Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 00:13:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: EcoBoost motorok  (Megtekintve 125280 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Balageaxe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 79



« Új hozzászólás #50 Dátum: 2018.04.02 hétfő, 14:50:05 »

Azt esetleg tudja valaki, hogy az 1.5 Ecoboost 160 és 180 lovas verziók között van-e hardveres különbség, vagy csak SW?


üdv
B
Naplózva

2018 MKV Titanium Magnetic
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2018.05.08 kedd, 12:56:18 »

Első hozzászólásom itt a fórumon, de ez egy olyan kérdés, ahol muszáj hozzászólnom. Egyszerűen azért, mert ez a kérdés engem is foglalkoztat(ott).
(A fogyasztás az ezer dologtól függhet, a vezetési stílustól kezdve az útviszonyokon át az időjárásig, szóval a következő mondatok csupán az én tapasztalataimat tükrözik.)

Egy Peugeot 307 (SW) 2 literes benzinesből (kb. 140 le) ültem át egy új 2017-es 1.5 ecoboost Mondeoba (kb. 160 le) ami szintén kombi. November óta hajtom a Mondeót, így a tapasztalataim főleg téliek. Még nem értem el a 10ezer km-t, az eddigi útjaim 80% (fő)város, 20% vidék (autópálya/főút vegyesen).

Fogyasztás: Az első háromezer kmnél annyira magasnak tűnt, hogy azt hittem ez csak a bejáratás miatt van. Városban 10.5l/100km, városon kívül 7-7.5l/100km. Ez azóta sem változott gyökeresen - a városi maradt 10 felett, a városon kívüli meg a tempó függvénye, de 7 alá ritkán tud menni az érték. Az előző autóval lévő jóval régebbi motor is hasonló vagy kicsivel jobb értékeket produkált nálam (betudható a könnyebb önsúlynak is). Kétféle benzinkútnál is szoktam tankolni, több töltőállomáson és az sem befolyásolta a számokat mérhetően (mindig sima 95).

Teljesítmény: Első turbós autóm, mostmár tudom mit jelent. És eddig nem igazán jön be. Meredek mélygarázsból úgy kell felküzdenie magát 1-esben... Vigyázok az autókra, pl. hidegen nem pörgetem a motort. Viszont ezzel csak úgy lehet közlekedni, ha az ember magasan tartja a fordulatot. A műszerfalon való válts feljebb jel is nagyon furcsa. 4.-ben kb. 50-es tempónál megjelenik, hogy tegyem 5.-be. Viszont ha rálépek a gázra, akkor normális reakciójú gyorsítást csak 3-asban lehet elérni. Igazából amióta próbálom magam rászoktatni a magasabb fordulatra, azóta sokkal dinamikusabbnak érzem az autót, úgyhogy lehet, hogy egyszerűen eddig rosszul vezettem. Ezek alapján eleinte a +20 le ellenére még gyengébbnek is tűnt az előző autóhoz viszonyítva, mostmár meg úgy érzem, hogy talán picivel jobb.

Számomra úgy tűnik, hogy kb. 10-15 év alatt nem sikerült a motorokat valóban fejleszteni. Az adózás miatti köbcenti csökkentéssel talán inkább csak rontottak rajta. (Fogyasztás: kb. ugyanaz mint régen, teljesítmény: kb. ugyanaz mint régen, csak másabb karakterisztikával, tartósság: az újról nem tudok nyilatkozni, de a régi nagyobb köbcentis szívó benzinesek elég tartósak voltak)


Akkor nem tartom olyan soknak ha a 2.0-ás Ecoboost-al is hasonló fogyasztási adataim vannak Smiley
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #52 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 20:11:51 »

Sziasztok!
Úgy látom nem sokan vagytok akik 2.0 ecoboost motort használtok. Most úgy áll, hogy én is beállok közétek. vigyor3
Ti mit és milyen oktánszámú benzint tankoltok? Kokszosodással hogy álltok? Mennyire veszélyeztetett ez ügyben a motor?
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2018.06.13 szerda, 07:05:36 »

Sziasztok!
Úgy látom nem sokan vagytok akik 2.0 ecoboost motort használtok. Most úgy áll, hogy én is beállok közétek. vigyor3
Ti mit és milyen oktánszámú benzint tankoltok? Kokszosodással hogy álltok? Mennyire veszélyeztetett ez ügyben a motor?

Sima 95-öst használok. Még nem kokszoltam, de tervezem hogy meglesem hogy áll a dolog, ahogy tudom minden direkt befecskendezéses hajlamos rá.
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2018.06.13 szerda, 21:12:32 »

Sima 95-öst használok. Még nem kokszoltam, de tervezem hogy meglesem hogy áll a dolog, ahogy tudom minden direkt befecskendezéses hajlamos rá.
ford nem annyira mint a vag konszernek, máshogy van megoldva az egr
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 20:12:17 »

ford nem annyira mint a vag konszernek, máshogy van megoldva az egr

Sajna mindegyik direkt befecskendezéses érintett, kérdés mennyire, illetve hogy okoz-e bármi hibát.
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #56 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 20:20:35 »

A vezess.hu-n Gajdán Miklósnak fut rovata (videomegosztón is), ahol korábban arról beszélt, hogy a 100-as prémium benzinben van olyan adalék, ami segít a kokszosodás megelőzésében.
De állandóan azt tankolni kissé drága szerintem. Igaz, hogy szerinte is elég minden 3. vagy 4. alkalommal azt tankolni. Talán nem marketing duma volt.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2018.06.14 csütörtök, 22:16:15 »

Sajna mindegyik direkt befecskendezéses érintett, kérdés mennyire, illetve hogy okoz-e bármi hibát.
ismerem a technológiát, vizsgán pont a közvetlen befecsis benzineseket sikerült húznom Wink ford megoldásával sokkal kevésbé jellemző, mint a vag konszernnél ahol mindet utoléri
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #58 Dátum: 2018.06.15 péntek, 11:43:31 »

ismerem a technológiát, vizsgán pont a közvetlen befecsis benzineseket sikerült húznom Wink ford megoldásával sokkal kevésbé jellemző, mint a vag konszernnél ahol mindet utoléri

Van aki oktatja és tanulja, és van aki csinálja...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2018.06.15 péntek, 11:50:59 »

Van aki oktatja és tanulja, és van aki csinálja...  eplus2
se nem tanulom, se nem oktatom hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #60 Dátum: 2018.06.15 péntek, 12:02:48 »

se nem tanulom, se nem oktatom hehe

Azért nem véletlen hogy egyre több motornál alkalmazzák az üzemmód függő befecskendezést, ami közvetlen vagy szívócsöves. Így nem (vagy nem annyira) kormolódik.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2018.06.15 péntek, 12:40:23 »

Azért nem véletlen hogy egyre több motornál alkalmazzák az üzemmód függő befecskendezést, ami közvetlen vagy szívócsöves. Így nem (vagy nem annyira) kormolódik.
ez mindig is megvolt ezeknél a rendszereknél. egr visszavezetés nem mindegy, hagyományos egr-es a szívócsövön->szelepeken keresztül engedi vissza a kipuffgázt, szelepösszenyitásosnál pedig nem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #62 Dátum: 2018.06.15 péntek, 13:32:05 »

ez mindig is megvolt ezeknél a rendszereknél. egr visszavezetés nem mindegy, hagyományos egr-es a szívócsövön->szelepeken keresztül engedi vissza a kipuffgázt, szelepösszenyitásosnál pedig nem

Aham. Én úgy tudtam hogy a sok korommal járó problémás benzines motoroknál közvetlenül csak a hengerbe megy a befecskendezés, és pont a szívócsőbe fecskendezés hiánya okozza a korom lerakódást.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2018.06.21 csütörtök, 11:58:29 »

ez mindig is megvolt ezeknél a rendszereknél. egr visszavezetés nem mindegy, hagyományos egr-es a szívócsövön->szelepeken keresztül engedi vissza a kipuffgázt, szelepösszenyitásosnál pedig nem

Na megnéztem milyen állapotban vannak a szelepek, és az elméletet némiképp cáfolja a gyakorlatot a képek alapján Wink (90ekm van a gépben, bocsi elég *** képek de a lényeg asszem látszik) :

https://photos.app.goo.gl/thTc9TqdvcUUyH6P8
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.21 csütörtök, 12:02:56 írta podani » Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #64 Dátum: 2018.06.21 csütörtök, 20:34:26 »

Na megnéztem milyen állapotban vannak a szelepek, és az elméletet némiképp cáfolja a gyakorlatot a képek alapján Wink (90ekm van a gépben, bocsi elég *** képek de a lényeg asszem látszik) :

https://photos.app.goo.gl/thTc9TqdvcUUyH6P8

Tisztának tűnik.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2018.06.21 csütörtök, 21:34:33 »

Na megnéztem milyen állapotban vannak a szelepek, és az elméletet némiképp cáfolja a gyakorlatot a képek alapján Wink (90ekm van a gépben, bocsi elég *** képek de a lényeg asszem látszik) :

https://photos.app.goo.gl/thTc9TqdvcUUyH6P8

ez a vag tfsi meg többi szörnyeteghez képest patika vigyor3 amúgy a szétszedett 263ekm-es 30d-n nem volt ennyi korom hehe de viccen kívül valahol még van a görbült szelepekből, szinte mind tiszta volt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2018.08.06 hétfő, 15:47:04 »

ez a vag tfsi meg többi szörnyeteghez képest patika vigyor3 amúgy a szétszedett 263ekm-es 30d-n nem volt ennyi korom hehe de viccen kívül valahol még van a görbült szelepekből, szinte mind tiszta volt

Na akkor egy tisztítás előtti-utáni állapot:




« Utoljára szerkesztve: 2018.08.06 hétfő, 15:53:34 írta podani » Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #67 Dátum: 2018.08.06 hétfő, 16:15:09 »

Na akkor egy tisztítás előtti-utáni állapot:
Szép! Hogy csináltad? Vagy csináltattad?
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2018.08.07 kedd, 14:43:19 »

Szép! Hogy csináltad? Vagy csináltattad?

Igen, szebb lett Smiley Dióhéj szórással
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #69 Dátum: 2018.08.07 kedd, 21:05:31 »

Igen, szebb lett Smiley Dióhéj szórással
Rémlik, hogy olvastam erről cikket a neten.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2018.08.08 szerda, 00:11:59 »

Rémlik, hogy olvastam erről cikket a neten.

Novoth Tibinek a szokása. Totalcaron is írt már cikket ezzel kapcsolatban.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2018.08.08 szerda, 15:59:11 »

Novoth Tibinek a szokása. Totalcaron is írt már cikket ezzel kapcsolatban.

Igen, onnan jött az ötlet
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #72 Dátum: 2018.08.09 csütörtök, 08:28:32 »

Igen, onnan jött az ötlet
Ő csinálta? Ha nem akkor ki?
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2018.08.09 csütörtök, 12:06:23 »

Ő csinálta? Ha nem akkor ki?

Saját szervizben csináltuk
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #74 Dátum: 2018.08.09 csütörtök, 13:42:37 »

Saját szervizben csináltuk
homokfújóban dióörlemény?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2018.08.10 péntek, 09:39:44 »

homokfújóban dióörlemény?

Jaja, olyasmi
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #76 Dátum: 2018.08.10 péntek, 10:18:36 »

Jaja, olyasmi

Csináljátok üzleti alapon is, vagy csak saját autón?
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77 Dátum: 2018.08.10 péntek, 10:25:10 »

Jaja, olyasmi
nálunk a polírozó kád van feltöltve dióörleménnyel.Sajnos karok vannak benne,amire a darabokat rögzítik és forgatja a polírozó kádban egész éjjel.Na, ha ezek nem lennének rajta,akkor simán fel lehetne rögzíteni spanejzlikkel rá a hf-et, és az egészet felporírozná egy éjjel alatt-holtidőben.
A másik megoldás a homokszóró.Mindkét esetben a hf kézben kell legyen,kicsontozott állapotban...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2018.08.10 péntek, 12:09:56 »

Csináljátok üzleti alapon is, vagy csak saját autón?

Egyelőre nem nagyon van rá kapacitás, de lehet hogy fogunk vele foglalkozni
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2018.08.10 péntek, 12:14:17 »

nálunk a polírozó kád van feltöltve dióörleménnyel.Sajnos karok vannak benne,amire a darabokat rögzítik és forgatja a polírozó kádban egész éjjel.Na, ha ezek nem lennének rajta,akkor simán fel lehetne rögzíteni spanejzlikkel rá a hf-et, és az egészet felporírozná egy éjjel alatt-holtidőben.
A másik megoldás a homokszóró.Mindkét esetben a hf kézben kell legyen,kicsontozott állapotban...

Ebben pont ez a lényeg hogy ne kelljen megbontani a motort, mert az drasztikusan növelné a költségeket/időszükségletet. Ha már megbontod, akkor nem kell dióhéjjal szórogatni, meg lehet mechanikusan (vegyszerekkel, súrolgatással) is tisztítani.
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #80 Dátum: 2018.09.16 vasárnap, 11:25:17 »

Milyen tapasztalatotok van: a 2 literes motor normál hajtás mellett mennyire eszi a gumikat?
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #81 Dátum: 2018.10.02 kedd, 08:36:40 »



Egyfajta dpfként is felfogahtó... hehe

Vegyetek ekobúsztot, jó az úgy...

https://www.bbc.com/news/uk-england-45628325
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 14:05:15 »

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/05/mitol_doglik_a_ford_ecoboost
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #83 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 16:42:27 »

nabazz...pont most akartam venni egy jó ecobústot... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #84 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 17:19:47 »


ez inkább az mk4 szekcióba való...

Nem csalódtam, híres(en xar) a Ford benzinmotorja.  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #85 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 17:30:31 »

ez inkább az mk4 szekcióba való...

Nem csalódtam, híres(en xar) a Ford benzinmotorja.  hehe
mk5ben nem ezek vannak?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #86 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 17:33:21 »

mk5ben nem ezek vannak?

Szerintem nem. Van még egyhat egyáltalán?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #87 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 17:35:25 »

Szerintem nem. Van még egyhat egyáltalán?
mk5 ben 1. és 1.5, nem? és volt 2.0 is 240 lóval, nem?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2018.11.06 kedd, 09:12:34 »

ez inkább az mk4 szekcióba való...

Nem csalódtam, híres(en xar) a Ford benzinmotorja.  hehe

Semmi köze ennek az Ecoboost-hoz, ha elmegy a hűtővíz, bármelyik motor megfő, károsodik.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.06 kedd, 09:14:34 írta podani » Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #89 Dátum: 2018.11.06 kedd, 09:36:52 »

Semmi köze ennek az Ecoboost-hoz, ha elmegy a hűtővíz, bármelyik motor megfő, károsodik.

Ha Mari néninek phöcse lenne, Józsi bácsi lenne.

Szóval ne menjen már el a hűtővíz...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2018.11.06 kedd, 10:16:11 »

Ha Mari néninek phöcse lenne, Józsi bácsi lenne.

Szóval ne menjen már el a hűtővíz...

A kiegyenlítő tartály hibájáról nem a motor tehet. A gond inkább a nagy downsizing, mert nyilván azért érzékenyek a kis motorok erre, mert sokkal kihegyezettebben kell hajtani mint nagyobb társaikat. Ugyanolyan haladáshoz egy 1.0-st 80%-on, egy 1.6-ost 60%-on, egy 2.0-ást meg kb. 30 %-on kell terhelni. 
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2018.11.08 csütörtök, 07:12:07 »

A kiegyenlítő tartály hibájáról nem a motor tehet. A gond inkább a nagy downsizing, mert nyilván azért érzékenyek a kis motorok erre, mert sokkal kihegyezettebben kell hajtani mint nagyobb társaikat. Ugyanolyan haladáshoz egy 1.0-st 80%-on, egy 1.6-ost 60%-on, egy 2.0-ást meg kb. 30 %-on kell terhelni.  

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/08/igy_doglik_meg_a_ford_ecoboost/

"az ügy kizárólag a 2011. október 5. és 2013. október 12. közt gyártott ezer köbcentis, illetve a 2010. június és 2014. december közt gyártott 1,6 literes Ecoboost motorral szerelt Fordokat érinti"

Szóval ez inkább MK4 téma.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.08 csütörtök, 07:31:11 írta AndyA » Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #92 Dátum: 2018.11.08 csütörtök, 08:49:14 »

A kiegyenlítő tartály hibájáról nem a motor tehet. A gond inkább a nagy downsizing, mert nyilván azért érzékenyek a kis motorok erre, mert sokkal kihegyezettebben kell hajtani mint nagyobb társaikat. Ugyanolyan haladáshoz egy 1.0-st 80%-on, egy 1.6-ost 60%-on, egy 2.0-ást meg kb. 30 %-on kell terhelni. 

Azért egy autót ilyen szinten komplexen kell értékelni. A kiegyenlítő tartály csak az egyik hiba, a másik az, hogy ha elreped és elfolyik a víz, ezt nem jelzi időben, aztán átég a hengerfej tömítés és az olaj, ami ott távozik kigyullad. Szóval ez igenis a motor hibája is!

Másrészt tdci motorok bőven mennek 3-400e-es futásteljesítménnyel. Ugyanez még nem mondható el az ecoboostokról...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2018.11.08 csütörtök, 08:59:21 »

Azért egy autót ilyen szinten komplexen kell értékelni. A kiegyenlítő tartály csak az egyik hiba, a másik az, hogy ha elreped és elfolyik a víz, ezt nem jelzi időben, aztán átég a hengerfej tömítés és az olaj, ami ott távozik kigyullad. Szóval ez igenis a motor hibája is!

Másrészt tdci motorok bőven mennek 3-400e-es futásteljesítménnyel. Ugyanez még nem mondható el az ecoboostokról...

OK, legyen ha te ettől jobban alszol Cheesy Egyébként a dizeleseknek egyfajta önbizonyitó perverzió, hogy a benzines topikba járnak fikázni? Smiley Remélem azért megengeded, hogy az ügyben nem érintett benzines autómmal örömmel autózzak Cheesy
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #94 Dátum: 2018.11.08 csütörtök, 09:32:02 »

OK, legyen ha te ettől jobban alszol Cheesy Egyébként a dizeleseknek egyfajta önbizonyitó perverzió, hogy a benzines topikba járnak fikázni? Smiley Remélem azért megengeded, hogy az ügyben nem érintett benzines autómmal örömmel autózzak Cheesy

Megengedem, használd ki, míg nincs baja.  eplus2 taps hehe

És azért maradjunk objektívek. Fikázom én a dízelt is, például az 1.8 tdci szerintem egy szégyen.

Illetve a nagy bajom az, hogy igazán jó benzines motort még nem csinált a Ford, és most ne soroljuk ide az RS focust, abba mindent próbáltak belerakni.

Például egy alap 2.0 ecoboosttól sokkal többet vártam volna menetteljesítményben, és hogy jót is írjak, az 1.0 ecoboost nagyon tetszik, tetszett eddig.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2018.11.08 csütörtök, 09:46:46 »

Megengedem, használd ki, míg nincs baja.  eplus2 taps hehe

Köszönöm  worship  integet2
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #96 Dátum: 2018.11.08 csütörtök, 11:57:42 »

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/08/igy_doglik_meg_a_ford_ecoboost/

Elég erős konstrukció....túlmelegszik és úgy elreped, hogy kifolyik az olaj a kipufogó csonkra ami felgyújtja az autót...nagyon égő.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2018.11.08 csütörtök, 16:56:14 »

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/08/igy_doglik_meg_a_ford_ecoboost/

Elég erős konstrukció....túlmelegszik és úgy elreped, hogy kifolyik az olaj a kipufogó csonkra ami felgyújtja az autót...nagyon égő.


Az égőbb hogy nem tudsz pár hozzászólást visszaolvasni, már berakta a cikket egy traktoros kollégád Smiley  wave Nyugodj meg, a te kályhád is hamar károsodna, akár ki is gyulladhatna ha nem lenne kellő hűtés, lásd a lángoló BMW-ket, és itt nagyon úgy tűnik hogy egy hibás szériás kiegyenlítő tartály/visszavezető cső a hiba oka (mivel csak egy bizonyos időszakban gyártott autókkal van gond), ami sokkal inkább a Ford-nak szégyen (meg hogy nem rakott szenzort a vízhiány észlelésére), minthogy köze legyen a motorhoz, mert ilyen hibával bármelyik motor károsodna.
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #98 Dátum: 2018.11.08 csütörtök, 18:26:51 »

Az égőbb hogy nem tudsz pár hozzászólást visszaolvasni, már berakta a cikket egy traktoros kollégád Smiley  wave Nyugodj meg, a te kályhád is hamar károsodna, akár ki is gyulladhatna ha nem lenne kellő hűtés, lásd a lángoló BMW-ket, és itt nagyon úgy tűnik hogy egy hibás szériás kiegyenlítő tartály/visszavezető cső a hiba oka (mivel csak egy bizonyos időszakban gyártott autókkal van gond), ami sokkal inkább a Ford-nak szégyen (meg hogy nem rakott szenzort a vízhiány észlelésére), minthogy köze legyen a motorhoz, mert ilyen hibával bármelyik motor károsodna.
De vissza tudok, az egy másik cikk volt... Shocked vigyor3 sorra jönnek a cikkek a ford benzinmotorok széthullásokról elcseszett konstrukciókról...a dízelnél belátták, hogy okosabb dolog egy jól bevát PSA motort venni, mint fejleszteni egyet ami vagy sikerül vagy nem..fordnál mostanában inkább nem..
30 éve a golf kettesemben már volt vízszint érzékelő...visszahívás nélkül vigyor3
Nem szoktak víz hiány miatt úgy elrepedni a motorok, hogy folyjon belőlük az olaj....legtöbb esetben egy hengerfej tömítés csere megoldotta. Itt már nem...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2018.11.08 csütörtök, 19:10:44 »

De vissza tudok, az egy másik cikk volt... Shocked vigyor3 sorra jönnek a cikkek a ford benzinmotorok széthullásokról elcseszett konstrukciókról...a dízelnél belátták, hogy okosabb dolog egy jól bevát PSA motort venni, mint fejleszteni egyet ami vagy sikerül vagy nem..fordnál mostanában inkább nem..
30 éve a golf kettesemben már volt vízszint érzékelő...visszahívás nélkül vigyor3
Nem szoktak víz hiány miatt úgy elrepedni a motorok, hogy folyjon belőlük az olaj....legtöbb esetben egy hengerfej tömítés csere megoldotta. Itt már nem...


Kis Renault 5-ösünk vagy egy évet eljárt annó hengerfejesen. Még egy BP-Bonyhád is volt, pályán, utánfutóval  taps
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: 1 [2] 3 4 5   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.