Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:28:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 ... 43   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 842649 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #1500 Dátum: 2012.12.04 kedd, 10:34:45 »

Huh?

Mindegy. Smiley Benyásnál úgy tudom normális(abb) a melegebb jelzés. Bár az NOMAL-mál az A-L már eléggé a vége, gondolom belövi a ventit azért hűl vissza. Érdemes lenne átmosnod a klíma-radiátort és a hűtővíz-radiátort is, nekem is dzsuvás volt nagyon (mert a paraszt "át"-szerelő úgy hagyta...) és álló helyzetben rengeteget mentek a ventilátorok... Mióta kitakarítottam, nyáron is csak kemény hajtás után indultak be, leginkább rükvercben. Meg klíma használat mellett természetesen. Smiley

hogy lehet átmosni a hűtőket? Van valami speciális vegyszer, nem tömődik el a hűtő az ilyen szerektől?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #1501 Dátum: 2012.12.04 kedd, 13:22:21 »

hogy lehet átmosni a hűtőket? Van valami speciális vegyszer, nem tömődik el a hűtő az ilyen szerektől?

Amit én használtam vegyszer, az ilyen volt : klímagáz-leengedés (átfejtés), hűtőfolyadék leeresztés és a hűtők leszerelése. Cheesy
Bespriccelés (áztatás) brigéciollal (nekem kellett, mert olajsáros voltak a hűtők), ezután nagynyomásúval (a hűtőknek alábakolva/vagy valaminek nekitámasztva) 2-5 alkalommal, 1-2cm távolságból, mindkét oldalról külön-külön átmosni. Másnál ez már lehet, hogy elég lenne, nálam még kevés volt,
ezért hazavíve, szintén alábakolva, kapott mosogatószeres-löttyös spriccelést, majd egy slagra csatlakozó, hosszúszálú (de nem túl durva) kefével csutakoltam őket vagy 2 órán át, ismételgetve a spriccelést, utána pedig kitámasztva, direktbe slaggal átöblítettem a lamellákat, addig amíg már nem maradt rajta egy pici mosogatószer sem. Kapott egy kevés féktárcsatisztítót is mindkettő, hátha Grin, majd megint egy kis víz és utána szárítás a napon. Mivel 1,5 óra tűző nap után is maradt a lamellák között kb. annyi víz, mint állat, ezért kompresszorral kifújtam a vizet és ismét szárítottam őket kicsit.
(száradás közben a ventilátor házát, lapátját takarítgattam, ill. a motorrészét beolajoztam, meg a hőbiztosíték/ellenállás csoportot is kiszedtem, megtisztítottam, ill. a fémkeret ami védi őket szín rozsda volt, ezért kapott csiszolást, stb.-t, majd matt fekete spray-vel lefújtam, 2-3x-or...)
Összeszerelés, visszapakolás, újratöltés hűtőlöttyből, majd klímás, töltésre. (ez a plusz pénz a gyökér szerelő zsebéből kéne, hogy hiányozzon, amiért képes volt ilyen koszosan átrakni a hűtőket...  Angry)
Kicsit több, mint fél nap volt, de az én esetemben brutális szennyeződésről beszélhetünk, a régi hűtőim patyolattiszták voltak ezekhez képest, pedig azok nem kaptak takarítást, csak néha-néha a helyükön 1-1 nagynyomású mosást. (viszont a klímahűtőn már nem megy át a víz rendesen, ezért a motorhűtőt érdemes levenni, egyszerűbb és olcsóbb, mint mindkettőt)
Jah igen, ha esetlegesen leveszed a klímahűtőt is, vigyázz, hogy ne jusson bele víz takarítás közben ! A másikba mehet, át is lehet öblíteni akár. Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #1502 Dátum: 2012.12.04 kedd, 20:37:50 »

Amit én használtam vegyszer, az ilyen volt : klímagáz-leengedés (átfejtés), hűtőfolyadék leeresztés és a hűtők leszerelése. Cheesy
Bespriccelés (áztatás) brigéciollal (nekem kellett, mert olajsáros voltak a hűtők), ezután nagynyomásúval (a hűtőknek alábakolva/vagy valaminek nekitámasztva) 2-5 alkalommal, 1-2cm távolságból, mindkét oldalról külön-külön átmosni. Másnál ez már lehet, hogy elég lenne, nálam még kevés volt,
ezért hazavíve, szintén alábakolva, kapott mosogatószeres-löttyös spriccelést, majd egy slagra csatlakozó, hosszúszálú (de nem túl durva) kefével csutakoltam őket vagy 2 órán át, ismételgetve a spriccelést, utána pedig kitámasztva, direktbe slaggal átöblítettem a lamellákat, addig amíg már nem maradt rajta egy pici mosogatószer sem. Kapott egy kevés féktárcsatisztítót is mindkettő, hátha Grin, majd megint egy kis víz és utána szárítás a napon. Mivel 1,5 óra tűző nap után is maradt a lamellák között kb. annyi víz, mint állat, ezért kompresszorral kifújtam a vizet és ismét szárítottam őket kicsit.
(száradás közben a ventilátor házát, lapátját takarítgattam, ill. a motorrészét beolajoztam, meg a hőbiztosíték/ellenállás csoportot is kiszedtem, megtisztítottam, ill. a fémkeret ami védi őket szín rozsda volt, ezért kapott csiszolást, stb.-t, majd matt fekete spray-vel lefújtam, 2-3x-or...)
Összeszerelés, visszapakolás, újratöltés hűtőlöttyből, majd klímás, töltésre. (ez a plusz pénz a gyökér szerelő zsebéből kéne, hogy hiányozzon, amiért képes volt ilyen koszosan átrakni a hűtőket...  Angry)
Kicsit több, mint fél nap volt, de az én esetemben brutális szennyeződésről beszélhetünk, a régi hűtőim patyolattiszták voltak ezekhez képest, pedig azok nem kaptak takarítást, csak néha-néha a helyükön 1-1 nagynyomású mosást. (viszont a klímahűtőn már nem megy át a víz rendesen, ezért a motorhűtőt érdemes levenni, egyszerűbb és olcsóbb, mint mindkettőt)
Jah igen, ha esetlegesen leveszed a klímahűtőt is, vigyázz, hogy ne jusson bele víz takarítás közben ! A másikba mehet, át is lehet öblíteni akár. Wink

köszke,akkor ha megmarad a szekér akkor nyáron ez lesz a kövezkezö projekt.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1503 Dátum: 2012.12.07 péntek, 18:59:27 »

pár hónap után elindítottam az öreg verdát. meglepően jól indul, pedig még nyári go van benne. lehet, hogy a tavalyi téli vacakolás betudható a nem tökéletesen beállított adagolónak, meg esetleg a rossz go-nak is, mert most másfajta van benne.
Kapott egy újszerű gyári adagolót nyáron, porlasztók jók, izzítók is, és indul f@szán( feltéve, hogy forgatja az akksi)

Megtartom az adagolósomat  nyes
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #1504 Dátum: 2012.12.08 szombat, 02:07:08 »

pár hónap után elindítottam az öreg verdát. meglepően jól indul, pedig még nyári go van benne. lehet, hogy a tavalyi téli vacakolás betudható a nem tökéletesen beállított adagolónak, meg esetleg a rossz go-nak is, mert most másfajta van benne.
Kapott egy újszerű gyári adagolót nyáron, porlasztók jók, izzítók is, és indul f@szán( feltéve, hogy forgatja az akksi)

Megtartom az adagolósomat  nyes

Ne is cseréld le !  eplus2
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Goa
Vendég
« Új hozzászólás #1505 Dátum: 2012.12.08 szombat, 21:05:03 »

pár hónap után elindítottam az öreg verdát. meglepően jól indul, pedig még nyári go van benne. lehet, hogy a tavalyi téli vacakolás betudható a nem tökéletesen beállított adagolónak, meg esetleg a rossz go-nak is, mert most másfajta van benne.
Kapott egy újszerű gyári adagolót nyáron, porlasztók jók, izzítók is, és indul f@szán( feltéve, hogy forgatja az akksi)

Megtartom az adagolósomat  nyes
nyes nyes nyes
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1506 Dátum: 2012.12.10 hétfő, 16:34:43 »

biznisz:

http://mondeo.hu/index.php?topic=11329.0
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1507 Dátum: 2012.12.10 hétfő, 17:05:43 »

elkelt
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #1508 Dátum: 2012.12.10 hétfő, 22:21:47 »

elkelt

Valaki nagyon jól járt akkor ! Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #1509 Dátum: 2012.12.11 kedd, 07:40:52 »

elkelt

E meg mi volt??
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #1510 Dátum: 2012.12.11 kedd, 13:12:57 »

E meg mi volt??

Eladta a saját Bosch adagolóját... Vagy a Tiédet?  eplus2
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #1511 Dátum: 2012.12.12 szerda, 09:31:15 »

Eladta a saját Bosch adagolóját... Vagy a Tiédet?  eplus2

Reggel még indult, úgy hogy ügyesen vette ki ,ha ez volt az... Wink Tongue
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #1512 Dátum: 2012.12.15 szombat, 22:34:16 »

na voltak nálunk is mínustok kb -5 -7 de gond nélkül indult remélem mindenki hasonlókat tapasztalt a TD-sek közül  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #1513 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 12:07:07 »

A *** porlasztó miatt gázolaj került a motorolajba ezért idő előtt olajcserés lett az autó  falbav
A kérdésem az lenne, hogy 10w40 Eneos olaj került bele, amit ha jól tudom félszintetikus  Huh?
Ez nem okozhat gondot a gyári tömítéseknek, illetve, hogy egész eddig 15w40 ásványi anyagos volt benne
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1514 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 13:12:05 »

A *** porlasztó miatt gázolaj került a motorolajba ezért idő előtt olajcserés lett az autó  falbav
A kérdésem az lenne, hogy 10w40 Eneos olaj került bele, amit ha jól tudom félszintetikus  Huh?
Ez nem okozhat gondot a gyári tömítéseknek, illetve, hogy egész eddig 15w40 ásványi anyagos volt benne
Valószínű nagy gondot nem csinál, mert az a belevaló. 15 w 40 ásványi az elég gáz
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.17 hétfő, 13:16:48 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #1515 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 16:36:01 »

Az olajnyomásom hidegen 4-5mp ,de melegen is legalább 2mp még kialszik...ez másnál is így van??

Félek a főtengely csapágyak az utolsókat rúgja..érdemes most cserélni,vagy menjek amég kifekszik és akkor ..
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #1516 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 21:38:14 »

Az olajnyomásom hidegen 4-5mp ,de melegen is legalább 2mp még kialszik...ez másnál is így van??

Félek a főtengely csapágyak az utolsókat rúgja..érdemes most cserélni,vagy menjek amég kifekszik és akkor ..

Nálam indítás után azonnal kialudt, mindkét motornál. Max. 0.2 másodpercig világított. Smiley
A gomba vezetékei jók?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #1517 Dátum: 2012.12.18 kedd, 19:57:25 »

Nálam indítás után azonnal kialudt, mindkét motornál. Max. 0.2 másodpercig világított. Smiley
A gomba vezetékei jók?

elméletileg jó..
Naplózva
Goa
Vendég
« Új hozzászólás #1518 Dátum: 2012.12.25 kedd, 10:15:18 »

Az olajnyomásom hidegen 4-5mp ,de melegen is legalább 2mp még kialszik...ez másnál is így van??

Félek a főtengely csapágyak az utolsókat rúgja..érdemes most cserélni,vagy menjek amég kifekszik és akkor ..
Elméletileg legalábbis nálam elalszik rögtön.
Nekem volt fötengely csapágyas a gép annak is az volt az előjele nem aludt el a lámpa sőt még nagyobb sebesség után lassítottam akkor kigyulladt a lámpa.Akkor lesz gáz ha majd erőtlen lesz és elkezd csattogni akkor tuti vége van.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1519 Dátum: 2012.12.25 kedd, 10:23:01 »

Az olajnyomásom hidegen 4-5mp ,de melegen is legalább 2mp még kialszik...ez másnál is így van??

Félek a főtengely csapágyak az utolsókat rúgja..érdemes most cserélni,vagy menjek amég kifekszik és akkor ..
próbáld ki valami rendes olajszűrővel.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1520 Dátum: 2012.12.25 kedd, 10:51:32 »

próbáld ki valami rendes olajszűrővel.

Ilyesmit nekem is csinál, de csak néha. Jellemzően inkább jó meleg motornál. Olyankor miközben esik a fordulat néha bevillan a lámpa.
De amire alapjáratra esik, megint kialszik. Lehet ez gomba gond, vagy hagyjam a francba?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1521 Dátum: 2012.12.25 kedd, 11:23:48 »

Ilyesmit nekem is csinál, de csak néha. Jellemzően inkább jó meleg motornál. Olyankor miközben esik a fordulat néha bevillan a lámpa.
De amire alapjáratra esik, megint kialszik. Lehet ez gomba gond, vagy hagyjam a francba?
ott már inkább közelít a csapágy gond
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #1522 Dátum: 2012.12.25 kedd, 12:47:23 »

próbáld ki valami rendes olajszűrővel.

Melyiket javaslod?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1523 Dátum: 2012.12.25 kedd, 13:16:00 »

Melyiket javaslod?
bele kell nézni, és ha látsz benne egy rugót, az mehet. ugyanis ez hivatott megállítani az olajat, hogy az utolsó cseppig visszafolyjon.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1524 Dátum: 2012.12.25 kedd, 23:01:12 »

ott már inkább közelít a csapágy gond

nem dobtál fel
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1525 Dátum: 2012.12.25 kedd, 23:17:13 »

ott már inkább közelít a csapágy gond
Reméltem, hogy legalább ilyen gondjai nincsenek Sad
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1526 Dátum: 2012.12.26 szerda, 06:43:07 »

nem dobtál fel
nem akartalak ijesztgetni, csak ez szokott lenni az első tünete, hogy hajtókar csapágy gond van. Hidegen azért nem csinálja, mert nincs úgy elhígulva az olaj. Esetleg kipróbálhatnád valami rendes olajjal, mit csinál. Mi van most benne?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1527 Dátum: 2012.12.26 szerda, 09:55:16 »

nem akartalak ijesztgetni, csak ez szokott lenni az első tünete, hogy hajtókar csapágy gond van. Hidegen azért nem csinálja, mert nincs úgy elhígulva az olaj. Esetleg kipróbálhatnád valami rendes olajjal, mit csinál. Mi van most benne?

Ford 5w30. Most cseréltem
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1528 Dátum: 2012.12.26 szerda, 10:51:02 »

Ford 5w30. Most cseréltem
az pedig jó kell legyen. ugyan nem pont belevaló, de a jobbtól sosem lesz baja, és a minőséggel sem lehet gond
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1529 Dátum: 2012.12.26 szerda, 12:36:08 »

az pedig jó kell legyen. ugyan nem pont belevaló, de a jobbtól sosem lesz baja, és a minőséggel sem lehet gond
Gondolom ha majd gázos kezd lenni, azért valami hangja is lesz majd, vagy dízelnél nem hallom meg?
Most olyan tutijó hangja van, majdnem mint egy benzinesé Cheesy este megpróbáltam lefullasztani, olyan 500ig sikerült leejtenem a fordulatot de  az olajlámpa nem villant ki. Igaz csak kb 10 percig ment előtte a kocsi városban.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.26 szerda, 12:38:22 írta vzoli » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1530 Dátum: 2012.12.26 szerda, 18:20:38 »

Gondolom ha majd gázos kezd lenni, azért valami hangja is lesz majd, vagy dízelnél nem hallom meg?
Most olyan tutijó hangja van, majdnem mint egy benzinesé Cheesy este megpróbáltam lefullasztani, olyan 500ig sikerült leejtenem a fordulatot de  az olajlámpa nem villant ki. Igaz csak kb 10 percig ment előtte a kocsi városban.
ha már hangja van, akkor 2 hét múlva motorcsere
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1531 Dátum: 2012.12.26 szerda, 19:17:54 »

ha már hangja van, akkor 2 hét múlva motorcsere

inkább valami biztatót légyszives Wink
A lényeg, hogyha majd csak nagyon nehezen akar elaludni az olajnyomáslámpa cseréljek hajtókarcsapágyakat

Ha pedig csattog a motor, akkor rendszám lead, elbont
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1532 Dátum: 2012.12.26 szerda, 19:23:58 »

inkább valami biztatót légyszives Wink
A lényeg, hogyha majd csak nagyon nehezen akar elaludni az olajnyomáslámpa cseréljek hajtókarcsapágyakat
hajtókar csapágy csere több pénz mint egy motorcsere. csak úgy nem ilik kicserélni, tudni kell a méretét, van a gyári, meg 2 túlméretes a kopás nagyságától függően. módja: motor ki, váltó, kuplung, lendkerék, hátsó szimeringház le, utána olajteknő le, csapágyak burkolatát leszeded, főtengelyt kiveszed, elviszed felköszörültetni, egy jó műhelybe(a hangsúly a "jó"-n van, és ők megcsinálják, és megmondják mekkora csapágy való bele, ha igazán jó a műhely, akkor ad is a polcról olyat. Vissza: először a főtengelyt a helyére, aztán rá a hajtókarokat, mindent nyomatékkulcsal meghúzni, és a csapágyakat olajosan rárakni, aztán fordított sorrenbe mehet vissza az összes alkatrész. teknő tömítést, meg hátsó szimeringházat kell venni újat,( a szimering+ház egy 20-as magában)
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1533 Dátum: 2012.12.26 szerda, 19:46:59 »

hajtókar csapágy csere több pénz mint egy motorcsere. csak úgy nem ilik kicserélni, tudni kell a méretét, van a gyári, meg 2 túlméretes a kopás nagyságától függően. módja: motor ki, váltó, kuplung, lendkerék, hátsó szimeringház le, utána olajteknő le, csapágyak burkolatát leszeded, főtengelyt kiveszed, elviszed felköszörültetni, egy jó műhelybe(a hangsúly a "jó"-n van, és ők megcsinálják, és megmondják mekkora csapágy való bele, ha igazán jó a műhely, akkor ad is a polcról olyat. Vissza: először a főtengelyt a helyére, aztán rá a hajtókarokat, mindent nyomatékkulcsal meghúzni, és a csapágyakat olajosan rárakni, aztán fordított sorrenbe mehet vissza az összes alkatrész. teknő tömítést, meg hátsó szimeringházat kell venni újat,( a szimering+ház egy 20-as magában)

Smiley
no pont ez nem fog bekövetkezni Wink ugyan tudom, hogy ez a korrekt megoldás, és a suliban is azt tanították Sad
de ez nem az a motorcserés költségvetésű autó.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1534 Dátum: 2012.12.26 szerda, 19:50:35 »

Smiley
no pont ez nem fog bekövetkezni Wink ugyan tudom, hogy ez a korrekt megoldás, és a suliban is azt tanították Sad
de ez nem az a motorcserés költségvetésű autó.
hát figyu! 50 körül lehet kapni jó motort bontottan, ezért mondtam, hogy inkább az, mint a javítás
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #1535 Dátum: 2012.12.26 szerda, 19:54:53 »

hát figyu! 50 körül lehet kapni jó motort bontottan, ezért mondtam, hogy inkább az, mint a javítás

És az MkII-t belehet tenni az MkI helyett,ha ilyen van?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1536 Dátum: 2012.12.26 szerda, 19:57:04 »

És az MkII-t belehet tenni az MkI helyett,ha ilyen van?
bele. olajhűtőt kell átrakni a régit rá, meg egy-két apróságot
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #1537 Dátum: 2012.12.26 szerda, 20:01:24 »

bele. olajhűtőt kell átrakni a régit rá, meg egy-két apróságot

És az adagolóm is rámenne??

Ha jók az értesületlenségeim,akkor jobb az a motor+váltó,nem??

Kisebb a turbó lyuk + hosszabb áttételezésű a váltó..
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1538 Dátum: 2012.12.26 szerda, 20:07:09 »

És az adagolóm is rámenne??

Ha jók az értesületlenségeim,akkor jobb az a motor+váltó,nem??

Kisebb a turbó lyuk + hosszabb áttételezésű a váltó..
minden átmehet. ha a saját turbóját odaadják hozzá, akkor olajhűtőt sem kell cserélni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1539 Dátum: 2012.12.26 szerda, 20:15:05 »

hát figyu! 50 körül lehet kapni jó motort bontottan, ezért mondtam, hogy inkább az, mint a javítás

Én egyenlőre inkább reménykedek, hogy majd ha 2 hónap múlva leműszakizik, azt a 2 évet még kibírja itt a városban futkosásra. Ha majd elkészül a törött másik autó, akkor sok szükség már nem lesz rá, tehát lehet buherálni is, de mivel 100 kemény ezresért vettem (mondjuk ez egy 98as autóér igazán nem sok, csak eléggé el lett hanyagolva) nincs bennem az a mindenképp életben-tartásra való kényszer. Amit abból a pénzből amit a városban futkosáson a v6hoz képest ezen megspórolok, azt ha kell ráköltöm. Nem kizárt, hogy csak leveszem majd a kartert, és rámérek az egyik hajtókarcsapágyra, és megkapja ugyanazt a méretet. Ez elvileg kevés pénzzel kivitelezhető.
Naplózva
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #1540 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 08:05:38 »

minden átmehet. ha a saját turbóját odaadják hozzá, akkor olajhűtőt sem kell cserélni

És amúgy tényleg igazak azok amiket fentebb írtam,hogy azokkal jobb az Mk2 moci?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #1541 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 18:54:00 »

És az MkII-t belehet tenni az MkI helyett,ha ilyen van?

Nekem is ez van. Cheesy Teljes MK2 motor/váltó/klíma/villany...
Én 50-ért vettem kint a donor kocsit.  eplus2

A váltókarnál kellett annak fakezűnek barmolnia valamit, mert az MK2-esek már bowdenesek, nem tolórudasak.

És amúgy tényleg igazak azok amiket fentebb írtam,hogy azokkal jobb az Mk2 moci?

Hááát, ez olyan relatív dolog. Folyamatosabb, jobban emlékeztet egy benyásra az MK1 dízelhez képest. Simábban húz, viszont a kis turbó miatt, az az MK1-es 2-2500-as megindulás nincsen. Sad Én azt tapasztalom, hogy jó, de máshogy. Jobban kell pörgetni, mert a nyomatékgörbéje elég egyenes, nem úgy mint az MK1-es turbóval.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #1542 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 19:21:44 »



Hááát, ez olyan relatív dolog. Folyamatosabb, jobban emlékeztet egy benyásra az MK1 dízelhez képest. Simábban húz, viszont a kis turbó miatt, az az MK1-es 2-2500-as megindulás nincsen. Sad Én azt tapasztalom, hogy jó, de máshogy. Jobban kell pörgetni, mert a nyomatékgörbéje elég egyenes, nem úgy mint az MK1-es turbóval.

Akkor szerinted megéri azt beletenni vagy maradjon az ember az mk1-nél??..engem nagyon zavar a hatalmas turbó lyuk ..
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #1543 Dátum: 2012.12.28 péntek, 08:09:53 »

Akkor szerinted megéri azt beletenni vagy maradjon az ember az mk1-nél??..engem nagyon zavar a hatalmas turbó lyuk ..

Dinamikusabban lehet vele közlekedni. Igaz, az én MK1-es motorom már nagyon beteg volt, ezért tényeket nem mondok. Smiley
Különbségek : MK1: nehezen indul el, lomhán, viszont fordulaton, mikor már a turbó tölt rendesen, keményen húz. 120-ról 140-en két pillanat alatt ott van.
MK2: fürgébben indul el, ott lehet hagyni pirosnál a többieket. Alacsonyabb fordulaton sem hal meg, de azért vissza kell váltani néha. Folyamatosan húz 160-ig, de lomhábban. (többet nem megyek vele, mert azt már érzésre nem szereti az egész autó, sem a motor, olyankor belöki a 10-12 litert tuti)
Ha zavar a turbólyuk, meg a nehézkes elindulás, akkor megéri átcserélni. Bár nem tudom, hogy GinJoy adagolójával mennyit erősödött az motorod, lehet, hogy sokkal gyengébbnek fogod érezni az MK2-es TD-t. Nemtom, érzésre olyan, mintha egy 1.6-os benyást vezetnék, csak mikor ránézek a km órára, 50 helyett 80-al megyek... Grin
(én azt tapasztalom, hogy az Endura TD motor és váltó úúútálja az 45-50-et... Folyamatos 3-as, 4-es pakolászás... 55-60 körül érzi jól magát nálam.)
Egy szó mint száz: napi használatra, nem véletlenül tervezte át a Ford az MK2-es moci tartozékait. (turbó, váltó, adagoló, leömlő, szervó, stb...) Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1544 Dátum: 2012.12.28 péntek, 12:05:17 »

Dinamikusabban lehet vele közlekedni. Igaz, az én MK1-es motorom már nagyon beteg volt, ezért tényeket nem mondok. Smiley
Különbségek : MK1: nehezen indul el, lomhán, viszont fordulaton, mikor már a turbó tölt rendesen, keményen húz. 120-ról 140-en két pillanat alatt ott van.
MK2: fürgébben indul el, ott lehet hagyni pirosnál a többieket. Alacsonyabb fordulaton sem hal meg, de azért vissza kell váltani néha. Folyamatosan húz 160-ig, de lomhábban. (többet nem megyek vele, mert azt már érzésre nem szereti az egész autó, sem a motor, olyankor belöki a 10-12 litert tuti)
Ha zavar a turbólyuk, meg a nehézkes elindulás, akkor megéri átcserélni. Bár nem tudom, hogy GinJoy adagolójával mennyit erősödött az motorod, lehet, hogy sokkal gyengébbnek fogod érezni az MK2-es TD-t. Nemtom, érzésre olyan, mintha egy 1.6-os benyást vezetnék, csak mikor ránézek a km órára, 50 helyett 80-al megyek... Grin
(én azt tapasztalom, hogy az Endura TD motor és váltó úúútálja az 45-50-et... Folyamatos 3-as, 4-es pakolászás... 55-60 körül érzi jól magát nálam.)
Egy szó mint száz: napi használatra, nem véletlenül tervezte át a Ford az MK2-es moci tartozékait. (turbó, váltó, adagoló, leömlő, szervó, stb...) Smiley
szerintem neked nincs az tökéletesen beállítva
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #1545 Dátum: 2012.12.28 péntek, 13:15:27 »

szerintem neked nincs az tökéletesen beállítva

Biztos. Ezért is tervezgetek valamikor feléd gurulni, hogy szemmel verd, csak egyenlőre a műszakira kell felkészítenem az öreget...
(meg hát van még ez-az amire megy a zsé...)
PDTDi motorokhoz mennyire értesz? Faterom Galaxyjára is lehet, hogy rá kellene majd pillantanod, mert iszonyú szívóhangja van. (igaz 130 lovas, nem a 115-ös, de levett légszűrőnél is nagyon csúf, mély torokhangot ad ki gáz visszavételnél... sokan turbóra fogják, mások fals levegőszívásra, megint mások a levegő beszívó csőre és egyéb műanyag dolgokra...  falbav)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Gee
Vendég
« Új hozzászólás #1546 Dátum: 2013.01.01 kedd, 17:08:45 »

Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni Mondeóm ügyébe
Az a nagy problémám hogy indításkor hatalmas füstöt vág a kocsi és pár másodpercig össze-vissza jár a motor de utána szépen duruzsol
próbálkoztam már mindennel (porlasztó csere,gumi csövek cseréje,stb) de nem javult , Lucas adagoló van fenn
előre is köszönöm a válaszokat
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1547 Dátum: 2013.01.01 kedd, 17:46:08 »

Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni Mondeóm ügyébe
Az a nagy problémám hogy indításkor hatalmas füstöt vág a kocsi és pár másodpercig össze-vissza jár a motor de utána szépen duruzsol
próbálkoztam már mindennel (porlasztó csere,gumi csövek cseréje,stb) de nem javult , Lucas adagoló van fenn
előre is köszönöm a válaszokat
valahol levegősödik
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #1548 Dátum: 2013.01.01 kedd, 17:55:05 »

Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni Mondeóm ügyébe
Az a nagy problémám hogy indításkor hatalmas füstöt vág a kocsi és pár másodpercig össze-vissza jár a motor de utána szépen duruzsol
próbálkoztam már mindennel (porlasztó csere,gumi csövek cseréje,stb) de nem javult , Lucas adagoló van fenn
előre is köszönöm a válaszokat

Üzemanyag szűrőház? Megpumpálod a gombot keményre, kemény is marad? Sokáig?
(annak a belső membránja szokott elfáradni sok esetben)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Gee
Vendég
« Új hozzászólás #1549 Dátum: 2013.01.01 kedd, 22:40:05 »

Üzemanyag szűrőház? Megpumpálod a gombot keményre, kemény is marad? Sokáig?
(annak a belső membránja szokott elfáradni sok esetben)

Szűrőt azt cseréltem nem olyan régen de a házat azt nem néztem meg
vissza szokott puhulni (pumpálástól számítva kb 20-25 perc és újra puha)
köszönöm az infót holnap megnézem
Naplózva
Oldalak: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 ... 43   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.