el lehet tolni pl az olcsóbb és kisebb keresletű benzinről a nagyobb keresletű és drágább gázolaj irányba.
Európában nagyobb finomítói kapacitás van mint kellene de zömében nem magas Nelson indexüek.
Amiről a beírás szól az az hogy olyan termelő létesítmények nagyleállási, felújításai vagy új fejeződtek be a Mediterrán árat befolyásoló térségben (pl Közel keletet) amelyek magas Nelson indexüek tehát több gázolajat tudnak kihozni adott mennyiségű kőolajból mint egy hagyományos "melléktermék" termelő.

Ja ami még egy AV üzemből lejön gázolaj azt én semmilyen körülmények között nem merném belerakni még egy TD-be se, mert utána elég sok üzemen át kell még futnia attól fűggően hogy milyen a technológia. De a kénmentesítés és a  keverőüzem a kötelező minimum technológia a legfapadosabb eljárásnál is.
Az viszont igaz hogy valóban a kereslet kínálat határozza meg a gázolaj árát. Tulajdonképpen a benzinnek értékesebbnek kellene lennie, de nincsen rá kereslet. Ezért eltolódtak az árak. Most valami olyasmi van csak nem annyira környezet szennyezően mint az 1900-as évek elején amikor még nem voltak automobilok de már ismerték a petroleumot, amit nagy mennyiségben felhasználtak a petroleum lámpákban világításra. Abban az időben pl a benzint meg a többi terméket a petroleumon kívül simán elfáklyázták a korai finomítókban mert nem volt rá igény. Most annyi külömbség hogy nincs elfáklyázva hanem megpróbálja mindenki eltolni termék struktúráját gázolaj irányba. Szerencsére erre van technológia csak nem olcsó és meggondolja minden cég hogy bele merjen e ugrani egy ilyen fejlesztésbe akkor amikor a piac stagnál vagy csökken.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7640 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 18:39:16 »

A gázolaj már a nagyszüleid korában se volt melléktermék, ma meg már főleg nem az. A lepárlás ami atmoszférikus és vákuum üzemekben zajlik le az egy csak egy nagyon egyszerű kezdeti lépés ami alap szinten szét válassza a termékeket. Adott mennyiségű kőolajból adott adott mennyiségű fehérárút lehet kivenni a többi feketeárú. A fehér árú az értékes, ezek JET, gázolaj, benzin (legfontosabbakat írtam értékben) Ha 1 tonna kőolaj mondjuk 780USD akkor 1 tonna JET kb 1000 USD , 1 tonna gázolaj 980 USD stb. A feketeárúban pl fűtőolaj az meg mondjuk csak mondjuk  390USD  1tonna. Ezért minden gyártónak az a célja, hogy minél magasabb legyen a Nelson komplexitási indexe azaz minél bonyolultabb gyártókapacitása legyen azért hogy minél több fehérárú részt tudjon kihozni adott mennyiségű kőolajból azért hogy nagyobb legyen a profitja. Ha egy gyártónak csak AV üzemei lennének akkor ez az index 1 lenne. Ha már van pl. egy gázolaj kénmentesítő üzem is akkor ez kb. 2,3. A modern gazdaságos létesítmények (finomítók) Nelson indexei 10-11 felett vannak. Jelenleg csak ezek tudnak gazdaságosan működni. Ezért is zártak be néhány finomítót az elmúlt években. Ilyen eljárások pl csak a fontosabbak pl. a késleltetett kokszolás, katalitikus krakkolás vagy a hidrokrakkolás stb.
A fehér árun belül is vannak konverziós módszerek amivel pár százalék erejéig el lehet tolni pl az olcsóbb és kisebb keresletű benzinről a nagyobb keresletű és drágább gázolaj irányba.
Európában nagyobb finomítói kapacitás van mint kellene de zömében nem magas Nelson indexüek.
Amiről a beírás szól az az hogy olyan termelő létesítmények nagyleállási, felújításai vagy új fejeződtek be a Mediterrán árat befolyásoló térségben (pl Közel keletet) amelyek magas Nelson indexüek tehát több gázolajat tudnak kihozni adott mennyiségű kőolajból mint egy hagyományos "melléktermék" termelő.

Ja ami még egy AV üzemből lejön gázolaj azt én semmilyen körülmények között nem merném belerakni még egy TD-be se, mert utána elég sok üzemen át kell még futnia attól fűggően hogy milyen a technológia. De a kénmentesítés és a  keverőüzem a kötelező minimum technológia a legfapadosabb eljárásnál is.
Az viszont igaz hogy valóban a kereslet kínálat határozza meg a gázolaj árát. Tulajdonképpen a benzinnek értékesebbnek kellene lennie, de nincsen rá kereslet. Ezért eltolódtak az árak. Most valami olyasmi van csak nem annyira környezet szennyezően mint az 1900-as évek elején amikor még nem voltak automobilok de már ismerték a petroleumot, amit nagy mennyiségben felhasználtak a petroleum lámpákban világításra. Abban az időben pl a benzint meg a többi terméket a petroleumon kívül simán elfáklyázták a korai finomítókban mert nem volt rá igény. Most annyi külömbség hogy nincs elfáklyázva hanem megpróbálja mindenki eltolni termék struktúráját gázolaj irányba. Szerencsére erre van technológia csak nem olcsó és meggondolja minden cég hogy bele merjen e ugrani egy ilyen fejlesztésbe akkor amikor a piac stagnál vagy csökken.

Ezt én is tudom, tanultam, ismerem.  Cool
De mivel a fehér árú az értékes és a többféle finomítási eljárásokban más más arányban nyerhető ki az értékesebb és kevésbé értékes fekete árú, így az igaz érték a fehér és annak a minél több kinyerése a cél. Elkerülhetetlen a fehér kinyerése közben keletkező fekete az arányokról most nem érdemes beszélni.
Tehát melléktermék, még ha értékesítik is az így keletkező anyagokat és további technológiákkal alakítgatják is, aminek a legvége az aszfalt....onnan nincs tovább.

Látom megint kezded a finom kötekedést.  bohoc
Hidd el a köznyelvben nem kell atomi szinten túlmagyarázni a dolgokat. Egy melléktermék jelző elég.  wave

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
dadan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 264



E-mail
« Új hozzászólás #7641 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 19:18:46 »

Ezek szerint innentől a fekete rész a melléktermék, nem?
Naplózva

2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7642 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 19:21:08 »

Ezek szerint innentől a fekete rész a melléktermék, nem?

Már azt is hasznosítják régóta, mert valamit kezdeni kellett vele.....  vigyor3
De igazából nem a fekete rész kinyerése volt és még napjainkban sem az a cél.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
dadan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 264



E-mail
« Új hozzászólás #7643 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 19:34:39 »

Már azt is hasznosítják régóta, mert valamit kezdeni kellett vele.....  vigyor3
De igazából nem a fekete rész kinyerése volt és még napjainkban sem az a cél.

Akkor a gázolaj mégsem melléktermék, ahogy írtad, hanem tudatosan előállított végtermék, nem?  Grin
Naplózva

2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7644 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 19:42:45 »

Akkor a gázolaj mégsem melléktermék, ahogy írtad, hanem tudatosan előállított végtermék, nem?  Grin

Tudatosan felhasznált melléktermék.  vigyor3
Vagyis a kőolajból nem ezt akarták/akarják előállítani, mert a fehér anyagokban (cél, végtermék) van a nagyobb pénz....ez "csak úgy lesz" a kőolaj azon részéből, amiből nem tudnak fehér anyagot előállítani már.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
dadan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 264



E-mail
« Új hozzászólás #7645 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 20:00:59 »

Tudatosan felhasznált melléktermék.  vigyor3
Vagyis a kőolajból nem ezt akarták/akarják előállítani, mert a fehér anyagokban (cél, végtermék) van a nagyobb pénz....ez "csak úgy lesz" a kőolaj azon részéből, amiből nem tudnak fehér anyagot előállítani már.

Kövezzetek meg, de én anno úgy olvastam, hogy a gázolaj fehéráru. (Pontosabban a gázolaj is.)  Wink
Naplózva

2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7646 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 20:11:38 »

Kövezzetek meg, de én anno úgy olvastam, hogy a gázolaj fehéráru. (Pontosabban a gázolaj is.)  Wink

Pedig fekete....
Van könnyű gázolaj és van nehéz gázolaj.

Lehet úgy olvastad, hogy a kúton vásárolta hivatalosan és akkor nem feketén?  Grin
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
dadan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 264



E-mail
« Új hozzászólás #7647 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 20:37:15 »

Pedig fekete....
Van könnyű gázolaj és van nehéz gázolaj.

Lehet úgy olvastad, hogy a kúton vásárolta hivatalosan és akkor nem feketén?  Grin

Lehet.  2funny
Naplózva

2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7648 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 20:38:39 »

Lehet.  2funny

 wave

Ja és a könnyű gázolaj és a nehéz gázolaj között sem az a különbség, hogy mennyi és mekkora kannával van belőle.  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7649 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 21:17:54 »

Ezt én is tudom, tanultam, ismerem.  Cool
De mivel a fehér árú az értékes és a többféle finomítási eljárásokban más más arányban nyerhető ki az értékesebb és kevésbé értékes fekete árú, így az igaz érték a fehér és annak a minél több kinyerése a cél. Elkerülhetetlen a fehér kinyerése közben keletkező fekete az arányokról most nem érdemes beszélni.
Tehát melléktermék, még ha értékesítik is az így keletkező anyagokat és további technológiákkal alakítgatják is, aminek a legvége az aszfalt....onnan nincs tovább.
Látom megint kezded a finom kötekedést.  bohoc
Hidd el a köznyelvben nem kell atomi szinten túlmagyarázni a dolgokat. Egy melléktermék jelző elég.  wave
Egy fenét nincs tovább az aszfaltnál. Van a petrolkoksz. Ami már szó szerint lapátolható szén.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.