Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 04:21:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: EcoBoost motorok  (Megtekintve 125697 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 10:14:31 »

EcoBoost motorok
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2013.09.03 kedd, 11:12:39 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/09/03/ford_ecoboost/
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2013.09.03 kedd, 11:19:05 »


Jah, megy a fényezés. Szerintem aki írta a cikket, még nem ült olyan autóban, amiben ez volt.

Szerintem írtam már a II-es fókáról, mit tud ezzel a motorral. A harmatos lepkefing kategória... És a Mondeoba is bele akarják rakni, vicc.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2013.09.03 kedd, 11:22:41 »

Jah, megy a fényezés. Szerintem aki írta a cikket, még nem ült olyan autóban, amiben ez volt.

Szerintem írtam már a II-es fókáról, mit tud ezzel a motorral. A harmatos lepkefing kategória... És a Mondeoba is bele akarják rakni, vicc.

AndyA
Igen, emlékszem, hogy írtál.
Azért linkeltem, be, mert jól érthető a cikk a motor felépítéséről, működéséről, érdekes új infókat tudtam meg róla. Gondoltam megosztom.  wave
(Minitali topicban nem válaszoltál, hogy jössz-e! http://mondeo.hu/index.php?topic=92.msg811305#msg811305  Ott válaszolj!)
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4 Dátum: 2013.09.03 kedd, 11:23:47 »

Jah, megy a fényezés. Szerintem aki írta a cikket, még nem ült olyan autóban, amiben ez volt.

Szerintem írtam már a II-es fókáról, mit tud ezzel a motorral. A harmatos lepkefing kategória... És a Mondeoba is bele akarják rakni, vicc.

AndyA

Én meg Fiestával vezettem, bár a gyengébb 100 lóerős verziót, de szerintem nagyon jó!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2013.09.03 kedd, 11:27:20 »

Én meg Fiestával vezettem, bár a gyengébb 100 lóerős verziót, de szerintem nagyon jó!

Abba a pici autóba, igen. De már a fóka is sok neki, nemhogy egy Mondeo.

Ismered a régi mondást: a hiányzó köbcentiket csak köbcentivel lehet pótolni.

3. fokozatban 3000-től padlógáz, és műszeresen mérhető csak a gyorsulás, mert enyhe emelkedőbe botlottunk?!?! Ne vicceljünk már... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2013.09.14 szombat, 18:46:18 »

Én ezeknek a kopására leszek kíváncsi. Vajon elmennek e annyit mint a régi fóka + mondeo motorok hehe
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7 Dátum: 2013.09.14 szombat, 18:51:50 »

A mai világban nem jó dolgokat kell gyártani csak sokat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2013.11.13 szerda, 10:16:57 »

http://www.fordinsidenews.com/forums/showthread.php?23657-Revealed-2015-Lincoln-MKC

Ez a cikk azért érdekes, mert itt mutatták be először az új 2.3 Ecoboost motort, amit a Mustangba is ígérnek. Átszámolva kb 279 (európai) LE, kb 406Nm, kettős megfúvású (twinscroll) turbó.

Úgy gondolom nem vagyok egyedül, aki szerint ennek is helye lehetne egy sportos top-end Mondeoban, nem csak az 1.0-ának a kínálat alján. Csak aztán reálisan gondolkodva nem sok esélye van, sajnos.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 20:22:09 »

http://www.fordinsidenews.com/forums/showthread.php?23657-Revealed-2015-Lincoln-MKC

Ez a cikk azért érdekes, mert itt mutatták be először az új 2.3 Ecoboost motort, amit a Mustangba is ígérnek. Átszámolva kb 279 (európai) LE, kb 406Nm, kettős megfúvású (twinscroll) turbó.

Úgy gondolom nem vagyok egyedül, aki szerint ennek is helye lehetne egy sportos top-end Mondeoban, nem csak az 1.0-ának a kínálat alján. Csak aztán reálisan gondolkodva nem sok esélye van, sajnos.
Szegyen Mustangba 4hengerest pakolni  falbav
Meg a 3.7-es V6 is cinkes de eeeez ez valami szanalom  Cry
Naplózva

blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 20:27:12 »

Szegyen Mustangba 4hengerest pakolni  falbav
Meg a 3.7-es V6 is cinkes de eeeez ez valami szanalom  Cry

Gyorsan reagálsz..... majd 2 éves a hsz.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 20:36:23 »

Gyorsan reagálsz..... majd 2 éves a hsz.  vigyor3
Nem tudtad ? En vagyok a gyorsreagalasu hadtest  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 21:25:50 »

Gyorsan reagálsz..... majd 2 éves a hsz.  vigyor3

Csak lassan olvas Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 21:26:51 »

Csak lassan olvas Cheesy

Akkor amikor a reagálást írtam, arra 2017 nyár végén kellett volna reagálnia....addigra épp elolvasná!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 21:27:49 »

Csak lassan olvas Cheesy
Mocsok  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Bandy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 521


2016 MK5 Mondeo 2.0 TDCI 150/180/205LE Tit Design


E-mail
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2016.02.07 vasárnap, 09:45:25 »

Olvastam az új B Max-ban az 1.0 ekóbúszt 140LE-t fog tudni... valszeg ez is be fog röppenni a Mondeo-ba fl után. 100ezret talán elmegy majd, ha ügyesek :/
Most az fog jönni, hogy nem fogyasztás fetisiszták lesznek, hanem km, ki tud 1 motorral több km-t megtenni Cheesy
Naplózva

Mivel az okos enged, már rég a hülyék uralkodnak
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #16 Dátum: 2016.02.09 kedd, 22:50:24 »

Olvastam az új B Max-ban az 1.0 ekóbúszt 140LE-t fog tudni... valszeg ez is be fog röppenni a Mondeo-ba fl után. 100ezret talán elmegy majd, ha ügyesek :/
Most az fog jönni, hogy nem fogyasztás fetisiszták lesznek, hanem km, ki tud 1 motorral több km-t megtenni Cheesy
Röviden: butaság.

Hosszan: http://www.autobild.de/artikel/ford-focus-dauertest-5545219.html .
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2016.02.10 szerda, 07:54:27 »

Nem értem!!!!!!!!! Ha olyan fhasza, meg olyan jó, meg olyan keveset fogyaszt, meg olyan sok az élettartam, akkor miért nem ezzel szerelik az RS-eket? Gyógyegerek!
5let jövőre: 2 henger 600cc, 5let 2020ra: 1 henger 300-400cc. Ezen esetekben elég lesz már a 100, sőt akár 75 ló is a "Undersize" fókákba... (mint kb. 15 évvel ezelőtt) Na, ezek lesznek aztán carpolicysek álmai... Hát, akkor előre. 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2016.02.10 szerda, 09:02:54 »

Nem értem!!!!!!!!! Ha olyan fhasza, meg olyan jó, meg olyan keveset fogyaszt, meg olyan sok az élettartam, akkor miért nem ezzel szerelik az RS-eket? Gyógyegerek!
5let jövőre: 2 henger 600cc, 5let 2020ra: 1 henger 300-400cc. Ezen esetekben elég lesz már a 100, sőt akár 75 ló is a "Undersize" fókákba... (mint kb. 15 évvel ezelőtt) Na, ezek lesznek aztán carpolicysek álmai... Hát, akkor előre. 

Írtam anno a vezetési élményről egy 1.0 Ecoboost 125 pacis fóka-2-ben. Az autó könnyebb, mint a Mondeo, a motor csak 5 lóerővel kevesebb, mint a 2.0 TDCi, mi baj lehet?

Röviden: minden.

Hosszabban: a harmatos lepkefing gyorsabban viszi az autót, ha kiszállok és tolom, jobb a gyorsulása, és még a fogyasztásom se lesz sokkal rosszabb.  falbav falbav falbav falbav falbav

És akkor most ezt a motort egy Mondeóba...?!?!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #19 Dátum: 2016.02.10 szerda, 21:01:04 »

Nem értem!!!!!!!!! Ha olyan fhasza, meg olyan jó, meg olyan keveset fogyaszt, meg olyan sok az élettartam, akkor miért nem ezzel szerelik az RS-eket? Gyógyegerek!
5let jövőre: 2 henger 600cc, 5let 2020ra: 1 henger 300-400cc. Ezen esetekben elég lesz már a 100, sőt akár 75 ló is a "Undersize" fókákba... (mint kb. 15 évvel ezelőtt) Na, ezek lesznek aztán carpolicysek álmai... Hát, akkor előre. 
? RS-be 350 ló kell, arra manapság 2-2,5 liternél nem kell több. De nem 1 liter. Arról volt szó, hogy szétesik, erre linkeltem a tartóstesztet, hogy nem esik szét 125 lovasan. Akkor a 140-et is fogja bírni és úgy fog menni, mint egy 140 lovas dízel, csak nem 1800-4000 között van ereje, hanem 1800-6000 között.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #20 Dátum: 2016.02.10 szerda, 21:05:01 »

Írtam anno a vezetési élményről egy 1.0 Ecoboost 125 pacis fóka-2-ben. Az autó könnyebb, mint a Mondeo, a motor csak 5 lóerővel kevesebb, mint a 2.0 TDCi, mi baj lehet?

Röviden: minden.

Hosszabban: a harmatos lepkefing gyorsabban viszi az autót, ha kiszállok és tolom, jobb a gyorsulása, és még a fogyasztásom se lesz sokkal rosszabb.  falbav falbav falbav falbav falbav

És akkor most ezt a motort egy Mondeóba...?!?!

AndyA
Vezetési élmény 10kg/LE fölött? Max. egy Cinquecento-ban. Smiley (Focus 3-ban van csak EcoBoost. 1,6-osat hajtottam 60e km-en át, soha többet szívóbenzint, max valami sor6 BMW-t.)

Akkor most ülj le: az MK4-ben volt 1,6 szívó benzines 125 lóval. Sőt, turbomotorja is volt 125 lóval. Szerinted mennyivel rosszabb, ha az MK5-ben van 125 lovas turbomotor? Smiley

Még egy kérdés: miért a lökettérfogat határozza meg a tartósságot? Azt nem lehet rendesen méretezni? Wink
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2016.02.10 szerda, 21:12:05 »

Vezetési élmény 10kg/LE fölött? Max. egy Cinquecento-ban. Smiley (Focus 3-ban van csak EcoBoost. 1,6-osat hajtottam 60e km-en át, soha többet szívóbenzint, max valami sor6 BMW-t.)

Akkor most ülj le: az MK4-ben volt 1,6 szívó benzines 125 lóval. Sőt, turbomotorja is volt 125 lóval. Szerinted mennyivel rosszabb, ha az MK5-ben van 125 lovas turbomotor? Smiley

Még egy kérdés: miért a lökettérfogat határozza meg a tartósságot? Azt nem lehet rendesen méretezni? Wink

MKII-ből is volt 1.6 90 pacival. És? Attól még nem volt jó.

A lökettérfogat alapveten a nyomatékot határozza meg. Ha kevés a ccm, kevés lesz a nyomaték is. Ekkor jön a turbo, hogy mégis legyen nyomaték... Azután ugyanaz a henger másfélszer nagyobb nyomást kénytelen elviselni, mint a szívóbenzinesben, hát hamarabb tönkre is fog menni. Röviden ennyi. Cifrázni lehet, meg kötözködni is ezzel a rövid leírással, de a lényegen nem változtat, hogy miért lesz látványosan rövidebb életű egy kisköbcentis turbo benzines az azonos teljesítményű szívóbenzineshez képest.

A TD-ket ne hasonlítsuk össze ezzel, mert a dízel működése, a GO égése a hengerben lényegesen másképp történik, mint a benzin-levegő keveréké, és pont itt van a lényeg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #22 Dátum: 2016.02.10 szerda, 22:22:15 »

MKII-ből is volt 1.6 90 pacival. És? Attól még nem volt jó.

A lökettérfogat alapveten a nyomatékot határozza meg. Ha kevés a ccm, kevés lesz a nyomaték is. Ekkor jön a turbo, hogy mégis legyen nyomaték... Azután ugyanaz a henger másfélszer nagyobb nyomást kénytelen elviselni, mint a szívóbenzinesben, hát hamarabb tönkre is fog menni. Röviden ennyi. Cifrázni lehet, meg kötözködni is ezzel a rövid leírással, de a lényegen nem változtat, hogy miért lesz látványosan rövidebb életű egy kisköbcentis turbo benzines az azonos teljesítményű szívóbenzineshez képest.

A TD-ket ne hasonlítsuk össze ezzel, mert a dízel működése, a GO égése a hengerben lényegesen másképp történik, mint a benzin-levegő keveréké, és pont itt van a lényeg.

AndyA
A forgatónyomaték és a fordulatszám szorzata pedig egy konstanssal való szorzás után megadja a teljesítményt, tudom.

Ezek nem turbósított szívómotorok, hanem mind vadiúj, turbósra tervezve. Nem véletlen nem alublokk, hanem a sokat kibíró dízelek mintájára öntöttvas. Wink

Csak azt nem értem, hogy ha 100e km után nem találtak mérhető kopást, akkor mire alapozod a látványosan rövidebb élettartamot. Kifejtenéd? Mi fog benne tönkremenni? Mert a "szét fog esni" elég pontatlan.
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.10 szerda, 22:24:12 írta Carmaged » Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2016.02.10 szerda, 23:09:41 »

? RS-be 350 ló kell, arra manapság 2-2,5 liternél nem kell több. De nem 1 liter. Arról volt szó, hogy szétesik, erre linkeltem a tartóstesztet, hogy nem esik szét 125 lovasan. Akkor a 140-et is fogja bírni és úgy fog menni, mint egy 140 lovas dízel, csak nem 1800-4000 között van ereje, hanem 1800-6000 között.
Nem érted. Erről is beszéltük már párszor. Nem arról van szó, hogy szétesik-é vagy nem. Persze, hogy nem esik szét, az 1.0 ecoboost/tfsi sem esik szét 100ekm alatt (de csak 250ekm-re méretezték).
Arról van szó, hogy adott egy középkategóriás kaszni (amiből még prémiumnak való is készül), majd az idióta marketingesek elhitetik: tegyünk bele egy bolha f@szát és ez lesz a sláger...
Az iskolában arra tanítottak, hogy ami arányos, kerek és szimmetrikus, az általában más téren is megfelelő.
Hát hol arányos ez?
PS: azért azt ne gondolt, hogy úgy fog menni... egy vinnyogos fűnyírót ne hasonlítsunk egy dörmögő traktorhoz. 
 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2016.02.10 szerda, 23:14:34 »

 police police Ha gondoljátok, az offjaikat az 1.0 ecoboostról áttehetitek máshová...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25 Dátum: 2016.02.11 csütörtök, 06:09:54 »

police police Ha gondoljátok, az offjaikat az 1.0 ecoboostról áttehetitek máshová...

miért,az nem ecofhos?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #26 Dátum: 2016.02.11 csütörtök, 23:35:59 »

Nem érted. Erről is beszéltük már párszor. Nem arról van szó, hogy szétesik-é vagy nem. Persze, hogy nem esik szét, az 1.0 ecoboost/tfsi sem esik szét 100ekm alatt (de csak 250ekm-re méretezték).
Arról van szó, hogy adott egy középkategóriás kaszni (amiből még prémiumnak való is készül), majd az idióta marketingesek elhitetik: tegyünk bele egy bolha f@szát és ez lesz a sláger...
Az iskolában arra tanítottak, hogy ami arányos, kerek és szimmetrikus, az általában más téren is megfelelő.
Hát hol arányos ez?
PS: azért azt ne gondolt, hogy úgy fog menni... egy vinnyogos fűnyírót ne hasonlítsunk egy dörmögő traktorhoz.  
 

250e-re tervezik, a szívókat is annyira, csak nem marketingelték. Cheesy

Tudom, hogy megy, mentem vele érdemi távot Focusban az 1,0 és az 1,6 turbóval és az 1,6 szívóval is. Az 1,0 körberöhögi az azonos erejű szívót. Azonos erejű turbósok miért mennének egyékbént másképp? A teljesítménygörbét nem lehet "ne gondold"-dal meggyőzni. Ha nincs töltőnyomás, a dízel is csak vánszorog, mint a kisbenzines.

Eddig semmi konkrétum vagy tapasztalat, csak a "nem hiszem", "szerintem nem", "nem fogja kibírni". Jó lesz ez. Smiley
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2016.02.12 péntek, 06:53:24 »


Eddig semmi konkrétum vagy tapasztalat, csak a "nem hiszem", "szerintem nem", "nem fogja kibírni". Jó lesz ez. Smiley
Teljesen igazad van.  integet2 Anya 1.4i/100le (kb.) corsáján kívül, ami nem turbós, nem is emléxem mikor vezettem benzines autót. Hát "ha jó lesz ez" használja egészséggel, aki szereti.  hehe   
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #28 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 12:47:06 »

Ecoboost motorok miért (csak) az mk5 szekcióban van???

Illetve Jani, olyan sok tartalék már nincs abban a motorban:

http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=61&variant=2615

(Egy normális dízelre + 40-50 lőerőt, meg rendes nyomatékot ír...  hehe )
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.18 csütörtök, 12:49:09 írta Imot Hgolab » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #29 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 22:55:05 »

Ecoboost motorok miért (csak) az mk5 szekcióban van???

Illetve Jani, olyan sok tartalék már nincs abban a motorban:

http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=61&variant=2615

(Egy normális dízelre + 40-50 lőerőt, meg rendes nyomatékot ír...  hehe )
Vagy a feltöltő nem tud egyszerűen eleget fújni, a blokk bírhat többet. Ebből nem derül ki, melyik.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #30 Dátum: 2016.02.22 hétfő, 07:30:55 »

Ecoboost motorok miért (csak) az mk5 szekcióban van???

Illetve Jani, olyan sok tartalék már nincs abban a motorban:

http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=61&variant=2615

(Egy normális dízelre + 40-50 lőerőt, meg rendes nyomatékot ír...  hehe )

de van, csak keresgélned kell Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Alexander09
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100



E-mail
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2016.02.23 kedd, 11:16:23 »

Ha bárkinek van tapasztalata üa. fogyasztással kapcsolatban azt szívesen venném. Kissé sokallom, még úgy is ,hogy tudom mennyit hazudnak a katalógusban.
Naplózva

Jelenleg: mk5 Titanium 1.5 ecoboost 160 LE, 5 ajtós, fehér;
Toyota LJ70
VW T5
Előző: mk4 Titanium 2.0 tdci 140 LE, kombi, fekete ;
 BMW 330 Ci;
VW 1300 70' ;
G Astra 1.4 ecotec;
 Porsche 996 4S;
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #32 Dátum: 2016.02.23 kedd, 11:32:22 »

Ha bárkinek van tapasztalata üa. fogyasztással kapcsolatban azt szívesen venném. Kissé sokallom, még úgy is ,hogy tudom mennyit hazudnak a katalógusban.

Szóval nem olyan vészes a fogyasztásod, ahhoz képest, hogy benzines. Lesz ez több is...

És nem a gázpedál xar, hanem keine craft...   eplus2 hehe
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.23 kedd, 11:35:15 írta Imot Hgolab » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Alexander09
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100



E-mail
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2016.02.23 kedd, 12:41:14 »


És nem a gázpedál xar, hanem keine craft...   eplus2 hehe

Multkor csereautónak kaptam egy Fiestát 1.0 ecoboost-al, annál érdekes módon nem csinálta ezt a gázpedál, pedig annyival nem könnyebb autó, Ezt kösd össze  vigyor3
Naplózva

Jelenleg: mk5 Titanium 1.5 ecoboost 160 LE, 5 ajtós, fehér;
Toyota LJ70
VW T5
Előző: mk4 Titanium 2.0 tdci 140 LE, kombi, fekete ;
 BMW 330 Ci;
VW 1300 70' ;
G Astra 1.4 ecotec;
 Porsche 996 4S;
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #34 Dátum: 2016.02.23 kedd, 12:48:50 »

Multkor csereautónak kaptam egy Fiestát 1.0 ecoboost-al, annál érdekes módon nem csinálta ezt a gázpedál, pedig annyival nem könnyebb autó, Ezt kösd össze  vigyor3

Egy kg-ra hány le jut?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Alexander09
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100



E-mail
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2016.02.23 kedd, 13:09:17 »

Egy kg-ra hány le jut?

B-Max volt bocs. 1275kg - 125le 10,2kg/le
Mondeo 1.5 ecoboost  1484kg - 160 le 9,05kg/le

Naplózva

Jelenleg: mk5 Titanium 1.5 ecoboost 160 LE, 5 ajtós, fehér;
Toyota LJ70
VW T5
Előző: mk4 Titanium 2.0 tdci 140 LE, kombi, fekete ;
 BMW 330 Ci;
VW 1300 70' ;
G Astra 1.4 ecotec;
 Porsche 996 4S;
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2016.02.23 kedd, 13:42:33 »

Egy kg-ra hány le jut?

Póniból vagy muraköziből...? eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Alexander09
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100



E-mail
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2016.02.23 kedd, 15:32:25 »

Póniból vagy muraköziből...? eplus2

AndyA

Szivassátok csak az ujjoncot.  vigyor3
Naplózva

Jelenleg: mk5 Titanium 1.5 ecoboost 160 LE, 5 ajtós, fehér;
Toyota LJ70
VW T5
Előző: mk4 Titanium 2.0 tdci 140 LE, kombi, fekete ;
 BMW 330 Ci;
VW 1300 70' ;
G Astra 1.4 ecotec;
 Porsche 996 4S;
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2016.02.23 kedd, 15:43:36 »

Szivassátok csak az ujjoncot.  vigyor3

Vagy megszokik, vagy megszökik!!! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 15:53:58 »

http://totalcar.hu/tesztek/2016/11/28/audi_q2_1_0_tfsi_2016/
Már a Q2ben is létezik 3 hengeres. Akkor egy mondeo ne szégyellje! Előre a 2 hengerért. Éljen és virágozzék a jövő autója:
az mk6 0,6i duplaturbóval!  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 20:59:39 »

http://totalcar.hu/tesztek/2016/11/28/audi_q2_1_0_tfsi_2016/
Már a Q2ben is létezik 3 hengeres. Akkor egy mondeo ne szégyellje! Előre a 2 hengerért. Éljen és virágozzék a jövő autója:
az mk6 0,6i duplaturbóval!  Cheesy

A németek azt írták, hogy jövőre az 1.0 ecoboost már 150 vagy 160 lóval jön ki.
Már most is van belőle 140 lovas. Egyébként tiszta Sci-fi vagy vicc nem tudom eldönteni.SmileySmiley
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
raven71
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


E-mail
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 12:39:07 »

Sziasztok!
Az új 1.5-ös turbó ecoboosttal szerelt mondeoról szeretnék megtudni 1-2 infót!
Jelenleg egy 2.0 mk4-em van, amivel maximálisan elégedett vagyok, szeretem. Ezért is gondoltam egy használt (2015-16-os) mondeot beújítani! Kis félelmem van a fogyasztással kapcsolatban. Azt lehet némely helyen olvasni, hogy aránytalanul sokat eszik, ezért cserébe viszont nem is megy valami túl jól!
Akinek van erről a típusról infója kérem írja meg!
Köszönöm
Naplózva
nsxr11
Vendég
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 14:49:38 »

Első hozzászólásom itt a fórumon, de ez egy olyan kérdés, ahol muszáj hozzászólnom. Egyszerűen azért, mert ez a kérdés engem is foglalkoztat(ott).
(A fogyasztás az ezer dologtól függhet, a vezetési stílustól kezdve az útviszonyokon át az időjárásig, szóval a következő mondatok csupán az én tapasztalataimat tükrözik.)

Egy Peugeot 307 (SW) 2 literes benzinesből (kb. 140 le) ültem át egy új 2017-es 1.5 ecoboost Mondeoba (kb. 160 le) ami szintén kombi. November óta hajtom a Mondeót, így a tapasztalataim főleg téliek. Még nem értem el a 10ezer km-t, az eddigi útjaim 80% (fő)város, 20% vidék (autópálya/főút vegyesen).

Fogyasztás: Az első háromezer kmnél annyira magasnak tűnt, hogy azt hittem ez csak a bejáratás miatt van. Városban 10.5l/100km, városon kívül 7-7.5l/100km. Ez azóta sem változott gyökeresen - a városi maradt 10 felett, a városon kívüli meg a tempó függvénye, de 7 alá ritkán tud menni az érték. Az előző autóval lévő jóval régebbi motor is hasonló vagy kicsivel jobb értékeket produkált nálam (betudható a könnyebb önsúlynak is). Kétféle benzinkútnál is szoktam tankolni, több töltőállomáson és az sem befolyásolta a számokat mérhetően (mindig sima 95).

Teljesítmény: Első turbós autóm, mostmár tudom mit jelent. És eddig nem igazán jön be. Meredek mélygarázsból úgy kell felküzdenie magát 1-esben... Vigyázok az autókra, pl. hidegen nem pörgetem a motort. Viszont ezzel csak úgy lehet közlekedni, ha az ember magasan tartja a fordulatot. A műszerfalon való válts feljebb jel is nagyon furcsa. 4.-ben kb. 50-es tempónál megjelenik, hogy tegyem 5.-be. Viszont ha rálépek a gázra, akkor normális reakciójú gyorsítást csak 3-asban lehet elérni. Igazából amióta próbálom magam rászoktatni a magasabb fordulatra, azóta sokkal dinamikusabbnak érzem az autót, úgyhogy lehet, hogy egyszerűen eddig rosszul vezettem. Ezek alapján eleinte a +20 le ellenére még gyengébbnek is tűnt az előző autóhoz viszonyítva, mostmár meg úgy érzem, hogy talán picivel jobb.

Számomra úgy tűnik, hogy kb. 10-15 év alatt nem sikerült a motorokat valóban fejleszteni. Az adózás miatti köbcenti csökkentéssel talán inkább csak rontottak rajta. (Fogyasztás: kb. ugyanaz mint régen, teljesítmény: kb. ugyanaz mint régen, csak másabb karakterisztikával, tartósság: az újról nem tudok nyilatkozni, de a régi nagyobb köbcentis szívó benzinesek elég tartósak voltak)

Sziasztok!
Az új 1.5-ös turbó ecoboosttal szerelt mondeoról szeretnék megtudni 1-2 infót!
Jelenleg egy 2.0 mk4-em van, amivel maximálisan elégedett vagyok, szeretem. Ezért is gondoltam egy használt (2015-16-os) mondeot beújítani! Kis félelmem van a fogyasztással kapcsolatban. Azt lehet némely helyen olvasni, hogy aránytalanul sokat eszik, ezért cserébe viszont nem is megy valami túl jól!
Akinek van erről a típusról infója kérem írja meg!
Köszönöm
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 15:17:36 »

Első hozzászólásom itt a fórumon...
Ez csak egy tráktorisztos hsz, így tessék élvezni:
az egyik barátom most vett fókát+st-line-al. Neki tetszik ez a motor. Nincs is belőle erősebb.
Jó olvasni ezeket az őszinte véleményeket... Ugye Tipcsi! 
 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #44 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 15:31:33 »

Ez csak egy tráktorisztos hsz, így tessék élvezni:
az egyik barátom most vett fókát+st-line-al. Neki tetszik ez a motor. Nincs is belőle erősebb.
Jó olvasni ezeket az őszinte véleményeket... Ugye Tipcsi! 
 
focusban 180 lovas
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #45 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 15:40:44 »

focusban 180 lovas
Igaz. Megnéztem a konfigurátorban. Lehet sokat kellett volna rá várni vagy mi... 
 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 22:53:20 »

focusban 180 lovas
meg az rs fóka is erősebb egy csöppet nyes vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #47 Dátum: 2018.02.23 péntek, 08:21:49 »

meg az rs fóka is erősebb egy csöppet nyes vigyor3
de az nem is ezerötös
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2018.03.09 péntek, 08:55:41 »

Kinek mennyi km van már benne? Megbízhatósági tapasztalatok? Turbo élettartam? Más?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2018.03.21 szerda, 00:45:13 »

Első hozzászólásom itt a fórumon, de ez egy olyan kérdés, ahol muszáj hozzászólnom. Egyszerűen azért, mert ez a kérdés engem is foglalkoztat(ott).
(A fogyasztás az ezer dologtól függhet, a vezetési stílustól kezdve az útviszonyokon át az időjárásig, szóval a következő mondatok csupán az én tapasztalataimat tükrözik.)

Egy Peugeot 307 (SW) 2 literes benzinesből (kb. 140 le) ültem át egy új 2017-es 1.5 ecoboost Mondeoba (kb. 160 le) ami szintén kombi. November óta hajtom a Mondeót, így a tapasztalataim főleg téliek. Még nem értem el a 10ezer km-t, az eddigi útjaim 80% (fő)város, 20% vidék (autópálya/főút vegyesen).

Fogyasztás: Az első háromezer kmnél annyira magasnak tűnt, hogy azt hittem ez csak a bejáratás miatt van. Városban 10.5l/100km, városon kívül 7-7.5l/100km. Ez azóta sem változott gyökeresen - a városi maradt 10 felett, a városon kívüli meg a tempó függvénye, de 7 alá ritkán tud menni az érték. Az előző autóval lévő jóval régebbi motor is hasonló vagy kicsivel jobb értékeket produkált nálam (betudható a könnyebb önsúlynak is). Kétféle benzinkútnál is szoktam tankolni, több töltőállomáson és az sem befolyásolta a számokat mérhetően (mindig sima 95).

Teljesítmény: Első turbós autóm, mostmár tudom mit jelent. És eddig nem igazán jön be. Meredek mélygarázsból úgy kell felküzdenie magát 1-esben... Vigyázok az autókra, pl. hidegen nem pörgetem a motort. Viszont ezzel csak úgy lehet közlekedni, ha az ember magasan tartja a fordulatot. A műszerfalon való válts feljebb jel is nagyon furcsa. 4.-ben kb. 50-es tempónál megjelenik, hogy tegyem 5.-be. Viszont ha rálépek a gázra, akkor normális reakciójú gyorsítást csak 3-asban lehet elérni. Igazából amióta próbálom magam rászoktatni a magasabb fordulatra, azóta sokkal dinamikusabbnak érzem az autót, úgyhogy lehet, hogy egyszerűen eddig rosszul vezettem. Ezek alapján eleinte a +20 le ellenére még gyengébbnek is tűnt az előző autóhoz viszonyítva, mostmár meg úgy érzem, hogy talán picivel jobb.

Számomra úgy tűnik, hogy kb. 10-15 év alatt nem sikerült a motorokat valóban fejleszteni. Az adózás miatti köbcenti csökkentéssel talán inkább csak rontottak rajta. (Fogyasztás: kb. ugyanaz mint régen, teljesítmény: kb. ugyanaz mint régen, csak másabb karakterisztikával, tartósság: az újról nem tudok nyilatkozni, de a régi nagyobb köbcentis szívó benzinesek elég tartósak voltak)



Azt ne felejtsd el, hogy a Peugeot egy jóval kisebb és könnyebb autó volt. A Mondeo kategóriájában is egy nehéz autónak számít.
Nyilván a  turbó sokat dob a gyorsításokkor és nyomatékban is sokat számít. Méresd le, a katalógus adatok nem igazak a súlyra.(sem...)
(az enyém kb. 200 KG-val nehezebb mint a gyári adat, ami baromi sok)

De nézd meg a KG/LE arányt. Lehet, hogy a két autó között így nincs nagy eltérés ami a alapvetően megmagyarázza, hogy miért nem éreztél óriási különbséget dinamikában.

Ja, a fogysztásra meg a teljesítményre az EURO6 minősítés nincs ám jó hatással..
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
Oldalak: [1] 2 3 4 5   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.