Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:06:15
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
39
40
41
42
43
44
45
[
46
]
47
48
49
50
51
52
53
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2325078 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2250 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 12:12:14 »
Idézetet írta: ultio - 2012.09.17 hétfő, 11:44:24
És mit kell ilyenkor cserélni?
Szeretnék kicsit tájékozottabb lenni, mielőtt elviszem szervizbe.
Ha már lent van a váltó, akkor meg kell nézni mi milyen állapotban van. DMF-et csak ha kell, amúgy tárcsa, szerkezet, kinyomó. Esetleg nyelestengely-csapágy, főtengely-szimering. De ez csak az én véleményem.
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2251 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 14:46:19 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.17 hétfő, 11:33:48
-
Cromaxban sincs minden alkatrész listázva. Bemész, vagy telefonálsz egy alvázszámmal, és a rendszerükben az ember kikeresi (talán ők is microcat-et használnak). A motor felől jövő csapágyhang esetleg lehet a lendkerékben lévő csapágy, amibe a nyelestengely becsúszik (már ha a mondeoban így van megoldva). Az ugyanakkor, kinyomott kuplungnál szól, mint a kinyomócsapágy, a nyelestengely meg ugye pont fordítva.
Nos, cifrább a helyzet
a műtét előtti látlelet: a zörej nem kinyomó, hanem vagy hajtókarcsapágy (nem nyelestengely), vagy rosszabb esetben dugattyúhang, ami a halál előjele
de kiderülhet még fél- és/vagy főtengelyprobléma is. Lehet, hogy most jól megjártam? Na, majd meglátjuk ... de tuti fájni fog
mindenesetre a kuplungozás sem fog ártani ...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2252 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 14:48:50 »
Idézetet írta: napu - 2012.09.17 hétfő, 14:46:19
Nos, cifrább a helyzet
a műtét előtti látlelet: a zörej nem kinyomó, hanem vagy hajtókarcsapágy (nem nyelestengely), vagy rosszabb esetben dugattyúhang, ami a halál előjele
de kiderülhet még fél- és/vagy főtengelyprobléma is. Lehet, hogy most jól megjártam? Na, majd meglátjuk ... de tuti fájni fog
mindenesetre a kuplungozás sem fog ártani ...
basszus.....ebbe jól belnyúltál....
egy tdci-vel is jobban jártál volna....
Az enyém decemberben eladó lesz....gondold át!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2253 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 14:55:43 »
Idézetet írta: napu - 2012.09.17 hétfő, 14:46:19
Nos, cifrább a helyzet
a műtét előtti látlelet: a zörej nem kinyomó, hanem vagy hajtókarcsapágy (nem nyelestengely), vagy rosszabb esetben dugattyúhang, ami a halál előjele
de kiderülhet még fél- és/vagy főtengelyprobléma is. Lehet, hogy most jól megjártam? Na, majd meglátjuk ... de tuti fájni fog
mindenesetre a kuplungozás sem fog ártani ...
Hát lehet, hogy nagy szívásra kaptál jegyet. Volt valamikor túl kevés olajjal használva az autó?
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2254 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:23:43 »
[/quote]
Isten hozott a klubban!!
Nagyon sanszos hogy nálam is ez a problem. Nem tudom nálad milyen fázisban van a dolog. Az enyém mióta meg vettem halkan koporászik.Azóta eltelt 2 év meg lassan 30.000km.És azta is halkan koporászik és semmi változás.Azt leszámítva hogy velem megvetettek egy kuplung szettet.Viszont az anyagköltségekre meg részletekre nagyon kíváncsi lennék és megköszönném az időszakos jelentéseket.
:worship:Mert vacilálok én is a motor csere meg a felújítás között.
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2255 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:25:45 »
Idézetet írta: napu - 2012.09.17 hétfő, 14:46:19
hanem vagy hajtókarcsapágy (nem nyelestengely), vagy rosszabb esetben dugattyúhang, ami a halál előjele
Bakker... sajnálom. Remélem, mégsem ennyire komoly a baj...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2256 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:34:36 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.09.17 hétfő, 20:23:43
Isten hozott a klubban!!
Nagyon sanszos hogy nálam is ez a problem. Nem tudom nálad milyen fázisban van a dolog. Az enyém mióta meg vettem halkan koporászik.Azóta eltelt 2 év meg lassan 30.000km.És azta is halkan koporászik és semmi változás.Azt leszámítva hogy velem megvetettek egy kuplung szettet.Viszont az anyagköltségekre meg részletekre nagyon kíváncsi lennék és megköszönném az időszakos jelentéseket.
:worship:Mert vacilálok én is a motor csere meg a felújítás között.
2 év alatt 30 000 kilométert sem mentél vele
túl kiméled az a baja
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
kisgyerek83
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1652
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2257 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:39:33 »
Idézetet írta: coboy - 2012.09.17 hétfő, 20:34:36
2 év alatt 30 000 kilométert sem mentél vele
túl kiméled az a baja
1,5 éve van meg a verda, de már vagy 40-45.000 benne van, igásló a kicsike, melóba járok vele
am kicseréltem a váltómban az olajat, 2 litert lenyelte, de a betöltő nyílásig fel sem jött, ez így normális amúgy, nem folyik sehol sem
Naplózva
MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz
AIR SPRING légrugó
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2258 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:42:49 »
Idézetet írta: kisgyerek83 - 2012.09.17 hétfő, 20:39:33
1,5 éve van meg a verda, de már vagy 40-45.000 benne van, igásló a kicsike, melóba járok vele
am kicseréltem a váltómban az olajat, 2 litert lenyelte, de a betöltő nyílásig fel sem jött, ez így normális amúgy, nem folyik sehol sem
5 hónap alatt 12 000 KM.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2259 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:43:21 »
Hát nincs túldolgoztatava az tény!!!De ezt se képes meghálálni.Tegyük hozzá hogy nem Pesti vagyok úgyhogy itt kevés km-ből is oda érsz ahova akarsz!
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2260 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:46:47 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.09.17 hétfő, 20:43:21
Hát nincs túldolgoztatava az tény!!!De ezt se képes meghálálni.Tegyük hozzá hogy nem Pesti vagyok úgyhogy itt kevés km-ből is oda érsz ahova akarsz!
Érdekes, úgy tűnik városi használatra sokkal érzékenyebb ez a motor(család), Zolibácsi már 400ezer (jórészt autópályás?) km felett jár, és nincsenek ilyen gondjai (ha jól tudom).
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2261 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:48:39 »
Klubtársak! Legyetek szívesek, a 2,0i motorral kapcsolatos problémákat a megfelelő topicban megvitatni...
Ez a váltó topic...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2262 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:48:52 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.09.17 hétfő, 20:43:21
Hát nincs túldolgoztatava az tény!!!De ezt se képes meghálálni.Tegyük hozzá hogy nem Pesti vagyok úgyhogy itt kevés km-ből is oda érsz ahova akarsz!
a kilométer mindenhol 1000 méter,nem kell ahoz város én sem az vagyok bár közel hozzá
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2263 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:50:08 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.17 hétfő, 20:48:39
Klubtársak! Legyetek szívesek, a 2,0i motorral kapcsolatos problémákat a megfelelő topicban megvitatni...
Ez a váltó topic...
te is itt vagy
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2264 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:51:39 »
Akkor most inkább ne menjünk bele hogy ebbe hány kilóméter van.
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2265 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:56:57 »
Idézetet írta: coboy - 2012.09.17 hétfő, 20:48:52
a kilométer mindenhol 1000 méter,nem kell ahoz város én sem az vagyok bár közel hozzá
Látom sikerült kiragadni a lényeget!!
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2266 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 21:01:22 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.09.17 hétfő, 20:51:39
Akkor most inkább ne menjünk bele hogy ebbe hány kilóméter van.
Valóban ne, és nem is akartam ez irányba terelni a dolgot, csak azt mondtam, hogy a városi használatot nem szeretik. De nem merek többet írni mert Angel már így is lapátol kifelé innen
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2267 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 21:05:50 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.17 hétfő, 21:01:22
Valóban ne, és nem is akartam ez irányba terelni a dolgot, csak azt mondtam, hogy a városi használatot nem szeretik. De nem merek többet írni mert Angel már így is lapátol kifelé innen
135.000km van a kocsiban és fura hangja van a váltónak.Szerintetek ez normális?
Na,Angel???
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2268 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 22:04:05 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.09.17 hétfő, 21:05:50
135.000km van a kocsiban és fura hangja van a váltónak.Szerintetek ez normális?
Na,Angel???
Maxiköszi...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2269 Dátum:
2012.09.21 péntek, 11:36:26 »
Kettőstömegűt hol kapok olcsóért?
A műtét folyamatban van ...
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2270 Dátum:
2012.09.21 péntek, 11:38:48 »
Idézetet írta: napu - 2012.09.21 péntek, 11:36:26
Kettőstömegűt hol kapok olcsóért?
A műtét folyamatban van ...
olcsón e-bay-en, vagy bontott jó állapotút a fórumos bontósoknál is.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2271 Dátum:
2012.09.21 péntek, 11:39:50 »
Idézetet írta: napu - 2012.09.21 péntek, 11:36:26
Kettőstömegűt hol kapok olcsóért?
A műtét folyamatban van ...
Most akkor végülis mit kell cserélni? Csak kuplung, v főtengelycsapágy is?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2272 Dátum:
2012.09.21 péntek, 11:58:27 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.21 péntek, 11:39:50
Most akkor végülis mit kell cserélni? Csak kuplung, v főtengelycsapágy is?
Kettőstömegű kell gyorsba, még ott tartunk "csak" ...
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2273 Dátum:
2012.09.26 szerda, 15:15:10 »
Idézetet írta: napu - 2012.09.21 péntek, 11:58:27
Kettőstömegű kell gyorsba, még ott tartunk "csak" ...
A kuplungfelújítás lendkerék nélkül megvan. A csörgés megoldása hajtókarcsapágy cserével folyamatban, bónusz féltengelycsukló felújítás ... (+ elsőféktárcsa és betét csere
) Öööö, szűrőcserék tutti, motor és váltóolaj szintén ... a matek még nincs meg ... olyan kerek lesz a szám, hogy csuda
váltani már vált szépen.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 szerda, 15:17:00 írta napu
»
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2274 Dátum:
2012.09.26 szerda, 15:58:56 »
Idézetet írta: napu - 2012.09.26 szerda, 15:15:10
A kuplungfelújítás lendkerék nélkül megvan. A csörgés megoldása hajtókarcsapágy cserével folyamatban, bónusz féltengelycsukló felújítás ... (+ elsőféktárcsa és betét csere
) Öööö, szűrőcserék tutti, motor és váltóolaj szintén ... a matek még nincs meg ... olyan kerek lesz a szám, hogy csuda
váltani már vált szépen.
A kuplungfelújítás mennyibe került munkadíjjal együtt és mit kellett pontosan cserélni?
Lassan már én is elviszem az autómat egy szakértőhöz, de addig is, az a helyzet, hogy 3. 4. sebességben alacsony sebességnél padlógáznál felpörög a motor és késéssel követi a sebesség a fordulatszámot, de behúzott kézifékkel 4.-ben felengedve a kuplungpedált (igaz egészen a végén) leáll a motor kuplungfelújítás vagy valami egészen más hiba?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2275 Dátum:
2012.09.26 szerda, 16:03:40 »
Idézetet írta: ultio - 2012.09.26 szerda, 15:58:56
A kuplungfelújítás mennyibe került munkadíjjal együtt és mit kellett pontosan cserélni?
Lassan már én is elviszem az autómat egy szakértőhöz, de addig is, az a helyzet, hogy 3. 4. sebességben alacsony sebességnél padlógáznál felpörög a motor és késéssel követi a sebesség a fordulatszámot, de behúzott kézifékkel 4.-ben felengedve a kuplungpedált (igaz egészen a végén) leáll a motor kuplungfelújítás vagy valami egészen más hiba?
ez elméleti szinten határozottan a kuplungozásra szoruló autó esete.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2276 Dátum:
2012.09.26 szerda, 16:26:13 »
Idézetet írta: ultio - 2012.09.26 szerda, 15:58:56
A kuplungfelújítás mennyibe került munkadíjjal együtt és mit kellett pontosan cserélni?
Lassan már én is elviszem az autómat egy szakértőhöz, de addig is, az a helyzet, hogy 3. 4. sebességben alacsony sebességnél padlógáznál felpörög a motor és késéssel követi a sebesség a fordulatszámot, de behúzott kézifékkel 4.-ben felengedve a kuplungpedált (igaz egészen a végén) leáll a motor kuplungfelújítás vagy valami egészen más hiba?
Nekem nem volt halott a kuplung, de nehezen vette megállás után az 1 és R fokozatot, csak a kar megjáratása után, nos ezt javították. Az én esetem onnan indult, hogy kinyomócsapágyas a vas, de nem az volt a baj ... matek pedig még nincs!
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2277 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 15:35:58 »
Idézetet írta: napu - 2012.09.26 szerda, 15:15:10
A kuplungfelújítás lendkerék nélkül megvan. A csörgés megoldása hajtókarcsapágy cserével folyamatban, bónusz féltengelycsukló felújítás ... (+ elsőféktárcsa és betét csere
) Öööö, szűrőcserék tutti, motor és váltóolaj szintén ... a matek még nincs meg ... olyan kerek lesz a szám, hogy csuda
váltani már vált szépen.
Jaj, jaj:
- alkatrész kuplunghoz kb. 90e
- egyéb alkatrész kb. 70e
- md+hajtókarcsapágyazás+féltengelyfelújítás kb. 180e (ebből a hkcsapágy 17e, a ftfelújítás 50e volt)
Sok? Kevés? Nekem annyi
(a lét kb. 3 hónap alatt tettem össze)
De a vas most egyben van, mint egy új
kettőstömegűje meg "hibátlan" még, elvégre benyás ...
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 csütörtök, 15:48:56 írta napu
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2278 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 17:35:37 »
Idézetet írta: napu - 2012.09.27 csütörtök, 15:35:58
Jaj, jaj:
- alkatrész kuplunghoz kb. 90e
- egyéb alkatrész kb. 70e
- md+hajtókarcsapágyazás+féltengelyfelújítás kb. 180e (ebből a hkcsapágy 17e, a ftfelújítás 50e volt)
Sok? Kevés? Nekem annyi
(a lét kb. 3 hónap alatt tettem össze)
De a vas most egyben van, mint egy új
kettőstömegűje meg "hibátlan" még, elvégre benyás ...
cirka 340e?
....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2279 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 17:45:20 »
cirka 340e?
....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....
[/quote]
Én is ott akarok dolgozni ahol 3 hónap alatt ennyit lehet félre tenni!!
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2280 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 20:10:31 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.09.27 csütörtök, 17:45:20
cirka 340e?
....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....
Én is ott akarok dolgozni ahol 3 hónap alatt ennyit lehet félre tenni!!
Gyere Bécsbe. Itt a megfelelő szakmában havonta. Kétszer...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2281 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 20:58:37 »
Javíttatott, állíttatott már valaki a váltórudazaton, vagy bovdenen azután hogy nehezen vette az egyes fokozatot? Ha igen, hogyan kell megcsinálni? MTX75 (5ös váltó)
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
joxer
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2282 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:04:56 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.27 csütörtök, 20:58:37
Javíttatott, állíttatott már valaki a váltórudazaton, vagy bovdenen azután hogy nehezen vette az egyes fokozatot? Ha igen, hogyan kell megcsinálni? MTX75 (5ös váltó)
Nekem annyi nyomora volt a rudazatnak, hogy amikor 1.-ből 2.-be vagy 3.-ból 4.-be húztam, akkor nyikorgott valami. Aztán az autódoktor fújt valami libazsír félét a rudazatra valahol a főfékmunkahenger alatt. Na azóta nincs nyikorgás.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2283 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:10:22 »
Idézetet írta: joxer - 2012.09.27 csütörtök, 21:04:56
Nekem annyi nyomora volt a rudazatnak, hogy amikor 1.-ből 2.-be vagy 3.-ból 4.-be húztam, akkor nyikorgott valami. Aztán az autódoktor fújt valami libazsír félét a rudazatra valahol a főfékmunkahenger alatt. Na azóta nincs nyikorgás.
A nyikorgást tudom orvosolni én is. De mostanság kicsit nehezebben veszi az 1-et. Kevés olaj tud ilyen tünetet okozni?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2284 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:11:06 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.27 csütörtök, 21:10:22
A nyikorgást tudom orvosolni én is. De mostanság kicsit nehezebben veszi az 1-et. Kevés olaj tud ilyen tünetet okozni?
Szerintem nem... inkább kidobálja sebességből.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2285 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:15:04 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.27 csütörtök, 21:10:22
A nyikorgást tudom orvosolni én is. De mostanság kicsit nehezebben veszi az 1-et. Kevés olaj tud ilyen tünetet okozni?
Nekem hidegben vette a váltó nehezen a másodikat, de csak hidegen az első pár váltásnál. Nem erőltetem, így jól használható. Lecseréltettem a váltóban az olajat, de nem sokat segített rajta.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2286 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:22:39 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.27 csütörtök, 21:10:22
A nyikorgást tudom orvosolni én is. De mostanság kicsit nehezebben veszi az 1-et. Kevés olaj tud ilyen tünetet okozni?
Ha sokkal kevesebb az olaj, akkor tud, viszont abban az esetben minden fokozat kapcsolása keményebb, fémesebb lesz, nem csak az 1-é.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2287 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:24:26 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.27 csütörtök, 21:11:06
Szerintem nem... inkább kidobálja sebességből.
Szerintem se ez a baja. Hanem a rudazat vagy minek hívják kopott meg, vagy állítódott el. Ezért is érdekel hogy valaki javíttatta-e már ilyen hibával a váltóját....
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Kusti1
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2288 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:25:35 »
Idézetet írta: joxer - 2012.09.27 csütörtök, 21:15:04
Nekem hidegben vette a váltó nehezen a másodikat, de csak hidegen az első pár váltásnál. Nem erőltetem, így jól használható. Lecseréltettem a váltóban az olajat, de nem sokat segített rajta.
Mert nagy valószínűséggel a szinkron gyűrű+szinkron agy van elkopva.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2289 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:26:40 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.27 csütörtök, 20:58:37
Javíttatott, állíttatott már valaki a váltórudazaton, vagy bovdenen azután hogy nehezen vette az egyes fokozatot? Ha igen, hogyan kell megcsinálni? MTX75 (5ös váltó)
Ez lehet ide tartozik:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
^ Amúgy ez valami márkaszervizeknek kiadott értesítő, ami a második hsz-ben van?
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.27 csütörtök, 21:25:35
Mert nagy valószínűséggel a szinkron gyűrű+szinkron agy van elkopva.
Szinkronnak miért segít, ha melegebb van / felmelegszik a váltó?
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2290 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:27:08 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.27 csütörtök, 21:25:35
Mert nagy valószínűséggel a szinkron gyűrű+szinkron agy van elkopva.
Az lehet, de amíg jól használható addig nem bántom!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2291 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:31:18 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.27 csütörtök, 21:26:40
Ez lehet ide tartozik:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
^ Amúgy ez valami márkaszervizeknek kiadott értesítő, ami a második hsz-ben van?
Ahha, erre gondoltam.
És kíváncsi vagyok hogy valakinél javították-e már ilyen módon...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2292 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:34:31 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.27 csütörtök, 21:25:35
Mert nagy valószínűséggel a szinkron gyűrű+szinkron agy van elkopva.
Ha a szinkron gyűrű van elkopva, akkor a váltó recseg... de ki lehet próbálni a dupla kuplungolás/gázfröccsös mókával.
Ha akkor nem csinálja, az tényleg szinkrongyűrű.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2293 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 21:37:10 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.27 csütörtök, 21:34:31
Ha a szinkron gyűrű van elkopva, akkor a váltó recseg... de ki lehet próbálni a dupla kuplungolás/gázfröccsös mókával.
Ha akkor nem csinálja, az tényleg szinkrongyűrű.
Úgy, mint a régi traktoroknál, meg a LIAZ-nál?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2294 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 22:23:15 »
Idézetet írta: joxer - 2012.09.27 csütörtök, 21:37:10
Úgy, mint a régi traktoroknál, meg a LIAZ-nál?
Igen... a mostani váltók is pont úgy működnek, mint a régiek, csak van benne szinkron.
Ha a szinkron tönkremegy, kuplungolással lehet korrigálni a dolgot.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2295 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 22:26:07 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.27 csütörtök, 22:23:15
Igen... a mostani váltók is pont úgy működnek, mint a régiek, csak van benne szinkron.
Ha a szinkron tönkremegy, kuplungolással lehet korrigálni a dolgot.
Majd télen kipróbálom. De mint írtam nem vészes a dolog, ezért most még nem is foglalkozok vele komolyabban.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2296 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 22:50:26 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.27 csütörtök, 21:34:31
Ha a szinkron gyűrű van elkopva, akkor a váltó recseg... de ki lehet próbálni a dupla kuplungolás/gázfröccsös mókával.
Ha akkor nem csinálja, az tényleg szinkrongyűrű.
Igen, amikor már a végső stádiumában van a szinkron gyűrű kopása, akkor recseg a váltó, szépen meg lehet számolni a fogaskerekek fogait.
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2297 Dátum:
2012.09.28 péntek, 10:48:55 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.27 csütörtök, 17:35:37
cirka 340e?
....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....
Volt itt még pár "apróság": váltótartó bak, stab.rudak, fékolaj, fagyálló, üa.szűrő is ...
De bizony tovább bírja. Motorcraft kb. havonta 3-at ad el dízlisből, évente benyást
ugye a nyomatéééék ...
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2298 Dátum:
2012.09.28 péntek, 10:51:19 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.09.27 csütörtök, 21:31:18
Ahha, erre gondoltam.
És kíváncsi vagyok hogy valakinél javították-e már ilyen módon...
A WD40 semmit sem segített, a kuplungozás igen
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2299 Dátum:
2012.09.28 péntek, 11:00:17 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2012.09.27 csütörtök, 17:45:20
cirka 340e?
....sajnos abban sem bírja tovább a kéttömegű lendkerék,hiába benyás....
Én is ott akarok dolgozni ahol 3 hónap alatt ennyit lehet félre tenni!!
Közben sikerült eladni a két korábbi autót is
máshogy nem ment volna. Szerettem mindkettőt ...
Egyébként az autó 1.3 volt. Mentem vele egy tízest és most ez jön hozzá.
A piacon kb. nincs 2.0 benyás jó áron. Szerintem így "még belefér" kategória ... és most egy darabig csak a műszaki néz ki
(mondhatnám, hogy bárcsak Angelnek lett volna igaza
de ez van)
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.28 péntek, 11:03:08 írta napu
»
Naplózva
Oldalak:
1
...
39
40
41
42
43
44
45
[
46
]
47
48
49
50
51
52
53
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ