Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:11:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 358530 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #450 Dátum: 2013.07.23 kedd, 11:11:06 »

Váltóolaj cserénél mire kell odafigyelni? Pumpa nélkül is megoldható? Adalékot (Metabond) milyen arányban tegyek bele? THX
Naplózva
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #451 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:45:51 »

Váltóolaj cserénél mire kell odafigyelni? Pumpa nélkül is megoldható? Adalékot (Metabond) milyen arányban tegyek bele? THX
2 db orvosi fecskendő, akvárium levegő csővel szerelve  Smiley akna és imbuszkulcs segítségével 2-en 1 óra alatt megoldottuk a dolgot. Wynn's adalékot tettem bele.
Naplózva
lencse1
Vendég
« Új hozzászólás #452 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:41:08 »

Kedves Club társak!

Rég nem jártam már itt, de szerencsére láttam ismerős tagokat is. Wink
98.-as MK2 1.8 benzines Mondeom van.
A váltója nehezen veszi az 1. és a 2. fokozatot.
Korábban vettem egy másik váltót kicsit átb.....tak vele.
Kérem a segítségeteket , hogyan lehetne megoldani, a problémát, esetleg ha tudtok egy jó váltót azt megköszönném !
Tudtok e ajánlani szerelőt ehhez?

Köszönöm szépen
Naplózva
Slet
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #453 Dátum: 2013.12.13 péntek, 19:53:27 »

Sziasztok kérdésem a következő

98as mondim van 2.0-es,lehetséges hogy a 2.5-ös váltóval használható lenne??
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #454 Dátum: 2013.12.13 péntek, 20:49:10 »

Sziasztok kérdésem a következő

98as mondim van 2.0-es,lehetséges hogy a 2.5-ös váltóval használható lenne??
persze, darabokra kell szedni mind a kettőt, és a tengelyeket átszerelni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #455 Dátum: 2013.12.18 szerda, 22:27:20 »

Hello. A váltó nekem is elég nehezen veszi a másodokat hidegen, van amikor még recseg is benyomott kuplungnál. Alánéztem és ezt láttam. Szerintetek mi lehet itt a baj? Honnan jön az olaj?

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Másik. Van egy váltóm. 97-es ezüstfedelesé. Mivel motort cseréltem azt váltóstol tettem. De ez a tartalék báltó kicsit más. Van egy szenzor a tűzfal felől a jobb féltengely felett. Nem tudom az mi, 3 kábel megy bele és oldalrol megy a szenzor a váltóba. A ttartalékon felül van de az külön csatis is, mert ami most van benne arra egyböl csatlakozik a kábel a tartalékon meg van egy rövid kábel aztán jön a csatlakozó. Ami most van benne az 98-as fekete fedeles váltóstol.

Olajat hol kell leereszteni? És hol feltölteni? És honnan tudom meddig kell tölteni?
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #456 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 18:27:03 »

Hahó!

Akinek van microcat-e segítsen pls:
Rajzot szeretnék a váltó tetején levő, angolul "shift tower"-névre hallgató részről.
A váltókarom hosszirányú lötyögése (kb. 8-10 cm) túlmutat a faudi fej kiverődésén. az ellensúlyos kart mozgatja a bovden, tehát valahol belül van bibi.Gyakran kidobja az egyest, ritkábban a hármast, egyszer megesett, hogy az 5.-et is. 2-4 be meg néha kicsit akadósan megy be, olyankor érezhetően nincs a helyén a fokozat.
Nagyjából van elképzelésem, hogy mi van a kérdéses részben, igazából az érdekel, milyen szétbontásban elérhetőek az alkatrészei, illetve, hogy szerelhető-e felülről.
De ha valakinek van tapasztalata, hogy minek a rendellenes kopása, esetleg tönkremenetele okozza a problémát, szívesen meghallgatnám.

Köszi.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #457 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:51:17 »

Hahó!

Akinek van microcat-e segítsen pls:
Rajzot szeretnék a váltó tetején levő, angolul "shift tower"-névre hallgató részről.
A váltókarom hosszirányú lötyögése (kb. 8-10 cm) túlmutat a faudi fej kiverődésén. az ellensúlyos kart mozgatja a bovden, tehát valahol belül van bibi.Gyakran kidobja az egyest, ritkábban a hármast, egyszer megesett, hogy az 5.-et is. 2-4 be meg néha kicsit akadósan megy be, olyankor érezhetően nincs a helyén a fokozat.
Nagyjából van elképzelésem, hogy mi van a kérdéses részben, igazából az érdekel, milyen szétbontásban elérhetőek az alkatrészei, illetve, hogy szerelhető-e felülről.
De ha valakinek van tapasztalata, hogy minek a rendellenes kopása, esetleg tönkremenetele okozza a problémát, szívesen meghallgatnám.

Köszi.
felülről nem fogod tudni szerelni. amúgy az ellensúlyos kar lötyög túlzottan, jól értem? ennek a belsejében is van egy gömbfej, rajta egy műanyag kocka. ha az eltörik kb 2-szer annyit kell mozogni a karnak, hogy bármerre váltson. ennyit meg nem is biztos, hogy enged a bowden
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #458 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 23:42:18 »

felülről nem fogod tudni szerelni. amúgy az ellensúlyos kar lötyög túlzottan, jól értem? ennek a belsejében is van egy gömbfej, rajta egy műanyag kocka. ha az eltörik kb 2-szer annyit kell mozogni a karnak, hogy bármerre váltson. ennyit meg nem is biztos, hogy enged a bowden

Igen, a lötyögés talán nem a helyes kifejezés, mert nem az ellensúlyos kar tengelye lötyög, az szépen mozog, ahogy a váltókart mozgatom előre- hátra, csak az elmozdulása nagy részén nem csinál semmit. Csak a véghelyzetekben érzem, hogy mozgatja a tolórudakat. Illetve ezek szerint először azt a műanyag kulisszát. Nem tudom milyen, ezért szeretnék képet látni róla, de nem találtam sehol a neten. Csak a Focus váltó ilyen jellegű gondjáról vannak írások.
Őszintén szólva sírnék, ha emiatt ki kellene szednem a váltót  rinya


Naplózva
zoca001
Vendég
« Új hozzászólás #459 Dátum: 2014.01.08 szerda, 07:42:21 »

Üdv Mindenkinek,

Második családi autónk egy 99-es 1.8, benzines lett.   thumbup taps
Minimális műszaki érzékkel jól vontam le az eddigi hozzászólások alapján a következtetést, hogy a "hidegen szenvedéses" 1-es és rüki valami alapprobléma, és váltóolaj utántöltéssel vagy cserével megoldódik (előző gazdája szerint csak így hideg időben csinálja, és áprilisban volt kuplungolva)? Azt látom, hogy 75w90-es az ajánlott, de itt is ragaszkodjak a gyárihoz vagy mehet bele más márkájú olcsóbb (, de ismertebb márka)?
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.08 szerda, 10:42:43 írta zoca001 » Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #460 Dátum: 2014.01.08 szerda, 12:33:14 »

Üdv Mindenkinek,

Második családi autónk egy 99-es 1.8, benzines lett.   thumbup taps
Minimális műszaki érzékkel jól vontam le az eddigi hozzászólások alapján a következtetést, hogy a "hidegen szenvedéses" 1-es és rüki valami alapprobléma, és váltóolaj utántöltéssel vagy cserével megoldódik (előző gazdája szerint csak így hideg időben csinálja, és áprilisban volt kuplungolva)? Azt látom, hogy 75w90-es az ajánlott, de itt is ragaszkodjak a gyárihoz vagy mehet bele más márkájú olcsóbb (, de ismertebb márka)?
Én q8-at raktam bele.Eddig semmi bajom,pedig van gyűrve rendesen.Az például az olcsó kategória.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #461 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 02:02:08 »

Üdv Mindenkinek,

Második családi autónk egy 99-es 1.8, benzines lett.   thumbup taps
Minimális műszaki érzékkel jól vontam le az eddigi hozzászólások alapján a következtetést, hogy a "hidegen szenvedéses" 1-es és rüki valami alapprobléma, és váltóolaj utántöltéssel vagy cserével megoldódik (előző gazdája szerint csak így hideg időben csinálja, és áprilisban volt kuplungolva)? Azt látom, hogy 75w90-es az ajánlott, de itt is ragaszkodjak a gyárihoz vagy mehet bele más márkájú olcsóbb (, de ismertebb márka)?

Ne cseréld le minden féle vacakra mert nagyon megfogod bánni!! ha mégis cserélsz ilyet tegyél bele http://www.olaj24.hu/T/castrol-transmax-dex-iii-multivehicle-tq-dexron-iii-1l/13289 saját tapasztalat, megvettem a 75w90-et egy kisebb vagyonért és kis idő múltán sokkal rosszabb lett mint a gyári használt olajjal! Aztán írtam panaszlevelet a Castrol Mo képviseletének, és felvilágosítottak arról hogy a fent említett hajtóműolaj kell bele. http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator itt is meg tudod nézni.... 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
zoca001
Vendég
« Új hozzászólás #462 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 06:28:37 »

Ne cseréld le minden féle vacakra mert nagyon megfogod bánni!! ha mégis cserélsz ilyet tegyél bele http://www.olaj24.hu/T/castrol-transmax-dex-iii-multivehicle-tq-dexron-iii-1l/13289 saját tapasztalat, megvettem a 75w90-et egy kisebb vagyonért és kis idő múltán sokkal rosszabb lett mint a gyári használt olajjal! Aztán írtam panaszlevelet a Castrol Mo képviseletének, és felvilágosítottak arról hogy a fent említett hajtóműolaj kell bele. http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator itt is meg tudod nézni....  

Köszi, tegnap keresgéltem, nem sok eredménnyel, egyet találtam, ami rendelkezik a ford olajspecifikációjával (WSD-M2C200-C):

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/29EDCBFDBC9CBE7380257AD8003304BE/$File/BPXE-8LJ496_0.pdf


« Utoljára szerkesztve: 2014.01.09 csütörtök, 06:33:31 írta zoca001 » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #463 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 12:43:15 »

Köszi, tegnap keresgéltem, nem sok eredménnyel, egyet találtam, ami rendelkezik a ford olajspecifikációjával (WSD-M2C200-C):

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/29EDCBFDBC9CBE7380257AD8003304BE/$File/BPXE-8LJ496_0.pdf




Ezzel járnál a legrosszabúl  smile ha nekem nem hiszel, kérdezz itt: http://castrolmintabolt.hu/sugo
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #464 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 16:53:27 »

Ezzel járnál a legrosszabúl  smile ha nekem nem hiszel, kérdezz itt: http://castrolmintabolt.hu/sugo
attól, hogy ők azt mondják, még nem az való bele. nekem még egyik autómban sem volt probléma a belevaló olajjal
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #465 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 18:26:45 »

attól, hogy ők azt mondják, még nem az való bele. nekem még egyik autómban sem volt probléma a belevaló olajjal

Tőlem, azt csináltok amit akartok. Saját tapasztalatom osztottam meg (okos ember más kárán tanul) smile De egyébként a castrol olaj mérnökével emailoztam tavaly ez ügyben, és végül is bevált amit mondott. Szóval, nem rá ütöttem a hasamra h ez lesz a jó. Még azt hozzá tenném h, én, egy évben min 60ezret bele teszek ebbe a szarba. Egy darabig nekem is jó volt az az olaj....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #466 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 18:37:27 »

Tőlem, azt csináltok amit akartok. Saját tapasztalatom osztottam meg (okos ember más kárán tanul) smile De egyébként a castrol olaj mérnökével emailoztam tavaly ez ügyben, és végül is bevált amit mondott. Szóval, nem rá ütöttem a hasamra h ez lesz a jó. Még azt hozzá tenném h, én, egy évben min 60ezret bele teszek ebbe a szarba. Egy darabig nekem is jó volt az az olaj....
Tudom, anno említedded, hogy ezt ajánlották, de 2 kérdés
Mivel tudják jobban a castrol mérnökei, mint a ford mérnökei?  Wink
Az is oké, hogy neked bevált, de attól még miért járna rosszul, ha az előírás szerintit teszi bele?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #467 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 23:52:59 »

Tudom, anno említedded, hogy ezt ajánlották, de 2 kérdés
Mivel tudják jobban a castrol mérnökei, mint a ford mérnökei?  Wink
Az is oké, hogy neked bevált, de attól még miért járna rosszul, ha az előírás szerintit teszi bele?


Nem tudják jobban, félre érted. A gyári specifikációknak ez felel meg a leginkább, Ford ESDM-2C186-A....blablablabla. A 75w90 az csak egy dolog  Undecided
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #468 Dátum: 2014.01.10 péntek, 16:55:59 »

Nem tudják jobban, félre érted. A gyári specifikációknak ez felel meg a leginkább, Ford ESDM-2C186-A....blablablabla. A 75w90 az csak egy dolog  Undecided

Nekem valami gyári megnevezésre hallgató olaj van a váltóban. 0 fok alatt alig lehet beerőszakolni a fokozatokat.. Én hiszek az olajipari mérnököknek (bakker, hát pont ez az amihez értenek), úgyhogy amint lesz rá időm, töltöm én is befele az automatás olajat. Ha megvan, és jártam is vele egy keveset, akkor majd írok a tapasztalatokról én is!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #469 Dátum: 2014.01.10 péntek, 18:36:46 »

Én hiszek az olajipari mérnököknek (bakker, hát pont ez az amihez értenek),

a váltógyártók meg ahhoz, hogy mit kérnek bele. a motorgyártók szintén Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #470 Dátum: 2014.01.10 péntek, 18:43:41 »

Nekem valami gyári megnevezésre hallgató olaj van a váltóban. 0 fok alatt alig lehet beerőszakolni a fokozatokat.. Én hiszek az olajipari mérnököknek (bakker, hát pont ez az amihez értenek), úgyhogy amint lesz rá időm, töltöm én is befele az automatás olajat. Ha megvan, és jártam is vele egy keveset, akkor majd írok a tapasztalatokról én is!

Az nem feltétlenül az olaj miatt van.

Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #471 Dátum: 2014.01.10 péntek, 18:57:34 »

a váltógyártók meg ahhoz, hogy mit kérnek bele. a motorgyártók szintén Wink
eljen
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #472 Dátum: 2014.01.11 szombat, 11:02:43 »

a váltógyártók meg ahhoz, hogy mit kérnek bele. a motorgyártók szintén Wink

erről van szó, a mérnökök meg tudják, h az adott márkán belül melyik termékük hajaz leginkább a gyári ajánláshoz.... de mit tépem én itt a számat  taps 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #473 Dátum: 2014.01.11 szombat, 11:36:49 »

Az nem feltétlenül az olaj miatt van.


Sajnos de. A hideg miatt sűrűsödik be úgy az olaj. Minél hidegebb van, annál inkább akad. Anyám szutyukijában is ugyanez volt. 5-10 perc után már finoman kapcsolható, addigra melegszik fel az olaj eléggé.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #474 Dátum: 2014.01.11 szombat, 21:12:30 »

Sajnos de. A hideg miatt sűrűsödik be úgy az olaj. Minél hidegebb van, annál inkább akad. Anyám szutyukijában is ugyanez volt. 5-10 perc után már finoman kapcsolható, addigra melegszik fel az olaj eléggé.
amíg meg tökéletes a váltó, akkor még olaj nélkül is beveszi a sebességet, úgyhogy nem minden hibának az olaj az oka. alapvetően majdnem jó az elméleted, de ne lepődj meg, ha esetleg nem hoz eredményt az olajcsere
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #475 Dátum: 2014.01.11 szombat, 22:37:21 »

amíg meg tökéletes a váltó, akkor még olaj nélkül is beveszi a sebességet, úgyhogy nem minden hibának az olaj az oka. alapvetően majdnem jó az elméleted, de ne lepődj meg, ha esetleg nem hoz eredményt az olajcsere

Annak is eljön majd lassan az ideje hogy szétszedjem (óra szerint is már majdnem 200e km, ST200.. Cheesy), de kell hogy segítsen rajta az olajcsere. Kb. másfél éve rakták itthon forgalomba a gépet, akkor cseréltek rajta ezt-azt. Nem bízom benne, hogy a legmegfelelőbb váltóolaj került akkor bele.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #476 Dátum: 2014.01.11 szombat, 22:57:53 »

Sajnos de. A hideg miatt sűrűsödik be úgy az olaj. Minél hidegebb van, annál inkább akad. Anyám szutyukijában is ugyanez volt. 5-10 perc után már finoman kapcsolható, addigra melegszik fel az olaj eléggé.

"Akad" nem egyenlő "nehezen veszi be".

Ha akad a váltó, annak nem kenési hiányosság az okozója, hanem mechanikai összeakadás. 5-10 perc alatt melegszik és hőtágul annyit a váltó mechanikája is, hogy a hidegen egymásba akadó fémek elkerüljék egymást.

A Mondeo váltója egyébként 200e valós futásteljesítménynél nem szabad, hogy akadjon, vagy hidegen nagyobb ellenállást tanúsítson.

Ahogy GinJoy is mondja, az olajcsere nem fog sokat segíteni, ha tényleg akad. Lips Sealed

Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #477 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 11:06:06 »

Annak is eljön majd lassan az ideje hogy szétszedjem (óra szerint is már majdnem 200e km, ST200.. Cheesy), de kell hogy segítsen rajta az olajcsere. Kb. másfél éve rakták itthon forgalomba a gépet, akkor cseréltek rajta ezt-azt. Nem bízom benne, hogy a legmegfelelőbb váltóolaj került akkor bele.
Na,szerintem ezzel nagyjából le is írtad,hogy mi lehet a gixer.Ez a cseréltek ezt azt,mit takar?Lehet,hogy csinálták,lehet,hogy nem?Az,hogy akad a váltó nem biztos,hogy a váltó hibája.Lehet még megnyúlt bowden,rossz kinyomócsapágy.De akár elkopott szinkrongyűrű(k) is (bár amikor nekem szétesett a váltó még véletlenül sem akadt,egyszerűen megadta magát).Ha lecserélted az olajat,akkor nézd meg,esetleg látsz-e benne fémes szemcséket.Ha igen,akkor készülj másra is mint olajcserére.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #478 Dátum: 2014.01.12 vasárnap, 19:34:26 »

Na,szerintem ezzel nagyjából le is írtad,hogy mi lehet a gixer.Ez a cseréltek ezt azt,mit takar?Lehet,hogy csinálták,lehet,hogy nem?Az,hogy akad a váltó nem biztos,hogy a váltó hibája.Lehet még megnyúlt bowden,rossz kinyomócsapágy.De akár elkopott szinkrongyűrű(k) is (bár amikor nekem szétesett a váltó még véletlenül sem akadt,egyszerűen megadta magát).Ha lecserélted az olajat,akkor nézd meg,esetleg látsz-e benne fémes szemcséket.Ha igen,akkor készülj másra is mint olajcserére.

Szinkrongyűrű probléma lehetséges, de komolyabbra a mostani jelenségek alapján nem számítok. Ha meglesz az olajcsere, úgyis kiderül Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zoca001
Vendég
« Új hozzászólás #479 Dátum: 2014.01.13 hétfő, 09:57:05 »

erről van szó, a mérnökök meg tudják, h az adott márkán belül melyik termékük hajaz leginkább a gyári ajánláshoz.... de mit tépem én itt a számat  taps 
Na, nem tépted hiába a szádat Cheesy

"Tisztelt Érdeklődő, az Ön által megnevezett két termék tulajdonságai között akkora az eltérés, hogy ha az egyik megfelel, akkor a másik biztos, hogy károsítja a sebességváltót. Tehát a kiválasztás nem ízlés kérdése. A mi katalógusunk szeint a Ford ESD M2C-186-A specifikáció kell ehhez a típushoz, ezért a Transmax DexIII Multivehicle nevű terméket javaslom. Feltöltési mennyiség 2,6 liter. Hogy teljesen biztosra menjen, javaslom a " Mondeo owner's manual 1996-2002" letöltését az internetről ebből megtudhatja az egyes kenési helyekre vonatkozó műszaki követelményeket. "

Ha "úgyismindegymilyen75w90estrakszbele" akkor inkább olyat rakok, amit egy szakértő mond.  integet2
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #480 Dátum: 2014.01.17 péntek, 23:26:33 »

Na, nem tépted hiába a szádat Cheesy

"Tisztelt Érdeklődő, az Ön által megnevezett két termék tulajdonságai között akkora az eltérés, hogy ha az egyik megfelel, akkor a másik biztos, hogy károsítja a sebességváltót. Tehát a kiválasztás nem ízlés kérdése. A mi katalógusunk szeint a Ford ESD M2C-186-A specifikáció kell ehhez a típushoz, ezért a Transmax DexIII Multivehicle nevű terméket javaslom. Feltöltési mennyiség 2,6 liter. Hogy teljesen biztosra menjen, javaslom a " Mondeo owner's manual 1996-2002" letöltését az internetről ebből megtudhatja az egyes kenési helyekre vonatkozó műszaki követelményeket. "

Ha "úgyismindegymilyen75w90estrakszbele" akkor inkább olyat rakok, amit egy szakértő mond.  integet2
érdekes a termék adatlapján mégsem szerepel ez a minősítés
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #481 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 16:25:19 »

Hali csongrád megyében nem tud valaki céget aki felújít váltót,mert állítólag lóg benne a féltengely és attól remeg Huh?
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
Peter01
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 324



E-mail
« Új hozzászólás #482 Dátum: 2014.03.05 szerda, 20:15:20 »

Sziasztok!

Ma sikerült vennem egy kettes mondeo-t (1,8TD) Problémam az lenne vele hogy nagyon fent fog a kuplung (esetleg ez állítható?)
Másik a központi zár! Kulcsal próbáltam bezárni a vezető ajtót,de ahogy bezárom, rögtön visszanyit!
Mit tudok ezek problémák elen tenni? Cheesy

Köszönettel: Péter
Naplózva

2009 MK4 Titánium turnier Red Candy

EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan

EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #483 Dátum: 2014.03.05 szerda, 20:21:51 »

Sziasztok!

Ma sikerült vennem egy kettes mondeo-t (1,8TD) Problémam az lenne vele hogy nagyon fent fog a kuplung (esetleg ez állítható?)
Másik a központi zár! Kulcsal próbáltam bezárni a vezető ajtót,de ahogy bezárom, rögtön visszanyit!
Mit tudok ezek problémák elen tenni? Cheesy

Köszönettel: Péter
kuplung nem állítható, cserés
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Peter01
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 324



E-mail
« Új hozzászólás #484 Dátum: 2014.03.05 szerda, 20:26:52 »

kuplung nem állítható, cserés

Csak tárcsa,vagy komplett?
Naplózva

2009 MK4 Titánium turnier Red Candy

EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan

EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #485 Dátum: 2014.03.05 szerda, 20:35:58 »

Csak tárcsa,vagy komplett?
ez nehéz ügy, szerkezet nem szokott könnyen tönkremenni, de ki tudja. a csapágy az elég hamar kinyiffan, azt mindenképpen érdemes cserélni. pláne, hogy ugyancsak egy napos meló cserélni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Peter01
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 324



E-mail
« Új hozzászólás #486 Dátum: 2014.03.05 szerda, 20:41:10 »

ez nehéz ügy, szerkezet nem szokott könnyen tönkremenni, de ki tudja. a csapágy az elég hamar kinyiffan, azt mindenképpen érdemes cserélni. pláne, hogy ugyancsak egy napos meló cserélni

Köszi! Központira nem tudsz vmit?
Naplózva

2009 MK4 Titánium turnier Red Candy

EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan

EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #487 Dátum: 2014.03.05 szerda, 20:42:27 »

Köszi! Központira nem tudsz vmit?
?
mire gondolsz?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Peter01
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 324



E-mail
« Új hozzászólás #488 Dátum: 2014.03.05 szerda, 20:44:21 »

?
mire gondolsz?

nem tudom bezárni a paripát! ahogy bezárom a bal elsőt,rögtön kinyit! erre keresnék valami megoldást!
Naplózva

2009 MK4 Titánium turnier Red Candy

EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan

EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #489 Dátum: 2014.03.05 szerda, 20:48:47 »

nem tudom bezárni a paripát! ahogy bezárom a bal elsőt,rögtön kinyit! erre keresnék valami megoldást!

Szokásos baromság lesz (valószínűleg): a zárhelyzet jeladó rosszalkodik. Írták már a többiek régebben, hogy mit lehet vele tenni; ajtót meg a zárszerkezetet valahogy szét kell szedni mindenképp. Másik lehetőség, hogy pl. bontottan veszel egy (valameddig) jól működő egységet a helyére, és kicseréled.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Peter01
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 324



E-mail
« Új hozzászólás #490 Dátum: 2014.03.05 szerda, 20:53:31 »

Szokásos baromság lesz (valószínűleg): a zárhelyzet jeladó rosszalkodik. Írták már a többiek régebben, hogy mit lehet vele tenni; ajtót meg a zárszerkezetet valahogy szét kell szedni mindenképp. Másik lehetőség, hogy pl. bontottan veszel egy (valameddig) jól működő egységet a helyére, és kicseréled.

ez a központi zár motor másnéven???
Naplózva

2009 MK4 Titánium turnier Red Candy

EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan

EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
varazslo
Vendég
« Új hozzászólás #491 Dátum: 2014.03.06 csütörtök, 13:32:54 »

Sziasztok,oil csere a váltóban csodákat tesz!
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #492 Dátum: 2014.03.06 csütörtök, 16:08:17 »

Sziasztok,oil csere a váltóban csodákat tesz!
Tudjuk! eljen
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #493 Dátum: 2014.03.06 csütörtök, 16:39:29 »

ez a központi zár motor másnéven???

Annak a környékén van. Igaziból úgy néz ki, hogy van a motor, az érzékelő, a zárszerkezet, meg minden jóság egybeépítve egy elég nehezen szétszedhető modulban. Azt még nem tudom, hogy hogyan kell úgy szétszedni hogy aztán össze is lehessen rakni, így a felújításhoz majd a tapasztaltabbak mondanak talán valami konkrétabbat.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #494 Dátum: 2014.03.25 kedd, 18:45:08 »

Mekkora szívás  a kuplungcsere és a kinyomó munkahenger felújítása?
Lehet azért csúszik a kuplungom mert folyik a munkahenger -.-  valahol fogy a fékfolyadék de csak az oldalsó cső magasságáig általában ...
 falbav
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
atis-82
Vendég
« Új hozzászólás #495 Dátum: 2014.03.29 szombat, 17:20:14 »

Sziasztok a kuplungpedálom ma a következőt produkálta 1x csak szinte beesett padlóig éppen hogy kiemelt utána ráléptem még 1x és felkeményedett most  2x kell kuplungolnom váltás előtt 1x felkeményedjen meg 1x a váltásnál.(fékolajam nem fogy )
Mi lehet ?
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #496 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 11:00:44 »

Sziasztok
A remegésem végett és tööbek tanácsára úgy döntöttem lecserélem a váltót,az lenne a kérdésem hogy mekkora munka illetve lejön-e könnyen vagy a motorhoz is hozzá kell nyúljak és ha már lent van mit érdemes cserélni?kinyomó csapágynak van pici hangja de mást nem tapasztaltam.
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
das
Vendég
« Új hozzászólás #497 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 20:29:41 »

Sziasztok!

Szerintetek mi lehet a következő hiba oka? :

reggel az első néhány percben 1esből 2es-be elég nehezen rakható be a váltó, néha kicsit reccsen is;ha nem pörgetem hanem mondjuk 1300-400nál átrakom szinte tökéletes, illetve ilyenkor még 3-2be elég alacsony sebességnél engedi csak berakni. Magasabb fokozatak jók, és ha "bemelegszik a rendszer" az említett probléma is megszűnik.
Most lett a váltóba olaj utánöntve(szerelő ismerős által) illetve a faudi fejet is megcsinálta, mert lógott.
Köszi előre is!

Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #498 Dátum: 2014.05.16 péntek, 22:20:53 »

Sziasztok!

Szerintetek mi lehet a következő hiba oka? :

reggel az első néhány percben 1esből 2es-be elég nehezen rakható be a váltó, néha kicsit reccsen is;ha nem pörgetem hanem mondjuk 1300-400nál átrakom szinte tökéletes, illetve ilyenkor még 3-2be elég alacsony sebességnél engedi csak berakni. Magasabb fokozatak jók, és ha "bemelegszik a rendszer" az említett probléma is megszűnik.
Most lett a váltóba olaj utánöntve(szerelő ismerős által) illetve a faudi fejet is megcsinálta, mert lógott.
Köszi előre is!



*** a váltó olaj...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #499 Dátum: 2014.05.16 péntek, 22:24:54 »

*** a váltó olaj...

illetve le kell cserélni, de qvára nem mind1 milyen megy bele, innen olvass vissza felé, és kiderül milyen való neki. Ha mást teszel bele még rosszabb is lesz...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.036 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.