Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:56:00
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Automata váltó
Oldalak:
1
...
8
9
10
11
12
13
14
[
15
]
16
17
18
19
20
21
22
...
27
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Automata váltó (Megtekintve 630540 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #700 Dátum:
2016.04.08 péntek, 11:04:21 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.04.07 csütörtök, 19:23:36
Automatánál ez nem így van, ugyanis a konverter be és kimeneti oldala között folyamatosan fordulatszám különbség van (olyan, mint ha csúszna a kuplung folyamatosan). Nagyobb sebességnél/ fordulaton, ahol az autó már azt érzi, hogy nem kell az automata kúszása, ott összezárja a konvertert a lockuppal (ez egy kuplung a konverteren belül)
A váltóvezérlés az adott összes paraméter alapján dönti el, hogy hányadikba tegye a kocsit.
Simán felrakja egyébként 4.-be, mert mondom ott még kúszik az automata, s a lockup még nem kapcsolja fixre a konverter be- ki hajtását.
Értem. És azt lehet tudni, hogy mekkora fordulatnál kapcsol visszafelé? Ott is változo vagy van egy fix fordulatszám?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #701 Dátum:
2016.04.08 péntek, 13:18:59 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.04.08 péntek, 11:04:21
Értem. És azt lehet tudni, hogy mekkora fordulatnál kapcsol visszafelé? Ott is változo vagy van egy fix fordulatszám?
az is változó. Rengeteg paramétert figyel. Az automata nem olyan, hogy fixen X fordulatnál kapcsol fel vagy le, hanem a paraméterekből számolja ki, hogy mikor lenne ideális. Ha padlón nyomod magasabban kapcsol fel, ha lejtőn mész motorfékkel, akkor hagyja tovább pörögni és nem kapcsolgat sehova.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #702 Dátum:
2016.04.08 péntek, 15:13:23 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.08 péntek, 13:18:59
az is változó. Rengeteg paramétert figyel. Az automata nem olyan, hogy fixen X fordulatnál kapcsol fel vagy le, hanem a paraméterekből számolja ki, hogy mikor lenne ideális. Ha padlón nyomod magasabban kapcsol fel, ha lejtőn mész motorfékkel, akkor hagyja tovább pörögni és nem kapcsolgat sehova.
Hát akkor tényleg nem egyszerü. Mármár elgondolkodtató, hogy akkor most automata vagy manuális. De ha a kettőstömegü gallyra megy, akkor a javitás mindennel együtt majdnem annyi, mint egy bontott automata kompletten.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #703 Dátum:
2016.04.08 péntek, 15:23:01 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.04.08 péntek, 15:13:23
Hát akkor tényleg nem egyszerü. Mármár elgondolkodtató, hogy akkor most automata vagy manuális. De ha a kettőstömegü gallyra megy, akkor a javitás mindennel együtt majdnem annyi, mint egy bontott automata kompletten.
Jaja, sőt ha valamiért fel kell újítani az automatát és nem bontottat vesz az ember, akkor az már biszton kiszolgálja az autót. a tulaja a cégnek, ahol eredetiség vizsgáltatni és átíratni szoktam a járgányokat, csak automatát vesz már 30 éve. Ő is azt mondta, hogy jobban megéri inkább egy használt automatába belevágni, mint bármi más, de viszonylag ritkán kell.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #704 Dátum:
2016.04.08 péntek, 15:26:12 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.08 péntek, 15:23:01
Jaja, sőt ha valamiért fel kell újítani az automatát és nem bontottat vesz az ember, akkor az már biszton kiszolgálja az autót. a tulaja a cégnek, ahol eredetiség vizsgáltatni és átíratni szoktam a járgányokat, csak automatát vesz már 30 éve. Ő is azt mondta, hogy jobban megéri inkább egy használt automatába belevágni, mint bármi más, de viszonylag ritkán kell.
Hát akkor lehet marad az automata tényleg! Kinéztem egyet már, be is linkeltem Általánosba, hátha valaki ismeri közelebbről. Olcsobb kiadás, de Awf21 váltós, amit strapábbnak mondanak és ha esetleg jvitani kell, ami előfordulhat a 3milliósoknál is, akkor elmondhatom, hogy legalább olcsobb volt és miután ráköltöttem, engem már kiszolgál a kocsi!
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #705 Dátum:
2016.04.08 péntek, 15:44:12 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.04.08 péntek, 15:26:12
Hát akkor lehet marad az automata tényleg! Kinéztem egyet már, be is linkeltem Általánosba, hátha valaki ismeri közelebbről. Olcsobb kiadás, de Awf21 váltós, amit strapábbnak mondanak és ha esetleg jvitani kell, ami előfordulhat a 3milliósoknál is, akkor elmondhatom, hogy legalább olcsobb volt és miután ráköltöttem, engem már kiszolgál a kocsi!
jaja, láttam azt az autót, jónak tűnik, de szarok a képek. Majd a sasszeműek nyilatkoznak
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #706 Dátum:
2016.04.08 péntek, 15:55:01 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.08 péntek, 15:44:12
jaja, láttam azt az autót, jónak tűnik, de szarok a képek. Majd a sasszeműek nyilatkoznak
Talán lesz, aki tud valamit róla!
Viszont feltünt, hogy a hütőmaszknál van belül valami lapka vagy mi!? Az mi lehet? Ilyen van több mk4-esnél is!?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #707 Dátum:
2016.04.08 péntek, 15:55:57 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.04.08 péntek, 15:55:01
Talán lesz, aki tud valamit róla!
Viszont feltünt, hogy a hütőmaszknál van belül valami lapka vagy mi!? Az mi lehet? Ilyen van több mk4-esnél is!?
távolságtartó tempomat szenzorja van mögötte
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #708 Dátum:
2016.04.08 péntek, 15:57:26 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.04.08 péntek, 15:55:57
távolságtartó tempomat szenzorja van mögötte
Ahaaa... akkor az gyárilag van ott. Megnyugodtam, köszönöm!
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #709 Dátum:
2016.04.08 péntek, 23:42:19 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.04.08 péntek, 11:04:21
Értem. És azt lehet tudni, hogy mekkora fordulatnál kapcsol visszafelé? Ott is változo vagy van egy fix fordulatszám?
Változó. Több dolgot figyel az ECU.
Nézz utána hogyan működik egy automata, s akkor kb érteni fogod.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #710 Dátum:
2016.04.09 szombat, 00:04:45 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.04.08 péntek, 11:04:21
Értem. És azt lehet tudni, hogy mekkora fordulatnál kapcsol visszafelé? Ott is változo vagy van egy fix fordulatszám?
Két gondolatot engedj meg az automatás kérdésiddel kapcsolatban.
Elég sok km-t tettem meg automatás paripákkal, de eljött az az idő, amikor már nem figyelem hanyadikban van az autó. Igazából, úgyis hallod, ha szenved a motor, nem kell mindig figyelned a fordszámot. Viszont, ma hazafelé az itteni post-oknak "hála" figyeltem a fordszámokat és azt láttam, h normál körlmények mellett már 1800 körül elvált.
A nyomatékváltóját nem ismerem a ford-nak, de a ps az előző automatáimmal szemben is nagyon rendben van. Bátran merem ajánlani, a nálam okosabbak azt mondták viszont, h qrva érzékeny az olajcserére, ezért ha olyat választanál, csak megbízható szervízhátterűt vegyél.
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #711 Dátum:
2016.04.13 szerda, 09:23:48 »
Sziasztok.
AWF21 váltóba milyen és mennyi olajra van szükség? Illetve van-e szűrő, ami cserélhető? Ezutobbit csak Powershiftbe találtam, ezért kérdezem.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #712 Dátum:
2016.04.13 szerda, 10:13:03 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.04.13 szerda, 09:23:48
Sziasztok.
AWF21 váltóba milyen és mennyi olajra van szükség? Illetve van-e szűrő, ami cserélhető? Ezutobbit csak Powershiftbe találtam, ezért kérdezem.
a szűrő a váltó közepén van, csak a váltó teljes szétszedésével lehet kicserélni, ami nem egyszerű és egyáltalán nem otthon végezhető folyamat. A váltó olaj részleges cseréjére van lehetőség, amihez kb 5-6l olaj szükséges. Javaslom, hogy mindenképpen váltós szakinál cseréltesd (nem mind az aki annak hirdeti magát), javaslom még mindig gödöllőt.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #713 Dátum:
2016.04.13 szerda, 10:20:52 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.04.13 szerda, 09:23:48
Sziasztok.
AWF21 váltóba milyen és mennyi olajra van szükség? Illetve van-e szűrő, ami cserélhető? Ezutobbit csak Powershiftbe találtam, ezért kérdezem.
közben a másik topicban láttam a kérdésedet. Nem forumos, csak nekem többen ajánlották:
http://www.valtodoktor.hu/
Miért akarod te beszerezni az olajokat, alkatrészeket? A legtöbb szerelő nem rak rá extrát, sőt általában olcsóbban szerzi be és nagyobb a tapasztalata, hogy mit érdemes vagy nem érdemes venni.
Van olyan szerelő aki nem is javít hozott alkatrészekkel, mert nem tud garanciát vállalni, hiszen az alkatrész meghibásodása esetén nem tud intézkedni, az autód meg foglalja a helyet, míg te elintézed a garanciális gondokat (már ha tudod). Nomeg időbe kerül neked is. Nyilván ha valami bazi drága cuccot tud az ember féláron megszerezni, akkor megteszi ezt a rizikót, de egyéb esetben szerintem felesleges, csak magadat szívatod.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #714 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 15:31:41 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.13 szerda, 10:20:52
közben a másik topicban láttam a kérdésedet. Nem forumos, csak nekem többen ajánlották:
http://www.valtodoktor.hu/
Miért akarod te beszerezni az olajokat, alkatrészeket? A legtöbb szerelő nem rak rá extrát, sőt általában olcsóbban szerzi be és nagyobb a tapasztalata, hogy mit érdemes vagy nem érdemes venni.
Van olyan szerelő aki nem is javít hozott alkatrészekkel, mert nem tud garanciát vállalni, hiszen az alkatrész meghibásodása esetén nem tud intézkedni, az autód meg foglalja a helyet, míg te elintézed a garanciális gondokat (már ha tudod). Nomeg időbe kerül neked is. Nyilván ha valami bazi drága cuccot tud az ember féláron megszerezni, akkor megteszi ezt a rizikót, de egyéb esetben szerintem felesleges, csak magadat szívatod.
Köszi a linket, megkeresem őket és rákérdezek mit miért vállalnak.
Nem kartam én megcsinálni, annyira nem vagyok bolond. És igazából áraknak néztem volna utána az olajoknál.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Szakály András
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #715 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 20:48:28 »
Idézetet írta: Candle - 2015.12.22 kedd, 07:58:16
Használd egészséggel!
Sziasztok!
Régen jártam erre kissé tudatosan, szerettem volna ha pár kilométer lesz már a lábamban akkor írjak.
Szóval most 202000 km van az autóban vagyis 9000 kilométer az eddigi közös életünk. Túl vagyunk a szervizen sőt a műszaki vizsgán is.
Napi szinten minimum 50 km a megtett folyamatos út (munkanapokon). Sokszor akkor is mentem ha nem lett volna muszáj olyan hiány érzetem volt....
eddig egy hátránya volt, ha beültem hagyományos váltós autóba kissé béna lettem, végig koncentrálnom kellett a váltások, indulás és megállásokra (nem mindig sikerült).
A váltó szépen dolgozott, ha nem figyeltem hamar 100 km/h felé szaladtam. Eddig nem voltam autó pályán, de jövőhéten már az is lesz, már nagyon várom ott hogy muzsikál.
Sokszor tépelődöm magamban, hogy jól csinálok-e mindent itt az gondolataim:
-járassam e egy kicsit mielőtt elindulok? Úgy tapasztaltam így könnyeben veszi az "R"-t. (garázsból tolatok ki reggelente)
-járassam-e leállítás előtt?
-leállításkor benyomva legyen a pedál vagy elég "P"-be rakni? Néha próbáltam pedál nélkül de inkább benyomom.
-Indításkor néha kemény a pedál, néha puha, ha kemény indítás után elkezd beesni, ez miért lehet? Szerviz nem tudta erre a választ.
-A sebváltókaron lévő benyomható "gombot" csak "R"-be rakáskor használom "D" esetén nem. Így kell?
-Hidegen a gomb benyomása mellett is várnom kell kicsit mert nem akar be ugrani én meg nem erőltettem.
Szóval ha van valami amit erre tudtok válaszolni megköszönném.
Sziasztok
András
Ez azért kérdés mert leállításkor néha ringatozik
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #716 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 20:57:19 »
Idézetet írta: Szakály András - 2016.04.14 csütörtök, 20:48:28
Sziasztok!
Régen jártam erre kissé tudatosan, szerettem volna ha pár kilométer lesz már a lábamban akkor írjak.
Szóval most 202000 km van az autóban vagyis 9000 kilométer az eddigi közös életünk. Túl vagyunk a szervizen sőt a műszaki vizsgán is.
Napi szinten minimum 50 km a megtett folyamatos út (munkanapokon). Sokszor akkor is mentem ha nem lett volna muszáj olyan hiány érzetem volt....
eddig egy hátránya volt, ha beültem hagyományos váltós autóba kissé béna lettem, végig koncentrálnom kellett a váltások, indulás és megállásokra (nem mindig sikerült).
A váltó szépen dolgozott, ha nem figyeltem hamar 100 km/h felé szaladtam. Eddig nem voltam autó pályán, de jövőhéten már az is lesz, már nagyon várom ott hogy muzsikál.
Sokszor tépelődöm magamban, hogy jól csinálok-e mindent itt az gondolataim:
-járassam e egy kicsit mielőtt elindulok? Úgy tapasztaltam így könnyeben veszi az "R"-t. (garázsból tolatok ki reggelente)
-járassam-e leállítás előtt?
-leállításkor benyomva legyen a pedál vagy elég "P"-be rakni? Néha próbáltam pedál nélkül de inkább benyomom.
-Indításkor néha kemény a pedál, néha puha, ha kemény indítás után elkezd beesni, ez miért lehet? Szerviz nem tudta erre a választ.
-A sebváltókaron lévő benyomható "gombot" csak "R"-be rakáskor használom "D" esetén nem. Így kell?
-Hidegen a gomb benyomása mellett is várnom kell kicsit mert nem akar be ugrani én meg nem erőltettem.
Szóval ha van valami amit erre tudtok válaszolni megköszönném.
Sziasztok
András
Ez azért kérdés mert leállításkor néha ringatozik
1, a nehezen veszi alatt azt érted, hogy nem akar megindulni a kocsi a fék elengedésére? mert ha igen, akkor a váltót nem ártana megnézetni, jég hideg motorral is rögtön mozdulnia kell a kocsinak
2, én se indulás előtt, se normál használat után nem szoktam járatni (csak annyit, még a garázskapu kinyit-bezár)
3, nem kell nyomni leálláskor a féket. lejtőn érdemes még a féknyomásakor behúzni a kéziféket, hogy ne a váltót terheld
4, ha előtte járt már a motor és van vákuum, akkor puha a pedál, amikor beindítod és még nem termelt elég vákuumot addig kemény, amikor rajta a lábad és közben esik befele akkor termelődik éppen fel a megfelelő vákuum mennyiség. ha erre a válszt nem tudta a szervíz, akkor oda se vinném a kocsimat
5, ha nem nyomod a gombot a váltókaron, akkor nem tudod mozdítani. ha viszont megy nélküle is, akkor minek nyomnád?
nekem p->n, n->d, d->n között nem kell nyomni a gombot, ha jól emlékszem
6, kulisszát meg kéne nézetni, a retesz oldásának nem lenne szabad hőmérsékletfüggőnek lennie
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #717 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 21:00:59 »
Idézetet írta: Szakály András - 2016.04.14 csütörtök, 20:48:28
Sziasztok!
Régen jártam erre kissé tudatosan, szerettem volna ha pár kilométer lesz már a lábamban akkor írjak.
Szóval most 202000 km van az autóban vagyis 9000 kilométer az eddigi közös életünk. Túl vagyunk a szervizen sőt a műszaki vizsgán is.
Napi szinten minimum 50 km a megtett folyamatos út (munkanapokon). Sokszor akkor is mentem ha nem lett volna muszáj olyan hiány érzetem volt....
eddig egy hátránya volt, ha beültem hagyományos váltós autóba kissé béna lettem, végig koncentrálnom kellett a váltások, indulás és megállásokra (nem mindig sikerült).
A váltó szépen dolgozott, ha nem figyeltem hamar 100 km/h felé szaladtam. Eddig nem voltam autó pályán, de jövőhéten már az is lesz, már nagyon várom ott hogy muzsikál.
gratula
Válasz
Sokszor tépelődöm magamban, hogy jól csinálok-e mindent itt az gondolataim:
-járassam e egy kicsit mielőtt elindulok? Úgy tapasztaltam így könnyeben veszi az "R"-t. (garázsból tolatok ki reggelente)
igen, jobb ha a motorban egy picit felmelegszik az olaj és az sem baj, ha a váltóban is a pumpa szépen nyomja
Válasz
-járassam-e leállítás előtt?
Egy rövidet igen, ha ment a turbó. Az automata váltó miatt nem kell, ha éppen nem gyilkoltad. Normál használatnál 30-40 másodperc elegendő.
Válasz
-leállításkor benyomva legyen a pedál vagy elég "P"-be rakni? Néha próbáltam pedál nélkül de inkább benyomom.
Nyomod a féket és P-be rakod, utána elengedheted a pedált, nem megy az autó sehova. A fékezők holtjátékának megfelelően lejtőn elmozdulhat egy-két centit, de ennyi
Válasz
-Indításkor néha kemény a pedál, néha puha, ha kemény indítás után elkezd beesni, ez miért lehet? Szerviz nem tudta erre a választ.
azt a szervizt kerüld el, mert nem értenek hozzá. A szervó vákumdobja megtelik levegővel, ha egyszer kétszer megnyomod a féket. E miatt felkeményedik. Amikor elindul a motor, akkor kiszívja a levegőt és mintha beesne a pedál egy picit. Ez teljesen normális.
Válasz
-A sebváltókaron lévő benyomható "gombot" csak "R"-be rakáskor használom "D" esetén nem. Így kell?
az a gomb a retesz és megpróbálja megakadályozni, hogy az ember hülyeséget csináljon. Ami lényeg, irányváltás csak álló helyzetben (D->R, vagy R->D). D->N, N->D nem kell gomb. Induláskor P-ből D-be sem kell gomb.
Válasz
-Hidegen a gomb benyomása mellett is várnom kell kicsit mert nem akar be ugrani én meg nem erőltettem.
Az csak a szolenoidokat kapcsolgatja, várni azért kell, mert az olaj még rideg a váltóban, bár ilyen hőmérsékletnél már nem kellene várnod. Egy olajcsere bejátszhatna
Válasz
Szóval ha van valami amit erre tudtok válaszolni megköszönném.
Sziasztok
András
Ez azért kérdés mert leállításkor néha ringatozik
mi az a ringatózás?
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #718 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 21:12:43 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.14 csütörtök, 21:00:59
az a gomb a retesz és megpróbálja megakadályozni, hogy az ember hülyeséget csináljon. Ami lényeg, irányváltás csak álló helyzetben (D->R, vagy R->D). D->N, N->D nem kell gomb. Induláskor P-ből D-be sem kell gomb.
Az csak a szolenoidokat kapcsolgatja, várni azért kell, mert az olaj még rideg a váltóban, bár ilyen hőmérsékletnél már nem kellene várnod. Egy olajcsere bejátszhatna
p-ből kimozdításkor tuti kell a gomb, legalábbis az enyémben
amikor a féket benyomod, akkor old a kulisszában egy elektromágnes, utána lehet nyomni a gombot. azt is érdemes megnézni, mk3ban azok döglöttek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #719 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 21:14:56 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.04.14 csütörtök, 21:12:43
p-ből kimozdításkor tuti kell a gomb, legalábbis az enyémben
amikor a féket benyomod, akkor old a kulisszában egy elektromágnes, utána lehet nyomni a gombot. azt is érdemes megnézni, mk3ban azok döglöttek
már nem emlékszem a mondinál. Persze a féket nyomni kell, de mintha P-ből gomb nélkül is kijönne. A csirkében nincsen gomb, ott "útvonal" van
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Szakály András
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #720 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 21:22:13 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.04.14 csütörtök, 20:57:19
1, a nehezen veszi alatt azt érted, hogy nem akar megindulni a kocsi a fék elengedésére? mert ha igen, akkor a váltót nem ártana megnézetni, jég hideg motorral is rögtön mozdulnia kell a kocsinak
Bocsánat rossz a fogalmazásom, a nehezen alatt azt értem, hogy mivel hátramenetben jövök ki a sebváltókar berakása az "R"-be de nem mindig. Elindulni mindig jól "kuszik" ahogy korábbi írásokban írtátok
2, én se indulás előtt, se normál használat után nem szoktam járatni (csak annyit, még a garázskapu kinyit-bezár)
3, nem kell nyomni leálláskor a féket. lejtőn érdemes még a féknyomásakor behúzni a kéziféket, hogy ne a váltót terheld
4, ha előtte járt már a motor és van vákuum, akkor puha a pedál, amikor beindítod és még nem termelt elég vákuumot addig kemény, amikor rajta a lábad és közben esik befele akkor termelődik éppen fel a megfelelő vákuum mennyiség. ha erre a válszt nem tudta a szervíz, akkor oda se vinném a kocsimat
5, ha nem nyomod a gombot a váltókaron, akkor nem tudod mozdítani. ha viszont megy nélküle is, akkor minek nyomnád?
nekem p->n, n->d, d->n között nem kell nyomni a gombot, ha jól emlékszem
6, kulisszát meg kéne nézetni, a retesz oldásának nem lenne szabad hőmérsékletfüggőnek lennie
Naplózva
Szakály András
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #721 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 21:24:32 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.14 csütörtök, 21:00:59
gratula
igen, jobb ha a motorban egy picit felmelegszik az olaj és az sem baj, ha a váltóban is a pumpa szépen nyomja
Egy rövidet igen, ha ment a turbó. Az automata váltó miatt nem kell, ha éppen nem gyilkoltad. Normál használatnál 30-40 másodperc elegendő.
Nyomod a féket és P-be rakod, utána elengedheted a pedált, nem megy az autó sehova. A fékezők holtjátékának megfelelően lejtőn elmozdulhat egy-két centit, de ennyi
azt a szervizt kerüld el, mert nem értenek hozzá. A szervó vákumdobja megtelik levegővel, ha egyszer kétszer megnyomod a féket. E miatt felkeményedik. Amikor elindul a motor, akkor kiszívja a levegőt és mintha beesne a pedál egy picit. Ez teljesen normális.
az a gomb a retesz és megpróbálja megakadályozni, hogy az ember hülyeséget csináljon. Ami lényeg, irányváltás csak álló helyzetben (D->R, vagy R->D). D->N, N->D nem kell gomb. Induláskor P-ből D-be sem kell gomb.
Az csak a szolenoidokat kapcsolgatja, várni azért kell, mert az olaj még rideg a váltóban, bár ilyen hőmérsékletnél már nem kellene várnod. Egy olajcsere bejátszhatna
mi az a ringatózás?
mintha nem egyenletesen állna le a motor, de ez néha van néha nincs
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #722 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 21:25:40 »
Idézetet írta: Szakály András - 2016.04.14 csütörtök, 21:22:13
Bocsánat rossz a fogalmazásom, a nehezen alatt azt értem, hogy mivel hátramenetben jövök ki a sebváltókar berakása az "R"-be de nem mindig. Elindulni mindig jól "kuszik" ahogy korábbi írásokban írtátok
Azért nem kúszik, mert még nincs meg a megfelelő nyomás, hogy a hátrameneti fokozatot beváltsa. Ez télen hidegben egy nem 0km-es váltótól normális, de a mostani 15 reggeli fokokban nem annyira. Utána kell nézni, hogy van-e benne elég olaj, esetlegesen cserélni, mielőtt nagyobb baj lenne.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #723 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 21:27:50 »
Idézetet írta: Szakály András - 2016.04.14 csütörtök, 21:24:32
mintha nem egyenletesen állna le a motor, de ez néha van néha nincs
ne a quote-ok közé írj, mert nem lehet válaszolni a kérdésedre
ilyen jelenségem nem volt, szóval nem vágom még mindig, hogy mi van. Ha a kulcsot elfordítod, akkor leáll az üzemanyag pumpa a motor megáll. Ha a motor jár még egy keveset, akkor ott van valami probléma. Ha csak annyi, hogy leállásnál megrázza a chassi-t akkor érdemes a motortartó bakokat megnéni
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #724 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 21:28:59 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.14 csütörtök, 21:14:56
már nem emlékszem a mondinál. Persze a féket nyomni kell, de mintha P-ből gomb nélkül is kijönne. A csirkében nincsen gomb, ott "útvonal" van
itt tuti nyomni kell
merciknél volt divat az össze-vissza útvonal
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szakály András
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #725 Dátum:
2016.04.14 csütörtök, 21:35:15 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.14 csütörtök, 21:25:40
Azért nem kúszik, mert még nincs meg a megfelelő nyomás, hogy a hátrameneti fokozatot beváltsa. Ez télen hidegben egy nem 0km-es váltótól normális, de a mostani 15 reggeli fokokban nem annyira. Utána kell nézni, hogy van-e benne elég olaj, esetlegesen cserélni, mielőtt nagyobb baj lenne.
Köszönöm a gyors válaszokat.
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #726 Dátum:
2016.04.17 vasárnap, 19:44:29 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.14 csütörtök, 21:14:56
már nem emlékszem a mondinál. Persze a féket nyomni kell, de mintha P-ből gomb nélkül is kijönne. A csirkében nincsen gomb, ott "útvonal" van
P-ből hova megy ez a kérdés ha R-be akkor biztos kell a gomb márpedig ez a sorrend,ha valakinek a P után az N vagy a D következik akkor nem kell gomb de írja meg melyik autó mert még olyat nem vezettem kiváncsi vagyok rá
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #727 Dátum:
2016.04.17 vasárnap, 23:11:22 »
Idézetet írta: potyo57 - 2016.04.17 vasárnap, 19:44:29
P-ből hova megy ez a kérdés ha R-be akkor biztos kell a gomb márpedig ez a sorrend,ha valakinek a P után az N vagy a D következik akkor nem kell gomb de írja meg melyik autó mert még olyat nem vezettem kiváncsi vagyok rá
A sorrend mindig P-R-N-D
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #728 Dátum:
2016.04.18 hétfő, 09:07:58 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.04.14 csütörtök, 21:28:59
....
merciknél volt divat az össze-vissza útvonal
Ez alatt mit értesz?
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #729 Dátum:
2016.04.18 hétfő, 10:53:17 »
Idézetet írta: Candle - 2016.04.18 hétfő, 09:07:58
Ez alatt mit értesz?
szerintem ezt:
mert én ezt értem
Annyi, hogy nekem ilyen:
szóval jobbra/balra van a manuális
«
Utoljára szerkesztve: 2016.04.18 hétfő, 10:56:26 írta kotta_cs
»
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #730 Dátum:
2016.04.18 hétfő, 14:48:51 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.18 hétfő, 10:53:17
szerintem ezt:
....
De ebben mi az össze-vissza? PRND ez is, csak a D-t felbontották több fokozatra.
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #731 Dátum:
2016.04.18 hétfő, 14:51:12 »
Idézetet írta: Candle - 2016.04.18 hétfő, 14:48:51
De ebben mi az össze-vissza? PRND ez is, csak a D-t felbontották több fokozatra.
csak az útvonal amin húzod, hogy nem egyenes. Csak egy jelző, hogy össze-vissza az útvonal, szerintem erre gondolt a Zsolti.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #732 Dátum:
2016.04.18 hétfő, 16:09:12 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.18 hétfő, 14:51:12
csak az útvonal amin húzod, hogy nem egyenes. Csak egy jelző, hogy össze-vissza az útvonal, szerintem erre gondolt a Zsolti.
erre
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #733 Dátum:
2016.04.18 hétfő, 19:03:22 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.04.18 hétfő, 16:09:12
erre
Digitklíma rlz.
Naplózva
haro
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 40
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #734 Dátum:
2016.04.19 kedd, 15:23:08 »
Sziasztok!
Az autó belterében van arra utaló jel -akár felirat-, hogy powershift-es váltó vagy még a régebbi van venne?
Mondjuk a váltókar alakja vagy bármi más?
Naplózva
MK4 Mondeo 2007 2.0 TDCI 140 le
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #735 Dátum:
2016.04.19 kedd, 15:59:49 »
Idézetet írta: haro - 2016.04.19 kedd, 15:23:08
Sziasztok!
Az autó belterében van arra utaló jel -akár felirat-, hogy powershift-es váltó vagy még a régebbi van venne?
Mondjuk a váltókar alakja vagy bármi más?
Rá van írva...
http://autopult.hu/galeria/1104teszt/mondeo/0429_mondeo_33_medium.JPG
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #736 Dátum:
2016.04.19 kedd, 16:00:28 »
Idézetet írta: Tonyo - 2016.04.19 kedd, 15:59:49
Rá van írva...
http://autopult.hu/galeria/1104teszt/mondeo/0429_mondeo_33_medium.JPG
Nem mindig.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #737 Dátum:
2016.04.19 kedd, 16:03:35 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.04.19 kedd, 16:00:28
Nem mindig.
Akkor évjárat az autó belsejében lévő alvázszám leolvasása segítségével... Maradva hsz.hű!
Én meg tudom mondani felülnézetből is, milyen motor és váltó van benne!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #738 Dátum:
2016.04.19 kedd, 16:08:34 »
Idézetet írta: Tonyo - 2016.04.19 kedd, 16:03:35
Akkor évjárat az autó belsejében lévő alvázszám leolvasása segítségével... Maradva hsz.hű!
Én meg tudom mondani felülnézetből is, milyen motor és váltó van benne!
megyek vele egy kört és megmondom a tutit, persze garanciát nem vállalok rá
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #739 Dátum:
2016.04.19 kedd, 16:18:25 »
Idézetet írta: haro - 2016.04.19 kedd, 15:23:08
Sziasztok!
Az autó belterében van arra utaló jel -akár felirat-, hogy powershift-es váltó vagy még a régebbi van venne?
Ha az autóban ülve nyitod meg az ETIS-t, akkor van.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #740 Dátum:
2016.04.19 kedd, 21:46:25 »
automata és kézi6os féltengely megegyezik? cserélt már valaki féltengely támcsapágyat?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #741 Dátum:
2016.04.20 szerda, 09:21:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.04.19 kedd, 21:46:25
automata és kézi6os féltengely megegyezik? cserélt már valaki féltengely támcsapágyat?
Mi csak akkor cseréljük, amikor szükséges!
Csak azért, hogy tudjuk egyforma van-e benne nem szedjük szét!
Bocs, ez a troll énem volt!
Szerintem egyforma, de lehet, hogy nem!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #742 Dátum:
2016.04.20 szerda, 10:43:04 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.04.19 kedd, 21:46:25
automata és kézi6os féltengely megegyezik? cserélt már valaki féltengely támcsapágyat?
Picicica ugyanazokat a kódokat dobja.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #743 Dátum:
2016.04.20 szerda, 15:42:04 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2016.04.20 szerda, 10:43:04
Picicica ugyanazokat a kódokat dobja.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #744 Dátum:
2016.04.20 szerda, 15:42:22 »
Idézetet írta: Tonyo - 2016.04.20 szerda, 09:21:49
Mi csak akkor cseréljük, amikor szükséges!
Csak azért, hogy tudjuk egyforma van-e benne nem szedjük szét!
Bocs, ez a troll énem volt!
Szerintem egyforma, de lehet, hogy nem!
veled is csak többen vagyunk
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
potyo57
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #745 Dátum:
2016.04.21 csütörtök, 19:14:57 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.17 vasárnap, 23:11:22
A sorrend mindig P-R-N-D
vagy is p-ből mindig kel gombot nyomni
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #746 Dátum:
2016.04.21 csütörtök, 19:17:16 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.18 hétfő, 14:51:12
csak az útvonal amin húzod, hogy nem egyenes. Csak egy jelző, hogy össze-vissza az útvonal, szerintem erre gondolt a Zsolti.
nem a jelzés miatt hanem a gombot a váltó kar szögelfordulása helyetesíti
Naplózva
Breaker
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #747 Dátum:
2016.05.13 péntek, 22:37:24 »
Sziasztok,
Ma hazafelé jövet a vácin egyszercsak kiirta a kijelzo, hogy "Transmission Malfunction" és nem volt hajlandó váltani, 4esben maradt. Amikor megalltam akkor levaltott 3masba de onnan nem tovabb, igy jottem haza.
Eiraktam gyorsan S-be de ott sem volt hajlando se fol se le. En arra gyanaxom hogy valtovezerlo.
Pont elotte kicsit probalgattam a válaszidejét, tehát benyomtam a gázpedált tövig hirtelen, hogy megnezzem mennyi ido amig visszavált, elképzelhetőnek tartom hogy ezt nem szerette, de nem vagyok benne biztos.
AWF21 a válto 2008/10
Leállitottam a motort, utána újra gyujtás és működött rendesen. Semmi alarm meg check engine meg message. Nem is fulladt le.
Most kicsit aggódom hogy nehogy elozesnel jojjon elo ujra, szeretném megérdeklődni hogy ez masnal is elofordult mar e ilyen váltóval?
Auto Fort-nal azt mondjak, hogy ebben nem lehet olajat cserelni szurot meg plane mert a kozepen van es szet kell bontani hozza, lifetime az egesz. Ez igy igaz ebben a formaban?
Előre is köszönöm
üdv
Breaker
«
Utoljára szerkesztve: 2016.05.13 péntek, 22:41:36 írta Breaker
»
Naplózva
Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #748 Dátum:
2016.05.13 péntek, 23:50:52 »
Idézetet írta: Breaker - 2016.05.13 péntek, 22:37:24
Sziasztok,
Ma hazafelé jövet a vácin egyszercsak kiirta a kijelzo, hogy "Transmission Malfunction" és nem volt hajlandó váltani, 4esben maradt. Amikor megalltam akkor levaltott 3masba de onnan nem tovabb, igy jottem haza.
Eiraktam gyorsan S-be de ott sem volt hajlando se fol se le. En arra gyanaxom hogy valtovezerlo.
Pont elotte kicsit probalgattam a válaszidejét, tehát benyomtam a gázpedált tövig hirtelen, hogy megnezzem mennyi ido amig visszavált, elképzelhetőnek tartom hogy ezt nem szerette, de nem vagyok benne biztos.
AWF21 a válto 2008/10
Leállitottam a motort, utána újra gyujtás és működött rendesen. Semmi alarm meg check engine meg message. Nem is fulladt le.
Most kicsit aggódom hogy nehogy elozesnel jojjon elo ujra, szeretném megérdeklődni hogy ez masnal is elofordult mar e ilyen váltóval?
Auto Fort-nal azt mondjak, hogy ebben nem lehet olajat cserelni szurot meg plane mert a kozepen van es szet kell bontani hozza, lifetime az egesz. Ez igy igaz ebben a formaban?
Előre is köszönöm
üdv
Breaker
hibakódot kéne olvasni, hátha betárolt valamit
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
X777
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #749 Dátum:
2016.05.14 szombat, 17:02:11 »
Idézetet írta: Breaker - 2016.05.13 péntek, 22:37:24
Sziasztok,
Ma hazafelé jövet a vácin egyszercsak kiirta a kijelzo, hogy "Transmission Malfunction" és nem volt hajlandó váltani, 4esben maradt. Amikor megalltam akkor levaltott 3masba de onnan nem tovabb, igy jottem haza.
Eiraktam gyorsan S-be de ott sem volt hajlando se fol se le. En arra gyanaxom hogy valtovezerlo.
Pont elotte kicsit probalgattam a válaszidejét, tehát benyomtam a gázpedált tövig hirtelen, hogy megnezzem mennyi ido amig visszavált, elképzelhetőnek tartom hogy ezt nem szerette, de nem vagyok benne biztos.
AWF21 a válto 2008/10
Leállitottam a motort, utána újra gyujtás és működött rendesen. Semmi alarm meg check engine meg message. Nem is fulladt le.
Most kicsit aggódom hogy nehogy elozesnel jojjon elo ujra, szeretném megérdeklődni hogy ez masnal is elofordult mar e ilyen váltóval?
Auto Fort-nal azt mondjak, hogy ebben nem lehet olajat cserelni szurot meg plane mert a kozepen van es szet kell bontani hozza, lifetime az egesz. Ez igy igaz ebben a formaban?
Előre is köszönöm
üdv
Breaker
Ha jól tudom kb. 3 liter jön le belőle és azt szokták frissíteni.
Naplózva
Oldalak:
1
...
8
9
10
11
12
13
14
[
15
]
16
17
18
19
20
21
22
...
27
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ