Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:59:20
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
104
105
106
107
108
109
110
[
111
]
112
113
114
115
116
117
118
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2327101 alkalommal)
0 Felhasználó és 131 vendég van a témában
balkal
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5500 Dátum:
2016.05.05 csütörtök, 21:06:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.05.05 csütörtök, 13:52:31
Hosszú cső kell a tölcsér végére, nem kell szétszedni a fél autót.
Először ellenőrizd, hogy a _betöltő_ csavart ki tudod-e nyitni. Mert amíg az nem nyílik, nem érdemes leereszteni az olajat a váltóból...
AndyA
Köszi, az elvet értem a tölcsérrel, de ahhoz valahogyan oda kellene férjek a csavarhoz, hogy kilazítsam nem ? Ergo ki kell szedjem az akksit és a tartóját, hogy beférjen a kezem és az imbusz, hogy ki bírjam lazítani nem ?
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5501 Dátum:
2016.05.05 csütörtök, 21:37:58 »
Idézetet írta: balkal - 2016.05.05 csütörtök, 21:06:08
Köszi, az elvet értem a tölcsérrel, de ahhoz valahogyan oda kellene férjek a csavarhoz, hogy kilazítsam nem ? Ergo ki kell szedjem az akksit és a tartóját, hogy beférjen a kezem és az imbusz, hogy ki bírjam lazítani nem ?
Csavart kitekerni alulról jó. Aknából vagy megemelve. Tölteni felülről jó.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
molnare
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5502 Dátum:
2016.05.05 csütörtök, 21:46:31 »
Idézetet írta: balkal - 2016.05.05 csütörtök, 21:06:08
Köszi, az elvet értem a tölcsérrel, de ahhoz valahogyan oda kellene férjek a csavarhoz, hogy kilazítsam nem ? Ergo ki kell szedjem az akksit és a tartóját, hogy beférjen a kezem és az imbusz, hogy ki bírjam lazítani nem ?
A castrol flakon betöltőcsőrével közvetlenül be lehet tölteni az olajat a váltóba.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.05.07 szombat, 17:33:38 írta molnare
»
Naplózva
MONDEO 2.0I 16V GHIA (2003.07 146HP B5Y)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5503 Dátum:
2016.05.06 péntek, 11:21:30 »
Idézetet írta: balkal - 2016.05.05 csütörtök, 11:14:26
Sziasztok! Manuális 5-ös váltóba szeretnék olajat cserélni. (Nincs baj csak így 300 ezer km után gondlom rosszat nem tehet) Valami furfangosság van amit tudnom kellene a mondeos wiki cikken kívül ? A betöltő nyílást az akksit ha kiszedem elérem ?
Castrol 75w90 jó bele ? Az olaj adatlapján van egy ilyen minősítés: Ford WSD-M2C200-C
Tisztelt Fórumtárs!
A pontosság kedvéért. Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 . Az egyetlen Castrol hajtóműolaj ami rendelkezik a Ford WSD-M2C200-C specifikációval. Nem érdemes más olajjal kísérletezni. Vagy a gyári Ford 75W90 BO vagy ez a Castrol olaj. Próbáltam már más 75W90 hajtómű olajjal, ami nem rendelkezett a Ford specifikációval, sajnos nem volt az igazi. Ha elfogadod akkor a váltóolajcserével egyetemben, legalább a friss olajba egy Xado EX120 váltó revitalizáló gélt nyomjál bele. Nem fogod megbánni. Először kicsit furcsa lesz az első 100 Km-en. Mintha váltáskor kicsit csiszolódna a rendszer. Ha a revitalizáció ami egy kémiai folyamat teljesen lezajlott(pár száz Km), akkor a rendszer teljesen kisimul, rendkívül könnyed váltású lesz, és hosszú ideig az is marad.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.05.06 péntek, 11:23:25 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5504 Dátum:
2016.05.06 péntek, 12:41:24 »
Idézetet írta: balkal - 2016.05.05 csütörtök, 21:06:08
Köszi, az elvet értem a tölcsérrel, de ahhoz valahogyan oda kellene férjek a csavarhoz, hogy kilazítsam nem ? Ergo ki kell szedjem az akksit és a tartóját, hogy beférjen a kezem és az imbusz, hogy ki bírjam lazítani nem ?
Emlékeim szerint a betöltőhöz eleve csak úgy férsz hozzá, ha levágsz az imnusz végéből egy picit, mert pont ott van a bölcső.
Viszont csavargatni alulról sokkal kényelmesebb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5505 Dátum:
2016.05.06 péntek, 13:08:39 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.05.06 péntek, 12:41:24
Emlékeim szerint a betöltőhöz eleve csak úgy férsz hozzá, ha levágsz az imnusz végéből egy picit, mert pont ott van a bölcső.
Viszont csavargatni alulról sokkal kényelmesebb.
AndyA
Megjegyzem ez csak vagy dízelnél vagy ST-nél igaz. Lehet mindkettőnél. Sima benzinesnél vígan hozzáférsz akármivel.
Na, László meg is mondja alattam. A váltó miatt...
«
Utoljára szerkesztve: 2016.05.06 péntek, 13:43:49 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5506 Dátum:
2016.05.06 péntek, 13:27:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.05.06 péntek, 12:41:24
Emlékeim szerint a betöltőhöz eleve csak úgy férsz hozzá, ha levágsz az imnusz végéből egy picit, mert pont ott van a bölcső.
Viszont csavargatni alulról sokkal kényelmesebb.
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Az 5 sebességes váltónál simám hozzáférsz mindkét csavarhoz. A 6 sebességes váltó betöltő csavar oldásához kell a rövidített imbuszkulcs.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5507 Dátum:
2016.05.06 péntek, 16:50:51 »
Idézetet írta: László - 2016.05.06 péntek, 13:27:12
Tisztelt Fórumtárs!
Az 5 sebességes váltónál simám hozzáférsz mindkét csavarhoz. A 6 sebességes váltó betöltő csavar oldásához kell a rövidített imbuszkulcs.
Tisztelettel László!
Bocsánat hogy beleszólok, de picit helyesbíteném
A leengedő csavarhoz kell rövidíteni az imbuszt a bölcső vagy mi miatt, a betöltőhöz nem kell, azt simán lehet csavarni
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
balkal
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5508 Dátum:
2016.05.06 péntek, 19:02:39 »
Túl vagyok rajta. A leeresztő csavarhoz odafért röhögve az imbusz(5-ös váltó), még hosszabb is lehetett volna. A betöltőnél nem volt kérdés. Felülről asszem egy 10 es csövet beledugtam..leengedtem a 2 flakon castrolt amin van a ford minősítés is. Lement mind a 2 liter. Minden patent. Eddig se volt baj a váltóval de most mintha lágyabban kapná be a sebességeket...csak úgy becsusszan.
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat !
«
Utoljára szerkesztve: 2016.05.07 szombat, 12:46:03 írta balkal
»
Naplózva
vityirobert
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 86
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5509 Dátum:
2016.05.10 kedd, 08:39:15 »
Sziasztok,
egy olyan általános kérdésem lenne, hogy benzines esetében (MK3 1.8 125le) milyen előjelei vannak a kettőstömegű lendkerékkel kapcsolatos meghibásodásnak?
Nekem a következő jelentkezik:
- Vibráció 80 km/h-90km/h közötti gyorsításnál, 4-edikben, 5.-ben egyaránt...vagyis nem a fordulatszám tartományhoz van köze, hanem konkrétan a sebességintervallumhoz. (alatta fölötte nem jellemző)
- Leállításnál nem ad csattanó hangot
Köszi,
Robi
Naplózva
Ford Mondeo 2003 MK3 Hatchback 1.8 125PS
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5510 Dátum:
2016.05.10 kedd, 09:26:21 »
Idézetet írta: vityirobert - 2016.05.10 kedd, 08:39:15
Sziasztok,
egy olyan általános kérdésem lenne, hogy benzines esetében (MK3 1.8 125le) milyen előjelei vannak a kettőstömegű lendkerékkel kapcsolatos meghibásodásnak?
Nekem a következő jelentkezik:
- Vibráció 80 km/h-90km/h közötti gyorsításnál, 4-edikben, 5.-ben egyaránt...vagyis nem a fordulatszám tartományhoz van köze, hanem konkrétan a sebességintervallumhoz. (alatta fölötte nem jellemző)
- Leállításnál nem ad csattanó hangot
Köszi,
Robi
Ez a jelenség inkább féltengely haldoklására utal. Csak gyorsításnál jelentkezik, mikor terhelve van. Elveszed a gázt, elmúlik. Nem fog szétesni, de kezd el tervezni a cserét.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5511 Dátum:
2016.05.15 vasárnap, 10:45:26 »
Sziasztok!
Olyan hangot ad ki az autó mintha az ekszij csuszna csak ez sokkal tompàbb.Ezt alapjáraton és alacsony fordulaton csinálja és amikor benyomom a kuplungot megszunik. Na ez mi lehet?
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5512 Dátum:
2016.05.18 szerda, 10:49:04 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2016.05.15 vasárnap, 10:45:26
Sziasztok!
Olyan hangot ad ki az autó mintha az ekszij csuszna csak ez sokkal tompàbb.Ezt alapjáraton és alacsony fordulaton csinálja és amikor benyomom a kuplungot megszunik. Na ez mi lehet?
Senkinek tapasztalat, vélemény?
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5513 Dátum:
2016.05.18 szerda, 11:58:00 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2016.05.18 szerda, 10:49:04
Senkinek tapasztalat, vélemény?
Kinyomó csapágy? Csak tipp. Milyen régi ami benne van?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5514 Dátum:
2016.05.18 szerda, 12:23:17 »
Nem tudom nálam kb 4 hónapja van az autó. Ha valódi a km akkor szerintem a gyári van benne.
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5515 Dátum:
2016.05.18 szerda, 12:28:58 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2016.05.18 szerda, 12:23:17
Nem tudom nálam kb 4 hónapja van az autó. Ha valódi a km akkor szerintem a gyári van benne.
Ha eredeti, akkor könnyen megeshet. 200ezernél nem kell csodálkozni.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5516 Dátum:
2016.05.18 szerda, 12:34:11 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.05.18 szerda, 12:28:58
Ha eredeti, akkor könnyen megeshet. 200ezernél nem kell csodálkozni.
Pedig ezt az évet ki kellene húzni.
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5517 Dátum:
2016.05.18 szerda, 12:58:25 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2016.05.18 szerda, 12:34:11
Pedig ezt az évet ki kellene húzni.
Nem tudom mennyit mégy egy év alatt. Amikor megvettem a kocsit erős kinyomó hangja volt,de tényleg csúnya + nekem még a váltó nyelestengely csapágya is szóllt, több mint 5000et gurultam vele mire kicseréltem, a kinyomócsapágy még még bírta volna. A váltót cseréltem másikra azt még nem bontottam szét.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5518 Dátum:
2016.05.18 szerda, 13:23:44 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2016.05.18 szerda, 12:34:11
Pedig ezt az évet ki kellene húzni.
Nekem is van hagja, de szerencsére csak télen, nagy minuszokban
...ezt már pár éve játsza, de nem tűnik úgy, hogy romlana.
Ha nem rettentő erős, zavaró hangja van, akkor sztem ki fogja bírni simán.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5519 Dátum:
2016.05.18 szerda, 14:28:57 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.05.18 szerda, 13:23:44
Nekem is van hagja, de szerencsére csak télen, nagy minuszokban
...ezt már pár éve játsza, de nem tűnik úgy, hogy romlana.
Ha nem rettentő erős, zavaró hangja van, akkor sztem ki fogja bírni simán.
Akkor reménykedem nekem is fogja bírni.
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5520 Dátum:
2016.05.19 csütörtök, 22:02:10 »
Idézetet írta: adam0723 - 2016.05.19 csütörtök, 21:49:08
Sziasztok!
Nem rég vettem egy hármast, fl1 2.0 benzin. Az 1est, a 3.at és a lükit valamikor nehezen veszi be. Olvastam már valahol, hogy a motortérben be kell fújni és talán jobb lesz. Remélem tényleg ennyi a baja. Olajat akarok majd cserélni benne. Még milyen probléma lehet vele?
A lüki az a lükéből jön, azzal ne akarj azonosulni.
Hátramenet, németül Rückwärts -> rükverc -> rüki.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bodora
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5521 Dátum:
2016.05.23 hétfő, 20:42:39 »
Sziasztok!
Segítsetek kérlek! Alacsony fordulatról hirtelen gyorsítva egy csattanást hallok főleg 3. és 4. fokozatban. Kettőstömegű? Amúgy máskor nem hallom pl leállításkor sem.
Álló helyzetben a kuplungot kinyomva megváltozik kicsit a hangja, de nem csörömpöl... 164e km van a gépben valós, én vagyok a második tulaj és végig volt vezetve a szervizkönyv.
Naplózva
MK4 2.2TDCi 2014 - by Bodora
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5522 Dátum:
2016.05.24 kedd, 08:48:40 »
Idézetet írta: bodora - 2016.05.23 hétfő, 20:42:39
Sziasztok!
Segítsetek kérlek! Alacsony fordulatról hirtelen gyorsítva egy csattanást hallok főleg 3. és 4. fokozatban. Kettőstömegű? Amúgy máskor nem hallom pl leállításkor sem.
Álló helyzetben a kuplungot kinyomva megváltozik kicsit a hangja, de nem csörömpöl... 164e km van a gépben valós, én vagyok a második tulaj és végig volt vezetve a szervizkönyv.
Se a tulajok száma, se a vezetett szervizkönyv nem releváns info a kettős tömegű állapotát illetően. Még a km sem feltétlenül, mert erősen változhat a vezetési stílus függvényében, hogy mikor halálozik el.
Próbálj meg kevésbé hirtelen gyorsítani, és akkor nem fog csattogni.
Amúgy addig nincs komoly aggódnivaló, amíg felengedett kuplunggal leállításnál nem hallod csörögni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bodora
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5523 Dátum:
2016.05.25 szerda, 17:14:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.05.24 kedd, 08:48:40
Se a tulajok száma, se a vezetett szervizkönyv nem releváns info a kettős tömegű állapotát illetően. Még a km sem feltétlenül, mert erősen változhat a vezetési stílus függvényében, hogy mikor halálozik el.
Próbálj meg kevésbé hirtelen gyorsítani, és akkor nem fog csattogni.
Amúgy addig nincs komoly aggódnivaló, amíg felengedett kuplunggal leállításnál nem hallod csörögni.
AndyA
Köszi!
Naplózva
MK4 2.2TDCi 2014 - by Bodora
robin2005
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 76
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5524 Dátum:
2016.05.25 szerda, 22:13:16 »
Sziasztok!
Olyan problémám van a géppel hogy meglett kuplungozva luk set teljes . FElső munkahenger is uj és összerakva a sebességeket szépen veszi csak ahogy adom a gázt a motor felpörög, hátramanetbe kapcsolva magától a motor felpörög.
Olyan mintha megcsuszna a kuplung. ( 2003 Tdci sedan 6 sebességes váltó.
Találkoztatok már ilyennel mi lehet a baj?
Üdv
Naplózva
Ford Mondeo Tournier Ambiente 2.0 TDDI 2001 115 Le
Ford Mondeo Tournier Ghia 2.0 TDCI 2004 130 Le (Euro 4)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5525 Dátum:
2016.05.26 csütörtök, 07:23:10 »
Idézetet írta: robin2005 - 2016.05.25 szerda, 22:13:16
Sziasztok!
Olyan problémám van a géppel hogy meglett kuplungozva luk set teljes . FElső munkahenger is uj és összerakva a sebességeket szépen veszi csak ahogy adom a gázt a motor felpörög, hátramanetbe kapcsolva magától a motor felpörög.
Olyan mintha megcsuszna a kuplung. ( 2003 Tdci sedan 6 sebességes váltó.
Találkoztatok már ilyennel mi lehet a baj?
Üdv
Tisztelt Fórumtárs!
A kuplung helyes működését a következőképp tudod leellenőrizni. Járó motor esetén tedd a sebességet 4. fokozatba. Behúzott kézifék mellett lassan, finoman, engedd fel a kuplung pedált. Megfelelő kuplung esetén a motornak le kell fulladnia. A hátra meneti fokozatban a PCM modoul saját maga emeli meg a fordulatot kb 900 ra. Ez így teljesen rendben van.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
T1989
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5526 Dátum:
2016.05.26 csütörtök, 14:48:35 »
Sziasztok! 2002-es 1.8 benzines autómban kuplung szerkezetet kell cserélni. Melyik márkát ajánljátok??
Naplózva
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5527 Dátum:
2016.05.26 csütörtök, 16:52:17 »
Idézetet írta: T1989 - 2016.05.26 csütörtök, 14:48:35
Sziasztok! 2002-es 1.8 benzines autómban kuplung szerkezetet kell cserélni. Melyik márkát ajánljátok??
LUK vagy Sachs
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
Neon
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5528 Dátum:
2016.06.02 csütörtök, 19:57:01 »
Helló mindenkinek segítséget kérnék Mondeó 1 1.8 td-ba 2-es 1.8 td váltó berakható?
Naplózva
T1989
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5529 Dátum:
2016.06.04 szombat, 15:52:39 »
Idézetet írta: akosm92 - 2016.05.26 csütörtök, 16:52:17
LUK vagy Sachs
Naplózva
Gyula
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5530 Dátum:
2016.06.07 kedd, 19:30:21 »
Sziasztok!
Az autómon esedékessé vált a kuplung cseréje. Eddig kettős tömegű lendkerékkel használtam, de egytömegűre cserélném. A Cromaxnál kapható egytömegű készletet ha megvásárolom, azt egy az egyben be lehet építeni, vagy szükséges valamilyen átalakító szerkezet?
Válaszokat, véleményeket köszönöm
Gyula
Naplózva
Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5531 Dátum:
2016.06.07 kedd, 19:35:14 »
Idézetet írta: Gyula - 2016.06.07 kedd, 19:30:21
Sziasztok!
Az autómon esedékessé vált a kuplung cseréje. Eddig kettős tömegű lendkerékkel használtam, de egytömegűre cserélném. A Cromaxnál kapható egytömegű készletet ha megvásárolom, azt egy az egyben be lehet építeni, vagy szükséges valamilyen átalakító szerkezet?
Válaszokat, véleményeket köszönöm
Gyula
Ha teljes szett, akkor nem kell semmi mas.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5532 Dátum:
2016.06.07 kedd, 22:07:45 »
Idézetet írta: Gyula - 2016.06.07 kedd, 19:30:21
Sziasztok!
Az autómon esedékessé vált a kuplung cseréje. Eddig kettős tömegű lendkerékkel használtam, de egytömegűre cserélném. A Cromaxnál kapható egytömegű készletet ha megvásárolom, azt egy az egyben be lehet építeni, vagy szükséges valamilyen átalakító szerkezet?
Válaszokat, véleményeket köszönöm
Gyula
És mitől lesz jobb ha egytömegűre cseréled? Az új kettős tömegű is elmegy annyit amennyit a régi a következő esedékes cserénél meg már autót is cserélni kell.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Gyula
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5533 Dátum:
2016.06.09 csütörtök, 21:26:52 »
Idézetet írta: coboy - 2016.06.07 kedd, 22:07:45
És mitől lesz jobb ha egytömegűre cseréled? Az új kettős tömegű is elmegy annyit amennyit a régi a következő esedékes cserénél meg már autót is cserélni kell.
Valóban marad a kéttömegű, árban nincs különbség.
Köszönöm szépen a válaszokat.
Naplózva
Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
setup0
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5534 Dátum:
2016.06.13 hétfő, 13:32:32 »
Sziasztok
Segítségeteket kérem!!
Olyan problémám van hogy kocsikázgattam és eggyik pillanatrol a másikra elment a hajtás...Motor ketyereg minden oké kuplunk széttemel szerintem de ha berakom bármilyen sebességbe csak kerreg mintha valami szétcsúszott volna...2004-es mondeo 2000 tdci 6 sebességes
Valakinek van ötlete azt előre is köszönöm..
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5535 Dátum:
2016.06.14 kedd, 20:24:55 »
Sziasztok,
ma lecseréltem az olajat a váltóban, plusz kapott egy kis adalékot is.(Wynss) Durván sötét volt már benne a cuccos.
De nem ezt az óriási hírt akartam megosztani,
hanem olyan kérdésem lenne, ha túl van töltve az olaj, az okozhat-e valamilyen hibát?
Ugyanis 2.5 liter jött ki belőle, holott a feltötési mennyiség 1.9 liter. Mondjuk gyanús is volt, hogy állandóan olajos az oldala a váltómnak a kerékjárat felől. Egy szerelő kérdezte is, hogy nincs-e túltöltve...
Szóval okozhatott ez valami gikszert?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5536 Dátum:
2016.06.14 kedd, 21:11:36 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2016.06.14 kedd, 20:24:55
Sziasztok,
ma lecseréltem az olajat a váltóban, plusz kapott egy kis adalékot is.(Wynss) Durván sötét volt már benne a cuccos.
De nem ezt az óriási hírt akartam megosztani,
hanem olyan kérdésem lenne, ha túl van töltve az olaj, az okozhat-e valamilyen hibát?
Ugyanis 2.5 liter jött ki belőle, holott a feltötési mennyiség 1.9 liter. Mondjuk gyanús is volt, hogy állandóan olajos az oldala a váltómnak a kerékjárat felől. Egy szerelő kérdezte is, hogy nincs-e túltöltve...
Szóval okozhatott ez valami gikszert?
Ha nem a kulpungtárcsa felé nyomta ki, hanem a féltengelyek felé, akkor elvileg okés. ellenkező esetben kissé csúszna az olajos kuplungtárcsa. Lehet, így se ártana egy féltengely tömítés, bárm, ha nem szivárog....
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5537 Dátum:
2016.06.15 szerda, 17:50:11 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2016.06.14 kedd, 20:24:55
Sziasztok,
ma lecseréltem az olajat a váltóban, plusz kapott egy kis adalékot is.(Wynss) Durván sötét volt már benne a cuccos.
De nem ezt az óriási hírt akartam megosztani,
hanem olyan kérdésem lenne, ha túl van töltve az olaj, az okozhat-e valamilyen hibát?
Ugyanis 2.5 liter jött ki belőle, holott a feltötési mennyiség 1.9 liter. Mondjuk gyanús is volt, hogy állandóan olajos az oldala a váltómnak a kerékjárat felől. Egy szerelő kérdezte is, hogy nincs-e túltöltve...
Szóval okozhatott ez valami gikszert?
Tisztelt Fórumtárs!
A megadott olajmennyiségtől max 0.5 dl-el többet bele tölteni még elmegy. De a 6 dl túltöltés az szerintem durva. Az olaj többletnek valahol el kell távozni és ez csak a szimeringeknél lehet. Ha a megfelelő mennyiség lett betöltve akkor lehet, hogy a szivárgás megfog szűnni. Ellenkező esetben a szimeringeket cserélni kell.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5538 Dátum:
2016.06.15 szerda, 20:43:15 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2016.06.14 kedd, 20:24:55
Sziasztok,
ma lecseréltem az olajat a váltóban, plusz kapott egy kis adalékot is.(Wynss) Durván sötét volt már benne a cuccos.
De nem ezt az óriási hírt akartam megosztani,
hanem olyan kérdésem lenne, ha túl van töltve az olaj, az okozhat-e valamilyen hibát?
Ugyanis 2.5 liter jött ki belőle, holott a feltötési mennyiség 1.9 liter. Mondjuk gyanús is volt, hogy állandóan olajos az oldala a váltómnak a kerékjárat felől. Egy szerelő kérdezte is, hogy nincs-e túltöltve...
Szóval okozhatott ez valami gikszert?
Szerintem előtted valaki Mekmesterkedett a váltóolaj cserénél.
Eleve többet rakott bele és nekem az is furcsa, hogy azt mondod durván sötét volt benne az olaj.
Én 250.000 km-nél cseréltem váltó olajat és szinte ugyan olyan volt mint az új amit beletöltöttem.
Lehet, hogy nem bele való olaj volt benne.
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5539 Dátum:
2016.06.15 szerda, 20:59:36 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.06.14 kedd, 21:11:36
Ha nem a kulpungtárcsa felé nyomta ki, hanem a féltengelyek felé, akkor elvileg okés. ellenkező esetben kissé csúszna az olajos kuplungtárcsa. Lehet, így se ártana egy féltengely tömítés, bárm, ha nem szivárog....
Nem csúszott, és nem is volt olajos a szimeringeknél. Fent folyt, a váltókulisszánál.
Most alaposan letakarítottam, majd figyelem hogy újra előjön-e.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5540 Dátum:
2016.06.15 szerda, 21:00:51 »
Idézetet írta: László - 2016.06.15 szerda, 17:50:11
Tisztelt Fórumtárs!
A megadott olajmennyiségtől max 0.5 dl-el többet bele tölteni még elmegy. De a 6 dl túltöltés az szerintem durva. Az olaj többletnek valahol el kell távozni és ez csak a szimeringeknél lehet. Ha a megfelelő mennyiség lett betöltve akkor lehet, hogy a szivárgás megfog szűnni. Ellenkező esetben a szimeringeket cserélni kell.
Tisztelettel László!
A szimeringeknél nincs olajfolyás, reménykedem hogy megszűnt a probléma.
Mondjuk én is kicsivel többet öntöttem bele, mert belement 2 flakon olaj(kb fél deci maradt) plusz még 1,25dl adalék. Szóval most kicsivel több mint 2 liter lehet benne, de szerintem annyi még belefér.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.06.15 szerda, 21:05:51 írta Zolibácsi
»
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5541 Dátum:
2016.06.15 szerda, 21:01:59 »
Idézetet írta: Kispusi - 2016.06.15 szerda, 20:43:15
Szerintem előtted valaki Mekmesterkedett a váltóolaj cserénél.
Eleve többet rakott bele és nekem az is furcsa, hogy azt mondod durván sötét volt benne az olaj.
Én 250.000 km-nél cseréltem váltó olajat és szinte ugyan olyan volt mint az új amit beletöltöttem.
Lehet, hogy nem bele való olaj volt benne.
Nemrég le volt szerelve a váltó, szerintem összeszerelés után valami maradék váltólöttyel volt feltöltve.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
TonySpark
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5542 Dátum:
2016.06.18 szombat, 15:02:36 »
Sziasztok.
Kuplung csere előtt állok.
360 ezer van az autóban, 230 ezernél volt cserélve kuplung és lendkerék.
Kérdésem hogy kell vagy érdemes cserélni a lendkereket?
Köszönöm.
Naplózva
2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TD
CI
FMBA
130Le
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5543 Dátum:
2016.06.18 szombat, 18:09:34 »
Idézetet írta: TonySpark - 2016.06.18 szombat, 15:02:36
Sziasztok.
Kuplung csere előtt állok.
360 ezer van az autóban, 230 ezernél volt cserélve kuplung és lendkerék.
Kérdésem hogy kell vagy érdemes cserélni a lendkereket?
Köszönöm.
Tisztelt Fórumtárs!
Ez egy jó kérdés, mivel a kettős tömegű állapota sok mindentől függ, legfőképp a vezetési stílustól. Általában 150-200 ezer Km után szoktak cserélni. Ha anyagilag megteheted, akkor most a kuplung cserével egyetemben mindent érdemes átnézni és ha szükséges cserélni( lendkerék, kuplung szerkezet komplett, szimeringek, kinyomócsapágy, fékfolyadék stb...stb). Mivel jelentős összeget képvisel a szét-összeszerelés. Bosszantó lenne ha 20-30 ezer km után megint szét kéne dobni az egész rendszert. Természetesen ez mindenkinek saját döntése. Én kicserélnék mindent.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.06.27 hétfő, 13:05:18 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5544 Dátum:
2016.06.18 szombat, 19:08:46 »
Idézetet írta: László - 2016.06.18 szombat, 18:09:34
Tisztelt Fórumtárs!
Ez egy jó kérdés, mivel a kettős tömegű állapota sok mindentől függ, legfőképp a vezetési stílustól. Általában 150-200 ezer Km után szoktak cserélni. Ha anyagilag megteheted, akkor most a kuplung cserével egyetemben mindent érdemes átnézni és ha szükséges cserélni( lendkerék, kuplung szerkezet komplett, szimeringek, kinyomócsapágy, fékfolyadék stb...stb). Mivel jelentős összeget képvisel a szét-összeszerelés. Bosszantó lenne ha 20-30 ezer km után megint szét kéne dobni az egész rendszert. Természetesen ez mindenkinek saját döntése. Én kicserélnék mindet.
Tisztelettel László!
Milyen vezetési stílussal lehet egy kicsit kitolni az élettartamát?
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5545 Dátum:
2016.06.18 szombat, 19:17:32 »
Idézetet írta: Butcher88 - 2016.06.18 szombat, 19:08:46
Milyen vezetési stílussal lehet egy kicsit kitolni az élettartamát?
ha nem használod az elég sokat tud rajta javítani
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5546 Dátum:
2016.06.18 szombat, 19:18:30 »
Idézetet írta: TonySpark - 2016.06.18 szombat, 15:02:36
Sziasztok.
Kuplung csere előtt állok.
360 ezer van az autóban, 230 ezernél volt cserélve kuplung és lendkerék.
Kérdésem hogy kell vagy érdemes cserélni a lendkereket?
Köszönöm.
szétszedéskor szemrevételezhető, hogy mi az ami csereérett
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TonySpark
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5547 Dátum:
2016.06.18 szombat, 19:43:07 »
Idézetet írta: László - 2016.06.18 szombat, 18:09:34
Tisztelt Fórumtárs!
Ez egy jó kérdés, mivel a kettős tömegű állapota sok mindentől függ, legfőképp a vezetési stílustól. Általában 150-200 ezer Km után szoktak cserélni. Ha anyagilag megteheted, akkor most a kuplung cserével egyetemben mindent érdemes átnézni és ha szükséges cserélni( lendkerék, kuplung szerkezet komplett, szimeringek, kinyomócsapágy, fékfolyadék stb...stb). Mivel jelentős összeget képvisel a szét-összeszerelés. Bosszantó lenne ha 20-30 ezer km után megint szét kéne dobni az egész rendszert. Természetesen ez mindenkinek saját döntése. Én kicserélnék mindet.
Tisztelettel László!
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.06.18 szombat, 19:18:30
szétszedéskor szemrevételezhető, hogy mi az ami csereérett
Köszönöm a válaszokat, szerintem akkor először szét lesz szedve és az alapján lesz megrendelve ami szükséges.
Naplózva
2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TD
CI
FMBA
130Le
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5548 Dátum:
2016.06.18 szombat, 20:02:42 »
Idézetet írta: Butcher88 - 2016.06.18 szombat, 19:08:46
Milyen vezetési stílussal lehet egy kicsit kitolni az élettartamát?
Tisztelt Fórumtárs!
Az ideges gázpedál kezelés, az állandóan változtatott fordulatszám jelentősen terheli a kettős tömegű rugós csillapító egységét. Annak ellenére, hogy a változó rezonanciák kiegyenlítésére lett tervezve és beépítve.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5549 Dátum:
2016.06.18 szombat, 21:57:42 »
Idézetet írta: László - 2016.06.18 szombat, 20:02:42
Tisztelt Fórumtárs!
Az ideges gázpedál kezelés, az állandóan változtatott fordulatszám jelentősen terheli a kettős tömegű rugós csillapító egységét. Annak ellenére, hogy a változó rezonanciák kiegyenlítésére lett tervezve és beépítve.
Tisztelettel László!
félgáznál már lekoppan egy dízelben, szóval félgáz és padló között már mind1mit csinál az ember.
az 1600-1700 alatti terhelést/gyorsítást kell elfejelteni, az már sokat tud segíteni rajta
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak:
1
...
104
105
106
107
108
109
110
[
111
]
112
113
114
115
116
117
118
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ