Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:58:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 358142 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #250 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 19:50:55 »

Váltóbovden csere érett.
hi!!

Ez most Tipp Tuti vagy esetleg Tapasztalat.??
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #251 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 20:01:34 »

hi!!

Ez most Tipp Tuti vagy esetleg Tapasztalat.??
A váltó bovden végén van egy műanyag karika, benne gumi, ami úgy néz ki mint egy küllős kerék.
A közepe megy rá a váltón lévő pöcökre.
Ezek a gumi "küllők" fáradnak el, ez miatt lötyög előre-hátra.
Ez okozza, hogy az 1 fokozatot kidobja. Nem tolja be rendesen a kulissza.
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #252 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 20:14:15 »

A váltó bovden végén van egy műanyag karika, benne gumi, ami úgy néz ki mint egy küllős kerék.
A közepe megy rá a váltón lévő pöcökre.
Ezek a gumi "küllők" fáradnak el, ez miatt lötyög előre-hátra.
Ez okozza, hogy az 1 fokozatot kidobja. Nem tolja be rendesen a kulissza.


EZ??
http://www.cromax.hu/images/photos/full/P0186130.JPG
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
nyufi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



E-mail
« Új hozzászólás #253 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 21:17:41 »

Üdv Mindenkinek !

Egy kis segítséget kérnék kuplung ügyben. Adva van egy 98-as MK2 kombi 1.8-as benzines mondeo. Magasan fog a kuplung (amit nem nagyon szeretek) ezért gondoltam állítok rajta. Megnéztem az Etzold könyvben hogyan kell de nálam nem úgy van. Valószínűleg azért mert a leírás az 1-es mondeoról készült. A kérdésem, hogy én tudom-e állítani vagy már ez is automata ?

A válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 benzines, ferdehátú
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #254 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 21:27:00 »

Üdv Mindenkinek !

Egy kis segítséget kérnék kuplung ügyben. Adva van egy 98-as MK2 kombi 1.8-as benzines mondeo. Magasan fog a kuplung (amit nem nagyon szeretek) ezért gondoltam állítok rajta. Megnéztem az Etzold könyvben hogyan kell de nálam nem úgy van. Valószínűleg azért mert a leírás az 1-es mondeoról készült. A kérdésem, hogy én tudom-e állítani vagy már ez is automata ?

A válaszokat előre is köszönöm.
esélyed sincs rá...hidraulikust nem tudsz állítani.csere...
Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #255 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 19:15:58 »

Igen!  taps
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
nyufi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



E-mail
« Új hozzászólás #256 Dátum: 2011.11.22 kedd, 23:01:13 »

esélyed sincs rá...hidraulikust nem tudsz állítani.csere...


Köszönöm, sejtettem hogy így lesz. De pénteken már cserélik is !
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 benzines, ferdehátú
Re-meKK
Vendég
« Új hozzászólás #257 Dátum: 2011.12.07 szerda, 17:17:42 »

Sziasztok,érdeklődnék váltó ügyben.Sajnos cserére kell elszánom magam,valaki azt mondja az 1.8-é is jó bele,
valaki azt hogy a 2 litereshez hosszabb,ezálltal másik váltó kell.
Nekem 2 literes Zetec van.Tudja valaki az "igazságot"Huh?

 worship

Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #258 Dátum: 2011.12.07 szerda, 19:22:58 »

Sziasztok,érdeklődnék váltó ügyben.Sajnos cserére kell elszánom magam,valaki azt mondja az 1.8-é is jó bele,
valaki azt hogy a 2 litereshez hosszabb,ezálltal másik váltó kell.
Nekem 2 literes Zetec van.Tudja valaki az "igazságot"Huh?

 worship


jó hozzá,de az áttételezés más.Viszont az is igaz,hogy még azonos motorú autók váltója is lehet más áttételezésű.
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #259 Dátum: 2011.12.17 szombat, 19:19:20 »

Helló.

Lenne egy olyan jellegű kérdésem hogy amikor beteszem sebbeségbe az autót és lassan ráengedem a kuplungot akkor egy enyhe cicergö hangot hallok mint mikor vallaki játszik az evöeszközökkel.
Nha de az lenne a kérdésem hogy ezt a kinyomo csapágy adhatja ki vagy pedig valszeg kopoban van a kuplung tárcsám és már csak a szegecsek adják átt a hajtást.

Már probáltam hogy berakom 5. be és lassan rá engedem a kuplungott de szerencsére lefuladt.  nyes
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #260 Dátum: 2011.12.17 szombat, 19:47:26 »

Helló.

Lenne egy olyan jellegű kérdésem hogy amikor beteszem sebbeségbe az autót és lassan ráengedem a kuplungot akkor egy enyhe cicergö hangot hallok mint mikor vallaki játszik az evöeszközökkel.
Nha de az lenne a kérdésem hogy ezt a kinyomo csapágy adhatja ki vagy pedig valszeg kopoban van a kuplung tárcsám és már csak a szegecsek adják átt a hajtást.

Már probáltam hogy berakom 5. be és lassan rá engedem a kuplungott de szerencsére lefuladt.  nyes

5-ben még jó hogy lefullad vadi új kuplungal is lefulladna!  3.ba kell megnézni. Nekem is adja azt a hangot de csak akkor ha nagyon kevés gázzal indulok illetve ha alá van szedve és lassabban engedem felfelé mert pl: akadály van előttem...! Valszeg kopóban igen. de az is egy megoldás ha 1be padlóval indulsz el ha csak a fordulat szám kúszik felfelé a sebességed meg nem igazán akkor az már elég para. 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #261 Dátum: 2011.12.17 szombat, 20:26:28 »

5-ben még jó hogy lefullad vadi új kuplungal is lefulladna!  3.ba kell megnézni. Nekem is adja azt a hangot de csak akkor ha nagyon kevés gázzal indulok illetve ha alá van szedve és lassabban engedem felfelé mert pl: akadály van előttem...! Valszeg kopóban igen. de az is egy megoldás ha 1be padlóval indulsz el ha csak a fordulat szám kúszik felfelé a sebességed meg nem igazán akkor az már elég para. 

5. ben ha naon elvan kopva a kuplung vagy megvan égve vagy esetleg olaj folyásos és ha lassan rá engeded a kuplungot akkor a motor pörög tovváb és az autó nem megy (behúzott kéziféknél)

Ez megnyugtatott hogy nem csak nállam halatszik ez a evöeszköz le esös hang.
Amugy amit leirtál nekem is csak akkor halatszik, kevés gáznál vagy pedig ha lassaban engedem felfelé a kelleténél  hehe integet2
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #262 Dátum: 2011.12.17 szombat, 21:07:18 »

5. ben ha naon elvan kopva a kuplung vagy megvan égve vagy esetleg olaj folyásos és ha lassan rá engeded a kuplungot akkor a motor pörög tovváb és az autó nem megy (behúzott kéziféknél)

Ez megnyugtatott hogy nem csak nállam halatszik ez a evöeszköz le esös hang.
Amugy amit leirtál nekem is csak akkor halatszik, kevés gáznál vagy pedig ha lassaban engedem felfelé a kelleténél  hehe integet2

Jam az is egy megoldás amit leírtál de ahoz már tényleg az kell hogy rommá legyen kopva és szinte használhatatlan már akkor az autó  Wink cégnél volt egy olyan off autó amihez már külön elindulási technika kellett hogy el tudjál indulni (gyorsítani)  vigyor3
neked kb holl kezd fogni mármint a pedál állására gondolok? már csak úgy össze hasonlítás képen
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #263 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 01:27:41 »

A váltó bovden végén van egy műanyag karika, benne gumi, ami úgy néz ki mint egy küllős kerék.
A közepe megy rá a váltón lévő pöcökre.
Ezek a gumi "küllők" fáradnak el, ez miatt lötyög előre-hátra.
Ez okozza, hogy az 1 fokozatot kidobja. Nem tolja be rendesen a kulissza.


megtörtént a csere...
Minden  afro1
 worship a segítséget
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #264 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 07:11:31 »

Jam az is egy megoldás amit leírtál de ahoz már tényleg az kell hogy rommá legyen kopva és szinte használhatatlan már akkor az autó  Wink cégnél volt egy olyan off autó amihez már külön elindulási technika kellett hogy el tudjál indulni (gyorsítani)  vigyor3
neked kb holl kezd fogni mármint a pedál állására gondolok? már csak úgy össze hasonlítás képen

Nekem a felétöl, de ezekben a tipusokban teljesen lényegtelen mert mint a kézifék karnál ennél is van egy racsnis szerkezet ami önfesziti a kuplung bowdent.

De amugy pl Szülöknek a 1.8 TDCI Focusukban anyi volt a jelenség hogy egyszercsak bent maradt a kuplung pedál.
Mert fordéknál ugy találták ki ezekben a modern 2002-es tipusu autókat hogy amikor elkopik a kuplung akkor elfolyik a fékfolyadék a kuplung pedál rásegítö munka hengerénél és pl azt is cserélni kell ami 12 e ft újonan.  taps
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #265 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 11:22:38 »

Nekem a felétöl, de ezekben a tipusokban teljesen lényegtelen mert mint a kézifék karnál ennél is van egy racsnis szerkezet ami önfesziti a kuplung bowdent.
falbav 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny

Ja, és egy kérdést egy topicba írjál csak be, mert veled van már tele a fél fórum.  Undecided
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #266 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 13:24:54 »

falbav 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny

Ja, és egy kérdést egy topicba írjál csak be, mert veled van már tele a fél fórum.  Undecided

címöt ! drof ! CÍMÖT !!  nyes wave
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
drof
Vendég
« Új hozzászólás #267 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 15:19:17 »

címöt ! drof ! CÍMÖT !!  nyes wave

Ment pü.
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #268 Dátum: 2011.12.19 hétfő, 07:38:35 »

falbav 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny

Ja, és egy kérdést egy topicba írjál csak be, mert veled van már tele a fél fórum.  Undecided

Maga a kuplung bowden az önfeszítös, nem értem mi ezen a nevetség tárgya?  Undecided

És az hogy hányszor írok le valamit, addig amig nem kapok valahonan normális választ.

Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #269 Dátum: 2011.12.19 hétfő, 07:45:54 »

Maga a kuplung bowden az önfeszítös, nem értem mi ezen a nevetség tárgya?  Undecided
Nekem csak az a nevetség tárgya, hogy teljesen hidrós a kuplung, nincs benne bowden, még a pedálnál se.
Ennek fényében elég vicces. hehe

És az hogy hányszor írok le valamit, addig amig nem kapok valahonan normális választ.

Ahogy azt te elképzelted.

Addig írod be sokszor sok helyre, amíg egy moderátor meg nem unja és ki nem törli. eplus2

Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #270 Dátum: 2011.12.19 hétfő, 15:20:00 »

Nekem csak az a nevetség tárgya, hogy teljesen hidrós a kuplung, nincs benne bowden, még a pedálnál se.
Ennek fényében elég vicces. hehe

Ahogy azt te elképzelted.

Addig írod be sokszor sok helyre, amíg egy moderátor meg nem unja és ki nem törli. eplus2



Ha jól emléxem akkor csak a 96.08 utániak teljesen hidrosak az elöttük lévök az nem de lehet hogy tévedek.
De szerintem sokkal normálissab ha le írod a tényeket ha esetlegesen hülyeséget írok mint hogy humor bombaként kicsipentesz belöle egy db azt tele küldöd smájlival.  Wink duhos2
Mert végül is a forum az erröl szól. Az emberek megvitatják a dolgokat.  eplus2
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #271 Dátum: 2011.12.19 hétfő, 15:25:31 »

Ha jól emléxem akkor csak a 96.08 utániak teljesen hidrosak az elöttük lévök az nem de lehet hogy tévedek.
De szerintem sokkal normálissab ha le írod a tényeket ha esetlegesen hülyeséget írok mint hogy humor bombaként kicsipentesz belöle egy db azt tele küldöd smájlival.  Wink duhos2
Mert végül is a forum az erröl szól. Az emberek megvitatják a dolgokat.  eplus2
már 94-től gyártották hidraulikus kuplunggal.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #272 Dátum: 2011.12.19 hétfő, 15:26:34 »

Ha jól emléxem akkor csak a 96.08 utániak teljesen hidrosak az elöttük lévök az nem de lehet hogy tévedek.
De szerintem sokkal normálissab ha le írod a tényeket ha esetlegesen hülyeséget írok mint hogy humor bombaként kicsipentesz belöle egy db azt tele küldöd smájlival.  Wink duhos2
Mert végül is a forum az erröl szól. Az emberek megvitatják a dolgokat.  eplus2

Ha ez megnyugtat, V6-os sohasem készült bowdenes kuplunggal. Az mindig full hidrós volt 1994-től.
Az MK I-esemen se volt egy deka kuplungbowden se (1995).

Szal, ha fent fog, azon már nem lehet állítani.


Ha tényleg arról szólna ez a fórum, amit írtál az elébb, akkor már régen kaptál volna helyreigazítást és telefonszámot is az IMRC modulhoz és nem velem pötsölnél itt.

Hívd fel ezt a számot, itt lesz IMRC: 0620/32235harminc
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #273 Dátum: 2011.12.19 hétfő, 16:35:35 »

Ha ez megnyugtat, V6-os sohasem készült bowdenes kuplunggal. Az mindig full hidrós volt 1994-től.
Az MK I-esemen se volt egy deka kuplungbowden se (1995).

Szal, ha fent fog, azon már nem lehet állítani.


Ha tényleg arról szólna ez a fórum, amit írtál az elébb, akkor már régen kaptál volna helyreigazítást és telefonszámot is az IMRC modulhoz és nem velem pötsölnél itt.

Hívd fel ezt a számot, itt lesz IMRC: 0620/32235harminc

Köszönöm a segítséget, beszéltem MK II-vel.
Azt mondta hogy utána néz.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #274 Dátum: 2011.12.20 kedd, 17:54:10 »

Üdv!

Lassan eljutok kuplung cserére, viszont szerelő mondta, hogy mindenképp derítsem ki a tárcsa méretét vásárlás előtt, mert Unix van, hogy benézi a dolgokat és nem olyan ad, ami oda kell.

Ezt a Sachs tárcsát gondoltam: http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5828&cMegnNr=2713
Viszont a másik (Hans-pries) márkából van 240-es meg 228-as is, már amennyire leírják. Mi az igazság, melyik kell valójában, vagy jó lesz ez a Sachs tárcsa?
+ SAMKO csapágy http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5828&cMegnNr=2697 (nincs több pénzem)
és Sahs szerkezet: http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5828&cMegnNr=2710
Biztos jók lesznek bele?


A motor 2,0 zetec, 1997-es kombi autóban. Nem akarok duplán költekezni alkatrészek terén, elég lesz a szerelőt kifizetni.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #275 Dátum: 2011.12.20 kedd, 18:06:40 »

Üdv!

Lassan eljutok kuplung cserére, viszont szerelő mondta, hogy mindenképp derítsem ki a tárcsa méretét vásárlás előtt, mert Unix van, hogy benézi a dolgokat és nem olyan ad, ami oda kell.

Ezt a Sachs tárcsát gondoltam: http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5828&cMegnNr=2713
Viszont a másik (Hans-pries) márkából van 240-es meg 228-as is, már amennyire leírják. Mi az igazság, melyik kell valójában, vagy jó lesz ez a Sachs tárcsa?
+ SAMKO csapágy http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5828&cMegnNr=2697 (nincs több pénzem)
és Sahs szerkezet: http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5828&cMegnNr=2710
Biztos jók lesznek bele?


A motor 2,0 zetec, 1997-es kombi autóban. Nem akarok duplán költekezni alkatrészek terén, elég lesz a szerelőt kifizetni.

Hát duplán biztos ,hogy nem költesz mert ha nem jó a cucc akkor ki kell hogy cseréljék.....
Legfeljebb 1 napot várni kell a cuccra....
Ha az UNIX-nál nem hajlandók a cserére nézz körül a BÁRDI-ban...
Üdv
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #276 Dátum: 2011.12.20 kedd, 18:54:55 »

Üdv!

Lassan eljutok kuplung cserére, viszont szerelő mondta, hogy mindenképp derítsem ki a tárcsa méretét vásárlás előtt, mert Unix van, hogy benézi a dolgokat és nem olyan ad, ami oda kell.

Ezt a Sachs tárcsát gondoltam: http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5828&cMegnNr=2713
Viszont a másik (Hans-pries) márkából van 240-es meg 228-as is, már amennyire leírják. Mi az igazság, melyik kell valójában, vagy jó lesz ez a Sachs tárcsa?
+ SAMKO csapágy http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5828&cMegnNr=2697 (nincs több pénzem)
és Sahs szerkezet: http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5828&cMegnNr=2710
Biztos jók lesznek bele?


A motor 2,0 zetec, 1997-es kombi autóban. Nem akarok duplán költekezni alkatrészek terén, elég lesz a szerelőt kifizetni.
a gyári tárcsa sachs (legalábbis nálam azok voltak az eredetiek és én is azokat vettem),úgyhogy annak jónak kell lennie.A szerelő mennyit kér?A hangvételből ítélve túl sokat?Felénk 15e egy kuplungozás,ami szerintem egyáltalán nem sok.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #277 Dátum: 2011.12.20 kedd, 19:17:56 »

a gyári tárcsa sachs (legalábbis nálam azok voltak az eredetiek és én is azokat vettem),úgyhogy annak jónak kell lennie.A szerelő mennyit kér?A hangvételből ítélve túl sokat?Felénk 15e egy kuplungozás,ami szerintem egyáltalán nem sok.

Köszönöm az infót.

Hát az tényleg nem sok a javításra. Én 3 helyen megkérdeztem, a legolcsóbb - ha én viszem az alkatrészt - akkor 30ért csinálja számla nélkül, baráti alapon. (Igaz ebben benne van az is, hogy ránéz a futóműre meg a szíjakra, és megmondja, mit lenne célszerű majd cserélni, de azért ezzel nem csinál semmit, csak ha már piszkálja az orrát, vet oda is 1-2 pillantást.)


Veszprém vagy Győr körül nem tud valaki olcsóbb, jó szerelőt? Smiley (Igaz ide már be vagyok írva jan. 2-re, de ha jön egy jobb ajánlat, valahogy kidumálom magam.)

Amúgy pont azért nem szeretnék rossz cuccot venni, mert ha nem megy be elsőre a cucc, akkor tovább foglalja a műhelyt, tehát még többe kerül a javítás.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #278 Dátum: 2011.12.20 kedd, 19:50:04 »

Köszönöm az infót.

Hát az tényleg nem sok a javításra. Én 3 helyen megkérdeztem, a legolcsóbb - ha én viszem az alkatrészt - akkor 30ért csinálja számla nélkül, baráti alapon. (Igaz ebben benne van az is, hogy ránéz a futóműre meg a szíjakra, és megmondja, mit lenne célszerű majd cserélni, de azért ezzel nem csinál semmit, csak ha már piszkálja az orrát, vet oda is 1-2 pillantást.)


Veszprém vagy Győr körül nem tud valaki olcsóbb, jó szerelőt? Smiley (Igaz ide már be vagyok írva jan. 2-re, de ha jön egy jobb ajánlat, valahogy kidumálom magam.)

Amúgy pont azért nem szeretnék rossz cuccot venni, mert ha nem megy be elsőre a cucc, akkor tovább foglalja a műhelyt, tehát még többe kerül a javítás.
küldtem privit,nézd meg!
Naplózva
Re-meKK
Vendég
« Új hozzászólás #279 Dátum: 2011.12.27 kedd, 10:16:33 »

Sziasztok.

Kb egy hete cseréltek váltot a mondimba,állitólag 40000km van a bontott váltoba.
Hidegen kb 10-15 percet kell várni mig tökéletesen müködik,azt mondták az okosok,azért van igy mert télen cseréltem váltot,és az olaj nem tudta még teljesen átjárni a váltot.
A kérdesem az volna,ez már mindig igy lesz,vagy nyáron tökéletesen müködni fog,esetleg olajat kellene még rátöltenem?

Elöre is kösz.
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #280 Dátum: 2011.12.27 kedd, 19:13:14 »

Sziasztok.

Kb egy hete cseréltek váltot a mondimba,állitólag 40000km van a bontott váltoba.
Hidegen kb 10-15 percet kell várni mig tökéletesen müködik,azt mondták az okosok,azért van igy mert télen cseréltem váltot,és az olaj nem tudta még teljesen átjárni a váltot.
A kérdesem az volna,ez már mindig igy lesz,vagy nyáron tökéletesen müködni fog,esetleg olajat kellene még rátöltenem?

Elöre is kösz.

Automata vagy manuális??
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #281 Dátum: 2011.12.27 kedd, 19:18:04 »

Sziasztok.

azt mondták az okosok,azért van igy mert télen cseréltem váltot,és az olaj nem tudta még teljesen átjárni a váltot.
Elöre is kösz.
baromság
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #282 Dátum: 2011.12.29 csütörtök, 09:31:24 »

Sziasztok.

,állitólag 40000km van a bontott váltoba.

Ezen jót mosolyogtam.


azt mondták az okosok,azért van igy mert télen cseréltem váltot,és az olaj nem tudta még teljesen átjárni a váltot.

Ezen viszont már teli pofával kellett röhögnöm!

Még jó, hogy a szakik mindenre tudják a helyes választ. hehe

Válaszolva a kérdésre:

Ez nyáron se lesz jobb. Váltóolajat le kellene engedni és feltölteni rendesen a belevaló 75W90-es típussal. Most vagy az olaj kevés benne, vagy nem belevalót raktak bele. Esetleg a kettő egyszerre.

Az szokott lenni, hogy a féltengelyek kiszerelésekor kifolyó olajat egyáltalán nem, vagy nem a megfelelő viszkozítású olajjal pótolják, aztán hidegen akad a váltó.

Ha nem segít az olajcser, akkor a váltó a kukás, járj vele, amíg be nem hal, aztán megint csere.

DE! Ha amiatt került sor a váltócserére, mert eddig is akadt a régi, akkor érdemes lenne lecsekkolni a váltókulisszát és a bowdeneket/rudazatot, hátha ott van a rendszer szűk keresztmetszete.   integet2
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #283 Dátum: 2011.12.29 csütörtök, 09:36:39 »

Ezen jót mosolyogtam.

Ezen viszont már teli pofával kellett röhögnöm!

Még jó, hogy a szakik mindenre tudják a helyes választ. hehe

Válaszolva a kérdésre:

Ez nyáron se lesz jobb. Váltóolajat le kellene engedni és feltölteni rendesen a belevaló 75W90-es típussal. Most vagy az olaj kevés benne, vagy nem belevalót raktak bele. Esetleg a kettő egyszerre.

Én is amikor megvettem az autót akkor akadtak a sebeségek, és pl 5. böl ki sem lehetett venni. CSeréltem váltó oilt és beállitatam a váltót egy öreg szakival. Azóta mintha vajban uszna a váltóm.  eplus2

Az szokott lenni, hogy a féltengelyek kiszerelésekor kifolyó olajat egyáltalán nem, vagy nem a megfelelő viszkozítású olajjal pótolják, aztán hidegen akad a váltó.

Ha nem segít az olajcser, akkor a váltó a kukás, járj vele, amíg be nem hal, aztán megint csere.

DE! Ha amiatt került sor a váltócserére, mert eddig is akadt a régi, akkor érdemes lenne lecsekkolni a váltókulisszát és a bowdeneket/rudazatot, hátha ott van a rendszer szűk keresztmetszete.   integet2
Naplózva
Re-meKK
Vendég
« Új hozzászólás #284 Dátum: 2011.12.31 szombat, 01:31:17 »

Na igen,a pénzért mindenki megmagyarázza a bizonyitványt,ráadásul az olajat is ö adta (tette bele) a váltóba!
És sajnos nem a saját szerelőm csinálta....
Valószínű (remélem) az olajjal lesz a bibi,mert 5 perc után,se a kulissza,se a váltó nem javulna meg magától.
Jöhet az olaj csere!!!
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #285 Dátum: 2011.12.31 szombat, 11:43:38 »

Na igen,a pénzért mindenki megmagyarázza a bizonyitványt,ráadásul az olajat is ö adta (tette bele) a váltóba!
És sajnos nem a saját szerelőm csinálta....
Valószínű (remélem) az olajjal lesz a bibi,mert 5 perc után,se a kulissza,se a váltó nem javulna meg magától.
Jöhet az olaj csere!!!

Mindenképpen megér egy próbát. És nem is kell bele a gyári Ford, mert itt csak a viszkozitás a lényeg. Parnalub tökéletesen jó bele, 1500 literje, 2 liter kell. wave
Naplózva
picur21
Vendég
« Új hozzászólás #286 Dátum: 2012.02.19 vasárnap, 09:30:51 »

Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy barátomnak van 1 benzinese és mikor indul lámpánál néha-néha vissza dobja 1-ből üresbe. mindegy hogy hideg vagy meleg. hiába nyomja vissza 1-be csak és tartja bent erővel akkor is csak darál. de ha üresbe megmozgatja utána vagy lehúzza 2-be és úgy fel 1-be akkor utána már veszi. Mi lehet a gond?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #287 Dátum: 2012.02.19 vasárnap, 10:58:48 »

Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy barátomnak van 1 benzinese és mikor indul lámpánál néha-néha vissza dobja 1-ből üresbe. mindegy hogy hideg vagy meleg. hiába nyomja vissza 1-be csak és tartja bent erővel akkor is csak darál. de ha üresbe megmozgatja utána vagy lehúzza 2-be és úgy fel 1-be akkor utána már veszi. Mi lehet a gond?
Szinkrongyűrű.Ha 2-ből 1-be vált,akkor "ellopja" a kettes szinkronját.Akinek volt kispolákja,annak ismerős mert ott az 1 nem volt szinkronizálva és pont így lehetett egyesbe rakni menet közben (guruláskor)
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #288 Dátum: 2012.02.19 vasárnap, 11:06:33 »

Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy barátomnak van 1 benzinese és mikor indul lámpánál néha-néha vissza dobja 1-ből üresbe. mindegy hogy hideg vagy meleg. hiába nyomja vissza 1-be csak és tartja bent erővel akkor is csak darál. de ha üresbe megmozgatja utána vagy lehúzza 2-be és úgy fel 1-be akkor utána már veszi. Mi lehet a gond?

Nekem a faudi csuklót mondták a bowden végén.
Nálam ha beveszi az egyeset rendesen, utána nem dobja ki.

Ez volt a problémám:
"Nem pont ez a problémám, de nekem néha az egyest és a hármast nem veszi be rendesen. (100-ból 3x.) Azaz nem kattan be teljesen a helyére a bot és ha nem veszem észre, és visszaengedem a kuplungot darál egy kicsit..."
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #289 Dátum: 2012.02.19 vasárnap, 11:30:30 »

Nekem a faudi csuklót mondták a bowden végén.
Nálam ha beveszi az egyeset rendesen, utána nem dobja ki.

Ez volt a problémám:
Akkor nála is gond lenne a 3-mal.Bár a fejet megnézni pár perces dolog.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #290 Dátum: 2012.02.19 vasárnap, 11:44:08 »

Akkor nála is gond lenne a 3-mal.Bár a fejet megnézni pár perces dolog.

Tehát a középső box (váltószoknyával, kézifékkar takarójával együtt) kiügyeskedése után simán hozzáférhető?
Köszi! worship
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #291 Dátum: 2012.02.19 vasárnap, 11:52:35 »

Tehát a középső box (váltószoknyával, kézifékkar takarójával együtt) kiügyeskedése után simán hozzáférhető?
Köszi! worship
szerintem csak a szoknyát kell felhúzni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
picur21
Vendég
« Új hozzászólás #292 Dátum: 2012.02.19 vasárnap, 13:04:34 »

Olyan mintha nem tudná teljesn betolni a sebességbe. Ütközésig tolja a kart de még kéne pár centi és akkor jó lenne.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #293 Dátum: 2012.02.19 vasárnap, 13:12:47 »

Olyan mintha nem tudná teljesn betolni a sebességbe. Ütközésig tolja a kart de még kéne pár centi és akkor jó lenne.
Az lehet a fej is,bár nekem amikor nem volt benne a gumi,akkor is lehetett rendesen sebességbe rakni.Alulról benézel,akkor lehet látni a fejeket.Ha nincs szétszakadva a fejben a gumi,akkor a narancssárga pöcköt benyomva lehet állítani a bowdenen.Ha végeztél,még egyszer be kell nyomni és a helyére ugrik,akkor biztosított állapotban van.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #294 Dátum: 2012.02.20 hétfő, 00:25:05 »

szerintem csak a szoknyát kell felhúzni...

csajoknál is elég...  eplus2
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #295 Dátum: 2012.03.05 hétfő, 09:47:06 »

Hali!
Lehet ,hogy kuplungcserém lesz hamarosan....
Ügy érzem mintha feljebb fogna mint szokott...
Mivel hidrós ezért nem állítható /ha jól tudom/

Eddig ez a legjobb ajánlat:


Szia. A következőket tudom adni neked. Kuplung szett (szerkezet, tárcsa)
- Valeo: 35000 Ft (Gyári Francia)
- QH: 37000 Ft (EU)

Szett ami tartalmazza a Hidraulikus kinyomócsapágyat:
- QH: 76000 Ft, bolti ára 110 000 Ft

Hidraulikus kinyomócsapágy:
- Sachs: 45000 Ft
- Breda: 30000 Ft
- QH: 36000 Ft
- Valeo: 44000 Ft

A termékek új és garanciás termékek. A garancia 1 év, SACHS-ra és QH-ra 2 év!

Szett és h.csapágy vásárlásánál én állom a teljes szállítási költséget.

Ha valaki tud jobbat szóljon....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #296 Dátum: 2012.03.05 hétfő, 15:15:05 »

Hali!
Lehet ,hogy kuplungcserém lesz hamarosan....
Ügy érzem mintha feljebb fogna mint szokott...
Mivel hidrós ezért nem állítható /ha jól tudom/

Eddig ez a legjobb ajánlat:


Szia. A következőket tudom adni neked. Kuplung szett (szerkezet, tárcsa)
- Valeo: 35000 Ft (Gyári Francia)
- QH: 37000 Ft (EU)

Szett ami tartalmazza a Hidraulikus kinyomócsapágyat:
- QH: 76000 Ft, bolti ára 110 000 Ft

Hidraulikus kinyomócsapágy:
- Sachs: 45000 Ft
- Breda: 30000 Ft
- QH: 36000 Ft
- Valeo: 44000 Ft

A termékek új és garanciás termékek. A garancia 1 év, SACHS-ra és QH-ra 2 év!

Szett és h.csapágy vásárlásánál én állom a teljes szállítási költséget.

Ha valaki tud jobbat szóljon....
QH- t hanyagold, ha tudod.
kinyomó olcsóbb mindegyiknél a gyári: cromaxban 28 a listaára
és 44 a luk szett kinyomó nélkül
keresd meg Wyctort, esetleg ő tud gyárit kedvezményesen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #297 Dátum: 2012.03.05 hétfő, 15:18:15 »

mi ebayről vettünk kb 3 éve (árfolyam végett lényeges ...) postával együtt 42-ért utángyártott szettet, amiben mindhárom benne volt
60-70e km biztosan benne van és teszi a dolgát rendesen  eljen
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #298 Dátum: 2012.03.05 hétfő, 20:03:42 »

A váltókar előre-hátra mozgását közvetítő bovden végén behányt a műanyag "prücni". Van valakinek ötlete,hogy hogyan férek hozzá anélkül,hogy szét kellene borítanom az egész motorteret?
Naplózva
picur21
Vendég
« Új hozzászólás #299 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 07:19:53 »

Erre én is kiváncsi lennék!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.