Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:00:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 117 118 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2326306 alkalommal)
0 Felhasználó és 75 vendég van a témában
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #5500 Dátum: 2016.05.05 csütörtök, 21:06:08 »

Hosszú cső kell a tölcsér végére, nem kell szétszedni a fél autót.

Először ellenőrizd, hogy a _betöltő_ csavart ki tudod-e nyitni. Mert amíg az nem nyílik, nem érdemes leereszteni az olajat a váltóból... Smiley

AndyA

Köszi, az elvet értem a tölcsérrel, de ahhoz valahogyan oda kellene férjek a csavarhoz, hogy kilazítsam nem ? Ergo ki kell szedjem az akksit és a tartóját, hogy beférjen a kezem és az imbusz, hogy ki bírjam lazítani nem ? Smiley
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5501 Dátum: 2016.05.05 csütörtök, 21:37:58 »

Köszi, az elvet értem a tölcsérrel, de ahhoz valahogyan oda kellene férjek a csavarhoz, hogy kilazítsam nem ? Ergo ki kell szedjem az akksit és a tartóját, hogy beférjen a kezem és az imbusz, hogy ki bírjam lazítani nem ? Smiley

Csavart kitekerni alulról jó. Aknából vagy megemelve. Tölteni felülről jó. Cheesy
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
molnare
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #5502 Dátum: 2016.05.05 csütörtök, 21:46:31 »

Köszi, az elvet értem a tölcsérrel, de ahhoz valahogyan oda kellene férjek a csavarhoz, hogy kilazítsam nem ? Ergo ki kell szedjem az akksit és a tartóját, hogy beférjen a kezem és az imbusz, hogy ki bírjam lazítani nem ? Smiley
A castrol flakon betöltőcsőrével közvetlenül be lehet tölteni az olajat a váltóba.
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.07 szombat, 17:33:38 írta molnare » Naplózva

MONDEO 2.0I 16V GHIA (2003.07 146HP B5Y)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5503 Dátum: 2016.05.06 péntek, 11:21:30 »

Sziasztok! Manuális 5-ös váltóba szeretnék olajat cserélni. (Nincs baj csak így 300 ezer km után gondlom rosszat nem tehet) Valami furfangosság van amit tudnom kellene a mondeos wiki cikken kívül ? A betöltő nyílást az akksit ha kiszedem elérem ?

Castrol 75w90 jó bele ? Az olaj adatlapján van egy ilyen minősítés: Ford WSD-M2C200-C
Tisztelt Fórumtárs!
A pontosság kedvéért. Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 . Az egyetlen Castrol hajtóműolaj ami rendelkezik a Ford WSD-M2C200-C  specifikációval. Nem érdemes más olajjal kísérletezni. Vagy a gyári Ford 75W90 BO vagy ez a Castrol olaj. Próbáltam már más 75W90 hajtómű olajjal, ami nem rendelkezett a Ford specifikációval, sajnos nem volt az igazi. Ha elfogadod akkor a váltóolajcserével egyetemben, legalább a friss olajba egy Xado EX120 váltó revitalizáló gélt nyomjál bele. Nem fogod megbánni. Először kicsit furcsa lesz az első 100 Km-en. Mintha váltáskor kicsit csiszolódna a rendszer. Ha a revitalizáció ami egy kémiai folyamat teljesen lezajlott(pár száz Km), akkor a rendszer teljesen kisimul, rendkívül könnyed váltású lesz, és hosszú ideig az is marad. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.06 péntek, 11:23:25 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5504 Dátum: 2016.05.06 péntek, 12:41:24 »

Köszi, az elvet értem a tölcsérrel, de ahhoz valahogyan oda kellene férjek a csavarhoz, hogy kilazítsam nem ? Ergo ki kell szedjem az akksit és a tartóját, hogy beférjen a kezem és az imbusz, hogy ki bírjam lazítani nem ? Smiley

Emlékeim szerint a betöltőhöz eleve csak úgy férsz hozzá, ha levágsz az imnusz végéből egy picit, mert pont ott van a bölcső.

Viszont csavargatni alulról sokkal kényelmesebb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5505 Dátum: 2016.05.06 péntek, 13:08:39 »

Emlékeim szerint a betöltőhöz eleve csak úgy férsz hozzá, ha levágsz az imnusz végéből egy picit, mert pont ott van a bölcső.

Viszont csavargatni alulról sokkal kényelmesebb.

AndyA

Megjegyzem ez csak vagy dízelnél vagy ST-nél igaz. Lehet mindkettőnél. Sima benzinesnél vígan hozzáférsz akármivel.
Na, László meg is mondja alattam. A váltó miatt...  worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.06 péntek, 13:43:49 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5506 Dátum: 2016.05.06 péntek, 13:27:12 »

Emlékeim szerint a betöltőhöz eleve csak úgy férsz hozzá, ha levágsz az imnusz végéből egy picit, mert pont ott van a bölcső.

Viszont csavargatni alulról sokkal kényelmesebb.

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Az 5 sebességes váltónál simám hozzáférsz mindkét csavarhoz. A 6 sebességes váltó betöltő csavar oldásához kell a rövidített imbuszkulcs. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #5507 Dátum: 2016.05.06 péntek, 16:50:51 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az 5 sebességes váltónál simám hozzáférsz mindkét csavarhoz. A 6 sebességes váltó betöltő csavar oldásához kell a rövidített imbuszkulcs. wave
Tisztelettel László! worship

Bocsánat hogy beleszólok, de picit helyesbíteném

A leengedő csavarhoz kell rövidíteni az imbuszt a bölcső vagy mi miatt, a betöltőhöz nem kell, azt simán lehet csavarni
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #5508 Dátum: 2016.05.06 péntek, 19:02:39 »

Túl vagyok rajta. A leeresztő csavarhoz odafért röhögve az imbusz(5-ös váltó), még hosszabb is lehetett volna. A betöltőnél nem volt kérdés. Felülről asszem egy 10 es csövet beledugtam..leengedtem a 2 flakon castrolt amin van a ford minősítés is. Lement mind a 2 liter. Minden patent. Eddig se volt baj a váltóval de most mintha lágyabban kapná be a sebességeket...csak úgy becsusszan.

 integet2 taps

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat !  worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.07 szombat, 12:46:03 írta balkal » Naplózva
vityirobert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



E-mail
« Új hozzászólás #5509 Dátum: 2016.05.10 kedd, 08:39:15 »

Sziasztok,

egy olyan általános kérdésem lenne, hogy benzines esetében (MK3 1.8 125le) milyen előjelei vannak a kettőstömegű lendkerékkel kapcsolatos meghibásodásnak?

Nekem a következő jelentkezik:
- Vibráció 80 km/h-90km/h közötti gyorsításnál, 4-edikben, 5.-ben egyaránt...vagyis nem a fordulatszám tartományhoz van köze, hanem konkrétan a sebességintervallumhoz. (alatta fölötte nem jellemző)
- Leállításnál nem ad csattanó hangot

Köszi,
Robi
Naplózva

Ford Mondeo 2003 MK3 Hatchback 1.8 125PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5510 Dátum: 2016.05.10 kedd, 09:26:21 »

Sziasztok,

egy olyan általános kérdésem lenne, hogy benzines esetében (MK3 1.8 125le) milyen előjelei vannak a kettőstömegű lendkerékkel kapcsolatos meghibásodásnak?

Nekem a következő jelentkezik:
- Vibráció 80 km/h-90km/h közötti gyorsításnál, 4-edikben, 5.-ben egyaránt...vagyis nem a fordulatszám tartományhoz van köze, hanem konkrétan a sebességintervallumhoz. (alatta fölötte nem jellemző)
- Leállításnál nem ad csattanó hangot

Köszi,
Robi

Ez a jelenség inkább féltengely haldoklására utal. Csak gyorsításnál jelentkezik, mikor terhelve van. Elveszed a gázt, elmúlik. Nem fog szétesni, de kezd el tervezni a cserét.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #5511 Dátum: 2016.05.15 vasárnap, 10:45:26 »

Sziasztok!

Olyan hangot ad ki az autó mintha az ekszij csuszna csak ez sokkal tompàbb.Ezt alapjáraton és alacsony fordulaton  csinálja és amikor benyomom a kuplungot megszunik. Na ez mi lehet?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #5512 Dátum: 2016.05.18 szerda, 10:49:04 »

Sziasztok!

Olyan hangot ad ki az autó mintha az ekszij csuszna csak ez sokkal tompàbb.Ezt alapjáraton és alacsony fordulaton  csinálja és amikor benyomom a kuplungot megszunik. Na ez mi lehet?

Senkinek tapasztalat, vélemény?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5513 Dátum: 2016.05.18 szerda, 11:58:00 »

Senkinek tapasztalat, vélemény?

Kinyomó csapágy? Csak tipp. Milyen régi ami benne van?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #5514 Dátum: 2016.05.18 szerda, 12:23:17 »

Nem tudom nálam kb 4 hónapja van az autó. Ha valódi a km akkor szerintem a gyári van benne.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5515 Dátum: 2016.05.18 szerda, 12:28:58 »

Nem tudom nálam kb 4 hónapja van az autó. Ha valódi a km akkor szerintem a gyári van benne.

Ha eredeti, akkor könnyen megeshet. 200ezernél nem kell csodálkozni.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #5516 Dátum: 2016.05.18 szerda, 12:34:11 »

Ha eredeti, akkor könnyen megeshet. 200ezernél nem kell csodálkozni.

Pedig ezt az évet ki kellene húzni.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5517 Dátum: 2016.05.18 szerda, 12:58:25 »

Pedig ezt az évet ki kellene húzni.
Nem tudom mennyit mégy egy év alatt. Amikor megvettem a kocsit erős kinyomó hangja volt,de tényleg csúnya  + nekem még a váltó nyelestengely csapágya is szóllt, több mint 5000et gurultam vele mire kicseréltem, a kinyomócsapágy még még bírta volna. A váltót cseréltem másikra azt még nem bontottam szét.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5518 Dátum: 2016.05.18 szerda, 13:23:44 »

Pedig ezt az évet ki kellene húzni.

Nekem is van hagja, de szerencsére csak télen, nagy minuszokban  vigyor3 ...ezt már pár éve játsza, de nem tűnik úgy, hogy romlana.  taps
Ha nem rettentő erős, zavaró hangja van, akkor sztem ki fogja bírni simán. 
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #5519 Dátum: 2016.05.18 szerda, 14:28:57 »

Nekem is van hagja, de szerencsére csak télen, nagy minuszokban  vigyor3 ...ezt már pár éve játsza, de nem tűnik úgy, hogy romlana.  taps
Ha nem rettentő erős, zavaró hangja van, akkor sztem ki fogja bírni simán. 

Akkor reménykedem nekem is fogja bírni.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5520 Dátum: 2016.05.19 csütörtök, 22:02:10 »

Sziasztok!
Nem rég vettem egy hármast, fl1 2.0 benzin. Az 1est, a 3.at és a lükit valamikor nehezen veszi be. Olvastam már valahol, hogy a motortérben be kell fújni és talán jobb lesz. Remélem tényleg ennyi a baja. Olajat akarok majd cserélni benne. Még milyen probléma lehet vele?

A lüki az a lükéből jön, azzal ne akarj azonosulni.

Hátramenet, németül Rückwärts -> rükverc -> rüki.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bodora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



E-mail
« Új hozzászólás #5521 Dátum: 2016.05.23 hétfő, 20:42:39 »

Sziasztok!

Segítsetek kérlek! Alacsony fordulatról hirtelen gyorsítva egy csattanást hallok főleg 3. és 4. fokozatban. Kettőstömegű? Amúgy máskor nem hallom pl leállításkor sem.
Álló helyzetben a kuplungot kinyomva megváltozik kicsit a hangja, de nem csörömpöl... 164e km van a gépben valós, én vagyok a második tulaj és végig volt vezetve a szervizkönyv.

 
Naplózva

MK4 2.2TDCi 2014 - by Bodora
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5522 Dátum: 2016.05.24 kedd, 08:48:40 »

Sziasztok!

Segítsetek kérlek! Alacsony fordulatról hirtelen gyorsítva egy csattanást hallok főleg 3. és 4. fokozatban. Kettőstömegű? Amúgy máskor nem hallom pl leállításkor sem.
Álló helyzetben a kuplungot kinyomva megváltozik kicsit a hangja, de nem csörömpöl... 164e km van a gépben valós, én vagyok a második tulaj és végig volt vezetve a szervizkönyv.

 

Se a tulajok száma, se a vezetett szervizkönyv nem releváns info a kettős tömegű állapotát illetően. Még a km sem feltétlenül, mert erősen változhat a vezetési stílus függvényében, hogy mikor halálozik el.

Próbálj meg kevésbé hirtelen gyorsítani, és akkor nem fog csattogni. Smiley

Amúgy addig nincs komoly aggódnivaló, amíg felengedett kuplunggal leállításnál nem hallod csörögni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bodora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



E-mail
« Új hozzászólás #5523 Dátum: 2016.05.25 szerda, 17:14:09 »

Se a tulajok száma, se a vezetett szervizkönyv nem releváns info a kettős tömegű állapotát illetően. Még a km sem feltétlenül, mert erősen változhat a vezetési stílus függvényében, hogy mikor halálozik el.

Próbálj meg kevésbé hirtelen gyorsítani, és akkor nem fog csattogni. Smiley

Amúgy addig nincs komoly aggódnivaló, amíg felengedett kuplunggal leállításnál nem hallod csörögni.

AndyA

 worship

Köszi!
Naplózva

MK4 2.2TDCi 2014 - by Bodora
robin2005
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


E-mail
« Új hozzászólás #5524 Dátum: 2016.05.25 szerda, 22:13:16 »

Sziasztok!

Olyan problémám van a géppel hogy meglett kuplungozva luk set teljes . FElső munkahenger is uj és összerakva a sebességeket szépen veszi csak ahogy adom a gázt a motor felpörög, hátramanetbe kapcsolva magától a motor felpörög.
Olyan mintha megcsuszna a kuplung. ( 2003 Tdci sedan 6 sebességes váltó.

Találkoztatok már ilyennel mi lehet a baj?

Üdv
Naplózva

Ford Mondeo Tournier Ambiente 2.0 TDDI 2001 115 Le
Ford Mondeo Tournier Ghia  2.0 TDCI 2004 130 Le (Euro 4)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5525 Dátum: 2016.05.26 csütörtök, 07:23:10 »

Sziasztok!

Olyan problémám van a géppel hogy meglett kuplungozva luk set teljes . FElső munkahenger is uj és összerakva a sebességeket szépen veszi csak ahogy adom a gázt a motor felpörög, hátramanetbe kapcsolva magától a motor felpörög.
Olyan mintha megcsuszna a kuplung. ( 2003 Tdci sedan 6 sebességes váltó.

Találkoztatok már ilyennel mi lehet a baj?

Üdv
Tisztelt Fórumtárs!
A kuplung helyes működését a következőképp tudod leellenőrizni. Járó motor esetén tedd a sebességet 4. fokozatba. Behúzott kézifék mellett lassan, finoman, engedd fel a kuplung pedált. Megfelelő kuplung esetén a motornak le kell fulladnia. A hátra meneti fokozatban a PCM modoul saját maga emeli meg a fordulatot kb 900 ra. Ez így teljesen rendben van. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
T1989
Vendég
« Új hozzászólás #5526 Dátum: 2016.05.26 csütörtök, 14:48:35 »

Sziasztok! 2002-es 1.8 benzines autómban kuplung szerkezetet kell cserélni. Melyik márkát ajánljátok?? 
Naplózva
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #5527 Dátum: 2016.05.26 csütörtök, 16:52:17 »

Sziasztok! 2002-es 1.8 benzines autómban kuplung szerkezetet kell cserélni. Melyik márkát ajánljátok?? 

LUK vagy Sachs
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
Neon
Vendég
« Új hozzászólás #5528 Dátum: 2016.06.02 csütörtök, 19:57:01 »

Helló mindenkinek segítséget kérnék Mondeó 1 1.8 td-ba 2-es 1.8 td váltó berakható?Huh?
Naplózva
T1989
Vendég
« Új hozzászólás #5529 Dátum: 2016.06.04 szombat, 15:52:39 »

LUK vagy Sachs
Naplózva
Gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #5530 Dátum: 2016.06.07 kedd, 19:30:21 »

Sziasztok!

Az autómon esedékessé vált a kuplung cseréje. Eddig kettős tömegű lendkerékkel használtam, de egytömegűre cserélném. A Cromaxnál kapható egytömegű készletet ha megvásárolom, azt egy az egyben be lehet építeni, vagy szükséges valamilyen átalakító szerkezet?

Válaszokat, véleményeket köszönöm Smiley

Gyula
Naplózva

Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5531 Dátum: 2016.06.07 kedd, 19:35:14 »

Sziasztok!

Az autómon esedékessé vált a kuplung cseréje. Eddig kettős tömegű lendkerékkel használtam, de egytömegűre cserélném. A Cromaxnál kapható egytömegű készletet ha megvásárolom, azt egy az egyben be lehet építeni, vagy szükséges valamilyen átalakító szerkezet?

Válaszokat, véleményeket köszönöm Smiley

Gyula

Ha teljes szett,  akkor nem kell semmi mas.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #5532 Dátum: 2016.06.07 kedd, 22:07:45 »

Sziasztok!

Az autómon esedékessé vált a kuplung cseréje. Eddig kettős tömegű lendkerékkel használtam, de egytömegűre cserélném. A Cromaxnál kapható egytömegű készletet ha megvásárolom, azt egy az egyben be lehet építeni, vagy szükséges valamilyen átalakító szerkezet?

Válaszokat, véleményeket köszönöm Smiley

Gyula
És mitől lesz jobb ha egytömegűre cseréled?  Az új kettős tömegű is elmegy annyit amennyit a régi  a következő esedékes cserénél meg már autót is cserélni kell.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #5533 Dátum: 2016.06.09 csütörtök, 21:26:52 »

És mitől lesz jobb ha egytömegűre cseréled?  Az új kettős tömegű is elmegy annyit amennyit a régi  a következő esedékes cserénél meg már autót is cserélni kell.

Valóban marad a kéttömegű, árban nincs különbség.
Köszönöm szépen a válaszokat.  worship
Naplózva

Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
setup0
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #5534 Dátum: 2016.06.13 hétfő, 13:32:32 »

Sziasztok
Segítségeteket kérem!! rinya
Olyan problémám van hogy kocsikázgattam és eggyik pillanatrol a másikra elment a hajtás...Motor ketyereg minden oké kuplunk széttemel szerintem de ha berakom bármilyen sebességbe csak kerreg mintha valami szétcsúszott volna...2004-es mondeo 2000 tdci  6 sebességes
Valakinek van ötlete azt előre is köszönöm..
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5535 Dátum: 2016.06.14 kedd, 20:24:55 »

Sziasztok,

ma lecseréltem az olajat a váltóban, plusz kapott egy kis adalékot is.(Wynss) Durván sötét volt már benne a cuccos.

De nem ezt az óriási hírt akartam megosztani,  vigyor3 hanem olyan kérdésem lenne, ha túl van töltve az olaj, az okozhat-e valamilyen hibát?

Ugyanis 2.5 liter jött ki belőle, holott a feltötési mennyiség 1.9 liter. Mondjuk gyanús is volt, hogy állandóan olajos az oldala a váltómnak a kerékjárat felől. Egy szerelő kérdezte is, hogy nincs-e túltöltve...

Szóval okozhatott ez valami gikszert?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5536 Dátum: 2016.06.14 kedd, 21:11:36 »

Sziasztok,

ma lecseréltem az olajat a váltóban, plusz kapott egy kis adalékot is.(Wynss) Durván sötét volt már benne a cuccos.

De nem ezt az óriási hírt akartam megosztani,  vigyor3 hanem olyan kérdésem lenne, ha túl van töltve az olaj, az okozhat-e valamilyen hibát?

Ugyanis 2.5 liter jött ki belőle, holott a feltötési mennyiség 1.9 liter. Mondjuk gyanús is volt, hogy állandóan olajos az oldala a váltómnak a kerékjárat felől. Egy szerelő kérdezte is, hogy nincs-e túltöltve...

Szóval okozhatott ez valami gikszert?

Ha nem a kulpungtárcsa felé nyomta ki, hanem a féltengelyek felé, akkor elvileg okés. ellenkező esetben kissé csúszna az olajos kuplungtárcsa. Lehet, így se ártana egy féltengely tömítés, bárm, ha nem szivárog....
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5537 Dátum: 2016.06.15 szerda, 17:50:11 »

Sziasztok,

ma lecseréltem az olajat a váltóban, plusz kapott egy kis adalékot is.(Wynss) Durván sötét volt már benne a cuccos.

De nem ezt az óriási hírt akartam megosztani,  vigyor3 hanem olyan kérdésem lenne, ha túl van töltve az olaj, az okozhat-e valamilyen hibát?

Ugyanis 2.5 liter jött ki belőle, holott a feltötési mennyiség 1.9 liter. Mondjuk gyanús is volt, hogy állandóan olajos az oldala a váltómnak a kerékjárat felől. Egy szerelő kérdezte is, hogy nincs-e túltöltve...

Szóval okozhatott ez valami gikszert?
Tisztelt Fórumtárs!
A megadott olajmennyiségtől max 0.5 dl-el többet bele tölteni még elmegy. De a 6 dl túltöltés az szerintem durva. Az olaj többletnek valahol el kell távozni és ez csak a szimeringeknél lehet. Ha a megfelelő mennyiség lett betöltve akkor lehet, hogy a szivárgás megfog szűnni. Ellenkező esetben a szimeringeket cserélni kell. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #5538 Dátum: 2016.06.15 szerda, 20:43:15 »

Sziasztok,

ma lecseréltem az olajat a váltóban, plusz kapott egy kis adalékot is.(Wynss) Durván sötét volt már benne a cuccos.

De nem ezt az óriási hírt akartam megosztani,  vigyor3 hanem olyan kérdésem lenne, ha túl van töltve az olaj, az okozhat-e valamilyen hibát?

Ugyanis 2.5 liter jött ki belőle, holott a feltötési mennyiség 1.9 liter. Mondjuk gyanús is volt, hogy állandóan olajos az oldala a váltómnak a kerékjárat felől. Egy szerelő kérdezte is, hogy nincs-e túltöltve...

Szóval okozhatott ez valami gikszert?

Szerintem előtted valaki Mekmesterkedett a váltóolaj cserénél.
Eleve többet rakott bele és nekem az is furcsa, hogy azt mondod durván sötét volt benne az olaj.
Én 250.000 km-nél cseréltem váltó olajat és szinte ugyan olyan volt mint az új amit beletöltöttem.   Huh?
Lehet, hogy nem bele való olaj volt benne.   szomoru1
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5539 Dátum: 2016.06.15 szerda, 20:59:36 »

Ha nem a kulpungtárcsa felé nyomta ki, hanem a féltengelyek felé, akkor elvileg okés. ellenkező esetben kissé csúszna az olajos kuplungtárcsa. Lehet, így se ártana egy féltengely tömítés, bárm, ha nem szivárog....

Nem csúszott, és nem is volt olajos a szimeringeknél. Fent folyt, a váltókulisszánál.

Most alaposan letakarítottam, majd figyelem hogy újra előjön-e.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5540 Dátum: 2016.06.15 szerda, 21:00:51 »

Tisztelt Fórumtárs!
A megadott olajmennyiségtől max 0.5 dl-el többet bele tölteni még elmegy. De a 6 dl túltöltés az szerintem durva. Az olaj többletnek valahol el kell távozni és ez csak a szimeringeknél lehet. Ha a megfelelő mennyiség lett betöltve akkor lehet, hogy a szivárgás megfog szűnni. Ellenkező esetben a szimeringeket cserélni kell. wave
Tisztelettel László! worship

A szimeringeknél nincs olajfolyás, reménykedem hogy megszűnt a probléma.

Mondjuk én is kicsivel többet öntöttem bele, mert belement 2 flakon olaj(kb fél deci maradt) plusz még 1,25dl adalék. Szóval most kicsivel több mint 2 liter lehet benne, de szerintem annyi még belefér.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.15 szerda, 21:05:51 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5541 Dátum: 2016.06.15 szerda, 21:01:59 »

Szerintem előtted valaki Mekmesterkedett a váltóolaj cserénél.
Eleve többet rakott bele és nekem az is furcsa, hogy azt mondod durván sötét volt benne az olaj.
Én 250.000 km-nél cseréltem váltó olajat és szinte ugyan olyan volt mint az új amit beletöltöttem.   Huh?
Lehet, hogy nem bele való olaj volt benne.   szomoru1

Nemrég le volt szerelve a váltó, szerintem összeszerelés után valami maradék váltólöttyel volt feltöltve. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #5542 Dátum: 2016.06.18 szombat, 15:02:36 »

Sziasztok.

Kuplung csere előtt állok.
360 ezer van az autóban, 230 ezernél volt cserélve kuplung és lendkerék.
Kérdésem hogy kell vagy érdemes cserélni a lendkereket?

Köszönöm.
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5543 Dátum: 2016.06.18 szombat, 18:09:34 »

Sziasztok.

Kuplung csere előtt állok.
360 ezer van az autóban, 230 ezernél volt cserélve kuplung és lendkerék.
Kérdésem hogy kell vagy érdemes cserélni a lendkereket?

Köszönöm.
Tisztelt Fórumtárs!
Ez egy jó kérdés, mivel a kettős tömegű állapota sok mindentől függ, legfőképp a vezetési stílustól. Általában 150-200 ezer Km után szoktak cserélni. Ha anyagilag megteheted, akkor most a kuplung cserével egyetemben mindent érdemes átnézni és ha szükséges cserélni( lendkerék, kuplung szerkezet komplett, szimeringek, kinyomócsapágy, fékfolyadék stb...stb). Mivel jelentős összeget képvisel a szét-összeszerelés. Bosszantó lenne ha 20-30 ezer km után megint szét kéne dobni az egész rendszert. Természetesen ez mindenkinek saját döntése. Én kicserélnék mindent. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.27 hétfő, 13:05:18 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #5544 Dátum: 2016.06.18 szombat, 19:08:46 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ez egy jó kérdés, mivel a kettős tömegű állapota sok mindentől függ, legfőképp a vezetési stílustól. Általában 150-200 ezer Km után szoktak cserélni. Ha anyagilag megteheted, akkor most a kuplung cserével egyetemben mindent érdemes átnézni és ha szükséges cserélni( lendkerék, kuplung szerkezet komplett, szimeringek, kinyomócsapágy, fékfolyadék stb...stb). Mivel jelentős összeget képvisel a szét-összeszerelés. Bosszantó lenne ha 20-30 ezer km után megint szét kéne dobni az egész rendszert. Természetesen ez mindenkinek saját döntése. Én kicserélnék mindet. wave
Tisztelettel László! worship

Milyen vezetési stílussal lehet egy kicsit kitolni az élettartamát?  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5545 Dátum: 2016.06.18 szombat, 19:17:32 »

Milyen vezetési stílussal lehet egy kicsit kitolni az élettartamát?  vigyor3
ha nem használod az elég sokat tud rajta javítani vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5546 Dátum: 2016.06.18 szombat, 19:18:30 »

Sziasztok.

Kuplung csere előtt állok.
360 ezer van az autóban, 230 ezernél volt cserélve kuplung és lendkerék.
Kérdésem hogy kell vagy érdemes cserélni a lendkereket?

Köszönöm.
szétszedéskor szemrevételezhető, hogy mi az ami csereérett
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #5547 Dátum: 2016.06.18 szombat, 19:43:07 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ez egy jó kérdés, mivel a kettős tömegű állapota sok mindentől függ, legfőképp a vezetési stílustól. Általában 150-200 ezer Km után szoktak cserélni. Ha anyagilag megteheted, akkor most a kuplung cserével egyetemben mindent érdemes átnézni és ha szükséges cserélni( lendkerék, kuplung szerkezet komplett, szimeringek, kinyomócsapágy, fékfolyadék stb...stb). Mivel jelentős összeget képvisel a szét-összeszerelés. Bosszantó lenne ha 20-30 ezer km után megint szét kéne dobni az egész rendszert. Természetesen ez mindenkinek saját döntése. Én kicserélnék mindet. wave
Tisztelettel László! worship
szétszedéskor szemrevételezhető, hogy mi az ami csereérett

Köszönöm a válaszokat, szerintem akkor először szét lesz szedve és az alapján lesz megrendelve ami szükséges.
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5548 Dátum: 2016.06.18 szombat, 20:02:42 »

Milyen vezetési stílussal lehet egy kicsit kitolni az élettartamát?  vigyor3
Tisztelt Fórumtárs!
Az ideges gázpedál kezelés, az állandóan változtatott fordulatszám jelentősen terheli a kettős tömegű rugós csillapító egységét. Annak ellenére, hogy a változó rezonanciák kiegyenlítésére lett tervezve és beépítve. wave
Tisztelettel László! worship 
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5549 Dátum: 2016.06.18 szombat, 21:57:42 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az ideges gázpedál kezelés, az állandóan változtatott fordulatszám jelentősen terheli a kettős tömegű rugós csillapító egységét. Annak ellenére, hogy a változó rezonanciák kiegyenlítésére lett tervezve és beépítve. wave
Tisztelettel László! worship 
félgáznál már lekoppan egy dízelben, szóval félgáz és padló között már mind1mit csinál az ember.
az 1600-1700 alatti terhelést/gyorsítást kell elfejelteni, az már sokat tud segíteni rajta
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 117 118 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.