Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:37:15
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
3
4
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 358246 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
szepi2001
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #450 Dátum:
2013.07.23 kedd, 11:11:06 »
Váltóolaj cserénél mire kell odafigyelni? Pumpa nélkül is megoldható? Adalékot (Metabond) milyen arányban tegyek bele? THX
Naplózva
szepi2001
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #451 Dátum:
2013.07.30 kedd, 19:45:51 »
Idézetet írta: szepi2001 - 2013.07.23 kedd, 11:11:06
Váltóolaj cserénél mire kell odafigyelni? Pumpa nélkül is megoldható? Adalékot (Metabond) milyen arányban tegyek bele? THX
2 db orvosi fecskendő, akvárium levegő csővel szerelve
akna és imbuszkulcs segítségével 2-en 1 óra alatt megoldottuk a dolgot. Wynn's adalékot tettem bele.
Naplózva
lencse1
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #452 Dátum:
2013.09.03 kedd, 21:41:08 »
Kedves Club társak!
Rég nem jártam már itt, de szerencsére láttam ismerős tagokat is.
98.-as MK2 1.8 benzines Mondeom van.
A váltója nehezen veszi az 1. és a 2. fokozatot.
Korábban vettem egy másik váltót kicsit átb.....tak vele.
Kérem a segítségeteket , hogyan lehetne megoldani, a problémát, esetleg ha tudtok egy jó váltót azt megköszönném !
Tudtok e ajánlani szerelőt ehhez?
Köszönöm szépen
Naplózva
Slet
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #453 Dátum:
2013.12.13 péntek, 19:53:27 »
Sziasztok kérdésem a következő
98as mondim van 2.0-es,lehetséges hogy a 2.5-ös váltóval használható lenne??
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #454 Dátum:
2013.12.13 péntek, 20:49:10 »
Idézetet írta: Slet - 2013.12.13 péntek, 19:53:27
Sziasztok kérdésem a következő
98as mondim van 2.0-es,lehetséges hogy a 2.5-ös váltóval használható lenne??
persze, darabokra kell szedni mind a kettőt, és a tengelyeket átszerelni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #455 Dátum:
2013.12.18 szerda, 22:27:20 »
Hello. A váltó nekem is elég nehezen veszi a másodokat hidegen, van amikor még recseg is benyomott kuplungnál. Alánéztem és ezt láttam. Szerintetek mi lehet itt a baj? Honnan jön az olaj?
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Másik. Van egy váltóm. 97-es ezüstfedelesé. Mivel motort cseréltem azt váltóstol tettem. De ez a tartalék báltó kicsit más. Van egy szenzor a tűzfal felől a jobb féltengely felett. Nem tudom az mi, 3 kábel megy bele és oldalrol megy a szenzor a váltóba. A ttartalékon felül van de az külön csatis is, mert ami most van benne arra egyböl csatlakozik a kábel a tartalékon meg van egy rövid kábel aztán jön a csatlakozó. Ami most van benne az 98-as fekete fedeles váltóstol.
Olajat hol kell leereszteni? És hol feltölteni? És honnan tudom meddig kell tölteni?
Naplózva
deerman
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #456 Dátum:
2013.12.22 vasárnap, 18:27:03 »
Hahó!
Akinek van microcat-e segítsen pls:
Rajzot szeretnék a váltó tetején levő, angolul "shift tower"-névre hallgató részről.
A váltókarom hosszirányú lötyögése (kb. 8-10 cm) túlmutat a faudi fej kiverődésén. az ellensúlyos kart mozgatja a bovden, tehát valahol belül van bibi.Gyakran kidobja az egyest, ritkábban a hármast, egyszer megesett, hogy az 5.-et is. 2-4 be meg néha kicsit akadósan megy be, olyankor érezhetően nincs a helyén a fokozat.
Nagyjából van elképzelésem, hogy mi van a kérdéses részben, igazából az érdekel, milyen szétbontásban elérhetőek az alkatrészei, illetve, hogy szerelhető-e felülről.
De ha valakinek van tapasztalata, hogy minek a rendellenes kopása, esetleg tönkremenetele okozza a problémát, szívesen meghallgatnám.
Köszi.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #457 Dátum:
2013.12.22 vasárnap, 20:51:17 »
Idézetet írta: deerman - 2013.12.22 vasárnap, 18:27:03
Hahó!
Akinek van microcat-e segítsen pls:
Rajzot szeretnék a váltó tetején levő, angolul "shift tower"-névre hallgató részről.
A váltókarom hosszirányú lötyögése (kb. 8-10 cm) túlmutat a faudi fej kiverődésén. az ellensúlyos kart mozgatja a bovden, tehát valahol belül van bibi.Gyakran kidobja az egyest, ritkábban a hármast, egyszer megesett, hogy az 5.-et is. 2-4 be meg néha kicsit akadósan megy be, olyankor érezhetően nincs a helyén a fokozat.
Nagyjából van elképzelésem, hogy mi van a kérdéses részben, igazából az érdekel, milyen szétbontásban elérhetőek az alkatrészei, illetve, hogy szerelhető-e felülről.
De ha valakinek van tapasztalata, hogy minek a rendellenes kopása, esetleg tönkremenetele okozza a problémát, szívesen meghallgatnám.
Köszi.
felülről nem fogod tudni szerelni. amúgy az ellensúlyos kar lötyög túlzottan, jól értem? ennek a belsejében is van egy gömbfej, rajta egy műanyag kocka. ha az eltörik kb 2-szer annyit kell mozogni a karnak, hogy bármerre váltson. ennyit meg nem is biztos, hogy enged a bowden
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
deerman
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #458 Dátum:
2013.12.22 vasárnap, 23:42:18 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.12.22 vasárnap, 20:51:17
felülről nem fogod tudni szerelni. amúgy az ellensúlyos kar lötyög túlzottan, jól értem? ennek a belsejében is van egy gömbfej, rajta egy műanyag kocka. ha az eltörik kb 2-szer annyit kell mozogni a karnak, hogy bármerre váltson. ennyit meg nem is biztos, hogy enged a bowden
Igen, a lötyögés talán nem a helyes kifejezés, mert nem az ellensúlyos kar tengelye lötyög, az szépen mozog, ahogy a váltókart mozgatom előre- hátra, csak az elmozdulása nagy részén nem csinál semmit. Csak a véghelyzetekben érzem, hogy mozgatja a tolórudakat. Illetve ezek szerint először azt a műanyag kulisszát. Nem tudom milyen, ezért szeretnék képet látni róla, de nem találtam sehol a neten. Csak a Focus váltó ilyen jellegű gondjáról vannak írások.
Őszintén szólva sírnék, ha emiatt ki kellene szednem a váltót
Naplózva
zoca001
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #459 Dátum:
2014.01.08 szerda, 07:42:21 »
Üdv Mindenkinek,
Második családi autónk egy 99-es 1.8, benzines lett.
Minimális műszaki érzékkel jól vontam le az eddigi hozzászólások alapján a következtetést, hogy a "hidegen szenvedéses" 1-es és rüki valami alapprobléma, és váltóolaj utántöltéssel vagy cserével megoldódik (előző gazdája szerint csak így hideg időben csinálja, és áprilisban volt kuplungolva)? Azt látom, hogy 75w90-es az ajánlott, de itt is ragaszkodjak a gyárihoz vagy mehet bele más márkájú olcsóbb (, de ismertebb márka)?
«
Utoljára szerkesztve: 2014.01.08 szerda, 10:42:43 írta zoca001
»
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #460 Dátum:
2014.01.08 szerda, 12:33:14 »
Idézetet írta: zoca001 - 2014.01.08 szerda, 07:42:21
Üdv Mindenkinek,
Második családi autónk egy 99-es 1.8, benzines lett.
Minimális műszaki érzékkel jól vontam le az eddigi hozzászólások alapján a következtetést, hogy a "hidegen szenvedéses" 1-es és rüki valami alapprobléma, és váltóolaj utántöltéssel vagy cserével megoldódik (előző gazdája szerint csak így hideg időben csinálja, és áprilisban volt kuplungolva)? Azt látom, hogy 75w90-es az ajánlott, de itt is ragaszkodjak a gyárihoz vagy mehet bele más márkájú olcsóbb (, de ismertebb márka)?
Én q8-at raktam bele.Eddig semmi bajom,pedig van gyűrve rendesen.Az például az olcsó kategória.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #461 Dátum:
2014.01.09 csütörtök, 02:02:08 »
Idézetet írta: zoca001 - 2014.01.08 szerda, 07:42:21
Üdv Mindenkinek,
Második családi autónk egy 99-es 1.8, benzines lett.
Minimális műszaki érzékkel jól vontam le az eddigi hozzászólások alapján a következtetést, hogy a "hidegen szenvedéses" 1-es és rüki valami alapprobléma, és váltóolaj utántöltéssel vagy cserével megoldódik (előző gazdája szerint csak így hideg időben csinálja, és áprilisban volt kuplungolva)? Azt látom, hogy 75w90-es az ajánlott, de itt is ragaszkodjak a gyárihoz vagy mehet bele más márkájú olcsóbb (, de ismertebb márka)?
Ne cseréld le minden féle vacakra mert nagyon megfogod bánni!! ha mégis cserélsz ilyet tegyél bele
http://www.olaj24.hu/T/castrol-transmax-dex-iii-multivehicle-tq-dexron-iii-1l/13289
saját tapasztalat, megvettem a 75w90-et egy kisebb vagyonért és kis idő múltán sokkal rosszabb lett mint a gyári használt olajjal! Aztán írtam panaszlevelet a Castrol Mo képviseletének, és felvilágosítottak arról hogy a fent említett hajtóműolaj kell bele.
http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator
itt is meg tudod nézni....
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
zoca001
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #462 Dátum:
2014.01.09 csütörtök, 06:28:37 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2014.01.09 csütörtök, 02:02:08
Ne cseréld le minden féle vacakra mert nagyon megfogod bánni!! ha mégis cserélsz ilyet tegyél bele
http://www.olaj24.hu/T/castrol-transmax-dex-iii-multivehicle-tq-dexron-iii-1l/13289
saját tapasztalat, megvettem a 75w90-et egy kisebb vagyonért és kis idő múltán sokkal rosszabb lett mint a gyári használt olajjal! Aztán írtam panaszlevelet a Castrol Mo képviseletének, és felvilágosítottak arról hogy a fent említett hajtóműolaj kell bele.
http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator
itt is meg tudod nézni....
Köszi, tegnap keresgéltem, nem sok eredménnyel, egyet találtam, ami rendelkezik a ford olajspecifikációjával (WSD-M2C200-C):
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/29EDCBFDBC9CBE7380257AD8003304BE/$File/BPXE-8LJ496_0.pdf
«
Utoljára szerkesztve: 2014.01.09 csütörtök, 06:33:31 írta zoca001
»
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #463 Dátum:
2014.01.09 csütörtök, 12:43:15 »
Idézetet írta: zoca001 - 2014.01.09 csütörtök, 06:28:37
Köszi, tegnap keresgéltem, nem sok eredménnyel, egyet találtam, ami rendelkezik a ford olajspecifikációjával (WSD-M2C200-C):
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/29EDCBFDBC9CBE7380257AD8003304BE/$File/BPXE-8LJ496_0.pdf
Ezzel járnál a legrosszabúl
ha nekem nem hiszel, kérdezz itt:
http://castrolmintabolt.hu/sugo
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #464 Dátum:
2014.01.09 csütörtök, 16:53:27 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2014.01.09 csütörtök, 12:43:15
Ezzel járnál a legrosszabúl
ha nekem nem hiszel, kérdezz itt:
http://castrolmintabolt.hu/sugo
attól, hogy ők azt mondják, még nem az való bele. nekem még egyik autómban sem volt probléma a belevaló olajjal
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #465 Dátum:
2014.01.09 csütörtök, 18:26:45 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.01.09 csütörtök, 16:53:27
attól, hogy ők azt mondják, még nem az való bele. nekem még egyik autómban sem volt probléma a belevaló olajjal
Tőlem, azt csináltok amit akartok. Saját tapasztalatom osztottam meg (okos ember más kárán tanul)
De egyébként a castrol olaj mérnökével emailoztam tavaly ez ügyben, és végül is bevált amit mondott. Szóval, nem rá ütöttem a hasamra h ez lesz a jó. Még azt hozzá tenném h, én, egy évben min 60ezret bele teszek ebbe a szarba. Egy darabig nekem is jó volt az az olaj....
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #466 Dátum:
2014.01.09 csütörtök, 18:37:27 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2014.01.09 csütörtök, 18:26:45
Tőlem, azt csináltok amit akartok. Saját tapasztalatom osztottam meg (okos ember más kárán tanul)
De egyébként a castrol olaj mérnökével emailoztam tavaly ez ügyben, és végül is bevált amit mondott. Szóval, nem rá ütöttem a hasamra h ez lesz a jó. Még azt hozzá tenném h, én, egy évben min 60ezret bele teszek ebbe a szarba. Egy darabig nekem is jó volt az az olaj....
Tudom, anno említedded, hogy ezt ajánlották, de 2 kérdés
Mivel tudják jobban a castrol mérnökei, mint a ford mérnökei?
Az is oké, hogy neked bevált, de attól még miért járna rosszul, ha az előírás szerintit teszi bele?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #467 Dátum:
2014.01.09 csütörtök, 23:52:59 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.01.09 csütörtök, 18:37:27
Tudom, anno említedded, hogy ezt ajánlották, de 2 kérdés
Mivel tudják jobban a castrol mérnökei, mint a ford mérnökei?
Az is oké, hogy neked bevált, de attól még miért járna rosszul, ha az előírás szerintit teszi bele?
Nem tudják jobban, félre érted. A gyári specifikációknak ez felel meg a leginkább, Ford ESDM-2C186-A....blablablabla. A 75w90 az csak egy dolog
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #468 Dátum:
2014.01.10 péntek, 16:55:59 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2014.01.09 csütörtök, 23:52:59
Nem tudják jobban, félre érted. A gyári specifikációknak ez felel meg a leginkább, Ford ESDM-2C186-A....blablablabla. A 75w90 az csak egy dolog
Nekem valami gyári megnevezésre hallgató olaj van a váltóban. 0 fok alatt alig lehet beerőszakolni a fokozatokat.. Én hiszek az olajipari mérnököknek (bakker, hát pont ez az amihez értenek), úgyhogy amint lesz rá időm, töltöm én is befele az automatás olajat. Ha megvan, és jártam is vele egy keveset, akkor majd írok a tapasztalatokról én is!
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #469 Dátum:
2014.01.10 péntek, 18:36:46 »
Idézetet írta: thomyka - 2014.01.10 péntek, 16:55:59
Én hiszek az olajipari mérnököknek (bakker, hát pont ez az amihez értenek),
a váltógyártók meg ahhoz, hogy mit kérnek bele. a motorgyártók szintén
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #470 Dátum:
2014.01.10 péntek, 18:43:41 »
Idézetet írta: thomyka - 2014.01.10 péntek, 16:55:59
Nekem valami gyári megnevezésre hallgató olaj van a váltóban.
0 fok alatt alig lehet beerőszakolni a fokozatokat..
Én hiszek az olajipari mérnököknek (bakker, hát pont ez az amihez értenek), úgyhogy amint lesz rá időm, töltöm én is befele az automatás olajat. Ha megvan, és jártam is vele egy keveset, akkor majd írok a tapasztalatokról én is!
Az nem feltétlenül az olaj miatt van.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #471 Dátum:
2014.01.10 péntek, 18:57:34 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.01.10 péntek, 18:36:46
a váltógyártók meg ahhoz, hogy mit kérnek bele. a motorgyártók szintén
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #472 Dátum:
2014.01.11 szombat, 11:02:43 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.01.10 péntek, 18:36:46
a váltógyártók meg ahhoz, hogy mit kérnek bele. a motorgyártók szintén
erről van szó, a mérnökök meg tudják, h az adott márkán belül melyik termékük hajaz leginkább a gyári ajánláshoz.... de mit tépem én itt a számat
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #473 Dátum:
2014.01.11 szombat, 11:36:49 »
Idézetet írta: drof - 2014.01.10 péntek, 18:43:41
Az nem feltétlenül az olaj miatt van.
Sajnos de. A hideg miatt sűrűsödik be úgy az olaj. Minél hidegebb van, annál inkább akad. Anyám szutyukijában is ugyanez volt. 5-10 perc után már finoman kapcsolható, addigra melegszik fel az olaj eléggé.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #474 Dátum:
2014.01.11 szombat, 21:12:30 »
Idézetet írta: thomyka - 2014.01.11 szombat, 11:36:49
Sajnos de. A hideg miatt sűrűsödik be úgy az olaj. Minél hidegebb van, annál inkább akad. Anyám szutyukijában is ugyanez volt. 5-10 perc után már finoman kapcsolható, addigra melegszik fel az olaj eléggé.
amíg meg tökéletes a váltó, akkor még olaj nélkül is beveszi a sebességet, úgyhogy nem minden hibának az olaj az oka. alapvetően majdnem jó az elméleted, de ne lepődj meg, ha esetleg nem hoz eredményt az olajcsere
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #475 Dátum:
2014.01.11 szombat, 22:37:21 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.01.11 szombat, 21:12:30
amíg meg tökéletes a váltó, akkor még olaj nélkül is beveszi a sebességet, úgyhogy nem minden hibának az olaj az oka. alapvetően majdnem jó az elméleted, de ne lepődj meg, ha esetleg nem hoz eredményt az olajcsere
Annak is eljön majd lassan az ideje hogy szétszedjem (óra szerint is már majdnem 200e km, ST200..
), de kell hogy segítsen rajta az olajcsere. Kb. másfél éve rakták itthon forgalomba a gépet, akkor cseréltek rajta ezt-azt. Nem bízom benne, hogy a legmegfelelőbb váltóolaj került akkor bele.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #476 Dátum:
2014.01.11 szombat, 22:57:53 »
Idézetet írta: thomyka - 2014.01.11 szombat, 11:36:49
Sajnos de. A hideg miatt sűrűsödik be úgy az olaj. Minél hidegebb van, annál inkább akad. Anyám szutyukijában is ugyanez volt. 5-10 perc után már finoman kapcsolható, addigra melegszik fel az olaj eléggé.
"Akad" nem egyenlő "nehezen veszi be".
Ha akad a váltó, annak nem kenési hiányosság az okozója, hanem mechanikai összeakadás. 5-10 perc alatt melegszik és hőtágul annyit a váltó mechanikája is, hogy a hidegen egymásba akadó fémek elkerüljék egymást.
A Mondeo váltója egyébként 200e valós futásteljesítménynél nem szabad, hogy akadjon, vagy hidegen nagyobb ellenállást tanúsítson.
Ahogy GinJoy is mondja, az olajcsere nem fog sokat segíteni, ha tényleg akad.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #477 Dátum:
2014.01.12 vasárnap, 11:06:06 »
Idézetet írta: thomyka - 2014.01.11 szombat, 22:37:21
Annak is eljön majd lassan az ideje hogy szétszedjem (óra szerint is már majdnem 200e km, ST200..
), de kell hogy segítsen rajta az olajcsere. Kb. másfél éve rakták itthon forgalomba a gépet, akkor cseréltek rajta ezt-azt. Nem bízom benne, hogy a legmegfelelőbb váltóolaj került akkor bele.
Na,szerintem ezzel nagyjából le is írtad,hogy mi lehet a gixer.Ez a cseréltek ezt azt,mit takar?Lehet,hogy csinálták,lehet,hogy nem?Az,hogy akad a váltó nem biztos,hogy a váltó hibája.Lehet még megnyúlt bowden,rossz kinyomócsapágy.De akár elkopott szinkrongyűrű(k) is (bár amikor nekem szétesett a váltó még véletlenül sem akadt,egyszerűen megadta magát).Ha lecserélted az olajat,akkor nézd meg,esetleg látsz-e benne fémes szemcséket.Ha igen,akkor készülj másra is mint olajcserére.
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #478 Dátum:
2014.01.12 vasárnap, 19:34:26 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2014.01.12 vasárnap, 11:06:06
Na,szerintem ezzel nagyjából le is írtad,hogy mi lehet a gixer.Ez a cseréltek ezt azt,mit takar?Lehet,hogy csinálták,lehet,hogy nem?Az,hogy akad a váltó nem biztos,hogy a váltó hibája.Lehet még megnyúlt bowden,rossz kinyomócsapágy.De akár elkopott szinkrongyűrű(k) is (bár amikor nekem szétesett a váltó még véletlenül sem akadt,egyszerűen megadta magát).Ha lecserélted az olajat,akkor nézd meg,esetleg látsz-e benne fémes szemcséket.Ha igen,akkor készülj másra is mint olajcserére.
Szinkrongyűrű probléma lehetséges, de komolyabbra a mostani jelenségek alapján nem számítok. Ha meglesz az olajcsere, úgyis kiderül
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zoca001
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #479 Dátum:
2014.01.13 hétfő, 09:57:05 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2014.01.11 szombat, 11:02:43
erről van szó, a mérnökök meg tudják, h az adott márkán belül melyik termékük hajaz leginkább a gyári ajánláshoz.... de mit tépem én itt a számat
Na, nem tépted hiába a szádat
"Tisztelt Érdeklődő, az Ön által megnevezett két termék tulajdonságai között akkora az eltérés, hogy ha az egyik megfelel, akkor a másik biztos, hogy károsítja a sebességváltót. Tehát a kiválasztás nem ízlés kérdése. A mi katalógusunk szeint a Ford ESD M2C-186-A specifikáció kell ehhez a típushoz, ezért a Transmax DexIII Multivehicle nevű terméket javaslom. Feltöltési mennyiség 2,6 liter. Hogy teljesen biztosra menjen, javaslom a " Mondeo owner's manual 1996-2002" letöltését az internetről ebből megtudhatja az egyes kenési helyekre vonatkozó műszaki követelményeket. "
Ha "úgyismindegymilyen75w90estrakszbele" akkor inkább olyat rakok, amit egy szakértő mond.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #480 Dátum:
2014.01.17 péntek, 23:26:33 »
Idézetet írta: zoca001 - 2014.01.13 hétfő, 09:57:05
Na, nem tépted hiába a szádat
"Tisztelt Érdeklődő, az Ön által megnevezett két termék tulajdonságai között akkora az eltérés, hogy ha az egyik megfelel, akkor a másik biztos, hogy károsítja a sebességváltót. Tehát a kiválasztás nem ízlés kérdése. A mi katalógusunk szeint a Ford ESD M2C-186-A specifikáció kell ehhez a típushoz, ezért a Transmax DexIII Multivehicle nevű terméket javaslom. Feltöltési mennyiség 2,6 liter. Hogy teljesen biztosra menjen, javaslom a " Mondeo owner's manual 1996-2002" letöltését az internetről ebből megtudhatja az egyes kenési helyekre vonatkozó műszaki követelményeket. "
Ha "úgyismindegymilyen75w90estrakszbele" akkor inkább olyat rakok, amit egy szakértő mond.
érdekes a termék adatlapján mégsem szerepel ez a minősítés
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #481 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 16:25:19 »
Hali csongrád megyében nem tud valaki céget aki felújít váltót,mert állítólag lóg benne a féltengely és attól remeg
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
Peter01
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 324
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #482 Dátum:
2014.03.05 szerda, 20:15:20 »
Sziasztok!
Ma sikerült vennem egy kettes mondeo-t (1,8TD) Problémam az lenne vele hogy nagyon fent fog a kuplung (esetleg ez állítható?)
Másik a központi zár! Kulcsal próbáltam bezárni a vezető ajtót,de ahogy bezárom, rögtön visszanyit!
Mit tudok ezek problémák elen tenni?
Köszönettel: Péter
Naplózva
2009 MK4 Titánium turnier Red Candy
EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan
EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #483 Dátum:
2014.03.05 szerda, 20:21:51 »
Idézetet írta: Peter01 - 2014.03.05 szerda, 20:15:20
Sziasztok!
Ma sikerült vennem egy kettes mondeo-t (1,8TD) Problémam az lenne vele hogy nagyon fent fog a kuplung (esetleg ez állítható?)
Másik a központi zár! Kulcsal próbáltam bezárni a vezető ajtót,de ahogy bezárom, rögtön visszanyit!
Mit tudok ezek problémák elen tenni?
Köszönettel: Péter
kuplung nem állítható, cserés
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Peter01
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 324
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #484 Dátum:
2014.03.05 szerda, 20:26:52 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.03.05 szerda, 20:21:51
kuplung nem állítható, cserés
Csak tárcsa,vagy komplett?
Naplózva
2009 MK4 Titánium turnier Red Candy
EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan
EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #485 Dátum:
2014.03.05 szerda, 20:35:58 »
Idézetet írta: Peter01 - 2014.03.05 szerda, 20:26:52
Csak tárcsa,vagy komplett?
ez nehéz ügy, szerkezet nem szokott könnyen tönkremenni, de ki tudja. a csapágy az elég hamar kinyiffan, azt mindenképpen érdemes cserélni. pláne, hogy ugyancsak egy napos meló cserélni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Peter01
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 324
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #486 Dátum:
2014.03.05 szerda, 20:41:10 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.03.05 szerda, 20:35:58
ez nehéz ügy, szerkezet nem szokott könnyen tönkremenni, de ki tudja. a csapágy az elég hamar kinyiffan, azt mindenképpen érdemes cserélni. pláne, hogy ugyancsak egy napos meló cserélni
Köszi! Központira nem tudsz vmit?
Naplózva
2009 MK4 Titánium turnier Red Candy
EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan
EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #487 Dátum:
2014.03.05 szerda, 20:42:27 »
Idézetet írta: Peter01 - 2014.03.05 szerda, 20:41:10
Köszi! Központira nem tudsz vmit?
?
mire gondolsz?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Peter01
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 324
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #488 Dátum:
2014.03.05 szerda, 20:44:21 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.03.05 szerda, 20:42:27
?
mire gondolsz?
nem tudom bezárni a paripát! ahogy bezárom a bal elsőt,rögtön kinyit! erre keresnék valami megoldást!
Naplózva
2009 MK4 Titánium turnier Red Candy
EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan
EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #489 Dátum:
2014.03.05 szerda, 20:48:47 »
Idézetet írta: Peter01 - 2014.03.05 szerda, 20:44:21
nem tudom bezárni a paripát! ahogy bezárom a bal elsőt,rögtön kinyit! erre keresnék valami megoldást!
Szokásos baromság lesz (valószínűleg): a zárhelyzet jeladó rosszalkodik. Írták már a többiek régebben, hogy mit lehet vele tenni; ajtót meg a zárszerkezetet valahogy szét kell szedni mindenképp. Másik lehetőség, hogy pl. bontottan veszel egy (valameddig) jól működő egységet a helyére, és kicseréled.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Peter01
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 324
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #490 Dátum:
2014.03.05 szerda, 20:53:31 »
Idézetet írta: thomyka - 2014.03.05 szerda, 20:48:47
Szokásos baromság lesz (valószínűleg): a zárhelyzet jeladó rosszalkodik. Írták már a többiek régebben, hogy mit lehet vele tenni; ajtót meg a zárszerkezetet valahogy szét kell szedni mindenképp. Másik lehetőség, hogy pl. bontottan veszel egy (valameddig) jól működő egységet a helyére, és kicseréled.
ez a központi zár motor másnéven???
Naplózva
2009 MK4 Titánium turnier Red Candy
EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan
EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
varazslo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #491 Dátum:
2014.03.06 csütörtök, 13:32:54 »
Sziasztok,oil csere a váltóban csodákat tesz!
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #492 Dátum:
2014.03.06 csütörtök, 16:08:17 »
Idézetet írta: varazslo - 2014.03.06 csütörtök, 13:32:54
Sziasztok,oil csere a váltóban csodákat tesz!
Tudjuk!
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #493 Dátum:
2014.03.06 csütörtök, 16:39:29 »
Idézetet írta: Peter01 - 2014.03.05 szerda, 20:53:31
ez a központi zár motor másnéven???
Annak a környékén van. Igaziból úgy néz ki, hogy van a motor, az érzékelő, a zárszerkezet, meg minden jóság egybeépítve egy elég nehezen szétszedhető modulban. Azt még nem tudom, hogy hogyan kell úgy szétszedni hogy aztán össze is lehessen rakni, így a felújításhoz majd a tapasztaltabbak mondanak talán valami konkrétabbat.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
WildDaemon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 143
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #494 Dátum:
2014.03.25 kedd, 18:45:08 »
Mekkora szívás a kuplungcsere és a kinyomó munkahenger felújítása?
Lehet azért csúszik a kuplungom mert folyik a munkahenger -.- valahol fogy a fékfolyadék de csak az oldalsó cső magasságáig általában ...
Naplózva
MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
atis-82
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #495 Dátum:
2014.03.29 szombat, 17:20:14 »
Sziasztok a kuplungpedálom ma a következőt produkálta 1x csak szinte beesett padlóig éppen hogy kiemelt utána ráléptem még 1x és felkeményedett most 2x kell kuplungolnom váltás előtt 1x felkeményedjen meg 1x a váltásnál.(fékolajam nem fogy )
Mi lehet ?
Naplózva
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #496 Dátum:
2014.04.06 vasárnap, 11:00:44 »
Sziasztok
A remegésem végett és tööbek tanácsára úgy döntöttem lecserélem a váltót,az lenne a kérdésem hogy mekkora munka illetve lejön-e könnyen vagy a motorhoz is hozzá kell nyúljak és ha már lent van mit érdemes cserélni?kinyomó csapágynak van pici hangja de mást nem tapasztaltam.
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
das
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #497 Dátum:
2014.05.12 hétfő, 20:29:41 »
Sziasztok!
Szerintetek mi lehet a következő hiba oka? :
reggel az első néhány percben 1esből 2es-be elég nehezen rakható be a váltó, néha kicsit reccsen is;ha nem pörgetem hanem mondjuk 1300-400nál átrakom szinte tökéletes, illetve ilyenkor még 3-2be elég alacsony sebességnél engedi csak berakni. Magasabb fokozatak jók, és ha "bemelegszik a rendszer" az említett probléma is megszűnik.
Most lett a váltóba olaj utánöntve(szerelő ismerős által) illetve a faudi fejet is megcsinálta, mert lógott.
Köszi előre is!
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #498 Dátum:
2014.05.16 péntek, 22:20:53 »
Idézetet írta: das - 2014.05.12 hétfő, 20:29:41
Sziasztok!
Szerintetek mi lehet a következő hiba oka? :
reggel az első néhány percben 1esből 2es-be elég nehezen rakható be a váltó, néha kicsit reccsen is;ha nem pörgetem hanem mondjuk 1300-400nál átrakom szinte tökéletes, illetve ilyenkor még 3-2be elég alacsony sebességnél engedi csak berakni. Magasabb fokozatak jók, és ha "bemelegszik a rendszer" az említett probléma is megszűnik.
Most lett a váltóba olaj utánöntve(szerelő ismerős által) illetve a faudi fejet is megcsinálta, mert lógott.
Köszi előre is!
*** a váltó olaj...
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #499 Dátum:
2014.05.16 péntek, 22:24:54 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2014.05.16 péntek, 22:20:53
*** a váltó olaj...
illetve le kell cserélni, de qvára nem mind1 milyen megy bele, innen olvass vissza felé, és kiderül milyen való neki. Ha mást teszel bele még rosszabb is lesz...
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Oldalak:
1
...
3
4
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ