Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 00:13:09
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo V.
>
EcoBoost motorok
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: EcoBoost motorok (Megtekintve 125280 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Balageaxe
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 79
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #50 Dátum:
2018.04.02 hétfő, 14:50:05 »
Azt esetleg tudja valaki, hogy az 1.5 Ecoboost 160 és 180 lovas verziók között van-e hardveres különbség, vagy csak SW?
üdv
B
Naplózva
2018 MKV Titanium Magnetic
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #51 Dátum:
2018.05.08 kedd, 12:56:18 »
Idézetet írta: nsxr11 - 2018.02.22 csütörtök, 14:49:38
Első hozzászólásom itt a fórumon, de ez egy olyan kérdés, ahol muszáj hozzászólnom. Egyszerűen azért, mert ez a kérdés engem is foglalkoztat(ott).
(A fogyasztás az ezer dologtól függhet, a vezetési stílustól kezdve az útviszonyokon át az időjárásig, szóval a következő mondatok csupán az én tapasztalataimat tükrözik.)
Egy Peugeot 307 (SW) 2 literes benzinesből (kb. 140 le) ültem át egy új 2017-es 1.5 ecoboost Mondeoba (kb. 160 le) ami szintén kombi. November óta hajtom a Mondeót, így a tapasztalataim főleg téliek. Még nem értem el a 10ezer km-t, az eddigi útjaim 80% (fő)város, 20% vidék (autópálya/főút vegyesen).
Fogyasztás: Az első háromezer kmnél annyira magasnak tűnt, hogy azt hittem ez csak a bejáratás miatt van. Városban 10.5l/100km, városon kívül 7-7.5l/100km. Ez azóta sem változott gyökeresen - a városi maradt 10 felett, a városon kívüli meg a tempó függvénye, de 7 alá ritkán tud menni az érték. Az előző autóval lévő jóval régebbi motor is hasonló vagy kicsivel jobb értékeket produkált nálam (betudható a könnyebb önsúlynak is). Kétféle benzinkútnál is szoktam tankolni, több töltőállomáson és az sem befolyásolta a számokat mérhetően (mindig sima 95).
Teljesítmény: Első turbós autóm, mostmár tudom mit jelent. És eddig nem igazán jön be. Meredek mélygarázsból úgy kell felküzdenie magát 1-esben... Vigyázok az autókra, pl. hidegen nem pörgetem a motort. Viszont ezzel csak úgy lehet közlekedni, ha az ember magasan tartja a fordulatot. A műszerfalon való válts feljebb jel is nagyon furcsa. 4.-ben kb. 50-es tempónál megjelenik, hogy tegyem 5.-be. Viszont ha rálépek a gázra, akkor normális reakciójú gyorsítást csak 3-asban lehet elérni. Igazából amióta próbálom magam rászoktatni a magasabb fordulatra, azóta sokkal dinamikusabbnak érzem az autót, úgyhogy lehet, hogy egyszerűen eddig rosszul vezettem. Ezek alapján eleinte a +20 le ellenére még gyengébbnek is tűnt az előző autóhoz viszonyítva, mostmár meg úgy érzem, hogy talán picivel jobb.
Számomra úgy tűnik, hogy kb. 10-15 év alatt nem sikerült a motorokat valóban fejleszteni. Az adózás miatti köbcenti csökkentéssel talán inkább csak rontottak rajta. (Fogyasztás: kb. ugyanaz mint régen, teljesítmény: kb. ugyanaz mint régen, csak másabb karakterisztikával, tartósság: az újról nem tudok nyilatkozni, de a régi nagyobb köbcentis szívó benzinesek elég tartósak voltak)
Akkor nem tartom olyan soknak ha a 2.0-ás Ecoboost-al is hasonló fogyasztási adataim vannak
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #52 Dátum:
2018.06.11 hétfő, 20:11:51 »
Sziasztok!
Úgy látom nem sokan vagytok akik 2.0 ecoboost motort használtok. Most úgy áll, hogy én is beállok közétek.
Ti mit és milyen oktánszámú benzint tankoltok? Kokszosodással hogy álltok? Mennyire veszélyeztetett ez ügyben a motor?
Naplózva
2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #53 Dátum:
2018.06.13 szerda, 07:05:36 »
Idézetet írta: maximi - 2018.06.11 hétfő, 20:11:51
Sziasztok!
Úgy látom nem sokan vagytok akik 2.0 ecoboost motort használtok. Most úgy áll, hogy én is beállok közétek.
Ti mit és milyen oktánszámú benzint tankoltok? Kokszosodással hogy álltok? Mennyire veszélyeztetett ez ügyben a motor?
Sima 95-öst használok. Még nem kokszoltam, de tervezem hogy meglesem hogy áll a dolog, ahogy tudom minden direkt befecskendezéses hajlamos rá.
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #54 Dátum:
2018.06.13 szerda, 21:12:32 »
Idézetet írta: podani - 2018.06.13 szerda, 07:05:36
Sima 95-öst használok. Még nem kokszoltam, de tervezem hogy meglesem hogy áll a dolog, ahogy tudom minden direkt befecskendezéses hajlamos rá.
ford nem annyira mint a vag konszernek, máshogy van megoldva az egr
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #55 Dátum:
2018.06.14 csütörtök, 20:12:17 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.06.13 szerda, 21:12:32
ford nem annyira mint a vag konszernek, máshogy van megoldva az egr
Sajna mindegyik direkt befecskendezéses érintett, kérdés mennyire, illetve hogy okoz-e bármi hibát.
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #56 Dátum:
2018.06.14 csütörtök, 20:20:35 »
A vezess.hu-n Gajdán Miklósnak fut rovata (videomegosztón is), ahol korábban arról beszélt, hogy a 100-as prémium benzinben van olyan adalék, ami segít a kokszosodás megelőzésében.
De állandóan azt tankolni kissé drága szerintem. Igaz, hogy szerinte is elég minden 3. vagy 4. alkalommal azt tankolni. Talán nem marketing duma volt.
Naplózva
2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #57 Dátum:
2018.06.14 csütörtök, 22:16:15 »
Idézetet írta: podani - 2018.06.14 csütörtök, 20:12:17
Sajna mindegyik direkt befecskendezéses érintett, kérdés mennyire, illetve hogy okoz-e bármi hibát.
ismerem a technológiát, vizsgán pont a közvetlen befecsis benzineseket sikerült húznom
ford megoldásával sokkal kevésbé jellemző, mint a vag konszernnél ahol mindet utoléri
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #58 Dátum:
2018.06.15 péntek, 11:43:31 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.06.14 csütörtök, 22:16:15
ismerem a technológiát, vizsgán pont a közvetlen befecsis benzineseket sikerült húznom
ford megoldásával sokkal kevésbé jellemző, mint a vag konszernnél ahol mindet utoléri
Van aki oktatja és tanulja, és van aki csinálja...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #59 Dátum:
2018.06.15 péntek, 11:50:59 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.06.15 péntek, 11:43:31
Van aki oktatja és tanulja, és van aki csinálja...
se nem tanulom, se nem oktatom
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #60 Dátum:
2018.06.15 péntek, 12:02:48 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.06.15 péntek, 11:50:59
se nem tanulom, se nem oktatom
Azért nem véletlen hogy egyre több motornál alkalmazzák az üzemmód függő befecskendezést, ami közvetlen vagy szívócsöves. Így nem (vagy nem annyira) kormolódik.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #61 Dátum:
2018.06.15 péntek, 12:40:23 »
Idézetet írta: titta - 2018.06.15 péntek, 12:02:48
Azért nem véletlen hogy egyre több motornál alkalmazzák az üzemmód függő befecskendezést, ami közvetlen vagy szívócsöves. Így nem (vagy nem annyira) kormolódik.
ez mindig is megvolt ezeknél a rendszereknél. egr visszavezetés nem mindegy, hagyományos egr-es a szívócsövön->szelepeken keresztül engedi vissza a kipuffgázt, szelepösszenyitásosnál pedig nem
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #62 Dátum:
2018.06.15 péntek, 13:32:05 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.06.15 péntek, 12:40:23
ez mindig is megvolt ezeknél a rendszereknél. egr visszavezetés nem mindegy, hagyományos egr-es a szívócsövön->szelepeken keresztül engedi vissza a kipuffgázt, szelepösszenyitásosnál pedig nem
Aham. Én úgy tudtam hogy a sok korommal járó problémás benzines motoroknál közvetlenül csak a hengerbe megy a befecskendezés, és pont a szívócsőbe fecskendezés hiánya okozza a korom lerakódást.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #63 Dátum:
2018.06.21 csütörtök, 11:58:29 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.06.15 péntek, 12:40:23
ez mindig is megvolt ezeknél a rendszereknél. egr visszavezetés nem mindegy, hagyományos egr-es a szívócsövön->szelepeken keresztül engedi vissza a kipuffgázt, szelepösszenyitásosnál pedig nem
Na megnéztem milyen állapotban vannak a szelepek, és az elméletet némiképp cáfolja a gyakorlatot a képek alapján
(90ekm van a gépben, bocsi elég *** képek de a lényeg asszem látszik) :
https://photos.app.goo.gl/thTc9TqdvcUUyH6P8
«
Utoljára szerkesztve: 2018.06.21 csütörtök, 12:02:56 írta podani
»
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #64 Dátum:
2018.06.21 csütörtök, 20:34:26 »
Idézetet írta: podani - 2018.06.21 csütörtök, 11:58:29
Na megnéztem milyen állapotban vannak a szelepek, és az elméletet némiképp cáfolja a gyakorlatot a képek alapján
(90ekm van a gépben, bocsi elég *** képek de a lényeg asszem látszik) :
https://photos.app.goo.gl/thTc9TqdvcUUyH6P8
Tisztának tűnik.
Naplózva
2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #65 Dátum:
2018.06.21 csütörtök, 21:34:33 »
Idézetet írta: podani - 2018.06.21 csütörtök, 11:58:29
Na megnéztem milyen állapotban vannak a szelepek, és az elméletet némiképp cáfolja a gyakorlatot a képek alapján
(90ekm van a gépben, bocsi elég *** képek de a lényeg asszem látszik) :
https://photos.app.goo.gl/thTc9TqdvcUUyH6P8
ez a vag tfsi meg többi szörnyeteghez képest patika
amúgy a szétszedett 263ekm-es 30d-n nem volt ennyi korom
de viccen kívül valahol még van a görbült szelepekből, szinte mind tiszta volt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #66 Dátum:
2018.08.06 hétfő, 15:47:04 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.06.21 csütörtök, 21:34:33
ez a vag tfsi meg többi szörnyeteghez képest patika
amúgy a szétszedett 263ekm-es 30d-n nem volt ennyi korom
de viccen kívül valahol még van a görbült szelepekből, szinte mind tiszta volt
Na akkor egy tisztítás előtti-utáni állapot:
«
Utoljára szerkesztve: 2018.08.06 hétfő, 15:53:34 írta podani
»
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #67 Dátum:
2018.08.06 hétfő, 16:15:09 »
Idézetet írta: podani - 2018.08.06 hétfő, 15:47:04
Na akkor egy tisztítás előtti-utáni állapot:
Szép! Hogy csináltad? Vagy csináltattad?
Naplózva
2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #68 Dátum:
2018.08.07 kedd, 14:43:19 »
Idézetet írta: maximi - 2018.08.06 hétfő, 16:15:09
Szép! Hogy csináltad? Vagy csináltattad?
Igen, szebb lett
Dióhéj szórással
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #69 Dátum:
2018.08.07 kedd, 21:05:31 »
Idézetet írta: podani - 2018.08.07 kedd, 14:43:19
Igen, szebb lett
Dióhéj szórással
Rémlik, hogy olvastam erről cikket a neten.
Naplózva
2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #70 Dátum:
2018.08.08 szerda, 00:11:59 »
Idézetet írta: maximi - 2018.08.07 kedd, 21:05:31
Rémlik, hogy olvastam erről cikket a neten.
Novoth Tibinek a szokása. Totalcaron is írt már cikket ezzel kapcsolatban.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #71 Dátum:
2018.08.08 szerda, 15:59:11 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.08.08 szerda, 00:11:59
Novoth Tibinek a szokása. Totalcaron is írt már cikket ezzel kapcsolatban.
Igen, onnan jött az ötlet
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #72 Dátum:
2018.08.09 csütörtök, 08:28:32 »
Idézetet írta: podani - 2018.08.08 szerda, 15:59:11
Igen, onnan jött az ötlet
Ő csinálta? Ha nem akkor ki?
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #73 Dátum:
2018.08.09 csütörtök, 12:06:23 »
Idézetet írta: englishman - 2018.08.09 csütörtök, 08:28:32
Ő csinálta? Ha nem akkor ki?
Saját szervizben csináltuk
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #74 Dátum:
2018.08.09 csütörtök, 13:42:37 »
Idézetet írta: podani - 2018.08.09 csütörtök, 12:06:23
Saját szervizben csináltuk
homokfújóban dióörlemény?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #75 Dátum:
2018.08.10 péntek, 09:39:44 »
Idézetet írta: alf® - 2018.08.09 csütörtök, 13:42:37
homokfújóban dióörlemény?
Jaja, olyasmi
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #76 Dátum:
2018.08.10 péntek, 10:18:36 »
Idézetet írta: podani - 2018.08.10 péntek, 09:39:44
Jaja, olyasmi
Csináljátok üzleti alapon is, vagy csak saját autón?
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #77 Dátum:
2018.08.10 péntek, 10:25:10 »
Idézetet írta: podani - 2018.08.10 péntek, 09:39:44
Jaja, olyasmi
nálunk a polírozó kád van feltöltve dióörleménnyel.Sajnos karok vannak benne,amire a darabokat rögzítik és forgatja a polírozó kádban egész éjjel.Na, ha ezek nem lennének rajta,akkor simán fel lehetne rögzíteni spanejzlikkel rá a hf-et, és az egészet felporírozná egy éjjel alatt-holtidőben.
A másik megoldás a homokszóró.Mindkét esetben a hf kézben kell legyen,kicsontozott állapotban...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #78 Dátum:
2018.08.10 péntek, 12:09:56 »
Idézetet írta: englishman - 2018.08.10 péntek, 10:18:36
Csináljátok üzleti alapon is, vagy csak saját autón?
Egyelőre nem nagyon van rá kapacitás, de lehet hogy fogunk vele foglalkozni
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #79 Dátum:
2018.08.10 péntek, 12:14:17 »
Idézetet írta: alf® - 2018.08.10 péntek, 10:25:10
nálunk a polírozó kád van feltöltve dióörleménnyel.Sajnos karok vannak benne,amire a darabokat rögzítik és forgatja a polírozó kádban egész éjjel.Na, ha ezek nem lennének rajta,akkor simán fel lehetne rögzíteni spanejzlikkel rá a hf-et, és az egészet felporírozná egy éjjel alatt-holtidőben.
A másik megoldás a homokszóró.Mindkét esetben a hf kézben kell legyen,kicsontozott állapotban...
Ebben pont ez a lényeg hogy ne kelljen megbontani a motort, mert az drasztikusan növelné a költségeket/időszükségletet. Ha már megbontod, akkor nem kell dióhéjjal szórogatni, meg lehet mechanikusan (vegyszerekkel, súrolgatással) is tisztítani.
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #80 Dátum:
2018.09.16 vasárnap, 11:25:17 »
Milyen tapasztalatotok van: a 2 literes motor normál hajtás mellett mennyire eszi a gumikat?
Naplózva
2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #81 Dátum:
2018.10.02 kedd, 08:36:40 »
Egyfajta dpfként is felfogahtó...
Vegyetek ekobúsztot, jó az úgy...
https://www.bbc.com/news/uk-england-45628325
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #82 Dátum:
2018.11.05 hétfő, 14:05:15 »
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/05/mitol_doglik_a_ford_ecoboost
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #83 Dátum:
2018.11.05 hétfő, 16:42:27 »
Idézetet írta: Scratch - 2018.11.05 hétfő, 14:05:15
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/05/mitol_doglik_a_ford_ecoboost
nabazz...pont most akartam venni egy jó ecobústot...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #84 Dátum:
2018.11.05 hétfő, 17:19:47 »
Idézetet írta: Scratch - 2018.11.05 hétfő, 14:05:15
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/05/mitol_doglik_a_ford_ecoboost
ez inkább az mk4 szekcióba való...
Nem csalódtam, híres(en xar) a Ford benzinmotorja.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #85 Dátum:
2018.11.05 hétfő, 17:30:31 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.11.05 hétfő, 17:19:47
ez inkább az mk4 szekcióba való...
Nem csalódtam, híres(en xar) a Ford benzinmotorja.
mk5ben nem ezek vannak?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #86 Dátum:
2018.11.05 hétfő, 17:33:21 »
Idézetet írta: alf® - 2018.11.05 hétfő, 17:30:31
mk5ben nem ezek vannak?
Szerintem nem. Van még egyhat egyáltalán?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #87 Dátum:
2018.11.05 hétfő, 17:35:25 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.11.05 hétfő, 17:33:21
Szerintem nem. Van még egyhat egyáltalán?
mk5 ben 1. és 1.5, nem? és volt 2.0 is 240 lóval, nem?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #88 Dátum:
2018.11.06 kedd, 09:12:34 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.11.05 hétfő, 17:19:47
ez inkább az mk4 szekcióba való...
Nem csalódtam, híres(en xar) a Ford benzinmotorja.
Semmi köze ennek az Ecoboost-hoz, ha elmegy a hűtővíz, bármelyik motor megfő, károsodik.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.06 kedd, 09:14:34 írta podani
»
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #89 Dátum:
2018.11.06 kedd, 09:36:52 »
Idézetet írta: podani - 2018.11.06 kedd, 09:12:34
Semmi köze ennek az Ecoboost-hoz, ha elmegy a hűtővíz, bármelyik motor megfő, károsodik.
Ha Mari néninek phöcse lenne, Józsi bácsi lenne.
Szóval ne menjen már el a hűtővíz...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #90 Dátum:
2018.11.06 kedd, 10:16:11 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.11.06 kedd, 09:36:52
Ha Mari néninek phöcse lenne, Józsi bácsi lenne.
Szóval ne menjen már el a hűtővíz...
A kiegyenlítő tartály hibájáról nem a motor tehet. A gond inkább a nagy downsizing, mert nyilván azért érzékenyek a kis motorok erre, mert sokkal kihegyezettebben kell hajtani mint nagyobb társaikat. Ugyanolyan haladáshoz egy 1.0-st 80%-on, egy 1.6-ost 60%-on, egy 2.0-ást meg kb. 30 %-on kell terhelni.
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #91 Dátum:
2018.11.08 csütörtök, 07:12:07 »
Idézetet írta: podani - 2018.11.06 kedd, 10:16:11
A kiegyenlítő tartály hibájáról nem a motor tehet. A gond inkább a nagy downsizing, mert nyilván azért érzékenyek a kis motorok erre, mert sokkal kihegyezettebben kell hajtani mint nagyobb társaikat. Ugyanolyan haladáshoz egy 1.0-st 80%-on, egy 1.6-ost 60%-on, egy 2.0-ást meg kb. 30 %-on kell terhelni.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/08/igy_doglik_meg_a_ford_ecoboost/
"az ügy kizárólag a 2011. október 5. és 2013. október 12. közt gyártott ezer köbcentis, illetve a 2010. június és 2014. december közt gyártott 1,6 literes Ecoboost motorral szerelt Fordokat érinti"
Szóval ez inkább MK4 téma.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.08 csütörtök, 07:31:11 írta AndyA
»
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #92 Dátum:
2018.11.08 csütörtök, 08:49:14 »
Idézetet írta: podani - 2018.11.06 kedd, 10:16:11
A kiegyenlítő tartály hibájáról nem a motor tehet. A gond inkább a nagy downsizing, mert nyilván azért érzékenyek a kis motorok erre, mert sokkal kihegyezettebben kell hajtani mint nagyobb társaikat. Ugyanolyan haladáshoz egy 1.0-st 80%-on, egy 1.6-ost 60%-on, egy 2.0-ást meg kb. 30 %-on kell terhelni.
Azért egy autót ilyen szinten komplexen kell értékelni. A kiegyenlítő tartály csak az egyik hiba, a másik az, hogy ha elreped és elfolyik a víz, ezt nem jelzi időben, aztán átég a hengerfej tömítés és az olaj, ami ott távozik kigyullad. Szóval ez igenis a motor hibája is!
Másrészt tdci motorok bőven mennek 3-400e-es futásteljesítménnyel. Ugyanez még nem mondható el az ecoboostokról...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #93 Dátum:
2018.11.08 csütörtök, 08:59:21 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.11.08 csütörtök, 08:49:14
Azért egy autót ilyen szinten komplexen kell értékelni. A kiegyenlítő tartály csak az egyik hiba, a másik az, hogy ha elreped és elfolyik a víz, ezt nem jelzi időben, aztán átég a hengerfej tömítés és az olaj, ami ott távozik kigyullad. Szóval ez igenis a motor hibája is!
Másrészt tdci motorok bőven mennek 3-400e-es futásteljesítménnyel. Ugyanez még nem mondható el az ecoboostokról...
OK, legyen ha te ettől jobban alszol
Egyébként a dizeleseknek egyfajta önbizonyitó perverzió, hogy a benzines topikba járnak fikázni?
Remélem azért megengeded, hogy az ügyben nem érintett benzines autómmal örömmel autózzak
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #94 Dátum:
2018.11.08 csütörtök, 09:32:02 »
Idézetet írta: podani - 2018.11.08 csütörtök, 08:59:21
OK, legyen ha te ettől jobban alszol
Egyébként a dizeleseknek egyfajta önbizonyitó perverzió, hogy a benzines topikba járnak fikázni?
Remélem azért megengeded, hogy az ügyben nem érintett benzines autómmal örömmel autózzak
Megengedem, használd ki, míg nincs baja.
És azért maradjunk objektívek. Fikázom én a dízelt is, például az 1.8 tdci szerintem egy szégyen.
Illetve a nagy bajom az, hogy igazán jó benzines motort még nem csinált a Ford, és most ne soroljuk ide az RS focust, abba mindent próbáltak belerakni.
Például egy alap 2.0 ecoboosttól sokkal többet vártam volna menetteljesítményben, és hogy jót is írjak, az 1.0 ecoboost nagyon tetszik, tetszett eddig.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #95 Dátum:
2018.11.08 csütörtök, 09:46:46 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.11.08 csütörtök, 09:32:02
Megengedem, használd ki, míg nincs baja.
Köszönöm
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #96 Dátum:
2018.11.08 csütörtök, 11:57:42 »
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/08/igy_doglik_meg_a_ford_ecoboost/
Elég erős konstrukció....túlmelegszik és úgy elreped, hogy kifolyik az olaj a kipufogó csonkra ami felgyújtja az autót...nagyon égő.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
podani
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #97 Dátum:
2018.11.08 csütörtök, 16:56:14 »
Idézetet írta: Ervin - 2018.11.08 csütörtök, 11:57:42
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/08/igy_doglik_meg_a_ford_ecoboost/
Elég erős konstrukció....túlmelegszik és úgy elreped, hogy kifolyik az olaj a kipufogó csonkra ami felgyújtja az autót...nagyon égő.
Az égőbb hogy nem tudsz pár hozzászólást visszaolvasni, már berakta a cikket egy traktoros kollégád
Nyugodj meg, a te kályhád is hamar károsodna, akár ki is gyulladhatna ha nem lenne kellő hűtés, lásd a lángoló BMW-ket, és itt nagyon úgy tűnik hogy egy hibás szériás kiegyenlítő tartály/visszavezető cső a hiba oka (mivel csak egy bizonyos időszakban gyártott autókkal van gond), ami sokkal inkább a Ford-nak szégyen (meg hogy nem rakott szenzort a vízhiány észlelésére), minthogy köze legyen a motorhoz, mert ilyen hibával bármelyik motor károsodna.
Naplózva
Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #98 Dátum:
2018.11.08 csütörtök, 18:26:51 »
Idézetet írta: podani - 2018.11.08 csütörtök, 16:56:14
Az égőbb hogy nem tudsz pár hozzászólást visszaolvasni, már berakta a cikket egy traktoros kollégád
Nyugodj meg, a te kályhád is hamar károsodna, akár ki is gyulladhatna ha nem lenne kellő hűtés, lásd a lángoló BMW-ket, és itt nagyon úgy tűnik hogy egy hibás szériás kiegyenlítő tartály/visszavezető cső a hiba oka (mivel csak egy bizonyos időszakban gyártott autókkal van gond), ami sokkal inkább a Ford-nak szégyen (meg hogy nem rakott szenzort a vízhiány észlelésére), minthogy köze legyen a motorhoz, mert ilyen hibával bármelyik motor károsodna.
De vissza tudok, az egy másik cikk volt...
sorra jönnek a cikkek a ford benzinmotorok széthullásokról elcseszett konstrukciókról...a dízelnél belátták, hogy okosabb dolog egy jól bevát PSA motort venni, mint fejleszteni egyet ami vagy sikerül vagy nem..fordnál mostanában inkább nem..
30 éve a golf kettesemben már volt vízszint érzékelő...visszahívás nélkül
Nem szoktak víz hiány miatt úgy elrepedni a motorok, hogy folyjon belőlük az olaj....legtöbb esetben egy hengerfej tömítés csere megoldotta. Itt már nem...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #99 Dátum:
2018.11.08 csütörtök, 19:10:44 »
Idézetet írta: Ervin - 2018.11.08 csütörtök, 18:26:51
De vissza tudok, az egy másik cikk volt...
sorra jönnek a cikkek a ford benzinmotorok széthullásokról elcseszett konstrukciókról...a dízelnél belátták, hogy okosabb dolog egy jól bevát PSA motort venni, mint fejleszteni egyet ami vagy sikerül vagy nem..fordnál mostanában inkább nem..
30 éve a golf kettesemben már volt vízszint érzékelő...visszahívás nélkül
Nem szoktak víz hiány miatt úgy elrepedni a motorok, hogy folyjon belőlük az olaj....legtöbb esetben egy hengerfej tömítés csere megoldotta. Itt már nem...
Kis Renault 5-ösünk vagy egy évet eljárt annó hengerfejesen. Még egy BP-Bonyhád is volt, pályán, utánfutóval
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ