Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:19:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
TD motor
Oldalak:
1
...
24
25
26
27
28
29
30
[
31
]
32
33
34
35
36
37
38
...
43
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TD motor (Megtekintve 842566 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
koszitibor
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1500 Dátum:
2012.12.04 kedd, 10:34:45 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.12.04 kedd, 00:54:00
Mindegy.
Benyásnál úgy tudom normális(abb) a melegebb jelzés. Bár az NOMAL-mál az A-L már eléggé a vége, gondolom belövi a ventit azért hűl vissza. Érdemes lenne átmosnod a klíma-radiátort és a hűtővíz-radiátort is, nekem is dzsuvás volt nagyon (mert a paraszt "át"-szerelő úgy hagyta...) és álló helyzetben rengeteget mentek a ventilátorok... Mióta kitakarítottam, nyáron is csak kemény hajtás után indultak be, leginkább rükvercben. Meg klíma használat mellett természetesen.
hogy lehet átmosni a hűtőket? Van valami speciális vegyszer, nem tömődik el a hűtő az ilyen szerektől?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1501 Dátum:
2012.12.04 kedd, 13:22:21 »
Idézetet írta: koszitibor - 2012.12.04 kedd, 10:34:45
hogy lehet átmosni a hűtőket? Van valami speciális vegyszer, nem tömődik el a hűtő az ilyen szerektől?
Amit én használtam vegyszer, az ilyen volt : klímagáz-leengedés (átfejtés), hűtőfolyadék leeresztés és a hűtők leszerelése.
Bespriccelés (áztatás) brigéciollal (nekem kellett, mert olajsáros voltak a hűtők), ezután nagynyomásúval (a hűtőknek alábakolva/vagy valaminek nekitámasztva) 2-5 alkalommal, 1-2cm távolságból, mindkét oldalról külön-külön átmosni. Másnál ez már lehet, hogy elég lenne, nálam még kevés volt,
ezért hazavíve, szintén alábakolva, kapott mosogatószeres-löttyös spriccelést, majd egy slagra csatlakozó, hosszúszálú (de nem túl durva) kefével csutakoltam őket vagy 2 órán át, ismételgetve a spriccelést, utána pedig kitámasztva, direktbe slaggal átöblítettem a lamellákat, addig amíg már nem maradt rajta egy pici mosogatószer sem. Kapott egy kevés féktárcsatisztítót is mindkettő, hátha
, majd megint egy kis víz és utána szárítás a napon. Mivel 1,5 óra tűző nap után is maradt a lamellák között kb. annyi víz, mint állat, ezért kompresszorral kifújtam a vizet és ismét szárítottam őket kicsit.
(száradás közben a ventilátor házát, lapátját takarítgattam, ill. a motorrészét beolajoztam, meg a hőbiztosíték/ellenállás csoportot is kiszedtem, megtisztítottam, ill. a fémkeret ami védi őket szín rozsda volt, ezért kapott csiszolást, stb.-t, majd matt fekete spray-vel lefújtam, 2-3x-or...)
Összeszerelés, visszapakolás, újratöltés hűtőlöttyből, majd klímás, töltésre. (ez a plusz pénz a gyökér szerelő zsebéből kéne, hogy hiányozzon, amiért képes volt ilyen koszosan átrakni a hűtőket...
)
Kicsit több, mint fél nap volt, de az én esetemben brutális szennyeződésről beszélhetünk, a régi hűtőim patyolattiszták voltak ezekhez képest, pedig azok nem kaptak takarítást, csak néha-néha a helyükön 1-1 nagynyomású mosást. (viszont a klímahűtőn már nem megy át a víz rendesen, ezért a motorhűtőt érdemes levenni, egyszerűbb és olcsóbb, mint mindkettőt)
Jah igen, ha esetlegesen leveszed a klímahűtőt is, vigyázz, hogy ne jusson bele víz takarítás közben ! A másikba mehet, át is lehet öblíteni akár.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
koszitibor
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1502 Dátum:
2012.12.04 kedd, 20:37:50 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.12.04 kedd, 13:22:21
Amit én használtam vegyszer, az ilyen volt : klímagáz-leengedés (átfejtés), hűtőfolyadék leeresztés és a hűtők leszerelése.
Bespriccelés (áztatás) brigéciollal (nekem kellett, mert olajsáros voltak a hűtők), ezután nagynyomásúval (a hűtőknek alábakolva/vagy valaminek nekitámasztva) 2-5 alkalommal, 1-2cm távolságból, mindkét oldalról külön-külön átmosni. Másnál ez már lehet, hogy elég lenne, nálam még kevés volt,
ezért hazavíve, szintén alábakolva, kapott mosogatószeres-löttyös spriccelést, majd egy slagra csatlakozó, hosszúszálú (de nem túl durva) kefével csutakoltam őket vagy 2 órán át, ismételgetve a spriccelést, utána pedig kitámasztva, direktbe slaggal átöblítettem a lamellákat, addig amíg már nem maradt rajta egy pici mosogatószer sem. Kapott egy kevés féktárcsatisztítót is mindkettő, hátha
, majd megint egy kis víz és utána szárítás a napon. Mivel 1,5 óra tűző nap után is maradt a lamellák között kb. annyi víz, mint állat, ezért kompresszorral kifújtam a vizet és ismét szárítottam őket kicsit.
(száradás közben a ventilátor házát, lapátját takarítgattam, ill. a motorrészét beolajoztam, meg a hőbiztosíték/ellenállás csoportot is kiszedtem, megtisztítottam, ill. a fémkeret ami védi őket szín rozsda volt, ezért kapott csiszolást, stb.-t, majd matt fekete spray-vel lefújtam, 2-3x-or...)
Összeszerelés, visszapakolás, újratöltés hűtőlöttyből, majd klímás, töltésre. (ez a plusz pénz a gyökér szerelő zsebéből kéne, hogy hiányozzon, amiért képes volt ilyen koszosan átrakni a hűtőket...
)
Kicsit több, mint fél nap volt, de az én esetemben brutális szennyeződésről beszélhetünk, a régi hűtőim patyolattiszták voltak ezekhez képest, pedig azok nem kaptak takarítást, csak néha-néha a helyükön 1-1 nagynyomású mosást. (viszont a klímahűtőn már nem megy át a víz rendesen, ezért a motorhűtőt érdemes levenni, egyszerűbb és olcsóbb, mint mindkettőt)
Jah igen, ha esetlegesen leveszed a klímahűtőt is, vigyázz, hogy ne jusson bele víz takarítás közben ! A másikba mehet, át is lehet öblíteni akár.
köszke,akkor ha megmarad a szekér akkor nyáron ez lesz a kövezkezö projekt.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1503 Dátum:
2012.12.07 péntek, 18:59:27 »
pár hónap után elindítottam az öreg verdát. meglepően jól indul, pedig még nyári go van benne. lehet, hogy a tavalyi téli vacakolás betudható a nem tökéletesen beállított adagolónak, meg esetleg a rossz go-nak is, mert most másfajta van benne.
Kapott egy újszerű gyári adagolót nyáron, porlasztók jók, izzítók is, és indul f@szán( feltéve, hogy forgatja az akksi)
Megtartom az adagolósomat
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1504 Dátum:
2012.12.08 szombat, 02:07:08 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.07 péntek, 18:59:27
pár hónap után elindítottam az öreg verdát. meglepően jól indul, pedig még nyári go van benne. lehet, hogy a tavalyi téli vacakolás betudható a nem tökéletesen beállított adagolónak, meg esetleg a rossz go-nak is, mert most másfajta van benne.
Kapott egy újszerű gyári adagolót nyáron, porlasztók jók, izzítók is, és indul f@szán( feltéve, hogy forgatja az akksi)
Megtartom az adagolósomat
Ne is cseréld le !
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Goa
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1505 Dátum:
2012.12.08 szombat, 21:05:03 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.07 péntek, 18:59:27
pár hónap után elindítottam az öreg verdát. meglepően jól indul, pedig még nyári go van benne. lehet, hogy a tavalyi téli vacakolás betudható a nem tökéletesen beállított adagolónak, meg esetleg a rossz go-nak is, mert most másfajta van benne.
Kapott egy újszerű gyári adagolót nyáron, porlasztók jók, izzítók is, és indul f@szán( feltéve, hogy forgatja az akksi)
Megtartom az adagolósomat
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1506 Dátum:
2012.12.10 hétfő, 16:34:43 »
biznisz:
http://mondeo.hu/index.php?topic=11329.0
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1507 Dátum:
2012.12.10 hétfő, 17:05:43 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.10 hétfő, 16:34:43
biznisz:
http://mondeo.hu/index.php?topic=11329.0
elkelt
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1508 Dátum:
2012.12.10 hétfő, 22:21:47 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.10 hétfő, 17:05:43
elkelt
Valaki nagyon jól járt akkor !
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1509 Dátum:
2012.12.11 kedd, 07:40:52 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.10 hétfő, 17:05:43
elkelt
E meg mi volt??
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1510 Dátum:
2012.12.11 kedd, 13:12:57 »
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.11 kedd, 07:40:52
E meg mi volt??
Eladta a saját Bosch adagolóját... Vagy a Tiédet?
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1511 Dátum:
2012.12.12 szerda, 09:31:15 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.12.11 kedd, 13:12:57
Eladta a saját Bosch adagolóját... Vagy a Tiédet?
Reggel még indult, úgy hogy ügyesen vette ki ,ha ez volt az...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1512 Dátum:
2012.12.15 szombat, 22:34:16 »
na voltak nálunk is mínustok kb -5 -7 de gond nélkül indult remélem mindenki hasonlókat tapasztalt a TD-sek közül
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Akiee
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1513 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 12:07:07 »
A *** porlasztó miatt gázolaj került a motorolajba ezért idő előtt olajcserés lett az autó
A kérdésem az lenne, hogy 10w40 Eneos olaj került bele, amit ha jól tudom félszintetikus
Ez nem okozhat gondot a gyári tömítéseknek, illetve, hogy egész eddig 15w40 ásványi anyagos volt benne
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1514 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 13:12:05 »
Idézetet írta: Akiee - 2012.12.17 hétfő, 12:07:07
A *** porlasztó miatt gázolaj került a motorolajba ezért idő előtt olajcserés lett az autó
A kérdésem az lenne, hogy 10w40 Eneos olaj került bele, amit ha jól tudom félszintetikus
Ez nem okozhat gondot a gyári tömítéseknek, illetve, hogy egész eddig 15w40 ásványi anyagos volt benne
Valószínű nagy gondot nem csinál, mert az a belevaló. 15 w 40 ásványi az elég gáz
«
Utoljára szerkesztve: 2012.12.17 hétfő, 13:16:48 írta GinJoy
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Istvan000
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1515 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 16:36:01 »
Az olajnyomásom hidegen 4-5mp ,de melegen is legalább 2mp még kialszik...ez másnál is így van??
Félek a főtengely csapágyak az utolsókat rúgja..érdemes most cserélni,vagy menjek amég kifekszik és akkor ..
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1516 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 21:38:14 »
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.17 hétfő, 16:36:01
Az olajnyomásom hidegen 4-5mp ,de melegen is legalább 2mp még kialszik...ez másnál is így van??
Félek a főtengely csapágyak az utolsókat rúgja..érdemes most cserélni,vagy menjek amég kifekszik és akkor ..
Nálam indítás után azonnal kialudt, mindkét motornál. Max. 0.2 másodpercig világított.
A gomba vezetékei jók?
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1517 Dátum:
2012.12.18 kedd, 19:57:25 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.12.17 hétfő, 21:38:14
Nálam indítás után azonnal kialudt, mindkét motornál. Max. 0.2 másodpercig világított.
A gomba vezetékei jók?
elméletileg jó..
Naplózva
Goa
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1518 Dátum:
2012.12.25 kedd, 10:15:18 »
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.17 hétfő, 16:36:01
Az olajnyomásom hidegen 4-5mp ,de melegen is legalább 2mp még kialszik...ez másnál is így van??
Félek a főtengely csapágyak az utolsókat rúgja..érdemes most cserélni,vagy menjek amég kifekszik és akkor ..
Elméletileg legalábbis nálam elalszik rögtön.
Nekem volt fötengely csapágyas a gép annak is az volt az előjele nem aludt el a lámpa sőt még nagyobb sebesség után lassítottam akkor kigyulladt a lámpa.Akkor lesz gáz ha majd erőtlen lesz és elkezd csattogni akkor tuti vége van.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1519 Dátum:
2012.12.25 kedd, 10:23:01 »
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.17 hétfő, 16:36:01
Az olajnyomásom hidegen 4-5mp ,de melegen is legalább 2mp még kialszik...ez másnál is így van??
Félek a főtengely csapágyak az utolsókat rúgja..érdemes most cserélni,vagy menjek amég kifekszik és akkor ..
próbáld ki valami rendes olajszűrővel.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1520 Dátum:
2012.12.25 kedd, 10:51:32 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.25 kedd, 10:23:01
próbáld ki valami rendes olajszűrővel.
Ilyesmit nekem is csinál, de csak néha. Jellemzően inkább jó meleg motornál. Olyankor miközben esik a fordulat néha bevillan a lámpa.
De amire alapjáratra esik, megint kialszik. Lehet ez gomba gond, vagy hagyjam a francba?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1521 Dátum:
2012.12.25 kedd, 11:23:48 »
Idézetet írta: vzoli - 2012.12.25 kedd, 10:51:32
Ilyesmit nekem is csinál, de csak néha. Jellemzően inkább jó meleg motornál. Olyankor miközben esik a fordulat néha bevillan a lámpa.
De amire alapjáratra esik, megint kialszik. Lehet ez gomba gond, vagy hagyjam a francba?
ott már inkább közelít a csapágy gond
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Istvan000
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1522 Dátum:
2012.12.25 kedd, 12:47:23 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.25 kedd, 10:23:01
próbáld ki valami rendes olajszűrővel.
Melyiket javaslod?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1523 Dátum:
2012.12.25 kedd, 13:16:00 »
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.25 kedd, 12:47:23
Melyiket javaslod?
bele kell nézni, és ha látsz benne egy rugót, az mehet. ugyanis ez hivatott megállítani az olajat, hogy az utolsó cseppig visszafolyjon.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1524 Dátum:
2012.12.25 kedd, 23:01:12 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.25 kedd, 11:23:48
ott már inkább közelít a csapágy gond
nem dobtál fel
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1525 Dátum:
2012.12.25 kedd, 23:17:13 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.25 kedd, 11:23:48
ott már inkább közelít a csapágy gond
Reméltem, hogy legalább ilyen gondjai nincsenek
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1526 Dátum:
2012.12.26 szerda, 06:43:07 »
Idézetet írta: vzoli - 2012.12.25 kedd, 23:01:12
nem dobtál fel
nem akartalak ijesztgetni, csak ez szokott lenni az első tünete, hogy hajtókar csapágy gond van. Hidegen azért nem csinálja, mert nincs úgy elhígulva az olaj. Esetleg kipróbálhatnád valami rendes olajjal, mit csinál. Mi van most benne?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1527 Dátum:
2012.12.26 szerda, 09:55:16 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.26 szerda, 06:43:07
nem akartalak ijesztgetni, csak ez szokott lenni az első tünete, hogy hajtókar csapágy gond van. Hidegen azért nem csinálja, mert nincs úgy elhígulva az olaj. Esetleg kipróbálhatnád valami rendes olajjal, mit csinál. Mi van most benne?
Ford 5w30. Most cseréltem
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1528 Dátum:
2012.12.26 szerda, 10:51:02 »
Idézetet írta: vzoli - 2012.12.26 szerda, 09:55:16
Ford 5w30. Most cseréltem
az pedig jó kell legyen. ugyan nem pont belevaló, de a jobbtól sosem lesz baja, és a minőséggel sem lehet gond
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1529 Dátum:
2012.12.26 szerda, 12:36:08 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.26 szerda, 10:51:02
az pedig jó kell legyen. ugyan nem pont belevaló, de a jobbtól sosem lesz baja, és a minőséggel sem lehet gond
Gondolom ha majd gázos kezd lenni, azért valami hangja is lesz majd, vagy dízelnél nem hallom meg?
Most olyan tutijó hangja van, majdnem mint egy benzinesé
este megpróbáltam lefullasztani, olyan 500ig sikerült leejtenem a fordulatot de az olajlámpa nem villant ki. Igaz csak kb 10 percig ment előtte a kocsi városban.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.12.26 szerda, 12:38:22 írta vzoli
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1530 Dátum:
2012.12.26 szerda, 18:20:38 »
Idézetet írta: vzoli - 2012.12.26 szerda, 12:36:08
Gondolom ha majd gázos kezd lenni, azért valami hangja is lesz majd, vagy dízelnél nem hallom meg?
Most olyan tutijó hangja van, majdnem mint egy benzinesé
este megpróbáltam lefullasztani, olyan 500ig sikerült leejtenem a fordulatot de az olajlámpa nem villant ki. Igaz csak kb 10 percig ment előtte a kocsi városban.
ha már hangja van, akkor 2 hét múlva motorcsere
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1531 Dátum:
2012.12.26 szerda, 19:17:54 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.26 szerda, 18:20:38
ha már hangja van, akkor 2 hét múlva motorcsere
inkább valami biztatót légyszives
A lényeg, hogyha majd csak nagyon nehezen akar elaludni az olajnyomáslámpa cseréljek hajtókarcsapágyakat
Ha pedig csattog a motor, akkor rendszám lead, elbont
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1532 Dátum:
2012.12.26 szerda, 19:23:58 »
Idézetet írta: vzoli - 2012.12.26 szerda, 19:17:54
inkább valami biztatót légyszives
A lényeg, hogyha majd csak nagyon nehezen akar elaludni az olajnyomáslámpa cseréljek hajtókarcsapágyakat
hajtókar csapágy csere több pénz mint egy motorcsere. csak úgy nem ilik kicserélni, tudni kell a méretét, van a gyári, meg 2 túlméretes a kopás nagyságától függően. módja: motor ki, váltó, kuplung, lendkerék, hátsó szimeringház le, utána olajteknő le, csapágyak burkolatát leszeded, főtengelyt kiveszed, elviszed felköszörültetni, egy jó műhelybe(a hangsúly a "jó"-n van, és ők megcsinálják, és megmondják mekkora csapágy való bele, ha igazán jó a műhely, akkor ad is a polcról olyat. Vissza: először a főtengelyt a helyére, aztán rá a hajtókarokat, mindent nyomatékkulcsal meghúzni, és a csapágyakat olajosan rárakni, aztán fordított sorrenbe mehet vissza az összes alkatrész. teknő tömítést, meg hátsó szimeringházat kell venni újat,( a szimering+ház egy 20-as magában)
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1533 Dátum:
2012.12.26 szerda, 19:46:59 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.26 szerda, 19:23:58
hajtókar csapágy csere több pénz mint egy motorcsere. csak úgy nem ilik kicserélni, tudni kell a méretét, van a gyári, meg 2 túlméretes a kopás nagyságától függően. módja: motor ki, váltó, kuplung, lendkerék, hátsó szimeringház le, utána olajteknő le, csapágyak burkolatát leszeded, főtengelyt kiveszed, elviszed felköszörültetni, egy jó műhelybe(a hangsúly a "jó"-n van, és ők megcsinálják, és megmondják mekkora csapágy való bele, ha igazán jó a műhely, akkor ad is a polcról olyat. Vissza: először a főtengelyt a helyére, aztán rá a hajtókarokat, mindent nyomatékkulcsal meghúzni, és a csapágyakat olajosan rárakni, aztán fordított sorrenbe mehet vissza az összes alkatrész. teknő tömítést, meg hátsó szimeringházat kell venni újat,( a szimering+ház egy 20-as magában)
no pont ez nem fog bekövetkezni
ugyan tudom, hogy ez a korrekt megoldás, és a suliban is azt tanították
de ez nem az a motorcserés költségvetésű autó.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1534 Dátum:
2012.12.26 szerda, 19:50:35 »
Idézetet írta: vzoli - 2012.12.26 szerda, 19:46:59
no pont ez nem fog bekövetkezni
ugyan tudom, hogy ez a korrekt megoldás, és a suliban is azt tanították
de ez nem az a motorcserés költségvetésű autó.
hát figyu! 50 körül lehet kapni jó motort bontottan, ezért mondtam, hogy inkább az, mint a javítás
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Istvan000
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1535 Dátum:
2012.12.26 szerda, 19:54:53 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.26 szerda, 19:50:35
hát figyu! 50 körül lehet kapni jó motort bontottan, ezért mondtam, hogy inkább az, mint a javítás
És az MkII-t belehet tenni az MkI helyett,ha ilyen van?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1536 Dátum:
2012.12.26 szerda, 19:57:04 »
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.26 szerda, 19:54:53
És az MkII-t belehet tenni az MkI helyett,ha ilyen van?
bele. olajhűtőt kell átrakni a régit rá, meg egy-két apróságot
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Istvan000
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1537 Dátum:
2012.12.26 szerda, 20:01:24 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.26 szerda, 19:57:04
bele. olajhűtőt kell átrakni a régit rá, meg egy-két apróságot
És az adagolóm is rámenne??
Ha jók az értesületlenségeim,akkor jobb az a motor+váltó,nem??
Kisebb a turbó lyuk + hosszabb áttételezésű a váltó..
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1538 Dátum:
2012.12.26 szerda, 20:07:09 »
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.26 szerda, 20:01:24
És az adagolóm is rámenne??
Ha jók az értesületlenségeim,akkor jobb az a motor+váltó,nem??
Kisebb a turbó lyuk + hosszabb áttételezésű a váltó..
minden átmehet. ha a saját turbóját odaadják hozzá, akkor olajhűtőt sem kell cserélni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1539 Dátum:
2012.12.26 szerda, 20:15:05 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.26 szerda, 19:50:35
hát figyu! 50 körül lehet kapni jó motort bontottan, ezért mondtam, hogy inkább az, mint a javítás
Én egyenlőre inkább reménykedek, hogy majd ha 2 hónap múlva leműszakizik, azt a 2 évet még kibírja itt a városban futkosásra. Ha majd elkészül a törött másik autó, akkor sok szükség már nem lesz rá, tehát lehet buherálni is, de mivel 100 kemény ezresért vettem (mondjuk ez egy 98as autóér igazán nem sok, csak eléggé el lett hanyagolva) nincs bennem az a mindenképp életben-tartásra való kényszer. Amit abból a pénzből amit a városban futkosáson a v6hoz képest ezen megspórolok, azt ha kell ráköltöm. Nem kizárt, hogy csak leveszem majd a kartert, és rámérek az egyik hajtókarcsapágyra, és megkapja ugyanazt a méretet. Ez elvileg kevés pénzzel kivitelezhető.
Naplózva
Istvan000
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1540 Dátum:
2012.12.27 csütörtök, 08:05:38 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.26 szerda, 20:07:09
minden átmehet. ha a saját turbóját odaadják hozzá, akkor olajhűtőt sem kell cserélni
És amúgy tényleg igazak azok amiket fentebb írtam,hogy azokkal jobb az Mk2 moci?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1541 Dátum:
2012.12.27 csütörtök, 18:54:00 »
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.26 szerda, 19:54:53
És az MkII-t belehet tenni az MkI helyett,ha ilyen van?
Nekem is ez van.
Teljes MK2 motor/váltó/klíma/villany...
Én 50-ért vettem kint a donor kocsit.
A váltókarnál kellett annak fakezűnek barmolnia valamit, mert az MK2-esek már bowdenesek, nem tolórudasak.
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.27 csütörtök, 08:05:38
És amúgy tényleg igazak azok amiket fentebb írtam,hogy azokkal jobb az Mk2 moci?
Hááát, ez olyan relatív dolog. Folyamatosabb, jobban emlékeztet egy benyásra az MK1 dízelhez képest. Simábban húz, viszont a kis turbó miatt, az az MK1-es 2-2500-as megindulás nincsen.
Én azt tapasztalom, hogy jó, de máshogy. Jobban kell pörgetni, mert a nyomatékgörbéje elég egyenes, nem úgy mint az MK1-es turbóval.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1542 Dátum:
2012.12.27 csütörtök, 19:21:44 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.12.27 csütörtök, 18:54:00
Hááát, ez olyan relatív dolog. Folyamatosabb, jobban emlékeztet egy benyásra az MK1 dízelhez képest. Simábban húz, viszont a kis turbó miatt, az az MK1-es 2-2500-as megindulás nincsen.
Én azt tapasztalom, hogy jó, de máshogy. Jobban kell pörgetni, mert a nyomatékgörbéje elég egyenes, nem úgy mint az MK1-es turbóval.
Akkor szerinted megéri azt beletenni vagy maradjon az ember az mk1-nél??..engem nagyon zavar a hatalmas turbó lyuk ..
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1543 Dátum:
2012.12.28 péntek, 08:09:53 »
Idézetet írta: Istvan000 - 2012.12.27 csütörtök, 19:21:44
Akkor szerinted megéri azt beletenni vagy maradjon az ember az mk1-nél??..engem nagyon zavar a hatalmas turbó lyuk ..
Dinamikusabban lehet vele közlekedni. Igaz, az én MK1-es motorom már nagyon beteg volt, ezért tényeket nem mondok.
Különbségek : MK1: nehezen indul el, lomhán, viszont fordulaton, mikor már a turbó tölt rendesen, keményen húz. 120-ról 140-en két pillanat alatt ott van.
MK2: fürgébben indul el, ott lehet hagyni pirosnál a többieket. Alacsonyabb fordulaton sem hal meg, de azért vissza kell váltani néha. Folyamatosan húz 160-ig, de lomhábban. (többet nem megyek vele, mert azt már érzésre nem szereti az egész autó, sem a motor, olyankor belöki a 10-12 litert tuti)
Ha zavar a turbólyuk, meg a nehézkes elindulás, akkor megéri átcserélni. Bár nem tudom, hogy GinJoy adagolójával mennyit erősödött az motorod, lehet, hogy sokkal gyengébbnek fogod érezni az MK2-es TD-t. Nemtom, érzésre olyan, mintha egy 1.6-os benyást vezetnék, csak mikor ránézek a km órára, 50 helyett 80-al megyek...
(én azt tapasztalom, hogy az Endura TD motor és váltó úúútálja az 45-50-et... Folyamatos 3-as, 4-es pakolászás... 55-60 körül érzi jól magát nálam.)
Egy szó mint száz: napi használatra, nem véletlenül tervezte át a Ford az MK2-es moci tartozékait. (turbó, váltó, adagoló, leömlő, szervó, stb...)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1544 Dátum:
2012.12.28 péntek, 12:05:17 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.12.28 péntek, 08:09:53
Dinamikusabban lehet vele közlekedni. Igaz, az én MK1-es motorom már nagyon beteg volt, ezért tényeket nem mondok.
Különbségek : MK1: nehezen indul el, lomhán, viszont fordulaton, mikor már a turbó tölt rendesen, keményen húz. 120-ról 140-en két pillanat alatt ott van.
MK2: fürgébben indul el, ott lehet hagyni pirosnál a többieket. Alacsonyabb fordulaton sem hal meg, de azért vissza kell váltani néha. Folyamatosan húz 160-ig, de lomhábban. (többet nem megyek vele, mert azt már érzésre nem szereti az egész autó, sem a motor, olyankor belöki a 10-12 litert tuti)
Ha zavar a turbólyuk, meg a nehézkes elindulás, akkor megéri átcserélni. Bár nem tudom, hogy GinJoy adagolójával mennyit erősödött az motorod, lehet, hogy sokkal gyengébbnek fogod érezni az MK2-es TD-t. Nemtom, érzésre olyan, mintha egy 1.6-os benyást vezetnék, csak mikor ránézek a km órára, 50 helyett 80-al megyek...
(én azt tapasztalom, hogy az Endura TD motor és váltó úúútálja az 45-50-et... Folyamatos 3-as, 4-es pakolászás... 55-60 körül érzi jól magát nálam.)
Egy szó mint száz: napi használatra, nem véletlenül tervezte át a Ford az MK2-es moci tartozékait. (turbó, váltó, adagoló, leömlő, szervó, stb...)
szerintem neked nincs az tökéletesen beállítva
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1545 Dátum:
2012.12.28 péntek, 13:15:27 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.12.28 péntek, 12:05:17
szerintem neked nincs az tökéletesen beállítva
Biztos. Ezért is tervezgetek valamikor feléd gurulni, hogy szemmel verd, csak egyenlőre a műszakira kell felkészítenem az öreget...
(meg hát van még ez-az amire megy a zsé...)
PDTDi motorokhoz mennyire értesz? Faterom Galaxyjára is lehet, hogy rá kellene majd pillantanod, mert iszonyú szívóhangja van. (igaz 130 lovas, nem a 115-ös, de levett légszűrőnél is nagyon csúf, mély torokhangot ad ki gáz visszavételnél... sokan turbóra fogják, mások fals levegőszívásra, megint mások a levegő beszívó csőre és egyéb műanyag dolgokra...
)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Gee
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1546 Dátum:
2013.01.01 kedd, 17:08:45 »
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni Mondeóm ügyébe
Az a nagy problémám hogy indításkor hatalmas füstöt vág a kocsi és pár másodpercig össze-vissza jár a motor de utána szépen duruzsol
próbálkoztam már mindennel (porlasztó csere,gumi csövek cseréje,stb) de nem javult , Lucas adagoló van fenn
előre is köszönöm a válaszokat
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1547 Dátum:
2013.01.01 kedd, 17:46:08 »
Idézetet írta: Gee - 2013.01.01 kedd, 17:08:45
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni Mondeóm ügyébe
Az a nagy problémám hogy indításkor hatalmas füstöt vág a kocsi és pár másodpercig össze-vissza jár a motor de utána szépen duruzsol
próbálkoztam már mindennel (porlasztó csere,gumi csövek cseréje,stb) de nem javult , Lucas adagoló van fenn
előre is köszönöm a válaszokat
valahol levegősödik
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1548 Dátum:
2013.01.01 kedd, 17:55:05 »
Idézetet írta: Gee - 2013.01.01 kedd, 17:08:45
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni Mondeóm ügyébe
Az a nagy problémám hogy indításkor hatalmas füstöt vág a kocsi és pár másodpercig össze-vissza jár a motor de utána szépen duruzsol
próbálkoztam már mindennel (porlasztó csere,gumi csövek cseréje,stb) de nem javult , Lucas adagoló van fenn
előre is köszönöm a válaszokat
Üzemanyag szűrőház? Megpumpálod a gombot keményre, kemény is marad? Sokáig?
(annak a belső membránja szokott elfáradni sok esetben)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Gee
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #1549 Dátum:
2013.01.01 kedd, 22:40:05 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2013.01.01 kedd, 17:55:05
Üzemanyag szűrőház? Megpumpálod a gombot keményre, kemény is marad? Sokáig?
(annak a belső membránja szokott elfáradni sok esetben)
Szűrőt azt cseréltem nem olyan régen de a házat azt nem néztem meg
vissza szokott puhulni (pumpálástól számítva kb 20-25 perc és újra puha)
köszönöm az infót holnap megnézem
Naplózva
Oldalak:
1
...
24
25
26
27
28
29
30
[
31
]
32
33
34
35
36
37
38
...
43
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ