Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:08:18
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
TD motor
Oldalak:
1
...
3
4
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
14
15
16
17
...
43
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TD motor (Megtekintve 843045 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
mondeozoo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #450 Dátum:
2010.12.28 kedd, 20:54:45 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.12.25 szombat, 15:44:03
ez a szelep csak ezen a fajta adagolón van. ha nem így néz ki, akkor a hátolján van pont az ellenkező oldalán, mint itt, de az csak így néz ki, nem ugyanez. ha viszont az elején van, és vastagabb, de középen van, az a hidegindító patron. az van nekem is, meg előtöltés állító is, ha nem ez a fajta van rajta. ha még nem oldódott meg, csörgess meg, aztán segítek. 06203106928
Szia!
Köszi a segítséget.
Miután a fentebb említett mágnesszelepet kicseréltem, mert szivárgott belőle a gázolaj, (utángyártottat vettem 30e-ért, ez volt most is benne, nyilván az előző tulaj cserélte ki) a probléma nem szűnt meg....
Megnézettem egy ismerőssel a gépet, aki kicsit többet látott már ilyet mint én. Nem jó izzítógyertyák voltak benne. Rövidebbek voltak a kelleténél. Érdekes dolog, mert az előző telet simán kihúzta ezekkel minden gond nélkül. Ráadásul most az egyik abszolút nem működött.... Ezek cseréje után minden rendben....
A probléma megoldódott.
Üdv Zoli.
Naplózva
Pindy01
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #451 Dátum:
2011.01.29 szombat, 09:18:53 »
Sziasztok!
Kérdésem lenn felétek hátha tud valaki segíteni vagy találkozott iennel.
A problémám a következő!
95-ös td mondim van nekem is elég régóta. És a hűtőmmel van gondom mégpedig Az alsó fele széthajlott de ugy mintha szétnyomta volna nyomás vagy a fagy. Nem akasztottam meg sehol illetve fagyálóval volt feltöltve. Tennék fel képet is róla de nemtudom hogy kell.
Ja és hozzá teszem ez a második hűtőm ami így jár 3-rom éven belül.
Valaki esetleg hallot iet már??
Minden segítséget elfogadok !!
Naplózva
szell.n
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #452 Dátum:
2011.02.03 csütörtök, 09:14:49 »
Sziasztok!
Véleményeteket kérném a következőkben:
LUCAS adagoló tengelytörött Bp.-i szerviz csere = új adagoló csöpögteti a gázolajat....Ismét csere .....
Másik adagoló ami felkerült ,tesztelt, napi használatban lévő adagoló, (170ekm) felrak 400 km után adagoló tengelytörés.....ismét
Ez biztos, hogy véletlen?
Szerelési gond nem lehet?
Vagy valami más, ami miatt kopnak az adgolók (elég drága)
Most szerzek egy újabb adagolót, de érdekelne, hogy mást ne cseréljek-e, nehogy 3. tengelytörés legyen 1 hónapon belül.
Köszi a segítséget.
Naplózva
Mr.Windd
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #453 Dátum:
2011.02.03 csütörtök, 18:11:05 »
Idézetet írta: szell.n - 2011.02.03 csütörtök, 09:14:49
Sziasztok!
Véleményeteket kérném a következőkben:
LUCAS adagoló tengelytörött Bp.-i szerviz csere = új adagoló csöpögteti a gázolajat....Ismét csere .....
Másik adagoló ami felkerült ,tesztelt, napi használatban lévő adagoló, (170ekm) felrak 400 km után adagoló tengelytörés.....ismét
Ez biztos, hogy véletlen?
Szerelési gond nem lehet?
Vagy valami más, ami miatt kopnak az adgolók (elég drága)
Most szerzek egy újabb adagolót, de érdekelne, hogy mást ne cseréljek-e, nehogy 3. tengelytörés legyen 1 hónapon belül.
Köszi a segítséget.
Boschra át kell alakítani, ennyi a titok, és akkor soha nem lesz ilyen gondod többé.
Naplózva
myckie
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #454 Dátum:
2011.02.07 hétfő, 21:18:08 »
Üdv mindenkinek.
Újonc vagyok a topikon, tehát előfordulhat és atémában is, előfordulhat, hogy béna kérdéseket teszek fel.
Van egy MK-1 1.8 td kombim. nem rég átesett egy hengerfej generálon "szakműhelyben".
Azóta nem érzem, hogy a turbó bekapcsolna. Egyébként indul rendesen, rendellenességet nem tapasztalok.
Mi lehet a hiba a turbó körül? 6 éve van diesel autóm, valami halvány fogalmam van a dolgokról, de nem vagyok szaki.
Tud valaki tippet adni, hol keressem a hibát? A szervizekkel már tele a hócipőm.
Naplózva
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #455 Dátum:
2011.02.13 vasárnap, 19:59:40 »
Sziasztok!
Hengerfejes??? A következő történt 2 napja: Minden előzmény nélkül elment a fűtés. A motorból hiányzott 1,5-2l víz és füstös-kormos szagú, enyhén koszos lett. Feltöltöttem és meg kellett tennem 250km-t még, de komolyabb gond nem volt az úton, csak a végére megint fogyott a vízből. A vízhőfok időnként gyorsan megindult felfelé, de nem túlzottan, még a normal mezőben maradt, majd gyorsan vissza is állt fele alatti helyzetbe. Víz az olajba nem került. A kipufogó füstje változatlan, a motor szépen jár.
Szerintetek mi ment el?? A hengerfej, vagy inkább csak a tömítés lehet? Lehet-e ezt egyáltalán valószínűsíteni, vagy minden a széthúzásnál derül ki majd?
Még annyit az egészhez, hogy mindez meleg motornál történt teljesen normál üzemi körülmények között.
Kiváncsi vagyok a véleményetekre, akinek már volt hasonló esete, írja meg mi volt a hiba.
Köszönöm.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #456 Dátum:
2011.02.16 szerda, 09:04:22 »
Idézetet írta: retro78 - 2011.02.13 vasárnap, 19:59:40
Sziasztok!
Hengerfejes??? A következő történt 2 napja: Minden előzmény nélkül elment a fűtés. A motorból hiányzott 1,5-2l víz és füstös-kormos szagú, enyhén koszos lett. Feltöltöttem és meg kellett tennem 250km-t még, de komolyabb gond nem volt az úton, csak a végére megint fogyott a vízből. A vízhőfok időnként gyorsan megindult felfelé, de nem túlzottan, még a normal mezőben maradt, majd gyorsan vissza is állt fele alatti helyzetbe. Víz az olajba nem került. A kipufogó füstje változatlan, a motor szépen jár.
Szerintetek mi ment el?? A hengerfej, vagy inkább csak a tömítés lehet? Lehet-e ezt egyáltalán valószínűsíteni, vagy minden a széthúzásnál derül ki majd?
Még annyit az egészhez, hogy mindez meleg motornál történt teljesen normál üzemi körülmények között.
Kiváncsi vagyok a véleményetekre, akinek már volt hasonló esete, írja meg mi volt a hiba.
Köszönöm.
igen ez hengerfejes. valószínű csak tömítés, de az csak szétszedéskor derül ki.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
felnipolirozas.hu
Vendég
TD motor
«
Új hozzászólás #457 Dátum:
2011.02.21 hétfő, 11:10:58 »
Sziasztok!
Most találtam ezt a fórumot,eddig tetszik:)
Bár nekem Escortom van,de azt is ugyan ez a motor hajtja mint a mondeot:)
Én most olyanba kezdtem bele amibe még talán senki sem mert,legalábbis még nem hallottam ilyenről ford motornál!
elvileg,ha minden összejön 1.8 TD-ből csinálunk 1.8 TDi-t,90Le----250Le
Nagy turbó nagy adagolo ami ugye bosch
A lucas adagolóval mindig csak a baj van!!
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #458 Dátum:
2011.02.21 hétfő, 11:16:07 »
Idézetet írta: felnipolirozas.hu - 2011.02.21 hétfő, 11:10:58
Sziasztok!
Most találtam ezt a fórumot,eddig tetszik:)
Bár nekem Escortom van,de azt is ugyan ez a motor hajtja mint a mondeot:)
Én most olyanba kezdtem bele amibe még talán senki sem mert,legalábbis még nem hallottam ilyenről ford motornál!
elvileg,ha minden összejön 1.8 TD-ből csinálunk 1.8 TDi-t,90Le----250Le
Nagy turbó nagy adagolo ami ugye bosch
A lucas adagolóval mindig csak a baj van!!
Akkor olvasgass! Ugyan 250LE nem volt, de volt itt komoly MKII 1.8Td átalakítás.
Viszont ilyen mértékű beavatkozásnál cseremotor sztem a minimum.
De mindenképpen kíváncsiak vagyunk az eredményre!!!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
felnipolirozas.hu
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #459 Dátum:
2011.02.21 hétfő, 11:19:51 »
Elő kamrásan is volt 180 Le, csak valószínű,hogy már hajtókar csapágyas volt mikor meghúztuk kicsit,így össze is fordult a 4-es henger hajtókarcsapágy:(
meg négy dugóból négy el is repedt!
Naplózva
Koomatom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #460 Dátum:
2011.02.23 szerda, 18:16:13 »
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni egy elég általános jelenség megoldására, vagy ennek ötletére. Ford Mondeo I
A jelenség a következő:
Az autó eléggé gyengén, lomhán teljesít, de vannak pillanatai amikor megfelelően nyomatékosan üzemel. De ezt elég rövid ideig csinálja. Nevezhetjük pillanatoknak! Néha szokott hosszabb ideig is jól teljesíteni és akkor a fordulatot is sokkal könnyebben veszi. Körülbelül 90 - 100 Km/h sebességtől a gyengeség eltűnik jórészt. A reggeli indítás -5 és -10 vagy efelett változó. Néha rendben megy de inkább gyalázatos. Ez fölött hibátlanul indul. Sajnos a hidegindító kar nem működik. A fogyasztás 7 liter körüli benzinkúttól függően. Ha megbontom az üzemanyagrendszert csak húzásra indul be utána, aztán hibátlanul működik. Cseréltem üzemanyagszűrőt, nyomástartó szelepet. Elvittem adagolóshoz mért kompressziót az rendben van. Megnézte a porlasztócsúcsokat, az is rendben van. Nézett turbónyomást, turbómembránt, és az is rendben van. Hát kérdem én, mi a baja!!??
Van egy Mondeo 2-esem is és a kettő közti menetkülönbség, a Ferrari és a Trabant közti szakadékot mutatja.
Minden ötlet érdekelne!
Olvastam hogy Bosch adagolót szoktak beletenni. De milyet hol és ki tudja ezt kivitelezni?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #461 Dátum:
2011.02.23 szerda, 18:29:03 »
Idézetet írta: felnipolirozas.hu - 2011.02.21 hétfő, 11:10:58
Sziasztok!
Most találtam ezt a fórumot,eddig tetszik:)
Bár nekem Escortom van,de azt is ugyan ez a motor hajtja mint a mondeot:)
Én most olyanba kezdtem bele amibe még talán senki sem mert,legalábbis még nem hallottam ilyenről ford motornál!
elvileg,ha minden összejön 1.8 TD-ből csinálunk 1.8 TDi-t,90Le----250Le
Nagy turbó nagy adagolo ami ugye bosch
A lucas adagolóval mindig csak a baj van!!
Nem fog sikerülni.
Naplózva
felnipolirozas.hu
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #462 Dátum:
2011.02.24 csütörtök, 17:15:51 »
Miből gondolod,hogy nem fog sikerülni?
Naplózva
felnipolirozas.hu
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #463 Dátum:
2011.02.24 csütörtök, 17:20:54 »
Szia!
Van egy kis levegő cső ami a turbótól megy az adagolóhoz,lehet neked is lecsúszott vagy elrohadt!
ha itt nem kapja meg a nyomást az adagoló rendesen akkor fordulaton nem ad többlet gázolajat a motornak!
Idézetet írta: Koomatom - 2011.02.23 szerda, 18:16:13
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni egy elég általános jelenség megoldására, vagy ennek ötletére. Ford Mondeo I
A jelenség a következő:
Az autó eléggé gyengén, lomhán teljesít, de vannak pillanatai amikor megfelelően nyomatékosan üzemel. De ezt elég rövid ideig csinálja. Nevezhetjük pillanatoknak! Néha szokott hosszabb ideig is jól teljesíteni és akkor a fordulatot is sokkal könnyebben veszi. Körülbelül 90 - 100 Km/h sebességtől a gyengeség eltűnik jórészt. A reggeli indítás -5 és -10 vagy efelett változó. Néha rendben megy de inkább gyalázatos. Ez fölött hibátlanul indul. Sajnos a hidegindító kar nem működik. A fogyasztás 7 liter körüli benzinkúttól függően. Ha megbontom az üzemanyagrendszert csak húzásra indul be utána, aztán hibátlanul működik. Cseréltem üzemanyagszűrőt, nyomástartó szelepet. Elvittem adagolóshoz mért kompressziót az rendben van. Megnézte a porlasztócsúcsokat, az is rendben van. Nézett turbónyomást, turbómembránt, és az is rendben van. Hát kérdem én, mi a baja!!??
Van egy Mondeo 2-esem is és a kettő közti menetkülönbség, a Ferrari és a Trabant közti szakadékot mutatja.
Minden ötlet érdekelne!
Olvastam hogy Bosch adagolót szoktak beletenni. De milyet hol és ki tudja ezt kivitelezni?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Naplózva
Koomatom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #464 Dátum:
2011.02.24 csütörtök, 19:39:41 »
Szia!
Köszönöm szépen az ötletet, megnézem, de szerintem rendben van.
Szerintem arra gondolsz ami gumicsővel csatlakozik a turbószelephez az adagoló oldalán.
De legyen igazad, az egy elég bagatel dolog lenne.
Köszi még egyszer!
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #465 Dátum:
2011.02.24 csütörtök, 19:48:43 »
Idézetet írta: felnipolirozas.hu - 2011.02.24 csütörtök, 17:15:51
Miből gondolod,hogy nem fog sikerülni?
140le-nél több nem jön ki a gyári motorból.250 lóhoz kell minimum egy k24-k26 vagy ha geós párti vagy akkor gtb22 egy 12es adagoló, ac pumpa+puffertartály, + egy nagy vezérműtengely, egy olyan váltó ami bírja a nyomatékot(kevlár tárcsa, erősített szerkezet), nagy üzemanyagrendszer, futómű, nagy fék előre hátra.1.9 TDI motorból is komoly meló ekkora teljestményt kiszedni.Pontosan mit akarsz rátenni?Milyen adagoló, turbo, motorbelső?Egy kicsit bővebben ha leírnád...
Naplózva
felnipolirozas.hu
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #466 Dátum:
2011.02.25 péntek, 10:16:16 »
Az egész úgy kezdődött,hogy bedöglött a rezgő szelep az adagolón,minden téli indításnál fél liter gázolaj a földön landolt,majd egy kis idő után bedöglött az immobi is!
Az immobi kiiktatására és a rezgőszelep cseréjére mondtak cirka 70e forintot! (ez volt a lucas adagoló)
Ekkor szóltam a haveromnak,hogy kellene a bosch adagoló ami egy újabb Fiesta adagolója
Szétszedte darabokra 2.5 TDI Ducato belsejét kapta meg dupla csuklós gázkarral,ekkor még a gyári kicsi turbó volt rajta,amivel alacsony fordulatról igen csak elindult a verda,sokáig nem bírta a turbócska,2400km után szétesett!
utána jött a gt20/t2
ez 2500-as fordulattól indította el magát rendesen1.3Bar töltőnyomással ekkor még TD volt az az elő kamrás
8000km után Össze fordult a hajtókarcsapágy,szétszedtem és akkor láttam meg,hogy a 4 dugóból 4 el van repedve!
vettem egy másik motort hozzá ami teljesen alap volt minden gyári,azt is szétszedtem meglepetésemre abban is 2db dugó el volt repedve:)
ekkor jött az ötlet,hogy akkor tegyünk valamit vele!
Vettem egy Focus hengerfejet ami ugye már TDDi,vetten 4 db Bontott Focus dugót és összefűzettem
minden stimmel eddig lökethossz dugó átmérő........csak induljon be majd:))
Az adagolóm most megkapja a Vw-hez méltó 13-az elemet és a hullámos tárcsát,és felkerűl a Gt22 is
Nekem annyi szerencsém van,hogy gyárilag is erősített váltóval jött ki ez a kocsi valamiért.
Kuplung már ezt megelőzve kevláros volt,annyit nem ment,hogy összekopjon:)
Ezek után már csak a haveromon múlik,hogy mennyit szed ki a motorból ,nem egy két kocsit tuningolt már,főleg Vw csoport.
őszerinte közel 300Le-t kitudna szedni belőle,de az szerintem is fölösleges lenne,bőven elég a 180-200Le,csak legyen nyomaték gazdagon!
Röviden ennyi lenne:)
Idézetet írta: ndan - 2011.02.24 csütörtök, 19:48:43
140le-nél több nem jön ki a gyári motorból.250 lóhoz kell minimum egy k24-k26 vagy ha geós párti vagy akkor gtb22 egy 12es adagoló, ac pumpa+puffertartály, + egy nagy vezérműtengely, egy olyan váltó ami bírja a nyomatékot(kevlár tárcsa, erősített szerkezet), nagy üzemanyagrendszer, futómű, nagy fék előre hátra.1.9 TDI motorból is komoly meló ekkora teljestményt kiszedni.Pontosan mit akarsz rátenni?Milyen adagoló, turbo, motorbelső?Egy kicsit bővebben ha leírnád...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #467 Dátum:
2011.02.25 péntek, 14:23:47 »
Idézetet írta: felnipolirozas.hu - 2011.02.25 péntek, 10:16:16
Az egész úgy kezdődött,hogy bedöglött a rezgő szelep az adagolón,minden téli indításnál fél liter gázolaj a földön landolt,majd egy kis idő után bedöglött az immobi is!
Az immobi kiiktatására és a rezgőszelep cseréjére mondtak cirka 70e forintot! (ez volt a lucas adagoló)
Ekkor szóltam a haveromnak,hogy kellene a bosch adagoló ami egy újabb Fiesta adagolója
Szétszedte darabokra 2.5 TDI Ducato belsejét kapta meg dupla csuklós gázkarral,ekkor még a gyári kicsi turbó volt rajta,amivel alacsony fordulatról igen csak elindult a verda,sokáig nem bírta a turbócska,2400km után szétesett!
utána jött a gt20/t2
ez 2500-as fordulattól indította el magát rendesen1.3Bar töltőnyomással ekkor még TD volt az az elő kamrás
8000km után Össze fordult a hajtókarcsapágy,szétszedtem és akkor láttam meg,hogy a 4 dugóból 4 el van repedve!
vettem egy másik motort hozzá ami teljesen alap volt minden gyári,azt is szétszedtem meglepetésemre abban is 2db dugó el volt repedve:)
ekkor jött az ötlet,hogy akkor tegyünk valamit vele!
Vettem egy Focus hengerfejet ami ugye már TDDi,vetten 4 db Bontott Focus dugót és összefűzettem
minden stimmel eddig lökethossz dugó átmérő........csak induljon be majd:))
Az adagolóm most megkapja a Vw-hez méltó 13-az elemet és a hullámos tárcsát,és felkerűl a Gt22 is
Nekem annyi szerencsém van,hogy gyárilag is erősített váltóval jött ki ez a kocsi valamiért.
Kuplung már ezt megelőzve kevláros volt,annyit nem ment,hogy összekopjon:)
Ezek után már csak a haveromon múlik,hogy mennyit szed ki a motorból ,nem egy két kocsit tuningolt már,főleg Vw csoport.
őszerinte közel 300Le-t kitudna szedni belőle,de az szerintem is fölösleges lenne,bőven elég a 180-200Le,csak legyen nyomaték gazdagon!
Röviden ennyi lenne:)
ez jól hangzik, majd jöhetnek az élménybeszámolók
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #468 Dátum:
2011.02.25 péntek, 15:12:44 »
Idézetet írta: felnipolirozas.hu - 2011.02.25 péntek, 10:16:16
Az egész úgy kezdődött,hogy bedöglött a rezgő szelep az adagolón,minden téli indításnál fél liter gázolaj a földön landolt,majd egy kis idő után bedöglött az immobi is!
Az immobi kiiktatására és a rezgőszelep cseréjére mondtak cirka 70e forintot! (ez volt a lucas adagoló)
Ekkor szóltam a haveromnak,hogy kellene a bosch adagoló ami egy újabb Fiesta adagolója
Szétszedte darabokra 2.5 TDI Ducato belsejét kapta meg dupla csuklós gázkarral,ekkor még a gyári kicsi turbó volt rajta,amivel alacsony fordulatról igen csak elindult a verda,sokáig nem bírta a turbócska,2400km után szétesett!
utána jött a gt20/t2
ez 2500-as fordulattól indította el magát rendesen1.3Bar töltőnyomással ekkor még TD volt az az elő kamrás
8000km után Össze fordult a hajtókarcsapágy,szétszedtem és akkor láttam meg,hogy a 4 dugóból 4 el van repedve!
vettem egy másik motort hozzá ami teljesen alap volt minden gyári,azt is szétszedtem meglepetésemre abban is 2db dugó el volt repedve:)
ekkor jött az ötlet,hogy akkor tegyünk valamit vele!
Vettem egy Focus hengerfejet ami ugye már TDDi,vetten 4 db Bontott Focus dugót és összefűzettem
minden stimmel eddig lökethossz dugó átmérő........csak induljon be majd:))
Az adagolóm most megkapja a Vw-hez méltó 13-az elemet és a hullámos tárcsát,és felkerűl a Gt22 is
Nekem annyi szerencsém van,hogy gyárilag is erősített váltóval jött ki ez a kocsi valamiért.
Kuplung már ezt megelőzve kevláros volt,annyit nem ment,hogy összekopjon:)
Ezek után már csak a haveromon múlik,hogy mennyit szed ki a motorból ,nem egy két kocsit tuningolt már,főleg Vw csoport.
őszerinte közel 300Le-t kitudna szedni belőle,de az szerintem is fölösleges lenne,bőven elég a 180-200Le,csak legyen nyomaték gazdagon!
Röviden ennyi lenne:)
Ez mind szépés jó, csak a 13as elem ritka mint a fehér holló, és drága is, a másik meg az hogy a focus csúcsának mekkora az áteresztőképessége?Mert 13as elemhez már brutális áteresztő kell hogy ne legyen az első indításnál elemtörés.
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #469 Dátum:
2011.02.25 péntek, 15:13:37 »
Idézetet írta: felnipolirozas.hu - 2011.02.25 péntek, 10:16:16
Az egész úgy kezdődött,hogy bedöglött a rezgő szelep az adagolón,minden téli indításnál fél liter gázolaj a földön landolt,majd egy kis idő után bedöglött az immobi is!
Az immobi kiiktatására és a rezgőszelep cseréjére mondtak cirka 70e forintot! (ez volt a lucas adagoló)
Ekkor szóltam a haveromnak,hogy kellene a bosch adagoló ami egy újabb Fiesta adagolója
Szétszedte darabokra 2.5 TDI Ducato belsejét kapta meg dupla csuklós gázkarral,ekkor még a gyári kicsi turbó volt rajta,amivel alacsony fordulatról igen csak elindult a verda,sokáig nem bírta a turbócska,2400km után szétesett!
utána jött a gt20/t2
ez 2500-as fordulattól indította el magát rendesen1.3Bar töltőnyomással ekkor még TD volt az az elő kamrás
8000km után Össze fordult a hajtókarcsapágy,szétszedtem és akkor láttam meg,hogy a 4 dugóból 4 el van repedve!
vettem egy másik motort hozzá ami teljesen alap volt minden gyári,azt is szétszedtem meglepetésemre abban is 2db dugó el volt repedve:)
ekkor jött az ötlet,hogy akkor tegyünk valamit vele!
Vettem egy Focus hengerfejet ami ugye már TDDi,vetten 4 db Bontott Focus dugót és összefűzettem
minden stimmel eddig lökethossz dugó átmérő........csak induljon be majd:))
Az adagolóm most megkapja a Vw-hez méltó 13-az elemet és a hullámos tárcsát,és felkerűl a Gt22 is
Nekem annyi szerencsém van,hogy gyárilag is erősített váltóval jött ki ez a kocsi valamiért.
Kuplung már ezt megelőzve kevláros volt,annyit nem ment,hogy összekopjon:)
Ezek után már csak a haveromon múlik,hogy mennyit szed ki a motorból ,nem egy két kocsit tuningolt már,főleg Vw csoport.
őszerinte közel 300Le-t kitudna szedni belőle,de az szerintem is fölösleges lenne,bőven elég a 180-200Le,csak legyen nyomaték gazdagon!
Röviden ennyi lenne:)
Jah és 1 kérdés kimaradt.Ki csinálja rá az adagolót?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #470 Dátum:
2011.02.25 péntek, 15:29:50 »
Idézetet írta: felnipolirozas.hu - 2011.02.25 péntek, 10:16:16
Röviden ennyi lenne:)
Egy kicsit lehetne ezt bővítgetni?
És az anyagiakra gondolnék itt.
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
felnipolirozas.hu
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #471 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 10:37:33 »
Anyagiakról ne beszéljünk,más ennyiért autót vesz:)
Pécelen csinálja az adagolót egy barátom!
A csúcsot még nem nézette meg,hogy mennyit enged át,de elvileg valamelyik teherautó csúcsa jó bele!
Idézetet írta: Joe - 2011.02.25 péntek, 15:29:50
Egy kicsit lehetne ezt bővítgetni?
És az anyagiakra gondolnék itt.
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #472 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 14:33:26 »
Idézetet írta: felnipolirozas.hu - 2011.02.28 hétfő, 10:37:33
Anyagiakról ne beszéljünk,más ennyiért autót vesz:)
Pécelen csinálja az adagolót egy barátom!
A csúcsot még nem nézette meg,hogy mennyit enged át,de elvileg valamelyik teherautó csúcsa jó bele!
A csúcs az engem érdekelne.Tudsz benne segíteni?Véletlen nem Gabonak hívják a barátod?
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #473 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 19:52:51 »
Idézetet írta: felnipolirozas.hu - 2011.02.28 hétfő, 10:37:33
Anyagiakról ne beszéljünk,más ennyiért autót vesz:)
Pécelen csinálja az adagolót egy barátom!
A csúcsot még nem nézette meg,hogy mennyit enged át,de elvileg valamelyik teherautó csúcsa jó bele!
Írtam privátot, várom a választ!
Naplózva
felnipolirozas.hu
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #474 Dátum:
2011.03.01 kedd, 13:18:58 »
nem,Peti a neve!
Viszont van 4 db Vadi új csúcsom az elő kamrás motorhoz,2400 km van benne 168barra fel vannak húzva!
Idézetet írta: ndan - 2011.02.28 hétfő, 14:33:26
A csúcs az engem érdekelne.Tudsz benne segíteni?Véletlen nem Gabonak hívják a barátod?
Naplózva
blasz
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #475 Dátum:
2011.03.15 kedd, 16:14:17 »
sziasztok, kérdezném töletek mitöl lehet hogy ha meleg a motor,föleg most hogy jo idö van akkor alacsony fordulaton olyan szinten legyengül az autom,hogy néha még az elindulás is csak pörgetés után sikerül.Hidegben ez nincs de miota meleg van azota föleg városban nagyon gáz.Ha melegen beinditom,ami pöccre megy.van hogy várnom kell 2-3 percet is mert nem akar eröböl megindulni,aztán meg megy.Ha látom hogy alapjárat lecsusszan 900 rol 750 re akkor már tudom hogy jön az erötlenedés.Ilyenkor a turbo müködése is egyre magasabb fordulaton kezd müködni.A motor rendbe van nem füstöl,nem eszik olajat,télen 2 izzitás és pöcc volt.Olyan érzésem van mintha felmelegedett az adagolo,akkor nagyon kevesett nyomna vagy ilyesmi.
elöre is köszönöm blasz
Még annyit hogy tavaly összel vettem az autot,joidöben ugyan ez volt a jelenség,aztán jött a tél és szinte elmult a hiba,majd most jött a tavasz és most ugyan az mint összel.lehet kopott az adagolo?
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.15 kedd, 16:24:04 írta blasz
»
Naplózva
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #476 Dátum:
2011.03.18 péntek, 21:59:25 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.02.16 szerda, 09:04:22
igen ez hengerfejes. valószínű csak tömítés, de az csak szétszedéskor derül ki.
Rég jártam erre.... a tömítéssel és a hengerfejjel sem volt gond látszólag, csak síkolni kellett. Valamikor már cserélték az évszámból ítélve. Talán hanyagul dolgoztak... Most jó.
Naplózva
retro78
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #477 Dátum:
2011.03.18 péntek, 22:02:35 »
Az utóizzítás kiiktatásával próbálkozott már valaki?
Naplózva
liska.janos
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #478 Dátum:
2011.03.30 szerda, 20:40:10 »
Sziasztok,jó estét kívánok!
Számomra egy igen nagy probléma megoldásában szeretnék segítséget kérni adagoló ügyben.Lucas adagolómat le kellet cserélni vettem egy használtat majd fel lett "újjítva".Csak hát a csatlakozók nem stimmelnek sem formára sem darabra.Tud e valaki segíteni mi a teendőm,hogyan tudnám szinkronizálni a két adagoló vezérlését?Mert Jelenleg csak a leállító mágnesszelep müködik.A gépsárkány üzemképes de nem véletlen a többi mágnesszelep sem az adagolón.
Tehát bármilyen segítségnek nagyon örülnék.
Tisztelettel,várom válaszotok:
Liska János
Naplózva
májki1982
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #479 Dátum:
2011.03.31 csütörtök, 20:31:32 »
Idézetet írta: liska.janos - 2011.03.30 szerda, 20:40:10
Sziasztok,jó estét kívánok!
Számomra egy igen nagy probléma megoldásában szeretnék segítséget kérni adagoló ügyben.Lucas adagolómat le kellet cserélni vettem egy használtat majd fel lett "újjítva".Csak hát a csatlakozók nem stimmelnek sem formára sem darabra.Tud e valaki segíteni mi a teendőm,hogyan tudnám szinkronizálni a két adagoló vezérlését?Mert Jelenleg csak a leállító mágnesszelep müködik.A gépsárkány üzemképes de nem véletlen a többi mágnesszelep sem az adagolón.
Tehát bármilyen segítségnek nagyon örülnék.
Tisztelettel,várom válaszotok:
Liska János
szia
biztos mk2es mondeo adagolot vettél,mert az nem stimmel az mk1re.ndan-t keresd meg itt a forumon ö mindent tud adagoló téren.javit,szerel,adagolotm épit.szoval mindent
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #480 Dátum:
2011.04.02 szombat, 13:16:30 »
Idézetet írta: liska.janos - 2011.03.30 szerda, 20:40:10
Sziasztok,jó estét kívánok!
Számomra egy igen nagy probléma megoldásában szeretnék segítséget kérni adagoló ügyben.Lucas adagolómat le kellet cserélni vettem egy használtat majd fel lett "újjítva".Csak hát a csatlakozók nem stimmelnek sem formára sem darabra.Tud e valaki segíteni mi a teendőm,hogyan tudnám szinkronizálni a két adagoló vezérlését?Mert Jelenleg csak a leállító mágnesszelep müködik.A gépsárkány üzemképes de nem véletlen a többi mágnesszelep sem az adagolón.
Tehát bármilyen segítségnek nagyon örülnék.
Tisztelettel,várom válaszotok:
Liska János
ha biztos rávalót vettél(ugyanott vannak a szelepek, meg miegymás, pl száma stimel) még van mk1-ben évjárat eltérés is. a gyári immo-s kiviteleken egy nagy nyolc pólusú csatlakozó van, a régin van egy 3-as a gázkar potméternek, egy egyes a részterhelés szabályzónak, egy kettes a hidegindító patronnak( ennek pl csak egy kábeljét használják az újabbakon, mert a másik közvetlen mellette testre van kötve) meg van egy szál a mágnesszelepre. utóbbinak az immosnál már az immotól visszafelé jön kábel. mostanság ritkán vagyok itt, de ha gondod van adagoló ügyben hívhatsz bátran. 20/3106928
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #481 Dátum:
2011.04.02 szombat, 13:30:10 »
Idézetet írta: blasz - 2011.03.15 kedd, 16:14:17
sziasztok, kérdezném töletek mitöl lehet hogy ha meleg a motor,föleg most hogy jo idö van akkor alacsony fordulaton olyan szinten legyengül az autom,hogy néha még az elindulás is csak pörgetés után sikerül.Hidegben ez nincs de miota meleg van azota föleg városban nagyon gáz.Ha melegen beinditom,ami pöccre megy.van hogy várnom kell 2-3 percet is mert nem akar eröböl megindulni,aztán meg megy.Ha látom hogy alapjárat lecsusszan 900 rol 750 re akkor már tudom hogy jön az erötlenedés.Ilyenkor a turbo müködése is egyre magasabb fordulaton kezd müködni.A motor rendbe van nem füstöl,nem eszik olajat,télen 2 izzitás és pöcc volt.Olyan érzésem van mintha felmelegedett az adagolo,akkor nagyon kevesett nyomna vagy ilyesmi.
elöre is köszönöm blasz
Még annyit hogy tavaly összel vettem az autot,joidöben ugyan ez volt a jelenség,aztán jött a tél és szinte elmult a hiba,majd most jött a tavasz és most ugyan az mint összel.lehet kopott az adagolo?
igen biztos adagolóbajod van. lehet ez elemkopás, vagy egyszerű szivattyú kopás is. én utóbbival megúsztam. ha elem kopás van, akkor már az indítás is gyalázatos. ekkor igazából adagolócsere. mk1-es lucas-t 10-15 nél többért nem szabad venni, csak max biztos forrásból, vagy ha garit adnak rá. tudsz építtetni bosch-t rá, ezt már sokan csinálják sokféle áron, én pl 50 körül szoktam, és ugy vállalok garit, ha én szerelem fel. ekkor ki tudja az ember próbálni, és lehet kívánság szerint módosítgatni.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #482 Dátum:
2011.04.03 vasárnap, 15:33:24 »
Cimborám MKI -e TD motoros. Eléggé kormos.
Kérdésem az lenne ugyan ugy vakolni kell az EGR-t?
Ha igen hol található, illetve mit kell cserélni a takaritás alkalmából?
Tömités, stb, ...
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #483 Dátum:
2011.04.03 vasárnap, 19:37:14 »
Idézetet írta: Feco66 - 2011.04.03 vasárnap, 15:33:24
Cimborám MKI -e TD motoros. Eléggé kormos.
Kérdésem az lenne ugyan ugy vakolni kell az EGR-t?
Ha igen hol található, illetve mit kell cserélni a takaritás alkalmából?
Tömités, stb, ...
a vákum szabályozza a turbómebránt hogy ne füstöljön.nekem az egr működik nincs ledugozva.nincs füstöm.
a membránt, porlasztócsúcsokat nézzétek meg.
az olajat eszi a gépetek?
«
Utoljára szerkesztve: 2011.04.03 vasárnap, 19:41:32 írta Ragasits
»
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #484 Dátum:
2011.04.04 hétfő, 07:27:45 »
Idézetet írta: Ragasits - 2011.04.03 vasárnap, 19:37:14
a vákum szabályozza a turbómebránt hogy ne füstöljön.nekem az egr működik nincs ledugozva.nincs füstöm.
a membránt, porlasztócsúcsokat nézzétek meg.
az olajat eszi a gépetek?
Az olajnak utánakérdezek.
A membránt és a pcsúcsokat, hogyan lehet megnézni ellenőrizni?
Illetve mit keressek?
Bocsi a láma kérdésért.
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #485 Dátum:
2011.04.04 hétfő, 18:50:41 »
Idézetet írta: Feco66 - 2011.04.04 hétfő, 07:27:45
Az olajnak utánakérdezek.
A membránt és a pcsúcsokat, hogyan lehet megnézni ellenőrizni?
Illetve mit keressek?
Bocsi a láma kérdésért.
az adagolóról le kell húzni a vákuumcsövet és megnézni hogy száraz e.
a csúcsokat szakemberrel kell megnézetni ő majd megnézi a polasztási képet illetve meglehete folyatni.kb 5000ft-ért szokták megnézni.
kiveszi gépre rakja és külünböző nyomáson gázolajal megnyomatja.
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
hangyász hugo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #486 Dátum:
2011.04.14 csütörtök, 22:55:55 »
sziasztok érdeklödöm, hogy 1.8 td motor nehezen indul de ha egy-két pecig járatom utánna már rendesen idul.alapjáraton füstöl és nincs normális dizel szaga.Külömben jól gyorsul és nem fogyaszt sokat 130-140 km simán megy. Izzítógyetyákat néztem 6-8 mp alatt teljesen fel ízzotak. Előre is köszönöm segitségeteket.
Naplózva
blasz
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #487 Dátum:
2011.04.15 péntek, 08:15:50 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.04.02 szombat, 13:30:10
igen biztos adagolóbajod van. lehet ez elemkopás, vagy egyszerű szivattyú kopás is. én utóbbival megúsztam. ha elem kopás van, akkor már az indítás is gyalázatos. ekkor igazából adagolócsere. mk1-es lucas-t 10-15 nél többért nem szabad venni, csak max biztos forrásból, vagy ha garit adnak rá. tudsz építtetni bosch-t rá, ezt már sokan csinálják sokféle áron, én pl 50 körül szoktam, és ugy vállalok garit, ha én szerelem fel. ekkor ki tudja az ember próbálni, és lehet kívánság szerint módosítgatni.
megvettem a bosch adagolot, escortra valot turbos fedél nélkül,amit irtál árat az adagoloval vagy nélkül értendö?mindenképp megkell csinálni mert a városban igen ciki ahogy müködik.a fogyasztás az nagyon jo most 6.6 ra jött ki.Az a fura hogy reggel egy pöccre indul, a választ elöre is köszi
Naplózva
Hanzsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #488 Dátum:
2011.04.26 kedd, 16:10:06 »
Üdv!
Oda-vissza átrágtam a fórumot termosztát ügyben, de végül teljesen tanácstalan lettem. Az én 1.8 TD-m is azt csinálja, hogy szinte soha nem melegszik be rendesen. Fűtés az van, nem fázom, nem ez a gond. Hanem hogy normál tempóban még a mostani 20-25 fokos külső hőmérsékletnél is csak az N betű alatt tanyázik a mutató. Vagy éppen eléri az N-t. Ha meghajtom, feljebb megy, jóval melegebb levegő jön az utastérbe, de hamar visszahűl. (Nem éppen üzemi hőmérsékleten dolgozik a motor.) Hűtővizet is illene már cserélnem, ezért a kérdés adott. Cseréljek-e termosztátot, ha igen hány fokosra? 88 vagy 92? És azt is olvastam, hogy ne gyárit mert az nagyon hamar meghal, hanem Facet márkájút vásároljak. (Máshol pedig pont a gyárit javasolta valaki.)
Valakinek van esetleg konkrét tapasztalata? Vagy valami jó tanácsa? Megköszönném!
Hanzsi
Naplózva
''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''
'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
misi107
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #489 Dátum:
2011.04.26 kedd, 20:11:22 »
Idézetet írta: Hanzsi - 2011.04.26 kedd, 16:10:06
Üdv!
Oda-vissza átrágtam a fórumot termosztát ügyben, de végül teljesen tanácstalan lettem. Az én 1.8 TD-m is azt csinálja, hogy szinte soha nem melegszik be rendesen. Fűtés az van, nem fázom, nem ez a gond. Hanem hogy normál tempóban még a mostani 20-25 fokos külső hőmérsékletnél is csak az N betű alatt tanyázik a mutató. Vagy éppen eléri az N-t. Ha meghajtom, feljebb megy, jóval melegebb levegő jön az utastérbe, de hamar visszahűl. (Nem éppen üzemi hőmérsékleten dolgozik a motor.) Hűtővizet is illene már cserélnem, ezért a kérdés adott. Cseréljek-e termosztátot, ha igen hány fokosra? 88 vagy 92? És azt is olvastam, hogy ne gyárit mert az nagyon hamar meghal, hanem Facet márkájút vásároljak. (Máshol pedig pont a gyárit javasolta valaki.)
Valakinek van esetleg konkrét tapasztalata? Vagy valami jó tanácsa? Megköszönném!
Hanzsi
én a benzinesnél kipróbáltam négyfélét.gyakorlatilag semmi különbséget nem tapasztaltam.
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #490 Dátum:
2011.04.29 péntek, 17:35:45 »
Idézetet írta: Hanzsi - 2011.04.26 kedd, 16:10:06
Üdv!
Oda-vissza átrágtam a fórumot termosztát ügyben, de végül teljesen tanácstalan lettem. Az én 1.8 TD-m is azt csinálja, hogy szinte soha nem melegszik be rendesen. Fűtés az van, nem fázom, nem ez a gond. Hanem hogy normál tempóban még a mostani 20-25 fokos külső hőmérsékletnél is csak az N betű alatt tanyázik a mutató. Vagy éppen eléri az N-t. Ha meghajtom, feljebb megy, jóval melegebb levegő jön az utastérbe, de hamar visszahűl. (Nem éppen üzemi hőmérsékleten dolgozik a motor.) Hűtővizet is illene már cserélnem, ezért a kérdés adott. Cseréljek-e termosztátot, ha igen hány fokosra? 88 vagy 92? És azt is olvastam, hogy ne gyárit mert az nagyon hamar meghal, hanem Facet márkájút vásároljak. (Máshol pedig pont a gyárit javasolta valaki.)
Valakinek van esetleg konkrét tapasztalata? Vagy valami jó tanácsa? Megköszönném!
Hanzsi
Nekem is volt hasonló jelenség...
Kapott a kicsike egy 92°-os termosztátot de semmi.
Majd egy isteni sugallattól vezérelve vettem 1 új hőmérőgombát /nem volt 2000Ft/ és láss csodát rendbe jött a hőháztartás....
Üdv:VoTo
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #491 Dátum:
2011.04.30 szombat, 13:03:22 »
Idézetet írta: Hanzsi - 2011.04.26 kedd, 16:10:06
Üdv!
Oda-vissza átrágtam a fórumot termosztát ügyben, de végül teljesen tanácstalan lettem. Az én 1.8 TD-m is azt csinálja, hogy szinte soha nem melegszik be rendesen. Fűtés az van, nem fázom, nem ez a gond. Hanem hogy normál tempóban még a mostani 20-25 fokos külső hőmérsékletnél is csak az N betű alatt tanyázik a mutató. Vagy éppen eléri az N-t. Ha meghajtom, feljebb megy, jóval melegebb levegő jön az utastérbe, de hamar visszahűl. (Nem éppen üzemi hőmérsékleten dolgozik a motor.) Hűtővizet is illene már cserélnem, ezért a kérdés adott. Cseréljek-e termosztátot, ha igen hány fokosra? 88 vagy 92? És azt is olvastam, hogy ne gyárit mert az nagyon hamar meghal, hanem Facet márkájút vásároljak. (Máshol pedig pont a gyárit javasolta valaki.)
Valakinek van esetleg konkrét tapasztalata? Vagy valami jó tanácsa? Megköszönném!
Hanzsi
én a legegyszerűbbet javasolnám kezdetnek: hideg motorral elindulsz és párszáz méter után megnézed, hogy a termosztátról jövő cső meleg-e. ha nem, mész még egy kicsit és újra. ha langyos és nem forró, akkor akár mehetsz is tovább új termosztátért
ugyanez volt nálam is, annyi különbséggel, hogy nekem majdnem középig felment a mutató, de elég lassan, aztán maradt is ott. cserekor kiderült, hogy a temosztát zárólapja már ferdén volt, eresztette át a vizet folyamatosan. csak azt sajnálom, hogy nem ősszel jártam utána, mert télen lett volna jobb az a forróság, amit most pár perc után produkál a fűtés
. víz kb 6-7 liter kell a rendszerbe, termosztátot én 92fokos gyárit raktam be. tömítést is vegyél és cserélj, ha nem adnak hozzá!
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #492 Dátum:
2011.05.03 kedd, 20:49:12 »
Srácok!
a 92 fokos termosztát az csak benzinesbe való. az lehet, hogy a cromax ráírja hogy td-be is jó, de a td termosz az csak 88 fokos. 92 nél már rögtön megy a ventillátor kis fokozata
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #493 Dátum:
2011.05.04 szerda, 12:29:12 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.05.03 kedd, 20:49:12
Srácok!
a 92 fokos termosztát az csak benzinesbe való. az lehet, hogy a cromax ráírja hogy td-be is jó, de a td termosz az csak 88 fokos. 92 nél már rögtön megy a ventillátor kis fokozata
az a mókás, hogy a fórum archívumot is végignéztem és ez az infó sehol sem szerepelt. úgy tűnt, hogy a tapasztalatok a 92 fokos felé húznak.
köszi a tanácsot!
u.i: mi történhet, ha marad a 92-es?
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #494 Dátum:
2011.05.04 szerda, 18:38:28 »
Idézetet írta: zsombi - 2011.05.04 szerda, 12:29:12
az a mókás, hogy a fórum archívumot is végignéztem és ez az infó sehol sem szerepelt. úgy tűnt, hogy a tapasztalatok a 92 fokos felé húznak.
köszi a tanácsot!
a ford eredeti szakinfói viszont mind tudják. lásd microcat, vagy tis. sőt még a heynes, vagy az etzold könyv is csak a 88-ast írja. az a baj, hogy a cromax-ot mindenki a fordok mindenttudójának tartja, és elhiszik, amit ők írnak az alkatrészlistában.
azt nem tudom milyen tapasztalat, hogy ez jobb, nem tudom ki próbálta ki, hogy mi a különbség. szerintem az nem mérvadó, hogy evvel középre áll a mutató a 88-asal meg a N betű tetejére. nekem is ott van, és meg sem mozdul szinte semerre. a N betű teteje meg "NORMAL" allapot.
nekem mindig 88-as van, de csak gyári, és semmi baj nem szokott lenni
Idézetet írta: zsombi - 2011.05.04 szerda, 12:29:12
u.i: mi történhet, ha marad a 92-es?
sűrűn kapcsolgat a ventillátor, ha 2 fokozatú van. néhány esetben csak erőszakkal megy be a td házába, mert a kis golyós szelepnek nincs helye a dízelnél, ja és az felfelé kell, hogy álljon, a benyásba be sem lehet tenni máshogy
«
Utoljára szerkesztve: 2011.05.04 szerda, 18:41:50 írta GinJoy
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Hanzsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #495 Dátum:
2011.06.06 hétfő, 14:00:41 »
Hűűűű! Uraim, nagyon köszönöm a termosztátos hozzászólásokat, segítséget, minden információt!
Elnézést kell kérnem, hogy nem reagáltam ezidáig, de a drága fórummotor egyetlen mailt sem küldött, hogy érkezett ide segítő szándékú komment. Fórummotor monnyon le!
Ha lesz időm, (elképzelésem sincs mikor
) kipróbálom a fent leírtakat, és beszámolok a fejleményekről.
Még 1x köszi mindenkinek!
Naplózva
''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''
'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #496 Dátum:
2011.08.17 szerda, 19:52:08 »
igen pang ez a topik nem csoda hisz olyan jó kis motor a td
semmi baja csak falja,falja,falja a kilometereket
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #497 Dátum:
2011.08.17 szerda, 20:24:41 »
Idézetet írta: Ragasits - 2011.08.17 szerda, 19:52:08
igen pang ez a topik nem csoda hisz olyan jó kis motor a td
semmi baja csak falja,falja,falja a kilometereket
nyár van, eleg van, indul minden dízel. eljön majd az ideje ennek a topic-nak is. októer végétől februárig
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #498 Dátum:
2011.08.17 szerda, 20:28:12 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.08.17 szerda, 20:24:41
nyár van, eleg van, indul minden dízel. eljön majd az ideje ennek a topic-nak is. októer végétől februárig
majd vígan újságoljuk -40 pöcc röff
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
schumacher8
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #499 Dátum:
2011.08.27 szombat, 09:55:13 »
vki megtudná mondani hogy van nekem 4db ujnak mondható porlasztóm mk2-bő és az egyiken van egy jeladó,és én ezeket egy mk1-be raknám be csak azon meg nincs jeladó...vmi ötlet? anélkül is mükszik? rem van ötlet mert most találtam meg hátúl a mhelyben,és csak pár órát volt használva.
Naplózva
Oldalak:
1
...
3
4
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
14
15
16
17
...
43
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ