Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 00:06:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 630321 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
matya007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123



E-mail
« Új hozzászólás #1250 Dátum: 2020.04.06 hétfő, 19:26:19 »

Nagyon köszi, nézem is, csak nem tudom mit írjak be a keresőbe, hogy rátaláljak Smiley

De igyekszem!


Köszi még egyszer, szia,
Péter.

Beírtam a cikkszámot de azt írja felső:(

Nekem alsó kell de tuti ez az amit Meg Győző írt, ez pedig az alsó Smiley
Naplózva

MK3 2001, 2.0 Ghia (145 Le)
MK4 2012, 2.0 TDCI Titanium kombi (163 Le)
matya007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123



E-mail
« Új hozzászólás #1251 Dátum: 2020.04.06 hétfő, 19:33:54 »

Nagyon köszi, nézem is, csak nem tudom mit írjak be a keresőbe, hogy rátaláljak Smiley

De igyekszem!


Köszi még egyszer, szia,
Péter.

Szuper, köszi, azt írják felső, de tuti alsó amit írnak! Köszi még egyszer, megrendelem!

Szia,
Péter.
Naplózva

MK3 2001, 2.0 Ghia (145 Le)
MK4 2012, 2.0 TDCI Titanium kombi (163 Le)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1252 Dátum: 2020.09.27 vasárnap, 18:23:44 »

Sziasztok,

Faceliftes 2.2 dízel, "hagyományos Aisin" automata váltóval. mire érdemes figyelni, hogy lehet tesztelni hogy megfelelően működik-e?

Üdv,
Zoli
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1253 Dátum: 2020.09.29 kedd, 08:20:02 »

Van megbízható, profi automata váltó javító szaki? Aki diagnosztizálni is tud? Mert neten rákeresve millió és egy szerviz foglalkozik vele, de van olyan aki köztudottan jó?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #1254 Dátum: 2020.09.29 kedd, 12:21:41 »

Van megbízható, profi automata váltó javító szaki? Aki diagnosztizálni is tud? Mert neten rákeresve millió és egy szerviz foglalkozik vele, de van olyan aki köztudottan jó?

Az enyémet a XIII.ker.Fáy u.14. ben lévő automata váltó szakihoz vittem, csak ezzel foglalkoznak, biztos tud rá valamit mondani.
Telefonszámot sajnos nem tudok. Nekem csak átnézésen volt nem kellett még szerencsére javítani.
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Márk993
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #1255 Dátum: 2020.09.29 kedd, 17:58:15 »

Sziasztok!!! Vásároltam egy 2010 2.Tdci Mondeom Powershift automata váltoval, 2.3 váltásnál picit érzem hogy vált vagyis minimálisan üt, ez normális vagy valami hiba elöjelei mert sokan mondtak mindent pl hogy ezek ennyit tudnak! Plusz mikor a gázt adom ahogy a motor egyre jobban pörög a gázpedálon is érzem a rezgést!!! Válaszokat elöre is köszönöm Smiley
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1256 Dátum: 2020.09.29 kedd, 18:10:15 »

Sziasztok!!! Vásároltam egy 2010 2.Tdci Mondeom Powershift automata váltoval, 2.3 váltásnál picit érzem hogy vált vagyis minimálisan üt, ez normális vagy valami hiba elöjelei mert sokan mondtak mindent pl hogy ezek ennyit tudnak! Plusz mikor a gázt adom ahogy a motor egyre jobban pörög a gázpedálon is érzem a rezgést!!! Válaszokat elöre is köszönöm Smiley

Szia,

az ütés/rántás/remegés nagyon nem normális. Mit lehet tudni az autóról, km, előélet? Vásárlás előtt nem nézetted át?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1257 Dátum: 2020.09.29 kedd, 18:13:35 »

Sziasztok!!! Vásároltam egy 2010 2.Tdci Mondeom Powershift automata váltoval, 2.3 váltásnál picit érzem hogy vált vagyis minimálisan üt, ez normális vagy valami hiba elöjelei mert sokan mondtak mindent pl hogy ezek ennyit tudnak! Plusz mikor a gázt adom ahogy a motor egyre jobban pörög a gázpedálon is érzem a rezgést!!! Válaszokat elöre is köszönöm Smiley
Sajnos a PS váltó nem egy jól sikerült konstrukció, elég beteg, cserébe legalább jó drága javítani... 60e km-enként olajcsere kell neki, enélkül még rosszabbak a kilátások. Használt autónál meg ki tudja, hogy az előző tulaj cseréltette-e.
Mindenesetre ha üt, az nem jó jel. Érdemes minél előbb megnézetni, mert így még nyilván olcsóbban javíttatható, mintha széthullik.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #1258 Dátum: 2020.10.06 kedd, 13:44:25 »

A jövőben erősen gondolkodom, hogy automata váltós autó vásároljak. Bár 99%-ban manuális váltós autókat használtam eddig. Volt szerencsém egy benzines V6-os dsg váltós passathoz amit kétszer vezettem hosszabb távokon. Ezek után nagyon kipróbálnék saját autóként is automata váltósat.
Mondeom van és néztem az újabbakat is 2015-2016 környéki autókat, de végül arra jutottam, hogy beérném akár egy Focussal is.
Mi a véleményetek a Ford Focus 2.0 tdci kombi automata váltós 150 LE típusú autók 2015-2016 évjáratúakról ? A mondeo és a focus is látszólag ugyan azzal a teljesítményű motorral van szerelve, bár laikusként nem mélyedtem jobban bele, hogy mi az eltérés.

Valaki tud ezzel kapcsolatban valami tapasztalatot megosztani, hogy az ilyen teljesítményű focusban, hogyan teljesít az automata váltó ?
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #1259 Dátum: 2020.10.08 csütörtök, 11:38:54 »

A jövőben erősen gondolkodom, hogy automata váltós autó vásároljak. Bár 99%-ban manuális váltós autókat használtam eddig. Volt szerencsém egy benzines V6-os dsg váltós passathoz amit kétszer vezettem hosszabb távokon. Ezek után nagyon kipróbálnék saját autóként is automata váltósat.
Mondeom van és néztem az újabbakat is 2015-2016 környéki autókat, de végül arra jutottam, hogy beérném akár egy Focussal is.
Mi a véleményetek a Ford Focus 2.0 tdci kombi automata váltós 150 LE típusú autók 2015-2016 évjáratúakról ? A mondeo és a focus is látszólag ugyan azzal a teljesítményű motorral van szerelve, bár laikusként nem mélyedtem jobban bele, hogy mi az eltérés.

Valaki tud ezzel kapcsolatban valami tapasztalatot megosztani, hogy az ilyen teljesítményű focusban, hogyan teljesít az automata váltó ?
Valóban ugyanaz van benne, kb. ugyanaz igaz rá, mint az összes PowerShift váltóra (ezek duplakuplungosak, mint a DSG) - ha nem tudsz róla meggyőződni, hogy megvolt az olajcsere minden 60e-nél, akkor atombomba. Ha megvolt minden 60e-nél, akkor csak aknamező. Én anno körbekérdeztem, 30e csereperiódust javasoltak, hogy menjen 300e km-t. Én megvettem, de az autó 1,5 éves volt 7e km-rel.
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #1260 Dátum: 2020.10.09 péntek, 10:31:27 »

Van megbízható, profi automata váltó javító szaki? Aki diagnosztizálni is tud? Mert neten rákeresve millió és egy szerviz foglalkozik vele, de van olyan aki köztudottan jó?
Az FB csoportban nagyon dicsérik őket (nekem MMT6 van, így nem saját tapasztalat):
Katona Jácint, Reiter Benjamin váltó szerviz,
8200 Veszprém, Juhar utca 10

Itt van telefonszám is hozzájuk:
http://automatavaltofelujitas.hu/#kapcsolat
 
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #1261 Dátum: 2020.10.09 péntek, 10:39:35 »

Az FB csoportban nagyon dicsérik őket (nekem MMT6 van, így nem saját tapasztalat):
Katona Jácint, Reiter Benjamin váltó szerviz,
8200 Veszprém, Juhar utca 10

Itt van telefonszám is hozzájuk:
http://automatavaltofelujitas.hu/#kapcsolat
 
egyik dícséri, másik szidja, volt ott minden
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #1262 Dátum: 2020.10.09 péntek, 16:09:53 »

Valóban ugyanaz van benne, kb. ugyanaz igaz rá, mint az összes PowerShift váltóra (ezek duplakuplungosak, mint a DSG) - ha nem tudsz róla meggyőződni, hogy megvolt az olajcsere minden 60e-nél, akkor atombomba. Ha megvolt minden 60e-nél, akkor csak aknamező. Én anno körbekérdeztem, 30e csereperiódust javasoltak, hogy menjen 300e km-t. Én megvettem, de az autó 1,5 éves volt 7e km-rel.

A DSG váltós példára annyit tudok mondani, hogy ott is mint sok más automata váltónál elterjedt az, hogy örök élettartamos a váltó olaj. Ennek ellenére az említett dsg váltós passatban is volt cserélve a váltó olaj a második tulajnál. Jelenleg 270 ezer km felett jár az autó második tulajos aki 180 ezerrel vette. Egy váltó olaj csere biztos volt benne, de semmi hiba nincs a váltóval kapcsolatban.
Új és használt autó tesztekben az automata váltó hibákra nem igazán térnek ki, kevés információ van. Talán mert nincs hiba ? Egy kifejezetten váltó tesztekről szóló videó viszont nagy igazságként kezeli, hogy az automata váltó egyszer elfog romlani és akkor az brutál pénz lesz. Míg a manuális váltót gyakorlatilag elromolhatatlannak írja körül. Én tudok olyan autót is ami fiatalon beadta minden előjel nélkül a manuális váltó hibát és teljesen kuka lett minden. Két éve vásárolt akkor 4 éves skoda octavia, a híres megbízható weltauto kínálatból.
Persze mindenre van ellen példa.
A C63 AMG Mercedes automata váltója is szidva van ami 2010-11 előtti. De eddig még a haverom nem tudta szétrúgni ezt a váltót aztán kitudja... az autó még nem érte el a 100ezer km-t és jó fél éve keményen verseny pályákon chipelt motorral hajtja.
A dsg V6-os passat sem volt mindig kímélve elég sokszor "rúgta" neki a gazdája a váltót leszámítva motorban voltak már komoly költségek.
Régóta vagyok a fórumon itt de mintha újabban látnék negatív véleményeket a powershift váltókról. Valamiért az volt bennem, hogy ez a jobbak közé tartozik. Persze akkoriban 2010 környéki modelleket figyeltem, most már a 2015 utániakat. Laikusként arra alapoznék, hogy javulnak a váltók minőségben és élettartamban ahogy fejlődik a technika.
A DSG váltóról sok teszt van, de kb. egyforma arányban szidják és dicsérik is. Örök nyitott kérdések... :/
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1263 Dátum: 2020.10.09 péntek, 20:07:35 »

Az FB csoportban nagyon dicsérik őket (nekem MMT6 van, így nem saját tapasztalat):
Katona Jácint, Reiter Benjamin váltó szerviz,
8200 Veszprém, Juhar utca 10

Itt van telefonszám is hozzájuk:
http://automatavaltofelujitas.hu/#kapcsolat
 

Köszi. worship
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #1264 Dátum: 2020.10.12 hétfő, 09:29:49 »

A DSG váltós példára annyit tudok mondani, hogy ott is mint sok más automata váltónál elterjedt az, hogy örök élettartamos a váltó olaj. Ennek ellenére az említett dsg váltós passatban is volt cserélve a váltó olaj a második tulajnál. Jelenleg 270 ezer km felett jár az autó második tulajos aki 180 ezerrel vette. Egy váltó olaj csere biztos volt benne, de semmi hiba nincs a váltóval kapcsolatban.
Új és használt autó tesztekben az automata váltó hibákra nem igazán térnek ki, kevés információ van. Talán mert nincs hiba ? Egy kifejezetten váltó tesztekről szóló videó viszont nagy igazságként kezeli, hogy az automata váltó egyszer elfog romlani és akkor az brutál pénz lesz. Míg a manuális váltót gyakorlatilag elromolhatatlannak írja körül. Én tudok olyan autót is ami fiatalon beadta minden előjel nélkül a manuális váltó hibát és teljesen kuka lett minden. Két éve vásárolt akkor 4 éves skoda octavia, a híres megbízható weltauto kínálatból.
Persze mindenre van ellen példa.
A C63 AMG Mercedes automata váltója is szidva van ami 2010-11 előtti. De eddig még a haverom nem tudta szétrúgni ezt a váltót aztán kitudja... az autó még nem érte el a 100ezer km-t és jó fél éve keményen verseny pályákon chipelt motorral hajtja.
A dsg V6-os passat sem volt mindig kímélve elég sokszor "rúgta" neki a gazdája a váltót leszámítva motorban voltak már komoly költségek.
Régóta vagyok a fórumon itt de mintha újabban látnék negatív véleményeket a powershift váltókról. Valamiért az volt bennem, hogy ez a jobbak közé tartozik. Persze akkoriban 2010 környéki modelleket figyeltem, most már a 2015 utániakat. Laikusként arra alapoznék, hogy javulnak a váltók minőségben és élettartamban ahogy fejlődik a technika.
A DSG váltóról sok teszt van, de kb. egyforma arányban szidják és dicsérik is. Örök nyitott kérdések... :/
Nem akarom én hasonlítani másikhoz. A PS-ről nem mostanában vannak rossz vélemények, hanem jó pár éve. Az USÁ-ban hülyére perelték kártérítésért a Fordot miatta: http://fordtransmissionsettlement.com/ .
Naplózva
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #1265 Dátum: 2020.10.12 hétfő, 12:08:50 »

Nem akarom én hasonlítani másikhoz. A PS-ről nem mostanában vannak rossz vélemények, hanem jó pár éve. Az USÁ-ban hülyére perelték kártérítésért a Fordot miatta: http://fordtransmissionsettlement.com/ .

Nem véletlenül állt vissza jópár gyártó a duplakuplungosról a hagyományos hidraulikus automatára...
A premium gyártók közül van aki tud gyártatni megfelelő minőségűt, de a mostani autókat sajnos már nem 4-500e km-re tervezik
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #1266 Dátum: 2020.10.12 hétfő, 17:01:47 »

Nem véletlenül állt vissza jópár gyártó a duplakuplungosról a hagyományos hidraulikus automatára...
A premium gyártók közül van aki tud gyártatni megfelelő minőségűt, de a mostani autókat sajnos már nem 4-500e km-re tervezik
Én is ezt gondoltam, de soha ennyi új duplakuplungos nem volt még: Ford (Puma), komplett VW csoport, Mercedes (A), BMW (X2), Kia/Hyundai.
Naplózva
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #1267 Dátum: 2020.10.12 hétfő, 21:58:41 »

Én is ezt gondoltam, de soha ennyi új duplakuplungos nem volt még: Ford (Puma), komplett VW csoport, Mercedes (A), BMW (X2), Kia/Hyundai.

És még lehetne sorolni hogy aki megbízható automatát akar a ZF-től veszi a 8 vagy akár a 10 sebességes hagyományosat...
Lehet hogy a Pumában az van de nem is megy el 300e-t talán még 200-at sem
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1268 Dátum: 2020.10.12 hétfő, 22:28:31 »

Van megbízható, profi automata váltó javító szaki? Aki diagnosztizálni is tud? Mert neten rákeresve millió és egy szerviz foglalkozik vele, de van olyan aki köztudottan jó?
Az aisin-ben is kell olajat frissíteni (cserélni az olajat és szűrőt ennél csak bontva lehet). Az ESSnél két lépcsőben csinálták, leengedték ami lejött, feltöltötték, 10ekm után ismét. Hibátlan lett, pedig előtte volt hogy ütött, és volt, hogy hidegen nem volt rendes nyomatéka...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #1269 Dátum: 2020.10.13 kedd, 11:47:40 »

És még lehetne sorolni hogy aki megbízható automatát akar a ZF-től veszi a 8 vagy akár a 10 sebességes hagyományosat...
Lehet hogy a Pumában az van de nem is megy el 300e-t talán még 200-at sem
Miről akarsz meggyőzni?
Naplózva
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #1270 Dátum: 2020.10.13 kedd, 12:45:46 »

Miről akarsz meggyőzni?
Semmiről...
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
darazsa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


« Új hozzászólás #1271 Dátum: 2021.05.10 hétfő, 12:25:54 »

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 2013 2.0 TDCI 163 LE automata mondeo és  tegnap óta a 4. fokozatot nem kapcsolja előtte utána lévő fokozatok rendben vannak és szépen is kapcsolja. Kiolvastam a hibatárolóját és ezt a kódot adja P074C:00-27 Nem lehet 4-es fokozatba kapcsolni.
Rákerestem a neten a P074C-re de nem nagyon lettem okosabb vagy csak rossz helyen kerestem. Tudja esetleg valaki min lehet a gond. Az autóban 160e km van 60 és 120-nál volt a váltóban olajcsere.
Egyik nap még jó volt másnap meg már ez a probléma volt.
Köszönöm Előre is.
Naplózva

Múlt 2007 2.0 TDCI Titanium.
Jelen 2013 2.0 TDCI Titanium S Powershift.
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #1272 Dátum: 2021.05.11 kedd, 10:41:46 »

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 2013 2.0 TDCI 163 LE automata mondeo és  tegnap óta a 4. fokozatot nem kapcsolja előtte utána lévő fokozatok rendben vannak és szépen is kapcsolja. Kiolvastam a hibatárolóját és ezt a kódot adja P074C:00-27 Nem lehet 4-es fokozatba kapcsolni.
Rákerestem a neten a P074C-re de nem nagyon lettem okosabb vagy csak rossz helyen kerestem. Tudja esetleg valaki min lehet a gond. Az autóban 160e km van 60 és 120-nál volt a váltóban olajcsere.
Egyik nap még jó volt másnap meg már ez a probléma volt.
Köszönöm Előre is.
Szia,

Bocs, de mivel lesz jobb, ha tudod, mit jelent a hibakód? Megjavítani úgyis csak szerviz tudja. Sad
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1273 Dátum: 2021.05.11 kedd, 15:34:31 »

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 2013 2.0 TDCI 163 LE automata mondeo és  tegnap óta a 4. fokozatot nem kapcsolja előtte utána lévő fokozatok rendben vannak és szépen is kapcsolja. Kiolvastam a hibatárolóját és ezt a kódot adja P074C:00-27 Nem lehet 4-es fokozatba kapcsolni.
Rákerestem a neten a P074C-re de nem nagyon lettem okosabb vagy csak rossz helyen kerestem. Tudja esetleg valaki min lehet a gond. Az autóban 160e km van 60 és 120-nál volt a váltóban olajcsere.
Egyik nap még jó volt másnap meg már ez a probléma volt.
Köszönöm Előre is.
Félek, hogy ez költséges hiba lesz.
Meg lehet próbálni újratanítani a váltón a kuplung fogáspontokat. A múlt héten voltam az Ivanincsnál, ahol Sanyi pont egy ilyen hibát említett, ahol elment a 4-es fokozat. Boldog volt, hogy újratanítás után működött, de sajnos csak egy fél óráig, utána megint eltűnt a fokozat.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
darazsa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


« Új hozzászólás #1274 Dátum: 2021.05.11 kedd, 16:13:28 »

Szia,

Bocs, de mivel lesz jobb, ha tudod, mit jelent a hibakód? Megjavítani úgyis csak szerviz tudja. Sad
Ma reggel elvittem a 13 ker fáy u 14-be.
Egyenlőre ott tartanak, hogy le kell szedni a váltót. Nem lesz jobb ha tudom mit jelent de legalább tudom. Csak gondoltam hátha valami kontakt hibára utal és lehet itthon orvosolni. De úgy néz ki nem. Sad
Naplózva

Múlt 2007 2.0 TDCI Titanium.
Jelen 2013 2.0 TDCI Titanium S Powershift.
darazsa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


« Új hozzászólás #1275 Dátum: 2021.05.11 kedd, 16:18:05 »

Félek, hogy ez költséges hiba lesz.
Meg lehet próbálni újratanítani a váltón a kuplung fogáspontokat. A múlt héten voltam az Ivanincsnál, ahol Sanyi pont egy ilyen hibát említett, ahol elment a 4-es fokozat. Boldog volt, hogy újratanítás után működött, de sajnos csak egy fél óráig, utána megint eltűnt a fokozat.
Ettől félek én is, de sajnos nincs mit tenni meg kell javítani. Különben nincs autó. Remélem jó szakihoz vittem.
Naplózva

Múlt 2007 2.0 TDCI Titanium.
Jelen 2013 2.0 TDCI Titanium S Powershift.
sdeli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Új hozzászólás #1276 Dátum: 2021.05.29 szombat, 08:58:41 »

Kedves fórumtársak!
2.0 tdci 140 Le PS Mondeóm 270 e km-nél jár.
Alapjáraton és alacsony fordulaton kellemetlen remegés lesz úrrá az autón.
A diagnózis: a kettős tömegű fáradása.
Felújítást, vagy cserét javasoltok?
Esetleg van tippetek, hogy hol kezdjek el érdeklődni?
Üdv,
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #1277 Dátum: 2021.06.02 szerda, 11:33:06 »

Ma reggel elvittem a 13 ker fáy u 14-be.
Egyenlőre ott tartanak, hogy le kell szedni a váltót. Nem lesz jobb ha tudom mit jelent de legalább tudom. Csak gondoltam hátha valami kontakt hibára utal és lehet itthon orvosolni. De úgy néz ki nem. Sad
Mi lett az eredmény?
Naplózva
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #1278 Dátum: 2021.06.23 szerda, 13:52:12 »

Sziasztok,

"Régi" awf21-es váltóm van, nincs vele gond, csak annyi, hogy télen a hidegben rángatni szokott havonta kb egyszer / kétszer (ha kiteszem N-be megszunik). Nyáron sosem. Ha nem volt tekerve akkor most 200e km van benne.
Az lenne a kérdésem, hogy ebben a váltóban is kell cserélni olajat vagy élettartamra szól?

Néztem Székesfehérváron egy Motul nevu szervizrol videot, eléggé meggyőztek, nem tudom van e tapasztalat velük.
https://www.youtube.com/watch?v=VbjMvGTHmFA

Köszi
Üdv
Breaker


Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1279 Dátum: 2021.06.23 szerda, 18:15:22 »

Sziasztok,

"Régi" awf21-es váltóm van, nincs vele gond, csak annyi, hogy télen a hidegben rángatni szokott havonta kb egyszer / kétszer (ha kiteszem N-be megszunik). Nyáron sosem. Ha nem volt tekerve akkor most 200e km van benne.
Az lenne a kérdésem, hogy ebben a váltóban is kell cserélni olajat vagy élettartamra szól?

Néztem Székesfehérváron egy Motul nevu szervizrol videot, eléggé meggyőztek, nem tudom van e tapasztalat velük.
https://www.youtube.com/watch?v=VbjMvGTHmFA

Köszi
Üdv
Breaker




Szia!

Nálunk a családban két autóban is (Alfa 159, Volvo V60) ez a TF-80 SC van, ami mondeoban AWF21 néven szerepel, ezeknél a hozzáértők 60-90ezer km-enkénti átmosásos cserét ajánlanak. Szerintem valami hasonló lesz az ajánlott intervallum a mondeora is, akkor is, ha gyárilag élettartam olajnak füllentik. A konkrét szervizt nem ismerem, de kb mindegyik gép, amivel ezt végzik, ugyanazon az elven működik.
De azt azért szokás mondani, hogy ha ilyen sokáig nem volt cserélve, akkor lehet, hogy egy ilyen átmosás után meg fog állni a váltó. Elszabadult lerakódások, meg ilyenek.
Naplózva
darazsa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


« Új hozzászólás #1280 Dátum: 2021.07.16 péntek, 08:26:08 »

Mi lett az eredmény?
A váltó egy nagy felújításon esett át sajnos. A 4. fokozatot kapcsoló villával volt az egyik baj. Csapágyból letört egy darab, ami mivel mágneses így a csapágyból letört fém darab rátapadt az érzékelőre. Emiatt nem vette a 4. fokozatot. Ez lett volna a kisebbik gond, de maga a villa is már mozgott, így azt kompletten cserélni kellett. Csapágyakat is cserélni kellett. Ez még mindig a kisebbik gond volt. Szétszedésnél kiderült, hogy a kettős tömegűben a műanyag perselyek vagy mik darabokra vannak törve és az is kiderült, hogy ezt valaki már megpróbálta javítani. Hegesztve és köszörülve is volt. Így azt is cserélték kuplunggal együtt. Szivárgott a főtengelynél is az olaj ami felülről nem látszott alulról viszont már rendesen, így azt is javították. Így sajnos egy elég magas összeg lett a javítás. De még millió alatt maradt, mondjuk nem sokkal.
Nekem ebből az a tanulság, hogy hiába a márka szervizes előélet és a rendszeresen időben cserélt váltó olaj.
De mindegy is. Van egy felújított váltóm ami remélem most már sokáig ki fog szolgálni.   smile
Naplózva

Múlt 2007 2.0 TDCI Titanium.
Jelen 2013 2.0 TDCI Titanium S Powershift.
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #1281 Dátum: 2021.07.19 hétfő, 11:22:53 »

A váltó egy nagy felújításon esett át sajnos. A 4. fokozatot kapcsoló villával volt az egyik baj. Csapágyból letört egy darab, ami mivel mágneses így a csapágyból letört fém darab rátapadt az érzékelőre. Emiatt nem vette a 4. fokozatot. Ez lett volna a kisebbik gond, de maga a villa is már mozgott, így azt kompletten cserélni kellett. Csapágyakat is cserélni kellett. Ez még mindig a kisebbik gond volt. Szétszedésnél kiderült, hogy a kettős tömegűben a műanyag perselyek vagy mik darabokra vannak törve és az is kiderült, hogy ezt valaki már megpróbálta javítani. Hegesztve és köszörülve is volt. Így azt is cserélték kuplunggal együtt. Szivárgott a főtengelynél is az olaj ami felülről nem látszott alulról viszont már rendesen, így azt is javították. Így sajnos egy elég magas összeg lett a javítás. De még millió alatt maradt, mondjuk nem sokkal.
Nekem ebből az a tanulság, hogy hiába a márka szervizes előélet és a rendszeresen időben cserélt váltó olaj.
De mindegy is. Van egy felújított váltóm ami remélem most már sokáig ki fog szolgálni.   smile

Mondjuk PS-nél a 270e elmondások alapján nem rossz teljesítmény.
Naplózva
rocksarkany
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #1282 Dátum: 2021.10.01 péntek, 08:16:43 »

Sziasztok!

Forgalmiból vagy valamiből kiderül, hogy az autó aisinnel vagy ps-sel van szerelve? 2,2 dízel 2012-ből. Azt tudom, hogy eredetileg a váltógombba bele van írva, de tegyük fel, hogy azt valamiért lecserélték. Forgalmi, valami plakett valahol, vagy bármi.

Köszi!
Naplózva
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #1283 Dátum: 2021.10.01 péntek, 09:02:34 »

Sziasztok!

Forgalmiból vagy valamiből kiderül, hogy az autó aisinnel vagy ps-sel van szerelve? 2,2 dízel 2012-ből. Azt tudom, hogy eredetileg a váltógombba bele van írva, de tegyük fel, hogy azt valamiért lecserélték. Forgalmi, valami plakett valahol, vagy bármi.

Köszi!

a 2.2-höz Aisin van
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1284 Dátum: 2021.10.01 péntek, 09:46:53 »

Sziasztok!

Forgalmiból vagy valamiből kiderül, hogy az autó aisinnel vagy ps-sel van szerelve? 2,2 dízel 2012-ből. Azt tudom, hogy eredetileg a váltógombba bele van írva, de tegyük fel, hogy azt valamiért lecserélték. Forgalmi, valami plakett valahol, vagy bármi.

Köszi!

Alvázszám,etis.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #1285 Dátum: 2021.10.03 vasárnap, 11:13:27 »

Sziasztok!

Forgalmiból vagy valamiből kiderül, hogy az autó aisinnel vagy ps-sel van szerelve? 2,2 dízel 2012-ből. Azt tudom, hogy eredetileg a váltógombba bele van írva, de tegyük fel, hogy azt valamiért lecserélték. Forgalmi, valami plakett valahol, vagy bármi.

Köszi!


http://mondeo.hu/index.php?topic=27242.0
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Tamás77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 114



E-mail
« Új hozzászólás #1286 Dátum: 2021.10.13 szerda, 19:49:35 »

Sziasztok!
Powershift váltóhoz szeretnék segítséget kérni, nem kapcsolja a hátramenetet, olajcsere volt, javítás vagy bontóból csere? Esetleg szakembert tudtok ajánlani?
Naplózva

2011 2.0 TDCI Galaxy Titanium Powershift
Tamás77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 114



E-mail
« Új hozzászólás #1287 Dátum: 2021.10.17 vasárnap, 18:19:28 »

Sziasztok!

Azzal esetleg próbálkozott valaki, hogy powershift (Faceliftesbe rakták ha jól tudom) váltót kicserélni facelift elötti automata váltóra?
Naplózva

2011 2.0 TDCI Galaxy Titanium Powershift
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #1288 Dátum: 2021.10.22 péntek, 08:39:16 »

Sziasztok!

Azzal esetleg próbálkozott valaki, hogy powershift (Faceliftesbe rakták ha jól tudom) váltót kicserélni facelift elötti automata váltóra?
Jól tudod.

Hát, meredeknek tűnik, mert facelift-tel érdemben változott a motor (így a motorvezérlő) is.
Naplózva
Kam
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18



E-mail
« Új hozzászólás #1289 Dátum: 2022.05.08 vasárnap, 11:49:34 »

Sziasztok!

Tegnap mondeo MK4-em (powershift) kiírta, hogy "váltó hiba" (transmission malfunction). A check engine világít és nem kapcsol feljebb 3.-nál. Addig rendben felvált, viszont 4.-nél kiírja a váltó hibát. Ilyenkor nincs hátramenet és előre is csak gázzal indul el. Leállítás és újraindítás után megint tökéletes a 4. fokozatig. Ma töltöttem bele olajat, akkor check engine kialudt és szépen váltott 6.-ig, de kis idő után megint kiírta a hibát és lekorlátozta 3.-ig.
Valaki találkozott-e már ilyen problémával? Mit lehet tenni? Már csak a szervíz segíthet?

Válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva

Mondeo MK4 2.0 TDCI 120kw automata
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1290 Dátum: 2022.05.09 hétfő, 07:39:38 »

Sziasztok!

Tegnap mondeo MK4-em (powershift) kiírta, hogy "váltó hiba" (transmission malfunction). A check engine világít és nem kapcsol feljebb 3.-nál. Addig rendben felvált, viszont 4.-nél kiírja a váltó hibát. Ilyenkor nincs hátramenet és előre is csak gázzal indul el. Leállítás és újraindítás után megint tökéletes a 4. fokozatig. Ma töltöttem bele olajat, akkor check engine kialudt és szépen váltott 6.-ig, de kis idő után megint kiírta a hibát és lekorlátozta 3.-ig.
Valaki találkozott-e már ilyen problémával? Mit lehet tenni? Már csak a szervíz segíthet?

Válaszokat előre is köszönöm!
Érdemes lenne szerintem elvinni váltóshoz, amíg még lehet nem olyan nagy a baj.
Gyakran engedik a fedélnél az olajat sajnos, lehet csak olajszint probléma, de a folyást meg kell szüntetni.
https://valtoszerviz.eu/power-shift-valtok-javitasa/
Olajfolyással kapcsolatban én hozzájuk vittem a kocsit. Szerintem korrektek, legalább egy telefonhívást megérne a dolog.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
capefear75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #1291 Dátum: 2022.05.31 kedd, 09:43:56 »

Szia!

Bár nem vagyok szakértője a témának, csak PS felhasználó, így felhasználói jellegű az infó. Én nagyon szeretem az enyémet, nagyon kényelmes vele autózni. De ez a váltó magában hordozza az automata és a hagyományos váltók összes nyűgjét, és ezzel együtt javítási költségét is, ha gond van. Olaj és szűrőcsere 60000 km-enként, kalibrálás, kuplungcsere (2 van belöle Smiley. Amennyire sikerült anno nekem utána járni gyakorlatilag senki nem javítja, ha gond van vele, csak cserélik, amíg a hagyományos automatára azért találni szakit. Szóval csak akkor venném meg 200000 km-rel, ha tudnám, hogy 60000 km-enként meg volt az olaj és szűrő csere, valamint a kalibrálás. Tesztelése hideg és meleg olajjal is végig kell játszatni a váltóval az összes sebességfokozatot. Az 1-ből 2-be váltásnál van csak egy pici rántás, amit gázkezeléssel tudsz kezelni, a többi fokozatban rántás nélkül kell váltania az autónak. Fontos, hogy megállás után ne rántson az autó. Egyenletes tempónál nem ingadozhat a fordulatszám, nem válthat ide-oda a váltó. Próbáld ki emelkedőn is, hogy kiszűrhesd a kuplung csúszását. Nézd meg, hogy milyen fordulatszámnál történik a váltás. Indulásnál kúszik-e rendben az autó. Elvileg a váltónak is vannak hiba kódjai, hibakód mentes legyen a váltó. Sport módban kézzel is kapcsolgasd végig a fokozatokat, ha nem nyúlsz hozzá, akkor automatikusan kapcsol, csak magasabb fordulatig engedi el a motort. Vészfékezés esetén sem fulladhat le a motor. Zajmentes legyen a váltás.
Egy a lényeg, ha jó, akkor nagyon élvezetes vele közlekedni. Gyorsan kapcsol váltásnál, nálam legalábbis gyorsabban Smiley. Így az igazi a tempomatos utazás, mész hegyen völgyön keresztül, csak a kormányt tekergeted. Fontos, hogy egy kicsit igazítani kell a vezetési stíluson hozzá, ahogy a fórumon már korábban írták. Határozottan kell vezetni, vagy gyorsítunk, vagy lassítunk, vagy egyenletes tempóban megyünk. Pl. lassabb menésnél nagyobb követési távolságot hagyok, hogy ne kelljen oda vissza váltogatni 1-3 között. Fontos, hogy legyen a malacperselyben elég pénz az esetleges javítására, és a 60 km-enkénti olaj és szűrőcserére. Fontos, hogy nem elég az olaj és szűrőcsere, hanem a kalibrálást is meg kell vele csinálni. (Így a falusi szerelő gép nélkül kiesik.)

Üdv,
Joe_Purple

Szia,

olajcsere utáni kalibrálás alatt ezt érted?
"+ Service functions "Shift Fork System Learn" and "Clutch System Learn" for Powershift DCT450"
Mind a kettőt érdemes megcsinálni?

Gábor
Naplózva
bartha64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #1292 Dátum: 2022.10.01 szombat, 11:46:13 »

Sziasztok
Van egy nagy problémám. Nem jól működik a váltom. Pontosabban ha beteszem " d " be azonnal lefullad. olajat cseréltem, ugyan az a jelenség. A Típusa: AV9B 7000 AE Mi a baja? A hibajelenség úgy kezdődött hogy melegen amikor leszálltam a fékpedálról ugrott egyet és lefulladt. Ha sikerült elindulnom, akkor nem volt vele probléma, tette a dolgát, váltott szépen. Kivéve egy alkalmat amikor félváltásnál kihagyott egy fokozatot. Delphivel és forskennel is megnéztem, nincs benne semmilyen hibakód. Kuplung, vagy szeleptömb ? vagy mi adta meg magát? A válaszokat véleményeket előre is köszönöm.
Sanyi
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.01 szombat, 11:48:48 írta bartha64 » Naplózva
bartha64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #1293 Dátum: 2023.02.04 szombat, 05:00:45 »

A probléma megoldva
A kuplung volt a baj forrása. Alkatrész szereléssel együtt 1 000 000 Ft gazdasági totálkár. Megcsináltattam mert az autó jó.
Naplózva
sdeli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Új hozzászólás #1294 Dátum: 2023.05.18 csütörtök, 15:02:50 »

Sziasztok,
Adott 2012-es MK4 2.0 TDCI Mondeo Powershifttel.
Egy ideje cseppen a váltóolaj a kuplungházból (elvileg nyelestengely szimmering) és az utóbbi időben nagyon ritkán ugyan, de egy-egy váltásnál, főleg 1-2-esben "tétovázik" a váltó.
Futottam néhány kört a váltószervizeknél: vagy nem vállalnak PS-et, vagy nagyon korrekt módon (de látatlanban) elmondták, hogy nem oldható meg gazdaságosan, mert kb 1,2 M Ft a komplett javítás, mivel az utóbbi időben hihetetlenül felmentek az alkatrész árak és csak a komplett dupla kuplung cseréjével orvosolható a probléma (csak gyári kapható egyben), mivel egy sima szimmering csere után kb 20e km után ismét jelentkezik majd a probléma. Ez az 1M+ jelenleg az autó értékének ~ 30, de inkább 40 %-a...
Szerintetek teljességgel elképzelhetetlen, hogy csak a szimmering ment tönkre, a "tétovázást" pedig az (esetlegesen az elcsepegésből adódó) alacsony olajszint okozza?
Maga a szerelés (motor-váltó szét, tömítés kicserél, összeszerel) munkadíja egy korábbi ajánlat alapján 100e körül megállna, a szimmering pedig aprópénz.
Tudtok esetleg ajánlani vkit, aki nem a fenti áron hozzányúl ehhez a váltó típushoz?
Azon gondolkodom, hogy ha egyéb probléma nem adódik, akkor még a 20e km-es csereperiódussal is jobban megéri 100e-ért évente megcsináltatni csak a szimmeringet, mint egyben az egészet. Úgysem él meg még 12 évet a járgány...
Naplózva
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #1295 Dátum: 2023.05.18 csütörtök, 22:04:20 »

Sziasztok,
Adott 2012-es MK4 2.0 TDCI Mondeo Powershifttel.
Egy ideje cseppen a váltóolaj a kuplungházból (elvileg nyelestengely szimmering) és az utóbbi időben nagyon ritkán ugyan, de egy-egy váltásnál, főleg 1-2-esben "tétovázik" a váltó.
Futottam néhány kört a váltószervizeknél: vagy nem vállalnak PS-et, vagy nagyon korrekt módon (de látatlanban) elmondták, hogy nem oldható meg gazdaságosan, mert kb 1,2 M Ft a komplett javítás, mivel az utóbbi időben hihetetlenül felmentek az alkatrész árak és csak a komplett dupla kuplung cseréjével orvosolható a probléma (csak gyári kapható egyben), mivel egy sima szimmering csere után kb 20e km után ismét jelentkezik majd a probléma. Ez az 1M+ jelenleg az autó értékének ~ 30, de inkább 40 %-a...
Szerintetek teljességgel elképzelhetetlen, hogy csak a szimmering ment tönkre, a "tétovázást" pedig az (esetlegesen az elcsepegésből adódó) alacsony olajszint okozza?
Maga a szerelés (motor-váltó szét, tömítés kicserél, összeszerel) munkadíja egy korábbi ajánlat alapján 100e körül megállna, a szimmering pedig aprópénz.
Tudtok esetleg ajánlani vkit, aki nem a fenti áron hozzányúl ehhez a váltó típushoz?
Azon gondolkodom, hogy ha egyéb probléma nem adódik, akkor még a 20e km-es csereperiódussal is jobban megéri 100e-ért évente megcsináltatni csak a szimmeringet, mint egyben az egészet. Úgysem él meg még 12 évet a járgány...
nem tudom, hogy mennyire olvastál vissza, én 3 éve linkeltem be egy sztorit: http://mondeo.hu/index.php?topic=1443.msg1176966#msg1176966
a PS azóta nem javult, a FB Mondeo, Smax csoportokban lehet olvasgatni hasonlóakat most is
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1296 Dátum: 2023.05.19 péntek, 07:48:50 »

Sziasztok,
Adott 2012-es MK4 2.0 TDCI Mondeo Powershifttel.
Egy ideje cseppen a váltóolaj a kuplungházból (elvileg nyelestengely szimmering) és az utóbbi időben nagyon ritkán ugyan, de egy-egy váltásnál, főleg 1-2-esben "tétovázik" a váltó.
Futottam néhány kört a váltószervizeknél: vagy nem vállalnak PS-et, vagy nagyon korrekt módon (de látatlanban) elmondták, hogy nem oldható meg gazdaságosan, mert kb 1,2 M Ft a komplett javítás, mivel az utóbbi időben hihetetlenül felmentek az alkatrész árak és csak a komplett dupla kuplung cseréjével orvosolható a probléma (csak gyári kapható egyben), mivel egy sima szimmering csere után kb 20e km után ismét jelentkezik majd a probléma. Ez az 1M+ jelenleg az autó értékének ~ 30, de inkább 40 %-a...
Szerintetek teljességgel elképzelhetetlen, hogy csak a szimmering ment tönkre, a "tétovázást" pedig az (esetlegesen az elcsepegésből adódó) alacsony olajszint okozza?
Maga a szerelés (motor-váltó szét, tömítés kicserél, összeszerel) munkadíja egy korábbi ajánlat alapján 100e körül megállna, a szimmering pedig aprópénz.
Tudtok esetleg ajánlani vkit, aki nem a fenti áron hozzányúl ehhez a váltó típushoz?
Azon gondolkodom, hogy ha egyéb probléma nem adódik, akkor még a 20e km-es csereperiódussal is jobban megéri 100e-ért évente megcsináltatni csak a szimmeringet, mint egyben az egészet. Úgysem él meg még 12 évet a járgány...
Szia!
Nekem is ez volt a céges autómnál. 1-2 között az, hogy kisebb tempónál, araszolásnál kicsit elbénázza néha a váltást, ahogy olvastam normális dolog (kb. mindenki beszámolt róla, váltós próbálta, az mondta, ez ilyen), annyira nem kell rajta izgulni szerintem, de te érzed. A szivárgással én egy ideig járkáltam, néha csináltam egy szintbeállítást, de elég macera. Aztán tavaly elvittem váltóshoz, aki szimeringet cserélt (208.000Ft szerelés + anyag, olaj), de mondta, hogy egy idő után megint folyni fog, mert a duplakuplung kopásából eredően van egy lógása. Felújításra akkor mondott kb 1M-t. A szivárgás megszűnt, mentem vele 30.000km-t, megint elkezdett folyni elég rendesen. Felújításra idén ~1,3M-t mondott, szimering cserét nem akartunk újra, nem akarom lesni, mikor kezd el megint folyni. Így 450.000km után elengedtük az autót, amit nagyon sajnáltam, de gazdaságilag nekünk egy 2010-es 450.000-t futott kocsira rákölteni nem ért meg ennyit. Ha nem jársz vele évente 30-ezret, lehet elvagy egy ideig a szimering cserékkel, de szerintem stresszes lesz az egész. Ukrajnában speciális bronz távtartókkal kísérleteznek, meg egyedi szoftverrel, kuplunggal, amire 2 év garit is vállalnak. Itthon én a Fáy utcában voltam (https://valtoszerviz.eu/power-shift-valtok-javitasa/, szerintem korrektek voltak), Budakalászon ajánlják még a Globált. Én próbáltam úgy járni vele, hogy indulásnál finoman indítom, és csak utána lépek oda neki, ha kell, meg amikor vissza fog váltani kereszteződésben pl., akkor is érzéssel adni a gázt, elvileg ezek kímélik a "kettőstömegűjét", meg a kuplungot. Olajcsere mindig időben, vagy korábban, de előbb utóbb eltörnek benne a műanyag távtartók, vagy a rugók, és elkezdik pusztítani a váltót. Azóta manuális váltóssal járok, de sokszor visszasírom az automata kényelmét.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1297 Dátum: 2023.05.25 csütörtök, 17:35:14 »

Ukrajnában speciális bronz távtartókkal kísérleteznek, meg egyedi szoftverrel, kuplunggal, amire 2 év garit is vállalnak.
Erről lehet valahol olvasni?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1298 Dátum: 2023.05.31 szerda, 07:42:39 »

Erről lehet valahol olvasni?
Van egy youtube csatorna, ott találtam videót, és az automatikus felirat fordítóval angolra egész jó volt.  vigyor3 Előkeresem.
Ez a videó az:
https://www.youtube.com/watch?v=b9OAitAGGh8
Csomó szétszedős videója van, azokat is átfuttattam, ezzel az automatikus felirat fordítóval egészen érthető volt a dolog (én angolra fordítottam).
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.31 szerda, 07:45:50 írta xrobe » Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
sdeli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Új hozzászólás #1299 Dátum: 2023.06.02 péntek, 09:32:53 »

Nna, újabb kérdés:
P0715 Behajtás/turbina fordulatszám érzékelő áramkör hibás működés
- hibás jel
- szakadt.
Javíttatott valaki hasonló hibát?
Hol kell keresni ezt a jeladót?
Cserélhető a váltó leszedése nélkül?
Esetleg milyen cikkszámon lehet megtalálni az alkatrészt?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.098 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.