Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:53:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2326153 alkalommal)
0 Felhasználó és 71 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5050 Dátum: 2015.07.29 szerda, 19:33:16 »

Köszi a válaszod AndyA worship és az egy 8-as imbusz csavar? ahol be lehet tölteni az olajat ,a kerék felőli oldalon van egy ilyen.A le eresztő csavar felett kb:10-15cm.Bocs,hogy ha értetlen vagyok.

A leeresztő csavar fölött, igen.

És _mindig_ a betöltőcsavart csavarod ki először, _mielőtt_ leeresztenéd a régi olajat. Mert ha az nem jön ki, akkor ott állsz megfürödve (a leeresztett olajban Smiley).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5051 Dátum: 2015.07.29 szerda, 19:38:46 »

A leeresztő csavar fölött, igen.

És _mindig_ a betöltőcsavart csavarod ki először, _mielőtt_ leeresztenéd a régi olajat. Mert ha az nem jön ki, akkor ott állsz megfürödve (a leeresztett olajban Smiley).

AndyA


Meg azért, hogy kapjon levegőt és ne "buggyogva" szanaszét folyjon ki az olaj...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #5052 Dátum: 2015.07.29 szerda, 19:39:00 »

A leeresztő csavar fölött, igen.

És _mindig_ a betöltőcsavart csavarod ki először, _mielőtt_ leeresztenéd a régi olajat. Mert ha az nem jön ki, akkor ott állsz megfürödve (a leeresztett olajban Smiley).

AndyA

Nagyon nagyon köszönöm  eljen worship Meg erősítettél,hogy jóra gondoltam.Már amin keresztül mentem.... falbav már ott tartok,hogy az a biztos amit én megcsinálok.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5053 Dátum: 2015.07.29 szerda, 21:52:58 »


Meg azért, hogy kapjon levegőt és ne "buggyogva" szanaszét folyjon ki az olaj...

Az csak hasznos mellékhatás, mert attól még kifolyik az olaj, meg amúgy is ott van pár centire az olaj útjában a bölcső. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5054 Dátum: 2015.07.29 szerda, 22:15:55 »

Az csak hasznos mellékhatás, mert attól még kifolyik az olaj, meg amúgy is ott van pár centire az olaj útjában a bölcső. Smiley

AndyA

Viszont attól pedig Mondeo-nál nem kell félned, amit írsz. Olyan nincs, hogy a betöltő csavar nem lazul meg. vigyor3
Acél csavar, alu házban. 100-ból 100 és 1000-ből 1000 is meglazul.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #5055 Dátum: 2015.07.30 csütörtök, 08:53:25 »

Viszont attól pedig Mondeo-nál nem kell félned, amit írsz. Olyan nincs, hogy a betöltő csavar nem lazul meg. vigyor3
Acél csavar, alu házban. 100-ból 100 és 1000-ből 1000 is meglazul.  Cool

Az ütés mindennek használ,csak a boros üvegnek nem. nyes  taps
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
szucsis75
Vendég
« Új hozzászólás #5056 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 10:33:12 »

Sziasztok,

Tudtuk abban segíteni, hogy mi lehet a gond, ha a kuplunk kinyomásakor - a fogáspontnál - furcsa, zörgő hangot ad. Amint teljesen kinyomom akkor semmi hangja. (2.0 tdci)

Köszi
Naplózva
sefi111
Vendég
« Új hozzászólás #5057 Dátum: 2015.08.10 hétfő, 19:42:23 »

Helló! Tud valaki kedvező áron lendkerék szettet szerezni? worship
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5058 Dátum: 2015.08.10 hétfő, 20:58:31 »

Helló! Tud valaki kedvező áron lendkerék szettet szerezni? worship


Írd be az aláírásodba, hogy milyen autód van, úgy nem kell barkochbázni, mihez kell.

www.buypartsbuy.co.uk

Elég jó áraik vannak, de nem minden rettenetes drága itthon sem, hogy ne érje meg pár ezerrel többért otthoni garanciával.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
doky7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #5059 Dátum: 2015.08.12 szerda, 10:22:15 »

Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm  gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom  váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos  hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így  balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál  is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi  ha válaszol valaki !
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5060 Dátum: 2015.08.12 szerda, 11:00:05 »

Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm  gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom  váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos  hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így  balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál  is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi  ha válaszol valaki !

Szép nagy munka, ezért szokták a teljes cserét javasolni.
Alkatrészekre pl. nagyuatótól, cromaxtól kérj ajánlatot (LUK a gyári beszállító, kérj árat esetlegesen cserélendő alkatrészekre is, pl főtengely szimering, féltengely tácsapágy), erra számolj rá egy 30-40 ezres munkadíjat. Az azért nem lesz 350 szerintem. Inkább 250.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5061 Dátum: 2015.08.12 szerda, 12:51:57 »

Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm  gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom  váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos  hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így  balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál  is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi  ha válaszol valaki !

Nekem GSR-ék csinálták meg a full cserét cakk-pakk 220-ért. (ez 6 gangos váltósnál ennyi, de gondolom az 5-ösé is kb ennyi)
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #5062 Dátum: 2015.08.12 szerda, 17:21:13 »

Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm  gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom  váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos  hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így  balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál  is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi  ha válaszol valaki !

Azért szerintem elgondolkodtató, hogy érdemes-e mindent kicseréltetni. Ha 30-40 a munkadíj, és kb 200 az anyag, akkor ne dobjanak ki egyébként jó alkatrészeket.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5063 Dátum: 2015.08.12 szerda, 18:07:48 »

Azért szerintem elgondolkodtató, hogy érdemes-e mindent kicseréltetni. Ha 30-40 a munkadíj, és kb 200 az anyag, akkor ne dobjanak ki egyébként jó alkatrészeket.

Azért, mert lehet, hogy 5e km múlva meg behal más benne. Az pedig ismét plusz 30+e ft.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5064 Dátum: 2015.08.12 szerda, 18:32:06 »

Azért szerintem elgondolkodtató, hogy érdemes-e mindent kicseréltetni. Ha 30-40 a munkadíj, és kb 200 az anyag, akkor ne dobjanak ki egyébként jó alkatrészeket.

Ha viszont nemsokára a "jó" alkatrész is tönkremegy, akkor megint 30 szétdobni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5065 Dátum: 2015.08.12 szerda, 18:57:07 »

azért én még rálesnék a felső kuplung munkahengerre, nem-e az a rossz
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #5066 Dátum: 2015.08.12 szerda, 20:37:38 »

Azért, mert lehet, hogy 5e km múlva meg behal más benne. Az pedig ismét plusz 30+e ft.

Pont ez az. A 30 nem akkora bukta szerintem, amúgy meg lehet hogy négy évig nem kell majd hozzányúlni.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #5067 Dátum: 2015.08.12 szerda, 20:43:39 »

azért én még rálesnék a felső kuplung munkahengerre, nem-e az a rossz
Ez tényleg nem rossz ötlet!
Meg azért az pofáraesés lenne, ha 250et ráköltene "cseréljünk ki mindent" alapon, és a hiba megmaradna.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5068 Dátum: 2015.08.12 szerda, 21:19:41 »

Pont ez az. A 30 nem akkora bukta szerintem, amúgy meg lehet hogy négy évig nem kell majd hozzányúlni.
ha tudod a kocsit pár napig nélkülözni, akkor lehet olyat is játszani, hogy szétszedéskor megnézitek milyen állapotban van a lendkerék. ha kuka, akkor is hirtelen 1-2 nap alatt lehet találni, ha nem, akkor meg lehet örülni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
doky7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #5069 Dátum: 2015.08.12 szerda, 23:29:06 »

Ez tényleg nem rossz ötlet!
Meg azért az pofáraesés lenne, ha 250et ráköltene "cseréljünk ki mindent" alapon, és a hiba megmaradna.
Mindhárom szervizben szinte ua. mondták, mintha összebeszéltek volna " Úgy szoktuk, egyszerre  kicserélni mindent" ( kinyomó csapágy+ tg kapcsoló tárcsa+kettőstömegű)
Jó szöveg, mintha milliomos lenne mindenki- lehet a parizer  egy kicsivel több?? Csak hát 350 nem akaszt le  mindenki a fogasról. Az a baj, hogy hiába tudnám olcsóbban  beszerezni , a szervizek csak saját  rendelést szerelnek be a jótállás miatt ! Az ismerős szerelő meg nem vállalja, azt mondja túl sok munka van vele- nem éri meg neki !
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5070 Dátum: 2015.08.13 csütörtök, 00:19:27 »

Mindhárom szervizben szinte ua. mondták, mintha összebeszéltek volna " Úgy szoktuk, egyszerre  kicserélni mindent" ( kinyomó csapágy+ tg kapcsoló tárcsa+kettőstömegű)
Jó szöveg, mintha milliomos lenne mindenki- lehet a parizer  egy kicsivel több?? Csak hát 350 nem akaszt le  mindenki a fogasról. Az a baj, hogy hiába tudnám olcsóbban  beszerezni , a szervizek csak saját  rendelést szerelnek be a jótállás miatt ! Az ismerős szerelő meg nem vállalja, azt mondja túl sok munka van vele- nem éri meg neki !

BP-n tudok szerelőt, aki beszereli a hozottat. Írj PÜ-t, ha érdekel.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5071 Dátum: 2015.08.13 csütörtök, 06:01:35 »

Mindhárom szervizben szinte ua. mondták, mintha összebeszéltek volna " Úgy szoktuk, egyszerre  kicserélni mindent" ( kinyomó csapágy+ tg kapcsoló tárcsa+kettőstömegű)
Jó szöveg, mintha milliomos lenne mindenki- lehet a parizer  egy kicsivel több?? Csak hát 350 nem akaszt le  mindenki a fogasról. Az a baj, hogy hiába tudnám olcsóbban  beszerezni , a szervizek csak saját  rendelést szerelnek be a jótállás miatt ! Az ismerős szerelő meg nem vállalja, azt mondja túl sok munka van vele- nem éri meg neki !


Mert így ésszerű és logikus! Azonos állapotú alkatrészek működnek biztonsággal sokáig jól.
Gondolom nem szeretnéd rövid időn belül újra kifizetni a munkadíjat, ha tönkremegy az, amit nem cseréltetsz ki. Meg akkor ugye még az alkatrészt is meg kell venni szintén. Ha egyszerre van cserélve, akkor minden új és egy munkadíja van. Valamint még az új alkatrésznek is csökken az élettartama egy használttal együtt üzemeltetve, ami akár garanciális ügyintézés esetén még probléma is lehet.

Az ismerősöd nem szeret "túl sokat dolgozni" egy autónak a javításán? Nem éri meg? Hm..... csak fékbetéteket tud/szeret cserélni?  
 
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.13 csütörtök, 06:10:39 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5072 Dátum: 2015.08.13 csütörtök, 09:58:31 »


Mert így ésszerű és logikus! Azonos állapotú alkatrészek működnek biztonsággal sokáig jól.
Gondolom nem szeretnéd rövid időn belül újra kifizetni a munkadíjat, ha tönkremegy az, amit nem cseréltetsz ki. Meg akkor ugye még az alkatrészt is meg kell venni szintén. Ha egyszerre van cserélve, akkor minden új és egy munkadíja van. Valamint még az új alkatrésznek is csökken az élettartama egy használttal együtt üzemeltetve, ami akár garanciális ügyintézés esetén még probléma is lehet.

Az ismerősöd nem szeret "túl sokat dolgozni" egy autónak a javításán? Nem éri meg? Hm..... csak fékbetéteket tud/szeret cserélni?  
 
meg olajat nyes ezek meg vannak 20 perc alatt  nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #5073 Dátum: 2015.08.13 csütörtök, 10:51:33 »

Szevasztok, lenne egy kérdésem. Van egy Mondeo Ghia TDCi 2002-es gyártású, 130 LE és 2000 ccm  gépem, egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungpedálom  váltáskor lemezig, visszahúztam- és működött tovább rendesen .( frászt hozta rám pesten)- Sajnos  hirtelen egyik napról a másikra, most már minden második benyomásra beesik- lábfejjel kell visszahúznom és működik tovább csak egy kissé fent fog. Csúszni nem csúszik ha sebességbe van, de így  balesetveszélyes városi közlekedésnél . Érdeklődtem szervizekben (háromnál  is), hogy mi a baj és ez mennyibe kerül. Mindegyik 350 ezret, ill e körül nyilatkozott cakk pakk kinyomó szerkezet -kuplung tárcsa -kettőstömegű - szóval fúl adott vonalon minden csere- volt a javaslatuk és árjelzésük. Szerintetek első látásra valós az ajánlatuk és mindent kell cserélni ?? Köszi  ha válaszol valaki !
Ha az olajszinted nem csökken akkor kuplungmunkahenger gyanús.Ja és angolból rendelve,ford szervizbe cserélve+futómű állítás 170e volt 1 éve.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.13 csütörtök, 10:55:40 írta Szili » Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
doky7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #5074 Dátum: 2015.08.15 szombat, 22:57:51 »

Ha az olajszinted nem csökken akkor kuplungmunkahenger gyanús.Ja és angolból rendelve,ford szervizbe cserélve+futómű állítás 170e volt 1 éve.
Oksi. Köszi a választ. Nem fogy az olaj, megnéztem - (kézzel körbetapogattam ahova odafértem) a szőnyegnél a pedálkörül- mindenhol, de semmi olajszivárgás nincs sehol.
Naplózva
doky7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #5075 Dátum: 2015.08.15 szombat, 23:07:39 »

BP-n tudok szerelőt, aki beszereli a hozottat. Írj PÜ-t, ha érdekel.
Ez nem lenne rossz, viszont ahhoz hogy rendelni tudjak, pontosan meg kellene nézni, hogy mi a rossz .. most  írjam azt- a haver szerelő mondta- nem kell cserélni a kettőstömegűt , max a kp.tárcsát- kinyomóval, de azt se muszáj.. Hát akkor most mi legyen, járok egy másik kocsival, legfeljebb  feldobok egy pénzt..Ezért kellene egy normális - felelősségteljes szerelő, aki nem húz le , korrekt áron- korrektül dolgozik, korrekt idő alatt, nem nagykalapács és erővágó volt az oviban a jele !
Naplózva
doky7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #5076 Dátum: 2015.08.15 szombat, 23:24:37 »


Mert így ésszerű és logikus! Azonos állapotú alkatrészek működnek biztonsággal sokáig jól.
Gondolom nem szeretnéd rövid időn belül újra kifizetni a munkadíjat, ha tönkremegy az, amit nem cseréltetsz ki. Meg akkor ugye még az alkatrészt is meg kell venni szintén. Ha egyszerre van cserélve, akkor minden új és egy munkadíja van. Valamint még az új alkatrésznek is csökken az élettartama egy használttal együtt üzemeltetve, ami akár garanciális ügyintézés esetén még probléma is lehet.

Az ismerősöd nem szeret "túl sokat dolgozni" egy autónak a javításán? Nem éri meg? Hm..... csak fékbetéteket tud/szeret cserélni?  
 
Ez teljesen logikusan hangzik, ( meg is értem, ez lenne ildomos ) csak akkor  miért veszik sokan a felújított, vagy  "alig használt" alkatrészeket válogatva (??) .- így végig lehetne menni a soron mi mindent kellene cserélni vonalban, csak hát az a fránya kereseti viszonyok..
Egyébként az ismerősömön kívül  a Ford Máté dunaújvárosi szervizből még vissza se hívtak mikor érdeklődtem  az árajánlatuk felől !! Szóval nem csak a haver szereti a 20 perces olajcseréket - fékbetét cseréket hanem a márkaszervizek is  "mifelénk" Dunaújvárosban -ezek szerint !!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5077 Dátum: 2015.08.15 szombat, 23:56:25 »

Ez teljesen logikusan hangzik, ( meg is értem, ez lenne ildomos ) csak akkor  miért veszik sokan a felújított, vagy  "alig használt" alkatrészeket válogatva (??) .- így végig lehetne menni a soron mi mindent kellene cserélni vonalban, csak hát az a fránya kereseti viszonyok..
Egyébként az ismerősömön kívül  a Ford Máté dunaújvárosi szervizből még vissza se hívtak mikor érdeklődtem  az árajánlatuk felől !! Szóval nem csak a haver szereti a 20 perces olajcseréket - fékbetét cseréket hanem a márkaszervizek is  "mifelénk" Dunaújvárosban -ezek szerint !!

Nos, kik azok a "sokan", akik felújított (? ilyenről még nem hallottam, nem felújíthatók, legfeljebb a tárcsa, de annak magában semmi értelme) alkatrészeket vesznek vagy alig használt alkatrészeket válogatva? Mi közül válogatják ki, mi alapján? Hol olvastál vagy kitől hallottál ilyeneket?
Szerintem mindenki új alkatrészeket épít be, ha ilyesmi gondja van. Ésszerűen ez éri meg.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #5078 Dátum: 2015.08.17 hétfő, 20:47:29 »

Sziasztok!
Nos, én is átestem egy kuplung cserén. Íme a számla:
-Luk kuplung szett 83990Ft
-Kettős tömegű lendkerék 109846Ft
-Hidraulikus kinyomó csapágy 44331Ft
-Váltóolaj 10569Ft
-Féktisztító 1585Ft
Összesen, munkadíjjal együtt: 296321Ft

Az autó: 2003 Ford Mondeo SCI 1,8
A szerviz: T-Modell ***
A kilométer állás: 192476Km

Azóta nagyon klassz a kuplung, a váltás is könnyebb. Nem akad és nem nehézkes. Bár elég drága mulatság volt.  rinya
Sziasztok.
Naplózva
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #5079 Dátum: 2015.08.18 kedd, 20:35:54 »

Sziasztok!
Nos, én is átestem egy kuplung cserén. Íme a számla:
-Luk kuplung szett 83990Ft
-Kettős tömegű lendkerék 109846Ft
-Hidraulikus kinyomó csapágy 44331Ft
-Váltóolaj 10569Ft
-Féktisztító 1585Ft
Összesen, munkadíjjal együtt: 296321Ft

Az autó: 2003 Ford Mondeo SCI 1,8
A szerviz: T-Modell ***
A kilométer állás: 192476Km

Azóta nagyon klassz a kuplung, a váltás is könnyebb. Nem akad és nem nehézkes. Bár elég drága mulatság volt.  rinya
Sziasztok.


Őszinte részvétem.....   szomoru1   De legalább a következő 200e km-re rendbe a vas, kuplung ügyileg!
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #5080 Dátum: 2015.08.22 szombat, 17:55:26 »

Sziasztok!
Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a váltóból a féltengelycsonk (belső) lötyög, illetve fel-le mozog. Mit lehet ezzel kezdeni? Váltóban van valami gond, vagy a féltengely csonk elkopott? Sad

Köszönöm: Gyula
Naplózva

Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #5081 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 00:37:31 »

Szia, a váltóban is van egy csapágy ami szélsőséges esetben kotyoghat, de a féltengely is megadhatja magát hasonló képen. Napokban visszem én is hasonló tünettel a kocsit szervízbe + nekem olaj is dől a szimering mellet.

üdv,
Ákos


Sziasztok!
Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a váltóból a féltengelycsonk (belső) lötyög, illetve fel-le mozog. Mit lehet ezzel kezdeni? Váltóban van valami gond, vagy a féltengely csonk elkopott? Sad

Köszönöm: Gyula
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #5082 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 05:17:41 »


hi, kicsit tanácstalan lettem nem is találok nagyon doku-t erről a hibáról. Hiba leírás röviden, hogy a menet irány szerinti jobb oldalon a váltóm engedi az olajat a féltengelytől. Kb. annyira jutottam, hogy a szimering elfáradhatott és ki kellene cserélni, gondolom erre https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200334-elso-feltengely-szimering/11631-szimering-feltengely-ford .
Kell ilyenkor még valamit cserélni? Gondolkoztam azon, hogy lehet cserélem magát a féltengelyt is, mert van egy kis kottyanása és ehhez kellene, hogy mit cseréljek milyen köztes csapágy van még ott? Ha valaki csinált ilyet és kb tudja még, hogy mi kell hozzá szívesen várom a válaszokat! Vagy, ha szervízbe elviszem mire kell számítanom?

üdv,
Ákos
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5083 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 07:34:27 »

hi, kicsit tanácstalan lettem nem is találok nagyon doku-t erről a hibáról. Hiba leírás röviden, hogy a menet irány szerinti jobb oldalon a váltóm engedi az olajat a féltengelytől. Kb. annyira jutottam, hogy a szimering elfáradhatott és ki kellene cserélni, gondolom erre https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200334-elso-feltengely-szimering/11631-szimering-feltengely-ford .
Kell ilyenkor még valamit cserélni? Gondolkoztam azon, hogy lehet cserélem magát a féltengelyt is, mert van egy kis kottyanása és ehhez kellene, hogy mit cseréljek milyen köztes csapágy van még ott? Ha valaki csinált ilyet és kb tudja még, hogy mi kell hozzá szívesen várom a válaszokat! Vagy, ha szervízbe elviszem mire kell számítanom?

üdv,
Ákos


Esetleg a féltengelyen levő támasztó csapágyat is cseréltetheted, ha már szét lesz szedve. Az esetleges féltengely cseréről meg úgyis fog tájékoztatni a szerelő, hogy kell-e.
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #5084 Dátum: 2015.08.25 kedd, 20:50:33 »

Hello mindenki! Olyan problèmám van 1-2 meg a hátramenet hideg állapotban nagyon szoros sokszor allig tudom betenni, olyasmi mint ha akadna valamibe! Ford mondeo mk3 1.8 benzin 5 sebességes váltó! Talàlkoztatok már ilyennel?  Amúgy nem recseg meg semmi visszavàltáskor se!
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5085 Dátum: 2015.08.25 kedd, 22:39:36 »

Hello mindenki! Olyan problèmám van 1-2 meg a hátramenet hideg állapotban nagyon szoros sokszor allig tudom betenni, olyasmi mint ha akadna valamibe! Ford mondeo mk3 1.8 benzin 5 sebességes váltó! Talàlkoztatok már ilyennel?  Amúgy nem recseg meg semmi visszavàltáskor se!
Olvass vissza. A keresőbe beírod címszavakban a problémádat, pár oldalt szinte mindig dob a gép, ez egy idézet de van több leírás, tapasztalat.


Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.

A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.

Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.

Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.

Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.

Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.

Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.

Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.

Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog.  Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.

Jött a próbakör.  Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).

Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.

Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!

Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #5086 Dátum: 2015.08.26 szerda, 06:52:02 »

Olvass vissza. A keresőbe beírod címszavakban a problémádat, pár oldalt szinte mindig dob a gép, ez egy idézet de van több leírás, tapasztalat.


Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.

A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.

Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.

Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.

Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.

Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.

Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.

Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.

Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog.  Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.

Jött a próbakör.  Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).

Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.

Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!



Köszi szépen!
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #5087 Dátum: 2015.08.26 szerda, 11:14:35 »

Köszi szépen!

Vettem olajat olyat adtak amit irtál de autodat oldalon néztem 1.9 litert ir autosboltba egyikhelyen 2.3 másik helyen 2.7 mondtak nem emlékszel mennyi kell az 5 ös váltóba? Köszi
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5088 Dátum: 2015.08.26 szerda, 11:38:51 »

Vettem olajat olyat adtak amit irtál de autodat oldalon néztem 1.9 litert ir autosboltba egyikhelyen 2.3 másik helyen 2.7 mondtak nem emlékszel mennyi kell az 5 ös váltóba? Köszi

1.9l
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #5089 Dátum: 2015.08.26 szerda, 12:02:41 »

1.9l

Köszi
Naplózva
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #5090 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 08:32:50 »

Hogyan kell váltószoknyát cserélni (facelift 1)? Gombot letekerem és utána kiemelem a műanyaggal együtt, mint a facelift előttinél? Vagy máshogyan kell, mivel ez felhajlik a kapcsolókhoz? Van erről valahol leírás?
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5091 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 10:13:31 »

Hogyan kell váltószoknyát cserélni (facelift 1)? Gombot letekerem és utána kiemelem a műanyaggal együtt, mint a facelift előttinél? Vagy máshogyan kell, mivel ez felhajlik a kapcsolókhoz? Van erről valahol leírás?


Az egész körülötte lévő műanyagot 4 patent fogja, kettő a két felső (függőleges) sarokban, kettő alul. Ha az egész kint van, akkor látod a füleket, amik ebben a műanyagban belefogják a szoknyát + a műanyag keretét. Van, hogy a szoknya+keret kijön magában is, de így a biztos.
Naplózva
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #5092 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 10:18:22 »

Az egész körülötte lévő műanyagot 4 patent fogja, kettő a két felső (függőleges) sarokban, kettő alul. Ha az egész kint van, akkor látod a füleket, amik ebben a műanyagban belefogják a szoknyát + a műanyag keretét. Van, hogy a szoknya+keret kijön magában is, de így a biztos.
Köszönöm!  worship
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
Nor1337
Vendég
« Új hozzászólás #5093 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 16:05:18 »

Sziasztok! Ugyan "csak" esztétikai problémám van a váltóval, de érdeklődnék, hogy tudtok e utángyártott, vagy jó állapotban lévő (újszerű) váltógombot szoknyával. 6 gangos krómkarikás... (2006-os 2.0 TDCI Ghia a szekér)    integet2
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5094 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 17:09:28 »

Hogyan kell váltószoknyát cserélni (facelift 1)? Gombot letekerem és utána kiemelem a műanyaggal együtt, mint a facelift előttinél? Vagy máshogyan kell, mivel ez felhajlik a kapcsolókhoz? Van erről valahol leírás?


http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/gearshift-gaiter-r101
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #5095 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 17:17:06 »


amit te linkeltél, az fl előtti szoknyához van.

fl1es és fl 2 uaz. Krómkeretestől kiveszed a váltótakaróból.A krómkeretet szépen kipattintod a fekete tartókeretről. Majd a szoknyát lefejted úgy, h a tűzőkapcsok alá nyúlsz egy lapos csavarhúzóval, majd szépen kifeszegeted őket. Az új szoknyát vagy tűzőkapoccsal lövöd vissza, vagy palmatexxel megragasztod a keretet és a szoknya belső, kerethez eső részét, vársz egy pár percet, és összeilleszted őket.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5096 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 17:20:34 »

amit te linkeltél, az fl előtti szoknyához van.

fl1es és fl 2 uaz. Krómkeretestől kiveszed a váltótakaróból.A krómkeretet szépen kipattintod a fekete tartókeretről. Majd a szoknyát lefejted úgy, h a tűzőkapcsok alá nyúlsz egy lapos csavarhúzóval, majd szépen kifeszegeted őket. Az új szoknyát vagy tűzőkapoccsal lövöd vissza, vagy palmatexxel megragasztod a keretet és a szoknya belső, kerethez eső részét, vársz egy pár percet, és összeilleszted őket.

Ááá, ok, bocsi. Nem baj, hátha hasznos a link. Jók a képek rajta.  vigyor3
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #5097 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 17:24:28 »

Ááá, ok, bocsi. Nem baj, hátha hasznos a link. Jók a képek rajta.  vigyor3

 taps eljen
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #5098 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 09:27:50 »

Olvass vissza. A keresőbe beírod címszavakban a problémádat, pár oldalt szinte mindig dob a gép, ez egy idézet de van több leírás, tapasztalat.


Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.

A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.

Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.

Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.

Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.

Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.

Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.

Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.

Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog.  Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.

Jött a próbakör.  Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).

Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.

Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!



Hello lecseréltem az olajat a váltóba.. kapcsoloszerkezetet lezsiruztuk  még a váltószoknya alatt is mindenhol meg a váltónál lent is nem mondom hogy nem lett egy picivel jobb de még mindig nagyon nehéz főleg 1-esbe olykor olykor betenni szinte tök erősen kell nyomni..... 220 ezer km van ora szerint a kocsiba... kuplungom szerintem jól fog ahhoz nem nyultunk nincs ötleted véletlen vagy valaki nem találkozott mondeonál ilyen problémával? :S
Naplózva
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #5099 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 12:47:06 »

Sziasztok!

Kb. 2 évvel ezelőtt vettem egy 'kuplungszett', ami cserélve lett az autóban. Azóta mehettem ~35.000 km-t. Más miatt van most az autó a szervizben, de mondták, hogy hallani, hogy a lendkerék elég csattogós, az lassan cserés lesz.
Luk márkájú, vadonatúj szett volt. A kérdésem: azt az esetet leszámítva, hogy esetleg nem az általam vitt került az autóba van más magyarázat erre ?  szomoru1
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.