Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:18:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2325361 alkalommal)
0 Felhasználó és 70 vendég van a témában
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #300 Dátum: 2009.12.18 péntek, 07:54:30 »

Sziasztok
Gondok vannak:)
Tegnapi nap folyamán reggelig még semmi probléma nem volt,de mikor végeztem a munkával és indítottam volna a gépet,az nem igazán sikerült.
Indítózás közben magas éles fúróhoz hasonlítható hangot lehetett hallani,szemből velem.
Gondolom az önindítóval lesz a baj. Tudni érdemes hogy a kocsi a szokásos kuplung, lendkerék kinyomó csere előtt áll.
Eddig végsülis a kinyomó hangját lehetett hallani,más durva jelenség nem volt tapasztalható.
A váltó megmozgatása után beindult az autó...
Pontosan miből fakadhat a hibajelenség?
A kuplungszett csere közben az önindítónál is kell javítást eszközölni vagy elég a szett csere? mire számítsak?
Köszönöm előre válaszaitokat és kellemes ünnepeket!
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #301 Dátum: 2009.12.18 péntek, 11:27:22 »

Sziasztok
Gondok vannak:)
Tegnapi nap folyamán reggelig még semmi probléma nem volt,de mikor végeztem a munkával és indítottam volna a gépet,az nem igazán sikerült.
Indítózás közben magas éles fúróhoz hasonlítható hangot lehetett hallani,szemből velem.
Gondolom az önindítóval lesz a baj. Tudni érdemes hogy a kocsi a szokásos kuplung, lendkerék kinyomó csere előtt áll.
Eddig végsülis a kinyomó hangját lehetett hallani,más durva jelenség nem volt tapasztalható.
A váltó megmozgatása után beindult az autó...
Pontosan miből fakadhat a hibajelenség?
A kuplungszett csere közben az önindítónál is kell javítást eszközölni vagy elég a szett csere? mire számítsak?
Köszönöm előre válaszaitokat és kellemes ünnepeket!
Az lehet indítómotor bajság is.Kilökővilla kopás,bendix gyengeség,perselykopás,stb.
De most úgy is lenn lesz a váltó,meg kell csekkolni.Az is elképzelhető,hogy akkorát lóg a lendkerék,hogy nem kap bele a kiskerék.... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #302 Dátum: 2009.12.18 péntek, 12:29:07 »

Sziasztok
Gondok vannak:)
Tegnapi nap folyamán reggelig még semmi probléma nem volt,de mikor végeztem a munkával és indítottam volna a gépet,az nem igazán sikerült.
Indítózás közben magas éles fúróhoz hasonlítható hangot lehetett hallani,szemből velem.
Gondolom az önindítóval lesz a baj. Tudni érdemes hogy a kocsi a szokásos kuplung, lendkerék kinyomó csere előtt áll.
Eddig végsülis a kinyomó hangját lehetett hallani,más durva jelenség nem volt tapasztalható.
A váltó megmozgatása után beindult az autó...
Pontosan miből fakadhat a hibajelenség?
A kuplungszett csere közben az önindítónál is kell javítást eszközölni vagy elég a szett csere? mire számítsak?
Köszönöm előre válaszaitokat és kellemes ünnepeket!
Lendkerékkel lesz probléma. Vagy tényleg önindító. Ha lent lesz a váltó, nézesd meg az önindító fogaskerekét, mert ha nagyon gyatra már a lendkerék, kinyírhatja az önindító fogaskerekét is. Ha így van és nem cserélik, az meg kinyírhatja az új lendkereket.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #303 Dátum: 2009.12.18 péntek, 13:45:35 »

Sziasztok,
A párom autójában is kezd akadozni a hátramenet kapcsolása   szomoru1
154 ezer kilcsi van benne gondolom akkor mi is lassan elkezdhetünk gyűjtögetni egy kuplung szettre. Álló motornál tök könnyedén veszi az összes fokozatot.
Mellesleg semmilyen egyéb kinyomó vagy lendkerék zörej nincs.
Kíváncsi vagyok meddig húzza még. Jó lenne csak tavasszal cserélni...
Na hajrá, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #304 Dátum: 2009.12.18 péntek, 14:06:49 »

Hát én is szembesültem a nehezen kapcsolás problémájával, de csak hidegben (0 fok alatt).
Az egyest és a rükit nehezen veszi, erőltetve vagy előtte 2.ba berakva kapcsolható, de nem teccik ez így nekem. Érdekes,h kicsit melegebb időben (3-4 fokban) már nem veszem észre nagyon.
Szerintetek egy olaj csere javítana a dolgon? Most 62e km van a vasban és gondolom az olajban is.
Ha igen milyen olajat vegyek bele, h hidegen is könnyen kapcsolható legyen? 
ja és mennyi is kell bele? 2liter elég ügye?
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #305 Dátum: 2009.12.18 péntek, 14:32:00 »

Ez nem olaj gond. szomoru1
Kérdezzétek Relhist-et,ő is ezzel kínlódik!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #306 Dátum: 2009.12.18 péntek, 20:22:33 »

Hát én is szembesültem a nehezen kapcsolás problémájával, de csak hidegben (0 fok alatt).
Az egyest és a rükit nehezen veszi, erőltetve vagy előtte 2.ba berakva kapcsolható, de nem teccik ez így nekem. Érdekes,h kicsit melegebb időben (3-4 fokban) már nem veszem észre nagyon.
Szerintetek egy olaj csere javítana a dolgon? Most 62e km van a vasban és gondolom az olajban is.
Ha igen milyen olajat vegyek bele, h hidegen is könnyen kapcsolható legyen? 
ja és mennyi is kell bele? 2liter elég ügye?

Szia!

Elöljáróban nem értek a dologhoz, de mivel nálam hamarosan lendkerék+kuplung+kinyomó csere lesz én is nézegetem a lehetőségeket a váltó olajok terén. Találtam egy olajat, ami nem olcsó, sőt nagyon drága, de lehet, hogy jó. Itt egy link a termékhez:
http://www.gunk.hu/hajtomuolajok/mobil-gearlube-vs-200-75w-90.html
Valaki ismeri?

Üdv: V.Tamás
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #307 Dátum: 2009.12.19 szombat, 11:03:50 »

Szia!

Elöljáróban nem értek a dologhoz, de mivel nálam hamarosan lendkerék+kuplung+kinyomó csere lesz én is nézegetem a lehetőségeket a váltó olajok terén. Találtam egy olajat, ami nem olcsó, sőt nagyon drága, de lehet, hogy jó. Itt egy link a termékhez:
http://www.gunk.hu/hajtomuolajok/mobil-gearlube-vs-200-75w-90.html
Valaki ismeri?

Üdv: V.Tamás

Hát ez tényleg nem olcsó.
nem sok jelentősége van gondolom, de ezt kifejezetten 5 gangos váltókig írják, miért?
nem mindegy hány fogaskereket ken?
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #308 Dátum: 2009.12.19 szombat, 11:20:38 »

Szia!

Elöljáróban nem értek a dologhoz, de mivel nálam hamarosan lendkerék+kuplung+kinyomó csere lesz én is nézegetem a lehetőségeket a váltó olajok terén. Találtam egy olajat, ami nem olcsó, sőt nagyon drága, de lehet, hogy jó. Itt egy link a termékhez:
http://www.gunk.hu/hajtomuolajok/mobil-gearlube-vs-200-75w-90.html
Valaki ismeri?

Üdv: V.Tamás
Teljesítményszintre a korszerű szintetikus váltóolajak mind teljesítik a gyártó követelményeit, viszont a váltóban található fémek oxidációjára külön fejlesztik az olajat, talán ezért a legjobb választás a gyári ford váltó olaj, ami szintén full szintetikus és a viszkozitása is 75W-90, ráadásul az adalékolása a legmegfelelőbb a mi váltóink szempontjából....ja és olcsóbb is annál amit találtál! wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #309 Dátum: 2009.12.19 szombat, 17:56:50 »

Teljesítményszintre a korszerű szintetikus váltóolajak mind teljesítik a gyártó követelményeit, viszont a váltóban található fémek oxidációjára külön fejlesztik az olajat, talán ezért a legjobb választás a gyári ford váltó olaj, ami szintén full szintetikus és a viszkozitása is 75W-90, ráadásul az adalékolása a legmegfelelőbb a mi váltóink szempontjából....ja és olcsóbb is annál amit találtál! wave

Szia Ervin!

Köszönöm a választ, akkor váltóba Ford olaj!
Másik kérdésem: szervokormány hidraulika, illetve fékrendszer olajkiválasztásnál szintén a Ford, vagy féknél jó a MOL DOT4-es is?

Kösz a tanácsokat: V.Tamás  integet2
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #310 Dátum: 2009.12.19 szombat, 18:18:10 »

Szia Ervin!

Köszönöm a választ, akkor váltóba Ford olaj!
Másik kérdésem: szervokormány hidraulika, illetve fékrendszer olajkiválasztásnál szintén a Ford, vagy féknél jó a MOL DOT4-es is?

Kösz a tanácsokat: V.Tamás  integet2
Szia!
A féknél és a szervónál talán nincsenek ilyen spec követelmények mint a váltónál, persze minőségi legyen( a MOL az)
Fékolajcserét magam szoktam csinálni, ezért tapasztalatból írom, hogy nagyon megkönnyíti a dolgot, ha más színűt veszel, mint ami benne van, és mikor engeded le a régit, határozottan látod, hogy mikor jön már a friss anyag...a gyári fordos fékolaj pl egész világos majdnem mint a víz, a shell DOT4-ese sötét sárga, a Castrol DOT4-ese pirosas, ha ezekre váltasz gyáriról, vagy fordítva, az nagyban megkönnyíti, hogy precíz munkát csinálj.. nyes
Ha legközelebb cserélem a szervómban az olajat, vagy gyárit, vagy Castrol Transmax Z olajat teszek bele!

Üdv: Ervin integet2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #311 Dátum: 2009.12.19 szombat, 18:19:29 »

Szia!
A féknél és a szervónál talán nincsenek ilyen spec követelmények mint a váltónál, persze minőségi legyen( a MOL az)
Fékolajcserét magam szoktam csinálni, ezért tapasztalatból írom, hogy nagyon megkönnyíti a dolgot, ha más színűt veszel, mint ami benne van, és mikor engeded le a régit, határozottan látod, hogy mikor jön már a friss anyag...a gyári fordos fékolaj pl egész világos majdnem mint a víz, a shell DOT4-ese sötét sárga, a Castrol DOT4-ese pirosas, ha ezekre váltasz gyáriról, vagy fordítva, az nagyban megkönnyíti, hogy precíz munkát csinálj.. nyes
Ha legközelebb cserélem a szervómban az olajat, vagy gyárit, vagy Castrol Transmax Z olajat teszek bele!

Üdv: Ervin integet2

Kösz a gyors választ, hasznosítom a tanácsaid!  worship
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #312 Dátum: 2009.12.19 szombat, 18:26:38 »

Kösz a gyors választ, hasznosítom a tanácsaid!  worship
eljen
A kuplung cseréből örökíts ám meg amennyit csak lehet.... vigyor3 vigyor3.. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #313 Dátum: 2009.12.19 szombat, 20:32:43 »

Szia!
A féknél és a szervónál talán nincsenek ilyen spec követelmények mint a váltónál, persze minőségi legyen( a MOL az)
Fékolajcserét magam szoktam csinálni, ezért tapasztalatból írom, hogy nagyon megkönnyíti a dolgot, ha más színűt veszel, mint ami benne van, és mikor engeded le a régit, határozottan látod, hogy mikor jön már a friss anyag...a gyári fordos fékolaj pl egész világos majdnem mint a víz, a shell DOT4-ese sötét sárga, a Castrol DOT4-ese pirosas, ha ezekre váltasz gyáriról, vagy fordítva, az nagyban megkönnyíti, hogy precíz munkát csinálj.. nyes
Ha legközelebb cserélem a szervómban az olajat, vagy gyárit, vagy Castrol Transmax Z olajat teszek bele!

Üdv: Ervin integet2
És Te mennyi időnként cseréled le a fékfolyadékot? (csak próbálok egy egészséges kompromisszumot találni a gyár által ajánlott 2 év és a semmikor közt)
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #314 Dátum: 2009.12.19 szombat, 20:55:07 »

És Te mennyi időnként cseréled le a fékfolyadékot? (csak próbálok egy egészséges kompromisszumot találni a gyár által ajánlott 2 év és a semmikor közt)
Tavasszal lesz 2 éve, hogy cseréltem, tehát tavasszal csere...1800HUF és 1 óra könnyü munka(hobbi) ne vágjon földhöz 2 évente, ha ilyen autóval járok minden nap. Wink Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.19 szombat, 20:59:20 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #315 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 00:45:09 »

eljen
A kuplung cseréből örökíts ám meg amennyit csak lehet.... vigyor3 vigyor3.. wave

Szia Ervin!

Tervben van a dokumentálás!
Talán ma (hétfőn), vagy a héten meglesznek az alkatrészek (lendkerék+kuplung+kinyomócsapágy). Rendeltem Ford olajat a váltóba és a szervoba is. A beavatkozásra szinte biztosan csak januárban kerül sor.
Más!
Most értünk haza Pécsről, több helyen -22C volt kint a hőfok, de általában -18C és -20C között végig. A motor hőfokom pedig majdnem végig alacsonyan maradt. Nem mertem nyomni, hátul aludt a két gyerkőc, az út meg inkább nedves néhol hókásás volt. 70-80 között jöttem 4-5 fokozatban ~ 1500-1700 fordulaton. Bent jó idő volt a rostélyokon jött a meleg 22C volt az alapjel - nem fáztunk, de a motor csak dombon fölfelé érte el az üzemi hőfokot, illetve akkor, ha belső keringtetésre kapcsoltam - de akkor elkezdett párásodni.
Volt már termosztát cserém s eddig nem is volt gondom a motor hőfokával. Lehet, hogy a fűtéssel -20 C-on kiszedtem a hűtőrendszer melegét? Pedig még kiegészítő villamos patronjaim is vannak. Az alacsony fordulat mellett nem biztos hogy képződik annyi hő, ami a -20C levegőt felfűtve biztosítja egyszerre a temperálást a motor és az utastér számára. Érdekes élmény volt, mert lehetett érezni az üvegeken, hogy sugároz a hideg. Azért elég ritka ez a zima. Nem gondolnám, hogy gond van a géppel.

Üdv: V.Tamás
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #316 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 07:56:35 »

Szia Ervin!
Volt már termosztát cserém s eddig nem is volt gondom a motor hőfokával. Lehet, hogy a fűtéssel -20 C-on kiszedtem a hűtőrendszer melegét? Pedig még kiegészítő villamos patronjaim is vannak. Az alacsony fordulat mellett nem biztos hogy képződik annyi hő, ami a -20C levegőt felfűtve biztosítja egyszerre a temperálást a motor és az utastér számára. Érdekes élmény volt, mert lehetett érezni az üvegeken, hogy sugároz a hideg. Azért elég ritka ez a zima. Nem gondolnám, hogy gond van a géppel.

Üdv: V.Tamás

A -20 fok nem mondható "általános üzemszerű körülmény"-nek. hehe Szerintem is teljesen természetes, hogy a nagy hideg, a fűtés meg a menetszél miatt egyszerűen nem elég a motor hőtermelő képessége a 90 fok megőrzésére. Nem hiszem, hogy bármi baja lenne a gépednek. Ha mondjuk -10-en tökéletesen jó a hőfok, akkor minden OK.  taps eljen
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #317 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 08:12:30 »

Mi is a hétvégén araszoltunk -10-13 fokban. Alapjárat 40-el semmi. Meg sem mozdult a vízhőfokmérő mutató. Azért kíváncsi lennék az olaj ilyenkor mennyire melegszik fel? Meleget természetesen fújt.
Aztán amikor autópályán végre lehetett menni akkor rögtön beállt középre.
T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #318 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 11:26:55 »

Szia Ervin!

Tervben van a dokumentálás!
Talán ma (hétfőn), vagy a héten meglesznek az alkatrészek (lendkerék+kuplung+kinyomócsapágy). Rendeltem Ford olajat a váltóba és a szervoba is. A beavatkozásra szinte biztosan csak januárban kerül sor.
Más!
Most értünk haza Pécsről, több helyen -22C volt kint a hőfok, de általában -18C és -20C között végig. A motor hőfokom pedig majdnem végig alacsonyan maradt. Nem mertem nyomni, hátul aludt a két gyerkőc, az út meg inkább nedves néhol hókásás volt. 70-80 között jöttem 4-5 fokozatban ~ 1500-1700 fordulaton. Bent jó idő volt a rostélyokon jött a meleg 22C volt az alapjel - nem fáztunk, de a motor csak dombon fölfelé érte el az üzemi hőfokot, illetve akkor, ha belső keringtetésre kapcsoltam - de akkor elkezdett párásodni.
Volt már termosztát cserém s eddig nem is volt gondom a motor hőfokával. Lehet, hogy a fűtéssel -20 C-on kiszedtem a hűtőrendszer melegét? Pedig még kiegészítő villamos patronjaim is vannak. Az alacsony fordulat mellett nem biztos hogy képződik annyi hő, ami a -20C levegőt felfűtve biztosítja egyszerre a temperálást a motor és az utastér számára. Érdekes élmény volt, mert lehetett érezni az üvegeken, hogy sugároz a hideg. Azért elég ritka ez a zima. Nem gondolnám, hogy gond van a géppel.

Üdv: V.Tamás
Nincs is semmi gond az autóddal, ebben a hidegben egyszerűen több meleget von el a fűtés mint amennyit termel a motor, ennyi az egész...simán visszahül még közép állásból is ilyen hidegben...az enyém is visszahült ma reggel, pedig csak -15 volt, és mivel meleg garázsból indulok és emelkedőnek is megyek, felment középre, de lefele menet láttam szépen kúszik lefele.
Volt már rossz a termosztátom, tudom milyen az, még nyáron is visszahült, ha nem terheltem a motort, de mióta cseréltem ilyenről szó sincs. Viszont ebben a hidegben a fűtésnek sok energia kell, több mint amennyit a motor kis terhelésen termel. Nekem is van kis patronom... az is kevés.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #319 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 19:11:30 »

Itt mindenki termosztát parán van... eplus2 eplus2
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #320 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 19:26:25 »

Itt mindenki termosztát parán van... eplus2 eplus2
Még ma, holnaptól helyre jönnek a gépek eplus2 (már amelyik túléli az ónos esőt...vigyázzon mindenki!!!)
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #321 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 21:06:09 »

Még ma, holnaptól helyre jönnek a gépek eplus2 (már amelyik túléli az ónos esőt...vigyázzon mindenki!!!)
Én is várom már a melegebb időt, mert fel kellene tenni előre az új rendszámkeretet. -10 fokban nincs sok kedvem hozzá.  (Sajnos a klubbosat széttörte egy corsa vonóhorga Sad  duhos2 ) - bocs hogy OFF
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
csari
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


WWW E-mail
« Új hozzászólás #322 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 22:52:42 »

A nehezen kapcsolható váltóhoz annyit tudok hozzátenni, hogy nekem is rosszul vette az egyest és a rükvercet ezekben a hideg napokban...Gondoltam, egy váltóolajcsere csak javíthat rajta, ezért ma vettem Castrolt, és kicseréltettem az olajat. Hát..., lehet hogy egy kicsit jobb lett, de a jelenség nem tünt el teljesen. Az biztos hogy ez nálam csak a hideg napokon jött elő, és bízom benne hogy gyorsan el is múlik, ha jön a tavasz.
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI 2005 Ha utazni szeretnél, klikk ide: www.jolly-joker.hu
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #323 Dátum: 2009.12.22 kedd, 07:47:08 »

A váltóolaj leeresztése és kicserélése otthon megoldható vagy csak szervízben lehetséges?
Köszi, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #324 Dátum: 2009.12.22 kedd, 11:58:36 »

A nehezen kapcsolható váltóhoz annyit tudok hozzátenni, hogy nekem is rosszul vette az egyest és a rükvercet ezekben a hideg napokban...Gondoltam, egy váltóolajcsere csak javíthat rajta, ezért ma vettem Castrolt, és kicseréltettem az olajat. Hát..., lehet hogy egy kicsit jobb lett, de a jelenség nem tünt el teljesen. Az biztos hogy ez nálam csak a hideg napokon jött elő, és bízom benne hogy gyorsan el is múlik, ha jön a tavasz.

Hmm ennek nem örülök....
eddig ez a legdrágább, legfiatalabb autóm és ilyenekkel szomorít el,h nem lehet normálisan kapcsolni hidegben....
bármelyik korábbi vasamat játszi könnyedséggel kapcsoltam -20 fokos hidegben is.
Mindenkinek észrevehetően nehezen(vagy nehezebben) kapcsolható hidegben az MMT6?
az MTX75 szerintem nem kényes ennyire.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.22 kedd, 12:14:19 írta gtuby » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #325 Dátum: 2009.12.22 kedd, 12:25:57 »

Hmm ennek nem örülök....
eddig ez a legdrágább, legfiatalabb autóm és ilyenekkel szomorít el,h nem lehet normálisan kapcsolni hidegben....
bármelyik korábbi vasamat játszi könnyedséggel kapcsoltam -20 fokos hidegben is.
Mindenkinek észrevehetően nehezen(vagy nehezebben) kapcsolható hidegben az MMT6?
az MTX75 szerintem nem kényes ennyire.
Az MTX75 is... Legalábbis Mk2ben... 1/2 éves váltóolajjal... Szerintem a vékonyabb használttal jobb volt...
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #326 Dátum: 2009.12.22 kedd, 21:38:09 »

...Mindenkinek észrevehetően nehezen(vagy nehezebben) kapcsolható hidegben az MMT6?
Kicsit nehezebben az első hideg-indítás utáni percekben de semmiképpen se nehezen. Az 50 kilós feleségem se panaszkodott eddig, pedig vitte az autót a mostani zord hidegekben is...
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
csari
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


WWW E-mail
« Új hozzászólás #327 Dátum: 2009.12.22 kedd, 23:02:50 »

A váltóolaj leeresztése és kicserélése otthon megoldható vagy csak szervízben lehetséges?
Köszi, T.
Hali! Nekem szerelő csinálta. Nehéz volt már a leeresztő csavart is kitekerni a kicsi hely miatt, de az olajbetöltéshez is ügyeskednie kellett.
A olajosflakon csöcsére rakott egy kb 30cm-es tömlőt, és így tudta a flakont magasra emelve az olajat belepumpálni.
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI 2005 Ha utazni szeretnél, klikk ide: www.jolly-joker.hu
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #328 Dátum: 2009.12.23 szerda, 09:09:21 »

Kicsit nehezebben az első hideg-indítás utáni percekben de semmiképpen se nehezen. Az 50 kilós feleségem se panaszkodott eddig, pedig vitte az autót a mostani zord hidegekben is...
Nem hiszem. Az enyém sem mindig nyűgös hidegben.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #329 Dátum: 2009.12.24 csütörtök, 00:22:38 »

Sziasztok!

Köszönöm a tanácsot a segítséget mindenkinek, ma megérkezkek az alkatrészek (külön köszönet q...t-nek  worship). "Nekem ez került a fa alá":
http://kepfeltoltes.hu/view/091224/DSCF4697_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kellemes karácsonyt mindenkinek!!!  wave

Üdv: V.Tamás
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #330 Dátum: 2009.12.24 csütörtök, 09:39:44 »

Sziasztok!

Köszönöm a tanácsot a segítséget mindenkinek, ma megérkezkek az alkatrészek (külön köszönet q...t-nek  worship). "Nekem ez került a fa alá":
http://kepfeltoltes.hu/view/091224/DSCF4697_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kellemes karácsonyt mindenkinek!!!  wave

Üdv: V.Tamás

Asszony örül neki.....Mi? nyes Wink wave
Kellemes Ünnepeket!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Doki
Vendég
« Új hozzászólás #331 Dátum: 2009.12.24 csütörtök, 18:06:34 »

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Szervizmentes Boldog Új Évet Kivánok minden klubtagnak. :integet2
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #332 Dátum: 2009.12.25 péntek, 02:05:00 »

Asszony örül neki.....Mi? nyes Wink wave
Kellemes Ünnepeket!

Szia Alf!
Köszönöm, nektek is Kellemes Ünnepeket!
Nagyon jól fogadta, ha javítatni kell, hát javíttassuk! De azért mást is találtam a fa alatt!!!
Egy 6 hónapon belül beváltható ajándékutalványt: 10 körös Rally-zás Subaru STI-vel  wow1 Az autóban egy 2500 ccm-es turbo boxer motor van, mely 300 Le-vel gyorsul 100 km/h-ra: 5,2 s alatt.
Ez egy remek élménynek ígérkezik, lesz majd:  vigyor2  ijedt csodalk cheesy1
Nekem ez már egy szép karácsony!!!!  party0038
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #333 Dátum: 2009.12.25 péntek, 13:36:12 »

Szia Alf!
Köszönöm, nektek is Kellemes Ünnepeket!
Nagyon jól fogadta, ha javítatni kell, hát javíttassuk! De azért mást is találtam a fa alatt!!!
Egy 6 hónapon belül beváltható ajándékutalványt: 10 körös Rally-zás Subaru STI-vel  wow1 Az autóban egy 2500 ccm-es turbo boxer motor van, mely 300 Le-vel gyorsul 100 km/h-ra: 5,2 s alatt.
Ez egy remek élménynek ígérkezik, lesz majd:  vigyor2  ijedt csodalk cheesy1
Nekem ez már egy szép karácsony!!!!  party0038

eljen taps integet2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gfalusi
Vendég
« Új hozzászólás #334 Dátum: 2009.12.29 kedd, 23:17:27 »

Sziasztok!

Hála Istennek ki kellett cseréltetnem a kinyomót, kuplungszerkezettel együtt,  mert teljesen szétment a kinyomó csapágy. Nagyon fájt! Őrülten! A lényeg, hogy azóta nehezen veszi a sebességet, főleg egyes, lüki!
Viszont azt vettem észre, hogy ha adok egy kis gázt, akkor mint a kés a vajba, úgy megy be egyesbe pl. pirosnál.
Olvasgatva a fórumot megeshet az, hogy váltóolaj lesz a bibi! (Merthogy az is cserélve lett a nyáron a kinyomó biszbaszokkal együtt!)

Egyébként rohadtul idegesít, mert a szerelő nem tud rá mondani semmit sem, csak nagyjából nagyokat találgat, de eddig mind mellé ment, bár a javára legyen mondva olajat már mondta ő is.

Előre is kösz.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #335 Dátum: 2009.12.30 szerda, 06:48:36 »

Sziasztok!

Hála Istennek ki kellett cseréltetnem a kinyomót, kuplungszerkezettel együtt,  mert teljesen szétment a kinyomó csapágy. Nagyon fájt! Őrülten! A lényeg, hogy azóta nehezen veszi a sebességet, főleg egyes, lüki!
Viszont azt vettem észre, hogy ha adok egy kis gázt, akkor mint a kés a vajba, úgy megy be egyesbe pl. pirosnál.
Olvasgatva a fórumot megeshet az, hogy váltóolaj lesz a bibi! (Merthogy az is cserélve lett a nyáron a kinyomó bisz***okkal együtt!)

Egyébként rohadtul idegesít, mert a szerelő nem tud rá mondani semmit sem, csak nagyjából nagyokat találgat, de eddig mind mellé ment, bár a javára legyen mondva olajat már mondta ő is.

Előre is kösz.

Szia!

Érdekelne, hogy milyen olajat tellél bele? Én most állok a kinyomó+kuplung+lendkerék csere előtt és szeretném tudni.

Kösz: V.Tamás  integet2
Naplózva
gfalusi
Vendég
« Új hozzászólás #336 Dátum: 2009.12.30 szerda, 11:33:11 »

Szia!

Érdekelne, hogy milyen olajat tellél bele? Én most állok a kinyomó+kuplung+lendkerék csere előtt és szeretném tudni.

Kösz: V.Tamás  integet2

Szia,

márkára nem tudom megmondani, csak annyit tudok, hogy 15.000 ft-ba került a váltóba az olaj. A szerelő vette meg, én a márkát nem is kérdeztem, csak annyit mondtam neki, hogy jó minőségű olaj legyen, de ha nagyon érdekel, akkor megkérdezhetem tőle.

Üdv:
Gábor
Naplózva
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #337 Dátum: 2009.12.30 szerda, 11:35:52 »

Az MTX75 is... Legalábbis Mk2ben... 1/2 éves váltóolajjal... Szerintem a vékonyabb használttal jobb volt...
Csatlakozom!Nekem is ez a tapasztalatom!
A ford váltó ilyen,legalább is nekem minden fordomban kemény volt a váltó.Viszont nem szokott meghibásodni.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #338 Dátum: 2009.12.30 szerda, 12:23:06 »

Szia,

márkára nem tudom megmondani, csak annyit tudok, hogy 15.000 ft-ba került a váltóba az olaj. A szerelő vette meg, én a márkát nem is kérdeztem, csak annyit mondtam neki, hogy jó minőségű olaj legyen, de ha nagyon érdekel, akkor megkérdezhetem tőle.

Üdv:
Gábor

Kösz a választ, nem olyan fontos, hogy megkérdezd, mert már megvettem a gyári Ford olajat - az fog belemenni. Majd meglátom, hogy nálam is nehezebb lesz-e a kapcsolás - akkor meg úgy jártam.

Üdv: V.Tamás  integet2

Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #339 Dátum: 2009.12.30 szerda, 12:52:13 »

Sziasztok!

Hála Istennek ki kellett cseréltetnem a kinyomót, kuplungszerkezettel együtt,  mert teljesen szétment a kinyomó csapágy. Nagyon fájt! Őrülten! A lényeg, hogy azóta nehezen veszi a sebességet, főleg egyes, lüki!
Viszont azt vettem észre, hogy ha adok egy kis gázt, akkor mint a kés a vajba, úgy megy be egyesbe pl. pirosnál.
Olvasgatva a fórumot megeshet az, hogy váltóolaj lesz a bibi! (Merthogy az is cserélve lett a nyáron a kinyomó bisz***okkal együtt!)

Egyébként rohadtul idegesít, mert a szerelő nem tud rá mondani semmit sem, csak nagyjából nagyokat találgat, de eddig mind mellé ment, bár a javára legyen mondva olajat már mondta ő is.

Előre is kösz.
Rendesen le lett légtelenítve a hidraulikus kinyomód?
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #340 Dátum: 2009.12.30 szerda, 13:14:14 »

Kösz a választ, nem olyan fontos, hogy megkérdezd, mert már megvettem a gyári Ford olajat - az fog belemenni. Majd meglátom, hogy nálam is nehezebb lesz-e a kapcsolás - akkor meg úgy jártam.

Üdv: V.Tamás  integet2


100e km körül lecseréltettem a váltó olajat. Olajcsere után Metabond Gt-adalékot adattam még hozzá, szerencsére ott voltam, különben elfelejtik beletölteni.  duhos2 Most a kuplungozásnál ami kifolyt azt visszatöltettem.
Leírás róla:
http://www.metabond.hu/metabondnet2/shop_termek.aspx?ism=1&tkod=11
A mociban is monden olajcserénél belerakom, sőt a gázolajhoz is. De ezek már a Megesel ill. M jelű adalékok.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #341 Dátum: 2010.01.02 szombat, 23:48:01 »

Hát én is szembesültem a nehezen kapcsolás problémájával, de csak hidegben (0 fok alatt).
Az egyest és a rükit nehezen veszi, erőltetve vagy előtte 2.ba berakva kapcsolható, de nem teccik ez így nekem. Érdekes,h kicsit melegebb időben (3-4 fokban) már nem veszem észre nagyon.
Szerintetek egy olaj csere javítana a dolgon? Most 62e km van a vasban és gondolom az olajban is.
Ha igen milyen olajat vegyek bele, h hidegen is könnyen kapcsolható legyen? 
ja és mennyi is kell bele? 2liter elég ügye?

Hali,

Nekem már 182eKm van benne. Lassan megint kell váltó olajat cserélni és nekem is nehezen veszi az 1-est és az R-t hidegben. Sajna a hideg itt 15 fok alattit jelent, mert a mélygarázsban nyáron is van, hogy nehezen veszi. Akkor adok neki egy 2-est és utána minden ok.

Szóval nem tudom mi a frász, de szerintem ezzel a problémával ez a váltó a világból ki tud menni, bár engem marhára idegesít. Ha valakinek lesz tuti megoldása (az új váltón kívül), akkor szóljon, mert érdekelne.

Szerény véleményem szerint sem a kuplunkg, sem az olaj csere nem oldja meg önmagában. Szerintem a megoldás: Kuplung csere + szinkron gyűrű csere + olaj csere + bowden csere.

Szerintem ez oldaná meg, majd megkérdezem Vik-et a dologról.

Üdv
Csaba
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #342 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 09:38:17 »

Hali,

Nekem már 182eKm van benne. Lassan megint kell váltó olajat cserélni és nekem is nehezen veszi az 1-est és az R-t hidegben. Sajna a hideg itt 15 fok alattit jelent, mert a mélygarázsban nyáron is van, hogy nehezen veszi. Akkor adok neki egy 2-est és utána minden ok.

Szóval nem tudom mi a frász, de szerintem ezzel a problémával ez a váltó a világból ki tud menni, bár engem marhára idegesít. Ha valakinek lesz tuti megoldása (az új váltón kívül), akkor szóljon, mert érdekelne.

Szerény véleményem szerint sem a kuplunkg, sem az olaj csere nem oldja meg önmagában. Szerintem a megoldás: Kuplung csere + szinkron gyűrű csere + olaj csere + bowden csere.

Szerintem ez oldaná meg, majd megkérdezem Vik-et a dologról.

Üdv
Csaba
Neekm  a másodikat vette nehezen a hidegbe, olajat cseréltem, (castrol) semmi nem történt. ill. dehogynem: még nehezebben veszi. A gyár egyébként azt mondja, hogy a váltóolaj élettartama megegyezik a váltó élettartamával, tehát soha nem kell cserélni. A leeresztett olajat leülepítettem egy átlátszó kannában, hogy lássam benne a koszt. De nem láttam. Gyönyyürű tiszta és normális szagú volt. Szóval adtam a szharnak egy pofont 8000.-ért.   Angry
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #343 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 10:03:41 »

Teljesen felesleges a váltóban olajat cserélni. Ha mégis, a gyárit kell megvenni.
És semmilyen adalék nem kell bele.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #344 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 10:31:31 »

Teljesen felesleges a váltóban olajat cserélni. Ha mégis, a gyárit kell megvenni.
És semmilyen adalék nem kell bele.
Igen akkor már felesleges mikor szétkoptak a szinkrongyűrűk és a csapágyak az olajcsere hiánya miatt.... vigyor3
Egyébként meg hasznos!
Adalékot én sem tennék bele, az már van az olajban, olyan és annyi, amilyen és amennyi kell bele. smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #345 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 10:35:38 »

Igen akkor már felesleges mikor szétkoptak a szinkrongyűrűk és a csapágyak az olajcsere hiánya miatt.... vigyor3
Egyébként meg hasznos!
Adalékot én sem tennék bele, az már van az olajban, olyan és annyi, amilyen és amennyi kell bele. smile

A gyár árul olajat, szóval ha szükség lenne az olaj cseréjére, elhiheted, hogy előírná monnyuk 100e km után.
Az olajcsere nem fogja megóvni a szinkrongyűrűt a cserétől.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #346 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 10:46:51 »

A gyár árul olajat, szóval ha szükség lenne az olaj cseréjére, elhiheted, hogy előírná monnyuk 100e km után.
Az olajcsere nem fogja megóvni a szinkrongyűrűt a cserétől.
Elég sok fémreszelék kerülhet a használatból adódóan(pont a szinkrongyűrűk állandó összefékeződéséből)az olajba, nem hiszem, hogy jobb az mikor fémreszelékes(szemmel nem látható)olajban futnak a csapágyak és stb....vagy 100ezer kilométerenként rákölt az ember 6 ezret és tiszta olajban fut.
Minden olaj oxidálódik 1-2 év után már elvesztik eredeti tulajdonságukat....motorolajat is cserélni kell 1v max 2 évente, még akkor is ha egy métert sem mentél az autóval....vagy?
Persze mindenki belátása szerint cselekszik...én már cseréltem...2x is.. vigyor3  gyári ford olaj..jó a váltóm, könnyen vesz minden fokozatot  smile wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #347 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 13:21:19 »

Elég sok fémreszelék kerülhet a használatból adódóan(pont a szinkrongyűrűk állandó összefékeződéséből)az olajba, nem hiszem, hogy jobb az mikor fémreszelékes(szemmel nem látható)olajban futnak a csapágyak és stb....vagy 100ezer kilométerenként rákölt az ember 6 ezret és tiszta olajban fut.
Minden olaj oxidálódik 1-2 év után már elvesztik eredeti tulajdonságukat....motorolajat is cserélni kell 1v max 2 évente, még akkor is ha egy métert sem mentél az autóval....vagy?
Persze mindenki belátása szerint cselekszik...én már cseréltem...2x is.. vigyor3  gyári ford olaj..jó a váltóm, könnyen vesz minden fokozatot  smile wave

A fémreszelék leülepszik. Az olaj oxidációjáról túl sokat nem tudok. A váltó egy zárt dobozban van, semmi új gáz/miegymás nem jut be.
Sőt, a motornál van ugyi a korom is. Meg a kondenzvíz.
Az lenne jó, ha értenénk is az olajakhoz.
Amúgy meg... ha lecseréled, semmi kárt nem okozol vele, csak nyerhetsz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #348 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 17:31:49 »

Teljesen felesleges a váltóban olajat cserélni. Ha mégis, a gyárit kell megvenni.
És semmilyen adalék nem kell bele.

Én nem rég cseréltem olajat a váltóban, 180 000 km és 8 év után. Hát a régi olaj már igencsak sötét színű volt..... wow1
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
gfalusi
Vendég
« Új hozzászólás #349 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 18:42:06 »

Rendesen le lett légtelenítve a hidraulikus kinyomód?

Hát figyi azt nem tudom, majd rákérdezek.
Azért is vagyok bizonytalan, mert a szerelő mondta, hogy előtte, nemhogy Mondeót, de még Fordot sem nagyon szerelt és nem is ismeri.
Na de lassan átesik a keresztségen, mert egy ideje odahordom. (Múltkor kapott egy Galaxy-t is, generátor cseréje volt. Hosszú.)
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.03 vasárnap, 18:46:48 írta gfalusi » Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.