Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:00:10
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
6
7
8
9
10
11
12
[
13
]
14
15
16
17
18
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 409363 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #600 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 20:42:22 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.10.31 hétfő, 20:14:34
Én is cserélni akarom minél előbb, de jelenleg munkába járni nem tudok mással.
Mondjuk azért azt hittem többet ki fog bírni mint 184e km.
én inkább nem számolom össze, hogy a tddi-n 250-60ekm hanyadik lendkerék és kuplung van
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #601 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 20:46:58 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.10.31 hétfő, 20:14:34
Én is cserélni akarom minél előbb, de jelenleg munkába járni nem tudok mással.
Mondjuk azért azt hittem többet ki fog bírni mint 184e km.
Nekem smaxin 120e körül csúszogatott meg 4-5-6. fokozatban...
Egyébként még a lendkerék nem volt oda, de ha már szét volt szedve...
A kuplungtárcsa volt csak egy-két kisebb helyen megégve...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #602 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 20:47:53 »
Idézetet írta: Bax Tamás - 2016.10.31 hétfő, 20:46:58
Nekem smaxin 120e körül csúszogatott meg 4-5-6. fokozatban...
Egyébként még a lendkerék nem volt oda, de ha már szét volt szedve...
A kuplungtárcsa volt csak egy-két kisebb helyen megégve...
olyankor kel 15-ért üttetni rá egy szintert és mehet tovább
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #603 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 20:53:57 »
Idézetet írta: Bax Tamás - 2016.10.31 hétfő, 20:46:58
Nekem smaxin 120e körül csúszogatott meg 4-5-6. fokozatban...
Egyébként még a lendkerék nem volt oda, de ha már szét volt szedve...
A kuplungtárcsa volt csak egy-két kisebb helyen megégve...
A lendkerék valszeg itt is jó, mert nem csattan leállításkor szóval sanszos, hogy csak a tárcsa van megkopva. De nem szórakozok vele komplett csere lesz.
Viszont gondoltam rá, hogy fel kevlároztatom. Szerintetek? Csinálta már valaki?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #604 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 20:54:54 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.10.31 hétfő, 20:14:34
Én is cserélni akarom minél előbb, de jelenleg munkába járni nem tudok mással.
Mondjuk azért azt hittem többet ki fog bírni mint 184e km.
Ha jól tudom akkor váltó olajat is kell cserélni, de legalább leengedni a művelet során.
Én mikor megvettem az autót pár hónapja, nem tetszett a váltó működése. Kicsit nehéznek éreztem a váltást, meg kiderült közben, hogy szivárog az egyik féltengely szimering. Ezért gondoltam az olaj kevés. Korábban írtam itt már erről.
Szimering csere, olaj csere. Valóban az olaj minimálisan, de kevesebb volt. Azt viszont nem tudtam akkor, hogy kb előtte egy éve amikor előző tulaj cserélt kuplungot, elvileg olajat is. Mivel a leeresztett olaj tiszta volt, valószínűleg igen. (140e km) A kuplung csere és ..... csere oka most nem lényeges, nem azért mert rossz volt ....
Már megvettem a váltó olajat, így inkább beraktam az újat.
De amiért ezt írom...
Nem reklámozni akarom, a tapasztalatomat mondom.
Akkor Xado váltó revitalizáló anyagot is tettem bele, attól reméltem a váltó javulását.
BEJÖTT!
Bár még mindig nincs hideg, akkor nem tudom még hogyan reagál, de most már több mint 1300 km mentünk vele városban és hosszú úton is.
Jelentősen javult a váltás érzetének minősége. Bár a hátra menetbe rakással nem volt problémám, de az is érezhetően könnyebben megy.
Mondhatom, hogy már tetszik a viselkedése. Még a gömbfej kis holtjátéka zavar, de az más probléma, azt nem tudtam kiküszöbölni. Új bovdent nem akarok venni.
Így akinek váltáskor nehézkedési gondja van és az nem kifejezetten mechanikai hiba, sérülés miatt van.
Hosszú távon gondolkodik autójában.
Ajánlom neki, ne sajnálja a + 3-4 e Ft.
Pláne, ha élettartam növekedést, váltó melegedés csökkenést is nyújt valóban.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.10.31 hétfő, 20:59:37 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #605 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 20:57:55 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.10.31 hétfő, 20:53:57
A lendkerék valszeg itt is jó, mert nem csattan leállításkor szóval sanszos, hogy csak a tárcsa van megkopva. De nem szórakozok vele komplett csere lesz.
Viszont gondoltam rá, hogy fel kevlároztatom. Szerintetek? Csinálta már valaki?
Most nézem, hogy neked is qxba motorkód, érdekes, nekem is...
Milyen váltód van? Lehet, hogy Volvó?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #606 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 21:00:39 »
Idézetet írta: Bax Tamás - 2016.10.31 hétfő, 20:57:55
Most nézem, hogy neked is qxba motorkód, érdekes, nekem is...
Milyen váltód van? Lehet, hogy Volvó?
MMT6-nak kell lennie tudtommal.
Fecske
Köszi az infót ismerem a Xadot gondoltam már rá, hogy öntök bele, majd meglátom a kuplungcsere után, hogy veszi hidegen a hátramenetet.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #607 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 21:16:21 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.10.31 hétfő, 21:00:39
MMT6-nak kell lennie tudtommal.
Fecske
Köszi az infót ismerem a Xadot gondoltam már rá, hogy öntök bele, majd meglátom a kuplungcsere után, hogy veszi hidegen a hátramenetet.
Nem feltétlenül... nekem nem mmt6
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #608 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 21:37:59 »
A xado a szimmeringeket hosszú távon nem bántja? Két helyen is olvastam, hogy xadot raktak bele, aztán elfolyt az olaj. Nem az én autómmal történt, úgyhogy hitelességét az infónak nem tudom garantálni...Aztán lehet, hogy a xadoból is a váltóhoz többféle adalék létezik. Egy ilyen megelőzéses, jobb hatásfokú kenés nagyon jó lenne.
Idézetet írta: fecskebeka - 2016.10.31 hétfő, 20:54:54
Ha jól tudom akkor váltó olajat is kell cserélni, de legalább leengedni a művelet során.
Én mikor megvettem az autót pár hónapja, nem tetszett a váltó működése. Kicsit nehéznek éreztem a váltást, meg kiderült közben, hogy szivárog az egyik féltengely szimering. Ezért gondoltam az olaj kevés. Korábban írtam itt már erről.
Szimering csere, olaj csere. Valóban az olaj minimálisan, de kevesebb volt. Azt viszont nem tudtam akkor, hogy kb előtte egy éve amikor előző tulaj cserélt kuplungot, elvileg olajat is. Mivel a leeresztett olaj tiszta volt, valószínűleg igen. (140e km) A kuplung csere és ..... csere oka most nem lényeges, nem azért mert rossz volt ....
Már megvettem a váltó olajat, így inkább beraktam az újat.
De amiért ezt írom...
Nem reklámozni akarom, a tapasztalatomat mondom.
Akkor Xado váltó revitalizáló anyagot is tettem bele, attól reméltem a váltó javulását.
BEJÖTT!
Bár még mindig nincs hideg, akkor nem tudom még hogyan reagál, de most már több mint 1300 km mentünk vele városban és hosszú úton is.
Jelentősen javult a váltás érzetének minősége. Bár a hátra menetbe rakással nem volt problémám, de az is érezhetően könnyebben megy.
Mondhatom, hogy már tetszik a viselkedése. Még a gömbfej kis holtjátéka zavar, de az más probléma, azt nem tudtam kiküszöbölni. Új bovdent nem akarok venni.
Így akinek váltáskor nehézkedési gondja van és az nem kifejezetten mechanikai hiba, sérülés miatt van.
Hosszú távon gondolkodik autójában.
Ajánlom neki, ne sajnálja a + 3-4 e Ft.
Pláne, ha élettartam növekedést, váltó melegedés csökkenést is nyújt valóban.
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #609 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 22:10:12 »
Idézetet írta: Bax Tamás - 2016.10.31 hétfő, 21:16:21
Nem feltétlenül... nekem nem mmt6
Hogy derül ez ki a váltón kéne keresni típus lapot?
Melyiket érdemes Luk, vagy sachs? Ugyanannyiba kerül a kettő szett. Úgy tudom gyárilag Luk-al szerelik.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #610 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 22:15:03 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.10.31 hétfő, 22:10:12
Hogy derül ez ki a váltón kéne keresni típus lapot?
Melyiket érdemes Luk, vagy sachs? Ugyanannyiba kerül a kettő szett. Úgy tudom gyárilag Luk-al szerelik.
Etis írja szerintem.
Nekem gyári cuccok kerültek be...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #611 Dátum:
2016.10.31 hétfő, 22:57:20 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.10.31 hétfő, 20:53:57
A lendkerék valszeg itt is jó, mert nem csattan leállításkor szóval sanszos, hogy csak a tárcsa van megkopva. De nem szórakozok vele komplett csere lesz.
Viszont gondoltam rá, hogy fel kevlároztatom. Szerintetek? Csinálta már valaki?
van kontaktom pesten aki megcsinálja, nekem is csinált már nem1 et
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #612 Dátum:
2016.11.01 kedd, 12:08:46 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.10.31 hétfő, 22:57:20
van kontaktom pesten aki megcsinálja, nekem is csinált már nem1 et
Van itt helyben is aki csinálja. Bevált neked? Annyit hallottam hogy hidegen tud csúszni a kevlár, de hidegen úgyse nyomom neki.
Bax:
Megnéztem ETIS-be MMT6 van nekem.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #613 Dátum:
2016.11.01 kedd, 18:33:12 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.11.01 kedd, 12:08:46
Van itt helyben is aki csinálja. Bevált neked? Annyit hallottam hogy hidegen tud csúszni a kevlár, de hidegen úgyse nyomom neki.
Bax:
Megnéztem ETIS-be MMT6 van nekem.
nem csúszik hidegen se. kuplung kopás miatt én tuti nem dobnék ki mindent, ha úgyis magadnak szeded szét és a többi normál állapotban van
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #614 Dátum:
2016.11.01 kedd, 18:53:33 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.11.01 kedd, 18:33:12
nem csúszik hidegen se. kuplung kopás miatt én tuti nem dobnék ki mindent, ha úgyis magadnak szeded szét és a többi normál állapotban van
Hát nem akarok vele szórakozni, hogy mondjuk egy év után megint szét kelljen szedni más miatt. Amúgy ja magunknak csináljuk lenne is kérdés, hogy érdemes szét szedni mi a könnyebb út. Leszedni a futóművet, vagy a motort kiemelni?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #615 Dátum:
2016.11.01 kedd, 19:04:09 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.11.01 kedd, 18:53:33
Hát nem akarok vele szórakozni, hogy mondjuk egy év után megint szét kelljen szedni más miatt. Amúgy ja magunknak csináljuk lenne is kérdés, hogy érdemes szét szedni mi a könnyebb út. Leszedni a futóművet, vagy a motort kiemelni?
bölcsőről a kormányművet kell lekötni és akár ki is vehető az egész bölcső, vagy fél oldalt leengeded balos gólyaláb ki és kész. én nem venném ki a motort ezért.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #616 Dátum:
2016.11.01 kedd, 19:09:45 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.11.01 kedd, 19:04:09
bölcsőről a kormányművet kell lekötni és akár ki is vehető az egész bölcső, vagy fél oldalt leengeded balos gólyaláb ki és kész. én nem venném ki a motort ezért.
Köszi, akkor nem erőltetjük mi sem a motor kivételt.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #617 Dátum:
2016.11.02 szerda, 11:42:16 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.11.01 kedd, 19:09:45
Köszi, akkor nem erőltetjük mi sem a motor kivételt.
Még az eredeti problémához szólnék hozzá: nekem is ugyanezt csinálta fél éve, és a padkás módszerrel nem tudtam ellenőrizni, vagy lefulladt, vagy felugrott, de nem csúszott. Viszont 4-5-6-ban mindig megcsúszott már (a tempomatot se tudtam igazán használni, mert 2000-es fordulat környékén gyorsításkor mindig megcsúszott a kuplung és le is kapcsolt a tempomat). Teljes csere lett a vége, a tárcsa már jó kopott volt, és bár kettős nekem sem csörgött, azért kézzel mozgatva látszott az újhoz képest, hogy jól elfáradt már. Utána sokkal kevesebb lett a rezgés alacsony fordulaton és persze a csúszás is elmúlt.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #618 Dátum:
2016.11.02 szerda, 15:16:51 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.11.02 szerda, 11:42:16
Még az eredeti problémához szólnék hozzá: nekem is ugyanezt csinálta fél éve, és a padkás módszerrel nem tudtam ellenőrizni, vagy lefulladt, vagy felugrott, de nem csúszott. Viszont 4-5-6-ban mindig megcsúszott már (a tempomatot se tudtam igazán használni, mert 2000-es fordulat környékén gyorsításkor mindig megcsúszott a kuplung és le is kapcsolt a tempomat). Teljes csere lett a vége, a tárcsa már jó kopott volt, és bár kettős nekem sem csörgött, azért kézzel mozgatva látszott az újhoz képest, hogy jól elfáradt már. Utána sokkal kevesebb lett a rezgés alacsony fordulaton és persze a csúszás is elmúlt.
Itt se vált be a padkás módszer, lefulladt nekem is. Ugyanezek a jelenségek tempomattal nem tudok gyorsítani mert eldobja a csúszás végett. Mennyi km-t bírt neked?
Na pont ezért fogom én is kompletten cserélni.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #619 Dátum:
2016.11.02 szerda, 15:25:17 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.11.02 szerda, 15:16:51
Itt se vált be a padkás módszer, lefulladt nekem is. Ugyanezek a jelenségek tempomattal nem tudok gyorsítani mert eldobja a csúszás végett. Mennyi km-t bírt neked?
Na pont ezért fogom én is kompletten cserélni.
Nem tudom, hogy a valós km mennyi volt, mert tekerten vettem (persze "hivatalosan" csak 91000 km volt benne 4 és fél évesen Németországból, tehát a valós kb. 240k lehetett a vételkor ld. már hangja volt a vezérműszíjnak
). Én akkorra tettem bele még kb. 45000-et, tehát mondjuk 280 000-300 000 körül lehetett a valós km és a szerelő szerint az eredeti kuplungszerkezet és kettős volt még benne. De önmagában a futás nem mérvadó, hiszen egy főleg autópályás 280 000 sokkal kevésbé eszi a kuplungot, mint egy egy városi 40 000.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #620 Dátum:
2016.11.02 szerda, 15:34:14 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.11.02 szerda, 15:25:17
Nem tudom, hogy a valós km mennyi volt, mert tekerten vettem (persze "hivatalosan" csak 91000 km volt benne 4 és fél évesen Németországból, tehát a valós kb. 240k lehetett a vételkor ld. már hangja volt a vezérműszíjnak
). Én akkorra tettem bele még kb. 45000-et, tehát mondjuk 280 000-300 000 körül lehetett a valós km és a szerelő szerint az eredeti kuplungszerkezet és kettős volt még benne. De önmagában a futás nem mérvadó, hiszen egy főleg autópályás 280 000 sokkal kevésbé eszi a kuplungot, mint egy egy városi 40 000.
Értem, hát igen az enyém kb 140e km-ig volt hosszú távon használva onnantól már többnyire városozás megy, meg is lett az ára úgy látszik.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #621 Dátum:
2016.11.13 vasárnap, 14:43:18 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.11.01 kedd, 19:04:09
bölcsőről a kormányművet kell lekötni és akár ki is vehető az egész bölcső, vagy fél oldalt leengeded balos gólyaláb ki és kész. én nem venném ki a motort ezért.
Neked sikerült is ezzel a módszerrel leszedni a váltót, vagy csak egy tipp volt ez? Mert nekiálltunk leengedtük a bölcsőt de olyan kicsi a hely még mindég, hogy nem igen akar kijönni.
Nagy szopó meló ez. Ahogy elnézzük jobban jártunk volna az egész motort kiszedni mint így.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #622 Dátum:
2016.11.13 vasárnap, 16:38:07 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.11.13 vasárnap, 14:43:18
Neked sikerült is ezzel a módszerrel leszedni a váltót, vagy csak egy tipp volt ez? Mert nekiálltunk leengedtük a bölcsőt de olyan kicsi a hely még mindég, hogy nem igen akar kijönni.
Nagy szopó meló ez. Ahogy elnézzük jobban jártunk volna az egész motort kiszedni mint így.
Csak sikerült nagy nehezen.
Viszont nem látszik rajta komolyabb kopás, de úgy néz ki, hogy ennyi pont elég volt ahhoz hogy elcsússzon. Most dilemmába vagyok, hogy az újat megkevlároztassam-e, vagy nem.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #623 Dátum:
2016.11.13 vasárnap, 17:02:42 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.11.13 vasárnap, 14:43:18
Neked sikerült is ezzel a módszerrel leszedni a váltót, vagy csak egy tipp volt ez? Mert nekiálltunk leengedtük a bölcsőt de olyan kicsi a hely még mindég, hogy nem igen akar kijönni.
Nagy szopó meló ez. Ahogy elnézzük jobban jártunk volna az egész motort kiszedni mint így.
persze, nem a levegőbe szoktam beszélni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #624 Dátum:
2016.11.13 vasárnap, 21:13:00 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.11.13 vasárnap, 17:02:42
persze, nem a levegőbe szoktam beszélni
Csak azért kérdeztem mert vitáztunk, hogy egyszerűbb lett volna-e a motort kivenni mint így.
Amúgy vélemény a kevlároztatásról? Mert a kettőstömegű jó a szerkezet is csak a tárcsa kophatott el, de ettől függetlenül komplett cserélni fogom, csak azon agyalok, hogy megérné-e kevlároztatni avagy nem? Azt mondják, hogy a kevláros az hidegen csúszni fog ameddig nem melegszik be.
Ahogy gondoltam a gyári is LUK volt benne az egész. Sachs nem lenne jobb esetleg? Ők a versenysportba lettek híresek a tuning kuplungjaik végett, de gondolom itt ugyanazt a minőséget adhatják mint a luk mert kb azonos árban vannak.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #625 Dátum:
2016.11.13 vasárnap, 22:18:57 »
Idézetet írta: Szlobi - 2016.11.13 vasárnap, 21:13:00
Csak azért kérdeztem mert vitáztunk, hogy egyszerűbb lett volna-e a motort kivenni mint így.
Amúgy vélemény a kevlároztatásról? Mert a kettőstömegű jó a szerkezet is csak a tárcsa kophatott el, de ettől függetlenül komplett cserélni fogom, csak azon agyalok, hogy megérné-e kevlároztatni avagy nem? Azt mondják, hogy a kevláros az hidegen csúszni fog ameddig nem melegszik be.
Ahogy gondoltam a gyári is LUK volt benne az egész. Sachs nem lenne jobb esetleg? Ők a versenysportba lettek híresek a tuning kuplungjaik végett, de gondolom itt ugyanazt a minőséget adhatják mint a luk mert kb azonos árban vannak.
ha van csápos, mire ráengedni az egészet, kedv stb akkor lehet van akinek egyszerűbb, én tuti ki nem venném ezért, ott is vannak buktatók mire mindent leköt az ember. hűtősor, vezetékek, stb
nem csúszik hidegen se ekkora teljesítménynél. 250le felett már elképzelhető, olyankor szoktak 2esben elindulni és utána 1 hónapig le van tudva a csúszás
mindegy melyiket rakod bele, viszont mindet csak egy márkából érdemes, nem is szoktak mindig csereszabatosak lenni márkák között. egyformák az utángyártottak kb.
én biztos ki nem dobnám ami jó, kevlárt neki, szerkezet nulláz, max új kinyomó és mehet tovább
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #626 Dátum:
2016.11.14 hétfő, 22:43:06 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.11.13 vasárnap, 22:18:57
ha van csápos, mire ráengedni az egészet, kedv stb akkor lehet van akinek egyszerűbb, én tuti ki nem venném ezért, ott is vannak buktatók mire mindent leköt az ember. hűtősor, vezetékek, stb
nem csúszik hidegen se ekkora teljesítménynél. 250le felett már elképzelhető, olyankor szoktak 2esben elindulni és utána 1 hónapig le van tudva a csúszás
mindegy melyiket rakod bele, viszont mindet csak egy márkából érdemes, nem is szoktak mindig csereszabatosak lenni márkák között. egyformák az utángyártottak kb.
én biztos ki nem dobnám ami jó, kevlárt neki, szerkezet nulláz, max új kinyomó és mehet tovább
Pedig a szerkezet+lendkerék LUK a kinyomó csapágy meg Fte gyárilag így volt benne, most minden luk lesz... A fékeim is vegyesek a nyereg ate, a betétek jurid a tárcsát nem tudom.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #627 Dátum:
2016.11.20 vasárnap, 18:43:04 »
Összeraktuk bele is tekertem 500km-t úgy tűnik jó lett.
Annyi, hogy raktam egy lightosabb tuningot, mert az előző túl hamar leadta a nyomatékot "hátbavág effektüs" amit én szerettem, de a kuplung tuti nem, a mostani meg szépen egyenletesen húz, nem vág hátba annyira 2000 fordulat körül. Remélem sokáig fogja bírni ez a luk szett bár mondjuk a városozás miatt nem várok csodát...
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
LittleChino
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #628 Dátum:
2016.12.03 szombat, 20:38:40 »
Hali Mindenki,
reméltem megleszek új feladvány nélkül egy darabig. De nem.
Egyesből, szépen indulva, nem rohanva, kuplung kinyomva, majd kellemes gázadás, aztan kuplung szépen enged fel, majd 1100-1200 környékén elkezd ugrálni a fordulatszámmérő plusz 150-200at. Bemm, beemmm, bemm. Mint valami hulye, aki nem találja a fogáspontot. ( lehet, hogy a kuplungtárcsa nem találja? ) Egyik másik sebesség egyik fordulatszám-tartományában sem csinal semmi rendelleneset. Kuplung kopásről feljebb szoktak írni, ahol nem forog le olyan könnyen a motor.
Mire gondolt a költő?
-Chino
Naplózva
LittleChino
Ford Mondeo mkIV 2010 2.0tdci
kalmara
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #629 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 17:53:23 »
Sziasztok!
Ismertek olyan 6 seb. manuális MMT6 váltóval rendelkező mondeo tulajdonost, aki képes boldogan kapcsolni hideg motornál az 1 és 2 sebességfokozatot menet közben?
Mert akkor még költök a kocsira. Eddig a kuplung és kettős tömegű cserén vagyok túl és csak romlott a helyzet a csere óta. Meleg motornál "viszonylag" jó a váltó, hideg motornál, álló helyben járó motorral jól kapcsolható az 1 és 2 fokozat, ha már gurul a kocsi, akkor elég harcos betenni. 1-esbe kizárólag álló helyben lehet betenni, a leglassabb gurulástól is lehetetlenné válik a váltás.
Váltóst javasoltok?
Köszönöm a segítséget előre is.
A.
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #630 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 18:01:07 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.22 csütörtök, 17:53:23
Sziasztok!
Ismertek olyan 6 seb. manuális MMT6 váltóval rendelkező mondeo tulajdonost, aki képes boldogan kapcsolni hideg motornál az 1 és 2 sebességfokozatot menet közben?
Mert akkor még költök a kocsira. Eddig a kuplung és kettős tömegű cserén vagyok túl és csak romlott a helyzet a csere óta. Meleg motornál "viszonylag" jó a váltó, hideg motornál, álló helyben járó motorral jól kapcsolható az 1 és 2 fokozat, ha már gurul a kocsi, akkor elég harcos betenni. 1-esbe kizárólag álló helyben lehet betenni, a leglassabb gurulástól is lehetetlenné válik a váltás.
Váltóst javasoltok?
Köszönöm a segítséget előre is.
A.
Helló!
Az igazság az hogy ebben az évszakban nehéz azt megmondani innen a laptop túloldaláról, hogy a váltódnak, kuplungnak, kettősnek, vagy bármi másnak van e baja, vagy éppen csak a fagyban meg van még dermedve a váltóolajad és emiatt nehezebben veszi a sebességeket.
Nekem is van, hogy reggel a fagyban ha elindulok nehezebben veszi az egyest, vagy a kettest, de nyilván a váltóolajnak is kell egy kis idő míg egy kicsit bemelegszik és jobban tudod utána a sebességeket tenni.
Ha már napközben többet mászkálok a kocsival és be van melegedve mindene, akkor nem nagyon szoktam észrevenni, h nehezebben venné be az egyest. A kettest meg utána már abszolút nem.
Neked már bemelegedve sem veszi a sebességeket könnyen?
Milyen motor van a kocsidban? Hány km-vel?
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
kalmara
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #631 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 18:24:10 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2016.12.22 csütörtök, 18:01:07
Helló!
Az igazság az hogy ebben az évszakban nehéz azt megmondani innen a laptop túloldaláról, hogy a váltódnak, kuplungnak, kettősnek, vagy bármi másnak van e baja, vagy éppen csak a fagyban meg van még dermedve a váltóolajad és emiatt nehezebben veszi a sebességeket.
Nekem is van, hogy reggel a fagyban ha elindulok nehezebben veszi az egyest, vagy a kettest, de nyilván a váltóolajnak is kell egy kis idő míg egy kicsit bemelegszik és jobban tudod utána a sebességeket tenni.
Ha már napközben többet mászkálok a kocsival és be van melegedve mindene, akkor nem nagyon szoktam észrevenni, h nehezebben venné be az egyest. A kettest meg utána már abszolút nem.
Neked már bemelegedve sem veszi a sebességeket könnyen?
Milyen motor van a kocsidban? Hány km-vel?
Köszi az infót. Bemelegedve sem olyan az 1,2 mint a 3,4 váltása menet közben. Álló helyben tökéletes járó motornál minden fokozat. Ha gurulok és 2-esbe akarom rakni, olyan, mintha nem szinkronizálna össze jól a szabadon forgó (kinyomott) kuplung a kihajtás tengelyével, ami szintén forog ha mozog a kocsi. (váltáskor olyan érzés, mintha több részletben kapcsolna a fokozat, megakad útközben a váltókar, utána tovább húzva beveszi a fokozatot)
2.0 tdci, 140le. QXBA motor. 220.000km.
Amit még lepróbáltam, hogy a váltó kapcsoló bowdene szerintem jó helyre vált, továbbá a kuplung is kiold rendesen, ha kinyomom. Váltóolajat cseréltek kuplungcserekor, szint jó, nem folyik.
Nem tudom, hogy a váltó javítást meg tudom-e úszni....
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #632 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 18:41:15 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.22 csütörtök, 18:24:10
Köszi az infót. Bemelegedve sem olyan az 1,2 mint a 3,4 váltása menet közben. Álló helyben tökéletes járó motornál minden fokozat. Ha gurulok és 2-esbe akarom rakni, olyan, mintha nem szinkronizálna össze jól a szabadon forgó (kinyomott) kuplung a kihajtás tengelyével, ami szintén forog ha mozog a kocsi. (váltáskor olyan érzés, mintha több részletben kapcsolna a fokozat, megakad útközben a váltókar, utána tovább húzva beveszi a fokozatot)
2.0 tdci, 140le. QXBA motor. 220.000km.
Amit még lepróbáltam, hogy a váltó kapcsoló bowdene szerintem jó helyre vált, továbbá a kuplung is kiold rendesen, ha kinyomom. Váltóolajat cseréltek kuplungcserekor, szint jó, nem folyik.
Nem tudom, hogy a váltó javítást meg tudom-e úszni....
Nálunk eddig a legnagyobb hideg -5 körül volt, amikor mentem vele, de nekem simán veszi az 1,2-t ilyenkor is. 313.000 van a gépben. elvileg 300.000-nél cseréltek benne kuplungszettet kettőstömegűvel együtt.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #633 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 18:56:13 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.22 csütörtök, 18:24:10
Köszi az infót. Bemelegedve sem olyan az 1,2 mint a 3,4 váltása menet közben. Álló helyben tökéletes járó motornál minden fokozat. Ha gurulok és 2-esbe akarom rakni, olyan, mintha nem szinkronizálna össze jól a szabadon forgó (kinyomott) kuplung a kihajtás tengelyével, ami szintén forog ha mozog a kocsi. (váltáskor olyan érzés, mintha több részletben kapcsolna a fokozat, megakad útközben a váltókar, utána tovább húzva beveszi a fokozatot)
2.0 tdci, 140le. QXBA motor. 220.000km.
Amit még lepróbáltam, hogy a váltó kapcsoló bowdene szerintem jó helyre vált, továbbá a kuplung is kiold rendesen, ha kinyomom. Váltóolajat cseréltek kuplungcserekor, szint jó, nem folyik.
Nem tudom, hogy a váltó javítást meg tudom-e úszni....
Sajnos azt mondják páran, hogy a váltó egy nagy betegsége ezeknek az autóknak. Nem tudom. Nekem hál égnek nincs benne tapasztalatom.
Az igazság az hogy érezni kellene inkább, mint olvasni azt amit mondasz. Ha van megbízható szerelőd akkor azzal próbáltasd ki, h mit mond rá.
Sokan bontottba vesznek használt váltót lényegesen olcsóbban, mint egy újat. Nem tudom, hogy a váltójavítás mennyire megoldható, ill. ha igen akkor az mennyire költséges.
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #634 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 18:57:45 »
Idézetet írta: xrobe - 2016.12.22 csütörtök, 18:41:15
Nálunk eddig a legnagyobb hideg -5 körül volt, amikor mentem vele, de nekem simán veszi az 1,2-t ilyenkor is. 313.000 van a gépben. elvileg 300.000-nél cseréltek benne kuplungszettet kettőstömegűvel együtt.
Akkor a Tiéd jól bírta, ha 300-nál cserélték a kuplungszettet. De ez az első csere volt, vagy már előtte is cserélték?
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #635 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 20:20:26 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2016.12.22 csütörtök, 18:57:45
Akkor a Tiéd jól bírta, ha 300-nál cserélték a kuplungszettet. De ez az első csere volt, vagy már előtte is cserélték?
Nem tudom, sokat mentek vele pályán a németekhez nyíregyházáról, szóval akár az első is lehet.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #636 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 21:21:59 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.22 csütörtök, 17:53:23
Sziasztok!
Ismertek olyan 6 seb. manuális MMT6 váltóval rendelkező mondeo tulajdonost, aki képes boldogan kapcsolni hideg motornál az 1 és 2 sebességfokozatot menet közben?
Mert akkor még költök a kocsira. Eddig a kuplung és kettős tömegű cserén vagyok túl és csak romlott a helyzet a csere óta. Meleg motornál "viszonylag" jó a váltó, hideg motornál, álló helyben járó motorral jól kapcsolható az 1 és 2 fokozat, ha már gurul a kocsi, akkor elég harcos betenni. 1-esbe kizárólag álló helyben lehet betenni, a leglassabb gurulástól is lehetetlenné válik a váltás.
Váltóst javasoltok?
Köszönöm a segítséget előre is.
A.
Miért nem olvasol vissza? Igaz BP, de csomószor javítottunk már váltót.
Ha a szinkrongyűrű és tsa az 1-2 fokozatnál, akkor kb. 110eFT az alkatrész és kb. 40eFT a munkadíj a javításra.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #637 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 21:37:17 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.22 csütörtök, 17:53:23
Sziasztok!
Ismertek olyan 6 seb. manuális MMT6 váltóval rendelkező mondeo tulajdonost, aki képes boldogan kapcsolni hideg motornál az 1 és 2 sebességfokozatot menet közben?
Mert akkor még költök a kocsira. Eddig a kuplung és kettős tömegű cserén vagyok túl és csak romlott a helyzet a csere óta. Meleg motornál "viszonylag" jó a váltó, hideg motornál, álló helyben járó motorral jól kapcsolható az 1 és 2 fokozat, ha már gurul a kocsi, akkor elég harcos betenni. 1-esbe kizárólag álló helyben lehet betenni, a leglassabb gurulástól is lehetetlenné válik a váltás.
Váltóst javasoltok?
Köszönöm a segítséget előre is.
A.
Nekem eddig az MK4 váltója eddig az első, amelyik hidegben is simán veszi az egyest. Na jó, -20-ban talán egy kicsit szorosabb az első 50 méter után, de akkor is gond nélkül megy. A kettessel meg soha nem volt ilyen gondom. Egyébként is nagyon jó a váltó. Szerintem nálad valami gond van.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #638 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 23:36:44 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.22 csütörtök, 17:53:23
Sziasztok!
Ismertek olyan 6 seb. manuális MMT6 váltóval rendelkező mondeo tulajdonost, aki képes boldogan kapcsolni hideg motornál az 1 és 2 sebességfokozatot menet közben?
Mert akkor még költök a kocsira. Eddig a kuplung és kettős tömegű cserén vagyok túl és csak romlott a helyzet a csere óta. Meleg motornál "viszonylag" jó a váltó, hideg motornál, álló helyben járó motorral jól kapcsolható az 1 és 2 fokozat, ha már gurul a kocsi, akkor elég harcos betenni. 1-esbe kizárólag álló helyben lehet betenni, a leglassabb gurulástól is lehetetlenné válik a váltás.
Váltóst javasoltok?
Köszönöm a segítséget előre is.
A.
Ha nem sajnálsz próbára néhány 1000 ft-ot, Xado kézi-váltó revitalizáló. 600-1000 km után érződik a hatása. ( feltéve, hogy nincs komoly baj ) Nekem is kemény volt az 1, 2, bár nem volt azért nagyon zavaró, de én azt gondoltam ilyen autóhoz nem ez a stílus illik. Hátramenettel nem volt gondom, kicsit kemény volt, de bevette. Olajcserével raktam bele. Most mentünk megint 1600km. Augusztus óta, én magam is meglepődtem ~7000 km ment bele már vele. (no nem céges aszfaltzabáló
) Nagyon kellemes lett a váltó. Határozott maradt, de jelentősen puhább. -6 fokban is szépen vált. A hátramenettel sincs gondom.
Hidegebbet nem tudtam megélni még vele. Csak meg ne vádoljatok .... sajnos nem kapok a reklám után semmit
(korábban már írtam a Xado-ról..)
«
Utoljára szerkesztve: 2016.12.22 csütörtök, 23:46:01 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #639 Dátum:
2016.12.23 péntek, 07:31:44 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2016.12.22 csütörtök, 23:36:44
Ha nem sajnálsz próbára néhány 1000 ft-ot, Xado kézi-váltó revitalizáló. 600-1000 km után érződik a hatása. ( feltéve, hogy nincs komoly baj ) Nekem is kemény volt az 1, 2, bár nem volt azért nagyon zavaró, de én azt gondoltam ilyen autóhoz nem ez a stílus illik. Hátramenettel nem volt gondom, kicsit kemény volt, de bevette. Olajcserével raktam bele. Most mentünk megint 1600km. Augusztus óta, én magam is meglepődtem ~7000 km ment bele már vele. (no nem céges aszfaltzabáló
) Nagyon kellemes lett a váltó. Határozott maradt, de jelentősen puhább. -6 fokban is szépen vált. A hátramenettel sincs gondom.
Hidegebbet nem tudtam megélni még vele. Csak meg ne vádoljatok .... sajnos nem kapok a reklám után semmit
(korábban már írtam a Xado-ról..)
Akkor itt az ellenreklám. Nálam a rendes javítás segített a xado helyett.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #640 Dátum:
2016.12.23 péntek, 08:28:18 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.12.23 péntek, 07:31:44
Akkor itt az ellenreklám. Nálam a rendes javítás segített a xado helyett.
Igazad van! Ha valami rossz javítani kell.
Én nem ismerem ezeket a váltókat (sem). Itt "panaszkodtok sokat", hogy kapcsolási nehézségek vannak. Hogy ez konstrukciós hiba, vagy sérülés, esetleg más ....
Pont azon a váltón mi? Ítélje meg aki kézzel fogja és ért hozzá.
Egyébként meg minden a pénzről szól...
Minden nap atomjaira lehetne szedni az autót, és bármit. De szerencsére vagytok Ti is itt fórumtársak!!!
Neked, másnak reklám, mint a szárnyas betét általában a férfiaknak.
Nekünk (szerencsére) jó tapasztalat. Nem szétszedettem a váltót azonnal 10x 50x áron. És persze nem feltétlenül lehet neki is megoldás.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
kalmara
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #641 Dátum:
2016.12.23 péntek, 09:11:01 »
Köszönöm a hozzászólásokat, egy xado revitalizálót próbálok, ha esetleg javulás van, megírom.
Az autózás szerintem is csak a pénzről szól. Ha van pénzed veszel új autót és nincs gond. De racionálisan végiggondolva egy Mondeo értékvesztését az első 3-4 évben, elsőre jobb vételnek tűnik egy használt. Aztán jönnek ezek az idegesítő hibák, miközben szerintem ez egy jó autó.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #642 Dátum:
2016.12.23 péntek, 10:27:02 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.23 péntek, 09:11:01
Köszönöm a hozzászólásokat, egy xado revitalizálót próbálok, ha esetleg javulás van, megírom.
Az autózás szerintem is csak a pénzről szól. Ha van pénzed veszel új autót és nincs gond. De racionálisan végiggondolva egy Mondeo értékvesztését az első 3-4 évben, elsőre jobb vételnek tűnik egy használt. Aztán jönnek ezek az idegesítő hibák, miközben szerintem ez egy jó autó.
A váltójavítást én is xadoval kezdtem. Nálam nem müködött. Ezt a használtautóvétel témát is már 1000x megbeszéltük. Senkinek nem kell nyafogni. Ha vki mondeot akar, tegyen le mondjuk 6,5M-et egy kereskedés asztalára és viheti az újat.
Ha meg nincs ennyi, akkor vegyen használtat. Nem mindenegyik bontószökevény.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #643 Dátum:
2016.12.23 péntek, 10:31:01 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.12.23 péntek, 10:27:02
Nem mindenegyik bontószökevény.
Ja-ja, vannak egész vízvezeték-rendszerrel felszerelt példányok is.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #644 Dátum:
2016.12.23 péntek, 10:56:55 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.12.23 péntek, 10:27:02
A váltójavítást én is xadoval kezdtem. Nálam nem müködött. .....
"bontószökevény"
"én is xadoval kezdtem"
Na ha első körben így írtad volna, tisztább a dolog. Ezért írtam a fórumra, hogy nem jó gyakran egy-egy szösszenetet beírni. Van aki érti, van aki nem. A Te fejedben meg más gondolatok is mellette lebegnek. Az egyén váltójának állapotáról meg már elébb írtam....
Sajnálom, hogy nem segített akkor neked! Mint írtam, egyenlőre szerencsések vagyunk a témában, és remélem hosszútávon is jót tesz a rendszerrel. De ez is csak hónapok, évek múltán derül majd ki. Egy tény, az iparban használnak ilyen, vagy hasonló anyagokat. Hogy ezt kaptuk-e? Lehet ez is csak a bontóban derül ki egyszer, bár akkor nem foglalkozik már vele senki.
A tervezett amortizációt már igencsak rövidre és hirtelenre vették.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #645 Dátum:
2016.12.23 péntek, 11:26:46 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2016.12.23 péntek, 10:31:01
Ja-ja, vannak egész vízvezeték-rendszerrel felszerelt példányok is.
Mostanság majd inkább sószórásra lesz használva
... Majd kiderül. Remélem 1x már használhatom elésben is a 100eFT hóláncomat. Nemhiába, na, sokoldalú ez az autó.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kalmara
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #646 Dátum:
2016.12.27 kedd, 17:31:26 »
A német mondeo fórumon azt írják, hogy a hidegben nehéz 1-2 fokozatok váltására megoldás lehet a castrol 75w FE váltóolaj a gyári helyett. Valaki próbálta ezt a megoldást? Köszönöm.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.12.27 kedd, 17:42:07 írta kalmara
»
Naplózva
ReFi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 663
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #647 Dátum:
2016.12.27 kedd, 20:12:54 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.27 kedd, 17:31:26
A német mondeo fórumon azt írják, hogy a hidegben nehéz 1-2 fokozatok váltására megoldás lehet a castrol 75w FE váltóolaj a gyári helyett. Valaki próbálta ezt a megoldást? Köszönöm.
nein!
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium Kombi 2011/10 163LE
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #648 Dátum:
2016.12.27 kedd, 21:25:03 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.27 kedd, 17:31:26
A német mondeo fórumon azt írják, hogy a hidegben nehéz 1-2 fokozatok váltására megoldás lehet a castrol 75w FE váltóolaj a gyári helyett. Valaki próbálta ezt a megoldást? Köszönöm.
Angol talkfordon is ezt ajánlják MMT6-os váltókba hidegben előjövő kapcsolási problémákra. Mindkét csapat csak nem lehet egyszerre hülye
Bár lehet egymástól hallották ők is
Naplózva
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #649 Dátum:
2016.12.28 szerda, 03:46:21 »
Idézetet írta: kalmara - 2016.12.27 kedd, 17:31:26
A német mondeo fórumon azt írják, hogy a hidegben nehéz 1-2 fokozatok váltására megoldás lehet a castrol 75w FE váltóolaj a gyári helyett. Valaki próbálta ezt a megoldást? Köszönöm.
Nekem ez lett belerakva. valamivel jobb.
Naplózva
Oldalak:
1
...
6
7
8
9
10
11
12
[
13
]
14
15
16
17
18
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ