Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:03:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
TD motor
Oldalak:
1
...
6
7
8
9
10
11
12
[
13
]
14
15
16
17
18
19
20
...
83
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TD motor (Megtekintve 1558791 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #600 Dátum:
2010.01.19 kedd, 17:29:30 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 17:26:05
ja, és teljesen üzemmelegben hogy indul? akkor jó?
igen
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #601 Dátum:
2010.01.19 kedd, 17:30:27 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.19 kedd, 17:28:53
kb. 800rpm körül van
annál följebb nem megy?
és ha éppen csak hozzáérsz a gázpedálhoz reagál rá?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
avokado
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #602 Dátum:
2010.01.19 kedd, 17:33:28 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 17:27:54
ha középen van, nem tud rendesen reagálni a gázra sem. az meg mindegy, hogy mk1 vagy 2 , a gátolaj ugyanannyi kell neki, hogy elinduljon. szedj szét egy lucast, és akkor megtudod, hogy mit mért csinál
Ki fogom probalni amiket irtal. Meg egy Lucas adagolot is szetszedek amint alkalmam nyilik ra.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #603 Dátum:
2010.01.19 kedd, 17:34:54 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.19 kedd, 14:27:00
Az a baj, hogy folyamatosan, koppanásig kitekerve az állítóját, az elektro motor állandóan feszít a bowdenen (ezáltal a kar helyzete változatlan marad) és így nem tudom úgy beállítani, hogy lógjon a huzal...
Hidegen indítva gyújtást ráadva nem húzza rá a jobboldali ütközőre, ezért gondoltam, hogy CSAK az indítás idejére bedrótozom,kipróbálva hátha jobban indul a verda...
néz már meg hogy egy test, meg a gázkarpoti középső szálát megméred gyújtáson, akkor hány voltot ad ki
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #604 Dátum:
2010.01.19 kedd, 17:35:16 »
Idézetet írta: avokado - 2010.01.19 kedd, 17:33:28
Ki fogom probalni amiket irtal. Meg egy Lucas adagolot is szetszedek amint alkalmam nyilik ra.
adjak kölcsön?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #605 Dátum:
2010.01.19 kedd, 17:39:04 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 17:30:27
annál följebb nem megy?
és ha éppen csak hozzáérsz a gázpedálhoz reagál rá?
Az üzemmeleg alapjárata 850rpm körülire volt beállítva, de most hogy tekergettem a bowden állítóját ennyi a max. ford. szám, gázadásnál azért van egy kis holtjáték, de én úgy vettem észre hogy gázadásra reagál rendesen, nem gondolkodik, vagy torpan meg...
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #606 Dátum:
2010.01.19 kedd, 17:46:23 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.19 kedd, 17:39:04
Az üzemmeleg alapjárata 850rpm körülire volt beállítva, de most hogy tekergettem a bowden állítóját ennyi a max. ford. szám, gázadásnál azért van egy kis holtjáték, de én úgy vettem észre hogy gázadásra reagál rendesen, nem gondolkodik, vagy torpan meg...
és teljes gázon elmegy 5000-ig? megmondom iért kérdem. az indítő üzemanyag mennyiség kb annyi, mint a teljes terhelés alatt befecskendezett mennyiség. ennek az adagolónak a belsejében van az un. "füstcsavar", tehát azzal lehet állítani, ha kevés a mennyiség.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #607 Dátum:
2010.01.19 kedd, 17:57:25 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 17:34:54
néz már meg hogy egy test, meg a gázkarpoti középső szálát megméred gyújtáson, akkor hány voltot ad ki
Vágjam szét a külső szigetelést? vagy a közös (más elektromos egységek kivezetéseit előtöltés szab. mágn. szelep. és a leállító szelep) csatit széthúzva melyik az amit mondasz?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #608 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:00:57 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.19 kedd, 17:57:25
Vágjam szét a külső szigetelést? vagy a közös (más elektromos egységek kivezetéseit előtöltés szab. mágn. szelep. és a leállító szelep) csatit széthúzva melyik az amit mondasz?
a csatiba hátulról a vastag piros szál mellé kell beszúrni a műszer pálcikáját. leveszed azt a fehér szigszalagot, vagy zsugorcsövet, vagy mi az, és ott megtalálod. valamelyik oldalról a felső sorban a 2.
kb 0.7-0.8 Volt között kell mutatnia alapjáraton, és ahogy húzod kézzel a gázt ugy növekszik
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #609 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:03:25 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 17:46:23
és teljes gázon elmegy 5000-ig? megmondom iért kérdem. az indítő üzemanyag mennyiség kb annyi, mint a teljes terhelés alatt befecskendezett mennyiség. ennek az adagolónak a belsejében van az un. "füstcsavar", tehát azzal lehet állítani, ha kevés a mennyiség.
Nem nagyon szoktam gyilkolni a motort 5000rpm-en, de nemrég, amikor a full gázról a leesési időt néztem, hogy 5mp alatt visszaáll-e alapjáratra, nyomtam neki egy kövérgázt és úgy vettem észre felment 5000rpm-fölé...
Most hogy kb. 2 teljes fordulatot tekertem befelé a turbó dúsító membrán állítócsavaron (hogy kevesebbet fogyasszon) is lazán ment fel 140-nel az M7-es érdi emelkedőjén...
Naplózva
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #610 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:07:22 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 18:00:57
a csatiba hátulról a vastag piros szál mellé kell beszúrni a műszer pálcikáját. leveszed azt a fehér szigszalagot, vagy zsugorcsövet, vagy mi az, és ott megtalálod. valamelyik oldalról a felső sorban a 2.
kb 0.7-0.8 Volt között kell mutatnia alapjáraton, és ahogy húzod kézzel a gázt ugy növekszik
Most épp nincs kéznél multiméter, de majd jelentkezem az eredménnyel...
Naplózva
avokado
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #611 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:14:32 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 17:35:16
adjak kölcsön?
Isten orizz!
Szetszedem aztan majd nem tudom osszerakni.
Naplózva
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #612 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:17:29 »
ndan-kérdezte priviben, és itt válaszolok, mert ez is fontos lehet:
Hosszabb állás után is ráadott gyújtásnál max. három egészségeset tudok nyomni az üz.any.szűr. kézipumpáján, és van visszacsapószelep is a csőrendszerben.
TáDé átlátszó csövezése után és az NDS_Mondeo honlap ötlet és útmutatásai alapján beiktattam a rendszerbe egy gázolaj előszűrőt és utána egy visszacsapó szelepet a gyári gázolajszűrő elé.
Alábbiakban van egy kép a jelenlegi állapotról (azért vizes a cső, mert miután szétfröcskölt mindenhova a g.o., átmostam Brigéciollal a motorteret nehogy szétmarja a hűtőfolyadék csöveket, vagy begyulladjon stb...):
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.19 kedd, 18:22:45 írta ltom
»
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #613 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:20:01 »
következö kérdésem lenne:az lucas adagolom tetején a dusitó kar tövében szivárog picit a go-m.tömités,után állitás vagy más az orvosság?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #614 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:22:17 »
Idézetet írta: avokado - 2010.01.19 kedd, 18:14:32
Isten orizz!
Szetszedem aztan majd nem tudom osszerakni.
majd összerakom én.
de amúgy össze lehet rakni, kis gondolkodás után. nem vagy te hülye gyerek. a 4 éves fiam is szokta őket szerelgetni egy fél colos krovaszárral(üti a tetejét)
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #615 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:23:44 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.19 kedd, 18:17:29
ndan-kérdezte priviben, és itt válaszolok, mert ez is fontos lehet:
Hosszabb állás után is ráadott gyújtásnál max. három egészségeset tudok nyomni az üz.any.szűr. kézipumpáján, és van visszacsapószelep is a csőrendszerben.
TáDé átlátszó csövezése után és az NDS_Mondeo honlap ötlet és útmutatásai alapján beiktattam a rendszerbe egy gázolaj előszűrőt és utána egy visszacsapó szelepet a gyári gázolajszűrő elé.
Alábbiakban van egy kép a jelenlegi állapotról (azért vizes a cső, mert miután szétfröcskölt mindenhova a g.o., átmostam Brigéciollal a motorteret nehogy szétmarja a hűtőfolyadék csöveket, vagy begyulladjon stb...):
most itt mi a kérdés? vagy mi a válasz?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #616 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:24:57 »
Idézetet írta: coboy - 2010.01.19 kedd, 18:20:01
következö kérdésem lenne:az lucas adagolom tetején a dusitó kar tövében szivárog picit a go-m.tömités,után állitás vagy más az orvosság?
egy o gyűrű van benne mindössze. csak le kell venni a fedelet hozzá és ki lehet cserélni. jó órás munka a gázkar rugói visszaakasztása miatt.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #617 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:26:29 »
Idézetet írta: coboy - 2010.01.19 kedd, 18:20:01
következö kérdésem lenne:az lucas adagolom tetején a dusitó kar tövében szivárog picit a go-m.tömités,után állitás vagy más az orvosság?
Mindenképp csináltasd meg, mert ha szivárog, akkor a háznyomásod sem tökéletes.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #618 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:30:24 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 18:23:44
most itt mi a kérdés? vagy mi a válasz?
Ezek voltak ndan kérdései (lefelejtettem):
hogy van e visszacsapó szelep,
és hogy mennyit tudok hosszabb állás után a kézipumpán nyomni...
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #619 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:34:29 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.19 kedd, 18:30:24
Ezek voltak ndan kérdései (lefelejtettem):
hogy van e visszacsapó szelep,
és hogy mennyit tudok hosszabb állás után a kézipumpán nyomni...
Ja, értem. 2-3 pumpálás még belefér. inkább 2(ha jó a szűrőház) viszont akkor a visszacsapó sem kell
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #620 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:36:23 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 18:26:29
Mindenképp csináltasd meg, mert ha szivárog, akkor a háznyomásod sem tökéletes.
azt mondod ha elkezden sorba lebontani a gázkart stb.leveszem az adagolo tetejét és kitudom cserélni nem ugrik az adagoloba szét semmi?én nem láttam még ilyet csak kivülröl.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #621 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:41:12 »
Idézetet írta: coboy - 2010.01.19 kedd, 18:36:23
azt mondod ha elkezden sorba lebontani a gázkart stb.leveszem az adagolo tetejét és kitudom cserélni nem ugrik az adagoloba szét semmi?én nem láttam még ilyet csak kivülröl.
a külső részét a legnehezebb összerakni a rugók miatt. mindent le kötsz róla, fedél le, a gázkar tengelyét ki kell belőle nyomni, mert különben nem jön le a tető. ez az egy, ami összeköti a belsejét a külsővel. mivel nem akasztós, hanem csavaros a belső rögzítés, így nem esik szét semmi. ha lent van a fedél, kinyomod a dúsítótengelyt, és vagy egy, vagy 2 o gyűrű van rajta. elsétálsz a csapágyboltba, adnak megfelelő méretet, kicseréled, és minden mehet vissza. nagy sopás, de csak egy jó óra
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.19 kedd, 18:44:35 írta GinJoy
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
avokado
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #622 Dátum:
2010.01.19 kedd, 18:42:49 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 18:22:17
majd összerakom én.
de amúgy össze lehet rakni, kis gondolkodás után. nem vagy te hülye gyerek. a 4 éves fiam is szokta őket szerelgetni egy fél colos krovaszárral(üti a tetejét)
Inkabb maradjunk abban, hogy a fiadnak is es nekem is sok krumplifozeleket kell meg megenni mielott adagolot szerelhetnenk.
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #623 Dátum:
2010.01.19 kedd, 19:01:20 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 18:41:12
a külső részét a legnehezebb összerakni a rugók miatt. mindent le kötsz róla, fedél le, a gázkar tengelyét ki kell belőle nyomni, mert különben nem jön le a tető. ez az egy, ami összeköti a belsejét a külsővel. mivel nem akasztós, hanem csavaros a belső rögzítés, így nem esik szét semmi. ha lent van a fedél, kinyomod a dúsítótengelyt, és vagy egy, vagy 2 o gyűrű van rajta. elsétálsz a csapágyboltba, adnak megfelelő méretet, kicseréled, és minden mehet vissza. nagy sopás, de csak egy jó óra
na ezt megköszizem azt ittem brutal nehéz javitani.ezért nem is vállaltam
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #624 Dátum:
2010.01.19 kedd, 19:01:33 »
Joyhoz lenne egy kérdésem::
Amikor összeépítesz egy Bosch adagolót akkor nem szoktál bele tenni nagyobb hullámos tárcsát?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #625 Dátum:
2010.01.19 kedd, 19:10:28 »
Idézetet írta: ndan - 2010.01.19 kedd, 19:01:33
Joyhoz lenne egy kérdésem::
Amikor összeépítesz egy Bosch adagolót akkor nem szoktál bele tenni nagyobb hullámos tárcsát?
az escort 2,8-as az bőven elég. most próbálkozom egy 1.9 td vento nyomóelemével, annak 3,2-es az emelőtárcsája, és rövidebb idő alatt megy végbe az egész
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #626 Dátum:
2010.01.19 kedd, 19:13:37 »
Idézetet írta: ndan - 2010.01.19 kedd, 19:01:33
Joyhoz lenne egy kérdésem::
Amikor összeépítesz egy Bosch adagolót akkor nem szoktál bele tenni nagyobb hullámos tárcsát?
a saját eleméhez nem jó a magasabb, nem nagyon tudja kihasználni, mert a folytás máshogy van beállítva
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #627 Dátum:
2010.01.19 kedd, 19:19:50 »
Idézetet írta: ndan - 2010.01.19 kedd, 19:01:33
Joyhoz lenne egy kérdésem::
Amikor összeépítesz egy Bosch adagolót akkor nem szoktál bele tenni nagyobb hullámos tárcsát?
nincs msn-ed?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #628 Dátum:
2010.01.19 kedd, 20:39:26 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 17:27:54
ha középen van, nem tud rendesen reagálni a gázra sem. az meg mindegy, hogy mk1 vagy 2 , a gátolaj ugyanannyi kell neki, hogy elinduljon. szedj szét egy lucast, és akkor megtudod, hogy mit mért csinál
csak, hogy belekotyogjak
, nálam is úgy működik, ahogy avokado írta. én (hülye módon) már próbáltam állítani rajta régebben úgy, hogy melegen ne legyen megfeszülve a bowden. ennek annyi lett a következménye, hogy az alapjárat csökkent valamennyit és klímára mégjobban le is esett. ezután konzultáltam tádéval és arra jutottunk, hogy mk2-nél nem az etzold féle metódus kell a beállításhoz, de arra nem jöttünk rá, hogy mi a megfelelő módszer. így én pár heti próbálgatás és állítás után jutottam egy olyan beállításig, ami most megfelel. hidegen amúgy nekem is emel a fordulaton kb 1000-ig, aztán pár sarok után már újra 850 körüli. ja és gázra valóban behúzza a dúsítókart, de utána visszaejti az alapjárati állás alá egy kis időre. szóval nekem úgy tűnik, mk2-nél van egy "középállás" (a kérdés csak az, hogy ennek hol kellenelennie)
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #629 Dátum:
2010.01.19 kedd, 20:52:10 »
Idézetet írta: zsombi - 2010.01.19 kedd, 20:39:26
akkor nincs jól beállítva az alapjáratod. olvass el egy haynes-t, vagy a tis-t
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #630 Dátum:
2010.01.19 kedd, 21:00:53 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 20:52:10
akkor nincs jól beállítva az alapjáratod. olvass el egy haynes-t, vagy a tis-t
ez mondjuk nem lenne meglepő
sajnos nekem csak benzines haynes van, a tis-ben nem is kerestem... megpróbálok utánanézni.
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #631 Dátum:
2010.01.19 kedd, 21:01:44 »
Idézetet írta: zsombi - 2010.01.19 kedd, 21:00:53
ez mondjuk nem lenne meglepő
sajnos nekem csak benzines haynes van, a tis-ben nem is kerestem... megpróbálok utánanézni.
mert ugye az alapjáratot is mindenféle külső eszköz nélkül kell állítani
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #632 Dátum:
2010.01.19 kedd, 21:14:40 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 21:01:44
mert ugye az alapjáratot is mindenféle külső eszköz nélkül kell állítani
félreérted (vagy én értem félre a célzást
): én az alapjáraton nem állítottam, mióta megvan a verda. egyedül a bowdent piszkáltam, de utólag már bánom a meggondolatlanságom.
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #633 Dátum:
2010.01.20 szerda, 08:47:46 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 18:00:57
a csatiba hátulról a vastag piros szál mellé kell beszúrni a műszer pálcikáját. leveszed azt a fehér szigszalagot, vagy zsugorcsövet, vagy mi az, és ott megtalálod. valamelyik oldalról a felső sorban a 2.
kb 0.7-0.8 Volt között kell mutatnia alapjáraton, és ahogy húzod kézzel a gázt ugy növekszik
No, akkor a könyv folytatása az alábbiakban:
Nem járattam a motort, de ráadott gyújtásnál mértem alapállásban 0.22V feszültséget a gázkarpoti piros madzagja és az akku negatív pólusa között, majd a gázkart mozgatva fokozatosan tudtam 0.01V-onként léptetni a feszültséget egészen 0.6V-ig, itt meghülyült és csökkenni kezdett a feszültség...
Max. gázkarállásnál 3.3V feszkót mértem.
Egyébkén nekem hátramenetben sem, és a klíma bekapcsolásánál sem emelkedik a ford. szám.
A dúsító kart kézzel rátolva a jobboldali ütközőre, 3 izzítás után kb. 5mp. önindítózás után ma reggel elkezdett egyenletesen járni a motor (kb. 0 C fok volt a kinti hőmérséklet)
Az alábbi linken nézhető meg a video a ma reggeli indításról (kézipumpálás most nem volt):
http://www.youtube.com/watch?v=JBq9ci_OqCY
Ha a jövő héten reggel az előrejelzett mínusz 10 fokokban is beröffen így akkor megvan a hiba oka...
Kuka a gázkarpoti?
Mióta légtelenítettük az üz. anyag rendszert (bilincses csövek, és visszacsapó szelep) még alacsonyabb lett az üzemi hőfok, a mérő mutatója szerint. Ma reggel még 10km út után sem megy el az "N"-betűig a hőfokjelzőm mutatója , lásd kép:
A termosztátot gyárira cseréltem tavaly, mert ekkor is csak max. az "N"-betűnél állt meg mutató (de a csere nem javított ezen, és a fűtésem brutálisan jó, szinte leégeti a fejemet ha max. piros állásban a szélvédőre nyomatom, akár 1-es fokozatban is), ezek szerint a vízhőfok szenzor döglött meg?
Ez befolyásolja az ECU-működését és ezáltal a hidegindításomat?
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.20 szerda, 09:53:01 írta ltom
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #634 Dátum:
2010.01.20 szerda, 10:04:45 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.20 szerda, 08:47:46
A gázkarpotit mindenesetre emeld feljebb, mert ezen a szinten szinte semmit nem csinál az előtöltés állítód. 0.4 volt alatt nem működik semmi, de a megszokott alap az 0.7- 0.8 volt. lehet hogy a dusítómotorod is elkezd rendesen működni. viszont ha összevissza ugrál a fesz, az nem jó. akkor tud fordítva működni, mert nem jó jelet kap.
Az N betű alja az a 88 fokos termosztátnál jó télen. A rossz termosztátnál csak a vastag fehér csík végéig megy fel
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
avokado
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #635 Dátum:
2010.01.20 szerda, 10:24:44 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.20 szerda, 08:47:46
...
A termosztátot gyárira cseréltem tavaly, mert ekkor is csak max. az "N"-betűnél állt meg mutató (de a csere nem javított ezen, és a fűtésem brutálisan jó, szinte leégeti a fejemet ha max. piros állásban a szélvédőre nyomatom, akár 1-es fokozatban is), ezek szerint a vízhőfok szenzor döglött meg?
Ez befolyásolja az ECU-működését és ezáltal a hidegindításomat?
De meg mennyire, hogy befolyasolja!
Naplózva
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #636 Dátum:
2010.01.20 szerda, 11:00:07 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.20 szerda, 10:04:45
A gázkarpotit mindenesetre emeld feljebb, mert ezen a szinten szinte semmit nem csinál az előtöltés állítód. 0.4 volt alatt nem működik semmi, de a megszokott alap az 0.7- 0.8 volt. lehet hogy a dusítómotorod is elkezd rendesen működni. viszont ha összevissza ugrál a fesz, az nem jó. akkor tud fordítva működni, mert nem jó jelet kap.
Az N betű alja az a 88 fokos termosztátnál jó télen. A rossz termosztátnál csak a vastag fehér csík végéig megy fel
Újabb méréseim eredménye:
1) a piros kábel (a csatin a 2. kivezetés) és a baloldali 3. kivezetés (zöldes színű) között nincs feszültség és az
2) az 1. kivezetés (sárgás színű) és a piros között sincs delej...
3) Viszont mértem az akku negatív pólusa és a 3. (zöld) kivezetés között 4.95V feszkót, és
4) az akku negatív és az 1. (sárga) között 0.01V-ot,
5) a piros színű kábel (2. kivezetés) és az akku negatív között továbbra is 0.22V (alapjáraton járó motoron is) a delej.
Kontakthiba lenne???
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #637 Dátum:
2010.01.20 szerda, 13:11:40 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.20 szerda, 11:00:07
Újabb méréseim eredménye:
1) a piros kábel (a csatin a 2. kivezetés) és a baloldali 3. kivezetés (zöldes színű) között nincs feszültség és az
2) az 1. kivezetés (sárgás színű) és a piros között sincs delej...
3) Viszont mértem az akku negatív pólusa és a 3. (zöld) kivezetés között 4.95V feszkót, és
4) az akku negatív és az 1. (sárga) között 0.01V-ot,
5) a piros színű kábel (2. kivezetés) és az akku negatív között továbbra is 0.22V (alapjáraton járó motoron is) a delej.
Kontakthiba lenne???
csak a piros és a test számít. valószínű nem jól dugtad be a kábelt, mert ha testnél működik, akkor a testkábellel is működnie kell
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #638 Dátum:
2010.01.20 szerda, 13:49:17 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.20 szerda, 13:11:40
csak a piros és a test számít. valószínű nem jól dugtad be a kábelt, mert ha testnél működik, akkor a testkábellel is működnie kell
ugyan úgy dugtam
mint amikor az akku negatívjára és a kábelekre mértem, és ott volt feszkó...
De a kedvedért széthúzom a csatit és az ECU-ból jövő tüskékre fogok egymás között rámérni (piros-zöld, piros-sárga kábelek között).
A másik oldali csatirészen meg mérek ellenállást (piros-zöld, piros-sárga madzagok között)...
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.20 szerda, 13:57:51 írta ltom
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #639 Dátum:
2010.01.20 szerda, 13:53:39 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.20 szerda, 13:49:17
ugyan úgy dugtam
mint amikor az akku negatívjára és a kábelekre mértem, és ott volt feszkó...
De a kedvedért széthúzom a csatit és az ECU-ból jővő tüskékre fogok egymás között rámérni (piros-zöld, piros-sárga között).
A másik oldali csatirészen meg mérek ellenállást...
ha széthúzod akkor nem fogod látni azt az értéket amit visszaküld a sensor. a tápból csinál kisebb jelet. azért potméter
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #640 Dátum:
2010.01.20 szerda, 14:01:35 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.20 szerda, 13:53:39
ha széthúzod akkor nem fogod látni azt az értéket amit visszaküld a sensor. a tápból csinál kisebb jelet. azért potméter
de bajt nem csinálok vele, igaz? Remélem az ECU nem sz*rik be tőle ha méricskélek? A rövidzárlatot igyekszem mellőzni...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #641 Dátum:
2010.01.20 szerda, 14:05:07 »
Lenne egy baráti kérdésem.
Mi alapján választjátok meg, hogy melyik fórumon írtok? Mert a folyamtban lévő témát ott is tárgyaljátok, meg itt is.
Ott ok, mert TáDé is közbeszól, de itt ugyanazt? Nem értem..
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #642 Dátum:
2010.01.20 szerda, 14:17:17 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.01.20 szerda, 14:05:07
Lenne egy baráti kérdésem.
Mi alapján választjátok meg, hogy melyik fórumon írtok? Mert a folyamtban lévő témát ott is tárgyaljátok, meg itt is.
Ott ok, mert TáDé is közbeszól, de itt ugyanazt? Nem értem..
Nem teljesen ugyanaz a tagsága a két Fórumnak, ezért írok ide is, több szem többet lát alapon, volt, hogy itt kaptam hasznosabb választ és volt, hogy ott, és nem ugyanattól a user-től (kivéve Joyt-t, aki úgy látom nagyon ott van a szeren és ide is, oda is leírja a helyes választ...).
De ha ez zavaró leállok vele!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.20 szerda, 16:29:22 írta ltom
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #643 Dátum:
2010.01.20 szerda, 16:32:04 »
Idézetet írta: ltom - 2010.01.20 szerda, 14:01:35
de bajt nem csinálok vele, igaz? Remélem az ECU nem sz*rik be tőle ha méricskélek? A rövidzárlatot igyekszem mellőzni...
bajt nem csinálsz, csak nincs mit mérni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #644 Dátum:
2010.01.22 péntek, 03:18:54 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.19 kedd, 07:45:17
Mk2 nél van csak, 3. henger porlasztóház vastagabb, és van rajta egy elktromos csati. na annak a háznak a felső része az
Hi!
Elöször is azzal kezdeném ,hogy leh@ ,hogy tévedek.
Én eddíg úgy tudtam ,hogy a 3. csúcsban levő érzékelőt "TŰELYZET jeladó"-nak hívják. A belsejében van 1 nagyon vékony drótból tekert tekercs. Az elektronika 1 folyamatos 4szög jelet küld rá és mikor a 3.csúcs "tűje" nyit akkor a visszatérő jel megváltozik. Innen tudja az elektronika ,hogy hol jár az adagoló a motorhoz képest és ,hogy mennyivel is kell elállítani az előtöltést.
A kopogásérzékelő végülis nem más mint 1 alacsony érzékenységű talán kondenzátor mikrofon.
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #645 Dátum:
2010.01.22 péntek, 19:40:31 »
Idézetet írta: voto - 2010.01.22 péntek, 03:18:54
Hi!
Elöször is azzal kezdeném ,hogy leh@ ,hogy tévedek.
Én eddíg úgy tudtam ,hogy a 3. csúcsban levő érzékelőt "TŰELYZET jeladó"-nak hívják. A belsejében van 1 nagyon vékony drótból tekert tekercs. Az elektronika 1 folyamatos 4szög jelet küld rá és mikor a 3.csúcs "tűje" nyit akkor a visszatérő jel megváltozik. Innen tudja az elektronika ,hogy hol jár az adagoló a motorhoz képest és ,hogy mennyivel is kell elállítani az előtöltést.
A kopogásérzékelő végülis nem más mint 1 alacsony érzékenységű talán kondenzátor mikrofon.
Igen rosszul írtam, ez a helyes neve. csak mi szoktuk így hívni, mert nekünk nincs az a hivatalos kopogásérzékelő
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.27 szerda, 14:37:19 írta GinJoy
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drtibke
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #646 Dátum:
2010.01.27 szerda, 13:26:08 »
Hali mindenki!
Reggel a -18 fokban gond nélkül indult a gépsárkány.
Ma délben kiugrottam kajálni, de út közben megszűnt a gázolaj tápellátásom!
Pár perc és próbálkozás után, elindult a verda, majd újra leállt.
Nagy nehézségek árán jutottam el vele a vendéglátó helyig.
Az üzemanyag szűrű 3 hónapja lett cserélve. mellette lévő pumpám eddig működött.
Most viszont benyomott állásban ragadt.
Gondolom, az adagoló okozta szívás végett vákuum keletkezett a rendszerben.
Ebédet követően, a pumpa ismét normál állásban volt.
Rányomtam 2-öt, és felkeményedett, ahogy annak lennie kell.
Indítottam, sikerrel, de 1-2 sec alatt leállt. Ekkor a pumpa ismét "beragadt" állapotban volt.
MOL-nál tankoltam, félig van a tank, és mivel így még nem jártam, dermedésgátlót nem használtam.
Vélemény, észrevétel 5let, hogy jussak haza?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #647 Dátum:
2010.01.27 szerda, 14:41:08 »
Idézetet írta: drtibke - 2010.01.27 szerda, 13:26:08
Hali mindenki!
MOL-nál tankoltam, félig van a tank, és mivel így még nem jártam, dermedésgátlót nem használtam.
Vélemény, észrevétel 5let, hogy jussak haza?
nézd meg, a tanksapkát, ha kinyitod is csinálja e. akkor szokott beszívva maradni a pumpa, ha nem tud elég gázolajat szívni. Tank, vagy cső elduguláskor szokott, de az is lehet, hogy egyszerűen a tanksapkán levő szelep befagyott
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #648 Dátum:
2010.01.27 szerda, 17:17:53 »
tud valaki fagydugo helyére szerelhetö kis fütö rendszert hol és mennyiért lehet kapni?ponpos nevét nem tudom.de azt igen ilyen hidegben jol jönne,kiméletes inditáshoz.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
drtibke
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #649 Dátum:
2010.01.27 szerda, 18:08:32 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.27 szerda, 14:41:08
nézd meg, a tanksapkát, ha kinyitod is csinálja e. akkor szokott beszívva maradni a pumpa, ha nem tud elég gázolajat szívni. Tank, vagy cső elduguláskor szokott, de az is lehet, hogy egyszerűen a tanksapkán levő szelep befagyott
Hállo!
Köszi a tippet... Egyelőre nincs eredmény
Tanksapkát lecsavarva is ugyanaz a tünet.
megpróbálom lecserélni a gázolajszűrőt....
Hátha....
Ha meg nem változik semmi, hazahúzatom...
Naplózva
Oldalak:
1
...
6
7
8
9
10
11
12
[
13
]
14
15
16
17
18
19
20
...
83
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ