Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:38:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 630757 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #650 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:31:56 »

azok szerintem nem értenek hozzá, főleg nem a ps-hez...

hagyományos (konverteres) automatát tekintve EU színvonalon javítanak, újítanak fel. Tényleg van náluk sok kinti autó, versenyautó, stb.
Sajnos a duplakuplungosra még nem rendezkedtek be, pedig keresik őket főleg a DSG-k miatt.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #651 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:34:02 »

Köszönöm, akkor majd megkeresem...

Győriek sajna nem vállalnak duplakuplungost.
Ajánlani nem tudok kit.
Ford márkaszervizbe vinném.
Az a szerencse a PS-nél, hogy fődarabonként lehetséges csere, tehát ha a kuplungod rossz, akkor a kuplungpakkot elég (lehet) külön cserélni.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #652 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:40:01 »

Sziasztok!
Nekem 163 lóerős dieselem van automata váltóval. 80-100 km/óra közötti sebességnél, sík úton tempomatot használva kicsit mászkál a fordulatszám mutató. Az lenne a kérdésem, hogy valaki találkozott-e már ilyen jelenséggel?
A válaszokat előre is köszönöm!

Nézd meg ezt a videót,
https://www.youtube.com/watch?v=lCyKCL0weXg
meg amit írnak alá:
"Symptom: Engine speed oscillates when going at constant speed up a steep hill, (or a gently incline when towing a caravan). Sounds like a clutch slipping, then engaging, then slipping. In this video the vehicle speed was held constant by using cruise control, but the same happened under foot control. Symptoms are more severe when towing a caravan.
Apparent reason: The dealer failed to do a gearbox/clutch oil and filter change at the 37,500 mile service. Changing oil and filter has stopped the problem. Thus it seems that a combination of clogged filter and reduction of viscosity of the old oil was sufficient to lower the oil pressure used to engage the clutch. This allowed slippage. As engine speed (hence pump speed) increased, oil pressure increased sufficient to stop the slippage. As engine speed reduced, oil pressure reduced, slippage occurred again, so continuing the cycle.
Big question, how much wear and damage has been done to the clutch in the 10,000 miles it took to identify and rectify the problem?
I hope this information helps anyone out there with the same problem."
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #653 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:41:19 »

Nézd meg ezt a videót,
https://www.youtube.com/watch?v=lCyKCL0weXg
meg amit írnak alá:
"Symptom: Engine speed oscillates when going at constant speed up a steep hill, (or a gently incline when towing a caravan). Sounds like a clutch slipping, then engaging, then slipping. In this video the vehicle speed was held constant by using cruise control, but the same happened under foot control. Symptoms are more severe when towing a caravan.
Apparent reason: The dealer failed to do a gearbox/clutch oil and filter change at the 37,500 mile service. Changing oil and filter has stopped the problem. Thus it seems that a combination of clogged filter and reduction of viscosity of the old oil was sufficient to lower the oil pressure used to engage the clutch. This allowed slippage. As engine speed (hence pump speed) increased, oil pressure increased sufficient to stop the slippage. As engine speed reduced, oil pressure reduced, slippage occurred again, so continuing the cycle.
Big question, how much wear and damage has been done to the clutch in the 10,000 miles it took to identify and rectify the problem?
I hope this information helps anyone out there with the same problem."

szóval olajcsere
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #654 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:44:43 »

szóval olajcsere

nem,
váltóolaj, ÉS VÁLTÓOLAJSZŰRŐ csere,

nekem ma volt csere (ma volt a 120as szerviz) elhoztam, szépen váltogat. Mondjuk eddig is ez az érzésem volt.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #655 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:46:54 »

ebben a videóban ugyanez, s uez a megoldás is

https://www.youtube.com/watch?v=oSJpt7_WsVw
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #656 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:54:05 »

ebben a videóban ugyanez, s uez a megoldás is

https://www.youtube.com/watch?v=oSJpt7_WsVw


illetve neki 2x játszott olajcsere

"Hi folks
 
Sorry, that I have not updated this post.
 
I took the car to a local shop. They looked at the car and again the gearbox oil was changed for the 2nd time. They suggested that the dealer i bought it from did not use the right oil, when he changed it. I do not know if that were the case, but the problem dissapeared just like that. No erattic movement on the rev counter and it shifts smoothly through the gears.
 
I have now done 2000 km since that and i have experienced no ploblems.
 
My theory is that the oil was so contaminated, that the 1st oilchange was not enough and that it actually helped to clean the gearbox, when it was changed again. Do not know if that is a plausible explanation, but the car shifts as it should now."
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #657 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 23:27:02 »

nem,
váltóolaj, ÉS VÁLTÓOLAJSZŰRŐ csere,

nekem ma volt csere (ma volt a 120as szerviz) elhoztam, szépen váltogat. Mondjuk eddig is ez az érzésem volt.  Wink

Az olajcserében nekem mindig beleértendő a szűrő csere is, különben semmit nem ér. Nomeg a munkavédelmi szabályzat is előírja, hogy minden olajcserénél szűrőt is kell cserélni.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #658 Dátum: 2016.03.11 péntek, 09:02:28 »

Munkavédelmi szabályzat?

jaja, most vizsgáztam BE kategóriából és volt Kresz, szerkezet és munkavédelem Cheesy Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #659 Dátum: 2016.03.11 péntek, 09:08:00 »

jaja, most vizsgáztam BE kategóriából és volt Kresz, szerkezet és munkavédelem Cheesy Cheesy

Mi az a BE? Bal első?  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #660 Dátum: 2016.03.11 péntek, 09:14:54 »

Mi az a BE? Bal első?  vigyor3

Ez a nehéz pótkocsi kategória  Wink

Alapvetően B-vel 3500kg lehet a járműszerelvény megengedett ösztömege, kivéve, ha a vontató jármű max ösztömege 3500kg, mert azt még lehet B-vel húzni, csak arra max 750kg ösztümegű utánfutót akaszthatsz. Így most 7t-ig jóvagyok Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #661 Dátum: 2016.03.11 péntek, 09:15:26 »

Mi az a BE? Bal első?  vigyor3
http://mondeo.hu/index.php?topic=21575.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #662 Dátum: 2016.03.11 péntek, 09:16:42 »


na és most ki trollkodik bele?  nyes  nyes  nyes
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #663 Dátum: 2016.03.11 péntek, 09:29:08 »

na és most ki trollkodik bele?  nyes  nyes  nyes
az én előnyöm annyi,hogy utólag is át tudom tenni ahová való.az viszont bosszant ha más ad munkát.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #664 Dátum: 2016.03.11 péntek, 09:31:34 »

na és most ki trollkodik bele?  nyes  nyes  nyes

Te, mert ugye hogy jön ide a BE kategória?  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #665 Dátum: 2016.03.11 péntek, 10:06:51 »

Te, mert ugye hogy jön ide a BE kategória?  eplus2

hát váltó -> olaj -> olajszűrő -> azt mindig kell -> miért is -> munkavédelem -> mi is az -> BE kategória ->....

 nyes  nyes  nyes  nyes
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
X777
Vendég
« Új hozzászólás #666 Dátum: 2016.03.11 péntek, 11:36:51 »

Nézd meg ezt a videót,
https://www.youtube.com/watch?v=lCyKCL0weXg
meg amit írnak alá:
"Symptom: Engine speed oscillates when going at constant speed up a steep hill, (or a gently incline when towing a caravan). Sounds like a clutch slipping, then engaging, then slipping. In this video the vehicle speed was held constant by using cruise control, but the same happened under foot control. Symptoms are more severe when towing a caravan.
Apparent reason: The dealer failed to do a gearbox/clutch oil and filter change at the 37,500 mile service. Changing oil and filter has stopped the problem. Thus it seems that a combination of clogged filter and reduction of viscosity of the old oil was sufficient to lower the oil pressure used to engage the clutch. This allowed slippage. As engine speed (hence pump speed) increased, oil pressure increased sufficient to stop the slippage. As engine speed reduced, oil pressure reduced, slippage occurred again, so continuing the cycle.
Big question, how much wear and damage has been done to the clutch in the 10,000 miles it took to identify and rectify the problem?
I hope this information helps anyone out there with the same problem."

Ez az amiről beszéltem....
Akkor sürgősen lecseréltetem a váltó olajat valahol. Köszönöm szépen a segítséget!  worship
Naplózva
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #667 Dátum: 2016.03.12 szombat, 15:08:42 »

Ez az amiről beszéltem....
Akkor sürgősen lecseréltetem a váltó olajat valahol. Köszönöm szépen a segítséget!  worship
Én lecseréltettem, de semmit nem változott.
Azt a mittoménmilyen villakalibrálást lenne érdemes megcsináltatni, de ki a t.kömmel ha a szervizeseknek sem megy?
Vennék akár egy klón VCM2-t is, ha tudnám biztosra, hogy az megtudja csinálni. De erről sem találok semmit a neten.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.12 szombat, 15:10:25 írta bviktr » Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
« Új hozzászólás #668 Dátum: 2016.03.12 szombat, 15:25:10 »

Én lecseréltettem, de semmit nem változott.
Azt a mittoménmilyen villakalibrálást lenne érdemes megcsináltatni, de ki a t.kömmel ha a szervizeseknek sem megy?
Vennék akár egy klón VCM2-t is, ha tudnám biztosra, hogy az megtudja csinálni. De erről sem találok semmit a neten.

Azért én is először az olajcserével próbálkozom. A két videó amit belinkeltek, ott is az volt a baj. Az egyiknél kétszer cseréltek olajat, mire jó lett.
Naplózva
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #669 Dátum: 2016.03.12 szombat, 16:19:13 »

Azért én is először az olajcserével próbálkozom. A két videó amit belinkeltek, ott is az volt a baj. Az egyiknél kétszer cseréltek olajat, mire jó lett.
Ott voltam a cserénél. Ami lejött olaj az is tiszta volt. Majdnem teljesen átlátszó. Enyhén sárgás. Szerintem annak sem volt baja ami benne volt.
Mindenesetre várom, hogy neked mi lesz az eredmény. Ne felejtsd el megírni.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
« Új hozzászólás #670 Dátum: 2016.03.12 szombat, 17:15:26 »

Ott voltam a cserénél. Ami lejött olaj az is tiszta volt. Majdnem teljesen átlátszó. Enyhén sárgás. Szerintem annak sem volt baja ami benne volt.
Mindenesetre várom, hogy neked mi lesz az eredmény. Ne felejtsd el megírni.

Rendben. Most keresem, hogy hova tudnék menni. De majd csak hó végén tudom intézni....
Naplózva
armaros
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #671 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 13:20:17 »

Sziasztok,

barátom powershift-je szarakodik a Mondeojában. Magasabb fordulaton vált fel, és nagyon lomhán vált, "gondolkodik" mielőtt visszaváltana. Elvitte a pécsi Ford márkaszervízbe, ahol a P283E ( Shift Fork 'C' Position Circuit High ) hibakódon kívül sok mindent nem mondtak neki. Tanácstalanok voltak. Volt olajcsere a váltóban kb. 500km-rel ezelőtt. Lehet, hogy TCM cserére szorulna?
Tudtok ajánlani szervizt, aki jártas powershift javításban?
Naplózva

2011/09 2.2 durashift, titanium, kombi
armaros
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #672 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 13:24:19 »

2.2 es 200 lovas+automatát vegyél.  Teljesen jó. 1 laza csipp még és 240 le.  nagyon jól megy  Wink      A 2.2 es motorral teljesen másképp vált a váltó is. mármint az AWF 21

Neked is a 2.2-es van? Ha igen, tuningot hol csináltattad?
Naplózva

2011/09 2.2 durashift, titanium, kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #673 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 13:26:00 »

Neked is a 2.2-es van? Ha igen, tuningot hol csináltattad?
ha érdekel sásdon van egy jó mester,sok tökéletes referenciával itt a klubbon belül is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
armaros
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #674 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 13:29:49 »

ha érdekel sásdon van egy jó mester,sok tökéletes referenciával itt a klubbon belül is.

felkeresem, köszi
Naplózva

2011/09 2.2 durashift, titanium, kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #675 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 13:31:43 »

felkeresem, köszi
egy kis segítség: http://www.szaboautoszerviz.hu/index_elemei/Page323.html
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #676 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 16:07:12 »

Sziasztok,

barátom powershift-je szarakodik a Mondeojában. Magasabb fordulaton vált fel, és nagyon lomhán vált, "gondolkodik" mielőtt visszaváltana. Elvitte a pécsi Ford márkaszervízbe, ahol a P283E ( Shift Fork 'C' Position Circuit High ) hibakódon kívül sok mindent nem mondtak neki. Tanácstalanok voltak. Volt olajcsere a váltóban kb. 500km-rel ezelőtt. Lehet, hogy TCM cserére szorulna?
Tudtok ajánlani szervizt, aki jártas powershift javításban?

Hali,

Nálam pár hete előjött check engine led és a cromaxban végül azt olvasták ki hogy a TCM-el elvesztette a kapcsolatot, de magától megszűnt. Én azt vettem észre, hogy kb 2200nál vált indulásnál ill 3masba, de csak hogyha hirtelen gázt adok akkor. Ha "nyugiban" gyorsítok indulásnál akkor valamivel hamarabb és nem gondolkodik annyit. volt mellette más hibakód is nem váltóval kapcsolatos de mindegyik megszunt. Akksi nem lehetett mert par honapja tettek bele zsir ujat. Nem tudjak mivolt azóta sem jött elő.
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #677 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 19:34:50 »

Sziasztok!

Mk4 mondeo esetén melyik váltót érdemesebb nézegetni? Tudtommal két féle akad. Az awf21 és az ujabbik powershiftes.
Illetve ami érdekelne, hogy egyiknél és másiknál mi az, ami már a váltó hibájára utalhat probauton? Sajnos nem volt még dolgom automata kocsival, ezért kérek tapasztaltaktól segitséget.  
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
X777
Vendég
« Új hozzászólás #678 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 22:12:32 »

Sziasztok!
Nemrég írtam, hogy a PowerShift váltó furán vált és fix sebességnél ingadozik a fordulat. Úgy néz ki, hogy megoldódott a probléma....
Végre eljutottam a szervizbe. A Fort-Autonál kiolvasták és kiderült, hogy van új motorvezérlő és váltóvezérlő szoftver. Miután ezeket frissítették utamra engedtek. A váltások között már nem ugrott meg a fordulat annyira mint frissítés előtt, de még mindig érezhető volt némi rángatás. Így visszamentem és kértem egy váltóolajcserét. Elég sötétbarna olaj jött le belőle és a szűrő is nagyon koszos volt. Ezek szerint nem cserélték le, előírás szerint. Most viszont észrevehetetlenül vált, semmi rángatás vagy fordulatszám ingadozás. Remélhetőleg nem károsodott a váltó emiatt!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #679 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 10:59:15 »

awf21-es váltóban olajcserére mi az előírás?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #680 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 11:11:46 »

awf21-es váltóban olajcserére mi az előírás?
60e km
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #681 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 11:12:59 »

60e km
worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #682 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 20:35:56 »

60e km
ez miből derül ki? ETIS-ben nem látom.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #683 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 20:58:05 »

ez miből derül ki? ETIS-ben nem látom.
valamelyik nap néztem egy kollégámnak az etisben az alvázszáma alapján.Benne volt a szervíztervében.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #684 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:09:34 »

valamelyik nap néztem egy kollégámnak az etisben az alvázszáma alapján.Benne volt a szervíztervében.
Az enyémre nem írja 60eKM-nél.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #685 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:11:51 »

Az enyémre nem írja 60eKM-nél.
a vicc,hogy lifetime olaj van benne.De az automata váltó javító szakember is azt mondja,hogy 60e kmnél szűrő és olajcsere.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #686 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:17:43 »

a vicc,hogy lifetime olaj van benne.De az automata váltó javító szakember is azt mondja,hogy 60e kmnél szűrő és olajcsere.

jaja, csak azt is mondja, hogy ebben a váltóban nem lehet egyszerűen szűrőt cserélni, mert ahhoz szét kell szedni nagyon és az egy komolyabb összeg. Olajfrissítést szoktak csinálni, leengedik a régit, amennyi lejön és feltöltik frissel.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #687 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 22:31:16 »

a vicc,hogy lifetime olaj van benne.De az automata váltó javító szakember is azt mondja,hogy 60e kmnél szűrő és olajcsere.
wow1 wow1
még a pávelsiftre is csak 75eKM-es ciklust ír elő a gyár, a 60e nem semmi az AWF21-re . wave
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #688 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 22:46:06 »

jaja, csak azt is mondja, hogy ebben a váltóban nem lehet egyszerűen szűrőt cserélni, mert ahhoz szét kell szedni nagyon és az egy komolyabb összeg. Olajfrissítést szoktak csinálni, leengedik a régit, amennyi lejön és feltöltik frissel.
nem jön le előre fele "karter" róla? mintha etis úgy láttam volna, hogy lefér. vagy olyan mint mk3-ban, hogy lejön, csak a szűrő nem fér már ki? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #689 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 22:59:43 »

nem jön le előre fele "karter" róla? mintha etis úgy láttam volna, hogy lefér. vagy olyan mint mk3-ban, hogy lejön, csak a szűrő nem fér már ki? vigyor3

nem csináltattam meg, mert mondtam az emberkének, hogy ha majd vége a télnek, mert akkor robogózom. Aztán jött a csirke.

Amúgy a sima nyomatékváltóra élettartam olajat mondanak, de a váltós emberke azt monda, hogy 100eKm-ként kéne frissíteni benne az olajat. Ez a váltó amúgy rengeteg autóban benne van, nem csak fordban.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #690 Dátum: 2016.04.05 kedd, 17:46:22 »

Sziasztok!

Autóvásárlás elött állok. Automata mellett döntöttem, Awf21-essel szerelt. A bajom, hogy sosem volt dolgom automata váltóval. Esetleg tudtok adni infot, hogy mikor müködik megfelelően és mik a hibás váltó jelei? Vagy esetleg volna pesten,déli részen vagy agglomerációban olyasvalaki, aki ilyennel rendelkezik és megtenné, hogy egy kis körre elvisz?  smile integet2
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #691 Dátum: 2016.04.05 kedd, 18:02:11 »

Sziasztok!

Autóvásárlás elött állok. Automata mellett döntöttem, Awf21-essel szerelt. A bajom, hogy sosem volt dolgom automata váltóval. Esetleg tudtok adni infot, hogy mikor müködik megfelelően és mik a hibás váltó jelei? Vagy esetleg volna pesten,déli részen vagy agglomerációban olyasvalaki, aki ilyennel rendelkezik és megtenné, hogy egy kis körre elvisz?  smile integet2

A legegyszerűbb vizsgálat (és szétszedés nélkül ennél jobbat szerintem nem fogsz tudni összehozni), hogy normál (nem intenzív) gyorsítás mellett, a váltó 2200-2500furdulat között kell váltania. Intenzív gyorsítás esetén ettől feljebb. Visszaváltásnál ha fékezel, akkor "ránthat" váltásnál, de ez nem egy kemény, nagy rántás, bár minél jobban megszokod az autót, annál nagyobbnak fogod érezni Cheesy

Hideg váltó (nem ilyen időben, hanem télen) persze nagyobb fordulatnál fog váltani.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #692 Dátum: 2016.04.05 kedd, 18:58:44 »

A legegyszerűbb vizsgálat (és szétszedés nélkül ennél jobbat szerintem nem fogsz tudni összehozni), hogy normál (nem intenzív) gyorsítás mellett, a váltó 2200-2500furdulat között kell váltania. Intenzív gyorsítás esetén ettől feljebb. Visszaváltásnál ha fékezel, akkor "ránthat" váltásnál, de ez nem egy kemény, nagy rántás, bár minél jobban megszokod az autót, annál nagyobbnak fogod érezni Cheesy

Hideg váltó (nem ilyen időben, hanem télen) persze nagyobb fordulatnál fog váltani.

Na ez egy nagyon jól leirt segitség egy magamfajta laikusnak.  nyes Köszönöm is.  worship
Ezen kivül mire érdemes még figyelni? Igazából lehet buta kérdés, de automata mrllett is van kettőstömegü? És az ennél a tipusnál is hamar haldoklik? Illetve annak hibáját hogyan lehet érezni, hallani? Enyémben anno hibás volt, ott pl a kuplung kinyomva lüktetett és leállitásnál csattant.
De itt ugye nincs kuplung.  smile
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #693 Dátum: 2016.04.05 kedd, 21:16:10 »

Na ez egy nagyon jól leirt segitség egy magamfajta laikusnak.  nyes Köszönöm is.  worship
Ezen kivül mire érdemes még figyelni? Igazából lehet buta kérdés, de automata mrllett is van kettőstömegü? És az ennél a tipusnál is hamar haldoklik? Illetve annak hibáját hogyan lehet érezni, hallani? Enyémben anno hibás volt, ott pl a kuplung kinyomva lüktetett és leállitásnál csattant.
De itt ugye nincs kuplung.  smile

Nincs kettőstömegű.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #694 Dátum: 2016.04.05 kedd, 21:33:23 »

Na ez egy nagyon jól leirt segitség egy magamfajta laikusnak.  nyes Köszönöm is.  worship
Ezen kivül mire érdemes még figyelni? Igazából lehet buta kérdés, de automata mrllett is van kettőstömegü? És az ennél a tipusnál is hamar haldoklik? Illetve annak hibáját hogyan lehet érezni, hallani? Enyémben anno hibás volt, ott pl a kuplung kinyomva lüktetett és leállitásnál csattant.
De itt ugye nincs kuplung.  smile

nincs kettőstömegű. Az automatánál egy konverter nevű cucc van, ami egy diszkosz alakú valami és két lapát van benne, meg olaj. A hajtó oldal tekeri az egyiket és az olaj áramlása hozza mozgásba a másikat. Ez csinálja a kuplunghatást is. Nem kell tőle félni.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #695 Dátum: 2016.04.05 kedd, 21:49:33 »

Na ez egy nagyon jól leirt segitség egy magamfajta laikusnak.  nyes Köszönöm is.  worship
Ezen kivül mire érdemes még figyelni? Igazából lehet buta kérdés, de automata mrllett is van kettőstömegü? És az ennél a tipusnál is hamar haldoklik? Illetve annak hibáját hogyan lehet érezni, hallani? Enyémben anno hibás volt, ott pl a kuplung kinyomva lüktetett és leállitásnál csattant.
De itt ugye nincs kuplung.  smile

szánj rá időt:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1443.msg851324#msg851324
vagy
https://www.youtube.com/results?search_query=how+automatic+transmission+works

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #696 Dátum: 2016.04.06 szerda, 10:43:44 »


Powershift/DSG-ről nincs esetleg ilyen videó linked elmentve?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #697 Dátum: 2016.04.07 csütörtök, 19:16:21 »


Köszönöm.  worship Ennyire részletesen azért nem célom tudni a müködést.  vigyor3 De legalább ezzel is okosabb lettem.
Azon gondolkodtam ma, hogy ha a váltó 2200tól kezd feljebb váltani, akkor egy ilyen kocsival városban max 3asban jár a motor? Nem tudom milyen az áttétele, de nekem,pl 3asban 50nél 2100 forog a motor, 4esben 1500öt, ami tökéletes a jobb fogyasztáshoz és a motor se forog feleslegesen sokat.

Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #698 Dátum: 2016.04.07 csütörtök, 19:23:36 »

Köszönöm.  worship Ennyire részletesen azért nem célom tudni a müködést.  vigyor3 De legalább ezzel is okosabb lettem.
Azon gondolkodtam ma, hogy ha a váltó 2200tól kezd feljebb váltani, akkor egy ilyen kocsival városban max 3asban jár a motor? Nem tudom milyen az áttétele, de nekem,pl 3asban 50nél 2100 forog a motor, 4esben 1500öt, ami tökéletes a jobb fogyasztáshoz és a motor se forog feleslegesen sokat.



Automatánál ez nem így van, ugyanis a konverter be és kimeneti oldala között folyamatosan fordulatszám különbség van (olyan, mint ha csúszna a kuplung folyamatosan). Nagyobb sebességnél/ fordulaton, ahol az autó már azt érzi, hogy nem kell az automata kúszása, ott összezárja a konvertert a lockuppal (ez egy kuplung a konverteren belül)
A váltóvezérlés az adott összes paraméter alapján dönti el, hogy hányadikba tegye a kocsit.
Simán felrakja egyébként 4.-be, mert mondom ott még kúszik az automata, s a lockup még nem kapcsolja fixre a konverter be- ki hajtását.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #699 Dátum: 2016.04.07 csütörtök, 22:06:11 »

Köszönöm.  worship Ennyire részletesen azért nem célom tudni a müködést.  vigyor3 De legalább ezzel is okosabb lettem.
Azon gondolkodtam ma, hogy ha a váltó 2200tól kezd feljebb váltani, akkor egy ilyen kocsival városban max 3asban jár a motor? Nem tudom milyen az áttétele, de nekem,pl 3asban 50nél 2100 forog a motor, 4esben 1500öt, ami tökéletes a jobb fogyasztáshoz és a motor se forog feleslegesen sokat.


60-nál már 4ben van. 53-55 körül vált fel ha jól emlékszem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.