Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:04:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 13   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 358146 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
xyw55
Vendég
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2010.08.16 hétfő, 13:42:45 »

Üdv
Egy 97-es mondeo sebességváltójában kellene olajat retölteni vagy cserlni, pontosan nem tudom mert nem tudom hol kell megnézni. Érzem rajta, h kellene neki az olaj. Ha valaki egy rajzal tudna segiteni vagy el tudná magyarázni hol találom a helyét akkor az irjon Smiley.
Előre is köszi, üdv Tibor.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #101 Dátum: 2010.08.17 kedd, 08:29:23 »

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy 1-es mondi váltó nem jó 2 -es be ?
Egy 1.8 -as benzines 1997-es glx manuális váltós autóba kellene kicserélnia váltót .
Előre is köszönöm .
A kettes váltója bowdenes,az egyesé kulisszás.Nem árt megnézni,hogy mennyit kell faragni belőle+az egyesnél a 94-ig gyártottak bowdenes kuplungosak,csak utána lett hidraulikus,a ketteseké meg mind az.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 11:01:28 »

 Hali!
Lassan megvan a lóvé, szeptemberben elvileg kuplungcsere és 3. szinkrongyűrű cseréje. A legutóbb, amikor kérdeztem a kuplung árát itt a helyi START autósboltban, azt mondták 100. Nem kevés, de úgy voltam vele, hogy ez van, ez már nem Astra, tudtam, hogy többe kerülnek az alkatrészek. Most megint megkérdeztem, hogy pontosítsunk, azt mondta a srác, hogy 60 a kuplungszett és 80 a kinyomócsapágy. wow1 A Cromaxnál is 82 a csapágy, szettre nincs ár. A Startautónál a szett min 94, a csapágy 130. ijedt A Max Car-nál a szett 42, a csapágy 40, és elvileg gyári. vigyor3 Ez azért igencsak jó ár!!! Nem vagyok spúr, de ha itt ennyiért megkapom a gyári alkatrészt, akkor a megmaradó tízesekből még jópár dolgot meg tudnék csináltatni a gépen.
 Ismeri valaki a Max Car-t, rendelt már onnan valaki? Még körülnézek a környéken egy-két autósboltban, de ha nem találok hasonlóan jó árakat, akkor náluk venném meg.
 A napokban megkapom az árajánlatot a szinkron gyűrűre is. Ha odavan a váltóbówden, akkor az is cserélve lesz. A kuplung hidraulikus rendszeréhez van valami felújító szett, kell ilyesmivel foglalkozni?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 11:03:26 »

Hali!
Lassan megvan a lóvé, szeptemberben elvileg kuplungcsere és 3. szinkrongyűrű cseréje. A legutóbb, amikor kérdeztem a kuplung árát itt a helyi START autósboltban, azt mondták 100. Nem kevés, de úgy voltam vele, hogy ez van, ez már nem Astra, tudtam, hogy többe kerülnek az alkatrészek. Most megint megkérdeztem, hogy pontosítsunk, azt mondta a srác, hogy 60 a kuplungszett és 80 a kinyomócsapágy. wow1 A Cromaxnál is 82 a csapágy, szettre nincs ár. A Startautónál a szett min 94, a csapágy 130. ijedt A Max Car-nál a szett 42, a csapágy 40, és elvileg gyári. vigyor3 Ez azért igencsak jó ár!!! Nem vagyok spúr, de ha itt ennyiért megkapom a gyári alkatrészt, akkor a megmaradó tízesekből még jópár dolgot meg tudnék csináltatni a gépen.
 Ismeri valaki a Max Car-t, rendelt már onnan valaki? Még körülnézek a környéken egy-két autósboltban, de ha nem találok hasonlóan jó árakat, akkor náluk venném meg.
 A napokban megkapom az árajánlatot a szinkron gyűrűre is. Ha odavan a váltóbówden, akkor az is cserélve lesz. A kuplung hidraulikus rendszeréhez van valami felújító szett, kell ilyesmivel foglalkozni?
Én az enyémbe bontott hidr. csapágyat raktam.Szunditól vettem valami 5e ft/áron.A mai napig tökéletesen működik (lassan 6. éve évi 10-15e-s futással) Szerintem érdemes lenne rákérdezned nála,mert ha csak ennyit autózol felesleges költségbe vered magad (szerintem)
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 13:01:46 »

Én az enyémbe bontott hidr. csapágyat raktam.Szunditól vettem valami 5e ft/áron.A mai napig tökéletesen működik (lassan 6. éve évi 10-15e-s futással) Szerintem érdemes lenne rákérdezned nála,mert ha csak ennyit autózol felesleges költségbe vered magad (szerintem)

Tudom, hogy ezzel is spórolhatnék, de az új kuplung mellé új csapágyat akarok. Eddig minden autómra költöttem így "feleslegesen", de nem szeretem a bontott dolgokat. Ha 40-50 körül találok csapágyat, megveszem.
 Azért kösz az infót! wave
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 13:19:17 »

Tudom, hogy ezzel is spórolhatnék, de az új kuplung mellé új csapágyat akarok. Eddig minden autómra költöttem így "feleslegesen", de nem szeretem a bontott dolgokat. Ha 40-50 körül találok csapágyat, megveszem.
 Azért kösz az infót! wave
Én fent a vaterán találtam a véhathoz 54e-ért új csapágyat,annak a bolti ára 90e körül van.Én veszek bontott cuccot,szundiban még nem kellett csalódnom.

Ez az:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/eroatvitel_valto/ford_mondeo_i_hidraulikus_kinyomocsapagy_uj_178369141.html
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.30 hétfő, 13:24:34 írta misi107 » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 13:32:26 »

ismerősnek az mk2-esébe angliából vettem ebay-en keresztül, 39e volt szállítással együtt: tárcsa, szerkezet, kinyomó
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 14:00:38 »

Én fent a vaterán találtam a véhathoz 54e-ért új csapágyat,annak a bolti ára 90e körül van.Én veszek bontott cuccot,szundiban még nem kellett csalódnom.

Ez az:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/eroatvitel_valto/ford_mondeo_i_hidraulikus_kinyomocsapagy_uj_178369141.html

Az az 54 az 18!!! wow1 vigyor3 Eszembe sem jutott, hogy a vaterán megnézzem, ott eddig mindig csak apróságokat kerestem.
 Beszélek a sráccal. Kösz a segítseget! worship
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 14:18:25 »

ismerősnek az mk2-esébe angliából vettem ebay-en keresztül, 39e volt szállítással együtt: tárcsa, szerkezet, kinyomó
Az elég baráti ár. Nagyobb értékű cuccot csak személyes átvétellel vennék, az meg az e-bay-en nem megoldható. De kösz a tippet! wave
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 14:34:27 »

Az az 54 az 18!!! wow1 vigyor3 Eszembe sem jutott, hogy a vaterán megnézzem, ott eddig mindig csak apróságokat kerestem.
 Beszélek a sráccal. Kösz a segítseget! worship
Egyelőre nekem függőbe van,mert csak ezután lesz cserélve a váltóm.De azért nekem az 54 nem 90...
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 14:45:27 »

Egyelőre nekem függőbe van,mert csak ezután lesz cserélve a váltóm.De azért nekem az 54 nem 90...

 Szerintem amit 18-ért árul a srác, az nem V6-hoz van, de azt írja, bármit beszerez. Meglátjuk. Közben várom, hogy visszahívjon a szerelőm, hogy mennyi a szinkron gyűrű cseréje. Filóztam, hogy vegyek-e egy bontott váltót, de mivel más gond nincs vele, így inkább csak szinkron gyűrű + olaj csere. Aztán ha horror árat mondanak, akkor veszek egy másik váltót, és kész.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 15:33:30 »

Szerintem amit 18-ért árul a srác, az nem V6-hoz van, de azt írja, bármit beszerez. Meglátjuk. Közben várom, hogy visszahívjon a szerelőm, hogy mennyi a szinkron gyűrű cseréje. Filóztam, hogy vegyek-e egy bontott váltót, de mivel más gond nincs vele, így inkább csak szinkron gyűrű + olaj csere. Aztán ha horror árat mondanak, akkor veszek egy másik váltót, és kész.
tudom....tőle kérdeztem rá,hogy ehhez is tud-e adni.És igen,tud 54e ft-ért.Azért írtam,hogy nekem a 90 helyett 54...neked meg az 50 helyett 18...mondjuk a cromax árait nem értem,mert gyárira hoz 58e-t is,meg 33e-t is.
Nekem a váltót 30e-ért adta fusim,szgabesz 25e-ért árul.Ha ennél drágábbra jön ki a javítás,akkor érdemesebb cserélni.Ja,valaki árult itt új váltót is...ha netalán Neked az kell.... nyes
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.30 hétfő, 15:39:05 írta misi107 » Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 16:31:02 »

tudom....tőle kérdeztem rá,hogy ehhez is tud-e adni.És igen,tud 54e ft-ért.Azért írtam,hogy nekem a 90 helyett 54...neked meg az 50 helyett 18...mondjuk a cromax árait nem értem,mert gyárira hoz 58e-t is,meg 33e-t is.
Nekem a váltót 30e-ért adta fusim,szgabesz 25e-ért árul.Ha ennél drágábbra jön ki a javítás,akkor érdemesebb cserélni.Ja,valaki árult itt új váltót is...ha netalán Neked az kell.... nyes

 Kicsit nem értem.  vigyor3 Nekem is V6-hoz kell, tehát akkor nekem is 54. De akkor mi 18? vigyor2 Az 54 az egész elfogadható ár, de persze azért lefutom még itt a környéken is a kötelező köröket, aztán meglátjuk.
 Hívott a szerelő. Finoman fogalmazva több, mint 25 a váltójavítás. 30 a szétszedés/összerakás, 35 a szinkrongyűrű csere, és ha dob is kell, akkor egyben 100. Azt nem tudom, milyen dobról van szó. Szóval kell egy ÚJ váltó!!! nyes
 Ha jól tudom, mk2 a XIII. kerületben van, nekem közel esik. Egyébként is kellhet még pár apróság.
 Mégegyszer kösz a segítséget! worship
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 17:34:35 »

Kicsit nem értem.  vigyor3 Nekem is V6-hoz kell, tehát akkor nekem is 54. De akkor mi 18? vigyor2 Az 54 az egész elfogadható ár, de persze azért lefutom még itt a környéken is a kötelező köröket, aztán meglátjuk.
 Hívott a szerelő. Finoman fogalmazva több, mint 25 a váltójavítás. 30 a szétszedés/összerakás, 35 a szinkrongyűrű csere, és ha dob is kell, akkor egyben 100. Azt nem tudom, milyen dobról van szó. Szóval kell egy ÚJ váltó!!! nyes
 Ha jól tudom, mk2 a XIII. kerületben van, nekem közel esik. Egyébként is kellhet még pár apróság.
 Mégegyszer kösz a segítséget! worship
jaja,nem is néztem,Neked milyen autód van...bocsi.Amit hirdet,az mk1-mk2. négyhengereshez és dízelhez való.A véhat külön kategória,arra nekem 54e-t mondott.Az meg barátságos ár...szerintem.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 19:46:23 »

jaja,nem is néztem,Neked milyen autód van...bocsi.Amit hirdet,az mk1-mk2. négyhengereshez és dízelhez való.A véhat külön kategória,arra nekem 54e-t mondott.Az meg barátságos ár...szerintem.

 Matekoztam egy kicsit és kénytelen voltam belátni, hogy a "csak új alkatrészt veszek" hozzáállásommal a mostani javítanivalókkal tényleg gyorsan csődbe megyek. nyes Írtam mk2-nek, és igen baráti árat mondott a váltóra és a kuplungra is. Szóval végül mégis megfogadom az első tanácsod. integet2
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 19:57:53 »

Matekoztam egy kicsit és kénytelen voltam belátni, hogy a "csak új alkatrészt veszek" hozzáállásommal a mostani javítanivalókkal tényleg gyorsan csődbe megyek. nyes Írtam mk2-nek, és igen baráti árat mondott a váltóra és a kuplungra is. Szóval végül mégis megfogadom az első tanácsod. integet2
Nézd,ha nekem nem kell a mostani kinyomócsapágy,szerintem-fusimot ismerve-nyugodtan beteheted az autódba.De ez csak valamikor szeptemberben derül ki,nem tudom mennyire sürgős.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 20:12:07 »

Nézd,ha nekem nem kell a mostani kinyomócsapágy,szerintem-fusimot ismerve-nyugodtan beteheted az autódba.De ez csak valamikor szeptemberben derül ki,nem tudom mennyire sürgős.

 Kösz, de kinyomócsapággyal együtt veszem majd mk2-től.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 20:15:09 »

Matekoztam egy kicsit és kénytelen voltam belátni, hogy a "csak új alkatrészt veszek" hozzáállásommal a mostani javítanivalókkal tényleg gyorsan csődbe megyek. nyes Írtam mk2-nek, és igen baráti árat mondott a váltóra és a kuplungra is. Szóval végül mégis megfogadom az első tanácsod. integet2

Ha lehetek indiszkrét, kuplungra kb milyen árat mondott?  Roll Eyes
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 21:46:06 »

Kösz, de kinyomócsapággyal együtt veszem majd mk2-től.
Semmi gond,én is ezt tenném.Vagy fogom tenni...(állítólag a kuplung cserélve volt...)
Naplózva
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #119 Dátum: 2010.09.06 hétfő, 17:45:51 »

Sziasztok!

Szeretném lecserélni a váltóban az olajat, de egy leírás alapján (http://mondeoclub.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban) nem tudom beazonosítani a betöltő nyílást. Csak alulról férhető hozzá a betöltő vagy a motortérből is esetleg?

tudnátok segíteni?
köszi
Isu
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2010.09.06 hétfő, 18:23:44 »

Sziasztok!

Szeretném lecserélni a váltóban az olajat, de egy leírás alapján (http://***.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban) nem tudom beazonosítani a betöltő nyílást. Csak alulról férhető hozzá a betöltő vagy a motortérből is esetleg?

tudnátok segíteni?
köszi
Isu
A váltó tetején van,a  motortérben találod meg.
Naplózva
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #121 Dátum: 2010.09.06 hétfő, 18:32:36 »

A váltó tetején van,a  motortérben találod meg.
OK. köszi. Remélem megtalálom.
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #122 Dátum: 2010.09.07 kedd, 08:10:43 »

Sziasztok!

És milyen olajat javasoltok a váltóba? Sokan a castrol TAF-X-re esküsznek.
Fusim Misi már nem fórumozik vagy más lett a nickje?

köszi
Isu
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #123 Dátum: 2010.09.10 péntek, 20:34:29 »

A váltó tetején van,a  motortérben találod meg.

Megtaláltam a betöltőt, de nem a váltó tetején van, hanem az elején, tehát előre néz, a hűtővel van szemben. Motortérből azt nem látni.
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #124 Dátum: 2010.09.10 péntek, 20:39:17 »

Sziasztok!

És milyen olajat javasoltok a váltóba? Sokan a castrol TAF-X-re esküsznek.
Fusim Misi már nem fórumozik vagy más lett a nickje?

köszi
Isu
Én mobilt raktam bele,valószínűleg most is az lesz.Semmi gond nem volt vele.A lényeg,hogy 75w90-es full szintetikus legyen.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2010.10.01 péntek, 10:04:41 »

 Tegnap végre bekerült a bontott váltó és kuplung. Az is kiderült, hogy nem a kinyomó csapágyam zörgött, hanem a kuplungom, mert szét voltak törve benne a rugók. A kuplungom most vajpuha, de még mindig eléggé fent fog, nem tudom, ez normális-e. Persze nem új a tárcsa sem, de nem vezettem még másik Mondeót, így nincs viszonyításom. Csúszni eddig sem csúszott, és most sem. A váltó zsír, végre nem recseg a harmadik, viszint úgy tűnik be kell járatnom, mert balról csak lassan megy vissza középre, nem úgy ugrik, ahogy eddig, kicsit szorul. Emiatt nem lehet csapni 2-ből 3-ba, hanem át kell "vezetni". Tegnap meghajtottam a gépet, és melegen nem volt ez a probléma. Remélem rövidesen bejáratódik.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2010.10.01 péntek, 14:41:26 »

Tegnap végre bekerült a bontott váltó és kuplung. Az is kiderült, hogy nem a kinyomó csapágyam zörgött, hanem a kuplungom, mert szét voltak törve benne a rugók. A kuplungom most vajpuha, de még mindig eléggé fent fog, nem tudom, ez normális-e. Persze nem új a tárcsa sem, de nem vezettem még másik Mondeót, így nincs viszonyításom. Csúszni eddig sem csúszott, és most sem. A váltó zsír, végre nem recseg a harmadik, viszint úgy tűnik be kell járatnom, mert balról csak lassan megy vissza középre, nem úgy ugrik, ahogy eddig, kicsit szorul. Emiatt nem lehet csapni 2-ből 3-ba, hanem át kell "vezetni". Tegnap meghajtottam a gépet, és melegen nem volt ez a probléma. Remélem rövidesen bejáratódik.
Igazából addig nem lesz gondod vele,amíg teljesen el nem kopik.A hidraulikus rendszerűt nem lehet utánállítani mint a bowdenest.Az,hogy fent fog,nem tudom,hogy jó vagy rossz.Nekem amikor kicserélték az egynyolcban a régi totál elkopott (és égett...) Bontott került bele,azzal is ugyanott fogott.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #127 Dátum: 2010.10.01 péntek, 14:46:05 »

Igazából addig nem lesz gondod vele,amíg teljesen el nem kopik.A hidraulikus rendszerűt nem lehet utánállítani mint a bowdenest.Az,hogy fent fog,nem tudom,hogy jó vagy rossz.Nekem amikor kicserélték az egynyolcban a régi totál elkopott (és égett...) Bontott került bele,azzal is ugyanott fogott.
Az előző tárcsám az totál gatya volt, a mostani azért elég jó, és a kuplungom tényleg vajpuha lett. A fogáspost úgy érzem nem változott, de most talán határozottabban fog. Azt tudom, hogy ezt nem lehet állítani, így gondolom egy új tárcsával sem fogna (sokkal) lejjebb, szóval akkor jó ez így. Mondjuk azért nem pedálos Moszkvics, finom műszer ez. wave
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2010.10.01 péntek, 15:09:42 »

Az előző tárcsám az totál gatya volt, a mostani azért elég jó, és a kuplungom tényleg vajpuha lett. A fogáspost úgy érzem nem változott, de most talán határozottabban fog. Azt tudom, hogy ezt nem lehet állítani, így gondolom egy új tárcsával sem fogna (sokkal) lejjebb, szóval akkor jó ez így. Mondjuk azért nem pedálos Moszkvics, finom műszer ez. wave
A keménység szerintem a kinyomócsapágytól (meg a fékolajtól) függ.Minél kopottabb annál keményebb.Nekem a pirosban elengedte az olajat,kicserélték bontottra.És akkor lett vajpuha,a kuplung maradt a régi.
Naplózva
májki1982
Vendég
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 13:53:16 »

Tegnap végre bekerült a bontott váltó és kuplung. Az is kiderült, hogy nem a kinyomó csapágyam zörgött, hanem a kuplungom, mert szét voltak törve benne a rugók. A kuplungom most vajpuha, de még mindig eléggé fent fog, nem tudom, ez normális-e. Persze nem új a tárcsa sem, de nem vezettem még másik Mondeót, így nincs viszonyításom. Csúszni eddig sem csúszott, és most sem. A váltó zsír, végre nem recseg a harmadik, viszint úgy tűnik be kell járatnom, mert balról csak lassan megy vissza középre, nem úgy ugrik, ahogy eddig, kicsit szorul. Emiatt nem lehet csapni 2-ből 3-ba, hanem át kell "vezetni". Tegnap meghajtottam a gépet, és melegen nem volt ez a probléma. Remélem rövidesen bejáratódik.
nekem is nagyon fent fog.picit zavar is.de nem csuszik meg semmi parája nincs,csak fent fog.volt escortom az meg nagyon lent fogott,de nagyon lent.cseréltünk kompletten mindent,és akkor is lent fogott.nem tudom mi szabályozza ezt
Naplózva
szoke
Vendég
« Új hozzászólás #130 Dátum: 2010.10.05 kedd, 16:32:22 »

Sziasztok!
Egy 1999-es Mondeo tulaj vagyok. Tavaly kuplung (tárcsa, szerkezet, csapágy - sziemring nem) csere után 2 hónappal csöpögni kezdett az olaj.
Főtengely szimering csere. Tovább csöpög, Két hónap múlva újra főtengely szimering csere. Ezután kicsit elhanyagoltam, mert egy márkaszerviz ezt a
tanácsot adta, de egy hónapja jobban "eleredt" és csúszni kezdett a kuplung. Egy hete másik szerelő cserélt ismét kuplungot (tárcsa, szerkezet) és
szimeringet. A kivett tárcsa állt az olajban. A csere után most ismét csöpög a főtengely szimering. A kiszerelt darabok megvannak, nem tűnik hibásnak. A
szerelő szerint a főtengelyen nincs sérülés, garanciában ismét szimeringet fog cserélni (ez lenne a negyedik).
Nem lehet, hogy valami más baja van, csak úgy néz ki, mintha? Tudok valamit tanácsolni?

Köszönöm előre is  Szőke
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2010.10.05 kedd, 21:34:32 »

Sziasztok!
Egy 1999-es Mondeo tulaj vagyok. Tavaly kuplung (tárcsa, szerkezet, csapágy - sziemring nem) csere után 2 hónappal csöpögni kezdett az olaj.
Főtengely szimering csere. Tovább csöpög, Két hónap múlva újra főtengely szimering csere. Ezután kicsit elhanyagoltam, mert egy márkaszerviz ezt a
tanácsot adta, de egy hónapja jobban "eleredt" és csúszni kezdett a kuplung. Egy hete másik szerelő cserélt ismét kuplungot (tárcsa, szerkezet) és
szimeringet. A kivett tárcsa állt az olajban. A csere után most ismét csöpög a főtengely szimering. A kiszerelt darabok megvannak, nem tűnik hibásnak. A
szerelő szerint a főtengelyen nincs sérülés, garanciában ismét szimeringet fog cserélni (ez lenne a negyedik).
Nem lehet, hogy valami más baja van, csak úgy néz ki, mintha? Tudok valamit tanácsolni?

Köszönöm előre is  Szőke

Üdv Szőke!
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem repedt a sebváltóházad és átengedi a váltóolajat a kuplunghoz, ahol normális esetben semmi keresnivalója.  integet2

Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #132 Dátum: 2010.10.05 kedd, 22:40:34 »

A fene!
Fent megint rossz sorba írtam, bocsánat!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2010.10.05 kedd, 22:43:24 »

A fene!
Fent megint rossz sorba írtam, bocsánat!
tudod szerkeszteni wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2010.10.05 kedd, 23:55:04 »

tudod szerkeszteni wave

Én nagyon béna vagyok az ilyesmihez. Vizuálisan bármit megtanulok elsőre. Vagy pedig úgy, ha magamtól rájövök. A számítógépekhez alig értek, röhely, de azt se tudom, mi az a "link" (mint szó, értem a jelentését, de ez milyen összefüggésben van a számítógéppel?). Például képet se tudok berakni ide, mert nem tudom, mi az a "belinkelni". Van egy jó haverom, aki baromira vágja a kérdést, kérni fogom a segítségét és nem lesz gond semmivel, mindent megtanulok, amit lehet. Addig is:  lama
Naplózva
májki1982
Vendég
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 16:25:51 »

sziasztok,segitsetek már picit,nagyon fent fogott már a kuplungom,de ma hazafele bepuhult a kuplungom és nem megy be sebbeségbe,leálit berak egybe inditozok elindul a kocsi többi sebbeséget meg kuplung nélkül lassan tudom beszorni neki,nem emel ki a kuplungom.olaj nem folyt el tehát sztem kuplung munkahenger müködik.mi lehet ez?Huh?Huh?Huh?Huh?
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2010.12.10 péntek, 19:54:51 »

sziasztok,segitsetek már picit,nagyon fent fogott már a kuplungom,de ma hazafele bepuhult a kuplungom és nem megy be sebbeségbe,leálit berak egybe inditozok elindul a kocsi többi sebbeséget meg kuplung nélkül lassan tudom beszorni neki,nem emel ki a kuplungom.olaj nem folyt el tehát sztem kuplung munkahenger müködik.mi lehet ez?Huh?Huh?Huh?Huh?
Szia!
Asszem szétszedős játék lesz, kilincsmű környékén érdemes keresgélni, vagy bowden. Nézesd meg valakivel, aki ért hozzá, és ha szét kell szedni a váltót, akkor már cserélj tárcsát, kinyomócsapágyat, olajat is. Nem olcsó, tudom, de nem kell egy jó darabig hozzányúlni utána. integet2
Naplózva
undok
Vendég
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2011.08.29 hétfő, 17:56:22 »

Sziasztok.
Mai Story:
-parkolóban leállít szépen, elballagok bevásárolni, bepakolok, indítok, kuplung be raknám sebességbe, oszt recseg, nem veszi.
Leállít, indíttöbbször próba, nem veszi a sebességet, recseg. Olyan mintha nem oldana a kuplung. Ez ugye a "fékolajos" V6-os megoldás. Olajtócsa nincs alatta, sehol nem látni fékolaj nyomát kívülről legalábbis...
Akkor most mi is lehet ez?
semmi gyanús előjel nem volt, mármint, hogy csúszna, vagy változna a fogáspont...
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2011.08.30 kedd, 10:32:50 »

Sziasztok.
Mai Story:
-parkolóban leállít szépen, elballagok bevásárolni, bepakolok, indítok, kuplung be raknám sebességbe, oszt recseg, nem veszi.
Leállít, indíttöbbször próba, nem veszi a sebességet, recseg. Olyan mintha nem oldana a kuplung. Ez ugye a "fékolajos" V6-os megoldás. Olajtócsa nincs alatta, sehol nem látni fékolaj nyomát kívülről legalábbis...
Akkor most mi is lehet ez?
semmi gyanús előjel nem volt, mármint, hogy csúszna, vagy változna a fogáspont...

Ha jól tudom az összes mk2-ben a fékolajos megoldás lakozik. Fékolaj szintet ellenőrizted?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
undok
Vendég
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2011.08.30 kedd, 17:23:23 »

Ha jól tudom az összes mk2-ben a fékolajos megoldás lakozik. Fékolaj szintet ellenőrizted?

Köszi, igen, ez volt az első.
Azóta a kocsi már szerelőnél landolt, a V6-topicban valamelyest kitárgyaltuk a lehetőségeket, ha a szerelő megmondja a tutit, ott közlöm mindenkivel, s ha ne adj isten érintve vagy a témában, holnap ott lesz info a pontos hibáról!
Üdv.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2011.08.30 kedd, 17:45:57 »

Köszi, igen, ez volt az első.
Azóta a kocsi már szerelőnél landolt, a V6-topicban valamelyest kitárgyaltuk a lehetőségeket, ha a szerelő megmondja a tutit, ott közlöm mindenkivel, s ha ne adj isten érintve vagy a témában, holnap ott lesz info a pontos hibáról!
Üdv.

Elolvastam a hozzászólásokat ott is. Kíváncsi vagyok mi lehet a gond.
Ha kiderült esetleg beírhatod ide is, később akinek kell, hátha könnyebben megtalálja.
üdv
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
undok
Vendég
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2011.09.01 csütörtök, 20:43:41 »

Elolvastam a hozzászólásokat ott is. Kíváncsi vagyok mi lehet a gond.
Ha kiderült esetleg beírhatod ide is, később akinek kell, hátha könnyebben megtalálja.
üdv


Akkor ide is:

Sziasztok!

Kuplung story vége:
-a szerelő lecserélte a rendszerben a fékolajat, megmutatta, totál fekete trutyi.
légtelenített, kuplungnál is, és láss csodát, müxik a kuplung.

Azt mondta, hogy nem véletlenül írják elő 3 évente a fékolaj cserét, merthogy a levegő párataltalmát is képes magába szívni, és ettől sokat romlik a minősége, "összenyomható" lesz, nem visz át akkora nyomást. Valami igaza lehet, mert hazafelé fékeztem egy jót, és beleharaptam a kormányba smile
Én februárba vettem a gépet, hogy előtte mikor volt cserélve? ki tudja....

Üdv. Z.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2011.09.01 csütörtök, 21:33:01 »

Akkor ide is:

Sziasztok!

Kuplung story vége:
-a szerelő lecserélte a rendszerben a fékolajat, megmutatta, totál fekete trutyi.
légtelenített, kuplungnál is, és láss csodát, müxik a kuplung.

Azt mondta, hogy nem véletlenül írják elő 3 évente a fékolaj cserét, merthogy a levegő párataltalmát is képes magába szívni, és ettől sokat romlik a minősége, "összenyomható" lesz, nem visz át akkora nyomást. Valami igaza lehet, mert hazafelé fékeztem egy jót, és beleharaptam a kormányba smile
Én februárba vettem a gépet, hogy előtte mikor volt cserélve? ki tudja....

Üdv. Z.

 eljen
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
drof
Vendég
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2011.09.01 csütörtök, 22:54:27 »

Akkor ide is:

Sziasztok!

Kuplung story vége:
-a szerelő lecserélte a rendszerben a fékolajat, megmutatta, totál fekete trutyi.
légtelenített, kuplungnál is, és láss csodát, müxik a kuplung.

Azt mondta, hogy nem véletlenül írják elő 3 évente a fékolaj cserét, merthogy a levegő párataltalmát is képes magába szívni, és ettől sokat romlik a minősége, "összenyomható" lesz, nem visz át akkora nyomást. Valami igaza lehet, mert hazafelé fékeztem egy jót, és beleharaptam a kormányba smile
Én februárba vettem a gépet, hogy előtte mikor volt cserélve? ki tudja....

Üdv. Z.

Jó hír, hogy megoldódott ennyiből.

De ha tényleg ez lett volna csak a baja, akkor fokozatosan xart volna be a kinyomó kiemelő ereje. Éreztél nehezülést az utóbbi hetekben? Csak mert nekem nem áll össze, hogy a hidraulika folyadék oxigén tartalma miatt az egyik percben még jó, utána meg hirtelen már nem emel ki. Főleg azért nem értem, mert ilyen esetben a féked is elég rendesen elgyengült volna, oda is ugyan az a rendszer tolja a nagyságrendileg azonos erőt. Ergo a féknek is el kellett volna szállnia, ami a fékhatást illeti.

Vagy valaki érti ezeket az összefüggéseket? szomoru1
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2011.09.01 csütörtök, 23:18:05 »

Jó hír, hogy megoldódott ennyiből.

De ha tényleg ez lett volna csak a baja, akkor fokozatosan xart volna be a kinyomó kiemelő ereje. Éreztél nehezülést az utóbbi hetekben? Csak mert nekem nem áll össze, hogy a hidraulika folyadék oxigén tartalma miatt az egyik percben még jó, utána meg hirtelen már nem emel ki. Főleg azért nem értem, mert ilyen esetben a féked is elég rendesen elgyengült volna, oda is ugyan az a rendszer tolja a nagyságrendileg azonos erőt. Ergo a féknek is el kellett volna szállnia, ami a fékhatást illeti.

Vagy valaki érti ezeket az összefüggéseket? szomoru1
én értem: már amikor megvette, akkor is *** volt
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #145 Dátum: 2011.09.01 csütörtök, 23:20:54 »

én értem: már amikor megvette, akkor is *** volt

Tudol mindent! eplus2
Naplózva
undok
Vendég
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2011.09.03 szombat, 15:06:49 »

én értem: már amikor megvette, akkor is *** volt
Valószínűleg neked van igazad,xarnak vettem!
Most keményebb a fék! Ezt írtam is.
Eddig akkor sem dolgozott az ABS, (nem éreztem a pedálon a visszahatást), amikor lakókocsit húztam, s befékeztem egy izmosat, pedig lökött rajtam rendesen az 1,3tonna+.
Előtte Rönyó V6-om volt, azon bowdenes a kuplung, s bazi kemény volt ehhez képest.(motor teljesítmény ugyan akkora)
Most keményebb a kuplungom, mentem vele azóta kb 200km-t, müxik. Tudja franc.... majd az idő megmondja..5800 pénzt kértek ezért...
Naplózva
balais
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



WWW E-mail
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2011.09.09 péntek, 09:45:34 »

Sziasztok !

A mondim (Mk2 2000 benzines) télen hidegben amíg nem melegszik be egy kicsit,addig a váltás nehézkes ,
kemény,amint bemelegszik,ill.nyáron semmi baja.
Mi lehet a probléma ?
Megoldódhat egy váltóolajcserével ?
 integet2
Naplózva

mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
undok
Vendég
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2011.09.19 hétfő, 18:10:51 »

Sziasztok!

Valaki el tudná nekem mondani(írni), hogy a mondin hogyan működik a kipörgésgátló?
Hol avatkozik be az erőátvitelbe? vagy csak a gázt veszi el?
Olyan magyarázós szájbarágós választ szeretnék... kezdve onnan, hogy amikor megpörög a kerék, akkor a ..... érzékeli és....

Ha nem idevágó téma, akkor bocsi, de szükségem lenne az infora, esetleg jöhetne priviben is, illetve szívesen veszek linket is...
Köszönöm.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #149 Dátum: 2011.09.19 hétfő, 19:12:32 »

Sziasztok!

Valaki el tudná nekem mondani(írni), hogy a mondin hogyan működik a kipörgésgátló?
Hol avatkozik be az erőátvitelbe? vagy csak a gázt veszi el?
Olyan magyarázós szájbarágós választ szeretnék... kezdve onnan, hogy amikor megpörög a kerék, akkor a ..... érzékeli és....

Ha nem idevágó téma, akkor bocsi, de szükségem lenne az infora, esetleg jöhetne priviben is, illetve szívesen veszek linket is...
Köszönöm.
amennyire én tudom a szisztéma az abs rendszerre épül.
a féltengely csuklón vannak a fogaskoszorúk a csonkállványon a szenzorok(elöl).
a 4 fogaskoszorú jelei alapján érzékeli a fordulatszám különbséget és korrigál.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 13   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.036 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.