Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:55:05
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
95
96
97
98
99
100
101
[
102
]
103
104
105
106
107
108
109
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2326916 alkalommal)
0 Felhasználó és 80 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5050 Dátum:
2015.07.29 szerda, 19:33:16 »
Idézetet írta: laza - 2015.07.29 szerda, 19:24:52
Köszi a válaszod AndyA
és az egy 8-as imbusz csavar? ahol be lehet tölteni az olajat ,a kerék felőli oldalon van egy ilyen.A le eresztő csavar felett kb:10-15cm.Bocs,hogy ha értetlen vagyok.
A leeresztő csavar fölött, igen.
És _mindig_ a betöltőcsavart csavarod ki először, _mielőtt_ leeresztenéd a régi olajat. Mert ha az nem jön ki, akkor ott állsz megfürödve (a leeresztett olajban
).
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5051 Dátum:
2015.07.29 szerda, 19:38:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.07.29 szerda, 19:33:16
A leeresztő csavar fölött, igen.
És _mindig_ a betöltőcsavart csavarod ki először, _mielőtt_ leeresztenéd a régi olajat. Mert ha az nem jön ki, akkor ott állsz megfürödve (a leeresztett olajban
).
AndyA
Meg azért, hogy kapjon levegőt és ne "buggyogva" szanaszét folyjon ki az olaj...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5052 Dátum:
2015.07.29 szerda, 19:39:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.07.29 szerda, 19:33:16
A leeresztő csavar fölött, igen.
És _mindig_ a betöltőcsavart csavarod ki először, _mielőtt_ leeresztenéd a régi olajat. Mert ha az nem jön ki, akkor ott állsz megfürödve (a leeresztett olajban
).
AndyA
Nagyon nagyon köszönöm
Meg erősítettél,hogy jóra gondoltam.Már amin keresztül mentem....
már ott tartok,hogy az a biztos amit én megcsinálok.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5053 Dátum:
2015.07.29 szerda, 21:52:58 »
Idézetet írta: GSR - 2015.07.29 szerda, 19:38:46
Meg azért, hogy kapjon levegőt és ne "buggyogva" szanaszét folyjon ki az olaj...
Az csak hasznos mellékhatás, mert attól még kifolyik az olaj, meg amúgy is ott van pár centire az olaj útjában a bölcső.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5054 Dátum:
2015.07.29 szerda, 22:15:55 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.07.29 szerda, 21:52:58
Az csak hasznos mellékhatás, mert attól még kifolyik az olaj, meg amúgy is ott van pár centire az olaj útjában a bölcső.
AndyA
Viszont attól pedig Mondeo-nál nem kell félned, amit írsz. Olyan nincs, hogy a betöltő csavar nem lazul meg.
Acél csavar, alu házban. 100-ból 100 és 1000-ből 1000 is meglazul.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5055 Dátum:
2015.07.30 csütörtök, 08:53:25 »
Idézetet írta: GSR - 2015.07.29 szerda, 22:15:55
Viszont attól pedig Mondeo-nál nem kell félned, amit írsz. Olyan nincs, hogy a betöltő csavar nem lazul meg.
Acél csavar, alu házban. 100-ból 100 és 1000-ből 1000 is meglazul.
Az ütés mindennek használ,csak a boros üvegnek nem.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
szucsis75
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5056 Dátum:
2015.08.03 hétfő, 10:33:12 »
Sziasztok,
Tudtuk abban segíteni, hogy mi lehet a gond, ha a kuplunk kinyomásakor - a fogáspontnál - furcsa, zörgő hangot ad. Amint teljesen kinyomom akkor semmi hangja. (2.0 tdci)
Köszi
Naplózva
sefi111
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5057 Dátum:
2015.08.10 hétfő, 19:42:23 »
Helló! Tud valaki kedvező áron lendkerék szettet szerezni?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5058 Dátum:
2015.08.10 hétfő, 20:58:31 »
Idézetet írta: sefi111 - 2015.08.10 hétfő, 19:42:23
Helló! Tud valaki kedvező áron lendkerék szettet szerezni?
Írd be az aláírásodba, hogy milyen autód van, úgy nem kell barkochbázni, mihez kell.
www.buypartsbuy.co.uk
Elég jó áraik vannak, de nem minden rettenetes drága itthon sem, hogy ne érje meg pár ezerrel többért otthoni garanciával.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
doky7
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5059 Dátum:
2015.08.12 szerda, 10:22:15 »
Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi ha válaszol valaki !
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5060 Dátum:
2015.08.12 szerda, 11:00:05 »
Idézetet írta: doky7 - 2015.08.12 szerda, 10:22:15
Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi ha válaszol valaki !
Szép nagy munka, ezért szokták a teljes cserét javasolni.
Alkatrészekre pl. nagyuatótól, cromaxtól kérj ajánlatot (LUK a gyári beszállító, kérj árat esetlegesen cserélendő alkatrészekre is, pl főtengely szimering, féltengely tácsapágy), erra számolj rá egy 30-40 ezres munkadíjat. Az azért nem lesz 350 szerintem. Inkább 250.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5061 Dátum:
2015.08.12 szerda, 12:51:57 »
Idézetet írta: doky7 - 2015.08.12 szerda, 10:22:15
Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi ha válaszol valaki !
Nekem GSR-ék csinálták meg a full cserét cakk-pakk 220-ért. (ez 6 gangos váltósnál ennyi, de gondolom az 5-ösé is kb ennyi)
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5062 Dátum:
2015.08.12 szerda, 17:21:13 »
Idézetet írta: doky7 - 2015.08.12 szerda, 10:22:15
Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi ha válaszol valaki !
Azért szerintem elgondolkodtató, hogy érdemes-e mindent kicseréltetni. Ha 30-40 a munkadíj, és kb 200 az anyag, akkor ne dobjanak ki egyébként jó alkatrészeket.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5063 Dátum:
2015.08.12 szerda, 18:07:48 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.08.12 szerda, 17:21:13
Azért szerintem elgondolkodtató, hogy érdemes-e mindent kicseréltetni. Ha 30-40 a munkadíj, és kb 200 az anyag, akkor ne dobjanak ki egyébként jó alkatrészeket.
Azért, mert lehet, hogy 5e km múlva meg behal más benne. Az pedig ismét plusz 30+e ft.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5064 Dátum:
2015.08.12 szerda, 18:32:06 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.08.12 szerda, 17:21:13
Azért szerintem elgondolkodtató, hogy érdemes-e mindent kicseréltetni. Ha 30-40 a munkadíj, és kb 200 az anyag, akkor ne dobjanak ki egyébként jó alkatrészeket.
Ha viszont nemsokára a "jó" alkatrész is tönkremegy, akkor megint 30 szétdobni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5065 Dátum:
2015.08.12 szerda, 18:57:07 »
azért én még rálesnék a felső kuplung munkahengerre, nem-e az a rossz
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kupeti
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5066 Dátum:
2015.08.12 szerda, 20:37:38 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.08.12 szerda, 18:07:48
Azért, mert lehet, hogy 5e km múlva meg behal más benne. Az pedig ismét plusz 30+e ft.
Pont ez az. A 30 nem akkora bukta szerintem, amúgy meg lehet hogy négy évig nem kell majd hozzányúlni.
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5067 Dátum:
2015.08.12 szerda, 20:43:39 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.08.12 szerda, 18:57:07
azért én még rálesnék a felső kuplung munkahengerre, nem-e az a rossz
Ez tényleg nem rossz ötlet!
Meg azért az pofáraesés lenne, ha 250et ráköltene "cseréljünk ki mindent" alapon, és a hiba megmaradna.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5068 Dátum:
2015.08.12 szerda, 21:19:41 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.08.12 szerda, 20:37:38
Pont ez az. A 30 nem akkora bukta szerintem, amúgy meg lehet hogy négy évig nem kell majd hozzányúlni.
ha tudod a kocsit pár napig nélkülözni, akkor lehet olyat is játszani, hogy szétszedéskor megnézitek milyen állapotban van a lendkerék. ha kuka, akkor is hirtelen 1-2 nap alatt lehet találni, ha nem, akkor meg lehet örülni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
doky7
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5069 Dátum:
2015.08.12 szerda, 23:29:06 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.08.12 szerda, 20:43:39
Ez tényleg nem rossz ötlet!
Meg azért az pofáraesés lenne, ha 250et ráköltene "cseréljünk ki mindent" alapon, és a hiba megmaradna.
Mindhárom szervizben szinte ua. mondták, mintha összebeszéltek volna " Úgy szoktuk, egyszerre kicserélni mindent" ( kinyomó csapágy+ tg kapcsoló tárcsa+kettőstömegű)
Jó szöveg, mintha milliomos lenne mindenki- lehet a parizer egy kicsivel több?? Csak hát 350 nem akaszt le mindenki a fogasról. Az a baj, hogy hiába tudnám olcsóbban beszerezni , a szervizek csak saját rendelést szerelnek be a jótállás miatt ! Az ismerős szerelő meg nem vállalja, azt mondja túl sok munka van vele- nem éri meg neki !
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5070 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 00:19:27 »
Idézetet írta: doky7 - 2015.08.12 szerda, 23:29:06
Mindhárom szervizben szinte ua. mondták, mintha összebeszéltek volna " Úgy szoktuk, egyszerre kicserélni mindent" ( kinyomó csapágy+ tg kapcsoló tárcsa+kettőstömegű)
Jó szöveg, mintha milliomos lenne mindenki- lehet a parizer egy kicsivel több?? Csak hát 350 nem akaszt le mindenki a fogasról. Az a baj, hogy hiába tudnám olcsóbban beszerezni , a szervizek csak saját rendelést szerelnek be a jótállás miatt ! Az ismerős szerelő meg nem vállalja, azt mondja túl sok munka van vele- nem éri meg neki !
BP-n tudok szerelőt, aki beszereli a hozottat. Írj PÜ-t, ha érdekel.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5071 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 06:01:35 »
Idézetet írta: doky7 - 2015.08.12 szerda, 23:29:06
Mindhárom szervizben szinte ua. mondták, mintha összebeszéltek volna " Úgy szoktuk, egyszerre kicserélni mindent" ( kinyomó csapágy+ tg kapcsoló tárcsa+kettőstömegű)
Jó szöveg, mintha milliomos lenne mindenki- lehet a parizer egy kicsivel több?? Csak hát 350 nem akaszt le mindenki a fogasról. Az a baj, hogy hiába tudnám olcsóbban beszerezni , a szervizek csak saját rendelést szerelnek be a jótállás miatt ! Az ismerős szerelő meg nem vállalja, azt mondja túl sok munka van vele- nem éri meg neki !
Mert így ésszerű és logikus! Azonos állapotú alkatrészek működnek biztonsággal sokáig jól.
Gondolom nem szeretnéd rövid időn belül újra kifizetni a munkadíjat, ha tönkremegy az, amit nem cseréltetsz ki. Meg akkor ugye még az alkatrészt is meg kell venni szintén. Ha egyszerre van cserélve, akkor minden új és egy munkadíja van. Valamint még az új alkatrésznek is csökken az élettartama egy használttal együtt üzemeltetve, ami akár garanciális ügyintézés esetén még probléma is lehet.
Az ismerősöd nem szeret "túl sokat dolgozni" egy autónak a javításán? Nem éri meg? Hm..... csak fékbetéteket tud/szeret cserélni?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.13 csütörtök, 06:10:39 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5072 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 09:58:31 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.13 csütörtök, 06:01:35
Mert így ésszerű és logikus! Azonos állapotú alkatrészek működnek biztonsággal sokáig jól.
Gondolom nem szeretnéd rövid időn belül újra kifizetni a munkadíjat, ha tönkremegy az, amit nem cseréltetsz ki. Meg akkor ugye még az alkatrészt is meg kell venni szintén. Ha egyszerre van cserélve, akkor minden új és egy munkadíja van. Valamint még az új alkatrésznek is csökken az élettartama egy használttal együtt üzemeltetve, ami akár garanciális ügyintézés esetén még probléma is lehet.
Az ismerősöd nem szeret "túl sokat dolgozni" egy autónak a javításán? Nem éri meg? Hm..... csak fékbetéteket tud/szeret cserélni?
meg olajat
ezek meg vannak 20 perc alatt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szili
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 450
+36309729832
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5073 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 10:51:33 »
Idézetet írta: doky7 - 2015.08.12 szerda, 10:22:15
Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi ha válaszol valaki !
Ha az olajszinted nem csökken akkor kuplungmunkahenger gyanús.Ja és angolból rendelve,ford szervizbe cserélve+futómű állítás 170e volt 1 éve.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.13 csütörtök, 10:55:40 írta Szili
»
Naplózva
2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA 5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5
└-┼┼┤
2 4 6
doky7
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5074 Dátum:
2015.08.15 szombat, 22:57:51 »
Idézetet írta: Szili - 2015.08.13 csütörtök, 10:51:33
Ha az olajszinted nem csökken akkor kuplungmunkahenger gyanús.Ja és angolból rendelve,ford szervizbe cserélve+futómű állítás 170e volt 1 éve.
Oksi. Köszi a választ. Nem fogy az olaj, megnéztem - (kézzel körbetapogattam ahova odafértem) a szőnyegnél a pedálkörül- mindenhol, de semmi olajszivárgás nincs sehol.
Naplózva
doky7
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5075 Dátum:
2015.08.15 szombat, 23:07:39 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.08.13 csütörtök, 00:19:27
BP-n tudok szerelőt, aki beszereli a hozottat. Írj PÜ-t, ha érdekel.
Ez nem lenne rossz, viszont ahhoz hogy rendelni tudjak, pontosan meg kellene nézni, hogy mi a rossz .. most írjam azt- a haver szerelő mondta- nem kell cserélni a kettőstömegűt , max a kp.tárcsát- kinyomóval, de azt se muszáj.. Hát akkor most mi legyen, járok egy másik kocsival, legfeljebb feldobok egy pénzt..Ezért kellene egy normális - felelősségteljes szerelő, aki nem húz le , korrekt áron- korrektül dolgozik, korrekt idő alatt, nem nagykalapács és erővágó volt az oviban a jele !
Naplózva
doky7
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5076 Dátum:
2015.08.15 szombat, 23:24:37 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.13 csütörtök, 06:01:35
Mert így ésszerű és logikus! Azonos állapotú alkatrészek működnek biztonsággal sokáig jól.
Gondolom nem szeretnéd rövid időn belül újra kifizetni a munkadíjat, ha tönkremegy az, amit nem cseréltetsz ki. Meg akkor ugye még az alkatrészt is meg kell venni szintén. Ha egyszerre van cserélve, akkor minden új és egy munkadíja van. Valamint még az új alkatrésznek is csökken az élettartama egy használttal együtt üzemeltetve, ami akár garanciális ügyintézés esetén még probléma is lehet.
Az ismerősöd nem szeret "túl sokat dolgozni" egy autónak a javításán? Nem éri meg? Hm..... csak fékbetéteket tud/szeret cserélni?
Ez teljesen logikusan hangzik, ( meg is értem, ez lenne ildomos ) csak akkor miért veszik sokan a felújított, vagy "alig használt" alkatrészeket válogatva (??) .- így végig lehetne menni a soron mi mindent kellene cserélni vonalban, csak hát az a fránya kereseti viszonyok..
Egyébként az ismerősömön kívül a Ford Máté dunaújvárosi szervizből még vissza se hívtak mikor érdeklődtem az árajánlatuk felől !! Szóval nem csak a haver szereti a 20 perces olajcseréket - fékbetét cseréket hanem a márkaszervizek is "mifelénk" Dunaújvárosban -ezek szerint !!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5077 Dátum:
2015.08.15 szombat, 23:56:25 »
Idézetet írta: doky7 - 2015.08.15 szombat, 23:24:37
Ez teljesen logikusan hangzik, ( meg is értem, ez lenne ildomos ) csak
akkor miért veszik sokan a felújított, vagy "alig használt" alkatrészeket válogatva (??)
.- így végig lehetne menni a soron mi mindent kellene cserélni vonalban, csak hát az a fránya kereseti viszonyok..
Egyébként az ismerősömön kívül a Ford Máté dunaújvárosi szervizből még vissza se hívtak mikor érdeklődtem az árajánlatuk felől !! Szóval nem csak a haver szereti a 20 perces olajcseréket - fékbetét cseréket hanem a márkaszervizek is "mifelénk" Dunaújvárosban -ezek szerint !!
Nos, kik azok a "sokan", akik felújított (? ilyenről még nem hallottam, nem felújíthatók, legfeljebb a tárcsa, de annak magában semmi értelme) alkatrészeket vesznek vagy alig használt alkatrészeket válogatva? Mi közül válogatják ki, mi alapján? Hol olvastál vagy kitől hallottál ilyeneket?
Szerintem mindenki új alkatrészeket épít be, ha ilyesmi gondja van. Ésszerűen ez éri meg.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kocsisj
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5078 Dátum:
2015.08.17 hétfő, 20:47:29 »
Sziasztok!
Nos, én is átestem egy kuplung cserén. Íme a számla:
-Luk kuplung szett 83990Ft
-Kettős tömegű lendkerék 109846Ft
-Hidraulikus kinyomó csapágy 44331Ft
-Váltóolaj 10569Ft
-Féktisztító 1585Ft
Összesen, munkadíjjal együtt: 296321Ft
Az autó: 2003 Ford Mondeo SCI 1,8
A szerviz: T-Modell ***
A kilométer állás: 192476Km
Azóta nagyon klassz a kuplung, a váltás is könnyebb. Nem akad és nem nehézkes. Bár elég drága mulatság volt.
Sziasztok.
Naplózva
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5079 Dátum:
2015.08.18 kedd, 20:35:54 »
Idézetet írta: kocsisj - 2015.08.17 hétfő, 20:47:29
Sziasztok!
Nos, én is átestem egy kuplung cserén. Íme a számla:
-Luk kuplung szett 83990Ft
-Kettős tömegű lendkerék 109846Ft
-Hidraulikus kinyomó csapágy 44331Ft
-Váltóolaj 10569Ft
-Féktisztító 1585Ft
Összesen, munkadíjjal együtt: 296321Ft
Az autó: 2003 Ford Mondeo SCI 1,8
A szerviz: T-Modell ***
A kilométer állás: 192476Km
Azóta nagyon klassz a kuplung, a váltás is könnyebb. Nem akad és nem nehézkes. Bár elég drága mulatság volt.
Sziasztok.
Őszinte részvétem.....
De legalább a következő 200e km-re rendbe a vas, kuplung ügyileg!
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Gyula
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5080 Dátum:
2015.08.22 szombat, 17:55:26 »
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a váltóból a féltengelycsonk (belső) lötyög, illetve fel-le mozog. Mit lehet ezzel kezdeni? Váltóban van valami gond, vagy a féltengely csonk elkopott?
Köszönöm: Gyula
Naplózva
Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5081 Dátum:
2015.08.24 hétfő, 00:37:31 »
Szia, a váltóban is van egy csapágy ami szélsőséges esetben kotyoghat, de a féltengely is megadhatja magát hasonló képen. Napokban visszem én is hasonló tünettel a kocsit szervízbe + nekem olaj is dől a szimering mellet.
üdv,
Ákos
Idézetet írta: Gyula - 2015.08.22 szombat, 17:55:26
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a váltóból a féltengelycsonk (belső) lötyög, illetve fel-le mozog. Mit lehet ezzel kezdeni? Váltóban van valami gond, vagy a féltengely csonk elkopott?
Köszönöm: Gyula
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5082 Dátum:
2015.08.24 hétfő, 05:17:41 »
hi, kicsit tanácstalan lettem nem is találok nagyon doku-t erről a hibáról. Hiba leírás röviden, hogy a menet irány szerinti jobb oldalon a váltóm engedi az olajat a féltengelytől. Kb. annyira jutottam, hogy a szimering elfáradhatott és ki kellene cserélni, gondolom erre
https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200334-elso-feltengely-szimering/11631-szimering-feltengely-ford
.
Kell ilyenkor még valamit cserélni? Gondolkoztam azon, hogy lehet cserélem magát a féltengelyt is, mert van egy kis kottyanása és ehhez kellene, hogy mit cseréljek milyen köztes csapágy van még ott? Ha valaki csinált ilyet és kb tudja még, hogy mi kell hozzá szívesen várom a válaszokat! Vagy, ha szervízbe elviszem mire kell számítanom?
üdv,
Ákos
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5083 Dátum:
2015.08.24 hétfő, 07:34:27 »
Idézetet írta: akosm92 - 2015.08.24 hétfő, 05:17:41
hi, kicsit tanácstalan lettem nem is találok nagyon doku-t erről a hibáról. Hiba leírás röviden, hogy a menet irány szerinti jobb oldalon a váltóm engedi az olajat a féltengelytől. Kb. annyira jutottam, hogy a szimering elfáradhatott és ki kellene cserélni, gondolom erre
https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200334-elso-feltengely-szimering/11631-szimering-feltengely-ford
.
Kell ilyenkor még valamit cserélni? Gondolkoztam azon, hogy lehet cserélem magát a féltengelyt is, mert van egy kis kottyanása és ehhez kellene, hogy mit cseréljek milyen köztes csapágy van még ott? Ha valaki csinált ilyet és kb tudja még, hogy mi kell hozzá szívesen várom a válaszokat! Vagy, ha szervízbe elviszem mire kell számítanom?
üdv,
Ákos
Esetleg a féltengelyen levő támasztó csapágyat is cseréltetheted, ha már szét lesz szedve. Az esetleges féltengely cseréről meg úgyis fog tájékoztatni a szerelő, hogy kell-e.
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5084 Dátum:
2015.08.25 kedd, 20:50:33 »
Hello mindenki! Olyan problèmám van 1-2 meg a hátramenet hideg állapotban nagyon szoros sokszor allig tudom betenni, olyasmi mint ha akadna valamibe! Ford mondeo mk3 1.8 benzin 5 sebességes váltó! Talàlkoztatok már ilyennel? Amúgy nem recseg meg semmi visszavàltáskor se!
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5085 Dátum:
2015.08.25 kedd, 22:39:36 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.08.25 kedd, 20:50:33
Hello mindenki! Olyan problèmám van 1-2 meg a hátramenet hideg állapotban nagyon szoros sokszor allig tudom betenni, olyasmi mint ha akadna valamibe! Ford mondeo mk3 1.8 benzin 5 sebességes váltó! Talàlkoztatok már ilyennel? Amúgy nem recseg meg semmi visszavàltáskor se!
Olvass vissza. A keresőbe beírod címszavakban a problémádat, pár oldalt szinte mindig dob a gép, ez egy idézet de van több leírás, tapasztalat.
Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.
A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.
Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.
Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.
Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.
Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.
Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.
Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.
Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog. Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.
Jött a próbakör. Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).
Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.
Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5086 Dátum:
2015.08.26 szerda, 06:52:02 »
Idézetet írta: horizss - 2015.08.25 kedd, 22:39:36
Olvass vissza. A keresőbe beírod címszavakban a problémádat, pár oldalt szinte mindig dob a gép, ez egy idézet de van több leírás, tapasztalat.
Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.
A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.
Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.
Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.
Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.
Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.
Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.
Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.
Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog. Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.
Jött a próbakör. Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).
Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.
Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!
Köszi szépen!
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5087 Dátum:
2015.08.26 szerda, 11:14:35 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.08.26 szerda, 06:52:02
Köszi szépen!
Vettem olajat olyat adtak amit irtál de autodat oldalon néztem 1.9 litert ir autosboltba egyikhelyen 2.3 másik helyen 2.7 mondtak nem emlékszel mennyi kell az 5 ös váltóba? Köszi
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5088 Dátum:
2015.08.26 szerda, 11:38:51 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.08.26 szerda, 11:14:35
Vettem olajat olyat adtak amit irtál de autodat oldalon néztem 1.9 litert ir autosboltba egyikhelyen 2.3 másik helyen 2.7 mondtak nem emlékszel mennyi kell az 5 ös váltóba? Köszi
1.9l
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5089 Dátum:
2015.08.26 szerda, 12:02:41 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.08.26 szerda, 11:38:51
1.9l
Köszi
Naplózva
GKovacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 476
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5090 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 08:32:50 »
Hogyan kell váltószoknyát cserélni (facelift 1)? Gombot letekerem és utána kiemelem a műanyaggal együtt, mint a facelift előttinél? Vagy máshogyan kell, mivel ez felhajlik a kapcsolókhoz? Van erről valahol leírás?
Naplózva
MK4 2.2 TDCI Titanium S
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5091 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 10:13:31 »
Idézetet írta: GKovacs - 2015.08.27 csütörtök, 08:32:50
Hogyan kell váltószoknyát cserélni (facelift 1)? Gombot letekerem és utána kiemelem a műanyaggal együtt, mint a facelift előttinél? Vagy máshogyan kell, mivel ez felhajlik a kapcsolókhoz? Van erről valahol leírás?
Az egész körülötte lévő műanyagot 4 patent fogja, kettő a két felső (függőleges) sarokban, kettő alul. Ha az egész kint van, akkor látod a füleket, amik ebben a műanyagban belefogják a szoknyát + a műanyag keretét. Van, hogy a szoknya+keret kijön magában is, de így a biztos.
Naplózva
GKovacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 476
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5092 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 10:18:22 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.08.27 csütörtök, 10:13:31
Az egész körülötte lévő műanyagot 4 patent fogja, kettő a két felső (függőleges) sarokban, kettő alul. Ha az egész kint van, akkor látod a füleket, amik ebben a műanyagban belefogják a szoknyát + a műanyag keretét. Van, hogy a szoknya+keret kijön magában is, de így a biztos.
Köszönöm!
Naplózva
MK4 2.2 TDCI Titanium S
Nor1337
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5093 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 16:05:18 »
Sziasztok! Ugyan "csak" esztétikai problémám van a váltóval, de érdeklődnék, hogy tudtok e utángyártott, vagy jó állapotban lévő (újszerű) váltógombot szoknyával. 6 gangos krómkarikás... (2006-os 2.0 TDCI Ghia a szekér)
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5094 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 17:09:28 »
Idézetet írta: GKovacs - 2015.08.27 csütörtök, 08:32:50
Hogyan kell váltószoknyát cserélni (facelift 1)? Gombot letekerem és utána kiemelem a műanyaggal együtt, mint a facelift előttinél? Vagy máshogyan kell, mivel ez felhajlik a kapcsolókhoz? Van erről valahol leírás?
http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/gearshift-gaiter-r101
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5095 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 17:17:06 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.08.27 csütörtök, 17:09:28
http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/gearshift-gaiter-r101
amit te linkeltél, az fl előtti szoknyához van.
fl1es és fl 2 uaz. Krómkeretestől kiveszed a váltótakaróból.A krómkeretet szépen kipattintod a fekete tartókeretről. Majd a szoknyát lefejted úgy, h a tűzőkapcsok alá nyúlsz egy lapos csavarhúzóval, majd szépen kifeszegeted őket. Az új szoknyát vagy tűzőkapoccsal lövöd vissza, vagy palmatexxel megragasztod a keretet és a szoknya belső, kerethez eső részét, vársz egy pár percet, és összeilleszted őket.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5096 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 17:20:34 »
Idézetet írta: Cs12 - 2015.08.27 csütörtök, 17:17:06
amit te linkeltél, az fl előtti szoknyához van.
fl1es és fl 2 uaz. Krómkeretestől kiveszed a váltótakaróból.A krómkeretet szépen kipattintod a fekete tartókeretről. Majd a szoknyát lefejted úgy, h a tűzőkapcsok alá nyúlsz egy lapos csavarhúzóval, majd szépen kifeszegeted őket. Az új szoknyát vagy tűzőkapoccsal lövöd vissza, vagy palmatexxel megragasztod a keretet és a szoknya belső, kerethez eső részét, vársz egy pár percet, és összeilleszted őket.
Ááá, ok, bocsi. Nem baj, hátha hasznos a link. Jók a képek rajta.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5097 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 17:24:28 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.08.27 csütörtök, 17:20:34
Ááá, ok, bocsi. Nem baj, hátha hasznos a link. Jók a képek rajta.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5098 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 09:27:50 »
Idézetet írta: horizss - 2015.08.25 kedd, 22:39:36
Olvass vissza. A keresőbe beírod címszavakban a problémádat, pár oldalt szinte mindig dob a gép, ez egy idézet de van több leírás, tapasztalat.
Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.
A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.
Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.
Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.
Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.
Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.
Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.
Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.
Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog. Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.
Jött a próbakör. Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).
Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.
Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!
Hello lecseréltem az olajat a váltóba.. kapcsoloszerkezetet lezsiruztuk még a váltószoknya alatt is mindenhol meg a váltónál lent is nem mondom hogy nem lett egy picivel jobb de még mindig nagyon nehéz főleg 1-esbe olykor olykor betenni szinte tök erősen kell nyomni..... 220 ezer km van ora szerint a kocsiba... kuplungom szerintem jól fog ahhoz nem nyultunk nincs ötleted véletlen vagy valaki nem találkozott mondeonál ilyen problémával? :S
Naplózva
wyzard
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 362
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5099 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 12:47:06 »
Sziasztok!
Kb. 2 évvel ezelőtt vettem egy 'kuplungszett', ami cserélve lett az autóban. Azóta mehettem ~35.000 km-t. Más miatt van most az autó a szervizben, de mondták, hogy hallani, hogy a lendkerék elég csattogós, az lassan cserés lesz.
Luk márkájú, vadonatúj szett volt. A kérdésem: azt az esetet leszámítva, hogy esetleg nem az általam vitt került az autóba van más magyarázat erre ?
Naplózva
2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Oldalak:
1
...
95
96
97
98
99
100
101
[
102
]
103
104
105
106
107
108
109
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ