Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:55:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 105 106 107 108 109 110 111 [112] 113 114 115 116 117 118 119 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2326921 alkalommal)
0 Felhasználó és 81 vendég van a témában
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #5550 Dátum: 2016.06.18 szombat, 22:56:37 »

Sziasztok!

Kinyomócsapágynak mik a tünetei, ha rossz? Kuplunggal eggyutt kell cserélni?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5551 Dátum: 2016.06.18 szombat, 22:57:31 »

Sziasztok.

Kuplung csere előtt állok.
360 ezer van az autóban, 230 ezernél volt cserélve kuplung és lendkerék.
Kérdésem hogy kell vagy érdemes cserélni a lendkereket?

Köszönöm.

Mindenestül, ha már egyszer szétborítják 40 ezerért... Kuplung, lendkerék, kinyomó, főtengely szimmering. Esetleg nyelestengely csapágy is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5552 Dátum: 2016.06.19 vasárnap, 07:55:38 »

Mindenestül, ha már egyszer szétborítják 40 ezerért... Kuplung, lendkerék, kinyomó, főtengely szimmering. Esetleg nyelestengely csapágy is.

AndyA

Azért ezt így nem jelenteném ki...

Pont emiatt cseréltem én is mindent, de már bánom, mert a lendkeréknek semmi baja nem volt, azóta kb rosszabb... szomoru1
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #5553 Dátum: 2016.06.19 vasárnap, 09:41:24 »

Azért ezt így nem jelenteném ki...

Pont emiatt cseréltem én is mindent, de már bánom, mert a lendkeréknek semmi baja nem volt, azóta kb rosszabb... szomoru1

Milyen alkatrészeket vettél hozzá?
Én szeretnék mindenből eredeti gyárit bele, de vajon megéri?
Kuplung szett+kinyomó+lendkerék 180k a gyári.
130k-150k körül van a LUK szett, de az nem tudom minőségben milyen lehet.

A kinyomó kezdett el csattogni, lehet hogy csak azt fogom kicserélni.
Én fogom szétszedni, szóval nálam a szerelés díja az a pár hétvége amit rá kell szánni. Így csak azt szeretném cserélni ami nem várhat jövő nyárig, akkor úgyis megint rá fogok nézni. Addig kb 20 ezer megy bele.
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5554 Dátum: 2016.06.19 vasárnap, 11:24:16 »

Milyen alkatrészeket vettél hozzá?
Én szeretnék mindenből eredeti gyárit bele, de vajon megéri?
Kuplung szett+kinyomó+lendkerék 180k a gyári.
130k-150k körül van a LUK szett, de az nem tudom minőségben milyen lehet.

A kinyomó kezdett el csattogni, lehet hogy csak azt fogom kicserélni.
Én fogom szétszedni, szóval nálam a szerelés díja az a pár hétvége amit rá kell szánni. Így csak azt szeretném cserélni ami nem várhat jövő nyárig, akkor úgyis megint rá fogok nézni. Addig kb 20 ezer megy bele.

LUK pont kiváló. A FAQ-ban találsz pontos cikkszámokat is, hogy mihez mi kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5555 Dátum: 2016.06.19 vasárnap, 11:53:05 »

Milyen alkatrészeket vettél hozzá?
Én szeretnék mindenből eredeti gyárit bele, de vajon megéri?
Kuplung szett+kinyomó+lendkerék 180k a gyári.
130k-150k körül van a LUK szett, de az nem tudom minőségben milyen lehet.

A kinyomó kezdett el csattogni, lehet hogy csak azt fogom kicserélni.
Én fogom szétszedni, szóval nálam a szerelés díja az a pár hétvége amit rá kell szánni. Így csak azt szeretném cserélni ami nem várhat jövő nyárig, akkor úgyis megint rá fogok nézni. Addig kb 20 ezer megy bele.

LUK és Sachs, már nem tudom melyik volt a lendkerék és melyik a kuplungszett. Előtte semmi hangja nem volt, utána viszont...
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.19 vasárnap, 11:58:08 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5556 Dátum: 2016.06.19 vasárnap, 12:37:08 »

Milyen alkatrészeket vettél hozzá?
Én szeretnék mindenből eredeti gyárit bele, de vajon megéri?
Kuplung szett+kinyomó+lendkerék 180k a gyári.
130k-150k körül van a LUK szett, de az nem tudom minőségben milyen lehet.

A kinyomó kezdett el csattogni, lehet hogy csak azt fogom kicserélni.
Én fogom szétszedni, szóval nálam a szerelés díja az a pár hétvége amit rá kell szánni. Így csak azt szeretném cserélni ami nem várhat jövő nyárig, akkor úgyis megint rá fogok nézni. Addig kb 20 ezer megy bele.
Mennyire zavar a csattogás? A kinyomó sokat kibír... Nemrég cseréltem rettenetes hangja volt szétszedve meg nem vészes az állapota.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #5557 Dátum: 2016.06.19 vasárnap, 19:09:23 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az ideges gázpedál kezelés, az állandóan változtatott fordulatszám jelentősen terheli a kettős tömegű rugós csillapító egységét. Annak ellenére, hogy a változó rezonanciák kiegyenlítésére lett tervezve és beépítve. wave
Tisztelettel László! worship 

Köszi mindenkinek!  eljen
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #5558 Dátum: 2016.06.19 vasárnap, 20:18:04 »

Sziasztok!

Kinyomócsapágynak mik a tünetei, ha rossz? Kuplunggal eggyutt kell cserélni?

Az lehet tünet, hogy néha olyan hangot ad ki alapjáraton és alacsony fordulaton mintha ekszij csuszna csak tompabb, viszont, ha benyomom a kuplungot megszunik,kiengedem megint elojon a hang.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5559 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 12:01:00 »

Kuplung / lendkerék szett cserénél kell váltóolaj is, vagy azt nem kell leengedni? (volt cserélve 2-3 éve)
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5560 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 12:11:51 »

Kuplung / lendkerék szett cserénél kell váltóolaj is, vagy azt nem kell leengedni? (volt cserélve 2-3 éve)

Nem kell leengedni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5561 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 12:14:59 »

Köszönöm! A LUK szetten kívül kell még valamit vennem? (abban csavarok, lendkerék, kuplung, kinyomó benne van). És miért van az, hogy 130e-től 250e-ig van a neten ugyanaz a szett? Van köztük eltérés? (leírás alapján nincs), vagy van belőlük "hamis"?

Nem kell leengedni.
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5562 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 12:18:48 »

Köszönöm! A LUK szetten kívül kell még valamit vennem? (abban csavarok, lendkerék, kuplung, kinyomó benne van). És miért van az, hogy 130e-től 250e-ig van a neten ugyanaz a szett? Van köztük eltérés? (leírás alapján nincs), vagy van belőlük "hamis"?


Ha már szét van borítva, akkor a szimeringeket lehet érdemes még kicserélni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5563 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 12:44:28 »

Tudnál cikkszámot írni, vagy hogy hol tudom megnézni? Ennyire én nem értek hozzá, viszont én vinném az alkatrészt a műhelybe.

Ha már szét van borítva, akkor a szimeringeket lehet érdemes még kicserélni.
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5564 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 12:44:40 »

Köszönöm! A LUK szetten kívül kell még valamit vennem? (abban csavarok, lendkerék, kuplung, kinyomó benne van). És miért van az, hogy 130e-től 250e-ig van a neten ugyanaz a szett? Van köztük eltérés? (leírás alapján nincs), vagy van belőlük "hamis"?


Van hamis is, sajnos, de ezek általában "ismert" cégektől jönnek. Külhonban vagy itthonról vennéd?

A szórás oka az is, hogy van cég, ami eleve olcsón adja, de nincs semmilyen további kedvezmény. Más még magasa listaárat ír ki, de jelentős %-okkal csábítja a visszatérő vevőket (autóreszelők).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5565 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 12:52:22 »

Itt van két példa:

https://cromax.hu/kuplung/kuplung_mechanika/kuplung_keszlet_lendkerekkel/kuplung_szett_lendkerekkel_ford_mondeo_2000-2007_39188

http://olajshop.hu/luk-kuplung-600-0047-00

Ezek közül a Cromax-os tuti eredeti, de a másik cégnél sem gondolnám, hogy hamisat kapok...Nem?

Van hamis is, sajnos, de ezek általában "ismert" cégektől jönnek. Külhonban vagy itthonról vennéd?

A szórás oka az is, hogy van cég, ami eleve olcsón adja, de nincs semmilyen további kedvezmény. Más még magasa listaárat ír ki, de jelentős %-okkal csábítja a visszatérő vevőket (autóreszelők).

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.23 csütörtök, 14:18:08 írta mike1 » Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #5566 Dátum: 2016.06.27 hétfő, 11:31:14 »

Valaki meg tudná mondani, hogy a kuplungtárcsa kopási tűréshatár mennyi?
Én most szedtem szét a váltót és teljesen jónak tűnik a tárcsa és a szerkezet is.

A lendkerék viszont cserés lesz, kézzel el tudom fordítani vagy 4 centit erőltetés nélkül és lötyög is kb 3-4mm-t.

Itt van két példa:

https://cromax.hu/kuplung/kuplung_mechanika/kuplung_keszlet_lendkerekkel/kuplung_szett_lendkerekkel_ford_mondeo_2000-2007_39188

http://olajshop.hu/luk-kuplung-600-0047-00

Ezek közül a Cromax-os tuti eredeti, de a másik cégnél sem gondolnám, hogy hamisat kapok...Nem?


Lehet hogy én is egy luk szettet fogok venni a cromaxnál bár kicsit félek tőle. A gyári ebből csak 25-el drágább.
Motorcraft volt eddig benne és kb 130 ezret bírt.
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5567 Dátum: 2016.06.27 hétfő, 13:11:59 »

Valaki meg tudná mondani, hogy a kuplungtárcsa kopási tűréshatár mennyi?
Én most szedtem szét a váltót és teljesen jónak tűnik a tárcsa és a szerkezet is.

A lendkerék viszont cserés lesz, kézzel el tudom fordítani vagy 4 centit erőltetés nélkül és lötyög is kb 3-4mm-t.

Lehet hogy én is egy luk szettet fogok venni a cromaxnál bár kicsit félek tőle. A gyári ebből csak 25-el drágább.
Motorcraft volt eddig benne és kb 130 ezret bírt.

Vedd meg nyugodtan a LUK-ot.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mogyoro1
Vendég
« Új hozzászólás #5568 Dátum: 2016.06.28 kedd, 12:19:27 »

Üdv! worship
Olyan problémával találkoztam, hogy kuplung benyomásakor( nekem csak 1 és R fokozatban) ciripelő hangot hallat a motortérből a váltásnál, csúsztatásnál a valószínűleg a kuplung. Nekem eddig csak elindulásnál (előre vagy hátra) csinálja alacsony fordulaton.Ha egy kicsit megpörgetem a motort elinduláskor, akkor nem hallani(bár nem tudom, hogy ártok e vele Huh?).
A Kuplungpedál remeg (25.000 km-el ezelőtt is csinálta, nem volt gond). Vissza olvastam néhány kommentet, többen írták, hogy hasonló problémával küszködnek és  a kinyomócsapágy lehet a ludas.Sebességeket prímán veszi, ahogy eddig is, nincs ilyen jellegű baj.A kuplungpedált ha a lábammal váltás után az alapállásától "feljebb emelem" , megszűnik a pedál remegése. taps
Mivel sokan írták, hogy kivárták a "kinyomó+kuplung-szerkezet+kettős tömegű" együttes cseréjét, én várnék vele egy kicsit és gyűjteném a rávalót.
Kérdés: Tapasztalaitok szerint kb. mennyit bírhat még kíméletes kuplunghasználat és jellemzőbben országúti használat mellett ez a 3 alakatrész? angel

Előre is köszönöm Smiley .
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5569 Dátum: 2016.06.28 kedd, 13:07:23 »

Üdv! worship
Olyan problémával találkoztam, hogy kuplung benyomásakor( nekem csak 1 és R fokozatban) ciripelő hangot hallat a motortérből a váltásnál, csúsztatásnál a valószínűleg a kuplung. Nekem eddig csak elindulásnál (előre vagy hátra) csinálja alacsony fordulaton.Ha egy kicsit megpörgetem a motort elinduláskor, akkor nem hallani(bár nem tudom, hogy ártok e vele Huh?).
A Kuplungpedál remeg (25.000 km-el ezelőtt is csinálta, nem volt gond). Vissza olvastam néhány kommentet, többen írták, hogy hasonló problémával küszködnek és  a kinyomócsapágy lehet a ludas.Sebességeket prímán veszi, ahogy eddig is, nincs ilyen jellegű baj.A kuplungpedált ha a lábammal váltás után az alapállásától "feljebb emelem" , megszűnik a pedál remegése. taps
Mivel sokan írták, hogy kivárták a "kinyomó+kuplung-szerkezet+kettős tömegű" együttes cseréjét, én várnék vele egy kicsit és gyűjteném a rávalót.
Kérdés: Tapasztalaitok szerint kb. mennyit bírhat még kíméletes kuplunghasználat és jellemzőbben országúti használat mellett ez a 3 alakatrész? angel

Előre is köszönöm Smiley .

141500 km-rel vettem az autót, már akkor ciripelt a kuplung kinyomására. Most 301000 km van benne. Még mindig ugyanúgy ciripel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mogyoro1
Vendég
« Új hozzászólás #5570 Dátum: 2016.06.28 kedd, 14:27:42 »

141500 km-rel vettem az autót, már akkor ciripelt a kuplung kinyomására. Most 301000 km van benne. Még mindig ugyanúgy ciripel.

AndyA


Az nem semmi! Megnyugtattál, bár benne van a pakliban, hogy nálam más gond is lehet, igyekszem kíméletesen használni, talán nem lesz nagy baj. angel
Volt egy régen egy Fiat Bravam "kuplungosan" vettem, 20.000 Km-t mentem vele mire teljesen szétesett az egész kuplung szett és lehetett húzni az autót a szerelőhöz. Remélem a mondi egy kicsit tovább kitart. Grin
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5571 Dátum: 2016.06.28 kedd, 15:50:28 »

141500 km-rel vettem az autót, már akkor ciripelt a kuplung kinyomására. Most 301000 km van benne. Még mindig ugyanúgy ciripel.

AndyA
ez egész jó bátorságpróba vigyor3 traileres kapcsolatok már vannak arra amerre jársz? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #5572 Dátum: 2016.06.29 szerda, 18:30:31 »

Sziasztok!
2 literes benzinesem van.
Nekem is a kuplunggal van most problémám. Nemrég volt szerelőnél az autó, és habár csak a gyújtásrendszer lett felújítva, de azt mondta a szaki, hogy motorikusan rendben van az autó (nyomásértékek, stb.) Lefuttatott valami teszt ciklust is meg mit tudom én még mit. Nyilván ennek a kuplunghoz semmi köze, csak azért írtam, mert hogy ő sem jelezte, hogy a kuplunggal baj lenne. Ezek után rá egy napra elkezdett remegni a pedál, és amikor kinyomom, meg felengedem, olyan hangot ad, mintha valami kis villanymotor felpörögne. Elég halk, de hallani. Meg félig kinyomva olyan kerregést produkál néha, mintha egy relé kapcsolgatna.

- Mi lehet ez és kb mennyibe fájna a szervíz, mert most eléggé ki vagyok költekezve, és ha már szétborítják, akkor ne végezzenek fél munkát.

- A másik hülye kérdésem, hogy meddig szabad ezzel így járni, mert főleg az asszony hajtja, és már kiképeztem a redukált kuplung használatra (1-3-5, stb...) de minden nap parával ül bele...

- Nálam ugye szintén kettős tömegű a lendkerék? Ez ugyanolyan bajos, mint a dízelekben?

Köszönöm előre is..
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #5573 Dátum: 2016.07.05 kedd, 09:30:42 »

Az előzőre tud reagálni valaki?
Köszönöm.
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
njlaci
Vendég
« Új hozzászólás #5574 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 18:08:37 »

Sziasztok. Lenne egy kérdésem, és megköszönném a hozzászólásokat. hazafele menet egyszer csak beesett a kuplungpedál. De nem hírtelen, hanem viszonylag normál erőhatással benyomtam és bent maradt. Most könnyen jár ki be és persze használhatatlan lett a jármű. Nem látom, hogy folyna valahol bármi de a fékfolyadék minimum alá csökkent. Feltöltés után kicsit megmozgattam a pedált és ugyan ez lett. Van valami ötlet, hogy mitől lehet ez? Köszi előre is!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5575 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 18:41:01 »

Sziasztok. Lenne egy kérdésem, és megköszönném a hozzászólásokat. hazafele menet egyszer csak beesett a kuplungpedál. De nem hírtelen, hanem viszonylag normál erőhatással benyomtam és bent maradt. Most könnyen jár ki be és persze használhatatlan lett a jármű. Nem látom, hogy folyna valahol bármi de a fékfolyadék minimum alá csökkent. Feltöltés után kicsit megmozgattam a pedált és ugyan ez lett. Van valami ötlet, hogy mitől lehet ez? Köszi előre is!

Tippre kinyomócsapágy.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
njlaci
Vendég
« Új hozzászólás #5576 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 18:59:59 »

Tippre kinyomócsapágy.
És ahhoz ugye le kell szedni a váltót. Manapság mennyi ennek a munkadíja úgy általában?
Köszi!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5577 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 19:08:09 »

És ahhoz ugye le kell szedni a váltót. Manapság mennyi ennek a munkadíja úgy általában?
Köszi!


~8 órát szoktak számolni.
Még a kuplung munkahengernél mehet el az olaj esetleg.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
njlaci
Vendég
« Új hozzászólás #5578 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 19:46:54 »

~8 órát szoktak számolni.
Még a kuplung munkahengernél mehet el az olaj esetleg.
Az nem kevés. És a fékfolyadék hova tűnhet el? Mert nem látok szivárgást sehol.
Naplózva
njlaci
Vendég
« Új hozzászólás #5579 Dátum: 2016.07.12 kedd, 17:33:52 »

~8 órát szoktak számolni.
Még a kuplung munkahengernél mehet el az olaj esetleg.
Közben meg lett a fékfolyadék. A műanyag motorvédő tálcában áll. Holnap viszem szervízbe. 30 - at mondtak munkadíjra, de még nem tudni, hogy mit kell cserélni. köszi a segítséget!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5580 Dátum: 2016.07.12 kedd, 20:34:36 »

Közben meg lett a fékfolyadék. A műanyag motorvédő tálcában áll. Holnap viszem szervízbe. 30 - at mondtak munkadíjra, de még nem tudni, hogy mit kell cserélni. köszi a segítséget!

Esetleg érdemes mindjárt elgondolkodni a teljes szett cserén (lendkerék, stb). Így megspórolva az újabb szét-össze munkadíjat.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
T1989
Vendég
« Új hozzászólás #5581 Dátum: 2016.07.15 péntek, 18:18:27 »

Sziasztok az 1.8-as benzines 2002-es milyen fajta kuplung található benne???  kettőstömegű lendkerékkel ellátott ?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5582 Dátum: 2016.07.15 péntek, 21:38:42 »

Sziasztok az 1.8-as benzines 2002-es milyen fajta kuplung található benne???  kettőstömegű lendkerékkel ellátott ?

Igen.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
balutddi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #5583 Dátum: 2016.07.16 szombat, 14:11:06 »

Sziasztok nekem egy 2001 es Tddi mondeom van kérdésem a következő lenne:

hol található a kinyomócsapágy légtelenítője?
előfordulhat hogy fellevegősödik?
165e km van a kocsiban
Naplózva
Kacaj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


« Új hozzászólás #5584 Dátum: 2016.07.16 szombat, 16:30:31 »

 A gépem átlépte a 220e km. a kettős tömegű lendkerék ma feladta a harcot. Indításnál és leállításnál be kolompol. Találtam is egy szettet elég jó árban http://olajshop.hu/luk-kuplung-600-0047-00 érdekelne, hogy megfelelne ez az én gépembe (FMBA 6gangos 130Le). Még annyi, mivel dolgoznom kellene járni, mennyire merjem így használni az autót? Menet közben nem érzek semmi remegést vagy jelentősebb rendellenességet. Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv Kacaj. 
Naplózva

2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5585 Dátum: 2016.07.16 szombat, 16:55:49 »


 Menet közben nem érzek semmi remegést vagy jelentősebb rendellenességet.
Üdv Kacaj. 

Ennek tudatában valószínű még sokat el tud menni. Személy szerint nem siettetném azt a cserét.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Kacaj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


« Új hozzászólás #5586 Dátum: 2016.07.16 szombat, 17:35:38 »

Ennek tudatában valószínű még sokat el tud menni. Személy szerint nem siettetném azt a cserét.

Akkor ezek szerint ki bír még 1hetet, mire meg jön a lendkerék szett. Siettetni én se akarnám, de olyan csúnyán áll le az autó, még a nejem is felfigyelt rá a lakásból, meg is kérdezte mi lett a mondeoval. Szóval nem merném sokáig így használni.

Üdv Kacaj.     
Naplózva

2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5587 Dátum: 2016.07.16 szombat, 20:51:43 »

Akkor ezek szerint ki bír még 1hetet, mire meg jön a lendkerék szett. Siettetni én se akarnám, de olyan csúnyán áll le az autó, még a nejem is felfigyelt rá a lakásból, meg is kérdezte mi lett a mondeoval. Szóval nem merném sokáig így használni.

Üdv Kacaj.     
Kinyomott kuplunggal állítsd le! Akkor van ki nagyon ha váltásnál nyifog, furcsa hangot ad ki.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #5588 Dátum: 2016.07.24 vasárnap, 21:30:21 »

A múltkor még csak retyegett a kuplung pedál, aztán egyre csendesebb lett, bár gondoltam, hogy megjavulni nem fog. A múlt héten viszont beesett a pedál, és elfolyt a fékolaj (fele).
Remélem csak a kinyomó csapágy ment tönkre, mert most nem szívesen költenék több százezret alkatrészekre.
Ha minden igaz, holnap szedik szét. Egy olyan kérdésem lenne, hogy vannak olyan alkatrész márkák, amivel nem érdemes próbálkozni, és olyan, amit preferáljak?
Meg mit érdemes még cserélni? Szimeringek, ilyesmi...Tudom, ha már szétszedik, akkor kb mindent, de mint mondtam, elég szűkös most a keret, szóval most lendkereket nem újítanék be, ha nem muszáj.
Előre is kösz.
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #5589 Dátum: 2016.07.28 csütörtök, 11:34:52 »

A szerelőnek kell egy kuplung alsó munkahenger.
Ez most a kinyomócsapágy néven található alkatrész? Mert van a webáruházban kuplung főhenger és kuplung munkahenger. A unixnál az utóbbira nem ad fel semmit, a bárdinál meg a kinyomócsapágyat listázza ki.
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #5590 Dátum: 2016.07.28 csütörtök, 13:04:14 »

ŰMitől függ, hogy 230-as vagy 240-es kuplung és lendkerék kell-e? Mindkettőre CJBA kódot ír...
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5591 Dátum: 2016.07.28 csütörtök, 13:17:02 »

ŰMitől függ, hogy 230-as vagy 240-es kuplung és lendkerék kell-e? Mindkettőre CJBA kódot ír...

1. Írd be az autód alapadatait az aláírásodba, hogy tudjuk, miről beszélsz.
2. Keresd meg a FAQ-ban a kuplung-DMF-ről szóló részt, és nézd át.
3. Ha még ezután is van nyitott kérdés, gyere vissza vele.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5592 Dátum: 2016.07.28 csütörtök, 16:07:58 »

A szerelőnek kell egy kuplung alsó munkahenger.
Ez most a kinyomócsapágy néven található alkatrész? Mert van a webáruházban kuplung főhenger és kuplung munkahenger. A unixnál az utóbbira nem ad fel semmit, a bárdinál meg a kinyomócsapágyat listázza ki.


Szerintem arra gondol, amit a pedállal nyomsz meg.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5593 Dátum: 2016.07.28 csütörtök, 16:09:09 »

ŰMitől függ, hogy 230-as vagy 240-es kuplung és lendkerék kell-e? Mindkettőre CJBA kódot ír...

Év/hónap.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
konczsanyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #5594 Dátum: 2016.08.03 szerda, 20:52:47 »

Tisztelt klubtársaim,
voltam oly tudatlan,  hogy mxt75 váltós 2.5 v6-omhoz mmt6 kuplung szettet vásároltam melytől nyomott áron szabadulni szeretnék. . Van e ötlete valakinek? Teljes új szett.. falbav
Naplózva

Mk3 2.5 v6 ghia 10.0 l  de úgy megy
...
konczsanyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #5595 Dátum: 2016.08.03 szerda, 21:04:08 »

Saját ötlet: vegyek egy hatos váltót?
Naplózva

Mk3 2.5 v6 ghia 10.0 l  de úgy megy
...
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5596 Dátum: 2016.08.03 szerda, 21:11:41 »

Saját ötlet: vegyek egy hatos váltót?

Fizikailag befér, de vannak apróbb problémák, amiket nem triviális megoldani. Viszont nem járnál rosszul vele.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5597 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 15:38:47 »

Saját ötlet: vegyek egy hatos váltót?
felmenni felmegy, kulissza és pár járulékos dolog kellhet hozzá. kérdés, hogy ott a sebesség jel hogy van megoldva
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5598 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 15:52:23 »

felmenni felmegy, kulissza és pár járulékos dolog kellhet hozzá. kérdés, hogy ott a sebesség jel hogy van megoldva

Igen, van pár megoldásra váró apróság.

De összességében véve, ha sikerül, akkor jó csere, érdemes belevágni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
konczsanyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #5599 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 19:48:12 »

Na ezt valahonnan kinyomozom ... a sebesség jeladó helye érdekes  csak? vagy mi lehet még gáz?
Naplózva

Mk3 2.5 v6 ghia 10.0 l  de úgy megy
...
Oldalak: 1 ... 105 106 107 108 109 110 111 [112] 113 114 115 116 117 118 119 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.113 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.