Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:14:00 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 631318 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1000 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:29:04 »

Sziasztok

Nem vagyok aktív szereplője a fórumnak,de sokat olvasgatom a hozzászólásokat,mert sok mindent meg lehet tudni. worship
Most jutottam el ahhoz a ponthoz , hogy váltóolaj csere következik. Tanácsot abban kérném,hogy Ford szervizbe vigyem,vagy amit már említettetek a fórumon :
Váltódoktor vs. a 17 ker.-es váltószervíz?
Powershiftes, 6 gangos a paripa, a 140Le-s diesel változat.

Köszönet
Tamás

Mehetesz szakszervízbe is, viszont vidd magaddal a leírást, és állj ott végig az autó mellett...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #1001 Dátum: 2017.02.14 kedd, 16:14:11 »

Sajnos 200/300e km körül azok is beadhatják a törülközőt, bár lehet valóban, hogy az általam próbált autónál is "csak" olajcsere lett volna esedékes. Emelkedőn felfelé, ha 90-nel mentem és már LockUp-olt, akkor - gondolt egyet - visszaváltott, s kiírta, hogy Service Required. Onnantól kezdve LockUp-ba ne váltott, csak 1-5 fokozat.  Hibakód nem volt, ahogy újra indítás után sem lehetett visszanézni. Ezért sem vettem meg az autót. Meg gyenguska is a QXBA ehhez a váltóhoz. Egy Powershiftre simán "váltanék" Smiley , ha tudnám, hogy jó sokáig tart.

Az awf21 aisin gyártmányú váltó az egyik legelterjedtebb automata, sok típusban van, így van javítási tapasztalat és alkatrész is. Az, hogy a Ford szervizek nem értenek hozzá, nem meglepő, mert a gyári utasításban csak a le-fel szerelés van meg, még olaj frissítés sincs, merthogy a gyár szerint élettartam olajos.
Awf21 (tf80) ismeretekkel rendelkező automatás szervizt keress. Saccra 100-150eFt lehet alaphangon (30-40e a le/fel szerelés )
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
BalazsTamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1002 Dátum: 2017.02.14 kedd, 19:04:38 »

Hamarosan nekem is eljön a váltóolaj csere, én az Ess Motor (Göd) mellet döntöttem. Megrögzött Fordosok ő is és nekem kiváló tapasztalataim vannak velük.

Szia!

Köszönöm,már beszéltem is velük, hétfőn már vihetem is, ÉS nem olyan árat mondtak mint a márkaszervizben a szervízMANAGER!! vigyor3

Köszi még egyszer,

Tamás

Naplózva
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #1003 Dátum: 2017.02.14 kedd, 20:17:49 »

Szia!

Köszönöm,már beszéltem is velük, hétfőn már vihetem is, ÉS nem olyan árat mondtak mint a márkaszervizben a szervízMANAGER!! vigyor3

Köszi még egyszer,

Tamás


Megkerdezhetem menyiert csinäljäk??
Naplózva
BalazsTamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1004 Dátum: 2017.02.14 kedd, 21:18:16 »

Megkerdezhetem menyiert csinäljäk??

Persze
A szakszervízek pesten és környékén 75-80ezerig adtak ajánlatot.
Ők 52ezer forintot mondtak.
Naplózva
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #1005 Dátum: 2017.02.14 kedd, 21:36:27 »

Persze
A szakszervízek pesten és környékén 75-80ezerig adtak ajánlatot.
Ők 52ezer forintot mondtak.

   Olajal szürövel együtt?? Lassan nekem is esedekes lesz ha ujra üzemkepes lesz a jargany. Idekint 340€ fizettem erte legutobb. ha haza megyek vele megeri a szervizt utba ejteni!
Naplózva
BalazsTamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1006 Dátum: 2017.02.15 szerda, 09:32:03 »

   Olajal szürövel együtt?? Lassan nekem is esedekes lesz ha ujra üzemkepes lesz a jargany. Idekint 340€ fizettem erte legutobb. ha haza megyek vele megeri a szervizt utba ejteni!

Igen. Anyag+munkadíj
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1007 Dátum: 2017.02.15 szerda, 10:03:27 »

Persze
A szakszervízek pesten és környékén 75-80ezerig adtak ajánlatot.
Ők 52ezer forintot mondtak.

Nekem az annyiból érdekes, hogy ki mit tesz bele?

Itt ha jól emlékszem, kell bele 6 liter olak, aminek literje Fordos flakonban kedvezménnyel 7-8e ft... És még ehhez segédanyag, meg szűrő és persze a munkadíj.

Szóval ez az 52e ft-os ajánlat annyiból sántít, hogy a fax tudja milyen olaj kerül bele...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1008 Dátum: 2017.02.15 szerda, 11:51:56 »

Nekem az annyiból érdekes, hogy ki mit tesz bele?

Itt ha jól emlékszem, kell bele 6 liter olak, aminek literje Fordos flakonban kedvezménnyel 7-8e ft... És még ehhez segédanyag, meg szűrő és persze a munkadíj.

Szóval ez az 52e ft-os ajánlat annyiból sántít, hogy a fax tudja milyen olaj kerül bele...
de hogy ennyiért le nem veszik a váltót a szűrőcseréhez abban is biztos vagyok vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1009 Dátum: 2017.02.15 szerda, 12:50:36 »

de hogy ennyiért le nem veszik a váltót a szűrőcseréhez abban is biztos vagyok vigyor3

powershiftnél nem is kell...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1010 Dátum: 2017.02.15 szerda, 13:58:22 »

powershiftnél nem is kell...
ja, azt nem néztem, hogy neki melyik van. lehetne amúgy a 2 váltónak külön topicja, mert megtévesztő vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #1011 Dátum: 2017.02.16 csütörtök, 21:10:56 »

ja, azt nem néztem, hogy neki melyik van. lehetne amúgy a 2 váltónak külön topicja, mert megtévesztő vigyor3
00

   http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-Ford-Getriebeolfilter-Powershift-6-Gang-1589089-6-L-Getriebeol-BO-DC-/181980901197?hash=item2a5ee82f4d:g:nWgAAOSwYIhWijrx
   
   Az ebayn talaltam eredeti ford valto olajat szürövel jo äron, Ha ök is igy szerzik be elvileg a 2 oräs munkäert 20 ezer nem olyan rosz!!
Naplózva
BalazsTamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1012 Dátum: 2017.02.17 péntek, 12:34:30 »

00

   http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-Ford-Getriebeolfilter-Powershift-6-Gang-1589089-6-L-Getriebeol-BO-DC-/181980901197?hash=item2a5ee82f4d:g:nWgAAOSwYIhWijrx
   
   Az ebayn talaltam eredeti ford valto olajat szürövel jo äron, Ha ök is igy szerzik be elvileg a 2 oräs munkäert 20 ezer nem olyan rosz!!

Szia!

így van ,illetve ne felejtsük,hogy a szerelőműhelyeknek , sőt már a szakiknak is elég jó kedvezményeket adnak az alkatrész forgalmazók.Alkatrész ára  közelít az 50 %-hoz, az olajoké 25-30%-hoz. Akik erre szakosodnak illetve sűrűn csinálnak hasonló munkákat megveszik a 50-60 literes jó minőségű (PL:Castrol ) váltóolajat. Először megnézi az ember ,hogy majd negyed millió forint az ára ennek a hordó olajnak, de ha a kedvezményét megkapja akkor neki az olaj 2800-2900 /liter áron van. Akkor már lehet számolni,hogy 6 liter olaj+szűrő +munka mennyi önköltség és bérköltség. Ami fölötte van az a profit ,plusz a cégnek.
Természetesen Magyarországon ritka ,aki inkább kevesebb profittal dolgozik,de több kuncsaftal. Ez a lehúzás országa sajnos.
Mindegy hétfőn viszem a kocsit,mert cserélni kell. Utána okosabb leszek én is.



Üdv Tamás
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #1013 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 13:45:25 »

Powershift olajcsere.  Az olajszűrőt kivenni a kerék leszerelése, meg a kerékjárati takarólemez lebontása után, oldalra szebben megoldható.

https://www.youtube.com/watch?v=Vwzf-iikG4Y
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.20 hétfő, 13:48:44 írta nagytomi » Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #1014 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 19:57:56 »

Szia!

így van ,illetve ne felejtsük,hogy a szerelőműhelyeknek , sőt már a szakiknak is elég jó kedvezményeket adnak az alkatrész forgalmazók.Alkatrész ára  közelít az 50 %-hoz, az olajoké 25-30%-hoz. Akik erre szakosodnak illetve sűrűn csinálnak hasonló munkákat megveszik a 50-60 literes jó minőségű (PL:Castrol ) váltóolajat. Először megnézi az ember ,hogy majd negyed millió forint az ára ennek a hordó olajnak, de ha a kedvezményét megkapja akkor neki az olaj 2800-2900 /liter áron van. Akkor már lehet számolni,hogy 6 liter olaj+szűrő +munka mennyi önköltség és bérköltség. Ami fölötte van az a profit ,plusz a cégnek.
Természetesen Magyarországon ritka ,aki inkább kevesebb profittal dolgozik,de több kuncsaftal. Ez a lehúzás országa sajnos.
Mindegy hétfőn viszem a kocsit,mert cserélni kell. Utána okosabb leszek én is.



Üdv Tamás


   Hali! Meg volt az olaj csere?
Naplózva
BalazsTamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1015 Dátum: 2017.02.24 péntek, 17:09:54 »


   Hali! Meg volt az olaj csere?

Helló!

Igen ,megtörtént.Csak  eljen vélemény!

A cromaxnál is vásárolható powershift olaj lett beletöltve+ szűrő és munkadíj. Egy fillérrel sem volt több mint amit mondtak. Tényleg nagyon korrekt és normális munka volt. És kb ,35-40 perc volt. Igazából nekem ahhoz hasonlított az egész mint,egy autógyárban a szerelősoron lévő összeszerelők. ( Na ne a környezetre gondoljunk Smiley ) Nem először csinálták .  A szűrőcserénél a kereket nem vették le hanem alulról ,oldalról kiszedték, cserélték.

Egyszóval tényleg ajánlani tudom. Nem volt a váltóval gond, csak a kilométer miatt cseréltettem, de mintha finomabban ,lágyabban kapcsolgatná a sebességeket.Lehet hogy 30-40 ezer között érdemes cserélni a váltóolajat.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1016 Dátum: 2017.03.01 szerda, 13:50:57 »

awf21-ból frissítéskor egyszerre mennyi olaj jön le?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bac20
Vendég
« Új hozzászólás #1017 Dátum: 2017.03.03 péntek, 08:59:10 »

Sziasztok!
Segítsen valaki! Ford S-Max 2012 2.dízel 163le 6 sebességes automata váltóban hol van a fordulatszám érzékelő? Előre is köszönöm a választ
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.03 péntek, 09:38:41 írta Bac20 » Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1018 Dátum: 2017.03.03 péntek, 20:42:47 »

awf21-ból frissítéskor egyszerre mennyi olaj jön le?
Az enyémről az ESS 3,5l-t töltött ki.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1019 Dátum: 2017.03.03 péntek, 20:52:03 »

Az enyémről az ESS 3,5l-t töltött ki.
köszi eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
bundi19
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1020 Dátum: 2017.04.24 hétfő, 18:29:08 »

Sziasztok,

Powershift váltóm van, eddig nem használtam automatát. Az N fokozatot mikor kell használni? D-be mennyi ideig lehet benne, ha állok és nyomom féket? Pl. dugóban vagy piros lámpánál.

Köszi.
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #1021 Dátum: 2017.04.24 hétfő, 19:10:46 »

Sziasztok,

Powershift váltóm van, eddig nem használtam automatát. Az N fokozatot mikor kell használni? D-be mennyi ideig lehet benne, ha állok és nyomom féket? Pl. dugóban vagy piros lámpánál.

Köszi.

N: amikor üreset akarsz kapcsolni (kevesebbet fogyaszt állásnál, pl vasúti átjáró előtt, ha az asszony azt mondja mindjárt jön....)
D: amíg akarod és előre akarsz menni. Hátrafelé érdemes az R-t használni Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.24 hétfő, 20:08:37 írta kotta_cs » Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #1022 Dátum: 2017.04.24 hétfő, 20:04:51 »

Sziasztok,

Powershift váltóm van, eddig nem használtam automatát. Az N fokozatot mikor kell használni? D-be mennyi ideig lehet benne, ha állok és nyomom féket? Pl. dugóban vagy piros lámpánál.

Köszi.

olvass itt vissza, írtam erről bővebben
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
bundi19
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #1023 Dátum: 2017.04.24 hétfő, 21:10:53 »

olvass itt vissza, írtam erről bővebben

megtaláltam köszi.
most 197.000km van benne, 125.000-nél volt a váltóban legutóbb szűrő,olajcsere. Lehet baja, hogy már túlhaladta a 60.000-t vagy ennyit még túlél nagyobb megrázkódtatás nélkül?
most akarom lecserélni, még kb. 500km.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #1024 Dátum: 2017.04.24 hétfő, 21:15:33 »

megtaláltam köszi.
most 197.000km van benne, 125.000-nél volt a váltóban legutóbb szűrő,olajcsere. Lehet baja, hogy már túlhaladta a 60.000-t vagy ennyit még túlél nagyobb megrázkódtatás nélkül?
most akarom lecserélni, még kb. 500km.

váltóolaj ez, nem parizer, hogy 2 nap/500km és megromlik...  vigyor3 Ha nem rángat, meg ilyenek, ad ki nagyon hülye hangot 1-2-be váltásnál, akkor nyugodtan kivárhatod.
Egyébként nekem olajcsere után sokkal finomabban működött.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #1025 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 22:19:11 »

Sziasztok!

Szemezek egy autómata váltós 2012-es 2.2 TDCI Galaxy szekérrel! Ezeket több féle autómata váltóval szerelték, vagy már mind Power Shift-es? A váltó kódja etis szerint: 6-sebességes automata AWF21 FWD, ebből kiderül valami?

Köszi a segítséget!
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #1026 Dátum: 2017.05.09 kedd, 05:42:48 »

Sziasztok!

Szemezek egy autómata váltós 2012-es 2.2 TDCI Galaxy szekérrel! Ezeket több féle autómata váltóval szerelték, vagy már mind Power Shift-es? A váltó kódja etis szerint: 6-sebességes automata AWF21 FWD, ebből kiderül valami?

Köszi a segítséget!

Igen! Ez még a hagyományos nyomatékváltós, nem a powershift! Kevesebb karbantartást igényel, mellé nagyobb teljesitményt is elvisel, viszont egy hangyányit jobban érezni a váltásokat! Ez persze csak egy felhasználói vélemény, nem szakértői! wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #1027 Dátum: 2017.05.09 kedd, 11:31:39 »

Azt a próbautat, amit egyszer már leírtam itt a topicban, azért csináld meg vele. Az Aisin sem örök életű. Smiley

Sziasztok!

Szemezek egy autómata váltós 2012-es 2.2 TDCI Galaxy szekérrel! Ezeket több féle autómata váltóval szerelték, vagy már mind Power Shift-es? A váltó kódja etis szerint: 6-sebességes automata AWF21 FWD, ebből kiderül valami?

Köszi a segítséget!
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #1028 Dátum: 2017.05.09 kedd, 11:35:39 »

Azt a próbautat, amit egyszer már leírtam itt a topicban, azért csináld meg vele. Az Aisin sem örök életű. Smiley


Jaja, de az egyik legjobb és nagyon tartós
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #1029 Dátum: 2017.05.09 kedd, 21:46:39 »

Igen! Ez még a hagyományos nyomatékváltós, nem a powershift! Kevesebb karbantartást igényel, mellé nagyobb teljesitményt is elvisel, viszont egy hangyányit jobban érezni a váltásokat! Ez persze csak egy felhasználói vélemény, nem szakértői! wave

 worship
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #1030 Dátum: 2017.05.09 kedd, 21:47:23 »

Azt a próbautat, amit egyszer már leírtam itt a topicban, azért csináld meg vele. Az Aisin sem örök életű. Smiley


 worship
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
norbi1212
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21



E-mail
« Új hozzászólás #1031 Dátum: 2017.07.09 vasárnap, 19:14:35 »

Sziasztok!

Az autóm egy Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi Aut. 2007-es, 96 kw-os. Autópályán emelkedőn padlógázas terhelésnél "Transmission service reqd." hibát dobta fel és felvillant a motorhiba lámpa is. Váltásban változást nem tapasztaltam, simán és rántás nélkül váltott és időben. Első újraindítás után eltűnt a váltó szerviz üzenet, második indítás után a motor hiba lámpa is. Diagnosztika hiba üzenet Váltóban: kuplung csúszik, Motorvezérlőben: Sebességváltó vezérlő rendszer hibás működés. Az újraindítás és itthoni hibatároló törlés után nem jött vissza a hiba semmilyen terhelés mellett. Valaki találkozott már hasonlóval?
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia, 6 sebesség, 2005
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #1032 Dátum: 2017.07.09 vasárnap, 19:41:32 »

Sziasztok!

Az autóm egy Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi Aut. 2007-es, 96 kw-os. Autópályán emelkedőn padlógázas terhelésnél "Transmission service reqd." hibát dobta fel és felvillant a motorhiba lámpa is. Váltásban változást nem tapasztaltam, simán és rántás nélkül váltott és időben. Első újraindítás után eltűnt a váltó szerviz üzenet, második indítás után a motor hiba lámpa is. Diagnosztika hiba üzenet Váltóban: kuplung csúszik, Motorvezérlőben: Sebességváltó vezérlő rendszer hibás működés. Az újraindítás és itthoni hibatároló törlés után nem jött vissza a hiba semmilyen terhelés mellett. Valaki találkozott már hasonlóval?

Nem.
Nem emlékszem már, de ebben lehet a váltóolajszintet ellenőrizni?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1033 Dátum: 2017.07.09 vasárnap, 19:42:16 »

Nem.
Nem emlékszem már, de ebben lehet a váltóolajszintet ellenőrizni?

lehet. igaz nem nívópálcával, de lehet
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #1034 Dátum: 2017.07.09 vasárnap, 20:51:40 »

No pont ugyanez a jelenség volt azzal az eltéréssel, hogy nem autópályán, hanem emelkedőn felfelé. Terhelésnél megcsúszott lock-up-nál, ezért adta a hibaüzenetet,
 én ezért nem vettem meg az autót. De lehet, hogy valóban, csak egy egyszerű olajcserét igényel. Km mennyi?


Sziasztok!

Az autóm egy Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi Aut. 2007-es, 96 kw-os. Autópályán emelkedőn padlógázas terhelésnél "Transmission service reqd." hibát dobta fel és felvillant a motorhiba lámpa is. Váltásban változást nem tapasztaltam, simán és rántás nélkül váltott és időben. Első újraindítás után eltűnt a váltó szerviz üzenet, második indítás után a motor hiba lámpa is. Diagnosztika hiba üzenet Váltóban: kuplung csúszik, Motorvezérlőben: Sebességváltó vezérlő rendszer hibás működés. Az újraindítás és itthoni hibatároló törlés után nem jött vissza a hiba semmilyen terhelés mellett. Valaki találkozott már hasonlóval?
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
norbi1212
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21



E-mail
« Új hozzászólás #1035 Dátum: 2017.07.09 vasárnap, 22:09:57 »

No pont ugyanez a jelenség volt azzal az eltéréssel, hogy nem autópályán, hanem emelkedőn felfelé. Terhelésnél megcsúszott lock-up-nál, ezért adta a hibaüzenetet,
 én ezért nem vettem meg az autót. De lehet, hogy valóban, csak egy egyszerű olajcserét igényel. Km mennyi?



160.000 km van benne, ami elméletileg annyi is. Magyar céges autó, végig szakszervizben szervizelve. Ebbe a váltóban úgy tudom nem lehet olajat cserélni, max frissítgetni.
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia, 6 sebesség, 2005
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #1036 Dátum: 2017.07.09 vasárnap, 22:59:22 »

Ha a váltót nem veszik le, akkor igen, kb. 3 liter jön le. 160K-nál komolyabb gondja nem lehetne.

160.000 km van benne, ami elméletileg annyi is. Magyar céges autó, végig szakszervizben szervizelve. Ebbe a váltóban úgy tudom nem lehet olajat cserélni, max frissítgetni.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
gentleman27
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #1037 Dátum: 2017.07.29 szombat, 20:51:53 »

Sziasztok,2hónapja vásároltam egy 2012es Mondeot 2.0Tdci automata powershiftes autót 185ezer kilométerrel ! Olyan problémát észleltem de csak NÉHA hogy elindulásnál mikor D-be rakom el kezd rángatni,de mikor eléri a kb 10-15km/h utána már tökéletesen váltogat fel-le ! (olaj,szűrő cserélve Ford szakszervizbe megvételkor) De mondom ez a jelenség csak néha jön elő ! Mi lehet az oka ? Volt már valakinek hasonló ?
Naplózva
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #1038 Dátum: 2017.08.02 szerda, 12:32:57 »

Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy AWF váltónál (tehat nem PS), normális-e az hogy D-ben elég meredek lejtőn visszagurul?
Tipikus példa amikor a westend mélygarázsából jövök ki, a sorompó kb 40 fokos lejtőn van. és amikor felnyílik, leveszem a fékről a lábam és gurul vissza.. Amugy nincs vele semmi gond, nagyon jól vált, de nem akarom dicsérni mert mindig akkor jön az istencsapása Smiley

köszi
Üdv
Breaker
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1039 Dátum: 2017.08.02 szerda, 13:04:09 »

Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy AWF váltónál (tehat nem PS), normális-e az hogy D-ben elég meredek lejtőn visszagurul?
Tipikus példa amikor a westend mélygarázsából jövök ki, a sorompó kb 40 fokos lejtőn van. és amikor felnyílik, leveszem a fékről a lábam és gurul vissza.. Amugy nincs vele semmi gond, nagyon jól vált, de nem akarom dicsérni mert mindig akkor jön az istencsapása Smiley

köszi
Üdv
Breaker
ha van hill launch assist akkor nem gurul vissza.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #1040 Dátum: 2017.08.02 szerda, 13:06:41 »

ha van hill launch assist akkor nem gurul vissza.

Hat, az sajna nincs. Akkor ezert.

" Less Hill Launch Assist"
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1041 Dátum: 2017.08.02 szerda, 13:09:29 »

Hat, az sajna nincs. Akkor ezert.

" Less Hill Launch Assist"
meg kell próbálni aktiválni, ha szerencséd van menni fog
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #1042 Dátum: 2017.08.02 szerda, 14:24:11 »

meg kell próbálni aktiválni, ha szerencséd van menni fog

Forscannel ODB-n keresztul?
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1043 Dátum: 2017.08.02 szerda, 17:49:22 »

Forscannel ODB-n keresztul?
nem-igen.
Elmconfiggal OBD-n keresztül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lovasdavid
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #1044 Dátum: 2017.08.10 csütörtök, 23:02:08 »

Sziasztok most vagyok mondeo vásárlás előtt . Azt szeretném kérdezni hogy kinek milyen tapasztalata van a 2 literes tdci automata váltóról ? A fogyasztás nem érdekel hiszen automata váltótól nem várok 7-8 literes fogyasztást . A válaszokat előre is köszönöm ! Smiley
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1045 Dátum: 2017.08.10 csütörtök, 23:29:58 »

Sziasztok most vagyok mondeo vásárlás előtt . Azt szeretném kérdezni hogy kinek milyen tapasztalata van a 2 literes tdci automata váltóról ? A fogyasztás nem érdekel hiszen automata váltótól nem várok 7-8 literes fogyasztást . A válaszokat előre is köszönöm ! Smiley
powershift vagy a sima?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lovasdavid
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #1046 Dátum: 2017.08.10 csütörtök, 23:36:41 »

powershift vagy a sima?
Nem powershift, sima !
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #1047 Dátum: 2017.08.10 csütörtök, 23:59:52 »

Szerintem elég lomha tőle az autó, egy előzésnél azért már lehet gond. Persze ez szubjektív dolog, s ha VFL autóról van szó, PowerFord erősítése azért sokat tud segíteni.

Sziasztok most vagyok mondeo vásárlás előtt . Azt szeretném kérdezni hogy kinek milyen tapasztalata van a 2 literes tdci automata váltóról ? A fogyasztás nem érdekel hiszen automata váltótól nem várok 7-8 literes fogyasztást . A válaszokat előre is köszönöm ! Smiley
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #1048 Dátum: 2017.08.12 szombat, 19:26:01 »

Szerintem elég lomha tőle az autó, egy előzésnél azért már lehet gond. Persze ez szubjektív dolog, s ha VFL autóról van szó, PowerFord erősítése azért sokat tud segíteni.


Nekem annó bejött, szerintem nem volt lomha. Most is nyomatékváltós automatám van és ez sem lomha.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #1049 Dátum: 2017.08.12 szombat, 21:03:25 »

Szerintem elég lomha tőle az autó, egy előzésnél azért már lehet gond. Persze ez szubjektív dolog, s ha VFL autóról van szó, PowerFord erősítése azért sokat tud segíteni.


Azért ez a lomha kifejezés kicsit erős! Amikor az ember odalép és pillanatok alatt visszakapcsol akár 2 fokozatot is és azonnal kilő, azért az nem épp lomha. És a 140le is elég hozzá. Ráadásul massziv váltó, birja a nyomatékot rendesen.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.037 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.