Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:30:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 409378 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #550 Dátum: 2016.08.10 szerda, 00:04:41 »



Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #551 Dátum: 2016.08.10 szerda, 01:10:03 »

cs12, nem tudom milyen földművelő vagy bányász volt az előző tulaj de nekem a króm betét is megkopott a tenyere alatt nyes
azt már gondolom nem tudod kicsinosítani.
Naplózva

blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #552 Dátum: 2016.08.10 szerda, 06:23:34 »

cs12, nem tudom milyen földművelő vagy bányász volt az előző tulaj de nekem a króm betét is megkopott a tenyere alatt nyes
azt már gondolom nem tudod kicsinosítani.
Szvsz: azt azért tudomásul kéne vennie a kedves klubtársaknak, hogy a középkategóriás autóval járnak. Amit nagy valószínűséggel pár 100ekm futás után 3-6-8 évesen vettek meg. Az új ár fele negyede körül. Bizony sok mindenre tudunk itt megoldást házon belül, de sajnos egy min. 20eft váltógombcserét megkopott króm esetén nem úszik meg a klubtárs.
És hogy "vigasztaljon", bleki alig múlt 4 éves és nekem is kell előbb-utóbb...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #553 Dátum: 2016.08.10 szerda, 09:39:32 »

Szvsz: azt azért tudomásul kéne vennie a kedves klubtársaknak, hogy a középkategóriás autóval járnak. Amit nagy valószínűséggel pár 100ekm futás után 3-6-8 évesen vettek meg. Az új ár fele negyede körül. Bizony sok mindenre tudunk itt megoldást házon belül, de sajnos egy min. 20eft váltógombcserét megkopott króm esetén nem úszik meg a klubtárs.
És hogy "vigasztaljon", bleki alig múlt 4 éves és nekem is kell előbb-utóbb...
Akkor marad kopott, hacsak nem mikor mar minden sarkon lesz bontott MK4 es talalok egy jot Cheesy

Azert erősen hasznalat függő hogy meddig birja a valtogomb, OFF-os kocsibol kiindolva, az elsőnél mar ugy vettem hogy erosen kopott volt 8evesen, gondolom a tulajnak minden ujjan volt vagy 3 gyűrű kb ugy nezett ki, a masodik ugyanilyen tipusu kocsimat 16éves koraig nyuztam es meg ujszeru volt ugyanaz a valtogomb.
Naplózva

danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #554 Dátum: 2016.08.10 szerda, 10:34:28 »

Bleki is lassan új tulajhoz kerül?  smile

Szvsz: azt azért tudomásul kéne vennie a kedves klubtársaknak, hogy a középkategóriás autóval járnak. Amit nagy valószínűséggel pár 100ekm futás után 3-6-8 évesen vettek meg. Az új ár fele negyede körül. Bizony sok mindenre tudunk itt megoldást házon belül, de sajnos egy min. 20eft váltógombcserét megkopott króm esetén nem úszik meg a klubtárs.
És hogy "vigasztaljon", bleki alig múlt 4 éves és nekem is kell előbb-utóbb...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #555 Dátum: 2016.08.10 szerda, 11:44:32 »

Nekem is már megkopott a váltó gombom még a krómozott rész is érdes már és még csak most léptem át a 180e kmt.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #556 Dátum: 2016.08.10 szerda, 16:45:40 »

Bleki is lassan új tulajhoz kerül?  smile

Az idén biztos nem. Elméletileg jövőre.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #557 Dátum: 2016.08.10 szerda, 17:05:50 »

A műanyag rész egy nagy fhos. Nem sok olyan 4es Mondit láttam, amiben a krómozott szél ép lett volna.
Próbáltam, lekapartam a króm részt, kimaszkoltam és lefújtam, de a festék 1-2 helyen bejutott a számlaphoz, és felmarta az ott lévő festéket. Nem lett szép.
De attól még a bőrözés szép. eplus2
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #558 Dátum: 2016.08.10 szerda, 18:57:50 »

A műanyag rész egy nagy fhos. Nem sok olyan 4es Mondit láttam, amiben a krómozott szél ép lett volna.
Próbáltam, lekapartam a króm részt, kimaszkoltam és lefújtam, de a festék 1-2 helyen bejutott a számlaphoz, és felmarta az ott lévő festéket. Nem lett szép.
De attól még a bőrözés szép. eplus2

hogy lehet egyebkent leszedni?
Naplózva

Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #559 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 13:15:03 »

Nálam semmi baja nem volt amikor megvettük 2 éve az 1.8as tdci-t a váltógomb tökéletes volt. Majd azt vettem észre hogy nyáron a tűző nap hatására elkezdett leválni a bőr fekete rész rendesen bomlik le, és nagyon csúnya így. A krómos rész minimálisan kopott, inkább ez a fekete anyag válik le folyamatosan. Bár tapogatás függő is mert ha én használom és fogom meg a váltót akkor nem bomlik de amikor nem én használom akkor utána mindig jobban látom hogy bomlik ez a fekete anyag. Egyik kéz sem gyűrűs.
A 2.0 tdci-nél ami pár hete van meg, azon meg nem leválik, hanem halványan kopik és inkább halványodott ez a fekete anyag.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #560 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 13:44:42 »

Laci,

tényleg? Most egyébknét hány km-nél jársz?

Az idén biztos nem. Elméletileg jövőre.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #561 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 14:37:19 »

Laci,

tényleg? Most egyébknét hány km-nél jársz?

158e
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
tru64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #562 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 08:12:11 »

Sziasztok,

2009-es 1.8-as TDCi (125le) MK4-esembe két hét alatt 3500 km-t tettem bele és elkezdett erősen kerregni valami a motortérben. Amikor benyomom a kuplungot, a zavaró hang megszűnik. 140-nél néha morgó hangja is van az eredeti hangjához képest. Ez a kettős tömegű lendkerék kezdődő meghibásodását jelezheti? Ilyenkor már nincs sok hátra neki? Ha igen, mi a legolcsóbb módja a cserének? Tudtok ajánlani valamit?

Kösz
Tru64
Naplózva

2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #563 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 09:44:42 »

Sziasztok,

2009-es 1.8-as TDCi (125le) MK4-esembe két hét alatt 3500 km-t tettem bele és elkezdett erősen kerregni valami a motortérben. Amikor benyomom a kuplungot, a zavaró hang megszűnik. 140-nél néha morgó hangja is van az eredeti hangjához képest. Ez a kettős tömegű lendkerék kezdődő meghibásodását jelezheti? Ilyenkor már nincs sok hátra neki? Ha igen, mi a legolcsóbb módja a cserének? Tudtok ajánlani valamit?

Kösz
Tru64

Olajcsere mikor volt az autóban? Az enyém hasonló tüneteket csinált, igaz csak az első, reggeli indításnál, és már a vége felé járt a 20.000-es csereperiódusnak. Megvolt a szerviz, megszűnt a kerregés.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #564 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 10:01:24 »

Lehet ide kellett volna tennem a kérdésemet:

Ha kicsit "sportosabban" váltok (gyorsabb kuplung felengedés) akkor egy kattanást, ("csattanást") hallok, de ha finoman engedem a kuplungot, óvatosan váltok akkor semmi hang. Ez normális jelenség? (2.0 TDCI.) Nem nyüstölni az autót, finoman kezelem, csak néha a helyzet adja a gyorsabb váltást. Ez főleg alacsonyabb fokozatban, kisebb fordulatnál igaz. (2000)
Mi az ideális fordulat a sebességváltásra?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #565 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 10:03:19 »

Lehet ide kellett volna tennem a kérdésemet:

Ha kicsit "sportosabban" váltok (gyorsabb kuplung felengedés) akkor egy kattanást, ("csattanást") hallok, de ha finoman engedem a kuplungot, óvatosan váltok akkor semmi hang. Ez normális jelenség? (2.0 TDCI.) Nem nyüstölni az autót, finoman kezelem, csak néha a helyzet adja a gyorsabb váltást. Ez főleg alacsonyabb fokozatban, kisebb fordulatnál igaz. (2000)
Mi az ideális fordulat a sebességváltásra?
Én is hallottam ilyet pl. 5-be váltáskor. Én nem foglalkoztam vele, ha kuplung nélkül leállításkor nem csörög, akkor elvileg nincs baj a kettőstömegűvel.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #566 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 10:15:29 »

Én is hallottam ilyet pl. 5-be váltáskor. Én nem foglalkoztam vele, ha kuplung nélkül leállításkor nem csörög, akkor elvileg nincs baj a kettőstömegűvel.

van baj vele, csak még nem akkora.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
tru64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #567 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 10:28:52 »

Olajcsere mikor volt az autóban? Az enyém hasonló tüneteket csinált, igaz csak az első, reggeli indításnál, és már a vége felé járt a 20.000-es csereperiódusnak. Megvolt a szerviz, megszűnt a kerregés.


Olajcsere a nagy út előtt volt, 20.000 km-enként cserélem gyári Ford olajra.
Naplózva

2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #568 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 10:30:11 »

van baj vele, csak még nem akkora.

Ezt a hangot a kettős tömegű adhatja?
Az mit jelent, hogy még nem akkora a baj? Mit kell vele csinálnom? Csak 80.000 km van benne.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #569 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 11:59:02 »

Ezt a hangot a kettős tömegű adhatja?
Az mit jelent, hogy még nem akkora a baj? Mit kell vele csinálnom? Csak 80.000 km van benne.

Mivel a leírásodban nincs benne az autó infója, így nem tudom, hogy mikori az autó. Nomeg miben van 80eKm? Az autóban vagy a kettős tömegűben? Használtan vetted az autót? Ha igen, akkor felejtsd el a km-t amit láttál benne, ha az 100ekm alatt volt és nem egy éves az autó.

Azért nem a világ vége ha a kettős tömegűnek hangja van. az csak annyit jelent, hogy már nem tudja azt amit új korában. Még elmehet sok-sok km-t mire cserélni kell.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #570 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 12:11:28 »

Mivel a leírásodban nincs benne az autó infója, így nem tudom, hogy mikori az autó. Nomeg miben van 80eKm? Az autóban vagy a kettős tömegűben? Használtan vetted az autót? Ha igen, akkor felejtsd el a km-t amit láttál benne, ha az 100ekm alatt volt és nem egy éves az autó.

Azért nem a világ vége ha a kettős tömegűnek hangja van. az csak annyit jelent, hogy már nem tudja azt amit új korában. Még elmehet sok-sok km-t mire cserélni kell.
egyébként milyen előjelei vannak a kopó kettőstömegűnek? és milyen egy cserésnek?
Naplózva

kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #571 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 12:17:27 »

egyébként milyen előjelei vannak a kopó kettőstömegűnek? és milyen egy cserésnek?

nekem annó csak a 1.6 focusban volt hozzá szerencsém, mert automatázok, de akkor volt egy kis csattogás váltáskor és leállításkor néha becsörömpölt.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
tru64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #572 Dátum: 2016.09.05 hétfő, 09:43:12 »

Sziasztok,

az Auto-Fort szerint kuplungszett és lendkerék csere szükséges. Mit ajánlotok, hol végeztessem ezt el? Fordnál baromi drága lenne. Valaki tud ebben megoldást ajánlani?

Kösz
Tru64

Sziasztok,

2009-es 1.8-as TDCi (125le) MK4-esembe két hét alatt 3500 km-t tettem bele és elkezdett erősen kerregni valami a motortérben. Amikor benyomom a kuplungot, a zavaró hang megszűnik. 140-nél néha morgó hangja is van az eredeti hangjához képest. Ez a kettős tömegű lendkerék kezdődő meghibásodását jelezheti? Ilyenkor már nincs sok hátra neki? Ha igen, mi a legolcsóbb módja a cserének? Tudtok ajánlani valamit?

Kösz
Tru64
Naplózva

2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #573 Dátum: 2016.09.05 hétfő, 15:45:57 »

Sziasztok,

az Auto-Fort szerint kuplungszett és lendkerék csere szükséges. Mit ajánlotok, hol végeztessem ezt el? Fordnál baromi drága lenne. Valaki tud ebben megoldást ajánlani?

Kösz
Tru64

Írok pü-t.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #574 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 20:52:56 »

Üdv!
A kézi váltóban hol tudom ellenőrizni az olajszintet? Tudom elvileg nem kell cserélni, utánatölteni. De az Opelnél is ezt írták, aztán majdnem száraz volt a váltó 180e körül...
Le lehet ereszteni a váltó olajat? Hol lehet bele tölteni. A T. kolléga nem talált ilyen "nyílásokat" első ránézésre.
Ha tudtok fotó, vagy videó linket, előre is köszi.
2.2 TDCi 147kW 6 seb kézi
 6-Speed Manual Transaxle - M66

K.  beka3

« Utoljára szerkesztve: 2016.10.04 kedd, 20:44:17 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #575 Dátum: 2016.10.02 vasárnap, 11:05:16 »

Üdv!
A kézi váltóban hol tudom ellenőrizni az olajszintet? Tudom elvileg nem kell cserélni, utánatölteni

Ez megoldódott Smiley
És a XADO is segített!!
http://kepfeltoltes.hu/view/161002/Volvo_v_lt__mintak_p_www.kepfeltoltes.hu_.png
http://kepfeltoltes.hu/view/161002/FORD_GALAXY_M66_v_lt__bal_tengely_kihajt_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.02 vasárnap, 11:24:13 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #576 Dátum: 2016.10.02 vasárnap, 11:16:27 »

Ez megoldódott Smiley
És a XADO is segített!!

Mi volt a tapasztalat a XADO-val? Jobban veszi a sebességet?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #577 Dátum: 2016.10.02 vasárnap, 11:22:26 »

A mai autók halála a műanyag lesz!!
Legalább is lehet majd cserélgetni.. 1:)

Váltó bovden csatlakozó elemet keresek! Hol lehet műanyag elemeit, belső illesztő gyűrűt beszerezni??
A belső, fekete karmos rugós elemeket szeretném lecserélni még időben. Próbáltam szétpattintani és az egyik rugótartó nyelv le is törött azonnal, pedig kint 20 fok van. (Lásd fénykép, még ép állapotban)
Ebből sajnos arra is kell következtetnem, hogy a műanyag a végét járja, megöregedett.
Köszönöm az infót!

http://kepfeltoltes.hu/view/161002/v_lt__bowden_csatalkoz__2_Mod_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.02 vasárnap, 18:06:40 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #578 Dátum: 2016.10.02 vasárnap, 11:48:02 »

Mi volt a tapasztalat a XADO-val? Jobban veszi a sebességet?
Váltó olajat mindenképpen akartam cserélni, 150e van benne, bár kiderült, hogy kb 130e nél volt cserélve az olaj, mert kuplungtárcsát, kettös-tömegűt cseréltek a lizing lejárta előtt, valószínűleg nem lett volna szükséges a csere még. De mégis icipicit nehezen vette a sebességet a váltó. Bár nincs tapasztalatom milyennek kellett volna lennie.
Ezért gondoltam olaj cserére. Azonban előtte kiderült, hogy a jobb oldali féltengely váltó szimering szivárog. Emiatt kicsit, úgy talán egy centit alacsonyabb volt az olaj. Így előbb szimeringet kellett cserélni. Aztán ment bele az olaj (xado 120 kézi váltó rev. fecskendő, meg Mannol ford specifikus váltóolaj)
Tapasztalat: Már a szervizből hazafelé jövet kellemesebb volt a váltás, de kemény volt továbbra is. Azóta mentünk ~800km, főleg 4.,5.,6. Most kezdtünk megint városozni.
A 4,5,6 ot nagyon kellemesen veszi már, 100-200km lehetett érezni már változást, de nem lágy, határozott maradt. És mostanság a 1,,2,3 is sokkal jobb lett. Én a nem azonnal, hanem csak később jelentkező nagyobb javulást a Xadonak tudom be. Remélem élettartam növelésben is valóban segít. Hideg téli tapasztalatom nincs. Eddig a 6-9 fok volt a leghidegebb, amiben használtuk.

A gondom még, hogy a motornál lévő bovden illesztő elem belső gyűrűje kicsit ki van "nyúlva", emiatt a sebességek közt van egy kevés holtjáték a váltókaron. Ha ezt sikerülne orvosolnom, szerintem még kellemesebb érzésűvé válna a váltás.  (De ezt már lásd következő témámban)

Üdv!
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.02 vasárnap, 12:06:19 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #579 Dátum: 2016.10.02 vasárnap, 12:17:58 »

Váltó olajat mindenképpen akartam cserélni, 150e van benne, bár kiderült, hogy kb 130e nél volt cserélve az olaj, mert kuplungtárcsát, kettös-tömegűt cseréltek a lizing lejárta előtt, valószínűleg nem lett volna szükséges a csere még. De mégis icipicit nehezen vette a sebességet a váltó. Bár nincs tapasztalatom milyennek kellett volna lennie.
Ezért gondoltam olaj cserére. Azonban előtte kiderült, hogy a jobb oldali féltengely váltó szimering szivárog. Emiatt kicsit, úgy talán egy centit alacsonyabb volt az olaj. Így előbb szimeringet kellett cserélni. Aztán ment bele az olaj (xado 120 kézi váltó rev. fecskendő, meg Mannol ford specifikus váltóolaj)
Tapasztalat: Már a szervizből hazafelé jövet kellemesebb volt a váltás, de kemény volt továbbra is. Azóta mentünk ~800km, főleg 4.,5.,6. Most kezdtünk megint városozni.
A 4,5,6 ot nagyon kellemesen veszi már, 100-200km lehetett érezni már változást, de nem lágy, határozott maradt. És mostanság a 1,,2,3 is sokkal jobb lett. Én a nem azonnal, hanem csak később jelentkező nagyobb javulást a Xadonak tudom be. Remélem élettartam növelésben is valóban segít. Hideg téli tapasztalatom nincs. Eddig a 6-9 fok volt a leghidegebb, amiben használtuk.

A gondom még, hogy a motornál lévő bovden illesztő elem belső gyűrűje kicsit ki van "nyúlva", emiatt a sebességek közt van egy kevés holtjáték a váltókaron. Ha ezt sikerülne orvosolnom, szerintem még kellemesebb érzésűvé válna a váltás.  (De ezt már lásd következő témámban)

Üdv!

Értem. Hidegen a hátramenetet könnyen veszi ilyen jellegű problémád nem volt? Mert sokunk ezzel a problémával küzd.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #580 Dátum: 2016.10.02 vasárnap, 16:39:59 »

Értem. Hidegen a hátramenetet könnyen veszi ilyen jellegű problémád nem volt? Mert sokunk ezzel a problémával küzd.
Mit jelent a hideg? A hideg eddig mint írtam 5-10 fok közé tehető.
Kihűlt motor, váltó szerencsére nem okozott problémát eddig hátramenet kapcsolásban sem, de keményebb a rendszer az biztos. Alapvetően egy kicsit mindig nehézkesebb volt a kapcsolás minden sebességben és nem volt annyira szimpatikus. De talán ez jobb mint a már túlkoptatott lityegő, lötyögő fokozatok, A váltást igyekszem folyamatosan, de a másik sebességbe rakás előtt kisebb erővel a szinkront segítve elkövetni. És ezt most sokkal könnyebnek érzem, még folyamatosabbnak. A feleségem egy kicsit keményebb kezű a géppel, na remélem a felület képző legalább jobban dolgozik Smiley. Ő is azt mondja, hogy most könnyebb a váltás. A váltó pozíciók sebességben szerencsére stabilak.
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #581 Dátum: 2016.10.11 kedd, 12:16:00 »

Van nálam egy 2007-es qxba mondi óra szerint 223e km-el. Ugyanaz a MMT6-os váltó és az egyből veszi a hátramenetet gond nélkül. De bezzeg az enyém amibe valós 183e km van ott már megint szarakodni kell.  falbav
Tuti vmi gyári hibás fosch lehet az enyémbe meg sokan máséba is, ismi az s-maxiba ezzel szív alig akarja neki is bevenni.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
LittleChino
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #582 Dátum: 2016.10.26 szerda, 08:56:02 »

Sziasztok,

Átolvastam a valto-kuplung topicot, de csak hasonlókat tálaltam a következő jelenségre.
A hidegnek nem tudom van-e jelentősége, de 2  hete vettem észre, hogy üresben várva a lámpánál a zöldet, kuplung kinyom, váltókar balra, majd amint picit felfele indítom, mielőtt beveszi az egyest egy dübbenést\dobbanást hallok elölről. Nem fémes, nem recseg, nem kopog, nem nyikorog és gond nélkül vesz minden sebessseget. Próbáltam allohelyzetben reprodukálni a jelenséget, de úgy tűnik, hogy csak allohelyzetre valo fékezést követő indulás előtt  jelentkezik es akkor sem mindig. Olyan, mintha valami elkésne az erőátviteli buliból es később csapódik hozzá a többiekhez.

Mire gondolt a költő?

Mondeo 2010 2.0 tdci
Naplózva

LittleChino
Ford Mondeo mkIV 2010 2.0tdci
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #583 Dátum: 2016.10.26 szerda, 10:26:38 »

Sziasztok,

Átolvastam a valto-kuplung topicot, de csak hasonlókat tálaltam a következő jelenségre.
A hidegnek nem tudom van-e jelentősége, de 2  hete vettem észre, hogy üresben várva a lámpánál a zöldet, kuplung kinyom, váltókar balra, majd amint picit felfele indítom, mielőtt beveszi az egyest egy dübbenést\dobbanást hallok elölről. Nem fémes, nem recseg, nem kopog, nem nyikorog és gond nélkül vesz minden sebessseget. Próbáltam allohelyzetben reprodukálni a jelenséget, de úgy tűnik, hogy csak allohelyzetre valo fékezést követő indulás előtt  jelentkezik es akkor sem mindig. Olyan, mintha valami elkésne az erőátviteli buliból es később csapódik hozzá a többiekhez.

Mire gondolt a költő?

Mondeo 2010 2.0 tdci

Ilyet én is tapasztaltam, fogalmam nincs mi lehet.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #584 Dátum: 2016.10.26 szerda, 10:40:36 »

Ilyet én is tapasztaltam, fogalmam nincs mi lehet.

Nem a féltengely klattyan? Nekem is csinálja, csinálta, smaxi és mk4 is...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #585 Dátum: 2016.10.26 szerda, 10:52:10 »

Nem a féltengely klattyan? Nekem is csinálja, csinálta, smaxi és mk4 is...
Lehet, de nem mindig, és véletlenszerű, hogy mikor. Mondjuk én különösebben nem zavartatom magam miatta.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #586 Dátum: 2016.10.26 szerda, 13:09:32 »

Sziasztok,

Átolvastam a valto-kuplung topicot, de csak hasonlókat tálaltam a következő jelenségre.
A hidegnek nem tudom van-e jelentősége, de 2  hete vettem észre, hogy üresben várva a lámpánál a zöldet, kuplung kinyom, váltókar balra, majd amint picit felfele indítom, mielőtt beveszi az egyest egy dübbenést\dobbanást hallok elölről. Nem fémes, nem recseg, nem kopog, nem nyikorog és gond nélkül vesz minden sebessseget. Próbáltam allohelyzetben reprodukálni a jelenséget, de úgy tűnik, hogy csak allohelyzetre valo fékezést követő indulás előtt  jelentkezik es akkor sem mindig. Olyan, mintha valami elkésne az erőátviteli buliból es később csapódik hozzá a többiekhez.

Mire gondolt a költő?

Mondeo 2010 2.0 tdci


Ez nálam is megvan 3 éve vettem észre, amikor az autót vettem. Azóta ugyan olyan, már nem gondolkodtat el  hehe
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #587 Dátum: 2016.10.26 szerda, 13:26:29 »

Nálam is csinálja, 2010. 2.0 TDCI.
2 hónapja vagyok a tulajdonosa a vasnak, és csak néha veszem észre én is. Próbálok figyelni minden zajra, ami nem oda való, de ezek szerint nem kell vele foglalkozni... 
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #588 Dátum: 2016.10.26 szerda, 16:38:04 »

Sziasztok,

Átolvastam a valto-kuplung topicot, de csak hasonlókat tálaltam a következő jelenségre.
A hidegnek nem tudom van-e jelentősége, de 2  hete vettem észre, hogy üresben várva a lámpánál a zöldet, kuplung kinyom, váltókar balra, majd amint picit felfele indítom, mielőtt beveszi az egyest egy dübbenést\dobbanást hallok elölről. Nem fémes, nem recseg, nem kopog, nem nyikorog és gond nélkül vesz minden sebessseget. Próbáltam allohelyzetben reprodukálni a jelenséget, de úgy tűnik, hogy csak allohelyzetre valo fékezést követő indulás előtt  jelentkezik es akkor sem mindig. Olyan, mintha valami elkésne az erőátviteli buliból es később csapódik hozzá a többiekhez.

Mire gondolt a költő?

Mondeo 2010 2.0 tdci




Nalam is meg van ez, vagy a valtokaron vagy a kuplung pedalon erzem (most fejbol nem tudom mar) a dobbanást, ilyenkor ha kirakom uresbe es ujra probalom 1-be rakni akkor nem produkalja ujra mar.
Egyebkent miota MK4 dizelre valtottam Mk1 benzin Focusrol nagyon hianyolom az automata valtot varosban, az 1-es olyan gyorsan elfogy, hogy mikor elengedem a kuplungot 1-re mar nyomhatom is ujra, hogy 2-be tegyem, valahogy elozo kocsinal jobb ritmusban lehetett pakolgatni a sebessegeket.
Cserebe 1-ben gyok2-vel lehet csorogni a dugoban Cheesy, mig a benzinessel 1-esben alapjaraton is mar gyorsan gurult a csorgáshoz, ott kuplungolgatni kellett, hogy ne menjek ra az elottem levore.
Naplózva

LittleChino
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #589 Dátum: 2016.10.26 szerda, 17:41:25 »

Köszönöm a válaszokat !

Tehát 7en gyűltünk össze 9 óra leforgása alatt ugyanarra a jelenségre és a dobbanáson kívül se rövid se hosszú tavon nincs releváns hiba  . Smiley Ez is valami.
Naplózva

LittleChino
Ford Mondeo mkIV 2010 2.0tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #590 Dátum: 2016.10.26 szerda, 18:24:28 »

Nem a féltengely klattyan? Nekem is csinálja, csinálta, smaxi és mk4 is...
de
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
LittleChino
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #591 Dátum: 2016.10.26 szerda, 19:51:22 »

de

Elég lenyegretoro a válasz. Smiley Mit is jelent ez a műkedvelő tarsaimnak es jomagamnak?
Naplózva

LittleChino
Ford Mondeo mkIV 2010 2.0tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #592 Dátum: 2016.10.26 szerda, 20:42:27 »

Elég lenyegretoro a válasz. Smiley Mit is jelent ez a műkedvelő tarsaimnak es jomagamnak?
Tamás kérdezte,hogy nem-e a féltengely klattyan.erre a válasz,hogy de.általában ennyire egyszerű.
azért nem mindig csinálja,mert csak akkor klattyan,amikor nincs előfeszítve a holtátéka.
persze lehet más is,de ez egy természetes jelenség majdnem minden autón.bizonyos szintig....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #593 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 00:37:07 »

Tamás kérdezte,hogy nem-e a féltengely klattyan.erre a válasz,hogy de.általában ennyire egyszerű.
azért nem mindig csinálja,mert csak akkor klattyan,amikor nincs előfeszítve a holtátéka.
persze lehet más is,de ez egy természetes jelenség majdnem minden autón.bizonyos szintig....
azert nem gondolom, hogy feltengely, mert meg sebessegbe rakas elott van a klattyanas, tehat kuplung benyom, valtokar balra elhúz és nekem ugy remlik hogy akkor klattyan be.
Naplózva

LittleChino
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #594 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 08:53:43 »

Tamás kérdezte,hogy nem-e a féltengely klattyan.erre a válasz,hogy de.általában ennyire egyszerű.
azért nem mindig csinálja,mert csak akkor klattyan,amikor nincs előfeszítve a holtátéka.
persze lehet más is,de ez egy természetes jelenség majdnem minden autón.bizonyos szintig....

Értem, koszi a választ. Annak nem tudom van-e jelentősége, h 1 hónappal azután h megvettem friss, szetspriccelt zsírt talaltam a jobb oldali dobbetéten. A gumiharangok viszont "tisztak" voltak. Érdekes, lehet h semmi köze hozza. Azóta kapott 2e km-t minden klappol, neha "klattyan" Smiley

Chino
Naplózva

LittleChino
Ford Mondeo mkIV 2010 2.0tdci
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #595 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 19:30:44 »

Asszem eljött a kuplung csere nálam is. Sad

Hazafele jövet érdi emelkedőn oda lépve vettem észre, hogy elcsúszik a kuplungom már 4.-től ahogy megjön a turbo nyomás azonnal felpörög motor.
Viszont hogy 100% bizonyos legyek a dologba holnap kipróbálom a teszt metódusokat.

-behúzott kézifék mellett való indulás lefullad-e vagy nem.
-leálláskor csattanó hang.
-emelkedőnek padlógáz esetén felpörgő motor( ez ugye most megtörtén).

Van még valami amivel lehet tesztelni a kuplung elhasználódását esetleg, vagy ezekkel 100%-ra biztosan kijelenthető, hogy elkopott?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #596 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 19:53:03 »

Asszem eljött a kuplung csere nálam is. Sad

Hazafele jövet érdi emelkedőn oda lépve vettem észre, hogy elcsúszik a kuplungom már 4.-től ahogy megjön a turbo nyomás azonnal felpörög motor.
Viszont hogy 100% bizonyos legyek a dologba holnap kipróbálom a teszt metódusokat.

-behúzott kézifék mellett való indulás lefullad-e vagy nem.
-leálláskor csattanó hang.
-emelkedőnek padlógáz esetén felpörgő motor( ez ugye most megtörtén).

Van még valami amivel lehet tesztelni a kuplung elhasználódását esetleg, vagy ezekkel 100%-ra biztosan kijelenthető, hogy elkopott?
padkának nekitámasztod alászedett kerékkel, 2-3-4-ben lehet tesztelni, hogy lefullad vagy felpörög
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #597 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 20:02:39 »

padkának nekitámasztod alászedett kerékkel, 2-3-4-ben lehet tesztelni, hogy lefullad vagy felpörög

Na megnézem holnap ezt is. Meddig lehet így eljárni vele?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #598 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 20:10:59 »

Na megnézem holnap ezt is. Meddig lehet így eljárni vele?
nekem mk3-on volt, hogy felüljáróra felfele padlón elcsúszott, én 1-2 napon belül cseréltem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #599 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 20:14:34 »

nekem mk3-on volt, hogy felüljáróra felfele padlón elcsúszott, én 1-2 napon belül cseréltem

Én is cserélni akarom minél előbb, de jelenleg munkába járni nem tudok mással. Sad

Mondjuk azért azt hittem többet ki fog bírni mint 184e km.  Roll Eyes
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.