Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:58:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2327090 alkalommal)
0 Felhasználó és 126 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2250 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 12:12:14 »

És mit kell ilyenkor cserélni?
Szeretnék kicsit tájékozottabb lenni, mielőtt elviszem szervizbe.

Ha már lent van a váltó, akkor meg kell nézni mi milyen állapotban van. DMF-et csak ha kell, amúgy tárcsa, szerkezet, kinyomó. Esetleg nyelestengely-csapágy, főtengely-szimering. De ez csak az én véleményem.
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2251 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 14:46:19 »

-
Cromaxban sincs minden alkatrész listázva. Bemész, vagy telefonálsz egy alvázszámmal, és a rendszerükben az ember kikeresi (talán ők is microcat-et használnak). A motor felől jövő csapágyhang esetleg lehet a lendkerékben lévő csapágy, amibe a nyelestengely becsúszik (már ha a mondeoban így van megoldva). Az ugyanakkor, kinyomott kuplungnál szól, mint a kinyomócsapágy, a nyelestengely meg ugye pont fordítva.

Nos, cifrább a helyzet  rinya a műtét előtti látlelet: a zörej nem kinyomó, hanem vagy hajtókarcsapágy (nem nyelestengely), vagy rosszabb esetben dugattyúhang, ami a halál előjele  szomoru1 de kiderülhet még fél- és/vagy főtengelyprobléma is. Lehet, hogy most jól megjártam? Na, majd meglátjuk ... de tuti fájni fog Cry mindenesetre a kuplungozás sem fog ártani ...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2252 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 14:48:50 »

Nos, cifrább a helyzet  rinya a műtét előtti látlelet: a zörej nem kinyomó, hanem vagy hajtókarcsapágy (nem nyelestengely), vagy rosszabb esetben dugattyúhang, ami a halál előjele  szomoru1 de kiderülhet még fél- és/vagy főtengelyprobléma is. Lehet, hogy most jól megjártam? Na, majd meglátjuk ... de tuti fájni fog Cry mindenesetre a kuplungozás sem fog ártani ...
basszus.....ebbe jól belnyúltál.... Undecided

egy tdci-vel is jobban jártál volna.... ravasz1
Az enyém decemberben eladó lesz....gondold át! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2253 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 14:55:43 »

Nos, cifrább a helyzet  rinya a műtét előtti látlelet: a zörej nem kinyomó, hanem vagy hajtókarcsapágy (nem nyelestengely), vagy rosszabb esetben dugattyúhang, ami a halál előjele  szomoru1 de kiderülhet még fél- és/vagy főtengelyprobléma is. Lehet, hogy most jól megjártam? Na, majd meglátjuk ... de tuti fájni fog Cry mindenesetre a kuplungozás sem fog ártani ...

Hát lehet, hogy nagy szívásra kaptál jegyet. Volt valamikor túl kevés olajjal használva az autó?
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2254 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:23:43 »


[/quote]

Isten hozott a klubban!!  szomoru1 Nagyon sanszos hogy nálam is ez a problem. Nem tudom nálad milyen fázisban van a dolog. Az enyém mióta meg vettem halkan koporászik.Azóta eltelt 2 év meg lassan 30.000km.És azta is halkan koporászik és semmi változás.Azt leszámítva hogy velem megvetettek egy kuplung szettet.Viszont az anyagköltségekre meg részletekre nagyon kíváncsi lennék és megköszönném az időszakos jelentéseket. worship :worship:Mert vacilálok én is a motor csere meg a felújítás között.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2255 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:25:45 »

hanem vagy hajtókarcsapágy (nem nyelestengely), vagy rosszabb esetben dugattyúhang, ami a halál előjele 

Bakker... sajnálom. Remélem, mégsem ennyire komoly a baj...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2256 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:34:36 »



Isten hozott a klubban!!  szomoru1 Nagyon sanszos hogy nálam is ez a problem. Nem tudom nálad milyen fázisban van a dolog. Az enyém mióta meg vettem halkan koporászik.Azóta eltelt 2 év meg lassan 30.000km.És azta is halkan koporászik és semmi változás.Azt leszámítva hogy velem megvetettek egy kuplung szettet.Viszont az anyagköltségekre meg részletekre nagyon kíváncsi lennék és megköszönném az időszakos jelentéseket. worship :worship:Mert vacilálok én is a motor csere meg a felújítás között.
2 év alatt 30 000 kilométert sem mentél vele  wow1 túl kiméled az a baja
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #2257 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:39:33 »

2 év alatt 30 000 kilométert sem mentél vele  wow1 túl kiméled az a baja
1,5 éve van meg a verda, de már vagy 40-45.000 benne van, igásló a kicsike, melóba járok vele Cheesy
am kicseréltem a váltómban az olajat, 2 litert lenyelte, de a betöltő nyílásig fel sem jött, ez így normális amúgy, nem folyik sehol sem Smiley
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2258 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:42:49 »

1,5 éve van meg a verda, de már vagy 40-45.000 benne van, igásló a kicsike, melóba járok vele Cheesy
am kicseréltem a váltómban az olajat, 2 litert lenyelte, de a betöltő nyílásig fel sem jött, ez így normális amúgy, nem folyik sehol sem Smiley
5 hónap alatt 12 000 KM.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2259 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:43:21 »

 

Hát nincs túldolgoztatava az tény!!!De ezt se képes meghálálni.Tegyük hozzá hogy nem Pesti vagyok úgyhogy itt kevés km-ből is oda érsz ahova akarsz!
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2260 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:46:47 »



Hát nincs túldolgoztatava az tény!!!De ezt se képes meghálálni.Tegyük hozzá hogy nem Pesti vagyok úgyhogy itt kevés km-ből is oda érsz ahova akarsz!

Érdekes, úgy tűnik városi használatra sokkal érzékenyebb ez a motor(család), Zolibácsi már 400ezer (jórészt autópályás?) km felett jár, és nincsenek ilyen gondjai (ha jól tudom).
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2261 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:48:39 »

Klubtársak! Legyetek szívesek, a 2,0i motorral kapcsolatos problémákat a megfelelő topicban megvitatni...
Ez a váltó topic...  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2262 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:48:52 »



Hát nincs túldolgoztatava az tény!!!De ezt se képes meghálálni.Tegyük hozzá hogy nem Pesti vagyok úgyhogy itt kevés km-ből is oda érsz ahova akarsz!
a kilométer mindenhol  1000 méter,nem kell ahoz város én sem az vagyok bár közel hozzá
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2263 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:50:08 »

Klubtársak! Legyetek szívesek, a 2,0i motorral kapcsolatos problémákat a megfelelő topicban megvitatni...
Ez a váltó topic...  vigyor3
te is itt vagy  integet2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2264 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:51:39 »

Akkor most inkább ne menjünk bele hogy ebbe hány kilóméter van.  falbav falbav falbav
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2265 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:56:57 »

a kilométer mindenhol  1000 méter,nem kell ahoz város én sem az vagyok bár közel hozzá


Látom sikerült kiragadni a lényeget!!  vigyor3
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2266 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 21:01:22 »

Akkor most inkább ne menjünk bele hogy ebbe hány kilóméter van.  falbav falbav falbav

Valóban ne, és nem is akartam ez irányba terelni a dolgot, csak azt mondtam, hogy a városi használatot nem szeretik. De nem merek többet írni mert Angel már így is lapátol kifelé innen  vigyor3
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2267 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 21:05:50 »

Valóban ne, és nem is akartam ez irányba terelni a dolgot, csak azt mondtam, hogy a városi használatot nem szeretik. De nem merek többet írni mert Angel már így is lapátol kifelé innen  vigyor3
 

135.000km van a kocsiban és fura hangja van a váltónak.Szerintetek ez normális?  nyes nyes nyes nyes nyes Na,Angel???  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2268 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 22:04:05 »

135.000km van a kocsiban és fura hangja van a váltónak.Szerintetek ez normális?  nyes nyes nyes nyes nyes Na,Angel???  eplus2 eplus2 eplus2

Maxiköszi...  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2269 Dátum: 2012.09.21 péntek, 11:36:26 »

Kettőstömegűt hol kapok olcsóért?
A műtét folyamatban van ...
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #2270 Dátum: 2012.09.21 péntek, 11:38:48 »

Kettőstömegűt hol kapok olcsóért?
A műtét folyamatban van ...
olcsón e-bay-en, vagy bontott jó állapotút a fórumos bontósoknál is.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2271 Dátum: 2012.09.21 péntek, 11:39:50 »

Kettőstömegűt hol kapok olcsóért?
A műtét folyamatban van ...

Most akkor végülis mit kell cserélni? Csak kuplung, v főtengelycsapágy is?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2272 Dátum: 2012.09.21 péntek, 11:58:27 »

Most akkor végülis mit kell cserélni? Csak kuplung, v főtengelycsapágy is?

Kettőstömegű kell gyorsba, még ott tartunk "csak" ...
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2273 Dátum: 2012.09.26 szerda, 15:15:10 »

Kettőstömegű kell gyorsba, még ott tartunk "csak" ...

A kuplungfelújítás lendkerék nélkül megvan. A csörgés megoldása hajtókarcsapágy cserével folyamatban, bónusz féltengelycsukló felújítás ... (+ elsőféktárcsa és betét csere  vigyor3)  Öööö, szűrőcserék tutti, motor és váltóolaj szintén ... a matek még nincs meg ... olyan kerek lesz a szám, hogy csuda wow2 váltani már vált szépen.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 szerda, 15:17:00 írta napu » Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2274 Dátum: 2012.09.26 szerda, 15:58:56 »

A kuplungfelújítás lendkerék nélkül megvan. A csörgés megoldása hajtókarcsapágy cserével folyamatban, bónusz féltengelycsukló felújítás ... (+ elsőféktárcsa és betét csere  vigyor3)  Öööö, szűrőcserék tutti, motor és váltóolaj szintén ... a matek még nincs meg ... olyan kerek lesz a szám, hogy csuda wow2 váltani már vált szépen.

A kuplungfelújítás mennyibe került munkadíjjal együtt és mit kellett pontosan cserélni?

Lassan már én is elviszem az autómat egy szakértőhöz, de addig is, az a helyzet, hogy 3. 4. sebességben alacsony sebességnél padlógáznál felpörög a motor és késéssel követi a sebesség a fordulatszámot, de behúzott kézifékkel 4.-ben felengedve a kuplungpedált (igaz egészen a végén) leáll a motor kuplungfelújítás vagy valami egészen más hiba?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #2275 Dátum: 2012.09.26 szerda, 16:03:40 »

A kuplungfelújítás mennyibe került munkadíjjal együtt és mit kellett pontosan cserélni?

Lassan már én is elviszem az autómat egy szakértőhöz, de addig is, az a helyzet, hogy 3. 4. sebességben alacsony sebességnél padlógáznál felpörög a motor és késéssel követi a sebesség a fordulatszámot, de behúzott kézifékkel 4.-ben felengedve a kuplungpedált (igaz egészen a végén) leáll a motor kuplungfelújítás vagy valami egészen más hiba?
ez elméleti szinten határozottan a kuplungozásra szoruló autó esete.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2276 Dátum: 2012.09.26 szerda, 16:26:13 »

A kuplungfelújítás mennyibe került munkadíjjal együtt és mit kellett pontosan cserélni?

Lassan már én is elviszem az autómat egy szakértőhöz, de addig is, az a helyzet, hogy 3. 4. sebességben alacsony sebességnél padlógáznál felpörög a motor és késéssel követi a sebesség a fordulatszámot, de behúzott kézifékkel 4.-ben felengedve a kuplungpedált (igaz egészen a végén) leáll a motor kuplungfelújítás vagy valami egészen más hiba?

Nekem nem volt halott a kuplung, de nehezen vette megállás után az 1 és R fokozatot, csak a kar megjáratása után, nos ezt javították. Az én esetem onnan indult, hogy kinyomócsapágyas a vas, de nem az volt a baj ... matek pedig még nincs! szomoru1
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2277 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 15:35:58 »

A kuplungfelújítás lendkerék nélkül megvan. A csörgés megoldása hajtókarcsapágy cserével folyamatban, bónusz féltengelycsukló felújítás ... (+ elsőféktárcsa és betét csere  vigyor3)  Öööö, szűrőcserék tutti, motor és váltóolaj szintén ... a matek még nincs meg ... olyan kerek lesz a szám, hogy csuda wow2 váltani már vált szépen.

Jaj, jaj:
- alkatrész kuplunghoz kb. 90e
- egyéb alkatrész kb. 70e
- md+hajtókarcsapágyazás+féltengelyfelújítás kb. 180e (ebből a hkcsapágy 17e, a ftfelújítás 50e volt)
Sok? Kevés? Nekem annyi  szomoru1
(a lét kb. 3 hónap alatt tettem össze)

De a vas most egyben van, mint egy új  eplus2 kettőstömegűje meg "hibátlan" még, elvégre benyás ...
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 csütörtök, 15:48:56 írta napu » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2278 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 17:35:37 »

Jaj, jaj:
- alkatrész kuplunghoz kb. 90e
- egyéb alkatrész kb. 70e
- md+hajtókarcsapágyazás+féltengelyfelújítás kb. 180e (ebből a hkcsapágy 17e, a ftfelújítás 50e volt)
Sok? Kevés? Nekem annyi  szomoru1
(a lét kb. 3 hónap alatt tettem össze)

De a vas most egyben van, mint egy új  eplus2 kettőstömegűje meg "hibátlan" még, elvégre benyás ...
cirka 340e?  wow1


....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2279 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 17:45:20 »

cirka 340e?  wow1


....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....
[/quote]

Én is ott akarok dolgozni ahol 3 hónap alatt ennyit lehet félre tenni!!  nyes nyes nyes nyes
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2280 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 20:10:31 »

cirka 340e?  wow1


....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....
 

Én is ott akarok dolgozni ahol 3 hónap alatt ennyit lehet félre tenni!!  nyes nyes nyes nyes

Gyere Bécsbe. Itt a megfelelő szakmában havonta. Kétszer...  taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2281 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 20:58:37 »

Javíttatott, állíttatott már valaki a váltórudazaton, vagy bovdenen azután hogy nehezen vette az egyes fokozatot? Ha igen, hogyan kell megcsinálni? MTX75 (5ös váltó)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2282 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:04:56 »

Javíttatott, állíttatott már valaki a váltórudazaton, vagy bovdenen azután hogy nehezen vette az egyes fokozatot? Ha igen, hogyan kell megcsinálni? MTX75 (5ös váltó)

Nekem annyi nyomora volt a rudazatnak, hogy amikor 1.-ből 2.-be vagy 3.-ból 4.-be húztam, akkor nyikorgott valami. Aztán az autódoktor fújt valami libazsír félét a rudazatra valahol a főfékmunkahenger alatt. Na azóta nincs nyikorgás.  eljen
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2283 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:10:22 »

Nekem annyi nyomora volt a rudazatnak, hogy amikor 1.-ből 2.-be vagy 3.-ból 4.-be húztam, akkor nyikorgott valami. Aztán az autódoktor fújt valami libazsír félét a rudazatra valahol a főfékmunkahenger alatt. Na azóta nincs nyikorgás.  eljen

A nyikorgást tudom orvosolni én is. De mostanság kicsit nehezebben veszi az 1-et. Kevés olaj tud ilyen tünetet okozni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2284 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:11:06 »

A nyikorgást tudom orvosolni én is. De mostanság kicsit nehezebben veszi az 1-et. Kevés olaj tud ilyen tünetet okozni?

Szerintem nem... inkább kidobálja sebességből.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2285 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:15:04 »

A nyikorgást tudom orvosolni én is. De mostanság kicsit nehezebben veszi az 1-et. Kevés olaj tud ilyen tünetet okozni?

Nekem hidegben vette a váltó nehezen a másodikat, de csak hidegen az első pár váltásnál. Nem erőltetem, így jól használható. Lecseréltettem a váltóban az olajat, de nem sokat segített rajta.  rinya
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2286 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:22:39 »

A nyikorgást tudom orvosolni én is. De mostanság kicsit nehezebben veszi az 1-et. Kevés olaj tud ilyen tünetet okozni?
Ha sokkal kevesebb az olaj, akkor tud, viszont abban az esetben minden fokozat kapcsolása keményebb, fémesebb lesz, nem csak az 1-é. 
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2287 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:24:26 »

Szerintem nem... inkább kidobálja sebességből.

Szerintem se ez a baja. Hanem a rudazat vagy minek hívják kopott meg, vagy állítódott el. Ezért is érdekel hogy valaki javíttatta-e már ilyen hibával a váltóját....
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2288 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:25:35 »

Nekem hidegben vette a váltó nehezen a másodikat, de csak hidegen az első pár váltásnál. Nem erőltetem, így jól használható. Lecseréltettem a váltóban az olajat, de nem sokat segített rajta.  rinya
Mert nagy valószínűséggel  a szinkron gyűrű+szinkron agy van elkopva.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2289 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:26:40 »

Javíttatott, állíttatott már valaki a váltórudazaton, vagy bovdenen azután hogy nehezen vette az egyes fokozatot? Ha igen, hogyan kell megcsinálni? MTX75 (5ös váltó)

Ez lehet ide tartozik:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
^ Amúgy ez valami márkaszervizeknek kiadott értesítő, ami a második hsz-ben van?

Mert nagy valószínűséggel  a szinkron gyűrű+szinkron agy van elkopva.

Szinkronnak miért segít, ha melegebb van / felmelegszik a váltó?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2290 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:27:08 »

Mert nagy valószínűséggel  a szinkron gyűrű+szinkron agy van elkopva.

Az lehet, de amíg jól használható addig nem bántom!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2291 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:31:18 »

Ez lehet ide tartozik:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
^ Amúgy ez valami márkaszervizeknek kiadott értesítő, ami a második hsz-ben van?



Ahha, erre gondoltam. worship És kíváncsi vagyok hogy valakinél javították-e már ilyen módon...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2292 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:34:31 »

Mert nagy valószínűséggel  a szinkron gyűrű+szinkron agy van elkopva.

Ha a szinkron gyűrű van elkopva, akkor a váltó recseg... de ki lehet próbálni a dupla kuplungolás/gázfröccsös mókával.
Ha akkor nem csinálja, az tényleg szinkrongyűrű.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2293 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 21:37:10 »

Ha a szinkron gyűrű van elkopva, akkor a váltó recseg... de ki lehet próbálni a dupla kuplungolás/gázfröccsös mókával.
Ha akkor nem csinálja, az tényleg szinkrongyűrű.

Úgy, mint a régi traktoroknál, meg a LIAZ-nál?  nyes
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2294 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 22:23:15 »

Úgy, mint a régi traktoroknál, meg a LIAZ-nál?  nyes

Igen... a mostani váltók is pont úgy működnek, mint a régiek, csak van benne szinkron.
Ha a szinkron tönkremegy, kuplungolással lehet korrigálni a dolgot.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2295 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 22:26:07 »

Igen... a mostani váltók is pont úgy működnek, mint a régiek, csak van benne szinkron.
Ha a szinkron tönkremegy, kuplungolással lehet korrigálni a dolgot.

Majd télen kipróbálom. De mint írtam nem vészes a dolog, ezért most még nem is foglalkozok vele komolyabban.  eljen
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2296 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 22:50:26 »

Ha a szinkron gyűrű van elkopva, akkor a váltó recseg... de ki lehet próbálni a dupla kuplungolás/gázfröccsös mókával.
Ha akkor nem csinálja, az tényleg szinkrongyűrű.
Igen, amikor már a végső stádiumában van a szinkron gyűrű kopása, akkor recseg a váltó, szépen meg lehet számolni a fogaskerekek fogait.
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2297 Dátum: 2012.09.28 péntek, 10:48:55 »

cirka 340e?  wow1


....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....

Volt itt még pár "apróság": váltótartó bak, stab.rudak, fékolaj, fagyálló, üa.szűrő is ...

De bizony tovább bírja. Motorcraft kb. havonta 3-at ad el dízlisből, évente benyást  wave ugye a nyomatéééék ...
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2298 Dátum: 2012.09.28 péntek, 10:51:19 »

Ahha, erre gondoltam. worship És kíváncsi vagyok hogy valakinél javították-e már ilyen módon...

A WD40 semmit sem segített, a kuplungozás igen  szomoru1
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2299 Dátum: 2012.09.28 péntek, 11:00:17 »

cirka 340e?  wow1


....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....
 

Én is ott akarok dolgozni ahol 3 hónap alatt ennyit lehet félre tenni!!  nyes nyes nyes nyes

Közben sikerült eladni a két korábbi autót is rinya máshogy nem ment volna. Szerettem mindkettőt ...
Egyébként az autó 1.3 volt. Mentem vele egy tízest és most ez jön hozzá.
A piacon kb. nincs 2.0 benyás jó áron. Szerintem így "még belefér" kategória ... és most egy darabig csak a műszaki néz ki  beka3

(mondhatnám, hogy bárcsak Angelnek lett volna igaza  Wink de ez van)
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.28 péntek, 11:03:08 írta napu » Naplózva
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.