Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:21:57
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2325437 alkalommal)
0 Felhasználó és 64 vendég van a témában
Zsiri
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #250 Dátum:
2009.12.05 szombat, 13:16:15 »
Idézetet írta: zacci - 2009.12.05 szombat, 11:34:32
A 2tomegu lendkerek, mar ami a mondiban van egy irgalmatlan szfh
Ennel nagyobb szemetet ecceruen keptelenseg gyartani. Ha picit is kopik, vagy log, tobb kart okoz, mint a legocskabb 1tomegu. en mondom, ez egy ipari hulladek
Ha ezt a xarkupacot kibirja a fotengely, akkor barmit
Köszi Zacci, hogy megnyugtattál!
Most lett beszerelve az enyémbe gyári, új szett, kettőstömegűvel!
A kiszedett tényleg csinált egykét fura dolgot, a legkevesebb az volt, hogy az alapjáratom összevissza ment. A kettőstömegű, amit kiszedtek lötyögött már minden irányba.
Azt azért nem mondanám, hogy egy nagy határ xar, mert 205.000 km-nél kellett kuplungozni. Ha ennyit elmegy az új szett is akkor nekem mindegy, hogy egytömegű, vagy kettőstömegű van benne!
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #251 Dátum:
2009.12.05 szombat, 13:23:31 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.04 péntek, 22:33:18
Hát hogy keményen az majd elválik,és lessz agyalás rendesen....
a tuningról meg annyit,hogy a mai CR autók csoda ha elmennek 100.000-et hiba nélkül,szal hadjuk inkább, mi rövödöti az élettartalmat...
Bunyek!
Bent van nekem is az új kuplung! Kiváncsi leszek, hogy mennyit bír ki a tiedben a Valeo és mennyit bír ki az enyémben a gyári készlet.
Már csak azért is, mert mindkettőnk autójában kicsit több paripa van és jókora nyomaték többlet a tuning miatt. Ha az enyém xarik be hamarabb, lehet, hogy a kettőstömegű nem bírja a nagy nyomatékot, akkor megy bele legközelebb az egytömegű! Ha nem, akkor elgondolkozhatsz azon, hogy megérte-e neked!
Teszt indul!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #252 Dátum:
2009.12.05 szombat, 13:31:30 »
Idézetet írta: Zsiri - 2009.12.05 szombat, 13:16:15
Köszi Zacci, hogy megnyugtattál!
Most lett beszerelve az enyémbe gyári, új szett, kettőstömegűvel!
A kiszedett tényleg csinált egykét fura dolgot, a legkevesebb az volt, hogy az alapjáratom összevissza ment. A kettőstömegű, amit kiszedtek lötyögött már minden irányba.
Azt azért nem mondanám, hogy egy nagy határ xar, mert 205.000 km-nél kellett kuplungozni. Ha ennyit elmegy az új szett is akkor nekem mindegy, hogy egytömegű, vagy kettőstömegű van benne!
Az, hogy mennyinel kellett kuplungozni, es valojaban hany km-nel kerul olyan alapotba, ahol tobbet art mint hasznal, nem ua.
Naplózva
blah blah blah
Zsiri
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #253 Dátum:
2009.12.05 szombat, 13:33:10 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.04 péntek, 19:45:07
Én megelégedéssel használom, és tudatos volt hogy ez mellett döntöttem....eleve eléggé megvan húzva a kocsi, de jövőre lessz csak igazán és kéttömegűvel esélytelen lett volna a dolog....
Valeos-szett amugy és a lendkerék súlya kb ugyanaz...amugy a kemény tuningnál még ráadásul könnyitettett tesznek fel...
itt van pár kép:
Ezt a tárcsát rendesen telipakolták rezgés csillapító rugókkal!
"""" A képet direkt idéztem! """"
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.05 szombat, 13:37:20 írta Zsiri
»
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #254 Dátum:
2009.12.05 szombat, 13:36:19 »
Idézetet írta: zacci - 2009.12.05 szombat, 13:31:30
Az, hogy mennyinel kellett kuplungozni, es valojaban hany km-nel kerul olyan alapotba, ahol tobbet art mint hasznal, nem ua.
Megnyugodhatsz,
hogy amint elkezdett zörögni a kettőstömegűm, kerestem az új kuplung szettet a gépembe! Az első tünetek után 3 héttel bent volt az új kuplung szett, ebből egy hetet csere előtt már állt a gép, nem akartam kárt okozni benne!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #255 Dátum:
2009.12.05 szombat, 13:48:38 »
Idézetet írta: Zsiri - 2009.12.05 szombat, 13:33:10
Ezt a tárcsát rendesen telipakolták rezgés csillapító rugókkal!
"""" A képet direkt idéztem! """"
Ebben most mi a durranas ?
Naplózva
blah blah blah
Zsiri
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #256 Dátum:
2009.12.05 szombat, 14:36:44 »
Idézetet írta: zacci - 2009.12.05 szombat, 13:48:38
Ebben most mi a durranas ?
Miért, szerinted ez egy normál tárcsa? Ez a külső, belső rugókkal 40°-ot tud csillapítani. Miért nem írod a tied gyárilag ezzel szerelt?
Naplózva
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #257 Dátum:
2009.12.05 szombat, 14:54:17 »
Idézetet írta: zacci - 2009.12.05 szombat, 11:34:32
A 2tomegu lendkerek, mar ami a mondiban van egy irgalmatlan szfh
Ennel nagyobb szemetet ecceruen keptelenseg gyartani. Ha picit is kopik, vagy log, tobb kart okoz, mint a legocskabb 1tomegu. en mondom, ez egy ipari hulladek
Ha ezt a xarkupacot kibirja a fotengely, akkor barmit
Kettő haveromnak van Op***l Si****num autója, mindkettőnek most kell kuplungot és lendkereket cserélni, csörög a kéttömegű rendesen!
150E - 160E van a diesel gépükben. (2005-os kiadásúak)
Na ennek tudatában lehet nem csak a ford szerel rossz kéttömegűvel!!!
Nekem véleményem erről az egészről az, hogy szerintem direkt csinálnak ilyen " tipús hibákat", mert hát valahogy az alkarész üzletágnak is meg kell élni és talán még ez nagyobb pénz mint az új autók forgalmazása!
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #258 Dátum:
2009.12.05 szombat, 15:09:41 »
Egyszer már leirtam a véleményem a dologról ,akit érdekel olvasson vissza,vagy olvassak el az autótechnikás cikket pl.
akinek tönkremegy és beletesz megint egy ugyanolyat az reméljük nem gondolja azt hogy azt többet megint nem kell cserélni....de bizony kell, és itt jön a lényeg!!!!!
kéttömegűnél 3 dolgot kell cserélni: lendkerék(100)+kuplungszett(40)+kinyomó(20) =160ezer kb
egytömegűnél meg
maximum
2: kuplungtárcsa(25)+kinyomó(20) = 45ezer kb
és azért ez egy elég nyomós érv a döntés meghozatalában szerintem....tudásra meg ugyanazt tudja.
Zsiri! Én egy 15.000-el kb előrébb vagyok.....
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #259 Dátum:
2009.12.05 szombat, 16:28:13 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.05 szombat, 15:09:41
kéttömegűnél 3 dolgot kell cserélni: lendkerék(100)+kuplungszett(40)+kinyomó(20) =160ezer kb
egytömegűnél meg
maximum
2: kuplungtárcsa(25)+kinyomó(20) = 45ezer kb
és azért ez egy elég nyomós érv a döntés meghozatalában szerintem....tudásra meg ugyanazt tudja.
Zsiri! Én egy 15.000-el kb előrébb vagyok.....
Na ez tényleg elég nyomós érv!
Már csak az lesz lényeges, megtartjuk-e még az autónkat a következő kuplung cseréig.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #260 Dátum:
2009.12.05 szombat, 18:49:27 »
Idézetet írta: Zsiri - 2009.12.05 szombat, 14:36:44
Miért, szerinted ez egy normál tárcsa? Ez a külső, belső rugókkal 40°-ot tud csillapítani. Miért nem írod a tied gyárilag ezzel szerelt?
Ez egy hagyomanyos kuplung tarcsa. Mi ebben a nagy dolog ? Nem lattal meg ilyet ?
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #261 Dátum:
2009.12.05 szombat, 18:52:21 »
Idézetet írta: szeszka - 2009.12.05 szombat, 14:54:17
Kettő haveromnak van Op***l Si****num autója, mindkettőnek most kell kuplungot és lendkereket cserélni, csörög a kéttömegű rendesen!
150E - 160E van a diesel gépükben. (2005-os kiadásúak)
Na ennek tudatában lehet nem csak a ford szerel rossz kéttömegűvel!!!
Nekem véleményem erről az egészről az, hogy szerintem direkt csinálnak ilyen " tipús hibákat", mert hát valahogy az alkarész üzletágnak is meg kell élni és talán még ez nagyobb pénz mint az új autók forgalmazása!
Engem baromira nem erdekel, hogy az Opelben ugyan olyan hulladek 2tomegut hazsnalnak mint a mondeoban. Perzse, hogy direkt csinaljak...Sot, inkabb azt mondom magasrol lexarjak. Jo ez a paraxtnak, es kulonbenis az opel tucat marka is ugyan ilyen hulladekkla szereli az autoit...
Naplózva
blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #262 Dátum:
2009.12.05 szombat, 19:07:22 »
Idézetet írta: zacci - 2009.12.05 szombat, 18:52:21
Engem baromira nem erdekel, hogy az Opelben ugyan olyan hulladek 2tomegut hazsnalnak mint a mondeoban. Perzse, hogy direkt csinaljak...Sot, inkabb azt mondom magasrol lexarjak. Jo ez a paraxtnak, es kulonbenis az opel tucat marka is ugyan ilyen hulladekkla szereli az autoit...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #263 Dátum:
2009.12.05 szombat, 22:03:40 »
Idézetet írta: zacci - 2009.12.05 szombat, 18:52:21
Engem baromira nem erdekel, hogy az Opelben ugyan olyan hulladek 2tomegut hazsnalnak mint a mondeoban. Perzse, hogy direkt csinaljak...Sot, inkabb azt mondom magasrol lexarjak. Jo ez a paraxtnak, es kulonbenis az opel tucat marka is ugyan ilyen hulladekkla szereli az autoit...
Ez nem igaz ne kerekits, abba belevan ütve hogy
GM
, és máris egy százassal többe kerül.....
A többi úgyvan ahogy leirtad...
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #264 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 12:51:44 »
Idézetet írta: zacci - 2009.12.05 szombat, 18:49:27
Ez egy hagyomanyos kuplung tarcsa. Mi ebben a nagy dolog ? Nem lattal meg ilyet ?
Képzeld nem! Eddigi autóim közül egyikben sem ilyen volt! Most sem ilyen került bele, hanem csak hagyományos.
Naplózva
Gyurka
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #265 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 17:55:34 »
Szerintem a kéttömegű lendkerék, egy pénztárca faló extra. Van olyan tipus amit gyárilag szereltek fix lendkerékkel is szereltek, és kéttömegüvel is. csak akkor derül ki amikor szétszedik.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #266 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 21:24:55 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.04 péntek, 22:33:18
Hát hogy keményen az majd elválik,és lessz agyalás rendesen....
a tuningról meg annyit,hogy a mai CR autók csoda ha elmennek 100.000-et hiba nélkül,szal hadjuk inkább, mi rövödöti az élettartalmat...
Csak ritkán nézek be, de akkor is kár... sokunké, túl a 100-on, hiba nélkül... nem sok minden változott errefelé.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #267 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 21:36:08 »
Idézetet írta: Angel - 2009.12.06 vasárnap, 21:24:55
Csak ritkán nézek be, de akkor is kár... sokunké, túl a 100-on, hiba nélkül... nem sok minden változott errefelé.
Dehogyisnem! Nem nagyon jársz errefelé...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #268 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 21:37:44 »
Idézetet írta: Angel - 2009.12.06 vasárnap, 21:24:55
Csak ritkán nézek be, de akkor is kár... sokunké, túl a 100-on, hiba nélkül... nem sok minden változott errefelé.
hat tenyleg kar
Naplózva
blah blah blah
V.Tamás
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #269 Dátum:
2009.12.10 csütörtök, 08:38:10 »
Sziasztok!
Egyre jobban sír a kinyomócsapágyam
. Tudom, hogy lendkerék + kuplungszett + kinyomócsapágy csere lesz a dolog vége (kellemes karácsony
), de meddig járhatók még így?
Jó lenne az ünnepek utánra halasztanom, mert most vittem/viszem az autóinkat (Mondeo/Seat) műszakira - ez a hónapban elég is lesz.
Sokat olvasgattam itt a fix-kéttömegű lendkerékről, az alkatrész forrásokról, de szerelővel kapcsolatosan is tudnátok ötletet adni.
Előnyben részesítenék egy olyan mestert aki egy napon belül megcsinálja, nem szívesen hagynám ott az autót sehol.
Előre is köszönöm a tanácsokat. Üdv: V.Tamás
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #270 Dátum:
2009.12.10 csütörtök, 08:43:26 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.12.10 csütörtök, 08:38:10
Sziasztok!
Egyre jobban sír a kinyomócsapágyam
. Tudom, hogy lendkerék + kuplungszett + kinyomócsapágy csere lesz a dolog vége (kellemes karácsony
), de meddig járhatók még így?
Jó lenne az ünnepek utánra halasztanom, mert most vittem/viszem az autóinkat (Mondeo/Seat) műszakira - ez a hónapban elég is lesz.
Sokat olvasgattam itt a fix-kéttömegű lendkerékről, az alkatrész forrásokról, de szerelővel kapcsolatosan is tudnátok ötletet adni.
Előnyben részesítenék egy olyan mestert aki egy napon belül megcsinálja, nem szívesen hagynám ott az autót sehol.
Előre is köszönöm a tanácsokat. Üdv: V.Tamás
Szia
Paks nincs messze Pesttől, szóval szerintem hozd fel az autót a Könyves Kálmán krt-ra Vik.hez.
A tddi-kben már sokan nem raktak kéttömegűt, és tudomásom szerint rendben működnek. Ha már egyszer szétszedik érdemes mindent (kuplung+lendkerék+kinyomó) kicserélni.
Nem lesz olcsó móka, de ezzel egy jó ideig nem lesz gondod.
Nekem mk3 tdci-men a kinyomó nyüszögött, kb. 3-4 hetet jártam úgy vele.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
V.Tamás
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #271 Dátum:
2009.12.10 csütörtök, 08:59:09 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2009.12.10 csütörtök, 08:43:26
Szia
Paks nincs messze Pesttől, szóval szerintem hozd fel az autót a Könyves Kálmán krt-ra Vik.hez.
A tddi-kben már sokan nem raktak kéttömegűt, és tudomásom szerint rendben működnek. Ha már egyszer szétszedik érdemes mindent (kuplung+lendkerék+kinyomó) kicserélni.
Nem lesz olcsó móka, de ezzel egy jó ideig nem lesz gondod.
Nekem mk3 tdci-men a kinyomó nyüszögött, kb. 3-4 hetet jártam úgy vele.
Szia Balogh Tomi!
Kösz a tippet, Vik-el már volt kapcsolatom (tempomat beépítés), akkor megkeresem, kérek tőle tanácsot lendkerékkel kapcsolatosan meg ajánlatot.
Kösz!
Naplózva
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #272 Dátum:
2009.12.10 csütörtök, 22:52:31 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.12.10 csütörtök, 08:59:09
...lendkerékkel kapcsolatosan meg ajánlatot.
Quest-et is kérdezd meg.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
V.Tamás
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #273 Dátum:
2009.12.11 péntek, 07:42:32 »
Idézetet írta: francoe - 2009.12.10 csütörtök, 22:52:31
Quest-et is kérdezd meg.
Igen megtettem dobtam néki egy pü-t, már kérte is az alvázszámot. Viktortól inkább a kéttömegű vagy fix lendkerékben kértem tanácsot, illetve a beszereléssel kapcsolatosan - már vele is beszéltem.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #274 Dátum:
2009.12.11 péntek, 20:35:57 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.12.11 péntek, 07:42:32
Igen megtettem dobtam néki egy pü-t, már kérte is az alvázszámot. Viktortól inkább a kéttömegű vagy fix lendkerékben kértem tanácsot, illetve a beszereléssel kapcsolatosan - már vele is beszéltem.
Melyik mellet döntesz? Mit tanácsoltak?
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #275 Dátum:
2009.12.11 péntek, 20:51:22 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.11 péntek, 20:35:57
Melyik mellet döntesz? Mit tanácsoltak?
na vajon melyiket....
Amugy mi a bré ez a népszerűség dolog, és hogy működik?
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #276 Dátum:
2009.12.11 péntek, 23:50:00 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.05 szombat, 15:09:41
egytömegűnél meg
maximum
2: kuplungtárcsa(25)+kinyomó(20) = 45ezer kb
Ja, a kuplung szerkezet meg örök élet?
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
V.Tamás
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #277 Dátum:
2009.12.12 szombat, 04:57:38 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.11 péntek, 20:35:57
Melyik mellet döntesz? Mit tanácsoltak?
Szia!
Beszéltem Vik-el, a kettős tömegűt támogatják, mert a fix beszerelésével sokat szenvedtek. Kérdésként felmerült, hogy mennyi ideig (és mennyi km-t) fogom még használni az autót.
Terveim szerint talán még 3-4 évig tartom meg a gépet és ez nálam kb 60-80 ezer km jelenthet. Ennyit a kettős tömegűnek is ki kell bírnia.
Már érdeklődtem alkatrészek után is (kettős tömegű lendkerék + kuplungszett + kinyomócsapágy). Két ajánlatom volt az egyik ~200 ezer, a másik 120 ezer. Az utóbbit egy fórumos srác adta, ezt választottam.
Beszerelést egy tapasztalt szerelővel szeretném végeztetni, itt helyben nincs akkora bizodalmam.
Kösz az érdeklődést, üdv: V.Tamás
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #278 Dátum:
2009.12.12 szombat, 07:26:10 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2009.12.11 péntek, 23:50:00
Ja, a kuplung szerkezet meg örök élet?
igen
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #279 Dátum:
2009.12.12 szombat, 07:32:23 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.12.12 szombat, 04:57:38
Szia!
Beszéltem Vik-el, a kettős tömegűt támogatják, mert a fix beszerelésével sokat szenvedtek. Kérdésként felmerült, hogy mennyi ideig (és mennyi km-t) fogom még használni az autót.
Terveim szerint talán még 3-4 évig tartom meg a gépet és ez nálam kb 60-80 ezer km jelenthet. Ennyit a kettős tömegűnek is ki kell bírnia.
Már érdeklődtem alkatrészek után is (kettős tömegű lendkerék + kuplungszett + kinyomócsapágy). Két ajánlatom volt az egyik ~200 ezer, a másik 120 ezer. Az utóbbit egy fórumos srác adta, ezt választottam.
Beszerelést egy tapasztalt szerelővel szeretném végeztetni, itt helyben nincs akkora bizodalmam.
Kösz az érdeklődést, üdv: V.Tamás
Sokat szenvedtek a fix beszerelésével? komolyan ezt mondta?
Ugyanannyi berakni mint a másikat,mivel
méretpontos,kiváltó szett
!!!!! egyik kivesz,másik berak,a kinyomó meg totál ugyanaz....ledöbbentem kicsit,ilyet mondott neked.
hát ennyi....vedd meg akkor Quest-től a kéttömegűt, korrekt srác tényleg,énis ajánlani tudom őt.....
Szerintem egyet nem csinált még mondeon fix-re.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #280 Dátum:
2009.12.12 szombat, 10:11:43 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.12.12 szombat, 04:57:38
Szia!
Beszéltem Vik-el, a kettős tömegűt támogatják, mert a fix beszerelésével sokat szenvedtek. Kérdésként felmerült, hogy mennyi ideig (és mennyi km-t) fogom még használni az autót.
Terveim szerint talán még 3-4 évig tartom meg a gépet és ez nálam kb 60-80 ezer km jelenthet. Ennyit a kettős tömegűnek is ki kell bírnia.
Már érdeklődtem alkatrészek után is (kettős tömegű lendkerék + kuplungszett + kinyomócsapágy). Két ajánlatom volt az egyik ~200 ezer, a másik 120 ezer. Az utóbbit egy fórumos srác adta, ezt választottam.
Beszerelést egy tapasztalt szerelővel szeretném végeztetni, itt helyben nincs akkora bizodalmam.
Kösz az érdeklődést, üdv: V.Tamás
Alapvetően én is ragaszkodom a gyári cuccokhoz, de ezt a kéttömegű megoldást nagyon pocséknak tartom, bár 200 van az enyémben és még a gyári kéttömegűvel fut.....lehet nemsokára nekem is dönteni kell, ennyi km után már bármikor jöhet..
Hihetetlen árkülönbségek vannak...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #281 Dátum:
2009.12.12 szombat, 11:28:06 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.12 szombat, 07:32:23
Sokat szenvedtek a fix beszerelésével? komolyan ezt mondta?
Ugyanannyi berakni mint a másikat,mivel
méretpontos,kiváltó szett
!!!!! egyik kivesz,másik berak,a kinyomó meg totál ugyanaz....ledöbbentem kicsit,ilyet mondott neked.
hát ennyi....vedd meg akkor Quest-től a kéttömegűt, korrekt srác tényleg,énis ajánlani tudom őt.....
Szerintem egyet nem csinált még mondeon fix-re.
Szia!
Igen beépítési nehézségekről beszélt. Lehet, hogy egy TDCI-nél csinálhatták? A felfogatási csavarok eltéréséről, illetve a kinyomó szerkezet hidralika csöveinek átalakítását is említette.
Azt örömmel vettem, hogy Quest-ről pozitív véleményt alkottál, én ugyanis nem ismerem.
Kösz az infókat, üdv: V.Tamás
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #282 Dátum:
2009.12.12 szombat, 11:33:56 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.12 szombat, 10:11:43
Alapvetően én is ragaszkodom a gyári cuccokhoz, de ezt a kéttömegű megoldást nagyon pocséknak tartom, bár 200 van az enyémben és még a gyári kéttömegűvel fut.....lehet nemsokára nekem is dönteni kell, ennyi km után már bármikor jöhet..
Hihetetlen árkülönbségek vannak...
Szia Ervin!
A lendkerekem állapotát nem tudom, lehet, hogy bírná még. Majd kibontáskor kiderül. Sajna a csapágy elhagyta magát mihelyt hozzáérek a kuplung pedálhoz sír, visít rendesen - ez már jobb nem lesz. Kinyomott kuplung mellet ha növelem a fordulatot még elhallgat, de ez csak sovány vigasz.
Az ünnepek utánra tervezem elvégeztetni a cserét, majd készítek képeket és jelzem a fejleményeket.
Üdv: V.Tamás
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #283 Dátum:
2009.12.12 szombat, 13:42:24 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.12.12 szombat, 11:28:06
Szia!
Igen beépítési nehézségekről beszélt. Lehet, hogy egy TDCI-nél csinálhatták? A felfogatási csavarok eltéréséről, illetve a kinyomó szerkezet hidralika csöveinek átalakítását is említette.
Azt örömmel vettem, hogy Quest-ről pozitív véleményt alkottál, én ugyanis nem ismerem.
Kösz az infókat, üdv: V.Tamás
Mivaaan?
mit kell átalakitani? na jólvan ezt itt a részemről aszem beis fejeztük.
elmondom a lényeget: ez egy KIT ami méretazonos,*** ki uj be,kinyomo meg ugyanaz kell mint volt.kész.
Zsiri-nek is én adtam meg a számát és ő is tőle vett ahogy hallom, nagy megelégedéssel...
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #284 Dátum:
2009.12.12 szombat, 15:23:12 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.12.12 szombat, 11:33:56
Szia Ervin!
A lendkerekem állapotát nem tudom, lehet, hogy bírná még. Majd kibontáskor kiderül. Sajna a csapágy elhagyta magát mihelyt hozzáérek a kuplung pedálhoz sír, visít rendesen - ez már jobb nem lesz. Kinyomott kuplung mellet ha növelem a fordulatot még elhallgat, de ez csak sovány vigasz.
Az ünnepek utánra tervezem elvégeztetni a cserét, majd készítek képeket és jelzem a fejleményeket.
Üdv: V.Tamás
Szia!
Az nem lenne rossz, ha végig fényképeznéd a folyamatot(lehet a szerelő agyára mennél..de nem biztos
)
Ha elég infóm lenne a cseréről, én lehet neki állnék magam, majd ha szükség lesz rá...
Viszont nem nagy költség, de 3 dolgot még cseréltess ki...főtengely szimering, nyelestengely szimering és a féltengely(jobb oldali) vezető csapágy....későbbi gondok elkerülése végett.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #285 Dátum:
2009.12.12 szombat, 16:38:44 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.12 szombat, 15:23:12
Szia!
Az nem lenne rossz, ha végig fényképeznéd a folyamatot(lehet a szerelő agyára mennél..de nem biztos
)
Ha elég infóm lenne a cseréről, én lehet neki állnék magam, majd ha szükség lesz rá...
Viszont nem nagy költség, de 3 dolgot még cseréltess ki...főtengely szimering, nyelestengely szimering és a féltengely(jobb oldali) vezető csapágy....későbbi gondok elkerülése végett.
Szia Ervin!
Köszönöm a tanácsokat:
Viszont nem nagy költség, de 3 dolgot még cseréltess ki...főtengely szimering, nyelestengely szimering és a féltengely(jobb oldali) vezető csapágy....későbbi gondok elkerülése végett
Gondoltam még arra is, hogy cseréltetni kellene a szervóban a hidraulika olajat, illetve a fékrendszerben is az olajat. Ezeket mind megpróbálom megbeszélni majd a mesterrel.
Üdv: V.Tamás
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #286 Dátum:
2009.12.12 szombat, 17:50:28 »
lendkerék cserében az a szépség hogy ugyse annyiba fog megállni a dolog mint amire készülsz,mert menet közbe még pár dolgot kikell cserélni....
Naplózva
drfarkas
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #287 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 11:38:23 »
Sziasztok,
Sajnos úgy néz ki, hogy nekem is elkezdett sírni a kinyomócsapágy. Idén (2009) júniusban vettem a Mondit, MK3 2.0 TDCi. Biztosan tudom, hogy 114e km volt az autóban átvételkor, és előtte 2008. októberében - elvileg - cserélték a kuplungot, akkor 98e km volt az autóban, talán Solymárnál. Szerintetek elképzelhető, hogy kicsit több, mint 1 év alatt, kb 30e km (most van 126e km benne), normál használat mellett tönkremenjen a kinyomócsapágy?
További kérdésem lenne, hogy amennyiben tényleg cserélték a kuplungot, akkor elég lenne most a csapágyat cserélni?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #288 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 12:14:55 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.12 szombat, 13:42:24
Mivaaan?
mit kell átalakitani? na jólvan ezt itt a részemről aszem beis fejeztük.
elmondom a lényeget: ez egy KIT ami méretazonos,*** ki uj be,kinyomo meg ugyanaz kell mint volt.kész.
Zsiri-nek is én adtam meg a számát és ő is tőle vett ahogy hallom, nagy megelégedéssel...
Bizony, teljesen gyári cucc, amit quest hozott, házhoz! Korrekt!
Ha 4-5 évnél tovább tartom az autót, akkor én is fix lendkerékkel szereltetem, de remélem ez is elmegy 200 e km-t, ha az előző elment ennyit.
Naplózva
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #289 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 14:16:40 »
Idézetet írta: drfarkas - 2009.12.13 vasárnap, 11:38:23
Sziasztok,
Sajnos úgy néz ki, hogy nekem is elkezdett sírni a kinyomócsapágy. Idén (2009) júniusban vettem a Mondit, MK3 2.0 TDCi. Biztosan tudom, hogy 114e km volt az autóban átvételkor, és előtte 2008. októberében - elvileg - cserélték a kuplungot, akkor 98e km volt az autóban, talán Solymárnál. Szerintetek elképzelhető, hogy kicsit több, mint 1 év alatt, kb 30e km (most van 126e km benne), normál használat mellett tönkremenjen a kinyomócsapágy?
További kérdésem lenne, hogy amennyiben tényleg cserélték a kuplungot, akkor elég lenne most a csapágyat cserélni?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Az a helyzet, hogy szintén így jártam, mert nekem az előző kuplung cserénél nem cserélték ki a csapágyat, ezért kezdett el sírni.
Nem vagyok egy szaki, de én a helyedbe cserélnék egybe mindent, nem olcsó a kuplungozás munkadíja és egy füst alatt lehet jobban jársz ha mindent cserélsz.
Többen javasolják itt a forumon, ha kuplung akkor kinyomó, szerkezet tárcsa és ha teheted lendkerék csere, valamint javasolják a féltengely csapágyának a cseréjét is és a főtengely szimeringet is.
Te döntsd el mit cserélsz én a napokba fogok átesni egy ilyen teljes kuplungos lendkerekes......... cserén!
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
gyengek
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #290 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 14:33:00 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.12 szombat, 17:50:28
lendkerék cserében az a szépség hogy ugyse annyiba fog megállni a dolog mint amire készülsz,mert menet közbe még pár dolgot kikell cserélni....
Kuplung, kinyomócsapágy, lendkerék. Ez kb egyszerre megy.
Naplózva
gyengek
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #291 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 14:36:00 »
Idézetet írta: drfarkas - 2009.12.13 vasárnap, 11:38:23
Sziasztok,
Sajnos úgy néz ki, hogy nekem is elkezdett sírni a kinyomócsapágy. Idén (2009) júniusban vettem a Mondit, MK3 2.0 TDCi. Biztosan tudom, hogy 114e km volt az autóban átvételkor, és előtte 2008. októberében - elvileg - cserélték a kuplungot, akkor 98e km volt az autóban, talán Solymárnál. Szerintetek elképzelhető, hogy kicsit több, mint 1 év alatt, kb 30e km (most van 126e km benne), normál használat mellett tönkremenjen a kinyomócsapágy?
További kérdésem lenne, hogy amennyiben tényleg cserélték a kuplungot, akkor elég lenne most a csapágyat cserélni?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Beszélj Vik-el de Ő is azt ajánlotta nekem, ha már egyszer leszedték cseréljünk ki mindent. Nem volt olcsó, de remélem egy ideig (újabb 180 000 km
) nem lesz vele gond.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #292 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 14:42:53 »
Idézetet írta: drfarkas - 2009.12.13 vasárnap, 11:38:23
Sziasztok,
Sajnos úgy néz ki, hogy nekem is elkezdett sírni a kinyomócsapágy. Idén (2009) júniusban vettem a Mondit, MK3 2.0 TDCi. Biztosan tudom, hogy 114e km volt az autóban átvételkor, és előtte 2008. októberében - elvileg - cserélték a kuplungot, akkor 98e km volt az autóban, talán Solymárnál. Szerintetek elképzelhető, hogy kicsit több, mint 1 év alatt, kb 30e km (most van 126e km benne), normál használat mellett tönkremenjen a kinyomócsapágy?
További kérdésem lenne, hogy amennyiben tényleg cserélték a kuplungot, akkor elég lenne most a csapágyat cserélni?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia!
Amennyiben 100%-ban tudod, hogy 30000 km-el ezelőtt valóban cserélték a kuplungot-lendkereket, akkor elég csak a kinyomót cserélni, mert a többi alkatrészben még min. 150ezer km benne lehet...annyira azért nem olcsók azok az alkatrészek, hogy 30ezer után eldobjuk..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
drfarkas
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #293 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 17:11:01 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.13 vasárnap, 14:42:53
Szia!
Amennyiben 100%-ban tudod, hogy 30000 km-el ezelőtt valóban cserélték a kuplungot-lendkereket, akkor elég csak a kinyomót cserélni, mert a többi alkatrészben még min. 150ezer km benne lehet...annyira azért nem olcsók azok az alkatrészek, hogy 30ezer után eldobjuk..
Urak,
Nagyon köszönöm a gyors segítséget! Holnap reggel felhívom a szervízt, hogy kiderüljön mi az igazság!
üdv
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #294 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 18:45:44 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.13 vasárnap, 14:42:53
Szia!
Amennyiben 100%-ban tudod, hogy 30000 km-el ezelőtt valóban cserélték a kuplungot-lendkereket, akkor elég csak a kinyomót cserélni, mert a többi alkatrészben még min. 150ezer km benne lehet...annyira azért nem olcsók azok az alkatrészek, hogy 30ezer után eldobjuk..
tudok olyan példányt amiben 90-et nem ment el, és láttam olyan vadi uj porlasztót is ami nem volt jó(tekercshibás volt)....a mai világban ez már annyira nemis meglepő szerintem.....tömegtermelés van.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #295 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 19:26:43 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.13 vasárnap, 18:45:44
tudok olyan példányt amiben 90-et nem ment el, és láttam olyan vadi uj porlasztót is ami nem volt jó(tekercshibás volt)....a mai világban ez már annyira nemis meglepő szerintem.....tömegtermelés van.
Mi gyártunk a fordnak(is) kormány alkatrészeket, hihetetlen minőségi követelmények vannak...és folyamatosan nőnek a követelmények!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #296 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 19:43:42 »
Van pár év tapasztalatom a tömeggyártásban, mint teamleader, és technikal support is...szal olyan nincs hogy tökéletes.....pár évig robotgépeket programoztam be,javitottam,karbantartottam....de a hibalehetőség mindig fennállt.ennyi.
Erre vannak az SPC-sek,végellenőrők,meosok....már amikor nem cigiznek vagy kajálnak....
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #297 Dátum:
2009.12.13 vasárnap, 19:48:08 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.13 vasárnap, 19:43:42
Van pár év tapasztalatom a tömeggyártásban, mint teamleader, és technikal support is...szal olyan nincs hogy tökéletes.....pár évig robotgépeket programoztam be,javitottam,karbantartottam....de a hibalehetőség mindig fennállt.ennyi.
Erre vannak az SPC-sek,végellenőrők,meosok....már amikor nem cigiznek vagy kajálnak....
Maga az összeszerelés és a gyártás minősége szerintem mindenhol javul, akinél nem az manapság nem él meg!
Amin spórolnak, az az anyagminőség és mennyiség..ez sem kis baj..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
drfarkas
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #298 Dátum:
2009.12.14 hétfő, 09:47:30 »
jó reggelt Mindenkinek!
A solymárnál sajnos csak kuplung szettet cseréltek, se lendkereket, se kinyomócsapágyat
így ez rám hárul......
Alkatrészbeszerzésben tudtok javasolni vmit? (tudom, olvassak vissza...:-P)
Naplózva
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #299 Dátum:
2009.12.14 hétfő, 16:03:19 »
Idézetet írta: drfarkas - 2009.12.14 hétfő, 09:47:30
Alkatrészbeszerzésben tudtok javasolni vmit? (tudom, olvassak vissza...:-P)
Quest, Wyctor, Robi_19.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ