Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:55:23
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
28
29
30
31
32
33
34
[
35
]
36
37
38
39
40
41
42
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2326936 alkalommal)
0 Felhasználó és 86 vendég van a témában
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1700 Dátum:
2012.02.24 péntek, 09:07:45 »
Idézetet írta: KriTdci - 2012.02.24 péntek, 09:04:07
Ja értem, tehát nem a lendkerék itt a nagy tétel, hanem maga a kuplung. Már látom, hogy nem kettős, meg minek is kellene cserélni (amúgy 143e Ft).
A lendkerék az sajna nem olcsó!! Pillanat mert a Robinál (Nagyautó) is csekkolom közben és ez még csak 2 hely. Amennyiben az ember ilyen jellegő beruházást tervez egy autón akkor még külföldön is érdemes körbenézni
«
Utoljára szerkesztve: 2012.02.24 péntek, 09:11:59 írta Trekxc
»
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1701 Dátum:
2012.02.24 péntek, 09:10:07 »
Idézetet írta: KriTdci - 2012.02.24 péntek, 08:23:24
Utáni, mert 2003-as. A lendkerék az milyen ezekben, kettős? WF05XXGBB53U19285
Tedd bele az aláírásodba, hogy milyen autód van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1702 Dátum:
2012.02.24 péntek, 09:12:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.02.24 péntek, 09:10:07
Tedd bele az aláírásodba, hogy milyen autód van.
AndyA
Most akar venni egy benzineset
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1703 Dátum:
2012.02.24 péntek, 09:13:55 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.02.24 péntek, 09:07:45
A lendkerék az sajna nem olcsó!! Pillanat mert a Robinál (Nagyautó) is csekkolom közben és ez még csak 2 hely. Amennyiben az ember ilyen jellegő beruházást tervez egy autón akkor még külföldön is érdemes körbenézni
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-TDCI-DUAL-MASS-FLYWHEEL-REPLACEMENT-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-BOLTS-/250979350872?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6f88f958
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-TDCI-6SP-DUAL-MASS-FLYWHEEL-REPLACEMENT-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-BOLTS-/250979357672?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6f8913e8
Magyarországra + 30 font a postaköltség, azaz 260 font a vége. Ez nem egész 90 ezer Ft.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1704 Dátum:
2012.02.24 péntek, 09:15:43 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.02.24 péntek, 09:13:55
Magyarországra + 30 font a postaköltség, azaz 260 font a vége. Ez nem egész 90 ezer Ft.
AndyA
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1705 Dátum:
2012.02.24 péntek, 09:19:21 »
Idézetet írta: KriTdci - 2012.02.24 péntek, 09:04:07
Ja értem, tehát nem a lendkerék itt a nagy tétel, hanem maga a kuplung. Már látom, hogy nem kettős, meg minek is kellene cserélni (amúgy 143e Ft).
Hát ez bizony kettős tömegű és kell cserélni idővel
Persze volt már rá példa, hogy valaki simára cserélte dízlinél nem tudom sajna, de gondolom benzinesnél is kivitelezhető
Idehaza valóban, ha mindent cserélsz akkor 200-ból nem jössz ki a szettben ugyanis nincs benne a lendkerék
Külföldön simán kijössz
«
Utoljára szerkesztve: 2012.02.24 péntek, 09:23:54 írta Trekxc
»
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
KriTdci
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1706 Dátum:
2012.02.24 péntek, 09:24:59 »
Nem az én autóm, azt írtam az első hsz.-ben! Az avatarom ne tévesszen meg!
A sajátom TDCI, de az nem érdekel most:)
A benzines 2.0-ra vagyok kíváncsi.
Naplózva
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1707 Dátum:
2012.02.24 péntek, 09:52:34 »
Idézetet írta: KriTdci - 2012.02.24 péntek, 09:24:59
Nem az én autóm, azt írtam az első hsz.-ben! Az avatarom ne tévesszen meg!
A sajátom TDCI, de az nem érdekel most:)
A benzines 2.0-ra vagyok kíváncsi.
Keressétek Kriszt.
Van már pár referenciája innen a forumról is.
Az anyagköltség 100.000 HUF körül van mindenestül.
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
polgab
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1708 Dátum:
2012.02.24 péntek, 10:12:34 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.02.24 péntek, 09:13:55
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-TDCI-DUAL-MASS-FLYWHEEL-REPLACEMENT-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-BOLTS-/250979350872?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6f88f958
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-TDCI-6SP-DUAL-MASS-FLYWHEEL-REPLACEMENT-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-BOLTS-/250979357672?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6f8913e8
Magyarországra + 30 font a postaköltség, azaz 260 font a vége. Ez nem egész 90 ezer Ft.
AndyA
Bakker azért 2.2-hez jóval drágább a set:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-2-2-TDCI-DUAL-MASS-FLYWHEEL-REPLACEMENT-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-BOLTS-/250980508878?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6f9aa4ce
ez miért lehet, erősebb konstrukció? remélem azért még birja egy darabig (175ekmnél jár), mert akkor 2.2 nem áll meg 300 alatt ha jól sejtem.
G.
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1709 Dátum:
2012.02.24 péntek, 10:19:42 »
Na.Tudomasom szerint az osszes mklll benzines kettostomeguvel van szerelve igy a 2.0 is kulonbseg az hogy 2002 x. Ho-ig 230-as tarcszval szereltek.Utana pedig 240-el es SAC szerkezettel ezert valtozika lendkerek es a szett is. a kinyomo csapagy maradt ugyan az.Ami egyebkent megegyezig asszem az Opelevel.
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1710 Dátum:
2012.02.24 péntek, 10:25:02 »
ha kell meg a cikkszamokat is leirom,ha ugy konnyebb boldogulni!!
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
KriTdci
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1711 Dátum:
2012.02.24 péntek, 10:39:17 »
Köszi. igazából az élettartamra voltam kiváncsi, hogy mikorra várható a dolog kb.
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1712 Dátum:
2012.02.24 péntek, 12:56:45 »
Hat....SErintem elegge befolyasolo tenyezo a hasznalat modja.szerintem 100000 alatt is szet lehet rugni kulonosebb erofeszites nelkul. De normal hasznalatnal SZERINTEM 250000 el lehet vele kocsikazni.
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1713 Dátum:
2012.02.24 péntek, 17:45:12 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.02.24 péntek, 08:45:35
Hát az unixnál rákerestem tegnap ami nem a legolcsóbb (2db-os kuplung szett plusz kinyimó): 145e Ft.
Ebből indultam ki. Plusz munkadíj ~40-50e max ami nekem sima ügy
Érdemesebb úgy venni szerintem, hogy pl a sachs kuplungszettet megveszed a bardiba nyolcvan valamennyiért meg külön a kinyomó csapágyat a cromaxban a gyárit amelyből kivan köszörűlve a logó huszonháromért. Legalábbis nekem odaadták ennyiért kedvezménnyel. Az eredeti ára talán 28ezer. Mondjuk nekem a sachs kuplungszett is megvolt 45ezerbe mert haver ott dolgozik
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1714 Dátum:
2012.02.24 péntek, 18:13:11 »
szét kell nézni rendesen ez tény!!!!De én akárhogy is nézelődten nálunk olcsóbban sehol nem volt lendkerék!!!!(Trost Auto) És a kedvezmény is itt a legjobb.
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
teo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1715 Dátum:
2012.02.24 péntek, 22:50:52 »
Idézetet írta: polgab - 2012.02.24 péntek, 10:12:34
Bakker azért 2.2-hez jóval drágább a set:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-2-2-TDCI-DUAL-MASS-FLYWHEEL-REPLACEMENT-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-BOLTS-/250980508878?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6f9aa4ce
ez miért lehet, erősebb konstrukció? remélem azért még birja egy darabig (175ekmnél jár), mert akkor 2.2 nem áll meg 300 alatt ha jól sejtem.
G.
Ez elég jó ár!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1716 Dátum:
2012.02.24 péntek, 22:59:29 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.02.24 péntek, 12:56:45
Hat....SErintem elegge befolyasolo tenyezo a hasznalat modja.szerintem 100000 alatt is szet lehet rugni kulonosebb erofeszites nelkul. De normal hasznalatnal SZERINTEM 250000 el lehet vele kocsikazni.
ez sajnos nem így működik, hogy 200ekm és puff széthullik
erősen használatfüggő. nekünk pl 120ekm-nél lett cserélve a lendkerék és kinyomó, a kuplung félig sem volt kopva. női sofőr, alacsony fordulaton terhelés és sok város kombináció meghozta az eredményét
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1717 Dátum:
2012.02.24 péntek, 23:00:36 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.02.23 csütörtök, 16:04:38
~200e kilcsit sztm elmegy, de vannak itt 370e km-rt futott példány is (tdci igaz). Amennyiben a barátod nem falábú akkor bírni fogja még egy darabig
.
200e Ft-ból lendkerék, kinyomó, kuplung és a munkadíj simán kijön. Érdemes egyszerre cserélni őket, ha már hozzá kell nyúlni ennyi kilométernél (200e felett).
anyagból 150 küröl simán meg lehet állni, úgy, hogy csak normális minőséget vettél. munkadíj meg változó...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1718 Dátum:
2012.02.25 szombat, 00:23:46 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.02.24 péntek, 22:59:29
ez sajnos nem így működik, hogy 200ekm és puff széthullik
erősen használatfüggő. nekünk pl 120ekm-nél lett cserélve a lendkerék és kinyomó, a kuplung félig sem volt kopva. női sofőr, alacsony fordulaton terhelés és sok város kombináció meghozta az eredményét
Ez így van, használatfüggő. Én 291e km-nél járok, és még minden gyári... Viszont legtöbbet autópályán megyek. Újonnan a kinyomócsapágy elkezdett ereszteni. Megérett a cserére...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
stealt
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1719 Dátum:
2012.02.25 szombat, 10:47:00 »
Idézetet írta: polgab - 2012.02.24 péntek, 10:12:34
Bakker azért 2.2-hez jóval drágább a set:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-2-2-TDCI-DUAL-MASS-FLYWHEEL-REPLACEMENT-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-BOLTS-/250980508878?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6f9aa4ce
ez miért lehet, erősebb konstrukció? remélem azért még birja egy darabig (175ekmnél jár), mert akkor 2.2 nem áll meg 300 alatt ha jól sejtem.
G.
Ez használat függő. Az asszony 2.2-esében 280ekm van és semmi baja mert ezt 98%-ban autopályán raktuk bele. Ilyen körülmények között kb. 400ekm fele esik szét. Ha valaki chippeli is, meg elsősorban városban lámpától lámpáig startolgat. Akkor széteshet 80ekm alatt is.
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1720 Dátum:
2012.02.28 kedd, 12:14:39 »
Valaki találkozott már olyan hiba jelenséggel, hogy alapjáraton felengedett kuplunggal koporcolós hangott hallani a motortér felől,viszont benyomot kuplung ill, üresben nagyon lassan felengedett pedál után megszünik.
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1721 Dátum:
2012.02.28 kedd, 12:16:19 »
Idézetet írta: M.Márk - 2012.02.28 kedd, 12:14:39
Valaki találkozott már olyan hiba jelenséggel, hogy alapjáraton felengedett kuplunggal koporcolós hangott hallani a motortér felől,viszont benyomot kuplung ill, üresben nagyon lassan felengedett pedál után megszünik.
ez elég rosszul hangzik..
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1722 Dátum:
2012.02.28 kedd, 12:21:24 »
Én igen!!Azt mondták kettős tömegű lendkerék!Megrendeltem,elvittem,szétszedték,kicserélték,összerakták,kifizettem,elhoztam, nem az volt!!!
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1723 Dátum:
2012.02.28 kedd, 13:12:49 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.02.28 kedd, 12:21:24
Én igen!!Azt mondták kettős tömegű lendkerék!Megrendeltem,elvittem,szétszedték,kicserélték,összerakták,kifizettem,elhoztam, nem az volt!!!
Mondtak olyat,hogy a váltó nyelestengely csapágya ad ki ilyen hangot. És, hogy ez elég gyakran előforduló hiba Fordoknál.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1724 Dátum:
2012.02.28 kedd, 13:27:32 »
Idézetet írta: M.Márk - 2012.02.28 kedd, 13:12:49
Mondtak olyat,hogy a váltó nyelestengely csapágya ad ki ilyen hangot. És, hogy ez elég gyakran előforduló hiba Fordoknál.
A fiestánkban mtx75-ös váltó van. Nyelestengely-csapágyat már cseréltünk...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1725 Dátum:
2012.02.28 kedd, 13:30:16 »
Idézetet írta: M.Márk - 2012.02.28 kedd, 13:12:49
Mondtak olyat,hogy a váltó nyelestengely csapágya ad ki ilyen hangot. És, hogy ez elég gyakran előforduló hiba Fordoknál.
Igen, mert nem kell olajat cserélni a váltóban, fordék szerint, ja nem nekik kell a váltó javítást fizetni.....sőt még hasznuk is van...
Amíg garanciális úgysem romlik el, utána meg remélik, hogy igen....
Én 2 évente cserélem, kemény 2 liter olajról van szó, és nincs csapágy hiba, míg be nem darálják az autót.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1726 Dátum:
2012.02.28 kedd, 13:33:18 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.28 kedd, 13:27:32
A fiestánkban mtx75-ös váltó van. Nyelestengely-csapágyat már cseréltünk...
Igen, Te is ragaszkodsz hozzá, hogy az van leírva, hogy nem kell olaj csere.....ja akkor nyelestengely csapágy csere
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1727 Dátum:
2012.02.28 kedd, 13:49:28 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.28 kedd, 13:33:18
Igen, Te is ragaszkodsz hozzá, hogy az van leírva, hogy nem kell olaj csere.....ja akkor nyelestengely csapágy csere
Szerinted emiatt ment tönkre a nyelestengely-cs? Kb 110e kilométernél kellett cserélni.
Persze - ha már a váltó lenn - olajat cseréltek benne.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1728 Dátum:
2012.02.28 kedd, 16:08:06 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.28 kedd, 13:30:16
Igen, mert nem kell olajat cserélni a váltóban, fordék szerint, ja nem nekik kell a váltó javítást fizetni.....sőt még hasznuk is van...
Amíg garanciális úgysem romlik el, utána meg remélik, hogy igen....
Én 2 évente cserélem, kemény 2 liter olajról van szó, és nincs csapágy hiba, míg be nem darálják az autót.
Tisztelt Fórumtárs!
Maximálisan egyetértek. Az, hogy nem kell cserélni olajat a váltóban, csak egy jól hangzó reklám duma.
Én kb 100.000 Km-ént cserélem az olajat. A leeresztett olaj viszkózitása már nem volt az igazi.
A váltóval nekem sincs semmi bajom, és következő 100.000 Km után se sajnálom azt a kérdéses 2 liter olajat.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1729 Dátum:
2012.02.28 kedd, 16:34:23 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.28 kedd, 13:30:16
Igen, mert nem kell olajat cserélni a váltóban, fordék szerint, ja nem nekik kell a váltó javítást fizetni.....sőt még hasznuk is van...
Amíg garanciális úgysem romlik el, utána meg remélik, hogy igen....
Én 2 évente cserélem, kemény 2 liter olajról van szó, és nincs csapágy hiba, míg be nem darálják az autót.
Most lett benne cserélve olaj, ez előtt pedig 2,5 éve(azóta 30e km-t futott). Akkor még semmi probléma nem volt. Igaz nem gyári olaj hanem Castrol 75W90 lett beletéve.
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1730 Dátum:
2012.02.28 kedd, 18:30:10 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.28 kedd, 13:27:32
A fiestánkban mtx75-ös váltó van. Nyelestengely-csapágyat már cseréltünk...
Mennyibe kerűlt egy ilyen móka?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1731 Dátum:
2012.02.28 kedd, 18:31:59 »
Idézetet írta: M.Márk - 2012.02.28 kedd, 18:30:10
Mennyibe kerűlt egy ilyen móka?
Egy költséghatékony megoldással
valami 20e+alkatrészek+olaj. De ez 4-5 éve volt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1732 Dátum:
2012.02.28 kedd, 18:53:07 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.28 kedd, 18:31:59
Egy költséghatékony megoldással
valami 20e+alkatrészek+olaj. De ez 4-5 éve volt.
annyiért már bontott jó váltót adnak
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1733 Dátum:
2012.02.28 kedd, 18:56:09 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.02.28 kedd, 18:53:07
annyiért már bontott jó váltót adnak
De azt is le kell szerelni meg vissza... azt ki csinálja meg ingyen?
Szóval a csere is benne volt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1734 Dátum:
2012.02.28 kedd, 19:00:38 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.28 kedd, 13:49:28
Szerinted emiatt ment tönkre a nyelestengely-cs? Kb 110e kilométernél kellett cserélni.
Persze - ha már a váltó lenn - olajat cseréltek benne.
A fogaskerekekről leválló fém darabok, lebegnek az olajban, ezek minden csapágyakon való átáramláskor bekerülnek a csapágyba, nagyon kemény fém darabokról van szó (igaz nagyon kicsik, de koptatás szempontjából az mindegy a csapágynak) aztán ott elvégzik áldásos tevékenységüket....
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1735 Dátum:
2012.02.29 szerda, 11:24:42 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.28 kedd, 19:00:38
A fogaskerekekről leválló fém darabok, lebegnek az olajban, ezek minden csapágyakon való átáramláskor bekerülnek a csapágyba, nagyon kemény fém darabokról van szó (igaz nagyon kicsik, de koptatás szempontjából az mindegy a csapágynak) aztán ott elvégzik áldásos tevékenységüket....
Ezért van a leeresztőcsavarban egy mágnes, hogy a fémdarabokat kiülepítse, és ne lebegjenek az olajban.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1736 Dátum:
2012.02.29 szerda, 22:39:17 »
Idézetet írta: gabe - 2012.02.29 szerda, 11:24:42
Ezért van a leeresztőcsavarban egy mágnes, hogy a fémdarabokat kiülepítse, és ne lebegjenek az olajban.
Az jó sokat ér, kb semmit, főleg hogy nincs is benne mágnes...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1737 Dátum:
2012.02.29 szerda, 22:56:34 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.29 szerda, 22:39:17
Az jó sokat ér, kb semmit, főleg hogy nincs is benne mágnes...
robbantott ábra szerint is van benne. kb akkora mint egy 200-as
nyílván csak azt fogja elkapni, ami közvetlen mellette ment el...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1738 Dátum:
2012.02.29 szerda, 23:22:56 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.28 kedd, 19:00:38
A fogaskerekekről leválló fém darabok, lebegnek az olajban, ezek minden csapágyakon való átáramláskor bekerülnek a csapágyba, nagyon kemény fém darabokról van szó (igaz nagyon kicsik, de koptatás szempontjából az mindegy a csapágynak) aztán ott elvégzik áldásos tevékenységüket....
Nem hangzik túl jól.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
V.Tamás
Vendég
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1739 Dátum:
2012.02.29 szerda, 23:46:54 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.02.29 szerda, 22:56:34
robbantott ábra szerint is van benne. kb akkora mint egy 200-as
nyílván csak azt fogja elkapni, ami közvetlen mellette ment el...
Én már a harmadik leeresztőcsavarnál tartok (egyen a ment kopott le, egyen a gumitömítés széle nyírodott el), de egyikben sem volt mágnes
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1740 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 00:24:44 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2012.02.29 szerda, 23:46:54
Én már a harmadik leeresztőcsavarnál tartok (egyen a ment kopott le, egyen a gumitömítés széle nyírodott el), de egyikben sem volt mágnes
én nem is mondtam, hogy abban van a mágnes
majd ha bekapcsolom a másik gépet, akkor berakom a robbantott ábrát, amin látszik
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1741 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 07:03:31 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.29 szerda, 22:39:17
Az jó sokat ér, kb semmit, főleg hogy nincs is benne mágnes...
Tisztelt Fórumtárs!
Utoljára 13-15 évvel ezelőtt találkoztam mágnessel a leeresztőcsavarokba ragasztva. Azóta se! Talán ez is a spórolás áldozata lett?
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1742 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 07:45:59 »
Idézetet írta: László - 2012.03.01 csütörtök, 07:03:31
Tisztelt Fórumtárs!
Utoljára 13-15 évvel ezelőtt találkoztam mágnessel a leeresztőcsavarokba ragasztva. Azóta se! Talán ez is a spórolás áldozata lett?
Tisztelettel László!
Van elég modern ragasztó, lehet kapni olyan erős mágneseket hogy ihaj, nem lenne gond akár házilag "utángyártani" ezeket a csavarokat.
Jut is eszembe, mi lenne, ha egy ilyennel próbálkoznánk valahol a TDCi nagynyomású szivattyú és a PCS-k között? Mert nyomás az ugyan igen nagy van arrafelé, de az áramlás sebessége nem olyan rettenetes, simán megfoghatná a spént egy jó erős mágnes. De attól tartok, nem nagyon van olyan hely, ahová egy ilyet be lehetne szerelni, éppen a CR nyomás miatt. Ez nem olyan, hogy kifúrom, menetet vágok bele, és durr egy csavart bele, oszt' jó' van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1743 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 08:43:14 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.02.29 szerda, 22:56:34
robbantott ábra szerint is van benne. kb akkora mint egy 200-as
nyílván csak azt fogja elkapni, ami közvetlen mellette ment el...
Amelyik meg nem mágnesezhető, abból meg azt sem...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
KriTdci
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1744 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 11:23:20 »
Nekem a tank alján van egy erős mágnes. A jóság valóban a szivattyú és az injektorok közt lenne. Azt ha feltelik csak ürítem. Így meg sok százezer forint.
De ez már off rendesen
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1745 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 14:15:54 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.02.22 szerda, 20:21:54
Még nem de a gömbcskó le van akasztva róla mert az enyémbe is zörögnek.És a hangja nem hasonlít rá! Mély kolompoló hangja van és alpról gázadásra kopog a legjobban kb. félmásodpercig.Olyan mintha a lendkerék két része verődne egymáshoz.De mivel az tegnap óta új így az nem lehet.
Én ránéznék az örvénylapátokra. Nekem le volt húzva és csattogott, kelepelt az egész.
Amióta van zsír új, azóta csendes a motor.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1746 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 16:34:55 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.03.01 csütörtök, 07:45:59
Van elég modern ragasztó, lehet kapni olyan erős mágneseket hogy ihaj, nem lenne gond akár házilag "utángyártani" ezeket a csavarokat.
Jut is eszembe, mi lenne, ha egy ilyennel próbálkoznánk valahol a TDCi nagynyomású szivattyú és a PCS-k között? Mert nyomás az ugyan igen nagy van arrafelé, de az áramlás sebessége nem olyan rettenetes, simán megfoghatná a spént egy jó erős mágnes. De attól tartok, nem nagyon van olyan hely, ahová egy ilyet be lehetne szerelni, éppen a CR nyomás miatt. Ez nem olyan, hogy kifúrom, menetet vágok bele, és durr egy csavart bele, oszt' jó' van.
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
A szupererős mágnesekkel egy gond van, kicsi a hőtürő képességük. Általában +70°C. Az ennél magasabb hőállandóval rendelkező szupererős mágnesek elég drágák. Bármilyen furcsán hangzik még a csúcsra menő üza csövekre is fel lehetne tenni. Ha sikerül ilyen mágnest szereznem kipóbálom. Bajt nem csinálok vele.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1747 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 18:25:43 »
Idézetet írta: László - 2012.03.01 csütörtök, 16:34:55
Tisztelt Fórumtárs!
A szupererős mágnesekkel egy gond van, kicsi a hőtürő képességük. Általában +70°C. Az ennél magasabb hőállandóval rendelkező szupererős mágnesek elég drágák. Bármilyen furcsán hangzik még a csúcsra menő üza csövekre is fel lehetne tenni. Ha sikerül ilyen mágnest szereznem kipóbálom. Bajt nem csinálok vele.
Tisztelettel László!
Azért csak olyan helyre kellene tenni, ahol megy az üzemanyag, de a felfogott cucc nem tud dugulást okozni.
Miből vannak amúgy a magasnyomású rész csövei?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1748 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 18:28:31 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.01 csütörtök, 00:24:44
én nem is mondtam, hogy abban van a mágnes
majd ha bekapcsolom a másik gépet, akkor berakom a robbantott ábrát, amin látszik
Én arra emlékszem, hogy az elején, amikor olajat cseréltünk, a boltban mintha azt mondták volna, hogy a csavar mágneses.
Vagy tán a számlán is rajta van. Majd áttúrom, mert megvannak a számlák.
Persze ha csak a boltban mondták, az nem sokat jelent. De én a motoron lévő leeresztő csavarról beszélek.
Végiggondolva, nem tűnit túl valószínűnek, hogy tényleg mágneses lenne a csavar.
Arról nem is beszélve, egy csomó olyan fém van mind a motorban, mind a váltóban, ami nem is mágnesezhető.
Azon sokat nem segít. A váltó alja emlékeim szerint rücskös, abban szépen megragadhatnának a szemcsék.
Lehetne teljesen bordás az alja, abban meg aztán végképp.
Az Ervin megtehetné egyszer, amikor olajat cserél a váltóban, a leeresztett olajban mágnessel végigmenni, esetleg átszűrni az egészet, hogy mennyi cucc van az alján.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1749 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 18:44:14 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.03.01 csütörtök, 18:25:43
Azért csak olyan helyre kellene tenni, ahol megy az üzemanyag, de a felfogott cucc nem tud dugulást okozni.
Miből vannak amúgy a magasnyomású rész csövei?
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Ha emlékeim nem csalnak. Acél.
Tisztelettel Lászó!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak:
1
...
28
29
30
31
32
33
34
[
35
]
36
37
38
39
40
41
42
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ