Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 00:05:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 118 119 120 121 122 123 124 [125] 126 127 128 129 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2132174 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6200 Dátum: 2018.02.08 csütörtök, 07:24:31 »

Öregszel, a digitális adásokat sem látod már... eplus2 eplus2
erről van szó,kéremszépen. wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6201 Dátum: 2018.02.08 csütörtök, 07:28:02 »

kit sároztam be? mindig a korommal támadsz, aztán mindjárt kiderül, hogy bennem több a felelőség érzet, hogy helytálló infó menjen ki...

láttam már gl4 helyett 5el feltöltött váltót, nem megfelelő választás miatt szétment váltót, ott is okosak megmondták neten a tutit, hogy mi kell bele, aztán mégsem lett jó
a koroddal?hol?Időközben felnőttél...  Cheesy Wink wave  Az jó ha ennyire magas a felelősségérzeted.Kb a kákán a csomót...
Szerintem ha gondolod abba is hagyhatjuk, vagy még egy kicsit szapulhatjuk egymást.Szia, zsolti. wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #6202 Dátum: 2018.02.21 szerda, 19:00:23 »

Hello!

MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6203 Dátum: 2018.02.21 szerda, 20:01:07 »

Hello!

MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?
igen.lefűrészelt rovid imbusz kulcsot kell hozzá készíteni,mert szűk a hely a hídtól.
Amúgy life time olaj van benn,és azt is kell belerakni... vigyor3

Bár a képek nem a hatos váltóról készültek szerintem...  http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #6204 Dátum: 2018.02.21 szerda, 21:10:54 »

igen.lefűrészelt rovid imbusz kulcsot kell hozzá készíteni,mert szűk a hely a hídtól.
Amúgy life time olaj van benn,és azt is kell belerakni... vigyor3

Bár a képek nem a hatos váltóról készültek szerintem...  http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban

Köszi
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #6205 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 07:07:55 »

Hello!

MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?
Kell hozzá az alf által említett lefűrészelt imbuszkulcs. A beöntőnyílás nem ott van, ahol a linkelt képeken. Le kell venni a bal első kereket és a műanyag burkolatok mögött a váltó oldalán lesz. Ha megvan a leeresztő csavar és a rövid kulcs is, amivel ki tudod lazítani, akkor a leeresztés előtt lazítsd ki a beöntő csavarját is, nehogy leengedett olajnál ne tudd azt kicsavarni.
Mi múlt hét végén csináltuk meg, amit észrevettem: korábban "puha" volt a váltó, most "karcosabb" (nem tudom jobb szóval leírni), és kb 75%-ban megszűnt a reggeli 1-es és 2-esbe váltás nehézsége.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #6206 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 07:10:51 »

Hello!

MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?

Nem lesz egyszerű a cseréje .
Bal első kerék leszerel, lengéscsillapító jobb oldala mellet hússzú szárral az ínbusz és ugy tudod kivenni a feltöltő csavart

Leeresztő az alján szembe állva a jobb oldalán a híd mellet (kb 2 cm-s hely) ide kell vagy a levágott jó minőségű ínbusz vagy ínbusz bit és 8-s csillag kulcs ami szintén bika erős legyen a levételhez

azért írtam a jó minőséget, mert nekem mindkét csavar fém-fémre húzva volt és pl 3 db 8-s kulcsot használtam el mire kitudtam lazítani (elgörbültek s alakban) a leeresztő csavart

Ha szerencséd van és esetleg a Te autódat már O gyűrűsen rakták össze (mert a csavaron rajta a helye) , akkor könnyen kifogod tudni szedni őket
Ha nincs szerencséd, akkor ugy csináld, hogy még eltudj szaladni venni két rávaló O gyűrűt

A feltöltéshez meg gyártani kell flakonból és max 10-12-s (ha jól emlékszem) külső átmérőjű csőből beöntő tölcsért

Ritka hülye lehetett aki igy tervezte meg a beöntő és leeresztő csavarok helyét
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6207 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 07:44:02 »

Hello!

MMT6-ban kell(ene) olajat cserélni?
melegen talán könnyebben váltani a fokozatokat!
így valószínű lecserélem abban is az olajat!
Van valami trükkje vagy bármi?

Bár GSR kolléga már többször ostorozott ezért, csak ideírom: amíg a betöltő csavart nem sikerült megnyitni, addig ne ereszd le az olajat! Cheesy

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6208 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 07:46:18 »

Nem lesz egyszerű a cseréje .
Bal első kerék leszerel, lengéscsillapító jobb oldala mellet hússzú szárral az ínbusz és ugy tudod kivenni a feltöltő csavart

Leeresztő az alján szembe állva a jobb oldalán a híd mellet (kb 2 cm-s hely) ide kell vagy a levágott jó minőségű ínbusz vagy ínbusz bit és 8-s csillag kulcs ami szintén bika erős legyen a levételhez

azért írtam a jó minőséget, mert nekem mindkét csavar fém-fémre húzva volt és pl 3 db 8-s kulcsot használtam el mire kitudtam lazítani (elgörbültek s alakban) a leeresztő csavart

Ha szerencséd van és esetleg a Te autódat már O gyűrűsen rakták össze (mert a csavaron rajta a helye) , akkor könnyen kifogod tudni szedni őket
Ha nincs szerencséd, akkor ugy csináld, hogy még eltudj szaladni venni két rávaló O gyűrűt

A feltöltéshez meg gyártani kell flakonból és max 10-12-s (ha jól emlékszem) külső átmérőjű csőből beöntő tölcsért

Ritka hülye lehetett aki igy tervezte meg a beöntő és leeresztő csavarok helyét

Figyelembe véve, hogy a Ford szerint soha nincs szükség cserére, akár azt is megtehette volna, hogy feltöltik olajjal a nyelestengely vagy a diffi felől, utána beépítenek mindent, szimmeringet, akármit, és örökre vasalva. Köszönd meg, hogy egyáltalán van csavar, és nem kell leszereni a váltót, hogy olajat cserélhess.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #6209 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 08:24:00 »

Nem lesz egyszerű a cseréje .
Bal első kerék leszerel, lengéscsillapító jobb oldala mellet hússzú szárral az ínbusz és ugy tudod kivenni a feltöltő csavart

Leeresztő az alján szembe állva a jobb oldalán a híd mellet (kb 2 cm-s hely) ide kell vagy a levágott jó minőségű ínbusz vagy ínbusz bit és 8-s csillag kulcs ami szintén bika erős legyen a levételhez

azért írtam a jó minőséget, mert nekem mindkét csavar fém-fémre húzva volt és pl 3 db 8-s kulcsot használtam el mire kitudtam lazítani (elgörbültek s alakban) a leeresztő csavart

Ha szerencséd van és esetleg a Te autódat már O gyűrűsen rakták össze (mert a csavaron rajta a helye) , akkor könnyen kifogod tudni szedni őket
Ha nincs szerencséd, akkor ugy csináld, hogy még eltudj szaladni venni két rávaló O gyűrűt

A feltöltéshez meg gyártani kell flakonból és max 10-12-s (ha jól emlékszem) külső átmérőjű csőből beöntő tölcsért

Ritka hülye lehetett aki igy tervezte meg a beöntő és leeresztő csavarok helyét

Kpszi Srácok!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6210 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 09:03:46 »

Bár GSR kolléga már többször ostorozott ezért, csak ideírom: amíg a betöltő csavart nem sikerült megnyitni, addig ne ereszd le az olajat! Cheesy

AndyA
A tolatólámpa kapcsolót kiszedve annak a helyén is belehet tölteni ha nem lazul meg az eredeti beöntőcsavar.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #6211 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 12:08:06 »

A tolatólámpa kapcsolót kiszedve annak a helyén is belehet tölteni ha nem lazul meg az eredeti beöntőcsavar.

Köszi!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6212 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 18:30:42 »

A tolatólámpa kapcsolót kiszedve annak a helyén is belehet tölteni ha nem lazul meg az eredeti beöntőcsavar.
annyit leszámítva, hogy sosem látod meg a nívószintet ebben az esetben...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6213 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 18:47:49 »

annyit leszámítva, hogy sosem látod meg a nívószintet ebben az esetben...
Egyébként se a betöltőcsavar a nívó szintje. Ki kell venni a második liter olajból kb 2- 2.5 deci olajat és az első literen felül azt beleönteni. Ha 1,8 liter lesz beleöntve nem fog megsértődni a váltó. wow1
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6214 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 18:56:04 »

Egyébként se a betöltőcsavar a nívó szintje. Ki kell venni a második liter olajból kb 2- 2.5 deci olajat és az első literen felül azt beleönteni. Ha 1,8 liter lesz beleöntve nem fog megsértődni a váltó. wow1
hát mi a nívószint? vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6215 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 19:09:00 »

hát mi a nívószint? vigyor3
Neeeeeeeeeeeeeeeem biztos hogy igazad van!  Emlékeim szerint váltónál nem éri el a betöltő csavar szintjét az olaj szintje. Valaki biztosan megírja mi az igazság. taps
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6216 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 19:17:44 »

Neeeeeeeeeeeeeeeem biztos hogy igazad van!  Emlékeim szerint váltónál nem éri el a betöltő csavar szintjét az olaj szintje. Valaki biztosan megírja mi az igazság. taps
de ez nem az emlékeken múlik.Addig kell tölteni,amíg a csavarnál megjelenik az olaj.Ez a nívószint. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #6217 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 21:30:13 »

de ez nem az emlékeken múlik.Addig kell tölteni,amíg a csavarnál megjelenik az olaj.Ez a nívószint. Wink

A focusomban is így volt!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
MDani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18



E-mail
« Új hozzászólás #6218 Dátum: 2018.03.04 vasárnap, 09:02:51 »

Sziasztok!

Kuplung szett cserés az autóm, a készletet már megvettem. A kérdésem, hogy ha már leveszik a váltót, a főtengely szimeringen kívül van e még valami, amit érdemes/kell ilyenkor cserélni?

Köszi,
Dani
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 130 LE FMBA MMT6 EGR OFF (BWY) 2004.05
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6219 Dátum: 2018.03.04 vasárnap, 13:22:08 »

Sziasztok!

Kuplung szett cserés az autóm, a készletet már megvettem. A kérdésem, hogy ha már leveszik a váltót, a főtengely szimeringen kívül van e még valami, amit érdemes/kell ilyenkor cserélni?

Köszi,
Dani

Mindent. Kuplungtárcsa+szerkezet, kinyomó és kettős tömegű lendkerék, plusz a mondott szimering.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #6220 Dátum: 2018.03.04 vasárnap, 13:55:39 »

Mindent. Kuplungtárcsa+szerkezet, kinyomó és kettős tömegű lendkerék, plusz a mondott szimering.

AndyA

Féltengely szimmering a váltóban?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #6221 Dátum: 2018.03.04 vasárnap, 13:57:09 »

Sziasztok!

Kuplung szett cserés az autóm, a készletet már megvettem. A kérdésem, hogy ha már leveszik a váltót, a főtengely szimeringen kívül van e még valami, amit érdemes/kell ilyenkor cserélni?

Köszi,
Dani

Csavarkészlet is van benne? Ami a lendkereket rögzíti a főtengelyre
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6222 Dátum: 2018.03.04 vasárnap, 15:52:14 »

Féltengely szimmering a váltóban?

Ha már szétszedték a fél elejét, akkor még a jobb oldali féltengelyen levő támasztócsapágyat szokták ajánlani cserére.
Naplózva
MDani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18



E-mail
« Új hozzászólás #6223 Dátum: 2018.03.04 vasárnap, 16:45:39 »

Csavarkészlet is van benne? Ami a lendkereket rögzíti a főtengelyre

Igen. Kettős tömegű+ kuplung szett+ kinyomócsapágy+ csavarok.
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 130 LE FMBA MMT6 EGR OFF (BWY) 2004.05
MDani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18



E-mail
« Új hozzászólás #6224 Dátum: 2018.03.04 vasárnap, 16:46:14 »

Ha már szétszedték a fél elejét, akkor még a jobb oldali féltengelyen levő támasztócsapágyat szokták ajánlani cserére.

Köszi!
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 130 LE FMBA MMT6 EGR OFF (BWY) 2004.05
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #6225 Dátum: 2018.03.07 szerda, 15:42:06 »

Sziasztok!

Melyik kell nekem a váltóba a féltengelyhez?
https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2006/2_0/D/eroatvitel---valto-kuplung-feltengely/sebessegvalto-alkatreszek/sebessegvalto-szimeringek
MMT6-os váltó, dízel.

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #6226 Dátum: 2018.03.07 szerda, 16:21:51 »


Ha rászűrsz az n7ba motorkódra akkor csak az egyiket hozza fel.
Gondolom az kell neked
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
PGyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



E-mail
« Új hozzászólás #6227 Dátum: 2018.03.08 csütörtök, 10:24:33 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. 2006-os 1.8 SCi motoros 6 sebességes mondeomon kellene kuplungot és kettős tömegű lendkereket cserélni.(az új lehet hagyományos nem kettős tömegű is)  Hol tudok hozzá alkatrészt nem aranyáron beszerezni és hol tudom beszereltetni ahol értenek is hozzá (szintén nem aranyáron)? Budapesten lakom, családi elfoglaltságaim miatt messze nem tudok menni. Előre is köszönök minden segítséget. További szép napot kívánok mindenkinek!
Naplózva

MK3 1.8 SCI 2006'
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #6228 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 10:44:26 »

A kuplungom a pedál felől nyikorgott a nagy hidegekben.Hol kellene befújni ,hogy elmúljon a jelenség?
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6229 Dátum: 2018.03.12 hétfő, 10:52:04 »

A kuplungom a pedál felől nyikorgott a nagy hidegekben.Hol kellene befújni ,hogy elmúljon a jelenség?

Ahol nyikorog. Smiley

Ez jellemzően a tengely, amin elforog. De amúgy ártalmatlan, nekem is szokta, azután máskor meg nem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #6230 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 17:54:37 »

Sziasztok!

MMT6 sebeséges váltóhoz vettem 2 liter olajat. 1,75litert írnak bele. ennyi kell bele, vagy szintet kell figyelni?
A sebességváltó tetején a hátramenet kapcsoló mellett van egy csavar (8as imbuszkulcs megy bele) itt kell feltölteni és a féltengelynél lévő felső ugyanilyen csavarig kell önteni, vagy a mennyiség a lényeg. Itt a féltengely melett a legalsó csavar meg a leeresztője gondolom.
Vettem a lendkerékhez csavarkészletet, mennyi a lehúzási nyomatéka?
Illetve a nyomólap és kinyomócsapágy rögzítő csavarok nyomatéka is érdekelne.


Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6231 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 19:56:50 »

Sziasztok!

MMT6 sebeséges váltóhoz vettem 2 liter olajat. 1,75litert írnak bele. ennyi kell bele, vagy szintet kell figyelni?
A sebességváltó tetején a hátramenet kapcsoló mellett van egy csavar (8as imbuszkulcs megy bele) itt kell feltölteni és a féltengelynél lévő felső ugyanilyen csavarig kell önteni, vagy a mennyiség a lényeg. Itt a féltengely melett a legalsó csavar meg a leeresztője gondolom.
Vettem a lendkerékhez csavarkészletet, mennyi a lehúzási nyomatéka?
Illetve a nyomólap és kinyomócsapágy rögzítő csavarok nyomatéka is érdekelne.


Köszönöm!

Az alsó csavarral engeded le, a felsőn töltöd fel. Többet úgysem tudsz beletölteni, mint amennyi kell bele, mert visszafolyik a lyukon. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #6232 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 20:01:42 »

Az alsó csavarral engeded le, a felsőn töltöd fel. Többet úgysem tudsz beletölteni, mint amennyi kell bele, mert visszafolyik a lyukon. Smiley

AndyA

Tehát akkor a féltengely kimenetnél kell feltölteni a felső csavaron.
Mert van a váltó tetején is egy csavar, ott bele lehet tölteni 5 litert is Cheesy
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6233 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 20:08:53 »

Sziasztok!

MMT6 sebeséges váltóhoz vettem 2 liter olajat. 1,75litert írnak bele. ennyi kell bele, vagy szintet kell figyelni?
A sebességváltó tetején a hátramenet kapcsoló mellett van egy csavar (8as imbuszkulcs megy bele) itt kell feltölteni és a féltengelynél lévő felső ugyanilyen csavarig kell önteni, vagy a mennyiség a lényeg. Itt a féltengely melett a legalsó csavar meg a leeresztője gondolom.
Vettem a lendkerékhez csavarkészletet, mennyi a lehúzási nyomatéka?
Illetve a nyomólap és kinyomócsapágy rögzítő csavarok nyomatéka is érdekelne.


Köszönöm!

A nyomólap csavarjait 29 Nm-re kell húzni.

A sebváltót a motorhoz rögzítő csavarok 48 Nm.

A motortartó bak csavarjai a váltón 90 Nm.

Indítómotor 35 Nm, ugyanazon a csavaron a vezetékköteg-tartó csavarjai 20 Nm.

Motortartó bak 4 kisebb csavar 48 Nm, középső nagy csavar 133 Nm.

A főtengely-szimmering csavarjai 10 Nm.

A lendkerék csavarjait több menetben kell lehúzni. A 8 csavart mindig keresztben kell húzni, ez lesz a sorrend körben: 1, 6, 4, 8, 2, 5, 3, 7.

1. fokozat: 15 Nm
2. fokozat: 30 Nm
3. fokozat: 75 Nm
4. fokozat: 45 fok

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6234 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 20:09:57 »

Tehát akkor a féltengely kimenetnél kell feltölteni a felső csavaron.
Mert van a váltó tetején is egy csavar, ott bele lehet tölteni 5 litert is Cheesy

Nyugodtan. Hamar meg fog tőle szabadulni, ráadásul elég viharos módon. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #6235 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 20:18:31 »

Nyugodtan. Hamar meg fog tőle szabadulni, ráadásul elég viharos módon. Smiley

AndyA

Köszi a részletes leírást!
Az 5 liter csak vicc volt
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6236 Dátum: 2018.03.15 csütörtök, 21:12:26 »

Tehát akkor a féltengely kimenetnél kell feltölteni a felső csavaron.
Mert van a váltó tetején is egy csavar, ott bele lehet tölteni 5 litert is Cheesy
ezért van a nívószint. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blaci82
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #6237 Dátum: 2018.03.21 szerda, 05:50:45 »

Sziasztok , 2.0 benzines 5 sebességes mondiban lehet kuplung holtjátékot állítani ?? üresből nehezen lehet sebességbe tenni , ráadásul amikor be akarom tenni bármelyik fokozatba egy kicsit meg is mozdul az autó....olyan mint ha nem emrlne ki teljesen a kuplung...
Naplózva

Ford Mondeo mk3  Titanium 2.0 Kombi
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #6238 Dátum: 2018.03.21 szerda, 14:45:30 »

Sziasztok , 2.0 benzines 5 sebességes mondiban lehet kuplung holtjátékot állítani ?? üresből nehezen lehet sebességbe tenni , ráadásul amikor be akarom tenni bármelyik fokozatba egy kicsit meg is mozdul az autó....olyan mint ha nem emrlne ki teljesen a kuplung...

Szia,
nekem is ilyen. Ha bemelegszik a váltó, akkor könnyebb. Én úgy szoktam, hogy elöször kettes vagy hármas vagy négyes, aztán egyes, úgy sokkal könnyebb vagy gázfröccs. Nekem azt mondta szerelő, hogy nem lehet állítani. Egybe az egész láncot cserélni kellene, mert nem lehet kideríteni, hogy melyik eleme a hibás.
Első körben próbálj meg egy légtelenítést.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #6239 Dátum: 2018.03.23 péntek, 01:26:22 »

Sziasztok!

Folyik a sebváltó olaj és azt mondta a szerelő,h a kinyomót kell cserélni szerinte, mert a kinyomón ment tönkre valami gumi,viszont én ezt nem értem mert a fékfolyadék nem fogy.Valaki járt már így?Úgy tűnik mintha a váltó és motor között folyna el.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6240 Dátum: 2018.03.23 péntek, 07:31:07 »

Sziasztok!

Folyik a sebváltó olaj és azt mondta a szerelő,h a kinyomót kell cserélni szerinte, mert a kinyomón ment tönkre valami gumi,viszont én ezt nem értem mert a fékfolyadék nem fogy.Valaki járt már így?Úgy tűnik mintha a váltó és motor között folyna el.

A nyelestengely szimering a kinyomócsapágyon van MTX-75-nél. Szóval akár lehet is igaza.
Milyen szaga van az olajnak ami kiszivárog? Ha borzalmas, akkor váltóolaj, és kinyomó, ha nem, akkor motorolaj, és inkább főtengely szimering. Mindegy, ígyis-úgyis szét kell szedni.

Ha a váltóolaj folyik, akkor miért csodálkozol, hogy nem fogy a fékfolyadék?
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6241 Dátum: 2018.03.23 péntek, 09:01:03 »

Sziasztok!

Folyik a sebváltó olaj és azt mondta a szerelő,h a kinyomót kell cserélni szerinte, mert a kinyomón ment tönkre valami gumi,viszont én ezt nem értem mert a fékfolyadék nem fogy.Valaki járt már így?Úgy tűnik mintha a váltó és motor között folyna el.
Itt három fajta olaj van motorolaj, fékolaj a kinyomónak, és a váltó olaj.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #6242 Dátum: 2018.03.23 péntek, 13:48:55 »

A nyelestengely szimering a kinyomócsapágyon van MTX-75-nél. Szóval akár lehet is igaza.
Milyen szaga van az olajnak ami kiszivárog? Ha borzalmas, akkor váltóolaj, és kinyomó, ha nem, akkor motorolaj, és inkább főtengely szimering. Mindegy, ígyis-úgyis szét kell szedni.

Ha a váltóolaj folyik, akkor miért csodálkozol, hogy nem fogy a fékfolyadék?

Biztos,h váltóolaj mivel fél litert utána kellett önteni.És miért ment tönkre a szimering 1.5 év alatt?( LUK gyártmányú)Lehetséges,h a váltóval is van baj?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6243 Dátum: 2018.03.23 péntek, 15:14:21 »

Biztos,h váltóolaj mivel fél litert utána kellett önteni.És miért ment tönkre a szimering 1.5 év alatt?( LUK gyártmányú)Lehetséges,h a váltóval is van baj?

Ha simán kuplung + kinyomó + DMF csere volt, az nem érinti a nyelestengely szimeringjét, hacsak külön nem kérted a cseréjét.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #6244 Dátum: 2018.03.23 péntek, 15:58:22 »

Ha simán kuplung + kinyomó + DMF csere volt, az nem érinti a nyelestengely szimeringjét, hacsak külön nem kérted a cseréjét.

AndyA

De az előbb írták h a nyelestengely szimering a kinyomón van ami volt cserélve.Egyébként a váltót felújítani vagy cserélni szokás?Milyen árba van felújítás kb? Azt láttam a váltó 30 körül van.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #6245 Dátum: 2018.03.23 péntek, 18:03:06 »

Ha simán kuplung + kinyomó + DMF csere volt, az nem érinti a nyelestengely szimeringjét, hacsak külön nem kérted a cseréjét.

AndyA

MMT6-os váltónál van a váltóban a szimmering, MTX-75-nél a kinyomóban a szimmering
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6246 Dátum: 2018.03.23 péntek, 19:55:53 »

Biztos,h váltóolaj mivel fél litert utána kellett önteni.És miért ment tönkre a szimering 1.5 év alatt?( LUK gyártmányú)Lehetséges,h a váltóval is van baj?

A váltó leszerelése elkerülhetetlen, akkor meg úgyis kiderül. Tönkre mehet gyári hiba miatt, kopott tengely miatt, összeszerelés közbeni sérülés miatt is a szimering. A váltót azért előre ne temesd.
Naplózva
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #6247 Dátum: 2018.03.24 szombat, 06:19:14 »

A váltó leszerelése elkerülhetetlen, akkor meg úgyis kiderül. Tönkre mehet gyári hiba miatt, kopott tengely miatt, összeszerelés közbeni sérülés miatt is a szimering. A váltót azért előre ne temesd.

Köszi.6-án veszik le addig remélem elég lesz az olaj
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #6248 Dátum: 2018.03.29 csütörtök, 13:14:57 »

Sziasztok!

Kuplung csere folyik az autómon, mindenstől.
Milyen lendkerék az amin LUK és Sachs is szerepel elöl és hátul is Cheesy
Gyárit hogy lehet megállapítani? (Tehát hogy még nem cserélték elöttem)
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #6249 Dátum: 2018.04.10 kedd, 19:30:07 »

Sziasztok!

Egy újabb buta kérdés?!! nyes
Ha járó motornál felengedem a kuplungot akkor "csattanó" hangot hallok, mondjuk néha sebességváltásnál is hallom.
Nagyon halk, én a nyelestengely csapágyra tippelnék. ha esetleg kevés a váltóban az olaj annak lehet ilyen hang a jele?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Oldalak: 1 ... 118 119 120 121 122 123 124 [125] 126 127 128 129 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.