Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:55:36
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
TD motor
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
83
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TD motor (Megtekintve 1557776 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #250 Dátum:
2009.11.03 kedd, 22:11:02 »
végülis nem olyan vészesen sok az bár nekem jóval kevesebb volt, a vegyes mindig 5,8 körmnyéke volt, a legkevesebb 5,1 a legtöbb 7,2 de ez futóval 3 motorral 3 személyel kb 40% klimával meg iszonyatos hegyi utakon...bár az ugye escort volt a fóka is ugy tünik 6 alatt teljeseit az első aszem 5,9 lett...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Mr.SAAB
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #251 Dátum:
2009.11.04 szerda, 22:36:26 »
Hello!
Ma felfedeztük az 1.8 TD motorterében hogy a vezérműszij és vezérműtárcsa műanyagborítása alól valami fémpór szóródik ki, nagy fordulaton nagyobb mennyiségben kis fordulaton kissebb mennyiségben és az a szelepfedélen rakódik le. Ezt egy nyigó, fémes hang kiséri... Mi lehet a mprobléma?
Naplózva
Trigolasjaja
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #252 Dátum:
2009.11.04 szerda, 22:40:06 »
Idézetet írta: henki - 2009.11.03 kedd, 22:11:02
végülis nem olyan vészesen sok az bár nekem jóval kevesebb volt, a vegyes mindig 5,8 körmnyéke volt, a legkevesebb 5,1 a legtöbb 7,2 de ez futóval 3 motorral 3 személyel kb 40% klimával meg iszonyatos hegyi utakon...bár az ugye escort volt a fóka is ugy tünik 6 alatt teljeseit az első aszem 5,9 lett...
nekünk 6.5 re jön ki futóval (túlsúlyos) 5személyel állandó sebesség korlátok megszegésével.mk2 mondi
Naplózva
Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #253 Dátum:
2009.11.05 csütörtök, 07:03:58 »
Idézetet írta: Mr.SAAB - 2009.11.04 szerda, 22:36:26
Hello!
Ma felfedeztük az 1.8 TD motorterében hogy a vezérműszij és vezérműtárcsa műanyagborítása alól valami fémpór szóródik ki, nagy fordulaton nagyobb mennyiségben kis fordulaton kissebb mennyiségben és az a szelepfedélen rakódik le. Ezt egy nyigó, fémes hang kiséri... Mi lehet a mprobléma?
Arrafelé sokminden van.
Szelepfedélen rakódik le? Max ha a vezérműtengely bordáskerékközeli a gond és a menetszél felfújja, egyébként minden más forgórész lejjebb van.
Van egy fémlemez fenn, közel a vezérműtengely-bordáskerékhez. Nem lehet, hogy ezek érnek össze?
Naplózva
Mr.SAAB
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #254 Dátum:
2009.11.06 péntek, 08:34:26 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.05 csütörtök, 07:03:58
Arrafelé sokminden van.
Szelepfedélen rakódik le? Max ha a vezérműtengely bordáskerékközeli a gond és a menetszél felfújja, egyébként minden más forgórész lejjebb van.
Van egy fémlemez fenn, közel a vezérműtengely-bordáskerékhez. Nem lehet, hogy ezek érnek össze?
Arra gondoltunk mi is hogy a vezérműtengely-bordáskerékhez hozzá ér a lemez, és tényleg ugy van, mert tegnap az előző tulaj mondta hogy mikor vezérműnél szerelgettek azt a lemez meghajlott és nem hajtották vissza...hát nagyon jók mondhatom
Naplózva
Mr.SAAB
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #255 Dátum:
2009.11.06 péntek, 08:38:44 »
Most épp szerelőnél van az autó, átvizsgálják a motort. mert reggelente a legelső inditás halálkos, tekerteti tekerteti pöfög de nem indul, csak sok inditgatás után. Izzitógyertyák vadonat ujak Bosch márkájuak. Az autó menet közben feketén füstöl. Menet közben nagy gázra normálisan reagál, nem az van hogy megtorpan. Mikre lehet számitani?? Porlasztócsúcs? Adagoló?
Naplózva
Mr.SAAB
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #256 Dátum:
2009.11.06 péntek, 09:25:01 »
Idézetet írta: Mr.SAAB - 2009.11.06 péntek, 08:38:44
Most épp szerelőnél van az autó, átvizsgálják a motort. mert reggelente a legelső inditás halálkos, tekerteti tekerteti pöfög de nem indul, csak sok inditgatás után. Izzitógyertyák vadonat ujak Bosch márkájuak. Az autó menet közben feketén füstöl. Menet közben nagy gázra normálisan reagál, nem az van hogy megtorpan. Mikre lehet számitani?? Porlasztócsúcs? Adagoló?
Nah apa hazajött a szerelőtől. Azt mondja reggel normálisan indult. Rájöttünk hogy az volt a baj hogy a levegőszűrőben volt egy teherautó platónyi kosz. Tegnap este cseréltünk benne levegőszűrőt, és lám lám ma reggel pöcc röff...nah ez volt a baja...
Naplózva
vigyo
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #257 Dátum:
2009.11.07 szombat, 07:50:43 »
HALI
vIGYO vagyok tádé merre vagy.nekem állitotad a melohelyednél az autot fehérváron a parkoloba.most megy de nagyon füstöl,meg szúros szaga van nagyon a füstjének.Tegnep kimentem bécsbe észrevettem hogy menetközben apro rángatások vannak,folyamatossan kihagy valamelyik henger,vagy nem ugy dolgouik mint a többi.de állandoan./nekem van a komdi 97 mondeom td. két ezüst csikkal /
Van ötleted?
köszönöm
Naplózva
szbela
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Henry-Ford
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #258 Dátum:
2009.11.07 szombat, 18:51:11 »
Udvozlok mindenkit.
Sracok ,en mk3 as vagyok,de 1 haveromnak (MK2) szuksege lenne,nemi leiras,illetve fenykep az egr dugozasrol.
Van ilyenetek itt az mk 2 reszlegen.
Koszonom elore is
Ps probaltam kerestetni de ...
Naplózva
MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #259 Dátum:
2009.11.07 szombat, 19:21:00 »
Idézetet írta: vigyo - 2009.11.07 szombat, 07:50:43
...Van ötleted?
Ahogy telefonban mondtam, méresd ki a porlasztókat.
Ha megvagy vele, csörögj.
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #260 Dátum:
2009.11.07 szombat, 19:22:21 »
Idézetet írta: szbela - 2009.11.07 szombat, 18:51:11
Udvozlok mindenkit.
Sracok ,en mk3 as vagyok,de 1 haveromnak (MK2) szuksege lenne,nemi leiras,illetve fenykep az egr dugozasrol.
Van ilyenetek itt az mk 2 reszlegen.
Koszonom elore is
Ps probaltam kerestetni de ...
Nincs még ilyesmi.
Sajna Mk2nél elég bonyesz, első körben a vákumcsövét dugózzátok le, holnap ha lesz időm, szétkapom az enyémet és fényképezek.
Naplózva
szbela
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Henry-Ford
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #261 Dátum:
2009.11.07 szombat, 19:57:46 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.07 szombat, 19:22:21
Nincs még ilyesmi.
Sajna Mk2nél elég bonyesz, első körben a vákumcsövét dugózzátok le, holnap ha lesz időm, szétkapom az enyémet és fényképezek.
O hat azert ne mar...
Nem kell ekkora aldozat...
Naplózva
MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #262 Dátum:
2009.11.07 szombat, 20:00:59 »
Idézetet írta: szbela - 2009.11.07 szombat, 19:57:46
O hat azert ne mar...
Nem kell ekkora aldozat...
Nem áldozat, hobbi...
Csak időm legyen rá, mert most az is kevéske...
Naplózva
szbela
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Henry-Ford
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #263 Dátum:
2009.11.07 szombat, 20:47:31 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.07 szombat, 20:00:59
Nem áldozat, hobbi...
Csak időm legyen rá, mert most az is kevéske...
Ezt szeretem.Orom hallani.
Amugy ha ugyesen,osszehozod,akkor publikalom Romaniai mondeo clubbtarsaknak is,mert az mk3 as dolgokat nagyon nagy szeretettel fogadtak,es nagyon szepen koszontek.
Hun-Ro No diference...
Naplózva
MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44
avokado
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #264 Dátum:
2009.11.08 vasárnap, 12:38:06 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.03 kedd, 18:59:01
Képeket! Képeket! Ilyenkor már senkise dolgozik!
Gyorsan par szoban megprobalok beszamolni errol a bizonyos turbo nyomasemelesrol.
Van ugye a wastegate es az azt mukodteto szelep amik arra hivatottak a turbon, hogy bizonyos nyomas felett elengedjek a turbot porgeto kipuffgazok egy reszet a turbinakerek mellett, igy akadalyozva meg a nyomas egekbe szokeset.
Alapvetoen az volt a bajom, hogy a nyomas felepulese sokkal lassabban tortent meg mint az szerintem normalis lett volna. Ezt ugy kell elkepzelni, hogy az ember tapossa a jobb szelso pedalt kozben nezi a nyomasmero orat es a mutato csak vanszorog szepen felfele, az auto meg nem ugy gyorsul mint szeretnenk. Es ez nem jo. Se fogyasztas szempontjabol, se elozesnel, se a vezetesi elmenyt tekintve.
Nekem kb 0.8bar-ig toltott a turbom, es tulajdonkeppen nem is ez volt a keves, hanem sokaig tartott amig elerte ezt a nyomast.
A jelenseg oka a wastegate szelep mukodeseben rejlik. Nem az tortenik ugyanis, hogy a szelep zarva van egeszen mondjuk 0.8bar-ig ahol kinyit es leszabalyoz. De nem am! Elkezd mar o nyitni szepen mondjuk 0.5bar-nal es a nyomas emelkedesetol fuggoen nyilik egyre jobban. Persze nem veletlenul. Ez a szabalyzas megakadalyozhatja pl a hirtelen nagy nyomasugrasok (tuskek) kialakulasat.
A toltonyomas a wastegate szelepben levo rugot nyomja ossze, ettol a rugotol fugg, hogy mekkora nyomasnal mozdul meg a szelep (mikor kezd nyitni) es mekkora nyomasnal kerul teljesen nyitott allapotba a wastegate.
Mivel tizeneves rugokrol beszelunk -amik mar gyartasnal sem tudtak pontosan azonos ertekeket produkalni- nem csoda, ha elgyengulnek. Ilyenkor ugye a szelep sokkal korabban elkezd nyitni mint kene, ezaltal kevesebb kipuff gaz jut a turbinalapatokra, lassul a nyomas felepulese... elozni veszelyes.
Mit lehet ilyenkor tenni? Fesziteni kell a rugon. Erre valo a csavaros allitasi lehetoseg a szelep rudjan:
http://farm4.static.flickr.com/3528/4084876341_749a09ce32_o.jpg
Ettol azonban rovidebb lesz a rud. Ez az esetek tobbsegeben nem baj, de tudni kell, hogy rovidebb rud kisebb elmozdulast fog jelenteni a wastegate mukodtetesenel. Extrem esetben nem tudja teljesen kinyitni a wastegate-et ami nagyon nem jo. Tovabba mondeonal gyakorlatilag megoldhatatlannak bizonyult: az allitashoz ki kell akasztani a rudat, nincs hely allitani, utana pedig a rugot megfeszitve kell visszakasztani, mindezt akkora helyen, hogy az ember soha nem hallott karomkodasokat talal ki a muvelet kozben. Vannak persze trukkok (suritett levego), de a lehetosegek ugye mindig korlatozottak.
Ehelyett -egy regi trukkot alkalmazva- akasztottam egy megfelelo rugot a wastegate kis karjara (ezt mozgatja a szelep rudja) ami a szelep iranyaba huzza a kis kart, mintegy segitve a szelep rugojanak ellentartani. A beszerelt allapotrol foto nem keszult, mert ramsotetedett, de itt egy link, hogy az is el tudja kepzelni aki nem latott meg ilyet:
http://nextw3.com/WRX/vf22/IMG_0495Small.JPG
Ezert nem volt szukseges elofesziteni a rugot a kar visszaakasztasahoz, kenyelmesen szerelheto volt. Az uj rugo beakasztasa kicsit mar kalandosabb volt, de helyere kerult. Volt akkora szerencsem, hogy sikerult a kb megfelelo rugot eltalalnom, azota sem csereltem gyengebbre vagy erosebbre.
Eredmeny, hogy a fenti lustasag megszunt, max 1.1bar-t tolt a turbo (most mar tud futyulni is
) es 1500-as fordulattol indul a kanaszta.
Egy-ket foto a kiszerelt wastegate szeleprol es a felhasznalt anyagokrol:
http://www.flickr.com/photos/23899375@N06/sets/72157622758774428/
Bocs a terjedelemert, nem tuning leirasnak szantam csak beszamolonak, aki hasonlora vetemedik legyen vele tisztaban, hogy felelosseget a leirtakert nem vallalok.
«
Utoljára szerkesztve: 2009.11.08 vasárnap, 12:39:55 írta avokado
»
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #265 Dátum:
2009.11.08 vasárnap, 13:40:41 »
Idézetet írta: avokado - 2009.11.08 vasárnap, 12:38:06
Gyorsan par szoban megprobalok beszamolni errol a bizonyos turbo nyomasemelesrol.
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #266 Dátum:
2009.11.08 vasárnap, 19:14:30 »
Idézetet írta: szbela - 2009.11.07 szombat, 20:47:31
Ezt szeretem.Orom hallani.
Amugy ha ugyesen,osszehozod,akkor publikalom Romaniai mondeo clubbtarsaknak is,mert az mk3 as dolgokat nagyon nagy szeretettel fogadtak,es nagyon szepen koszontek.
Hun-Ro No diference...
A 7en valamikor szétkapom. A coolert kell csak levenni, de ma eléggé jó időkihasználtsággal üzemeltem...
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #267 Dátum:
2009.11.08 vasárnap, 19:22:19 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.08 vasárnap, 19:14:30
A 7en valamikor szétkapom. A coolert kell csak levenni, de ma eléggé jó időkihasználtsággal üzemeltem...
Találtam képet hozzá a régi képeim között. A motort itt a tűzfal felöl látni, pirossal kereteztem a csatlakozást, amit a szokott módon kell dugózni. Cooler le, 8as dugókulccsal le kell kapni 2 csavart, dugó be, összerak, vigyorog.
Naplózva
Mr.SAAB
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #268 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 13:09:56 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.08 vasárnap, 19:22:19
Találtam képet hozzá a régi képeim között. A motort itt a tűzfal felöl látni, pirossal kereteztem a csatlakozást, amit a szokott módon kell dugózni. Cooler le, 8as dugókulccsal le kell kapni 2 csavart, dugó be, összerak, vigyorog.
Hello!! Elmondanád nekem hogy mire jo az ha ott ledugózzák??
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #269 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 14:46:16 »
Idézetet írta: Mr.SAAB - 2009.11.09 hétfő, 13:09:56
Hello!! Elmondanád nekem hogy mire jo az ha ott ledugózzák??
Ha elgyengül az EGR szelep, nem veszik el a töltőnyomás a kipufogóban, ill nem eteted a motorodat kipugázokkal...
Naplózva
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #270 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 21:40:18 »
Sziasztok !
Srácok az mitől lehet, hogy hidegen az alapjáratom kb. 850 f/p. De ha bemelegszik felmegy 1000 f/p -re. Azt már próbáltam, hogy melegen kiakasztom az előtöltés állító bovdent, de akkor is 950-1050 fordulaton üzemel. ( Lucas adagoló ) Ötletek ?
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #271 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 22:11:30 »
Idézetet írta: gyurci - 2009.11.09 hétfő, 21:40:18
Sziasztok !
Srácok az mitől lehet, hogy hidegen az alapjáratom kb. 850 f/p. De ha bemelegszik felmegy 1000 f/p -re. Azt már próbáltam, hogy melegen kiakasztom az előtöltés állító bovdent, de akkor is 950-1050 fordulaton üzemel. ( Lucas adagoló ) Ötletek ?
Nem működik a hidegindító rész és 1000re van állítva az alapjárat.
Esetleg levegő az üzemanyagkörben...
Talán döglődő akksi, generátor (utóizzítás nagyon beterhel)
«
Utoljára szerkesztve: 2009.11.09 hétfő, 22:39:52 írta Tádé
»
Naplózva
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #272 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 22:50:07 »
Akku tiszta új. Holnap mérek egy generátor töltést, meg veszek átlátszó üzemanyagcsövet. Köszi a válaszokat.
( nem szeretem ezt az adagolót
)
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #273 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 22:51:11 »
Idézetet írta: gyurci - 2009.11.09 hétfő, 22:50:07
Nem működik a hidegindító rész és 1000re van állítva az alapjárat.
Esetleg levegő az üzemanyagkörben...
Talán döglődő akksi, generátor (utóizzítás nagyon beterhel)
Akku tiszta új. Holnap mérek egy generátor töltést, meg veszek átlátszó üzemanyagcsövet. Köszi a válaszokat.
( nem szeretem ezt az adagolót
)
Tudok ócóé' bosch-t. Dobsz bele egy 10es elemet és nem lesz ellenfél...
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #274 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 22:51:46 »
Idézetet írta: gyurci - 2009.11.09 hétfő, 22:50:07
Akku tiszta új. Holnap mérek egy generátor töltést, meg veszek átlátszó üzemanyagcsövet. Köszi a válaszokat.
( nem szeretem ezt az adagolót
)
http://mondeotade.fanklub.hu/TD_air.pdf
Naplózva
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #275 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 22:56:24 »
Mennyi az occó?
«
Utoljára szerkesztve: 2009.11.09 hétfő, 22:58:22 írta gyurci
»
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #276 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 22:58:58 »
Idézetet írta: gyurci - 2009.11.09 hétfő, 22:56:24
Mennyi az occó?
50k
Naplózva
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #277 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 23:03:48 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.09 hétfő, 22:58:58
50k
Beszereléssel vagy anélkül?
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #278 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 23:04:37 »
Idézetet írta: gyurci - 2009.11.09 hétfő, 23:03:48
Beszereléssel vagy anélkül?
Beszereléssel.
Naplózva
gyurci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #279 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 23:13:15 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.09 hétfő, 23:04:37
Beszereléssel.
Az nagyon jó. (ha sikerül egy kis pénzt szereznem keresni foglak) Köszönöm a gyors reagálást és a válaszokat
Naplózva
MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #280 Dátum:
2009.11.10 kedd, 07:23:50 »
Idézetet írta: gyurci - 2009.11.09 hétfő, 23:13:15
Az nagyon jó. (ha sikerül egy kis pénzt szereznem keresni foglak) Köszönöm a gyors reagálást és a válaszokat
Ha a Lucassal megakadsz és kell segítség, Törökbálint nincsen messze...
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #281 Dátum:
2009.11.10 kedd, 07:25:30 »
Idézetet írta: gyurci - 2009.11.09 hétfő, 22:50:07
( nem szeretem ezt az adagolót
)
Ha működik, nagyon jó, meg kicsit bonyolultabb, mint a bosch, de alapjárattartásban sokkal jobb és több kényelmi extrája van.
Naplózva
swatch
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #282 Dátum:
2009.11.10 kedd, 08:25:13 »
Üdv mindenkinek!
Izzítógyertyák cseréje után egy darabig megoldottnak látszott a hideg indítási gond.
Viszont most mint régen ugyanúgy nehezen kapja el.
A kérdésem az lenne, hogy mennyire xarok a MEYLE gyertyák?
(lehet, hogy inkább vmi jobbat kellet volna megvennem?)
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #283 Dátum:
2009.11.10 kedd, 08:28:54 »
Idézetet írta: swatch - 2009.11.10 kedd, 08:25:13
Üdv mindenkinek!
Izzítógyertyák cseréje után egy darabig megoldottnak látszott a hideg indítási gond.
Viszont most mint régen ugyanúgy nehezen kapja el.
A kérdésem az lenne, hogy mennyire xarok a MEYLE gyertyák?
(lehet, hogy inkább vmi jobbat kellet volna megvennem?)
Nekem 3 motocraft+1ugy gyertyám van, az utángyártottat minden télen cseréltem idáig.
Naplózva
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #284 Dátum:
2009.11.10 kedd, 10:46:22 »
bosch kell neki! el nem hittem mit kibirnak amig meg nem győződtem róla: amikor megvettem a gépet jól indult néztem a gyertyákat 3 db bosch meg egy ngk volt benne de valami ősréginek néztek ki, indult jól de mondom ezért is kicserélem őket 1500/ darab áron vettem Bosch durathermet, ha valakinek kell ugy néz ki még mostis annyi és van is az embernél PÜ ben megadom a számot. szoval a régi boschok landoltak fater 1.6D jében ő is minden télen cserélgette őket persze iskra meg unix meg társai ami talán 5 inditást ha birnak, bele is raktuk indult is egyből fainul és indul még most is, ugy hogy azóta volt egy izzitórelécsere is mert beszart folyamtosan rajt volt az izzitás 1 nap alatt leszivta az akksit(volt benne egy bécsi ut is) meg még fél nap szarakodás mire rájöttünk hogy valójába mi is terheli le a generátort annyira...DE a gyertyák azóta is jók...szoval akkor mit éri meg megvenni??? igaz ez még a régi bosch volt nem az új duratherm de nekem 2 év után azokkal sem volt semmi bajom...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
kovermadar
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #285 Dátum:
2009.11.10 kedd, 10:58:42 »
Jaja, a Bosch nagyon jóféle! Én is most cseréltem - ökör hála henki-nek - és azóta első izzításra beröffen a traktor...
Naplózva
avokado
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #286 Dátum:
2009.11.10 kedd, 12:25:01 »
Idézetet írta: henki - 2009.11.10 kedd, 10:46:22
bosch kell neki! el nem hittem mit kibirnak amig meg nem győződtem róla: amikor megvettem a gépet jól indult néztem a gyertyákat 3 db bosch meg egy ngk volt benne de valami ősréginek néztek ki, indult jól de mondom ezért is kicserélem őket 1500/ darab áron vettem Bosch durathermet, ha valakinek kell ugy néz ki még mostis annyi és van is az embernél PÜ ben megadom a számot. szoval a régi boschok landoltak fater 1.6D jében ő is minden télen cserélgette őket persze iskra meg unix meg társai ami talán 5 inditást ha birnak, bele is raktuk indult is egyből fainul és indul még most is, ugy hogy azóta volt egy izzitórelécsere is mert beszfht folyamtosan rajt volt az izzitás 1 nap alatt leszivta az akksit(volt benne egy bécsi ut is) meg még fél nap szfhakodás mire rájöttünk hogy valójába mi is terheli le a generátort annyira...DE a gyertyák azóta is jók...szoval akkor mit éri meg megvenni??? igaz ez még a régi bosch volt nem az új duratherm de nekem 2 év után azokkal sem volt semmi bajom...
En lehet, hogy rausznek egy ilyen szettre.
Az ar mondhatni barati. Ha galoppoznak a hengerek hideginditasnal egy kis vilagosszurke fust kisereteben akkor jo esellyel segit.
Ugyis itt a tel, ennyiert meg tartaleknak is megeri.
Naplózva
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #287 Dátum:
2009.11.10 kedd, 20:12:48 »
henki ajánlata tényleg verhetetlen, felhívtam az embert és még van neki. csábít a gondolat, hogy a mínuszokban elég legyen egy izzítás is (nem mintha a 2 sok lenne
). vagy lesz egy szett tartalékom.
egyetlen kicsi kételyem van, erre mondjatok valamit:
bediktáltattam a gyertyák gyári számát, mert úgy tudtam, hogy a 96 előtti mondeokba más fajta (hosszabb) való. amit ő adna azok ilyenek (bosch 025.020.001). most már mondjuk értem, hogy tavaly amikor a gyáriakat tettem be, miért volt a kiszedett gyertyák közül 1 hosszabb, mint a többi...
szóval a kérdésem lényege, hogy a kb fél centin kívül van-e más különbség az említett akciós és a gyárilag ajánlott gyertyák között? és ha van, az befolyásol-e bármit is?
kovermadar tapasztalata szerint mondjuk nem lehet sok baja
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #288 Dátum:
2009.11.10 kedd, 21:00:45 »
hááát szerintem ugyanaz való mindegyikbe még az 1,6D ben is ugyanaz, ez 100% mert ugye itt áll egy az udvaron...de holnap megnézem a duratherm gyertyák számát van egy garnitúra nekem is polcon...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #289 Dátum:
2009.11.10 kedd, 22:25:49 »
Idézetet írta: henki - 2009.11.10 kedd, 21:00:45
hááát szerintem ugyanaz való mindegyikbe még az 1,6D ben is ugyanaz, ez 100% mert ugye itt áll egy az udvaron...de holnap megnézem a duratherm gyertyák számát van egy garnitúra nekem is polcon...
meglepő módon escorthoz 99-ig írja. holnap keresek ehhez egy táblázatot, az e-bayen vannak adatok
na ezeket találtam:
http://cgi.ebay.de/BERU-Gluehkerze-FORD-MONDEO-Kombi-BNP-1-8-TD_W0QQitemZ310098728309QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item4833531575
ez a hosszabb verzió mk1-hez
http://cgi.ebay.de/BERU-Gluehkerze-FORD-MONDEO-2-BAP-1-8-TD_W0QQitemZ310098400974QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item48334e16ce
ez meg a rövidebb az mk2-höz
a táblázat alapján a hosszukon kívül az áramerősségben van különbség.
a régi 16A, az újabb 18A
. de mivel elektromos dolgkhoz nem értek, nem tudom, ez mit jelent
«
Utoljára szerkesztve: 2009.11.11 szerda, 09:08:34 írta zsombi
»
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #290 Dátum:
2009.11.11 szerda, 09:29:45 »
Idézetet írta: zsombi - 2009.11.10 kedd, 22:25:49
a táblázat alapján a hosszukon kívül az áramerősségben van különbség.
a régi 16A, az újabb 18A
. de mivel elektromos dolgkhoz nem értek, nem tudom, ez mit jelent
A régi kevésbé terheli meg az akksit, illetve kevésbé fojtja meg az alapjáratot az utóizzítás során. A másik ugye fordítva...
A 4 gyertyán a különbség 8A, azaz egy fél izzítógyertyusz.
Naplózva
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #291 Dátum:
2009.11.11 szerda, 09:30:46 »
a menet mindkét esetben ugyanaz, azt lenne jó tudni hogy menet végétől a hegye melyiknek milyen messze van,akkor tuti csereszavatosakn nade itt a száma az enyémeknek:
0 250 202 001-4N3
ill van rajta egy: 583 955 szám is ami lényeges lehet
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #292 Dátum:
2009.11.11 szerda, 09:32:54 »
Idézetet írta: henki - 2009.11.11 szerda, 09:30:46
a menet mindkét esetben ugyanaz, azt lenne jó tudni hogy menet végétől a hegye melyiknek milyen messze van,akkor tuti csereszavatosakn nade itt a száma az enyémeknek:
0 250 202 001-4N3
ill van rajta egy: 583 955 szám is ami lényeges lehet
Én rákerestem a számodra, az ebay-en ilyet találtam:
Fiat, Lancia izgatógyertya...
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #293 Dátum:
2009.11.11 szerda, 09:56:25 »
Bosch Duratherm izzítógyertya cikkszámok:
Mk1: Bosch Art.Nr.0 250 202 001
Mk2: Bosch Art.Nr.0 250 201 049
Naplózva
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #294 Dátum:
2009.11.11 szerda, 10:34:03 »
akk nekem mkI esé volt benne ezekszerint...de ezekszerint legalább jó bele azis, amugy tökugyanugy néztek ki amik kijöttek belőle(csak az új bosch vékonyabb) de ezekszerint mindegyik jó: 1,6 D 1,8D 1,8TD be is...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
avokado
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #295 Dátum:
2009.11.11 szerda, 12:11:25 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.11 szerda, 09:56:25
Bosch Duratherm izzítógyertya cikkszámok:
Mk1: Bosch Art.Nr.0 250 202 001
Mk2: Bosch Art.Nr.0 250 201 049
Ami nekem ebbol az egeszbol lejott, hogy a regi kevesebb aramot vesz fel viszont hosszabb es vekonyabb.
Az ujabb meg rovidebb ugyan, de ezt nagyobb aramfelvetellel kompenzalja.
Jon a kerdes, hogy a Ford miert valtoztatott a gyertyan? Gondolom valtozott a hengerfej, befecskendezes vagy orvenykamrak kornyeken valami.
Torteneszek segitsenek!
Ha jol ertem a gyakorlat azt mutatja, hogy az mk2 jol elvan a regebbi gyertyaval is. Kerdes, hogy mikor egeti el a hosszabb gyertyak csucsat.
Szoljatok, ha rossz nyomon vagyok!
Naplózva
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #296 Dátum:
2009.11.11 szerda, 13:48:56 »
Idézetet írta: avokado - 2009.11.11 szerda, 12:11:25
Ami nekem ebbol az egeszbol lejott, hogy a regi kevesebb aramot vesz fel viszont hosszabb es vekonyabb.
Az ujabb meg rovidebb ugyan, de ezt nagyobb aramfelvetellel kompenzalja.
Jon a kerdes, hogy a Ford miert valtoztatott a gyertyan? Gondolom valtozott a hengerfej, befecskendezes vagy orvenykamrak kornyeken valami.
Torteneszek segitsenek!
Ha jol ertem a gyakorlat azt mutatja, hogy az mk2 jol elvan a regebbi gyertyaval is. Kerdes, hogy mikor egeti el a hosszabb gyertyak csucsat.
Szoljatok, ha rossz nyomon vagyok!
valóban ez a fő kérdés: venni vagy nem venni?
a tavalyi gyertyáim között volt egy hosszabb, azon semmi különöset nem láttam, azon kívül, hogy talán egy kicsit kormosabb volt a töve felé. (a gyertyák hegye mellett egy kis fehéres folt mit jelent?). szóval elméletileg még jó is lehet bele. azt sajnos nem tudom megmondani, hogy a némi javulás attól volt, hogy kivettem a hosszút (is) vagy csak simán az új gyertya jobban fűtött. amúgy a régi championok mindegyike izzott akkura kötve.
henki kédésére válaszolva: a hosszkülönbség az izzítóhegynél volt, kb fél centi. a menetig tök egyformák. (ch205 vs. ch163)
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
kovermadar
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #297 Dátum:
2009.11.11 szerda, 16:25:24 »
Nekem is fennakadt a szerelő a hosszabb gyertyákon, de aztán úgy döntöttünk, hogy beletesszük.
Eredetileg egyébként 3 rövidebb és 1 mégrövidebb volt benne és az egyik "simarövid" volt elfüstölve.
Kíváncsi leszek, hogy mi lesz a vége, eddig "pöccröff"-re indul reggelente (1. izzításra).
Naplózva
backerman
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 62
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #298 Dátum:
2009.11.11 szerda, 18:05:54 »
Csak kiváncsiságból:
MkII mondeora lehet (érdemes) még egy töltőlevegő hűtőt beszerelni ?
Elméletileg nőne a teljesítméy, s csökkene a fogyasztás.
Gyakorlatilag ?
Naplózva
MK2 1.8td 10-es bosch
tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #299 Dátum:
2009.11.11 szerda, 18:08:17 »
Idézetet írta: backerman - 2009.11.11 szerda, 18:05:54
Csak kiváncsiságból:
MkII mondeora lehet (érdemes) még egy töltőlevegő hűtőt beszerelni ?
Elméletileg nőne a teljesítméy, s csökkene a fogyasztás.
Gyakorlatilag ?
Csövezz el a hűtő elé egy nagyobbat. Ha van még1, lehet, hogy túl nagy lesz a hűtőtérfogat, lassabban fújja fel a rendszert a töltő...
szerk
A .orgon csináltak ilyesmit:
Intercooler előrecsövezve
«
Utoljára szerkesztve: 2009.11.11 szerda, 18:15:00 írta Tádé
»
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
83
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ