Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:10:05
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
13
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 358264 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
xyw55
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #100 Dátum:
2010.08.16 hétfő, 13:42:45 »
Üdv
Egy 97-es mondeo sebességváltójában kellene olajat retölteni vagy cserlni, pontosan nem tudom mert nem tudom hol kell megnézni. Érzem rajta, h kellene neki az olaj. Ha valaki egy rajzal tudna segiteni vagy el tudná magyarázni hol találom a helyét akkor az irjon
.
Előre is köszi, üdv Tibor.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #101 Dátum:
2010.08.17 kedd, 08:29:23 »
Idézetet írta: oxxigen - 2010.08.10 kedd, 22:44:53
Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy 1-es mondi váltó nem jó 2 -es be ?
Egy 1.8 -as benzines 1997-es glx manuális váltós autóba kellene kicserélnia váltót .
Előre is köszönöm .
A kettes váltója bowdenes,az egyesé kulisszás.Nem árt megnézni,hogy mennyit kell faragni belőle+az egyesnél a 94-ig gyártottak bowdenes kuplungosak,csak utána lett hidraulikus,a ketteseké meg mind az.
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #102 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 11:01:28 »
Hali!
Lassan megvan a lóvé, szeptemberben elvileg kuplungcsere és 3. szinkrongyűrű cseréje. A legutóbb, amikor kérdeztem a kuplung árát itt a helyi START autósboltban, azt mondták 100. Nem kevés, de úgy voltam vele, hogy ez van, ez már nem Astra, tudtam, hogy többe kerülnek az alkatrészek. Most megint megkérdeztem, hogy pontosítsunk, azt mondta a srác, hogy 60 a kuplungszett és 80 a kinyomócsapágy.
A Cromaxnál is 82 a csapágy, szettre nincs ár. A Startautónál a szett min 94, a csapágy 130.
A Max Car-nál a szett 42, a csapágy 40, és elvileg gyári.
Ez azért igencsak jó ár!!! Nem vagyok spúr, de ha itt ennyiért megkapom a gyári alkatrészt, akkor a megmaradó tízesekből még jópár dolgot meg tudnék csináltatni a gépen.
Ismeri valaki a Max Car-t, rendelt már onnan valaki? Még körülnézek a környéken egy-két autósboltban, de ha nem találok hasonlóan jó árakat, akkor náluk venném meg.
A napokban megkapom az árajánlatot a szinkron gyűrűre is. Ha odavan a váltóbówden, akkor az is cserélve lesz. A kuplung hidraulikus rendszeréhez van valami felújító szett, kell ilyesmivel foglalkozni?
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #103 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 11:03:26 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.08.30 hétfő, 11:01:28
Hali!
Lassan megvan a lóvé, szeptemberben elvileg kuplungcsere és 3. szinkrongyűrű cseréje. A legutóbb, amikor kérdeztem a kuplung árát itt a helyi START autósboltban, azt mondták 100. Nem kevés, de úgy voltam vele, hogy ez van, ez már nem Astra, tudtam, hogy többe kerülnek az alkatrészek. Most megint megkérdeztem, hogy pontosítsunk, azt mondta a srác, hogy 60 a kuplungszett és 80 a kinyomócsapágy.
A Cromaxnál is 82 a csapágy, szettre nincs ár. A Startautónál a szett min 94, a csapágy 130.
A Max Car-nál a szett 42, a csapágy 40, és elvileg gyári.
Ez azért igencsak jó ár!!! Nem vagyok spúr, de ha itt ennyiért megkapom a gyári alkatrészt, akkor a megmaradó tízesekből még jópár dolgot meg tudnék csináltatni a gépen.
Ismeri valaki a Max Car-t, rendelt már onnan valaki? Még körülnézek a környéken egy-két autósboltban, de ha nem találok hasonlóan jó árakat, akkor náluk venném meg.
A napokban megkapom az árajánlatot a szinkron gyűrűre is. Ha odavan a váltóbówden, akkor az is cserélve lesz. A kuplung hidraulikus rendszeréhez van valami felújító szett, kell ilyesmivel foglalkozni?
Én az enyémbe bontott hidr. csapágyat raktam.Szunditól vettem valami 5e ft/áron.A mai napig tökéletesen működik (lassan 6. éve évi 10-15e-s futással) Szerintem érdemes lenne rákérdezned nála,mert ha csak ennyit autózol felesleges költségbe vered magad (szerintem)
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #104 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 13:01:46 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.08.30 hétfő, 11:03:26
Én az enyémbe bontott hidr. csapágyat raktam.Szunditól vettem valami 5e ft/áron.A mai napig tökéletesen működik (lassan 6. éve évi 10-15e-s futással) Szerintem érdemes lenne rákérdezned nála,mert ha csak ennyit autózol felesleges költségbe vered magad (szerintem)
Tudom, hogy ezzel is spórolhatnék, de az új kuplung mellé új csapágyat akarok. Eddig minden autómra költöttem így "feleslegesen", de nem szeretem a bontott dolgokat. Ha 40-50 körül találok csapágyat, megveszem.
Azért kösz az infót!
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #105 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 13:19:17 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.08.30 hétfő, 13:01:46
Tudom, hogy ezzel is spórolhatnék, de az új kuplung mellé új csapágyat akarok. Eddig minden autómra költöttem így "feleslegesen", de nem szeretem a bontott dolgokat. Ha 40-50 körül találok csapágyat, megveszem.
Azért kösz az infót!
Én fent a vaterán találtam a véhathoz 54e-ért új csapágyat,annak a bolti ára 90e körül van.Én veszek bontott cuccot,szundiban még nem kellett csalódnom.
Ez az:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/eroatvitel_valto/ford_mondeo_i_hidraulikus_kinyomocsapagy_uj_178369141.html
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.30 hétfő, 13:24:34 írta misi107
»
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #106 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 13:32:26 »
ismerősnek az mk2-esébe angliából vettem ebay-en keresztül, 39e volt szállítással együtt: tárcsa, szerkezet, kinyomó
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #107 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 14:00:38 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.08.30 hétfő, 13:19:17
Én fent a vaterán találtam a véhathoz 54e-ért új csapágyat,annak a bolti ára 90e körül van.Én veszek bontott cuccot,szundiban még nem kellett csalódnom.
Ez az:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/eroatvitel_valto/ford_mondeo_i_hidraulikus_kinyomocsapagy_uj_178369141.html
Az az 54 az 18!!!
Eszembe sem jutott, hogy a vaterán megnézzem, ott eddig mindig csak apróságokat kerestem.
Beszélek a sráccal. Kösz a segítseget!
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #108 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 14:18:25 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.08.30 hétfő, 13:32:26
ismerősnek az mk2-esébe angliából vettem ebay-en keresztül, 39e volt szállítással együtt: tárcsa, szerkezet, kinyomó
Az elég baráti ár. Nagyobb értékű cuccot csak személyes átvétellel vennék, az meg az e-bay-en nem megoldható. De kösz a tippet!
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #109 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 14:34:27 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.08.30 hétfő, 14:00:38
Az az 54 az 18!!!
Eszembe sem jutott, hogy a vaterán megnézzem, ott eddig mindig csak apróságokat kerestem.
Beszélek a sráccal. Kösz a segítseget!
Egyelőre nekem függőbe van,mert csak ezután lesz cserélve a váltóm.De azért nekem az 54 nem 90...
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #110 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 14:45:27 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.08.30 hétfő, 14:34:27
Egyelőre nekem függőbe van,mert csak ezután lesz cserélve a váltóm.De azért nekem az 54 nem 90...
Szerintem amit 18-ért árul a srác, az nem V6-hoz van, de azt írja, bármit beszerez. Meglátjuk. Közben várom, hogy visszahívjon a szerelőm, hogy mennyi a szinkron gyűrű cseréje. Filóztam, hogy vegyek-e egy bontott váltót, de mivel más gond nincs vele, így inkább csak szinkron gyűrű + olaj csere. Aztán ha horror árat mondanak, akkor veszek egy másik váltót, és kész.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #111 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 15:33:30 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.08.30 hétfő, 14:45:27
Szerintem amit 18-ért árul a srác, az nem V6-hoz van, de azt írja, bármit beszerez. Meglátjuk. Közben várom, hogy visszahívjon a szerelőm, hogy mennyi a szinkron gyűrű cseréje. Filóztam, hogy vegyek-e egy bontott váltót, de mivel más gond nincs vele, így inkább csak szinkron gyűrű + olaj csere. Aztán ha horror árat mondanak, akkor veszek egy másik váltót, és kész.
tudom....tőle kérdeztem rá,hogy ehhez is tud-e adni.És igen,tud 54e ft-ért.Azért írtam,hogy nekem a 90 helyett 54...neked meg az 50 helyett 18...mondjuk a cromax árait nem értem,mert gyárira hoz 58e-t is,meg 33e-t is.
Nekem a váltót 30e-ért adta fusim,szgabesz 25e-ért árul.Ha ennél drágábbra jön ki a javítás,akkor érdemesebb cserélni.Ja,valaki árult itt új váltót is...ha netalán Neked az kell....
«
Utoljára szerkesztve: 2010.08.30 hétfő, 15:39:05 írta misi107
»
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #112 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 16:31:02 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.08.30 hétfő, 15:33:30
tudom....tőle kérdeztem rá,hogy ehhez is tud-e adni.És igen,tud 54e ft-ért.Azért írtam,hogy nekem a 90 helyett 54...neked meg az 50 helyett 18...mondjuk a cromax árait nem értem,mert gyárira hoz 58e-t is,meg 33e-t is.
Nekem a váltót 30e-ért adta fusim,szgabesz 25e-ért árul.Ha ennél drágábbra jön ki a javítás,akkor érdemesebb cserélni.Ja,valaki árult itt új váltót is...ha netalán Neked az kell....
Kicsit nem értem.
Nekem is V6-hoz kell, tehát akkor nekem is 54. De akkor mi 18?
Az 54 az egész elfogadható ár, de persze azért lefutom még itt a környéken is a kötelező köröket, aztán meglátjuk.
Hívott a szerelő. Finoman fogalmazva több, mint 25 a váltójavítás. 30 a szétszedés/összerakás, 35 a szinkrongyűrű csere, és ha dob is kell, akkor egyben 100. Azt nem tudom, milyen dobról van szó. Szóval kell egy ÚJ váltó!!!
Ha jól tudom, mk2 a XIII. kerületben van, nekem közel esik. Egyébként is kellhet még pár apróság.
Mégegyszer kösz a segítséget!
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #113 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 17:34:35 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.08.30 hétfő, 16:31:02
Kicsit nem értem.
Nekem is V6-hoz kell, tehát akkor nekem is 54. De akkor mi 18?
Az 54 az egész elfogadható ár, de persze azért lefutom még itt a környéken is a kötelező köröket, aztán meglátjuk.
Hívott a szerelő. Finoman fogalmazva több, mint 25 a váltójavítás. 30 a szétszedés/összerakás, 35 a szinkrongyűrű csere, és ha dob is kell, akkor egyben 100. Azt nem tudom, milyen dobról van szó. Szóval kell egy ÚJ váltó!!!
Ha jól tudom, mk2 a XIII. kerületben van, nekem közel esik. Egyébként is kellhet még pár apróság.
Mégegyszer kösz a segítséget!
jaja,nem is néztem,Neked milyen autód van...bocsi.Amit hirdet,az mk1-mk2. négyhengereshez és dízelhez való.A véhat külön kategória,arra nekem 54e-t mondott.Az meg barátságos ár...szerintem.
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #114 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 19:46:23 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.08.30 hétfő, 17:34:35
jaja,nem is néztem,Neked milyen autód van...bocsi.Amit hirdet,az mk1-mk2. négyhengereshez és dízelhez való.A véhat külön kategória,arra nekem 54e-t mondott.Az meg barátságos ár...szerintem.
Matekoztam egy kicsit és kénytelen voltam belátni, hogy a "csak új alkatrészt veszek" hozzáállásommal a mostani javítanivalókkal tényleg gyorsan csődbe megyek.
Írtam mk2-nek, és igen baráti árat mondott a váltóra és a kuplungra is. Szóval végül mégis megfogadom az első tanácsod.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #115 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 19:57:53 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.08.30 hétfő, 19:46:23
Matekoztam egy kicsit és kénytelen voltam belátni, hogy a "csak új alkatrészt veszek" hozzáállásommal a mostani javítanivalókkal tényleg gyorsan csődbe megyek.
Írtam mk2-nek, és igen baráti árat mondott a váltóra és a kuplungra is. Szóval végül mégis megfogadom az első tanácsod.
Nézd,ha nekem nem kell a mostani kinyomócsapágy,szerintem-fusimot ismerve-nyugodtan beteheted az autódba.De ez csak valamikor szeptemberben derül ki,nem tudom mennyire sürgős.
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #116 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 20:12:07 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.08.30 hétfő, 19:57:53
Nézd,ha nekem nem kell a mostani kinyomócsapágy,szerintem-fusimot ismerve-nyugodtan beteheted az autódba.De ez csak valamikor szeptemberben derül ki,nem tudom mennyire sürgős.
Kösz, de kinyomócsapággyal együtt veszem majd mk2-től.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1689
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #117 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 20:15:09 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.08.30 hétfő, 19:46:23
Matekoztam egy kicsit és kénytelen voltam belátni, hogy a "csak új alkatrészt veszek" hozzáállásommal a mostani javítanivalókkal tényleg gyorsan csődbe megyek.
Írtam mk2-nek, és igen baráti árat mondott a váltóra és a kuplungra is. Szóval végül mégis megfogadom az első tanácsod.
Ha lehetek indiszkrét, kuplungra kb milyen árat mondott?
Naplózva
MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #118 Dátum:
2010.08.30 hétfő, 21:46:06 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.08.30 hétfő, 20:12:07
Kösz, de kinyomócsapággyal együtt veszem majd mk2-től.
Semmi gond,én is ezt tenném.Vagy fogom tenni...(állítólag a kuplung cserélve volt...)
Naplózva
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #119 Dátum:
2010.09.06 hétfő, 17:45:51 »
Sziasztok!
Szeretném lecserélni a váltóban az olajat, de egy leírás alapján (
http://mondeoclub.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban
) nem tudom beazonosítani a betöltő nyílást. Csak alulról férhető hozzá a betöltő vagy a motortérből is esetleg?
tudnátok segíteni?
köszi
Isu
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #120 Dátum:
2010.09.06 hétfő, 18:23:44 »
Idézetet írta: Isu - 2010.09.06 hétfő, 17:45:51
Sziasztok!
Szeretném lecserélni a váltóban az olajat, de egy leírás alapján (http://***.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban) nem tudom beazonosítani a betöltő nyílást. Csak alulról férhető hozzá a betöltő vagy a motortérből is esetleg?
tudnátok segíteni?
köszi
Isu
A váltó tetején van,a motortérben találod meg.
Naplózva
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #121 Dátum:
2010.09.06 hétfő, 18:32:36 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.09.06 hétfő, 18:23:44
A váltó tetején van,a motortérben találod meg.
OK. köszi. Remélem megtalálom.
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #122 Dátum:
2010.09.07 kedd, 08:10:43 »
Sziasztok!
És milyen olajat javasoltok a váltóba? Sokan a castrol TAF-X-re esküsznek.
Fusim Misi már nem fórumozik vagy más lett a nickje?
köszi
Isu
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #123 Dátum:
2010.09.10 péntek, 20:34:29 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.09.06 hétfő, 18:23:44
A váltó tetején van,a motortérben találod meg.
Megtaláltam a betöltőt, de nem a váltó tetején van, hanem az elején, tehát előre néz, a hűtővel van szemben. Motortérből azt nem látni.
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #124 Dátum:
2010.09.10 péntek, 20:39:17 »
Idézetet írta: Isu - 2010.09.07 kedd, 08:10:43
Sziasztok!
És milyen olajat javasoltok a váltóba? Sokan a castrol TAF-X-re esküsznek.
Fusim Misi már nem fórumozik vagy más lett a nickje?
köszi
Isu
Én mobilt raktam bele,valószínűleg most is az lesz.Semmi gond nem volt vele.A lényeg,hogy 75w90-es full szintetikus legyen.
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #125 Dátum:
2010.10.01 péntek, 10:04:41 »
Tegnap végre bekerült a bontott váltó és kuplung. Az is kiderült, hogy nem a kinyomó csapágyam zörgött, hanem a kuplungom, mert szét voltak törve benne a rugók. A kuplungom most vajpuha, de még mindig eléggé fent fog, nem tudom, ez normális-e. Persze nem új a tárcsa sem, de nem vezettem még másik Mondeót, így nincs viszonyításom. Csúszni eddig sem csúszott, és most sem. A váltó zsír, végre nem recseg a harmadik, viszint úgy tűnik be kell járatnom, mert balról csak lassan megy vissza középre, nem úgy ugrik, ahogy eddig, kicsit szorul. Emiatt nem lehet csapni 2-ből 3-ba, hanem át kell "vezetni". Tegnap meghajtottam a gépet, és melegen nem volt ez a probléma. Remélem rövidesen bejáratódik.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #126 Dátum:
2010.10.01 péntek, 14:41:26 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.10.01 péntek, 10:04:41
Tegnap végre bekerült a bontott váltó és kuplung. Az is kiderült, hogy nem a kinyomó csapágyam zörgött, hanem a kuplungom, mert szét voltak törve benne a rugók. A kuplungom most vajpuha, de még mindig eléggé fent fog, nem tudom, ez normális-e. Persze nem új a tárcsa sem, de nem vezettem még másik Mondeót, így nincs viszonyításom. Csúszni eddig sem csúszott, és most sem. A váltó zsír, végre nem recseg a harmadik, viszint úgy tűnik be kell járatnom, mert balról csak lassan megy vissza középre, nem úgy ugrik, ahogy eddig, kicsit szorul. Emiatt nem lehet csapni 2-ből 3-ba, hanem át kell "vezetni". Tegnap meghajtottam a gépet, és melegen nem volt ez a probléma. Remélem rövidesen bejáratódik.
Igazából addig nem lesz gondod vele,amíg teljesen el nem kopik.A hidraulikus rendszerűt nem lehet utánállítani mint a bowdenest.Az,hogy fent fog,nem tudom,hogy jó vagy rossz.Nekem amikor kicserélték az egynyolcban a régi totál elkopott (és égett...) Bontott került bele,azzal is ugyanott fogott.
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #127 Dátum:
2010.10.01 péntek, 14:46:05 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.10.01 péntek, 14:41:26
Igazából addig nem lesz gondod vele,amíg teljesen el nem kopik.A hidraulikus rendszerűt nem lehet utánállítani mint a bowdenest.Az,hogy fent fog,nem tudom,hogy jó vagy rossz.Nekem amikor kicserélték az egynyolcban a régi totál elkopott (és égett...) Bontott került bele,azzal is ugyanott fogott.
Az előző tárcsám az totál gatya volt, a mostani azért elég jó, és a kuplungom tényleg vajpuha lett. A fogáspost úgy érzem nem változott, de most talán határozottabban fog. Azt tudom, hogy ezt nem lehet állítani, így gondolom egy új tárcsával sem fogna (sokkal) lejjebb, szóval akkor jó ez így. Mondjuk azért nem pedálos Moszkvics, finom műszer ez.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #128 Dátum:
2010.10.01 péntek, 15:09:42 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.10.01 péntek, 14:46:05
Az előző tárcsám az totál gatya volt, a mostani azért elég jó, és a kuplungom tényleg vajpuha lett. A fogáspost úgy érzem nem változott, de most talán határozottabban fog. Azt tudom, hogy ezt nem lehet állítani, így gondolom egy új tárcsával sem fogna (sokkal) lejjebb, szóval akkor jó ez így. Mondjuk azért nem pedálos Moszkvics, finom műszer ez.
A keménység szerintem a kinyomócsapágytól (meg a fékolajtól) függ.Minél kopottabb annál keményebb.Nekem a pirosban elengedte az olajat,kicserélték bontottra.És akkor lett vajpuha,a kuplung maradt a régi.
Naplózva
májki1982
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #129 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 13:53:16 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.10.01 péntek, 10:04:41
Tegnap végre bekerült a bontott váltó és kuplung. Az is kiderült, hogy nem a kinyomó csapágyam zörgött, hanem a kuplungom, mert szét voltak törve benne a rugók. A kuplungom most vajpuha, de még mindig eléggé fent fog, nem tudom, ez normális-e. Persze nem új a tárcsa sem, de nem vezettem még másik Mondeót, így nincs viszonyításom. Csúszni eddig sem csúszott, és most sem. A váltó zsír, végre nem recseg a harmadik, viszint úgy tűnik be kell járatnom, mert balról csak lassan megy vissza középre, nem úgy ugrik, ahogy eddig, kicsit szorul. Emiatt nem lehet csapni 2-ből 3-ba, hanem át kell "vezetni". Tegnap meghajtottam a gépet, és melegen nem volt ez a probléma. Remélem rövidesen bejáratódik.
nekem is nagyon fent fog.picit zavar is.de nem csuszik meg semmi parája nincs,csak fent fog.volt escortom az meg nagyon lent fogott,de nagyon lent.cseréltünk kompletten mindent,és akkor is lent fogott.nem tudom mi szabályozza ezt
Naplózva
szoke
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #130 Dátum:
2010.10.05 kedd, 16:32:22 »
Sziasztok!
Egy 1999-es Mondeo tulaj vagyok. Tavaly kuplung (tárcsa, szerkezet, csapágy - sziemring nem) csere után 2 hónappal csöpögni kezdett az olaj.
Főtengely szimering csere. Tovább csöpög, Két hónap múlva újra főtengely szimering csere. Ezután kicsit elhanyagoltam, mert egy márkaszerviz ezt a
tanácsot adta, de egy hónapja jobban "eleredt" és csúszni kezdett a kuplung. Egy hete másik szerelő cserélt ismét kuplungot (tárcsa, szerkezet) és
szimeringet. A kivett tárcsa állt az olajban. A csere után most ismét csöpög a főtengely szimering. A kiszerelt darabok megvannak, nem tűnik hibásnak. A
szerelő szerint a főtengelyen nincs sérülés, garanciában ismét szimeringet fog cserélni (ez lenne a negyedik).
Nem lehet, hogy valami más baja van, csak úgy néz ki, mintha? Tudok valamit tanácsolni?
Köszönöm előre is Szőke
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #131 Dátum:
2010.10.05 kedd, 21:34:32 »
Idézetet írta: szoke - 2010.10.05 kedd, 16:32:22
Sziasztok!
Egy 1999-es Mondeo tulaj vagyok. Tavaly kuplung (tárcsa, szerkezet, csapágy - sziemring nem) csere után 2 hónappal csöpögni kezdett az olaj.
Főtengely szimering csere. Tovább csöpög, Két hónap múlva újra főtengely szimering csere. Ezután kicsit elhanyagoltam, mert egy márkaszerviz ezt a
tanácsot adta, de egy hónapja jobban "eleredt" és csúszni kezdett a kuplung. Egy hete másik szerelő cserélt ismét kuplungot (tárcsa, szerkezet) és
szimeringet. A kivett tárcsa állt az olajban. A csere után most ismét csöpög a főtengely szimering. A kiszerelt darabok megvannak, nem tűnik hibásnak. A
szerelő szerint a főtengelyen nincs sérülés, garanciában ismét szimeringet fog cserélni (ez lenne a negyedik).
Nem lehet, hogy valami más baja van, csak úgy néz ki, mintha? Tudok valamit tanácsolni?
Köszönöm előre is Szőke
Üdv Szőke!
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem repedt a sebváltóházad és átengedi a váltóolajat a kuplunghoz, ahol normális esetben semmi keresnivalója.
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #132 Dátum:
2010.10.05 kedd, 22:40:34 »
A fene!
Fent megint rossz sorba írtam, bocsánat!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #133 Dátum:
2010.10.05 kedd, 22:43:24 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.10.05 kedd, 22:40:34
A fene!
Fent megint rossz sorba írtam, bocsánat!
tudod szerkeszteni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
h.begyo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #134 Dátum:
2010.10.05 kedd, 23:55:04 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.10.05 kedd, 22:43:24
tudod szerkeszteni
Én nagyon béna vagyok az ilyesmihez. Vizuálisan bármit megtanulok elsőre. Vagy pedig úgy, ha magamtól rájövök. A számítógépekhez alig értek, röhely, de azt se tudom, mi az a "link" (mint szó, értem a jelentését, de ez milyen összefüggésben van a számítógéppel?). Például képet se tudok berakni ide, mert nem tudom, mi az a "belinkelni". Van egy jó haverom, aki baromira vágja a kérdést, kérni fogom a segítségét és nem lesz gond semmivel, mindent megtanulok, amit lehet. Addig is:
Naplózva
májki1982
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #135 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 16:25:51 »
sziasztok,segitsetek már picit,nagyon fent fogott már a kuplungom,de ma hazafele bepuhult a kuplungom és nem megy be sebbeségbe,leálit berak egybe inditozok elindul a kocsi többi sebbeséget meg kuplung nélkül lassan tudom beszorni neki,nem emel ki a kuplungom.olaj nem folyt el tehát sztem kuplung munkahenger müködik.mi lehet ez?
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #136 Dátum:
2010.12.10 péntek, 19:54:51 »
Idézetet írta: májki1982 - 2010.12.02 csütörtök, 16:25:51
sziasztok,segitsetek már picit,nagyon fent fogott már a kuplungom,de ma hazafele bepuhult a kuplungom és nem megy be sebbeségbe,leálit berak egybe inditozok elindul a kocsi többi sebbeséget meg kuplung nélkül lassan tudom beszorni neki,nem emel ki a kuplungom.olaj nem folyt el tehát sztem kuplung munkahenger müködik.mi lehet ez?
Szia!
Asszem szétszedős játék lesz, kilincsmű környékén érdemes keresgélni, vagy bowden. Nézesd meg valakivel, aki ért hozzá, és ha szét kell szedni a váltót, akkor már cserélj tárcsát, kinyomócsapágyat, olajat is. Nem olcsó, tudom, de nem kell egy jó darabig hozzányúlni utána.
Naplózva
undok
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #137 Dátum:
2011.08.29 hétfő, 17:56:22 »
Sziasztok.
Mai Story:
-parkolóban leállít szépen, elballagok bevásárolni, bepakolok, indítok, kuplung be raknám sebességbe, oszt recseg, nem veszi.
Leállít, indíttöbbször próba, nem veszi a sebességet, recseg. Olyan mintha nem oldana a kuplung. Ez ugye a "fékolajos" V6-os megoldás. Olajtócsa nincs alatta, sehol nem látni fékolaj nyomát kívülről legalábbis...
Akkor most mi is lehet ez?
semmi gyanús előjel nem volt, mármint, hogy csúszna, vagy változna a fogáspont...
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1689
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #138 Dátum:
2011.08.30 kedd, 10:32:50 »
Idézetet írta: undok - 2011.08.29 hétfő, 17:56:22
Sziasztok.
Mai Story:
-parkolóban leállít szépen, elballagok bevásárolni, bepakolok, indítok, kuplung be raknám sebességbe, oszt recseg, nem veszi.
Leállít, indíttöbbször próba, nem veszi a sebességet, recseg. Olyan mintha nem oldana a kuplung. Ez ugye a "fékolajos" V6-os megoldás. Olajtócsa nincs alatta, sehol nem látni fékolaj nyomát kívülről legalábbis...
Akkor most mi is lehet ez?
semmi gyanús előjel nem volt, mármint, hogy csúszna, vagy változna a fogáspont...
Ha jól tudom az összes mk2-ben a fékolajos megoldás lakozik. Fékolaj szintet ellenőrizted?
Naplózva
MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
undok
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #139 Dátum:
2011.08.30 kedd, 17:23:23 »
Idézetet írta: Pumukli23 - 2011.08.30 kedd, 10:32:50
Ha jól tudom az összes mk2-ben a fékolajos megoldás lakozik. Fékolaj szintet ellenőrizted?
Köszi, igen, ez volt az első.
Azóta a kocsi már szerelőnél landolt, a V6-topicban valamelyest kitárgyaltuk a lehetőségeket, ha a szerelő megmondja a tutit, ott közlöm mindenkivel, s ha ne adj isten érintve vagy a témában, holnap ott lesz info a pontos hibáról!
Üdv.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1689
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #140 Dátum:
2011.08.30 kedd, 17:45:57 »
Idézetet írta: undok - 2011.08.30 kedd, 17:23:23
Köszi, igen, ez volt az első.
Azóta a kocsi már szerelőnél landolt, a V6-topicban valamelyest kitárgyaltuk a lehetőségeket, ha a szerelő megmondja a tutit, ott közlöm mindenkivel, s ha ne adj isten érintve vagy a témában, holnap ott lesz info a pontos hibáról!
Üdv.
Elolvastam a hozzászólásokat ott is. Kíváncsi vagyok mi lehet a gond.
Ha kiderült esetleg beírhatod ide is, később akinek kell, hátha könnyebben megtalálja.
üdv
Naplózva
MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
undok
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #141 Dátum:
2011.09.01 csütörtök, 20:43:41 »
Idézetet írta: Pumukli23 - 2011.08.30 kedd, 17:45:57
Elolvastam a hozzászólásokat ott is. Kíváncsi vagyok mi lehet a gond.
Ha kiderült esetleg beírhatod ide is, később akinek kell, hátha könnyebben megtalálja.
üdv
Akkor ide is:
Sziasztok!
Kuplung story vége:
-a szerelő lecserélte a rendszerben a fékolajat, megmutatta, totál fekete trutyi.
légtelenített, kuplungnál is, és láss csodát, müxik a kuplung.
Azt mondta, hogy nem véletlenül írják elő 3 évente a fékolaj cserét, merthogy a levegő párataltalmát is képes magába szívni, és ettől sokat romlik a minősége, "összenyomható" lesz, nem visz át akkora nyomást. Valami igaza lehet, mert hazafelé fékeztem egy jót, és beleharaptam a kormányba
Én februárba vettem a gépet, hogy előtte mikor volt cserélve? ki tudja....
Üdv. Z.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1689
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #142 Dátum:
2011.09.01 csütörtök, 21:33:01 »
Idézetet írta: undok - 2011.09.01 csütörtök, 20:43:41
Akkor ide is:
Sziasztok!
Kuplung story vége:
-a szerelő lecserélte a rendszerben a fékolajat, megmutatta, totál fekete trutyi.
légtelenített, kuplungnál is, és láss csodát, müxik a kuplung.
Azt mondta, hogy nem véletlenül írják elő 3 évente a fékolaj cserét, merthogy a levegő párataltalmát is képes magába szívni, és ettől sokat romlik a minősége, "összenyomható" lesz, nem visz át akkora nyomást. Valami igaza lehet, mert hazafelé fékeztem egy jót, és beleharaptam a kormányba
Én februárba vettem a gépet, hogy előtte mikor volt cserélve? ki tudja....
Üdv. Z.
Naplózva
MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #143 Dátum:
2011.09.01 csütörtök, 22:54:27 »
Idézetet írta: undok - 2011.09.01 csütörtök, 20:43:41
Akkor ide is:
Sziasztok!
Kuplung story vége:
-a szerelő lecserélte a rendszerben a fékolajat, megmutatta, totál fekete trutyi.
légtelenített, kuplungnál is, és láss csodát, müxik a kuplung.
Azt mondta, hogy nem véletlenül írják elő 3 évente a fékolaj cserét, merthogy a levegő párataltalmát is képes magába szívni, és ettől sokat romlik a minősége, "összenyomható" lesz, nem visz át akkora nyomást. Valami igaza lehet, mert hazafelé fékeztem egy jót, és beleharaptam a kormányba
Én februárba vettem a gépet, hogy előtte mikor volt cserélve? ki tudja....
Üdv. Z.
Jó hír, hogy megoldódott ennyiből.
De ha tényleg ez lett volna csak a baja, akkor fokozatosan xart volna be a kinyomó kiemelő ereje. Éreztél nehezülést az utóbbi hetekben? Csak mert nekem nem áll össze, hogy a hidraulika folyadék oxigén tartalma miatt az egyik percben még jó, utána meg hirtelen már nem emel ki. Főleg azért nem értem, mert ilyen esetben a féked is elég rendesen elgyengült volna, oda is ugyan az a rendszer tolja a nagyságrendileg azonos erőt. Ergo a féknek is el kellett volna szállnia, ami a fékhatást illeti.
Vagy valaki érti ezeket az összefüggéseket?
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #144 Dátum:
2011.09.01 csütörtök, 23:18:05 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.01 csütörtök, 22:54:27
Jó hír, hogy megoldódott ennyiből.
De ha tényleg ez lett volna csak a baja, akkor fokozatosan xart volna be a kinyomó kiemelő ereje. Éreztél nehezülést az utóbbi hetekben? Csak mert nekem nem áll össze, hogy a hidraulika folyadék oxigén tartalma miatt az egyik percben még jó, utána meg hirtelen már nem emel ki. Főleg azért nem értem, mert ilyen esetben a féked is elég rendesen elgyengült volna, oda is ugyan az a rendszer tolja a nagyságrendileg azonos erőt. Ergo a féknek is el kellett volna szállnia, ami a fékhatást illeti.
Vagy valaki érti ezeket az összefüggéseket?
én értem: már amikor megvette, akkor is *** volt
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #145 Dátum:
2011.09.01 csütörtök, 23:20:54 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.09.01 csütörtök, 23:18:05
én értem: már amikor megvette, akkor is *** volt
Tudol mindent!
Naplózva
undok
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #146 Dátum:
2011.09.03 szombat, 15:06:49 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.09.01 csütörtök, 23:18:05
én értem: már amikor megvette, akkor is *** volt
Valószínűleg neked van igazad,xarnak vettem!
Most keményebb a fék! Ezt írtam is.
Eddig akkor sem dolgozott az ABS, (nem éreztem a pedálon a visszahatást), amikor lakókocsit húztam, s befékeztem egy izmosat, pedig lökött rajtam rendesen az 1,3tonna+.
Előtte Rönyó V6-om volt, azon bowdenes a kuplung, s bazi kemény volt ehhez képest.(motor teljesítmény ugyan akkora)
Most keményebb a kuplungom, mentem vele azóta kb 200km-t, müxik. Tudja franc.... majd az idő megmondja..5800 pénzt kértek ezért...
Naplózva
balais
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #147 Dátum:
2011.09.09 péntek, 09:45:34 »
Sziasztok !
A mondim (Mk2 2000 benzines) télen hidegben amíg nem melegszik be egy kicsit,addig a váltás nehézkes ,
kemény,amint bemelegszik,ill.nyáron semmi baja.
Mi lehet a probléma ?
Megoldódhat egy váltóolajcserével ?
Naplózva
mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
undok
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #148 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 18:10:51 »
Sziasztok!
Valaki el tudná nekem mondani(írni), hogy a mondin hogyan működik a kipörgésgátló?
Hol avatkozik be az erőátvitelbe? vagy csak a gázt veszi el?
Olyan magyarázós szájbarágós választ szeretnék... kezdve onnan, hogy amikor megpörög a kerék, akkor a ..... érzékeli és....
Ha nem idevágó téma, akkor bocsi, de szükségem lenne az infora, esetleg jöhetne priviben is, illetve szívesen veszek linket is...
Köszönöm.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #149 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:12:32 »
Idézetet írta: undok - 2011.09.19 hétfő, 18:10:51
Sziasztok!
Valaki el tudná nekem mondani(írni), hogy a mondin hogyan működik a kipörgésgátló?
Hol avatkozik be az erőátvitelbe? vagy csak a gázt veszi el?
Olyan magyarázós szájbarágós választ szeretnék... kezdve onnan, hogy amikor megpörög a kerék, akkor a ..... érzékeli és....
Ha nem idevágó téma, akkor bocsi, de szükségem lenne az infora, esetleg jöhetne priviben is, illetve szívesen veszek linket is...
Köszönöm.
amennyire én tudom a szisztéma az abs rendszerre épül.
a féltengely csuklón vannak a fogaskoszorúk a csonkállványon a szenzorok(elöl).
a 4 fogaskoszorú jelei alapján érzékeli a fordulatszám különbséget és korrigál.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
13
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ